Mediji| Muzika| Nostalgija| Umetnost| Život

I pijan ja vas ipak volim

alexlambros RSS / 24.01.2011. u 15:32

AleXandar Lambros

Joj, krasno i divno kak se samo volimo. Al meni opet nešto neprijatno. Sve se pribojavam istrčaću se s nekim neprimerenim komentarom. Tipa, „a sad nismo barbari, sad smo prijatelji stari", ili „da li bi ovakva ekstaza bila u Hrvatskoj za Miki Jevremovićem, recimo?". I on beše neka velika jugoslovenska zvezda, zar ne? Ili „čekaj, zar ne beše ona srala žestoko, još se sećam onog njenog nastupa sa Nenom Kunijević na francuskoj TV?". Al, ćutim, ne mogu, da mi neko ne pomene Srebrenicu, nemam stvarno tih nerava.

Međutim, gledam snimke, čitam izveštaje. Tereza se oseća „ka doma", u Spensu i SC kolektivni orgazam, sa sve teškim uzdasima i suznim očima. Mislim, drago mi što je niko ne gađa trulim voćem i što se oseća kao doma, al sve mi nešto otužno. Joj, ne znam ...

Pitaću kevu. Majka je bila žestok Terezin fan. U kući smo imali sve Terezine ploče i ploče Ksenije Erker. Vodila me je na koncert u halu „Jezero" pre X godina. (Tada smo videli Terezu kako izlazi, u bundi i pratnji nekih ljudi. Prvi put sam video veliku zvezdu izbliza i mora da sam blenuo ... Uz osmeh me opomenula da ne grizem usta. Eto, pamtim i danas).

Dakle, nek keva presudi. Ona mi u ovom trenutku izgleda kao jedina kompetentna. Em je fan, em je zdravorazumska žena koja nit konta nit se udubljuje u argumentaciju ovog tipa - umetnost ne poznaje granice, nacionalnost, veroispovest .... (dopisati ovde). Sluša svoje srce/razum i ne smućuje se tako lako kao ja.

Ja: „Dolazi Tereza u Beograd."
Keva: „Znam, čula sam."
Ja: „'Oćeš da ideš?"
Keva: „Ne pada mi na pamet!"
Ja: „Štoooo?" (tobož vrlo iznenađen)
Keva: „Što je tolko srala da ne znam uopšte kako je sada uspela da pojede sva ta govna".

U, bre. Ni dilema čak.

Večito nešto dubinjaš, rekla bi moja kuma. Jebi ga. Obećao sam sebi nad intervjuom Mire Furlan tamo negde početkom devedesetih, da nikad, ali nikad, neću dopustiti sebi da ikoga prosuđujem po bilo kom od gore navedenih kriterijuma, te da ću prosuđivati samo nečiju umetnost bez obzira koliko mi umetnikovi stavovi bili neprihvatljivi ili odvratni. Bio sam užasno dirnut što su Furlan uznemiravali noću telefonom i nazivali je četničkom kurvom dok je ona iskreno bila zaprepašćena da neko nije u stanju da shvati da umetnost ne poznaje kategorije nacionalnog.

Leni Rifenštal je dobra umetnica! Pa zar nije? Ivlin Vo („Povratak u Brajdshed") je podržavao ustaše, što uporno pokušavam da prenebregnem i zadržim se samo na romanu.

I tako, ponavljam sebi, k'o da samog sebe ubeđujem - „Tereza je super pevačica! Što peva žena, alal joj."

I peva. Znam. Al opet mi nešto bezveze.

Ipak, nismo mi baš čisti, a? Sećam se devedesetih. Besni rat, Srbi pod najlonom i u traktorima ... A na radiju Kragujevac trešte „Kolonija", Tajči i „Magazin". Svako grandovsko smeće je čista umetnost u poređenju sa ovim. Al, eto ...

Režu se za Cecom al je ne zovu. Ceca kaže da svejedno nemaju dovoljno veliki stadion za nju ( a nisu oni Bizantinci pa da se okupljaju po poljanama, razume se). Al me mnogo zanima kako bi izgledao Mikijev koncert u „Lisinskom"!

Izlazi Miki i počinje - „Pijem a ne znam čemu sve to, i pijan ja vas ipak volim"

 

 

Atačmenti



Komentari (578)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maca22 maca22 15:40 24.01.2011

1.

wukadin wukadin 15:43 24.01.2011

jesam li prvi

Da malo opletem...
Misssiiimmm... razumeo bih ja u potpunosti bilo koga ko se drži stava. Razumeo, ali ne i opravdao, ili kako već beše. Nije bitno... Valjda je Oliver Dragojević tako rekao da nikad neće doći u Beograd i (do sada) nije došao. Poštujem.
A ovako... Mada, imala je ona razloga da nas mrzi, pitati Nevojšu Jevrića, ako se ne varam. Imao je zanimljiv reportaža s dubrovačkog ratišta. I slika na kojima je i on akter
Ovako je pljunula na sebe.
Sa druge strane je valjda Borino obećanje dato "bečkim konjušarima", koji inače za***aše sve iz ex-SFRJ...
nestor92 nestor92 15:43 24.01.2011

Uvijek je ...

... postojala ta kemija između hrvatskih pjavača i našeg ( mislim na građane Srbije i ne dijelim ih po nacijama ) širokog ćetnićkog srca.

Ili je i to vid velikosrpskog imperijalnog nacionalizma?

Uvek sam cenio Olivera Dragojevića zbog doslednosti. On neće da mi peva, ja to poštujem i neću da ga slušam.

Prijatelji stari gdje ste ...
wukadin wukadin 15:46 24.01.2011

Re: Uvijek je ...

Kako isto mislimo za Dragojevića. Bar je dosledan za razliku od srpskog prezimenjaka, scenariste...

Prijatelji stari gdje ste ...


Spuštava se ja na veše uže
Umalo se uže ne pretrže
Od tada smo viši prijatelji
U glavu mi pamet ućeraste

maca22 maca22 15:48 24.01.2011

Re: Uvijek je ...

Ova druga fotka, smejem se, jel to fotošop? :)
alexlambros alexlambros 15:49 24.01.2011

Re: Uvijek je ...

maca22
Ova druga fotka, smejem se, jel to fotošop? :)

nije
maca22 maca22 15:57 24.01.2011

Re: Uvijek je ...

Ne znam kojom prilikom su one snimljene zajedno. JK je bila predgrupa Terezi?

jeca hamlet :))
polarno_prase polarno_prase 18:31 24.01.2011

Re: Uvijek je ...

nestor92
Uvek sam cenio Olivera Dragojevića zbog doslednosti. On neće da mi peva, ja to poštujem i neću da ga slušam.

Doslednost ograničenosti i kretenizmu. Bravo.
maca22 maca22 18:36 24.01.2011

Re: Uvijek je ...

Što jes, jes, ne vidim razlog ni da se njegov lik ceni, ako se ceni muzičko delo.
nestor92 nestor92 19:26 24.01.2011

Re: Uvijek je ...

polarno_prase
nestor92
Uvek sam cenio Olivera Dragojevića zbog doslednosti. On neće da mi peva, ja to poštujem i neću da ga slušam.

Doslednost ograničenosti i kretenizmu. Bravo.


freeconstantinople freeconstantinople 20:06 24.01.2011

Re: Uvijek je ...

Doslednost ograničenosti i kretenizmu. Bravo.

jbga
večina ljudi cijeni Olivera preko zbog tekstova Zdenka Runjića. Tako osobine jedne lirske duše pripisuju jednoj muškoj štraci i notornom alkosu
JJ Beba JJ Beba 20:28 24.01.2011

Re: Uvijek je ...

freeconstantinople
Doslednost ograničenosti i kretenizmu. Bravo.

jbga
večina ljudi cijeni Olivera preko zbog tekstova Zdenka Runjića. Tako osobine jedne lirske duše pripisuju jednoj muškoj štraci i notornom alkosu

možda ti Olivera poznaješ bolje, al ne možeš da osporiš da je muziku Zdenka Runjića Oliver otpevao najbolje na svetu. Sumnjam da bi bilo ko drugi od tih pesama napravio ovo što su sada. možda Oliver kao čovek i jeste govno, ti bolje znaš, alda peva ko bog, to fakat.
za vreme najžešćeg rata u Hrvatskoj po Beogradu su se pevale Oliverove pesme po svim mogućim spalvovima, svdbama i ostalim vašarima.I ne samo da su se pevale njegove pesme, nego su mnogi izgradili karijere imitirijaču njega.



jedan.kub jedan.kub 22:05 24.01.2011

Re: Uvijek je ...

Ne znam kojom prilikom su one snimljene zajedno. JK je bila predgrupa Terezi?

Mene to uopste ne cudi jer su istog karaktera.
wukadin wukadin 09:09 25.01.2011

Re: Uvijek je ...

maca22
Ne znam kojom prilikom su one snimljene zajedno. JK je bila predgrupa Terezi? jeca hamlet :))


Ipak ne mogu da verujem
Iza svakog ugla vreba... JK ... Keba
maca22 maca22 12:57 25.01.2011

Re: Uvijek je ...

Moj drug rece: "Ale se Konan ofucao "
freeconstantinople freeconstantinople 00:00 26.01.2011

Re: Uvijek je ...

mogućim spalvovima, svdbama i ostalim vašarima

ako nije bilo i po saranama onda nije komplet doživljaj .
sesili sesili 15:45 24.01.2011

Alal joj!

Mislim, tvojoj kevi, potpuno je u pravu.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 15:49 24.01.2011

lepo ti je majka rekla

„Što je tolko srala da ne znam uopšte kako je sada uspela da pojede sva ta govna".
maca22 maca22 15:50 24.01.2011

Re: lepo ti je majka rekla

"Moja majka je zdravo pametna žena" - S.Sremac. :)
mlekac mlekac 23:36 24.01.2011

Re: lepo ti je majka rekla

Kao i tvoja mama - cenim iskrenost a ne foliranje, stoga:
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:53 24.01.2011

miki u zagrebu

Nije Jevremovic nego Ilic i nije Lisinski nego Arena ali je Miki u Zagrebu.



nestor92 nestor92 16:03 24.01.2011

Priča iz Vojske

Pa, davne osamdeset i neke za vreme zabave povodom susreta vatrogasnih društava iz okoline Koprivnice na kojoj sam pevao u sklopu vojničkog orkestra zabavne muzike zamolili su nas lokalci da "posude naše instrumente za vrijeme pauze".

Mi očekivali neke popevke a počelo je "Smej se, smej, uvek se smej...".

Jedino ne znam da li se on ofirao da neće "nikad" pevati u Hrvatskoj...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:16 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske


Jedino ne znam da li se on ofirao da neće "nikad" pevati u Hrvatskoj...


Ni ja, ali ni alexlambros ne pise. Cini mi se da je M.J. pomenuo pitajuci se da li bi neko iz Srbije imao istu dobrodoslicu u Zagrebu. Evo sta kaze:

"da li bi ovakva ekstaza bila u Hrvatskoj za Miki Jevremovićem, recimo?"

Ali mozda je mislio i na Jevremovicevo ofiranje. U tom slucaju moja poenta sa drugim Mikijem masi ako ovaj nije imao slicne izjave.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:45 24.01.2011

Iskreno,

Terezu Kesoviju nikada nisam volela, ni pijana ni trezna, ni nju ni njeno pevanje, prosto ne volim patetiku, i ne volim ljude koji se prodaju zlim režimima.
A ona se itekako prodavala '90-ih Tđmanovom HDZ-u, za čiji glavni odbor je bila jedan od kandidata.
Zato mi je njeno "prijatelji stari gdje ste" pred koncert u Bgd i samonaklapanje o ljudima dobre volje uvreda za IQ i

Uostalom, nije to bilo pre par vekova:

"Bio je to delirij kada smo Vlakom slobode preko Knina poslije "Oluje" došli. Sjećam se ludog, čarobnog Splita kada nas je oduševljeno mnoštvo dočekalo, a predsjednik im je rekao: Što još hoćete? Tada se splitskom rivom zaorilo 'Vukovar!', a ja sam bila pokraj predsjednika, vidjela mu suze u očima i to jako puno govori o njemu kao čovjeku", otkrila je slavna umjetnica.
(http://www.index.hr/vijesti/clanak/tudjman-u-slikama-nitko-da-ne-dodje-do-prijatelj-drag/367150.aspx)

Vična dodvoravanju svim aktualnim političkim koncepcijama je i Tereza Kesovija. Ne želimo ovdje umanjiti značenje ove zaista velike pjevačice u glazbenoj povijesti naših prostora, no slavna Konavoka za vrijeme bivše države bila je izrazito bliska i “na usluzi” samom državnom vrhu i Josipu Brozu Titu, a kad se Juga raspala, postala je dvorska pjevačica HDZ-a i zabavljačica Franje Tuđmana. Tereza je nekadašnjoj državi tepala nježno “Jugoslavijo, volim te”...
˙http://vijesti.gorila.hr/gorilopedija/lifestyle/glazba/pjesme_kojih_se_pjevaci_srame)

Tereza u Kninu 2004.



Iako do onomad "Volimo istu zemlju, istu majku..."



Samo je pitanje cene...
maca22 maca22 17:27 24.01.2011

Re: Iskreno,

Jelica je objasnila. Blog može da se zaključa.
apach92 apach92 19:26 24.01.2011

Re: Iskreno,

upravo, Jelica je skroz objasnila. Ni ja bas nikad nisam voleo njenu muziku.

I stoji da umetnost ne poznaje granice.

Ali stoji i da umetnici(a Tereza to, nesumnjivo, jeste) itekako znaju da postave granice svojim glupim izjavama i mesanjem u politiku.

A to ima svoju cenu. Nesto nam svima bezveze.
freehand freehand 20:09 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

"da li bi ovakva ekstaza bila u Hrvatskoj za Miki Jevremovićem, recimo?"

Možda bi i bila za Mikijem Jevremovićem?
Možda to -jem, taj prokleti rodbrojpadež kvari srpsko-hrvatsku sreću, bratstvo i jedinstvo, bar koliko i autorov jezik?
Inače, dobro mu je ovo o Tereza Kesoviji.
koksy koksy 20:22 24.01.2011

Re: Iskreno,

Terezu Kesoviju nikada nisam volela, ni pijana ni trezna, ni nju ni njeno pevanje, prosto ne volim patetiku, i ne volim ljude koji se prodaju zlim režimima.
A ona se itekako prodavala '90-ih Tđmanovom HDZ-u, za čiji glavni odbor je bila jedan od kandidata.
Zato mi je njeno "prijatelji stari gdje ste" pred koncert u Bgd i samonaklapanje o ljudima dobre volje uvreda za IQ i


Ja se potpuno slažem. Ali, imam i izvesnu dozu razumevanja za neke njene postupke. Misleem, da mi neko zapali kuću to bih nekako i podneo ali da mi se popiša u bazen, e tu bih mu već četničku nanu-naninu!
Govorim, naravno, hipotetički jer - nemam bazen.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:27 24.01.2011

Re: Iskreno,

Ali, imam i izvesnu dozu razumevanja za neke njene postupke. Misleem, da mi neko zapali kuću to bih nekako i podneo ali da mi se popiša u bazen, e tu bih mu već četničku nanu-naninu!
Govorim, naravno, hipotetički jer - nemam bazen.

I ja sve to razumem, ali i dalje ne mogu da razumem članstvo u ratnohuščačkoj stranci i prijateljevanje sa njenim liderom, kao ni kasnije pevanje nad tuđim spaljenim kućama. Upravo zato što je sama doživela deo toga, bi se moglo očekivati da razume i tuđu muku i jad.
Sepulturero Sepulturero 20:36 24.01.2011

Re: miki u zagrebu

Arhiva

Да, али тај Мики је политички врло коректан за нашу бившу браћу. Неке му се изјаве не разликују баш много од Кесовијиних.
Exitus Letalis Exitus Letalis 21:24 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

"da li bi ovakva ekstaza bila u Hrvatskoj za Miki Jevremovićem, recimo?"

pogrešan primer.
miki jevremović je š pevač i teži nacoš.

ajmo recimo balaševića!

freehand freehand 21:29 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

pogrešan primer.
miki jevremović je š pevač i teži nacoš.

A Balašević je de luxe pevač i laki kicoš?
Exitus Letalis Exitus Letalis 21:34 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske





freeconstantinople freeconstantinople 21:38 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

A Balašević je de luxe pevač i laki kicoš?

pa njega preporučuju knjižničarke sa ladnim trajnama deci.A oni što ručice podižu vešto pišu pisane radove o dubini njegove patetike
Exitus Letalis Exitus Letalis 21:38 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

freehand
pogrešan primer.
miki jevremović je š pevač i teži nacoš.

A Balašević je de luxe pevač i laki kicoš?


govorim o tome kako je dočekan u zg.
al da je bolji od mikija, tu nema dileme.
malo ko nije bolji od mikija jevremovića, ako mislimo na istog pevača.
onog malog što peva tuđe pesme onako u falsetu.
freehand freehand 21:43 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

Exitus Letalis
freehand
pogrešan primer.
miki jevremović je š pevač i teži nacoš.

A Balašević je de luxe pevač i laki kicoš?


govorim o tome kako je dočekan u zg.
al da je bolji od mikija, tu nema dileme.
malo ko nije bolji od mikija jevremovića, ako mislimo na istog pevača.
onog malog što peva tuđe pesme onako u falsetu.

Pa ne znam baš. Prvo, ne znam da je Miki nacoš; drugo - ako je do pevanja - nisu za poređenje. Balašević je radio neke fine stvari dok nije umislio da zna da peva.
A poslednjih jedno petnaest godina peva jedan isti čardaš i jednu tugovanku. Jebem li ga ako ima neko da razlikuje te podnaslove...
natasavb natasavb 21:44 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

pogrešan primer.
miki jevremović je š pevač i teži nacoš.

ajmo recimo balaševića!


I taj je primer pogresan.
Balasvic nikad nije stajao pored Milosevica kojem je blista suza u oku.
"Tereza: Kao danas pamtim kako nas je ludi, čarobni Split u deliriju dočekao

"Bio je to delirij kada smo Vlakom slobode preko Knina poslije "Oluje" došli. Sjećam se ludog, čarobnog Splita kada nas je oduševljeno mnoštvo dočekalo, a predsjednik im je rekao: Što još hoćete? Tada se splitskom rivom zaorilo 'Vukovar!', a ja sam bila pokraj predsjednika, vidjela mu suze u očima i to jako puno govori o njemu kao čovjeku", otkrila je slavna umjetnica.
"
JJ Beba JJ Beba 21:45 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

malo ko nije bolji od mikija jevremovića, ako mislimo na istog pevača.
onog malog što peva tuđe pesme onako u falsetu.


i tera frizuru na Đaju
alselone alselone 21:47 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

freeconstantinople

pa njega preporučuju knjižničarke sa ladnim trajnama preporučuju deci.A oni što ručice podižu vešto pišu pisane radove o dubini njegove patetike


joj kako je mnogima tako lako djoleta popljuvati, joj smejurije...
- Da sam drhtao pred zmajem, videli su oni iz prikrajka.
Exitus Letalis Exitus Letalis 21:49 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

pazi split!
šačica!

alselone alselone 21:55 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

freehand

A poslednjih jedno petnaest godina peva jedan isti čardaš i jednu tugovanku. Jebem li ga ako ima neko da razlikuje te podnaslove...


za poslednjih petnaest godina sam saglasan, al' Ono pre...?
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:07 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

natasavb
pogrešan primer.
miki jevremović je š pevač i teži nacoš.

ajmo recimo balaševića!


I taj je primer pogresan.
Balasvic nikad nije stajao pored Milosevica kojem je blista suza u oku.
"Tereza: Kao danas pamtim kako nas je ludi, čarobni Split u deliriju dočekao

"Bio je to delirij kada smo Vlakom slobode preko Knina poslije "Oluje" došli. Sjećam se ludog, čarobnog Splita kada nas je oduševljeno mnoštvo dočekalo, a predsjednik im je rekao: Što još hoćete? Tada se splitskom rivom zaorilo 'Vukovar!', a ja sam bila pokraj predsjednika, vidjela mu suze u očima i to jako puno govori o njemu kao čovjeku", otkrila je slavna umjetnica.
"


ej, nataša, znam sve to. i gadi mi se.
i josipa lisac je klečala pred tuđmanom, onako sva u belom.

ja samo odgovaram na pitanje da li bi miki jevremović bio tako dočekan u
zagrebu.
ne bi i nema rašta.
balašević je donirao lovu za dečiju bolnicu u rijeci.
donirao je i ovde.
ja ne idem na njegove koncerte niti imam bilo koji cd, ploču etc.
on nije samo pevač. on je kompozitor i izvođač ... i humanitarac ...

al ovde sve sami muzički kritičari.
kao, nikakav je. ok, nije nikakav.
mada tema nije to.
znamo šta je tema.

mnogi ne pamte da je muzička urednica suspendovana sa rts-a jer je
pustila pesmu "e moj druže beogradski".

natasavb natasavb 22:21 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

ej, nataša, znam sve to. i gadi mi se.
i josipa lisac je klečala pred tuđmanom, onako sva u belom.

ja samo odgovaram na pitanje da li bi miki jevremović bio tako dočekan u
zagrebu.
ne bi i nema rašta.

Pravo da ti kazem ne zanimaju me ni Tereza, ni Balasevic, kao ni mnogi drugi, samo mislim da postoje ljudi koji su i tamo i ovde dobrodosli i oni koji to nisu (i tamo i ovde) i da tu nema neke velike razlike.
Ovde nema ko nije gostovao, od Magazina do Rundeka i ne secam se da je bilo nekih problema, vec su sale bile pune,kao na Balasevicevim koncertima tamo.

Tereza je dosla po pare, a ocito ima onih koji zele da joj ih daju. Samo meni sve to malo bljak, posle svih njenih izjava i onih onda , a i ovih sad o ljubavi, kao sto bi mi bilo da recimo Ceca sutra ode i napravi koncert u Hrvatskoj.
krkar krkar 22:26 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

mnogi ne pamte da je muzička urednica suspendovana sa rts-a jer je
pustila pesmu "e moj druže beogradski".


Anica Nonveje, da ne ostane anonimna. Dešava se 1991, u vreme sveopšteg naci(onalnog) orgijanja.
freehand freehand 22:26 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

Aman, bre:
pogrešan primer.
miki jevremović je š pevač i teži nacoš.

ajmo recimo balaševića!

Ovo su tvoje reči, ništa imputirano, ništa izvađeno iz konteksta!
Kad je o Balaševiću reč - nema bolje pesme od "Al se nekad dobro jelo"; i još deset-dvadeset, dok nije izgubio špurijus i utopio se u dve rime i tri akorda.
Ali, nije to tema.
Mada, sećam se ja nekih njegovih viceva, sa koncerata osamdesetih, o belim kapicama što pričaju na lj. I nekih izjava s' početka devedesetih o bivšoj braći, i srećnom putu.
Ali on fakat nije Miloševiću lizao dupe, niti je pozivao na rat i nasilje.
Tako da je besmisleno porediti ga sa MikiJevremovićem što bi rekao uvaženi domaćin, jerbo nisu za poređenje. Miki je daleko bolji pevač tuđih, Đoka svojih pesama.
A ni poređenje sa gosparkom Kesovijom nema smisla jer je Balašević za nju Master Yoda i Mahatma Gandi u jednoj osobi.
jesen92 jesen92 22:37 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

pazi split!
šačica!
...to nije sporno...Balasevica u Hrvatskoj vole!!! on je tamo isao i devedesetih medju prvima ako ne i prvi...Ali Balasevic zaista nije primer za ovaj post o Terezi...koliko sam ja shvatila nije rec o njenom pevanju vec o njenom ponasanju i govoru "nekad i sad"....
Nije primer ni Mirislav Ilic...ne znam kada je gostovao u Zagrebu(ne vidi se na snimku)ali verujem da je broj Hrvata na tom koncertu jednocifren broj...ono su sve Srbi i Bosanci, garant....
Ne mogu da se setim ni jednog naseg dobrog pevaca a da se proseravao kao Tereza pa otisao tamo da peva...
mikimedic mikimedic 22:54 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

preporučuju knjižničarke sa ladnim trajnama preporučuju deci


nisam znao da sam promenio pol, zaposlio se u knjiznici i stavio trajnu. .

a i nisam vikao 'ne daj kosovo', bar ne tad.


.A oni što ručice podižu vešto pišu pisane radove o dubini njegove patetike


angie01 angie01 22:56 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

do Rundeka i ne secam se da je bilo nekih problema,


sem shto su ga prebili u centru grada!
mikimedic mikimedic 22:56 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

Balasvic nikad nije stajao pored Milosevica kojem je blista suza u oku.




krkar verovatno ima drugacije informacije...
mikimedic mikimedic 22:58 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

Da sam drhtao pred zmajem, videli su oni iz prikrajka


samo retki nadju retke...
freehand freehand 23:01 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

mikimedic
Balasvic nikad nije stajao pored Milosevica kojem je blista suza u oku.




krkar verovatno ima drugacije informacije...

Mani to, Miki, nego ti se, eno, Grof saspomamio na drugoj strani...
natasavb natasavb 23:01 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

angie01
do Rundeka i ne secam se da je bilo nekih problema,


sem shto su ga prebili u centru grada!


Ovde je bilo reci o koncertima, kako se publika ponasala na njima i koliko je bilo, a budala svugde ima. Mislis da nije moguce da se isto to desi nekom ko ode tamo da svira? Ili letuje, svejedno.
mikimedic mikimedic 23:18 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

Mani to, Miki, nego ti se, eno, Grof saspomamio na drugoj strani...


verovatno preregistrovao auto pa casti...
mlekac mlekac 23:29 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

krkar
mnogi ne pamte da je muzička urednica suspendovana sa rts-a jer je
pustila pesmu "e moj druže beogradski".


Anica Nonveje, da ne ostane anonimna. Dešava se 1991, u vreme sveopšteg naci(onalnog) orgijanja.

Pustao ju je i Kremer na II programu radija, pa nije bio suspendovan. Al' ajde - II program je bio "infant terible" RTS-a u to doba...
freehand freehand 23:59 24.01.2011

Re: Priča iz Vojske

Zar nije Radio Beograd tada bio druga kuća?
spadalo92 spadalo92 07:05 25.01.2011

Re: Priča iz Vojske

nema bolje pesme od "Al se nekad dobro jelo"

A "Ne volem"?
freeconstantinople freeconstantinople 07:26 25.01.2011

Re: Priča iz Vojske

natasavb
pogrešan primer.
miki jevremović je š pevač i teži nacoš.

ajmo recimo balaševića!


I taj je primer pogresan.
Balasvic nikad nije stajao pored Milosevica kojem je blista suza u oku.
a
pevanje Titu maršalu , legendi toj ....
čovijek je uvijek bioi najveći režimski pjevač svih naših naroda i narodnosti,
samo se devedesetih okrenuo "globalnijim režimima"
mada bilo je i
negde kad "antišiptarska politika" bila podržana od saveznih organa i svih republika i pokrajine
mlekac mlekac 08:09 25.01.2011

Re: Priča iz Vojske

freehand
Zar nije Radio Beograd tada bio druga kuća?

Common mistake, my dear Watson...


Radio Beograd je ono "R" u skracenici.

Bio i ostao jos od RTB, pa do RTS.

Jedino su zgrade razdvojene. Radijska je u Hilandarskoj, a televizijske u Takovskoj i na Kosutnjaku.

Inace, ista kuca, isti generalni, isto racunovodstvo, nego mladja sestra obicno prva pada u oci.
mikimedic mikimedic 08:15 25.01.2011

Re: Priča iz Vojske

negde kad "antišiptarska politika" bila podržana od saveznih organa i svih republika i pokrajine


rekoh onomad krkaru - ajde i tebi.

pre takvog podmetanja ne bi bilo lose proveriti datume...
koksy koksy 08:42 25.01.2011

Re: Priča iz Vojske

I taj je primer pogresan.
Balasvic nikad nije stajao pored Milosevica kojem je blista suza u oku.


Tačno. On ostaje veran drugu Titu do groba.
alselone alselone 08:52 25.01.2011

Re: Priča iz Vojske

koksy

Tačno. On ostaje veran drugu Titu do groba.


'78. je bilo toliko protivnika Tita, pogotovo onih od 25 godina!
Sve protivnik do protivnika. I niko mu nije pevao. Svima smo oprostili ali Djoletu nikad.
koksy koksy 12:05 25.01.2011

Re: Priča iz Vojske

Re: Priča iz Vojske

koksy

Tačno. On ostaje veran drugu Titu do groba.



'78. je bilo toliko protivnika Tita, pogotovo onih od 25 godina!
Sve protivnik do protivnika. I niko mu nije pevao. Svima smo oprostili ali Djoletu nikad.



Ovo bi, pretpostavljam, trebalo da znači nešto u stilu "šta ćeš, moralo se, svi su to radili".
A da li se moralo i osamdeset i neke kad smo već dobrano bili skinuli crninu?

"...kad god prođem ulicom sa tvojim imenom
pomislim na Panta rei...
Baciće se, tako, neki lik
kamenom i na tvoj spomenik.

Jer sve se menja, i sve teče... Čoveče."
mikimedic mikimedic 12:16 25.01.2011

Re: Priča iz Vojske

Ovo bi, pretpostavljam, trebalo da znači nešto u stilu "šta ćeš, moralo se, svi su to radili".
A da li se moralo i osamdeset i neke kad smo već dobrano bili skinuli crninu?

"...kad god prođem ulicom sa tvojim imenom
pomislim na Panta rei...
Baciće se, tako, neki lik
kamenom i na tvoj spomenik.

Jer sve se menja, i sve teče... Čoveče."


stvarno si nasao koju ces pesmu da citiras. jel ne znas celu pesmu, ili se pravis da ne znas, ili uopste ne razumes?

'kad god prodjem ulicom
sa tvojim imenom
pomislim na onu pesmu

vec je godinama ne pevam,
stari refren nikom ne treba,
tope se snovi, kao sante
hej komandante...'


i da, pesma se zove requiem, i napisana je dve godine posle bagrenja.

sta mislis zasto?
alselone alselone 12:18 25.01.2011

Re: Priča iz Vojske

koksy


Ovo bi, pretpostavljam, trebalo da znači nešto u stilu "šta ćeš, moralo se, svi su to radili".
A da li se moralo i osamdeset i neke kad smo već dobrano bili skinuli crninu?

"...kad god prođem ulicom sa tvojim imenom
pomislim na Panta rei...
Baciće se, tako, neki lik
kamenom i na tvoj spomenik.

Jer sve se menja, i sve teče... Čoveče."


Ne, nego da je imao 25 godina, da se prikljucio kolektivnoj ljubavi prema Titu onim sto je najbolje znao. Neki su trcali stafete on je pravio pesme. Sto sam kaze - da je ubio covek da sada bi mu se oprostilo a ne jedna pesma.

Sto se tice druge pesme mislim da je to vise strah od onoga sto se naziralo -88. da ce da se dogoditi i sto se i dogodilo.


maca22 maca22 13:01 25.01.2011

Re: Priča iz Vojske

koksy
I taj je primer pogresan.
Balasvic nikad nije stajao pored Milosevica kojem je blista suza u oku.

Tačno. On ostaje veran drugu Titu do groba.

Nije, odrekao se pesme Racunajte na nas. Znam jer je Rambo rekao da je to sad njegoa pesma. Kaze: ja sam je usvojio i sad je moja.
koksy koksy 13:30 25.01.2011

Re: Priča iz Vojske

miki, alselone

Mene, u načelu, prilično uveseljava ta nekritička fascinacija prema bilo kome (Titu, Miloševiću, Đinđiću, Balaševiću, Štuliću...).
U tom smislu, savršeno nemam ništa protiv Balaševićeve ljubavi prema drugu Titu (živom, mrtvom - sad svejedno) ali mi pomalo smeta kad se ista persona promoviše u moralnu vertikalu zato što, eto, nije ljubio Miloševića.

miki
i da, pesma se zove requiem, i napisana je dve godine posle bagrenja.

sta mislis zasto?


E, aj' baš da vidim kako to izgleda s tvoje point of view
mikimedic mikimedic 13:51 25.01.2011

Re: Priča iz Vojske

E, aj' baš da vidim kako to izgleda s tvoje point of view


A gde smo mi, naivni, sto smo se dizali na Hej Sloveni?
Kao da smo uz tu pricu izmisljeni...
I prevareni...
koksy koksy 14:43 25.01.2011

Re: Priča iz Vojske

mikimedic
E, aj' baš da vidim kako to izgleda s tvoje point of view


A gde smo mi, naivni, sto smo se dizali na Hej Sloveni?
Kao da smo uz tu pricu izmisljeni...
I prevareni...


Meni su, i dalje, najupečatljivije reči u celoj pesmi: Komandante, Čoveče...

Mada ovaj stih već može da prođe:

"Imam samo Jugoslaviju...
Sve druge baklje bez mene plamte, Komandante..."

Doduše, ispostaviće se da našem panonskom mornaru nije mrsko da se poneke "druge" baklje -ipak!-dohvati kao, na primer, kad se onomad preporučivao za kompozitora himne Vojvodine.
Što je, naravno, jedna čista laž i izmišljotina i šta ja tu sve bulaznim jer on je jedna visokoprincipijelna i dosledna i nacionalne penzije dostojna ličnost i izvrstan kompozitor, romanopisac i reditelj i, sve u svemu, čovek na svome mestu.
mikimedic mikimedic 14:52 25.01.2011

Re: Priča iz Vojske

Meni su, i dalje, najupečatljivije reči u celoj pesmi: Komandante, Čoveče...


kako bese onaj tvoj citat - 'bacice se tako neki lik, kamenom, i na tvoj spomenik...'

ispostaviće se da našem panonskom mornaru nije mrsko da se poneke "druge" baklje -ipak!-dohvati kao, na primer, kad se onomad preporučivao za kompozitora himne Vojvodine.


jel to kao ono dole o 'iskvarenom srpskom', izvucenom iz konteksta i slicno?

uzmimo, na primer, i da je 100% tacno to sto kazes - sta je u tome sporno.
da li vojvodjani (ne ulazim u to da li u njih spada balasevic) nemaju pravo da zele otcepljenje od srbije?

balasevic se bar nikad nije izdavao za 'velikosrbina'.
koksy koksy 15:11 25.01.2011

Re: Priča iz Vojske

uzmimo, na primer, i da je 100% tacno to sto kazes - sta je u tome sporno.
da li vojvodjani (ne ulazim u to da li u njih spada balasevic) nemaju pravo da zele otcepljenje od srbije?


OK. Ti si jedan fan. Malo konfuzan u argumentaciji ali fanovi su po prirodi takvi.
Nećemo više da smaramo.
mikimedic mikimedic 15:16 25.01.2011

Re: Priča iz Vojske


OK. Ti si jedan fan. Malo konfuzan u argumentaciji ali fanovi su po prirodi takvi.
Nećemo više da smaramo.


tesko da mene mozes da okarakterises kao bilo cijeg fana... fanovi su ipak nesto drugo.

ako cemo da se vredjamo, ja tebe dozivljavam bas kao prosecnog citaoca rubrike 'odjeci i reagovanja' osamdeset devete.

samo iz nekog drugog vremenskog perioda.

princip je isti, sve su ostalo nijanse...

necemo vise da smaramo, slazem se. nije trebalo ni da pocinjes.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:41 25.01.2011

Re: Iskreno

Jelica Greganović
Terezu Kesoviju nikada nisam volela, ni pijana ni trezna, ni nju ni njeno pevanje, prosto ne volim patetiku, i ne volim ljude koji se prodaju zlim režimima.
A ona se itekako prodavala '90-ih Tđmanovom HDZ-u, za čiji glavni odbor je bila jedan od kandidata.
Zato mi je njeno "prijatelji stari gdje ste" pred koncert u Bgd i samonaklapanje o ljudima dobre volje uvreda za IQ i

Uostalom, nije to bilo pre par vekova:

"Bio je to delirij kada smo Vlakom slobode preko Knina poslije "Oluje" došli. Sjećam se ludog, čarobnog Splita kada nas je oduševljeno mnoštvo dočekalo, a predsjednik im je rekao: Što još hoćete? Tada se splitskom rivom zaorilo 'Vukovar!', a ja sam bila pokraj predsjednika, vidjela mu suze u očima i to jako puno govori o njemu kao čovjeku", otkrila je slavna umjetnica.


Vična dodvoravanju svim aktualnim političkim koncepcijama je i Tereza Kesovija. Ne želimo ovdje umanjiti značenje ove zaista velike pjevačice u glazbenoj povijesti naših prostora, no slavna Konavoka za vrijeme bivše države bila je izrazito bliska i “na usluzi” samom državnom vrhu i Josipu Brozu Titu, a kad se Juga raspala, postala je dvorska pjevačica HDZ-a i zabavljačica Franje Tuđmana. Tereza je nekadašnjoj državi tepala nježno “Jugoslavijo, volim te”...


Tereza u Kninu 2004.

Iako do onomad "Volimo istu zemlju, istu majku..."

Samo je pitanje cene...


pa, ne govori ovo kesovija bez osnova. mislim, to sto ona govori je njihov mejnstrim, iako postoji deo hrvata koji nas gotivi. drugi deo nas opet patoloski mrzi. i kod njih je klackalica, kao i u srbiji, dolemrak - goresvetlo, dolesvetlo - goremrak. samo sto mislim da mi srbi generalno manje imamo problem sa hrvatima u odnosu na to koliko ima ljudi u hrvatskoj koji bi nas iskreno ubili. mada ne nedostaje hejta i kod srba, iako mislim da je srbija uradila vise na tom planu da iskoreni etnicku netrpeljivost nego sto je u hrvatskoj uradjeno. gotovo da sam siguran, recimo, kao sto postoji kategorija antisemitizma, patoloske mrznje jevreja; da u hrvatskoj postoji ta neka netrpeljivost prema konkretno srbima koja je gotovo prerasla u duhovnu kategoriju. a nisam siguran da je to posledica striktno poslednjeg rata.

opet, ja imam cudno iskustvo kada radim sa Hrvatima, da ljudi dodju i kazu mi i u poverenju, "znate srdjan, meni je baka/deda/suprug[a] srbin/srpkinja, vi nemate opterecenja, lepo je znati da postoje ljudi poput vas u srbiji".
hteo sam da komentarisem pre neki dan kako su dragovoljci poslali josipovicu - koji je super tip, gospodin covek - eksplozivnu napravu zbog druzenja sa tadicem, ali me je mrzelo, a i glup mi je koncept komentarisanja vesti na blogu. opet, tesko da ce se region ikada pokrenuti ako se ne uspostave normalni odnosi na relaciji srbija-hrvatska. ali, ovo je politicka tema a vi govorite o pop-folku, cini mi se.
gorran2 gorran2 15:47 25.01.2011

Re: Iskreno

Srđan Fuchs
mislim da mi srbi generalno manje imamo problem sa hrvatima u odnosu na to koliko ima ljudi u hrvatskoj koji bi nas iskreno ubili. mada ne nedostaje hejta i kod srba, iako mislim da je srbija uradila vise na tom planu da iskoreni etnicku netrpeljivost nego sto je u hrvatskoj uradjeno. gotovo da sam siguran, recimo, kao sto postoji kategorija antisemitizma, patoloske mrznje jevreja; da u hrvatskoj postoji ta neka netrpeljivost prema konkretno srbima koja je gotovo prerasla u duhovnu kategoriju. a nisam siguran da je to posledica striktno poslednjeg rata.

Lepo izložena tzv teorija genocidnog naroda.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:53 25.01.2011

Re: Iskreno

nisam razumeo sta mislis, i da li je ironicno ili ne.

gorran2 gorran2 16:02 25.01.2011

Re: Iskreno

Srđan Fuchs
nisam razumeo sta mislis, i da li je ironicno ili ne.

Ti si jednostavno i eksplicitno izložio postojeću percepciju većine.
Ima tu neke objektivne sile što je tome tako.

Ipak, mislim da treba uložiti subjektivni napor i razvezati implicitne koalicije: naime, ovde se pod "mi" podrazumeva mi Srbi koji smo normalni + mi Srbi koji smo puni mržnje.
Isto pod "oni".
Ja sam za to da se raspuste te koalicije, i da mi koji smo normalni ne suprotstavimo Hrvatima kao bloku, nego ideolozima mržnje među nama.
Takođe isto i na hrvatskoj strani.
maca22 maca22 16:04 25.01.2011

Re: Iskreno

Srdjane, preporuka.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:22 25.01.2011

Re: Iskreno

gorran2

Ti si jednostavno i eksplicitno izložio postojeću percepciju većine.
Ima tu neke objektivne sile što je tome tako.

Ipak, mislim da treba uložiti subjektivni napor i razvezati implicitne koalicije: naime, ovde se pod "mi" podrazumeva mi Srbi koji smo normalni + mi Srbi koji smo puni mržnje.
Isto pod "oni".
Ja sam za to da se raspuste te koalicije, i da mi koji smo normalni ne suprotstavimo Hrvatima kao bloku, nego ideolozima mržnje među nama.
Takođe isto i na hrvatskoj strani.


da, rekao sam "mi" jer je ogromna većina srba normalna i nema ovu vrstu netrpeljivosti za koju odgovorno tvrdim da je otisla u domen "duhovnog". i siguran sam da te vređam negde zbog tvog hrvatskog porekla. izvini, ja nemam stvarno apsolutno ništa rđavo prema hrvatima, čak naprotiv. radim i živim sa njima praktično polovinu radne godine, putujem tamo često, i to je jednostavno tako. čak moram i da skrivam svoje srpsko poreklo i da se ispoljavam kao jevrejin-židov da bi realizovali neke poslove. i ne vidim da se, pored Josipovića i u ograničenoj meri franjevaca, bilo ko u hrvatskoj suprotstavlja tome. a i njemu šalju paklene pomorandže.

slažem se da nije okej da prenosimo sve sa individualnog na kolektivni plan, ali ta grupa individua kada se udruži postaje veoma moćan blok.

ps. hvala Maco, ovo je taboo-tema, treba da se razgovara o njoj.


alexlambros alexlambros 16:39 25.01.2011

Re: Iskreno

ovo je taboo-tema, treba da se razgovara o njoj.


cuj, taboo tema .... Hrvati svoj identitet grade s negativnim predznakom (anti) u odnosu na sve srpsko (+ mi katolici po ukusu pape) ... u tome se, naravno, cita i velika doza opsednutosti i kompleksi i frustracije na nacionalnom nivou

edit: plus veliki problem kako da nam oproste sto smo bili zrtve njihovog genocida ... treba se izboriti s tim ludilom ...
Goran Vučković Goran Vučković 16:44 25.01.2011

Re: Iskreno

u tome se, naravno, cita i velika doza opsednutosti i kompleksi

Opsednutost i kompleksi kažeš... ko bi rekao.
maca22 maca22 16:50 25.01.2011

Re: Iskreno

Srđan Fuchs
ps. hvala Maco, ovo je taboo-tema, treba da se razgovara o njoj.

Nije taboo. Nikom normalnom nije. Samo ima previše lešinara i hijena.
gorran2 gorran2 16:54 25.01.2011

Re: Iskreno

Srđan Fuchs
ovo je taboo-tema, treba da se razgovara o njoj.

Slažem se. Kao što si ispravno detektovao, to i jeste prava tema ovog bloga. Uvek je bolje ići pravo na stvar, nego se licemerno prikrivati iza tobožnjih tema o kulturi.

Što se tiče te igre "mi"/"oni", prisustvovao sam tome pre 20 godina. U više navrata sam pisao, a sad ću ukratko rezimirati taj pakleni mehanizam:

Faza 1: Svi žive zajedno, izmešani, i nikoga nije briga. Rade na istim mestima, druže se, deca se zabavljaju i žene između sebe.

Faza 2: "Kulturne" "elite" počnu sa propagandom o istorijskoj misiji svog naroda, o njegovim etničkim i istorijskim pravima. O tome ko je koga više pobio. O granicama.

Faza 3: Nacionalno pitanje i pitanje granica prelazi iz kulturno-publicističke u političku sferu. Kao što je neminovno, ideje o pravima i granicama se ne poklapaju, i otvara se politički spor.

Faza 4: Političko organizovanje jedne strane koristi druga da svom pučanstvu "objasni" kako "oni" nešto smeraju. Iz svih medijskih oruđa ih upozoravaju na to kako smo "mi" uvek bili naivni i nespremni, a oni organizovani. I kakva su nam sve zla počinili.

Faza 5: Tako nacionalizam postaje dominantni diskurs, a političari obole od napoleonovskog kompleksa - vide u sebi buduće "očeve nacije", čiji će spomenici kao vojskovođa na konjima krasiti trgove.

Faza 6: Napetost silazi u običan neighborhood, i pretvara se u strah, a strah u paranoju. Običan čovek misli, jeste da ja poznajem svog komšiju Stipu/Jovu/Izeta, ali tamo među "njima" ima raznih. Bolje da se ja povežem sa "svojima", organizujem i naoružam. Zlu ne trebalo.

Faza 7: Napetost raste, podgrevana iz uvek spremnih za to medija. Paranoja iz pasivne prelazi u aktivnu fazu. "Grupe građana" postavljaju barikade. Incidenti gromoglasno odjekuju, i lančana reakcija počinje.

Faza 8: Lokalni "branitelji" nemo gledaju kao se najgadniji među njima organizuju u "specijalce", i obilaze od vrata do vrata one sa pogrešnim imenima i prezimenima. Pokucaju i kažu: domaćice, vidiš onu lipu? Tamo ćemo mi sesti, a ti nam skuvaj kafu. Dok mi popijemo kafu, da ste se ti i svi tvoji pokupili, i da vas nikad više ne vidimo.

Faza 9: Rat donese siromaštvo, a siromaštvo i iscrpljenost stvori kakav-takav mir. Ali, u tom miru svi gadovi su na dobitku - pljačka, tuđe gajbe, političke pozicije - a svi obični su na gubitku. Zato su novostvoreni "entiteti" aktivno neraspoloženi prema povratku proteranih. Zemlju prošaraju kraste napuštenih oblasti i obllasti sa nasilno izmenjenim stanovništvom.

Faza 10: Političari stvore pakt nekog neophodnog licemerja, kao, aj nećemo više o ružnim temama, daj da vidimo da živimo od danas do sutra. Kako-tako.

Faza 11: "Kulturne" "elite" počnu sa propagandom o istorijskoj misiji svog naroda, o njegovim etničkim i istorijskim pravima. O tome ko je koga više pobio. O granicama.

I tako dalje...

Inače, nisi me ničim uvredio.
gorran2 gorran2 16:56 25.01.2011

Re: Iskreno

alexlambros
ovo je taboo-tema, treba da se razgovara o njoj.


cuj, taboo tema .... Hrvati svoj identitet grade s negativnim predznakom (anti) u odnosu na sve srpsko (+ mi katolici po ukusu pape) ... u tome se, naravno, cita i velika doza opsednutosti i kompleksi i frustracije na nacionalnom nivou

edit: plus veliki problem kako da nam oproste sto smo bili zrtve njihovog genocida ... treba se izboriti s tim ludilom ...

Tako brate reci. A ne ovamo, te Tereza, te Miki Jevremović.
maca22 maca22 16:58 25.01.2011

Re: Iskreno

dupli post
gorran2 gorran2 17:10 25.01.2011

Re: Iskreno

Srđan Fuchs
nisam razumeo sta mislis

Evo šta mislim:
Stvar se nakiti nekim đinđuvama - kao, radi se o kulturi ili, da prostiš, umetnosti. A kad priđeš bliže, a ono pokulja ovakva sadržina:
alexlambros
cuj, taboo tema .... Hrvati svoj identitet grade s negativnim predznakom (anti) u odnosu na sve srpsko (+ mi katolici po ukusu pape) ... u tome se, naravno, cita i velika doza opsednutosti i kompleksi i frustracije na nacionalnom nivou

Dakle, faza 2.
Odnosno, faza 11.
A biće, izgleda sličnih "analiza" i u fazi 20.
margos margos 17:12 25.01.2011

Re: Iskreno

Kad je moja mama prvi put posle rata otišla u Split na 50 godina mature, čudom nisu mogli da se načude kako je, kao Hrvatica, živa prošla rat u Srbiji.
Priznajem, i ja sam se sad štrecnula kada su mi ujne i tetke pričale o susjedama iz Šapca, Leskovca, Niša - sa kojima su one proživljavale teške ratne dane.
Propaganda o mržnji i istrebljivanju je bila prejaka na obe strane.


Edit: Putovala sam za vikend s nekim momcima na Ultimate Fight u Split. Primljeni su sportski i svaki dobar potez je nagrađen aplauzom. Posle su rekli da bi u Beogradu ili Kragujevcu bilo više zviždanja protivniku.
margos margos 17:21 25.01.2011

Re: Iskreno

cuj, taboo tema .... Hrvati svoj identitet grade s negativnim predznakom (anti) u odnosu na sve srpsko (+ mi katolici po ukusu pape) ... u tome se, naravno, cita i velika doza opsednutosti i kompleksi i frustracije na nacionalnom nivou


A ti, bez kompleksa i frustracija, pišeš gluposti...

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:23 25.01.2011

Re: Iskreno

gorran2

Faza 10: Političari stvore pakt nekog neophodnog licemerja, kao, aj nećemo više o ružnim temama, daj da vidimo da živimo od danas do sutra. Kako-tako.

Faza 11: "Kulturne" "elite" počnu sa propagandom o istorijskoj misiji svog naroda, o njegovim etničkim i istorijskim pravima. O tome ko je koga više pobio. O granicama.

I tako dalje...

Inače, nisi me ničim uvredio.


dobro je, jer bi mi bilo krivo da jesam (mislim na poslednju rečenicu).

moram da kažem da ne pratim polemiku u srbiji i da li se dešava faza 11. sa druge strane, slušao sam Milanovića, predsednika sdp-a (inače partija u hrvatskoj prema kojoj gajim simpatije), na htv-u nekom prilikom i razočarao sam se na njegovu bezosećajnost prema srpskom problemu u hrvatskoj. Ivo, sa svoje strane, koristi svaku moguću priliku koja mu se ukaže, upotrebljavajući uticajnost svoje pozicije u nastojanju da neutrališe ovaj problem hrvatskog društva.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:26 25.01.2011

Re: Priča iz Vojske

Nije, odrekao se pesme Racunajte na nas. Znam jer je Rambo rekao da je to sad njegoa pesma. Kaze: ja sam je usvojio i sad je moja.

A ove nije? Možda bi i nju Rambo usvojio...

mlekac mlekac 17:35 25.01.2011

Re: Priča iz Vojske

Jelica Greganović
Nije, odrekao se pesme Racunajte na nas. Znam jer je Rambo rekao da je to sad njegoa pesma. Kaze: ja sam je usvojio i sad je moja.

A ove nije? Možda bi i nju Rambo usvojio...


Za ovo si zasluzila najnoviji model Nimbusa


Razmisljam o toj pesmici vec dva dana, al' sve necu da je stavim da ne zahuktavam raspravu...
Goran Vučković Goran Vučković 17:41 25.01.2011

Re: Iskreno

pa pricam stalno

To je zato što nisi opsednut i nemaš komplekse, za razliku od "njih".
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:42 25.01.2011

Bravo, Srdjane!

Srđan Fuchs
... samo sto mislim da mi srbi generalno manje imamo problem sa hrvatima u odnosu na to koliko ima ljudi u hrvatskoj koji bi nas iskreno ubili. mada ne nedostaje hejta i kod srba, iako mislim da je srbija uradila vise na tom planu da iskoreni etnicku netrpeljivost nego sto je u hrvatskoj uradjeno. gotovo da sam siguran, recimo, kao sto postoji kategorija antisemitizma, patoloske mrznje jevreja; da u hrvatskoj postoji ta neka netrpeljivost prema konkretno srbima koja je gotovo prerasla u duhovnu kategoriju. a nisam siguran da je to posledica striktno poslednjeg rata.



Odavno nisam video tako lepo sročene misli, u samo nekoliko rečenica. Potpisujem svaku reč. Jer, i ja sam mnogo puta razmišljao na sličan način, ali svaki put kada bih pokušao da to stavim "na papir" ispadalo je nekako pristrasno, pa i rogobatno. Kod tebe to nije slučaj, svaka reč je na svom mestu, ideja o onome što se iskazuje je čista i jasna, te nema potrebe "za čitanje izmedju redova" ili druge spekulacije. Istinski kažem: Bravo.
st.jepan st.jepan 18:03 25.01.2011

Re: Iskreno

Kad je moja mama prvi put posle rata otišla u Split na 50 godina mature, čudom nisu mogli da se načude kako je, kao Hrvatica, živa prošla rat u Srbiji.

A što, a što?

Evo npr. ja, pretežno Hrvat (tek nešto žabarske krvi), ceo rat sam proveo u Beogradu, i baš ništa mi nije falilo.

To što su me momentalno šutnuli iz svih poslova (ranije sam pola ponuda morao da odbijam), smatrao sam normalnim, kasnije čak i korisnim, jer sam odmah osnovao sopstvenu firmu i pokrenuo sopstveni projekat, i to takav da mi je svekolika srpska elita dolazila na noge, i k tomu, donosila mi goleme novce.

A sitne nelagodnosti u vidu neosnovanih oproštajnih pisamaca, ispisivanja po vratima, bušenja guma, ispustanja ulja iz kočnica, rašrafljivanja točkova i volana, smatrao sam dečjim nesatašlucima.

Ne, ovo nije ironija, zaista mislim da je sve to ukupno uzev, bilo zanemarljivo, mada, kada se to ovako sažme, čak i meni, flegmatiku, deluje gusto.

Ako nekoga zanima, evo s tim u vezi, fragmenta jednog intervjua (M.B.M., "Duga", 1996).
JJ Beba JJ Beba 18:06 25.01.2011

Re: Iskreno

Faza 3: Nacionalno pitanje i pitanje granica prelazi iz kulturno-publicističke u političku sferu. Kao što je neminovno, ideje o pravima i granicama se ne poklapaju, i otvara se politički spor.

gorane, fali ti faza kada nacionalizam predstavlja borbu protiv komunizma. Druge socijalističke zemlje branile su se od kumnizma mržnjom prem Rusima.
omega68 omega68 18:29 25.01.2011

Re: Iskreno


Druge socijalističke zemlje branile su se od kumnizma mržnjom prem Rusima.

a to?
pa to ovaj narod ovde ne može da oseća prema Rusima.
Zato što je iste vere
zato što nas nikad nisu bombardovali
...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:36 25.01.2011

Re: Bravo, Srdjane!

vladimir petrovic

Odavno nisam video tako lepo sročene misli, u samo nekoliko rečenica. Potpisujem svaku reč. Jer, i ja sam mnogo puta razmišljao na sličan način, ali svaki put kada bih pokušao da to stavim "na papir" ispadalo je nekako pristrasno, pa i rogobatno. Kod tebe to nije slučaj, svaka reč je na svom mestu, ideja o onome što se iskazuje je čista i jasna, te nema potrebe "za čitanje izmedju redova" ili druge spekulacije. Istinski kažem: Bravo.


auh, Vladimire, nahvali me, ni žena rođena me ne pohvali nikada tako.

st.jepan


Evo npr. ja, pretežno Hrvat (tek nešto žabarske krvi), ceo rat sam proveo u Beogradu, i baš ništa mi nije falilo.



beograd i novi sad su takvi gradovi, ako se izuzmu minorni incidenti i nastojanja koja je šešelj preduzimao svojevremeno (paradoks da bude veći, i sam hrvatskog porekla), da štite svoje stanovnike. zato i kažem odgovorno, i to kao službenik izraelske države, dakle kao strani faktor, da je srbija u tom pogledu daleko pitomija. opet, videćemo, hrvatska sada ima vrsnog čoveka i gospodina na uticajnijoj poziciji pa se možda nešto počne i popravljati. ja imam neki utisak, barem ovde koliko sarađujemo sa hrvatskom, da je atmosfera u poslednjih nekoliko godina postala i tamo mirnija.

bosna, opet, je potpuno druga priča.



st.jepan st.jepan 19:49 25.01.2011

Re: Bravo, Srdjane!

beograd i novi sad su takvi gradovi, ako se izuzmu minorni incidenti i nastojanja koja je šešelj preduzimao svojevremeno

Sa Šešeljem sam imao najbolju saradnju.
Možda zato što je Hrvat , a možda i zato što je drastično najinteligentniji medju srpskim političarima.
gorran2 gorran2 20:00 25.01.2011

Re: Bravo, Srdjane!

JJ Beba JJ Beba 20:39 25.01.2011

Re: Iskreno

a to?
pa to ovaj narod ovde ne može da oseća prema Rusima.
Zato što je iste vere

ne može, naravno. nas nije gazila ruska čizma kao poljake ili čehe. posle pada berlisnog zida i propasti komunističkog projekta jedva su čekali da da ih se ratosiljaju, da im vide leđa.
Mi smo ipak bili ispred gvozdene zavese.

nacionalizam devedestih koji je inaugurirao Vuk Drašković & comp a za koji se kasnije okešao Milošević bio je u službi borbe protiv komunizma u kome su isti "teško" živeli
maca22 maca22 20:45 25.01.2011

Re: Bravo, Stjepane!

crnjak

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana