Ko ruši državu?

Krugolina Borup RSS / 30.01.2011. u 12:13

kalimero.pngNe razumem ovu vlast nikako. Trudim se da je razumem, hoću da je razumem, upreh se da je razumem, ali mi ne uspeva.

U danu u kome imamo vest da je izrada vebsajta Očistimo Srbiju, koja realno košta između 1.000 i 2.000 eura (a čovek bi se nadao da javne nabavke i tenderi postoje upravo da bi se postigla ova niža cena od 1.000 eura), plaćena 25.000 eura, tj. 2.500% puta više, imamo i vest u kome premijer države tvrdi da "prosvetari ruše državu" pošto traže povećanje zarada od 24%.

Da li su zahtevi prosvetara stvarno nemogući, opasni, nerazumni i nerealni, kako to ekonomski savetnici premijera objašnjavaju? Da li su prosvetari, koji bi po difoltu trebalo da su pametni i razumni, pošto im je posao da nam decu uče da budu ista takva, totalno odlepili i izgubili kompas, ili je po sredi nešto drugo?

Po sredi je nešto drugo, rekla bih.

Ako minimum jedan od 25 ministara ove vlade iz javnih prihoda metodom ćiri-bu-ćiri-ba učini da netragom nestane 24.000 eura, onda se mora pomisliti da minimum isti procenat zaposlenih u državnim organima istom metodom učini da netragom nestane minimum isto toliko novca. Jedan ministar na 25 ministara jednako je 4%. Četiri posto od 450.000 zaposlenih u državnom sektoru (podaci uzeti iz bloga Saše Radulovića) iznosi 18.000 zaposlenih. Puta 24.000 eura jednako je 432.000.000 eura.

To je dovoljno da se za 24% povećaju ne samo plate prosvetara, nego i plate zaposlenih u zdravstvu. I još da pretekne.

U ovoj računici uopšte nije važno da li je tačna ili ne, da li stvarno 4% zaposlenih u državnoj upravi ćiri-buiše i ćiri-baiše ili ne, već je bitno da je i jedan jedini takav primer (u ovom slučaju "Očistimo Srbiju") dovoljan da se u javnosti stvori PERCEPCIJA da se to dešava. Ako se na tu percepciju doda i činjenica da zaposleni u prosveti sigurno u svom okruženju iz prve ruke vide da od javnog novca tamo-vamo ovde-onde na ćiri-bu-ćiri-ba načine nestaje ova ili ona suma, šta imamo?

Imamo zahteve koji deluju "opasno, nemoguće, nerealno i nerazumno", a u stvari su samo očajnički pokušaj da se skrene pažnja na to da i ono malo novca koji imamo ne ide gde treba.

Duboko sam uverena da prosvetari nisu nerealni i nerazumni.

Prosvetari su samo očajni.

Kao i ja što sam očajna, kada vidim da se u danu u kome imamo vest o tome da je jedan ministar iz vlade za 2.500% preplatio izradu vebsajta, premijer time uopšte ne bavi. UOPŠTE! Niti ga poziva na odgovornost, niti ga smenjuje, niti daje ikakve izjave za štampu tim povodom, niti reaguje na bilo koji način.

Premijer ne smatra da ovu državu ruši ministar koji 2.500% preplaćuje izradu sajta, već smatra da ovu državu ruše prosvetari koji zahtevaju 24% povećanje plate.

Ne razumem ovu vlast uopšte.

Ne razumem kako ova vlast ne razume reakcije naroda. Ne razumem kako se ne zapita zašto razumni ljudi imaju nerazumne zahteve? Ne razumem kako se uopšte ne bave uzrocima određenih pojava, već samo ocenjuju posledice kao realne ili nerealne. A imamo psihologa na čelu države. Da se čovek zapita: čemu?

Sve dok ova vlast ne krene da se odlučno obračunava s onima koji ćiri-buišu i ćiri-baišu s javnim novcem, prosvetari će imati moju punu podršku za štrajk.

I prosvetari, i svi ostali.

Ne zato što smatram da plate treba da im se povećaju, već zato što razumem očaj koji je u korenu tih zahteva, i koji po mom dubokom uverenju nema nikakave veze sa povećanjem plate, već sa činjenicom da se zbog nekažnjavanja ćiri-buisanja i ćiri-baisanja s ono malo novca koje država ima, oni prave budalama svaki put kad im se kaže da za njih novca nema.

Što bi Kalimero rekao: "To je nepravda!"

 



Komentari (234)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

G r o f G r o f 12:27 30.01.2011

Da ali gde?

To je dovoljno da se za 24% povećaju ne samo plate prosvetara, nego i plate zaposlenih u zdravstvu. I još da pretekne.


To je dovoljno da se pomogne onima koji pune budžet, da bi se posle mogle povećati plate prosvetarima i bla, bla...
mikimedic mikimedic 00:27 01.02.2011

Re: Da ali gde?

To je dovoljno da se pomogne onima koji pune budžet, da bi se posle mogle povećati plate prosvetarima i bla, bla...


o da, znamo vrlo dobro kako izbeci punjenje budzeta...
G r o f G r o f 09:26 01.02.2011

Re: Da ali gde?

o da, znamo vrlo dobro kako izbeci punjenje budzeta...


Molim moderaciju da mi skine ovoga "cg table paćenika" sa vrata.
Mističnoj ću kupiti ooooogromnu čokoladu.
niccolo niccolo 12:29 30.01.2011

Da, zaista

Kao i ja što sam očajna, kada vidim da se u danu u kome imamo vest o tome da je jedan ministar iz vlade za 2.500% preplatio izradu vebsajta, premijer time uopšte ne bavi. UOPŠTE! Niti ga poziva na odgovornost, niti ga smenjuje, niti daje ikakve izjave za štampu tim povodom, niti reaguje na bilo koji način.

gospodine Cvetković, zbog čega ministar u vašoj vladi plaća EUR 25.000 za izradu jednog web sajta? Šta nameravate da učinite tim povodom?
G r o f G r o f 12:36 30.01.2011

Re: Da, zaista

Auuuuu...
Sad, pogledao sajt. jbt..Ko je ovde lud.
Pa onakav sajt će svaki amater napraviti za 50 eura.
Nemojte zezati da je to taj sajt.
gospodin_ne gospodin_ne 12:40 30.01.2011

Re: Da, zaista

Pa onakav sajt će svaki amater napraviti za 50 eura.

Napravite mi takav sajt, platicu vam 100 €
skener92 skener92 12:40 30.01.2011

Re: Da, zaista

@niccolo

ti bas kojesta pitas!
G r o f G r o f 12:52 30.01.2011

Re: Da, zaista

Napravite mi takav sajt, platicu vam 100 €


Dogovoreno..
Izrada sajta 100 eura.
Hosting 25 eura.
Domen 10 eura.

Sajt bez ijedne fotografije.
Informacije koje želiš na sajtu dostavićeš mailom.
Ja ću po netu potražiti klinca koji će ga uraditi pod tim uslovima. Posle ćemo uporediti kvalitet.
alarih alarih 13:01 30.01.2011

Re: Da, zaista

G r o f
Napravite mi takav sajt, platicu vam 100 €


Dogovoreno..
Izrada sajta 100 eura.
Hosting 25 eura.
Domen 10 eura.

Sajt bez ijedne fotografije.
Informacije koje želiš na sajtu dostavićeš mailom.
Ja ću po netu potražiti klinca koji će ga uraditi pod tim uslovima. Posle ćemo uporediti kvalitet.

Bez SEO, takođe.

Nedajbože da ti zatreba neka od informacija iznetih tamo, morao bi da prepisuješ, ni copy/paste ne radi
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:40 30.01.2011

Re: Da, zaista

G r o f
Napravite mi takav sajt, platicu vam 100 €


Dogovoreno..
Izrada sajta 100 eura.
Hosting 25 eura.
Domen 10 eura.

Sajt bez ijedne fotografije.
Informacije koje želiš na sajtu dostavićeš mailom.
Ja ću po netu potražiti klinca koji će ga uraditi pod tim uslovima. Posle ćemo uporediti kvalitet.



Upravo tako. U zajednici imamo klinaca, studentarije koliko hoćeš, za 100 eura napravili bi sajt sa entuzijazmom, daleko komplikovaniji od ovoga, a SEO bi podesili iz zezanja rekreativno. I još bi usput bili zahvalni što uopšte imaju posla.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:54 30.01.2011

Re: Da, zaista

Pa onakav sajt će svaki amater napraviti za 50 eura.

right...flash sajt da napravi za 50€. 50€ košta jedan sat programiranja a ne ceo sajt, srce. za te pare ti ne bi ni mladi indus copy/paste text u gotovim, template sajtovima.

ovaj sajt jeste jednostavan za Flash mogućnosti ali je mogao biti plaćem oko 3 soma evra, plafon. opet, ne znam koliko plaćaju dizajnera za takozvano brendiranje, i to košta.
25 soma je na liniji cene održavanja sajta nate kandić, ko se seća tog blama. razlika je u tome što za njen sajt ne plaćamo mi.

nego, ja baš juče gledala film Marie-Antoinette. nadam se da ne moram da podsećam kako je skončala.
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:00 30.01.2011

Re: Da, zaista

ovaj sajt jeste jednostavan za Flash mogućnosti ali je mogao biti plaćem oko 3 soma evra, plafon.


A da li bi neko pristao da ga uradi za 1000 eura?
Cela poenta javnih nabavki jeste da se postigne cena koja je bolja od plafon cene.
Drugim rečima, moje pitanje glasi: ako je 3000 eura plafon cena, koja je parket cena za ovakav sajt?
antioksidant antioksidant 14:05 30.01.2011

Re: Da, zaista

koja je parket cena za ovakav sajt?

25 000 еура
gospodin_ne gospodin_ne 14:30 30.01.2011

Re: Da, zaista

Ja ću po netu potražiti klinca koji će ga uraditi pod tim uslovima.

Sa Flash licencom?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:47 30.01.2011

Re: Da, zaista

Sa Flash licencom?

da li firma iz Niša ima Flash licencu? hm...
opet, ne mora u Flashu. ovo je toliko jednostavna animacija da je mogla i bez Flash-a da se uradi. a ne mora ni da bude animacije ako toliko poskupljuje izradu sajta.
G r o f G r o f 15:05 30.01.2011

Re: Da, zaista

za te pare ti ne bi ni mladi indus copy/paste text u gotovim, template sajtovima.


Dušo draga, još samo mi objasni po čemu ovaj sajt iskače iz okvira template sajtova...
Hoćeš da kažeš da je toliko komplikovan i originalan da za njega ne postoji gotov šablon...
Čak ne vidim šta se na ovom sajtu ima ažurirati, tj.održavati.
Ma smejurija i tačka.
Hansel Hansel 15:29 30.01.2011

Re: Da, zaista

Ehm... nadam se da ćete mi verovati da ne branim nikoga, evo samo još nekoliko elemenata za razmatranje.

Navodno, ovo nije finalno izdanje sajta, treba da sadrži baze podataka o deponijama i njihovim kapacitetima, o otkupljivačima i prerađivačima otpada, te da omogući komunikaciju između pomenutih i lokalnih samouprava. Tako nešto pročitah, valjda u Politici. E, sad, ako je to tačno i ako to pravljenje baze podataka ne podrazumeva samo programiranje nego i prikupljanje podataka (što bi, naravno, trebalo da rade zaposleni u Ministarstvu, ali i to teže ide...), onda cifra možda skače, ali ja ne znam koliko. Navodno je neko tražio 40.000, a znamo kako se nameštaju "tri ponude", pa bi bilo lepo kada bi neko istražio kakve su veze "pobednika" na "konkursu" i drugih ponuđača.

Mislim da nema mesta čuđenju vlasti - vlast je mislila da se za ovo neće saznati, kao i za mnoge druge stvari, kao i u slučaju prethodnih garnitura - onda se sve svodi na bahatost i potcenjivanje građana, što je svima njima zajednički imenitelj, od Miloševića naovamo. Ali, da (i) ovi današnji rade sve da izgube buduće izbore, rade... Mada se meni Tomičina ostavka učinila kao potez koji bi trebalo da umanji opšte nezadovoljstvo (videh nedavno negde pregled pozitvnih i negativnih rejtinga političara - Tomici je negativni veći od pozitivnog) - Dinkić je vazda poznat po dobrom njuhu za predizborne taktike.

No, da se vratimo na Dulića - da li se još neko seća one njegove firme što posluje s državom, ali je sve OK jer je preneo upravljačka prava? Istovremeno, nije OK što su trudnice preduzetnice prenele svoja upravljačka prava, pa dobijale naknadu tokom odsustva (mada nisam uspeo da saznam ni u jednom mediju tačan prikaz ovog problema da bih nedvosmisleno znao na čijoj sam strani; svejedno, trudnicama nešto nije dozvoljeno, Duliću i drugim mu kolegama jeste). I, tu se stvari ne završavaju, Đilas onomad pozva druge "privrednike", sa ili bez navodnika, da se uključe u politiku). Dobro nam došli!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:38 30.01.2011

Re: Da, zaista

Dušo draga, još samo mi objasni po čemu ovaj sajt iskače iz okvira template sajtova...
Hoćeš da kažeš da je toliko komplikovan i originalan da za njega ne postoji gotov šablon...
Čak ne vidim šta se na ovom sajtu ima ažurirati, tj.održavati.
Ma smejurija i tačka.

kako tebi ispadne 2+2=7?? rekoh da je jednostavan ali nije template, što podrazumeva da neko mora da nacrta, animira, ekšnskriptuje. rekoh da je JEDNOSTAVAN za Flash sajt ali je i dalje Flash koji više košta, inače. rekoh da NIJE NI MORAO FLASH jer je i ovako dosta JEDNOSTAVAN. sad čitam da nije ni završen. opet, 25 soma je mnogo a to sam već rekla...

ajde malko čitaj, da ne crtam posle opet, ok?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:48 30.01.2011

Re: Da, zaista

No, da se vratimo na Dulića - da li se još neko seća one njegove firme što posluje s državom, ali je sve OK jer je preneo upravljačka prava? Istovremeno, nije OK što su trudnice preduzetnice prenele svoja upravljačka prava, pa dobijale naknadu tokom odsustva (mada nisam uspeo da saznam ni u jednom mediju tačan prikaz ovog problema da bih nedvosmisleno znao na čijoj sam strani; svejedno, trudnicama nešto nije dozvoljeno, Duliću i drugim mu kolegama jeste). I, tu se stvari ne završavaju, Đilas onomad pozva druge "privrednike", sa ili bez navodnika, da se uključe u politiku). Dobro nam došli!

nego, meni je zanimljivo kako Dulićeve igre počinju da se otkrivaju baš nešto pre izbora u DS-u. koliko veze s tim ima Bojan Pajtić, baš me zanima.
alselone alselone 17:02 30.01.2011

Re: Da, zaista

BebaOdLonchara
50€ košta jedan sat programiranja


50 evra coveksat ne kosta senior sensei c++ a ne fles programer, u Srbiji.
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:02 30.01.2011

Re: Da, zaista

nego, meni je zanimljivo kako Dulićeve igre počinju da se otkrivaju baš nešto pre izbora u DS-u.


Nebitno.
Ako ne igraš igre, nema šta ni da ti otkriju - pre, tokom niti posle izbora.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:06 30.01.2011

Re: Da, zaista

50 evra coveksat ne kosta senior sensei c++ a ne fles programer, u Srbiji.

tačno, ne u srbiji. moja greška.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:11 30.01.2011

Re: Da, zaista

Nebitno. Ako ne igraš igre, nema šta ni da ti otkriju - pre, tokom niti posle izbora.

naravno da je bitno. ako ne igraš igre, nisi ni u igri.
uros_vozdovac uros_vozdovac 18:28 30.01.2011

Re: Da, zaista

gospodin_ne
Ja ću po netu potražiti klinca koji će ga uraditi pod tim uslovima.

Sa Flash licencom?


A šta fali Blenderu? Uostalom flash polako izlazi iz mode, taman da državni sajtovi mogu da se preplave istim.


G r o f G r o f 18:34 30.01.2011

Re: Da, zaista

rekoh da je jednostavan ali nije template


Ja rekoh kad je jednostavan zašto nije template?

rekoh da NIJE NI MORAO FLASH jer je i ovako dosta


Pa mi se u stvari i ne svadjamo.

sad čitam da nije ni završen


Ovo je već fazon i fora...akcija počela pre, skoro, godinu dana, a sajt nije završen...??? Još za te pare..

ovaj sajt jeste jednostavan za Flash mogućnosti ali je mogao biti plaćem oko 3 soma evra,



Slušaj sad. Ja sam 50 eura rekao zbog karikiranja gluposti ali zar ti stvarno misliš da izrada onoga sajta vredi 3 somića?


Uostalom sajt, ovakav kakav je (bezličan, bez ikakvih vrata u realan svet, bez ijedne poluge za guranje akcije, bez praćenja akcije u realnom vremenu),još uvek najjača karika u lancu akcije. Onda je lako zamisliti koliko je akcija uspešna.
Negde sa početka akcije na ovom blogu sam postavio slike gomile smeća sa mestu gde je Dulić samo pre petnaestak dana pričao bajke o čistoći. Slike su naravno obrisane.




strudlanudla strudlanudla 21:59 30.01.2011

Re: Da, zaista

BebaOdLonchara
Nebitno. Ako ne igraš igre, nema šta ni da ti otkriju - pre, tokom niti posle izbora.
naravno da je bitno. ako ne igraš igre, nisi ni u igri.


G r o f G r o f 09:38 01.02.2011

Re: Da, zaista

Napokon je sve razjašnjeno...
Sajt se u celini i celosti vidi samo ako imaš šifru.
Za nas obične smrtnike je samo vrh ledenog brega, hladan i dosadan, a blago je u
nepregladnim dubinama.
Sezame otvori se.
Naravno da će to sve da radi kad naprave pod pritiskom javnosti....Mislim...Platiće nekom da to uradi jer ovi koji to trenutno rade očigledno ne umeju.
vojislav948 vojislav948 13:45 05.02.2011

Re: Da, zaista


To nas uvlači u mnogo ponavljanu priču o tome da su funkcije lidera stranaka i državničke funkcije nespojive i da predstavljaju sukob interesa.
Kada vi novcem građana iz budžeta kupujete glasove na izborima, to je čisti kriminal.
alarih alarih 12:30 30.01.2011

Evo još jednog za koga nema

Još jedan koji mora preko medija da se bori za osnovno...Biće da i njegovi zahtevi ugrožavaju inflaciju i ekonomsku stabilnost države.
http://www.blic.rs/Kultura/Vesti/232388/Bajford-bez-penzije-i-ikakvih-prava
Boli me stomak od kako sam ovo jutros pročitala. Znam, to je samo jedan čovek, puno drugih vesti ima koje bi trebalo više da me nerviraju jer su ozbiljnije stvari u pitanju, ali ovo, ovo...ne mogu da opišem koliko sam zgađena.
mlekac mlekac 12:34 30.01.2011

Re: Evo još jednog za koga nema

alarih
Još jedan koji mora preko medija da se bori za osnovno...Biće da i njegovi zahtevi ugrožavaju inflaciju i ekonomsku stabilnost države.
http://www.blic.rs/Kultura/Vesti/232388/Bajford-bez-penzije-i-ikakvih-prava
Boli me stomak od kako sam ovo jutros pročitala. Znam, to je samo jedan čovek, puno drugih vesti ima koje bi trebalo više da me nerviraju jer su ozbiljnije stvari u pitanju, ali ovo, ovo...ne mogu da opišem koliko sam zgađena.


Strasno!

yugaya yugaya 12:51 30.01.2011

Re: Evo još jednog za koga nema

alarih
Bio bih unikatan jer nijedan stranac nije toliko dugo radio i živeo u Beogradu poput mene a ostao bez radnog staža i penzije i tek u 65. godini života stekao pravo na državljanstvo


Sram me je. Čika Bajford, znam da ne znači ništa u poređenju sa ovakvim ponašanjem države koja ne priznaje unique circumstances, hvala vam što je zbog vaših emisija jednom davno petogodišnje dete u zabitom selu u kome je u školi učen samo ruski jezik otišlo kod mame i zatražilo da uči engleski...
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:59 30.01.2011

Re: Evo još jednog za koga nema

Čika Bajford, znam da ne znači ništa u poređenju sa ovakvim ponašanjem države koja ne priznaje unique circumstances,


Kako država ne poznaje "unique circumstances"? Šta mu dođe slučaj Miladin Kovačević, ako ne "unique circumstances"? Za njega ima para i nema administrativnih zavrzlama. Samo za čika Bajforda nema para, a ima zavrzlama.

Vidim da se mnogobrojni komentari na vest svode na ono što sam i sama prvo pomislila pročitavši je: SRAMOTA! Evo me, i ja crvenim umesto ove lude države, kad već ona obraza nema da joj se zacrveni...
yugaya yugaya 13:10 30.01.2011

Re: Evo još jednog za koga nema

Ne poznaje kada je u pitanju pošten svet. Za one čiji je doprinos kulturi i zemlji to što je promovišu po svetu batinama se nađe i milonče.
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:41 30.01.2011

Re: Evo još jednog za koga nema

Umesto peticije, akcija preko FB:

"U znak protesta sto je ova drzava uskratila penziju Timotiju Džonu Bajfordu (Blic, 30.01.2011), uz koga su mnogi od nas odrasli, pozivam vas da mu pružite podršku preko "community" FB stranice koja mu je namenjena, klikom na "Like", i da pozovete svoje prijatelje da učine isto."

Link za "community page" Timotija Džona Bajforda:

http://www.facebook.com/?ref=home#!/pages/Timoti-Dzon-Bajford/137626109593085
mlekac mlekac 20:00 30.01.2011

Re: Evo još jednog za koga nema

Krugolina Borup
Umesto peticije, akcija preko FB:

"U znak protesta sto je ova drzava uskratila penziju Timotiju Džonu Bajfordu (Blic, 30.01.2011), uz koga su mnogi od nas odrasli, pozivam vas da mu pružite podršku preko "community" FB stranice koja mu je namenjena, klikom na "Like", i da pozovete svoje prijatelje da učine isto."

Link za "community page" Timotija Džona Bajforda:

http://www.facebook.com/?ref=home#!/pages/Timoti-Dzon-Bajford/137626109593085


Daj link za grupu!
cyberm cyberm 08:47 31.01.2011

Re: Evo još jednog za koga nema

E, sad kad ste napravili grupu, peče im se kolač.
nela_69 nela_69 12:32 30.01.2011

Šta reći...

"Prosvetnim radnicima koji su u potpunosti obustavili nastavu premijer Mirko Cvetković je poručio da za dane u kojima nisu dolazili na nastavu, neće dobiti plate."

Link


Ali zato

Srpski poslanik za 10 meseci radio samo sat i 51 minut

Najmanje vremena proveli u Skupštini
POSLANIK STRANKA VREME
Sulejman Spaho SRS 1 sat i 51 minut
Lidija Vukičević SRS 2 sata i 21 minut
Filip Stojanović SRS 4 sata i 12 minuta
Jadranko Vuković SRS 6 sati i 29 minuta
Božidar Delić SNS 6 sati i 30 minuta

Molim da se poslanik iz SNS Božidar Đelić nagradi Svetosavskom nagradom jer je radio više od svih


Inače, Načelnici školskih uprava prete da će lično otpusti sve prosvetne radnike. Ako ovde ima pravnika, dobro je da nam kažu da li je njihov posao da prete i otpuštaju radnike.
mlekac mlekac 12:36 30.01.2011

Re: Šta reći...

nela_69
"Prosvetnim radnicima koji su u potpunosti obustavili nastavu premijer Mirko Cvetković je poručio da za dane u kojima nisu dolazili na nastavu, neće dobiti plate."

Link


Ali zato

Srpski poslanik za 10 meseci radio samo sat i 51 minut

Najmanje vremena proveli u Skupštini
POSLANIK STRANKA VREME
Sulejman Spaho SRS 1 sat i 51 minut
Lidija Vukičević SRS 2 sata i 21 minut
Filip Stojanović SRS 4 sata i 12 minuta
Jadranko Vuković SRS 6 sati i 29 minuta
Božidar Delić SNS 6 sati i 30 minuta

Molim da se poslanik iz SNS Božidar Đelić nagradi Svetosavskom nagradom jer je radio više od svih


Inače, Načelnici školskih uprava prete da će lično otpusti sve prosvetne radnike. Ako ovde ima pravnika, dobro je da nam kažu da li je njihov posao da prete i otpuštaju radnike.


AU!
Po ovome, Gordanac bi odavno trebalo da se penzionise!
Kad god upalim prenos iz skupstine, ona sedi i strpljivo slusa lupetanja...

Da urgiramo da joj daju beneficirani staz? U odnosu na ove ostale budale, stvarno ga je zasluzila!
Dr M Dr M 13:12 30.01.2011

Re: Šta reći...

Najmanje vremena proveli u Skupštini
POSLANIK STRANKA VREME
Sulejman Spaho SRS 1 sat i 51 minut
Lidija Vukičević SRS 2 sata i 21 minut
Filip Stojanović SRS 4 sata i 12 minuta
Jadranko Vuković SRS 6 sati i 29 minuta
Božidar Delić SNS 6 sati i 30 minuta


Ovima, a i mnogim drugima, trebalo bi duplirati plate, samo da rade sto manje.
freehand freehand 15:29 30.01.2011

Re: Šta reći...

U odnosu na ove ostale budale

Jao, Mlekac...
Gordanac, izvinjavaj, nije tako mislila!
gorran2 gorran2 18:32 30.01.2011

Re: Šta reći...

freehand
U odnosu na ove ostale budale

Jao, Mlekac...
Gordanac, izvinjavaj, nije tako mislila!

A po kom osnovu se ti to sad izvinjavaš?
U ime Saveza Budala?
Ne sećam se da smo te ovlastili...
mlekac mlekac 20:03 30.01.2011

Re: Šta reći...

freehand
U odnosu na ove ostale budale

Jao, Mlekac...
Gordanac, izvinjavaj, nije tako mislila!


Jesam, mislila sam da su ovi ostali budale.

I ponovicu, ako treba.

Ili sam ja baksuz pa uvek uletim na prenos kad neko onako zesce smara celu salu, publiku pred malim ekranom TV prijemnika i onaj jadan mikrofon na skupstinskoj govornici...

Mozda je tu zaostao ko pametan - al' nesto se ne primecuje.
freehand freehand 20:42 30.01.2011

Re: Šta reći...

Ili sam ja baksuz pa uvek uletim na prenos kad neko onako zesce smara celu salu,

Jok, ti si baksuz zato što sam ja namćor.

@gorran2
Ne znam po kom se osnovu ti javljaš?
Koliko ja znam naša Unija budala i tvoj Savez nikada nisu imale zajednički stav ili platformu.
mlekac mlekac 21:20 30.01.2011

Re: Šta reći...

freehand
Ili sam ja baksuz pa uvek uletim na prenos kad neko onako zesce smara celu salu,

Jok, ti si baksuz zato što sam ja namćor.




Pa tako ti je to kad si u horoskopu stoka rogata

(Ovo iz iskustva, posto sam udata za jedan primerak)
mlekac mlekac 21:26 30.01.2011

Re: Šta reći...

freehand

@gorran2
Ne znam po kom se osnovu ti javljaš?
Koliko ja znam naša Unija budala i tvoj Savez nikada nisu imale zajednički stav ili platformu.


looping looping 12:49 30.01.2011

Sajt

Ej, sajt je stvarno super.

A da li bi neko ko je bio na sajtu mogao da mi objasni sta znaci ono kada se udje na stavku gde su Gume pa ispod naslova Usteda resursa reciklazom pa ispod litara (83 i 26)
pise novi papir (belo) i recikliran papir(zeleno) ?
I zasto se u stavci sa baterijama, podnaslov zanimljive cinjenice spominje reciklaza papira?

PS.
Nije jos placen sajt. Treba platiti jos 5.000 euricha da se isprave greske na sajtu.
alarih alarih 13:05 30.01.2011

Re: Sajt

looping
Ej, sajt je stvarno super.

A da li bi neko ko je bio na sajtu mogao da mi objasni sta znaci ono kada se udje na stavku gde su Gume pa ispod naslova Usteda resursa reciklazom pa ispod litara (83 i 26)
pise novi papir (belo) i recikliran papir(zeleno) ?
I zasto se u stavci sa baterijama, podnaslov zanimljive cinjenice spominje reciklaza papira?

PS.
Nije jos placen sajt. Treba platiti jos 5.000 euricha da se isprave greske na sajtu.

Žurilo se sa završetkom posla (čitaj: plaćanjem), pa se nije imalo vremena za korekturu te jedne A4 strane ukupnog teksta A i ko je mislio da će to iko da čita, važno je da se šareni i da se kockice vrte

Crnjak je što taj sajt stvarno niko ne bi ni posetio da ne bi ovog skandala.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:08 30.01.2011

gume i baterije


i ja bila na sajtu...

elem, kamo mape i slike deponija?

i zar oni od svih tih silnih ljudi koje imaju na plati, cela ta ogromna administracija, nemaju nikakvu ekipu koja bi im radila sajtove, za platu?

G r o f G r o f 23:14 30.01.2011

Re: gume i baterije

zar oni od svih tih silnih ljudi koje imaju na plati, cela ta ogromna administracija, nemaju nikakvu ekipu koja bi im radila sajtove, za platu?


Upravo to pitanje mi palo na pamet. Od najobičnijeg sajta napravili su svemirski brod... a sve neki trust mozgova na okupu.
looping looping 13:01 30.01.2011

Ocistimo Srbiju!

http://www.youtube.com/watch?v=t4Vj47e022U
vojislav948 vojislav948 13:15 30.01.2011

nije to suština


Po sredi je nešto drugo, rekla bih

Po sredi je nešto sasvim drugo. Srbija je dosegla vrh vrhova u besprizornom podkradanju građana. Neka se javi građanin Srbije koji nije na bilo koji način pokraden ili oštećen, od strane države ili ti sadašnje vlasti. Navodim samo jedan primer javašluka i kriminala u državi Srbiji. Plata gospodina Bajatovića je oko 13000 evra, ko mu je dade i čime je on zaslužio da bude plaćen i 100 puta više od građana Srbije koji su na ivici životnog minimuma. Niko se nije zapitao zašto je to tako i kako je to moguće. A šta mislite koliko toga ima u Srbiji. Brankica Stanković nam je iznela mnogo toga, koga je to zabrinulo. Koja institucija je reagovala,a sve one skupo koštaju građane Srbije. Običan smrtnik zbog svega toga čeka na šalterima PIO po 5 sati da overi zdravstvenu knjižicu. Čekamo voz po 5 sati,koji uopšte ne vozi po voznom redu, već po sistemu kad dođe .Niko za to ne odgovara. To je danas Srbija. Da li tome da se radujemo. To su poniženja koja ruše ljudsko dostojanstvo.
cult cult 13:29 30.01.2011

!!

Sve dok ova vlast ne krene da se odlučno obračunava s onima koji ćiri-buišu i ćiri-baišu s javnim novcem, prosvetari će imati moju punu podršku za štrajk.


Plašim se da je ovo nemoguće. Jer ova vlast (i sva postojeća opozicija - ceo sistem je u pitanju) ne može protiv sebe.

Ja mislim da gradjani Srbije nisu zaista svesni do koje mere je ta ogromna grupa ljudi koja upravlja ovom zemljom korumpirana jer ovo što stiže do medija su mrvice. To su celi ešaloni stranačkih ljudi koji na svakom mogućem nivou pljačkaju tudj novac i to po vertikali (republika - pokrajina - lokal) i po horizontali (budžeti, javna preduzeća na svim nivoima...) onoliko koliko ko može na svojoj poziciji. Sistem lopovluka je usavršen do perfekcije, uključujući i donošenje zakona koji legitimizuju kradju. Svaka društvena kontrola je zatrta u startu, a ukoliko ih EU natera da neku kontrolu ipak pripuste, ide se korupcijom na čoveka, ako ne reaguje, onda pretnje sve dok ovaj ne digne ruke. Ostaju samo mediji, ali i njih su korumpirali, i njima trpaju para koliko moraju, tako da ovo što vidimo u novinama najčešće je posledica dvorskih sukoba, a ne istraživačkog novinarstva.
Ovo sad što ovako puca po svim šavovima, posledica je toga što para više zaista nema, pa njihov lopovluk i njihova ogrezlost u kradji sada boli koliko je vidljiva. Ljudi, verujte mi, samo ko je s poslovne strane imao tu nesreću da se okrzne o njih, samo njemu je jasno o kakvom se hohštapleraju radi i kakav je to ljudski smrad, talog i baruština u pitanju. Žgadija i gadovi.

A naša nesreća je u tome što alternative - n e m a.
Oni su svi u tome.
Treba sve zatrti, pa krenuti ispočetka.
Ove ovde pozatvarati il nek pobegnu u london kao ove severnoafriče lopine, štagod.
maksa83 maksa83 19:06 30.01.2011

Re: !!

Ove ovde pozatvarati il nek pobegnu u london kao ove severnoafriče lopine, štagod.

Mogu i u Crnu Goru, kao ona tajlandska lopina.
tsunade tsunade 21:51 30.01.2011

Re: !!

potpisujem sve sto je cult napisao. sve je istina. terminalna faza raspada sistema a alternative n e m a slutim haos i besciljno bezumlje.
shumska shumska 00:54 31.01.2011

Re: !!

tsunade
potpisujem sve sto je cult napisao. sve je istina. terminalna faza raspada sistema a alternative n e m a slutim haos i besciljno bezumlje.

pa kako se ne bi slagala / o kad ti beše ona / j kome smetaju svi oni "silni istoričari etnolozi arheolozi " kojih ima kao kusih pasa....
bocvena bocvena 13:37 30.01.2011

Ko ruši državu?

Ja, bato.

Lepo su mi to objasnili kod Radulovića. Da ništa ne radim, da sam lezilebovićka na budžetu, da me izdržavaju mali privrednici ni krivi ni dužni, da ne mogu da očekujem povećanje plate dok me ne otpuste i prekvalifikuju, a da o tome ko će biti otpušten najbolje da odlučuju djaci i njihovi roditelji, da država ne može da dopusti da je sitna boranija ucenjuje (valjda su ova moja deca koju izdržavam ta sitna boranija i tetkice u mojoj školi što zaradjuju 17 hiljada dinara i sa njima izdržavaju svoje porodice), da je štrajk nerazuman i ne odslikava solidarnost nego sebičluk...

Moje duboko izvinjenje svima jer ću izazvati finansijski kolaps u zemlji. Iz čistog sebičluka i nerazumevanja zakonitosti tržišta u liberalnom kapitalizmu.
cult cult 13:45 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

Mislim da si to malo pogrešno razumela ili se praviš da si pogrešno razumela.
Ali ovo
da me izdržavaju mali privrednici ni krivi ni dužni,
je vrlo tačno. Ne samo tebe, već celu državu izdržava p r i v r e d a i krediti koje vlada uzima, a opet vraća p r i v r e d a. Kapiraš?
E kad privreda krene da pada na kolena (kao sada) onda para n e m a. Kapiraš? I ti možeš do sutra da vičeš da je to nepravda, pa to ti je.
A razmaženost budžetlija koja se pominje...to ti je zbog toga što kad vi "pošteno radite, imate decu koja traže leba i patike" to su pravedni pokliči koji danima odjekuju Srbijom, kad bilo koja firmica iz privrede koja jedina donosi pare prsne pod teretom poreza i opšte besparice, povukavši za sobom iste takve kao ti čija deca ištu leba i patike, to nema veze. Btw...znam da je vama bavljenje ekonomijom ispod časti, ali videćeš nekad u novinama nešto kao "prosečna plata u privredi" i u "neprivredi" i vidšećeš da je ona prva uvek niža od ove druge...i to je fcking kalimerovska nepravda. Ma...
bocvena bocvena 13:56 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

Pazi, isto bih ja mogla da kažem da imam punu zemlju nesposobnih ekonomista i menadžera kojekakvih, koji već 15 godina samo presipaju iz šupljeg u prazno i trpaju pare u svoje džepove i u isti koš stavim Miškovića i tebe. A to bi bila nepravda, zar ne?

Shvatam ja šta ti pričaš, ali se ne osećam krivom za stanje privrede u zemlji, jer se njome nisam ni bavila. Valjda onda optužbe za opstrukciju iste sasvim prirodno doživljavam kao demagogiju.

U jednom si u pravu, besmisleno je vruć krompir prebacivati iz ruke u ruku, kad neko drugi kuva paprikaš od njih.


kukusigameni kukusigameni 14:08 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

cult


Svaka ti je zlatna!

cult cult 15:20 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

Shvatam ja šta ti pričaš, ali se ne osećam krivom za stanje privrede u zemlji, jer se njome nisam ni bavila. Valjda onda optužbe za opstrukciju iste sasvim prirodno doživljavam kao demagogiju.


Shvatam i ja tvoju želju za poštenim životom od poštenog rada. I šta bih ja imao protiv toga, mislim, nisam toliki kreten. Ali da barem malčice pratiš situaciju u ekonomiji ove tužne zemlje, shvatila bi i sama da to što tražite nije ostvarivo. Odnosno, mogu da vam zamažu oči samo i da, što ono narod kaže, "odštampaju" pare, pa vam te bezvredne novčanice rknu na račun. A vi ste samo prvi u redu...iza vas gladnih usta, poštenog rada i dečice željne patika stoji medicina, pa policija i vojska (ovi su vrlo zajebani ako im ne daš pare), a onda armija zaposlenih u administraciji i javnim preduzećima. Ako daju vama, moraju i njima, kapiraš. I onda se jednostavne sve uruši. Što možda i nije tako loše..da do toga dodje što pre.

Evo videh malopre vest "ne planiramo u ovom trenutku da dižemo pdv", što u prevodu znači da će podići pdv da vam isplate bar nešto, odnosno, odlučili su da nas potope (privredu) jer treba izdržati do izbora...
cult cult 15:24 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

kukusigameni
cult


Svaka ti je zlatna!



luča mikrokozma
antioksidant antioksidant 15:29 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

odlučili su da nas potope (privredu)

a "privredi"* je zdravstvo i skolstvo samo trosak ili investicija?

* pod navodnicima je jer nije svaka privredna delatnost "privreda" kojoj je potrebna zdrava i obrazovana radna snaga
lavandablue lavandablue 15:38 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

Ali ovo
da me izdržavaju mali privrednici ni krivi ni dužni,

je vrlo tačno.



Svi gradjani placaju poreze (cak i oni nezaposleni, makar na minimalan nacin, jer moraju da jedu, i kada odu u prodavnicu da kupenesto za jelo, plate neki porez uz cenu hrane),
tako da ne izdrzavaju samo mali privrednici drzavu, nego SVI oni koji placaju poreze drzavi od svog rada i proizvoda i usluga koje kupuju/koriste.
freehand freehand 15:43 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

A vi ste samo prvi u redu...iza vas gladnih usta, poštenog rada i dečice željne patika stoji medicina, pa policija i vojska (ovi su vrlo zajebani ako im ne daš pare), a onda armija zaposlenih u administraciji i javnim preduzećima. Ako daju vama, moraju i njima, kapiraš. I onda se jednostavne sve uruši.

A onda je vrlo interesantno da u privatnim firmama nema ni sindikata ni štrajka. Znači li to da su svi oni zaposleni kod države u isto vreme i najpovlašteniji i najrazmaženiji?
A da će, budu li ljigavci iz Vlade krenuli u susret štrajkačima, nastupiti katastrofa - nema dileme.
Zato bi glavna štrajkačka parola morala biti "Daj nam danas". Na transparentu ispred kolone budu li nekuda krenuli.
cult cult 15:47 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

Nebitno jer ne pričamo trenutno o civilazcijskim dostignućima socijalne države blabla već o jednostavnoj činjenici - ima para/nema para. Oni koji budžet pune ne mogu da ga napune onoliko koliko je Vlada obećala budžetlijama da će im isplatiti. A oni traže još...i to ovi cca 20% a policija ladno 40%. Evo, hoću i ja 50%.
lavandablue lavandablue 15:50 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

Ako daju vama, moraju i njima, kapiraš.


Pa kad je sistem vrednosti jos uvek toliko bolestan, da izjednacava prosvetu i obrazovanje sa prekobrojnom administracijom i birokratijom koja ne stvara vrednost i znanje i ne vodi privrednom napretku, onda zaista moraju da daju i 'njima', ako se pobune.

Ako se tek oni pobune, jadni mi, jer njima se ne moze tako lako oduzeti od plate ako pocnu da strajkuju.
cult cult 15:57 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?


Svi gradjani placaju poreze (cak i oni nezaposleni, makar na minimalan nacin, jer moraju da jedu, i kada odu u prodavnicu da kupenesto za jelo, plate neki porez uz cenu hrane),
tako da ne izdrzavaju samo mali privrednici drzavu, nego SVI oni koji placaju poreze drzavi od svog rada.


Tačno je da plaćaš pdv kad kupuješ bilo šta, da. Ali to je malo komplikovanija priča u koju sad ne bih ulazio.
Da plaćaš poreze i doprinose na svoju platu ako platu primaš iz budžeta samo je uslovno tačno. Realno, država ti isplaćuje samo neto platu, jer se ti porezi i doprinosi na tvoju platu odmah vrate u budžet, praktično se samo provuku kroz papire. I te vaše poreze i doprinose (zdravstveno, penziono, odvajanje za slucaj nezaposlenosti itd), dakle, finansira "privreda".
Ali nije to sad bitno. Bitno je da je došlo do duvara i da nema više kud.
Hansel Hansel 16:01 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

Dodajmo i "sitnicu" - rashode i njihovu opravdanost. Para možda i ima, možda ne baš za 24%, ali hajde da vidimo na šta se troše! Pre godinu dana DD je govorila kako nijelako nekoliko hiljada ljudi otpustiti. Nije se upitala kako su se ti ljudi zaposlili i šta i koliko rade, i da li uopšte rade. Pa, nismo jednom čitali o otporu Poreske uprave famoznoj giljotini propisa, "jednošalterskom sistemu" i dr. Ova država, tj. vlast favorizuje parazite na račun onih koji plaćaju njihov nerad i otežavanje života, pa je, kao takva, i sama parazit (čak i da nema drugih elemenata). I, šta se na kraju desilo sa smanjenjem broja zaposlenih u državnoj upravi? (Ja sam bio opravdano prilino isključen iz tokova prošle godine, ali valjda bih naišao na vest da je neko to sproveo?)

Naravno, ni mnogi prosvetari nisu cvećke, i dok god ne budu postojala jasna pravila ko može da radi neki posao i dokad može da ga radi, jao nama i dalje...
lavandablue lavandablue 16:01 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

A onda je vrlo interesantno da u privatnim firmama nema ni sindikata ni štrajka.


hah, nemoj to dva puta da kazes. postoje "sindikati", ali namesteni formalni, tako da vlasnik firme (nece uopste zvucati prejako, ako kazem 'robovlasnik') ima vlast nad sindikatom.
govorim iz iskustva.

lavandablue lavandablue 16:12 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

Bitno je da je došlo do duvara i da nema više kud.



pa nije ni to lose. sto pre udare glavom u zid, pre cemo ozdraviti.
ovde jednostavno sve mora iz pocetka.

ako treba da evolucija preko revolucije krene od prosvetnih radnika neka bude tako.
ionako je uglavnom razularena rulja divljaka, primitivaca, navijaca i neobrazovanih, 5-og oktobra samo zapocela nesto sto ocigledno nije dovrseno, jer se prava inteligencija zemlje nije dovoljno izdigla iznad mulja i sljama koji jos uvek pliva i opstaje.
alarih alarih 16:24 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

Hansel
I, šta se na kraju desilo sa smanjenjem broja zaposlenih u državnoj upravi? (Ja sam bio opravdano prilino isključen iz tokova prošle godine, ali valjda bih naišao na vest da je neko to sproveo?)

Šta se desilo? Pa ništa.

Eno, Krkobaba je pre cirka 2 nedelje dobio odobrenje da zaposli još 100 službenika u Fondu za PIO, a komentar Vlade na tu vest je:

U Vladi je potvrđeno "Presu" da je odluka o otvaranju novih 100 radnih mesta u Fondu PIO doneta. Ali, tvrde da ona nije u suprotnosti sa planom racionalizacije i smanjenja broja zaposlenih u državnoj administraciji.


- Tačno je da je Vlada usvojila tu odluku, ali nema tu nikakve misterije, jer su slične odluke i ranije usvajane za zapošljavanje u nekim drugim institucijama, a ovo je prvi put da se donosi odluka o Fondu PIO. Plan racionalizacije ovom odlukom nije narušen, jer u državnoj upravi ima i zapošljavanja, ali i smanjenja broja radnika. Važno je da konačan broj zaposlenih ostane isti - kažu u Vladi.


Boldovala ja ono što ne kontam, tj. kako je u planu smanjenja važno da broj ostane isti? Tj. kontam, ali je valjda sramota da se to tako opušteno kaže

Pritom, iz tog istog PIO su prvo otpustili 347 radnika, pošteno im platili otpremnine i sve kako Bog zapoveda, a ja živa nisam da uporedim ta dva spiska, da vidim ima li poklapanja

Eto ti primer kako se radi racionalizacija u državnoj upravi.
ecce-florian ecce-florian 17:24 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

cult
Nebitno jer ne pričamo trenutno o civilazcijskim dostignućima socijalne države blabla već o jednostavnoj činjenici - ima para/nema para. Oni koji budžet pune ne mogu da ga napune onoliko koliko je Vlada obećala budžetlijama da će im isplatiti. A oni traže još...i to ovi cca 20% a policija ladno 40%. Evo, hoću i ja 50%.

Tačno je da plaćaš pdv kad kupuješ bilo šta, da. Ali to je malo komplikovanija priča u koju sad ne bih ulazio.
Da plaćaš poreze i doprinose na svoju platu ako platu primaš iz budžeta samo je uslovno tačno. Realno, država ti isplaćuje samo neto platu, jer se ti porezi i doprinosi na tvoju platu odmah vrate u budžet, praktično se samo provuku kroz papire. I te vaše poreze i doprinose (zdravstveno, penziono, odvajanje za slucaj nezaposlenosti itd), dakle, finansira "privreda".

E što je mnogo mnogo je. I mnogo netačno pri tom
Ajmo cult redom
Zaposleni svugde pa i u javnom sektoru imaju zaradu. Zaposleni u javnom sektoru uplaćuju svoje doprinose od svoje bruto zarade a te "vaše" doprinose ne uplaćuje privreda.Zaposleni u javnom sektoru imaju razna prava uključujući i pravo na sindikalno organizovanje.Poslodavac prosvete je država i zaposleni imaju prava da traže povećanje zarade.

Idemo dalje.
Šta traže prosvetari. Povećanje zarade za stopu inflacije.
"Naša" pametna ekspertska vlada se dosetila da nas izlevati tako što je ušla u programirani unflaciju da bi obezvredila povećanje plata i penzija koje je učinila.Alo bing 10% gore 10 % obezvrediš i svoj si na svom. Ne smanjiš javnu potrošnju u državnom aparatu.
Kad bi baš svi bili glupi pa progutali ovakvu ingenioznu matematiku.

Znam da se ti baš ne osvrćeš mnogo na brojke ali ajmo ponovo

Ministarka Dragutinović lepo kaže ne mož' i koridor 10 i 10 % povećanje penzija.
Rebalans budžeta pri tome može zar ne?No pitanje je da li te ovo već interesuje.
Ajd samo kratko Broj penzionera 1,6 miliona , prosek 70% od cca 35.000= 24.500 prosečmna penzija mesečno(*nešto je manja jer je zemljoradnička oko 8.500 ali za potrebe ove računice odstupanje neće bitno promeniti ukupne odnopse).39200000000 mesečno Iste su u 2010. povećane 10%.
10% je 3920000000 mesečno.Jel pala vlada?
Obećanje DS koalicionom partneru.
ukupan broj zaposlenih u školama Srbija 75000 radnika prosek 35000 dinara.Mesečna masa 2625000000. 24% je 630000000 mesečno.

Valjda si kao privatnik( udobro sa matematikom da vidiš da ovde ipak nešto ne štima
Čista politika i demagogija.

Ko je odgovoran za stanje u privredi i uopšte u zemlji?
Vlada.

Koje je rešenje i izlaz?
Da vlada kao nesposobna podnese ostavku umesto što besprizorno preti i svađa građane


Znam da se ti baš ne osvrćeš mnogo na brojke ali ajmo ponovo

I na kraju o privatnicima i o civilizacijskim tekovinama.

Pod jedan da se legitimišem. Nisam "privatnik" u smislu koji ti koristiš ali imam svoj biznis ako se tako može nazvati, odnosno nisam zaposlen kod poslodavca.

Da mislim da i "privatnici" imaju decu i da je njima potrebno dobro školovanje.

Da to je civilizacijska tekovina koju ova vlada ( kao i neke prethodne u bliskoj prošlosti) ukida zahvaljujući ovakvim glasovima "privatnika" s terena.
Ajmo opet brojke.
Ukupno dece na školovanju (osnovno i srednje obrazovanje) je 2009. bilo oko 900.000.
Pazi Cult, a penzionera 1.600.000.
Penzioneri će retko tebi kao privatniku kada zaslužiš penziju i ispuniš uslove zakonom predviđene puniti neki fond kao što ti sad puniš ispražnjeni iz kog primaju penzije.

Ajmo dalje Cult
Od '90 ti i ovi sadašnji penzioneri prodaju budućnost ove zemlje u vidu dece na školovanju tako što je prvo bitno da se zbrinu njihove potrebe.Tako dolazimo dotle da zaposleni roditelji od 30 i 40 godina zavise materijalno od pomoći baba i deda i njihovih penzija da bi školovali decu.
Gde "privatnici" treba da školuju decu?Po privatnim akademijama.
A ako dete privatnika neće na akademiju "Panjković", ako više voli arheologiju od frizeraja? Objasniće mu tata privatnik da je akademija Panjković ipak unosnija i lakša jer će sve nezaposlene ribe Beograda imati da plate frizera, a muzej je i tako zatvoren, a i da nije ne bi im palo na pamet da idu u njega.

Da, treba da se ima izbor.Ko hoće kod Panjkovića treba da ide, ali i npr. da izrazito talentovano dete iz ( biraj selo u Srbiji) dobije mesto u srednjoškolskom domu za dž. i stipendiju za studije na fakultetu koji izabere.

Ovi ko' da te slušaju stalno ograničavaju broj mesta na fakultetima na budžetu, poskupljuju školarine, čini se sve da se što više smanji broj dece koja će se školovati.

E Cult, ja kao čovek i privatnik, ipak moram da se usprotivim ovakvim idejama privatnika.Kao i da dam razloge takvom protivljenju.

Postoje ljudi koji imaju i druge potrebe sem materijalnih, a postoji i razvijena praksa da se ljudi u civilizovanim zemljama usmeravaju da šire svoje kulturne, obrazovne i umetničke potrebe.To košta.

Jedino za kraj kod nas je samo 6,5% fakultetski obrazovanih a kokanda i partije koje se spremaju da tek osvoje vlast misle da to kao i povećanje ovog procenta nije najurgentniji politički cilj.

Neverovatno mi je još više da ovo iznosim na VIP blogub92 .

A Bocvenu u svakom slučaju treba sankcionisati.Pozitivno je što je shvatila svoju odgovornost i krivicu.Treba je stoga samo blago otpustiti

Fizičko kažnjavanja primeniti na štrajkače koji se drznu da iznose argumente.
freehand freehand 17:29 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

ionako je uglavnom razularena rulja divljaka, primitivaca, navijaca i neobrazovanih, 5-og oktobra samo zapocela nesto

Ovo je citat iz izbegličkih memoara Mire Marković ili je na osnovu sopstvenih saznanja?
antioksidant antioksidant 17:44 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

freehand
ionako je uglavnom razularena rulja divljaka, primitivaca, navijaca i neobrazovanih, 5-og oktobra samo zapocela nesto

Ovo je citat iz izbegličkih memoara Mire Marković ili je na osnovu sopstvenih saznanja?

programske deklaracije dss-a
lavandablue lavandablue 17:53 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

moje reci naravno. nisam se najbolje izrazila jer sam brzo kucala.
zapravo, njih je najvise bilo na ulicama.
sto ne znaci da inteligencija nije zapocela niti zelela promene.

ali do stvarnih promena u sistemu nije doslo, kriminal i korupcija se nastavila, samo u drugom obliku, perfidnijem i u lepsem pakovanju.
asparagus asparagus 18:43 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

Ko god da je rusi, nek' je srusi vec jednom, poserem se na ovakvu drzavu.

cult cult 18:47 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

E što je mnogo mnogo je. I mnogo netačno pri tom
Ajmo cult redom
Zaposleni svugde pa i u javnom sektoru imaju zaradu. Zaposleni u javnom sektoru uplaćuju svoje doprinose od svoje bruto zarade a te "vaše" doprinose ne uplaćuje privreda.Zaposleni u javnom sektoru imaju razna prava uključujući i pravo na sindikalno organizovanje.Poslodavac prosvete je država i zaposleni imaju prava da traže povećanje zarade.


Ovajjj...ajmo koračić po koračić: odakle država isplaćuje svoje zaposlene? iz budžeta. Kako se ono beše puni budžet?
Ajmo sad dalje...ako Bocvena kao profesorka u školi prima neto platu 50000, to znači da joj je bruto plata 81000. Ova razlika su porezi i doprinosi. Poslodavac je ispatio Bocveni 50000 na njen račun iz budžeta, a onih 31000 prebacio s jednog budžetskog računa na drugi budžetski račun. Znači, budžet nije bogatiji za tih 31000, cifra je ista. Jel tako? Tako je. Ukratko, država svojim zaposlenima isplaćuje samo neto zaradu, a poreze i doprinose samo provuče kroz papire. I još jednom - a ko ono puni budžet?

cult cult 18:56 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

Što se tiče cifara koje si gore ispisao, sve ok, naći će oni te pare za prosvetu (kolko ono napisa...75000, pa i za ostalih 300 000 na državnoj sisi), a naplatiće to na isti način kao i za penzije - kroz inflaciju. Pa povećanje stope pdv. A stižu i parice od Telekoma. Taman do izbora.

Ono oko civilizacijskih dostignuća...ne mogu sad time da se bavim, ali podrzavam postojanje drzavnog skolstva, zdravstva itd itd
ecce-florian ecce-florian 20:25 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

cult
E što je mnogo mnogo je. I mnogo netačno pri tom
Ajmo cult redom
Zaposleni svugde pa i u javnom sektoru imaju zaradu. Zaposleni u javnom sektoru uplaćuju svoje doprinose od svoje bruto zarade a te "vaše" doprinose ne uplaćuje privreda.Zaposleni u javnom sektoru imaju razna prava uključujući i pravo na sindikalno organizovanje.Poslodavac prosvete je država i zaposleni imaju prava da traže povećanje zarade.


Ovajjj...ajmo koračić po koračić: odakle država isplaćuje svoje zaposlene? iz budžeta. Kako se ono beše puni budžet?
Ajmo sad dalje...ako Bocvena kao profesorka u školi prima neto platu 50000, to znači da joj je bruto plata 81000. Ova razlika su porezi i doprinosi. Poslodavac je ispatio Bocveni 50000 na njen račun iz budžeta, a onih 31000 prebacio s jednog budžetskog računa na drugi budžetski račun. Znači, budžet nije bogatiji za tih 31000, cifra je ista. Jel tako? Tako je. Ukratko, država svojim zaposlenima isplaćuje samo neto zaradu, a poreze i doprinose samo provuče kroz papire. I još jednom - a ko ono puni budžet?


Ne nije
Bocvena je uplatila svojih zarađenih 31000 koje je dobila iz budžeta u korist računa u skladu sa zakonom.
Kad smo već kod ovog.
Bocvena kao i neki "privatnici" koji moraju da uplate svoje zarade u skladu sa minimalnim zaradama po osnovu stručne spreme VII stepen ( neophodan za privatne lekare,zubare, advokate, prevodioce....) ne mogu da uplaćuju doprinose na minimalnu zagarantovanu zaradu od 17.000 dinara.
Moraš priznati da privatnici koji imaju VII stepen a da nije neophodan uslov za obavljanje delatnosti kojom se bave( drže pizzeriu npr) vrlo retko doprinose plaćaju na zaradu veću od 17.000.
Zar ne?
I u tome je isto razlika?
Zar ne?
Tako bude manje para u budžetu, zar ne?
Bocvenin( ili bilo kog drugog prosvetnog radnika sa sličnom zaradom) osnov kao i doprinosi pri tome važe za tri privatnika otprilike.
Da ponovim onda pitanje:
A ko ono puni budžet( fondove doprinosima i porezima)?
ecce-florian ecce-florian 20:31 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

A stižu i parice od Telekoma.

Jes, reko Cvetković da će prosvetari potrošiti sve pare od Telekoma.
cult cult 20:43 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

koje je dobila iz budžeta

i još jednom
koje je dobila iz budžeta


Moraš priznati da privatnici koji imaju VII stepen a da nije neophodan uslov za obavljanje delatnosti kojom se bave( drže pizzeriu npr) vrlo retko doprinose plaćaju na zaradu veću od 17.000.

Moram priznati da si uglavnom u pravu. Malo je suma viša, doduše, ali nema veze. Ali to je zbog toga što, kao što dobro znaš, plaćaju 10% poreza na dobit preduzeća, tj. 20% kada ga podižu s računa. Bilo bi nepametno oporezovati se dva puta, zar ne? A kad to dobro znaš, zašto onda iskrivljuješ stvari na ovakav način?

kukusigameni kukusigameni 20:45 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

ecce-florian


Napisao si jedan deo "privatnika".
Pa jedan deo "drzavnika" ne uplacuje doprinose uopste, cak ni struju ne placa i sl.
A budzet se ne puni iz budzeta.
cult cult 20:54 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

A budzet se ne puni iz budzeta


Najbolja fora je bila kad su državnici prošle godine zbog krize smanjili transfere opštinama kako bi isplatili sebi i budžetlijama sve što su im pred izbore obećavali, a opštinama rekli - snadjite se. I jbt kad su krenule da stižu nove takse za gradjevinsko zemljište, komunalne takse i ostalo što opština odredjuje...jbt to je po 120% bilo više nego prethodne godine.
Ma, dere te bre ko stigne.
I ne jebu dva posto tvoje Proglase i Hamletovske dileme.
kukusigameni kukusigameni 20:56 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

Hamletovske dileme


Meni ce i lobanju da uzmu. Kako cu onda?

AlexDunja AlexDunja 21:08 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

Fizičko kažnjavanja primeniti na štrajkače koji se drznu da iznose argumente.

bez dileme.

bo, ja ćutekaznim:)
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:18 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

Bocvena je uplatila svojih zarađenih 31000 koje je dobila iz budžeta u korist računa u skladu sa zakonom.


A Bocvena je zaposlena kod drzave.
Odakle drzava isplacuje Bocveni 81000 od kojih naknadno ova drzavi vraca 31000?
Cult recimo pravi srafove, te srafove proda, od kupca za njih dobije novac i od tog novca ispati radnike.
Sta prodaje drzava tj kako ona dolazi do novca kojim ce isplatiti platu Bocveni?

Prica o tome kako korisnici budzeta pune budzet je malo smesna zaista.

koja ne stvara vrednost i znanje


E ovo je Argument!!

Mislsim ova demagogija tipa mi smo vazni, mi vaspitavamo decu, mi sirimo znaje pa zato smo strasno vazni i to bas treba da se posebnoo tretira je bas to, demagogija. Ali ona koja nervira.
Pa nemojte da vaspitavate decu i da sirite znanje ako za to trazite poseban tretman. Napustite prosvetu pa se tako osvetite drzavi! Nek vidi sta ce bez vas.
Niko nikoga nije prisilio da radi u prosveti da bi ovaj sad trazio neke benefite po tom osnovu.
Lekari krenu o humanosti poziva, prosvetari o prosvetiteljstvu a svi rade za pare. Profesiju koju susami izabrali bi drugima da nametnu kao neku koju treba posebno tretirati. Zasto, jel radrite iz humanih pobuda pa da vam bude neko zahvalan na tome?
lavandablue lavandablue 21:31 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

koja ne stvara vrednost i znanje



E ovo je Argument!!



Naravno da je argument!

Da ne stvaraju vrednost i znanje mozda salterski radnici, i razna piskarala i kancelarijski misevi sa 4 razreda srednje skole, da nece mozda oni da ti obrazuju dete?

Kako te nije sramota da ponizavas rad nastavnika i profesora?

Ako si tako pametan/na i svestran, onda sam uci svoje dete, nemoj da ga saljes ni u kakvu skolu. To mu nije potrebno za zivot, verovatno.

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:40 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

Da ne stvaraju vrednost i znanje mozda salterski radnici, i razna piskarala i kancelarijski misevi sa 4 razreda srednje skole, da nece mozda oni da ti obrazuju dete?


Dete mi obrazuje drzava kojoj placam porez a ne neki tamo Mika ili lavandablue koji su eto slucajno kod ove (drzave, dakle kod mene) zaposleni.


Ako si tako pametan/na i svestran, onda sam uci svoje dete, nemoj da ga saljes ni u kakvu skolu. To mu nije potrebno za zivot, verovatno.


A i bas volim kad se u raspravi krene na licno.
Mislim ne smeta to meni, snacicu se nekako i sa tim, nego samo kazem da je i to bas Agrument.

Ti bas raspolazes tim Argumentia izgleda.
freehand freehand 21:51 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

Mislsim ova demagogija tipa mi smo vazni, mi vaspitavamo decu, mi sirimo znaje pa zato smo strasno vazni i to bas treba da se posebnoo tretira je bas to, demagogija. Ali ona koja nervira.
Pa nemojte da vaspitavate decu i da sirite znanje ako za to trazite poseban tretman. Napustite prosvetu pa se tako osvetite drzavi! Nek vidi sta ce bez vas.
Niko nikoga nije prisilio da radi u prosveti da bi ovaj sad trazio neke benefite po tom osnovu.
Lekari krenu o humanosti poziva, prosvetari o prosvetiteljstvu a svi rade za pare. Profesiju koju susami izabrali bi drugima da nametnu kao neku koju treba posebno tretirati. Zasto, jel radrite iz humanih pobuda pa da vam bude neko zahvalan na tome?

Ma nije ni to suština priče. Suština je da SVI kojima je država poslodavac imaju sve što sleduje: plate, godinšnje odmore, osmočasovno radno vreme, posebno plaćeno prekovremneo, vikende i praznike, nagrade, jubileje, trinaestu platu, čak i bolovanje kao izvanrednu privilegiju!
A ne brinu da li im preduzeće ili ustanova u kojoj rade (ili samo sede) uplaćuje poreze i doprinose, jer vrana vrani oči ne vadi, pa će u budućnosti to neki ministar morati da namiri, a da niko iz džepa neće morati da izvadi.
I da - sindikalno organizovanje i štrajkovi - nikako ne zaboraviti.
E bilo bi zgodno malo baciti pogled na realan život i ono na čemu Cult (kome je neko opasno stao na kurje oko, rekao bih) insistira: na privatni sektor i na proizvodnju. Da malo vidimo ima li tu nekog živog sveta, ima li taj svet neke potrebe, i treba li našim prosvetarima nešto od tog sveta sem para za doprinose iz koji se puni budžet i razumevanja i podrške za opravdano nezadovoljstvo?!

Šta hoću da kažem? U principu sam uvek na strani građana protiv države.
Ali, budžet je realna stavka. Zna se šta se u njega prihoduje, stvar je dogovora kako će se i šta iz njega odlivati. Da bi neko dobio više - neko drugi (ili nešto drugo) mora dobiti manje. Gde je taj višak iz koga prosvetari očekuju da im se plate povećaju za traženi procenat?
Pod uslovom, naravno, da se govori o realnim prihodima i realnom novcu.
Varijante sa milijardama smo probali, i ne sećam se da je bilo izliva sreće i zadovoljstva na tu temu.
Tako da mi se ni Cvetkovićeva izjava, da sebi dodam još malo putera na glavu, ne čini bezobraznom već realnom.
natasavb natasavb 21:58 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

ecce-florian
A stižu i parice od Telekoma.

Jes, reko Cvetković da će prosvetari potrošiti sve pare od Telekoma.

Pa nece bas sve prosvetari. Malo oni, malo za penzionere, malo za ostale na budzetu. Treba kupiti glasove. Nije privatizacija Telekoma onomad slucajno odgodjena na par meseci i ostavljena za predizbornu godinu.
tsunade tsunade 22:15 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

e moj cult... budzetlija privatniku ne veruje
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:23 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

Ma nije ni to suština priče


Ma naravno da nije sustina. To oko ocekivanja da neke profesije budu posebno tretirane sam samo uspotno pomenuo jer me bas nervira. Kao, a znate li vi koliko je vazan nas posao? Ko da je neki drugi manje vredan.
Pa onda ono, ajte podrzite nas nemojte da nas vlada zavadja. Mislim ja trazim od tebe pare a ti mene podrzi da se ne bismo svadjali.
To sve govori koliko takvi zaista razumeju ovo o cemu Cult prica a sto si i ti napisao : jesu plate male, valjalo bi da su vece, al para NEMA.
Ako treba rusiti vlast zato sto s razbacuje, a razbacuje se, prvi sam, ali ne da je rusim jer neko ko ionako ima vise od proseka hoce jos vise.





alarih alarih 22:33 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

Činjenica je da je ovaj zahtev za povećanje plate ustvari zahtev za bolju raspodelu budžetskog kolača. Nije pošteno da neki žvaću komadine i dele 13. platu, a neki nemaju ni za buđav lebac. Pritom nijedan od njih ne vidi da se pekarka koja im mesi taj kolač skljokala i da im je ostao još samo taj kolač od juče.

Ko je pekarki presudio, oni koji žderu k'o da tri želuca imaju, pa ih bog otac ne može nahraniti ili oni čiji želuci stružu na prazno, al' fala bogu pa nisu pekari?

E, zato je Cvetkovićeva izjava bezobrazna i uvredljiva, jer, po njemu, pekarku su skrljali "mrvičari".
ecce-florian ecce-florian 22:48 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

da mi je neko reko da ću kod kru da ubodem 100. reko bi da nije normaaaalan
100.
znanje je čudo,
znanje je moć

freehand freehand 22:52 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

ecce-florian
da mi je neko reko da ću kod kru da ubodem 100. reko bi da nije normaaaalan
100.

Majstoreeeee
tsunade tsunade 22:54 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

ecce-florian

Tako bude manje para u budžetu, zar ne?
Bocvenin( ili bilo kog drugog prosvetnog radnika sa sličnom zaradom) osnov kao i doprinosi pri tome važe za tri privatnika otprilike.
Da ponovim onda pitanje:
A ko ono puni budžet( fondove doprinosima i porezima)?



budzet puni tzv realni sektor, onaj koji pravi poslove, sprovodi ih, zaradjuje na trzistu i placha poreze na svaki korak u tom procesu. ne vidim sta je u cultovoj logici toliko sporno za eccea.. bocvena ne placha porez sama sebi vech za nju placha drzava kao poslodavac. o istoj je sumi novca rec koja na kraju zavrsava u budzetu.

e sad ajd da zamislimo situaciju da realan sektor (svi koji sami upravljaju svojim resursima) na jedan dan objavi strajk... hipoteticko pitanje: kome bi se tresle gache? i da li bi?
freehand freehand 22:54 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

Ko je pekarki presudio,

Slavko Štimac?
nela_69 nela_69 22:59 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

"Sitni su oni koji učiteljev rad sitnim smatraju"

Dositej Obradović
alarih alarih 23:13 30.01.2011

Re: Ko ruši državu?

freehand
Ko je pekarki presudio,

Slavko Štimac?


Tačno sam znala da će pekarka da povuče tu asocijaciju, al' mi poslastičarka nije nešto zvučala kako valja

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana