In memoriam| Moj grad| Nostalgija

Taške

Unfuckable RSS / 07.01.2011. u 23:49

Beograd je, par decenija unazad, nedeljom popodne obično bivao sasvim pust, daleko beznadežnije pust nego što to danas možemo i zamisliti. Ako ste želeli pravu gužvu u nedeljnom Beogradu, tih 70' i 80', mogli ste je naći na tašmajdanskom klizalištu, negde između 3 i 5 popodne*

Svi su bili tamo.

(*po nekim izvorima  bilo je to između 4 i 6)

  Klizalište Tašmajdan bilo je epicentar zimskih okupljanja beogradske mladeži tih godina, naročito tokom zimskog raspusta. Smešteno u sred Grada i veoma dobro povezano s okolinom predstavljalo je  nezvanično raskršće „zona uticaja“ nekoliko gradskih „Krajeva“.  S gornje strane (od Bulevara),  kao i sa donje (27.marta) prolazi nekoliko tramvajskih i autobuskih linija a nekadašnja „36“ (kasnije  76) putnike je dovozila, sa tada skoro divlje Bežanijske kose, maltene do samog ulaza.

  Samo Klizalište, predstavljalo je veoma značajan deo celog tog vajba koji se podrazumeva pod toponimom „Taške“, a koji obuhvata Bazen, Park, Crkvu, Malu Crkvu, Maderu, Dom Pionira, Šansu, Petu, čuveni Cepelin i nezamenljivi crveni kiosk za viršle na početnoj stanici Šestice kod Jata.

  Balavcu poput mene bila je potpuno nejasna čar svog tog lomatanja po ledu. Međutim, svi iz Kraja, cela ta starija ekipa uključujući i moju sestru (te nešto naprednih pionira) kao da su bili rođeni na tom ledu, sa sve klizaljkama (bilo je i sličuga) na nogama. I, kada dođe zimski raspust (a već i pre toga) – znalo se gde se ide. Znati klizati, dakle, nije bilo nikakvo pitanje prestiža već sasvim prirodnog opstanka. Vođen tim kolosalnim zaključkom, ali i neugaslom željom da budem bar malo stariji neg' što jesam i da se opet nekako „privalim“ (na sreću i radost) sestri, okolnost da o klizanju nemam blagog pojma apsolutno sam ignorisao, a u tom nadobudnom i pomalo neopreznom stavu izgleda da je ipak bilo neke iskustvene soli: kao što rekoh, bila je tu moja Starija Sestra. A ona je znala  – sve.

Mali troll dok ne stignemo do Blagajne -  čudno će zvučati ali , za one koji kao i ja nisu imali blage veze s klizanjem i usput ih je bio pomalo blam, najbolje je bilo da na Taške idu upravo u udarnim vikend -  terminima: gužva, pomalo paradoksalno, sasvim dobro pokriva svu tu nespretnost i nesavršenost početnika, a posrtanja i padovi se nekako lakše podnesu u svoj toj gunguli.

  Karte su se, naravno, kupovale na Blagajni , nije bilo gužve i pored velike posećenosti, pa ni tapkaroša. Na velikom staklu iznad Blagajne šepurio se provokativno, rukom ispisan plakat za treniranje hokeja, koji je pozivao „prave momke“ da se okušaju. Brzometnim lekcijama da se prvo skoči pa tek onda kaže „hop“, da se ne jede sve što leti, da moja, sasvim izvesna i mučna smrt ipak neće doneti toliko radosti koliko će bede proizvesti struganje ostataka Mene sa ograde, te ovlaš prezrivim osvrtom na mojih žgoljavih desetak godina uz konstataciju da „pa sve i da mi natakare kacigu i ture palicu u nejake ruke nikada neću postati „pravi momak“, sestra je sasvim efikasno ugasila moj lož.

Ni dan danas mi nije baš jasno da li je to što me je dovelo na sred ledene Arene bio samo njen vešt manevar da se na kratko izbegne uvek budno roditeljsko oko, izraz nesebične sestrinske ljubavi zaogrnut željom da se  unapredi evolutivno zapušten mlađi srodnik ili pak jedan sasvim legitiman i krajnje lukav pokušaj akcidentalne eliminacije „prirodnog neprijatelja“ - kako bilo: ljudi su hujali oko mene, led je bežao pod nogama, tribine su bile visoko, ograda daleko, a ja sam, u sred svog tog meteža, polako i mučno shvatao šta to „biti na žeravici“ zaista znači.

Međutim, kada imate perfektnu instruktorku kao ja, osnovna pravila se veoma brzo kapiraju i stvar počinje nekako da funkcioniše: savij kolena, učvrsti skočne zglobove i drži ih pravo, leđa blago prema napred i „radi“ malo rukama. Blago hrapavi led pod pod „gvožđem“ usled trenja proizvodi nezaboravnu vibraciju koju osećate do želuca. Kada prestanete da je osećate – ili ste upravo pali ili već sasvim dobro klizate.

Krug po krug i stvari su postajale sve bolje. Shodno tome, uz obećanje da ću posle toga dobiti  čak i čaj - ostavljen sam u jednom od Uglova dok Sestra malo „projuri“ okolo.

Zgodna stvar su bili ti Uglovi: nalaktiš se na ogradu i glumiš baju (onako, iskusno, sa 10 godina) koji upravo etomalo odmara od silnih vratolomija i egzibicija, dok ispod oka , šatro nezainteresovano  skenira istinske bravure lokalnih „pravih momaka“ kojima su mamili pažnju i divljenje prisutnih devojčica, sve te „kanade“, „salate“,  kočenja „na stranu“ i unakrst, okrete, položaje ruku, izraze lica, načine vezivanja hokejki, milione sitnih detalja koji čine tu jasnu razliku između obične boranije i istinskih klizača. Uzgred, osim po Uglovima, i na Centru se skupljalo sasvim zanimljivo društvo. Najbolji deo predstavlja početničko saznanje da se do Centra relativno lako stigne,  ali s iz njega jako teško posle vraća u „struju“. I sam taj pravac klizanja bio je krajnje zanimljiv, po nekim svedočenjima se u određeno vreme preko lokalnog razglasa „komandovala“ promena pravca, ali ja se, iskreno, toga ne sećam. Meni je sve, bar u početku izgledalo kao da ide u jednom, i to sasvim pogrešnom smeru. A kasnije, to ionako više nije bilo bitno.

  Svaka zabava ima svoj kraj, pa tako i glumljenje Baje u Uglu. Vreme je prolazilo i shvatio sam da bi najpametnije bilo da potražim sestru koja me je, sasvim netipično, izgleda malo zaboravila. Četvrt časa čamljenja čekajući u ćošku bili su sasvim znatan doprinos teoriji da sve prave stvari otkrivamo kada smo sami (ili bar u nevolji) i da ljudi svakako prave raznorazne situacije, ali da situacije, definitivno, od nekih od nas naprave ljude: mic po mic, uz par zastajkivanja, moj obilazak i potraga počeli su da se pretvaraju u krugove. Prošlo je još izgleda sasvim dovoljno vremena da postanem skoro pa prosečan klizač kada je sestra najzad uspela da pronađe mene, nevešto skrivajući ruku umotanu u debeli beli zavoj kroz koji je pomalo probijala krv. Njen „obilazak parohije“ završio se skoro pa tragično: neko ispred je pao, ona je naglo skrenula da izbegne gaženje i popila „bodiček“ s leđa, a pri padu i gvožđe u nadlanicu, skoro do žila. Kompletan rusvaj sa sve šivenjem i antitetanusnim činodejstvovanjem promptno je obavljen u stadionskoj ambulanti,  gde ju je, po njenoj ponositoj izjavi, odveo „jedan od najlepših Redara“. Oboje smo, na sasvim različite načine, bili nekako fascinirani i isprepadani celom tom situacijom: ja njenom hrabrošću da bez treptaja podnese sav taj kuršlus koji je snašao i ostane savršeno mirna i pored bar pola metra crne svile ušivene u ruku i bolova koje trpi, ona mojom zagriženošću da je u svoj toj gunguli ipak pronađem, pa sve i po cenu da zarad toga etomalo naučim i da klizam. Kod kuće su nas dočekali takođe, prizorom načisto fascinirani roditelji, ali na to ne bih trošio previše reči.

  Sve ostalo nakon toga, sve u vezi Tašketa, od priprema za odlazak, odabira garderobe, načina nošenja (da, da: nošenja! Neki su nosili vezane oko vrata, neko svaku u po jednoj a neko obe u jednoj ruci) i vezivanja klizaljki, vezivanja ili kačenja nogavica pantalona, preko učenja bravura, štosova i akrobacija, slušanja najnovijih bisera legendarnog Jupiterijanca koji je prodavao ušećereno voće, rasprava o hokejkama (Adidas – Kanada ili Toronto, ili pak veličanstvene, preskupe i teško dostupne Bauerke?) i sakrivanja cipela ispod klupa u boksovima, slušanja Diskomera nedeljom pre podne, izlazaka sa leda (sa podmetačima ili bez) na čuveni čaj i pogačice s čvarcima, pa do odlazaka radnim danom popodne kada je ceo led samo tvoj, sve to pretvorilo je taj Taške od Luzerske Staze Patnje popločane posrtanjem i padovima u Bulevar Zabave i Uživanja u brzini, pokretu, veštini pa i eleganciji koja nekako uvek dođe s vremenom.

Posle su izgradili ledenu dvoranu Pionir, opravili tamo neko levo svetsko prvenstvo „B“ grupe na kom su svi na nama popravljali posrnulu gol razliku i vežbali treći napad, i gde nas je lokalpatriotski sve od reda puštao „za dž“ legendarni Buca Šok.

A Taške se, iz nekog meni sasvim nepoznatog razloga samo – ugasio, bez jasne ideje, želje, volje ili mogućnosti da se to ikada promeni i bez obzira na razne, gromoglasno najavljivane pa onda sasvim tiho skrajnute projekte, akcije i slične likvefakcije.

U Pionir sam, da otklizam malo, otišao samo jednom. Nije to – to, iako primećujem znatan trud da se žvaka uvali umesto kusura: ime klizališta u ulici Čarli Čaplina je naime  - Tašmajdan, valjda zato što je deo src Tašmajdan.

Aha, važi.



Komentari (898)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ssvetlana92 ssvetlana92 16:13 09.01.2011

Re: Šta je tu je..

To što je neko od celog ovog teksta poželeo da vidi samo njegov naslov, pa onda od toga pokušao da napravi "slučaj", pa onda, uprkos objašnjenjima koja je dobio, nastavlja da kenja

Kada se neko trudi da sve što je pozitivno minira, cepidlači i skreće pažnju na svoju nesavladanu mržnju..ja ga ostavim da se sam koprca i bljuje u prazno..nit' čitam nit' hajem. Pa to što kenjaju neka izvesno vreme lebdi u vazduhu..kad tad ima da im padne na glavu!!! Već zamišljam....
st.jepan st.jepan 16:17 09.01.2011

Re: Šta je tu je..

(histerično i naivno tražeći da se prepiska objavi, vrh

Ovo je malo previse.
Taj deo mog PP-a izgleda naime ovako:
sto se mene tice, slobodan da celu ovu prepisku okacis u blog

pa i nije narocito histericno trazenje da se prepiska objavi.
Ako sa ovakvim laziranjem i klevetanjem nastavis, prepisku cu da objavim ja.
reanimator reanimator 16:21 09.01.2011

Re: Šta je tu je..

Tebe ćemo da vežemo. Najgori si

O ne!

freehand freehand 16:22 09.01.2011

Re: Šta je tu je..

Kada se neko trudi da sve što je pozitivno minira, cepidlači i skreće pažnju na svoju nesavladanu mržnju..ja ga ostavim da se sam koprca i bljuje u prazno..nit' čitam nit' hajem. Pa to što kenjaju neka izvesno vreme lebdi u vazduhu..kad tad ima da im padne na glavu!!! Već zamišljam....

A ne možete da me ne ogovarate, ovako javno?
Unfuckable Unfuckable 16:22 09.01.2011

Re: Šta je tu je..

pa i nije narocito histericno trazenje da se prepiska objavi.
Ako sa ovakvim laziranjem i klevetanjem nastavis, prepisku cu da objavim ja.

jokinije
samo napred (skroz sam se ukakio)
Nemoj samo opet posle da bude Kalimero spika tipa "B92 - Sadame"
st.jepan st.jepan 16:27 09.01.2011

Re: Šta je tu je..

Kada se neko trudi da sve što je pozitivno minira, cepidlači i skreće pažnju na svoju nesavladanu mržnju, ja ga ostavim da se sam koprca i bljuje u prazno..nit' čitam nit' hajem

Nadji ipak snage, pogledaj moj poslednji odgovor tajanstvenoj_urednici, tu je sve prilicno jasno receno.
ssvetlana92 ssvetlana92 16:35 09.01.2011

Re: Šta je tu je..

reanimator
Tebe ćemo da vežemo. Najgori si

O ne!


Baš tako..i smrt lepak na stolici! Da se ne koprcaš
st.jepan st.jepan 16:40 09.01.2011

Re: Šta je tu je..

Nemoj samo opet posle da bude Kalimero spika tipa "B92 - Sadame"

Hvala na netrazenom promovisanju mog maticnog bloga.
Unfuckable Unfuckable 16:49 09.01.2011

Re: Šta je tu je..

promovisanju


pa ti si se skroz raspomamio, keveminevenke
To samo poseban mentalni kapacitet/sklop/kuršlus može da kapira kao promociju.
Ok, važi: ja odem da ponovo malo bljujem ćitajući ono tvoje petparačko filozofiranje a ti obećaš da ćeš da budeš miran kod čika doktora (da te opet ne bi vezivali) i da ćeš obavezno da uzmeš lek.
st.jepan st.jepan 19:29 09.01.2011

Re: Šta je tu je..

pa ti si se skroz raspomamio, keveminevenke
To samo poseban mentalni kapacitet/sklop/kuršlus može da kapira kao promociju.
Ok, važi: ja odem da ponovo malo bljujem ćitajući ono tvoje petparačko filozofiranje

Sto neko ovde reče: "i tako..."
Nego, ti bas zaglavio na mom blogu. Još te nema, a vid' kol'ko je sati.
Znam, frustrirajuće je, ali ako se ikada odande vratiš, da nam pričaš kako si se tamo proveo.
myredneckself myredneckself 19:56 09.01.2011

Re: Šta je tu je..

Mada se nešto mislim, umesto da se povlačimo, trebalo bi da utanačimo veče Beogradjana pa da se dobro napijemo, proveselimo kao što to radi sav normalan svet iz Vranja, Kruševca, Kragujevca, Niša.i ostalih krajeva.

Samo da znaš!
U nekoj ekipi oko mene, ozbiljno se razmatra predlog o susretima Starosađana
freehand freehand 20:13 09.01.2011

Re: Šta je tu je..

U nekoj ekipi oko mene, ozbiljno se razmatra predlog o susretima Starosađana

Na Kopaoniku?
Ili u postojbini, u Lici?
mirelarado mirelarado 20:16 09.01.2011

Re: Šta je tu je..

myredneckself
Mada se nešto mislim, umesto da se povlačimo, trebalo bi da utanačimo veče Beogradjana pa da se dobro napijemo, proveselimo kao što to radi sav normalan svet iz Vranja, Kruševca, Kragujevca, Niša.i ostalih krajeva.

Samo da znaš!
U nekoj ekipi oko mene, ozbiljno se razmatra predlog o susretima Starosađana


А да ми лепо спојимо столове, пардон астале?
ssvetlana92 ssvetlana92 20:22 09.01.2011

Re: Šta je tu je..

А да ми лепо спојимо столове, пардон астале?

Ček malo, dok se ustoličimo, pa povatamo veze, utvrdimo dilove, rasporedimo stanove izmedju sebe...pa ćemo lako da spojimo okrugle stolove, pardon astale! <_<
mirelarado mirelarado 20:34 09.01.2011

Re: Šta je tu je..

ssvetlana92
А да ми лепо спојимо столове, пардон астале?

Ček malo, dok se ustoličimo, pa povatamo veze, utvrdimo dilove, rasporedimo stanove izmedju sebe...pa ćemo lako da spojimo okrugle stolove, pardon astale! <_<


Звучи логично, мора се признати. Битан је редослед корака, а не да стално посрћемо и падамо.
ssvetlana92 ssvetlana92 20:58 09.01.2011

Re: Šta je tu je..

Na Kopaoniku?
Ili u postojbini, u Lici?

Znači tuligajeto mesto..nikad ne bih pogodila
G r o f G r o f 00:20 10.01.2011

Re: Šta je tu je..

ali ne dozvoljavam da mi nekakv Bane Bumbar (ili Bane Karanovic) redizajniraju secanje na ono sto sam, ne samo doziveo, vec u totalu ziveo.


Najbo si St+jepane. Nisi smeo svoje sećanje poturati kao kamen ispod auta kojem ne radi ručna.
Ne bih da remetim harmoniju svadje ali znam da smo išli u Poslednu šansu na Tašu, pa odjednom neodoljivo popularne, matine,disko ludnice u Cepelinu, a opet na Tašu...pa sve nešto na Tašu.

I šta ti je život. Da nije Unfa umro bi tami svoga uverenja da je Taš, Taš.
mikimedic mikimedic 00:33 10.01.2011

Re: Šta je tu je..

Najbo si St+jepane. Nisi smeo svoje sećanje poturati kao kamen ispod auta kojem ne radi ručna.
Ne bih da remetim harmoniju svadje ali znam da smo išli u Poslednu šansu na Tašu, pa odjednom neodoljivo popularne, matine,disko ludnice u Cepelinu, a opet na Tašu...pa sve nešto na Tašu.


a kad si ono bese vozio na bosanske table, pre ili posle tasa

freehand freehand 00:37 10.01.2011

Re: Šta je tu je..

a kad si ono bese vozio na bosanske table, pre ili posle tasa

Miki, jebote, tebi ni kriptonit niš' ne mere!
freehand freehand 00:59 10.01.2011

Re: Šta je tu je..

I šta ti je život. Da nije Unfa umro bi tami svoga uverenja da je Taš, Taš.

Aleluja i Bogu hvala!
Prosto je bilo neizdržljivo čekati da se jedan pojavi i kaže da je car go!
Da prokaže prevaranta, da zgazi na kukavičluk nas mišova i gromoglasno izgovori tu rečenicu:
Taš je Taš!

Da se to nije večeras desilo slutim da bi nas ovaj Šćepan mali naterao da koliko sutra preuzmemo i Taškemajdan, i ženske taškene, a najveći biblijski greh bio bi tašketina!
Još jednom, Grofe - hvala što raskrinkaste Barona!
Aj' sad svi što su mu davali preporuke i što su hvalili da stanu u red da to poližu i traže nazad pa didemo da se razilazimo.
st.jepan st.jepan 03:01 10.01.2011

Re: Šta je tu je..

a kad si ono bese vozio na bosanske table, pre ili posle tasa

Jeb'le te bosanke, ne bih to vozio "da mi care pokloni Kruševac".
Ako aludiraš na onu moju razguženu mečku, dozvola rekla jedno, brisač i lajsna drugo.
mikimedic mikimedic 08:30 10.01.2011

Re: Šta je tu je..

Jeb'le te bosanke, ne bih to vozio "da mi care pokloni Kruševac".
Ako aludiraš na onu moju razguženu mečku, dozvola rekla jedno, brisač i lajsna drugo.


za razliku od tebe, grof (iskusni tasher) se time svojevremeno ponosio na blogu.

a ti nemoj bas uvek na prvu loptu, procitaj, razmisli malo kome je komentar upucen...
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:57 11.01.2011

Re: Šta je tu je..

mikimedic
Najbo si St+jepane. Nisi smeo svoje sećanje poturati kao kamen ispod auta kojem ne radi ručna.
Ne bih da remetim harmoniju svadje ali znam da smo išli u Poslednu šansu na Tašu, pa odjednom neodoljivo popularne, matine,disko ludnice u Cepelinu, a opet na Tašu...pa sve nešto na Tašu.


a kad si ono bese vozio na bosanske table, pre ili posle tasa



Dobro, Miki, ne mogu više da izdržim a da te ne pitam. U čemu je fazon? Kad god Grof ostavi neki komentar, o bilo čemu, tu odma posle osvane tvoje jedno te isto pitanje, o bosanskim tablicama. Već sam se mislio da je u pitanju neki bag blogosoftvera, pa ovaj tvoj komentar curi kroz pukotinu u finom tkanju cyber-prostorvremena, i skoro da sam te prijavio administratoru. Ali sad više nisam siguran .

mikimedic mikimedic 09:20 11.01.2011

Re: Šta je tu je..

Dobro, Miki, ne mogu više da izdržim a da te ne pitam. U čemu je fazon? Kad god Grof ostavi neki komentar, o bilo čemu, tu odma posle osvane tvoje jedno te isto pitanje, o bosanskim tablicama. Već sam se mislio da je u pitanju neki bag blogosoftvera, pa ovaj tvoj komentar curi kroz pukotinu u finom tkanju cyber-prostorvremena, i skoro da sam te prijavio administratoru. Ali sad više nisam siguran .


nema ama bas nikakvog fazona - samo malo previse laznog morala.

grof se svojevremeno hvalio kako on ne placa registraciju jer vozi na bosanske ili tako neke table i da mu ne pada na pamet da daje pare drzavi ako ne mora (dok ostali koji to cine su budale). i to drzavi cije je drzavljanstvo tek nedavno stekao. dozvoljavam da sam ponesto pogresno shvatio, mozda i zaboravio, ta prepiska se odigrala pre godinu i kusur dana - ali sustina je ta.

meni je neprihvatljivo da takvi likovi drze moralne pridike bilo kome o bilo cemu, pa makar bili i grofovi (u stvari, mozda su bas smisleno odabrali nik?).

pazi situaciju -- da li mislis da bi bilo ko ko pripada tas mentalitetu mogao sebi da dozvoli da kraducka drzavu na taj nacin i pravi nas ostale budalama? mozda oni koji su preuzeli tas devedesetih, ali cini mi se da unf ne govori o njima...

svojevremeno je bilo cak i 'udruzenje vlasnika automobila sa crnogorskim tablama'... ej i oni se bore protiv 'nepravedne odluke' da im se ne dozvoli da ih vise voze u srbiji... da ne pominjemo raznorazna udruzenja za 'legalizacije' i slicno, i najnovija desavanja na polju 'legalizacija' novostvorenih vrednosti.

ladno postoje udruzenja lopova. a da ne pricamo o drzavi koja bi da im izadje u susret.

posto je napad najbolja odbrana, onda grof krece sa bravurama o mom fasizmu, dedi koji se 'uselio u tudju kucu', i ne znam sta jos sve ne. o anonimnim pretnjama, poljupcima i slicnom da ne govorim.

odosmo u predugacku trolcinu...
G r o f G r o f 19:25 11.01.2011

Re: Šta je tu je..

grof se svojevremeno hvalio kako on ne placa registraciju jer vozi na bosanske ili tako neke table i da mu ne pada na pamet da daje pare drzavi ako ne mora (dok ostali koji to cine su budale).


Koje nevidjeno laživo djubre. Moram upotrebiti tu reč jer mi naprosto nepojmljivo da neko ovako gnusno laže i to potpuno bez razloga.
Tvrdnju da je država glupa što dozvoljava da pare odlaze u CG, jer ne dozvoljava preregistraciju, ovako može prokrenuti samo totalni ludak.
Čak je i država sa zakašnjnjem ispravila grešku.

prepiska se odigrala pre godinu i kusur dana


Znači proganja me više od godinu dana bez ikakvog razloga. ŠTA RADI TA MODERATORKA?!!!
Ej, pre godinu dana. Pa ovaj je za Lazu, a radi u UN...jbt.

mislis da bi bilo ko ko pripada tas mentalitetu


Pazi sad ovo šlihtanje publici. Mozak pun bolesne mržnje ali jako lucidno smišlja poteze.
Taš mentalitet..hahah... valjda taške mentalitet bolesniče. Ne zameraj se domaćinu.
Prijatelju moj, suština je u tome da se ja ne slažem sa tvojim fašističkim stavovima ali pošto nemaš mozga da pariraš koristiš neku modifikovanu priču o CG tablicama ili , čini ti se da je veći efekt ako kažeš bosanske, pa vrtiš taj spin.

Svašta.
mikimedic mikimedic 20:49 11.01.2011

Re: Šta je tu je..

Koje nevidjeno laživo djubre. Moram upotrebiti tu reč jer mi naprosto nepojmljivo da neko ovako gnusno laže i to potpuno bez razloga.


ajde dok ekipa spremi kokice, ti mi kazi sta sam ja konkretno slagao?

nisi svojevremeno rekao da si vozio na bosanske (ili crnogorske table)?

jos nesto sam slagao? prvo mi navedi moju konkretnu laz, da bi mogli dalje da razgovaramo.

ja samo tvrdim da si se ti svojevremeno hvalisao kako vozis kola na table neke egzoticne susedne drzave.

jesi ili nisi?

da te podsetim - etikete 'djubre koje nevidjeno laze, fasista, deda mu je zauzimao tudje kuce' - to je tvoj vokabular, ne moj. veruj mi da su to vec klevete, ali mi ne pada na pamet ni da te prijavljujem moderatorima, nisam ja taj kalibar. znaju ljudi dobro zasto pada sneg.


da ne pominjem price o sacekivanju, poljupcima i slicno.

Tvrdnju da je država glupa što dozvoljava da pare odlaze u CG, jer ne dozvoljava preregistraciju, ovako može prokrenuti samo totalni ludak.
Čak je i država sa zakašnjnjem ispravila grešku.


e sad jel ipak tvrdnja ili laz? nije drzava glupa, vec ostali drzavljani srbije koji lopovima tako nesto dozvoljavaju. preko ove garniture koju smo postavili.

a radi u UN...jbt.



Znači proganja me više od godinu dana bez ikakvog razloga. ŠTA RADI TA MODERATORKA?!!!
Ej, pre godinu dana. Pa ovaj je za Lazu, a radi u UN...jbt.


mozda i moderatorka radi u un





Prijatelju moj, suština je u tome da se ja ne slažem sa tvojim fašističkim stavovima ali pošto nemaš mozga da pariraš koristiš neku modifikovanu priču o CG tablicama ili , čini ti se da je veći efekt ako kažeš bosanske, pa vrtiš taj spin.


pa da vidimo konkretno sa kojim mojim 'fasistickim' stavom se ne slazes -- tim da su svi koji su registrovali kola u crnoj gori da bi izbegli placanje poreza u srbiji najobicnije lopovcine?

i samo da razjasnimo da ne bi bilo nesporazuma -- ubuduce da te prozivam za crnogorske a ne bosanske? izvinjavam se ako sam pogresno shvatio o kom poreskom raju na zemlji za postene srpske vozace se radilo.

mara92 mara92 14:49 09.01.2011

Евгени Плушенко

...Елем, кад је клизање у питању, потпуни сам и непоправљиви русофил. Могу остали да скачу, мењају правила...али ће им увек недостајати оно "нешто" што само руска клизачка школа даје - уметност на леду.
Постоје клизачи, осредњи, добри, одлични, а постоји и Евгени Плушенко - класа за себе, више од клизача, уметник...
Ево прилога:
Unfuckable Unfuckable 14:56 09.01.2011

Re: Евгени Плушенко

u, nadam se da Alava ovo čita od negde
freehand freehand 16:37 09.01.2011

Re: Евгени Плушенко

Nemogudizdržim, moram i ovde!



Da se zna ko je divjunak i sportista!
Unfuckable Unfuckable 16:44 09.01.2011

Re: Евгени Плушенко


a na šlemu - petokraka!
freehand freehand 16:46 09.01.2011

Re: Евгени Плушенко

Unfuckable

a na šlemu - petokraka!

8km bez vađenja, čoveče!
mlekac mlekac 16:46 09.01.2011

Re: Евгени Плушенко

mara92
...Елем, кад је клизање у питању, потпуни сам и непоправљиви русофил. Могу остали да скачу, мењају правила...али ће им увек недостајати оно "нешто" што само руска клизачка школа даје - уметност на леду.
Постоје клизачи, осредњи, добри, одлични, а постоји и Евгени Плушенко - класа за себе, више од клизача, уметник...
Ево прилога:

Pljustenko! Dva dana sam pokusavala da se setim kako se covek zove! Sta cu kad ne pamtim imena... Hvala, Maro!
mara92 mara92 15:11 09.01.2011

...

и она брука над брукама у Ванкуверу. Додуше, могу да му пљуну под прозор.
Човек клиза са душом, срце му је на леду и то се види, а лопине које су измениле правила тако да је довољно пустити музику и скакати до бесвести као побеснели мајмун у кавезу...е, то је комплекс ниже вредности...
Много сам бесна, јер уназад неколико првенстава, уз чињеницу да је дошло и до смене генерација у руском клизању, те још неких нуспојава (зилион руских тренера који арбајтују што у Америци, што по Европи), као да постоји намера да се Русима не дозволи освајање медаља...
Но, Владимир Владимирович је након Ванкувера лепо "совјетовао" све шевофе и дошефове Олимпијског комитета да дају оставке, јербо Русија никад мање медаља није освојила...
Чекам Сочи
Unfuckable Unfuckable 16:10 09.01.2011

Re: ...

а лопине које су измениле правила тако да је довољно пустити музику и скакати до бесвести као побеснели мајмун у кавезу...е, то је комплекс ниже вредности...

u centar druže Maro!
mlekac mlekac 18:03 09.01.2011

Ajde da budemo fer...

... pa da pomenemo i nju.

Kad su otvarane ZOI u Sarajevu, cela tadasnja nam domovina navijala je za:


(Za one koji ne pamte - Sanda Dubravcic, devojka koja je zapalila olimpijski plamen u Sarajevu)
viktorviktor viktorviktor 00:09 10.01.2011

Re: Ajde da budemo fer...

svi smo se ložili na Sandu, lepo joj je stajala suknjica
Unfuckable Unfuckable 06:19 10.01.2011

Re: Ajde da budemo fer...

svi smo se ložili na Sandu

potpis na ovo
Dejan K. Dejan K. 20:41 09.01.2011

50 i 60 godine

Na Tas na klizanje se islo i posle rata. Tu su bili teniski tereni koji su zimi polivani vodom za led. Ja sam ipak kao dete posao da se klizam posto je otvoren Stadion Tasmajdan u Januaru 1954 godine.

Tas je odmah postao "zborno mesto" za mladu generaciju Beogradjana. Imao sam osam godina i poceo da se klizam na "turskim" slicugama pricvrscavanim na gojzerice pomocu specijalnog "kljuca". Uskoro sam dobio i prve hokejke, a kasnije i CCM hokejke koje su tada (a i sada pored BAUER-ki) bile vrh.

Muzika koja se slusala za vreme klizanja je bila najnovija, nekako dopremljena sa Zapada. Takva se nije mogla slusati preko radio Beograda, u to vreme. Momci koji su je pustali bili su zapravo prvi DJ-i Beograda, iako nisu govorili izmedju "numera".

Klizanje (koje su momci koji su trenirali hokej zvali "svalersko" je postalo socijalno mesto nase generacije. Nas Facebook, nas Blog, TWITTER... Tas je bio centar za nas.

Jump u danasnjicu. Posle 45 godina, pre neki dan sam sebe za Novu Godinu castio BAUERKE i otisao na klizanje. Trebalo mi je nekoliko dana da se "vratim" u formu. Naravno, nisam jos uspeo da izvodim sve "vratolomije" kao nekada (malo sam i stariji) ali se dobro drzim... svoju pastorku od 11 godina sam zadivio. Gleda me drugacijim ocima... nazalost ovo se ne desava na Tasu vec na malom lokalnom klizalistu u Oslu, Norveska.
Unfuckable Unfuckable 20:49 09.01.2011

Re: 50 i 60 godine

Dejane, hvala za ovo lepo podsećanje.
ps:
Bauerke su zaista zakon
st.jepan st.jepan 20:56 09.01.2011

Re: 50 i 60 godine

Muzika koja se slusala za vreme klizanja je bila najnovija, nekako dopremljena sa Zapada

Da, da, muzika!
Mislim da je niko ovde nije pomenuo (nisam bas sve procitao, sorry), a bila je stvarno kljucni momenat celog dozivljaja.
A opet, nesto razmisljam, pa nije bas mnogo decurlije i omladine tamo dolazilo. Cak i kad je bilo prepuno, to je ipak bio tek zanemarljiv procenat. Da nismo mi tu nesto utripovali? Da li je to "svalersko klizanje" na Tasu stvarno imalo neki opstiji znacaj, da li je bitno odredjivalo duh onog vremena, i pripadajuce mu beogradske mladezi?
Dr M Dr M 22:39 09.01.2011

Re: 50 i 60 godine

Muzika koja se slusala za vreme klizanja je bila najnovija, nekako dopremljena sa Zapada. Takva se nije mogla slusati preko radio Beograda, u to vreme. Momci koji su je pustali bili su zapravo prvi DJ-i Beograda, iako nisu govorili izmedju "numera".


Covek koji je pustao muziku imao je na raspolaganju dvadesetak longplejki i malo vise singlova, prilicno oskudan repertoar, stalni klizaci su ga znali napamet. Onda su poneki poceli da donose svoje ploce, postalo je pitanje prestiza ko ce prvi da pokaze sta je sinoc stiglo iz Londona. Neke stvari su pustene na Tasu mnogo pre nego sto su stigle kod Nikole Karaklajica u 9.05.

Ja sam donosio trake, prvo onako, zbrdazdola, a kasnije sam pravio prave programske kombinacije, specijalno za Tas. Radiooperater me je obozavao, nije morao da pusta plocu po plocu, pusti traku koja traje ceo sat a on za to vreme svrsava svoje poslove.

Tako, da se zna, ako su se nekom, pocetkom sezdesetih, na Tasu, smucili Pletersi i Fats Domino, o Brendi Li i da ne pricamo, reklamacije ne uvazavamo.

Proslo je pola veka!
freehand freehand 00:00 10.01.2011

Re: 50 i 60 godine

Dr M
Muzika koja se slusala za vreme klizanja je bila najnovija, nekako dopremljena sa Zapada. Takva se nije mogla slusati preko radio Beograda, u to vreme. Momci koji su je pustali bili su zapravo prvi DJ-i Beograda, iako nisu govorili izmedju "numera".


Covek koji je pustao muziku imao je na raspolaganju dvadesetak longplejki i malo vise singlova, prilicno oskudan repertoar, stalni klizaci su ga znali napamet. Onda su poneki poceli da donose svoje ploce, postalo je pitanje prestiza ko ce prvi da pokaze sta je sinoc stiglo iz Londona. Neke stvari su pustene na Tasu mnogo pre nego sto su stigle kod Nikole Karaklajica u 9.05.

Ja sam donosio trake, prvo onako, zbrdazdola, a kasnije sam pravio prave programske kombinacije, specijalno za Tas. Radiooperater me je obozavao, nije morao da pusta plocu po plocu, pusti traku koja traje ceo sat a on za to vreme svrsava svoje poslove.

Tako, da se zna, ako su se nekom, pocetkom sezdesetih, na Tasu, smucili Pletersi i Fats Domino, o Brendi Li i da ne pricamo, reklamacije ne uvazavamo.

Proslo je pola veka!


Ajao, doktore, pa ti si bio fantastično napredan mlađi maloletnik!
Nije ni čudo što si se tako rano zasitio putenog i čulnog.

A ne k'o onaj pan Krkar, sa jarećim nogicama i pohotnim urokljivim očesima, što jednim pogledom devojku razdeviče!
Dr M Dr M 00:28 10.01.2011

Re: 50 i 60 godine

Nije ni čudo što si se tako rano zasitio putenog i čulnog.


Nikad zasitio, samo sada malo umerio..
bauer. bauer. 01:45 10.01.2011

Re: 50 i 60 godine

Jump u danasnjicu. Posle 45 godina, pre neki dan sam sebe za Novu Godinu castio BAUERKE i otisao na klizanje. Trebalo mi je nekoliko dana da se "vratim" u formu. Naravno, nisam jos uspeo da izvodim sve "vratolomije" kao nekada (malo sam i stariji) ali se dobro drzim...



Ali, bez zezanja, tako i treba Javlja mi se da ću i ja uskoro nešto slično da uradim!
st.jepan st.jepan 02:16 10.01.2011

Re: 50 i 60 godine

Ali, bez zezanja, tako i treba Javlja mi se da ću i ja uskoro nešto slično da uradim

Apsplutno! Tako i treba, bravo! I ja će se o'ma častim najboljim! Sve će klince s leda da rasteramo, led će bude samo naš!


Ne treba se čuditi mom oduševljenju, ima tu jedno pozadje o kojem nisam 'teo.

Treniranje hokeja prekinuo sam dobrim (možda najvećim) delom zbog toga što su mi okračale hokejke. Trpeo sam sve jače i jače bolove, a nije mi na pamet padalo da od mojih zahtevam nove (do onih svojih starih, došao sam nekakvom trampom). Bilo mi je nezamislivo da ih tražim, izgledale su mi nezamislivo skupe.

Pojma nemam gde sam tu sirotinjsku psihologiju pokupio, moji uopšte nisu bili siromašni (urednik "Politike" i dobro plaćena simultana prevodilica), al' eto, tako sam osećao. A i generalno, nisam voleo da tražim, uvek me zapanjivalo kad mi nešto kupe. Vidim tako u izlogu neke cipele, mislim sve bi bilo drugacije kad bih to imao, onda nekim lukavstvom dovedem majku pred taj izlog, krenem nesto bojažljivo i izokola, ona shvati, nasmeje se i kaže da je to obično djubre, te mi kupi neke druge, najskuplje, ma duplo skuplje, neke koje se ni u ludilu ne bih usudio ni da pomenem.

freehand freehand 02:28 10.01.2011

Re: 50 i 60 godine

I kad bi mi, moj st.jepane to saznali, kad bi tvoje čapkunstvo i majčina nesebičnost došla do tolikog broja nas ljubitelja, da nije Tašketa!?
bauer. bauer. 02:28 10.01.2011

Re: 50 i 60 godine

Pojma nemam gde sam tu sirotinjsku psihologiju pokupio, moji uopšte nisu bili siromašni (urednik "Politike" i dobro plaćena simultana prevodilica), al' eto, tako sam osećao. A i generalno, nisam voleo da tražim, uvek me zapanjivalo kad mi nešto kupe. Vidim tako u izlogu neke cipele, mislim sve bi bilo drugacije kad bih to imao, onda nekim lukavstvom dovedem majku pred taj izlog, krenem nesto bojažljivo i izokola, ona shvati, nasmeje se i kaže da je to obično djubre, te mi kupi neke druge, najskuplje, duplo skuplje, neke koje se ni u ludilu ne bih usudio ni da pomenem.

Pa, vidimo mi da tebi nije bilo lako.
mlekac mlekac 03:46 10.01.2011

Re: 50 i 60 godine

Dr M
Muzika koja se slusala za vreme klizanja je bila najnovija, nekako dopremljena sa Zapada. Takva se nije mogla slusati preko radio Beograda, u to vreme. Momci koji su je pustali bili su zapravo prvi DJ-i Beograda, iako nisu govorili izmedju "numera".


Covek koji je pustao muziku imao je na raspolaganju dvadesetak longplejki i malo vise singlova, prilicno oskudan repertoar, stalni klizaci su ga znali napamet. Onda su poneki poceli da donose svoje ploce, postalo je pitanje prestiza ko ce prvi da pokaze sta je sinoc stiglo iz Londona. Neke stvari su pustene na Tasu mnogo pre nego sto su stigle kod Nikole Karaklajica u 9.05.

Ja sam donosio trake, prvo onako, zbrdazdola, a kasnije sam pravio prave programske kombinacije, specijalno za Tas. Radiooperater me je obozavao, nije morao da pusta plocu po plocu, pusti traku koja traje ceo sat a on za to vreme svrsava svoje poslove.

Tako, da se zna, ako su se nekom, pocetkom sezdesetih, na Tasu, smucili Pletersi i Fats Domino, o Brendi Li i da ne pricamo, reklamacije ne uvazavamo.

Proslo je pola veka!


Dok, daj nesto s tog repertoara - da malo obnovimo uspomene, a i da olade ovi sto se raspravljaju oko imena. A ja dotle odoh da vidim imam li sve sastojke za (h)urmasice. Nesto mi se ukazuje da je krajnje vreme da pocnem da ih sluzim.
mlekac mlekac 03:50 10.01.2011

Re: 50 i 60 godine

freehand


A ne k'o onaj pan Krkar, sa jarećim nogicama i pohotnim urokljivim očesima, što jednim pogledom devojku razdeviče!


Kolega, mirisem li ja to da je uvazeni nam blogojunosa Krkar popio neopravdani zbog neucestvovanja u ovoj diskusiji?

Ili je ovo suptilan pokusaj da ga spases od tog blama?
st.jepan st.jepan 04:08 10.01.2011

Re: 50 i 60 godine

I kad bi mi, moj st.jepane to saznali, kad bi tvoje čapkunstvo i majčina nesebičnost došla do tolikog broja nas ljubitelja, da nije Tašketa!?

Eto, pričica..., 'nako.
Mislio sam, lepa, amakordična... Da brisnem?
Mada, itekako ima veze s tim vremenom....
Sve je bilo malko nedostižno, nije tada bilo pristojno isticati se, kurčiti, bar sam ja (kao i svi moji drugari) tako osečao, ali je zato, skoro sam siguran, bilo više radosti.

Socijalni stid (to je ono kad te malo blam što imaš više od ljudi iz svog okruženja), vremenom se nekako sasvim izgubio. Evo, bas nedavno sam jednoj devojci pokušavao to da objasnim, ali sam na kraju, obeshrabren, odustao.

Edit:
A u pravu si, radije bih da to nisam napisao, ali eto, povuklo me, rasentimentalisalo...
Ovo je bazicno ipak lep nostalgični blog (bez onog soundtracka iz "Jagoda", svakako bi bio bolji), pa mi se učinilo da tu može i malo opuštenije..., eto malo časkanja... Ali ne može, ok, vidim.
freehand freehand 10:26 10.01.2011

Re: 50 i 60 godine

Sve je bilo malko nedostižno, nije tada bilo pristojno isticati se, kurčiti, bar sam ja (kao i svi moji drugari) tako osečao, ali je zato, skoro sam siguran, bilo više radosti.

Pa to ti kažem. Ni sad nije pristojno isticati se, kurčiti, jednom rečju - biti drkadžija.
Sitničariti, hvatati se za jednu reč, na njoj insistirati a grebati se za malo čitanosti.
A u pravu si, radije bih da to nisam napisao, ali eto, povuklo me, rasentimentalisalo...

Volim kad sam u pravu, makar i ne mislio ono zbog čega me hvale. Upravo sledeća tvoja rečenica
Ovo je bazicno ipak lep nostalgični blog (bez onog soundtracka iz "Jagoda", svakako bi bio bolji),

pokazuje da ti stvari selektivno razumeš ili ne razumeš, ali kad nešto uhvatiš - ne puštaš.
Jebo te soundtrack iz "Jagoda".
Bitno je da smo se nas dojica ožicali o malo čitanosti.

Opet, pošto je ta čitanost posledica, najvećim delom, tvog angažmana, bi li prihvatio - ako Unf pristane da izbaci jebeno Taške - da Ti budeš potpisan ispod teksta?
Pravde radi, ljudske i kosmičke.
st.jepan st.jepan 14:25 10.01.2011

Re: 50 i 60 godine

Ni sad nije pristojno isticati se, kurčiti, jednom rečju - biti drkadžija.

Nisi razumeo. Pogledaj pasuus ispod (o socijalnom stidu).
Ja sam imao više od velike večine, pa se zbog toga pomalo stideo, pokušavao to da sakrijem (original Lee farmerke koje mi je stic, kapetan prekookeanskog broda doneo iz Amerike, ustručavao sam se da obučem kad sam išao u školu).
U stvari, mnogoi šta nisi razumeo, naročito ne razlog zakeranja. Najbolje će biti da u srčilo (fajndilo ili tražilo) ukucaš st.jepan, pa da pronadješ i još jednom pročitaš sve što sam ovde napisao)
A kurčenje je upravo ovo što radiš ti. Bez obzira što ti ekipica lupa preporuke (ja tek počinjem, ali preporuka sve više, primam čak i neke PP-ove podrške).
Opet, pošto je ta čitanost posledica, najvećim delom, tvog angažmana, bi li prihvatio - ako Unf pristane da izbaci jebeno Taške - da Ti budeš potpisan ispod teksta?

Nipošto!
Ovakve zadače su u gimnaziji dobijale petice, a ja nikada nisam dobijao petice, jebale vas petice, vazda sam pisao van podsticanih klišea, nikad ono "jesen je stigla u svojim zlatniom kočijama, šušti opalo lišće pod nogama prolaznika"....

topcat topcat 14:52 10.01.2011

Re: 50 i 60 godine

Ovakve zadače su u gimnaziji dobijale petice


Kako gdje. Uvijek bi se nasao neki drkos-sveznajuci koji je ispravljao radi sporta.
freehand freehand 15:30 10.01.2011

Re: 50 i 60 godine

"šušti opalo lišće pod nogama prolaznika"....

Šušte opali skrinšotovi u folderima koji čuvaju mašinsko sećanje...
Da, pa rekao bih da smo, na ovom blogu, iscrpli tačke za diskusiju.
nekad-bio-kuki nekad-bio-kuki 21:17 09.01.2011

pomirenje ?

prvi pokrenuh pitanje otkud taske? samo me je interesovalo iz kog kraja je poteklo, jer svaki deo beograda je imao svoje reci, pa cak i drugacije akcente tako da je dobro uho odmah prepoznavalo dorcolca, zvezdarca, zemunca, novog-beogrdajanina (mislim sa nbgd.), starog-beogrdjanina (mislim sa starog grada) itd.
vidim da se kasnije razvilo takmicenje ko je odrastao blize centru, a merenje se svelo na santimetre.
e pa da pokusam da pomirim duhove, evo slike klizalista od jednog zaista starog beogradjanina.
aleksanadar aleksanadar 08:47 10.01.2011

Re: pomirenje ?

samo me je interesovalo iz kog kraja je poteklo, jer svaki deo beograda je imao svoje reci...


То је и моја претпоставка.
Черевићан Черевићан 21:50 09.01.2011

сли(н)чугaњe

ти на леду
ја крај тебе
нема везе
нос што зебе

што ноге
ми отпадају
зуба цвокот
сами знају

ал топлина
руке твоје
разгали ми
срце моје

Unfuckable Unfuckable 19:16 10.01.2011

Re: сли(н)чугaњe

hvala Mr Čer, i dobro došli na ovo klizavo druženje
"ти на леду
ја крај тебе
нема везе
нос што зебе"


suština
aleksanadar aleksanadar 06:02 10.01.2011

499

Када нико неће...
aleksanadar aleksanadar 06:04 10.01.2011

500

Назив Ташмајдан (на турском таш - "камен" ) везан је за некадашњи каменолом, који се налазио на месту данашњег стадиона .

Приликом бројних опсада Београда, Ташмајдан је пружао добар видик за праћење војних операција, а његови лагуми су могли послужити за смештај и превијање рањеника. За време Првог српског устанка, у јесен 1806. године, један део Карађорђеве војске имао је овде свој логор. Нешто више (код данашње пословнице ЈАТ-а) била је постављена устаничка артиљерија, под командом капетана Радича Петровића.





Тек после Другог српског устанка, од 1815. године, почела је изградња првих кућа у овом делу вароши, као и калдрмисање улица.

На Ташмајдану је 30. новембра 1830. године одржана велика свечаност, када је пред народом прочитан султанов хатишериф, којим је Србији дата унутрашња самоуправа , а Милошу Обреновићу наследно кнежевско достојанство.

Првобитна палилуска црква св. Марка подигнута је 1835. године. Налазила се неколико метара јужно од данашње, истоимене цркве. На заравни испред цркве су све до 1876. године о црквеним празницима приређивани панађури, народне светковине.

Црква св. Марка на Ташмајдану изграђена је 1931-40. г. поред старе истоимене цркве. Стара црква је порушена 1941. године. Нова црква је грађена у духу старе српске средњовековне архитектуре. У цркви се налази саркофаг са посмртним остацима цара Душана (1308-1355).

Источно се налази руска црква св. Тројице, подигнута 1924. године. То је скромна капела са карактеристичним елементима руске црквене архитектуре.

Ташмајдански парк се формирао поступно током XX века. Површина парка се, временом, проширила на простор београдског Тркалишта (доњи део парка, према Правном факултету).

Стадион "Ташмајдан" изграђен је по пројекту арх. Миахила Јанковића и арх. Угљеше Богуновића.





Испред улаза у стадион стоји скулптура - стојећи женски акт "Девојка са голубом", рад вајара Саве Сандића, из 1960. године.

Амбијенту Ташмајдана припадају и Главна пошта, зграда Радио-телевизије Београд, Дом пионира (дечији културно-образовни центар), мало позориште "Душко Радовић", Сеизмолошка станица, Пета београдска гимназија, отмена "Мадера" и популарна "Шанса".
mlekac mlekac 06:48 10.01.2011

Re: 500

aleksanadar
Назив Ташмајдан везан је за некадашњи каменолом, који се налазио на месту данашњег стадиона.

Приликом бројних опсада Београда, Ташмајдан је пружао добар видик за праћење војних операција, а његови лагуми су могли послужити за смештај и превијање рањеника. За време Првог српског устанка, 1806. године, једна део Карађорђеве војске имао је овде свој логор. Нешто више (код данашње пословнице ЈАТ-а) била је постављена устаничка артиљерија, под командом капетана Радича Петровића.





Тек после Другог срспког устанка, од 1815. године, почела је изградња првих кућа у овом делу вароши, као и калдрмисање улица.

На Ташмајдану је 1830. године одржана велика свечаност, када је пред народом прочитан султанов хатишериф, којим је дата унутрашња самоуправа Србији, а Милошу Обреновићу наследно кнежевско достојанство.

Првобитна палилуска црква св. Марка подигнута је 1835. године. Налазила се неколико метара јужно од данашње, истоимене цркве. На заравни испред цркве су све до 1876. године о црквеним празницима приређивани панађури, народне светковине.

Zaborivio si da kazes da je ta prva crkva u stvari, bila grobljanska, posto je na prostoru parka bilo Staro groblje. Medjutim, posto je, u jednom trenutku, postalo pretesno, napravljeno je Novo groblje, ovo koje i danas znamo, i dobar deo pokojnika prebacen je na njega.

Takodje se zaboravlja i cinjenica da je odmah tu, u blizini, na mestu skupstinskog parka stajala Batal dzamija, jedna od najvecih u gradu, koja je nepovratno propala umedjuvremenu, pa je na kraju, u Milosevo vreme, sluzila da seljaci u njoj cuvaju stoku preko noci, pre nego sto je izvedu na pijac.
aleksanadar aleksanadar 06:57 10.01.2011

Re: 500

posto je na prostoru parka bilo Staro groblje.


Нисам заборавио... него, нисам хтео да удавим са историјом. (Надам се да ми се неће замерити.)

Кнез Милош је 1826. г. издао наредбу да се српско православно гробље пресели са Варош капије на Ташмајдан. Ту је било гробље све до пред крај XIX века, када је измештено на нову локацију - садашње Ново гробље.

* * *

Имам једну дилему: да ли Ташмајдану припада и парк који се налази испод Правног факултета?
mlekac mlekac 07:02 10.01.2011

Re: 500

aleksanadar
posto je na prostoru parka bilo Staro groblje.


Нисам заборавио... него, нисам хтео да удавим са историјом.

Кнез Милош је 1826. г. наредио да се српско православно гробље пресели са Варош капије на Ташмајдан. Ту је било гробље све до пред крај XIX века, када је измештено на нову локацију - садашње Ново гробље.

* * *

Имам једну дилему: да ли Ташмајдану припада и парк који се налази испод Правног факултета?


To je - a Vesna ce, kao osoba iz tog kraja da me ispravi ako gresim - Mali Tas.
antioksidant antioksidant 09:08 10.01.2011

Re: 500

To je - a Vesna ce, kao osoba iz tog kraja da me ispravi ako gresim - Mali Tas.

мали таш ту се лети игра најбољи фудбал за годишта 2000-20006 (сваки дан после 18 сати крећу истовремено бар 3 утакмице на истом терену)
mlekac mlekac 10:14 10.01.2011

Re: 500

antioksidant
за годишта 2000-20006

Kolega, uletela nula viska...

A za fucu da me obavestis na pp - imam jednog godiste 2000 koga to zanima.
margos margos 12:47 10.01.2011

Re: 500

него, нисам хтео да удавим са историјом. (Надам се да ми се неће замерити.)

Heh, naprotiv.... Hvala za komentare.
Испред улаза у стадион стоји скулптура - стојећи женски акт "Девојка са голубом", рад вајара Саве Сандића, из 1960. године.

S njom sam se, ne jednom, izrazgovarala. Smišljala opravdanja i za kod kuće i za razrednu, kad zbrišem sa nekog časa.... Kasnije su se smišljanja preselila u 'Šansu'.
Unfuckable Unfuckable 19:25 10.01.2011

Re: 500

mali prilog istorijatu:

"Prema sećanju nekadašnjeg upravnika Stadiona Tašmajdan i bivšeg odbojkaškog saveznog kapitena Dragoslava Sirotanovića, radovi su počeli u leto 1952. i sve je bilo raskopano. Povremeno su ispaljivane i mine da bi se rasčistio teren za izgradnju, navedeno je u istorijskim podacima na sajtu Taša.
Mašine za pravljenje leda dobijene su iz reparacija od JNA, a ceo objekat je i počeo da se gradi kao fabrika leda. Tada se još nije zvao Tašmajdan, već "Preduzeće za proizvodnju i prodaju leda".
Beograđani su, inače, prve table leda dobili tek sledeće godine, a taj proizvod nazvan je "higijenskim ledom" - domaćice su ga stavljale u hladnjake i tako čuvale hranu, budući da u to vreme još nije bilo zamrživača.
U raskopani i naročito pripremljeni teren, u stvari plitak bazen, ugrađeno je oko 20 kilometara rashladnih cevi - u 333 reda po 60 metara. Tim cevima strujala je "sola", slana voda koja je bila rashlađena do minus 15 stepeni u ledari, a zatim pomoću pumpi neprestano hladila ledenu površinu iznad cevi. Kada bi se zimska sezona završila i led otopio, cevi su bile pokrivane slojem mlevenog tašmajdanskog kamena pomešanim sa šljakom sa deponije stare Električne centrale i crvenom zemljom iz Velikih Crljena, pa bi se tako klizalište pretvaralo u teren za odbojku, košarku, tenis."
Dr M Dr M 20:42 10.01.2011

Re: 500

Beograđani su, inače, prve table leda dobili tek sledeće godine, a taj proizvod nazvan je "higijenskim ledom" - domaćice su ga stavljale u hladnjake i tako čuvale hranu, budući da u to vreme još nije bilo zamrživača.


Hladnjak se zvao "ajskasn" a punjen je ledom koji je dovozen nekim kolima u vidu drvene kucice na tockovima, model~1922, pogon od 1 KS koja je bila model~1935, tip dorat. Pomenuti hladnjak je, takodje bio od drveta, neutvrdjene godine proizvodnje, po pricanju predaka, pre WW I. Drzao hladnocu 24 sata ziher, preko toga manje ziher.

Iz memoara jednog
mlekac mlekac 02:00 11.01.2011

Re: 500

Dr M
Beograđani su, inače, prve table leda dobili tek sledeće godine, a taj proizvod nazvan je "higijenskim ledom" - domaćice su ga stavljale u hladnjake i tako čuvale hranu, budući da u to vreme još nije bilo zamrživača.


Hladnjak se zvao "ajskasn" a punjen je ledom koji je dovozen nekim kolima u vidu drvene kucice na tockovima, model~1922, pogon od 1 KS koja je bila model~1935, tip dorat. Pomenuti hladnjak je, takodje bio od drveta, neutvrdjene godine proizvodnje, po pricanju predaka, pre WW I. Drzao hladnocu 24 sata ziher, preko toga manje ziher.

Iz memoara jednog

Jeste, "ajskasn", to je izraz koji je i moja baka rabila. Mada je tvrdila da je marka konja uglavnom bila - tegleca marva, al' necemo u stinice.

P.S.
577
aleksanadar aleksanadar 10:26 11.01.2011

Re: 500

Онако, узгред, да приметим (и себе цитирам):

устаничка артиљерија, под командом капетана Радича Петровића.


radojicic92 radojicic92 13:59 10.01.2011

...

drago je razvalio



margos margos 15:13 10.01.2011

Re: ...

radojicic92
drago je razvalio

Vaistinu.

... zagledah se u sliku tražeći se(be) i poznata lica, pa se onda setim da nisam volela kad se klizalo na ovu stranu - verovatno pijem čaj
Unfuckable Unfuckable 19:09 10.01.2011

Re: ...

radojicic92
drago je razvalio

b'ate da znaš, ali i ova slička, svaka čas': ovakva je, otprilike bila gužva preko raspusta, ali pre podne. Po podne je bilo još luđe. (primetiti metež oko ograde, desno, kao i par likova sa onom ribom, levo, kako mrtvi 'ladni kuliraju na sred klizališta, klasika)

ps: wow, mirela - praaaava telefonska govornica, od kad to nisam video!

Evo jedne pesme koja je besomučno puštana tih godina (snimiti rad rukama one leve)
margos margos 19:38 10.01.2011

Re: ...

Kiosk na kome su se mogle kupovati cigarete na komad :)
A bila je još neka pesma sa Emajdablesajdablpiaj - neki treskavac. Ako se setim - kačim.
mirelarado mirelarado 19:52 10.01.2011

Re: ...

Emajdablesajdablpiaj


Молим те, сети се! Звучи чаробно, као и онај Анфов клип.
irenaema irenaema 20:06 10.01.2011

Re: ...



E ako ćemo tako, ima još mučiteljskih pesama iz tog vremena.

na primer

freehand freehand 20:12 10.01.2011

Re: ...

E ako ćemo tako, ima još mučiteljskih pesama iz tog vremena.

na primer

Neeeeeeeeeeeee....
St.jepane - vrati se!
Unfuckable Unfuckable 20:18 10.01.2011

Re: ...

aujebote milost!
nsarski nsarski 20:23 10.01.2011

Re: ...

irenaema


E ako ćemo tako, ima još mučiteljskih pesama iz tog vremena.

na primer


Tzaritze! Pesma je strava, ako me razumes. Ybt, dobro je da smo i ovakvi ispali posle tog najtmera.
Unfuckable Unfuckable 20:27 10.01.2011

Re: ...

pazi, takvi likovi su bili megapopularni:
sećam se da se nedeljom posle klizanja od 10-12 pre podne, nije u povratku (po običaju) gluvarilo okolo već se žurilo pred tv da se gleda Sandokan
freehand freehand 20:32 10.01.2011

Re: ...

Unfuckable
pazi, takvi likovi su bili megapopularni:
sećam se da se nedeljom posle klizanja od 10-12 pre podne, nije u povratku (po običaju) gluvarilo okolo već se žurilo pred tv da se gleda Sandokan

Samo se ti sećaj, pa kati dodže frajer u leeđinsu pate upuca dvocevnom hemijskom u nogu - pitaću te dal se sećaš kasi Nevenku za sisu ujeo!
mirelarado mirelarado 20:37 10.01.2011

Re: ...

Unfuckable
pazi, takvi likovi su bili megapopularni:
sećam se da se nedeljom posle klizanja od 10-12 pre podne, nije u povratku (po običaju) gluvarilo okolo već se žurilo pred tv da se gleda Sandokan


Играш се ватром?!


aleksanadar aleksanadar 20:38 10.01.2011

Re: ...

Sandokan


soprannominato la tigre della Malesia e la tigre di Mompracem


freehand freehand 20:39 10.01.2011

Re: ...

Играш се ватром?!

Ma pusti ga.
Čoban, budala.
freehand freehand 20:47 10.01.2011

Re: ...

aleksanadar
Sandokan



Koseverenabandere?
Sandokan!
Koseljubiscrnizubi?
Sandokan!

Tol'ko se sećam.
Ljuttko Ljuttko 20:59 10.01.2011

Re: ...

margos
radojicic92
drago je razvalio

Vaistinu.

... zagledah se u sliku tražeći se(be) i poznata lica, pa se onda setim da nisam volela kad se klizalo na ovu stranu - verovatno pijem čaj

Ja sam se fascinirato zagledala u ovu fotografiju - to je jedna takva galerija likova , kao da sam ušla u igru - potražite uljeza
Prvo, prepoznala sam jednu što je ista ja sa 16 godina(a zasigurno znam da nisam mogl biti ja Ono devojče tanjušnih nogu u zvoncarama i sa nesigurnim stavom i pogledom uprtim u led - frizura , garderoba , stav, ja dakle glavom i bradom
A da migu da biram bila bih devojka sa sportskom jaknom i nečim nalik rejbankama iako pored nje, istinabog, stoji ili kliza neki nikakav sa nečim što podseća na elvis frizuru. Ne bi bilo loše ni da sam ona devočica gore levo koja, vidi se i na fotografiji kliza
No najintrigantiji mi je lik gospodina u odelu i šeširu levo pri vrhu koji nešto objašnjava dvema devojkama, lepo mi se čini da on i nema sličuge na nogama, opuštene ruke i stav ceo, drži neku vakeluu svoj raznolikosti garderobe on je ipak ko zalutao. Sa neke periferije
mirelarado mirelarado 20:59 10.01.2011

Re: ...

freehand
aleksanadar
Sandokan



Koseverenabandere?
Sandokan!
Koseljubiscrnizubi?
Sandokan!

Tol'ko se sećam.


A Маријана, Бисер Лабуана?


margos margos 21:13 10.01.2011

Re: ...

Sviralo je i ovo:

nsarski nsarski 21:42 10.01.2011

Re: ...

Молим те, сети се! Звучи чаробно, као и онај Анфов клип.

Bobbie Gentry Mississippi Delta:

Unfuckable Unfuckable 21:54 10.01.2011

Re: ...

e, bilo je i "Ma Baker" od Boney M

ps: radojicicu daj još slika ovo je perfektno, svićeseisprepoznavamo!
mirelarado mirelarado 21:59 10.01.2011

Re: ...

nsarski
Bobbie Gentry Mississippi Delta:




To je! Хвала, НШарски.

Легендарни виц о Мисисипију:

Sede dva Italijana u njujorškom autobusu, gledaju novine i pričaju. Razgovor postaje sve glasniji i najzad jedan počinje da viče:

emma come first. Den I come. Two asses, they come together. I come again. Two asses, they come together again. I come again and pee twice. Then I come once-a more.

"You swine," vikne žena koja sedi iza njih, "In this country we don't talk about our sex lives in public!"

"Hey, coola down lady," kaže Italijan, "Imma just tellun my friend howa to spella Mississippi."

margos margos 22:27 10.01.2011

Re: ...

Bravo Nsarski !!!


Sećam se kako smo na rekreativnoj, držeći se za ruke, u najprvim unihopkama na nogama, uz diskretnu zelenu, sedefastu senku, igrali. To se nešto stajalo na petama, pa pocupkivalo i na četvrti takt se dizala noga (kao za školice)... I u beskraj ...
mlekac mlekac 02:05 11.01.2011

Re: ...

Unfuckable
pazi, takvi likovi su bili megapopularni:
sećam se da se nedeljom posle klizanja od 10-12 pre podne, nije u povratku (po običaju) gluvarilo okolo već se žurilo pred tv da se gleda Sandokan

Sta ima da se secas - davali Sandokana na Studiju B za praznike. Jedva odlepih najmladji podmladak od malog ekrana, prosto neverovatno da ta magija jos sljaka!

P.S.
A mog je buraza cale njegovog tadasnjeg najboljeg ortaka, koji je bio fotoreporter, bio odveo da se upozna sa Kabirom Bedijem kad je ovaj dolazio u Bgd. Cak ga je i slikao sa njim! Znam da je ta slika dugo bila istaknuta na pocasnom mestu - keva prosto tela da pukne od ponosa! (Posle je buraz sakrio, bio mu blam)
mlekac mlekac 02:24 11.01.2011

Re: ...

Unfuckable
e, bilo je i "Ma Baker" od Boney M

ps: radojicicu daj još slika ovo je perfektno, svićeseisprepoznavamo!


Da znas da ce se prepoznamo. Ovo je kanda, snimljeno negde '77-'79. Sudim po frizurama, jashama i sirini pantalona... A i frizuri one dame s leve strane koja je mal' ne ista kao frizura Rialde Kadric u "Ludim godinama" (mucho popular u ta doba)

Inace, kad smo kod muzike - secate li se ovoga?
Unfuckable Unfuckable 06:08 11.01.2011

Re: ...

davali Sandokana na Studiju B za praznike

upravo taj događaj je i bio jedan od "okidača" da se pojavi ovaj blog
bauer. bauer. 03:49 12.01.2011

Re: ...

Inace, kad smo kod muzike - secate li se ovoga?

Ih, sećamo li se? U 20. Oktobru, pred svaku projekciju filma, sredinom sedamdesetih. Ili Una Paloma Blanca ili Kondorov let (ne ova verzija od S$G).

Posle je JAT, dok je još bio neka firma, pokrao Kondorov let i napravio onu reklamu...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 03:11 11.01.2011

kasnim...

opravdano.

nalaktiš se na ogradu i glumiš baju (onako, iskusno, sa 10 godina)



eh...ne umem ja ono "divan tekst!", "Preporuka", "Hvala za reku uspomena"...taj fazon. ja umem samo da pročitam i da blenem u ekran i da me neka toplina uz blentav osmeh razmazuje po patosu

jutros prolazim pored veštačkog klizališta sa bratancem (9). to su neke plastične(?) ploče po kojima se teško kliže, ali se bar ne tope na +15. bratanac 1.0 (9) a i onaj 2.0 (5) klize prilično dobro, ja nikad. jednom su me stavili na rolšue i vrištala sam dok me nisu skinuli sa istih.

stimuvezi, pridružujem se klubu jelica+njanja.

ps. pročitala sam i (skoro) sve komentare. nisam mogla baš sve stjepanove, padao mi je desni kapak, ali moram da pitam, jer o tome stvarno blagog pojma nemam: kakva je razlika između sličuga, klizaljki (pa sad ima i tih za umetničko klizanje, ne?), onih za hokej...? pre par dana na TV Vojvodina sam ugledala klinca koji sa drugarima igra hokej na zaleđenom jezeru negde na severu vojvodine. pokazivao je handmade sličuge(?) od drveta sa dve paralelne metalne šipčice sa donje strane, izgleda kao parče pruge :) to su bile sličuge za početnike, a za napredne klizače su se pravile iste takve drvene ali sa jednom metalnom šipčicom, naoštrenom. tata mi je pojasnio detalje jer je imao jedne takve negde za vreme i neposredno posle ii rata.

-----------------------------
ne mogu da pronađem slike tih drvenih...



bauer. bauer. 04:23 11.01.2011

Re: kasnim...

ne mogu da pronađem slike tih drvenih...

Ja za te drvene nikada nisam čuo. Ovako su izgledale klizaljke, u moje vreme, u PIONIRU!!!

Unfuckable Unfuckable 06:15 11.01.2011

Re: kasnim...

pazi, sličuge je nsarski doktorirao negde u prvih 20 komentara, hokejke su bile do yaya a umetničke su imale te zupce napred i štiklicu pozadi - eto razlike

jednom su me stavili na rolšue i vrištala sam dok me nisu skinuli sa istih.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana