Gost autor| Politika| Satira

Još jedna bitka na KosMetu i Metohiji

ana_radmilovic RSS / 05.01.2011. u 16:31

Sa velikim zadovoljstvom predstavljam vam mog dragog gosta, blogera lepog nika, dakle Nurudin:

EDIT: (upadica) Naziv KosMet i Metohija za Svetu Srpsku Zemlju te Branik Otadžbine i Srce Srbije nije greška niti slučajnost i ni slučajno nije izraz nepismenosti mog gosta. Naime, to je moje omiljeno ime za južnu srpsku pokrajinu - ja sam ovde nepismena a ne Nurudin i molim da se to ima na umu dok se čita  ovaj sjajan tekst. Hvala. 

  Читав блог некоме ће деловати конфузно, али верујте да је стање у школама још конфузније...

 

Писмо једног наставника:

 Укратко са Косова, у нади да ћу успети да пошаљем меил:

1. Са директором не причам, и баш ме брига...

2. Колегама је забранио да причају са мном, шпијунира их и прати, што и није неки пропуст, јер је половина њих полуписмена: кломфери, мајстори, вечити студенти...

3. Има нас пар који смо ушли захваљујући тужби, па се испомажемо...

4. Имам дивне колеге из других школа који ми много помажу, са њима се дружим...

5. Спавам по пар сати дневно, јер ми је наређено да испишем годишње, месечне и дневне планове, а имам четири различита одељења, па можеш да замислиш, не рачунам то што и сам морам да се припремим за час...(само још увек не знам за кога га спремам....)

6. О ђацима не вреди говорити, четири одељења 20 ученика, десет "благо изгубљених", не занима их ништа; подригују на сред часа, питају: "да л' гу је јебао Петрарка Лауру", а док изговоре име Петрарка, треба им пола сата, а ја треба да радим писмени са њима, и хвата ме језа....У суштини какво је окружење, добри су. Српски језик и књижевност може да предаје студент педагогије, руски језик студент економије, физичко васпитање апсолвент књижевности, а стручне предмете и средњошколци, ма општи хаос. Битно је само да си родом са Косова.

У неким одељењима моле ђаке да долазе у школу...У неку руку ја сам прошао и добро - другим колегама са стране су отимали дневнике на сред часа, претили им, крили распоред од њих., да су људи били принуђени да иду да се жале албанској полицији...

О мени се, како ученици кажу, пронела прича да сам "опасан лик", па још увек не прете :-), можеш мислити....ја опасан...

7. Стан сам нашао у Шилову, и што је најбитније донекле сам се организивао око превоза (пошто радим у Коретишту и Партешу), што је и највећи проблем, али имам проблем са ложењем у стану, тако да се већином смрзавам :-). Највећи проблем ми је пријава пребивалишта, јер ако се не пријавим не могу да примам већу плату; око тога сам изгубио три дана и силно се измалтретирао на релацији Лесковац - Кусце - Шилово - Врање - Ранилуг и ништа нисам урадио.

 

Кад имаш све ово у виду, како можеш да размишљаш о безбедности...Шалим се, безбедност није велики проблем, али никад није на одмет да будеш приправан...Јуче сам морао да се возим са једним пијаним Албанцем, да не бих заноћио на улици...У суштини, много су ти гори неки Срби од Албанаца; тек сад разумем људе што су тражили Републику. Важно је да пред Албанцима никако не помињеш да си из Лесковца, јер поготову у Гњилану и околини, где ја живим, Албанци кажу да су "родом" из Лесковца, тј. кажу да све што су имали (кола, фрижидере...) сад се налази у Лесковцу :-), тако да је причам да сам из Алексинца.

 П. С. Занемари правописне и штампарске грешке, јер сам журио да ово откуцам док још увек имам мрежу.

 

 У наставку, уколико сте писмо преживели, имаћете прилику да пратите преписку званичног представника Министарства за Косово и Метохију и једног сапатника са Косова (Ипак ћу бити коректан, па ћу поједина имена изоставити, ако неког баш интересује пустићу му п. п.)

 Поштованa,

Обраћам вам се са намером да проверите да ли су доленаведени поступци у складу са важећим Законом о образовању.

Наиме, Економско-трговинску школу Гњилане, одељење у Коретишту – II/4 –  до новембра месеца 2009. похађале су ученице А. Ф. и М. А.(ученице су малолетне, па ћу морати да изоставим пуно име и презиме) Наведене ученице својевољно напуштају школу, и остају неоцењене у првом полугодишту. На инсистирање директора школе, ученице настављају редовно школовање у другом полугодишту, иако немају никакво оправдање за одсуствовање са наставе. Директор школе, Миле Јовановић, издаје усмену препоруку наставницима да ученице буду оцењене, уколико редовно похађају наставу у другом полугодишту.

      На крају другог полугодишта, ученица М. А., има три јединице, и бива неоцењена из енглеског језика, због одсуствовања са наставе – и даље остају празне рубрике у књизи евиденције за прво полугодиште. С обзиром да М. А.  има три јединице, она, по Закону, понавља годину, док А. Ф. има једну јединицу, и бива такође неоцењена из енглеског језика. Став Одељенског већа, на последњој седници одржаној јуна месеца, је да Школски одбор и Наставничко веће расправе о законским оквирима и могућностима даљег школовања.

   Међутим, без сагласности и без консултовања Одељенског и Наставничког већа, након одржаних седница, М. А.  бива поправљена трећа јединица, и она бива упућена, августа месеца, на поправне испите из два предмета, док А. Ф. излази на поправни испит из једног предмета, иако су обе ученице неоцењене из енглеског језика, а такође, без и једне сведене оцене у првом полугодишту. Након полагања поправних испита, стиже наредба директора да су наставници дужни да спроведу разредни испит за поменуте ученице. 

  Молим вас, да проверите – да ли су горенаведене радње сагласне са Законом о образовању. Као прилог, послаћу Вам фотографије књиге евиденције одељења II/4 Економско-трговинске школе у Коретишту.

 

                Одговор:

 

Primila sam predstavku. Za rešavanje ovih predstavki nadležna je školska uprava u Ranilugu, inspektor Jošanović. Potrbno je da je predate ŠU. Ukoliko ipak predstavku uputite nama, mi ćemo je proslediti na postupanje njima. U tom slučaju, naslovite je na Ministarstvo za KiM, stavite ime I adresu, mi ćemo zavesti predmet I proslediti. Ne mogu da dajem sud da li je postupljeno po Zakonu, jer treba pogledati  dokumentaciju, a to je posao inspektora. Pozdrav  (изостављам име госпође из Министарства, јер је била и сувише коректна)

 Поштована госпођо .....,

о великом броју неправилности, не само у Економско-трговинској школи, већ и Медицинској и Гимназији, редовно је обавештаван господин Јошановић, као и начелник Школске управе у Ранилугу, што писменим путем, што усменим. Углавном нисам добијао никакав одговор, или су се одговори сводили на "фразе", типа - тужите их, па своја права потражите на суду.

 Верујте ми, једини мотив који ме покреће да Вам пишем, јесу колеге које су остале да раде и које трпе, најбезболније речено мобинг од стране директора, а који због стрха од губитка посла о томе не проговарају. Дубоко верујем да је најбољи начин да представку пошаљем Вама, па да је Ви проследите.

Такође, искрено верујем, уз дубоко уважавање, да Министарство за Косово и Метохију нема реалну представу о томе шта се све дешава у школама, јер директори, како и сами воле да се изразе, за Вас и Министарство просвете, "шминкају" извештаје. Поштована госпођо ......, све се свело на форму, а удаљило се од суштине - и све то на уштрб ученика - то је други, односно суштински разлог мог обраћања Вама - готово очајнички крик, вапај да се помогне ОБРАЗОВАЊУ, и оној напаћеној деци која нису ни крива ни дужна.

 Одговор:

 D...., ja znam šta se dešava u školama, i znam da nam je između ostalog i to razlog što nam je ovako kako nam je. Najstrašnije je što deca završavaju škole polupismena. Ne brinite, ja ću ovo proslediti pomoćniku ministra koji je šef inspektorima. Jedino mi javite da li da ostane vaše ime i adresa, ili da je skinem, kako ne biste došli u neprijatnu situaciju, ne znam gde radite. Ako imate još nekih uočenih konkretnih nepravilnosti, za sve ove pobrojane škole, pošaljite mi. Napominjem da ukoliko se plaše kolege, neće se pominjati imena.

 

Поштована госпођо ........,

радује ме што имате реалну представу о стању у школству. Ваша реченица - "deca završavaju škole polupismena"- је нажалост истинита, што је најтужније у читавој причи. Што се тиче мог имена, можда је паметно, ако већ постоји могућност, да се уклони. Ја сам и даље у просвети, ван Косова и Метохије, али информације које сам Вам проследио, и које ћу Вам проследити за већ наведени случај, а и за друге школе, добијам од колега који раде на територији Косова и Метохије, па би лако могли да се доведу у везу са мном, и да имају проблеме, што ја заиста не бих волео.

 Нисам теренутно у могућности да Вам проследим још нешто од материјала, али настојаћу да то учиним у што скорије време.

Шта мислите, да ли сам добио икакав одговор, да ли је ико одреаговао?

 Следи избор коментара са блога господина Милана Карагаће, који ће само додатно илустровати причу о образовању на Косову и Метохији...

 Нурудин:

Свеже са Косова...

Е, баш лепо што сте отворили ову тему...

 Пре пар дана дошао сам са Косова. Не могу да Вам опишем која анархија и јавашлук владају, и поред огромних пара које се врте...

Усредсредићу се на просвету:

1. Пошто сте поменули путне трошкове -  

SVEGA ZA OSNOVNO I SREDNJE OBRAZOVANJE =134.008.000, od čega 127.348.000 ili 95% samo na troškove putovanja

 - само да Вам кажем да до већине професора уопште не долази тај новац, то све "организују" директори које професори и наставници не смеју ни да питају за путне трошкове (иако велики број путује од једног до другог места, јер мали број професора има часове у једном месту).

2. Док на евиденцији Националне службе за запошљавање тавори огроман број професора, на Косову, готово у свакој школи ради по који студент, апсолвент, или пензионер (наравно, сви они морају да буду у милости директора или у рођачким везама са њим), а, сви они финансирају се од државних пара (ем пензија, ем отпремнина, ем плата, ем студирање на терет буџета, ем плата...).

3. Квалитет студирања: нећу да помињем Митровицу, али дозволите ми да поменем Ранилуг. Веровали или не, тамо је до пре које године, чини ми се до прошле, постојао Филозофски факултет. Ранилуг је село које нема ни пристојан пут, а о библиотеци, позоришту, биоскопу... не вреди ни говорити. Е, па видите тамо су студирали садашњи професори (тј. апсолвенти) који сада раде. Значи мојим родитељима се одбијало од плате да би се финансирала "смејурија" од факултета, а сада им се одбија да би се финансирале "смејурије" од апсолвената који раде као професори, а моје колеге и ја (са просеком 9 и без икаквих веза) обитаваћемо од једне до друге канцеларије да бисмо измолили какав послић...

 

Ko će im priznati diplome?

 

Нурудин:

Признаће сами себи, за сад им је сасвим довољно...јер као и већина Срба размишљају краткорочно... Док траје добро је (прошле године су ти студенти који раде по школама имали плату око 80.000), а кад престане да траје - испашће "жртве", па ће потом решити да у тридесетој, тридесет и петој години позавршавају факултет негде у Србији, где ће им се професори због година и статуса "жртве" смиловати, па кад заврше усладиће им се живот у Београду, Нишу, Крагујевцу... и, наравно, тражиће посао у тим градовима, а с обзиром да већина младе "Србадије" до тад неће наћи посао биће нам опет конкуренција... и тако у "бескрајон".

 mariopan

Dobro, a sta o tome kazu tuzilac, sudije

 Нурудин:

Веровали или не, ништа... Просветна инспекција реагује, опомене... али, директори се уопште не обазиру на то, као да се говори ваздуху.

Замислите, почели су да се склапају и тзв. "фиктивни уговори", тј. "фиктивна решења" за посао... То сам тек тамо сазнао да постоји. Навешћу вам конкретан пример: директор једне средње Медицинске школе (имам тачан назив школе и име директора и све је "лако"  доказати) на расписаном конкурсу прими професорку и са њом потпише "фиктивни уговор" на 15 часова. Професорка држи 5 часова, а десет се дају неком сасвим трећем који се уопште није ни јавио на конкурс. Поента је следећа: званично "фиктивним решењем" одбија се други кандидат са конкурса, професорка је сагласна са фиктивним решењем, јер је жени боље 5 часова за стално, него ниједан. Ако одбијени са конкурса, противкандидат те професорке, проба да тужи школу или уложи жалбу, шансе су мале, јер је тешко доказати постојање "фиктивног решења" које је потписано и од стране директора и од стране професорке. У суштини, жртве су и противкандидат и професорка, а профитира треће, сасвим непознато лице. "Фиктивна решења" су нови изум...и будућност....

 Све наведено је у намери да се покрене дискусија...



Komentari (215)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cult cult 16:50 05.01.2011

Vidi

Nurudine,

Lepo da se mi kao narod definitivno i zauvek spakujemo i pokupimo odatle...Eno, prazne potpuno južne Srbije, zvrje prazne kuće i imanja, ima u opustošenoj Srbiji sasvim dovoljno prostora za sve te ljude. I da završimo jednom zasvagda sa tom tužnom pričom zvanom Kosovo. Nema to veze sa Albancima, NATO-om, Klin(k)tonom i sličnima. Mi, kao društvo nismo u stanju ništa da organizujemo niti da održimo. Samo da je danas, samo da je meni dobro - jedina srpska religija i filozofija.
ana_radmilovic ana_radmilovic 17:13 05.01.2011

Re: Vidi

cult
...Eno, prazne potpuno južne Srbije, zvrje prazne kuće i imanja, ima u opustošenoj Srbiji sasvim dovoljno prostora za sve te ljude.

Da, tužno izgleda Srbija kada se pređe "administrativni prelaz" Merdare. Pusta, napuštena, a zemlja lepa kao san.
A tužno izgleda i sav onaj narod koji sedi bez posla po gradovima u Srbiji. Možda prvo (ako već predlažete nekakvo "humano preseljenje".) preseliti (humano, je l) svu onu nesreću i sirotinju što sedi besposlena po gradovima - pa onda razmišljati o nekom novom raseljavanju Srba s Kosova? Ako uopšte znate o čemu pričate...

angie01 angie01 17:23 05.01.2011

Re: Vidi

Ako uopšte znate o čemu pričate...


pa ne znam shta je ideja,....ovo sve tako turobno zastrashujuce srednjevekovno zvuchi, da je neprirodno!

mislim- je l je ideja da se po svaku cenu to odrzi- jer je zemlja lepa kao san srce Srbije,iako je ona, matica, taj isti herc dovela do angine pektoris toliko puta da je sada ono za nju klinichki stalo- ili su ipak ljudi ti o kojima se prevashodno brine?
veronika_kojen veronika_kojen 17:28 05.01.2011

Re: Vidi

Angie,

Da li misliš je to dihotomija,

I da izbor zemlje znači da se odričemo ljudi?
ana_radmilovic ana_radmilovic 17:37 05.01.2011

Re: Vidi

angie01
- jer je zemlja lepa kao san srce Srbije,iako je ona, matica, taj isti herc dovela do angine pektoris toliko puta da je sada ono za nju klinichki stalo

endži, kad sam rekla "zemlja lepa kao san", mislila sam na pust deo srbije oko prokuplja - a zaista, niko ga nije okupir'o, il tako nešto. pusto, prazno, voziš se i na svakih sat vremena vidiš nekog dedu kako petlja nešto pred kućom. napuštena imanja, velike kuće... dosta zemlje, a u srbiji mnogo gladnih po gradovima. eto, to sam napisala
angie01 angie01 17:46 05.01.2011

Re: Vidi

velike kuće... dosta zemlje, a u srbiji mnogo gladnih po gradovima. eto, to sam napisala


onda se izvinjavam- jer to ima smisla!

i ja sam relativno skoro prokrstarila-svi predeli k'o za impresioniste!
nurudin nurudin 19:19 05.01.2011

Re: Vidi

Vidi
Lepo da se mi kao narod definitivno i zauvek spakujemo i pokupimo odatle...


Није поента у томе. Поента је у следећем: Уколико желимо да очувамо Косово, требало је да шаљемо најбоље професоре, најбоље лекаре, инжењере...А не да Косово буде казнена експедиција, а годинама је тако било, сав шљам, извињавам се појединцима и часним људима, слат је на Косово. Данас је само шљам и остао, опет постоје и дивни људи који су морали да се врате, пре свега због посла - али ти људи су црне овце. Свакодневно их шиканирају и понижавају они који ни нос нису достојни да им обришу. А они су сачували само своју честитост и знање, достојанство је нестало, јер је реч о егзистенцији. Тамо се спроводи МОБИНГ над људима - само што су они који мобинг спроводе толико писмени да им човек прво мора објаснити шта је мобинг.
ana_radmilovic ana_radmilovic 19:24 05.01.2011

Re: Vidi

nurudin
..А не да Косово буде казнена експедиција, а годинама је тако било, сав шљам, извињавам се појединцима и часним људима, слат је на Косово. .

Kada sam upoznala Momu Trajkovića, pre koju godinu, i rekla mu da su me poslali da odande budem izveštač on me je pitao: "A šta si skrivila?" Pošto mi je objasnio da se na Kosovo zaista dolazi po kazni i sama sam se dobro zapitala "šta sam skrivila": Je li Nušić ono bio u zatvoru pa ga posle oterali na Kosovo? :) Mislim da jeste :)
Toliko o tome.
Ode čovek tamo možda i po kazni (ako nijednoj drugoj a ono božjoj) ali se vrati sa kovčegom blaga (svašta tamo ima)
Ne zna samo (bar ja ne znam) šta s' tim čudom posle da radi. Ni da baci ni da vuče sa sobom kroz život. Šta god uradiš, ne valja. Tamni vilajet ti je to :)
nurudin nurudin 19:32 05.01.2011

Re: Vidi

angie01
pa ne znam shta je ideja,....ovo sve tako turobno zastrashujuce srednjevekovno zvuchi, da je neprirodno!


Написани текст је чиста ренесанса и у поређењу са стањем на Косову.

Верујте ми да то речима не може да се опише, дуго сам размишљао како уобличити хаос - па сам смислио да је најмудрије да хаос представиш хаотично.

Знате, тамо ученике на поправном испиту питате да вам кажу колико слова има наша азбука - од петоро питаних, најприближнији је био један који је рекао 31 - а вас приморају да му дате прелазну. Али, опет понављам, нису крива деца, већ маторци. Нпр., у појединим одељењима има од два до четири ученика. Наравно да им не пада на памет да одељења споје, па да направе једно, јер уместо 24 професора, може да предаје 12. Није питање губитка посла, јер тамо постоје људи који нису квалификовани да раде. Од 24 професора, њих 10, најмање нема диплому, или има вишу педагосшку, па предаје руски, српски, музичко, ликовноооо - па ни у средњем веку није било тако.

У чему је поента - у очувању Косова над којим никакве ингеренције намамо.
cult cult 19:34 05.01.2011

Re: Vidi

Поента је у следећем: Уколико желимо да очувамо Косово, требало је да


Nurudine, sva ta naša priča o Kosovu u Srbiji je jedna velika prazna posna laž. Lažemo se medjusobno, mi odavde one Srbe dole, kosovski Srbi nas, politička elita i nas i njih, svi zajedno lažemo druge...Na toj laži prave se karijere, dolce vite, drpaju se neke velike pare. I to rade svi koji s tom laži imaju direktne veze. Nakačiše se na to vime, na tu sisu i vuče koliko ko može, srazmerno uticaju u sistemu lopovskom. Ali poenta je da to rade - svi.
Svi mi znamo šta je trebalo da...
Ali mi kao društvo nismo sposobni da uradimo bilo šta što je trebalo da...
Ja, onako, svakom ko krene da mi priča te beznadežne priče s Kosova, kažem najdobronamernije da se pokupi odande i ode. Bilo gde.
nurudin nurudin 19:46 05.01.2011

Re: Vidi

J
a, onako, svakom ko krene da mi priča te beznadežne priče s Kosova, kažem najdobronamernije da se pokupi odande i ode


Апсолутно сам сагласан са свим што сте написали...Све се врти око пара, великих пара. Међутим, шта да радимо са онима који немају где да оду, мада је таквих мало? Док се не снађу, шта ћемо са њима, па зар они немају право на иоле достојанствен живот..?
nurudin nurudin 20:24 05.01.2011

Re: Vidi

Kada sam upoznala Momu Trajkovića, pre koju godinu, i rekla mu da su me poslali da odande budem izveštač on me je pitao: "A šta si skrivila?"


Па, лепо Вас је човек питао...

Ако нисте згешили Ви, можда су згрешили ваши родитељи...То Вам је чиста старозаветна филозофија, све до Адама и Еве...
ana_radmilovic ana_radmilovic 20:32 05.01.2011

Re: Vidi

nurudin
Kada sam upoznala Momu Trajkovića, pre koju godinu, i rekla mu da su me poslali da odande budem izveštač on me je pitao: "A šta si skrivila?"


Па, лепо Вас је човек питао...

Ако нисте згешили Ви, можда су згрешили ваши родитељи...То Вам је чиста старозаветна филозофија, све до Адама и Еве...


Možda u tom ludilu ima nekog sistema
Što reče onaj za Hamleta :)
nurudin nurudin 20:41 05.01.2011

Re: Vidi

Možda u tom ludilu ima nekog sistema
Što reče onaj za Hamleta :)


Наравно да има. Па то је тако разрађен систем, да разуман човек не може да покапира. Да нема система, зар мислите да би пијединци профитирали?

То је такав систем са идејом да се остави утисак хаоса, а суштиски постоји систем - као код Станиславског, тј. "подземни токови" као код Чехова...

Ту вам је само шекспировски крај, сви се поубијају, а на крају дође неко трећи, неки Фортимбрас који искористи метеж и почне да управља, и, наравно, покупи кајмак... Али, једноставно мора да се "поубијају" међусобно, јер нема прочишћења...
ana_radmilovic ana_radmilovic 21:12 05.01.2011

Re: Vidi

nurudin


Ту вам је само шекспировски крај, сви се поубијају, а на крају дође неко трећи, неки Фортимбрас који искористи метеж и почне да управља, и, наравно, покупи кајмак... Али, једноставно мора да се "поубијају" међусобно, јер нема прочишћења...


Da, da... i ona dva zlosrećnika, Rozenkranc i Gildernstern - puno Kosovo takvih, zalutalih, putujućih špijuna što više ne znaju ni šta, ni za koga, ni čemu - ali špijuniraju... negde ostali u vremenu prošlom. Nisu ni primetili da su mrtvi :)
ana_radmilovic ana_radmilovic 21:12 05.01.2011

Re: Vidi

nurudin


Ту вам је само шекспировски крај, сви се поубијају, а на крају дође неко трећи, неки Фортимбрас који искористи метеж и почне да управља, и, наравно, покупи кајмак... Али, једноставно мора да се "поубијају" међусобно, јер нема прочишћења...


Da, da... i ona dva zlosrećnika, Rozenkranc i Gildernstern - puno Kosovo takvih, zalutalih, putujućih špijuna što više ne znaju ni šta, ni za koga, ni čemu - ali špijuniraju... negde ostali u vremenu prošlom. Nisu ni primetili da su mrtvi :)
nurudin nurudin 21:47 05.01.2011

Re: Vidi

Da, da... i ona dva zlosrećnika, Rozenkranc i Gildernstern - puno Kosovo takvih, zalutalih, putujućih špijuna


А, вас ако се неко сети, добро је... Па, ово је генијално...

Out of Beirut Out of Beirut 22:04 05.01.2011

Re: Vidi

У чему је поента - у очувању Косова над којим никакве ингеренције намамо.


Има нечега и у људским правима или (можда боље речено) елементарној честитости.

(Иако немам ништа против очувања Косова.)
nurudin nurudin 22:27 05.01.2011

Re: Vidi

Out of Beirut
Има нечега и у људским правима или (можда боље речено) елементарној честитости


Тачно. Међутим, проблем је у томе што Срби крше и угрожавају људска права и елементарну честитост другим Србима.

Један од примера, једна дивна госпођа, професор социологије, која часно обавља свој посао од стране директор две школе добија наређење да присуствује седницама Наставничког већа које су заказане у исто време, на два различита места. Ни један, ни други директор нису достојни жени ни нос да обришу, али су свесни тога, па је зато и шиканирају. Ако не присуствује седницама одбиће јој од плате, а жена је дошла да би радила и зарадила. Како је могуће да на два различита места у исто време неко може да присуствује седницама? Иначе, оба директора су у пријатељским односима, сваки дан се виђеју, и могу да се договоре око седница, јер знају да већина професора ради у обе школе. Али, није поента у договору, поента је да се одбије од плате, јер је то једино што знају, пошто ниједну другу идеју немају. Онда приморавају жену да се понижава и да их моли да је ослободе апсурдне ситуације - па, где је ту достојанство.
То раде Срби Србима, како ли би се понашали према Албанцима?
angie01 angie01 22:30 05.01.2011

Re: Vidi

Написани текст је чиста ренесанса и у поређењу са стањем на Косову.


nisam ja mislila da je neistinito- nego da je stvarno stanje tako strashno da je neprirodno-akomerazumete!


У чему је поента - у очувању Косова над којим никакве ингеренције намамо.


u odnosu na ovaj stav je i ceo moj komentar-jer je to faktichki ne pomeranje s te mrtve tachke srednjeg veka- a nekako je ipak 21.!

mislim-ti ljudi dole treba da prestanu da budu obmanjivani od onih koji zive negde drugde-biti taoc tudjih lazi u sopstvenom zivotu je destruktivno, kao shto i sve priche o tome shto se tamo deshva potvrdjuju!
nurudin nurudin 22:53 05.01.2011

Re: Vidi

mislim-ti ljudi dole treba da prestanu da budu obmanjivani od onih koji zive negde drugde-biti taoc tudjih lazi u sopstvenom zivotu je destruktivno, kao shto i sve priche o tome shto se tamo deshva potvrdjuju!


Амин!
natasavb natasavb 23:39 05.01.2011

Re: Vidi

Lepo da se mi kao narod definitivno i zauvek spakujemo i pokupimo odatle...Eno, prazne potpuno južne Srbije, zvrje prazne kuće i imanja, ima u opustošenoj Srbiji sasvim dovoljno prostora za sve te ljude.

Lako se spakovati i zauvek pokupiti kao narod. Nista lakse.
Ali zaboravljas da taj narod cine pojedinci, ljudi, za koje Kosovo i Metohija nije samo sveta zemlja nego dom.
Onaj ko nije napustio svoj dom, svojom voljom, ne moze da ocekuje od nekog drugog da to prihvati kao najbolje resenje.
cult cult 23:59 05.01.2011

Re: Vidi

Lako se spakovati i zauvek pokupiti kao narod. Nista lakse.

Čini se da te realnost demantuje. Izgleda da je lakše živeti u laži, u nekom paraživotu bez nade i smisla, danas za danas. Jako je teško priznati poraz i ići dalje. Ništa teže, izgleda.
natasavb natasavb 00:14 06.01.2011

Re: Vidi

cult
Lako se spakovati i zauvek pokupiti kao narod. Nista lakse.

Čini se da te realnost demantuje. Izgleda da je lakše živeti u laži, u nekom paraživotu bez nade i smisla, danas za danas. Jako je teško priznati poraz i ići dalje. Ništa teže, izgleda.


Zasto drzava ostaje tamo, to je nesto sasvim drugo.
Ja sam govorila o pojedincima koji cine taj narod, a na koje se, cini mi se, zaboravlja kad su ovakve izjave u pitanju.
Nisam bila na Kosovu. O onome sto se tamo desava znam samo iz prica i novina ( i evo sa bloga), ali o tome kako je otici znam iz licnog iskustva.

Ne znam sta je teze, ostati ili otici. Ja sam otisla. Ne sa Kosova, ali iz svog doma i doma svojih predaka jesam.
I nije lako, veruj mi, a mislim da je ljudima koji su bili stariji od mene kada su otisli, daleko teze.

nurudin nurudin 00:22 06.01.2011

Re: Vidi


Jako je teško priznati poraz i ići dalje


Апсолутно тачно!
Ма, нико и не види пораз. Да ли знате да тамо постоје српски полицајци у цивилу који испијају кафе по кафићима, и које ми плаћамо, али ако вас неко пребије они могу тек у Врању да реагују, а до тад може само да вам помогне косовска полиција. У једној школи колегеницу малтретирао директор, она слала допис српској просветној инспекцији у Ранилугу, писала Министарству, ништа, тек кад га је пријавила косовској полицији, девојка живнула...
Је л' то победа?
cult cult 00:25 06.01.2011

Re: Vidi

Lako se spakovati i zauvek pokupiti kao narod. Nista lakse.



Ne znam sta je teze, ostati ili otici. Ja sam otisla. Ne sa Kosova, ali iz svog doma i doma svojih predaka jesam.

I nije lako, veruj mi, a mislim da je ljudima koji su bili stariji od mene kada su otisli, daleko teze.


Potpuno se slažemo po ovom pitanju.
angie01 angie01 10:33 06.01.2011

Re: Vidi

cult
Lako se spakovati i zauvek pokupiti kao narod. Nista lakse.
Ne znam sta je teze, ostati ili otici. Ja sam otisla. Ne sa Kosova, ali iz svog doma i doma svojih predaka jesam. I nije lako, veruj mi, a mislim da je ljudima koji su bili stariji od mene kada su otisli, daleko teze.Potpuno se slažemo po ovom pitanju.


uvek mislim na decu, na neku buducnost, koja prosto prirodno treba da bude bolja, ako smo se vec poduchili nekim iskustvom,...mutacijeodlaska ne brishu emocije i secanja!
automatic automatic 10:46 06.01.2011

Re: Vidi

У једној школи колегеницу малтретирао директор, она слала допис српској просветној инспекцији у Ранилугу, писала Министарству, ништа, тек кад га је пријавила косовској полицији, девојка живнула...
Је л' то победа?

Svakako da je pobeda. To je pobeda vandalizma nad pravnom državom i međunarodnim pravnim poretkom. Izazvati pobunu, zatim rat, fingirati stradanja i egzoduse, iseljavanja, napraviti potpuni haos na jednom delu teritorije RS a zatim u tako nastalom haosu glumiti nekakav red i zakon, proglasiti kriminalnu državu sa kriminalcima i ratnim zločincima na njenom čelu.
Vrhunsko licemerje.
Pisati kako Srbija i njene institucije ne funkcionišu na Kosovu bacajući u stranu činjenicu da je ta Srbija divljački bombardovana dok nije prisiljena da pristane na vladavinu haosa na Kosmetu, a zatim se rugati Srbiji zbog haosa...
Pogrešna adresa Nurudine.
Trebalo bi da ovaj blog objaviš na nekom albanskom sajtu, sistem o kojem govoriš njihovih je ruku delo.
I još nešto, ovako kako si opisao stanje stvari, budi uveren da je to što si opisao raj na Kosmetu u odnosu na ono što se tamo svakodnevno događa.
nurudin nurudin 14:02 06.01.2011

Re: Vidi

automatic
Pogrešna adresa Nurudine.
Trebalo bi da ovaj blog objaviš na nekom albanskom sajtu, sistem o kojem govoriš njihovih je ruku delo.


Знате, ја сам писао једном албанском листу, али су ме одбили, кажу: "Ма, познајемо вас ми боље, него што ви мислите, нисмо заинтересовани".

Онда реших да објавим на српском блогу, како бисмо боље упознали себе...

automatic
I još nešto, ovako kako si opisao stanje stvari, budi uveren da je to što si opisao raj na Kosmetu u odnosu na ono što se tamo svakodnevno događa


Ако овако изгледа рај, ја враћам улазницу...

Не знам, заиста, одакле Вам идеја да сам желео да блатим икога?
Указивати на лоше стање, које је чињеница, зар се то зове блаћење?
automatic automatic 14:25 06.01.2011

Re: Vidi

Не знам, заиста, одакле Вам идеја да сам желео да блатим икога?
Указивати на лоше стање, које је чињеница, зар се то зове блаћење?

Ti ukazuješ na loše stanje, to je u redu, pominješ javašluk, korupciju, lopovluk i nekompetenciju, nerad...
Kritika je sasvim na mestu, možemo da zaključimo da se ovo što ti iznosiš može videti u nešto manjoj meri i širom Srbije.

Ono što si, međutim, propustio da izneseš je ono što su izneli komentatori, a bitno menja sliku onoga o čemu pišeš - država Srbija ne funkcioniše na Kosmetu. Državu Srbiju su sa Kosmeta proterali NATO i Albanci, svako iz svog interesa, institucije takođe ne fukncionišu zato što je vlast zločinačka i kriminalna, svest ljudi nije dostigla nivo na kome je moguće instalirati demokratsku i uređenu državu. Nije slučajno obrazovanje Šiptara sistematski onemogućavano od strane njihovih vođa. Ovakav obrazovni sastav stanovništva Kosmeta je upravo ono sa čim su oni i računali nakon zaposedanja teritorije Srbije. Vođama terorista nisu potrebni obrazovani, kulturni, školovani ljudi, njima je potrebna masa koju će držati u strahu i potčinjenosti.
Kako ti sada zamišljaš obrazovanje na Kosmetu, kako doživljavaš ulogu Srbije u obrazovanju na prostoru koji ona više ne kontroliše, na koji se odlazi po kazni i koji je sistematski decenijama držan u izolaciji i sistemu strogo kontrolisanih informacija?
nurudin nurudin 19:16 06.01.2011

Re: Vidi

automatic
Vođama terorista nisu potrebni obrazovani, kulturni, školovani ljudi, njima je potrebna masa koju će držati u strahu i potčinjenosti.
Kako ti sada zamišljaš obrazovanje na Kosmetu, kako doživljavaš ulogu Srbije u obrazovanju na prostoru koji ona više ne kontroliše, na koji se odlazi po kazni i koji je sistematski decenijama držan u izolaciji i sistemu strogo kontrolisanih informacija?


Знате шта, терористи не контролишу образовање на Косову, већ Министарство из Београда. Оно именује директоре, шаље плате, (до душе изабрани директори поред плата из Београда, примају и тзв. "издајничке", "кушнеровске", "терористичке" плате, али их примају, имају дупле рачуне - а у свим српским школама су директори Срби) - апсолутну контролу над школама, српским, имају ови из Београда - то вам гарантујем. Значи њима није стало до образовања, већ до очувања нечега што суштински не постоји. Све је исполитизовано, у томе је проблем.
Има један, већ именовани, директор који не зна шта прича, човек не може да га ухвати ни за реп, ни за главу. Једна од чувених прича је како је њега као малог ударио гром и како је он видовит - еј, таквог човека је неко из Министарства из Београда именовао за директора школе - па шта ће нама терористи, сами ћемо се поубијати...
automatic automatic 20:17 06.01.2011

Re: Vidi

Једна од чувених прича је како је њега као малог ударио гром и како је он видовит - еј, таквог човека је неко из Министарства из Београда именовао за директора школе - па шта ће нама терористи, сами ћемо се поубијати...


Pozdravi tog direktora i reci mu da koliko god da ga je udario grom - nije ga dovoljno udario

Значи њима није стало до образовања, већ до очувања нечега што суштински не постоји. Све је исполитизовано, у томе је проблем.
E, ovo je već tačka gde ti napuštaš prosvetnu problematiku i okrećeš se visokoj politici i svrstavaš se na stranu Šiptara...

Može i tako, ali nemoj onda da zamljaćuješ ove silne prosvetne radnike po blogu ako želiš samo da kažeš da Kosmet više nije Srbija i da svi treba da od Kosmeta odustanemo, i prosvetari između ostalih, ako razumeš šta hoću da kažem... Već sam napisao da situacija u prosveti nije mnogo bolja u Srbiji imajući u vidu tvoje konkretne zamerke, naravno neke stvari koje su dobre su mnogo bolje od onih na Kosmetu...

Tvoj stav i nastup na blogu su meni sasvim korektni i ja poštujem tvoj stav iako ću se protiv tvog stava boriti, odnosno neću se složiiti sa tobom i tvojim istomišljenicima po pitanju priznavanja statusa Kosmeta.
nurudin nurudin 20:38 06.01.2011

Re: Vidi

automatic
E, ovo je već tačka gde ti napuštaš prosvetnu problematiku i okrećeš se visokoj politici i svrstavaš se na stranu Šiptara...


Знао сам да сам остао недоречен. Ради се о очувању лажних радних места, и уопште образовања. Уместо да се суштински сагледа проблем, ствара се лажни привид да је све у реду, и да све функционише како треба.

Ни на једном месту нисам написао да треба да се призна Косово, јер ја ту стварно не знам шта треба да се признаје. Ако хоћемо да се "боримо" за Косово, треба да будемо много мудрији, да тамо школујемо и образујемо умне и паметне људе, а не да негујемно видовите директоре...

Што се тиче Албанаца, не знам како сам ја то стао на њихову страну, и како се то уопште стаје на нечију страну? Ја сам од стране Албанаца у многим случајевима био крајње пријатно изненађен, али то што ја нисам доживео никакву непријатност од њих, напротив, не значи да други људи нису, нити желим да иког ослобађам било какве одговорности. Ни у лудилу нисам желео да се бавим "високом политиком", па мене није ударио гром...
draft.dodger draft.dodger 17:41 05.01.2011

Još malo pa nestalo...

Srbija diluje Kosmetamfetamin.
nurudin nurudin 20:11 05.01.2011

Re: Još malo pa nestalo...

draft.dodger

Još malo pa nestalo...
Srbija diluje Kosmetamfetamin.


draft.dodger draft.dodger 22:40 05.01.2011

Re: Još malo pa nestalo...

nurudin
draft.dodger

Još malo pa nestalo...
Srbija diluje Kosmetamfetamin.



Nurudine, neobavešten si...

U Koštunićima i okolini otkriveno je više ilegalnih laboratorija u kojima je proizvođen moćni narkotik i patriotik, Kosmetamfetamin.
Pored domaćeg tržišta, Kosmetamfetamin je prodavan i u nekim afričkim zemljama i u pojedinim zemljama Dalekog istoka.
Policija sumnja da je na čelu distributivne mreže bio, srpski ministar inostranih poslova, Vuk Jeremić.
Naravno, formula za pripremu Kosmetamfetamina poznata je samo Vojislavu Koštunici i najužem krugu njegovih odabranih saradnika.
kukusigameni kukusigameni 22:43 05.01.2011

Re: Još malo pa nestalo...

Kosmetamfetamin


Jel izaziva psihicku ili fizicku zavisnost?
angie01 angie01 22:47 05.01.2011

Re: Još malo pa nestalo...

Jel izaziva psihicku ili fizicku zavisnost?


svi sajdefekti su utvrdjeni samo kod odredjenih DNK struktura!
nurudin nurudin 22:48 05.01.2011

Re: Još malo pa nestalo...

Nurudine, neobavešten si...

U Koštunićima i okolini otkriveno je više ilegalnih laboratorija u kojima je proizvođen moćni narkotik i patriotik, Kosmetamfetamin.
Pored domaćeg tržišta, Kosmetamfetamin je prodavan i u nekim afričkim zemljama i u pojedinim zemljama Dalekog istoka.
Policija sumnja da je na čelu distributivne mreže bio, srpski ministar inostranih poslova, Vuk Jeremić.
Naravno, formula za pripremu Kosmetamfetamina poznata je samo Vojislavu Koštunici i najužem krugu njegovih odabranih saradnika.


Па, ја сам стварно необавештен... Знао сам да треба да објавим овај текст, слутио сам да ћу доживети какво откровење...

Генијални сте...

nurudin nurudin 22:59 05.01.2011

Re: Još malo pa nestalo...

kukusigameni
Jel izaziva psihicku ili fizicku zavisnost?


Изазива колективно лудило...Ослобађа емоције, заробљује рацио...
kukusigameni kukusigameni 23:04 05.01.2011

Re: Još malo pa nestalo...

Изазива колективно лудило...Ослобађа емоције, заробљује рацио...


Ribozom Ribozom 23:48 05.01.2011

Re: Još malo pa nestalo...

...dok kod neodredjenih DNK struktura brze deluje LSDP.
Jukie Jukie 17:43 05.01.2011

Prosveta

Pa sve je to već viđano i u centru Beograda, tako da me ne čudi da je tako i na Kosovu...
Takva je prosveta... sama neka nerazumljiva politika
ana_radmilovic ana_radmilovic 18:10 05.01.2011

Re: Prosveta

Jukie
Pa sve je to već viđano i u centru Beograda, tako da me ne čudi da je tako i na Kosovu...
Takva je prosveta... sama neka nerazumljiva politika

Što je jedan od dokaza da je Kosovo, kao i Beograd - Srbija.
(znam, i nije mi neki dokaz, ali tako ih je malo, da nijedan nije za baciti)
milisav68 milisav68 18:29 05.01.2011

Re: Prosveta

ana_radmilovic
Jukie
Pa sve je to već viđano i u centru Beograda, tako da me ne čudi da je tako i na Kosovu...
Takva je prosveta... sama neka nerazumljiva politika

Što je jedan od dokaza da je Kosovo, kao i Beograd - Srbija.
(znam, i nije mi neki dokaz, ali tako ih je malo, da nijedan nije za baciti)


Ma nije to ništa novo.Kad sam poš`o u četvrti razred osnovne škole(1978. godine), priključio nam se drug, čija se porodica preselila sa Kosova u Šumadiju.Njegovo znanje je bilo na nivou prvog/drugog razreda, pa smo mu pomagali da se uklopi, i da nas sustigne sa gradivom.
ana_radmilovic ana_radmilovic 18:36 05.01.2011

Re: Prosveta

milisav68
ana_radmilovic
Jukie
Pa sve je to već viđano i u centru Beograda, tako da me ne čudi da je tako i na Kosovu...
Takva je prosveta... sama neka nerazumljiva politika

Što je jedan od dokaza da je Kosovo, kao i Beograd - Srbija.
(znam, i nije mi neki dokaz, ali tako ih je malo, da nijedan nije za baciti)


Ma nije to ništa novo.Kad sam poš`o u četvrti razred osnovne škole(1978. godine), priključio nam se drug, čija se porodica preselila sa Kosova u Šumadiju.Njegovo znanje je bilo na nivou prvog/drugog razreda, pa smo mu pomagali da se uklopi, i da nas sustigne sa gradivom.


Lepo ako ste mu pomagali. Od kada sam videla kako još uvek žive neki od tih ljudi, i s kojim strahom deca iz nekih sela idu do prvog većeg sela u školu - ne bih se više šalila na njihov račun.
milisav68 milisav68 19:01 05.01.2011

Re: Prosveta

ana_radmilovic


Lepo ako ste mu pomagali. Od kada sam videla kako još uvek žive neki od tih ljudi, i s kojim strahom deca iz nekih sela idu do prvog većeg sela u školu - ne bih se više šalila na njihov račun.

Ma nije šala.
Pričamo o prosveti, a obrati pažnju na godinu u kojoj se to dešava.
Zato mi pripadne muka, kad krene priča med&mleko&Tito i da je baš za sve kriv Milošević.

ana_radmilovic ana_radmilovic 19:26 05.01.2011

Re: Prosveta

milisav68
ana_radmilovic


Lepo ako ste mu pomagali. Od kada sam videla kako još uvek žive neki od tih ljudi, i s kojim strahom deca iz nekih sela idu do prvog većeg sela u školu - ne bih se više šalila na njihov račun.

Ma nije šala.
Pričamo o prosveti, a obrati pažnju na godinu u kojoj se to dešava.
Zato mi pripadne muka, kad krene priča med&mleko&Tito i da je baš za sve kriv Milošević.



Ok, izvini. Ja nešto navikla da je ovde svet sklon ruganju - pa reagujem malo bez veze. :)
nurudin nurudin 19:40 05.01.2011

Re: Prosveta

Jukie
Pa sve je to već viđano i u centru Beograda, tako da me ne čudi da je tako i na Kosovu...
Takva je prosveta... sama neka nerazumljiva politika


Наравно, просвета је готово свуда посрнула. Али, у Београду, НИшу се чује шта се ради, а тамо не... Кад овде пребију професора, звони на сва звона. Тамо професоре витлају пушкама, прете, чекају их испред кућа... А да ли сте некада чули за такве случајеве? Људи су на ивици срчаних удара, ал' ништа, коме је то важно...
nurudin nurudin 19:49 05.01.2011

Re: Prosveta

a je baš za sve kriv Milošević


Ово се дешава сад, прича из 2011, наравно да се Милошевић не аболира, али зашто се нешто није променило?
milisav68 milisav68 20:16 05.01.2011

Re: Prosveta

nurudin
a je baš za sve kriv Milošević


Ово се дешава сад, прича из 2011, наравно да се Милошевић не аболира, али зашто се нешто није променило?

Proveren recept.
Negativnom selekcijom zadržati stečene pozicije.
ana_radmilovic ana_radmilovic 20:16 05.01.2011

Re: Prosveta

nurudin
Тамо професоре витлају пушкама, прете, чекају их испред кућа... А да ли сте некада чули за такве случајеве? Људи су на ивици срчаних удара, ал' ништа, коме је то важно...

Tamo ima dece, a vi to znate bolje nego ja, koja u školu idu autobusima koji imaju rešetke na prozorima. Prelazna ocena? Molim vas, dala bih im svet a ne prelaznu ocenu. Ne važe tu ista pravila i to je da čoveku pamet zastane.
Gore napisaste kako postoje učionice sa po nekoliko đaka - lično sam videla. Mala Banjaska, dve devojčice i sin seoske učiteljice koja ne zna svi apdeži, ali da prostite, jebo i te padeže, i što sin koji joj pomaže nema nikakvu diplomu, jebo sve - ja gledam one dve male devojčice i razmišljam gde eć one posle? U Mitrovicu. Pa odande u Beograd, Kragujevac, Niš - tamo gde će ih gledati s onim prezrivim "Aha, sve ste prodale i pobegle s Kosova a ne zante ni apdeže".
Znate, ja nekad uopšte ne znam šta je po zakonu, ali me ubije u pojam nepravda prema najslabijima. Ne znam reči da je ispričam. Knedla mi stane u grlu i onda ćutim, ili se svađam s onima koji ne razumeju. A i kako bi razumeli. Lično, ništa nisam razumela dok nisam videla. A kad sam videla - još sam manje razumela.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:19 05.01.2011

Re: Prosveta

али зашто се нешто није променило?

Zato što ni u Srbiji, a bogami ni u Sloveniji, niko još uvek ne shvata koliko su važni i koliko treba ulagati u učitelje, lekare i sudije.
Seća li se kogod Sremčeve pripovetke "Dim u dim"? I toga kako su nekada ocenjivali rad učitelja, a shodno oceni su napredovali ili nazadovali po mestu učiteljevanja. Mada i u to vreme su učitelji bili siromašna svojta. U selima u kojima su radili su tretirani kao gospoda, ali su bili slabo plaćeni. Moji baka i deda su bili seoski učitelji.
A ova prepiska vuče na bulgakovljevski očaj.
ana_radmilovic ana_radmilovic 20:23 05.01.2011

Re: Prosveta

Jelica Greganović

A ova prepiska vuče na bulgakovljevski očaj.

Upravo. Nije mi palo na pamet, ali da - to je takav neki očaj, nije čehovljevski, prejake su boje, nije ni Dostojevskog, a ruski je definitivno - dakle, Bulgakov. To bi bilo to. Ima i upliva onostranog - je l - na Kosovu uvek ima osnostranog, sve vuče ka Bulgakovu :)
Pametna Jeličica :)
Taska Dana Taska Dana 20:23 05.01.2011

Re: Prosveta

Kad su moja deca stigla u BGD ..presvetli grad kulture i obrazovanja, u skoli su ih zvali Shiptarcici, zbog naglaska i zato sto smo dosli sa Kosova...srca Srbije :)))
Taska Dana Taska Dana 20:23 05.01.2011

Re: Prosveta

Kad su moja deca stigla u BGD ..presvetli grad kulture i obrazovanja, u skoli su ih zvali Shiptarcici, zbog naglaska i zato sto smo dosli sa Kosova...srca Srbije :)))
nurudin nurudin 20:27 05.01.2011

Re: Prosveta

milisav68
Proveren recept.
Negativnom selekcijom zadržati stečene pozicije.


БРАВО!!! Управо је то посреди
nurudin nurudin 20:33 05.01.2011

Re: Prosveta

Jelica Greganović
Zato što ni u Srbiji, a bogami ni u Sloveniji, niko još uvek ne shvata koliko su važni i koliko treba ulagati u učitelje, lekare i sudije


Драга Јелице, па то је свима последња рупа на свирали, видите да се просвета најчешће препушта коалиционим партнерима, уместо да се побију око тог ресора...


A ova prepiska vuče na bulgakovljevski očaj


У том случају, ја испадох некакав Воланд, с тим што сам место Москве изабрао Косово...
ana_radmilovic ana_radmilovic 20:34 05.01.2011

Re: Prosveta

Taska Dana
Kad su moja deca stigla u BGD ..presvetli grad kulture i obrazovanja, u skoli su ih zvali Shiptarcici, zbog naglaska i zato sto smo dosli sa Kosova...srca Srbije :)))

Ma divan je Beograd - baš onako otvoren jedan grad i bez predrasuda! Obožavam ga do mučnine, kako bih ti objasnila - sloši mi se kad pomislim kako smo super
nurudin nurudin 20:55 05.01.2011

Re: Prosveta

Tamo ima dece, a vi to znate bolje nego ja, koja u školu idu autobusima koji imaju rešetke na prozorima. Prelazna ocena? Molim vas, dala bih im svet a ne prelaznu ocenu. Ne važe tu ista pravila i to je da čoveku pamet zastane


Знате, Ана, у околини Гњилана, деца живе сасвим "нормално", тамо нема решетака... Већина деце уписује факултет, завршава, или не заврши, али дође да ради у школи и да образују друге људе, и тако у круг... То је страшно...

Мада постоје и случајеви које сте Ви навели...

Заиста не бих о деци, јер понављам нису она крива, и деца су жртве једног политиканства...Мени је деце жао, најискреније...Хиљаду пута сам се питао, Боже, шта ће бити са њима...ја ћу отићи, али та деца остају међу бесловесним људима..
Lično, ništa nisam razumela dok nisam videla. A kad sam videla - još sam manje razumela.


Управо тако, то вам је што рече Дејан Дуковски, као љубав и убиство, не може да се опише, мора да се преживи, искуствено...А, и кад се преживи, опет вам ништа не буде јасно..
kukusigameni kukusigameni 20:58 05.01.2011

Re: Prosveta

Ma divan je Beograd - baš onako otvoren jedan grad i bez predrasuda! Obožavam ga do mučnine, kako bih ti objasnila - sloši mi se kad pomislim kako smo super


Ja mislim da je Beograd divan grad. I mislim da je kao retko koji grad otvoren i gostoljubiv.
nurudin nurudin 21:52 05.01.2011

Re: Prosveta

Upravo. Nije mi palo na pamet, ali da - to je takav neki očaj, nije čehovljevski, prejake su boje, nije ni Dostojevskog, a ruski je definitivno - dakle, Bulgakov.


Како сте могли, Ана, да заборавите Маркеса и његов Макондо?
nurudin nurudin 21:58 05.01.2011

Re: Prosveta

Taska Dana
Kad su moja deca stigla u BGD ..presvetli grad kulture i obrazovanja, u skoli su ih zvali Shiptarcici, zbog naglaska i zato sto smo dosli sa Kosova...srca Srbije :)))


Ово је ужасавајуће. Али, ништа мање страшније не звучи реченица Срба са Косова коју упућују свима онима кои нису са Косова - "Шта тражите ви из Србије на Косову, нашој светој земљи?". Подсећам, нас уче да је Косово Србија .

Хоћу да кажем да постоје медиокритети и на Косову и у Београду, проблем је што такви медиокритети држе конце у рукама.
ana_radmilovic ana_radmilovic 22:45 05.01.2011

Re: Prosveta

nurudin
Upravo. Nije mi palo na pamet, ali da - to je takav neki očaj, nije čehovljevski, prejake su boje, nije ni Dostojevskog, a ruski je definitivno - dakle, Bulgakov.


Како сте могли, Ана, да заборавите Маркеса и његов Макондо?


A ne, nikako ne bih zaboravila Makondo - nego se zaglavismo s ovim Rusima, a Rusa mnogo - ako me razumete: Pogledajte neku ozbiljniju biblioteku, sve Rus do Rusa, debeli Rusi, raskupusani Rusi, novi Rusi, smešni Rusi, jezivi, da vas bog sačuva... Ogromne police raznoraznih Rusa.
I dok mi o Rusima - eno nam na 500 km od Beograda čist Makondo. Ono Kosovo je zaista 100 godina samoće. Vek do veka, na 10 km, paralelni svetovi, u isto vreme i zaborav i sećanje... Čudno, čudno je to mesto (odmah sam primetila :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:57 05.01.2011

Re: Prosveta

Jelica Greganović Jelica Greganović 00:13 06.01.2011

Re: Prosveta

Dano, nije to samo u Bgd, generacije Srba koji su sa Kosova došli u Šumadiju vuku nadimak "Kosovari" ili čak i "Šiptari". A srce Srbije...ono je kanda lutajući organ. Dok nije iz političkih razloga Kosovo proglašeno srcem Srbije, ono je bilo u Kragujevcu, odnosno Šumadija je zvana srcem Srbije.
49 41 49 41 03:57 07.01.2011

Re: Prosveta

Jelica Greganović
али зашто се нешто није променило?

Zato što ni u Srbiji, a bogami ni u Sloveniji, niko još uvek ne shvata koliko su važni i koliko treba ulagati u učitelje, lekare i sudije.
Seća li se kogod Sremčeve pripovetke "Dim u dim"? I toga kako su nekada ocenjivali rad učitelja, a shodno oceni su napredovali ili nazadovali po mestu učiteljevanja. Mada i u to vreme su učitelji bili siromašna svojta. U selima u kojima su radili su tretirani kao gospoda, ali su bili slabo plaćeni. Moji baka i deda su bili seoski učitelji.
A ova prepiska vuče na bulgakovljevski očaj.


Nekad, kazu - Popovi, Oficiri, Ucitelji = PREKOMANDA!
(pre onog tamo rata).
Posle, pocese da prekomanduju i ostale.
Poslase mi ujnu iz Kragujevca.

Morao sam godinama, da joj ulecem; u ranu zoru - pre no svane dan, sa badnjakom i sa vrata vicem: Ujna -izgore ti kujna.

Sretno vam Badnje vece (meni) - Bozic (vama)!
ana_radmilovic ana_radmilovic 11:39 07.01.2011

Re: Prosveta

Jelica Greganović
Dok nije iz političkih razloga Kosovo proglašeno srcem Srbije, ono je bilo u Kragujevcu, odnosno Šumadija je zvana srcem Srbije.

Da, samo ovaj Beograd majkumu nikad nije bio srce Srbije. Al se tešim, biće, još malo regionaliztacije, veselja oko Sandžaka, drž ne daj, i eto mene opet u srcu srbije, al ovaj put u Boegradu, da ne moramstalno da putujem u to srce.
nurudin nurudin 13:55 07.01.2011

Re: Prosveta

Morao sam godinama, da joj ulecem; u ranu zoru - pre no svane dan, sa badnjakom i sa vrata vicem: Ujna -izgore ti kujna


Уопште нјије лош начин да се отарасиш незваним гостију...

Sretno vam Badnje vece (meni) - Bozic (vama)!


Срећан Божић и Вама, свако добро!
nurudin nurudin 13:58 07.01.2011

Re: Prosveta

Da, samo ovaj Beograd majkumu nikad nije bio srce Srbije. Al se tešim, biće, još malo regionaliztacije, veselja oko Sandžaka, drž ne daj, i eto mene opet u srcu srbije, al ovaj put u Boegradu, da ne moramstalno da putujem u to srce


Биће трансплатације...
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:45 05.01.2011

Bolje da ćutim

Nurudine, voleo bih da mogu nešto umesno da kažem.
Ne mogu.
Ali želim da te pozdravim. Kada bi se češće javljao, blog bi bio bogatiji.
ana_radmilovic ana_radmilovic 18:08 05.01.2011

Re: Bolje da ćutim

vladimir petrovic
Kada bi se češće javljao, blog bi bio bogatiji.

To mu i ja govorim, ali nema ga :)
Evo, posla' tekst i opet ga nema. Ah, Nurudine, Nurudine, što me mučite, Nurudine?
nurudin nurudin 21:06 05.01.2011

Re: Bolje da ćutim

vladimir petrovic
Nurudine, voleo bih da mogu nešto umesno da kažem.


Наравно да умете:

Kada bi se češće javljao, blog bi bio bogatiji
- зар ово није умесно...

Шалим се, Владимире, на Косову су мудри одавно заћутали; тамо се свака умесност третира ка инцидент... Зато нам је и тако. Тамо се свакодневно играју Бекетова дела, "Чекајући Годоа" је омиљено дело, само има много ликова. Ко не разуме Бекета, нека само посети Косово, све ће му бити јасно к'о дан...

Хвала на поздраву!
Ribozom Ribozom 18:26 05.01.2011

znaci, nista se nije promenilo

E, tih direktora se secam odlicno.
Meni su pojedini trazili otvoreno clansku kartu partije na vlasti (ondasnje i sadasnje).
Da li mi se cini da je situacija u Mitrovici bolja, s obzirom da mi dopisivanje sa kancelarijom ministarstva prosvete izgleda korektno.

5. Спавам по пар сати дневно, јер ми је наређено да испишем годишње, месечне и дневне планове, а имам четири различита одељења, па можеш да замислиш, не рачунам то што и сам морам да се припремим за час...(само још увек не знам за кога га спремам....)


Ovo je valjda normalno za tu vrstu posla.


Jukie Jukie 00:42 06.01.2011

Re: znaci, nista se nije promenilo

Ribozom

5. Спавам по пар сати дневно, јер ми је наређено да испишем годишње, месечне и дневне планове, а имам четири различита одељења, па можеш да замислиш, не рачунам то што и сам морам да се припремим за час...(само још увек не знам за кога га спремам....)
Ovo je valjda normalno za tu vrstu posla.

Jeste. A četiri odeljenja su ništa, jer je ovde puno radno vreme deset odeljenja (bar za nas biologe).

Ali mnogi ljudi misle da nastavnici rade 3-4 sata dnevno zato što gledaju samo broj minuta direktnih časova sa učenicima. Ni glumci ne izađu na scenu ili pred kameru pa da improvizuju, nego se satima i satima spremaju i vežbaju šta i kako da kažu i urade. Predavanja u školi su isto kao i gluma. Moraš biti ekstremno pripremljen, inače te deca živog pojedu.

Nastavnici (koji stvarno rade svoj posao) itekako zarade svoje plate (i ne računajući direktno dobijanje batina i teror zbog koga se plaše da prođu školskim dvorištem posle časova).
nurudin nurudin 13:54 06.01.2011

Re: znaci, nista se nije promenilo

Jeste. A četiri odeljenja su ništa, jer je ovde puno radno vreme deset odeljenja (bar za nas biologe).


Да се разумемо, није проблем у припремама, већ у безобразлуку...

Замислите да почнете да радите и да неко сакрије распоред од вас, па да морате да дођете од раног јутра да чекате слободан дневник. Зати неће да вам да план и програм, а очекује да га сами напишете, ако не напишете, летите са посла - јер не обављате своју дужност. При том, ако предајете истог дана у два одељења прве године, нпр. исту наставну јединицу, тражи вам да имате на два места написану исту припрему...То се зове иживљавање у недостатку идеја.

Не бежим ја од посла, у гимназији у којој радим сад - кад се сакупе обавезе (додатна, допунска, припрема за такмичење, секције) ја радим и преко норме, преко 40 сати, и не пада ми тешко...Мени тешко пада иживљавање и бесмисао.

Тамо сам имао недељно 14 часова, то је била норма... Сада, са свим обавезама имам око 30 часова недељно, и заиста ми не пада тешко. Са радошћу одлазим до школе, и са радошћу се враћам, ако ме разумете.
Ribozom Ribozom 16:32 06.01.2011

Re: znaci, nista se nije promenilo

Juckie
Slazem se da je nastavnicki posao u sustini tezak. Akcenat je bio na 'naredjeno' da se radi svoj posao.
Nurudin je hteo da kaze da mu bahati nazovi direktor oduzima mnogo snage i vremena da radi svoj, vec ionako kompleksan posao. Medjutim, lose je koncipirao pa sam reagovao kako bi se ispravio, sto je i ucinio.
Jukie Jukie 17:35 06.01.2011

Re: znaci, nista se nije promenilo

Ribozom
JuckieSlazem se da je nastavnicki posao u sustini tezak. Akcenat je bio na 'naredjeno' da se radi svoj posao.Nurudin je hteo da kaze da mu bahati nazovi direktor oduzima mnogo snage i vremena da radi svoj, vec ionako kompleksan posao. Medjutim, lose je koncipirao pa sam reagovao kako bi se ispravio, sto je i ucinio.

Da, jasno je sada. Morao sam ono da napomenem zbog čitalaca koji nisu radili u prosveti pa ne znaju.
svbobo svbobo 19:01 05.01.2011

...

О ђацима не вреди говорити, четири одељења 20 ученика, десет благо изгубљених, не занима их ништа; подригују на сред часа, питају: "да л' гу је јебао Петрарка Лауру", а док изговоре име Петрарка, треба им пола сата, а ја треба да радим писмени са њима, и хвата ме језа....

I mene "hvata jeza"!
da,mene su zanimale prirodne nauke i književnost u tom uzrastu...potpuno te razumem...zašto bi se trudio da ih naučiš bilo čemu-kad njih to ne zanima...




nurudin nurudin 20:09 05.01.2011

Re: ...

zašto bi se trudio da ih naučiš bilo čemu-kad njih to ne zanima...


Знате ону причу о Платоновј пећини, неко успе да изађе из пећине и да место сенке види праву суштину ствари, да види светлост... Платон подсећа да је важно да се они који виде светлост обавезно врате и извуку остале заробљенике...

Заробљеници ће вриштати, пружати отпор, цвилети... али је дужност оних који су видели светлос да их извуку... Онда када виде светлост, биће им захвални...

То вам је исти случај као и са дететом које хоће да гурне прст у штекер, па га родитељ опаучи... Једном ће знати зашто, казаће му се...
svbobo svbobo 21:09 05.01.2011

Re: ...

Знате ону причу о Платоновј пећини, неко успе да изађе из пећине и да место сенке види праву суштину ствари, да види светлост... Платон подсећа да је важно да се они који виде светлост обавезно врате и извуку остале заробљенике...

Ja sam i dalje mišljenja da to što si rekao nije pedagoški,što je jako bitno ukoliko si pedagog!
...a alegorijski prikaz razlika između naših viđenja o stvarima, i suštine tih stvari u konkretnom slučaju ne utiču na moje "mnjenje" iz razloga što mi način na koji si počeo da pišeš -ne uliva poverenje u to da si ti taj koji "barata" suštinom stvari!
nurudin nurudin 21:29 05.01.2011

Re: ...

svbobo
poverenje u to da si ti taj koji "barata" suštinom stvari!


У праву сте, ја не баратам оним чега нема, тамо суштине нема, постоји само форма...
ana_radmilovic ana_radmilovic 21:43 05.01.2011

Re: ...

nurudin
svbobo
poverenje u to da si ti taj koji "barata" suštinom stvari!


У праву сте, ја не баратам оним чега нема, тамо суштине нема, постоји само форма...


a i ta forma samo varljiva je sen :)

nema se tamo sa čim barati i ne bih ja baš olako komentarisala gospon nurudinovo "baratanje sjenima" - jer tamo gde je on bio uistinu nema suštine, pa ni forme, tek senke se poneke pojavljuju - svašta se čoveku da tamo pričiniti... al neka nurudina, lepo ime ima, on će vam objasniti ako bude imao volje
svbobo svbobo 22:17 05.01.2011

Re: ...

a i ta forma samo varljiva je sen :)

vazda bila...

Jukie Jukie 11:34 06.01.2011

Re: ...

svbobo
Ja sam i dalje mišljenja da to što si rekao nije pedagoški,što je jako bitno ukoliko si pedagog!...


Ja se ne slažem. Mislim da je cilj pedagoga da kao konačni proizvod svog rada ima divne obrazovane odrasle ljude, a ne kmekavu razmaženu dečurliju.

I zbog toga je normalna frustracija kada ti đaci teže da se razviju u luzere
(a po zakonu o dečjim pravima imaju pravo da se razvijaju u pravcu u kome žele )
Ribozom Ribozom 16:38 06.01.2011

Re: ...

Jukie
svbobo
Ja sam i dalje mišljenja da to što si rekao nije pedagoški,što je jako bitno ukoliko si pedagog!...


Ja se ne slažem. Mislim da je cilj pedagoga da kao konačni proizvod svog rada ima divne obrazovane odrasle ljude, a ne kmekavu razmaženu dečurliju.

I zbog toga je normalna frustracija kada ti đaci teže da se razviju u luzere
(a po zakonu o dečjim pravima imaju pravo da se razvijaju u pravcu u kome žele )


Slazem se da je cilj pedagoga da konacni proizvod budu obrazovani ljudi. Pridevi divni i odrasli, kao i kmekava razmazena deca
nisu pedagoski zato sto zadire u domen ljudskih prava i sloboda.
Jukie Jukie 17:39 06.01.2011

Re: ...

Ribozom

Mislim da je cilj pedagoga da kao konačni proizvod svog rada ima divne obrazovane odrasle ljude, a ne kmekavu razmaženu dečurliju.
Slazem se da je cilj pedagoga da konacni proizvod budu obrazovani ljudi. Pridevi divni i odrasli, kao i kmekava razmazena deca nisu pedagoski zato sto zadire u domen ljudskih prava i sloboda.

Tačno. Zato je "pedagoški" LOŠE, i umesto toga treba otvoreno govoriti kako JESTE. Dakle, postoje kmekava razmažena deca, u mnogo većem procentu nego što je podnošljivo. Koliko se sećam odrasli ljudi su osobe preko 18 godina; ako to zadire u domen ljudskih prava i sloboda, neka zadire, nemam ništa protiv. Ovde u ljudska prava i slobode spadaju svakakve gluposti kojima tu nije mesto.
Ribozom Ribozom 17:46 06.01.2011

Re: ...

U domen ljudskih prava i sloboda pripada nedavno uvedeni 'test inteligencije prosvetnih radnika'. No vidim, niko se u Srbiji nije uzbudio oko toga.

Izvinjavam se na trolu.
Jukie Jukie 17:48 06.01.2011

Re: ...

Ribozom
U domen ljudskih prava i sloboda pripada nedavno uvedeni 'test inteligencije prosvetnih radnika'. No vidim, niko se u Srbiji nije uzbudio oko toga.Izvinjavam se na trolu.

Tačno. Umesto da se ljudi bore za ukidanje glupih zakona (vidi priču o poštanskim sandučićima) oni misle da je borba za ljudska prava proizvođenje lenje kmekave razmažene dece. ajoj...
ljuboten ljuboten 18:58 06.01.2011

Re: ...

Ja sam i dalje mišljenja da to što si rekao nije pedagoški,što je jako bitno ukoliko si pedagog!
...a alegorijski prikaz razlika između naših viđenja o stvarima, i suštine tih stvari u konkretnom slučaju ne utiču na moje "mnjenje" iz razloga što mi način na koji si počeo da pišeš -ne uliva poverenje u to da si ti taj koji "barata" suštinom stvari!


I ja imam takav ustisak, a čitam vrlo učen Gospodin. Nadam se kada Gospodin pročita sve komentare uzeće u zaštitu makar žrtve, a to su deca. Iako se pitam gde naći snage otrpeti zlo - da direktori subverzivno upravaljaju resursima, taćnije, oni su već postali ljudi isčašene sociologije? Nekoliko Blogera napisa da je nešto slično i u Beogradu, Sloveniji. Samo što je Kosovo daleko, još je u sredini van sistema, pa je i rasulo u obrazovanju totalno.
Neko spomenu bežanje, a znajući istinu postavlja se pitnaje, a gde to? Od sebe se ne može pobeći. Tada si već pod nadzorom psihijatarije.
Imao sam prilku da se upoznam sa savetnikom Predsednika Tadića za probleme Kosova. Dao mi je vizit-kartu i rekao da mu sa javim. Poslao sam mu poduži imeil, možda i dva, no nije mi odgovorio. Na Vašem mesti ovo isto što ste ovde napisali pošaljite njemu, ja ću Vam dati adresu.
nurudin nurudin 19:33 06.01.2011

Re: ...

Ribozom
Re: ...
U domen ljudskih prava i sloboda pripada nedavno uvedeni 'test inteligencije prosvetnih radnika'. No vidim, niko se u Srbiji nije uzbudio oko toga.

Izvinjavam se na trolu.


Ма, каква трол, па то је тек прича за себе.

Некао се задесило, стицајем околности, због промена школа већ трећи пут треба да радим тај тест.
То је тест личности, информисаности, интелигенције....(психо-физички, мада ми није јасно шта ово физички значи). С обзиром да сам на шест месеци мењао посао, тест сам морао наново да радим. Није ми јасно како је могуће да се интелигенција или личност мења на шест месеци?
Оно што ме је мотивисало да изађем и наредна два пута, јесте чињеница да су ми након првог пута саопштили да сам натпросечно интелигентан, чисто да се зна...

Ма, чисте глупости, то је измишљено да се упосли маса људи која продаје зјала у Националној служби за (НЕ)запошљавање...
nurudin nurudin 19:50 06.01.2011

Re: ...

ljuboten
I ja imam takav ustisak, a čitam vrlo učen Gospodin. Nadam se kada Gospodin pročita sve komentare uzeće u zaštitu makar žrtve


Чини ми се да смо ово већ разјаснили, али мораћу да поновим још једно, јер сам се невешто изразио: НАЈВЕЋЕ ЖРТВЕ ЧИТАВОГ ХАОТИЧНОГ СТАЊА У ОБРАЗОВАЊУ НА КОСОВУ И МЕТОХИЈИ СУ ДЕЦА, ОНА НИСУ КРИВА!!!

ljuboten
Od sebe se ne može pobeći. Tada si već pod nadzorom psihijatarije.


Но мучно је, најмучније...

ljuboten
Na Vašem mesti ovo isto što ste ovde napisali pošaljite njemu, ja ću Vam dati adresu


Бићу Вам захвалан уколико ми адресу пошаљете преко приватне поруке.
Унапред хвала!
Мада се бојим да писанија не прође као Ваша, или као све оне које сам до сада слао.
Ribozom Ribozom 19:59 06.01.2011

Re: ...

Test licnosti je OK, donekle i test informisanosti. Test inteligencije je cisto krsenje ustava i to od same drzave. A tek likovi u drzavnoj administraciji - uzas na kvadrat.
Nisi mi odgovorio na pitanje, da li mislis da je kancelarija min. prosvete u Mitrovici korektna? Ovo, jer sam ja imao odlicna iskustva s njima za razliku od onih u Bg-u.
ljuboten ljuboten 20:22 06.01.2011

Re: ...

Бићу Вам захвалан уколико ми адресу пошаљете преко приватне поруке.
Унапред хвала!
Мада се бојим да писанија не прође као Ваша, или као све оне које сам до сада слао.


Ja znam razlog zašto nije meni odgovorio,a može Vama da odogovri ako u vidu pitanja opišete stanje, sa očekivanjem da će to uskoro da se reši. Jer političkoj slugi ne treba stavljati do znanja da on ne zna kakvo je stanje tamo gde je on dogovoran. Nadam se da me razumete. Kroz priču o stanju, koje on bi trebalo da je poznaje, Vi se pokažite da vredite, a da pritom ne ugrožavate njegov položaj. Treba imati u vidu da baš on traži nekoga kao što ste Vi. Znači, rešite svoj problem, jer za društevini on je odgovoran, Vi se samo nudite kako da pomognete.
Poslaću Vam imeil.
nurudin nurudin 21:25 06.01.2011

Re: ...

Ribozom
Nisi mi odgovorio na pitanje, da li mislis da je kancelarija min. prosvete u Mitrovici korektna?


Извините, заиста не бих могао да коментаришем, јер нисам имао контакт са њима. Имао сам контакт са канцеларијом у Ранилугу, утисци су "очаравајући"
Да извинете, сјаши Курта, да узјаше Мурта. Увек су они били необавештени, штитили су директоре, јер су штитили сопствене интересе. Њихову децу и комшије су такође запошљавали директори...Врана врани не вади очи.

А, што се тиче Министарства за Косово и Метохију из приложеног сте видели каково је било искуство...
nurudin nurudin 19:07 05.01.2011

Ево и мене...

извињавам се свима, изостанак је био оправдан...

Прво да се захвалим драгој домаћици...Хвала!

5. Спавам по пар сати дневно, јер ми је наређено да испишем годишње, месечне и дневне планове, а имам четири различита одељења, па можеш да замислиш, не рачунам то што и сам морам да се припремим за час...(само још увек не знам за кога га спремам....)

Ribozom
Ovo je valjda normalno za tu vrstu posla.


Наравно да је нормално. Али је ненормално, да те директор позове и да неће да ти каже у коју школу да се јавиш. Па, кад добауљаш до школе, неће да ти да планове, програме, сакрије распоред од тебе, забрани да други са тобом комуницирају, а притом нареди да планове и програме испишеш до сутра, у супротном не долази...

Поента је у следећем, извршити што већи притисак, да би човек побегао, а на његово место дође директорева комшика која је у 50-ој години апсолвент...
Ribozom Ribozom 19:52 05.01.2011

Re: Ево и мене...

nurudin


Наравно да је нормално. Али је ненормално, да те директор позове и да неће да ти каже у коју школу да се јавиш. Па, кад добауљаш до школе, неће да ти да планове, програме, сакрије распоред од тебе, забрани да други са тобом комуницирају, а притом нареди да планове и програме испишеш до сутра, у супротном не долази...

Поента је у следећем, извршити што већи притисак, да би човек побегао, а на његово место дође директорева комшика која је у 50-ој години апсолвент...


Slazem se sa tabom u gore navedenom i podrzavam te u borbi.
Ne slazem se sa jos i sledecim:
О ђацима не вреди говорити, четири одељења 20 ученика, десет "благо изгубљених", не занима их ништа; подригују на сред часа, питају: "да л' гу је јебао Петрарка Лауру", а док изговоре име Петрарка, треба им пола сата, а ја треба да радим писмени са њима, и хвата ме језа....У суштини какво је окружење, добри су. Српски језик и књижевност може да предаје студент педагогије, руски језик студент економије, физичко васпитање апсолвент књижевности, а стручне предмете и средњошколци, ма општи хаос. Битно је само да си родом са Косова


Prvo boldovano nije pedagoski, a drugo nije istina.





nurudin nurudin 20:20 05.01.2011

Re: Ево и мене...

Prvo boldovano nije pedagoski, a drugo nije istina.


Можда није педагошки, али је истинито... Још једном понављам да деца нису крива, родитељи их шаљу у школу са реченицом: "Ма ништа не брините, завршићете је сигурно, јер онда они (наставници) неће имати посао".

Знам да није педагошки, могао сам да избацим ту реченицу, али би писмо изгубило на аутентичности...

Чини ми се да ја нисам болдовао, да је то урадила Ана, а Ана није педагошкиња, па јој је све дозвољено...

Хвала на подршци!
Jukie Jukie 11:42 06.01.2011

Re: Ево и мене...

nurudin
О ђацима не вреди говорити, четири одељења 20 ученика, десет "благо изгубљених", не занима их ништа;


Ribozom

Prvo boldovano nije pedagoski, a drugo nije istina.


Možeš li da mi objasniš šta ti tačno smeta kod zapažanja da čovek ima deset đaka koje ništa ne interesuje? U trećem ciklusu obrazovanja ima popriličan procenat đaka koje interesuje jedino zabava i druženje i sve što vole mladi. Tako je bilo i kad sam ja išao u srednju školu, pri čemu su uglavnom to bili prilično dobri đaci (bili smo pristojno odeljenje) koji su sa približavanjem mature žmurećki ubadali olovkom u tabelu smerova na fakultetu da odrede na šta da se upišu.
nurudin nurudin 14:14 06.01.2011

Re: Ево и мене...

Možeš li da mi objasniš šta ti tačno smeta kod zapažanja da čovek ima deset đaka koje ništa ne interesuje?


Њих заиста није интересовало ништа, што је мене фрустрирало до залабога. Покушавао сам на све начине: филмови, презентације, њима блиске приче, ама ништа није вредело...

Опет понављам, деца су супер, какви су им директори и професори...

Један професор се физички обрачунавао са својм ученицима, док сам ја тој деци објаснио да то не сме да раде ни њихови родитељи, а камоли професори, то је био процес. Деца су убеђена да то тако треба, јер су га изнервирала...
Ја сам о томе обавестио и педагога школе који се згрозио, али све је остало на згражавању...Тај човек још увек ради у школи.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana