Umetnost

Slikar nikad ne slika svet, gleda ga da bi ga zaboravio

mikele9 RSS / 20.01.2011. u 20:00

 work.1615546.3.flat,550x550,075,f.virgin-06.jpg

Tako se u delo prenosi pulsiranje nereda koji raščlanjuje i izvrće izgrađeni poredak. Nerazmrsivi splet znakova teži da obrazuje polje promenljivih odnosa, koji su zasnovani na nestabilnosti ili na trenutnoj stabilnosti. Ponekad je delo izbrazdano ekspresionizmom znakova i boja, što sliku čini smišljeno nesposobnom za simetriju sa njenim realnim modelima i potvrđuje da je njen govor van naturalističkog podražavanja. Slikar nikad ne slika svet, gleda ga da bi ga zaboravio. Preovlađuje govor ekspresije, sa svim svojim prekidima, lapsusima, skretanjima i izričitostima. Govor izriče nemogućnost tehničke kontrole ili potvrđuje mogućnost nestašne kontrole, i to tako disciplinovano, da je svako uživanje isključeno. Figura i pozadina ulaze u nerazdvojni odnos, koji omogućuje da prepoznamo puteve osećajnosti, sačinjene od vijugavih staza, povratnih putića, raskršća i bežanja.

PRIRUČNIK ZA LETENJE, Akile Bonito Oliva, prevod: Mirela Radosavljević

Torzo mi uz kvadratni prostor mojih platana, na najbolji način omogućava da se u njemu igram svetlošću i senkom, koji prate neprekidnu pokretljivost mišića ispod nežne, baršunaste, neponovljive ženske kože. Chiaro-Scuro uz odabir samo meni odgovarajućih boja, koje ne moraju niti prate realne, konstruktivnu dekonstrukciju, distorziju, pokret tela ili ugao posmatranja i sagledavanja, raščlanjavanje da bih došao do suštine....

Reklo bi se da tu nema šta da se doda. Da se nakon te izjave može staviti tačka. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ostajući bezrezervno veran davno odabranoj, zahtevnoj optičkoj igri, ili, pak, prema 09. brojevima, koji će kao oblik imati istu ulogu u gradnji konačne forme---------------------------na kojoj se odvija izrazito dinamizovana igra rasplinutih, nepravilnih, često oblih telašaca različitih veličina, čije međusobno uklapanje podleže drugačijoj, zakonitosti, podsećajući na razlivenu masnu mrlju na površini vode. Ova relativna sloboda komponovanja unutrašnjih partikula, doprinosi--------------------većoj mobilnosti i istinitosti

Razume se da su bogatstvo uvida u likovnu igru i njen vokabular, kao i bogatstvo pratećih asocijacija, recipročni majstorskom umetnikovom ostvarenju. Pogotovo ako imamo u vidu da, možda, nije baš sve primećeno, niti iskazano.

LIKOVNI ŽIVOT, 131/134, 2010, Vesna Todorović, Istoričarka umetnosti

Akile Bonito Oliva naravno nije mene imao na umu dok je pisao PRIRUČNIK ZA LETENJE, ali ako uporedimo deo koji sam izdvojio iz njegove knjige i moju davno datu izjavu koju je u svom tekstu citirala Vesna Todorović, naići ćemo na podudarnosti, koje nisu slučajne, iako sam ja slikar a on teoretičar umetnosti. Odgovor leži u činjenici da je pomenuti gospodin jedan od retkih Istoričara i teoretičara umetnosti, globalno gledano, koji se zaista razume u svoj posao! Veliki je broj raznih šuša i šumidera u svetu, ima ih i kod nas, koji pišu i bave se likovnom kritikom i likovnom teorijom a da ne znaju pouzdano da nabroje sve šupljine na svom telu a kamo li šta zahtevnije! Kod nas izdvajam Profesora Sretena Petrovića koji se (na žalost) retko javlja.

Jedini i pravi poznavalac, pratilac i razumevalac slikarstva, umetnosti uopšte, bio je Pavle Vasić. Njegovi tekstovi su bili prava mala (ili velika) remek dela! Pronicao je u srž, u suštinu, tražeći i nalazeći kvalitet kojeg drugi oko njega nisu bili svesni. Čuvam požutelu stranicu Politike na kojoj se nalazi njegov tekst o jednoj velikoj svejugoslovenskoj izložbi iz 1976 godine, zbog rečenice: Posebnu pažnju treba obratiti na mladog slikara koji tek stupa na likovnu scenu, Miodraga Miška Petrovića, koji na sebi svojstven način komponuje svoju sliku dekomponovanjem, razaranjem ustaljenih i okoštalih metoda posmatranja i rada.

Ova njegova rečenica uz sve mentalne fantasmagorije što ih kao slikar nosim u sebi, tera me da i dalje stvaram!



Komentari (40)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

sesili sesili 20:34 20.01.2011

Tuga

Ako zbog ičega žalim, to je što NE UMEM da slikam! U mojim očima ostaje toliko lepih predela, trenutaka, lica... Ali, moj najveći domet je čiča Gliša! Naravno, slikala bih da bih se sećala duže.
mikele9 mikele9 12:16 21.01.2011

Re: Tuga

Ako zbog ičega žalim, to je što NE UMEM da slikam! U mojim očima ostaje toliko lepih predela, trenutaka, lica... Ali, moj najveći domet je čiča Gliša! Naravno, slikala bih da bih se sećala duže.

Ni brige te Sesili, imaš ti talenta za mnoge druge stvari, pisanje pre svega. Svako ima talenat za nešto...evo ja u kraju imam dvadesetak pekara ali samo u jednoj kupujem hleb, burek, kifle, pogačice...pekar ima jedinstveni talent za pravljenje testa
mecabg mecabg 11:58 22.01.2011

Re: Tuga

mikele9
Ako zbog ičega žalim, to je što NE UMEM da slikam! U mojim očima ostaje toliko lepih predela, trenutaka, lica... Ali, moj najveći domet je čiča Gliša! Naravno, slikala bih da bih se sećala duže.

Ni brige te Sesili, imaš ti talenta za mnoge druge stvari, pisanje pre svega. Svako ima talenat za nešto...evo ja u kraju imam dvadesetak pekara ali samo u jednoj kupujem hleb, burek, kifle, pogačice...pekar ima jedinstveni talent za pravljenje testa

Moj talenat duboko čuči, nikako da ga dozovem
mikele9 mikele9 13:08 22.01.2011

Re: Tuga

Moj talenat duboko čuči, nikako da ga dozovem

Jesi li proverio, ako čuči, možda je velika nužda u pitanju, opstipacija...
Izvlači ga bre napolje, dosta je čučao a možda nije samo jedan...misli talenat.
Iznenadi sebe i druge
docsumann docsumann 20:52 20.01.2011

gleda ga da bi ga zaboravio

i omogućio sebi novi početak stvaranja ... oslobođenog svog bremena tradicije, tendencija, stilova ...
mikele9 mikele9 12:22 21.01.2011

Re: gleda ga da bi ga zaboravio

i omogućio sebi novi početak stvaranja ... oslobođenog svog bremena tradicije, tendencija, stilova ...

Tako nekako Doc ali samo kad su u pitanju tendencije i tz stilovi. Tradicija je i mimo moje volje u meni, što je vrlo često korisno. Prirodno, ja je provlačim kroz mentalna sita i filtere, prepravljam je, modifikujem...
mirelarado mirelarado 20:56 20.01.2011

Стваралаштво као заборав :)

Ако су ти Павле Васић и А. Б. Олива били (и остали) подстицај за стварање, онда заслужују велику препоруку.

Акиле Бонито Олива спада међу најзначајније савремене италијанске ликовне критичаре и теоретичаре. Његове теоретске поставке снажно су утицале на уметнике који припадају покрету Трансавагарда.



П.С. Чини ми се, Микеле, да је овај акт баш мој омиљени са твоје изложбе.
mikele9 mikele9 12:32 21.01.2011

Re: Стваралаштво као заборав :)

Ако су ти Павле Васић и А. Б. Олива били (и остали) подстицај за стварање, онда заслужују велику препоруку.

Ku'š bolje podsticaje!!!
Акиле Бонито Олива спада међу најзначајније савремене италијанске ликовне критичаре и теоретичаре. Његове теоретске поставке снажно су утицале на уметнике који припадају покрету Трансавагарда.

This is a thoughtful but completely unconventional re-evaluation of the traditional instruments of art.
П.С. Чини ми се, Микеле, да је овај акт баш мој омиљени са твоје изложбе.

I meni je omiljeni a bogami slikao sam ga bar četiri meseca



antioksidant antioksidant 12:45 21.01.2011

Re: Стваралаштво као заборав :)

slikao sam ga bar četiri meseca

од чега си пручавао модел једно 3
mikele9 mikele9 12:51 21.01.2011

Re: Стваралаштво као заборав :)

од чега си пручавао модел једно 3

Dragi AO modeli su mi u glavi, znaš ono, žena, deca, ne ide da se po ateljeu 3 meseca vrzna golo čeljade! A i kako bih ja izdržao da je ne ispipam i proučim
fedor18 fedor18 20:56 20.01.2011

...

Posebnu pažnju treba obratiti na mladog slikara koji tek stupa na likovnu scenu, Miodraga Miška Petrovića

E,a priznaj da bi bolje zazvučalo da je pisalo,
Posebnu pažnju treba obratiti na mladog (darovitog) centarfora MMP-a koji stupa na teren... A?
mikele9 mikele9 12:37 21.01.2011

Re: ...

E,a priznaj da bi bolje zazvučalo da je pisalo,
Posebnu pažnju treba obratiti na mladog (darovitog) centarfora MMP-a koji stupa na teren... A?

Moglo je lako da se desi i to. 1965 godine je malo falilo da potpišem ugovor s Partizanom ali su prevagnule prelepe beograđanke i slobodan i razuzdan život
P.S. Nisam se pokajao ni u jednom trenutku.
docsumann docsumann 21:02 20.01.2011

PRIRUČNIK ZA LETENJE

ponekad se i dogodi
da skačući i zamahujući rukama
pri bezuspješnim pokušajima letenja
...
prizoveš kišne oblake
mirelarado mirelarado 22:06 20.01.2011

Re: PRIRUČNIK ZA LETENJE

Херој, уметник, не може празних руку да се појави пред страшном истином, мора да се наоружа додатном вештином, коју обичан човек не поседује. Није му довољан ни мач, неопходно је да се другачије наоружа како би могао да поднесе смртоносни поглед. (А. Б. Олива инспирисан овим Челинијевим кипом) :


mikele9 mikele9 12:40 21.01.2011

Re: PRIRUČNIK ZA LETENJE

ponekad se i dogodi
da skačući i zamahujući rukama
pri bezuspješnim pokušajima letenja
...
prizoveš kišne oblake

Doc, to beć spada u domen indijanskih rituala ili naših Dodola
mikele9 mikele9 12:46 21.01.2011

Re: PRIRUČNIK ZA LETENJE

Херој, уметник, не може празних руку да се појави пред страшном истином, мора да се наоружа додатном вештином, коју обичан човек не поседује.[/i

Rekoh ja [i]zna čovek svoj posao
. Duboko je uronjen u umetnost i sa retkom strašću je istražuje
antioksidant antioksidant 14:07 21.01.2011

Re: PRIRUČNIK ZA LETENJE

Херој, уметник, не може празних руку да се појави пред страшном истином, мора да се наоружа додатном вештином, коју обичан човек не поседује. Није му довољан ни мач, неопходно је да се другачије наоружа како би могао да поднесе смртоносни поглед. (А. Б. Олива инспирисан овим Челинијевим кипом) :


osmeh je imao slican utisak na istom mestu. samo on se naoruzao loptom a persej je bio dodatna inspiracija za kicmolomne driblinge... povremeno pogled preko ramena - vidis li me sta radim - a persej u svom koraku... stoji...kasnije je sladoled, kupljen na drugoj strani pjace (kugle velicine lopte) pojeo na stepenicama, zasticen pobednikom meduze :)... sklad! obojica pobednici. jedan macem, drugi sobom...predivan dan. jedan od onih u kojima shvatis kakve sve vestine postoje u deci... najgore sto sebi radimo je odrastanje... umetnici to ne rade sebi... to je najveca vestina od svih
bocvena bocvena 15:55 21.01.2011

Re: PRIRUČNIK ZA LETENJE

Idi, bre, AO! Zašto ti ono beše pišeš o politici i ekonomiji?
mikele9 mikele9 16:28 21.01.2011

Re: PRIRUČNIK ZA LETENJE

predivan dan. jedan od onih u kojima shvatis kakve svevestine postoje u deci... najgore sto sebi radimo je odrastanje...umetnici to ne rade sebi... to je najveca vestina od svih

Idi, bre, AO! Zašto ti ono beše pišeš o politici i ekonomiji

A! kako piše?! Novi Pavle Vasić.
AO, bolje se mani politike i ekonomije, vidiš kako ti leži umetnička kritika
Черевићан Черевићан 23:10 20.01.2011

мамљивост плавог

црвенкасто лууди

у срцу слутим
притајени дамар
за 2 ока
плава
што погледом
мааме
тек тек узрикаво

трепераво лудо
mikele9 mikele9 12:55 21.01.2011

Re: мамљивост плавог

црвенкасто лууди

у срцу слутим
притајени дамар
за 2 ока
плава
што погледом
мааме
тек тек узрикаво

трепераво лудо

Neverovatno poimanje mog slikarstva na osnovu samo jedne slike! Iznova i iznova me prijatno iznenađujete Gospodine Čer.
Blagodarim
st.jepan st.jepan 05:10 21.01.2011

VASIC

Jedini i pravi poznavalac, pratilac i razumevalac slikarstva, umetnosti uopšte, bio je Pavle Vasić.

Hm, mozda malo prejako receno...

No, ako bi me ti sad pitao koga ja ovde smatram jedinim pravim - i poznavaocem, i pratiocem, i razumevaoem slikarstva, ne bih ti umeo odgovoriti odmah, a bojim se, ni mnogo kasnije.

Pravih poznavaoca i razumevaoca slikarstva je bilo, ali pravih pratioca slikarstva..., e, tu mogu u potpunosti da se slozim, takvih, sem Pavla Vasica, gotovo da uopste nije bilo.
Bukvalno svaku izlozbu, pa cak i prve samostalne izlozbe, odmah je propracao lucidnim, uvek sadrzajnim i nadasve skrupulozninim osvrtima.
Imao je retku smelosti da o pridoslicama na likovnu scenu kaze svoje misljenje cak pre no sto se o njima u gradu formira zvaka. Ostali kriticari, mahom se nisu istrcavali - radije bi sacekali da se ta zvaka do kraja uoblici.

Pomenuo sam ga u jednom svom blogu:
"Ne biva da neko objavi tekst o izložbi mlađeg autora, dok se, o vrednosti i značaju izloženog, u gradu još ništa pouzdano ne zna. To se, jednostavno, ne čini, ne u Beogradu, ne posle Pavla Vasića. Nema više ono - uveče otvoriš,izložbicu, ujutro pijuckaš kaficu, čituckaš kritičicu."

Edit:
Cuvam i ja jednu "pozutelu stranicu Politike"
mikele9 mikele9 13:02 21.01.2011

Re: VASIC

Hm, mozda malo prejako receno...

No, ako bi me ti sad pitao koga ja ovde smatram jedinim pravim, i poznavaocem, i pratiocem, i razumevaoem slikarstva, ne bih ti umeo odgovoriti odmah, a bojim se, ni mnogo kasnije.

Pravih poznavaoca i razumevaoca slikarstva je bilo, ali pravih pratioca slikarstva..., e, tu mogu u potpunosti da se slozim, takvih, sem Pavla Vasica, gotovo da uopste nije bilo.
Bukvalno svaku izlozbu, pa cak i prve samostalne izlozbe, odmah je propracao lucidnim, uvek sadrzajnim i nadasve skrupulozninim osvrtima.
Imao je retku smelosti da o pridoslicama na likovnu scenu kaze svoje misljenje cak pre no sto se o njima u gradu formira zvaka. Ostali kriticari, mahom se nisu istrcavali - radije bi sacekali da se ta zvaka do kraja uoblici.

Pomenuo sam ga u jednom svom blogu:
"Ne biva da neko objavi tekst o izložbi mlađeg autora, dok se, o vrednosti i značaju izloženog, u gradu još ništa pouzdano ne zna. To se, jednostavno, ne čini, ne u Beogradu, ne posle Pavla Vasića. Nema više ono - uveče otvoriš,izložbicu, ujutro pijuckaš kaficu, čituckaš kritičicu."

Edit:
Cuvam i ja jednu "pozutelu stranicu Politike"

Nemam šta da oduzmem, nemam šta da dodam, slažem se
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:45 21.01.2011

Dobri slikari, dobri likovni kritičari...

Što se tiče likovnih kritičara, ja bih bio na liniji onoga što blogokolega st.jepan kaže
... Jedini i pravi poznavalac, pratilac i razumevalac slikarstva, umetnosti uopšte, bio je Pavle Vasić.
Hm, mozda malo prejako receno...
No, ako bi me ti sad pitao koga ja ovde smatram jedinim pravim, i poznavaocem, i pratiocem, i razumevaoem slikarstva, ne bih ti umeo odgovoriti odmah, a bojim se, ni mnogo kasnije.


Bez namere da osporavam značaj Pavla Vasića, mislim da je bilo još likovnih kritičara koji su svojevremeno znatno uticali na javno mnjenje kada je u pitanju slikarstvo.

Primetio sam da Dejan Djorić svoj članak “ĐORĐE KADIJEVIĆ Prorok ili goli car iz likovne bajke” započinje ovako:

“Ne treba razne poklonike visoke umetnosti da začudi to što se i Đorđe Kadijević, kome se do juče najviše verovalo jer je bio zaista naš najveći likovni kritičar, preko noći našao u poziciji moralnog i duhovnog gubitnika, intelektualca koji je izneverio ideale svoje mladosti i očekivanja umetnika kojima se celog života bavio… “.

Pada u oči ovo “kome se do juče najviše verovalo”. Da li je javno mnjenje, koje je verovalo Kadijeviću, bilo neobjektivno informisano?

Znam i da je u Srbiji bilo poklonika likovne kritike Lazara Trifunovića, pa i Miodraga B. Protića.

Takodje, znam i da danas ima onih koji veruju i onom bivšem kustosu Narodnog muzeja, koji se često u medijima javlja kao “procenitelj” slikarskih dela, he, he, he…

The last but not the least (ovo stvarno mislim), svidjaju mi se ove tvoje slike iz ciklusa "Virgin". Smelo, jako, impresivno. Eh, ponekad požalim što nisam likovni kritičar pa da mogu više da pišem o slikama koje mi se svidjaju...

mikele9 mikele9 13:52 21.01.2011

Re: Dobri slikari, dobri likovni kritičari...

Što se tiče likovnih kritičara, ja bih bio na liniji onoga što blogokolega st.jepan kaže
...
Nalazimo se na istoj liniji
Bez namere da osporavam značaj Pavla Vasića, mislim da je bilo još likovnih kritičara koji su svojevremeno znatno uticali na javno mnjenje kada je u pitanju slikarstvo.

Boldovao sam uticali.... zato što je ogromna razlika između uticali i sa dubokim poznavanjem pisali o umetnosti i umetnicima i takođe uticali (u manjoj meri) od prethodnih na javno mnjenje.

Primetio sam da Dejan Djorić svoj članak “ĐORĐE KADIJEVIĆ Prorok ili goli car iz likovne bajke” započinje ovako:

“Ne treba razne poklonike visoke umetnosti da začudi to što se i Đorđe Kadijević, kome se do juče najviše verovalo jer je bio zaista naš najveći likovni kritičar, preko noći našao u poziciji moralnog i duhovnog gubitnika, intelektualca koji je izneverio ideale svoje mladosti i očekivanja umetnika kojima se celog života bavio… “.

Pada u oči ovo “kome se do juče najviše verovalo”. Da li je javno mnjenje, koje je verovalo Kadijeviću, bilo neobjektivno informisano?

Slažem se s Dejanom Đorićem ali mi kaži da li je dao odgovor na pitanje zašto i zbog čega je Kadijević postao: Car je go?! Po mojem poimanju i poznavanju stvari, u pitanju je (između ostalog, ne manje važnog) bilo ono: Uzmi pare, mani se burgije. Iako sam (davno) imao prilike da bivam javno postiđen panegiricima koje je izricao o mojim slikama, subjektivno, Đ.K. nikad nije voleo niti se razumeo do kraja u slikarstvo, to je za njega uvek bila tezga, prilika da se zaradi.
Znam i da je u Srbiji bilo poklonika likovne kritike Lazara Trifunovića, pa i Miodraga B. Protića.

Mea culpa! Njima dvojici ću dodati i mog Profesora Momčila Stefanovića. Pravi posvećenici umetnosti, žreci!
Takodje, znam i da danas ima onih koji veruju i onom bivšem kustosu Narodnog muzeja, koji se često u medijima javlja kao “procenitelj” slikarskih dela, he, he, he…

Nikola je izvrstan poznavalac slikarstva i umetnosti uopšte ali i on je odabrao put na čijem se kraju nalazi: Car je go!
The last but not the least (ovo stvarno mislim), svidjaju mi se ove tvoje slike iz ciklusa "Virgin". Smelo, jako, impresivno. Eh, ponekad požalim što nisam likovni kritičar pa da mogu više da pišem o slikama koje mi se svidjaju...

Drago mi je da ti se sviđaju VIRGIN, ali znaj da ima i novijih, takođe zanimljivih.
st.jepan st.jepan 15:30 22.01.2011

Re: Dobri slikari, dobri likovni kritičari...

Da li je javno mnjenje, koje je verovalo Kadijeviću, bilo neobjektivno informisano?

Da, apsolutno neobjektivno!

Kadijeviceva uloga bila je izrazito reakcionarna.

Promovisanjem necega sto je nazvao "poetski realizam", a sto sam ja tada mnogo preciznije nazivao "kic realizmom", omogucio je tzv. javnom mnjenju, da se i dalje divi onome cemu se oduvek divilo, ali sada bez ikakvog skanjivanja i stiduckanja.

Svojom velikom erudicijom i dopadljivim, citljivim tekstovima, toj gnjecavoj kicerici podario je dostojanstvo i legitimitet umetnickog produkta. Malogradjanin je najzad mogao da digne glavu i s ponosom pokazuje gostima bedastoce po zidovima svog stana..

Ja mu nisam verovao ni onda kada je ne samo smatran vrhunskim arbitroim, nego i realno bio vrhovni arbitar, cija je slikarska ergela dobijala sva moguca priznanja i nagrade.

Kada me je, pred kraj cetvrte godine Akademije odabrao za izlozbu "Perspektive" (po tri kriticara su svake godine odabirala po tri mlada umetnika), rekao sam da sam, naravno, pocastvovan, ali da me zanima koga je jos odabrao. Ispovrteo mi je neka dva imena iz Srbinoviceve klase (inace legla te skaredno servilne umetnosti, koja je ovladalo tadasnjom beogradskom likovnom scenom), na sta sam mu reflesno odgovorio da ja onda u njegov kriterijum ne verujem, i da ja s njima necu.

Naredne godine, medjutim, odabrao me jedan drugi kriticar, istinski intelektualac i umetnik, pa sam, ne samo rado pristao, nego i s velikim ponosom na toj izlozbi ucestvovao.
mikele9 mikele9 18:41 22.01.2011

Re: Dobri slikari, dobri likovni kritičari...

Da, apsolutno neobjektivno!

Kadijeviceva uloga bila je izrazito reakcionarna.

Promovisanjem necega sto je nazvao "poetski realizam", a sto sam ja tada mnogo preciznije nazivao "kic realizmom", omogucio je tzv. javnom mnjenju, da se i dalje divi onome cemu se oduvek divilo, ali sada bez ikakvog skanjivanja i stiduckanja.

Svojom velikom erudicijom i dopadljivim, citljivim tekstovima, toj gnjecavoj kicerici podario je dostojanstvo i legitimitet umetnickog produkta. Malogradjanin je najzad mogao da digne glavu i s ponosom pokazuje gostima bedastoce po zidovima svog stana..

Ja mu nisam verovao ni onda kada je ne samo smatran vrhunskim arbitroim, nego i realno bio vrhovni arbitar, cija je slikarska ergela dobijala sva moguca priznanja i nagrade.

Kada me je, pred kraj cetvrte godine Akademije odabrao za izlozbu "Perspektive" (po tri kriticara su svake godine odabirala po tri mlada umetnika), rekao sam da sam, naravno, pocastvovan, ali da me zanima koga je jos odabrao. Ispovrteo mi je neka dva imena iz Srbinoviceve klase (inace legla te skaredno servilne umetnosti, koja je ovladalo tadasnjom beogradskom likovnom scenom), na sta sam mu reflesno odgovorio da ja onda u njegov kriterijum ne verujem, i da ja s njima necu.

Naredne godine, medjutim, odabrao me jedan drugi kriticar, istinski intelektualac i umetnik, pa sam, ne samo rado pristao, nego i s velikim ponosom na toj izlozbi ucestvovao.

Ja bih ovo nazvao: Kratak esej o istini (ne O ubijanju, Kadijević se za umetnost rodio ubijen)
bocvena bocvena 11:56 21.01.2011

Moram priznati da su mi

slikarske kritike jedno od dosadnijih štiva (kolju se sa opisima arhitekture i dizajna enterijera:) One mi uvek zvuče kao razmetanje obrazovanjem samog kritičara i pokušaj da se nesrećni slikar stavi u neku fijoku - pravac, stil, misaonu konstrukciju, politički diskurs...
Mislim, znam da mora, ali ja bih onako seljački da kažem - Sviđaju mi se slike mlađahnog Miška Petrovića (), a neću da vam kažem zašto i neću da čitam šta o tome misli Pavle Vasić.
mikele9 mikele9 14:05 21.01.2011

Re: Moram priznati da su mi

slikarske kritike jedno od dosadnijih štiva (kolju se sa opisima arhitekture i dizajna enterijera:) One mi uvek zvuče kao razmetanje obrazovanjem samog kritičara i pokušaj da se nesrećni slikar stavi u neku fijoku - pravac, stil, misaonu konstrukciju, politički diskurs...
Mislim, znam da mora, ali ja bih onako seljački da kažem - Sviđaju mi se slike mlađahnog Miška Petrovića (), a neću da vam kažem zašto i neću da čitam šta o tome misli Pavle Vasić.

U pravu si Bo i meni je to mrsomuđenje e da bi se na papiru (bar) dokazala pamet i obrazovanost, razumevanje i stručnost. Muku su mučili razni, gde da me svrstaju, u koju fijoku da me stave...ne ide
Miško Petrović ima svoje samosvojno, samostalno i sa drugima nespojivo mesto u srpskom slikarstvu, napisala je 1991 godine povodom moje izložbe V.V.
Znači ne mora, može se sve to reći i na razumljiv način ali onda bi se kritičari osećali kao: Car je go!
U ime mlađahnog Miška Petrovića, blagodarim na sviđanju
st.jepan st.jepan 02:56 23.01.2011

Re: Moram priznati da su mi

Moram priznati da su mi
slikarske kritike jedno od dosadnijih štiva

Apsolutno!
A dodao bih: i najsuvišnije!
miloradkakmar miloradkakmar 12:24 21.01.2011

Zaborav

Slikar nikad ne slika svet, gleda ga da bi ga zaboravio

Reči se prve sećam zaboravom
...bila je nema i čista i prisna i mirna i živahna...
Niko joj ništa nije mogao jer nije znao da postoji...
mikele9 mikele9 14:10 21.01.2011

Re: Zaborav

Reči se prve sećam zaboravom
...bila je nema i čista i prisna i mirna i živahna...
Niko joj ništa nije mogao jer nije znao da postoji...

To je to moj dragi pesniče i prijatelju
Slike se nove sećam zaboravom
za sada je nema i čista i prisna i mirna i živahna...
Niko joj ne može ništa jer ne znaju da u mojoj glavi postoji
sesili sesili 17:17 21.01.2011

Hvala Mikele

za utešne reči. A ja znam da PEVAM! Kažu, lepo - čak se i meni sviđaOno što je kod mene dobro (skromnost, pre svega) što mi nije blam da idem ulicom i pevušum. Živim u malom mestu, znaju me, a ipak se neki mladi iznenade: jel' vi to pevate? To je tako retko. A ja volim. Živa sam - uprkos svemu. Ali, bez šale, mnooogo mi je žao što n'umem da slikam.
mikele9 mikele9 19:57 21.01.2011

Re: Hvala Mikele

za utešne reči. A ja znam da PEVAM! Kažu, lepo - čak se i meni sviđa Ono što je kod mene dobro (skromnost, pre svega) što mi nije blam da idem ulicom i pevušum. Živim u malom mestu, znaju me, a ipak se neki mladi iznenade: jel' vi to pevate? To je tako retko. A ja volim. Živa sam - uprkos svemu. Ali, bez šale, mnooogo mi je žao što n'umem da slikam.

Eto vidiš, čak se i tebi sviđa kako pevaš. To je dar, talenat, koji većina ljudi ne poseduje. Pevaj ti draga moja Sesili svuda i na svakom mestu kad ti dođe, ne obaziri se ni na koga. Dal' slavuj traži dozvolu
Verujem ti ali ne može se sve
st.jepan st.jepan 18:19 21.01.2011

GLEDANJE I SLIKANJE

Ponekad je delo izbrazdano ekspresionizmom znakova i boja, što sliku čini smišljeno nesposobnom za simetriju sa njenim realnim modelima i potvrđuje da je njen govor van naturalističkog podražavanja

Potsetio si me na mog profesora Z.P.
Pitao me je odakle mi to sto slikam, gledam li ja to negde.
Odgovorio sam mu otprilike: "a sta ce mi tu nekakvo specjalno gledanje? Pa ja, profesore, vec dvadeset i nesto godina gledam".
mikele9 mikele9 20:01 21.01.2011

Re: GLEDANJE I SLIKANJE

Potsetio si me na mog profesora Z.P.
Pitao me je odakle mi to sto slikam, gledam li ja to negde.
Odgovorio sam mu otprilike: "a sta ce mi tu nekakvo specjalno gledanje? Pa ja, profesore, vec dvadeset i nesto godina gledam".

A i moj prezimenjak a tvoj profesor ga baš bio zasrao. Dobro si mu odgovorio, šta imaš da zveras okolo kad si sve odgledao a slikaš ono što gledaš i vidiš u svojoj mentalnoj i svakakvoj nutrini.
P.S. Kad se vidimo?
st.jepan st.jepan 20:36 21.01.2011

Re: GLEDANJE I SLIKANJE

P.S. Kad se vidimo?

P.S. na P.P.
mikele9 mikele9 21:01 21.01.2011

Re: GLEDANJE I SLIKANJE

P.S. na P.P.

OK
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:29 22.01.2011

.

da uzmem papir u ruke i nacrtam svet, ne umem!
zavidim ti ,mikele, na tom daru ...

weeps =)
mikele9 mikele9 18:49 22.01.2011

Re: .

da uzmem papir u ruke i nacrtam svet, ne umem!
zavidim ti ,mikele, na tom daru ...

Nemoj mi zavideti, nije to samo radost stvaranja talenat...to su bre muke neopisive...uz najveće moje zadovoljstvo. A znam ja još puno stvari i da pevam ali mi se odavno ne peva, zakržljaće mi glasne žice
Prijatelju hvala ti za Cepeline

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana