Društvo| Literatura| Životni stil

Literatura, voluminizirana

uros_vozdovac RSS / 09.02.2011. u 12:33
E pa Twitter je sjajna stvar, to ume da oraspoloži čoveka onoliko. Nije da mi nije trebalo...
Stgne mi danas u Timeline sjajan twit obogaćen fotkom, ovako otprilike ovako
Roman
Roman
:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Nije da volim da ispadnem glup u društvu ali ljudi šta znači voluminizarana. Sa druge strane baš je lepo od književnice što otvoreno i iskreno govori o sebi, svojim pogledima na svet i život  gotovo mu dođe kao autobigrafija. 
 
E sad ozbiljno, kod Pleskonjića na blogu, pre neki dan se otvorila tema zarade na internetu i problem ljudi u Srbiji sa rigidnim propisima na tu temu. Nemogućnost da se na efikasan način, a najčešće i uopšte, sopstvena zarada na internetu pojavi u rođenom novčaniku u startu giljotinira svaku pomisao na leganu zaradu na internetu, posledično tome, sajtovi koji na srpskom jeziku nude mogućnosti zarade su budžak domaćeg interneta gde pristojan svet ne zalazi. Skoro se moj prijatelj, za potrebe ovog teksta zvan Punky, angažovao i zaradio na internetu. Sa njegovog bloga prenosim njegovo iskustvo.
 
 

Dr. Martens Navy Blue…Hvala Mturk-u i Amazonu!

 

Možda su neki od vas naleteli i čuli štogod o Mturk-u, online mestu sa malim ili većim poslovima koje vi radite a za to vas i plaćaju, naravno…Ovo “naravno” ne vredi nešto puno u Srbiji jer sav novac koji zaradite još uvek ne možete da prebacite na vaš bankovni račun. Što bi reklo, vi radite, novac vam uplaćuju na account, ali ništa sam tim…pa recimo da skoro ništa sa tim. Naime, novac možete prebaciti na Amazon nalog i njime sa “Gift kartice” kupovati na Amazonu.

Pošto se radi o zemlji Srbiji, sa Amazona direktno ne možete kupovati ništa do knjiga i eventualno muzičkih diskova, što i nije mala stvar, ja sam naleteo na brdo finih štampanih naslova vezanih za GNU/Linux, tako da uvek možete sebe obradovati nekom lepom a i praktičnom knjigom.

Sa druge strane, Amazon ima svoj market place, gde se (koliko sam ja skontao, ne zalazim u dubinu) oglašavaju drugi prodavci i prodaju svoju robu, a samim tim su oni sami zaduženi za slanje robe, a medju takvima ima i onih koji robu šalju i u Srbiju, pazi molim te… icon_smile.gif Samo slanje i cena slanja robe u Srbiju zavisi od prodavca do prodavca, ali ako skupite dovoljno novca, to vas praktično i nije briga…

Da se vratim na temu…Punky je tako radio na MTurku, polako zaradio neku kinticu, naručio par knjiga koje su uredno stigle (više naslovi za policu nego li što će mi konkretno značiti, ali nema veze…) i uredno platio, prvo na Amazonu (naravno) pa još i 70 din. za carinjenje ili otvaranje paketa od strane carine, kako god. Što bi rekli, to nije puno, naravno. Koliko sam upućen, a to je vrlo malo kad je carina u pitanju, knjige i diskovi se na našoj carini i ne carine? No, nema veze sad, vratiću se na to.

 

Posle svega, naručio sam i Dr. Martens čizme, našao sam neke prodavce koji šalju i obuću u Srbiju, i bio u velikoj dilemi kako će se sve odigrati, koliko će me i hoće li me carina odrapiti po želji i samovoljnom nahođenju…Odgovor na moju dilemu je stigao juče žutim poštanskim kombijem! icon_smile.gif Čizme su stigle, a sav iznos koji sam morao da platim (pored plaćenih čizmi i troška slanja na Amazonu) je iznosio 270 din. To nije puno, naravno.

11822411.jpg 
 
Beleška:  Valjalo bi nam ideja kako je rešen ovaj problem u drugim zemljama i kako bi mogao da izgleda problem rešenja u Srbiji, pa da pokušamo da napravimo neki pritisak kako bi mogli vrednu i talentovanu decu da uposlimo.

Atačmenti



Komentari (85)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nikolic777 nikolic777 12:41 09.02.2011

Leksika by Marijana

Nije da volim da ispadnem glup u društvu ali ljudi šta znači voluminizarana.


pa, nekako napupela, pretpostavljam

meni je još nerauzimljivije šta znači biti "jestiva"...

hot je u redu....

mada je sve rečeno "jezikom supermarketa" :)
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:52 09.02.2011

Re: Leksika by Marijana

jezikom supermarketa ovo je Premium roba i nije na akciji. Doduše za roman se to ne može tvrditi, bez obzira na silan trud dizajnera oko korica, fonta i preloma.

Udružunje književnika dobija novog člana, da čestitamo?
mlekac mlekac 12:58 09.02.2011

Re: Leksika by Marijana

uros_vozdovac


Udružunje književnika dobija novog člana, da čestitamo?

Nisi pratio, kolega Nikolic777 izbacio vec DVA bloga na tu temu.


Mada, primeri mu, stvarno, nisu bili slikoviti ko ovaj tvoj! ;lol+:
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:22 09.02.2011

Re: Leksika by Marijana

mlekac


Mada, primeri mu, stvarno, nisu bili slikoviti ko ovaj tvoj! ;lol+:


Jao! U svoju odbranu da kažem da glavu ne dižem od posla, osim popodne kad sam majka dok ne stigne smena u liku originala, a na radost potomka. Nešto mi se zagužvalo pa sam zagrizao u "materijal" za "projekat".
A neću da ga promovišem da ne bi podavio ljude ovde.
nikolic777 nikolic777 13:23 09.02.2011

Re: Leksika by Marijana


Udružunje književnika dobija novog člana, da čestitamo?


savršena za klub književnika...

:)

čestitamo i predlažemo doterivanje menija u restoranu

izdavač je, inače, potvrdio sopstevni slogan - Znanje pre svega ili neka slična frazetina

:)
maca22 maca22 13:28 09.02.2011

Re: Leksika by Marijana

Voluminmizirana mislim da znaci da ima na/razduvanu kosu, a ne slepljenu.
nikolic777 nikolic777 13:29 09.02.2011

Re: Leksika by Marijana


Voluminmizirana mislim da znaci da ima na/razduvanu kosu, a ne slepljenu.



plus volumen tela...možda dejstvo neke masaže, tretmana :)
maca22 maca22 13:32 09.02.2011

Re: Leksika by Marijana

Nope, telo je hot. A i jestivo... to bi bilo ready.
Goran Vučković Goran Vučković 13:39 09.02.2011

Re: Leksika by Marijana

plus volumen tela...možda dejstvo neke masaže, tretmana :)

Kapacitet pluća?
Jukie Jukie 14:18 09.02.2011

Re: Leksika by Marijana

Nije da volim da ispadnem glup u društvu ali ljudi šta znači voluminizarana.

Voluminizirana ima veze sa kosom. To je ona kosa koja izgleda metar široka a nenametljivo talasasta i lelujava (tj. ne izgledaš kao da imaš afro). Često se pojavljuje u reklamama za šampone ili kako se ta sredstva već zovu.

uros_vozdovac uros_vozdovac 14:28 09.02.2011

Re: Leksika by Marijana

E da baš tako. U to ime
nikolic777 nikolic777 16:30 09.02.2011

Re: Leksika by Marijana

Kapacitet pluća?


maybe :)
mlekac mlekac 12:42 09.02.2011

Sto bi rekle babe...

Pa srecno da ih pocepas!

Iskreno, izbegavala sam narucivanje icega preko NET-a, posto sam cula gomilu nekih horror prica o nasoj carini i tome koliko ti naplate takve 'izlete'.
Unfuckable Unfuckable 12:44 09.02.2011

sporedno pitanje

primetio sam naš aukcijski sajt Limundo. Oni se, kao, "ugrađuju" u postignutu prodajnu cenu.
Ima li neko nekakva iskustva?
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:51 09.02.2011

Re: sporedno pitanje

Da tačno je naplaćuje se neka provizja, nekoliko procenata od izlicitirane cene, kao i neka fiksa naknada za postavljanje oglasa. Ja nemam iskustva, ali vidim da je masovan i posećen sajt.

Tim pre treba rešiti i ovu oblast na korist građana. Ako suprotstavljenom taboru - državnoj upravi nije teško.
buba_truba buba_truba 13:11 09.02.2011

Re: sporedno pitanje

uros_vozdovac
Da tačno je naplaćuje se neka provizja, nekoliko procenata od izlicitirane cene, kao i neka fiksa naknada za postavljanje oglasa.

Evo, ima sve ovde
mlekac mlekac 13:57 09.02.2011

Re: sporedno pitanje

Unfuckable
primetio sam naš aukcijski sajt Limundo. Oni se, kao, "ugrađuju" u postignutu prodajnu cenu.
Ima li neko nekakva iskustva?

Raspitacu se, kaze mi Prestolonaslednik da ga njegove kolege s posla prilicno koriste i da su zadovoljni.
trener92 trener92 15:16 09.02.2011

Re: sporedno pitanje

Unfuckable
primetio sam naš aukcijski sajt Limundo. Oni se, kao, "ugrađuju" u postignutu prodajnu cenu.
Ima li neko nekakva iskustva?


Znam za numizmatiku, uzimaju 4%, nema pdv , (pošto je ta kategorija kod nas mršava, tanka) , ali može da se digne mesečno soma , dva evra,( može i više , ali i manje, zavisi koliko si angažovan,prava procena ,i kao na svakoj licitaciji , zavisi kolika je potražnja za tim što nudiš,pazariš, čekaš, valjaš i ne smeš nikada da zavrneš kupca, onda si ugasio.još jedan problem, veliki, kada šalješ prodatu robu preko, otimaju na prevozu, treba da se povežeš s nekim ko ide preko i pošalješ robu.Preko naše pošte ,ako ne moraš nemoj( ako radiš u Srbiji) jeftinije ti je da platiš gorivo , normalno usput uradiš još par stvari .
ali je prilično naporno, oduzima mnogo vremena, probaj nešto drugo, moja topla preporuka.
p.s. izvinjavam se autoru na trolovanju,nadam se da nećeš zameriti.
A ovaj izraz voluminizirana, tako kuuul ,
tek sad vidim da je u pitanju knjiga , :lol+dlično
Unfuckable Unfuckable 15:23 09.02.2011

Re: sporedno pitanje

pa zar ne može da se pošalje Sitijem? (mislim na Srbiju)
trener92 trener92 15:28 09.02.2011

Re: sporedno pitanje

Unfuckable
pa zar ne može da se pošalje Sitijem? (mislim na Srbiju)


Verovatno može , ja nisam probao,i ne znam koja je kinta u pitanju.Najviše ti se isplati ovako,
samo ovde kod nas je slaba potražnja,uglavnom, ja tebi ti meni,skoro pa menjaža, najbolje je trgovati sa nekim preko, od preko stiže prava kinta,
dobro je da ubodeš kada neko ima nešto što ne zna koliko vredi preko, onda si na konju, a to saznaš u kontaktima (lično), i takvi obično nisu na sajtu.
Unfuckable Unfuckable 15:36 09.02.2011

Re: sporedno pitanje

pazi, meni je Limundo zanimljiv jer sam primetio stvari koje ne mogu da nađem u regularnoj prodaji (ili su out of life ili su zabranjene, he he he) a radi se uglavnom o prodavcima koji su odavde i koji ih prodaju da bi uzeli neku kintu, čisto da ih ne bace
trener92 trener92 15:43 09.02.2011

Re: sporedno pitanje

Unfuckable
pazi, meni je Limundo zanimljiv jer sam primetio stvari koje ne mogu da nađem u regularnoj prodaji (ili su out of life ili su zabranjene, he he he) a radi se uglavnom o prodavcima koji su odavde i koji ih prodaju da bi uzeli neku kintu, čisto da ih ne bace


U pravu si ima svega,gomila stvari koje ljudi imaju i ne znaju šta će s tim, povežu se preko limunda, i tako počnu.Velika je zaraza, osim toga , one što su zabranjene, znaš kako ide "veliki brat sve gleda" , i puštaju do određene granice ili iz određenog razloga. ( mislim, jasno ti je, da ti ne crtam
p.s
posle nekog vremena ,tamo si rangiran" tj. dobijaš određen broj poena
što nekom govori koliko si pouzdan , da li je roba koju valjaš vruća,da li isporučuješ ili plaćaš na vreme itd....
wukadin wukadin 12:54 09.02.2011

Šakom u glavu

...što bi reka Rambo Amadeus.
Lepo reče moj kolega, pošto mu pročitah ono za usamljenost u 1.200 kvadrata da je treba poslati na Kopački rit da kopa.

Ili što bi rekli Let3


Što se tiče prodaje knjiga preko interneta, u tzv. elektronskom obliku - mrka kapa.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:20 09.02.2011

who?

Nije da volim da ispadnem glup u društvu ali ljudi šta znači voluminizarana. Sa druge strane baš je lepo od književnice što otvoreno i iskreno govori o sebi, svojim pogledima na svet i život gotovo mu dođe kao autobigrafija.

Ko je književnica?
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:24 09.02.2011

Re: who?

Marijana, jedno kratko vreme žena života Lotara Mateusa.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:28 09.02.2011

Re: who?

Marijana, jedno kratko vreme žena života Lotara Mateusa.

Dobro štivo! Dal ga ima u Narodnoj biblioteci?
antioksidant antioksidant 13:30 09.02.2011

Re: who?

Nebojsa Krstic

Ko je književnica?

levo


zovitemegrunf zovitemegrunf 18:10 09.02.2011

Re: who?

A desno? Porfirio Rubirosa?
JJ Beba JJ Beba 13:22 09.02.2011

jbt

kakav pridev - voluminiziran.
nov?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:19 10.02.2011

Re: jbt

kakav pridev - voluminiziran.

ima i milionizovan. odnosi se na trepavice.
libkonz libkonz 13:30 09.02.2011

Čestitam

Konačno autorska. Pa ko će sad da gostuje kod mene?
razmisljam razmisljam 13:38 09.02.2011

Re: Čestitam

libkonz
Konačno autorska.


Баш хтедох да уручим честитке и поздраве.
maca22 maca22 13:43 09.02.2011

Re: Čestitam

Meni stiže ovo:
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:43 09.02.2011

Re: Čestitam

Tebi hvala onoliko, kad se setim kako te nije mrzelo da formatiraš tekst.

A za ostale, moja vrata su uvek otvorena - ne verujem u promaju.
mlekac mlekac 13:59 09.02.2011

Re: Čestitam

maca22

Jukie Jukie 14:22 09.02.2011

Re: Čestitam

maca22
Meni stiže ovo:

Poverov
ala

kakav lud prelom teksta
NNN NNN 14:33 09.02.2011

Re: Čestitam

Pridružujem se čestitkama
(uz nadu da će Ubuntu da dobije još više pristalica)
zovitemegrunf zovitemegrunf 18:41 09.02.2011

Re: Čestitam

uz nadu da će Ubuntu da dobije još više pristalica


Uz moj beznadezno zastareli HW, nisam zainteresovan
alselone alselone 21:23 09.02.2011

Re: Čestitam

zovitemegrunf

Uz moj beznadezno zastareli HW, nisam zainteresovan


si probao da ga klokujes bar malo, da izgura jos neko vreme?
zovitemegrunf zovitemegrunf 22:29 10.02.2011

Re: Čestitam

alselone

si probao da ga klokujes bar malo, da izgura jos neko vreme?

Nacuo da mogu da se na star HW nabudze nekakvi BlueChips, no se bojim da ne bsoduje
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:36 10.02.2011

Re: Čestitam

Uf pa mi smo se spicijalizovali za starije hardvere, imamo alata i lekova baš za to.
Ime mu je Lubuntu (ovo L je od LXDE ili "Lightweight X11 Desktop Environment"

Ume da sjajno radi na baš starim mašinama i sa jako malo RAM memorije, ja ga teram na telefonu na 600 Mhz ARM procesoru i 256 RAM i radi sasvim brzo. Na kompu nećeš verovati koliko dobre rezultate postiže.

http://lxde.org/
nsarski nsarski 14:24 09.02.2011

voluminozna

vo·lu·mi·nous (v-lm-ns)
adj.
1. Having great volume, fullness, size, or number: a voluminous trunk; a voluminous cloud.
2. Filling or capable of filling a large volume or many volumes: the voluminous court record of the long trial.
3. Ample or lengthy in speech or writing.
4. Having many coils; winding.
[Late Latin volminsus, having many folds, from Latin volmen, volmin-, roll of writing; see volume.]

Nije bas voluminizirana, ali valjda se na to misli...
4krofnica 4krofnica 14:27 09.02.2011

Martens Navy Blue

jeee, do-bre gilje.

opa Urosevicu.... cestitam:)

evo mjuza, ono sto volis..
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:44 09.02.2011

Re: Martens Navy Blue

Tako je, Džoni i Džun
Imamo repertoar i za mlađe e tugo i nostalgijo, što je lepo radovati se!



antioksidant antioksidant 14:48 09.02.2011

Re: Martens Navy Blue

za gilje

dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:19 09.02.2011

Re: Martens Navy Blue

4krofnica
jeee, do-bre gilje.

opa Urosevicu.... cestitam:)



Kasnim, sad videh!
Pridruzujem se cestitkama

Mislim i na gilje i na autorsku
dirtyharry dirtyharry 15:41 09.02.2011

Čestitam Vajate

brži si bio u potezanju . Stoga za tebe od mene ovo:

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:53 09.02.2011

Lepa književnost

Kažu da se u toj knjizi mogu naći i ove misli:

"Živeli smo u 1200 kvadrata i bili smo raštrkani. Uvek kažem da ne treba živeti u velikim kućama i vilama nego je lepše živeti skromno u 200-300 kvadrata i osetiti tu toplu atmosferu"!

Inače ja htedoh da naručim GPS preko neta ali ne uspeh, pa stiže drugim putem (kod nas su bezobrazno skupi 280 jura u poređenju sa nekih 170-190 za isti model)

Kad smo već kod toga, da malo trolujem, znaš li nekog ko ima iskustva sa GPS softverom za linux (dakle zamena za Garmin MapSource ili OzziExplorer)? Ja sam do sada iskopao:

QLandkarte GT (ovo deluje najozbiljnije)
TangoGPS

i alatke poput
GPSBabel, mkgmap ili GMapTool


uros_vozdovac uros_vozdovac 16:36 09.02.2011

Re: Lepa književnost

Ja se lično nisam previše igrao sa mapama pa ni GIS alatima, TangoGPS imam instaliran i on mi zadovoljava sve potrebe, kako na kompjuteru, tako i na telefonu, sam telefon mi podržava lociranje i meni radi bez problema.
Koristi Open street mape i uvažavajući dosta dobar razvoj mapa ja sam zadovoljan.

QLandkarte GT nisam probao a nemam ni uređaj da ga probam, ali znam ko ima, pa uskoro odgovor.
Jukie Jukie 16:38 09.02.2011

Re: Lepa književnost

vrabac_u_steni
Kažu da se u toj knjizi mogu naći i ove misli:"Živeli smo u 1200 kvadrata i bili smo raštrkani. Uvek kažem da ne treba živeti u velikim kućama i vilama nego je lepše živeti skromno u 200-300 kvadrata i osetiti tu toplu atmosferu"!

Pa to je onaj amerikanski princip... ko god je srednje klase živi u kući sa xy soba, kao Simpsonovi.
highshalfbooze highshalfbooze 16:02 09.02.2011

Problem?

uros_vozdovac
Beleška: Valjalo bi nam ideja kako je rešen ovaj problem u drugim zemljama i kako bi mogao da izgleda problem rešenja u Srbiji, pa da pokušamo da napravimo neki pritisak kako bi mogli vrednu i talentovanu decu da uposlimo.


Pa ovaj konkretan problem ne možete nikako.
amazon mturk
All other international Workers can only disburse to an Amazon.com gift certificate.

Oni novac uplaćuju samo svojim državljanima i Indijcima. Ostali mogu da pazare sa Amazona.

Inače je Srbija uskraćena samo za PayPal, za koji je bilo obećanja da će biti prošle godine. Svi ostali načini su na raspolaganju, ček na kućnu adresu, moneybookers, Payoneer.
Samo treba zaraditi novce
zovitemegrunf zovitemegrunf 16:28 09.02.2011

knjige ne carine

uredno platio, prvo na Amazonu (naravno) pa još i 70 din. za carinjenje ili otvaranje paketa od strane carine, kako god


Ovih dana, u dva navrata, je moj sin platio drasticno vise od 70din, za knjige kupljene na Amazonu.
Slucaj prvi: vrednost knjige 71 ojro, transportni troskovi se ne pominju, carina po defult-u doda 6 ojra postarine, pa na osnovicu od 77 ojra, uz 370 din fiksnih troskova i 8 % necega dodju do 1016din.
Slucaj drugi: Knjiga 78 ojra, uredno navedena postarina 6 ojra, opet fiksni troskovi 370 din i 8% naecega, ukupno 846 din.
Valjda su alegoricni na knjige, pa pregled naplacuju vise nego za martinke, a ako si dovoljno lud da dajes pare za knjige, onda o drzava treba da ima neku vajdu od toga 8% po 8%, skupi se.
I sve im to oprastam,ali kradju identiteta ne mogu. Oni na svojim papirima umesto ŠĐŽČĆ stampaju neke default kuke i verige. Ne treba niko da mi objasnjava kako i zasto, tehnicki znam sve o toj problematici. Samo kazem da je sramota.
highshalfbooze highshalfbooze 16:37 09.02.2011

Re: knjige ne carine

zovitemegrunf
i 8% naecega,



PDV
uros_vozdovac uros_vozdovac 16:39 09.02.2011

Re: knjige ne carine

Kome je muka da namesti slova, carini?
dirtyharry dirtyharry 16:47 09.02.2011

Re: knjige ne carine

zovitemegrunf
Ovih dana, u dva navrata, je moj sin platio drasticno vise od 70din, za knjige kupljene na Amazonu.
Slucaj prvi: vrednost knjige 71 ojro, transportni troskovi se ne pominju, carina po defult-u doda 6 ojra postarine, pa na osnovicu od 77 ojra, uz 370 din fiksnih troskova i 8 % necega dodju do 1016din.

Za kupovinu knjiga koristim Amazon baš kad mi je hitno za neku knjigu da je imam odmah. Inače ako je knjiga par meseci starija uvek koristim sledeće sajtove:
1. Abebooks
2. Alibris
Tu se prodaju polovne knjige koje su u odličnom stanju. Stizale su mi veoma često knjige u celofanu. Ove knjige nikad nisu bile carinjene tako da tog troška nema. Do sada sam naručio sa tog sajta oko stotinak knjiga, što za mene što za druge.
mlekac mlekac 17:30 09.02.2011

Re: knjige ne carine

dirtyharry
Inače ako je knjiga par meseci starija uvek koristim sledeće sajtove:
1. Abebooks
2. Alibris
Tu se prodaju polovne knjige koje su u odličnom stanju. Stizale su mi veoma često knjige u celofanu. Ove knjige nikad nisu bile carinjene tako da tog troška nema. Do sada sam naručio sa tog sajta oko stotinak knjiga, što za mene što za druge.



Hvala za preporuku Hari!
Kratak pregled i nadjoh gomilu knjiga koje bih volela da imam!
Sad jos da smislim kako da zaradim pare za njih?
zovitemegrunf zovitemegrunf 17:30 09.02.2011

Re: knjige ne carine

Ove knjige nikad nisu bile carinjene


O cemu se radi? Carina ne voli Amazon? Ili su nize cene knjiga, pa prolazis ispod nekog limita?
zovitemegrunf zovitemegrunf 17:36 09.02.2011

Re: knjige ne carine

Kome je muka da namesti slova, carini?

Carinska deklaracija je stampana sa tim kukama i verigama umesto nasih slova. Mogao bih da skeniram, ako hoces da pogledas
dirtyharry dirtyharry 18:17 09.02.2011

Re: knjige ne carine

mlekac
Hvala za preporuku Hari!
Kratak pregled i nadjoh gomilu knjiga koje bih volela da imam!
Sad jos da smislim kako da zaradim pare za njih?

Molim lepo i drugi put . Ja sam par knjiga za moj Phd koje inače koštaju na Amazonu oko 150$ tu pazario za 15$+troškovi slanja.

zovitemegrunf

O cemu se radi? Carina ne voli Amazon? Ili su nize cene knjiga, pa prolazis ispod nekog limita?

Ne. Problem je što (po mom mišljenju) carina nija jasna što se tiče carinjenja knjiga. Nego kako se pogodi. Meni su stizale knjige sa Amazona, koje su koštale po 50$ i ništa nisam morao da platim.
Jednom sam poručio neku knjigu koja mi je trebala hitno i bitno mi je bilo da je dobijem što pre. Troškove slanja sam platio 30-40$. Sve skupa nešto ispod 100$. Zvali su me posle par dana sa carine i rekli da moram da platim carinu oko 100EUR za tu knjigu. Preganjao sam se 3-4 dana sa njima jer nisam hteo da mi knjigu carini špediterska firma koju mi je carina dodelila (tada je to bio IPS, sve knjige sa Amazona za Srbiju je carinio IPS), nisam hteo da platim ležarinu za knjigu itd. Na kraju mi je stigla knjiga sa gomilom papira i računa koje nisam platio.
Knjige koje stižu sa Abebooks i Alibris sajta nemaju vrednost. Na njima ne piše koliko koštaju tako da i carina ne zna na koju vrednost pošiljku može da carini a i to su knjige koje se uglavnom kupuju mnogo jeftinije.
Po mom mišljenju carinu/porez/dažbine(bilo koje vrste) za knjige za privatna lica treba ukinuti.
zovitemegrunf zovitemegrunf 18:37 09.02.2011

Re: knjige ne carine

Na njima ne piše koliko koštaju

Mislim da je to objasnjenje. Hvala ti puno za informaciju, mi ulazimo u intenzivnu kupovinu knjiga, takodje za Phd, treba stedeti.
I, da zatvorim pricu o carini, slazem se sa onim tvojim 'kako se pogodi'. U mom primeru, manje sam platio za skuplju knjigu.
dirtyharry dirtyharry 18:46 09.02.2011

Re: knjige ne carine

zovitemegrunf

Mislim da je to objasnjenje. Hvala ti puno za informaciju, mi ulazimo u intenzivnu kupovinu knjiga, takodje za Phd, treba stedeti.
I, da zatvorim pricu o carini, slazem se sa onim tvojim 'kako se pogodi'. U mom primeru, manje sam platio za skuplju knjigu.

Da, samo još jedna napomena, mada ćeš već i sam da vidiš. Abebooks je samo posrednik između hiljada knjižara koje prodaju knjige. Mnoge od njih su iz Kine, Indije itd. Pre kupovine možeš da vidiš koliki će da budu troškovi slanja iz zemlje odakle je knjiga (odmah u rezultatima pretrage imaš link koji odvara prozorče gde možeš da izabereš u koju zemlju se šalje) tako da se ponekad više isplati uzeti malo skuplju knjigu jer su troškovi slanja niži.
Puno sreće u kupovini. Nadam se da ćeš naći dosta jefitinije knjige koje ti trebaju .
zovitemegrunf zovitemegrunf 19:57 09.02.2011

Re: knjige ne carine

dirtyharry

Puno sreće u kupovini. Nadam se da ćeš naći dosta jefitinije knjige koje ti trebaju .


Hvala Hary, ulepsao si mi dan
aleksandarz92 aleksandarz92 23:02 09.02.2011

Re: knjige ne carine

Par saveta:
Na poštanske pošiljke čija je vrednost manja od 25 eur ne plaća se carina. Za pošiljke veće vrednosti plaća se carina po jedinstvenoj carinskoj stopi od 10% (Može i po carinskoj tarifi na zahtev primaoca). Ako se ne varam, svaka pošiljka koja prelazi granicu mora da ima naznačenu vrednost i opis robe koja se šalje i na taj način se i određuje da li podleže carinskom pregledu.
Ovih 25 evra se odnosi na pošiljku, a ne na pojedinačne predmete u njoj, pa se verovatno više isplati npr. 2 knjige od po 20 eur naručiti posebno i platiti 2 puta poštanske troškove nego ih naručiti zajedno i platiti poštanske troškove jednom, ali i carinu. Onih pomenutih 10% od 40 eur je 4 eur+takse+špediter+bla,bla,bla. Ono što je i meni nejasno je da li se granica od 25 eur odnosi na vrednost pošiljke ili na carinsku osnovicu. Carinska osnovica je vrednost pošiljke + troškovi dopreme do granice (poštarina) + osiguranje (najčešće 0).
Ova granica od 25 eur je do skoro bila 20, a pre nekoliko godina je bila 100. Onda je neko shvatio da Neckerman nema skladišta u Srbiji već svu robu šalje kupcima u Srbiji iz Hrvatske u pošiljkama jeftinijim od 100 eur i tako izbegava plaćanje carine i poreza. Tada su naši vlastodršci uspeli da od milion načina da to spreče odaberu ubedljivo najgluplji i smanjili granicu na 20 evra.
myredneckself myredneckself 01:56 10.02.2011

Re: knjige ne carine

dirtyharry
2. Alibris
Tu se prodaju polovne knjige koje su u odličnom stanju. Stizale su mi veoma često knjige u celofanu. Ove knjige nikad nisu bile carinjene tako da tog troška nema. Do sada sam naručio sa tog sajta oko stotinak knjiga, što za mene što za druge.

Bravo za Alibris, kažem i ja harry,
svega sam se nakupovala kod njih
Domaćinu srećna autorska
eli.lacrosse eli.lacrosse 17:01 09.02.2011

Literatura, voluminizirana, obavezna…

Dobra stvar kod "literature, voluminizirane" je što nije obavezna literatura, za razliku od neke druge, koja to jeste.
mlekac mlekac 17:31 09.02.2011

Re: Literatura, voluminizirana, obavezna…

eli.lacrosse
Dobra stvar kod "literature, voluminizirane" je što nije obavezna literatura, za razliku od neke druge, koja to jeste.

Eli, ajd' sad lepo priznaj da si pao na ispitu zbog doticne K., pa je zato, onako osvetnicki, svuda reklamiras!
eli.lacrosse eli.lacrosse 17:50 09.02.2011

Re: Literatura, voluminizirana, obavezna…

Eli, ajd' sad lepo priznaj da si pao na ispitu zbog doticne K., pa je zato, onako osvetnicki, svuda reklamiras!

E, stvarno nisam. Nije mi predavao au. K. Zamisli šta bi ostalo od uma jednog ljudskog bića kada bi bilo primorano da pročita K ili "literaturu, voluminiziranu"??? Ovo drugo, srećom, nije obavezno, a ovo prvo, iako formalno jeste, iskreno verujem da nije. Uostalom, au. K je u interesu da se K proda, ali ne i da se čita, pošto bi u tom slučaju neko mogao i da primeti šta u njoj piše.

A mene ubi radoznalost.

EDIT:

Sada primetih:
… svuda reklamiras!

Možda bih mogao da tražim procenat od zarade?
maca22 maca22 17:59 09.02.2011

Re: Literatura, voluminizirana, obavezna…

eli.lacrosse
Zamisli šta bi ostalo od uma jednog ljudskog bića kada bi bilo primorano da pročita K ili "literaturu, voluminiziranu"???

Ako ste pali, padu ste skloni bili.
eli.lacrosse eli.lacrosse 18:02 09.02.2011

Re: Literatura, voluminizirana, obavezna…

Ne, ne, nisam pao.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 19:30 09.02.2011

Uroše,

Prvo, čestitke za autorstvo i sve najbolje. Preporuka za tekst!

Drugo, super si prošao sa Amazonom, carinom, špediterima, poštom i svim tim ostalim. Kako si mogao da prođeš ili kako možeš da prođeš u budućnosti, pogledaj u tekstu "Amazon, UPS, Srbija i ja – namet na pamet" na blogu i komentarima kod Vesića.

Treće: recimo da naša država ima sve to rešeno, plus da ima dobar način rada i naplate za frilensere (slobodnjake), koji su sposobni da nađu posao tj. tezgu na zapadnom tržištu (isprogramiraju nešto, održavaju, popravljaju, servisiraju remotely). Recimo da ima jedno 2.000 frilensera u Srbiji koji su u stanju da godišnje zarade, u proseku, po 5.000 Eura na taj način. To je 10 miliona Eura deviznog priliva. Državi porez, a ostale pare oni troškare u prodavnici, šopu, molu, kafiću... Dobro, cifre su onako ad hoc, mogu biti i mnogo drugačije. Samo hoću da kažem koliko bi para moglo da stigne u ovu državu, da je reda i načina.

Četvrto: Zamisli da se u nekim snovima i u nekim novinama pojavi ovakav tekst:

Napomena: Vest je IZMIŠLJENA!

**********
Državna pomoć izvozu ICT sektora

Suočena sa sve jačim udarima krize i problemima ekonomske politike, srpska vlada se sada veoma trudi da privuče strane investitore, ali takođe i da pomogne domaću pamet i samostalne inicijative. Stoga je Ministarstvo ekonomije, u saradnji sa Ministarstvima finansija, Ministarstvom nauke i tehnologije i Ministarstvom za informaciono društvo i telekomunikacije, nedavno odlučilo da pošteno „odreši kesu“ i prvi put u istoriji podrži srpske programere koji iz mira svojih soba rade za strane firme kao tezgaroši ili, kako se to kaže, frilenseri. Ovu pomoć, kako nezvanično saznajemo, mogu očekivati i softverske i druge ICT firme koje prodaju svoje proizvode i usluge inostranim kupcima, time značajno doprinoseći deviznom prilivu zemlje.

Ministarstvo će pomoći svakog frilensera, koji želi da uđe u ovaj program rada, sa 7.500 Eura koje će oni biti zaduženi da potroše za zanavljanje svoje računarske opreme, kupovinu legalnog softvera i literature vezane za posao. Takođe, moći će da iskoriste ovaj novac i za unapređenje svojih širokopojasnih Internet konekcija, pretplate na pristup online bibliotekama, časopisima, prisustvo stručnim skupovima i slično. Firme mogu očekivati pomoć od oko 5.000 Eura po zaposlenom, pod uslovom da ostvare devizni priliv u narednoj godini koji je najmanje dvostruko veći od iznosa pomoći koju im je država dala.

Do ideje se došlo, kada se ustanovilo da postoji ogroman potencijal od možda čak i 25.000 srpskih informatičara, koji bi zemlji mogli doneti godišnji devizni priliv od preko pola miliona Eura, ako ne i više, kada bi se sprovele mere podrške. Država bi ovim postigla još jedan cilj, smanjila bi odliv mozgova iz Srbije. Takođe, ovaj priliv bi pozitivno i kao sveža krv uticao na ostale grane industrije, povezane za ICT industrijom, kao i rastom domaće široke potrošnje. Trenutno se razrađuju modaliteti za ovaj aranžman.

Takođe, govorka se i da ministarstvo finansija sa poreskom upravom radi i na modalitetima i olakšicama za ovu branšu, kako bi se što veći broj programera i firmi uključio u rad sa inostranstvom tj. izvoz. Namera je da se drastično pojednostave procedure vezane za ovu vrstu poslovanja, gde se isporuka vrši preko Interneta tj. elektronskim putem. Država je identifikovala da postoje brojna nerazumevanja, prepreke i predrasude, dvosmislena i pogrešna tumačenja i drugi problemi u pogledu elektronskog poslovanja, naplate iz inostranstva za ovakve usluge, poreskog tretmana i slično. Čvrsto je odlučeno da se pod hitno olakša i podstakne put i što veći izlazak na inostrano tržište i poslovanje za frilensere i male firme.

Nekoliko predstavnika ICT sektora, sa kojima smo pričali na ovu temu je oduševljeno ovom idejom, ali i skeptično da će stvarno doći do realizacije. Ipak, postoji velika nada da će ova ideja da zaživi i pomogne zemlji u vreme velike krize.

**********

Ponavljam, gornja vest je IZMIŠLJENA, ali bi bilo lepo da je istinita.

Eto toliko.
Goran Vučković Goran Vučković 21:15 09.02.2011

Re: Uroše,

Ministarstvo će pomoći svakog frilensera, koji želi da uđe u ovaj program rada, sa 7.500 Eura koje će oni biti zaduženi da potroše za zanavljanje svoje računarske opreme, kupovinu legalnog softvera i literature vezane za posao. Takođe, moći će da iskoriste ovaj novac i za unapređenje svojih širokopojasnih Internet konekcija, pretplate na pristup online bibliotekama, časopisima, prisustvo stručnim skupovima i slično. Firme mogu očekivati pomoć od oko 5.000 Eura po zaposlenom, pod uslovom da ostvare devizni priliv u narednoj godini koji je najmanje dvostruko veći od iznosa pomoći koju im je država dala.

E dakle, gde od svega mogućeg, kao stimulaciju nađe da nudiš - pare! Za kaznu ćemo te učlaniti u G17+ (ili kako se sad već zove) ili LDP ili neku od tih liberalno-populističkih stranaka

Ali dao si mi jednu idejicu... ako ne budem previše lenj pokušaću da je pretvorim u blog ovih dana
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:57 09.02.2011

Re: Uroše,

Dragane hvala na čestitkama i tebi i svima, mnogo ste mi značili sve ove godine.

Kakva vest, kako je mi je bilo lepo dok sam čitao. Mada u stvari, ma koliko fantastično zvučao tekst, dobro malo si preterao, ali u razumljivim granicama, to je za neke ljude stvarnost, i to za države o kojima se počesto govori sa podsmehom, indija, Bangladeš, zemlje koje su sila u tom polju ljudske delatnosti.

A šta bi mi? Ma ne mora nam pomaže niko skinite samo ograničenja i svet je naš.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 22:06 09.02.2011

Re: Uroše,

Goran Vučković

E dakle, gde od svega mogućeg, kao stimulaciju nađe da nudiš - pare!

Ma jok, ne nudim nikakve pare, više ih tražim ovako izokola.
Nego, lepo bi bilo da ih neko ponudi, ta praksa je već ustanovljena sa nekim stranim investitorima. Dobro bi bilo da se isproba i u ICT sekotru, ali sa tačno određenom namenom, naime pare tj. podsticajna sredstva:
"koje će oni biti zaduženi da potroše za zanavljanje svoje računarske opreme, kupovinu legalnog softvera i literature vezane za posao. Takođe, moći će da iskoriste ovaj novac i za unapređenje svojih širokopojasnih Internet konekcija, pretplate na pristup online bibliotekama, časopisima, prisustvo stručnim skupovima i slično. "

...
Goran Vučković
Za kaznu ćemo te učlaniti u

Bolje ne, nisam ja baš neki materijal za političara.
Goran Vučković
Ali dao si mi jednu idejicu... ako ne budem previše lenj pokušaću da je pretvorim u blog ovih dana

Super, očekujemo sa nestrpljenjem pošto već [pre]dugo nema bloga od tebe.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 22:15 09.02.2011

Re: Uroše,

uros_vozdovac
Kakva vest, kako je mi je bilo lepo dok sam čitao.


Previše lepo da bi bilo istinito.

Mada u stvari, ma koliko fantastično zvučao tekst, dobro malo si preterao, ali u razumljivim granicama, to je za neke ljude stvarnost, i to za države o kojima se počesto govori sa podsmehom, indija, Bangladeš, zemlje koje su sila u tom polju ljudske delatnosti.

A šta bi mi? Ma ne mora nam pomaže niko skinite samo ograničenja i svet je naš.

Da, neke zemlje su sprovele slične mehanizme, neke ih trenutno provode. Malo sam se o tome raspitivao i proučavao.
Doduše, u pitanju su varijacije, ali sa sličnim ciljem.

Goran Vučković Goran Vučković 02:02 10.02.2011

Re: Uroše,

Super, očekujemo sa nestrpljenjem pošto već [pre]dugo nema bloga od tebe.

SDK Paypal
bocvena bocvena 19:57 09.02.2011

Sad kad si dobio VIP,

moj brak će pasti u krizu i onda ću preko neta morati da kupim mužu neke sumanute cipele čiji link mi je poslao još pre godinu dana. Tad sam ga lako otkačila, ali sad će da mi tupi - Vidiš da Uroš kaže da može...

Molim moderaciju, da reaguje!
AlexDunja AlexDunja 22:48 09.02.2011

:)

samo da pozdravim,
čestitam, itakoto.

volumenlit, ne poznam, pa čutim,

aoko KDEa ćemo još razgovarati
uros_vozdovac uros_vozdovac 23:19 09.02.2011

Re: :)

AlexDunja

aoko KDEa ćemo još razgovarati



o da, itekako...
Ivanaxe Ivanaxe 18:37 10.02.2011

Poručivanje knjiga

Neko je davno ovde ostavio link, ja ga iskoristila više puta:
www.bookdepository.com
Isporučuju knjige u Srbiju besplatno, dostava na kućnu adresu, sem knjige, ništa više se ne plaća.
Ni carina, ni troškovi transporta, ni domaća dostava.
Ne znam kako stvar stoji kad se poruči više knjiga, ali nije problem ni poručiti jednu po jednu, da se izbegne carinjenje.
Hvala blogeru (na žalost, ne mogu da se setim ko je to bio) na ovom linku.


A voluminizirana na Marijaninom jeziku valjda znači kosmata?
dali76 dali76 21:26 10.02.2011

cesttka

urednstvo je donijelo super oduku.
fale nam ljudi koji imaju tekstove sa predlozima za konkretna resenja.
Inace ja sam kupio neadavno google e book.
uzas.
jpg format znaci ne pomaze screan reader bilo koji.
drugo pdf fail ima nekakvucudnu ekstenciju koja se ne moze otvoriti.
dakle e books za nas slabovide , zaobidjite:)
ps
nadam se da cu uskoro privesti kraju testiranje oeprativnog sistema ubuntu.
oko vinoksa imam nekih problma ali cucemo se.
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:35 10.02.2011

Re: cesttka

Daj koja tačno ekstenzija, možda se da lako konvertovati?
dali76 dali76 22:10 10.02.2011

Re: cesttka

pdf.acsm
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:46 10.02.2011

Re: cesttka

Jasno. Ovo je trik: "acsm" fajl je prosto ključ, tj KEY da bi dobio pristup tvojoj ebook knjizi. Stvar funkcioniše tako ključ + vrata = knjiga u PDF.

Ovde je tvoj ključ u tom acsm a tvoja vrata su http://www.adobe.com/products/digitaleditions/

Dakle prvo moraš da instaliraš Adobe digital editions, i nakon toga dupli klik na acsm fajl i otvoriće ti knjigu, samim tim će se i Jaws snaći siguran sam.
Dakle prvo Adobe digital editions mora da bude operativan.

Instaliraj ga odavde http://www.adobe.com/products/digitaleditions/#fp
dali76 dali76 00:10 11.02.2011

Re: cesttka

hvala.
instalirao, otvorio knjigu ali isto kao kad knjigu otvorim na brauzeru.
jaws je totalno nemocan kao kod jpg formata.
tako da eto napravili su ebooks, ali samo za ljude koji mogu citati knjige i u papirnom obliku.
uros_vozdovac uros_vozdovac 00:31 11.02.2011

Re: cesttka

Da vidim i ja sad, potpuno neverovatno. Sad se malo raspitujem ali izgleda da bi na Ubuntu ili Vinux-u bio bolje sreće. Ako stigneš, a već imaš ključ probaj sa Vinuxom, ali moraš da instaliraš dodatne pakete, vidi ovde
Ubuntuforums

Mada nisam siguran da bi ti otvorio ključ, jer gledam sad ključ se definitivno asocira samo sa onim Adobe digital.
Ajd baci mi na mejl taj acsm fajl da ga probam možda i nešto postignem

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana