Kultura| Literatura| Mediji| Zabava| Životni stil

Tajkuni lakog pera

nikolic777 RSS / 25.01.2011. u 00:04

Milan Nikolić

Ko životari na Parnasu, a ko se bahati na Olimpu savremene srpske književnosti (deo prvi)

"Njegov minhenski stan je bio jedan predivan penthaus u šumi.Bukvalno sve se uključivalo na daljinski."

"I da ne zaboravim Hyatt. I on je bio deo nas"

                                                                     Marijana Mateus, Amuage, p.134;190

paris_hilton_bible.jpg

Danas svako može biti pisac. Demokratizacija književnosti, koja u odnosu na nekadašnje zatvorene salone i mecenate, svakog zainteresovanog primu među svoje skute, kako konstatuje Dubravka Ugrešić u "Zabranjenom čitanju" - na Zapadu je došla kao posledica globalizacije i liberalizacije tržišta, a na Istok je stigla u "paketu sa komunizmom". Posledica svakako  jer je, kako autorka duhovito primećuje, usled apsolutne slobode za razletanje prstiju po tastaturi i kucanje na vrata izdavača, Parnas posato "sveopšte sindikalno odmaralište", krcato piscima-šoferima, piscima-električarima i spisateljicama-striptizetama, dok Olimp vrvi od "književnih bogova, mega-pisaca, književnih tajkuna i mafijaša". Rečnicu koju je čula u televizijskom šou, tamo na Zapadu, a izgovara je prostitutka uvređena pitanjem novinara o njenom zanatu - "I'm not a prostitute, I'm a pleasure activist", Dubravka Ugrešić, efektno poredi sa rečenicom Radovana Karadžića - "Ja nisam monstrum, ja sam književnik."

I dok "Zabranjeno čitanje" vispreno i sa mnogo dobrog humora i ironije, analizira položaj pisaca sa Istoka u sudaru sa (razvijenim) svetom zapadnjačke tržišne diktature, na ovdašnjoj literarnoj sceni, u duhu mentaliteta, vašar je šareniji nego ikada ranije i naravno "za sve pare". Utrkivanje pristiglih spisateljica (muškarci su nešto umereniji) za mesto na top listama najprodavanijih izdanja, njihov nemislosrdni PR, banalniji čak i od samih dela koja izbacuju, bar jednom godišnje, manir na koji serviraju sopstvena pisanija, trčanje Vase Pavkovića dok je još "šljakala" Narodna knjiga, da ovim ubojitim perima pruži nekakav kredibilitet - pokazuju da zakoni tržišta jednima savršeno pogoduju, dok druge drže u limbu da čekaju eventualno Ninovu, Zepterovu, Vitalovu ili bilo koju nagradu, ne bi li nešto o njihovom radu bar malo "odjeknulo". U prevodu: Ukoliko želiš da budeš pisac-umetnik, ostaješ građanin drugog reda sa neizvesnim, posthumnim priznanjem za sav trud i muke i mestom u čitankama kad se već  "u prah od kog si nastao, vratiš", budući da Mecene za "hermetizam" nisu zainteresovane, a medijima to spušta rejtinge.  Ukoliko želiš da budeš pisac-superstar (koji će uvek insistirati na tome da je - umetnik), Mecene, savremenim jezikom kazano - sponzori,  ti neće ni biti potrebni, eventualno za "prvenac", a mediji će raširenih ruku čekati da podeliš sa njima neku pikanteriju, udeliš mladima savet po ugledu na svoje junake, otkriješ da li je u tvom delu "taj zaista taj", ispričaš kako je žena reagovala kada je u tvojoj knjizi prepoznala svog  muža i obrnuto. Sasvim dovoljno da na domaći, literarni hali gali stigne svako ko nema profesiju ili mu, ako je ipak ima, i ne ide baš najbolje: bivše televizijske voditeljke besomučnih trash, estradnih sesija, novinarke bez redakcije u kojoj bi radile, čitava kolona tzv.multimedijalnih ličnosti (svaštarenje bez kraja i konca), nekadašnje striptizete, sadašnje pevačice, supruge moćnih, ljubavnice moćnih, bivše supruge moćnih, šou biznis magovi i heroine, učesnici rijalitija, komandanti raznih jedinica u pritvoru, ratni zločinci, branitelji i biografi ratnih zločinaca, nelustrirani novinari huškači, oni koji su sve druge šanse ispucali, kao i oni kojima i dalje dobro ide pa je sjajna prilika da se nekim literarnim "hitom" - malo "dopune".

Da li je teško? Očigledno - nije. Kako je to moguće? Lepo. Kulturna pustoš koja je prohujala ovim krajevima pripremila je trpezu i postavila stolnjak. Generacije, odnegovane u takvom ambijentu, besprekoran su čitalački auditorijum, a i oni stariji nisu baš alergični na sve što nije u aleksandrincu ili pak - čist tok svesti.  Od izbora tema i motiva, važnije je baviti se osvajanjem marketinških sekundi, minuta i sati, a profit, pardon, fan club, u vidu kolone na Sajmu ili u formi virtelne internet zajednice - neće izostati. Kada smo već kod tema i motiva, možda baš oni najvernije reflektuju sliku dominantne kulture, životnih navika, čežnji i opsesija, slatkih snova, presek duhovnog bilansa poslednje dve decenije. Pisci zvezde znaju šta se odlično rimuje sa muzikom na splavovima, medijskom ponudom, sanajarenjem plebsa. Mada, pitanje je da li oni i mogu bolje (dublje, književnije) od toga. U nastojanju da budem što prec izniji, izdvojio sam šest najpopularnijih krugova tema i obrazaca njihove "obrade". Zaboravite na danteovski levak, sve navedeno se dobro prodaje, paralelno, skladno "koegzistira" na rafu; u zavisnosti od trenutka ili tržišnog hira, nekad nešto ima bolju "prođu", a nešto drugo slabiju, ali plovidba, taljiganje, brazdanje uspešno traje i, još uvek ima mesta za ukrcavanje, tj,posvećivanje u krug literarnih mega zvezda i osvajanje statusa literarnog tajkuna u tom blistavom mulju šunda. Čime se, dakle, bave pisci-megazvezde, kod nas i u regionu, kroz koje pojmove je moguće verno rezimirati njihovo stvaralaštvo?

1.samoreklamerstvo/obrazac: glamurozan život i okruženje; insistiranje na izobilju i dostupnosti svega o čemu obični smrtnici samo sanjaju; sopstveni kvaliteti, sposobnosti, pedigre i sve što se može smestiti pod kapu egomanijakalnosti;  luksuzna putovanja; izuzetna poznanstva, bliskost sa nedostižnima i uvijanje u prašinu njihove zvezdanosti;  nedvosmilen uticaj u raznim sferama od politike preko medija do kulture;

2. estradno-tabloidni milje/obrazac: odlično poznavanje prilika u ovom svetu; ili veličanje ili lažna gadljivost na isti; suštinski - identičan sistem vrednosti vlada i u žutoj, bestseller literaturi i u žutom novinarstvu koje živi od šarene, pretežno žute estrade; važna podvrsta: ispovesti tipiziranih junaka kao što su: Žestok momak, Sponzoruša, Bivši političar, Uticajni mendžer; lierarni manir: razotkrivanje tajni, senzacionalne istine i otkrića, šta se zapravo dešavalo na različitim mestima od bekstejdža preko nekog kabineta sve do Farme iza plastova sena;

3. pseudoduhovnost/obrazac: jahanje na talasu nacionalističke propagandne "obnove" religioznosti; banalizacija do nivoa taksi vozila koja izgledaju kao mali oltari; duhovnost kao pokriće i alibi, svojevrsni srpski (političko/estradni) must have; odsustvo bilo kakvog znanja o istoj i neinteresovanje za to.  Sve ostaje na nivou znaka: Bog u ustima, brojanica oko ruke, krst oko vrata, tetovaža na plećima, dekor u automobilu i životnom prostoru.     

Lj.Bulatovic, Raport komandantu
Lj.Bulatovic, Raport komandantu

4.intimna istorija/obrazac: kolekcioniranje sopstvenih ljubavnika sa neizbežnim asocijacijama ili, pak, otvorenim "prozivanjem" javnosti poznatih imena što "delu" daje "ekskluzivnost"; tabloidni manir - stvaranjem pompe i  dizanje prašine poznatim tračerskim mehanizmima;

5.domaći ljubić/obrazac: kalup iz lakih romana koji se prodaju na trafici (plus redovan dodatak u Gloriji plus zaostavština Milice Janković MirJam); nesrećne ljubavi; stereotipno pozicionirani junaci: dobra i loša devojka (čednost-razvrat; crnka-plavuša; osetljivost-hladnokrvnost); obavezan happy end sa ili bez primesa sete, tihog razočarenja, uz podrazumevano izmirenje "pravde" (Neko to od gore vidi sve); stereotip zabranjenih ljubavi (nacionalne, verske, socijalne razlike); neophodan fil: domaće političke i socijalne prilike, toposi iz novije istorije (ratovi, migracije);

6.priručnici za sreću, uspeh i blagostanje/obrazac: paleta saveta iskusnih žena po ugledu na tiražne autorke sa Zapada za najširu  moguću paletu  eventualnih tegoba i problema: eststeskih, zadravstvenih, duhovnih, seksualnih, partnerskih uz nezaobilazni self estime, neophodan u najvišem moguećm procentu da bi stvari funkcionisale:

- zavedi ga/zajebi ga/zgazi ga (12 cm potpetica ili ništa)

- smršaj/zategni se/utegni se/pojavi se: "Pa da vidiš kako će da reaguje, čitaj: dotrči"

- postigni orgazam u petoj sekundi/katapultiraj partnera direktno u Eden,tako da te zauvek pamti i da mu  sve druge žene zaliče na puke amaterke (jer čemu sav trud ako ne bude tako?)

- budi samosvojna/finansijski nezavisna/fatalna: šefica na poslu, dama na ulici, domaćica u kući (sa ili bez keteringa, bitan je  efekat), nezamenljiva u krevetu (kama sutra, danas, juče, zauvek)

- instant duhovnost/instant fizička savršenost (Rešite  se celulita do Petrovdana!)/zdravlje, mladost, lepota, samosvest;

-zavođenje/preboljevanje/razvođenje; autorsko obećanje: Bez muke i brzo! U ritmu epohe, akcenat je na ovom "brzo", vreme je novac, a novac je sreća, mada, ali... Vaša sudbina je u vašim rukama i knjiga koju je Šarlot (Sex and the City) bacila kroz prozor svog apartmana pogodila je u glavu prolaznicu kojoj je u tom trenutku bila najpotrebnija. Dar sa neba. Put ka prosvetljenju po stavkama i sreći u izobilju.

JA pa JA i samo JA

"Meni je ustvari bilo muka od izobilja", konstatuje Jasmina Mihajlović, nezadovoljna svojim boravkom u gradu svetlosti, koji opisuje u romanu "Pariski poljubac". Zaključujući šta je zapravo muči, ona, kako navodi u romanu, gleda u "pladanj ostriga 10" i razne druge đakonije, poslužene u restoranu impozantnog hotela u centru grada. Čitaocu bi, osim ko nije sa Vrške čuke, trebalo da bude jasno koliko sve to košta. "Izgubljena u lavirintu lascivnog, erotskog zadovoljstva, smestila sam se u kafeu Jean-Paul Hevin's  u ulici Sent Onor u Parizu", navodi Vesna Radusinović u svom eseju o čokoladi na početku romanu/hronici u čijem naslovu muškarce poistovećuje sa istom. "Vremenom sam - gledajući taj Lotarov svet - shvatila da sreća ne leži u dužini broda ni u broju sedišta u avionu", tvrdi Marijana Mateus u svom prvencu "Amuaž". Nema razloga da joj ne verujemo. Evocirnjem nečega što bi se moglo nazvati "sirotinjskim glamurom", spisateljice ne samo da uspevaju da zagreju snove svake tinejdžerke koja mašta o životu ispunjenom mehurićima Dom Perignona i ukusom kavijara, uz obavezno inkorporiranje u svet koji to konzumira svaki dan, u pauzama fotografisanja za tabloide, već  autorke sopstveni lifestyle čine transparentnim, na sva književna zvona. Meni, ne spočitavam to autorkama, ovi refreni najviše liče na staru, srpsku logiku: "Džabe si jeb'o, ako se ne pohvališ posle". Nije to puko kopiranje Danijele Stil, Džeki Kolins i drugih draguljarki, veleposednica lake književnosti sa Zapada. Ima tu nečeg specifično srpskog.

Ni Diorova odežda, ni poznanstvo sa Kevinom Kostnerom, Iglesijasom i raznima kraljevskim potomcima, ni Lotarov brod, ni ostrige desetka ne vrede mnogo ukoliko se ne podele sa javnošću. Izvinjavam se ukoliko grešim i pozivam se na teoriju čitanja, koja mi, kao recipijentu dozvoljava lićnu aktuelizaciju napisanog. Međutim, u razvalinama samoreklamerstva, glamur, u skladu sa opsesijama naciona, nije jedina regula. Insistiranje na ličnim moćima i talentima se podrazumeva. Akcenat je na ženskim čarima. Radusinović se pola romana "Muškarci su kao čokolada" muči sa nasrtljivim muškarcima, a o sebi, iako ovo delo "beži od autobiografije" i  egzistira na "samoj granici realnosti i fikcije", kaže: "Potrebno je, dakle, za mene se mukotrpno kvalifikovati (...)Pošto su već moje igračke(muškarci - prim.aut.), nipošto im ne dozvoljavam da me zavedu (...) Eventualno mogu da me zasmeju. Tek onda ih stavljam na prave muke."

Tek, prvi čovek kompanije RL, Rodoljub Larić, uspeva da je,doduše  iz nehata, spase: "Moje muke je i ne znajući za samo nekoliko meseci rešio gospodin Rodoljub Larić. Kupivši koncesiju za mobilnu telefoniju, zauvek me je oslobodio nepodobnih udvarača u likurazgovorljivih taksista, teških biznismena, i svih mogućih v.d džetsetera iz nadolazećeg doba apokalipse, koje je već uzimalo maha (...) jer  (...) postiđeni činjenicom da nemaju spravicu koja je - kada se tek pojavila koštala tričavih 40 000 maraka, odustajali bi od prodavanja magle, omiljene srpske discipline, i znala sam svakog trenutka da ih moj mobilni telefon zanima i očarava daleko više od mene same, da im amputira muškost i samopouzdanje..."

MEHURIĆI, MANŽETNE I LJUBAV DO KOSKE

Marijana Mateus se savršeno "uklapa" sa starijom koleginicom: "Tada još nisam bila svesna koliko sam bila značajna u njegovom životu. A sve što je on kasnije činio (Lotar Mateus - prim.aut) pokazivalo je koliko mu je stalo do mene. Njegova fascinacija je bila tolika da sam pomislila, pa dobro čime sam ja zaslužila da me jedan takav muškarac toliko voli (...) Gde god da krenem, gde god se okrenem, ne mislim na sebe, mislim šta bih mogao da ti kupim. Odem u radnju i ne gledam muške stvari, već samo ženske."

U opisu voljenog čoveka koji je, avaj, prvi koji je uspeo da je zainteresuje ili, u duhu njenog pisanja da se "kvalifikuje", Vesna Radusinović insistira na njegovoj intelektualnoj dimenziji, ali ne propušta da obavesti čitaoca o "zlatnim manžetnama" koje je nosio, kao i o "Tod's cipelama", naravno - "firmiranoj odeći" (zar ne bi, pošteno govoreći, svaka redovna junakinja tabloidnih naslovnih strana, a znamo koje ih "profesije" obično zauzimaju, upotrebila istu sintagmu?), ali uprkos svemu što je imao na sebi, o čemu autorka verno referiše, sve ga je to zanimalo "koliko i trajna ondulacija i Papanikolau testovi kućnih pomoćnica". Logično je pitati - kako je uopšte umeo i uspeo, tako nezainteresovan, da se okiti svim pobrojanim "firmama", ali spisteljica sve to filuje svojevrsnim alibijem koji bi trebalo da voljenom obezbedi kredibilitet - "Novi muškarac u mom životu živeo je u imaginarnom svetu svetske istorije, burnih ljubavi, neustrašivih fatalnih žena i nevešto se trudio da sakrije 50 000 mojih neodoljivih suparnica -knjiga".

I, zamislite, imao je mobilni telefon, ali ga je "mrzeo i nosi u torbi sa knjigama, gotovo uvek isklječenog".

Kretanje spisateljice ovog romana, lični je utisak, ide u smeru "da - ali". Ja to razumem na sledeći način: Mi imamo sve što pravila džet seta, koji, kao vrli intelektualci duboko preziremo, nalažu, ali nam to ništa ne znači. Mi smo face, ali nas je baš briga za to, tek da vas obavestimo. Mi smo bogati, uspešni i bahati, ali ne vadimo glavu iz ruske klasične književnosti i nemačke idealističke transcedentalne filozofije. Da, ali. Jeste, ali. Imamo, ali.

O "istančanoj" sujeti autorki ovih romana, na osnovu svega napisanog, nije potrebno posebno govoriti.  Međutim, hramu Ega, nalazimo i spisateljicu, koja po u delima zastupanim vrednostima predstavlja opozit do sada citiranim. Naime, Mirjana Bobić Mojsilović, za junakinju svog prvog literarnog čeda, "Dnevnik srpske domaćice", kaže da je čuvarna, da veruje u Boga, da nije glupača, da ne pije etc. U njenim kasnijim romanima (Happy end, Majke mi bajka, Tvoj sam, Glad) provejava idela romantične, a ne "ludo i brzo" ljubavi, tu ima i nostalgije i sete i (iskrenih) emocija, tužnih sudbina, rastanaka i sastanaka, snivanja i nadanja. Dakle, junakinja MBM neće izgovoriti o sebi ono što, zaista inspirativna :), Marijana Mateus, kaže: "Oduvek sam važila za ženu koja je u neverovatnom skladu kombinovala vatrenu nepredvidivost i brutalno zdrav razum." I sve to fontom 16, u izdanju Megatrend univerziteta (mora da ste čuli za njega, zaštitno lice mu je Nataša Bekvalac, a, ukoliko i ostali fakulteti prihvate ovaj trend, ja predlažem Radusinović za zaštitno lice Filološkog sa sedištem na katedri za kulturnu istoriju Srba i terasom za odmor na Orijentalistici.

Milica Jakovljević, Mir-Jam
Milica Jakovljević, Mir-Jam
I dok se Marijana budi na "čudesnom ostrvu Kapri, koje je mirisalo na cool glamur", heroine Mojsilović Bobić, uglavnom grcaju u Srbiji, u potrazi za ljubavlju, heteroseksulanom naravno, jednom i zauvek. Iako, superiornija (krivo sedi, al' pravo besedi) u odnosu na sve, u ovom delu teksta pomenute koleginice, MBM se nastavlja na nit, iako to možda ne želi, Milice Jakovljević, Mir- Jam, čija je literatura ovih godina doživela neverovatan come back. I dok besnulje svoje proždiranje muškaraca krunišu novim litrima šampanjca, čuvarne i verne Srpkinje uspevaju da dosanjaju sopstvenu bajku.

 

 

 

 

U drugom delu:

SEX SELLS (SERBIAN VERSION)

"PIŠI, AKO NE SMEŠ DA PEVAŠ!"

ČEKAJUĆI MEMOARE SPOMENKE JOVIĆ

PISANJE POD NADZOROM DUHOVNIKA

ŠTO RATIŠTE KRVAVIJE, TO GRUDI POSTAJU BUJNIJE

"MAMA, PA TI SI ISTA DRAGANA MIRKOVIĆ"

P.S. Jeste li bili na modnoj reviji Laguna Collection?

Atačmenti



Komentari (158)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

st.jepan st.jepan 01:16 25.01.2011

Mmmm, da.

Ma da!
Mada.
Na te lakoperke, moglo je i lakopernije.
nikolic777 nikolic777 08:08 25.01.2011

Re: Mmmm, da.

Na te lakoperke, moglo je i lakopernije.


:)
ima i zabavnih delova, nije sve teorija :)))
angie01 angie01 11:49 25.01.2011

Re: Mmmm, da.

Na te lakoperke, moglo je i lakopernije.


stjepane- pa TO,..ovo malo ko odbrana magistarskog na megatrendu!:)
st.jepan st.jepan 14:05 25.01.2011

Re: Mmmm, da.

ima i zabavnih delova, nije sve teorija :)))

Slažem se.
Najzabavniji delovi su citati.
Bilo bi zabavnije da ih je više.
Kao i mnogi ovdašnji (sa bloga), nemam mentalne snage da u integralnu verziju tog lakopernog štiva uranjam, a pošto si se već za sve nas žrtvovao i to čituckao, mogao si i nešto izdašnije da citiraš, bio bi sevap.
Inače, tekst ti je skroz ok, mada mi se čini da je, s obzirom na efemernost materije i nemogučnost da se tu ista promeni, ozbiljniji no što je nužno.
st.jepan st.jepan 14:07 25.01.2011

Re: Mmmm, da.

stjepane- pa TO,..ovo malo ko odbrana magistarskog na megatrendu!:)

Ma šta magistarskog, doktorskog!
maca22 maca22 02:38 26.01.2011

Re: Mmmm, da.

st.jepan
Najzabavniji delovi su citati.
Bilo bi zabavnije da ih je više.
Kao i mnogi ovdašnji (sa bloga), nemam mentalne snage da u integralnu verziju tog lakopernog štiva uranjam, a pošto si se već za sve nas žrtvovao i to čituckao, mogao si i nešto izdašnije da citiraš, bio bi sevap.

Slažem se!
djz77 djz77 02:19 25.01.2011

Jackie Collins

Jackie Collins mlađa sestra Joan Collins aka Alexis Morell Carrington Colby Dexter Rowan je za sve ove nabrojane ultra ozbiljna spisateljica
nikolic777 nikolic777 08:17 25.01.2011

Re: Jackie Collins

Jackie Collins mlađa sestra Joan Collins aka Alexis Morell Carrington Colby Dexter Rowan je za sve ove nabrojane ultra ozbiljna spisateljica


teška i slojevita, slažem se:)))
može se primeniti mnogo različitih pristupa pri analizi njenog umentničkog postupka.

Drugo, pisala je žena romane po godinu dana, a jedna među pomenutim spistaljicama u ovom tekstu, izjavila je - To mi je najdraži roman, pisala sam ga čak tri meseca...

Pošto ta knjiga ima 300 strana, najdeblja i najsadržajnija je u opusu pomenute autorke, ostale verovatno piše između 15 dana i mesec i po
wukadin wukadin 10:45 25.01.2011

Re: Jackie Collins

djz77
Jackie Collins mlađa sestra Joan Collins aka Alexis Morell Carrington Colby Dexter Rowan je za sve ove nabrojane ultra ozbiljna spisateljica


Od ženskih pera iskreno preporučujem Ketrin Nevil. Mada mislim da je Džeki sličnija likom nego delom
djz77 djz77 18:32 25.01.2011

Re: Jackie Collins

wukadin
djz77
Jackie Collins mlađa sestra Joan Collins aka Alexis Morell Carrington Colby Dexter Rowan je za sve ove nabrojane ultra ozbiljna spisateljica


Od ženskih pera iskreno preporučujem Ketrin Nevil. Mada mislim da je Džeki sličnija likom nego delom

angie01 angie01 09:09 25.01.2011

koja uvreda za

Danijelu Stil!
nikolic777 nikolic777 09:27 25.01.2011

Re: koja uvreda za

koja uvreda za
Danijelu Stil!


Angie,
nije...barem ne sa moje strane
možda od home made spisateljica...
angie01 angie01 11:24 25.01.2011

Re: koja uvreda za

Angie,
nije...barem ne sa moje strane


a ko je izvrshio usporedbu, pa josh sa naznakom, da tu ima i mnogovisheodtoga!?


Nije to puko kopiranje Danijele Stil
beba757 beba757 09:28 25.01.2011

ah,taj roman!



Bas tako...Ma,sve je to,u sustini,jedan te isti roman,sa beskonacnim brojem nastavaka...Doduse,glavni akteri se,neznatno,razlikuju,vec u zavisnosti od trendova koje,u datom trenutku,diktira ta tako "mocna" masina, srpski "dzet set".
I ja bih citirala Jasminu Mihajlovic "Meni je ustvari bilo muka od izobilja".I meni je muka...od ovolikog i ovakvog "izobilja knjizevne ponude" na nasem trzistu...

Sjajno,Nikolicu!
nikolic777 nikolic777 09:38 25.01.2011

Re: ah,taj roman!

Ma,sve je to,u sustini,jedan te isti roman,sa beskonacnim brojem


ima i varijacija...negde je turbo, negde urbo, negde su sponzoruše, negde duhovnice, pločnik vs pastorala, hard core sex vs romantične duše...negde su spalvovi, negde boemija...mada, po čitaoca, kvota "produhovljenja" je ista...
beba757 beba757 09:44 25.01.2011

Re: ah,taj roman!

ima i varijacija...negde je turbo, negde urbo, negde su sponzoruše, negde duhovnice, pločnik vs pastorala, hard core sex vs romantične duše...negde su spalvovi, negde boemija...mada, po čitaoca, kvota "produhovljenja" je ista...

natasavb natasavb 09:48 25.01.2011

Re: ah,taj roman!

I meni je muka...od ovolikog i ovakvog "izobilja knjizevne ponude" na nasem trzistu...

Ova njihova pisanija i rec knjizevnost dovesti u bilo kakvu vezu je isto sto i napisati ozbiljnu muzicku kritiku za ono sto recimo radi Vendi.

Nikolicu znam da tebi nije bila namera, ali ovo je za njih besplatan marketing. Znas da u tom svetu nije vazno kakav je publicitet, vec samo da ga ima sto vise.
nikolic777 nikolic777 10:15 25.01.2011

Re: ah,taj roman!


Nikolicu znam da tebi nije bila namera, ali ovo je za njih besplatan marketing. Znas da u tom svetu nije vazno kakav je publicitet, vec samo da ga ima sto vis


slažem se sa svime što si napisala, ali njima dodatni marketing ne treba, ovo je kritika, koja ima za cilj da ukaže na trivijalnost i zato se kreće od Dubravke Ugrešić i Zabranjenog čitanja...dakle, trebalo bi da spreči, a ne da motiviše eventualnog čitaoca
Goran Vučković Goran Vučković 10:21 25.01.2011

Re: ah,taj roman!

dakle, trebalo bi da spreči, a ne da motiviše eventualnog čitaoca

Hvala ti Slavko
buba_truba buba_truba 10:24 25.01.2011

Re: ah,taj roman!

Goran Vučković
Hvala ti Slavko

Mirko, đavole!
natasavb natasavb 10:42 25.01.2011

Re: ah,taj roman!

nikolic777

Nikolicu znam da tebi nije bila namera, ali ovo je za njih besplatan marketing. Znas da u tom svetu nije vazno kakav je publicitet, vec samo da ga ima sto vis


slažem se sa svime što si napisala, ali njima dodatni marketing ne treba, ovo je kritika, koja ima za cilj da ukaže na trivijalnost i zato se kreće od Dubravke Ugrešić i Zabranjenog čitanja...dakle, trebalo bi da spreči, a ne da motiviše eventualnog čitaoca

Jbg meni to dodje kao da pises kritiku ljubavnog vikend romana.
Takvih stvari uvek bilo i bice, kao i onih koji ih citaju.
Sprecite takve sigurno neces, ali nekom pozitvnom kritikom, nekog dobrog romana, mozda bi ih motivisao da procitaju nesto sto zaista vredi.
Meni to nekako bolji nacin bore protiv sunda i laznih vrednosti, ali svako ima svoj.
nikolic777 nikolic777 10:52 25.01.2011

Re: ah,taj roman!

Sprecite takve sigurno neces, ali nekom pozitvnom kritikom, nekog dobrog romana, mozda bi ih motivisao da procitaju nesto sto zaista vredi.


radim i to, a radio sam i na ovom blogu...Okom i tragom lutalice, moja preporuka za ljude koji vole da čitaju, pogledaj blog, razmisli o knjizi...

takođe, u pravu si - bilo je i biće!

ali, kao nikada ranije, naši mediji su zatrpani mudrolijama tih literata i mladi ih u različitim formama upijaju kao sunđer...kontekst je bitan za moju nameru u ovom tekstu...kao i ukazivanje, u čemu svakako nisam prvi, na ono što se dešava kada se tržišna vrednost uvuče u literaturu...

ok i Blazak je pisao megalomanski i motivisan novcem, ne samo ljubavlju i inspiracijom, ali je pisao sjajne romane
neoplant neoplant 10:12 25.01.2011

Korov

Pa, čoveče, zar je vredelo pročitati sve ovo samo da bi se napisao blog?!
nikolic777 nikolic777 10:22 25.01.2011

Re: Korov


Korov
Pa, čoveče, zar je vredelo pročitati sve ovo samo da bi se napisao blog?!


šta ću kad sam temeljan
vredelo je ukoliko barem petoro mladih ljudi odustane, a nameravalo je to da čita i uzme nešto drugo, iole smislenije
neoplant neoplant 10:43 25.01.2011

Re: Korov

Jes' kad bi tih petoro uopšte i zalazili u ove delove internet bespuća. A i da slučajno naiđu, plašim se da ne bi ništa shvatili.
Goran Vučković Goran Vučković 10:47 25.01.2011

Re: Korov

vredelo je ukoliko barem petoro mladih ljudi odustane, a nameravalo je to da čita i uzme nešto drugo, iole smislenije

A za dan bezbednosti... ne to, drugo sam hteo da kažem: ako si pravi baja, idi kod Strongmena na blog kad promoviše svoju knjigu



A ako hoćeš da budeš stvarno koristan, pogledaj ovo ili ovo ili ovo ili ovo ili ovo ili ovo.

I ne zaboravi ovo:

buddha
What we think, we become.
margos margos 10:52 25.01.2011

Re: Korov

Vučko, hvala ti za linkove i podsećanja. :)
nikolic777 nikolic777 10:55 25.01.2011

Re: Korov

ako si pravi baja, idi kod Strongmena na blog kad promoviše svoju knjigu


nisam baja, nije mi to bio čak ni dečački san...ovu knjigu nisam čitao, potražiću je, hvala...

Goran Vučković Goran Vučković 12:12 25.01.2011

Re: Korov

ovu knjigu nisam čitao, potražiću je, hvala...

Iskreno govoreći, ja bih, umesto toga, preporučio obilazak linkova:
ovo ili ovo ili ovo ili ovo ili ovo ili ovo

buba_truba buba_truba 10:14 25.01.2011

Kakav krš od literature!

Milane, da li si ti stvarno pročitao sve ove knjige?

Preteče me neoplant.
nikolic777 nikolic777 10:17 25.01.2011

Re: Kakav krš od literature!

Kakav krš od literature!
Milane, da li si ti stvarno pročitao sve ove knjige?



na skok i preskok, toliko da mogu da steknem sliku...iskreno, nedeljno popodne je više nego dovoljno za sve to
buba_truba buba_truba 10:27 25.01.2011

Re: Kakav krš od literature!

nikolic777
iskreno, nedeljno popodne je više nego dovoljno za sve to

Iskreno, i pola sata bilo kog popodneva mi je mnogo da odvojim za sve to.
shumska shumska 10:28 25.01.2011

Re: Kakav krš od literature!

Николићу, јес' ти писац неки?
ако си уредник новина у Србији, онда све вуче на то да си и...писац
(ко пита не скита)
nikolic777 nikolic777 10:42 25.01.2011

Re: Kakav krš od literature!


ако си уредник новина у Србији, онда све вуче на то да си и...писац


odlično zapažanje

Ratnohuškačka Duga je, recimo, bila pravi rasadnik pisaca, kada su se novine ugasile, većina novinara se otsnula u literaturu...mnogi i danas objavljuju...

što se mene tiče, javiću na vreme:)...i da, nemam veze sa Dugom, to je bilo samo da potvrdim tvoj stav
freehand freehand 11:05 25.01.2011

Re: Kakav krš od literature!

na skok i preskok, toliko da mogu da steknem sliku...iskreno, nedeljno popodne je više nego dovoljno za sve to

Taman rekoh - evo Nikolićevog bloga na koji nemam rašta da se javljam, pošto se u ovu noviju literaturu doznajem ko Marica...
A on - na skok i preskok, pa onda temeljito-ubojita kritika, sa stanovišta neupitne apsolutne intelektualne supremacije...
Jao, Nikoliću...
angie01 angie01 19:23 25.01.2011

Re: Kakav krš od literature!

nedeljno popodne je više nego dovoljno za sve to



nedeljno popodne kod lee kish!?

..znam, znam da nisi na to mislio, al-it fits!:)
nsarski nsarski 21:41 25.01.2011

Re: Kakav krš od literature!

Jao, Nikoliću...

Nikolic je covek temeljit, ali nelinearan. Ne moze da odoli impulsu supremacije.
(Da li ova moja recenica lici na Harmsa, ili da je bolje formulisem? - da kazem, recimo, da je ridjokos...)
nikolic777 nikolic777 09:51 28.01.2011

Re: Kakav krš od literature!


Nikolic je covek temeljit, ali nelinearan. Ne moze da odoli impulsu supremacije.


sviđa mi se :)
nikolic777 nikolic777 09:52 28.01.2011

Re: Kakav krš od literature!

Ne moze da odoli impulsu supremacije.



nadam se da niste mislili na "vrhovni nadzor" :)
wukadin wukadin 10:42 25.01.2011

Bez većih zamerki, ali ipak...

Po prvi put da nemam većih zamerki na tekst ovog autora (onaj praznični se ne računa ). Mislim, nemam većih "ideoloških", ili da kažem koncepcijskih zamerki na ono što je rečeno, osim jedne manje na kraju. Ne znam da li je ono za MBM i Mir-jam samo konstatacija ili zamerka. Ja mislim da treba da postoje takva dela, i da budu na TV. To nije vrh, ali ima publike koja želi "lakše teme". Neki za stalno (recimo da im je život dovoljno težak, pa bolje to da čitaju nego samo Qrir ili Blic), neki kad bi da se odmore od krupnijih tema. Lično ja te dve spisateljice, i neke slične, ne čitam ni kad se odmaram, ali neću raći da je neka osoba glupa zato što ih čita. Za odmor bih preporučio Žanu Poliakov ili (naravno) Dnevnik Bridžit Džons (knjigu, smejao sam se naglas čitajući), a možda preporučim i jednu našu blogerku (prvo da pročitam, pa dajem sud). Ipak, mislim da treba da postoje dela kao što ih pišu MBM i Mir-jam. A rekao bih da nekome smetaju kolumne i stavovi MBM...

Veća je zamerka na ono čega nema. No, prethodno da kažem kako mi je tekst malo preopširan. Dobro je što se ide na konkretna imena (ne sva) i konkretne pojave (ne sve), a ne samo frazerski kao onaj bloger što juri "mračnjake". Za moj ukus malo previše u detalje, mislim te osobe uglavnom izbegavam da pratim.
E sad, koga i čega nema. Fali sedma pojava, "grantovske književnosti", ja bi je tako nazvao. Ili da kažem "suport", pošto baš to (podrška) recimo dođe Marku Vidojkoviću (koji glumi buntovnika) kad mu lično drug preCednik poseti štand. Mora da je i preCednik onda buntovnik. Ili samo glumac. Pa reče Berluskoni da liči na Klunija
Stvarno, što nema Vidojkovića (slikom & rečju)? Da li ga autor bloga smatra dobrim piscem, da li zato što je na istoj strani, ili možda ga smatra dobrim piscem zato što je na istoj strani. Ovo poslednje je teško (sebi) priznati. Drug liberalista ne može da pogreši

p.s. Pitao bih autora je li čitao Grabljivicu? Odličan primer kako čist šund može biti zanimljiv...
nikolic777 nikolic777 10:45 25.01.2011

Re: Bez većih zamerki, ali ipak...

A rekao bih da nekome smetaju kolumne i stavovi MBM


meni smetaju, veoma mi smetaju, otvoreno kažem

drago mi je da ti se tekst dopada i da nisi a priori tip :)
nikolic777 nikolic777 10:47 25.01.2011

Re: Bez većih zamerki, ali ipak...

Stvarno, što nema Vidojkovića (slikom & rečju)?



možda ga bude u grugom delu...ne mislim da je to bogznakakva književnost, ali nije trivijalna kao sve u ovom tekstu analizirano...
wukadin wukadin 10:55 25.01.2011

Re: Bez većih zamerki, ali ipak...

Nisam ja apriori, a da li si ti?!
Zar nije čudna koincidencija da ti se nečiji stavovi ne sviđaju, pa odmah ni stil pisanja (ili je i tu se sve svelo na stavove)? Dobra (samo)vežba bi bila videti čiji ti se politički stavovi ne sviđaju, a da je ok kao pisac, ili obrnuto...
Ne bih ti mogao mnogo pomoći, jer domaću literaturu iskreno slabo čitam. Možda je Vuk Drašković primer nekoga sa čijim se stavovima ne slažem, a mislim da je bio dobar pisac. Opet, bio, kažem ne zato što mislim da više nije, nego nisam stigao da pročitam, recimo, Dr Arona, mada mi tema deluje zanimljivo. I Vučina mi je bio zanimljiv dok je pričao o tome. Možda je i Čanak dobar kao umetnik, inače mi je totalno zanimljiv, a teško da mogu imati suprotnije stavove...
Sa stranim tu stojim bolje. Recimo LOTR je primer odličnog dela kojeg "nije teško hvaliti". Opet, u samom delu i pismima prof. Tolkina se vidi osećaj za nadmoć Zapadne civilizacije koji ne mogu prihvatiti, čak neka vrsta belog suprematizma. Makar sam Tolkin to (kasnije) demantovao... Ali, veliko delo zna inspirisati i kad se ne slažeš s nekim stvarima. Toliko o vlastitom preispitivanju.

wukadin wukadin 10:56 25.01.2011

Re: Bez većih zamerki, ali ipak...

ne mislim da je to bogznakakva književnost, ali nije trivijalna kao sve u ovom tekstu analizirano...


Misliš ima stav, pa nije trivijalno (ma kako stav bio iznet).
OK, samo i neki nacionalista može da ima stav...
nikolic777 nikolic777 10:59 25.01.2011

Re: Bez većih zamerki, ali ipak...

Ali, veliko delo zna inspirisati i kad se ne slažeš s nekim stvarima


slažem se...


Zar nije čudna koincidencija da ti se nečiji stavovi ne sviđaju, pa odmah ni stil pisanja (ili je i tu se sve svelo na stavove)? Dobra (samo)vežba bi bila videti čiji ti se politički stavovi ne sviđaju, a da je ok kao pisac, ili obrnuto.


treba razlikovati stavove upakovane u prozu i u dnevno-poltičke komentare, kolumne...
wukadin wukadin 11:05 25.01.2011

Re: Bez većih zamerki, ali ipak...

Ja mislim da MBM to razlikuje. Piše herc-romane, a u kolumni kaže šta misli. A referenca da nešto kaže, ako joj treba, je pre svega njen novinarski rad - "Priča O" (ulice su bile puste kad je bilo to na 3K, ti se možda ne sećaš, ali ja se sećam), ono u Sarajevu što je radila s Tijanićem (kažu tad je on bio protiv Slobe...)
alselone alselone 11:48 25.01.2011

Re: Bez većih zamerki, ali ipak...

nikolic777
Stvarno, što nema Vidojkovića (slikom & rečju)?

možda ga bude u grugom delu...ne mislim da je to bogznakakva književnost, ali nije trivijalna kao sve u ovom tekstu analizirano...



"Ja nikada ne apstiniram! Vidojković jebe! Svi to znaju i svi to poštuju. Osim, naravno, onih posesivnih ludača s fejsbuka


Ništa, morao sam zatim da ispoštujem svoja pravila koja imam kad mi se neka riba dopadne, pa makar i takva. Pa makar i na sekund.
Imam ja svoje testove, ono, primaknem se, dotaknem, i ako mi poskoči, to je to..


Ceo taj odvratni dan proveo sam potpuno go, ispred kompa, osim, naravno, dok sam s momcima gledao tekmu, pa sam i tad, na terasi bio potpuno go. Dlakavi alfa-bivo riče na svoje neposlušno krdo


Kako misliš da te jebem, ako izgledaš odvratno! Ja jebem samo lepe cure!" urlao sam ja preko ICQ


Mladi lav mora da jebe. Nema veze što je ćopava ili slepa na jedno oko, Mladi lav, Mora da jebe
nikolic777 nikolic777 11:51 25.01.2011

Re: Bez većih zamerki, ali ipak...


"Ja nikada ne apstiniram! Vidojković jebe! Svi to znaju i svi to poštuju. Osim, naravno, onih posesivnih ludača s fejsbuka



Ništa, morao sam zatim da ispoštujem svoja pravila koja imam kad mi se neka riba dopadne, pa makar i takva. Pa makar i na sekund.
Imam ja svoje testove, ono, primaknem se, dotaknem, i ako mi poskoči, to je to..



Ceo taj odvratni dan proveo sam potpuno go, ispred kompa, osim, naravno, dok sam s momcima gledao tekmu, pa sam i tad, na terasi bio potpuno go. Dlakavi alfa-bivo riče na svoje neposlušno krdo



Kako misliš da te jebem, ako izgledaš odvratno! Ja jebem samo lepe cure!" urlao sam ja preko ICQ



Mladi lav mora da jebe. Nema veze što je ćopava ili slepa na jedno oko, Mladi lav, Mora da jebe



šta je sporno?
alselone alselone 11:56 25.01.2011

Re: Bez većih zamerki, ali ipak...

nikolic777

šta je sporno?


Sve (osim toga da Mladi lav jebe, to me ne zanima). Ako ti ne vidis ili ne smes da napises - svaka cast.
nikolic777 nikolic777 12:01 25.01.2011

Re: Bez većih zamerki, ali ipak...


"Ja nikada ne apstiniram! Vidojković jebe! Svi to znaju i svi to poštuju. Osim, naravno, onih posesivnih ludača s fejsbuka



Ništa, morao sam zatim da ispoštujem svoja pravila koja imam kad mi se neka riba dopadne, pa makar i takva. Pa makar i na sekund.
Imam ja svoje testove, ono, primaknem se, dotaknem, i ako mi poskoči, to je to..



Ceo taj odvratni dan proveo sam potpuno go, ispred kompa, osim, naravno, dok sam s momcima gledao tekmu, pa sam i tad, na terasi bio potpuno go. Dlakavi alfa-bivo riče na svoje neposlušno krdo



Kako misliš da te jebem, ako izgledaš odvratno! Ja jebem samo lepe cure!" urlao sam ja preko ICQ



Mladi lav mora da jebe. Nema veze što je ćopava ili slepa na jedno oko, Mladi lav, Mora da jebe




šta je sporno?



Alselone,
'ajmo polako

ko izgovara ove rečenice?
Narator, pripovedačko ja ili neki od likova?


Jasno je da je reč o liku. Ovakav govor je u službi karakterizacije tog lika. Način da nm on postane jasniji.

To nije autorov odnos prema stvarnosti, mladom lavu i njegovoj potrebi da "penetrira"

Analizirani spisatelji i spisateljice uglavnom pišu neku vrstu paraautobiografskog štiva i "dela" im služe da govore o sebi na banalni, samoreklamerski način...

stoga, ne zaleći se
književne stranputice nam neće biti od koristi
alselone alselone 12:10 25.01.2011

Re: Bez većih zamerki, ali ipak...

nikolic777

Jasno je da je reč o liku. Ovakav govor je u službi karakterizacije tog lika. Način da nm on postane jasniji.


Zar lik nije bas Mare Mladi lav?
nikolic777 nikolic777 12:12 25.01.2011

Re: Bez većih zamerki, ali ipak...

Zar lik nije bas Mare Mladi lav?



to bi ti trebalo da znaš
alselone alselone 12:27 25.01.2011

Re: Bez većih zamerki, ali ipak...

nikolic777
Zar lik nije bas Mare Mladi lav?

to bi ti trebalo da znaš


jeste.


koja si ti legenda! ti bi mogao ovako doveka.

uprosticu ti: mare je istog kvaliteta kao i ovi nabrojani, samo drugacijeg stila. ti to ne smes da kazes. tacka.
nikolic777 nikolic777 12:30 25.01.2011

Re: Bez većih zamerki, ali ipak...

uprosticu ti: mare je istog kvaliteta kao i ovi nabrojani, samo drugacijeg stila. ti to ne smes da kazes. tacka.



ja se ne bi zabrinuo mnogo da mi sin ili ćerka, sa 16 ili 17, čitaju Mareta, ali bi me Radusinović uplašila


shvati, pobrojani pišu da bi se reprezentovali i lečili komplekse...mislim da kod Vidojkovića postoji smislena radnja i neka poenta
alselone alselone 12:36 25.01.2011

Re: Bez većih zamerki, ali ipak...

nikolic777
i lečili komplekse...


toliko potenciranje na tome koliki je smeker i sta sve vec radi. to ti ne lici na citirano?

P.S. Da budemo nacisto, saglasan sam sa onim sto govoris u ostatku bloga.
wukadin wukadin 12:38 25.01.2011

Re: Bez većih zamerki, ali ipak...

šta je sporno?


Nego prijatelju, čuo sam jednu zanimljivu teoriju zašto su stari Grci (ili beše Rimljani) govorili da se o ukusima ne raspravlja. Hoćeš da čuješ?
wukadin wukadin 12:41 25.01.2011

Re: Bez većih zamerki, ali ipak...

ja se ne bi zabrinuo mnogo da mi sin ili ćerka, sa 16 ili 17, čitaju Mareta, ali bi me Radusinović uplašila


Što bi te zabrinula?
A šta je sa Grabljvicom?!
nikolic777 nikolic777 12:41 25.01.2011

Re: Bez većih zamerki, ali ipak...



toliko potenciranje na tome koliki je smeker i sta sve vec radi. to ti ne lici na citirano?


Ne znam, ali bolje mi nekako dodje šmekerizam, nego jahte, kavijar, ostrige, moćnici, udri me do zore i to...nadam se da me kapiraš...

ako smo već kod loženja na knjige, ili knjige u pokušaju, bolje da se identifikuje neko ko je sklon tome i u godinama za to , sa maretom fuckerom, nego da razmišlja kako da dođe do keša da bi se kvalifikovao u očima neke kaćiperke...

ne razmišljam, ama ni za ič, ideološki o ovome
nikolic777 nikolic777 12:43 25.01.2011

Re: Bez većih zamerki, ali ipak...

A šta je sa Grabljvicom?!

2, 3 ili 118?

too hot
alselone alselone 12:47 25.01.2011

Re: Bez većih zamerki, ali ipak...

nikolic777

Ne znam, ali bolje mi nekako dodje šmekerizam, nego jahte, kavijar, ostrige, moćnici, udri me do zore i to...nadam se da me kapiraš...

ako smo već kod loženja na knjige, ili knjige u pokušaju, bolje da se identifikuje neko ko je sklon tome i u godinama za to , sa maretom fuckerom, nego da razmišlja kako da dođe do keša da bi se kvalifikovao u očima neke kaćiperke...

ne razmišljam, ama ni za ič, ideološki o ovome


kapiram, ok je, i ja mislim tako, ali to ne povecava njegov kvalitet nego dodatno spusta njihov. evo, jasnije cu definisati: mislim da su svi oni u istoj oblasti kvaliteta samo je mare unutar te oblasti iznad. happy?
wukadin wukadin 12:56 25.01.2011

Re: Bez većih zamerki, ali ipak...

too hot




Početak je ubistven, sredina i kraj takođe. No, da ne trolujem više.
Samo ću reći da tu nema foliranja. Osim možda ono da je "stvarni slučaj", a neki su se primili na tu foru, pa se kleli kako lično znaju tu Violetu
nikolic777 nikolic777 14:36 25.01.2011

Re: Bez većih zamerki, ali ipak...


Početak je ubistven, sredina i kraj takođe. No, da ne trolujem više.


ne troluješ, Grabljivica je obuhvaćena u tekstu, u okviru podvrste ispovesti
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 10:56 25.01.2011

habjanović?

Odličan tekst. Nadam se da u nastavku nećeš izostaviti kraljicu "književnih splavova" LjH Djurović.
nikolic777 nikolic777 11:00 25.01.2011

Re: habjanović?

habjanović?
Odličan tekst. Nadam se da u nastavku nećeš izostaviti kraljicu "književnih splavova" LjH Djurović.


hvala,
najavljena je u drugom delu

Pisanje pod nadzorom duhovnika
wukadin wukadin 11:02 25.01.2011

Re: habjanović?

Gospoa "sa dva prezimena".
Na primeru nje, Isidore Bjelice i Marka Vidojkovića sam uočio po čemu je čisti šund bolji od kičeraja. Jer šund-spisac (ili spisateljica) se bar ne folira da je književnik, umetnik, slično... Nema laže, nema prevare.
Međutim, kod ovo troje uočavam obrazac u istupima: Oni su prodavani, a to već samo po sebi znači nešto (Vidojko se hvalio prijateljima na fejsu). Ali! Njih ne priznaju kritičari. Zašto? Jer se politički ne slažu. Isidoru jure komunisti, čak priča kako su joj knjige zabranjivane (ko ga zna, možda i jesu, mada čuo sam da tu ima neka caka). Marka juri "prva Srbija". Habjanovićku "druga", ili ona kaže "globalisit", ili šta već kaže ne znam...
Mada od njih troje mi je Bjelica čak pomalo gotivna. A i mogao sam čitati njena dela.

nikolic777 nikolic777 11:07 25.01.2011

Re: habjanović?

sidoru jure komunisti, čak priča kako su joj knjige zabranjivane (ko ga zna, možda i jesu, mada čuo sam da tu ima neka caka). Marka juri "prva Srbija". Habjanovićku "druga", ili ona kaže "globalisit", ili šta već kaže ne znam...



Wukadine, najiskrenije ti se obraćam...zaista nije tako...uzmi neku od tih knjiga, otvori, pročitaj dve strane, i priznaj sebi, nama ne moraš, kakav je kvalitet napisanog

Isidora javno govori o tome da piše po zakonima tržišta i promoviše knjige kod Lee Kiš...svaka čast na tome što se ne folira, ali nemoj sad komuniste i hajke, života ti
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:07 25.01.2011

Re: habjanović?

Pisanje pod nadzorom duhovnika

Podbačaj. Pisanje pod nadzorom Manitua lično.
nikolic777 nikolic777 11:07 25.01.2011

Re: habjanović?


Podbačaj. Pisanje pod nadzorom Manitua lično.

nikolic777 nikolic777 11:11 25.01.2011

Re: habjanović?


Podbačaj. Pisanje pod nadzorom Manitua lično.


mada njoj je proreknuto da će dobiti Nobela, tako se bar hvalila...ostaje da vidimo...
freehand freehand 11:18 25.01.2011

Re: habjanović?

nikolic777

Podbačaj. Pisanje pod nadzorom Manitua lično.


mada njoj je proreknuto da će dobiti Nobela, tako se bar hvalila...ostaje da vidimo...

Eno se Šabić i Janković već svađaju čiji je red za dodelu...
alselone alselone 11:38 25.01.2011

Re: habjanović?

freehand

Eno se Šabić i Janković već svađaju čiji je red za dodelu...


Nece Sabic nigde. Ima da sedne u corbadzinicu i da pravi stranku ili ce biti belaja.
freehand freehand 11:42 25.01.2011

Re: habjanović?

alselone
freehand

Eno se Šabić i Janković već svađaju čiji je red za dodelu...


Nece Sabic nigde. Ima da sedne u corbadzinicu i da pravi stranku ili ce biti belaja.

Da, pod uslovom da se drugovi Milan i Filip drugačije ne dogovore na Politbirou.
wukadin wukadin 12:34 25.01.2011

Re: habjanović?

Wukadine, najiskrenije ti se obraćam...zaista nije tako...uzmi neku od tih knjiga, otvori, pročitaj dve strane, i priznaj sebi, nama ne moraš, kakav je kvalitet napisanog


Prvo, uopšte ne govorim o štivu, nego o javnim istupima. Da si pazio na času pročitao bi šta napisah. Ako ne veruješ potraži okrugli sto Politike i Vidojkovu (mislim da njega braniš) polemiku, ili ti diskusiju. Ja stvarno ne mogu iole ozbiljno da shvatam nekoga ko kaže kritičaru "šta me ti sad tako gledaš" i "jel' mogu da ti se obraćam sa brate". A tako je on istupio. Valjao sam se od smeha.
Inače, pročitah par strana, ono je malo bolje od polupismenog.

A mogu i "drugosrbijancima" da priznam. Recimo, Biljana Srbljanović napravila najbolju domaću seriju svih vremena (dobro, možda preterujem) "Otvorena vrata". Mada zlobnici kažu da je tad bila nacionalistkinja (smešno mi to rodno ravnopravno). Dojčin mnogo slabiju, no ipak gledljivu i u nekim epizodama zanimljivu seriju "Ono kao ljubav" (eto, on je to radio baš kao drugosrbijanac)...
Ali Vidojković je više nego smešan. Jedino mi je bilo zanimljivo kad je gostovao na "Peščaniku", na žalost ga više nema. Ono je bio urnebes, sve sa psovkama u nemoćnom besu...
wukadin wukadin 12:35 25.01.2011

Re: habjanović?

Nebojsa Krstic
...


Nego, gosn Savetniče, jeste li vi savetovali predsednika da poseti štand čuvenog buntovnika Vidojkovića?
Nadam se da je odgovor negativan, bolje i za vas i za predsednika...

alselone alselone 12:37 25.01.2011

Re: habjanović?

wukadin

Nadam se da je odgovor negativan, bolje i za vas i za predsednika...


Mozda ih Mare povali obojicu. On jebe, ne pita.
wukadin wukadin 12:44 25.01.2011

Re: habjanović?

A ono je bilo za Isidoru.
Dobro de, prevideh drugi deo.
Možda se ona i ne folira.
djz77 djz77 20:07 25.01.2011

Re: habjanović?

alselone
wukadin

Nadam se da je odgovor negativan, bolje i za vas i za predsednika...


Mozda ih Mare povali obojicu. On jebe, ne pita.

shumska shumska 10:27 26.01.2011

Re: habjanović?

Mozda ih Mare povali obojicu. On jebe, ne pita

алселоне - ово је коментар године
м. видојковић је режимски писац. и прави је одраз муља српске послератне књижевности. никако не видим разлику између њега и хабјановићке, нпр. само су супротни крајеви исте мотке. но, дечко је дс па је отуд ваљда оштрица критике блага према њему. жесток маркетинг и антиталенат скрибоманија удружени са его манијом - ето нам видојковића.

alselone alselone 10:41 26.01.2011

Re: habjanović?

shumska
Mozda ih Mare povali obojicu. On jebe, ne pita

алселоне - ово је коментар године


hvala shumska
buba_truba buba_truba 12:02 26.01.2011

Re: habjanović?

shumska
м. видојковић је режимски писац. и прави је одраз муља српске послератне књижевности. никако не видим разлику између њега и хабјановићке, нпр. само су супротни крајеви исте мотке. но, дечко је дс па је отуд ваљда оштрица критике блага према њему. жесток маркетинг и антиталенат скрибоманија удружени са его манијом - ето нам видојковића.

Odličan komentar , samo moram da pitam: od kada je Vidojković režimski pisac, mislim, od kog režima se utalio?

I ovo:
дечко је дс па је отуд ваљда оштрица критике блага према њему

Jel?! Nisam znala. Bio je za LDP. Kad se vratio u DS?
blogovatelj blogovatelj 07:13 27.01.2011

Re: habjanović?

Podbačaj. Pisanje pod nadzorom Manitua lično.


Voah!
blogovatelj blogovatelj 07:17 27.01.2011

Re: habjanović?

Mozda ih Mare povali obojicu. On jebe, ne pita


Kod jebaca nema probiraca.
mikimedic mikimedic 09:28 28.01.2011

Re: habjanović?

алселоне - ово је коментар године


godine?

ovo je komentar bloga od nastanka.

Piromanski Piromanski 11:30 25.01.2011

Isuse...

Nego, koriste li sve navedene spisateljice zaista etimoloski pravopis, kao sto se iz citata da naslutiti?
margos margos 11:32 25.01.2011

Preživljavanje

Odlična tema, ali nije samo za negativnu kritiku takva literatura. Odmah treba dati putokaz za (makar) stepenicu više. Kritika da mladi ne čitaju, postoji oduvek, te su osamdesetih izdavači stripovali Vuka Karadžića, Ajnštajna, Hesea...

Godinama nisam gledala televiziju, baš u vreme ekspanzije latino američkih serija, satelitske/kablovske tv i rialitija. Dešavalo se da odem kod mame na sat-dva, a ona mi priča o Paolu iz 'Grande Fratela' i o njegovoj baki Indijanki, i... Nije mi bila jasna njena vezanost, i ne samo njena, za takve emisije i sadržaje. A onda mi je dopala šaka jedna knjiga američkog psihijatra (David R. Hawkins) u kojoj lepo povezuje emotivna i mentalna stanja sa količinom energije pojedinca. Na toj njegovoj skali, najniži energetski nivo ima osoba koja je sa osećajem krivice i onog dubokog stida (blame). Bes je već bolja, životnija, energija. No, ono što nam je potrebno za zdravlje, jeste osećaj celovotosti, zadovoljstva.

Po toj skali, osobe koje su na najnižem energetskom nivou, podižu svoj nivo, gledajući takve serije. To je i dalje ispod željenog i potrebnog nivoa, no, praktično, preživljavaju, kao na lekovima.(Na drugom blogu, neko je pre dva dana linkovao ovaj tekst.)

Otada, više nikom nisam zamerala šta čita i šta gleda. Svako traži svoje načine preživljavanja. Na nama je, tako duboko verujem, da razumemo i da pokušamo da svakog prevedemo na viši nivo, u bolje stanje. Što, sigurna sam, tekstovi koje je Vučko linkovao - rade.

I da, smatram zločinom, svesno i namerno držanje ljudi na tom niskom nivou - kao što je propagiranje intelektualnosti i kvaliteta limunada, ali i potpaljivanje besova bez ukazivanja na rešenje.


Piromanski Piromanski 11:44 25.01.2011

Re: Preživljavanje

Vrlo obziran stav. No, problem je sto pomenute serije i gore navedena dela zahvaljujuci delom agresivnom marketingu, delom nemanju alternative postaju "Mainstream"
nikolic777 nikolic777 11:47 25.01.2011

Re: Preživljavanje

No, problem je sto pomenute serije i gore navedena dela zahvaljujuci delom agresivnom marketingu, delom nemanju alternative postaju "Mainstream"

upravo tako
Goran Vučković Goran Vučković 11:58 25.01.2011

Re: Preživljavanje

Što, sigurna sam, tekstovi koje je Vučko linkovao - rade.

A ima ih ovde još gomila, zaista. Recenzije knjiga iz psihologije koje je pisala Željka Buturović (ima ih u arhivi starog bloga, ovde), Bojanova (Budimac) recenzija Fiskovog "Velikog rata za civilizaciju", Nenadova (nsarski) recenzija "Pravog vernika", pa Predragove minijature, pa tekstovi Vladimira Petrovića... stvari koje te raketiraju kroz plafon (bez kacige)
Goran Vučković Goran Vučković 12:06 25.01.2011

Re: Preživljavanje

Vrlo obziran stav. No, problem je sto pomenute serije i gore navedena dela zahvaljujuci delom agresivnom marketingu, delom nemanju alternative postaju "Mainstream"

"Agresivni" marketing je pitanje slobode, verovatno. Ali sa ovim nemanjem alternative ne bih mogao da se složim. U istoriji civilizacije ne verujem da je ikad bilo više alternative. Više je pitanje izbora. I primera.
margos margos 12:07 25.01.2011

Re: Preživljavanje

Piromanski
Vrlo obziran stav. No, problem je sto pomenute serije i gore navedena dela zahvaljujuci delom agresivnom marketingu, delom nemanju alternative postaju "Mainstream"

To sve stoji. No, kako im parirati marketingom i parama? Svaka 'lepše je sa kulturom' varijanta je bila kratkog daha. Stvaranje i propagiranje alternative je glavni posao.

ps: A možda dođe i do zasićenja 'lakim notama'? Spisateljica Jasmina Ana je napisala nekakav priručnik za žene, a onda se pojavila uživo i dokazala da nema šta da saopšti bilo kome. Nekako, verujem da će deo posla obaviti sami - nestati i neutralizovati se u moru istih.
nikolic777 nikolic777 12:10 25.01.2011

Re: Preživljavanje

Recenzije knjiga iz psihologije koje je pisala Željka Buturović (ima ih u arhivi starog bloga, ovde), Bojanova (Budimac) recenzija Fiskovog "Velikog rata za civilizaciju", Nenadova (nsarski) recenzija "Pravog vernika", pa Predragove minijature, pa tekstovi Vladimira Petrovića... stvari koje te raketiraju kroz plafon (bez kacige)


reč je o sjajnim tekstovima...Petrovića čitam redovno, ni drugi pomenuti autori/blogeri mi nisu strani

ali, ne bi trebalo porediti te tekstove sa analiziranjem jedne pojave, koja je važna komponenta u našem kulturnom mulju, i stoga nema veze sa kritikama i recenzijama - što predloženi tekstovi jesu i to veoma uspeli.

Moj drugi tekst na ovom blogu bio je analiza jednog sjajnog dela. Ovo je nešto drugo. Nešto što bi trebalo posmatrati u sveukupnom kulturnom i medijskom kontekstu. Ali, kako hoćete...

Dubravka Ugrešić je tzrivijalizaciji književnosti posvetila čitavu jednu knjigu...Rado je preporučujem...
Goran Vučković Goran Vučković 12:18 25.01.2011

Re: Preživljavanje

ali, ne bi trebalo porediti te tekstove sa analiziranjem jedne pojave, koja je važna komponenta u našem kulturnom mulju, i stoga nema veze sa kritikama i recenzijama - što predloženi tekstovi jesu i to veoma uspeli.

Ja bih tu pojavu, koja se tebi ne sviđa, nazvao "sloboda". Stigla nas je kletva Branka Miljkovića da će poeziju svi pisati (ok za sada je proza, ali napredujemo). On je isto pitao da li će sloboda umeti da peva? Hoće, ali to nije baš glas Enrika Karuza, izgleda
nikolic777 nikolic777 12:20 25.01.2011

Re: Preživljavanje


Ja bih tu pojavu, koja se tebi ne sviđa, nazvao "sloboda"


napisah ja to u prvoj rečenici teksta.
Dakle, slažemo se
wukadin wukadin 12:51 25.01.2011

Re: Preživljavanje

Piromanski
Vrlo obziran stav. No, problem je sto pomenute serije i gore navedena dela zahvaljujuci delom agresivnom marketingu, delom nemanju alternative postaju "Mainstream"


Ma idi!
Čoveče, kablovska ima 60-ak kanale, ako ne i više. Neka je istovremeno na 30 rijaliti ili mexicana, imaš još 30 da gledaš. A to "mainstream" i ne treba da bude nešto mnogo pametno, znaš li ti matematičku definiciju proseka?
Dakle, ko hoće da gleda nešto drugo - može. A postoje i alternative televiziji.
Drugo je ono što je Margos rekla.
Ako osobe imaju potrebu, neka gledaju. Što bi reko Đenka Đavo "sramota je biti lopov, ukrasti..." A nije ovo sramota.
Ja sam gledao neke telenovele, pa šta. Možda sam i ja imao emotivnu potebu
Najjača mi bila Marimar, gde su kučići govorili, a glavna junakinja imala najbolju drugaricu kokošku. Priceless, vaistinu
Piromanski Piromanski 13:57 25.01.2011

Re: Preživljavanje

Ma idi!
Čoveče, kablovska ima 60-ak kanale, ako ne i više. Neka je istovremeno na 30 rijaliti ili mexicana, imaš još 30 da gledaš. A to "mainstream" i ne treba da bude nešto mnogo pametno, znaš li ti matematičku definiciju proseka?

Jeste. Otkako je kablovska televizija sa 60 i vise kanalE stigla i u poslednji srpski zaselak, gradjanstvo (i seljastvo) je konacno odahnulo i sa "Pinka" preslo iskljucivo na gledanje History Chanell-a, Discovery-a i sl. pa se ispred lokalne prodavnice uz pivo, kao i na vecernjem prelu, vise ne diskutuje o Ceci, Jeci i Naci, vec o flori Patagonije i odnosu rimskih vlasti prema prvobitnoj hriscanskoj zajednici.
Sto se proseka tice, on uglavnom rasudjuje na nivou "svidja mi se/ne svidja mi se" ili "A sta svet kaze?". Naravno, ne sanjam o tome da prosecni Srbin seta sa iPod-om koji svira dzez ili klasiku, niti da u GSP-u svi sede i citaju klasike i "podobnu" modernu literaturu. Neka slusa i (ne)cita ko sta hoce. Ali se postavlja pitanje granice u tome sta ide u etar i novine? I ne manje bitno, iz cijih usta? Ovo o cemu Nikolic pise, zajedno sa muzikom koja se najcesce cuje, ide u paketu i promovise odredjeni nacin ponasanja koji je upravo tom "proseku" bio sve manje neprihvatljiv, pa sve manje nepozeljan, pa sve prihvatljiviji, pa na kraju ispade pozeljan. Precednik se budi uz jeftin pop, uspesni gradonacelnik je bio mali u doba muzickih klasika, onomad nacelnik generalstaba u pratnji pevaljke sjuri svih deset cevapa u peceno prase. Sta citaju, boga pitaj... E, sad da privatno tako, a javno da hvale etablirane vrednosti, ni po muke. Ali oni, zajedno sa hordom nastavnika, lekara, politicara, advokata itd. upravo predstavljaju znacajan faktor u kreiranju javnog mnjenja iliti "mainstream"-a. A kako su ga skrojili...
wukadin wukadin 14:27 25.01.2011

Re: Preživljavanje

Otkako je kablovska televizija sa 60 i vise kanalE stigla i u poslednji srpski zaselak, gradjanstvo (i seljastvo) je konacno odahnulo i sa "Pinka" preslo iskljucivo na gledanje History Chanell-a, Discovery-a i sl. pa se ispred lokalne prodavnice uz pivo, kao i na vecernjem prelu, vise ne diskutuje o Ceci, Jeci i Naci, vec o flori Patagonije i odnosu rimskih vlasti prema prvobitnoj hriscanskoj zajednici.


Slovna greška, ako mi veruješ. Nije me srpskom učio čika Bogoljub
Šta je to neka ironija. A šta ti misliš da bi "građanstvo i seljaštvo" gledalo da nema kojim slučajem "Pink". History, ili nešto slično? Daj ne zavaravaj se! Možda bi se osećali fizički zdravije jer ne bi gledali TV, nego recimo sedeli u kafani. Onda bi se kafane razbijale od para, a reklamdžije i te-ve poslenici bi skapali od bede
Koja je suluda ideja da svi treba da budu obrazovani i prepamatni. Uopšte ta neka opsesija "srednjom klasom". Lepo je Haksli odgovorio da ne bi moglo funkcionisati društvo gde bi svi bili Alfe. Antiutopija, ali istina. Uostalom, američku vojsku čine pripadnici niže, a ne srednje klase. Kineska, brazilska ili indijska produktivnost takođe ne leži na srednoj klasi.
Ergo, moraju postojati oni kojima bi Ceca bila krajnji domet, a onda je i sam "umjetnik" nužna pojava...

Sto se proseka tice, on uglavnom rasudjuje na nivou "svidja mi se/ne svidja mi se" ili "A sta svet kaze?".


Pa?!
Kaniš da ih indoktriniraš jednog po jednog. Snagom primera?!

Neka slusa i (ne)cita ko sta hoce. Ali se postavlja pitanje granice u tome sta ide u etar i novine?


Znaš onu američku "everything after but is bullshit"... Mislim da je Strongman tako rekao, inače nerado koristim jezik okupatora. Ali je ovde baš dobro došao, jer to je tvoje "zapadnjačko ali"...
Nema ali! Nikakvo! Niti granice, ako se ne poziva na direktno nasilje. Inače ko je arbitar?!? Hoćeš sebi da daš to zvanje!? Znaš li da u Americi i neonacisti mogu da marširaju dokle god ne ugrožavaju živote, poredak i privatnu svojinu?!
Dakle(m) - Pink je ljudsko pravo. I Karleuša, as well

Ovo o cemu Nikolic pise, zajedno sa muzikom koja se najcesce cuje, ide u paketu i promovise odredjeni nacin ponasanja koji je upravo tom "proseku" bio sve manje neprihvatljiv, pa sve manje nepozeljan, pa sve prihvatljiviji, pa na kraju ispade pozeljan.


Prosek se samo modernizovao. Od Miroslava Ilića, koga i dalje mnogi slušaju, preko Vajs i Džeja, pa Dragane i Brzog, do Cece i Jece. A ove poslednje su čak ubrane, mislim urbane - sluša ih omladina koja kad vidi kravu kaže "pazi šaren konj"
Dakle, to je tipično zgražavanje nad omladinom... Nekad su se matori zgražavali nad MTV-jem. A omladina mislila da je buntovna ako gleda. A ono bio najgori kič-menstrim. Lepo reče Zarković u poslednjem "Pečatu" (gde je reko da rijaliti nije najveći problem TV-a već nedostatak kritičkih novinara).

Precednik se budi uz jeftin pop, uspesni gradonacelnik je bio mali u doba muzickih klasika, onomad nacelnik generalstaba u pratnji pevaljke sjuri svih deset cevapa u peceno prase.


Ja bih više voleo da slušaju Spulturu, AC/DC i Dead Kennedys, respektivno. No, nije to najveći problem. Nego što nema onih radnih mesta što nam ih Evropa "znači", kako reče preCednik, a i dalje nemamo alternative. Što su za gradonačelnika glasali oni koji su protiv SSP-a, a on izdao njihovo poverenje. Što ministra odbrane neki zovu ŠuNATOvac...
Piromanski Piromanski 14:58 25.01.2011

Re: Preživljavanje

A šta ti misliš da bi "građanstvo i seljaštvo" gledalo da nema kojim slučajem "Pink". History, ili nešto slično?


Mozda osobu do sebe, cije izjave uglavnom posmatraju kriticki, za razliku od vecine onog sto im sokocalo servira.

Koja je suluda ideja da svi treba da budu obrazovani i prepamatni.


Gde sam tako sta rekao? No, slozices se da u velikom broju slucajeva, upravo obrazovani i "prepametni" ne uzivaju u lakim notama i lakoj literaturi. Govori li to nesto?

Ali je ovde baš dobro došao, jer to je tvoje "zapadnjačko ali"...
Nema ali! Nikakvo! Niti granice, ako se ne poziva na direktno nasilje. Inače ko je arbitar?!? Hoćeš sebi da daš to zvanje!? Znaš li da u Americi i neonacisti mogu da marširaju dokle god ne ugrožavaju živote, poredak i privatnu svojinu?!


Rec, ili veznik "ali" i njegovu upotrebu sam naucio zajedno sa "ako", "ukoliko" i gomilom drugih srpskih reci, tako da ne razumem sta je u pogodbenim recenicama toliko "zapadnjacko"? Sto se mene tice, moze da marsira ko god hoce, ALI samo pod uslovima koje si i sam naveo. Ako bi ti isti Nacisti, Homoseksualci, Jehovini svedoci, protivnici nuklearne energije krenuli da marsiraju svaki dan, od jutra do mraka, itekako bi poceli da ugrozavaju javni red i mir, pa makar lebdeli pedalj iznad zemlje. Sto se tice uloge arbitra, uzimam je samo ukoliko se radi o sopstvenoj deci. A isto tako ocekujem da (za moje pare) u nekom drzavnom urednistvu sede neki cika ili teta koji isto tako vode racuna o onima koji jos nisu u stanju da razlikuju sta je djubre, a sta ne. Ili si toliki ultra liberal da bi nekriticki knjigu M.M. ex K. uvrstio u obaveznu lektiru?

Ja bih više voleo da slušaju Spulturu, AC/DC i Dead Kennedys, respektivno. No, nije to najveći problem. Nego što nema onih radnih mesta što nam ih Evropa "znači", kako reče preCednik, a i dalje nemamo alternative.


Ja bih voleo da o njima uopste ne razmisljam. A jos bih vise voleo da ljudi ne pevuse pesmice i ne zamlacuju se TV-om, vec da batale samozaborav i vide gde ce i kako dalje. Ono "preCednik" nije slucajno.
wukadin wukadin 15:22 25.01.2011

Re: Preživljavanje

No, slozices se da u velikom broju slucajeva, upravo obrazovani i "prepametni" ne uzivaju u lakim notama i lakoj literaturi. Govori li to nesto?



Govori. Da su viđeni za gornji sloj, mada je to "mož da bidne, ali ne mora da znači". Dobro je imati te osobine kad imaš neku "odgovornost" (čitaj: vlast, položaj. rukovodeću poziciju, mesto savetnika ili "analitičara" - uglavnom tu prave odgovornosti i nema). Međutim, kontradikcija je u tome što često škode prilikom uspona. Dok se uspinješ treba da si poslušan...
Zato se meni fućka na hijerarhiju.
Aham da... šta sam hteo reći: Ergo, da je neko gore, mora neko i da bude dole.

Rec, ili veznik "ali" i njegovu upotrebu sam naucio zajedno sa "ako", "ukoliko" i gomilom drugih srpskih reci, tako da ne razumem sta je u pogodbenim recenicama toliko "zapadnjacko"?


Recimo kad se prizna da taj zapadni svet nije savršen ALI nema alternative... Onda više ne smeš ni da kažeš da nije savršen, odnosno da kritikuješ. Kad ono - ima BRIK.

Sto se tice uloge arbitra, uzimam je samo ukoliko se radi o sopstvenoj deci.


Pa ko ti brani?!
Mada, država se sve više meša u oblast roditeljstva, pazi se
Nego ne znam čemu svo tvoje pisanije, ako im ne možeš (a i nećeš) ništa...

A isto tako ocekujem da (za moje pare) u nekom drzavnom urednistvu sede neki cika ili teta koji isto tako vode racuna o onima koji jos nisu u stanju da razlikuju sta je djubre, a sta ne. Ili si toliki ultra liberal da bi nekriticki knjigu M.M. ex K. uvrstio u obaveznu lektiru?


Ko je govorio o lektiri? Imaš ministarstvo prosvete, pa vidi.
Mada, kad vidim ko je u "Narodnoj" biblioteci (navodnici kad je vodi osoba koja otvoreno ne voli ovaj narod) nije mi žao što SPS vodi to ministarstvo.
Ako su štetni, to je iz nekompetencije, ima onih koji bi išli na otvorenu zlobu i pakost.

A jos bih vise voleo da ljudi ne pevuse pesmice i ne zamlacuju se TV-om, vec da batale samozaborav i vide gde ce i kako dalje.


Utopija ili ne?
Ima izbori sledeće godine, a možda i pre. Ima uskoro miting naprednjaka...
blogovatelj blogovatelj 07:24 27.01.2011

Re: Preživljavanje

Sto se proseka tice, on uglavnom rasudjuje na nivou "svidja mi se/ne svidja mi se


Tako i Nikolic777 rasudjuje. Hoces da kazes da je i on prosek?
mlekac mlekac 13:08 25.01.2011

Ajd ja da se ne slozim

moze?

Ne po pitanju ovih gorepomenutih dama ciji rad ni ne poznajem.

Ne slazem se sa tobom po pitanju Mirjam.

Ona je, vrlo, vodila racuna o tome sta i kako pise.

Jeste, to su ljubici, ali njeni romani su, istovremeno, sjajna slika vremena u kom je zivela i radila, a i svaki njen roman ima i neku malu misteriju.

Sem toga, tesko da je mozes procitati celu za jedno nedeljno popodne. Zaista.

A trebalo bi.

Jer, ona je, po mom licnom misljenju krajnje nepravedno, dugo osporavana, a opet, i posle toliko godina, njeni romani su zivi i citljivi.

Bice da je ta proba vremena ipak pokazala kako Milica Jakovljevic nije pisala tamo nesto bezveze?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana