Planeta| Politika

Gejbrijel Gifords i govor mržnje

Glas Amerike RSS / 12.01.2011. u 03:31

Svako kome u protekle dve godine para uši neprijatni, agresivni ton kojim je obojen politički diskurs u SAD verovatno je, čim ili ubrzo pošto je čuo vest o krvorproliću u Tusonu u Arizoni i ranjavanju članice Predstavničkog doma Gejbrijel Gifords, doveo u vezu zločin sa tim fenomenom.

Pojedini komentatori i političari uglavnom iz konzervativnih redova pozivaju nas da ne donosimo preuranjene zaključke. Možda je 22-godišnji Džered Li Lofner “usamljeni revolveraš”, mentalno oboleli mladić kome je bilo koja činjenica iz Gejbrijelinog rezimea mogla da posluži kao motiv za atentat.

Gifords je podržala zakona o zdravstvenoj reformi. Zagovornica prava na abortus... Iako zagovornik jačanja zaštite granice i sprečavanja dolaska ilegalnih imigranata, protivnica zakona Arizone kojim se uvode radikalne mere obračuna sa ilegalnim imigrantima. Prva Jevrejka izabrana da zastupa Arizonu u Predstavničkom domu... Bivša republikanka koja podržava pravo na posedovanje oružja... Usamljeni napadači ne traže specijalan razlog i izazivaju pokolje decenijama, reći će oni koji zagovaraju tezu da je 22-godišnjak dejstvovao samostalno i bez posebnog “huškanja”.

Ali taj ugao, koji stiže uglavnom sa desne strane političkog spektra, nije mogao da spreči ostatak društva da atentat dovede u vezu sa sadašnjom društveno-poltičkom klimom, klimom nakon što je Barak Obama pobedio na izborima, a otvorila se brana i izlila reka fobija, rasizma i predrasuda. Klimom u kojoj je u Americi uzeo maha Pokret “Čajanka”, koji ima odredjene legitimne razloge za nezadovoljstvo ali i predstavnike koji ne biraju reči niti sredstva manipulacije javnim mnjenjem. Klimom posebno u Arizoni, gde je debata o zdravstvenoj reformi bila specijalno usijana, i konkretno u okrugu Gejbrijel Gifords, gde su ona i njeni saradnici dobijali verbalne pretnje a razbijena su vrata njihove kancelarije, i tako je “stvarana atmosfera koja je prosto podsticala na nasilje.”

Medijima nije trebalo mnogo vremena da preberu po novijoj arhivi i izvuku (sada sa Interneta skinutu) listu komiteta Sare Pejlin za političku akciju, iz faze kampanje pred kongresne izbore, kada su metama označena mesta u Kongresu za koje republikanski kandidati treba posebno da se bore – medju kojima i mesto Gejbrijel Gifords koja služi treći mandat u Predstavničkom domu. MSNBC je veoma brzo pustio snimak same Gifords kako govori o toj listi - upozoravajući kolege političare ili kandidate za političke pozicije da moraju da vode računa o tome da njihove reči imaju posledice.

Američka liga za borbu protiv klevete (The Anti-Defamation League) pozvala je da se istraži da li je Džered Li Lofner, (o čijoj mentalnoj obolelosti sve više podataka izlazi na videlo iako niko na vreme nije sklopio ceo mozaik) bio pod uticajem govora mržnje kada je teško ranio političarku iz Arizone, ubivši šestoro ljudi, medju kojima i jedno dete. “Od ključnog je značaja utvrditi da li je 22-godišnji Lofner delovao sam ili sa saučesnicima, i da li je na njega uticala ekstremistička literatura, propaganda ili govor mržnje, saopštila je ADL.

Šerif okruga Pima, Klarens Dupnik, ukazao je na moguću vezu izmedju napada i usijane političke retorike koja je karatkerisala nedavnu kampanju. Konzervativci su ga napali, ističući da su njegovi komentari preuranjeni.

I zaista, još ne znamo šta je motivisalo Lofnera, ali znamo da je govor mržnje, društvena opasnost, dospeo u prvi plan. Dok istražitelji i policajci budu analizirali Džereda Lofnera, mediji će analizirati govor mržnje. Na američkoj televiziji smo ovih dana mogli da čujemo ocene da od usijane retorike ne boluje samo desnica nego i levica. Svejedno, kako primećuje novinar Vašington Posta Džonatan Kejphart, “konačno započinjemo razgovor koji je odavno trebalo započeti – razgovor o nasilnoj retorici koja je zagadila nacionalni politički diskurs”.



Komentari (35)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Filip2412 Filip2412 04:29 12.01.2011

...

Svako kome u protekle dve godine para uši neprijatni, agresivni ton kojim je obojen politički diskurs u SAD verovatno je, čim ili ubrzo pošto je čuo vest o krvorproliću u Tusonu u Arizoni i ranjavanju članice Predstavničkog doma Gejbrijel Gifords, doveo u vezu zločin sa tim fenomenom.
Nasilje koje USA politicari projektuju na ostatak sveta kao i slobodnomislece amerikance pre lii kasnije manifestuje se unutar zemlje

Na primer: govor mrznje protiv Wikileaks je opsteprihvacen od strane politicke elite, zlostavljanje politickih zatvorenika takodje. Sta drugo ocekivati nego da narod kome godinama prodajete nasilje odgovori nasiljem.

Julian Assange for the Nobel Peace Prize
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:12 12.01.2011

Re: ...

Filip2412
Svako kome u protekle dve godine para uši neprijatni, agresivni ton kojim je obojen politički diskurs u SAD verovatno je, čim ili ubrzo pošto je čuo vest o krvorproliću u Tusonu u Arizoni i ranjavanju članice Predstavničkog doma Gejbrijel Gifords, doveo u vezu zločin sa tim fenomenom.
Nasilje koje USA politicari projektuju na ostatak sveta kao i slobodnomislece amerikance pre lii kasnije manifestuje se unutar zemlje

Na primer: govor mrznje protiv Wikileaks je opsteprihvacen od strane politicke elite, zlostavljanje politickih zatvorenika takodje. Sta drugo ocekivati nego da narod kome godinama prodajete nasilje odgovori nasiljem.

Julian Assange for the Nobel Peace Prize


Odgovor ugnjetanog naroda na nasilje, tako što neko otvori vatru i nasumice pobije ljude ispred dragstora? Mislim, Filipe, odmori se malo, čoveče, paranoišeš. I ko uopšte više i spominje Vikiliks?
Filip2412 Filip2412 09:28 12.01.2011

Re: ...

srdjan.pajic
Odgovor ugnjetanog naroda na nasilje, tako što neko otvori vatru i nasumice pobije ljude ispred dragstora? Mislim, Filipe, odmori se malo, čoveče, paranoišeš. I ko uopšte više i spominje Vikiliks?
A zasto ja paranoisem vise od postavljaca teksta? Nisam ja povezao dogadjaj sa govorom mrznje na US politickoj sceni nego postavljac teksta. Licno, verujem da se radi o incidentu koji je izazvao bolestan covek i to je sve.

Medjutim, smeta mi hipokrizija gde se govor mrznje vidi u isfoliranim obracunavanjima redneksa u obe stranke na politickoj sceni a ne vidi se govor mrznje prema spoljasnjem svetu, unutrasnjim narodnim neprijateljima i nasilje prema zatvorenicima gvatanama. Govor mrznje izmedju demokrata i republikanaca je farsa koju ozbiljno shvataju samo mentalno oboleli ljudi kao taj sto je pucao.

Obama je za chief of staff postavio coveka koji je PROTIV univerzalne zdravstvene zastite, Obama je dao pare za bail out korporacijama a ne gradjanima, Obama je povecao vojni budzet...

Medjutim govor mrznje prema demokratiji i slobodi koji jednako dolazi od demokrata i republikanaca je stvarnost.

Vikiliks spominjem ja, zgodno mi da to pomenem kad god mogu, zasto ti TOLIKO smeta ti se sam zapitaj.
Zen Master Zen Master 12:17 12.01.2011

Re: ...

Filip2412

Vikiliks spominjem ja, zgodno mi da to pomenem kad god mogu, zasto ti TOLIKO smeta ti se sam zapitaj.


Mislim da mu kao i svakom patetičnom gastarbajteru koji svakog jutra ljubi američku zastavu i uz suze radosnice peva The Star-Spangled Banner verovatno puno smeta pominjanje Wikileaksa, nešto kao u fazonu kad zaljubljenom bolidu objašnjavaš da mu je riba lokalna rava iz kraja.
Pajiću smešan si za the medalju ali zaista, kad ti neko dirne US kao da ti je oca i majku opsovao. Šteta samo što ne živiš u Švabiji pa da valjaš one fore: Eh a kod nas u Njemačkoj toga nema već se natürlich neki red zna
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:34 12.01.2011

Re: ...

Govor mrznje izmedju demokrata i republikanaca je farsa.




Medjtim govor mrznje prema demokratiji i slobodi koji jednako dolazi od demokrata i republikanaca je stvarnost.


Tacno tako!

O Obami ne treba raspravljati jer je, kao i svaki drugi koji je bio na njegovom mestu, samo izvrsilac radova
nsarski nsarski 16:55 12.01.2011

Re: ...

Odgovor ugnjetanog naroda na nasilje
.
Ako sam dobro pratio razgovor, apsolutno niko nije upotrebio rec "ugnjeteni". Mozda "manipulisani", kao kad coveka navodis da kupi nesto sto mu ne treba, ali ne "ugnjeteni". Izraz ugnjeteni je izbacen cak iz komunistickih citanki danas.

Dalje, postoje dva ekstremno vazna aspekta celog ovog dogadjaja u Arizoni:

1. govor mrznje u USA politici - na koji se "u svom stilu" osvrnuo VOA,

i

2. Mogucnost da mentalno labilna licnost (koja je imala cak i zakonske prekrsaje, koja je izbacena sa koledza zbog sumanutog ponasanja) moze da useta u prodavnicu oruzja i kupi Glock19, poluautomatski pistolj sa povecanim sarzerom (31 metak). I da to oruzje legalno ima pri sebi kada se krece u javnosti, prema zakonima Arizone - o tome VOA ne govori ni rec. (Takvo oruzje, prema recima poznavalaca, "ne sluzi ni za lov, ni za odbranu, vec za ubijanje". Ono je do 2004. godine zakonom bilo zabranjeno u slobodnoj prodaji, ali, hm...well...nekako, like, taj zakon vise nije bio produzen, i sada svaki potrosac moze da ga kupi. Bummer!, a bas su hteli...)

Zasto o ovom drugom aspektu nije napisana ni rec?


EDIT: Eto bas malocas je Sarah Palin, kandidat za Podpredsednika USA sa John Mek Kejnom na proslim izborima, i ozbiljan contender za predsednika na sledecim izborima, izjavila - odgovarajuci na napade da na njenom web sajtu podstice govor mrznje - da su takve insinuacije "krvna osveta". Dakle, tekstovi naslovljeni sa "Gejbriel Gifords i govor mrznje", ili slicno, su, prema recima Sare Pejlin,"krvna osveta".
Mislim da ovo moze da bude od vaznosti za nase domacine jer Gospodja Palin ima ozbiljne sanse da postane Predsednik USA, a onda all the bets are off za ovakav VOA.
Ako se to dogodi, vi ljudi mozete da izgubite posao, i onda cete biti primorani da na Blogu B92, oslobodjeni pritiska, pisete ono sto zaista mislite.
yugaya yugaya 17:27 12.01.2011

Re: ...no-no subject

-demokrate bi da izbegnu činjenicu da je kongresmenka Gifords zagovornik prava na posedovanje i nošenje oružja bez (dovoljno) ograničavanja ;
"As a gun owner, I am a strong supporter of the Second Amendment. In February, I was proud to sign the Amicus Brief in District of Columbia v. Heller asking the Supreme Court to uphold the lower court ruling that overturned the long standing DC gun ban.

-republikanci bi da izbegnu priču o tome ko ih finansira (i zašto):
Thirty-two of the 34 senators who supported the NRA on each of four key gun control votes received money for their last election from the gun industry lobbying group.


filantrop filantrop 19:20 12.01.2011

Re: ...

Gospodja Palin ima ozbiljne sanse da postane Predsednik USA


koliko i tito i slobodan zajedno
nsarski nsarski 20:45 12.01.2011

Re: ...

koliko i tito i slobodan zajedno

Koliko mi je poznato 1. ne moze mrtva osoba da bude Predsednik USA, 2. Ne mogu dve osobe istovremeno da budu predsednik USA, 3. Ne moze osoba koja nije po rodjenju gradjanin USA da bude predsednik. Tito je, dakle diskvalifikovan. Ne znam na kog Slobodana se misli, ali ako je Milosevic u pitanju, onda ni on po gornja tri osnova ne moze da bude presednik USA.

Sarah Palin je fizicki i politicki ziva i zdrava, ima veliki broj simpatizera i ne vidim zasto je nemoguce da bude izabrana na sledecim izborima. Hey!, we're talking the land of oportunity here, you bolshevik!
Glas Amerike Glas Amerike 22:00 12.01.2011

Re: ...

Potpuno ste u pravu da je pitanje prava na nošenje oružja, i laka dostupnost oružja mentalnim bolesnicima važan element priče o pokolju u Tusonu, baš kao i kod masakra u školi Kolumbajn i koledžu Virdžinija Tek, itd... Isto tako je važna tema kako društvo, roditelji, komšije, prijatelji, nastavnici "omanu" u uočavanju i sprečavanju poremećenih osoba da izvrše zločin. Ti drugi faktori nisu izostavljeni sa nekom posebnom namerom, osim da se ovog puta koncentrišemo na zapaljivu političku retoriku kao relativno novi faktor, i posebnu temu, jer mnogi Amerikanci upravo u ovom trenutku diskutuju da li je ona na bilo koji način uticala na ubicu. U svakom slučaju, izbila je u prvi plan, samo pogledate novi talas komentara na raznim portalima posle najnovije izjave Sare Pejlin, dok ujedno mnogi pozivaju na smirivanje strasti i na levoj i desnoj strani spektra...

Što se tiče pitanju kontrole posedovanja oružja, o tome se takodje govori... Kao što primećuje komentator posle vas, Gebrijel Gifords i sama podržava pravo na posedovanje oružja. Novinari su postavljali pitanje njenim saradnicima da li sada preispituju svoje stavove. Ali dok pitanje Drugog amandmana i prava na posedovanje oružja ostaje u domenu gde su moguća različita gledišta, negativna retorika u bilo kojoj zemlji zaslužuje da bude primećena i osudjena, bilo da je zaista doprinela ovom masakru ili preti da doprinese nekom budućem.
Domazet Domazet 22:02 12.01.2011

Mala ispravka...

Eto bas malocas je Sarah Palin, kandidat za Podpredsednika USA sa John Mek Kejnom na proslim izborima, i ozbiljan contender za predsednika na sledecim izborima, izjavila - odgovarajuci na napade da na njenom web sajtu podstice govor mrznje - da su takve insinuacije "krvna osveta".

...ako se ovde misli na njenu 'blood libel' izjavu.Blood libel nije krvna osveta vec termin koji su antisemiti (narochito u Trecem rajhu) koristili za smear campaigns protiv Jevreja optuzhujuci ih da koriste ljudski krv u svojim obredima. Tako da ona optuzhuje liberalno krilo americhke javnosti (zapravo samo novinare i political pundits) za nacistichku kampanju ocrnjivanja. Dakle ne radi se, kako ona to vidi, o 'zhestokom uzvracanju' liberala vec o potpuno neosnovanom podmetanju u nacistichkom stilu...Prilichno je uspeshna u izigravanju zhrtve i kontra-korishcenju liberalnih floskula...
Domazet Domazet 22:31 12.01.2011

Trol u sushtini ali...

Glas Amerike
Potpuno ste u pravu da je pitanje prava na nošenje oružja, i laka dostupnost oružja mentalnim bolesnicima važan element priče o pokolju u Tusonu, baš kao i kod masakra u školi Kolumbajn i koledžu Virdžinija Tek, itd... Isto tako je važna tema kako društvo, roditelji, komšije, prijatelji, nastavnici "omanu" u uočavanju i sprečavanju poremećenih osoba da izvrše zločin. Ti drugi faktori nisu izostavljeni sa nekom posebnom namerom, osim da se ovog puta koncentrišemo na zapaljivu političku retoriku kao relativno novi faktor, i posebnu temu, jer mnogi Amerikanci upravo u ovom trenutku diskutuju da li je ona na bilo koji način uticala na ubicu. U svakom slučaju, izbila je u prvi plan, samo pogledate novi talas komentara na raznim portalima posle najnovije izjave Sare Pejlin, dok ujedno mnogi pozivaju na smirivanje strasti i na levoj i desnoj strani spektra...

Što se tiče pitanju kontrole posedovanja oružja, o tome se takodje govori... Kao što primećuje komentator posle vas, Gebrijel Gifords i sama podržava pravo na posedovanje oružja. Novinari su postavljali pitanje njenim saradnicima da li sada preispituju svoje stavove. Ali dok pitanje Drugog amandmana i prava na posedovanje oružja ostaje u domenu gde su moguća različita gledišta, negativna retorika u bilo kojoj zemlji zaslužuje da bude primećena i osudjena, bilo da je zaista doprinela ovom masakru ili preti da doprinese nekom budućem.

mislim da je uvodjenje u prichu masakra u Columbine shkoli gotovo neumesno. Koliko god da je masakar bio moguc zbog lakog pristupa oruzhju on je bio posledica jednog gotovo potpuno institucionalizovanog fenomena americhkog drushtvaa po meni civilizacijski josh neprihvatljivijeg. Dvojica klinaca koji su pobili silan svet su bili izlozheni vishegodishnjem nesankcionisanom school bullying. School bullying je, po meni, tema koja daje mnogo manje osnova za suprostavljena gledishta a pri tome je fenomen stalno prisutan i praktichno nesankcionisan. A nisam upoznat ni sa nekom shirom nacionalnom debatom koja bi makar malo lichila na debatu koja o Second Amendment Rights itekako postoji...
monamia monamia 22:48 12.01.2011

Re: ...

ko uopšte više i spominje Vikiliks?




kome je stalo !
asanž baš juče dao intervju jednoj evropskoj tv, kintu nemaju, blokirani im računi, on pod kaucijom, rečju : je zi vo.
ali, polako..
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:54 12.01.2011

Re: ...

Filip2412
A zasto ja paranoisem vise od postavljaca teksta? Nisam ja povezao dogadjaj sa govorom mrznje na US politickoj sceni nego postavljac teksta. Licno, verujem da se radi o incidentu koji je izazvao bolestan covek i to je sve.

Medjutim, smeta mi hipokrizija gde se govor mrznje vidi u isfoliranim obracunavanjima redneksa u obe stranke na politickoj sceni a ne vidi se govor mrznje prema spoljasnjem svetu, unutrasnjim narodnim neprijateljima i nasilje prema zatvorenicima gvatanama. Govor mrznje izmedju demokrata i republikanaca je farsa koju ozbiljno shvataju samo mentalno oboleli ljudi kao taj sto je pucao.

Obama je za chief of staff postavio coveka koji je PROTIV univerzalne zdravstvene zastite, Obama je dao pare za bail out korporacijama a ne gradjanima, Obama je povecao vojni budzet...

Medjutim govor mrznje prema demokratiji i slobodi koji jednako dolazi od demokrata i republikanaca je stvarnost.

Vikiliks spominjem ja, zgodno mi da to pomenem kad god mogu, zasto ti TOLIKO smeta ti se sam zapitaj.


Filipe, svaki put kad pročitam neki tvoj komentar, pomislim da li je bezbedno da izadjem iz kuće, jer će neko odma da me uhapsi, ubije ili u najbolju ruku otpusti sa posla. O svakodevnoj ugnjetenosti, pardon, izmanipulisanosti, da i ne govorim. Preteruješ, veruj mi.

Ma ok, ne smeta wikileaks, ja htedoh samo reći da nema preterano smisla, i više liči na tik. Da je, barem do sad, u tim depešama stvarno izašlo nešto skandalozno, zar misliš da bi ovde na blogu moglo da se živi od Budimca? Misli o tome.

Možda nije loše da povremeno i pročitaš po neku od tih depeša, pa će ti biti jasno zašto se svet nije srušio kako se predvidjalo. Mislim, tu kod vas barem nije zabranjeno, kao kod nas . Beš mu sve, ako to nije CIJA zamesila, samo da popravi imidž USA u svetu.
Filip2412 Filip2412 00:16 13.01.2011

Re: ...

bata srle :) opet ti kazem, najbitniji skandal koji je proizisao sastoji se u zabranjivanju slobodne dostave informacija ljudima koje sprovodi gavrnment

za US usledili su zakoni o Internetu u Francuskoj koji imitiraju Kineski model demokratije. Ako je to nista i ako ti je to malo onda ebemliga...

Ima dovoljno u depeshama nego sto je narod oguglao evo ti ovde: tra la la - ima svasta: od ratova do genetski modifikovane hrane i klimatskih promena... ali koga to zanima, ebe se ljudima da citaju i da se zanimaju dok god imaju sta da jedu, voze i fino zive. Ovi sto nemaju su nepismeni i eto ti mira u drzavi, tako ja to vidim.

svaki put kad pročitam neki tvoj komentar, pomislim da li je bezbedno da izadjem iz kuće, jer će neko odma da me uhapsi, ubije ili u najbolju ruku otpusti sa posla.
pa normalno da niki nece te dira kad spadas u apoliticnu profesionalnu elitu (koju cine dobrim delom imigranti sto na neki nacin i objasnjava apoliticnost)
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:55 13.01.2011

Re: ...

zar misliš da bi ovde na blogu moglo da se živi od Budimca?

Pajtiću,

tvoja opsednutost mnome mi sa jedne strane, da budem potpuno iskren, imponuje (na neki čudan, skoro bih rekao perverzan, način), a sa druge me vrlo zabrinjava. Naime, podseća me na Marka Čepmena (pa pomalo, valjda, i na ovog ubicu o kome je ovde reč).

Ti znaš šta ja mislim, čemu se nadam, o čemu bih pisao itd itd. Naime i Čepmen je slično mislio o Lenonu. Ne misliš li možda da je to suviše intimno poznavanje nekog koga u životu nisi sreo?

S obzirom na tvoju (priznatu) agresiju (voliš da pucaš, po sopstvenom priznanju, doduše virtuelno, ali to mi nije nikakva garancija da nisi za tako nešto sposoban i u real life) ja se prilično nelagodno osećam bivajući u crosshair-u mnoštva tvojih komentara. Ovo ti pišem najozbiljnije, a ti malo porazmisli o tome.

Što se tiče tvog weltanschaung-a imaš pravo na njega, koliko ja na moj. Od tih silnih godina u US of A nisi naučio ništa, a najmanje principe (prosvetiteljstva) na kojima su founding fathers, navodno, osnovali tu zemlju. Ostao si šaban koji bi (političke i/ili bilo kakve druge) protivnike najradije satro ili video mrtve.



Zahvaljujući Unfovom blogu sada možemo sa velikom sigurnošću pretpostaviti ko ti daje tu jednu preporuku. Takav javni felatio na blogu (protegnut na više komentara) ne pamtim, a i to ti je tema za razmišljanje.

Svako dobro
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:21 13.01.2011

Re: ...

Bojan Budimac
zar misliš da bi ovde na blogu moglo da se živi od Budimca?

Pajtiću,

tvoja opsednutost mnome mi sa jedne strane, da budem potpuno iskren, imponuje (na neki čudan, skoro bih rekao perverzan, način), a sa druge me vrlo zabrinjava. Naime, podseća me na Marka Čepmena (pa pomalo, valjda, i na ovog ubicu o kome je ovde reč).

Ti znaš šta ja mislim, čemu se nadam, o čemu bih pisao itd itd. Naime i Čepmen je slično mislio o Lenonu. Ne misliš li možda da je to suviše intimno poznavanje nekog koga u životu nisi sreo?

S obzirom na tvoju (priznatu) agresiju (voliš da pucaš, po sopstvenom priznanju, doduše virtuelno, ali to mi nije nikakva garancija da nisi za tako nešto sposoban i u real life) ja se prilično nelagodno osećam bivajući u crosshair-u mnoštva tvojih komentara. Ovo ti pišem najozbiljnije, a ti malo porazmisli o tome.

Što se tiče tvog weltanschaung-a imaš pravo na njega, koliko ja na moj. Od tih silnih godina u US of A nisi naučio ništa, a najmanje principe (prosvetiteljstva) na kojima su founding fathers, navodno, osnovali tu zemlju. Ostao si šaban koji bi (političke i/ili bilo kakve druge) protivnike najradije satro ili video mrtve.



Zahvaljujući Unfovom blogu sada možemo sa velikom sigurnošću pretpostaviti ko ti daje tu jednu preporuku. Takav javni felatio na blogu (protegnut na više komentara) ne pamtim, a i to ti je tema za razmišljanje.

Svako dobro


Au, pa ti pratiš moj lik i delo po svim blogovima . Jel' imaš i lutkicu, sa par igala? A i istomišljenici su pobrojani i u crnu knjižicu zavedeni.

Dakle, ko je sa kim ovde opsednut, pitanje je sad? Ja te malo džarnem, a ti me odma u ubicu-psihopatu proizvedeš. Ozbiljno, sad se bojim da te sretnem negde na ulici.

Hm, kad bolje razmislim i u perspektivi sagledam naše nesretno druženje na blogu, imam utisak da bi se sve ovo moglo za tebe reći, Budimče dragi. Ja kapiram da si navikao na klimanje glavom i lajanje u čoporu, pa ti smeta kad neko falšira. Ali sad ga baš malo pretera, mislim da ima tu neke patologije kod tebe, definitivno.
Bojan Budimac Bojan Budimac 01:27 13.01.2011

Re: ...

Ja te malo džarnem

Ja nemam potrebe da te pominjem u komentarima okolo, niti sam to činio,* za razliku od tebe. E sad ti spinuj kako hoćeš. Laku noć i ponavljam svako dobro.

* Ne laskaj sebi da te pratim, ali jbga i ja čitam pomalo blog (iako nisam tako grlat u komentarisanju).
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:38 13.01.2011

Re: ...

Bojan Budimac
Ja te malo džarnem

Ja nemam potrebe da te pominjem u komentarima okolo, niti sam to činio,* za razliku od tebe. E sad ti spinuj kako hoćeš. Laku noć i ponavljam svako dobro.

* Ne laskaj sebi da te pratim, ali jbga i ja čitam pomalo blog (iako nisam tako grlat u komentarisanju).



pa ja se sećam tvojih blogova koji su imali moje nevažno ime i prezime u zapisima "na margini". Nisam ja grlat, nego si ti selektivan. A ne voliš da čuješ drugačije mišljenje, ama nikako. Ajde, nema veze, nisam stvarno hteo da probudim ono najgore u tebi.

filantrop filantrop 03:14 13.01.2011

Re: ...

nsarski
koliko i tito i slobodan zajedno

Koliko mi je poznato 1. ne moze mrtva osoba da bude Predsednik USA, 2. Ne mogu dve osobe istovremeno da budu predsednik USA, 3. Ne moze osoba koja nije po rodjenju gradjanin USA da bude predsednik. Tito je, dakle diskvalifikovan. Ne znam na kog Slobodana se misli, ali ako je Milosevic u pitanju, onda ni on po gornja tri osnova ne moze da bude presednik USA.

Sarah Palin je fizicki i politicki ziva i zdrava, ima veliki broj simpatizera i ne vidim zasto je nemoguce da bude izabrana na sledecim izborima. Hey!, we're talking the land of oportunity here, you bolshevik!





uuu
ala ti je odgovor, sasvim odgovara onoj gluposti koju si odvalio, ono, da Sara moze da postane predsednik sad.
medjutim, tvoje prognoze su se do sad pokazale kao teski promasaji, pa sto ne bi i ova.

jednom je neko ovde linkovao neki blog iz arhive u vezi izbora za predsednika sad (kad ja jos nisam bio na blogu),ne znam, mozda Nevenov, nebitno, ja bio dovoljno zaludan pa otvorio.

tamo sam natrcao na tvoje glupave komentare o tome da obama nema sanse da pobedi na izborima iako je vec tad gop nominovao saru za vajsa, a obama efektivno vec tad pobedio.
i sve analize i istrazivanja javnog mnjenja su pokazivale da ce obama jako da pobedi, gallup je vec bio dao precizne %, samo si ti tvrdoglavo uporno tvrdio da nema sanse, uprkos tome sto su ti mnogi blogeri linkovali sve te analize i polove.
jok
ti si bio navalio, obama nema sanse pa nema sanse. bio sam zaprepascen onolikim slepilom.

pa
blago sari kad ti tvrdis da ce ona da postane sledeci predednik sad :))))))))
mitar.popovic mitar.popovic 04:15 13.01.2011

Re: ...


Krvna Osveta - Krvna Kleveta

Sad se uzburkava prica o Sari Pejlin i njenoj upotrebi izraza "Blood Libel" sto znacki "krvna kleveta" a ne osveta.

Dakle, taj termin sad na vikipediji se definise kao kleveta kojom su hriscani u srednjem veku optuzivali jevreje da kolju hriscansku decu i to koristili kao razlog da Jevreje proganjaju, ubijaju, i protjeravaju.

Ono sto meni smeta je to sto su jevreji - ili neko drugi u njihovo ime - tako reci uzeli copyright na taj izraz, tako da ko god neko kaze "krvna kleveta" taj prica o jevrejskoj istoriji. I tako kad ga je Sara upotrebila, liberali digli dreku o antisemitismu.

A ustvari, krvna kleveta je doskora bio potpuno generalan izraz, jer se ta "strategija", dakle kleveta neprijatelja kao krvnika neduznih, koristila u nebrojeno slucajeva prije i posle tog jevrjeskog. Rimljani su krvno-klevetali raznorazne varvare pa ih onda osvajali. Citao sam da su oni optuzivali Kartagince da zrtvuju decu ali istoricari danas misle da je to bila neistina i krvna kleveta. I u modernim ratovima svugde ima primera krvne klevete.
nsarski nsarski 04:41 13.01.2011

Re: Mala ispravka...

Blood libel nije krvna osveta vec termin koji su antisemiti (narochito u Trecem rajhu) koristili za smear campaigns protiv Jevreja optuzhujuci ih da koriste ljudski krv u svojim obredima.

Da, u pravu si. Ja sam brzopleto to preveo, misleci na "blood feud" koji se koristi za "krvnu osvetu" kakva postoji u nekim porodicnim klanovima.

Zanimljivo je, takodje, da se u ovom kontekstu koristi Dzefersonova izjava "The tree of liberty must be refreshed from time to time, with the blood of patriots and tyrants." Prosle godine u avgustu, tokom Obamine promocije "health care bill" u Nju Hempsiru, na strani je stajao covek koji je drzao znak sa tom izjavom. U svakom slucaju, politicki govor mrznje, s jedne strane, i liberalni zakoni o oruzju, s druge, stvaraju zapaljivu atmosferu koja nikome ne koristi.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 05:58 12.01.2011

Promene

Necu ulaziti u to sta je 22-godisnjeg atentatora navelo na zlocin; bolest, alkohol (legal minimum je 21 godina), govor mrznje ili nesto drugo - za to je verovatno suvise rano - dok god istraga traje i nije zavrsena.

Na drugoj strani - interesantno je da "glas amerike" publikuje ovakav tekst, koji je veoma politicki obojen i naklonjen "jednoj strani" i "jednom uglu gledanja" na unutrasnju politicku scenu u US.
To ranije nije bio slucaj - "airing dirty laundry" o unutrasnjim politickim razlikama, narocito "uzimajuci stranu" jednom politickom krilu, je veoma svez pristup "glasa amerike". Uz to - nekriticko "trcanje" u "govor mrznje, ADL, rasizam... tea party movement...etc" jos vise potencira ovu interesantnu promenu.

To moze biti dobro i manje dobro - pritom oni koji to smatraju "dobrim" to mogu ciniti iz potpuno razlicitih motiva i razloga - sto, mozda manje, vazi i za one druge koji ovu praksu nece videti kao "dobru".

One kojima se "glas amerike" istorijski obracao i obraca (e.g. onima izvan amerike - tj "neamerikancima" - i uz to, specificnom segmentu te populacije) je mnogo interesantnija ova promena od same interpretacije dogadjaja o kojem se, naizgled, ovde govori.

Izgleda da cu morati pazljivije i cesce da citam priloge "glasa amerike" :)


Filip2412 Filip2412 10:05 12.01.2011

Re: Promene

One kojima se "glas amerike" istorijski obracao i obraca...
Nema potrebe gubiti vreme slusanjem glasa amerike i slicnih kobajagi vesti. Njihova prica je sifrovana tako da njima samima nije jasno sta zele da kazu a i nisu vise toliko bitni koliko im se cini. Ako te zanima Americka (a i svetska) politika prati neki nezavistan izvor, kao recimo Democracy Now koji su odlicni.
Željka Buturović Željka Buturović 15:37 12.01.2011

Re: Promene

Na drugoj strani - interesantno je da "glas amerike" publikuje ovakav tekst, koji je veoma politicki obojen i naklonjen "jednoj strani" i "jednom uglu gledanja" na unutrasnju politicku scenu u US. To ranije nije bio slucaj...

naprotiv, to je sve vreme slucaj - setimo se samo njegovog teksta na temu izbora obame. ne znam kakav je glas amerike u drugim zemljama, ovaj ovde "glas amerike" nije nikakav glas amerike, nego glas americke demokratske stranke (zapravo, glas liberalnog establishmenta).
monamia monamia 20:53 12.01.2011

Re: Promene

Nema potrebe gubiti vreme slusanjem glasa amerike i slicnih kobajagi vesti. Njihova prica je sifrovana tako da njima samima nije jasno sta zele da kazu a i nisu vise toliko bitni koliko im se cini.


da.potpisujem svaku rec.

ovaj tekst ( "on huge event" ) tipican je primer : smušen, konfuzan, nejasan, konfuzan, smušen, nejasan, plus uvredljivo nepismen.

verujem, namerno.

ali, ali..voa is history anyway.

vojislav948 vojislav948 08:43 12.01.2011

Bumerang



razgovor o nasilnoj retorici koja je zagadila nacionalni politički diskurs


Zaista je prerano donositi zaključke o samom ovom događaju i njegovim tragičnim posledicama, ali potpuno se slažem sa svim onim komentarima, koji ovo povezuju sa osionom i "kaubojskom" politikom SAD, koja se vrlo drsko servira ostatku sveta pod plaštom "pomoći", mirovnih operacija i humanitarnih ratova. Ovo je po meni očekivani bumerang za višegodišnju loše vođenu politiku modeliranja novog svetskog poretka i klimu koja je takvom politikom stvorena i u samim SAD.
Zen Master Zen Master 12:02 12.01.2011

...

Glas Amerike


Gifords je podržala zakona o zdravstvenoj reformi. Zagovornica prava na abortus... Iako zagovornik jačanja zaštite granice i sprečavanja dolaska ilegalnih imigranata, protivnica zakona Arizone kojim se uvode radikalne mere obračuna sa ilegalnim imigrantima. Prva Jevrejka izabrana da zastupa Arizonu u Predstavničkom domu... Bivša republikanka koja podržava pravo na posedovanje oružja... Usamljeni napadači ne traže specijalan razlog i izazivaju pokolje decenijama, reći će oni koji zagovaraju tezu da je 22-godišnjak dejstvovao samostalno i bez posebnog “huškanja”.


Zanimljivo samo kako je dati 22-godišnjak poprilično problematičnog mentalnog stanja bio opsednut Gifordsovom još 2007 mnogo pre zakona o ilegalnim imigrantima, mnogo pre pojave Sarah Palin, mnogo pre bilo kakve naznake o zakonu o zdravstvenoj reformi. Doduše tada je mislio da je ključ svega gramatika, tek posle mu je izgleda sinulo da se sa Glockom može više postići
Izmedju ostalog jedna od omiljenih knjiga mladog Jared Lee Loughnera je i ni manje ni više nego Komunistički manifest što je verovatno obavezna literatura svakog desnog konzervativca, pripadnika Tea party grupacije koji ima bedž sa slikom Sarah Palin pa zar ne ?!!
Što bi prepametno u preksinoćnjom Daily showu rekao super liberalni i anti konzervativni Jon Stewart ( ali koji za razliku od naloženog Olbermanna ima mozak u glavi ): Povezivati ovo što se desilo u Tusconu sa zapaljivim političkim govorom je isto kao i povezivati čuveni masakr u Columbine-u sa Heavy Metal muzikom
By the way čuveni šerif Clarence Dupnik je svoju izjavu dao dok se krv još nije ni osušila niti je iko znao ko je onaj ko je pucao ali se njegova potpuno proizvoljna izjava iz nekog razloga uzima kao validna...
darkool darkool 17:21 12.01.2011

Re: ...

za one koji ne znaju politicka ubedjenja ove budale

clanak

ali slabo se ovo pominje u mainstream medijima

p.s.
a o tea party ljudi ovde slabo znaju. tea party je u sustini konzervativni pokret (na nivou baze, a ne centrale stranke) koji ima samo jedan zajednicki stav (smanjenje ovlascenja i potrosnje od strane federalne vlade) dok su prema ostalim pitanjima vrlo heterogeni (treba da se uporedi recimo ideja kako treba da izgleda americka spoljna politika npr. izmedju ron paul-a (koji je "osnivac" originalne tea party) i recimo vec pomenute sarah palin).
filantrop filantrop 19:24 12.01.2011

Re: ...

zmedju ostalog jedna od omiljenih knjiga mladog Jared Lee Loughnera je i ni manje ni više nego Komunistički manifest što je verovatno obavezna literatura svakog desnog konzervativca, pripadnika Tea party grupacije koji ima bedž sa slikom Sarah Palin pa zar ne ?!!


dok na svim vestima javljaju da se Jared izjasnio kao independent a njegovi prijatelji ga ocenjuju kao left wing liberal.
Domazet Domazet 20:30 12.01.2011

Left Wing Liberal u...

darkool
za one koji ne znaju politicka ubedjenja ove budale

clanak

ali slabo se ovo pominje u mainstream medijima

p.s.
a o tea party ljudi ovde slabo znaju. tea party je u sustini konzervativni pokret (na nivou baze, a ne centrale stranke) koji ima samo jedan zajednicki stav (smanjenje ovlascenja i potrosnje od strane federalne vlade) dok su prema ostalim pitanjima vrlo heterogeni (treba da se uporedi recimo ideja kako treba da izgleda americka spoljna politika npr. izmedju ron paul-a (koji je "osnivac" originalne tea party) i recimo vec pomenute sarah palin).

...Arizoni? To verovatno znachi da je samo neshto malo manje desno od Zheljke.

A shto se tiche Tea Party i njihovog protivljenja potroshnji Federalne vlade. To je potpuno tachno. Pod uslovom da oni nisu pokriveni tom potroshnjom. Kao, recimo jedna od osnivach(ic?)a Tea Party u Floridi koja je bila ne znam tachno koliko dugo na nekoj vrsti disability-a. Ili kao jedna od lokalnih aktivistkinja Tea Party negde u Texasu koja je na pitanje zashto je vodila zhestoku kampanju protiv njenog demokratskog kongresmena, vrlo konzervativnog inache i sa identichnim stavovima po pitanju abortusa, prava na oruzhje itd, odgovorila da je bila tako zhestoko protiv njega zbog toga shto nije nishta uchinio da se smanji Federal Spending i shto nije uspeo da donese federalni novac za popravku lokalnog autoputa. U jednoj istoj rechenici...
alselone alselone 20:51 12.01.2011

Re: Left Wing Liberal u...

dgovorila da je bila tako zhestoko protiv njega zbog toga shto nije nishta uchinio da se smanji Federal Spending i shto nije uspeo da donese federalni novac za popravku lokalnog autoputa. U jednoj istoj rechenici...



Upadljivo suv i debeo.
Sofroniye Sofroniye 15:49 12.01.2011

Sumatraizam

Sve to naravno ima veze. Ako recimo kongres jednog dana donese odluku da smanji finansiranje za pomoc mentalno obolelilma sto naravno najvise pogodi siromasne i onda jedan takav ludak uzme pistolj i nafiluje nekog da li je resenje zabrana nosenja oruzja ili je uzrok dublje prirode. Nisam siguran koji je politicar to rekao ali ako neko resi da te ubije i spreman je da pogine u tom procesu jako je tesko zastititi tu osobu.

naravno lako cemo da za ovoga ustanoviti da je lud ali sta cemo kada takvih ludaka bude bilo sve vise. Naravno Amerikanci kao i vecina naroda imaju jedne kriterijume pravde, postenja itd. kad dodje do njih a druge kad dodje do drugih naroda iliti niko ne vidi balvan u svom oku ali vidi zrno peska u tudjem.

Ma koliko da je ova tragicna prica o kongresmenki u njenom mikrokosmosu tuzna na globalnom nivou to je samo jedna vise smrt u moru drugih koji se bas u ovom trenutku desavaju. Ali naravno ovde se radi o tipicnom american dream, plava lepuskasta zena, true American blood, udata za astronauta, happy story.

Realno gledano sem gubitka poslanickog/predstavnickog mesta pripadnici kongresa/senata ne snose sustinski posledice za svoje lose odluke. Za razliku od monarhija u kojima je kralj gubio glavu kao posledice revolucija, prevrata, pobuna, ratova (ne uvek doduse) u predstavnickoj "demokratiji" konsekvence po to predstavnicko telo su minimalne. Stavise ako se dobro tale za vreme mandata mogu da dobiju neki board, ili mesto u advokatskoj firmi itd. Naravno prica je uvek ali oni so za to radili zasluzili su blabla. E pa u ovom coveku ludilo je bilo toliko da je svoju frustraciju iskalio na ekstreman nacin umesto da bude ovca. Naravno to iskaljivanje je super (ponavljam kad se radi o drugim nacijama/narodima ali je "sokantno" kad se desi unutar Amerike.

Sustinska stvar je sto svi mi optimizujemo sta smo stekli i sta mozemo da izgubimo i pristajemo da budemo jahani nadajuci se da cemo uspeti da se izdignemo u piramidi moci ovog sveta. Mi ili nase potomstvo. Trik je jedino sto ljudima niko nije objasnio da se piramida menja :) Prema skoro uradjenom istrazivanju pre 50 godina je bilo lakse ljudima iz nizih slojeva (mislim da je uporedjivan broj CEOs velikih kompanija) da se pomere u strukturi nego danas. Vise nas je i borba postaje sve ostrija.


GALATIANS 6: 7-9 (KJV)
7: Be not deceived; God is not mocked: for whatsoever a man soweth, that shall he also reap.
yugaya yugaya 16:46 12.01.2011

epilog

Glock sales soar in Arizona
Whenever there is a huge event, especially when it's close to home, people do tend to run out and buy something to protect their family,’ said Don Gallardo, a manager at Arizona Shooter's World in Phoenix.


Interesantan izbor reči prodavca oružja -to mu dođe nešto kao promocija.

A Glas Amerike je nepristrasan kao i u prethodnim tekstovima.( Not.)

filantrop filantrop 22:39 16.01.2011

To Bojan Budimac

Bojane,
zasto si me banovao sa svog bloga?
Ne dopada ti se sto mogu da ti se suprotstavim argumentima i da kazem blogojavnosti da je obmanjujes,
da ne kazem da lazes?
mozda treba da objavim tvoje pretece i vulgarne PP ovde?
sacuvao sam ih, iako si ih ti obrisao.


izvinjavam se domacinu na trolu i smetnji

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana