Mediji| Planeta| Politika| Sex| Životinjski svet

Jezička akrobatika

Bojan Budimac RSS / 22.01.2011. u 16:52

ili ne pominji okupaciju

"Stop gradnji jevrejskih naselja" kaže naslov agencijske (Beta) vesti na b92 portalu, a u vezi obraćanja genseka UN-a Ban Ki Muna odboru za palestinsko pitanje te respektabilne organizacije.

Jes' da Ban Ki-Mun retko, kao i svi genseci pre njega, pokazuje rudiment kičmenog stuba kada se radi o Izraelu, kao uostalom većina svetskih lidera (retki izuzeci su redovno okarakterisani kao ludaci), ali čak ni on nije pribegao jezičkoj akrobatici koja se pojavljuje već u lidu Betine vesti. A taj lid glasi: Ujedinjene nacije -- Generalni sekretar UN Ban Ki Mun pozvao je da se obustavi gradnja jevrejskih naselja u oblastima koje bi trebalo da pripadnu budućoj palestinskoj državi

"U oblastima koje bi trebalo da pripadnu budućoj palestinskoj državi"!? Takav eufemizam za okupirane teritorije još nisam video u upotrebi, ali Beta ide dalje te završava svoj šturi izveštaj sopstvenim zaključkom: "Zbog nastavka gradnje jevrejskih naselja na teritorijama za koje Palestinci smatraju da treba da uđu u njihovu buduću državu prekinuti su neposredni palestinsko-izraelski pregovori koji su počeli u septembru."

"Na teritorijama za koje Palestinci smatraju da treba da uđu u njihovu buduću državu." je još odvratniji eufemizam za okupirane teritorije. Kao da ne postoji nijedna rezolucija što Saveta bezbednosti, što Generalne skupštine UN-a koja definiše, prilično jasno te teritorije. Alal vera Beta!

Pošto me je zanimalo šta je zapravo rekao Ban Ki-Mun, danas otvorih Haarec. Već i naslov nosi sasvim drugačiju poruku: Šef UN: Naselja su ilegalna, sprečavaju mirovne napore (UN chief: Settlements are illegal, hamper peace efforts). Drugi pasus sadrži direktan citat: "Naselja na okupiranoj palestinskoj teritoriji su ilegalna prema međunarodnim zakonima, u suprotnosti su sa obavezama Izraela koje je preuzeo Mapom puta, potkopavaju poverenje, unapred zaključuju ishod pregovora o stalnom statusu i sprečavaju ponovno dovođenje pregovarača za sto," rekao je odboru koji se bavi palestinskim pitanjima u petak.  

["Settlements in the occupied Palestinian territory are illegal under international law, contravene the Road Map obligations of Israel, undermine confidence, prejudge the outcome of the permanent status negotiations and hamper efforts at bringing the parties back to the negotiating table," he told a UN committee dealing with Palestinian issues on Friday.]

Razlika u jeziku je očigledna.

Gloopo pitanje je zašto moram istinitu verziju da čitam u izraelskim novinama (koje, da ne bude nikakve zabune, vrlo rado čitam), a ne mogu na portalu na kome blogujem?

****************

Beleška na margini

To me je podsetilo na Don't mention the war

Tagovi



Komentari (133)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

yugaya yugaya 17:58 22.01.2011

lost in translation

Interesantan filter - jezički.

Postavlja se pitanje da li je slučajno (neznanjem, žurbom, nepažnjom) ili namerno uključen.


...a tek urnebesa od finesa kada država propiše stavljanje brnjice na to kako ima da se prevode i prenose stranjske vesti ...


Mađarska državna novinska agencija MTI po novom zakonu edituje i prosleđuje svim javnim servisima *odobrenu* verziju istine, a prevoda koji ne štimaju sa stvarnošću je za ovo kratko vreme primene novog zakona o medijima previše da prođu kao slučajni lapsusi.

Self-censorship at MTI

(ili šta se sve da desiti kada vlast oseti potrebu da osnuje službu pod nazivom Department of Content pri medijskom savetu )

Bojan Budimac Bojan Budimac 18:07 22.01.2011

Re: lost in translation

Mađarska državna novinska agencija MTI po novom zakonu edituje i prosleđuje svim javnim servisima *odobrenu* verziju istine, a prevoda koji ne štimaju sa stvarnošću je za ovo kratko vreme primene novog zakona o medijima previše da prođu kao slučajni lapsusi.

Viktora su za vreme mog vakta u Mađaristanu njegovi najbliži saradnici privatno zvali "mali Musolini." Dovoljno?
antioksidant antioksidant 18:17 22.01.2011

Re: lost in translation

Bojan Budimac

Viktora su za vreme mog vakta u Mađaristanu njegovi najbliži saradnici privatno zvali "mali Musolini." Dovoljno?

koliki je taj viktor ako je manji od ducea?
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:26 22.01.2011

Re: lost in translation

koliki je taj viktor ako je manji od ducea?

metar i žilet?
Ne znam, ali je viši od velikog Putina

yugaya yugaya 18:46 22.01.2011

Re: lost in translation

antioksidant

koliki je ?


Odsad pa do juna predsedavajući EU, a dovoljno veliki u lokalu da zbog njega HÍR TV optuži The Economist da ga namerno nagrđuje na slici...i dobije zasluženi lolz odgovor glavnog urednika:

A picture of Orbán

(Budimac, nisi u toku, kaže se Orbanistan po novom pravopisu )

ivana23 ivana23 18:55 22.01.2011

Re: lost in translation

Bojan Budimac
Ne znam, ali je viši od velikog Putina


Veliki Putin - veliki dvorac
maca22 maca22 19:09 22.01.2011

Re: lost in translation

Kad videh naslov, za tenutak sam pomislila da će biti blog u bureku.
Izvinjavam se, tema je ozbiljnija.
yugaya yugaya 19:18 22.01.2011

Re: lost in translation

ivana23

veliki dvorac



a kada se prevede *kako treba* ispadne mala vikendica

antioksidant antioksidant 20:18 22.01.2011

Re: lost in translation

Bojan Budimac
koliki je taj viktor ako je manji od ducea?

metar i žilet?
Ne znam, ali je viši od velikog Putina


to i nije neka preporuka
Dragan Jakovljević. Dragan Jakovljević. 16:18 23.01.2011

Re: lost in translation

Viktora su za vreme mog vakta u Mađaristanu njegovi najbliži saradnici privatno zvali "mali Musolini." Dovoljno?

On to po svom ponasanju mozda i jeste, ali to da su ga najblizi saradnici tako zvali, zvuci besmisleno. Prvo, da su ga tako zvali ne bi se dugo zadrzali u njegovom okruzenju, a drugo, mislim da je malo verovatno da ga tako zovu pred strancem. Bice ipak da ga je tako zvao dobar deo naroda, kao sto to cine i sada.
nsarski nsarski 16:19 23.01.2011

Re: lost in translation

On to po svom ponasanju mozda i jeste, ali to da su ga najblizi saradnici tako zvali, zvuci besmisleno. Prvo, da su ga tako zvali ne bi se dugo zadrzali u njegovom okruzenju, a drugo, mislim da je malo verovatno da ga tako zovu pred strancem.

Ima jedan kod nas, mislim da su ga zvali "Britva", ali to je bilo iz miloste.
freehand freehand 19:17 22.01.2011

auto ili cenzura?

Realno, odavno nemam dnevni uvid uy dešavanja u redakcijama, naročito u rad agencija.
Prosto ne mogu da poverujem da je ovo produkt poštovanja neke preporuke iz našeg MIP-a.
Ako jeste - koštaće nas taj satelit, đavo i po, a Jeremić je na putu da u međunarodnim poslovima ostane pznat kao Jurišić u fudbalu.
Opet, koja bi dijabola morao biti novinar koji piše ovkao izraelski korektno ničim izazvan i sam od sebe?

Nego, čekam da neko napiše nešto o Severnoj Africi, jer je tamo, izgleda, krenuo požar!
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:35 22.01.2011

Re: auto ili cenyura_

Realno, odavno nemam dnevni uvid uy dešavanja u redakcijama, naročito u rad agencija.
Prosto ne mogu da poverujem da je ovo produkt poštovanja neke preporuke iz našeg MIP-a.
Ako jeste - koštaće nas taj satelit, đavo i po, a Jeremić je na putu da u međunarodnim poslovima ostane pznat kao Jurišić u fudbalu.
Opet, koja bi dijabola morao biti novinar koji piše ovako izraelski korektno ničim izazvan i sam od sebe?

To je i moja dilema od momenta kad videh to Betino... šta?

Nego, čekam da neko napiše nešto o Severnoj Africi, jer je tamo, izgleda, krenuo požar!

Pa sigurno je da su mnogi satrapi tamo napunili gaće gledajući u pravcu Tunisa, ali izgleda da će požar ostati lokalizovan, iako su oni food riots u Alžiru izgledali obećavajuće.
freehand freehand 20:12 22.01.2011

Re: auto ili cenyura_

BTW - nikada tamo nisam bio (Afrika) ali od nacija koje sam upoznao, aupoznao sam skoro pa sve - Tunižani mi najviše liče na Crnogorce, da hebe oca!
lakipingvin lakipingvin 20:22 22.01.2011

Re: auto ili cenyura_

Bojan Budimac Bojan Budimac 20:46 22.01.2011

Re: auto ili cenyura_

lakipingvin
ali izgleda da će požar ostati lokalizovan, iako su oni food riots u Alžiru izgledali obećavajuće.

ne bih rekao,ne zaboravi kako je Tunisia pocela

paterni su slicni u najmanju ruku


Satrapi sada imaju vremena da se konsoliduju, da smanje (što i čine) cene hrane, a ne brinem da će ako zatraže njina policija dobiti nove pendreke i svu željenu opremu (kao onomad 96/7 jugoslovenska). Poznato je, a na Bliskom istoku najvidljivije da imperija preferira stabilnost od demokratije.

Još treba da vidimo tekovine tuniške revolucije, gomila Ben Alijevih ljudi se sasvim lepo ugradila u novu vlast. Da ne bude ono Kurta, Murta?
nsarski nsarski 21:02 22.01.2011

Re: auto ili cenzura?

Nego, čekam da neko napiše nešto o Severnoj Africi, jer je tamo, izgleda, krenuo požar!

Pa, ybt.!, frka u Tunisu se nastavlja (clanovi tajne policije se pridruzili demonstrantima), frka u Alziru - masovne demonstracije, par njih se zapalilo, protestanti nose tunizansku i alzirsku zastavu -frka u Egiptu, covek se zapalio u Saudijskoj Arabiji, danas demonstracije u Jemenu, u Albaniji opsta guzva, troje poginulo, demonstracije traju, Liban u poprilicnom haosu (suska se da su ga Ameri poklonili Iranu), Divalije (baby Doc) se vratio na Haiti, a Aristid ne moze....a mi se cesljamo.
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:13 22.01.2011

Re: auto ili cenzura?

a mi se cesljamo.

No zato je Abas zabranio miting podrške Tunežanima na Zapadnoj obali.
Toni Keron se na FB-u pita: Hmmm. Could that be because the Palestinian Authority has more in common with Ben-Ali than with those who overthrew him?
freehand freehand 21:27 22.01.2011

Re: auto ili cenzura?

nsarski
Nego, čekam da neko napiše nešto o Severnoj Africi, jer je tamo, izgleda, krenuo požar!

Pa, ybt.!, frka u Tunisu se nastavlja (clanovi tajne policije se pridruzili demonstrantima), frka u Alziru - masovne demonstracije, par njih se zapalilo, protestanti nose tunizansku i alzirsku zastavu -frka u Egiptu, covek se zapalio u Saudijskoj Arabiji, danas demonstracije u Jemenu, u Albaniji opsta guzva, troje poginulo, demonstracije traju, Liban u poprilicnom haosu (suska se da su ga Ameri poklonili Iranu), Divalije (baby Doc) se vratio na Haiti, a Aristid ne moze....a mi se cesljamo.

To ti kažem doco, al čekam nekog potkovanog, sa insajderskim informacijama i znanjem sa terena.
Upravo mi izgleda kao stihija koja se otima kontroli.
Jer mi ovaj tunis liči na puštanje duha iz boce.
A tek sledi priča o kosovskom presedanu, čemu se kao racionalno biće - uopšte ne radujem.
nsarski nsarski 21:42 22.01.2011

Re: auto ili cenzura?

Bojan Budimac
a mi se cesljamo.

No zato je Abas zabranio miting podrške Tunežanima na Zapadnoj obali.
Toni Keron se na FB-u pita: Hmmm. Could that be because the Palestinian Authority has more in common with Ben-Ali than with those who overthrew him?

Mozda kod nas o tome ne pisu mnogo (vidim da je za frku u Albaniji vest javio VOA) zato sto se plase da i ovde ne proradi turski gen (onaj koji nam je za sve kriv, a koji su Turci ziher posejali tokom svog izleta u nase banje i jezera) pa da se i mi malo uznemirimo.

Uzgred, a vezano za jezik i temu. Danas na AP vest da je umrla Sonja Perez, zena Simona Pereza, kaze da je ona emigrirala u Izrael 1927, kad joj je bilo 4 godine. I tako dalje, tu se kasnije udala i danas umrla. Sve naizgled u redu, ocekivano, zeni je bilo 87 godina, itd., jedino sto Izrael nije postojao 1927. Ona jeste tada dosla u taj deo sveta, ali on se zvao Palestina i bio pod upravom Engleza. (Naravno, Haaretz ih je po ovoj tacki ispravio). ovde
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:05 22.01.2011

Re: auto ili cenzura?

Uzgred, a vezano za jezik i temu. Danas na AP vest da je umrla Sonja Perez, zena Simona Pereza, kaze da je ona emigrirala u Izrael 1927, kad joj je bilo 4 godine.

Objavili su korekciju

Correction: Sonya Peres obituary

By The Associated Press (CP) – 7 hours ago

JERUSALEM — In a Jan. 20 story about the death of the wife of Israel's President Shimon Peres, The Associated Press erroneously identified British-ruled Palestine as Israel.

The story reported that Sonya Peres emigrated to Israel as a child, but the territory at the time was under British control and called Palestine.

Što se Beti neće desiti
niccolo niccolo 22:10 22.01.2011

Re: auto ili cenzura?

Mozda kod nas o tome ne pisu mnogo

Kod nas je u poslednje vreme pravo čudo kad čovek vidi (a) da su uopšte o nečemu iz inostranstva pisali* i (b) da je to napisano rezultat novinarevog angažmana**


* Ako izuzmemo izuzetno bitne vesti poput one od koga Kameron Dijaz kupuje vutru...

** Pod angažmanom ne podrazumevam stavljanje teksta sa stranog sajta u gugl prevodilac i pritiskanje dugmeta da bi se tekst preveo na srpski...
lakipingvin lakipingvin 22:42 22.01.2011

Re: auto ili cenyura_

Da ne bude ono Kurta, Murta?

Boki to sto mislis sigurno ce se dogoditi,samo ja nisam siguran pravi problem kako bi se resio,sa skorasnjom trocifrenom cenom nafte na vratima...nema rasta i kreiranja nigde...isti problem ostaje,nervoza se povecava bez obzira sto profesor kaze kako se mi trenutno cesljali...
http://www.theglobeandmail.com/report-on-business/commentary/jeff-rubins-smaller-world/how-sustainable-is-growth-with-triple-digit-oil/article1874462/?cmpid=nl-news1
nsarski nsarski 22:58 22.01.2011

Re: auto ili cenyura_

sa skorasnjom trocifrenom cenom nafte na vratima...nema rasta i kreiranja nigde...

Pa, kako su napisali u Globe and Mail-u cela prica mi lici na bulshit vise nego na ozbiljnu analizu. Osnovna teza je da je "kriza" nastala kao posledica visoke cene nafte (bila je u jednom trenutku $160 po barelu). Really?! A zasto nije onda kriza prestala kad se cena nafte prepolovila? Ko je najvise zaradio na visokoj ceni nafte? Zasto podjebavaju Iran (bez ozbiljne potrebe) ako znaju da ce tek rat tamo da poveca cenu nafte?

"Krizu" su izazvali globalni finansijeri i njihovo kockanje. To je osnovna stvar. Za njih danas kriza ne postoji. Dobili hiljade milijardi od drzave da nastave sa kockom, i, evo, ovih dana dele trostruke i visestruke plate i bonuse.

Kako to da nema krize u Juznoj Americi, na primer? Tamo je buducnost ruzicasta. Barem sada trenutno.
(Rec kriza pisem pod navodnicima jer ona je nekima kriza a nekima majka.)

Da ne filozofiramo. Evo malo Orvela, sasvim prigodnog za ovaj post:

Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind.

-Orwell


freehand freehand 23:05 22.01.2011

Re: auto ili cenyura_

Da ne filozofiramo. Evo malo Orvela, sasvim prigodnog za ovaj post:

Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind.

-Orwell

Profo, brate, kad praviš konkurs za prijem sledećeg ešalona paostola?
nsarski nsarski 23:14 22.01.2011

Re: auto ili cenyura_

Profo, brate, kad praviš konkurs za prijem sledećeg ešalona paostola?

Jbg, prvo da prebrojimo koliko ko ima divizija. Pa, ako smo u manjini, najbolje da idemo na pecanje.
freehand freehand 23:22 22.01.2011

Re: auto ili cenyura_

nsarski
Profo, brate, kad praviš konkurs za prijem sledećeg ešalona paostola?

Jbg, prvo da prebrojimo koliko ko ima divizija. Pa, ako smo u manjini, najbolje da idemo na pecanje.

Imaš pravo. Kad vidim da sam napisao paostola - zaključim da sam intelektualno vrlo malobrojan i da mi je prvi sledeći korak da odem i da kopam rovce.
lakipingvin lakipingvin 23:34 22.01.2011

Re: auto ili cenyura_

A zasto nije onda kriza prestala kad se cena nafte prepolovila?

Link sam stvaio samo kao jedan argument za diskusiju ne i kao neko resenje ili sta vec... povecanje cene nafte(ako se dogodi jer se radi samo o nagadjanju)nekad ce ici na ruku budzetu ali u ovom slucaju i ja mislim da ce samo oslabiti trenutno strukturisana drzavna budzetiranja,toliko da ce drzava doci u situaciju da ne moze stvoriti nikakvu novu legalnu vrednost u zivotima svojih gradjana i bez toga nastavice se sa bezidejnim trazenjem resenja.
Nastavak apatije je moguce ali ne i resenje za duzi period.Druge forme organizovanja na lokalnom nivou bice mnogo realnija stvarnost...
nsarski nsarski 23:57 22.01.2011

Re: auto ili cenyura_

drzava doci u situaciju da ne moze stvoriti nikakvu novu legalnu vrednost u zivotima svojih gradjana i bez toga nastavice se sa bezidejnim trazenjem resenja.

Ovde se pod "drzava" podrazumeva, pretpostavljam, USA, Kanada i EU? Ima i drugih zemalja na svetu, zar ne? Kina, Rusija, Juzna Amerika nece imati te probleme, verujem. Pa, takav je zivot, take it easy. Jel' pukla Irska, i svi su srecni bez Iraca?
Hocu da kazem, taj tip je napisao svoju analizu s Kanadocentricne tacke gledista. Ima i drugih uglova posmatranja.
Na primer, kad je nafta bila skupa, Rusi se nakupovase real estate-a po Crnoj Gori, na primer, a i po ostatku Mediterana (oni imucniji). Njima je bilo super, dok su Ameri i Kanadjani kupovali benzin na kreditne kartice jer nisu imali da plate istog trenutka a moraju da se odvezu do posla.
lakipingvin lakipingvin 00:31 23.01.2011

Re: auto ili cenyura_

Hocu da kazem, taj tip je napisao svoju analizu s Kanadocentricne tacke gledista. Ima i drugih uglova posmatranja.

ma svakako dodao bih i mnogo inventivnijih...


Ovde se pod "drzava" podrazumeva, pretpostavljam, USA, Kanada i EU? Ima i drugih zemalja na svetu, zar ne? Kina, Rusija, Juzna Amerika nece imati te probleme, verujem.

Ne ne mislim na takvu podelu, zasto bih razdvajao drzave,sve imaju slicne represivne aparate i monopolisti su na odredjenoj teritoriji...
Medjutim ako pogledate danas sa internetom,globalizacijom i deficitom drzavama jednostavno nedostaje represivna oprema koju su nekad imale...
Ruzicasta buducnost Juzne Amerike kako kazete i nije bas ruzicasta, dominikanski scenario je skora realnost kod nekih Juzno Americkih drzava...
nsarski nsarski 00:34 23.01.2011

Re: auto ili cenyura_

Ruzicasta buducnost Juzne Amerike kako kazete i nije bas ruzicasta, dominikanski scenario je skora realnost kod nekih Juzno Americkih drzava...

Sasvim moguce, nicija nije do zore gorela. Ali, kad su se oslobodili IMF usrecitelja, nekako im je poslo na bolje. Dokle ce trajati, ne znamo...
lakipingvin lakipingvin 01:03 23.01.2011

Re: auto ili cenyura_

Na primer, kad je nafta bila skupa, Rusi se nakupovase real estate-a po Crnoj Gori, na primer, a i po ostatku Mediterana (oni imucniji). Njima je bilo super, dok su Ameri i Kanadjani kupovali benzin na kreditne kartice jer nisu imali da plate istog trenutka a moraju da se odvezu do posla.

Sa ovim se ne slazem nova elita je skroz izbacila bilo kakvu povezanost nacionalnog razmisljanja sa ekonomijom,u krugovima koji su napravljeni podela je izvresena pre svega po interesu i aktivnosti negoli po geografiji zato jedan Viktor Pincuk moze da ima mnogo vise zajednickog s crncem vlasnikom banke u Nigeriji i Mozambiku negoli s nekim Ukrajincem (njegove reci )...Mogu samo da nagadjam nivo nacionalne odvojenosti srpskih tajkuna...

nsarski nsarski 01:10 23.01.2011

Re: auto ili cenyura_

nova elita je skroz izbacila bilo kakvu povezanost nacionalnog razmisljanja sa ekonomijom

To je prilicno tacno, ali ne sasvim. Recimo Hugo Chavez je otkupio argentinski dug za sicu i omogucio joj da stane na noge. Slicno sa Moralesom. Lula se okrenuo socijalnim programima i Brazil je u mnogo boljoj situaciji. Hocu da kazem, nisu svi bas takvi skotovi da bi ubili rodjenu majku ako se to dobro isplati. (U Srbiji verovatno jesu). Ali, nazalost, ima mnogo i takvih.
freehand freehand 01:26 23.01.2011

Re: auto ili cenyura_

nsarski
nova elita je skroz izbacila bilo kakvu povezanost nacionalnog razmisljanja sa ekonomijom

To je prilicno tacno, ali ne sasvim. Recimo Hugo Chavez je otkupio argentinski dug za sicu i omogucio joj da stane na noge. Slicno sa Moralesom. Lula se okrenuo socijalnim programima i Brazil je u mnogo boljoj situaciji. Hocu da kazem, nisu svi bas takvi skotovi da bi ubili rodjenu majku ako se to dobro isplati. (U Srbiji verovatno jesu). Ali, nazalost, ima mnogo i takvih.

Proguglati malo pod Boris Berezovski na tu temu.
Čudan je taj ruski patriotizam
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:37 23.01.2011

Re: auto ili cenzura?


Kod nas je u poslednje vreme pravo čudo kad čovek vidi (a) da su uopšte o nečemu iz inostranstva pisali* i (b) da je to napisano rezultat novinarevog angažmana**


* Ako izuzmemo izuzetno bitne vesti poput one od koga Kameron Dijaz kupuje vutru...

** Pod angažmanom ne podrazumevam stavljanje teksta sa stranog sajta u gugl prevodilac i pritiskanje dugmeta da bi se tekst preveo na srpski...

Pa, dobro bre kome ja mal'ne svaki dan šaljem članke odavde iz inostranstva?!
niccolo niccolo 15:05 23.01.2011

Re: auto ili cenzura?

Pa, dobro bre kome ja mal'ne svaki dan šaljem članke odavde iz inostranstva?!

Dobro, mislio sam na neko ozbiljno inostranstvo

Šalim se, ako pričamo ozbiljno, ja uglavnom vidim samo prepisane vesti i to bez mnogo ulaženja u problematiku i pokušaj razumevanja situacije...
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:09 23.01.2011

Re: auto ili cenzura?

Dobro, mislio sam na neko ozbiljno inostranstvo

Hoćeš da kažeš da je Slovenija neozbiljno inostranstvo?! Misiiiim stvaaaarnoooo...

Šalim se, ako pričamo ozbiljno, ja uglavnom vidim samo prepisane vesti i to bez mnogo ulaženja u problematiku i pokušaj razumevanja situacije...

Da...uglavnom je tako, jedino što se ja osećam prozvana generalizacijom...zato sam ti i odgovorila...
niccolo niccolo 15:12 23.01.2011

Re: auto ili cenzura?

jedino što se ja osećam prozvana generalizacijom...

da, to jeste problem s generalizacijama


die hard die hard 00:46 24.01.2011

Re: auto ili cenyura_

. Pa, ako smo u manjini, najbolje da idemo na pecanje.


Pecanje nije za zezanje!
Vanja bi me Grbic sigurno podrzao!
ivana23 ivana23 20:14 22.01.2011

***

Pre 4-5 dana sam bila zacudjena kada sam na domacim info portalima citala vest koja je u prvi plan isticala da je ubistvo Palmea "Titova zavera"!?

Svaki portal je imao drugaciju verziju, preplicu se Yu i srpska tajna policija, UDBA, DB, britanski i nemacki izvori...

RTS

Blic i opet Blic

B92 - klik na naslov
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:03 22.01.2011

Re: ***

ivana23
Pre 4-5 dana sam bila zacudjena kada sam na domacim info portalima citala vest koja je u prvi plan isticala da je ubistvo Palmea "Titova zavera"!?

Svaki portal je imao drugaciju verziju, preplicu se Yu i srpska tajna policija, UDBA, DB, britanski i nemacki izvori...

Sad preleteh preko toga, ne vidim nigde da se pominje, kamoli objašnjava, motiv.
The zbunjen
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:39 23.01.2011

Re: ***


Sad preleteh preko toga, ne vidim nigde da se pominje, kamoli objašnjava, motiv.

Tu vest su prežvakavali i slovenački mediji, ali ni ja nikako nisam uspela da sa'vatam jedino što me zanimalo - zašto, s kojim motivom, s kojim ciljem? Jer i ovde je to bilo jedino što je falilo tim člancima, u kojima je Udba bila naručilac Palmeovog ubistva.
freehand freehand 14:21 23.01.2011

Re: ***

Jelica Greganović

Sad preleteh preko toga, ne vidim nigde da se pominje, kamoli objašnjava, motiv.

Tu vest su prežvakavali i slovenački mediji, ali ni ja nikako nisam uspela da sa'vatam jedino što me zanimalo - zašto, s kojim motivom, s kojim ciljem? Jer i ovde je to bilo jedino što je falilo tim člancima, u kojima je Udba bila naručilac Palmeovog ubistva.

Bilo je na nekim vestima, baš b92, čini mi se da je "Titova UDBA" a za Slobin račun, odradila Palmea eda bi to izgledalo kao delo ustaške emigracije, te tako istu emigraciju smučilo Međunarodnoj zajednici.
Tako nekako je zvučala konstrukcija, ali mislim da sam smisao dobro skapirao i preneo.
Priča tipa - možda nisam baš cvećka, ali viđu njija?!
gorran2 gorran2 14:38 23.01.2011

Re: ***

freehand
Jelica Greganović

Sad preleteh preko toga, ne vidim nigde da se pominje, kamoli objašnjava, motiv.

Tu vest su prežvakavali i slovenački mediji, ali ni ja nikako nisam uspela da sa'vatam jedino što me zanimalo - zašto, s kojim motivom, s kojim ciljem? Jer i ovde je to bilo jedino što je falilo tim člancima, u kojima je Udba bila naručilac Palmeovog ubistva.

Bilo je na nekim vestima, baš b92, čini mi se da je "Titova UDBA" a za Slobin račun, odradila Palmea eda bi to izgledalo kao delo ustaške emigracije, te tako istu emigraciju smučilo Međunarodnoj zajednici.
Tako nekako je zvučala konstrukcija, ali mislim da sam smisao dobro skapirao i preneo.
Priča tipa - možda nisam baš cvećka, ali viđu njija?!

I onda na kraju samo zaboravili da ih prijave, tj da se "potpišu".
Pametni mamini dečaci.

A možda je opet posao odradila ustaška emigracija, kako bi okrivila UDBu da je odradila posao da okrivi ustašku emigraciju?
freehand freehand 14:52 23.01.2011

Re: ***

Dječače, mašta ti je prljavija od Wukadinove!
dali76 dali76 20:17 22.01.2011

jezicke akrobacije manipulacije

Ne znam Bojane jesi li slusao il citao posljedni govor predsednika Obame povodom tragedije u Arizoni. Iako mi je poznato da americki predsednici cesto citiraju skripte iz biblije u slucajevima slicnih tragedija , prosto je iznenadjenje kad jedan Demokrata zapocne svoj govor sa psalm 46koji u prevodu glasi
Rijeka i rukavci njezini vesele Grad Božji, presveti šator Višnjega.Bog je sred njega, poljuljat se neće, od rane zore Bog mu pomaže.”
Ideja da bilo koja nacija ima ugovor sa bogom napustena je pisanjem John Locke-a.
Amerika je nastala, bar tako mislim, na principima prosvetiteltjstva , racionalizma ; Bila je taj svetionik racionalnog razmisljanja .
Ne cudi mene predsednik Bush koji je svojevremeno tvrdio da mu je bog rekao da unisti tiranijuu u Iraku ili stvori drzavu za Palestince ; jos manje me cudi jedna Sara Palin kad prica o bogu I Americi.
Thomas Jefferson bi se dosad triput okrenuo u grobu dag a u istom jos ima ;
Ljudi poput Busha ili sare Palin su ne samo vjekovima vec svetlosnim godinama daleko od temeljnih principa na kojima je gradjena Amerika pa I sama Republikanska stranka.
Ali ocigledno ni Demokrate (predsednik Obama) nisu liseni sindroma nebeskog naroda tj. Nebeske drzave koji je nama I te kako poznat .
Poraz racionalne Amerike, ako ovo ne zvuci suvise ostro, vidljiv u toj sve jacoj “city upon the hill” mitologiji je sam srz problema koji se ogleda u odnosu am. Administracije prema izreelsko palestinskom pitanju.
Koliko je amerika daleko od svojih temelja jasno pokazuje zadnje pismo koje je Thomas Jefferson uputio gradonacelniku Washingtona 1826 povodom proslave dana nezavisnosti.
Izvinjavam se na mozda ociglednom trolu ali ne izdrzah da ovo ne napisem kad si vec pomenuo Palestinu.
Valjda cu imati manje obaveza jednom pa ovoj temi posvetiti jedan blog.

Bojan Budimac Bojan Budimac 21:09 22.01.2011

Re: jezicke akrobacije manipulacije

Valjda cu imati manje obaveza jednom pa ovoj temi posvetiti jedan blog.

Čekam. Jedva čekam. Nađi vremena.

Nema trola Dali, naročito ako je o imperiji
Thomas Jefferson bi se dosad triput okrenuo u grobu da ga u istom jos ima ;

Mislim da bi se okretao kao ventilator, ako ne i brže.
Da ne govorim o Ben Frenklinu (ono o trampi slobode za sigurnost) i TSA.

EDIT: na die hard-ov zahtev menjam poslednju rečenicu u:
DA ne govorim [i][/i]o Benu Frenklinu (ono o trampi slobode za sigurnost) i TSA.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:40 23.01.2011

Re: jezicke akrobacije manipulacije

Iako mi je poznato da americki predsednici cesto citiraju skripte iz biblije u slucajevima slicnih tragedija , prosto je iznenadjenje kad jedan Demokrata zapocne svoj govor sa psalm 46

Još više kada se uzme u obzir da je on musliman, ako se ne varam...
veronika_kojen veronika_kojen 13:48 23.01.2011

Re: jezicke akrobacije manipulacije

Nije. Morao se pravdati pred "kolevkom demokracije" kako je hrišćanin



*da, znam da SAD nisu kolekva demokratije...
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:02 23.01.2011

Re: jezicke akrobacije manipulacije

Vrlo tolerantan hrišćanin, moram da primetim, jer priređuje privatne večere povodom bajrama.

da, znam da SAD nisu kolekva demokratije...

To mesto, nezavisno od mog mišljenja, je i tako odavno zauzela Grčka.
veronika_kojen veronika_kojen 15:10 23.01.2011

Re: jezicke akrobacije manipulacije

Vrlo tolerantan hrišćanin, moram da primetim, jer priređuje privatne večere povodom bajrama.


sumnjam da krišom praktikuje islam, iskreno...

Jelica Greganović

To mesto, nezavisno od mog mišljenja, je i tako odavno zauzela Grčka.


btw, uvek sam se pitala da li naziv može da se upotrebi za evropu uopšte...čula sam negde da je korišćen na taj način...
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:16 23.01.2011

Re: jezicke akrobacije manipulacije

sumnjam da krišom praktikuje islam, iskreno

Ne znam da li praktikuje i kako islam, ali znam od osoba koje su bile kod njega na bajramskoj večeri da je istu pravio.
nsarski nsarski 15:24 23.01.2011

Re: jezicke akrobacije manipulacije

Ne znam da li praktikuje i kako islam, ali znam od osoba koje su bile kod njega na bajramskoj večeri da je istu pravio.

On praktikuje sve sto je "prakticno". Evo ga "Baruh Obama" (kako su ga tada prozvali) na proslogodisnjem sederu za Passover (29. 03. 2010)



Slika je iz izraelskog lista Haaretz.
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:01 23.01.2011

A zar je to uopšte bitno

Evo ga "Baruh Obama"

pre ulaska u Belu kuću


klik na slik


No, to nije ništa neobično, niti loše kaotakvo







i otac mu

nsarski nsarski 16:09 23.01.2011

Re: A zar je to uopšte bitno

No, to nije ništa neobično, niti loše kaotakvo

Ne kazem da je lose, naravno. Nego, ako je pravio prijem za pocetak Bajrama to ne znaci da je Musliman. Zar se nisu bili obrusili na njega u predizbornoj kampanji zbog onog Dzeremaje svestenika koji je bio njegov duhovni savetnik u Cikagu? (Uglavnom njegovi politicki neprijatelji proturaju patku da je Musliman.)
veronika_kojen veronika_kojen 16:14 23.01.2011

Re: A zar je to uopšte bitno

nsarski
(Uglavnom njegovi politicki neprijatelji proturaju patku da je Musliman.)




Jelice?
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:38 23.01.2011

Re: A zar je to uopšte bitno

Ne kazem da je lose,

nisam to ni pomislio, profe
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:25 23.01.2011

Re: A zar je to uopšte bitno


Jelice?

Ja ne vidim ništa patkasto u tome da je neko, pa i Obama musliman. Shodno tome mi to nije kriterijum za političko neprijateljstvo. Što se mene tiče mož' da se moli kom god bogu hoće, sve dok drugi zbog toga ne trpe. A ako za svaki od većih šareno-verskih praznika pravi večeru za prijatelje, utoliko lepše, samo mora da pazi na liniju
Domazet Domazet 17:53 23.01.2011

Bez namere...

Jelica Greganović

Jelice?

Ja ne vidim ništa patkasto u tome da je neko, pa i Obama musliman. Shodno tome mi to nije kriterijum za političko neprijateljstvo.

...da vredjam ali ovo mi deluje prilichno neobaveshteno. Da su Obami ishchachkali bilo kakvu 'muslimanshtinu' on jednostavno ne bi postao predsednik USofA.
nsarski nsarski 17:58 23.01.2011

Re: Bez namere...

Da su Obami ishchachkali bilo kakvu 'muslimanshtinu' on jednostavno ne bi postao predsednik USofA.

Da, ovo je sigurno. Behu se naostrili na srednje ime (Husein), makar da impliciraju nesto nalik, ali nije proslo. Mada i danas ima gomila glasaca koji veruju da je Obama musliman, ako ne i Taliban. Ybg, slobodna zemlja, svako moze da misli sta zeli.
veronika_kojen veronika_kojen 18:00 23.01.2011

Re: Bez namere...

Mada i danas ima gomila glasaca koji veruju da je Obama musliman




A ja celog života mislila da su commies ateisti...
Domazet Domazet 18:22 23.01.2011

Mlada si pa ne kapirash...

veronika_kojen
Mada i danas ima gomila glasaca koji veruju da je Obama musliman




A ja celog života mislila da su commies ateisti...

...glasachku logiku. Ateisti su muslimani koji poturaju komunistichko zdravstvo. A Obama je josh gori. On je prikriveni ateista (vidi gore definiciju) pod uticajem kvazi-hrishcanskog crnog popa ekstremiste koji hoce da unishti Ameriku. A nije ni rodjen na Havajima. I koji otima pare od obichnih poreskih obveznika da bi spasavao krupni kapital koji finansira Tea Party. Shto mu nikako ne mogu prostiti aktivisti Tea Party.
Neko vec reche, demokratska zemlja pa mozhe da misli shta ko hoce. Mada ja sumnjam da su prava Demokratija. Ukinuli su ropstvo odavno...
antioksidant antioksidant 18:40 23.01.2011

Re: A zar je to uopšte bitno

nastavljamo niz?




veronika_kojen veronika_kojen 19:03 23.01.2011

Re: Mlada si pa ne kapirash...

Domazet
veronika_kojen
Mada i danas ima gomila glasaca koji veruju da je Obama musliman




A ja celog života mislila da su commies ateisti...

...glasachku logiku. Ateisti su muslimani koji poturaju komunistichko zdravstvo. A Obama je josh gori. On je prikriveni ateista (vidi gore definiciju) pod uticajem kvazi-hrishcanskog crnog popa ekstremiste koji hoce da unishti Ameriku. A nije ni rodjen na Havajima. I koji otima pare od obichnih poreskih obveznika da bi spasavao krupni kapital koji finansira Tea Party. Shto mu nikako ne mogu prostiti aktivisti Tea Party.
Neko vec reche, demokratska zemlja pa mozhe da misli shta ko hoce. Mada ja sumnjam da su prava Demokratija. Ukinuli su ropstvo odavno...



Mislem, super im logika
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:12 23.01.2011

Re: Bez namere...

Ja ne vidim ništa patkasto u tome da je neko, pa i Obama musliman. Shodno tome mi to nije kriterijum za političko neprijateljstvo.

da vredjam ali ovo mi deluje prilichno neobaveshteno.


Moj odnos prema tome ti izgleda neobavešteno?
Razumela bih da se ne slažeš sa njim, ali neobavešteno...
Domazet Domazet 19:53 23.01.2011

Pa kako da ti kazhem...

Jelica Greganović
Ja ne vidim ništa patkasto u tome da je neko, pa i Obama musliman. Shodno tome mi to nije kriterijum za političko neprijateljstvo

...Jelice ja nekako nisam mislio da ti gajish ambicije da budesh lichni Obamin politichki neprijatelj pa sam mislio da ono 'mi' treba da znachi da ti to ne prihvatash kao kriterijum za svrstavanje drugih u Obamine politichke neprijatelje. Bilo kako bilo, to je bio jedan od veoma pouzdanih indikatora da li neko (drugi) mozhe ili ne mozhe da smisli Obamu. I pretpostavljao sam, do tvog posta, da ti je to poznato. Na to se odnosila ona primedba o neobaveshtenosti...
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:31 23.01.2011

Re: Pa kako da ti kazhem...

Jelice ja nekako nisam mislio da ti gajish ambicije da budesh lichni Obamin politichki neprijatelj pa sam mislio da ono 'mi' treba da znachi da ti to ne prihvatash kao kriterijum za svrstavanje drugih u Obamine politichke neprijatelje. Bilo kako bilo, to je bio jedan od veoma pouzdanih indikatora da li neko (drugi) mozhe ili ne mozhe da smisli Obamu. I pretpostavljao sam, do tvog posta, da ti je to poznato. Na to se odnosila ona primedba o neobaveshtenosti...

Naravno da nisam imala te ambicije, ali je to kroz Veronikin komentar provučeno kao šala, na koju sam ja odgovorila, iznevši svoj lični stav po tom pitanju. Jeste mi poznato, ali u ovom slučaju sam ja, ponavljam, iznela svoj stav, bez ikakvih drugih pretenzija.
veronika_kojen veronika_kojen 20:47 23.01.2011

Re: Pa kako da ti kazhem...

ali je to kroz Veronikin komentar provučeno kao šala,


Dobro je, pomislila sam da sam se naljutila

Ne, samo sam mislila na to da Obama nije musliman. Da jeste, ne bi bio predsednik SAD-a.
nsarski nsarski 22:15 23.01.2011

Re: Mlada si pa ne kapirash...

Mislem, super im logika

Ta logika svetom vlada.
I, drugo, nemoj da koristis rec "logika" jer to vec upucuje na zaveru vas obrazovanih (a znamo mi gde se takvi kao ti obrazuju) protiv nas, country folk, koji zna sta treba da zna. Ne mozes da otvoris vrata na stali za konja, da da pri tome prase ne pobegne, rekli bi u Kanzasu. To svako normalan zna.
veronika_kojen veronika_kojen 23:35 23.01.2011

Re: Mlada si pa ne kapirash...

Ja apsolutno nemam pojma šta si sada rekao. Verovatno je do mene, nisam dovoljno, kahm, informisana ili inteligentna...Bez uvrede, ali ko su takvi kao ja? I kakvi prasići?
lakipingvin lakipingvin 23:48 23.01.2011

Re: Mlada si pa ne kapirash...

Ne mozes da otvoris vrata na stali za konja, da da pri tome prase ne pobegne, rekli bi u Kanzasu.


Goran Vučković Goran Vučković 00:02 24.01.2011

Re: Mlada si pa ne kapirash...

Verovatno je do mene, nisam dovoljno, kahm, informisana ili inteligentna...Bez uvrede, ali ko su takvi kao ja?

Zbunjeni
freehand freehand 00:05 24.01.2011

Re: Mlada si pa ne kapirash...

Ja apsolutno nemam pojma šta si sada rekao.

Hoće li ti biti duši lakše ako ti kažem da najčešće ni on ne zna šta je rekao?
Princip Nostradamus, još se utvrđuje količina mudrosti u njegovim trabunjanjima.
veronika_kojen veronika_kojen 00:11 24.01.2011

Re: Mlada si pa ne kapirash...

Goran Vučković
Verovatno je do mene, nisam dovoljno, kahm, informisana ili inteligentna...Bez uvrede, ali ko su takvi kao ja?

Zbunjeni


piglu, što ljudi ne zovu stvari njihovim pravim imenom
Goran Vučković Goran Vučković 00:18 24.01.2011

Re: Mlada si pa ne kapirash...

piglu, što ljudi ne zovu stvari njihovim pravim imenom

Zato što onda počinju da liče na ove koji umeju da otvore štalu a da ne puste prase napolje.

Domazet ti je napravio kompliment, a nsarski se nastavio i napravio karikaturu u ovom stilu (ovo je stanje 2004. čini mi se):

veronika_kojen veronika_kojen 00:23 24.01.2011

Re: Mlada si pa ne kapirash...

Ma, šalim se. Volim da se pravim glupljom neg što jesam. mislila sam da će ono moje s prasićima nekom biti smešno, ali očigledno nije


dakle, samo imam deficit u aktivnosti delova mozga zaduženih za-humor
Goran Vučković Goran Vučković 00:25 24.01.2011

Re: Mlada si pa ne kapirash...

dakle, samo imam deficit u aktivnosti delova mozga zaduženih za-humor

Što se toga tiče predlažem da osnujemo klub
veronika_kojen veronika_kojen 00:29 24.01.2011

Re: Mlada si pa ne kapirash...

Goran Vučković
dakle, samo imam deficit u aktivnosti delova mozga zaduženih za-humor

Što se toga tiče predlažem da osnujemo klub




konačno!

mislem, pošto se inače niko ne smeje mojim vicevima o nacistima, epilepsiji i eutanaziji, barem ću se osećati dobro znajući da imam podršku kluba...
freehand freehand 00:34 24.01.2011

Re: Mlada si pa ne kapirash...

mislem, pošto se inače niko ne smeje mojim vicevima o nacistima, epilepsiji i eutanaziji, barem ću se osećati dobro znajući da imam podršku kluba...

Kaći mi da završavaš školu za vaspitačicu?!
veronika_kojen veronika_kojen 00:36 24.01.2011

Re: Mlada si pa ne kapirash...

freehand

Kaći mi da završavaš školu za vaspitačicu?!




ne, nego za medicinsku sestru...

a što pitaš?
die hard die hard 00:53 24.01.2011

Re: jezicke akrobacije manipulacije


Valjda cu imati manje obaveza jednom pa ovoj temi posvetiti jedan blog.


Da i ja bas jedva cekam
die hard die hard 01:04 24.01.2011

Re: jezicke akrobacije manipulacije

Da ne govorim o Ben Frenklinu


Trebalo bi [i][/i]o Benu Frenklinu
die hard die hard 01:07 24.01.2011

Re: jezicke akrobacije manipulacije

On praktikuje sve sto je "prakticno".


A je li to nesto lose?
Bojan Budimac Bojan Budimac 01:22 24.01.2011

Re: jezicke akrobacije manipulacije

die hard
Da ne govorim o Ben Frenklinu


Trebalo bi [i][/i]o Benu Frenklinu

Popravio
dali76 dali76 05:31 24.01.2011

Re: jezicke akrobacije manipulacije

Nema sumnje da je Ben Franklin bio veliki protagonista prosvetiteljstva moze podici bez ; I sam veliki naucnik I istrazivac osnovao je prvo filozofsko udruzenje njegove pomoci.u tada jos kolonijalnoj Americi.
Medjutim on je jedini od founding fathers koji nije bas imao jasen prosvetiteljske principe u pogledu boga I politike .
Na ustavnoj konvenciji odrzanoj 1787 Franklin je trazio da 55 delegata iz tadasnje americke konfederacije koju je sacinjavalo 13 bivsih kolonija , pocnu konvenciju sa dnevnom molitvom upucenom bogu.
Izmedju ostalog rekao je tada I ovo:
Ako strela ne moze pasti na zemlju bez znanja boga, koliko je tek verovatno da se jedna imperija podigne bez njegove pomoci?

Kakvo je raspolozenje vladalo medju tadasnjom americkom elitom govori podatak da su samo trojica delegata ( od njih 55) podrzali ovaj Franklinov predlog o dnevnim molitvama.
Predlog ccak nije dosao ni na glasanje na istoj konvenciji.
Cak je I John Adamskoji je u jednom svom pismu Jefersonu spomenuo generalne principe hriscanstva kao principe americke revolucije odbacijo ovu ideju da sluzbenici vlade se mogu pozivati na tkzv “divine assistance “.

Naravno ovo nije smetalo predsedniku Bushu da obelodani kako je imao razgovor sa bogom u svezi Izreala ili predsedniku Obami da svoj govor zapocne sa psalm 46 (the old ttestament ).koji jasno implicira ugovorne veze izmedju boga I SAD.
Ideju koja je napustena sa prosviteteljstvom 18 stoljeca na cijim je principima izgradjena americka drzava.
Dakle ja bi bio prilicno dpazljiv a uzimam Ben Franklina kao primjer mada I njegova filozofska razmisljanja su daleko naprednija odrazmisljanja bivseg predsednika .


nsarski nsarski 05:58 24.01.2011

Re: Mlada si pa ne kapirash...

Ja apsolutno nemam pojma šta si sada rekao. Verovatno je do mene, nisam dovoljno, kahm, informisana ili inteligentna...Bez uvrede, ali ko su takvi kao ja? I kakvi prasići?

To je zezanje na racun Rosa Peroa, negdasnjeg kandidata za prezidentea. On je imao te "country" izreke i mislio da svi koji koriste troslozne ili strane reci su neprijatelji nas, folks. Ti, i slicni tebi su intelektualci, uvek sumnjivi nama country folks. Tom prilikom je cesto pominjao domace zivotinje ("ne mozes da nahranis konja, i da ocekujes da nece da pije vodu", ili neki slican biser koji niko nije razumeo).
Evo istinskog citata:
If someone is blessed as I am is not willing to clean out the barn, who will?

Eagles don't flock, you have to find them one at a time.
Ross Perot

Failures are like skinned knees, painful but superficial.
Ross Perot

ovog genija iz "naroda" (milionera, btw).



(Slutim da ne razumes jer si ti jos uvek vukla kesu po prasini kad je Perot bio legenda. A mozda se nisi bila ni rodila - mozda si tada bila samo sjaj u oku tvojih roditelja.)
zoja444 zoja444 06:21 24.01.2011

Re: Mlada si pa ne kapirash...

mozda si tada bila samo sjaj u oku tvojih roditelja


kakva lepa recenica.
ozbiljno.
nsarski nsarski 06:29 24.01.2011

Re: Mlada si pa ne kapirash...

kakva lepa recenica

To je engleska fraza - at that time I was just a glitter in the eyes of my parents.
zoja444 zoja444 06:41 24.01.2011

Re: Mlada si pa ne kapirash...

fenomenalno zvuci.
dali76 dali76 07:11 24.01.2011

Re: jezicke akrobacije manipulacije

Zanimljivo je recimo da pocetak politicke polarizacije u Americi korenspondira sa pocecima kablovske televizije.
Medijske kuce koje se bave politikom jednostavno su se nasle na konkurentnom trzistu gdje se svaka kuca logicno bori za svoje gledaoce.
Ako Amerikanci vole Jerry Spring show stil emisije onda su politicke medijske kuce morale ,da bi opstale na trzistu, gleddaocima ponuditi upravo takvu vrstu programa.
Znaci skandali, politicki sukobi , svadje su postale taj neophodan omot politickih emisija koje su omogucavale medijima opstanak iliti konkurentnost .
U tom kontekstu ne cudi zasto je zapaljiva politicka retorika, posebno vidljiva u zadnje dve godine , je postala toliko cest prizor na americkim medijima koji se bave politikom.
Polrizacija je mnogo izrazenija medju samom politickom elitom nego sto je slucaj u samom drustvu .
Tako da extremni stavovi ,bilo koje ideoloske orijentacije, dobijaju , neobicno znacajnu ulogu na medijima.
Sa druge strane vecinska ,kako ju je onomad Nikson nazvao, tiha amerika , gubi svoju vaznost u periodu izmedu izbora.
Naravno glasovij su najbitnija stvar tako da se politicari moraju I te kako okrenuti prema centru.
Zato me I cudi da su Republikanci odabrali Saru Palin da bude prije dve godine kandidat za potpresednika.
Prilicno sam siguran da bi njena kandidatura za sljedece izbore bila “smrtna presuda “ Republikanske stranke. Sto kaze analiticar Richard murray tesko je poverovati da su Republikanci skloni bas takom samoubistvu.
Sa druge strane koliko je extremizam dobio na vaznosti pokazuje podatak da je ,medju ostalim faktorima, katastrofalnom porazu Demokrata u proslogodisnjim izborima za Kongres upravo kumovala I te kako aktivna kampanja Sare Palin.
Naravno bilo bi pogresno u trouglu javnosti, politicara I medija za sve optuziti iskljucivo medije ali oni I te kako imaju odgovornost za svoje “ framing akrobacije.
Nekad je u Americi patriotizam bilo ozbiljno istrazivacko novinarstvo danas je to, kako se cini, maltene izdaja drzave ilimozda samog boga.
veronika_kojen veronika_kojen 10:37 24.01.2011

Re: Mlada si pa ne kapirash...

zoja444
mozda si tada bila samo sjaj u oku tvojih roditelja


kakva lepa recenica.
ozbiljno.


Odista lepa. hvala, nsarski
leonardo92 leonardo92 23:42 24.01.2011

Re: A zar je to uopšte bitno

Uglavnom njegovi politicki neprijatelji proturaju patku da je Musliman.

Mozda je malo pretenciozno reci da je u pitanju novinarska patka. Pre izgleda da stvari nisu bas jasne po tom pitanju. Nije bitno da li je Musliman ili Hriscanin. Ali je bitno da li je lagao po tom putanju. Zanimljiv osvrt: some facts by Daniel Pipes:
[url=http://www.danielpipes.org/5544/barack-obamas-muslim-childhood][/url]
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:58 25.01.2011

Re: A zar je to uopšte bitno

some facts by Daniel Pipes

Jako je teško očekivati bilo kakva fakta od Danijela Pajpsa kad su u pitanju islam i muslimani.

Naravno, ko hoće može da mu veruje, it's a free internet.
nsarski nsarski 01:13 25.01.2011

Re: A zar je to uopšte bitno

Zanimljiv osvrt: some facts by Daniel Pipes:

Daniel Pipes i facts?! I sincerely hope you are joking.
leonardo92 leonardo92 06:15 25.01.2011

Re: A zar je to uopšte bitno

Znam, znam lik je desnicar mada ima PhD sa Harvarda (nije bas da je danas to neko merilo)...mada ga ti verovatno ne gotivis jer je failed mathematician.
Ipak, on je uglavnom preneo clanke iz drugih novina (da izbegnemo njegov sud jel). Zato sam i rekao facts (not his opinion).
nsarski nsarski 07:55 25.01.2011

Re: A zar je to uopšte bitno

Znam, znam lik je desnicar mada ima PhD sa Harvarda (nije bas da je danas to neko merilo)...mada ga ti verovatno ne gotivis jer je failed mathematician

Da, posebno zato sto je los matematicar! Iskren da budem, zato ni Hitlera ne cenim: bio je los slikar.
S druge strane, Ahmed Chalabi je odlican matematicar (ima PhD sa MIT), pa ga izuzetno cenim.
alselone alselone 08:53 26.01.2011

Re: A zar je to uopšte bitno

nsarski

Da, posebno zato sto je los matematicar! Iskren da budem, zato ni Hitlera ne cenim: bio je los slikar.


nsarski nsarski 16:39 23.01.2011

Breaking news!

Upravo je panel u Izraelu doneo konacnu odluku posle istrazivanja o tome sta se desilo prilikom intervencije na brodu Mavi Marmara kada su komandosi zauzeli brod koji je nosio humanitarnu pomoc u pojas Gaze, u medjunarodnim vodama, i kojom prilikom je ubijeno 9 ljudi (ima ih i nestalih, ali to je druga prica). Dakle, njihova odluka glasi da je napad bio legalan i u skladu sa medjunarodnim zakonima. Turci nisu bas srecni sa ovom formulacijom.

Konkretno, "komandosi su bili izlozeni napadima, i njihova reakcija je bila u skladu sa medjunarodnim zakonima". Pretpostavljam da, vodjeni istom logikom, i pirati iz Somalije mogu da se pozovu na taj zakon. Oni takodje uskacu u brodove u medjunarodnim vodama i pucaju ako se neko suprotstavi.
Najiskrenije, ja mislim da je ovo sjajno! Otvara nova prostranstva za istrazivanje onima koji se bave jezikom politike.


P.S. Vest je preneta iz NY Timesa-a Israeli Panel Rules Flotilla Raid Legal
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:01 23.01.2011

Re: Breaking news!

nsarski
Turci nisu bas srecni sa ovom formulacijom.

Priličan understatement
Reakcija preživelih
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:12 23.01.2011

Re: Breaking news!

Turska istraga nije još privedena kraju, ali je povodom zaključenja izraelske odlučila da podeli sa javnošću neke od svojih.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana