Društvo| Politika

Rekonstrukcija ili obaranje Vlade?

Vojislav Stojković RSS / 11.02.2011. u 23:17

Obaranje careva, kraljeva, diktatorskih režima i vlasti svakojake druge fele, pa i demokratske,  radnja je stara koliko i država. Iako vrlo stara, ova radnja je i danas aktuelna. Poslednjih desetak dana naročito je aktuelna  u arapskim zemljama,  kao praktičan napor nezadovoljnih građana, dočim je u Srbiji aktuelna uglavnom kao verbalni napor većine lidera opozicionih stranaka, ali i kao svojevrsni gedankeeksperiment  političkih analitičara. Dakle, obaranje legitimne vlasti i vladaoca u Srbiji tema je ovog bloga.

Istorija novije srpske državnosti nije naročito duga, ali baštini niz različitih oblika nasilnog i nenasilnog obaranja legitimne vlasti i vladaoca ili pod pritiskom iznuđenih abdikacija i ostavki.

Abdikacijom, u novovekovnoj istoriji srpske države (posle 1804. godine), pod pritiskom su se  prestola  odrekli  tri kneza ( Miloš Obrenović 1839,  Mihajlo Obrenović 1842, Aleksandar Karađorđević 1839), jedan kralj  (Milan Obrenović 1889) i jedan princ prestolonaslednik ( Đorđe Karađorđević 1909). Koliko je predsednika vlada podnelo ostavku pod pritiskom počev od  prve vlade formirane 1805. g.  (Praviteljstvujuščei Sovjet),  pa do danas, teško je i pobrojati.

Atentaom je, u kratkoj istoriji novije srpske državnosti, čak tri puta prekinuta vlast trojice legitimnih državnika: Knez Mihajlo Obrenović ubijen je 29. maja 1868.g na Košutnjaku, na kralja Aleksandra I Karađorđevića izvršen je atentat 9. oktobra 1934.g u Marseju, a na premjera dr Zorana Đinđića 12. marta 2003.g. ispred zgrade Vlade Srbije u Beogradu. 

Državni udar ili prevrat je iznenadna nasilna smena vlasti koju izvodi neki deo državne organizacije protivustavnim sredstvima. Kada ga sprovodi vojska onda je reč o vojnom puču. Majskim prevratom 1903.g,  u kome su ubijeni kralj Aleksandar Obrenović i kraljica Draga, svrgnuta je sa vlasti dinastije Obrenović, a na vlast je ponovo dovedena dinastija Karađorđević. Izvršilac radova je bila grupa oficira kojom je rukovodio major Dragutin Dimitrijević Apis, pa ovaj prevrat ima i  obeležja vojnog puča. 

Brigadni general vazduhoplovstva Borivoj Mirković bio je na čelu zavereničke grupe visokih oficira Vojske Kraljevine Jugoslavije koja je 27. marta 1941.g. izvela, po mnogo čemu briljantan, vojni puč i gotovo bez žrtava svrgla  s vlasti namesnika kneza Pavla i vladu Cvetković-Maček, a umesto njih na presto dovela maloletnog Petra I Karađorđevića i formirala novu vladu na čelu sa generalom Dušanom Simovićem.   Mnogo se govorilo o još jednom vojnom puču koji je navodno pripreman devedesetih, ali nije izveden.  Bivši savezni sekretar za NO general Veljko Kadijević ex post facto odbacuje optužbe da je on planirao vojni puč 1991.g. i tvrdi da su ga  na taj radikalni potez nagovarali S. Milošević, B. Jović, pa čak i Moamer Gadafi. 

Revolucija, kao pokušaj korenitih promena, ne samo vlasti, već i društvenog uređenja nije mimoišla Srbiju i to u svom radikalnom, oružanom obliku (1941. do 1945.g.).

Demonstracije i protesti  i drugi oblici narodnog bunta i iskazivanja građanskog  nezadovoljstva , iako u Srbiji od 1990.g.česti, samo su jednom rezultirali obaranjem vlasti (5.oktobar 2000.g.).

Politički benefit stranke ili pojedinca na vlasti bio je, također, uzrok skraćivanja mandata i raspisivanja prevremenih parlamentarnih i predsedničkih izbora u Srbiji. S. Milošević je u više navrata koristio ovaj legitimni politički postupak, sve dok se u svojoj političkoj kombinatorici 2000.g. nije preigrao i završio, kako je završio.

Samodesrukcija koalicionih partnera koji, zbog suprostavljenih parcijalnih stranačkih interesa, urušavaju vladajuću koaliciju iznutra, čest je uzrok  pada vlade pre isteka mandata.  Tri poslednje srpske vlade, vlada premjera Zorana Živkovića  i dve vlade premjera Vojislava dr Koštunice, pale su iz tog razloga.

Pasivni otpor i građanska neposlušnost, (koju je M. Gandi nazvao  satyagraha i uspešno koristio sve do sloma kolonijalne vlasti u Indiji), sedenjem na stiroporu ispred Skupštine sve dok predsednik Republike ne raspiše prevremene parlamentarne izbore; najavio je za april  lider SNS  Tomislav Nikolić.

Aktuelna vlada Republike Srbije na čelu sa Mirkom Cvetkovićem u ozbiljnoj je krizi i sklona je padu. Pretnje za obaranje dolaze sa više strana. Tri su verovatna scenarija za pad vlade, a samo jedan za njen opstanak.

Prvi je da socijalno nezadovoljstvo niskim standardom i sve težim uslovima života  preraste u narodni bunt, da građani izađu na ulice i masovnim protestima, štrajkovima i neredima obore vlast. Iako socijalno nezadovoljstvo nije dostiglo kritičnu tačku, ovakav razvoj događaja u Srbiji nikada ne treba isključiti.

Prema drugom scenariju, opozicione stranke okupljene oko SNS  pasivnim otporom, sedeći na stiroporu ispred Skupštine i na trgovima širom Srbije, prisilile bi Tadića da raspiše prevremene izbore. Nikolićev scenario je malo verovatan. Jer, oni koji stiroporom čuvaju stražnjicu od prehlade, teško da mogu bilo koga oboriti, a kamoli vlast. Uostalom,  Srbi nisu Indijci, a ni Nikolić nije Gandi.

Autor trećeg scenarija je, naravno, Mlađen Dinkić. On je već izjavio da je ova vlada izgubila autoritet, da je potreban preokret u radu vlade i promena kapitena. On i članovi kabineta iz njegove stranke ne prisustvuju sednicama vlade. Očito da je reč o destrukciji vlade iznutra, i to od stane jednog od značajnijih koalicionih partnera. Baš zato je ovaj scenario realan. Uostalom Dinkić ima iskustva, srušio je već dve vlade

Poljujani Cvetkovićev kabinet moguće je sačuvati od pada samo ukoliko se koalicioni partneri dogovore o značajnoj rekonstrukciji  uz korenite personalne promene. Da li rekonstrukcija podrazumeva i promenu kapitena ili samo onih igrača koji su zabijali autogolove, videćemo još ovog vikenda. Čeka se samo povratak Dačića iz Amerike.

Biće to, kako tvrde analitičari, veoma vruć politički vikend.

 Edit: (14.02.11. u 14.30Č):

Premjer Cvetković pokrenuo postupak za smenu potpredsednika Vlade i ministra ekonomije Mlađena Dinkića. To je, upravo, saopštio na konferenciji za štampu. Sve to, navodno, zbog onih veš mašina u Zaječaru.
 
Moram priznati da me je dobroćudni premjer veoma prijatno iznenadio, a verujem i mnoge druge.

To verovatno znači pad Vlade i vanredne parlamentarne izbore.

Atačmenti



Komentari (130)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cult cult 23:30 11.02.2011

Neopisivo

loša kadrovska politika predsednika Tadića.
Dinkić je u pravu da nesposobni poltroni, koji su, btw, uglavnom najbliže okruženje Tadićevo, ne mogu voditi zemlju.
Ministarka pravde je devojka od tridesetak godina. Reforma pravosudja je grozomorna.
Ministafka finansija je freak dssovskog tipa. Katastrofa.
Deltosavljević -
Dragin - užas.
Premijer - neshvatljivo.
Dakle, da mi je neko pričao da će DS ovako jezovito da usere motku
zaista ne bih verovao.

Kad bolje razmislim meni uopšte nije jasno šta su ti ljudi radili ove tri godine.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:41 11.02.2011

Re: Neopisivo

Što se tiče sastava vlade, vidiš da je i Tadić shvatio ono što svi od početka znaju i sprema se da izvrši rekonstrukciju.

A kad si već spomenio motku, pretnja govnjavom motkom vlastima, jedan je od često spominjanih scenarija, pa ako zatreba:

nestor92 nestor92 23:43 11.02.2011

Re: Neopisivo

Ministarka pravde je devojka od tridesetak godina. Reforma pravosudja je grozomorna.


Ma, ajte molim vas, žena je udata.
jedan.kub jedan.kub 23:55 11.02.2011

Re: Neopisivo

Neopisivo
loša kadrovska politika predsednika Tadića.

Imam utisak da je radio po nečijim diktatu pa ako prodje prodje, ako ne, moraće nekog drugog da nam ponude, nekompromitovanog ali nihovog.
dragan7557 dragan7557 23:59 11.02.2011

Re: Neopisivo

Što se tiče sastava vlade, vidiš da je i Tadić shvatio ono što svi od početka znaju i sprema se da izvrši rekonstrukciju.

Čak i da uradi "generalnu" ništa neće pomoći, pa čak ni novi izbori.

Uzgred vlade nisu projekti pa da se rekonstruišu. Iste su sastavljenje od zastupnika interesnih grupa pa je svaka vrsta "popravke" ili tzv. rekonstrukcije obično trabunjanje koje ukazuje na ne shvatanje uzroka koji je pobrkan sa posledicama.

Nedoraslost vladajućih struktura (birokratije) aktuelnoj problematici Srbije je posledica partokratije a menjanjem ličnosti (personalne promene) nisu moguće stvarne promene.

cerski
G r o f G r o f 00:03 12.02.2011

Re: Neopisivo

Kad bolje razmislim meni uopšte nije jasno šta su ti ljudi radili ove tri godine.


Pa smišljali kako da rekonstruišu vladu.
loader loader 02:52 12.02.2011

Re: Neopisivo

Shot se zove Dinkić.
On je učestvovao u svim ovim šarenim, nelogičnim vladama nakon pada sm, pa se nameće moguć zaključak - ako on nije u vladi, vlade ne može da bude.
Ili, ova vlada ima nekakav pancir, pa on kao dežurni shot ovoga puta neće proizvesti ništa više od galame i druženja sa novinarima.

Svakako da on tu, u čitavoj priči, nije mnogo bitniji od procentualnog prisustva njegovih poslanika u parlamentu, odnosno vladajućoj koaliciji.

Vlada rekonstrukcijom ne može da bude bitno popravljena, odnosno, njen manevarski prostor je određen mnogim subjektivnim i objektivnim faktorima.
Ona jedino može da načini neke (izvodljive) korekcije koje bi donele izvesnu psihološku stabilnost.

Inače, eventualni izbori u ovom momentu najmanje odgovaraju sns-u, koji je totalno nespreman i bez ikakve ideje kako da Srbiju izvuče iz tajfuna svetskog ekonomskog sloma, a ni za tekuću ekonomsku i društvenu krizu nemaju rešenje. Nije dovoljno da se skine bedž kako bi se neko pretvorio u reformatora.

Aktuelna vlada, pogubljena u socijalnim zahtevima i partokratskim mehanizmima, nešto mora da preduzme. Mora, kako bi se društvo barem malo lecnulo. Steže utisak beznađa. Posao vlade je da ponudi rešenja. Jednostavno, to je njen dug prema nama. Kakav će taj njen New Deal biti - videćemo kad nam se Ivica vrati od tetke iz Amerike.

blogovatelj blogovatelj 09:08 12.02.2011

Re: Neopisivo

a menjanjem ličnosti (personalne promene) nisu moguće stvarne promene.


Kako su onda moguce?
Nemenjanjem licnosti?!

a menjanjem ličnosti (personalne promene)


Dobro je da si nam objasnio pojmom u zagradi sta znaci pojam pred zagradom.
Sada je sve jasnije
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:31 12.02.2011

Re: Neopisivo

loader

Vlada rekonstrukcijom ne može da bude bitno popravljena, odnosno, njen manevarski prostor je određen mnogim subjektivnim i objektivnim faktorima.
Ona jedino može da načini neke (izvodljive) korekcije koje bi donele izvesnu psihološku stabilnost.


Naravno, feler je sistemski, a uzrok problema je partokratski oblik vladavine u Srbiji, koji je u celini zamenio parlamentarnu demokratiju.
dragan7557 dragan7557 10:10 12.02.2011

Re: Neopisivo

Vlada rekonstrukcijom ne može da bude bitno popravljena, odnosno, njen manevarski prostor je određen mnogim subjektivnim i objektivnim faktorima.

Nevažana je priroda faktora, o kojima bi moglo da se polemiše skoro u nedogled. Ono što je suštinski bitno je desetogodišnje rasipanje bogatstva Srbije i rasprodaja istog, sistematsko uništavanje moralnih normi i vođenje celog društva u propast primenom sulude neoliberalne politike rasprodajom vlstite imovine i enormnim zaduživanjem cele nacije.
Ovaj proces je diktiran od stane istih faktora i sa istim ciljevima kao i raspad Yu, a untrašnja politika je vođena u korist drugih a ne u korist našeg naroda.
Ona jedino može da načini neke (izvodljive) korekcije koje bi donele izvesnu psihološku stabilnost.

Psihološka stabilnost, ma šta ti podrazumevao pod tim, malo vredi kada su stomaci prazni i pola nacije umesto obroka "jede" Farme i slične Đakonije.

Motivisanje nacije, i njen zajednički napor da cilj "bolji život" ostvari kroz rad stabilitet i socijalnu sigurnost svakog pojedinačnog građanina zahteva ne rekonstrukciju vlade već rekonstrukciju celog društva.

cerski
loader loader 10:34 12.02.2011

Re: Neopisivo

dragan7557:
Ono što je suštinski bitno je desetogodišnje rasipanje bogatstva Srbije i rasprodaja istog, sistematsko uništavanje moralnih normi i vođenje celog društva u propast primenom sulude neoliberalne politike rasprodajom vlstite imovine i enormnim zaduživanjem cele nacije.

... desetogodišnje..? Mislite na 90-te?
Da. U pravu ste. Tada je iz sve snage krenuo neoliberalni koncept, gde se funkcioneri, crveni direktori preduzeća i vladajućoj garnituri bliski saradnici i srodnici žestoko bogate na račun društva (vladaju i danas). Taj koncept je otpočeo još u vreme tzv. socijalizma, samo što je tada sloboda govora (naročito o vlasništvu mnogih crvenih) bila isključena, pa se jednom delu populacije činilo da se radi o nekakvom pravednom društvu. No, 90-tih je taj sistem vlasništva konačno mogao da na ogoljen način pokaže svoje lice.

Današnja generacija ima težak zadatak da upravo taj koncept nekako zauzda i pokuša da formira državu i njene institucije. Ovo što imamo danas još uvek je samo imitacija države. Shodno tome traju i (skoro) sve ove, trenutne političke muke.
loader loader 10:47 12.02.2011

Re: Neopisivo

Vojislav Stojković:
Naravno, feler je sistemski, a uzrok problema je partokratski oblik vladavine u Srbiji, koji je u celini zamenio parlamentarnu demokratiju.

Kad se sva preduzeća privatizuju populacija neće više da se učlanjuje u stranke radi postizanja ličnog interesa a na račun društva, tako da će ostati samo oni koji su u političkoj partiji da bi poboljšali društvo. Time će i korupciji biti smanjen prostor za delovanje. Takođe, taj iz socijalizma nasleđeni sistem javašluka u svemu, i sistema "ja tebi ti meni", počeće da se pretvara u energiju koja (umesto masovne težnje za poslom preko veze) rađa preduzetnički duh. To je samo deo problema. Taj bivši sistem je uništio i etički kodeks ovog naroda, pa imate slučaj da će vam većina jedno reći (da zvuči moralno), a u praksi uraditi sasvim suprotno, posebno ako je u pitanju mogućnost da se postigne ma i najmanji lični interes. Pa, kad većina ljudi tako funkcioniše, normalno je da imate korumpiran državni aparat i dvoličnu politiku na svim nivoima, kod većine pojedinaca učesnika u političkom procesu. Sve to je neumitna posledica pomenutog društvenog "kvaliteta".
dragan7557 dragan7557 11:08 12.02.2011

Re: Neopisivo

Mislite na 90-te?

Ne.

Degradacija društvenih normi u Srbiji je posledica potune degradacija morala i društvenih normi u celoj Evropi čiji je Srbija sudeći po "špicama" RTS integralni deo.
. Tada je iz sve snage krenuo neoliberalni koncept, gde se funkcioneri, crveni direktori preduzeća i vladajućoj garnituri bliski saradnici i srodnici žestoko bogate na račun društva.

Isti proces je (još u toku) krenuo i u Evropi gde nije bilo crvenih direktora i ostalih naših "specifičnosti", znači nije u pitanju nešto svojstveno Srbiji.
Ovo što imamo danas još uvek je samo imitacija države

Ovde nedostaje da se kaže : "imitacija nacionalne države" koja opstaje jedino u nakaradno napisanim Istorijama.

cerski
dragan7557 dragan7557 11:13 12.02.2011

Re: Neopisivo

Današnja generacija ima težak zadatak

da spreči dalju asocijalizaciju društva od strane zlonamernih elemenata imperijalizma, a taj proces se upravo eksplozivno razvija i zahvatio je preko 200.000.000 ljudi kojima je dosta robovanja lokalnim diktatorima u službi neoliberalizma imperijalnog koncepta društva.

cerski
dragan7557 dragan7557 11:19 12.02.2011

Re: Neopisivo

Kad se sva preduzeća privatizuju

Živećemo u Neoliberalnom robovlasničkom sistemu o kojem je Prof.Dr. F.A Hayek pisao 1944

"The Road to Serfdom" (Put u Robovlasništvo).

cerski
Hansel Hansel 11:48 12.02.2011

Re: Neopisivo

Shot se zove Dinkić.
On je učestvovao u svim ovim šarenim, nelogičnim vladama nakon pada sm, pa se nameće moguć zaključak - ako on nije u vladi, vlade ne može da bude.

Meni se čini da Dinkić sprovodi svoj uobičajeni recept privremenog svrstavanja u opoziciju kada krenu problemi i time sebi diže rejting kod dela glasača. Do sada je u tome uspevao, makar toliko da pređe cenzus.

Sada igra dvostruko - ako kao rezultat nejgovih "kritika" nešto bude promenjeno u Vladi, pripisaće to sebi, ako pak Vlada pukne, opet će to pripisati sebi u najpozitivnijoj konotaciji...
Inače, eventualni izbori u ovom momentu najmanje odgovaraju sns-u, koji je totalno nespreman i bez ikakve ideje kako da Srbiju izvuče iz tajfuna svetskog ekonomskog sloma, a ni za tekuću ekonomsku i društvenu krizu nemaju rešenje. Nije dovoljno da se skine bedž kako bi se neko pretvorio u reformatora.

Nisam siguran da njima ne odgovoraju, iako je sve drugo sasvim tačno. Zato bih rekao da ne odgovara nama, da ne kažem Srbiji. Ne ramzišljaju naše stranke državnički, pa da im ne odgovara eventualni njihov uspeh na izborima ukoliko je to loše za zemlju... Čak ne razmišljaju ni dugoročno za sebe, u kontekstu svoje propasti ako budu nanele štetu svojom vladavinom.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:40 12.02.2011

Re: Neopisivo

nestor92


Ma, ajte molim vas, žena je udata.


Za mene je to veliki plus u njenoj biografiji, bez obzira na eventualne manje propuste u reformi pravosuđa. Ne zaboravimo da je i hrabra, a zašto ne reći i fotogenična.



Si gledao "Učiteljicu klavira"?




cult cult 23:24 12.02.2011

Re: Neopisivo

razlika je u dubini pogleda.
cult cult 23:30 12.02.2011

Re: Neopisivo

ali gle dežavua:

Linak na dejavu

tsunade tsunade 23:37 12.02.2011

Re: Neopisivo

Dakle, da mi je neko pričao da će DS ovako jezovito da usere motku


i kod mene vlada zblanutost u kombinaciji sa bacanjem pegle. dakle, kakvoća ljudskog materijala je probem. politikom se ovde samo teška ološ bavi.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:07 13.02.2011

Re: Neopisivo

Farsa.
freehand freehand 00:40 13.02.2011

Re: Neopisivo

srdjazlopogledja
Farsa.

Ni do sada nisam kapirao ko glasa za tu ekspertsko-džibersku šaradu od stranke. Sa sve onim simpatičnim dečkom Albijanićem.
Ali - ko će SAD da glasa za njih?

Okreni-obrni ode nama još godina života u beskrajnim budalaštinama...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:47 13.02.2011

Re: Neopisivo

cult
ali gle dežavua:


Sudeći po najnovijoj izjavi podpredsednika DS i ministra Šutanovca, u DS još nemaju nikakv stav o načinu rekonstrukcije, sem da rekonstrukcija vlade može biti kvalitativna ili kvantitativna. O svemu će se, kaže, dogovoriti koalicioni partneri.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:53 13.02.2011

Re: Neopisivo

cult
razlika je u dubini pogleda.


Dubina pogleda nije bitna, bitno je da nam ministarke budu udate, pa da im ne padaju kojekakve pervezije napamet, kao neudatim učiteljicama klavira.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:54 13.02.2011

Re: Neopisivo

freehand

Ali - ko će SAD da glasa za njih?



Oni iz Zaječara.
Hansel Hansel 11:16 13.02.2011

Re: Neopisivo

Oni iz Zaječara.

I, verovatno, Bora, pošto su tamo Ujedinjeni regioni (to je baš super, prvo napraviš regione pa ih ujedinjuješ) pobedili na lokalnim izborima jer je Mlađa potpisao ugovore za novu topionicu itd. Pa gasovod ulazi kod Zaječara... Ja sam rođen u tom kraju, pa mi drago ako i on živne, ali ne treba sada da se bilo ko, a naročito ne DS, čudi što Dinkićeva demagogija (i nekih drugih) tamo uspeva (i u niškom kraju, kako čujem), kada su ti krajevi potpuno zapostavljeni prethodnih 10 godina; a kako sam čuo iz obaveštenih izvora, tako su neki odlučili na svom visokom sastanku ubrzo posle 5. oktobra - zaključili ljudi da treba da se u te krajeve mnogo ulaže da bi se pokrenuli, pa rešili da ne ulažu ništa (i još da blokiraju i ono što nisu morali). A onda im odjednom strašno bila bitna pobeda, čuli da cene bakra dostigle rekordne cene na berzama...

P.S. Vojislave, šta si uradio sa svojim blogom, jedino njega ne mogu da sačuvam u kompu? Kakve su to zaštite?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:26 13.02.2011

Re: Neopisivo

Hansel


P.S. Vojislave, šta si uradio sa svojim blogom, jedino njega ne mogu da sačuvam u kompu? Kakve su to zaštite?


Pojma nemam, trebalo bi pitati Pleskonjića ili ove.
blekburn blekburn 23:42 11.02.2011

Te dve-tri slatke reči o njima...


-Tadić, nastavnik psihologije-kukavica

-M. Cvetković, bezlična amorfna masa

-Dinkić, hrabri stručni opsenar

-Dačić, Pera ždera

-Palma, Žirafa bez vrata

-Krkobabić, budućnost Srbije

-Mrkonjić, šarlatan sa civijem

-J. Trivan, stranačka kućna pomoćnica

-R. Ljajić, simpatični oportuni konstatator

-T. Milosavljević, crni mantil

-S. Milosavljević, Miškov pesnik

-D. Dragutinović, žuta crvenkapa

-B. Djelić, šareni štiglić

-V. Koštunica, Kosovski božur sa dorćola

-T. Nikolić, bivši državljanin Ogulina

- A. Vučić, prelamač mozga

-V. Jeremić, čovek Avijon

-V. Drašković, čovek žena
dragan7557 dragan7557 23:48 11.02.2011

Re: Te dve-tri slatke reči o njima...

Mlađen Dinkić. On je već izjavio da je ova vlada izgubila autoritet,

Pošto je član te iste vlade onda je i on sam "izgubio" autoritet, ako ga je ikada imao.
Uostalom Dinkić ima iskustva, srušio je već dve vlade.

Za miljene o "autoritetu" navedenog Asistenta pročitaj reakcije respc. komentare na linkovanom članku.

cerski
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:52 11.02.2011

Re: Te dve-tri slatke reči o njima...

Ne brini, dragane7557, pročitaću tri puta, samo kada si se ti vratio živ i zdrav na blog.
dragan7557 dragan7557 00:02 12.02.2011

Re: Te dve-tri slatke reči o njima...

Vojislav Stojković
Ne brini, dragane7557, pročitaću tri puta, samo kada si se ti vratio živ i zdrav na blog.


Grešiš, na blog se nisam vratio ali me je tema zainteresovala u kontekstu svih događaja sadašnjih a i budućih.

Pozdrav tebi braćela

cerski
dragan7557 dragan7557 00:20 12.02.2011

Re: Te dve-tri slatke reči o njima...

Uzgred, stavljanje u kontekst događaja iz "preistorijskih" vremena Srbije, se slika sadašnjih događaja umesto osvetljavanja zamućuje.

Ondašnja Srbija nema (kao i celo sadašnje ljudsko društvo), apsolutno nikakvu vezu sa bivšim, a svi pokušaju da se uspostavi rečena veza je isto što i pokušaj demokrata (DS) da svoju partiju povežu sa predratnim demokratima sa kojim imaju jedino slabu nominalu vezu (slično ime) ali ne i koncept, ideoligiju, ciljeve i slično. Kada se ovome doda da, zemljoradničko ruralno stanovništvo 19 i frtalj indusprijska populacija 20 veka nemaju apsolutno ničega zajedničkog sa visoko razvijenim urbanim informacionim društvom 21 veka, jasno je da bilo kakva "edukacija" na osnovu prošlosti predstavlja nesnošljivo zamajavanje bez ikakve potrebe.

Narod naš kaže: "trla baba lan ..."


cerski
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:35 12.02.2011

Re: Te dve-tri slatke reči o njima...

dragan7557
Uzgred, stavljanje u kontekst događaja iz "preistorijskih" vremena Srbije, se slika sadašnjih događaja umesto osvetljavanja zamućuje.


Flešbek je trebao da pokaže da su periodi političke stabilnosti, pa i stabilnosti institucija vlasti u Srbiji i retki i kratki.
dragan7557 dragan7557 00:43 12.02.2011

Re: Te dve-tri slatke reči o njima...

Flešbek je trebao da pokaže da su periodi političke stabilnosti, pa i stabilnosti institucija vlasti u Srbiji i retki i kratki.


E pa onda ako se to uzme za premisu onda sledi "edukacija" o "kvalitetu" i razlozima održavanja nejdužih perioda polit-stabilnosti Balkana a to znači postavljanje pitanja zašto su Turci mogli a Srbi nisu u stanju da održe polit-stabilnost, ili da uprostim zašto su Turci bili sposobniji od "domaćih", priča o ropstvu i robovanju u ovom slučju ne pije vodu.



cerski
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:48 12.02.2011

Re: Te dve-tri slatke reči o njima...

Ako ovim tempom nastavimo unazad, brzo stižemo do Adama i Eve ili majmuna (po izboru).

Očekivao sam pitanje od tebe, dragane: Kako je to bilo moguće u vreme šlosera?
A na koje bih ti ja onda odgovorio, da još nismo dorasli demokratiji i da biramo vlast po svojoj meri, a često i gore od proseka.
dragan7557 dragan7557 01:06 12.02.2011

Re: Te dve-tri slatke reči o njima...

A na koje bi ti ja onda odgovorio, da još nismo dorasli demokratiji i da biramo vlast po svojoj meri, a često i gore od proseka.

Majstor je bio veći demokrata nego sve oko njega a i posle njega.

Majstor je carevao i nije krao a udovica mu tek sada dobi neku crkavicu za penziju.Beše jedini Predsednik u Istoriji koji NIJE KRAO.

Majstor nije opljačkao Srbiju ni ostale, nije imao čak ni platu dok su građanske slobode (sušenje veša na balkonima) pečenje rakije i ostale slobode bile standard. Kod Majstora su radnici radili i primali platu, viškove, stimulacije, imali beneficiran radni staž, rekreacije i ostala poniženja koje "zločinačka" vlast preko k...a, davala svojim visoko demotivisanim sledbenicima.

Osmanlije su uzimalI desetak a dinkićlije preko Dvajes posto!

Narod je naravno mrzio i osmanlije i majstorlije pa navrat na nos nahrlio u pravu pravcatu demokratiju PDV i drugarski rad za tajkune i vlas..., koja posta slast od koje ne boli glava.

cerski

dragan7557 dragan7557 01:20 12.02.2011

Re: Te dve-tri slatke reči o njima...

Ako ovim tempom nastavimo unazad, brzo stižemo do Adama i Eve ili majmuna (po izboru).

E pa, ostatak sveta koji ne učestvuje u Farmi,Dvorovima, Svadbama i Vel'kom Bratu već godinama vodi polemike oko toga gde i kako su majmuni ili Adam i Eva pogrešili u odgoju svoga okota ili naslednika. Polemika traje već godinama, međutim navedeni virtualni život Srba za takve "budalaštine" nema ni volje ni vremena.

cerski
blekburn blekburn 08:10 12.02.2011

Udubimo se malo u materiju...

Majstor nije opljačkao Srbiju ni ostale, nije imao čak ni platu


Taj majstor je bio vlasnik cele Sfrj, tom majstoru nije bila uopšte potrebna plata, jer on nije živeo od plate, no iz budzeta, iz kojeg se moglo uzeti koliko je majstoru potrebno.
Reći da je majstor bio skroman čovek je vasionska laž i izmiljotina.
Za vreme majstora su najbolje živeli njegovi čuvari, to jest vojska, udba, službenici, direktori i naravno svekoliki čuvari društvenog sistema.Da se kralo kralo se, ali tada je cela Sfrj je bila u rukama tobož radničke klase, čitaj partiske klase.Jedina sreća je bila ta, što je tada bila samo jedna partija.Ovo što sad imamo u Srbiji je to, što imamo na političkoj sceni 100 Tita i maršala. Ako Tito danas nije
Vuk Drašković, Vojislav Koštunica, Vojislav Šešelj, Tadić od Borisa, i svi ostali lideri kod nas, onda ni Tito nije bio tito.
blogovatelj blogovatelj 09:10 12.02.2011

Re: Te dve-tri slatke reči o njima...

Ne brini, dragane7557, pročitaću tri puta, samo kada si se ti vratio živ i zdrav na blog.


I meni nekako zbog ovoga lakse bude.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:36 12.02.2011

Re: Udubimo se malo u materiju...

blekburn
Majstor nije opljačkao Srbiju ni ostale, nije imao čak ni platu


Taj majstor je bio vlasnik cele Sfrj


Bravar je, ipak, bio bolji, smatra većina građana Srbije:

"Da se najbolje živelo u vreme socijalizma smatra 81 odsto gradjana, dok je najveće poverenje u društvene institucije zabeleženo za vreme vladavine Josipa Broza Tita, pokazali su rezultati istraživanja "Kako gradjani Srbije vide tranziciju od socijalizma u kapitalizam" .
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:38 12.02.2011

Re: Te dve-tri slatke reči o njima...

blogovatelj
Ne brini, dragane7557, pročitaću tri puta, samo kada si se ti vratio živ i zdrav na blog.


I meni nekako zbog ovoga lakse bude.


Mnogo sam bio zabrinut... zbog dragana.
Jednom je napisao da ide na duže u Afriku, a načuo sam da su tamo nekakvi neredi.
dragan7557 dragan7557 10:21 12.02.2011

Re: Udubimo se malo u materiju...

Reći da je majstor bio skroman čovek je vasionska laž i izmiljotina.

Reagovati na ovakva trabunjanja je nepotrebno a ako si pismen onda citiraj gde je navedeno titova skromnost koju ti nazva vasionskom laži?
tom majstoru nije bila uopšte potrebna plata, jer on nije živeo od plate, no iz budzeta, iz kojeg se moglo uzeti koliko je majstoru potrebno.

Naravno današnji "majstori" sebi plate pribavljaju is..... a Bužet čuvaju za narod?
što imamo na političkoj sceni 100 Tita i maršala. Ako Tito danas nije

Nemmo mi nijednog Tita već obogaćene umišljene i osobito korumpirane priučene politikante, kojima je jedini cilj vlastiti interes i bogaćenje

cerski
dragan7557 dragan7557 10:25 12.02.2011

Re: Udubimo se malo u materiju...

"Kako gradjani Srbije vide tranziciju od socijalizma u kapitalizam" .

U pitanju je RESTAURACIJA a ne tranzicija.

cerski
dragan7557 dragan7557 10:26 12.02.2011

Re: Te dve-tri slatke reči o njima...

Jednom je napisao da ide na duže u Afriku, a načuo sam da su tamo nekakvi neredi.

Vidim da ti cinizam nije stran.

cerski
Hansel Hansel 11:16 12.02.2011

Re: Te dve-tri slatke reči o njima...

G. Cerski, iako je i moj subjektivni utisak da je običan narod (ali tek negde od kraja pedesetih) bolje živeo pod vlašću Tita nego pod vlašću onih koji su ga nasledili (već za života), mada je jasno da toga ne bi bilo bez velike pomoći sa Zapada (ali i to je treablo "obezbediti" ) i da možemo samo da patimo što nije bilo dovoljno odgovornih da to održe ili makar ne unište ovoliko, moram da konstatujem da Titu plata i nije bila potrebna, da je nije primao, ali podaci govore da je, bar u jednom periodu, primao i platu i dečji dodatak (uz autorske honorare):

Мистерије Титових примања

Koliko se sećam, neko od Titovih unuka je, nezavisno od ove teme, pričao da se on o njemu/njima starao, pa je možda dečji dodatak bio za unuke, no - valjda se i tada uzimao u obzir i prosek primanja?! A, da, jedini je radio u kući!

Kako god bilo, setih se jednog grafita iz vremena Miloševića:"Tito je krao i nama dao, ovi kradu a nama ne dadu!" Ima se utisak da je prilično aktuelan i dalje...
dragan7557 dragan7557 11:44 12.02.2011

Re: Te dve-tri slatke reči o njima...

Hansel
G. Cerski, iako je i moj subjektivni utisak da je običan narod (ali tek negde od kraja pedesetih) bolje živeo pod vlašću Tita nego pod vlašću onih koji su ga nasledili (već za života), mada je jasno da toga ne bi bilo bez velike pomoći sa Zapada (ali i to je treablo "obezbediti" ) i da možemo samo da patimo što nije bilo dovoljno odgovornih da to održe ili makar ne unište ovoliko, moram da konstatujem da Titu plata i nije bila potrebna, da je nije primao, ali podaci govore da je, bar u jednom periodu, primao i platu i dečji dodatak (uz autorske honorare):

Мистерије Титових примања

Koliko se sećam, neko od Titovih unuka je, nezavisno od ove teme, pričao da se on o njemu/njima starao, pa je možda dečji dodatak bio za unuke, no - valjda se i tada uzimao u obzir i prosek primanja?! A, da, jedni je radio u kući!

Kako god bilo, setih se jednog grafita iz vremena Miloševića:"Tito je krao i nama dao, ovi kradu a nama ne dadu!" Ima se utisak da je prilično aktuelan i dalje...

Ja niti sam opterećen Titom niti Komunizmom jer predstavljaju prošlost a što su radili u prošlosti je irelevantno, kao što već otpisah Vojislavu:
Kada se ovome doda da, zemljoradničko ruralno stanovništvo 19 i frtalj indusprijska populacija 20 veka nemaju apsolutno ničega zajedničkog sa visoko razvijenim urbanim informacionim društvom 21 veka, jasno je da bilo kakva "edukacija" na osnovu prošlosti predstavlja nesnošljivo zamajavanje bez ikakve potrebe.

Narod naš kaže: "trla baba lan ..."

cerski

kao ni drugim istorijskim probisvetima koji su držali vlast.

U članku citirani V.Dedijer (koga sam i lično poznavao) je veoma kontroverzan polit-biograf koji sa Istorijom ima malo veze.

cerski
sevarlica sevarlica 13:54 12.02.2011

Re: Te dve-tri slatke reči o njima...

E baš zbog takvog razmišljanja smo tu gde jesmo danas!!!

Istina mogao si da radiš šta hoćeš sve dok ne spominješ vlast i društveno uređenje. Mogao si da maltretiraš normalne ljude svojom nekulturom(da pečeš paprike na terasi solitera, gajiš kozu u dvorištu ispred zgrade, itd.), koju si dovukao sa neke čuke u grad, jer si "zaslužan".

To da nije opljačkao Srbiju je takođe laž. Od 1945 do 1955-e je uništen kompletan stručno-ekonomski, privredni i trgovački kadar. Imovina i privredno poslovanje su istrgnuti iz ruku poslovnih ljudi i poklonjeni neznalicama. Skoro cela privreda juga Srbije i Šumadije je prebačena u Hr i BiH zbog lažne zavade između Majstora i brkatog kasapina.
Na sve to treba dodati da su ovi današnji deca i unuci te bande i da su od njih učili školu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:44 12.02.2011

Re: Te dve-tri slatke reči o njima...

blekburn



-B. Djelić, šareni štiglić



Mislio si na B. Đelića, šarenog štiglica?


dragan7557 dragan7557 20:25 12.02.2011

Re: Te dve-tri slatke reči o njima...

Imovina i privredno poslovanje su istrgnuti iz ruku poslovnih ljudi i poklonjeni neznalicama.


Ostaje nam nada da sigurno tajkuni dobročinitelji srpskog naroda neće dozvoliti da se ponovi.

Naravno da najvernije sluge propalog poretka postaju najljući protivnici kada
Istina mogao si da radiš šta hoćeš sve dok ne spominješ vlast i društveno uređenje.

citirano ograničenje prestane da važi.


cerski
tsunade tsunade 08:11 13.02.2011

Re: Te dve-tri slatke reči o njima...

Krkobabić, budućnost Srbije


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:00 13.02.2011

Re: Te dve-tri slatke reči o njima...

sevarlica

Od 1945 do 1955-e je uništen kompletan stručno-ekonomski, privredni i trgovački kadar. Imovina i privredno poslovanje su istrgnuti iz ruku poslovnih ljudi i poklonjeni neznalicama.

Ne znam kakva je stručnost i znanje direktora javnih preduzeća danas u Srbiji, ali da umeju da kradu, umeju...recimo oni iz Kolubare.
sevarlica sevarlica 12:25 13.02.2011

Re: Te dve-tri slatke reči o njima...

Ne znam kakva je stručnost i znanje direktora javnih preduzeća danas u Srbiji, ali da umeju da kradu, umeju...recimo oni iz Kolubare.


Nismo se razumeli, nisam ja ni spominjao ove danas.Mada je ovo danas samo nastavak prošlih vremena. Poenta je u tome da mi idemo nizbrdo svo vreme, i da danas veliki broj ljudi veliča lopove od pre 30-40-50 godina, koji su samo bili manji lopovi nego ovi danas.

Moje mišljenje je da je problem sistemski. Taj vrus smo pokupili za vreme komunizma, a to je "društvena imovina" i "radničko samoupravljanje"
Činjenica je da kad je nešto svačije, nije ničije. Ni jedan direktor javnog, društvenog ili državnog preduzeća neće gledati to preduzeće kao svoje i zato ga neće ni čuvati.
sevarlica sevarlica 12:32 13.02.2011

Re: Te dve-tri slatke reči o njima...

Ostaje nam nada da sigurno tajkuni dobročinitelji srpskog naroda neće dozvoliti da se ponovi.

Naravno da najvernije sluge propalog poretka postaju najljući protivnici kada

Istina mogao si da radiš šta hoćeš sve dok ne spominješ vlast i društveno uređenje.


citirano ograničenje prestane da važi.


cerski



Ti isti tajkuni su bili poluga vlasti u vreme Majstora, svi su došli iz porodica koje su sticale otimačinom i svoj lopovski zanat su učili u društvenim preduzećima.

Postoje tajkuni svugde u svetu, sve države su prošle prvo veliku otimačinu za bolju poziciju. Samo je razlika što mi nemamo državne institucije koji imaju integritet da kažu DOSTA.
jedan.kub jedan.kub 23:44 11.02.2011

Bravo za tekst

pročitala sam sve. Od ona tri scenarija ne vidim da će nam biti bolje, a čini mi se ni od rekonstrukcije jer se radi o već vidjenom.
Nisam bila optimista ni 2000 5. oktobra, jer je opravdanje za sve nepravilnosti i pljačku države bilo tranzicija, a nije moralo tako da se dogodi.
Preporuka
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:03 12.02.2011

Re: Bravo za tekst

jedan.kub
Od ona tri scenarija ne vidim da će nam biti bolje, a čini mi se ni od rekonstrukcije jer se radi o već vidjenom.


Scenario po kome će nam biti bolje još uvek nije napisan, a od ovih na vlasti i onih u opoziciji i nema ko da ga napiše, bez obzira što je Čeda dipl. dramaturg. Čekamo novog scenaristu.
Hvala na preporuci i poz.
blekburn blekburn 00:09 12.02.2011

Re: Bravo za tekst

Vojislav Stojković
jedan.kub
Od ona tri scenarija ne vidim da će nam biti bolje, a čini mi se ni od rekonstrukcije jer se radi o već vidjenom.


Scenario po kome će nam biti bolje još uvek nije napisan, a od ovih na vlasti i onih u opoziciji i nema ko da ga napiše, bez obzira što je Čeda dipl. dramaturg. Čekamo novog scenaristu.
Hvala na preporuci i poz.


Nije još napisan kažeš, evo onda da ga napišem: u Srbiji može da bude bolje isključivo ako se zabrane zakonom sve političke stranke, ljudi koji su vladali na bilo koji način od 1990-2010. Svi ostali scenariji su šuplji, nemogući i neizvodljivi.
dragan7557 dragan7557 00:34 12.02.2011

Re: nešto fali

Nije još napisan kažeš, evo onda da ga napišem: u Srbiji može da bude bolje isključivo ako se zabrane zakonom sve političke stranke, ljudi koji su vladali na bilo koji način od 1990-2010. Svi ostali scenariji su šuplji, nemogući i neizvodljivi.


Hipotetično, ako bi došlo do Zabrane narečenih Stranaka, ista lica bi istog časa "preletela" u dozvoljene šalteruše koje bi opet radile sa naravno istim strankama na isti način, i svakako na istom predmetu.

Toliko o hipotezi zabrane. Spomenuti demokrata - neoliberal je dobar primer kako se to radi a nije jedini.

cerski
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:48 12.02.2011

Re: nešto fali


u Srbiji može da bude bolje isključivo ako se zabrane zakonom sve političke stranke, ljudi koji su vladali na bilo koji način od 1990-2010. Svi ostali scenariji su šuplji, nemogući i neizvodljivi


Tek ovo je neizvodljivo.

Izvodljivo jeste umanjiti moc stranaka. Izmenom izbornog sistema ali ne na nacin kakav se nazire: "personalizovani proporcionalni"
Vec pretezno vecinski sa mozda tek nekim mehanizmima koji bi zastitili manjine.

Voleo bih da vidim kolika bi u tom slucaju bila moc Mladjana Dinkica u parlamentu, koliko bi njegovih clanova pobedilo na izborima i da li bi mogao da obara vlade kad god pomisli da mu je to u interesu.
Super je sto on sad kaze da se ne foliramo i da glasno kazemo da Tadic a ne Cvetkovic odlucuju o vladi, ali sto se on folirao svo ovo vreme nece da prica.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:46 12.02.2011

Re: Bravo za tekst

blekburn
Vojislav Stojković
jedan.kub
Od ona tri scenarija ne vidim da će nam biti bolje, a čini mi se ni od rekonstrukcije jer se radi o već vidjenom.


Scenario po kome će nam biti bolje još uvek nije napisan, a od ovih na vlasti i onih u opoziciji i nema ko da ga napiše, bez obzira što je Čeda dipl. dramaturg. Čekamo novog scenaristu.
Hvala na preporuci i poz.


Nije još napisan kažeš, evo onda da ga napišem: u Srbiji može da bude bolje isključivo ako se zabrane zakonom sve političke stranke, ljudi koji su vladali na bilo koji način od 1990-2010. Svi ostali scenariji su šuplji, nemogući i neizvodljivi.


OK, možda si ti taj scenarista na koga se čeka.
Ipak, moraćeš još malo da ga doradiš kako bi bio opšteprihvatljiv.
blekburn blekburn 12:58 12.02.2011

Re: Bravo za tekst

Vojislav Stojković

OK, možda si ti taj scenarista na koga se čeka.
Ipak, moraćeš još malo da ga doradiš kako bi bio opšteprihvatljiv.


Evo dorade, čiji sam baš ja autor i scenarista:

-Cenim da je politički rasplet u Srbiji vrlo blizu, a u tom smislu kanim da sa razočaranim, opljačkanim, prevarenim, ojadjenim, izneverenim gradjanima ove Srbije, negde u maju mesecu ove godine uradim sledeće:

-Pozvaćemo rabove božje i nebožje da se okupe oko narodne skupštine Srbije, ako ih dodje 200 i više stotina hiljada ljudi, redosled stvari izgledaće ovako>>

-Pozvaćemo sve poslanike republičke skupštine da dodju na radno mesto i parkiraju se u klupe, i slušaju naredbe u narednih par dana>>

-Prvo bi pozvali stručnu službu skupštine, istima bi naredio da uzmu memorandum narodne skupštine na kome bi se ispisao sledeći tekst/zakonski akt: ovim zakonskim aktom se LUSTRIRAJU svi politički delatnici u Srbiji na 99 godina, koji su na bilo koji način vladali Srbijom od 1990-2011.
-Posle bi taj akt dali poslanicima da ga milom, ili silom usvoje/izglasaju, posle toga sa tom odlukom bi naša delegacija otišla u redakciju "Službenog lisa" gde bi im se naložilo da urgentno taj dokumenat objave.
-Posle objave u "Službenom listu", poslanicima bi naredili da izglasaju i raspuste parlament i raspišu vanredne opšte izbore na svim nivoima vlasti.
-Na tim izborima bi mogli da se kandiduju kako vidite samo novi ljudi, s tim što bi naša ekonomska i uspešna dijaspora imala pravo da participira u vlasti 50:50 % sa nama u Srbiji.

P.S. Ovo gore neće moći da bude realizovano samo ako ne dodje kritična masa ljudi, a ako dodje, ovaj scenario će biti realizovan taman moralo da nas izgine milion ljudi.Ali znajući naše političare, vlast trenutnu, o kakvim genetskim kukavicama je reč, predaće se oni sami i slušati ko bele lale novouspostavljenu silu narodne volje.
Štaviše biće srećni ako im se ponudi kućni pritvor na neodredjeno vreme dok se ne uspostave novi sistemi vlasti.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:48 12.02.2011

Re: Bravo za tekst

blekburn

Štaviše biće srećni ako im se ponudi kućni pritvor na neodredjeno vreme dok se ne uspostave novi sistemi vlasti.


Si razmišljao o tome da ih zatvorite u parlament, pa neka tamo vladaju? Ja jesam.
jedan.kub jedan.kub 20:55 12.02.2011

Re: Bravo za tekst

Nije još napisan kažeš, evo onda da ga napišem: u Srbiji može da bude bolje isključivo ako se zabrane zakonom sve političke stranke, ljudi koji su vladali na bilo koji način od 1990-2010. Svi ostali scenariji su šuplji, nemogući i neizvodljivi.

Zaboravio si da navedeš od 1945 jer svi sadašnji su njihovi i kadrovi i pomalo u srodstvu.
sevarlica sevarlica 11:32 14.02.2011

Re: nešto fali

hoochie coochie man

u Srbiji može da bude bolje isključivo ako se zabrane zakonom sve političke stranke, ljudi koji su vladali na bilo koji način od 1990-2010. Svi ostali scenariji su šuplji, nemogući i neizvodljivi


Tek ovo je neizvodljivo.

Izvodljivo jeste umanjiti moc stranaka. Izmenom izbornog sistema ali ne na nacin kakav se nazire: "personalizovani proporcionalni"
Vec pretezno vecinski sa mozda tek nekim mehanizmima koji bi zastitili manjine.

Voleo bih da vidim kolika bi u tom slucaju bila moc Mladjana Dinkica u parlamentu, koliko bi njegovih clanova pobedilo na izborima i da li bi mogao da obara vlade kad god pomisli da mu je to u interesu.
Super je sto on sad kaze da se ne foliramo i da glasno kazemo da Tadic a ne Cvetkovic odlucuju o vladi, ali sto se on folirao svo ovo vreme nece da prica.



Vala baš lepo rečeno. Većinski izborni sistem je bliži glasačima na lokalu. Samo bi uz sistem trebalo promeniti i broj izbornih jedinica. Možda i da se podeli parlament na 2 doma koji će se birati na direktnim izborima. Prvi da bude sačinjen od predstavnika svih opština( narodna skupština) izabranim većinskim sistemom i drugi koji će se birati na globalnom nivou cele zemlje (vlada), pa da vidimo da li će prolaziti razni idiotski zakoni i propisi kad skupština bude 50% sačinjena od raznih grupa građana.
G r o f G r o f 00:15 12.02.2011

šuplji cinizam...

Jer, oni koji stiroporom čuvaju stražnjicu od prehlade, teško da mogu bilo koga oboriti, a kamoli vlast.


Neko ko može skupiti 70 000 ljudi da čuju desetak besmislenih rečenica zaslužuje malo veći respekt. Posebno opasno je delovala mirna atmosfera na skupu.Ljudi su se skupili a da nije aktiviran ni jedan niski poriv.Da sam na mestu vlade zamenio bih pošalice na račun stiropora dubokim razmišljanjem.
cult cult 00:19 12.02.2011

Re: šuplji cinizam...

Posebno opasno je delovala mirna atmosfera na skupu

Mnogo opasnije od Vulina, Milanke i magistra.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:27 12.02.2011

Re: šuplji cinizam...

G r o f
Jer, oni koji stiroporom čuvaju stražnjicu od prehlade, teško da mogu bilo koga oboriti, a kamoli vlast.


Neko ko može skupiti 70 000 ljudi da čuju desetak besmislenih rečenica zaslužuje malo veći respekt.

Neka vlast respektuje Nikolića, ako mora, ja ne moram.
dragan7557 dragan7557 00:46 12.02.2011

Re: šuplji cinizam...

Neka vlast repektuje Nikolića,

Svaka Vlast ceni onoga ko joj je neophodan, sve dok postoji neophodnost.

cerski
deki-the-boy deki-the-boy 00:29 12.02.2011

Zao mi je ali...

Rekonstrukcija ili obaranje Vlade


Nazalost ni jedno ni drugo nam ne donosi nista bolje vec samo trosi vreme, a vreme je novac.Ja bih ipak nesto trece izabrao, a to je obaranje skrivenog dela one prave vlasti u liku i delu (ne)pristojno bogatih, koji gle cuda jos uvek nisu nista dali za "most".
Ako se vratimo u blisku proslost vidimo da su oni upravljali svim i svacim, a one sa kojima nisu mogli su fizicki likvidirali.
Mislim da se sva opoziciona snaga i energija u narodu ako je jos uvek i ima trosi u prazno.
Zar neko misli da je taj Dragin ili onaj sto pravi sajtove i cisti Srbiju, sposobni da bilo sta odluce.

Te dve-tri slatke reči o njima...

Da upravo to su marionete, a konce vuce neko drugi.
Nama treba Egipat, ali ne protiv vlasti (mislim moze i protiv njih, nece da skodi) vec protiv vlasnika nepristojnog kapitala tj. svih onih koji su ostali posle Milosevica.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:40 12.02.2011

Re: Zao mi je ali...

Ima li besplatnog ručka:

dragan7557 dragan7557 01:12 12.02.2011

Re: Zao mi je ali...

Vojislav Stojković
Ima li besplatnog ručka:


Naravno da ima, za vlast je sve besplatno i još pride bogami, pa i bakšiša i malo po malo nakucka se milonče € očas.

Tu su i prvatna preduzeća, pardon, po novom Biznisi, pa malo korupcije i tako malo po malo.....

Veseli Marko je pola vina davao Šarcu a čestiti car mu zamerio.

cerski
Dr M Dr M 00:34 12.02.2011

Šah


Pacer Tadić je igrao konjima i sad je pred matom.
Obzirom da kibiceri najbolje vide, evo mu savet.

Neka žrtvuje topove, Milosavljevića, Dulića itd. ( medju njegovim figurama ima više od dva topa) i neka igra damom, Gordanom Čomić.

Šteta za blogb92, velika korist za partiju.

Valjda vidi da su crni pioni već na poljima b3 i b4.
cult cult 00:36 12.02.2011

Re: Šah

Neka žrtvuje topove, Milosavljevića


Hm. Nisam siguran da Tadić može da odluči o Milosavljeviću.
Deltosavljević tu zastupa interese gazde.
Dr M Dr M 00:46 12.02.2011

Re: Šah

Nisam siguran da Tadić može da odluči o Milosavljeviću.


Nisam ni ja, ali ako to ne može, možda će morati da otvara privatnu ordinaciju za psihoterapiju u kojoj će biti jedini pacijent.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:55 12.02.2011

Re: Šah

Dr M


Obzirom da kibiceri najbolje vide, evo mu savet.

A da igra lauferom?


Dr M Dr M 00:59 12.02.2011

Re: Šah

A da igra lauferom?


Činjenica je da je i do sada igrao levim lauferima, rezultat je vidljiv..
cult cult 01:01 12.02.2011

Re: Šah

ali ako to ne može, možda će morati da otvara privatnu ordinaciju za psihoterapiju u kojoj će biti jedini pacijent.

: )

Ne znam dal si primetio da se uopšte ne kalkuliše po novinama o Deltosavljevićevom odlasku, a mislim da je najodurniji gradjanstvu. Dragin, Čiplić, pa i ona čudna ministarka finansija čak. Ali o njemu ništa.

Mislim da će DS da se uruši samo.
Neizreciva bezidejnost, mediokritetstvo i nesposobnost.
Vidiš da je kraj neke stranke kad na njeno čelo bivaju postavljeni likovi kao ona Trivan. Imao je i JUL takve. I SPS...onog Šuvakovića na kraju.
To je to.
Fin. The End.
Dr M Dr M 01:12 12.02.2011

Re: Šah

To je to.
Fin. The End.


Bojim se da si u pravu.

Medjutim, ponekad sam kao onaj doktor koji pokojniku daje veštačko disanje i na grobljanskim vratima, samo da ga ne prepusti grobaru.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 01:17 12.02.2011

Re: Šah

Mislim, doktore, da je u slučaju pacijenta DS reč o komi, a ne o kliničkoj smrti.
dragan7557 dragan7557 01:26 12.02.2011

Re: važi za sve pacijente

Vojislav Stojković
Mislim, doktore, da je u slučaju pacijenta DS reč o komi, a ne o kliničkoj smrti.


Klinička smrt je najčešće posledica pada u komu.

cerski
dragan7557 dragan7557 01:29 12.02.2011

Re: Šah

Vojislav Stojković
Dr M


Obzirom da kibiceri najbolje vide, evo mu savet.

A da igra lauferom?



Vala ovaj laufer ti je pred lipsavanjem od starosti. Bar tako izgleda na slici, mada nezna koga treba da predstavlja.

cerski
Dr M Dr M 01:29 12.02.2011

Re: Šah

Mislim, doktore, da je u slučaju pacijenta DS reč o komi, a ne o kliničkoj smrti.


Vrlo komplikovano za Dg., zbilja.

EEG nalaz izgleda ovako: $$$$$$$$$
EKG ovako %%%%%%%%%%%%%%

A ceo konzilijum oko njega ovako
dragan7557 dragan7557 01:31 12.02.2011

Re: dijagnoza

EEG nalaz izgleda ovako: $$$$$$$$$

Valjda €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€

Od medicinskih grešaka umiru mnogi pacijenti.

cerski
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 01:35 12.02.2011

Re: Šah

Nije bitna dijagnoza, bitna je terapija. Iako laik preporučio bi:
Th: više uzastopnih elektrošokova, a zatim četvorogodišnju rehabilitaciju u opoziciji.

Dr M Dr M 01:37 12.02.2011

Re: dijagnoza

dragan7557
EEG nalaz izgleda ovako: $$$$$$$$$

Valjda €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€

Od medicinskih grešaka umiru mnogi pacijenti.

cerski


Naš aparat zastareo, nema ono EE

Ovaj pacijent neće da strada od lekarske greške nego od duge autointoksikacije.
Dr M Dr M 01:43 12.02.2011

Re: Šah

Th: više uzastopnih elektrošokova, a zatim četvorogodišnju rehabilitaciju u opoziciji.


To će i da se desi, struja nam je i tako nejjeftinja u regionu

Na rehabilitaciji samo `leba i vode i vežbe disanja na čistom vazduhu.
dragan7557 dragan7557 11:32 12.02.2011

Re: dijagnoza

Ovaj pacijent neće da strada od lekarske greške nego od duge autointoksikacije.


Smrt je uvek Imperativ bez obzira na razloge.


cerski
Hansel Hansel 11:37 12.02.2011

Re: Šah

Dr M
EEG nalaz izgleda ovako: $$$$$$$$$
EKG ovako %%%%%%%%%%%%%%



Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:52 12.02.2011

Re: dijagnoza

dragan7557

Smrt je uvek Imperativ bez obzira na razloge.




dragan7557 dragan7557 20:08 12.02.2011

Re: dijagnoza

Vojislav Stojković
dragan7557

Smrt je uvek Imperativ bez obzira na razloge.





Ja imam utisak da se ipak radi o Nemanji ili.....????

cerski
jedan.kub jedan.kub 21:05 12.02.2011

Re: Šah

Dr M
Nisam siguran da Tadić može da odluči o Milosavljeviću.


Nisam ni ja, ali ako to ne može, možda će morati da otvara privatnu ordinaciju za psihoterapiju u kojoj će biti jedini pacijent.


Ja mislim da bi bilo bolje da svi idu na grupnu psiho-terapiu sa nekim terapeutom sa strane, jer su svi opasno oboleli.
vojislav948 vojislav948 09:31 12.02.2011

na vidiku


Vidim diku na vidiku..

Sumnjivo je ovo što SPS u vladajućoj koaliciji izbija u prvi plan sa izjavama. Koferče su zataškali. Šef im je malo duže ostao u SAD na visinskim pripremama. E sad kada se uzme trenutni odnos snaga opasno su osnaženi oni koji su 5.oktobra navodno srušeni. Sve u svemu 5.oktobra nije urađeno ništa, a desilo nam se svašta. Teško je u ovom bezakonju predvideti razvoj situacije. Ono što je potpuno jasno je da je DS potpuno izgubila kompas i bez obzira na "savršen" program do 2022. oni su van upotrebe. Nažalost u Srbiji nema stranke na vidiku koja ima diku. Sve je ponovo na građanima, na njima je da iznedre nove ljude koji zaista imaju šta da ponude. Srbija mora krenuti od početka u korenite i suštinske promene i to prvo u sveri zakonske regulative i potpunom preuređenju svih institucija. Ubeđen sam da će se to dogoditi, ali kada e to ne mogu pogoditi. Trebalo bi brzo, ali da ne bude kuso.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:56 12.02.2011

Re: na vidiku

vojislav948

Sve je ponovo na građanima, na njima je da iznedre nove ljude koji zaista imaju šta da ponude.


Samo sam delimično saglasan.
Ništa građani ne mogu sami, bez građanki, a pogotovo ne mogu iznedre nove ljude.
dali76 dali76 09:46 12.02.2011

...bez dobrog naslova

Vec sam jednom pominjao na svom blogu profesora sa Oksforda Joel Hellman-a.
Ovaj eminentni politicki naucnik objavio je 1998 naucni rad pod nazivom:
The politics of partial reforms in postcommunist transitions “
Do objavljivanja ovog rada vjerovalo se da su najveci gubitnici tranzicije ( osiromaseni radnici, penzioneri, te masa nezaposlenih) ustvari najveci kocnicari da se tranzicija privede kraju.
Logika ovakve teorije bila je prilicno jednostavna. Vlada da bi sprovela prilicno bolne reforme po drustvo mora da donese prilicno nepopularne mjere.
Opozicija ovo koristi I svojim populistickim , obicno nerealnim, obecanjima lako rusi reformsku vladu na izborima , bili oni privremeni ili ne.
Svjesna ovakve situacije vladajuca elita sama donosi neke populisticke mjere (povecanje plata I penzija napr.) ne bi li nekako ugodila osiromasenim glasacima I na ovakav nacin sama koci reforme.
Onda je pomenuti professor u pomenutom clanku izvrnuo ovakvu teoriju naopacke tvrdeeci da su najveci kocnicari tranzicije ne njeni najveci gubitnici vec upravo obratno, njeni najveci dobitnici.
Novivlasnici bivsih drzavnih poduzeca koji su ista opljackali, vlasnici banaka, tajkuni, I mafijasi su ona grupa ljudi koja zeli da tranzicija traje sto je duze moguce, da se sto je duze moguce odgodi zavrsetak uspesne tranzicije koja donosi vladavinu prava, ukidanje monopola .
Naravno kraj uspesne tranzicije oznacio bih kraj njihovih enormnih zarada u mutnim vodama stanja “cardak ni na nebu ni na zemlji, eufemisticki nazvanim tranzicija.
Kako pise list danas , a jucer prenosi b92, na prosloj sjednici vlade G17+je trazila izmjene predloga zakona o financiranju politickih stranaka.
Izvori lista DANAS su anonimni. Koga se to boje anonimni izvori? Vrha svoje partije ili onih koji partiju financiraju?
Ministar Dinkic trazi da se izuzme stavka zakona koja agenciji za borbu protiv korupcije daje financijska sredstva da kontrolise primenu zakona o financiranju politickih stranaka.
Ne treba mnogo logike da se zakljuci kome to nije u interesu da se pomenuta agencija mnogo bavi stvarima ko daje novac, koliko daje novca politickim partijama u Srbiji.
Kao sto ne treba mnogo logike ko stoji iza ,pazi majku mu, anonimnog tkzv novinskog clanka iz Novosti koji se obrusio na Vericu Barac.
Tajkuni su, sasvim je ocigledno, jedna mocna hobotnica koja svoje pipke ima kako u mnogobrojnim medijima tako u relevantnim politickim partijama.
Bilo kakva rekonstrukcija vlade ili bilo kakva smjena vlasti na prevremenim izborima ostavila bi iste tajkune I najgore njihove interese na vlasti.
Sa druge strane, politicka elita niti ima hrabrosti niti zelje da dovrsi tranziciju sto bi neminovno znacilo vladavinu prava.
Mnogo je “srpskih Sanadera” medju politicarima koji bi morali iza resetaka kad bi Srbiju barem malcice obasjala vladavina zakona.
Zato je paklenoj koaliciji korumpiranih ali I nesposobnih & kukavickih politicara I jakih tajkuna I te kako stalo da tranzicija traje vjecno po cjenu da cjelu zemlju posalju u vjecna lovista.
Zato im smeta Verica Barac I malobrojni hrabri ljudi u Srbiji koji “previse” pricaju, koji previse talasaju ili previse svetla bacaju na mracne uglove korupcije.
Za sve to vreme tkzv samoprozvana intelegencija iz kruga pescane dvojke sadomazohisticki uziva u vlastitoj pameti medju “glupom rajom “
Kao nadobutni profesori Basara and co. sadomazohisticki uzivaju u spredanju sa narodom.
Kao da jedva cekaju da bude sto gore pa da u svojoj uzvisenoj superiornosti mogu puku izjaviti :aha jesmo vam rekli stoko jedna zaglupljena?
Ali iskreno verujem da u Srbiji ima hrabrih, kreativnih ljudi koji imaju snage volje I zelje se organizirati , praviti gradjanske inicijative , koristiti internet , sve sto mogu ne bi li pritisnuli ovu srpsku politicku elitu .
Kao neko sto zivi daleko I koji nema mnogo prava da se buni spreman sam da pomognem sa svim onim sto umem I mogu.
Ps
Izvinjavam se Vojislave na ovom blog komentaru.

dragan7557 dragan7557 10:48 12.02.2011

Re: ...bez dobrog naslova

Do objavljivanja ovog rada vjerovalo se da su najveci gubitnici tranzicije ( osiromaseni radnici, penzioneri, te masa nezaposlenih) ustvari najveci kocnicari da se tranzicija privede kraju.
Logika ovakve teorije bila je prilicno jednostavna. Vlada da bi sprovela prilicno bolne reforme po

Logika iste hipoteze je nametnuta od strane neoliberalnih krugova uz pomoć Milton Fridmanovih sumanutih ideja o Ekonomiji a promoteri su od strane krupnog kapitala preuzeti mediji.
Onda je pomenuti professor u pomenutom clanku izvrnuo ovakvu teoriju naopacke tvrdeeci da su najveci kocnicari tranzicije ne njeni najveci gubitnici vec upravo obratno, njeni najveci dobitnici.
Novivlasnici bivsih drzavnih poduzeca koji su ista opljackali, vlasnici banaka, tajkuni, I mafijasi su ona grupa ljudi koja zeli da tranzicija traje sto je duze moguce, da se sto je duze moguce odgodi zavrsetak uspesne tranzicije koja donosi vladavinu prava, ukidanje monopola .


Jedino što se ovde da primetiti da retrogradni povratak ljudskog društva u stanje primitivnog kapitalizma je da ono što se u sadašnjim kapitalističkim društvima naziva tranzicijom nije "prirodan" već nametnut proces ekonomske i moralne degradacije društva, koji je u potpunosti sličan procesima posle Francuske Revolucije prilikom pokušaja restauracije Feudalizma.

Svak onaj ko veruje da je Kapitalizam večni poredak, nije pri čistoj svesti.

Sko ko veruje da je "Komunizam" definisam prema Marksovim idealima diktature komunističke partije neki obećani Raj, je još manje pri zdravoj pameti.

cerski
zipo_64 zipo_64 10:59 12.02.2011

Nemoc nacije

Nema nikaakve greske da danasnjom aktuelnom vladom Srbije jos manje sa opozicijom.
Ni danas ni u vreme Slobe- slobode
Ja sam pobegao od naroda koji bira vlast ili opoziciju. Shvato vrlo brzo da su vlast i opozicija samo slika i prilka njihovih biraca. Sobzirom da nece biti izbora da se bira narod najbolje put pod noge
Naravno da ce te se zadovoljiti nekakvom rekonstrukcijom.Vec videno koliko puta u toj zemlji, jahace vas Tadic i kompanija jos dugo. Izacice uskoro na TV razmahace se pokazati da je drzavnik i to ce biti dovoljno. Za par godina kad na kraju shvatite da je to bila samo sarena laza izabracete Tomu ili Vucica koji ce najmanje deceniju da vas prevode zedne preko vode. Nece te imati izbor kao danas,secanje na ove danasnje ce biti veoma ruzno. Posle verovatno su radikali na redu. I tako u nedogled.
Dobijace te samo ono sto ta zemlja zasluzuje.
Jednostavno
Hansel Hansel 11:35 12.02.2011

Re: Nemoc nacije

Ne bi možda tranzicija bila toliki problem da se zaista odigravala po nekim kriterijumima - da se zna poreklo kapitala, da ne sme da se menja delatnost preduzeća (bar ako nije iamlo gubitke) i sl.

Drugo, ni tranzicija, tj. prelazak u kapitalizam nije trebalo da bude ideologija - nikako sem ideologijom (ili baš krajnje lošom namerom) ne mogu da objasnim pritisak da je preduzeće koje nije imalo kupca moralo da ide u stečaj. Zašto bi moralo ako nije imalo dugove? Zašto nije bilo moguće ostaviti ga da posluje, ako je sposobno, i obezbeđuje (bez državnih dotacija!) egzistenciju svojim zaposlenima? Ako nije smelo da se više zove "društveno" - mogle su se akcije dati radnicima, bez obzira koliko to nekome bilo slično onom "Fabrike radnicima", ili da ti na otplatu u visini stečajne mase... (Pisalo se pr eneki mesec o nekoj fabrici mineralne vode za koju je kupljena i oprema i koja zvrji prazna godinama, a mineralna voda otiče u potok.) Zašto je dopušteno da medije otkupljuju mesari, ciglari, pekari (one malo veće ljudi poput Beka) i od njih prave svoje prćije, iz kojih su proterani svi profesionalni kriterijumi? Itd.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:55 12.02.2011

Re: ...bez dobrog naslova

dali76

Onda je pomenuti professor u pomenutom clanku izvrnuo ovakvu teoriju naopacke tvrdeeci da su najveci kocnicari tranzicije ne njeni najveci gubitnici vec upravo obratno, njeni najveci dobitnici.

Profesorov kopernikanski obrt nije ništa novo za većinu gubitnika tranzicije.

Recimo, mnogi su spremni da ustvrde da Mladića, jednog od ključeva za približavanje EU, ne kriju njegovi saborci i kojekakvi udbaši, već baš tajkuni. Jer, kao što se zna - bez potpune saradnje sa Hagom, nema Srbije u EU.
dragan7557 dragan7557 13:13 12.02.2011

Re: Nemoc nacije

Drugo, ni tranzicija, tj. prelazak u kapitalizam nije trebalo da bude ideologija -

Tranzicija NIJE prelazak u kapitalizam već u korporatizam.

Kada velike korporacije preuzmu najveći deo kolača nacionalne privrede zahvaljujući povezanim ljudima i interesima, koji se zbog svojih korporativnih interesa dovode na lokalnu vlast (karakteristično za post industijalizam a osobito izraženo u današnjim neoliberalnim tendencijama) onda se to predstavlja kao tranziciona potreba.

Recimo da je neko u Srbiji prilikom prodaje Beočina, objavio da je Hilary Klinton 1991-92 bila član borda direktora firme La Farge, prodaja najveće cementare na Balkanu a u kontekstu bombardovanja Srbije, bi svakako tekla drukčije. Naravno i poklanjanje Železare u Smederevu "našim" nosi iste karakteristike.

cerski
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:04 12.02.2011

Re: Nemoc nacije

zipo_64

Ja sam pobegao od naroda koji bira vlast ili opoziciju. Shvato vrlo brzo da su vlast i opozicija samo slika i prilka njihovih biraca. Sobzirom da nece biti izbora da se bira narod najbolje put pod noge


Putuj igumane i ne brini za manastir.
miloradkakmar miloradkakmar 10:52 12.02.2011

Vlada

Vlada vlada, a narod se vlada.
Vlada pada , a narod se nada.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana