Društvo| Kućni ljubimci| Politika| Sex| Tehnologija

Sve će da nas pobiju, kad-tad. I nikom ništa

krkar RSS / 21.01.2011. u 14:01

 

accident-gare-montparnasse-1895-1216098094.jpg?w=500&h=600 

 

8.1.2011.brzi voz Beograd-Bar prešao put do Prijepolja sa neispravnim kočnicama i ludom srećom nije izleteo i pobio ljude. Kočnice ni na polasku u Beogradu, ni na prolasku u Valjevu, Požegi, Užicu i Priboju ili nisu ni kontrolisane - a morale su biti - ili je to urađeno ofrlje. Dakle, putnici su ostali živi zahvaljujući čistoj sreći!  I - nikom ništa!

Pre nekog vremena na JAT-ovom avionu na redovnom letu otpao jedan deo krila. Jedan poklopac nije bio dobro pričvršćen i otkačio se i odleteo - što su putnici lepo videli kroz prozor. Opet se radilo o ludoj sreći da se nije radilo o vitalnom delu, da poklopac nije udario u neki vitalni deo...  I - nikom ništa!

Onomad ženu udarila struja u trolejbusu GSP, vozilu koje je konstruisano da to ama baš nikako ne može da se desi, osim ako neki genije prčka po sistemima koje je neko stručan projektovao da funkcionišu baš kako je predviđeno, ne da se isključuju sklopovi i premošćuju veze kako je majstorima i poslovođama lakše. I - nikom ništa!

Samo tri od mnogobrojnih slučajeva koji se svakodnevno dešavaju u javnom saobraćaju u Srbiji. Koliko svakog dana vozi neispravnih autobusa, tramvaja, vozova i aviona? Niko ne zna, a ne zna jer sistem nadzora, održavanja i odgovornosti ne valja. Ne bi valjao ni da se primenjuje kako treba - a ne primenjuje se nego se laže, maže, krade, ošljari...

Kad se u Srbiji desi neka nezgoda koja uključuje sredstvo javnog prevoza utvrđivanje uzroka nezgode je poslednja briga i državi i operaterima. Donekle su izuzetak situacije kad ima poginulih ili teško ranjenih jer se onda (obino, ne i nužno) sprovodi nekakva istraga  da bi se neko optužio i u perspektivi osudio jer se u opštoj percepciji time svi koji nisu osuđeni oslobađaju svake odgovornosti.

Da se vratimo na onaj voz za Bar: 

Lokomotiva ima 100 tona, svaki vagon po 35-40, zavisno od tipa i opterećenja. Dakle kompozicija sa 12 vagona teži minimalno 520 tona (poređenja radi  autobus teži manje od 20 tona). Lokomotiva sama ne može bezbedno da zaustavi toliko tešku kompoziciju a za to nije ni predviđena. U principu sve što se kreće po šinama ima kočnice i svaka jedinica mora biti u stanju da samu sebe bezbedno zaustavi. U sistem se ugrađuje i bezbednosni faktor od oko 30-50%, što znači da vagon ima kočnice koje mogu da ga bezbedno zaustave čak i kada je preopterećen.

Međutim, da bi voz mogao bezbedno da se zaustavi kočnice na svakom vagonu moraju da funkcionišu. Lokomotiva se ne može se konstrukcijski rešiti tako da bezbedno zaustavlja celu kompoziciju - to fizika jednostavno ne dozvoljava, tako da je pre više od 100 godina napravljen sistem vazdušnog kočenja kojim se upravlja iz lokomotive a koji omogućava bezbedno i sigurno zaustavljanje kompozicije čak i u slučaju bilo kakvog kvara.

Sistem je prilično jednostavan a ja ću objašnjenje maksimalno uprostiti. Svaki vagon ima cilindar komprimovanog vazduha i taj vazduh pod pritiskom drži kočnice otvorenim. Čim pritisak opadne papuče kočnica naležu na točkove i koče, sve dok pritisak u sistemu ponovo ne poraste toliko da odvoji papuče od točkova. Svi vagoni povezani su pneumatskim crevima sa lokomotivom iz koje se reguliše pritisak u kočionom sistemu, tj. koči ili otpušta kočnica. 

Prava vrednost ovog sistema je što je - u normalnim okolnostima - gotovo nezajebiv. Ako iz bilo kojeg razloga pritisak u kočionom sistemu u nekom delu kompozicije opadne (a to može da se desi ako pukne crevo ili se otkači jedan ili više vagona), onaj deo voza koji više nije u pneumatskom sistemu i čijim se kočnicama više ne može upravljati iz lokomotive, automatski koči. Dakle, i ako neko pogreši - vagoni će zakočiti i ostati bezbedno u mestu dok se ne preduzmu potrebne radnje.

Zašto svaki vagon mora da bude u stanju da koči? Zato što samo tako voz može bezbedno da se zaustavi.Posebno je opasno kada vagoni na kraju kompozicije nemaju kočnice jer onda oni teže da preteknu vagone ispred sebe koji koče i tada najčešće dolazi doiskakanja iz šina i vagoni se slažu kao stolarski metar ili harmonika... Belaj. Baš zato se u stara i nepouzdana vremena železnica na poslednje mesto kačio vagon sa kočničarem koji je za svaki slučaj kočio da ne ubrzaju zadnji vagoni.

Pa kako je moguće da u drugoj deceniji 21. veka brzi voz iz prestonice Srbije pređe 280 km sa 210 tona nekočenog tereta??? Javašluk, težak i višestruk. Nerad, neodgovornost, nedostatak kontrole. I nesnošenje posledica.

Koliko god je u normalnom svetu železnica tehnološki i organizaciono napredovala, u Srbiji je ona na tehnološkom i organizacionom nivou šezdesetih godina prošlog veka. Još uvek se sve radi olovkom i telegrafom i sve se rukom upisuje u zvanične knjige i protokole, čak postoje i dve službene boje, plava i crvena.

Da bi voz uopšte smeo da krene mora da bude pregledan i "pušten". Pregledači kola, tehnička lica, moraju da prekontrolišu tačno određene parametre, pre svega one važne za bezbednost: osovine, kočioni sistem, veze između delova kompozicije i ispravnost svih mehanizama lokomotive. Pre polaska voza pregledač voza mora da upiše sve izvršene kontrole i stanje kompozicije u protokol koji takođe potpisuju mašinovođa i šef polazne stanice. Dakle, iz Beograda sme da krene voz bez grejanja ali ne sme bez kočnica. Ne sme da krene NI JEDAN vagon bez kočnica, a kamoli šest.

Pošto se u vožnji svašta može pokvariti, kompozicija se pregleda i na međustanicama. To radi, ako se sećate, onaj železničar sa čekićem sa dugačkom drškom koji kucne po svakoj osovini (ako osovina napukne zvuk je drugačiji), proveri veze između svih vagona (kačenje vagona i pneumatskih creva) i povuče na svakom vagonu poseban ventil koji ispusti malo vazduha iz cilindra komprimovanog vazduha i time se uveri da u sistemu ima vazduha i da on može bezbedno da koči. I pregledač prolaznih kola upisuje u protokol sve što je radio,  npr: 2215 (vreme), brzi 123 (oznaka voza), 461 (šifra lokomotove) + 12 AB (vagona): stanje ispravno. Šef stanice dužan je da povremeno (mislim na svakih pola sata ali za ovo me nemojte držati za reč) pregleda protokole prolazne kontrole i ako ustanovi da na nekom vozu niej izvršena kontrola ili da je bilo neispravnost, obaveštava sledeću stanicu u kojoj se obavezno detaljno proverava sve što je potrebno.

U svetu je ovaj način rada odavno prevaziđen ali kod nas su i vozovi još na nivou 1960. pa je sistem sasvim odgovarajući. Dakle, brzi za Bar te večeri trebalo je da bude pregledan u Beogradu i na međustanicama Valjevo, Požega, Užice i Priboj.

Voz je do Prijepolja stigao bez kočnica na zadnjih 6 vagona. Jedini način da se isključi kočioni sistem a da se pri tome ne automatski ne zaustavi voz je da se zatvori posebni ventil na šestom vagonu od kraja (taj ventil zatvara se kad vagn NIJE predviđen za vožnju, na primer u ranžiranju da ne bi automatski kočio) i da se isprazni vazduh iz kočionog sistema. To može da uradi samo stručno lice ili bar dobar poznavalac, i to samo spolja. Ne mogu deca da se igraju. Ponavljam, da je u pitanju bio kvar, poslednjih šest vagona bi automatski kočilo (što bi mašinovođa primetio i reagovao). 

Epilog: savesni pregledač u Prijepolju ustanovio je neispravnost, blokirao voz u stanici dok se ne osposobi kočioni sistem, po prpopisu pozvao mašinovođu i šefa stanice da utvrde stanje i potvrde ispravnost posle intervencije... Nakon nekog vremena voz je ispravan krenuo. Pokrenuta je istraga.

E, ceo blog u stvari pišem zbog ove rečenice: pokrenuta je istraga.

Tzvrtz! Istragu je pokrenulo preduzećče Železnice Srbije, isto ono u kojem nerad, javašluk, neodgovornost i lopovluk vladaju decenijama. Ali, sve je po zakonu. Pošto niko nije poginuo ni teško ranjen - naši zakoni ne predviđaju nikakvu nezavisnu istragu odnosno nikakvu istragu sa strane. Može železnica sama - ako hoće. A ako neće, može da pripreti savesnom pregledaču kola u Prijepolju i mašinovođi (upravo kao što se i desilo, pritom kod mašinovođe ima elemenata odgovornosti ali je pregledač kola JEDINI u celoj priči savesno, pošteno i odgovorno radio svoj posao i spasao 300 ljudi od smrtne opasnosti). 

U svemu je sreća što se i pruge i vozovi raspadaju pa je prosečna brzina od Beograda do Prijepolja bila oko 40 km/h pa je kompozicija mogla da se zaustavi i sa neispravnim kočnicama. A šta je moglo da se desi na velikoj nizbrdici pred Podgoricom možete zaključiti po sličnom slučaju Bioče sa 45 poginulih. A opet je sve krenulo da se zataška. Niko odgovoran jer se ništa nije ni desilo!

Sistem u ovoj državi ne valja.

Jedini dobar sistem kojim se u najvećoj meri sprečava da se ovakve stvari dešavaju je postojanje nezavisnog istražnog tela sa apsolutnim ingerencijama, po modelu američkog NTSB (National Transportation Safety Board), organizacije od koje se svim učesnicima u javnom saobraćaju u USA (operaterima, zakonodavcima, vlasnicima infrastrukture, proizvođačima opreme i delova...) s pravom tresu gaće. NTSB reaguje na svako ugrožavanje bezbednosti saobraćaja bez obzira je li bilo žrtava, ranjenih ili ne. NTSB ne utvrđuje krivičnu odgovornost nego tehničke i organizacijske aspekte incidentne situacije a tek na osnovu stručnog izveštaja nadležna tela odlučuju o eventualnom pokretanju krivičnog postupka ili građanske parnice za odštetu.

Dok god ne bude postojao srpski NTSB biće samo pitanje koliko će ljudi i kada poginuti zahvaljujući neodgovornosti, nebrizi, neradu, bahatosti, nebrizi, bezobrazluku i aroganciji mnogih organizacija i pojedinaca.

P.S.

Kad sam već kod nesreća, samo da prijavim da je izveštaj nadležne ruske komisijepotvrdio ono što sam pisao u blogu o Kačinjskom- neposredni krivci za smrt poljskog državnog vrha su piloti koji se nisu pridržavali niza propisa a indirektni krivci su Kačinjski koji ih je požurivao i komandant poljskog ratnog vazduhoplovstva koji je pijan sedeo u kabini i bukvalno pilotima duvao za vrat. No Poljaci se sad gicaju, a kako im je ovo drugi gotovo identičan slučaj to samo znači - desiće im se opet.



Komentari (138)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 21:38 21.01.2011

Re: ni kod babe nema dzabe

To je i normalno, što se duže voziš, skuplje i plaćaš,

Witz (Irski).

Na zel. stanici u Dablinu, prilazi jedan "veseli" Irac kondukteru i pita: "Izvin'te, a koliko dugo putuje voz od Dablina do Korka?"
Kondukter: "Cetiri sata".
Irac: "Aha! A koliko dugo putuje voz od Korka do Dablina?"
Kondukter: "Pa to je isto - cetiri sata! Glupo pitanje!"
Irac: "Pa, nije isto. Od Bozica do Nove Godine je 7 dana, a od Nove Godine do Bozica je mnogo duze!"
tsunade tsunade 15:25 22.01.2011

Re: ni kod babe nema dzabe

dolybell92 dolybell92 03:35 23.01.2011

Re: ni kod babe nema dzabe

Witz (bosanski).


Došo Mujo na stanicu i na šalteru traži kartu:
- Daj der mi jednu povratnu kartu...
- Dokle ?
- Dovde, ..... ja!
tgjmjktvj tgjmjktvj 19:36 21.01.2011

Kad smo kod mašinovodja

postaje naročito interesantno posle 1:20

jaksa scekic jaksa scekic 21:00 21.01.2011

Tradicija moze i van sina

javascript:;
G r o f G r o f 21:24 21.01.2011

Re: Tradicijamoze i van sina

ahahahha...gde iskopa ovo iz Dragove kuhinje?
To je bio voz za turistička vikend putovanja uz pucanje, opijanje i pevanje, a od Knina do sigurnih delova fronta.
Glupo je bilo da junaci uz Knina ne vide front, pa makar i turistički...
Sad sam mrtav. Nadam se da Drago ne navraća na krkarov blog.

A ti krkare prestani da blatiš sve srpsko. Ima li vagona koji se još kotrljaju... i koče? Ima! Pa šta hoćeš.
fantomatsicna fantomatsicna 21:39 21.01.2011

Moj tata kaze..

Secam se kad sam lepo kupio rezervaciju i kad stigoh do kupea moje mesto zauzeto(pa jos jedna baka sedi ) i ima isto kao i ja urednu rezervaciju.Voz dupke pun i kad priupitah konduktera sta sad da uradim i zasto su dve rezervacije za isto mesto(kao da covek moze to da zna), on mi lepo odgovori:
Pa vi ste u prvoj klasi stojite u hodniku na obe noge, sto je ipak sreca ..jel u drugoj klasi stoje na jednoj.Eto sta je sreca(prestojah 8 sati) sav sretan sto sam eto kupio kartu za prvu klasu
krkar krkar 23:28 21.01.2011

Re: Tradicija moze i van sina

jaksa scekic
javascript:;


Čuveni Blagoje Guska! TO su heroji ovih prostora. Kakav narod - tak'i i heroji.
vojislav948 vojislav948 12:22 22.01.2011

Re: Moj tata kaze..


Pa ja rekoh da mi nismo ni svesni koliko nas sreća služi. Samo se pitam da li ćemo mi uspeti sve to da izdržimo, jer i od previše sreće dođe do ..
dolybell92 dolybell92 21:22 21.01.2011

Najnovije

st.jepan st.jepan 22:16 21.01.2011

JA, LIVOM!

Svaki vagon ima cilindar komprimovanog vazduha i taj vazduh pod pritiskom drži kočnice otvorenim. Čim pritisak opadne papuče kočnica naležu na točkove i koče

Ćek, ćek, jel' to u nekoj vezi sa onom ručicom nad vratima svakog kupea, onom na koju se odnosi natpis "povući u slučaju opasnosti - zloupotreba se kažnjava"?
Znaš ono kad se železničari rastrčavaju po kompoziciji, zaustavljenoj na otvorenoj pruzi i viču "ko je povuko ručicu, ko je zaustavio voz?", a izvesni Mate ustaje i ponosito ispaljuje "ja, livom!"

P.S.
Odakle ti ta fotka, raspametila me. I gde je uopšte to?
Bok'te, ko ona Magrittova lokomotiva što izlazi iz kamina.
Nemoj mi samo reči da nije umetnička instalacija, razočaraću se.
krkar krkar 22:42 21.01.2011

Re: JA, LIVOM!

Odakle ti ta fotka, raspametila me. I gde je uopšte to?
Bok'te, ko ona Magrittova lokomotiva što izlazi iz kamina.
Nemoj mi samo reči da nije umetnička instalacija, razočaraću se


Nije. Istinit slučaj, čuven. Gare de Montparnasse. Voz nije kočio pa lokomotiva završila na ulici.

Sličan slučaj u USA, sa još jačom, težom i vrlo čuvenom 215 tona teškom i 25 m dugačkom lokomotivom GG1 (dizajner Raymond Loewy!): [url=http://www.steamlocomotive.com/GG1/prr4876-crash.shtml][/url]

G r o f G r o f 22:59 21.01.2011

Re: JA, LIVOM!

izvesni Mate ustaje


Jel ovo pouzdana informacija? Kako znaš da je bio baš on?...haha


nsarski nsarski 23:01 21.01.2011

Re: JA, LIVOM!

Nije. Istinit slučaj, čuven. Gare de Montparnasse. Voz nije kočio pa lokomotiva završila na ulici.


Postoji udzbenik, veoma poznat, sa tom slikom na naslovnoj strani:

st.jepan st.jepan 23:08 21.01.2011

Re: JA, LIVOM!

Jel ovo pouzdana informacija? Kako znaš da je bio baš on?...haha

Znam čoveka, hvalio mi se!
A tacna transkripcija onoga što je reka', bila bi: "JO (izmedju A i O, bliže O), LIVON!"
st.jepan st.jepan 23:19 21.01.2011

Re: JA, LIVOM!


Nije. Istinit slučaj, čuven.

Eto, promaklo mi.
Nisam nikada bio na Gare de Montparnasse, pa me zbunio nivo s kojeg se lokomotiva surduknula.
Mada, malo sam se i shalio.
zilikaka zilikaka 13:50 22.01.2011

Re: JA, LIVOM!

Postoji udzbenik, veoma poznat, sa tom slikom na naslovnoj strani

Siguran i brz način da postaneš sveCki poznat u tehnici, da tvoje delo pominju narednih decenija i pišu knjige o njemu, je da nešto uprskaš pa se desi veća havarija.
jasnaz jasnaz 22:50 21.01.2011

- - - - -_ - - - - - _ - - - - - - - -

jaksa scekic jaksa scekic 23:19 21.01.2011

Jesenice-Gorica

Muzejski vlak




miloradkakmar miloradkakmar 00:19 22.01.2011

Kočnice i sneg

Krajem '80-ih, zimsko doba, putovao sam vozom Beograd- Bar. Negde u onim crnogorskim vrletima, taman što pridremah, počeše preko mene da beže iz kupea. Osećam dim, pitam šta je , kažu gorimo. Nadjem konduktera, on javi mašinovodji koji parkira voz na sporednom koloseku. Izadjosmo napolje, a ono ispoda našeg kupea usijane kočnice se zalepile za točak. Dajte ljudi snega , malo da oladimo kočnice- viče mašinovodja, a mi putnici, onako bunovni, svako po nekoliko grudvi snega i udri u usijano železo. Kada je mašinovodja video da od toga nema vajde, viknu ukrcavanje, blizu je Titograd, izdržaće, a šta , ako ne izdrži- priupitah naivno. Mašinovodja me iskusno pogleda i utešno reče ništa, jedino ovaj vagon može da iskoči. Niko nije ostao u vagonu svi se zbili do lokomotive. U Titogradu pitaju konduktera što kasnite!? , ništa, malo smo goreli, ... hahaha pa zar je to razlog za kašnjenje. Izbaciše gorući vagon i mirno stigosmo do Bara.
Inner Party Inner Party 02:00 22.01.2011

Pazi...

... kada smo kod zeljeznice, da se tu strogo kontrolise bezbednost putnika i osoblja vozovi bi prestali da saobracaju jos devedesetih. Valjda su ovi onda odlucili da je ipak bolje da vozovi idu (sto zbog putnika sto zbog radnika) nego da ne idu, pa makar rizikovali nesrecu ... I ja se cudim sto nesreca za ove dve decenije nije bilo vise. Mnogo vise.
mikele9 mikele9 11:58 22.01.2011

Predlog

Bez namere dizanja ustanka ili njegovog iniciranja, prilažem predlog za rešavanje voznokočionog problema u kraljevini Serbiji: Sastaviti duuuugačku kompoziciju sa vagonima čiji kočioni sistem ne funkcioniše pa u njih potrpati kompletnu vlast sa pratećom joj administracijom. Zadata ruta puta što duža pa dokle stignu. Možda zvuči surovo ali ako ne mi njih, Sve će da nas pobiju, kad-tad. I nikom ništa

jaksa scekic jaksa scekic 12:14 22.01.2011

U istoj ravni kriminala




11,5 km of tracks was covered with fire retardant, which wasn't tested, approved, and never used before. Also, company that imported it didn't have license for that...at least on the news someone said that.

And there was discovered a chain of corruption in Croatian railways.

Prometujući između kolodvora Labin Dalmatinski i Kaštel Stari, vlak je izletio s tračnica u usjeku, te se kompozicija prevrnula i zaustavila pred provalijom. Po nekim nagađanjima uzrok nesreći mogla bi biti tekućina kojom je noć prije polivana pruga, a povremeno se koristi kako bi se spriječilo iskrenje na tračnicama i požari uzrokovani prolaskom vlaka.

Krkar, kako se to tamo zavrsilo, bila je cistka, il pala neka robija?

A pitam jer znam da se blogovi pomno citaju na Dvoru, pa velim mozda ce im nesto i biti korisno
freeconstantinople freeconstantinople 14:48 22.01.2011

Re: U istoj ravni kriminala

bila je cistka, il pala neka robija?

pala kuja sa mosta
mada se sad raspetljava u SANADREOVOJ korupcionaškoj hobotnico
krkar krkar 16:10 22.01.2011

Re: U istoj ravni kriminala

Krkar, kako se to tamo zavrsilo, bila je cistka, il pala neka robija?


Glavnu stvar tamo obavili su železničari koji su od prvog dana bili solidarni i nadali veliku dreku pa se nije moglo zataškati. Ljudi su ispravno od prvog dana sumnjali na retardant i naterali sud da se napravi proba kočenja kad se pospe po šinama tečnost inače predviđena za prskanje pragova i rastinja pored pruge, da se leti ne izazivaju požari od varničenja koje nastaje kod kočenja.

Evo kako to izgleda. Manevarka bez opterećenja, počinje da koši u trenutku kad se čuje pištanje vazduha u sistemu. I ide, ide, ide... Na normalnoj pruzi ukočila bi u tridesetak metara najviše





A pitam jer znam da se blogovi pomno citaju na Dvoru, pa velim mozda ce im nesto i biti korisno


Piši propalo, i na Dvoru i svuda u vlasti sede ošljari koji bi primenili neki recept da se bez ikakvog rada i ulaganja para nešto promeni preko noći, po mogućstvu 15 dana pred izbore. Nijedan drugi recept oni niti hoće niti umeju da primene
krkar krkar 16:15 22.01.2011

Re: U istoj ravni kriminala


A i državna televizija u HR mnogo je manje kretenizovana.



Glavni razlog je što su vlasnici dveju komercijalnih nacionalnih koncesija ozbiljne međunarodne kompanije koje ipak žele da ponekad same prave informativni program a ne da im ga uređuje neki Šaper. Pa onda i državni dnevnik mora da bude malo bolji i da ipak ima bar malo cojonesa.
vojislav948 vojislav948 12:27 22.01.2011

ja predlažem..


Na osnovu svega rečenog predlažem da lepo svi napustimo voz, bez voznog reda, i da put nastavimo pešice. Ko zna šta nas tamo dalje čeka.
G r o f G r o f 13:07 22.01.2011

e da...

Kako se nekad lepo kočilo.
Pre ovog krkarovog komplikovanog sistema kočenja sa vazduhom kočilo se ručno. U kompoziciji su bili rasporedjeni vagoni koji su imali kočničara. Znači čovek je sedio u maloj kućici koja potseća na WC kabinu i slušao pištanje lokomotive. Ako je mašinovodja trubio dva puta dugo i dva puta kratko to je značilo da mora zaviti kočnicu. Ako je trubio tri puta dugo morao je otkočiti...
A pored pruge su pasle kravice i ovčice, i to samo žute cvetiće.

automatic automatic 13:10 23.01.2011

Re: e da...

e da...
Kako se nekad lepo kočilo.
Pre ovog krkarovog komplikovanog sistema kočenja sa vazduhom kočilo se ručno.

I dalje se koči ručno...
kostresh_harambasha kostresh_harambasha 00:33 23.01.2011

Радници морају да буду послушни иначе...

Не слажем се само у једном: да су крива техничка лица која проверавају воз. Знају они врло добро, у каквом је стању сваки вагон, а камоли композиција. Њима је неко "одозго" наредио да тај воз мора да крене. То ће се видети по томе што ће радник са станице у Пријепољу испасти "грбав" и извући ће дебљи крај.

И кад се десила несрећа у Биоче, никад се није објавило ко је приморао машиновођу да вози неисправан воз.
zilikaka zilikaka 14:04 23.01.2011

Re: Радници морају да буду послушни иначе...

kostresh_harambasha
Не слажем се само у једном: да су крива техничка лица која проверавају воз. Знају они врло добро, у каквом је стању сваки вагон, а камоли композиција. Њима је неко "одозго" наредио да тај воз мора да крене. То ће се видети по томе што ће радник са станице у Пријепољу испасти "грбав" и извући ће дебљи крај. И кад се десила несрећа у Биоче, никад се није објавило ко је приморао машиновођу да вози неисправан воз.

Vidiš, tehnička lica su u obavezi da savesno (u skladu sa pravilima struke), odrade svoj posao. Nisam u željeznici, ali sam sigurna da i tamo moraju postojati i nekakvi obavezni zapisi o izvršenim kontrolama koje nako mora da sastavi i potpiše. E ako neko izda zapis, parafira, potpiše šta god, da je kontrola urađena i da je nešto ispravno, a pri tome nije ni kontrolisano, on je kriv, najviše kriv, odnosno prvi je u lancu krivice.
Ne može tu biti priče o pritiscima spolja i slično. Svako ko radi takav posao mora da bude svestan stepena lične odgovornosti, ili ne treba to da radi.
Uzgred, i pritisci spolja popuštaju kad nadređenima ponudiš da sami potpišu umesto tebe.
E, sad ako je nešto pušteno, a nema propatne papire, rizikuje taj koji je to dozvolio.
Moje iskustvo je da nerektko pokušavaju da vrše pritisak okolnim metodama tipa: to je hitno, mora da se pusti, nemamo sad vremena, nije to ništa opasno.., ali uvek, baš uvek odustanu kad im ponudiš da staviš njih kao jedinog potpisnika i garanta ispravnosti.
To nisu potezi dobri za karijeru ali su odlični za mirnu savest.
zilikaka zilikaka 14:04 23.01.2011

Re: Радници морају да буду послушни иначе...

Greška, dupli komentar!
mikimedic mikimedic 15:45 23.01.2011

da li neko gleda emisiju sat na prvom?

ovo je nesto antologijsko, a tako se lepo uklapa u krkarov blog.

neka dva lika iz austoskola govore o primeni novog pravilnika o autoskolama i vozackim dozvolama (valjda), i dijalog tako lepo ilustruje sve ovo sto se prica na ovom blogu.

neke crtice (laik sam za ovu temu, pisem onako kako sam cuo).

- novi pravilnik stupio na snagu 01. januara, a nove dozvole se izdaju od 14.
ko je polozio 31 decembra a nije podneo zahtev za vozacku dozvolu, dobice probnu umesto normalne.

- nema prirucnika za novu obuku, tako da obuka i dalje ide po starom ali je polaganje po novom. alvirovic pita ove likove 'pa onda kandidati uce pogresno', i dobija odgovor 'pa sta'. na uporno insistiranje kako neko da spremi ispit ako nema prirucnika, dobija odgovor ' pa neka kandidati uce iz zakona'.

- niko ne treba da zuri sa obukom, nego neka lepo sacekaju nove pravilnike i prirucnike.

ima tu jos bisera, ovo su manji koje sam uspeo da pohvatam...
zovitemegrunf zovitemegrunf 23:06 23.01.2011

Boziceva kocnica

Ne znam da li se jos koristi, neki nas sajt kaze da, neki strani kaze ne. A ko se siri po Bozicevoj kuci:

http://www.b92.net/zivot/pop.php?nav_id=318895


krkar krkar 14:46 24.01.2011

Re: Boziceva kocnica

Ne znam da li se jos koristi, neki nas sajt kaze da, neki strani kaze ne.


Eh, da nije Srba ne bi bilo vozova! Evropljanima bi i dalje vladali Turci osmanlije i od Pariza do Berlina jahalo bi se na kamili.

Božićeva kočnica samo je jedan od mnogobrojnih sistema koji svi rade na istom principu (tačnije od kojih većina radi na principu komprimovanog vazduha već 100 godina, jedino su Englezi do skoro insistirali na vakuumskom principu koji je tehnološkki lošiji - napustili su ga kad su morali da prestanu da budu mimo sveta da bi se uključili u evropsku mrežu brzih pruga).

Vrlo je teško reći u tim praktičnim stvarima ko je šta od koga preuzeo, ko je kome šta poboljšao. Osim toga, u praksi se ne prihvati svaka inovacija ako relativno malo poboljšanje znači menjanje uspostavljenih standarda i povećanje troškova i stvaranje dodatnih komplikacija.

Kao tvorac sistema vazdušnih kočnica generalno je prihvaćen Vestinghaus a tehnološki ga je usavršio nemački Knor. Što ne znači da nije bilo još inputa sa raznih strana.
NNN NNN 10:58 24.01.2011

Kada se deslia strašna nesreća

pre neku godinu u GC,
njihove vlasti su našle žrtvenog jarca -
"niko nije kriv" osim nesrećnog mašinovođe Slobodana Drobnjaka, koji je uradio sve što je mogao ne bi li zaustavio voz, čak je uspeo da uskoči u voz koji je već bio krenuo nizbrdo, i svesno je rizikovao svoj život u pokušaju da spase tuđe.

Dakle i da se desila neka nesreća, odgovorni bi se sakrili iza malog čoveka.

Pravda za Slobodana Drobnjaka - ubice u zatvor!
krkar krkar 14:40 24.01.2011

Re: Kada se deslia strašna nesreća

Dakle i da se desila neka nesreća, odgovorni bi se sakrili iza malog čoveka.


To je tradicija na ovim prostorima. Da se na nekom siromahu slome kola.

Kad su se svojevremeno 1976. sudarili engleski i jugoslovenski avioni iznad Zagreba, na kraju se sve slomilo na jednom kontroloru koji jeste napravio fatalnu grešku, tačnije niz grešaka, ali se većina onih koji su bili odgovorni što je do takve situacije uopšte moglo ad dođe izvukla.

Doduše, pošto je ono ipak u nekim bitnim stvarima bila ozbiljna zemlja, iz katastrofe su izvučene pouke i promenjena je oprema i procedure u kontroli letenja i do takve greške više nikad nije došlo.

Danas bi svaka greška mogla da se ponovi sto puta.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana