Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Zdravlje

SEKSUALNO NASILJE U BLOGERSKOM KONTEKSTU - PRIJAVLJUJEM

KRALJMAJMUNA RSS / 05.02.2011. u 22:41

Poslednjih nedelja i meseci na BLOGU B92 pojavila se serija tekstova čiji je autor Dušica Popadić,  direktorka INCEST TRAUMA CENTRA  .

Krajnje neobični tekstovi. Više liče na oglase koji bi trebalo da privuku pažnju ljudi, žrtava seksualnog nasilja i naravno, donatora.

Tekstovi Dušice Popadić su imali sledeće naslove:

VIZIJA NAŠE BUDUĆNOSTI - ZNANJEM PROTIV SEKSUALNOG NASILJA

DOSIJE ITC

„PREKINIMO CUTANJE!" BY ALEKSANDRA KOVAC

SEKSUALNO NASILJE U ŠKOLSKOM KONTEKSTU - PRIJAVITE! (n)

Deset  tekstova koji su mogli da  promene svest mnogobrojnih čitalaca, komentatora, VIP blogera.  

Deset  tekstova čiji  naslovi privlače svakoga ko ima mrvu morala, svakoga ko želi da pomogne, svakoga koga pogađa maltretiranje nemoćnih. Dakle, svakog normalnog čitaoca i posetioca BLOGA B92.  

Deset  tekstova koji su promašili temu i čiji je efekat bio katastrofalan po pretpostavljenu misiju ITC-a.

Deset  tekstova koji su iznervirali mnoge na čelu sa mnom.

Deset  tekstova na kojima se Dušica Popadić nije ni jednom oglasila na komentare od kojih su neki bili vrlo grubi i direktni, na koje se nije oglašavala iako je ustanova na čijem je čelu bila gadno napadana.
Dušica Popadić je odćutala iako je elementarni red na Blogu da se odgovori na komentare. A bilo je, mora da se prizna  i nešto pohvalnih i neutralnih komentara.
Svako zna da na ovom mestu treba da se odgovora taman  da si najobičniji građanin.  Pogotovo ovo važi ako ti je  dužnost  da se svim silama boriš za ciljeve ustanove na čijem je čelu.  To je, valjda,  dužnost  svakog rukovodioca. A ako to ne radiš postoji samo jedan izlaz: napolje!  

Deset  tekstova koji su dali sliku karaktera Dušice Popadić i njenog Centra, koji su dali sliku kako treba raditi u korist svoje štete, u korist štete žrtava, u korist štete blizu 60 donatora čije su namere sigurno bile najbolje moguće.
 
Deset tekstova i na svakom je mogao da se postavi moj omiljeni komentar moje omiljene komentatorke: „Btw, kamo je domaćica". Nema je. Ona je iznad svega ovoga. Autizam? Kao karakterna crta, kao oznaka zatvorenog i netransparentnog ponašanja ITC-a. Upozoren sam da ovim izrazom mogu da povredim autistične osobe ili njihove porodice. Ali ja verujem da se distinkcija između upotrebe u ovom kontekstu ovde i upotrebe izraza autizam kao stanja  jasno vidi kao što se vidi i kod različite upotrebe izraza seljak, laponac, ...      

Na BLOGU B92 je bilo mnogo tekstova koji su imali za temu nejake, slabe, hendikepirane, maltretirane, decu, manjine. U zavisnosti od veštine autora ti tekstovi su po pravilu privlačili pažnju, veću ili manju, a nekada su imali za posledicu sasvim konkretne oblike pomoći koji su blogeri, komentatori i obični neregistrovani čitaoci organizovali.

A ovih deset tekstova je, na moju žalost i ogorčenje, odvuklo pažnju od žrtava, posejalo seme sumnje u aktivnost ITC-a, unelo netrpeljivost prema ovakvom rukovodiocu tog Centra.

Neki komentatori  su pisali komentare koje bih mogao da potpišem. Drago mi je da nisam usamljen. To mi daje nadu da nisam lud i da nisam umislio da je čitava stvar oko ITC-a i Dušice Popadić  sumnjiva.

Jezik je simptom. Tumačenje simptoma nije lako. To znamo.  Kad se u tekstovima ITC ili Dušice Popović sretnem sa ničim izazvanim izrazima kao što su građani i građanke, dobrodošli i dobrodošle,  kad sretnem izraze kao što su čitatelji i čitateljke, kad sretnem izraze kao što su pojedinke i pojedinci (majke mi, ovo piše na njihovom sajtu) ja znam sa kim imam posla i odmah mi se pali crvena sijalica i dižem antene. Imam posla sa ljudima koji ne poznaju rođeni jezik, koji ovakvim izrazima kriju svoje mane, prevare, svoje promašaje i svoje novce (da upotrebim ovaj izraz iz Vojvodine). I upotreba takvih izraza mi uvek ukazuje - kao visoka temperatura, visoka sedimentacija krvi ili povećana količina belančevina u mokraći - da postoji neka upala, žarište, neka ozbiljna bolest i da snižavanje temperature i unošenje velike količine tečnosti ne rešava problem kao što ne rešava problem ni zanemarivanje loših laboratorijskih nalaza. Mnogo puta je u poslednjih nekoliko godina na ovom mestu sa moje strane upozoravano na nasilnu kampanju i komičnu i opasnu upotrebu izraza iz tzv. rodno ravnopravnog/rodno senzitivnog/rodno senzualnog jezika, najpre u mnogim mojim komentarima a tek mnogo kasnije i mojim tekstovima gde je sa „druge" strane bila ekipa predvođena novinarima RTV B92 (žao mi je što su naši domaćini ovde poslednjih godina odigrali ružnu ulogu nosioca kampanje RRJ), Gordanom Čomić, Svenkom Savić i njihovim mladim i najčešće poštenim obožavaocima (ne mislim samo na muške, razumete me valjda). Eto veze kampanje za rodno ravnopravni jezik i morala, kampanje i novca, kampanje i loših skrivenih namera (baciš kosku pa realni problemi nestanu), kampanje i varanja naivnih građana.        

Moj drugi omiljeni citat

 „Kao što rekoh, sajt   im je preopterećen besmislenom i nepotrebnom animacijom i zbunjujućim i kontraproduktivnim dizajnom (ogromni baner na kome je nekakva dečja lutka i poziv da se popuni kviz, koji i na mom računaru, koji ima relativno pristojnu rezoluciju, popunjava pola visine ekrana), nastup ovde na blogu izgleda kao totalni fijasko, ali ono što ITC radi, a iz nekih, meni potpuno nerazumljivih, razloga nije dobilo svoje centralno mesto u uvodu - izgleda, bar ovako na prvi pogled, kao nešto što je više nego vredno hvale i donacija za finansiranje daljeg rada.

Moj zaključak: to što nam žene iz ITC pričaju različitim jezikom i ne umeju sebe efektno da predstave i svojom prezentacijom ekspresno zadobiju našu pažnju i poverenje, počevši priču od kraja i (koliko sam pročitao drugi nastavak) pokušavajući da koriste čitaoce ovog bloga kao sopstvene terapeute za tretiranje svojih svakodnevnih trauma - ne znači da mi treba da se ponašamo kao mrzovoljni roditelji ili bračni partneri prema korisnicima njihove pomoći.
Dušice, dobrodošli na blog i moju VIP listu - a nadam se da ćemo naći zajednički jezik s vremenom
Nadam se, takođe, da ćete nam se pridružiti i u diskusiji - kako na vašim, tako i na drugim blogovima."     

Ovaj komentar zaslužuje moje komentare. Autor je naš izrazito duhoviti, pošteni i dobronamerni kolega.  
Kolega, ako centralna delatnost ne dobije centralno mesto u uvodu to ne znači da je neko nespretan u pisanju.  Da su razlozi nerazumljivi ne slažem se. Razlozi su razumljivi: jednostavno,  centralna delatnost nije centralna delatost. Centralna delatnost je skupiti što više para od donatora. Nema drugog objašnjenja.

A nisam razumeo šta je moj omiljeni komentator hteo da kaže time da se neko ponaša kao mrzovoljni roditelj ili bračni partner prema korisnicima njihove pomoći. Ako je mislio na mrzovoljne komentatore (ili nedajbože na mene posebno) nema tu mrzovolje prema nesrećnim korisnicima/žrtvama nego je mrzovolja zbog blesavih tekstova i blesavog sajta koja šteti nesrećnima.  
Kao što se vidi nema zajedničkog jezika s Dušicom Popadić i ITC-om.
A nema ni pridruživanja u diskusijama.  

Napraviti onakav nejasan sajt, okačiti na njega žirafe i druge bedastoće kao što je slika iz Hičkokovog filma Psiho napraviti kompletnu verziju sajta na engleskom (valjda ovde ima puno zlostavljane dece i zlostavljanih žena kojima je engleski maternji jezik) ne govori da je neko nespretan pravio sajt. To govori kakva je ustanova ITC i kakva je osoba rukovodilac ITC-a.   

Moj treći omiljeni citat iz komentara na navedenih deset smušenih, nejasnih, kontraproduktivnih tekstova je: „Dosta zanimljiv stil pisanja ličnog dnevnika. Inovativan. Doduše na štetu teme. Ove ili bilo koje druge"

Posle prvih nemuštih tekstova i komentara na njih mislio sam da će neko iz ITC-a da reaguje, da pokuša da se odbrani, da popravi stvar, da objavi izvinjenje, da ažurirra sajt, da ukloni prokletu žirafu, da stavi na prvu stranu sajta telefon, da uradi bilo šta. Ništa. Jedina reakcija je bila da se u devetom tekstu brutalno obriše nekoliko komentara, među njima i moj, i da se jasno napiše: Bloger je isključio mogućnost komentarisanja. Sad toga nema, naravno. Jednostavno dođe ti da podivljaš od nemoći!

Zašto je moj tekst postavljen na Blog? Pre svega zato što se osećam prevarenim. Duboko verujem da nisam jedini. A možda će biti neke društvene  koristi, možda  će neko od donatora pročešlja na šta se sve troše njihovi novci. A i moja država i moj grad  daju  moje novce ITC-u.

Nemoć? Da, još jedan razlog  što je ovaj tekst pred vama.     

Nije moralno obmanjivati čitaoce, blogere, nikoga. A najnemoralnije je varati žrtve. Bojim se da ovde ima i toga.

Unapred se izvinjavam zbog mogućih štamparskih, gramatičkih, stilskih falinki. Tekst, kao obično pišem brzo, emotivno, pošteno.   
 
Još malo citata za kraj:

„Vaša uplata, po veoma povoljnoj ceni, direktno doprinosi odvijanju našeg rada" - ITC 

 „ČEKAMO VAS!" - ITC

„Na pismo ćemo Vam odgovoriti u roku od tri dana" - ITC

"Šta je ovo? Feljton? Ovo je više od VIP statusa.
Dosta rogobatno napisan uvod koji odvraća od podrške i od samog čitanja daljih nastavaka. Nejasne i besmislene rečenice samo sevaju.
Posebno naglašavam ničim izazvan nasilni-rodnio-ravnopravni-rogobatni izraz "zločini počinjeni u ime građanki i građana Srbije"

"Ovako se odbijaju ljudi... Nije ovo oglasna tabla.

Ako želite podršku:

1. Morate pismeno i jasno da se izražavate;
2. Morate da odgovarate na komentare;
3. Ne smete da bukvalno prevodite sa engleskog ili na engleski;
4. Ne smete da pomešate deset ciljeva jer taj mix zamagljuje stvari;
5. Morate biti iskreni;"

"SupermodAutori nemaju obavezu da učestvuju u komentarisanju (autorska opcija nije time uslovljena) i svi autori na blogu to znaju, a da bi blog bio komentarisan nije neophodno da autor učestvuje.Svi autori takodje znaju da je poželjno i očekivano (ali ne i obavezno) njihovo učestvovanje u komentarisanju, kako njihovih, tako i drugih blogova. p.s. ukoliko vas ovo obaveštenje podstakne da komentarišete, molimo Vas da ne komentarišete obaveštenje, nego da pročitate blog i komentarišete ono što u njemu piše. Hvala.

Gospodine ili gospodjo, svi, ukljucucjuci i vas, znamo sta je poenta nasih komentara. Nema potrebe da nam objasnjavanjate sta je pozeljno, sta je ocekivano, sta je neophodno i da autori nemaju obavezu da komentarisu. Svi komentatori su dovoljno pametni i imaju dovoljno iskustva na Blogu. Nema potrebe da branite nesto sto je jasno kao dan u oba dosadasnja teksta Dusice Popadic i sto su komentatori vrlo jasno napisali.

(km, sorry very much ako ti zbog mene ode komentar)

potpisujem km-ov odlican komentar"

"U najboljoj nameri:
Ako želite da ovi tekstovi predstave vašu aktivnost široj javnosti prva pretpostavka je da budu jasno napisani.
Zato vas ja molim da prevedete ovaj tekst na srpski, da ga učinite jasnijim, koliko je to moguće bolje. Monitorka, Backlash, „Patent", oficirka, ...?
A sve mi se čini da je originalni tekst bio na engleskom i da ga je neko sa pasivnim znanjem srpskog preveo na kvazisrpski.
Bojim se da ovaj vaš "feljton" postiže upravo suprotan cilj od onoga koji je poželjan. Da postiže averziju prema ITC-u, prema vašim aktivnostima i pogotovo prema načinu na koji sprovodite vaše aktivnosti"

"Kao neko ko je izabrao humanu vokaciju za svoje životno opredeljenje i svojim delima to pokušavate da prikažete, red bi bio da kada se ljudima obratite, naročito ovako javno preko bloga, minimum što od vas ona druga strana, u ovom slučaju čitaoci, očekuju je DIJALOG, koji na vašim blogovima IZOSTAJE!!!

Nadam se da razlog izostanka dijaloga niije to što ste direktor(!?), pa mislite da niste u obavezi da komunicirate sa ljudima, već da je dovoljno da samo objavite saopštenja ili imate možda neki drugi razlog??? Iskreno se nadam da ćete nas sve udostojiti odgovora"

"UH!Skupio sam snage i ušao na njihov sajt.Ima tamo nekakav PPS kviz, nekakva žirafa i nekakav imbecilan tekst.Ja ne mogu da shvatim da se neko tako igra sa ovako tragičnom temom.Jedino objašnjenje je da je neko hakovao njihov sajt. Mislim da niko normalan ne može da dovede u vezu kviz, žirafu i imbecilan tekst sa zadatkom koji bi trebalo da ima ICT. Što se mene tiče ja poručujem Dušici Popadić da se ODMAH mane ovog posla. A USAID-u i drugim donatorima poručujem da se njihove pare troše ko zna na šta, samo ne na ono što bi zaista trebalo da rade. I da ODMAH provere šta ta ekipa stvarno radi. Biće bolje zlostavljanoj deci. Sigurno je da sam ja mnogo više pomogao zlostavljanoj deci, zlostavljanim ženama i drugim nesrećnim ljudima nego mnoge humanitarne organizacije kakva je i ICT. A siguran sam da ima još takvih ljudi koji pomažu bez ikakve pompe i bez ovakvih nemuštih tekstova.
VELIKO IZVINJENJE ZA TO ŠTO SAM KORISTIO IZRAZ AUTISTIČNO U POGRDNOM SMISLU. Umem i da kažem nekome da je seljak (kao karakterna osobina) iako nema ništa bolje od vrednog i pametnog seljaka. Hvala natasivb što me upozorila na tu grešku koju sam učinio u ljutnji što se zloupotrebljava problem nemoćnih i zlostavljanih.
Izbacio sam naknadno taj izraz iz ovog komentara.
Treba pogledati i prethodne tekstove ICT-a na ovom Blogu pa će čitaocima i komentatorima biti mnogo jasnije (ili nejasnije) o čemu se ovde zapravo radi"



Komentari (234)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

libkonz libkonz 10:58 06.02.2011

Re: Svaka čast

e, ako je baš jako vrlo dobar, onda je to druga stvar.
kukusigameni kukusigameni 11:27 06.02.2011

Re: Svaka čast

Nece vam se te "psiholoskinje" javiti. A i ned'o bog da vam se jave. Ko sekta su.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 11:58 06.02.2011

Re: Svaka čast

Kralju!

Drago mi je sto si napisao ono sto mislim, jer poucena iskustvom i odgovorom moderacije odustala sam u momentu i nikada se vise nisam javljala. Hvala ti jos jednom, a sto se tice Dusicinog odgovora ovde, kod tebe, tesko. Ne cita ni svoje postove.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:10 06.02.2011

Re: Svaka čast

dusanovaiivanovamama
Kralju! Drago mi je sto si napisao ono sto mislim, jer poucena iskustvom i odgovorom moderacije odustala sam u momentu i nikada se vise nisam javljala. Hvala ti jos jednom, a sto se tice Dusicinog odgovora ovde, kod tebe, tesko. Ne cita ni svoje postove.

Čita, čita. A i javljaju joj šta joj se sprema. Može da krene u "spaljivanje" dokumentacije.
mlekac mlekac 13:44 06.02.2011

Re: Svaka čast

da treba voleti samo devojke, bežati od muškaraca, jer oni siluju, tuku devojke i žene


Odma da se ogradim - ja nisam psiholog, ali osoba koja moze nesto OVAKVO da kaze detetu ima debele nerascicene racune iz sopstvene proslosti!

Ovako ogorcenu i ogranicenu izjavu necete cuti ni od koga ko je imao zivot bez te vrste trauma.
libkonz libkonz 18:17 06.02.2011

Re: Svaka čast

da me ne bi optužili da sam muška šovinistička svinja.

a može li se za nekog reći da je ženska šovinistička svinja?
uros_vozdovac uros_vozdovac 18:38 06.02.2011

Re: Svaka čast

libkonz
da me ne bi optužili da sam muška šovinistička svinja.

a može li se za nekog reći da je ženska šovinistička svinja?


E pa ne može. Mora krmača.
libkonz libkonz 18:39 06.02.2011

Re: Svaka čast

dobro, neka bude krmača onda.
AlexDunja AlexDunja 22:22 06.02.2011

Re: Svaka čast



libkonz

da me ne bi optužili da sam muška šovinistička svinja.


a može li se za nekog reći da je ženska šovinistička svinja?



E pa ne može. Mora krmača.


molila bih,
zarad dugogodišnje prakse
(istorijski eufemizam) nekažnjivosti
različitih zločina muškaraca prema ženama, (općenito)
da se uzdržite od reciprociteta.

kontraproduktivno je, kako bi rekao autor.
Goran Vučković Goran Vučković 12:14 06.02.2011

Au...

... imam utisak da će Dušica morati da pita Sentinela gde je dobio onu potvrdu o fašističkom kongresu...
mikimedic mikimedic 12:19 06.02.2011

Re: Au...

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:29 06.02.2011

Re: Au...

Goran Vučković
... imam utisak da će Dušica morati da pita Sentinela gde je dobio onu potvrdu o fašističkom kongresu...

Imamo čast da nam se pridružio Goran. Siguran sam da će svojim oštrim, mudrim i preciznim komentarom doprineti diskusiji. Kao i ranije.
Goran Vučković Goran Vučković 12:38 06.02.2011

Re: Au...

Imamo čast da nam se pridružio Goran. Siguran sam da će svojim oštrim, mudrim i preciznim komentarom doprineti diskusiji. Kao i ranije.

Njegovo veličanstvo nije baš u najboljem raspoloženju danas?

Pa evo "oštrog, mudrog i preciznog komentara": ovaj blog je dokaz koliko je PR bitan u ova moderna vremena. Koliko god dobro ili loše radio, šta god radio, ako nemaš razrađene odnose sa javnošću - pečen si
kukusigameni kukusigameni 12:44 06.02.2011

Re: Au...

ako nemaš razrađene odnose sa javnošću - pečen si


Pile bez PR-a.



KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:48 06.02.2011

Re: Au...

Goran Vučković
Imamo čast da nam se pridružio Goran. Siguran sam da će svojim oštrim, mudrim i preciznim komentarom doprineti diskusiji. Kao i ranije. Njegovo veličanstvo nije baš u najboljem raspoloženju danas? Pa evo "oštrog, mudrog i preciznog komentara": ovaj blog je dokaz koliko je PR bitan u ova moderna vremena. Koliko god dobro ili loše radio, šta god radio, ako nemaš razrađene odnose sa javnošću - pečen si


Da mi je dobro, nije. Dobro primećuješ.

PR? Hm, hm. Ja se bojim da čitava njihova aktivnost nije baš saglasna sa onim što bi normalan majm.... uups čovek pomislio da treba da im bude misija. Kao što si gore rekao: da ono što treba da rade bude na centralnom mestu.
I dobro je što imaju loš PR. Mogli su da nas varaju dugo, dugo da nije tako.
Ako imaš neku informaciju o njima/njoj bilo bi dragoceno da je postaviš. Možda sam se ja zaleteo a one su u stvari prave humanitarne lez...uups borkinje.

PS O kakvom kongresu se radi?
Goran Vučković Goran Vučković 12:54 06.02.2011

Re: Au...

Ako imaš neku informaciju o njima/njoj bilo bi dragoceno da je postaviš. Možda sam se ja zaleteo a one su u stvari prave humanitarne lez...uups borkinje.

Informaciju... to sam u stvari ja tebe hteo da pitam - osim što Dušica bezobrazno neće da nam se obrati i piše čudnim jezikom i što im je sajt očajan - imaš li neku informaciju u vezi njihovog rada? PR im je očajan, ali ja baš nemam nekih ni pohvala ni pokuda o njihovom radu da bih formirao mišljanje o bilo čemu van očajne fasade, koja je predmet ovoga bloga. A nekako me ne ispunjava da se bavim rušenjem zgrade zato što mi se ne sviđa fasada, iskreno...

Kongres - vidi link - Sentinelu se nije svidelo što sam rekao da su LDP prolupali kad su dopustili da im Titov Berija bude zvanica na kongresu.
maca22 maca22 13:11 06.02.2011

Re: Au...

Goran Vučković
Kongres - vidi link - Sentinelu se nije svidelo što sam rekao da su LDP prolupali kad su dopustili da im Titov Berija bude zvanica na kongresu.

E hvala, citam, ali ne hvatam o cemu se radilo.
Goran Vučković Goran Vučković 13:14 06.02.2011

Re: Au...

E hvala, citam, ali ne hvatam o cemu se radilo.

Interni vic, nebitno
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:49 06.02.2011

Re: Au...

A nekako me ne ispunjava da se bavim rušenjem zgrade zato što mi se ne sviđa fasada, iskreno...

Ovde je fasada slika onoga što rade. Ovde je fasada suština - skoro.
Dakle ljudi čije glavne karakteristike treba da budu: dobra komunikacija, razgovor, toplina (valjda znate šta mislim), kakoseonokaže empatija, tolerancija, da motivišu nesrećne ljude da se jave, da motivišu ustanove koje rade sa mladima i decom da im se jave, da popularišu to što rade,... da ne nabrajam više, moraju, moraju, moraju to da pokažu. Uvek. Na sajtu, u tekstovima, gestovima, kako god. Samo ne ovako. Za mene je i ovo dovoljno da ih plju... uups kritikujem.
Kao što sam kažeš "Dušica bezobrazno neće da nam se obrati i piše čudnim jezikom i sajt im je očajan". Treba li više?
Ima i više. Konkretni dokaz, informacije?
Ja imam neke informacije. Ali za razliku od situacije sa Nastićima kad sam kod Jelice prosto morao da objavim ono što sam znao o njima, sa skoro sto posto verovatnoće da je to tačno, ovde nisam saznavao stvari iz prve ili bar druge ruke. I zbog toga nisam to pisao. Ovde je već iznet citat o Dušici Popadić njenoj školskoj spremi i njenom savetu šta da rade devojčice. Ako je tačno, a ni LABRIS ni ITC nisu hteli te 2007. godine da komentarišu optužbe, onda ja ne znam šta da mislim.
Ne znam da li će moja akcija van bloga uspeti, ja ću pokušati da sve relevantne faktore informišem o mojim informacijama i sumnjama, ali ako znamo da su tu donatori razna naša Ministarstva nisam veliki optimista.

freehand freehand 13:49 06.02.2011

Re: Au...


Goran Vučković
... imam utisak da će Dušica morati da pita Sentinela gde je dobio onu potvrdu o fašističkom kongresu...


Da pita i Grofa za tablice?
Automatski će dobiti Mikija na svojoj strani, a to već nije zajebancija!
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:52 06.02.2011

Re: Au...

Kongres - vidi link - Sentinelu se nije svidelo što sam rekao da su LDP prolupali kad su dopustili da im Titov Berija bude zvanica na kongresu

A kome se uopšte svidelo osim S-lu?
Goran Vučković Goran Vučković 21:19 06.02.2011

Re: Au...

Ne znam da li će moja akcija van bloga uspeti, ja ću pokušati da sve relevantne faktore informišem o mojim informacijama i sumnjama, ali ako znamo da su tu donatori razna naša Ministarstva nisam veliki optimista.

Pretpostavljam da ćeš raditi već šta misliš da treba, ali ja zaista ne vidim posebnih razloga za paranoju. Koristeći majku istraživačkog novinarstva - google :) - ITC je prilično medijski eksponiran, pojavljuju se na raznim medijima, uključujući i RTS, media centar itd, finansiraju ih državni organi, privatne firme i fondacije, strane fondacije poput britanskog Oxfam, dobijali su nagrade za svoj rad (npr. od Ministarstva za socijalnu politiku u 2010) - to što im je PR nezgrapan meni zaista nije problem, ako oni to ne vide kao svoj problem.

A ovo što imaju na sajtu o protivljenju državnoj politici u '90-tim godinama - zar ti se ne čini da to samo pokazuje da su uspešni - jer i pored toga dobijaju finansiranje od državnih organa i lokalnih samouprava?

A ne vidim šta bi novo rekao kome već hoćeš da kažeš - njihov medijski nastup je sve osim tajan, čini mi se.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:01 06.02.2011

Psiholo...

Na sajtu LABRIS-a piše da je Dušica Popadić psihološkinja.
To je valjda psiholog.
Da im poverujemo?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:15 06.02.2011

Re: Psiholo...

Način na koji piše svoje tekstove na ovom blogu, nerazumljivo, nejasno i konfuzno, kao i to što izbegava bilo kakvu komunikaciju, samo je porvrda da DP nije nikakav psiholog, bez obzira na eventualni sertifikat.

Staro pravilo kaže da je zbrka i konfuzija u izrazu, verbalnom ili napisanom, odraz zbrke i konfuzije u glavi.

Ako je ne razumemo mi, posetioci njenog bloga i čitaoci njenih tekstova, koji nismo žrtve incesta ili rata, kako je tek razumiju deca istraumirana seksualnim i drugim zlostavljanjem.

U stvari, sve je jasno, ITC i direktorka DP profitiraju na žrtvama seksualnog i drugog zlostavljanja i na žrtvama rata. I bez uvida u nihova primanja i troškove, siguran sam da posluju slično kao i fond Katarine Rebrače.

Ako bi neko hteo da stekne uvid u rad i rezulatate ITC, dovoljno je da prati trag novca.
alselone alselone 16:25 06.02.2011

Kralju care!

Svaka cast, preporuka!

Treba imati cojones (® NS) pa reci glasno sta mislis o ovakvoj organizaciji. Ako napradnes jednu, napao si sve njih (videti kako se sada prema Pedji odnose). Malo fali da te u tri komentara etiketiraju kao manijaka, fasistu, seseljevca i tako dalje.
Bili Piton Bili Piton 19:18 06.02.2011

Re: Kralju care!

alselone
Ako napradnes jednu, napao si sve njih


Quite a revealing metaphore, this
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:35 06.02.2011

Tolerancija

Priznajem da ne razumem o cemu se ovde radi. Ako se Dusica Popadic ne oglasava, zar nije moguce pomisliti da mozda za to ima razloga. I da za razloge ne duguje nikome objasnjenje.
Ni Glas Amerike ne odgovara na komentare. Ima razlicitih koncepcija i razlicitih organizacija. Blog je nekome privatni dnevnik a nekome oglasna tabla. I jedno i drugo je u redu, narocito kad se podsetimo da ovaj blog pripada medijskoj kuci i ima svoje urednistvo koje odlucuje koji su koncepti prihvatljivi. Ni oni ne duguju nikome objasnjenje.

Mogla bih da zamislim puno razloga zasto niko ne odgovara na komentare na tom blogu:
nemaju dovoljno osoblja
otkad su postavili prve tekstove jako puno poziva i/ili prijava je pristiglo i to su prioriteti
neosmisljen pristup blogu kao uspesnom sredstvu marketinga, i sl.

Ako se uradi ozbiljna istraga njihovog rada, ili bar monitorisanje - sto je neophodno sa svim organizacijama - i ustanovi da oni ne rade svoj posao kako treba, ili ne slede mandat oko koga su organizovani, onda se ITC mora pozvati na odgovornost. Ovako..

Niti razumem zasto se uplice jezik u sve ovo. Ako su u pitanju losi prevodi tekstova sa engleskog - mozda nemaju para da plate dobre prevodioce.
Ako neko preferira izraze borkinja i borac umesto borac svima jednako, zar ne moze da se prihvati da je to nekome vazno? I zasto se to povezuje sa muskarcima - svinjama, lezbejkama koje mrze muskarce i poziva na tabloid kao izvor informacija u vezi necije podobnosti?
Licno, ne mogu da kazem da imam nesto protiv toga da silovatelje smeste u zatvor i pri tome ih zovu 'gospodine' - sve dok ih smeste u zatvor.

Ono sto razumem je frustracija oko pokusaja komunikacije, davanja saveta u vezi sajta ili predloga za poboljsanje rada organizacije a bez ikakvog odgovora. Ali i to moze da bude samo pitanje vremena, organizacije ili ko zna cega. U krajnjem slucaju, moze se prestati i sa savetima i sa komentarima.
Koliko vidim, ono sto zasluzuje buku i to veliku je ako je ITC jedina organizacija u Beogradu ili Srbiji koja se bavi ovim problemom - zasto je to tako?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 17:26 06.02.2011

Re: Tolerancija

Draga moja Ivana,
ni ja ne razumem vaš komentar.

Pokušaću da vam objasnim po cenu da napišem kobasicu od komentara.

Prvi njen/njihov tekst se pojavio 24.09.2010. u 09:07, dakle pre više od 4 meseca, sa nekoliko zbunjenih komentatora.

Drugi tekst se pojavio 25.09.2010. u 23:38, isto pre više od 4 meseca, sa još nekoliko zbunjenih pomalo ljutih komentatora plus nekoliko koji su pokušali da nadju razumevanje za Dušicu Popadić, ali svi dobronamerni.

Treći tekst se pojavio 05.10.2010. u 08:43, dakle pre više od 4 meseca, ...

itd. da ne davim više.

I vi, Ivana postavljate kao mogući razlog nejavljanja ITC-a & Dušice da nemaju dovoljno osoblja ili da su zatrpani pozivima!? Ja mislim da ih posle ovih deset tekstova niko normalan ne zove. Nemaju vremena?! Zamislite da neko vašu organizaciju iz nedelje u nedelju 4 meseca napada, kritikuje. I vi ćutite. Jedino moje objašnjenje, Ivana, je da ste prepošteni i naivni.

Upoređujete Glas Amerike i Blog B92?! Uredništvo, koncepcije, ne duguje nikome objašnjenje,... Ivana, potpuno ste promašili.
Ovde se radi o tzv. humanitarnom radu, i da ponovim (vi niste čitali sve tekstove i sve komentare, imate prvo, mnogo je toga)
Dakle, ljudi čije glavne karakteristike treba da budu: dobra komunikacija, razgovor, toplina (valjda znate šta mislim), kakoseonokaže empatija, tolerancija, da motivišu nesrećne ljude da se jave, da motivišu ustanove koje rade sa mladima i decom da im se jave, da popularišu to što rade,... da ne nabrajam više, moraju, moraju, moraju to da pokažu. Uvek. Na sajtu, u tekstovima, gestovima, kako god. Samo ne ovako. Za mene je i ovo dovoljno.

Sad da citiram vas:
Ako se uradi ozbiljna istraga njihovog rada, ili bar monitorisanje - sto je neophodno sa svim organizacijama - i ustanovi da oni ne rade svoj posao kako treba, ili ne slede mandat oko koga su organizovani, onda se ITC mora pozvati na odgovornost. Ovako...
Ne, Ivana. Savetujete mi da čekam istragu, monitorisanje?! Ja ovo moram da radim PRE istrage. Ja znam da oni ne rade posao kako treba. I nemam vremena da čekam u Srbiji istragu i monitoring.
Da nemaju para za dobre prevodioce?! Sudeći po vrlo moćnim i bogatim donatorima ne bih rekao.

Nemam nameru da ponovo pišem o jeziku. Ako niste razumeli vezu sa ITC-om, jednog dan se možda promeni vaše mišljenje.

Koliko vidim, ono sto zasluzuje buku i to veliku je ako je ITC jedina organizacija u Beogradu ili Srbiji koja se bavi ovim problemom - zasto je to tako?
Nadam se da je to JEDINA organizacija koja se bavi ovim problemom - na ovakav način. Ipak bih rekao da je njima bilo važnije od zlostavljane dece da pominju ratove koje je Srbija vodila u ime građanki i građana od 1991 do 1999. godine. Na tome su uzele svoje prve novce. Posle je bilo lakše.

Napisati ovo u uvodnom tekstu, a sve u ime borbe protiv seksualnog zlostavljanja dece može samo loš čovek, Ivana:

Ovo je priča o ženskoj nevladinoj organizaciji koja u Republici Srbiji svojim ekspertskim radom utiče na vidljivost i suzbijanje društvenog problema seksualnog nasilja nad decom i ženama i koja je već 17 godina OPREDELJENA za politiku javnog izjašnjavanja protiv ratnih zločina koji su tokom ratova koje je država Srbija vodila od 1991. do 1999 godine počinjeni u ime građanki i građana Srbije na prostoru bivše Jugoslavije i za izručenje optuženih za ratne zločine u Haški tribunal i javno se izjašnjava ZA ljudska prava
mikimedic mikimedic 18:08 06.02.2011

Re: Tolerancija

Ne, Ivana. Savetujete mi da čekam istragu, monitorisanje?! Ja ovo moram da radim PRE istrage. Ja znam da oni ne rade posao kako treba. I nemam vremena da čekam u Srbiji istragu i monitoring.
Da nemaju para za dobre prevodioce?! Sudeći po vrlo moćnim i bogatim donatorima ne bih rekao.


ma ne da ne rade posao, nego kakav 'posao' uopste rade. ko im je dao taj 'posao' - ja nisam, pa me bas... dal' ga rade kako treba ili ne.

to sto neki ngo radi nije ono sto treba tebe niti mene mnogo da interesuje. ako nadju zaludnog donatora, ko ce da baca pare poreskih obveznika amerike, madarske, rusije, svejedno - non of my business.

kakav monitoring kakvi bakraci? ko ce da radi taj monitoring? usaid?

sta mene z... sta ce rezultati usaidovog monitoringa da budu? ako nisu uradili to za sta su placeni, nek se brine john smith iz teksasa, a ne ja i ti.


sto se mene tice mogu da rade sta 'oce sve dok ne krse zakone ove zemlje. ali isto tako ako hoce javno da rade to sto rade naravno da podlezu kritici javnosti.

i ako ce itc da pravi registar prijava to u meni moze da izazove samo kiseli podsmeh i ja cu se naravno cerekati na blogu, ali nista vise od toga. kao i za schjentijeve zvanicne potvrde o profasizmu.

itc je jednostavno non-issue. mada jesu smorili posle x blogova, i zato se slazem sto si ovako nesto napisao. al' nek ostane na tome. o ostatku nek se brine john smith iz teksasa.
arianna arianna 18:13 06.02.2011

Re: Tolerancija

U stvari, sve je jasno, ITC i direktorka DP profitiraju na žrtvama seksualnog i drugog zlostavljanja i na žrtvama rata. I bez uvida u nihova primanja i troškove, siguran sam da posluju slično kao i fond Katarine Rebrače.




ovom prilikom bih postavila dva pitanja:

1. Postoji li bilo kakva agencija, NVO ili humanitarni fond, u ovoj zemlji koji za direktora/direktorku ima osobu sa adekvatnim obrazovanjem i koji nije stekao/stekla LIČNU materijalnu korist na tudjoj nesreći, najčešće upravo zastupajući marginalizovane i osetljive društvene grupe?

2. Zašto država zanemaruje sistemsku edukaciju, prepuštajući prevenciju društveno negativnih pojava "drugima" i svojim NEČINJENJEM dopušta da novac iz humanitarnih inostranih fondova i iz domaće privrede, odlazi u privatne dzepove kvazi-stučnjaka sve pod floskulom "podizanja nivoa svesti" godinama unazad, bez konkretnih i vidljivih rezultata?


Mi se, kao država, sa takvim "stručnjacima" kojima je jedino bitan što veći budzet i završna cifra u projektima, prezentujemo svetu i to u najgorem mogućem svetlu. Stvarni efekti njihovog rada-NE POSTOJE!
cult cult 19:35 06.02.2011

Re: Tolerancija

Napisati ovo u uvodnom tekstu, a sve u ime borbe protiv seksualnog zlostavljanja dece može samo loš čovek, Ivana:

Ovo je priča o ženskoj nevladinoj organizaciji koja u Republici Srbiji svojim ekspertskim radom utiče na vidljivost i suzbijanje društvenog problema seksualnog nasilja nad decom i ženama i koja je već 17 godina OPREDELJENA za politiku javnog izjašnjavanja protiv ratnih zločina koji su tokom ratova koje je država Srbija vodila od 1991. do 1999 godine počinjeni u ime građanki i građana Srbije na prostoru bivše Jugoslavije i za izručenje optuženih za ratne zločine u Haški tribunal i javno se izjašnjava ZA ljudska prava


Znači...reči nemam.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 21:25 06.02.2011

Re: Tolerancija

arianna novac iz humanitarnih inostranih fondova i iz domaće privrede,

Ne znam da li ste videli da su donatori Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo rada i socijale, Grad Beograd, Dom zdravlja Stari Grad, pozorišta koja su na budžetu grada,...i za sve njih me jeste briga, jer to su i moje pare.
Ostali donatori su oni za koje me nije mnogo briga što su dali pare ali mi je žao onako ljudski što su vrlo verovatno bacili pare ili ubacili pare u nečije džepove.
arianna arianna 22:48 06.02.2011

Re: Tolerancija

KRALJMAJMUNA

Ne znam da li ste videli da su donatori Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo rada i socijale, Grad Beograd, Dom zdravlja Stari Grad, pozorišta koja su na budžetu grada,...i za sve njih me jeste briga, jer to su i moje pare.
Ostali donatori su oni za koje me nije mnogo briga što su dali pare ali mi je žao onako ljudski što su vrlo verovatno bacili pare ili ubacili pare u nečije džepove.



videla:(

Donatori jesu svi pobrojani i to zaista jesu pare svih nas.

Ono što je,po meni, najtragičnije u celoj priči je činjenica da o tim našim parama ne retko odlučuju sve mladji "stručnjaci" diskutabilnog obrazovanja, koji su zauzeli visoko pozicionirana rukovodeća radna mesta, bez prakse i dokazanim kvalitetom u struci, već isključivo radom u stranci; što opet šalje sasvim jasnu poruku nekoj novoj generaciji koja umesto obrazovanja, bira pripadnost strankama a političke stranke se doživljaju kao potencijalni poslodavci, što će vremenom rezultirati u još jadniju situaciju od ove kakva je danas
vhedrih2 vhedrih2 23:01 06.02.2011

Re: Tolerancija

Napisati ovo u uvodnom tekstu, a sve u ime borbe protiv seksualnog zlostavljanja dece može samo loš čovek, Ivana:

Ovo je priča o ženskoj nevladinoj organizaciji koja u Republici Srbiji svojim ekspertskim radom utiče na vidljivost i suzbijanje društvenog problema seksualnog nasilja nad decom i ženama i koja je već 17 godina OPREDELJENA za politiku javnog izjašnjavanja protiv ratnih zločina koji su tokom ratova koje je država Srbija vodila od 1991. do 1999 godine počinjeni u ime građanki i građana Srbije na prostoru bivše Jugoslavije i za izručenje optuženih za ratne zločine u Haški tribunal i javno se izjašnjava ZA ljudska prava


Znači...reči nemam.


Ovo su sve kljucne reci za vabljenje donacija od agencija koje finansiraju ili podrzavaju zapadne vlade (da ne prozivam sad konkretne...) i to sve spakovane u jednu recenicu. Ko cita zvuci mu besmisleno, ko birokratski proverava da li da im da pare i trazi ove kljucne reci, zakljucuje da oni prolaze proveru
Ivana Knežević Ivana Knežević 00:00 07.02.2011

Re: Tolerancija

Dragi Kralju,

Hvala na odgovoru i pojasnjenjima.

Od tekstova koje je Dusica Popadic postavila procitala sam bila jedan prethodno, sada procitala jos tri. Nisam upucena u njihov rad i nacin rada, i moja reakcija izrazava zbunjenost kao posledicu neupucenosti, to je ocigledno, ali ono sto je vodi je poriv za resavanjem vrste problema koji nisu neophodno vezani za ITC.

Postoje mnoge nevladine organizacije (ne znam da li one uvek idu sa takvim imenom) ciji mandat je fokusiran na izvesnu ugrozenu grupu ili interesnu grupu u drustvu, ali sa dramaticnim razlikama u programu. To je legalno. Zavisno od tipa menadzmenta i kolicine fondova, one ce slediti svoj program, ili agendu, sa ciljem da ostvare to sto zele. Sa vodom i vodenicom smo upoznati odavno. U drustvima kakva jesu sada, to se tako radi.

Pojedinac/gradjanin/neko moze da podrzava ideju iza takve jedne organizacije ali ne i njen program, ili ne sve. To je neizbezno. Svako ce voditi svoj biznis/organizaciju kako misli da treba, ili u okviru granica koje rasteze ili postuje, kako god. Legalna drzava mora da odrzava balans i istovremeno se prilagodjava promenama koje odrazavaju stanje u drustvu.

Konkretno, u tekstu koji predlaze (ili zahteva) da se evidentiraju svi osumnjiceni za pedofiliju kao krivci, bez sudskog procesa - to je prosto nelegalno. Da jedna organizacija to trazi nije nesto necuveno i ne razlikuje se puno od bilo kakvog pregovora gde ce vest trgovac ponuditi cenu duplo vecu od one na koju ce na kraju pristati. Cenjkanje, dakle. Ista stvar. (Ne mora da znaci da je vest trgovac uopste prisutan, ali to se prosto tako radi. Ja to ne podrzavam).

Do legalnog i drzavnog sistema je da takve predloge odbaci. Medjutim, ne i da ignorise. Postoji tacka na kojoj se sve to moze uklopiti kako treba, ali do te tacke treba doci. Ja sam apsolutni ubedjenik da su pregovori daleko produktivniji nacin za postizanje bilo kakvog napretka od agresivnog medjusobnog blacenja, sto je dominantni oblik vodjenja politike i biznisa sirom sveta. Jer problem ostaje.

U slucaju ITC-ija, deca kao zrtve seksualnog nasilja u porodici, skoli ili bilo gde - problem je strahotan. Deca nemaju nacina da se zastite od predatora, i njihovi roditelji i svi ljudi koji jesu tu da ih zastite su cesto puta skoro podjednako nemocni. Svo obrazovanje ovog sveta nece uciniti nista za decu ako se u drustvu ne razvije efikasan nacin prevencije, zastite i osude takvog nasilja.

Kako sada stvari stoje, on ne postoji. U Srbiji, ovde.. - nema ga. Stoga mogu da razumem da bi neko predlozio da se cak i neko osumnjicen za ovakav zlocin evidentira i njegovo ime bude dostupno javnosti kao upozorenje, jer posledice tih zlocina su tako uzasne, ne verujem da se ijedna zrtva od njih ikada oporavi. To su unisteni zivoti, njih nebrojeno. Nasuprot tome, unistavati druge zivote sumnjom koja nije dokazana je isto tragicno. U takvoj jednoj situaciji, ITC bira da stane na stranu dece. Vecina ljudi bi izabrala da stane na stranu osumnjicenog koji nije kriv dok nije dokazano. Ni jedna ni druga strana tu ne zasluzuje drvlje i kamenje. Oni prosto dolaze sa razlicitih strana.

Tako ja to posmatram. Ovo o cemu govorite a odnosi se na ponasanje tj. kompletno odsustvo komunikacije od strane ITC-ija i Dusice Popadic je nesto gde sam rekla da ne treba suditi jer ne vidim da iko zna zasto i otkud takvo ponasanje. (Glas Amerike nisam poredila sa B92 vec sa Dusicom Popadic tj postovima u ime ITC-ija). Ako je njihov stav da ne ulaze u diskusije na blogu, ne vidim u tome nista lose. U ovom trenutku ne zele ili nisu u stanju da se angazuju u javnoj polemici ovde, i to je njihovo pravo. Blog im sluzi za postiranje tekstova. Pretpostavljam da je direktan kontakt sa organizacijom i moguc i dostupan - nadam se da je tako. Moralo bi da bude.

Ovo gde navodite o svodjenju nasilja nad decom i zlocina iz nedavnih ratova pod jednu istu organizaciju kao primer lose osobe - ne znam sta da kazem. Ne mislim da to tako treba raditi - izmesati to skupa i postaviti kao manifest jedne iste organizacije - ali sta motivise ljude, kakva ih mentalna stanja vode... to su najcesce konzerve prepune crva.

Isto tako, slazem se da treba reagovati i uciniti nesto cim primetite da nije u redu, i previse malo ljudi to radi, ali sa time treba pazljivo ako se ne poznaje situacija detaljno.

I tako dalje... nadam se da smo se malo bolje razumeli. Ovo sam bas oduzila.

Ono sto meni ostaje izazov svakog dana, verujem i svakom drugom, je prihvatiti i usaglasiti se sa svetom oko nas. Jer prihvatiti ili tolerisati ponasanje i stavove ljudi koji su puno drugacji od nasih je zaista jako tesko i zahteva puno od nas. Narocito ako njihovi ciljevi imaju ili mogu imati uticaja na nase zivote. To nisu lake stvari.
Uostalom, to znate i sami.

Hvala na postavljanju mogucnosti da sam postena i naivna. Mislim da ovo drugo nisam, ali desava se. Ono prvo jako postujem pa ka tome stremim, onako, sasvim ljudski, nesavrseno.

Pozdrav,
maca22 maca22 00:34 07.02.2011

Re: Tolerancija

Meni nikako nije jasno zašto se seksualnim nasiljem nad decom ne bave državne (vladine) organizacije kao što je policija, sudovi, socijalni radnici i psiholozi...nego neke NEvladine organizacije? U čemu je štos? Zašto tako?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 10:31 07.02.2011

Re: Tolerancija

Meni nikako nije jasno zašto se seksualnim nasiljem nad decom ne bave državne (vladine) organizacije kao što je policija, sudovi, socijalni radnici i psiholozi...nego neke NEvladine organizacije? U čemu je štos? Zašto tako?


To je normalno, da se odredjenim temama bave i vladine, drzavne organizacije i tzv civilni sektor, nevladine organizacije. I normalno je da saradjuju i imaju komunikaciju.

Jedan od ratzloga je efikasnost, razlicita dinamika i pristup.

Nama u Srbiji je to jos uvek neobicno, jer su nevladine organizacije satanizovane devedesetih godina.

maca22 maca22 11:31 07.02.2011

Re: Tolerancija

Ma meni je neobično jer od vladinih nikakve vajde. Pa imam pre želju da oživim pravosuđe, da bi se mrdnuli sa mrtve tačke.
Hvala za objašnjenje.
krkar krkar 19:41 06.02.2011

Ne lipši magare do zelene trave!


Više puta sam pogledao blogove Usmerenjakinje Popadić i više puta sam hteo da prokomentarišem ali vidim da ona k'o Aca Gica: Mi Objavljujemo Našem Narodu... i gotovo. Pa k'o velim - što xhaba da pišem.

Evo i sad dođoh do kraja komentara u nadi da će se Jakavrlodobra Usmerenjakinja javiti bar jednom, bar da joj kažem:

Sestro slatka, mLogo si nepismena. Počev od naslova ...u školskom kontekstu.

Da si napisala u školi, pa sve i da se desilo ispred škole ili u dvorištu ili da je učitelj neku nesretnicu namamio u kola ili da je domar maltretirao dete u kotlarnici - opet bi većina pismenih blogera ovdašnjih shvatila da se radi o maltretiranju U ŠKOLI I VEZANO ZA ŠKOLU.

Ovako, jezik ti je kao na skraćenom posleratnom kursu za reonske pozornike. A pošto je jezik odraz mišljenja - zaključujem da ti je i razmišljanje kao na skraćenom posleratnom kursu za reonske pozornike te stoga na mene ne računaj.

A šteta, dobra ideja ali zas*aše je ziloti dok si rek'o... kontekst
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 22:08 06.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

Sestro slatka, mLogo si nepismena. Počev od naslova ...u školskom kontekstu.

E sad možeš da očekuješ pitanje koje se ovde već vrtelo: kakve to veze ima sa njihovom aktivnošću. A meni se čini da ima strašne veze.
Ja mogu da se gađam s padeži, da se frljam sa žensko/muškim rod, da pišem kako hoću-moja slika. Ali oni kojima je to ogledalo, kojima je to posao, kojima je komunikacija strašno važna, koji imaju vrmena koliko hoće da urede tekst, oni ne smeju. Rogobatne rečenice, nesuvisle konstrukcije, čudni izrazi na engleskom (baš ničim izazvani), i te đavolje pojedinke - to je tako uvrnuto i tako mi smrdi na pokvareni holandski sir a samo odvraća pažnju od onoga čime bi trebalo da se bave.

E, sad da iskoristim priliku.
Da li je moguće da u ovom selu koje se zove Beograd nema nikoga ko poznaje Dušicu Popadić, ko zna nešto o njoj, ko zna gde je završila fakultet, školu, neki kurs, workshop, ko zna nekoga iz te ekipe lično?
Na sajtu piše da je njihova adresa Mačvanska 8, a na jednom drugom sajtu (APR) piše Pohorska 16 na Nbg.
A kakve veze imaju sa ovim nizom organizacija nemam pojma.

PS
Evo karakterističnih rečenica iz niza tekstova (Stručni autorski članci pisani od strane našeg profesionalnog osoblja):
"U zapadnim zemljama većina ljudi živi u malim nuklearnim porodicama"
"Ključne reči: oružani sukob, lutkice (kao sredstva u radu na traumi sa klijentkinjama/klijentima i u edukaciji budućih pomagačica/pomagača), dete-u-nama, unutra-šnji dijalog"
"Klijentkinja/klijent može čak da koristi lutkice da bi pokazala/pokazao na koji način bi volela/voleo da se njen/njegov život promeni"
"Takođe, nakon 2000. godine primetan je trend povlačenja međunarodnih fondacija koje su spremne da dugoročnije podrže ženske NVO koje rade na problemu nasilja
nad ženama. Primetno je i okretanje donatora ka finansiranju programa koji se odnose na jačanje državnih kapaciteta, što za posledicu stvara velike poteškoće u radu ženskim NVO koje direktno rade sa korisnicama"
mikimedic mikimedic 23:24 06.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

"U zapadnim zemljama većina ljudi živi u malim nuklearnim porodicama"


a sta je ovde sporno

freehand freehand 23:31 06.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

mikimedic
"U zapadnim zemljama većina ljudi živi u malim nuklearnim porodicama"


a sta je ovde sporno


Ništa sem što su oni nuklearno obogaćeni, a nas su častili osiromašenim...

Edit: možda je lapsus calami!
Možda treba da stoji:

"U zapadnim zemljama većina ljudi živi u malim nuklearnim podmornicama"?
mikimedic mikimedic 00:13 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

freehand,

ajde i za tebe - jos jednom

U zapadnim zemljama većina ljudi živi u malim nuklearnim porodicama


sta je ovde sporno






ecce-florian ecce-florian 00:31 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

@kraljmajmuna
A kakve veze imaju sa ovim nizom organizacija nemam pojma.

Sve može uz malo truda da se pronađe na netu
Pogledati pod korisnike edukacija u vezi trafikinga početkom novog milenijuma
Pogledati broj i strukturu edukovanih ( 3/4 zaposleni u nadležnim državnim organima po centru)
Pogledati VIPb92 oznaku na sajtu ITC u dnu strane
Pogledati gostovanja na Peščaniku
Pogledati postove uvezanih blogera na VIPb92blogu o seksualnom zlostavljanju, filmovima o trafikingu i učešću nadležnih ministarstava
Pogledati umreženost sa drugim NVO

Ozbiljan zalogaj kralju.
Pitanje vremena i mesta odmeravanja snaga i argumenata isto veoma upitno

@mikimedic
Mislim da je KM ipak načeo temu koja prevazilazi aktivnosti NVO registrovane u Srbiji a finansirane spolja koja kao takva ne zaslužuje pažnju domaće javnosti jer ne pada na teret poreskih obveznika.

Nije problem u donacijama USaid već o vezama sa resornim ministarstvima unutrašnjih poslova, sa edukacijom sudija, sa izmenom krivičnog zakona, sa uvođenjem i brzom nekritičnom primenom podizanjem optužnica za novouvedena krivičnih dela bez razmatranja kulturoloških i istorijskih osobenosti, sa brzopletom izgradnjom sudske prakse i drakonskih kazni kao dokazom da je primena zaživela, sa korišćenjem informativnih kuća kao medijskih sponzora za programske aktivnosti,......

Nije slučajno odsustvo podataka kako personalnih o rukovodstvu tako i o delatnostima navedene institucije.

Krenimo od kvalifikacione strukture i personalne popunjenosti stalnih i povremenih plaćenih saradnika i volontera.

Ako se ne javlja niko iz centra, pa mogao bi neko iz uredništva kuće čiji se logo sa oznakom VIPbloga nalazi na većini stranica sajta

freehand freehand 00:40 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

mikimedic
freehand,

ajde i za tebe - jos jednom

U zapadnim zemljama većina ljudi živi u malim nuklearnim porodicama


sta je ovde sporno







Idi Miki u peršun.
Tebi je sve u redu sa nuklearnim porodicama?
maca22 maca22 00:43 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

A kako se to prevodi inače kod nas? Jer ja sam 'iljadu puta nailazila na te 'nuklearne' atomske porodice...
Bili Piton Bili Piton 00:50 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

Nuclear family je izraz koji evo šta znači
maca22 maca22 00:52 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

Znamo šta znači.
mikimedic mikimedic 00:52 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

Idi Miki u peršun.
Tebi je sve u redu sa nuklearnim porodicama?


da

nuclear family
Goran Vučković Goran Vučković 00:53 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

Nuclear family je izraz koji evo šta znači

"Uža porodica" je domaći termin, koliko ja znam...
Bili Piton Bili Piton 00:55 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

Goran Vučković
Nuclear family je izraz koji evo šta znači

"Uža porodica" je domaći termin, koliko ja znam...



Yes. Nema veze sa atomskim skloništem, to sam hteo kasti.
freehand freehand 00:55 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

maca22
A kako se to prevodi inače kod nas? Jer ja sam 'iljadu puta nailazila na te 'nuklearne' atomske porodice...

Ja, priznajem - nikad.
A i dalje mi, pored Bilijevog linka, zvuči radioaktivno.
Bili Piton Bili Piton 00:56 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

freehand

A i dalje mi zvuči radioaktivno.


Zato što se nuclear family često koristi i kao idiom - "ideal 50's nuclear family".
maca22 maca22 00:56 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

Ukucaj u gugl na srpskom "nuklearna porodica" i videćeš. :)
mikimedic mikimedic 00:56 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

Mislim da je KM ipak načeo temu koja prevazilazi aktivnosti NVO registrovane u Srbiji a finansirane spolja koja kao takva ne zaslužuje pažnju domaće javnosti jer ne pada na teret poreskih obveznika.

Nije problem u donacijama USaid već o vezama sa resornim ministarstvima unutrašnjih poslova, sa edukacijom sudija, sa izmenom krivičnog zakona, sa uvođenjem i brzom nekritičnom primenom podizanjem optužnica za novouvedena krivičnih dela bez razmatranja kulturoloških i istorijskih osobenosti, sa brzopletom izgradnjom sudske prakse i drakonskih kazni kao dokazom da je primena zaživela, sa korišćenjem informativnih kuća kao medijskih sponzora za programske aktivnosti,......



cvetko, ok sa ovim se skroz slazem. ali ovo saznajem tek iz tvog komentara. u tekstu ovo nisam nasao.

ok, ako itc nije obican ngo koji trazi strane donacije vec nesto sasvim deseto, onda se slazem da to jeste tema. ali neobradjena, bar do ovog tvog komentara.
mikimedic mikimedic 00:57 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

"Uža porodica" je domaći termin, koliko ja znam...


svaki udzbenik porodicnog prava i sociologije u poslednjih 20 godina koristi termin nuklearna porodica. bar koliko je meni poznato.
Goran Vučković Goran Vučković 01:02 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

svaki udzbenik porodicnog prava i sociologije u poslednjih 20 godina koristi termin nuklearna porodica. bar koliko je meni poznato.

freehand freehand 01:06 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

mikimedic
"Uža porodica" je domaći termin, koliko ja znam...


svaki udzbenik porodicnog prava i sociologije u poslednjih 20 godina koristi termin nuklearna porodica. bar koliko je meni poznato.

To samo govori da sam ja gadno zastareo i zarđao.
Ali stvar nije beznadežna!
Pažljivo čitam blog, a i dete mi dogodine kreće u gimnaziju, pa se možda ogrebem za poneki udžbenik.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:34 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

mikimedic
"Uža porodica" je domaći termin, koliko ja znam...svaki udzbenik porodicnog prava i sociologije u poslednjih 20 godina koristi termin nuklearna porodica. bar koliko je meni poznato.

Nuklearna porodica? Ja sam znao šta autor želi da kaže, naravno. Ama nije u našem jeziku dobro reći nuklearna porodica, u to sam siguran. U engleskom izraz postoji, izgleda. U našem ne može makar ga eksperti slepo i mehanički prevodili.
aleksandarz92 aleksandarz92 11:40 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

mikimedic
"Uža porodica" je domaći termin, koliko ja znam...


svaki udzbenik porodicnog prava i sociologije u poslednjih 20 godina koristi termin nuklearna porodica. bar koliko je meni poznato.

Netačno! Ja sam završio školu pre 19 godina i nisu se pominjale nuklearne porodice. Ostavljam mogućnost da sam imao staru knjigu.
Usput, pridružujem se Freehandu, i ja sad prvi put čujem za nuklearnu porodicu
Goran Vučković Goran Vučković 11:44 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

Usput, pridružujem se Freehandu, i ja sad prvi put čujem za nuklearnu porodicu


maca22 maca22 11:45 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

Usput, pridružujem se Freehandu, i ja sad prvi put čujem za nuklearnu porodicu

To je vaš problem. Sta sad, niste culi za nesto sto postoji i .... Mikimedic to ne sme da vam kaze? Svasta.
kukusigameni kukusigameni 11:46 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

Usput, pridružujem se Freehandu, i ja sad prvi put čujem za nuklearnu porodicu

aleksandarz92 aleksandarz92 11:55 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

maca22
Usput, pridružujem se Freehandu, i ja sad prvi put čujem za nuklearnu porodicu

To je vaš problem. Sta sad, niste culi za nesto sto postoji i .... Mikimedic to ne sme da vam kaze? Svasta.

A šta je vaš problem? Miki je objasnio nešto što neznam i ja sad ne smem da kažem da za to prvi put čujem? Svašta.

PS
Nadam se da je jasno da je prva rečenica mog gornjeg posta šala.
maca22 maca22 11:58 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

A izvinjavam se, u pitanju je znaci grupno izjasnjavanje.
freehand freehand 12:27 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

To je vaš problem. Sta sad, niste culi za nesto sto postoji i .... Mikimedic to ne sme da vam kaze? Svasta.

Miki to sme da kaže i Miki je to rekao. I to je prihvaćeno, i ja sam priznao da za izraz nikad nisam čuo.
Što ne znači da neko pametan iz struke nije mogao da se potrudi i nađe izraz koji ne bi zvučao toliko neprirodno i besmisleno.
E sad - ne razumem što se ti treskaš?
A izvinjavam se, u pitanju je znaci grupno izjasnjavanje.

Ne. Ovo je pojedinačno izjašnjavanje citiranjem.
A i nije loše da jednom i Miki dobije advokata!

maca22 maca22 12:42 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

freehand
Što ne znači da neko pametan iz struke nije mogao da se potrudi i nađe izraz koji ne bi zvučao toliko neprirodno i besmisleno.

To da.
mikimedic mikimedic 13:29 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

Nuklearna porodica? Ja sam znao šta autor želi da kaže, naravno. Ama nije u našem jeziku dobro reći nuklearna porodica, u to sam siguran. U engleskom izraz postoji, izgleda. U našem ne može makar ga eksperti slepo i mehanički prevodili.


znas kralju, ja se ovog termina prisecam jos iz srednjoskolskih dana, cini mi se marksizma, ili slicnih predmeta. tako da sasvim sigurno nije dosao sa zapada.

ne moze se u sve biti siguran, nesto je i stvar obrazovanja. ali posto ja ionako razmisljam na nivou petogodisnjaka, who cares, zar ne?

pici ti napred. samo ostro i bezveze.
kukusigameni kukusigameni 13:56 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

znas kralju, ja se ovog termina prisecam jos iz srednjoskolskih dana, cini mi se marksizma, ili slicnih predmeta. tako da sasvim sigurno nije dosao sa zapada


"Porodica je osnovni nukleus drustva."

A ne nuklearna porodica.
alselone alselone 14:02 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

nuklearna porodica.


Mozda misle na one porodice gde i mama i tata rade u Vinci. Ili na porodice doseljene iz Cernobila.

Samo se prikljucujem breinstormingovanju dok ne dobijemo odgovor.
aleksandarz92 aleksandarz92 14:14 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

Mozda misle na one porodice gde i mama i tata rade u Vinci. Ili na porodice doseljene iz Cernobila.

Možda se misli na ove
alselone alselone 14:26 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

aleksandarz92

Možda se misli na ove


Veoma moguce!
mikimedic mikimedic 17:19 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

"Porodica je osnovni nukleus drustva."

A ne nuklearna porodica.


zar je tako tesko proguglati?

nuklearna porodica 1

ili na primer

(tekst iznad cetvrte fotografije (ne verujem da bi se na ovom sajtu bas sluzili nekim 'zapadnim' terminima, da ne upotrebim neku goru rec).

anyway, ovo su samo neki rezultati na google. zaista me zapanjuje neslaganje oko jednog totalno banalnog pitanja, i tvrda neverica da postoji takav termin u drustvenim naukama.

kao kad bi skocili na sarskog ako krene da pise o sinusima, tvrdeci da to nema veze sa matematikom nego je nesto u nosu...

postoji milion razloga sta se sve moze zameriti dusici popadic. upotreba termina 'nuklearna porodica' sigurno nije jedan od njih.

ako je napadamo samo zato sto koristi naucni termin za koji mi nismo culi, to vise govori o nama nego o njoj. i onako - cini i ostale napade pomalo... smesnim...



Bili Piton Bili Piton 17:25 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

mikimedic

ako je napadamo


Ja već rekoh gore da je ovo vrlo nesrećna metafora. Kao i sve druge ratne.
aleksandarz92 aleksandarz92 18:38 07.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

i tvrda neverica da postoji takav termin u drustvenim naukama.

Zašto smatraš da je u pitanju neverica da postoji takav termin, ako nas nekoliko prizna da za njega nikad nismo čuli? Meni ionako ovih nekoliko "nuklearnih" komentara liči na zajebanciju.
ako je napadamo samo zato sto koristi naucni termin za koji mi nismo culi, to vise govori o nama nego o njoj
Napadnuta je koliko vidim zbog mnogo više stvari.
i onako - cini i ostale napade pomalo... smesnim...

Sa ovim se potpuno slažem. Kad nekog optužiš za 10 stvari od čega je 9 tačnih a 1 nije, on se uhvati za tu jednu, dokaže da nisi u pravu i odmah si diskreditovan i za ostalo. Doduše, bilo bi lepo da se Dušica makar i tako javi.
mikimedic mikimedic 11:03 08.02.2011

Re: Ne lipši magare do zelene trave!

Zašto smatraš da je u pitanju neverica da postoji takav termin, ako nas nekoliko prizna da za njega nikad nismo čuli?


Ama nije u našem jeziku dobro reći nuklearna porodica, u to sam siguran. U engleskom izraz postoji, izgleda. U našem ne može makar ga eksperti slepo i mehanički prevodili.



Goran Vučković Goran Vučković 01:56 07.02.2011

Ono što je interesantno...

...je da su na sajtu ITC stavili logo b92 bloga sa linkom prema Dušicinom blogu na dnu svake strane - očigledno je ekipa iz ITC sasvim cool u vezi činjenice da komentari ispod blogova na koje su napravili link nisu baš najpovoljniji... baš su debelokošci - kiša, sneg i grad im ne mogu ništa
gorstak92 gorstak92 10:50 07.02.2011

ali... lepo izgledaš...!

Kralju,

Ozbiljno si me prevario sa linkom na onaj blesavi sajt.
Davno nisam video nešto gluplje od one žirafe.
Piše da je kviz, a žirafa preživa u krupnom planu sa nekim debilnim tekstom:
,,ali... lepo izgledaš...!
I kako vidim kod tebe je sve OK... ?!
Dobro..
Odoh ja u šetnju..."

Sledeći kadar na sajtu je najnoviji džingl koji me odmah podsetio na Tadiju Tadića i njegov gnev. Snimljeno je na istom platou.


Pažljivo pročitaj komentar ecce-floriana.
Kad naiđem na te i takve Postove o kojima je florian tek nešto malo nagovestio meni je sve nekako neprijatno pa ih i ne otvaram.
Ovo što sam otvorio si ti kriv!
ecce-florian ecce-florian 00:31 08.02.2011

Re: ali... lepo izgledaš...!

@gorstak
I kako vidim kod tebe je sve OK... ?!
Dobro..
Odoh ja u šetnju..."

Da ne bude da su samo nagoveštaji,evo malog doprinosa u linkovima
1.
B92(leureat priznanja ITC za 2009.ako se ne varam),ITC ( u vidu DP),MUP i tužilaštvo
ovde

2. izvršni(policija) pravosudni (tužilaštvo ) su tu. Ostaje još samo zakonodavni.
Pa još na vipb92blogu
JT ICT kod GČ
Da sada ne kačim dodatno aktivnosti Mićunovića i učešće stranaka u aktivnostima.....

3.lista najmoćnijih žena Srbije blic
kriterijumi cit.

Kriterijumi kojima se rukovodimo praveći liste moćnih
- lakoća ostvarivanja ciljeva
- prepoznatljivost u javnosti
- finansijski i politički uticaj
- lični autoritet i ugled institucije koju predstavljaju
- lična harizma

pozicija 140Ispred Zage Golubović, Borke Pavićević, Maje Gojković, Vesne Pešić, Branke Prpa, Sonje Biserko, Biljane Kovačević- Vučo (ne čudi da je DP veoma aktivna u oblasti pravne regulative),Latinke perović i Isidore Bjelice npr.

4. filmska produkcija BM sa premijerom podpredsednikom vlade i ministrom unutrašnjih poslova


..... i tako to
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 07:15 08.02.2011

Re: ali... lepo izgledaš...!

ecce-florian Da ne bude da su samo nagoveštaji,evo malog doprinosa u linkovima

Hvala na odličnim linkovima. Malo mi je srce pošlo ka petama ali se vratilo. Nastavljamo
highshalfbooze highshalfbooze 11:29 07.02.2011

Od vizuelnog zagađenja do vizuelnog nasilj

Od vizuelnog zagađenja do vizuelnog nasilja

Ulaskom na stranicu Incest trauma centra vas dočekuje najnoviji video džingl "prekinimo ćutanje".
Sasvim uobičajeni način koji primenjuje većina kreatora prezentacija da vas nasilno "upozna" sa nečime što po sopstvenom uverenju smatraju da je dobro i korisno za onoga koji je tu ušao.
Doduše, uobičajen način ponude da preskočite uvod i da odete tamo gde ste želeli ovde ne postoji, već je vešto stavljen ispod video prozorčeta link "ulaz na websajt".
Kada konačno nađete ono na šta treba da kliknete kako bi ušli tamo gde bi želeli da uđete, dočekuje vas audio klip prezentacije prve pesme u Srbiji protiv seksualnog nasilja.
Na pomenutoj strani, uz zvuke Aleksandre Kovač, vas izazivački posmatra link "Ulaz na websajt".
Naivno klikćete na pomenuti link očekujući da ćete najzad ući tamo gde nameravate.
Ali naravno, dočekuje vas novo iznenađenje u vidu televizijskog spota "Prekinimo ćutanje". Početak spota prati pravi mali audio vizuelni šok koji nije svojstven uvodu u klipove (iako su želeli da izgleda tako), već je namerno i perfidno postavljen.
Pomenuti link "Ulaz na websajt" ovaj put nije aktivan, već vam se nudi izbor jezika na kome želite da pratite prezentaciju, mada izbor već postoji u gornjem desnom uglu.
Na sledećoj stranici vas dočekuje već pravi šok.



Ovde sam zaista ostao bez daha i teksta. Trebalo mi je vremena da se povratim, mada nisam preterano osetljiv ovo me je zgrozilo, a još više činjenica da je ova vizuelna nakaza upotrebljena da promoviše predavanje nasilje u porodici i da tu nakazu upotrebljavaju od 2002. godine.
Prosto neverovatno.
Od početnog vizuelnog zagađenja ( Vizuelno zagađenje se odnosi na neprivlačne ili neprirodne vizuelne elemente prizora koje osoba ne želi da gleda ili
joj ometaju gledanje), preko upozorenja (onaj perfidni uvod u klip koji sam pomenuo ranije), do šokantnog otkrića nasilja u porodici sa kažiprstom uprtim u uzročnika istog.

Da se rezumemo, lično sam za apsolutnu slobodu objavljivanja na internetu. Sam kreator poruke se sam deklarisao i otkrio svoje namere, tako da odmah znam sa kime imam posla.
maca22 maca22 12:11 07.02.2011

Re: Od vizuelnog zagađenja do vizuelnog nasilj

Gde je deo koji se obraća žrtvi nudijoj pomoć:
Ako si doživela/o nasilje javi se OVDE i ne plaši se, javi, dobićeš pomoć i podršku, itd...
maca22 maca22 12:41 07.02.2011

Re: Od vizuelnog zagađenja do vizuelnog nasilj

highshalfbooze
Od vizuelnog zagađenja do vizuelnog nasilja
Na pomenutoj strani, uz zvuke Aleksandre Kovač,

... i zvučnog. :)
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:18 07.02.2011

Re: Od vizuelnog zagađenja do vizuelnog nasilj

*novo

maca22 Gde je deo koji se obraća žrtvi nudijoj pomoć:
Ako si doživela/o nasilje javi se OVDE i ne plaši se, javi, dobićeš pomoć i podršku, itd...

Ima ga ali je skriveno, sačuvaj Bože.
Ima: javi se i odgovorićemo ti za tri dana i slično.
I to je još jedan pokazatelj da nije glavni cilj pomoći.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 16:38 07.02.2011

hmm

Ovde sam zaista ostao bez daha i teksta. Trebalo mi je vremena da se povratim


Udjes na sajt koji ima za temu incest i seksualno zlostavljanje, a ostavi te bez daha ilustracija koja je najverovatnije decji crtez?!

da ne preterujes malo?

zasto je crtez muskarca koji mlati zenu i decu zagadjenje??? sokantan? I kako to mislis da se "Sam kreator poruke se sam deklarisao i otkrio svoje namere, tako da odmah znam sa kime imam posla"?

a ako je kreator crteza dete? kakve su mu namere sem da slikom kaze "ovo radi moj tata".

ne kapiram, ja kad vidim ovakvu ilustraciju, dozivljavam je kao poziv na otvaranje price ili kao poruku "nisi sam".


maca22 maca22 17:14 07.02.2011

Re: hmm

Vesna Knežević Ćosić
ne kapiram, ja kad vidim ovakvu ilustraciju, dozivljavam je kao poziv na otvaranje price ili kao poruku "nisi sam".

S ovim bih se slozila.

Osim sto... crtez ima neku dozu humora i karikature koju barem ja vidim, i smeta mi.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 17:20 07.02.2011

Re: hmm

Vesna Knežević ĆosićUdjes na sajt koji ima za temu incest i seksualno zlostavljanje, a ostavi te bez daha ilustracija koja je najverovatnije decji crtez?!a ako je kreator crteza dete? kakve su mu namere sem da slikom kaze "ovo radi moj tata".


Vesna, ta naslovna strana je namenjena nesrećnoj deci, roditeljima ili ja grešim?!

To je kao obaveštenje za predavanje. I stavljeno na sajt.

Izvinite, kad sam video tu naslovnu stranu sajta opsovao sam.
Mogao bih, eventualno, da podnesem to na vratima škole kao poziva na predavanje.

A ako je kreator crteza dete? Nije dete problem, problem je kreator sajta.
Ja sam siguran da ovo može da nacrta dete koje ima neki problem, ali mislim da ne sme da se stavi takav crtež na naslovnu stranu sajta. Posebno se meni čini da je crtež naručen.
I to sve zajedno sa scenom iz filma PSIHO i sa drugim stvarima koje su gore pominjane. I na vrhu strane kviz.
Vesna, možda JA nisam normalan. Nikada ne bih mogao da preporučim nekome ko ima nedajbože problem sa sopstvenom decom da se javi ITC-u. Nikada. Prosto to sve ne uliva poverenje. Posebno kad se vidi naslovna strana sa tim crtežom.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:21 07.02.2011

Re: Ja

uopšte ne želim da ulazim u priče da li ko koga vara i za koje pare...ono što želim da napišem je: Ja sam majka troje dece i naravno da osetljiva na sve što bi tu ili drugu decu moglo da povredi. Sa druge strane, kao i ostali, često zaboravljam, mazeći svoju decu i trudeći se da im slučajno nešto ne zafali ili da ih slučajno ja ili drugi ne povrede, kako je deci koja nemaju tu privilegiju ili deci kojoj se, uprkos brizi roditelja, dešavaju ružne stvari. Te dece je manje. Nisu nam pred očima dok nas neko ne podseti na njih. I to podsećanje, uz poziv na zajedničku brigu i osetljivost, bi trebalo da budu suština tekstova Dušice P. A, njeni postovi upravo to nisu. Zvanični, rogobatni, činovnički jezik njenih postova kod mene izaziva odbojnost, uprkos svesti i želji da pomognem, da više saznam, da mi ne bude svejedno. Upravo to je njen najveći "greh" koji ja vidim i iza koje tvrdnje mogu da stanem.
Način na koji se pišu tekstovi, kakve bi ona trebalo da piše, su itekako važni. Najvažnija u njima je ljudskost, baš ona ljudskost na koju se poziva u zaštiti povređenih, u ovom slučaju povređenog ili moguće povređenog najosetljivijeg dela društva - dece. Ta ljudskost treba da nam približi, što je moguće više, koliko je veliki problem zlostavljanja dece, koliko je to teško i strašno za tu decu, to da dok mi ne mislimo o tome negde neko dete trpi bol, strah ga je...a taj i takav bol i strah se ne mogu dočarati činovničkim jezikom kojim se pišu molbe, žalbe i projekti za traženje para. Uostalom, jer ovo i nije mesto na kom bi takav dokument mogao da se preda. Ali i zbog toga što upravo takav jezik i odbijanje da se razgovara sa čitaocima, pravi veću štetu no korist zlostavljanoj deci. Umesto da se u nama probudi ljudsko i da probamo da ikako pomognemo i razumemo, bar ja, uprkos svoj griži savesti, preskačem postove Dušice P., jer su mi zbog njihovog dokumentarnog pamfletizma i odbijanja da se o njima razgovara uvredljivi zbog bezosećajnosti činovničkog pristupa. Sve dok ta deca budu skup primera, slučajeva, objekata, subjekata, brojke u zakonima i suvoparnim dokumentima, sve dotle ja ne mogu da u tekstovima Dušice P. nađem ljudskost i razumevanje, koji su pre svega potrebni toj deci i koji su temelj željene i potrebne zaštite onih koji sami ne mogu da se brane.
highshalfbooze highshalfbooze 19:06 07.02.2011

Re: hmm

Pokušaću da vam objasnim.

Incest trauma centar
1. Istorijat i misija
Incest Trauma Centar – Beograd (psihološka podrška deci i ženama koji su preživeli seksualno nasilje i trening-centar za obučavanje koleginica i kolega koji rade na zaštiti dece i žena od nasilja u porodici i seksualnog zlostavljanja).


Kako vidim, oni se bave posledicama, a ne samim činom.

Estetizacija nasilja, ukoliko ovde može da se govori o tome - ali hajde da prihvatim to što je "dizajner" hteo da kaže, prikazujući sam čin kao spektakl obraćajući manje pažnje na posledice, žrtve i patnje a više na vizuelizaciju samog čina je način koji primenjuju komercijalne organizacije želeći da privuku klijentelu.
Nije svako nasilje koje je prikazano jednako. Svesno ili podsvesno ljudski um pravi razliku između nasilja koje je fiktivno i koje se stvarno dogodilo.
Sama činjenica da je ilustracija na početnoj stranici organizacije koja se bavi nasiljem, doživljava se kao istina - isto kao da ste joj stavili etiketu da je nacrtano prema stvarnom događaju.

Vesna Knežević Ćosić
a ako je kreator crteza dete? kakve su mu namere sem da slikom kaze "ovo radi moj tata".


Znači razumemo se.

Zloupotreba materijala koji su nastali radom sa žrtvama nasilja je kažnjiva zakonom.

Zloupotreba autorskih prava je kažnjiva zakonom.

Zloupotreba lika maloletnih lica je kažnjiva zakonom.

Afirmativno prikazivanje čina zlostavljanja ovde je zaista nemoralno. Ne doživljava se na isti način kao kada ga vidite na nekom drugom mestu.

Popularizacija čina nasilja u cilju privlačenja "klijentele" je nemoralna.

Korišćenje tuđe nesreće i boli zarad svojih interesa je nemoralno.


KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 20:27 07.02.2011

Re: Ja

Umesto da se u nama probudi ljudsko i da probamo da ikako pomognemo i razumemo, bar ja, uprkos svoj griži savesti, preskačem postove Dušice P., jer su mi zbog njihovog dokumentarnog pamfletizma i odbijanja da se o njima razgovara uvredljivi zbog bezosećajnosti činovničkog pristupa. Sve dok ta deca budu skup primera, slučajeva, objekata, subjekata, brojke u zakonima i suvoparnim dokumentima, sve dotle ja ne mogu da u tekstovima Dušice P. nađem ljudskost i razumevanje, koji su pre svega potrebni toj deci i koji su temelj željene i potrebne zaštite onih koji sami ne mogu da se brane.


Sve ste lepo napisali. Uz ograničenje koje ste postavili u prvoj rečenici da se ne upuštate u to ko koga vara i za koje pare i to ja potpuno razumem. To se zove profesionalna odgovornost za napisano, i to vas uvek drži u vašim tekstovima (ne računam umetničke, vesele i one sa Goricom). Uvek se divim kad pišete kao novinar i zadržite distancu i korektnost, sakrijete ono što osećate i ne pokazujete pristrasnost.
Moj tekst i mnogi komentari nemaju tu distancu (ovo je ipak Blog a i ja sam se malo sakrio (kao) iza nick-a KM) i puni su emocija što ponekad izazove dežurne da mi traže da ponudim dokaze, kao da je ovo sud. Ja ponavljam kao papagaj da je ono što ITC nudi na tacni loše i da svako sa normalnim osećanjem morala to vidi. I usuđujem se da kažem: bilo koja vrsta morala, hrišćanski, islamski, komunistički, budistički, ...
Ja sam otvoreno posumnjao da su to mutne radnje. Ja sam običan majm...tj. građanin. Neki na blogu me znaju po liku, neki me znaju i po imenu ali tvrdo čuvaju (kao) tajnu.
Ali da kažem ljudima koji mi zameraju da se krijem iza nicka KM: u odnosu na Dušicu Popadić ja sam potpuno poznata ličnost, skoro javna ličnost.
Ona treba da se objavi. Ko je ona, koju školu, koji kurs je završila?
Šta je kvalifikuje da to radi osim beskrajnih prepisivanih radova koji su "politički korektni" i koji odgovaraju pokroviteljima, donatorima, Holanđanima,...

Ta igra sa nickom se meni dopada. Volim kad sretnem poznanike, prijatelje, komšije (pozdrav gazda Milutinu) i kad u razgovoru neko od njih pomene neki moj komentar ili moj tekst. Nekad mi dođe da puknem od smeha.

Još da dodam, sad i da se Dušica Popadić javi ne verujem da ću promeniti mišljenje. Prošlo je mnogo nedelja i meseci. Sve šanse su propuštene. Već sam sretao ljude koji su čitali ovaj tekst i nalazio sam samo na čuđenje da je tako nešto moguće.

Evo još jednog odlomka sa njihovog sajta sa spiskom ljudi, možda blogeri znaju neku od tih osoba. Naslov je, naravno, njihov.
----------------------------------------------------------------
"Članice našeg profesionalnog osoblja i organizaciona struktura"

Profesionalno osoblje čine žene različitih profesija koje su posebno obučene za rad sa seksualno zlostavljanom decom i odraslim osobama koje su preživele seksualno nasilje u detinjstvu i njihovim porodicama. Pravilo poverljivosti u radu je zagarantovano. Ekspertiza za pitanja traume i nasilja je osnovna identifikacija ("lična karta" svake članice tima, dok originalna profesija iako uglavnom iz sfere (mentalnog) zdravlja, nije prioritetna u predstavljanju profesionalnog osoblja u odnosu na "spoljni svet" i razumevanju delatnosti Centra.

Ekspertiza profesionalnog osoblja Centra uključuje naredne oblasti: nasilje u porodici (fizičko, ekonomsko, emocionalno.....), seksualno nasilje (pokušaj silovanja, silovanje od strane poznate / nepoznate osobe, silovanje u braku, silovanje u ratu, seksualno uznemiravanje i ucenjivanje na poslu, u školi....), trauma rata, menadžment u nevladinim organizacijama, pitanja grupne dinamike. Ekspertiza je izgradjivana kroz edukativne programe ekspertkinja iz inostranstva i direktnim radom na odredjeno vreme u institutima sličnim našem u inostranstvu. Na domaćim prostorima, edukacija ove vrste do sada nije bila moguća.

Incest Trauma Centar - Beograd je organizacija sa visokom organizacionom jasnošću i profesionalnim osobljem koje svoje autonomne pozicije ostvaruje u okviru timskog rada. Proces odlučivanja se izvodi putem konsenzusa. Tekuće aktivnosti se nalaze pod supervizijom kako lokalne supervizorke, tako i holandskog tima profesionalne podrške uključenog u rad od samog početka. Evaluacija rada kao celine (sadržajna i organizaciona pitanja) se vrši u redovnim vremenskim razmacima.

Stalno profesionalno osoblje i saradnice u vezi specifičnih usluga:
- Dušica Popadić, direktorka
- Ljiljana Bogavac, zamenica direktorke
- Ljiljana Savić
- Milica Spasić
- Milica Pejić
- Milena Živanović
- Marija Krivačić
- Miroslava Vuković
- Dušanka Jovanović
- Stanislava Lazarević
- Jasna Trifunović
- Peter Spijkers


KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:35 09.02.2011

Ako je stvarno

Znate šta je najgore. Najgore će biti ako je ona, Dušica Popadić, stvarno psiholog.
To će da me dotuče, umreću od tuge.
Goran Vučković Goran Vučković 10:20 09.02.2011

Re: Ako je stvarno

Znate šta je najgore. Najgore će biti ako je ona, Dušica Popadić, stvarno psiholog.
To će da me dotuče, umreću od tuge.

Sudeći po ovome što sam do sada video, Dušica je preduzetnica, rukovodilac (koji je ženski rod za ovo?), marketarka neobičnog stila itd - ali one druge žene na listi (od treće na dole) jesu psihološkinje (ako je to pravi termin) - koliko vidim ITC im je "tezga", a rade na raznim drugim mestima po gradu. Dole pri dnu koliko vidim (svi podaci su na bazi guglanja) ima jedna pravnica i jedna hm... prevodilica.
gorstak92 gorstak92 11:34 09.02.2011

Re: Ako je stvarno

KRALJMAJMUNA
Znate šta je najgore. Najgore će biti ako je ona, Dušica Popadić, stvarno psiholog.
To će da me dotuče, umreću od tuge.

Ne b'e!
Ona je psiho-analitičarka ili je to bila ona pored nje u emisiji ,,Uvećanje" na TV B92. Neka borkinja bemliga.

Kralju, primetio sam da si alergičan na te komične nazive zanimanja (rodno senzitivnih - da li se tako kaže?), ali nisam imao blagu predstavu koliko je to uzelo maha.
Prosto ne mogu da shvatim u čemu je fora.

Koji je motiv izmišljanja novosrpskoganarijetka?

Stekao sam utisak da je to dogovorena i koordinirana akcija, ali mi nije jasan motiv. Vidi se veliki trud da se, makar i nasilno, te reči uguraju u srpski jezik. Ili treba da kažem u BCHS jezik?

Molim i Dušicu Popadić, kad se javi, da mi objasni razloge pravljenja novih izraza.
Posebno me interesuju pravila po kom se izmišljaju te reči.
Naivno verujem da će se oglasiti. Kad tad. Može i na pp

Ama može i telefonom da me kontaktira (videti pod ITC-MUP-20.000.000€ oprema za prisluškivanje u Telekomu)
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 16:26 09.02.2011

Re: Ako je stvarno

gorstak92 Kralju, primetio sam da si alergičan na te komične nazive zanimanja (rodno senzitivnih - da li se tako kaže?), ali nisam imao blagu predstavu koliko je to uzelo maha.
Prosto ne mogu da shvatim u čemu je fora.

Nadam se da ovo više niko i ne čita pa ću ti odgovoriti iskreno:
te novoskovane reči su na silu boga uturene u Hrvatskoj. Baš sve koje nađeš u Svenkinim&Gordaninim zbornicima i dobro plaćenim radovima ovde u Srbiji, su već nasilno ubačene u hrvatski novogovor. Sve je prepisano iz hrvatskog novogovora. Znaš da su hrvatski kngvisti i "lingvisti" imali značajne rezultate koji se tako dopadaju nekim našim borkinjama, simpatizerkama. Tak su simpa!
Glavni argument koji naše "borkinje" koriste je da je novogovor borba za ravnopravnost žena!?
Ne moram da objašnjavam koliko je to besmislen argument.
Drugi argument je "Inženjer je rekla" koji se, naravno, rešava kreativnom upotrebom Imena (ispred ili iza titule), ili nekom drugom konstrukcije itd.
Drugih javnih argumenata nema!
Tajni su: fasciniranost Hrvatskom lingvističkom, kulturnom i drugom politikom, ljubav prema novcu, borba za društveni status (to je opet novac) -nema više.
Sve drugo je laž, tlapnja, prevara, trik i opsena za mlade i naivne.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 16:35 09.02.2011

Re: Ako je stvarno

[b
Goran Vučković[/b]]Znate šta je najgore. Najgore će biti ako je ona, Dušica Popadić, stvarno psiholog.To će da me dotuče, umreću od tuge. Sudeći po ovome što sam do sada video, Dušica je preduzetnica, rukovodilac (koji je ženski rod za ovo?), marketarka neobičnog stila itd - ali one druge žene na listi (od treće na dole) jesu psihološkinje (ako je to pravi termin) - koliko vidim ITC im je "tezga", a rade na raznim drugim mestima po gradu. Dole pri dnu koliko vidim (svi podaci su na bazi guglanja) ima jedna pravnica i jedna hm... prevodilica.

Mnogo si me rastužio.
Još je gora stvar ako su one i ona psiholo...xxx (znate na šta mislim).
Časna reč, bolje bih se osećao da je Dušica neki ekonomista sa višom komercijalnom iz Peći. Onda mi to ima logike. Ovako sam confused&zbunjen.
Čitava moja akcija će se istopiti i pretvoriti u jedno velko PUF. Zadivljen sam najracionalnijom reakcijom ITC-a. Ignore je najbolja reakcija u zemlji Srbiji.
moderator05 moderator05 18:16 09.02.2011

Re: Ako je stvarno

KRALJMAJMUNA
Nadam se da ovo više niko i ne čita

Ne nadajte se, čita.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 18:20 09.02.2011

Re: Ako je stvarno

moderator05

KRALJMAJMUNANadam se da ovo više niko i ne čitaNe nadajte se, čita.

Kuku! Izvinjavam se. Paziću ubuduće.
kukusigameni kukusigameni 19:21 09.02.2011

Re: Ako je stvarno

Kuku!


Neko me zvao?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 20:06 09.02.2011

Re: Ako je stvarno

kukusigameni
Kuku! Neko me zvao?

Koliko vas ima? Što god napišem neko se javi. Ajde da probamo ovako: Dušice! Kukusigatebi!
freehand freehand 21:10 09.02.2011

Re: Ako je stvarno

moderator05
KRALJMAJMUNA
Nadam se da ovo više niko i ne čita

Ne nadajte se, čita.

A što ne banuje kad čita?!
Dajte Dragu tu močugu - sve će nas potepa!
Mene sigurno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana