Gost autor| Planeta| Politika

EGIPAT: pogled s leva

Bojan Budimac RSS / 12.02.2011. u 22:02

Mediji će sada pokušati da ubede i nas i Egipćane da je priča uglavnom završena. Vojna hunta je dala kontradiktorna obećanja dvema stranama ("inostranstvu" i svojim građanima), a neće biti "interesantno" da se izveštava koga će da proba da prevesla.

Hossam.12779.jpgJedna od najneispričanijih priča glede egipatske revolucije je udeo radničkog pokreta. O svemu se škrabalo, fejsbuku&tviteru, paranoisalo se (i dalje se to čini) o udelu Muslimanskog bratstva (tone mastila i piksela) itd. Egipatski radnici, kao i u prethodnih pet godina, nisu bili tema, koja će zaokupiti globalne medije. Čisto da malo popunim tu rupu, kao i da pružim uvid u jedno razmišljanje dan posle, prenosim današnji blog egipatskog novinara, blogera i aktiviste Hosama el Amalavija.

 

 #Jan25 Radnici, srednja klasa, vojna hunta i permanentna revolucija

 Od juče, zapravo i ranije, aktivisti koji predstavljaju srednju klasu pozivaju Egipćane da prestanu sa protestima i da se vrate na posao u ime patriotizma, pevajući jednu od najsmešnijih uspavanki "hajde da gradimo novi Egipat," "hajde da radimo više nego ikad," itd. Ako niste znali zapravo Egipćani su već među narodima koji najviše rade na svetu...

Ti aktivisti žele da poverimo Mubarakovim generalima tranziciju ka demokratiji ̶ istoj hunti koja je bila kičmeni stub njegovoj diktaturi tokom proteklih 30 godina. Dok verujem da će Vrhovni savet oružanih snaga, koji prima 1,3 milijarde dolara od SAD, na kraju omogućiti prelaz na "civilnu" vlast, uopšte ne sumnjam da će to biti vlada koja će garantovati nastavak sistema koji nikad neće dirnuti armijske privilegije, sistema koji drži oružane snage kao instituciju koja će imati poslednju reč j politici (kao na primer u Turskoj), sistem koji će garantovati Egipat koji prati spoljnu politiku SAD, bilo da je to neželjeni mir sa aparthejd državom Izrael, sigurni prolaz američkoj vojnoj mornarici kroz Suecki kanal, nastavak opsade Gaze i izvoz prirodnog gasa Izraelu po subvencionisanim cenama. "Civilna" vlada ne znači članove kabineta koji ne nose vojne uniforme. Civilna vlada znači vladu koja u potpunosti predstavlja zahteve i želje egipatskog naroda bez ikakve intervencije armije. A teško da će to biti postignuto ili dozvoljeno od strane hunte.

Vojska je vladajuća institucija u ovoj zemlji od 1952. Njeni lideri su delovi establišmenta. Dok su mladi oficiri i vojnici naši saveznici, ni za sekundu ne smemo dati poverenje generalima. Šta više, ti vojni lideri moraju biti predmet istrage. Ja želim da znam više o njihovoj umešanosti u ekonomski sektor.

Sve klase u Egiptu su uzele učešća u ustanku. Na trgu Tahrir mogli ste naći sinove i ćerke egipatske elite zajedno sa radnicima, srednjom klasom i urbanim siromašnima. Mubarak je uspeo da otuđi sve socijalne klase u društvu uključujući velik deo buržoazije. Međutim, setite se da je tek kad su masovni štrajkovi krenuli pre tri dana režim počeo da se kruni i armija je bila prinuđena da prisili Mubaraka na ostavku jer je sistem došao u opasnost da se sruši.

Neki su bili iznenađeni kad su radnici počeli štrajkove. Ne znam šta da kažem na to. To je potpuno idiotski. Radnici su držali najduže i najpodržavanije talase štrajkova u istoriji Egipta od 1946. Te talase je pokrenuo štrajk Mahale u decembru 2006. (štrajk tekstilnih radnika, prim. prev.). Nije krivica radnika da niste obraćali pažnju na vesti o njima. Svakog dana u poslednje tri godine pokretan je štrajk u nekoj fabrici bilo to u Kairu ili provincijama. Ti štrajkovi nisu bili samo ekonomski, nego i politički.

Od prvog dana našeg ustanka radnička klasa je uzela učešća u protestima. Šta mislite ko su bili demonstranti u Mahali, Suecu i Kafr el Davaru, na primer? Međutim, radnici su bili "demonstranti", a ne obavezno "radnici" ̶ što znači da nisu nastupali nezavisno. Vlada je zaustavila ekonomiju, ne demonstranti, odlukom o policijskom času, zatvarajući banke i radnje. To je bio kapitalistički štrajk sa ciljem terorisanja egipatskog naroda. Tek kada je vlada pokušala da dovede do "normalnosti" u nedelju radnici u fabrikama su počeli da se masovno organizuju i pokrenuli se kao jedan blok.

Štrajkovi pokrenuti ove nedelje su bili ekonomski i politički u isto vreme. Na nekim mestima radnici nisu stavili na listu zahteva pad režima, ali su koristili iste parole kao oni koji su demostrirali na Tahrir trgu, a u mnogim slučajevima, barem o onima o kojima sam uspeo da saznam a siguran sam da ih je bilo više, radnici su sastavili listu političkih zahteva u znak solidarnosti sa revolucijom.

Ovi radnici neće ići kući uskoro. Oni su pokrenuli štrajkove jer više nisu bili u stanju da prehrane svoje porodice. Oni su ohrabreni padom Mubaraka i ne mogu izaći pred svoju decu govoreći im da je armija obećala da će ih hraniti i dati im njihova prava u ne znam koliko narednih meseci. Mnogi štrajkači su podigli dodatne zahteve za osnivanje slobodnih sindikata van korumpirane državne Egipatske sindikalne federacije.

Danas sam počeo da dobijam vesti da hiljade radnika Javnog transporta protestuju u el Gabal el Amaru. Privremeni radnici u željezari Helvan takođe protestuju. Pružni radnici nastavljaju da zaustavljaju vozove. Hiljade radnika šećerane u Havamadiji štrajkuju, a radnici naftne industrije će započeti štrajk sutra sa ekonomskim zahtevima i zahtevima da se smeni ministar Sameh Fahmi i stopira izvoz gasa Izraelu. Vesti o štrajkovima dolaze iz drugih industrijskih centara.

U ovom momentu okupljanje na Tahrir trgu će najverovatnije biti prekinuto. Međutim, sada moramo da odnesemo Tahrir u fabrike. Kako se revolucija nastavlja klasna polarizacija će biti neizbežna. Moramo biti oprezni. Ne smemo stati sada... Mi držimo ključeve oslobođenja celog regiona, ne samo Egipta... Napred sa permanentnom revolucijom koja će ovlastiti ljude ove zemlje direktnom demokratijom odozdo...

Hosam el Amalavi, 12. 02. 2011.

original ovde


********************************

Beleške na margini

Sumnjam da će se sve idealističke želje Hosama ispuniti (bar ne uskoro), ali mislim da je bitno znati da nisu u Egiptu sisali vesla pa da slave dolazak vojne hunte na vlast (nije li ljudski proslaviti prvi neophodni korak ka nekoj demokratizaciji?)

Kao što rekoh juče u update-u to nije završena priča, samo će nastavak biti mnooogo manje fotogeničan.

Atačmenti

Tagovi



Komentari (128)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dr M Dr M 22:23 12.02.2011

Februarski 6. oktobar


Sad dolazi njihov 6. oktobar.

Ako skinu samo vrh, a ne ceo sistem, proci ce kao i mi.

Ali, ako se nadje neko ko ce da menja sistem, treba da nosi oklop.

Za sada, izgleda mi da ce vojska da izadje u susret narodu i da ce generali da budu neprimetni a vladace pukovnici.
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:08 12.02.2011

Re: Februarski 6. oktobar

Ako skinu samo vrh, a ne ceo sistem, proci ce kao i mi.

Teško je to poredivo, ali u suštini tako je.
Za sada, izgleda mi da ce vojska da izadje u susret narodu i da ce generali da budu neprimetni a vladace pukovnici.

Do sada, kako rekoh dole, nisu ispunili nijedan zahtev niti dali neki timeline, a Mubarakovu vladu praktično reinstaliraju (uz neku kozmetiku). Ništa ja njima ne verujem (a fala na pitanju ni mnogi Egipćani).
maca22 maca22 23:13 12.02.2011

Re: Februarski 6. oktobar

Ja zamišljam da je bilo ovako:
Uncle Sam je rekao Mubaraku da je zainteresovan da tamo ostanu ključne stvari kako i jesu, pa je zamolio Mubaraka da ode u penziju uz obećanu zaštitu u i beneficije, da tamo neko drugi nastavi da održava njihove interese.
tsunade tsunade 23:17 12.02.2011

Re: Februarski 6. oktobar

meni sve to izgleda kao nekakva stihija vecha od srpske 5. oktobra. stoga verujem, kod njih moze da proradi neki faktor sreche or something. kad pogledas ko je kod nas vodio so called revoluciju, ako se izuzme djindjich - pa mi takorechi shansu nismo ni imali.
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:29 12.02.2011

Re: Februarski 6. oktobar

Uncle Sam je rekao

Da se uncle Sam išta pitao, Mubarak bi bio danas predsednik Egipta, a sa Tahrir skvera bi se skupljala kaša od ljudske krvi, mesa i mlevenih kostiju. Oficiri na terenu su ti koji su odbili da izvrše naredbu vrhovnog komandanta da tenkovima izgaze demonstrante. Elem, tek posle toga dolazi tvoja priča, ugovorena sa generalima.
maca22 maca22 00:05 13.02.2011

Re: Februarski 6. oktobar

Bojan Budimac
Uncle Sam je rekao

Da se uncle Sam išta pitao, Mubarak bi bio danas predsednik Egipta, a sa Tahrir skvera bi se skupljala kaša od ljudske krvi, mesa i mlevenih kostiju. Oficiri na terenu su ti koji su odbili da izvrše naredbu vrhovnog komandanta da tenkovima izgaze demonstrante.

Čisto hipotetički, zar je Mubarak za taj potez morao da traži dozvolu?
(ovo me podseti na Sadamove vapaje iz 1990. kad je pričao kako je dobio mig da okupira Kuvajt :))
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:18 13.02.2011

Re: Februarski 6. oktobar


Čisto hipotetički, zar je Mubarak za taj potez morao da traži dozvolu?

Ne, naprotiv, bio je nagovaran da to uradi, tako ja mislim. Nešto u stilu: "Pa Mubi, zašto imaš tu armiju, zašto ti dajemo 1.3 milijarde dolara godišnje za nju? Upotrebi je!"
maca22 maca22 00:47 13.02.2011

Re: Februarski 6. oktobar

Bojan Budimac
dajemo 1.3 milijarde dolara godišnje za nju?


Kud mi ova sitnica promače.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:31 13.02.2011

Re: Februarski 6. oktobar

Dr M

Sad dolazi njihov 6. oktobar.

Ako skinu samo vrh, a ne ceo sistem, proci ce kao i mi.

Ali, ako se nadje neko ko ce da menja sistem, treba da nosi oklop.

Za sada, izgleda mi da ce vojska da izadje u susret narodu i da ce generali da budu neprimetni a vladace pukovnici.


gledao sam juce u Nazaretu (full arabique city) na teveu emisiju sa nekim egipatskim i britanskim intelektualcima, i neki stari razroki Egipcanin je vrlo pametno pricao upravo o ovim stvarima, da nije uklonjen sistem, uopste, nego samo jedan crep sa vrha piramide, a da je sve drugo ostalo. Onda ga je neka slatkoreciva i sweetlooking britanska Egipcanka, style-like ko nasha Jasna Bogojevich, ubedjivala da lupa i da je sve lovely, i da su oni uspeli, i egyptian youth i bla, bla, bla, uglavnom je napravila ludim ovog razrokog, kao "ne'ash ti pojma, cale". uglavnom, bivajuci iz srbije, kazem da ce egipcanska radnichka partija imati dosta da se pomuchi dok ne dodje do nekih beneficija od ove promene.
wukadin wukadin 18:40 13.02.2011

Re: Februarski 6. oktobar

i egyptian youth i bla, bla, bla


TwiSter revolucija
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 22:30 12.02.2011

Nema odmora dok traje obnova

U ovom momentu okupljanje na Tahrir trgu će najverovatnije biti prekinuto. Međutim, sada moramo da odnesemo Tahrir u fabrike.

Vrlo pametno smišljeno. Nadam se da će upaliti. KOnstantni pritisak i disanje za vrat vlastima pod parolom "samo vas gledamo"...e sad....ajde da vidimo kako će i to ići sa obzirom da u Egiptu ne postoji institucija sindikata. Možda je sada pravi trenutak da se formiraju
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:43 12.02.2011

Re: Nema odmora dok traje obnova

.e sad....ajde da vidimo kako će i to ići sa obzirom da u Egiptu ne postoji institucija sindikata. Možda je sada pravi trenutak da se formiraju

Jedan od zahteva te šarene revolucionarne koalicije 25.januar je sloboda osnivanja nezavisnih sindikata (kao i partija i NVO-a).

Armija do sada zapravo nije ispunila nijedan zahtev niti govori o nekom planu kako i kada će se toga prihvatiti. Prvi na listi je ukidanje 30-togodipnjeg vanrednog stanja.
sentinel26 sentinel26 12:16 13.02.2011

Re: Nema odmora dok traje obnova

Bojan Budimac

Armija do sada zapravo nije ispunila nijedan zahtev niti govori o nekom planu kako i kada će se toga prihvatiti. Prvi na listi je ukidanje 30-togodipnjeg vanrednog stanja.

Bojane ja potpuno prihvatam tvoje stanovište o MB jer imaš direktna saznanja koja nijesu iz druge ili treće ruke i nijesu dio propagande koja se servira sa Zapada i odavde.
Ne mislim da njihove stavove treba potcjenjivati ili zanemariti ali svako pretjerivanje može da bude kontraproduktivno, svakako beskorisno.

Odstupanje Mubaraka na godišnjicu iranske revolucije je slučajno ili ne, a ako je birao datum onda je htio da pošalje nekome “osvetničku” poruku.

Slučajno ili ne, tek iz Teherana je sa proslave, od Ahmadinedžada demonstrantima u Kairu stigla ovakva poruka :
Vaše je pravo da budete slobodni, vaše je pravo da izrazite volju i suverenitet i izaberete kakav tip vlade i kakve vladare želite”.
Licemjerno obzirom na autora poruke.

Oko ovih saopštenja egipatske armije ja imam drugačije mišljenje.
Prije svega mislim da izjava kako su odbili naređenje za upotrebu oružja protiv demonstranata nije iskrena i da je “namještena” da se smanji odijum građana prema vojsci koju su smatrali a i danas je smatraju Mubarakovom.

Čini mi se da su poruke koje je vojska Egipta slala svima na mobilni poslije odstupanja Mubaraka, znatno dezorijentisale demonstrante.

Poznato je da se o ustanku u Egiptu zuckalo među građanima nekoliko mjeseci prije Tunisa, ali ono što novine ne napišu i televizija ne opiše nije se ni dogodilo.

Al Džazira svo vrijeme pokušava da igra dvostruku ulogu ali joj ne uspijeva.

I ova galerija ljubavi i prijateljstva iz računa govori o prošlosti ali i o budućnosti Egipta.
Everybody (Loves ) Loved Hosni

Revolucije u pošljednjih 10-ak godina :
- Petooktobarska (propala jer se desio obrnuti proces: đeca pojela revoluciju ).
- Ružičasta (propala - lažna bila od početka ).
- Narandžasta (propala - obična simulacija da se dobije više para od Zapada ).
- Bijela (? - viđećemo - pare će da pristižu istim ili većim intenzitetom ).

Hoće li poslije Kalifa I doći Kalif II ? Ili je pad Berlinskog zida zaista bio najava i početak “Novog svjetskog poretka” kako se priča ?

Bojan Budimac Bojan Budimac 13:08 13.02.2011

Re: Nema odmora dok traje obnova

sentinel26

Ne mislim da njihove stavove treba potcjenjivati ili zanemariti ali svako pretjerivanje može da bude kontraproduktivno, svakako beskorisno.

Saglasan potpuno.
Slučajno ili ne, tek iz Teherana je sa proslave, od Ahmadinedžada demonstrantima u Kairu stigla ovakva poruka :
Vaše je pravo da budete slobodni, vaše je pravo da izrazite volju i suverenitet i izaberete kakav tip vlade i kakve vladare želite”.
Licemjerno obzirom na autora poruke.

Takođe saglasan potpuno, niko ne poseduje copyright na licemerje.
Oko ovih saopštenja egipatske armije ja imam drugačije mišljenje.
Prije svega mislim da izjava kako su odbili naređenje za upotrebu oružja protiv demonstranata nije iskrena i da je “namještena” da se smanji odijum građana prema vojsci koju su smatrali a i danas je smatraju Mubarakovom.

Nismo se razumeli oko ovoga, čini mi se. Naime, niko ne tvrdi da su top brass, dakle generali koji su sad zajahali, odbili Mubarakovo naređenje. Ne, naprotiv, oni su izdali to naređenje. Do odbijanja je došlo na nižem operativnom nivou (verujem da se taj Fiskov izveštaj poklapa sa Hosamovim viđenjem) (i ne samo njegovim).

Vojska sada, kao i pre, sve čini da skloni demonstrante sa ulica.

Al Džazira svo vrijeme pokušava da igra dvostruku ulogu ali joj ne uspijeva.
Tačno, evo danas su se vratili u uobičajenu šemu i slabo izveštavaju o sukobima demonstranata sa vaskrslom policijom i kontra-demonstrantima (ovog puta to nisu Mubarakove siledžije, nego oni koje Hosni pominje na početku svog teksta), a o labour nature revolucije nisu nikad.

Da, ostaje nam da gledamo, koliko možemo, kuda će ovo otići, ali ne sumnjam da je ovo, kako god da se okonča, najveći događaj od pada Berlinskog zida. Ako i dovede kalifa umesto kalifa, stvari neće biti iste u regionu, samim tim na svetu.

sentinel26 sentinel26 15:53 13.02.2011

Re: Nema odmora dok traje obnova

Bojan Budimac
Oko ovih saopštenja egipatske armije ja imam drugačije mišljenje.
Prije svega mislim da izjava kako su odbili naređenje za upotrebu oružja protiv demonstranata nije iskrena i da je “namještena” da se smanji odijum građana prema vojsci koju su smatrali a i danas je smatraju Mubarakovom.
Nismo se razumeli oko ovoga, čini mi se. Naime, niko ne tvrdi da su top brass, dakle generali koji su sad zajahali, odbili Mubarakovo naređenje. Ne, naprotiv, oni su izdali to naređenje. Do odbijanja je došlo na nižem operativnom nivou (verujem da se taj Fiskov izveštaj poklapa sa Hosamovim viđenjem) (i ne samo njegovim).
Vojska sada, kao i pre, sve čini da skloni demonstrante sa ulica.


Da, razumio sam ja vrlo dobro saopštenja o tome ko je izdao naređenje za upotrebu vojske a ko nije hteo da izvržava.

Kada je upotreba vojske u pitanju u svim armijama svijeta, viši oficiri su uvijek spremniji za upotrebu oružja a niži su uvijek bliži narodu jer i žive sa narodom.

I u Kini je bilo nižih oficira i vojnika koji nijesu odobravali Tjenanmen ali se našla dovoljna masa spremnih da to urade.

Ja ne mislim da egipatski vojni vrh ne zna istoriju upotrebe vojske protiv naroda i demonstranata.

1990.godine je u Prištini ubijeno 27 demonstranata i to je ostalo i bez ozbiljne analize u srpskom javnom mneniju, a o odgovornosti da ne pričamo. Ne zna se sa kojeg nivoa komandovanja je došla naredba da se puca u demonstrante.

2000-te godine S.Milošević je navodno izdao naredbu za upotrebu vojske i specijalne jedinice - a oni su (patriJotski ) to odbili. I tako je on uspješno prodao opoziciji i Legiju i Pavkovića.
Umjesto da obojicu odmah odnese vrag, tek kasnije ovog drugog je odveo Hag.

Kada vojni (naročito ) dikatori odlaze sa vlasti a zemlju ostavljaju svojim pomoćnicima na upravljanje, oni uvijek ponesu sa sobom što veći deo onoga zajedničkog lošeg, drugim riječima pokušavaju da im smanje breme nasljeđa.

Poslije (privremenog ) odlaska Mubaraka iz Kaira u Hurgadu (? ) naglo su splasnuli zahtjevi za njegovo protjerivanje iz Egipta.

Zato vjerujem da je i ova priča ciljano smišljena radi privremene vojne vlasti, koja će sada da glumi reforme i mnogo šta još..
Njihovi generali misle još dugo da vladaju a inače imaju podugačko iskustvo.
gorran2 gorran2 16:04 13.02.2011

Re: Nema odmora dok traje obnova

1990.godine je u Prištini ubijeno 27 demonstranata

33.
sentinel26 sentinel26 16:59 13.02.2011

Re: Nema odmora dok traje obnova

Upravo je potvr]eno da je Vojni vrh raspustio parlament, suspendovao ustav i formirao komisiju za "promjene" ustava.

Ne znam je li po ustavu Mubarak bio ovlašćen da raspušta parlament ?

Da li je po tom ustavu mogao na bilo koga drugog da "prenese" ovlašćenja ako neće na potpredsednika (kojega neće narod ).

Kako će ovo sada da popiju ovi sa Zapada ?
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:34 13.02.2011

Re: Nema odmora dok traje obnova

Kako će ovo sada da popiju ovi sa Zapada ?

Bez problema, sve to spada u "orderly trnasition" dokle god su generali za volanom. Uostalom, to jesu zahtevi revolucionara. I dalje ignorišu zahtev br 1 ukidanje vanrednog stanja. A za aktivizam mog gosta autora ovo The Higher Military Council will also ban meetings by labour unions or professional syndicates, effectively forbidding strikes je jako loša vest.
sentinel26 sentinel26 18:12 13.02.2011

Re: Nema odmora dok traje obnova

Bojan Budimac
Kako će ovo sada da popiju ovi sa Zapada ?

Bez problema, sve to spada u "orderly trnasition" dokle god su generali za volanom. Uostalom, to jesu zahtevi revolucionara. I dalje ignorišu zahtev br 1 ukidanje vanrednog stanja. A za aktivizam mog gosta autora ovo The Higher Military Council will also ban meetings by labour unions or professional syndicates, effectively forbidding strikes je jako loša vest.


Pa oni su suspenzijom ustava ustvari legalizovali vanredno stanje i time izigrali demonstrante.

Sada je skoro nemoguće ukinuti vanredno stanje bez ustava.
Svaka suspenzija ustava jeste neka vrsta vanrednog stanja, s tim što ne moraju da zovu tako.

Italija se sprema da pošalje vojsku u Tunis zbog velikog broja (5.000 ) imigranata.?
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:25 13.02.2011

Re: Nema odmora dok traje obnova



Pa oni su suspenzijom ustava ustvari legalizovali vanredno stanje i time izigrali demonstrante.

Sada je skoro nemoguće ukinuti vanredno stanje bez ustava.
Svaka suspenzija ustava jeste neka vrsta vanrednog stanja, s tim što ne moraju da zovu tako.

Da, u pravu si, to je i mene zbunjivalo kao kontradiktorno u zahtevima. Po prevodu prof. Huana Kola zahtev na engleskom je: The setting aside of the present constitution and its amendments, kako se to miri sa: Repeal of the state of emergency, which suspends constitutional protections for human rights, immediately. ja zaista ne znam.
rade.radumilo rade.radumilo 22:43 12.02.2011

Pitanje je koliko će uspeti da se održe...

Egipat ima ozbiljan problem, koga je svih godina na vlasti bio svestan čak i Mubarak:
- Egipat ima 80-ak milion stanovnika.
- Obradive površine u egiptu su dovoljne da ishrane oko 50 miliona stanovnika.
Dakle da bi svi imali da jedu, mora da se uveze pozamašna količina hrane.
Bilo ko da je na vlasti nema mnogo manevarskog prostora. Ukoliko ekonomija Egipta ne krene uzbrdo, milioni će umirati od gladi, a tada neće imati šta da izgube izlaskom na ulice. Čak ni prividni ekonomski oporavak nije moguć, obzirom na sredstva koja treba obezbediti svak godine isključivo za prehranu stanovništva.
Ukoliko dođe i do nestabilnosti u državi, turisti će izostati narednih godinu dve iz Egipta, što će dodatno dovesti bukvalno do masovne gladi u državi.
Na stranu sve, ali Mubarak je zapravo uspevao da očuva kakvu takvu ekonomsku stabilnost Egipta tokom tih 30-ak godina i spreči fundamentaliste da ponude "spasenje". Ekonomska kriza u svetu je krenula da se preliva na zemlje Severne Afrike i Bliskog Istoka i labave ravnoteže koje su postojale su krenule da se urušavaju. Sada je samo pitanje u kojim zemljama će očajni i gladni pronaći spas u rečima proroka.
dragan7557 dragan7557 23:08 12.02.2011

Re: Pitanje je koliko će uspeti da se održe...

Ekonomska kriza u svetu

Ne bih ja to zvao ekonomskom krizom, u pitanju je kriza sistema koja je mnogo opasnija. Sistema koji od bogatih kontinuirano stvara još bogatije dok sirotinju (uobičajen je ciničan termin gubitnici, ili socijalno slabiji), sve više obespravljuje. Spomenuto radništvo u zemljama Severne Afrike radi za svoje Patrone užasavajuće dugo radno vreme sa minimalnim i za goli opstanak nedovoljnim naknadama.

Asocijalni sistem koji preko bankarskkog nasilja upravlja ljudskim životima je u krizi a ne Ekonomija.

Svet nikada nije proizvodio više a sirotnja za svoj goli opstanak dobijala manje.

cerski
dragan7557 dragan7557 23:39 12.02.2011

Re: Pitanje je koliko će uspeti da se održe...

- Obradive površine u egiptu su dovoljne da ishrane oko 50 miliona stanovnika.


Egipat bi reformama poljoprivrede u kratkom vremenu bio u stanju da ishrani svoje stanovništvo, a ako bi modernizovao poljoprivredu, čak mogao i da izvozi hranu.

Slično je kao i u Srbiji gde prvo marksistička ideologija a onda sadašnje stanje partokratije, od poljoprivrede čine teškog invalida da ne kažem nedonošče.

Intenziviranjem poljoprivrede (mašinizacija je u Egiptu misaon pojam) edukacijom a naročito razvlašćivanjem veleposednika nad zemljom, bi se dala načiniti čuda.
Naravno ako se umašaju monsanto i slični scenariji, sledi neminovna propast.

cerski

rade.radumilo rade.radumilo 15:07 13.02.2011

Re: Pitanje je koliko će uspeti da se održe...

dragan7557

Egipat bi reformama poljoprivrede u kratkom vremenu bio u stanju da ishrani svoje stanovništvo, a ako bi modernizovao poljoprivredu, čak mogao i da izvozi hranu.


Upravo sam na Tahrir trgu gledao radnika kako zaliva palmino drvo crevom. Od količine vode koju je upotrebio, u Beogradu bi se stvorila bara i potočić sve do kraja trga. U Kairu nije bilo nikakve bare ni potočića već poluvlažno tlo.
Sahara je sila prirode i kao sve sile prirode drži se krutih i egzaktnih zakona, koji ne ostavljaju mnogo manevarskog prostora. Vrlo mala količina "ljudskog tripovanaja" kroz ovakve ili onakve agrarne reforme, mala količina gluposti je dovoljna da uništi i ono poljoprivrede što postoji u Egiptu. Dovoljno je da neko zarad lične koristi ili usled sopstvene gluposti nešto zabrlja i milioni će gladovati, a gladni će uvek utehu i spas potražiti u molitvama, a tada mogu biti regrutovani za bilo šta.
Nisam ekspert, ne znam da li bi za poljoprivredu Egipta bilo bolje da ima malo velikih poseda ili mnogo malih poseda. Ono što znam je ono što sam video i doživeo. Saharu (uopšte pustinju) treba videti i doživeti kako bi čovek donekle shvatio Afganistan, Iran, Palesinu isve što se tamo dešava.
U Srbiji u kojoj niko nikada nije umro od gladi, glupošću svih nas zajedno (počev od političara, pa do nas koji smo glasali za njih) poljoprivredna proizvodnja je upropaštena i Srbija trenutno proizvodi manje hrane nego što joj je potrebno.
Mogu samo da zamislim šta je "malo ljudske gluposti" u stanju da učini u zemljama u kojima 95% teritorije čini pustinja...
maca22 maca22 15:12 13.02.2011

Re: Pitanje je koliko će uspeti da se održe...

rade.radumilo
U Srbiji u kojoj niko nikada nije umro od gladi

Zapravo jeste, bas su pune vesti takvih prica. No to je jer ljudi nisu imali da kupe preskupu hranu.
JJ Beba JJ Beba 22:43 12.02.2011

pamet u glavu

Mi držimo ključeve oslobođenja celog regiona, ne samo Egipta... Napred sa permanentnom revolucijom koja će ovlastiti ljude ove zemlje direktnom demokratijom odozdo...

navijam za njih

i ja rekohjuče, tek sada počinje
Kazezoze Kazezoze 22:50 12.02.2011

...

a radnici naftne industrije će započeti štrajk sutra sa ekonomskim zahtevima i zahtevima da se smeni ministar Sameh Fahmi i stopira izvoz gasa Izraelu.

mislim da će ovo odrediti politiku zapada prema egiptu, a samim tim i dati odgovor na sam uspeh ovih revolucionarnih događanja.
ne verujem da će vojska ući u ovako opasne igre sa izraelom, a opet interesuje me koliko je taj radnički pokret zaista snažan.
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:03 12.02.2011

Re: ...

ne verujem da će vojska ući u ovako opasne igre sa izraelom, a opet interesuje me koliko je taj radnički pokret zaista snažan.

Naravno da neće. Vojska će učiniti sve da sačuva svoj privilegovani položaj, zato i ne treba verovati užirenim oficirima.

Ono što sam ja probao da kažem mojim uvodom je da su očigledni pokušaji da se sadašnje stanje na neki način zacementira. Vojska je obećala da će se pridržavati svih međunarodnih obaveza, a to znači i mir sa Izraelom (nema veze i ne pominje se da Izrael nije ispunio svoj deo tog sporazuma) i prodaju gasa istom po subvencionisanim cenama. Dakle, u očima "međunarodne zajednice" ona je OK.

Postoje priče da se dešavaju neka cenkanja po kojima bi vojsci bilo dozvoljeno da zadrži svoje parče ekonomije (koje nije malo), a da se zauzvrat povuče iz politike. No, to smrdi na truli kompromis na duuugačkom štapu.
dragan7557 dragan7557 23:15 12.02.2011

Re: ...

Naravno da neće. Vojska će učiniti sve da sačuva svoj privilegovani položaj, zato i ne treba verovati užirenim oficirima.

vojska u Egiptu ima sledeću socijalnu strukturu:

Obični vojnici - sirotinja.

Srednji kadar takođe (sa neznatnom prisutnošću srednje klaase).

Viši kadar-srednja klasa

Visoki kadar-društvena elita sa svim svojim privilegijama.

cerski
princi princi 23:26 12.02.2011

Re: ...

Kad smo kod prirodnog gasa i updateova ocekuje se da ce za najvise 5-10 godina Izrael postati neto izvoznik prirodnog gasa.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 23:29 12.02.2011

Re: ...

Egipat, bliski istok i sve zemlje tvz. trećeg sveta (ma-šta.to-značilo) su odolele ekonomskoj krizi iz prostog razloga što oni prave ekonomije nisu ni imali. Ceo narod je bio zarobljenik vladajuće oligarhije koja im je davala 'leba na mrvice..tek toliko da prežive. Slično kao i njihova dogovorena strategija sa Izraelom: "Mi želimo da palestinci gladuju ali ne da i umiru od gladi". Jedna druga kriza se polako prišunjava sima nama a to je kriza hrane. To je u najvećpj meri proizvedeno svim onim prirodnim katastrofama u poslednjih 2- godine a koji ma su pogođeni najveći proizvođači hrane a prvenstveno proizvođači pirinca kojim se hrani 2/3 populacije sveta i koja je smeštena upravo u najsiromašnijim zemljama koje u podpunosti zavise od svoje poljoprivrede. Sa druge strane raste i cena jestivog ulja zbog povećane potražnje biogoriva.
Žito, brašno i ulje su proizvodi koje Egipatska vlada subvencioniše i tako je pokušavala da zadrži kakav-takav socijalni mir.....ali delta Nila polako presušuje. Tu ni subencije ne mogu da pomognu...i tako su se gladni stomaci sjuruli na ulice.
Druga bitna grana ekonomije - turizam...ne treba ni da objašnjavam koliko je krucijalno da se to vrati što pre u normalu jer OGROMAN broj Egipćana radi u toj grani (samo u Šarm el Šejku više od 250000)...a to je grana koja donosi keš i brze pare kojima se mogu zapušiti neke druge rupe...i na kraju Suecki kanal koji im takođe donosi trećinu prihoda na godišnjem nivou...opet keš koji sistematski pristiže. Oni jednostavno moraju da pokušaju kako znaju i imeju ubede nosioce para da je sve ok i da se što pre sjure ovde i donesu svoje pare. Od poljoprivrede se neće ovajditi niti ishraniti....eto samo toliko da kažem...
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:32 12.02.2011

Re: ...


Visoki kadar-društvena elita sa svim svojim privilegijama.

Naravno, pričam o njima, a ni ovaj srednji nije neužiren. Ovde je to isto tako.
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:32 12.02.2011

Re: ...

Kad smo kod prirodnog gasa i updateova ocekuje se da ce za najvise 5-10 godina Izrael postati neto izvoznik prirodnog gasa.

Good for them
dragan7557 dragan7557 23:39 12.02.2011

Re: ...

Ovde je to isto tako.

Gde je ovde?

cerski
dragan7557 dragan7557 23:51 12.02.2011

Re: ...

Egipat, bliski istok i sve zemlje tvz. trećeg sveta (ma-šta.to-značilo) su odolele ekonomskoj krizi iz prostog razloga što oni prave ekonomije nisu ni imali.

Šta je po tebi Prava Ekonomija?
Ceo narod je bio zarobljenik vladajuće oligarhije koja im je davala 'leba na mrvice..tek toliko da prežive.

Baš kao i u Americi i Evropi.
"Mi želimo da palestinci gladuju ali ne da i umiru od gladi".

Ako se Pačestinci zamenu sa imenom nekog drugog naroda, sve ostaje kao i pre.
Jedna druga kriza se polako prišunjava sima nama a to je kriza hrane.

Ista se ne prišunjava već žestoko pogađa osim ostalih i EU
a to je grana koja donosi keš i brze pare

Svako ko poznaje način rada velikih tour-operatora će ti objasniti da lokalno stanovništvo najmanje profitira od turizma. O vlasništvu nad hotelskim lancima da i ne spominjem
Oni jednostavno moraju da pokušaju kako znaju i imeju ubede nosioce para da je sve ok i da se što pre sjure ovde i donesu svoje pare.

Ova krempita podseća na svojevremenu izjavu jednog našeg ministra Bubala, koji obeća da će se u Srbiju sjuriti stranci (već čekaju na granicama sa sve vrećama keš-a) a Srbiji proreče da će u najkraćem roku postati ogromni ekonomski TIGAR Evrope.
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:20 13.02.2011

Re: ...


Gde je ovde?

U Turskoj. Zaboravio si gde živim?
princi princi 01:16 13.02.2011

Re: ...

Egipat, bliski istok i sve zemlje tvz. trećeg sveta (ma-šta.to-značilo) su odolele ekonomskoj krizi iz prostog razloga što oni prave ekonomije nisu ni imali. Ceo narod je bio zarobljenik vladajuće oligarhije koja im je davala 'leba na mrvice..tek toliko da prežive.

Aleksandra, najveci deo egipatske privrede (50%) cine usluge. Ko je poslodavac u sektoru usluga? Drzava. Vise od 50% zaposlenih radi u sektoru usluga. Egipat je dugo vremena ziveo u nekoj specificnoj vrsti arapske socijalicke diktature, i Mubarak je zbog ove krize izgubio poverenje investitora i moc da zaposljava radnu snagu. Znaci, kriza je direktno uticala na dogadjaje u Egiptu samo na drugi, potmuliji i eksplozivniji nacin nego sto je to bilo u razvijenom svetu. I to ne bi trebalo da predstavlja nikakvo iznenadjenje. Jer, posto su podneli prvi udar soka, veliki i mocni su poceli da prenose vibracije nadole, tako da su prosle godine prvo ozbiljne reperkusije krize poceli da osecaju Grci, potom Irci, verovatno ce doci red i na Portugalce i Spance, a najozbiljnije posledice cekaju istocnu Evropu i zemlje Magreba.
dragan7557 dragan7557 08:53 13.02.2011

Re: ...

Bojan Budimac

Gde je ovde?

U Turskoj. Zaboravio si gde živim?

Nisam zaboravio gde si živeo, ali si u međuvremenu mogao da se preseliš u neku drugu. Pošto su sve slične.....a biće iste.


cerski
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 12:45 13.02.2011

Re: ...

dragan7557

Šta je po tebi Prava Ekonomija?
Mislim na ekonomiju otvorenog tržišta gde pobeđuje onaj koji ima bolje robe i usluge....at probam tako jednostavno da kažem
Ceo narod je bio zarobljenik vladajuće oligarhije koja im je davala 'leba na mrvice..tek toliko da prežive.

Baš kao i u Americi i Evropi.
Kada bi oni dobijali ono što Amerikancima i Evropljnima (velikoj većini) daje njihova država ro revolucije nikada ne bi ni došlo.
"Mi želimo da palestinci gladuju ali ne da i umiru od gladi".

Ako se Pačestinci zamenu sa imenom nekog drugog naroda, sve ostaje kao i pre.
Ovo je izjava koju su Egipatske vlasti dale Izraelcima a može da se primeni i na njihov narod.
Jedna druga kriza se polako prišunjava sima nama a to je kriza hrane.

Ista se ne prišunjava već žestoko pogađa osim ostalih i EU
a to je grana koja donosi keš i brze pare

Svako ko poznaje način rada velikih tour-operatora će ti objasniti da lokalno stanovništvo najmanje profitira od turizma. O vlasništvu nad hotelskim lancima da i ne spominjem
Ovde lokalno stanovništvo jako lepo živi od onih "otpadaka" koje dolaze od velikih turoperatera jer po njihovom zakonu svaki tur operater MORA da posluje preko lokalnog tur operatera.
Oni jednostavno moraju da pokušaju kako znaju i imeju ubede nosioce para da je sve ok i da se što pre sjure ovde i donesu svoje pare.

Ova krempita podseća na svojevremenu izjavu jednog našeg ministra Bubala, koji obeća da će se u Srbiju sjuriti stranci (već čekaju na granicama sa sve vrećama keš-a) a Srbiji proreče da će u najkraćem roku postati ogromni ekonomski TIGAR Evrope.

Ne mislim ja ovde na velike investitore i tu buraniju. Mislim na individualce koji su i do sada donosili pare ulažući i kupujući pre svega nekretnine u Egiptu. Englezi i Italijani su davno odustali od Španije kao obećane zemlje i većina njih odlučuje da se penzioniše u Egiptu...i da sa sobom ponese svu svoju ušteđevinu
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:52 13.02.2011

Re: ...

Visoki kadar-društvena elita sa svim svojim privilegijama.

činjenica da su dozvolili mubaraku da se dostojanstveno povuče sve sa svojih 50 do 70 milijardi nečega, govori o umešanosti vojske u sve te rabote.

na kraju krajeva, nijedan predsednik nije bio civil. sve vojna lica.

a žašto bi se mubarak dostojanstevno povukao?
čime je zadužio egipatski narod?

dolarom dnevno?
ili 30godišnjim vanrednim stanjem?

ali nažalost, tako će biti!
ode on sa sve svojom lovom.
tajkuni već otišli.
london prima svaku ološ samo ako ima love...
čist markes!
wukadin wukadin 13:01 13.02.2011

Re: ...

čime je zadužio egipatski narod?

dolarom dnevno?
ili 30godišnjim vanrednim stanjem?


Recimo sa 30 godina mira. Inace bi bilo glavom kroz zid, kao neke druge arapske zemlje.
Anvar Sadat je zaduzio Sinajom, koga bi inace gledali na razglednicama, a Sarm ne bi postojao.
Naser... pa osim Tito-Naser-Nehru, tu je nezavisnost i Asuanska brana.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 13:09 13.02.2011

Re: ...

wukadin
a Sarm ne bi postojao.


Šarm bi postojao samo što bi ga držali izraelci. Oni su inaće i počeli prvi da grade Šarm
Sepulturero Sepulturero 13:42 13.02.2011

Re: ...

princi
Kad smo kod prirodnog gasa i updateova ocekuje se da ce za najvise 5-10 godina Izrael postati neto izvoznik prirodnog gasa.


То ми још увек личи на оно Што је баби мило то јој се и снило а осим тога, није јасно коме стварно припадају та фабулозна налазишта гаса.
dragan7557 dragan7557 14:49 13.02.2011

Re: ...

Englezi i Italijani su davno odustali od Španije kao obećane zemlje i većina njih odlučuje da se penzioniše u Egiptu...i da sa sobom ponese svu svoju ušteđevinu

Ovo je već bolje, uzgred i sam spadam u ovu vrstu "investitora" pošto EU nije za ljudsku upotrebu, bar ne za penzionere.

cerski
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:54 13.02.2011

Re: ...

Recimo sa 30 godina mira.

bilo 50 godina za vreme broza, na primer!
Inace bi bilo glavom kroz zid, kao neke druge arapske zemlje.

zašto?
dal su sve islamske zemlje(jer to si hteo da kažeš) iste?
da li su sve hrišćanske iste?

inače, taj mir je kupljen za 2 milijarde dolara godišnje.
mir između izraela i egipta.

ovde jedno ko se usro od straha je režim u izraelu.
da naglasim, režim!!!
wukadin wukadin 17:13 13.02.2011

Re: ...

bilo 50 godina za vreme broza, na primer!


O sad smo i protiv... i sad je Broz. A ne onako familijarno Tito.
Sta li se reci drug Karagaca
wukadin wukadin 17:15 13.02.2011

Re: ...

ovde jedno ko se usro od straha je režim u izraelu.
da naglasim, režim!!!


Kad se od rezima, da naglasim i ja rezima, oduzme sve sto je steceno u periodu 1948. do danas, za narod Izraela nece mnogo ostati
Eh ta dijalektika... Nikako da svi peku kolacice sa Dalaj Lamom.
ivana23 ivana23 23:54 12.02.2011

***

Bivšem premijeru zabranjeno da napusti Egipat

KAIRO – Bivšem premijeru Egipta Ahmadu Nazifu i sadašnjem ministru informacija Anasu el-Fekiju je odlukom državnog tužioca zabranjeno da napuste zemlju, javila je danas zvanična novinska agencija Mena.

Ta odluka je obrazložena istragom protiv te dvojice zvaničnika o čemu nisu prenete pojedinosti.

Mena je javila da je po ostavci predsednika Hosnija Mubaraka, tužilac naredio blokadu imovine bivšeg ministra unutrašnjih poslova Habiba el-Adlija i njegove porodice zbog pronevere više od četiri miliona egipatskih funti (500.000 evra).

Antivladini demonstranti su zahtevali i ostavku tog ministra koji je pod istragom od početka februara.

Napuštanje zemlje je zabranjeno i magnatu čelika Ahmadu Ezu, a njegovi računi u bankama su blokirani.

Beta-AFP
objavljeno: 12/02/2011
ivana23 ivana23 00:15 13.02.2011

***

Boško Jakšić

Vox populi i Vox dei

- Kako na pitanje da li je arapski Egipat 2011. isto što i persijski Iran 1979. odgovaraju pesimisti i optimisti

Teheran – Dok najmnogoljudnija zemlja arapskog sveta, Egipat, slavi obaranje Hosnija Mubaraka i spektakularnu pobedu naroda u delu sveta koji je o takvim smenama do pre nekoliko nedelja mogao samo da sanja, Iran slavodobitno poručuje da Arapi treba da počnu da slede primer Islamske Republike.

Nema onoga ko se bavi ovim vrućim terenom a da ne pokuša da se ogleda u iznalaženju sličnosti i razlika Homeinijeve islamske revolucije kada je posle 2.500 godina srušena persijska monarhija a šah-in-šah Reza Pahlavi nateran da iz Niavaran palate, u čijoj blizini se nalazim, pobegne u egzil iz koga se nikada neće vratiti, opštenarodnog revolta u Tunisu posle koga je predsednik Ben Ali morao da se skloni u Saudijsku Arabiju i masovnog bunta po Egiptu koji je „reisa“ oborio posle tri decenije autoritarne vlasti.

Ništa u ovim delovima sveta nije jednostavno. Još manje lako rešivo. „Ako Bliskim istokom niste zbunjeni, nikada ništa nećete razumeti“, pamtim davno pročitani grafit na nekom kontrolnom punktu mirovnih snaga UN na jugu Libana.

Dakle, da li je arapski Egipat 2011. isto što i persijski Iran 1979?


Politika - - -> ceo tekst
objavljeno: 13.02.2011
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:30 13.02.2011

Re: ***

Boško Jakšić

Standardno vrlo dobar. Mada je svo to poređenje non-issue nametnut od strane zapadnih medija, ali nije zgoreg ponoviti paranoja o MB je samo to -- paranoja.
princi princi 00:35 13.02.2011

Re: ***

ali nije zgoreg ponoviti paranoja o MB je samo to -- paranoja

U kom smislu paranoja? Da oni ne stoje iza ustanka ili da oni nisu to sto se o njima prica i pise u zapadnim medijima?

Pretpostavljam da ce odgovor biti: oba (ili, sada vec, Dobro pretpostavljas).
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:48 13.02.2011

Re: ***

Dobro pretpostavljas

Bingo

Sad, ako ne veruješ meni, možda poveruješ Bošku Jakšiću, koji piše: Muslimanska braća, najveća verska partija, davno su odustali od oružane borbe. Insistiraju na „civilnoj vlasti“ i kažu da neće imati predsedničkog kandidata.

Žele da islam ima ulogu u javnom životu – obrazovanju, pravu i moralu društva – ali ne žele da Egipat pretvore u islamski kalifat. Reklo bi se da su Braća politički aktivisti koji imaju važno mesto, ali podjednako su važni i sekularni nacionalisti ili sindikalni aktivisti.


A između ostalog, to sam i ja pokušao reći blogom "X dana koji menjaju Bliski istok".
princi princi 01:01 13.02.2011

Re: ***

Zaista nemam nikakvog razloga da verujem nekom Bosku Jaksicu nista vise nego tebi. Interesuju me fakta i cinjenice. Misljenja, slutnje, predvidjanja, zelje, relativizacija su za babe vracare. Uzgred, koja je to hemija u mozgu Boska Jaksica (i drugih koji pisu slicne gluposti o odnosu islama i drzave) koja ga cini da potpise gornje, a ne ove dole redove (promenjeno je samo 4 reci iz izvornika):
Žele da pravoslavlje ima ulogu u javnom životu – obrazovanju, pravu i moralu društva – ali ne žele da Srbiju pretvore u hriscansku knjazevinu. Reklo bi se da su Obraz politički aktivisti koji imaju važno mesto, ali podjednako su važni i sekularni nacionalisti ili sindikalni aktivisti.


Znam, znam, to je pitanje za Boska Jaksica. Ali nisi li upravo napisao da se ti sa gornjim slazes?
maca22 maca22 01:08 13.02.2011

Re: ***

princi
Žele da pravoslavlje ima ulogu u javnom životu – obrazovanju, pravu i moralu društva – ali ne žele da Srbiju pretvore u hriscansku knjazevinu.

Iz mesta im ne bih verovala da ne žele hrišćansku kneževinu. Zvuči kao "oni i bi, ali da ne bi". A i ovo što bi želeli, ni malo ne valja.
Bojan Budimac Bojan Budimac 01:17 13.02.2011

Re: ***

Znam, znam, to je pitanje za Boska Jaksica. Ali nisi li upravo napisao da se ti sa gornjim slazes?

Ja o Obrazu ne znam praktično ništa, ali ako su politička partija, koja pristaje da svoje ideje testira na slobodnom (političkom) tržištu (nešto mi govori da će te dojmiti ta sintagma ), dakle, pristanu na demokratsku utakmicu političkim sredstvima nemam ništa protiv toga. Naime, prema preporukama Venecijanske komisije (to sam nešto gledao kada sam svojevremeno pisao o ovdašnjim (turskim) zabranama partija), sve može da postoji na političkom nebu osim pokreta koji nameravaju doći na vlast nasilnim putem i partija koje zastupaju nasilje, terorizam i sl.
princi princi 01:35 13.02.2011

Re: ***

Uvek sam protiv zabrana, delom i zbog toga sto mislim da su gotovo uvek kontraproduktivne. Preporuke Venecijanske niti bilo koje druge komisije nisu bile tema komentara. Tema komentara je bila nesto sasvim drugo. Ali, da ne duljimo...
JJ Beba JJ Beba 01:41 13.02.2011

Re: ***

maca22
princi
Žele da pravoslavlje ima ulogu u javnom životu – obrazovanju, pravu i moralu društva – ali ne žele da Srbiju pretvore u hriscansku knjazevinu.

Iz mesta im ne bih verovala da ne žele hrišćansku kneževinu. Zvuči kao "oni i bi, ali da ne bi". A i ovo što bi želeli, ni malo ne valja.

zašto ne bi verovala da ne žele "hrišćansku kneževinu"? zato što su muslimani?
Bojan Budimac Bojan Budimac 01:59 13.02.2011

Re: ***

Uvek sam protiv zabrana, delom i zbog toga sto mislim da su gotovo uvek kontraproduktivne.

Potpuno saglasan sa tim, a Venecijansku komisiju pomenuh kao predlog okvira demokratije (mislim da im je moto "democracy through law" ). Mislim da su upravo i oni to ukapirali, jer ideju, kako god da je nakaradna, ne možeš ubiti, te je kontraproduktivno zabranjivati je, no sad se već vrtim u krug :)

A što se činjenica i fakata tiče, a u vezi MB, tamo na tom blogu sam dao link za studiju Karnegijevog bla bla bla. U tom dokumentu ima i nacrt programa MB-a.

Sad ja ne kapiram šta je bila tema komentara. Obrnuo si sto i stavio pravoslavlje i Obraz umesto islama i Muslimanskog bratstva i pitao me da li bi mi tako nešto bilo prihvatljivo. Odgovorih najbolje što umem.
princi princi 02:04 13.02.2011

Re: ***

Sad ja ne kapiram šta je bila tema komentara.

Da potcrtam, boldiram i uokvirim (u nadi da ce, mozda (?), biti jasnije).
koja je to hemija u mozgu Boska Jaksica (i drugih koji pisu slicne gluposti o odnosu islama i drzave) koja ga cini da potpise gornje, a ne ove dole redove (promenjeno je samo 4 reci iz izvornika)

freehand freehand 02:07 13.02.2011

Re: ***

princi
Zaista nemam nikakvog razloga da verujem nekom Bosku Jaksicu nista vise nego tebi. Interesuju me fakta i cinjenice. Misljenja, slutnje, predvidjanja, zelje, relativizacija su za babe vracare. Uzgred, koja je to hemija u mozgu Boska Jaksica (i drugih koji pisu slicne gluposti o odnosu islama i drzave) koja ga cini da potpise gornje, a ne ove dole redove (promenjeno je samo 4 reci iz izvornika):
Žele da pravoslavlje ima ulogu u javnom životu – obrazovanju, pravu i moralu društva – ali ne žele da Srbiju pretvore u hriscansku knjazevinu. Reklo bi se da su Obraz politički aktivisti koji imaju važno mesto, ali podjednako su važni i sekularni nacionalisti ili sindikalni aktivisti.


Znam, znam, to je pitanje za Boska Jaksica. Ali nisi li upravo napisao da se ti sa gornjim slazes?

Ovo je jebitačno!
Samo nije za ovaj blog.
BTW - jel te startovao već Wuki da te pita jel' može to da stavi na status?
princi princi 02:15 13.02.2011

Re: ***

jel te startovao već Wuki da te pita jel' može to da stavi na status?

:)
Bojan Budimac Bojan Budimac 02:31 13.02.2011

Re: ***

princi
Sad ja ne kapiram šta je bila tema komentara.

Da potcrtam, boldiram i uokvirim (u nadi da ce, mozda (?), biti jasnije).
koja je to hemija u mozgu Boska Jaksica (i drugih koji pisu slicne gluposti o odnosu islama i drzave) koja ga cini da potpise gornje, a ne ove dole redove (promenjeno je samo 4 reci iz izvornika)


Verovatno ista ona kao kod onih koji su generalno protiv zabrana, jer su kontraproduktivne, a istovremeno smatraju da određeni kod oblačenja nije u skladu sa 21. vekom.
princi princi 02:38 13.02.2011

Re: ***

a istovremeno smatraju da određeni kod oblačenja nije u skladu sa 21. vekom.

????
Bojan Budimac Bojan Budimac 02:44 13.02.2011

Re: ***

princi
a istovremeno smatraju da određeni kod oblačenja nije u skladu sa 21. vekom.

????

da ne duljimo...
maca22 maca22 02:49 13.02.2011

Re: ***

Samo da dodam:

JJ Beba
maca22
princi
Žele da pravoslavlje ima ulogu u javnom životu – obrazovanju, pravu i moralu društva – ali ne žele da Srbiju pretvore u hriscansku knjazevinu.

Iz mesta im ne bih verovala da ne žele hrišćansku kneževinu. Zvuči kao "oni i bi, ali da ne bi". A i ovo što bi želeli, ni malo ne valja.

zašto ne bi verovala da ne žele "hrišćansku kneževinu"? zato što su muslimani?

????


dragan7557 dragan7557 08:40 13.02.2011

Re: parazitiranje

Interesuju me fakta i cinjenice

Mubarak je zbog ove krize izgubio poverenje investitora i moc da zaposljava radnu snagu.

Niti je gazda Hosni (osim svojih najbližih) koga zapošljavao niti je namera njegovih bila da budu radna snaga, a i njihov "posao" se sastojao od uživanja privilegija na račun ostatka društva. Naravno ni oni drugi, oni, koji žive ljude od krvi i mesa nazivaju RADNOM SNAGOM, su bilo koga ikada zaposlili u druge svrhe osim parazitskih.

Nazivati svoje ili tuđe sugrađane radnom snagom (poput marve ili stoke)je deo elitarnog "morala" od sumanutog ideologa (Marksa) pa sve do današnjih dana.

U ovoj nakaradnoj slici najveći paraziti društva svakodnevno ističu svoj visoko nagrađeni RAD, a svaku drugu svakodnevnu (osobito egzistencijalnu) aktivnost gledaju sa gađenjem. Nije potrebno dodati da je u socijalističkom moralu kod nas sa gađenjem gledano na seljaka koji hrani ostatak društva a njegova svakodnevna aktivnost u svrhu ishrane svoga bližnjeg, oglašena sramotnim zanimanjem.
jer ideju, kako god da je nakaradna, ne možeš ubiti


cerski

P.S. Kaligula je KONJA zaposlio kao senatora, jedino neznam koliko je ovaj radio kao senator. Izvini Bojane na skretanju sa teme.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 10:54 13.02.2011

Re: ***

ivana23
Boško Jakšić

„Ako Bliskim istokom niste zbunjeni, nikada ništa nećete razumeti“, pamtim davno pročitani grafit na nekom kontrolnom punktu mirovnih snaga UN na jugu Libana.

Dakle, da li je arapski Egipat 2011. isto što i persijski Iran 1979?[/i]

Politika - - -> ceo tekst
objavljeno: 13.02.2011

E upravo je ovo prava definicija Bliskog Istoka. Kada sam prvi ut došla ovde postavljala sam milione pitanja o.....svemu. Ništa mi nije bilo jasno. Većina odgovora je bilo "to je jednostavno tako"...teško objašnjivo. Tokom godina sam sama došla do nekih odgovora....ali je mnogo toga tu još uvek u sivoj zoni.
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:29 13.02.2011

Re: ***


E upravo je ovo prava definicija Bliskog Istoka. Kada sam prvi ut došla ovde postavljala sam milione pitanja o.....svemu. Ništa mi nije bilo jasno. Većina odgovora je bilo "to je jednostavno tako"...teško objašnjivo. Tokom godina sam sama došla do nekih odgovora....ali je mnogo toga tu još uvek u sivoj zoni.

Da, ali zar to nije tako za manje-više svaki deo planete (naročito gde imamo konflikte)? Zamisli kako se total stranger oseća na Balkanu. Da li mu je išta jasno?

Naime, meni je ta rečenica zazvučala pomalo orijentalistički. Time, naravno, ne želim da kažem da je sve kristalno jasno, daleko bilo, ali ta nejasnoća, nije inherentna Bliskom istoku kaotakvom.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 11:45 13.02.2011

Re: ***

Bojan Budimac

Da, ali zar to nije tako za manje-više svaki deo planete (naročito gde imamo konflikte)? Zamisli kako se total stranger oseća na Balkanu. Da li mu je išta jasno?
Naime, meni je ta rečenica zazvučala pomalo orijentalistički. Time, naravno, ne želim da kažem da je sve kristalno jasno, daleko bilo, ali ta nejasnoća, nije inherentna Bliskom istoku kaotakvom.

Na Balkanu...ili bilo gde drugo...ako pitaš, ljudi ti lepo objasne....ali ovde neke stvari su jednostavno neobjašnjive racionalnim razlozima. Na pr: zašto voze sa ugašenim svetlima (čak i policija ponekad zaustavi one koji su se drznuli da upale svela), zašto daju migavac na krivinama, zašto u Kairu postoje samo 2 semafora od kojih samo jedan radi (sporadično), zašto se panično plaše pasa, zašto imaju kompulzivnu potrebu da upotrebavljaju sirenu na kolima. Jedanput sam se cenkala sa taksi vozačem na putu za aerodrom. Dogovorili smo se da ću mu oduzeti jednu funtu svaki put kada uoptrebi sirenu. Vožnja je trajala 15-ak minuta autoputem sa 4 trake. Dogovorili smo se da mu platim 20 egipatskih funti. Na kraju je završio sa 5 funti u džepu....i miliooooon drugih primera...
sentinel26 sentinel26 12:27 13.02.2011

Re: parazitiranje

dragan7557
P.S. Kaligula je KONJA zaposlio kao senatora, jedino neznam koliko je ovaj radio kao senator. Izvini Bojane na skretanju sa teme.

Kada su pretorijanci ubili Kaligulu, konja-senatora su ipak pošteđeli.
I to je bila neka "revolucija" iz koje se može izvući pouka.
Sepulturero Sepulturero 13:48 13.02.2011

Re: ***

Bojan Budimac
Boško Jakšić

Standardno vrlo dobar. Mada je svo to poređenje non-issue nametnut od strane zapadnih medija, ali nije zgoreg ponoviti paranoja o MB je samo to -- paranoja.


А како може да буде "стандардно врло добар" ако, као и обично, само прати западна медија и њихово "wishfull thinking".

Занимљива је вест коју управо читам да МБ неће учествовати на следећим изборима у Египту. Да ли то значи да их они унапре сматрају фарсом? Или неће да плаше Запад како им се не би догодило исто што и Хамасу у Гази? Или ће се предочислити у последњем тренутку
Sepulturero Sepulturero 13:51 13.02.2011

Re: ***

Bojan Budimac
Boško Jakšić

Standardno vrlo dobar. Mada je svo to poređenje non-issue nametnut od strane zapadnih medija, ali nije zgoreg ponoviti paranoja o MB je samo to -- paranoja.


Како може Јакшић да буде "стандардно врло добар" када само, опет стандардно, понавља wishful thinking западних медија?

Bojan Budimac Bojan Budimac 14:13 13.02.2011

Re: ***

понавља wishful thinking западних медија?

Pa ne bih rekao, ipak napisano o MB nije dominantan stav u zapadnim medijima.

МБ неће учествовати на следећим изборима у Египту.

Samo neće dati predsedničkog kandidata, to ne znači da neće učestvovati na parlamentarnim izborima. Mislim da je ta odluka samo odraz njihovog osećaja za realnost.
dragan7557 dragan7557 14:42 13.02.2011

Re: parazitiranje

sentinel26
dragan7557
P.S. Kaligula je KONJA zaposlio kao senatora, jedino neznam koliko je ovaj radio kao senator. Izvini Bojane na skretanju sa teme.

Kada su pretorijanci ubili Kaligulu, konja-senatora su ipak pošteđeli.
I to je bila neka "revolucija" iz koje se može izvući pouka.

Prijatelju,

Kaliguli posthumno pripada najveća zasluga u Istoriji čovečanstva, kao jedinom imperatoru koji je:


- jasno pokazao kvalitete vladajuće elite zamenivši je konjem.
- bez dvoumljenja ukazao na činjenicu da spomenuta elita parazitira na grbači naroda, zvala se Elita ili Avangarda.
- u praksi pokazao šta treba uraditi.
- da je Konj jevtinije rešenje od Elite i/ili Avangarde (jasnoća izbora)
- da bi smrtnost vladajućih spodoba, bila manja kada bi konji bili na vlasti.....
i naravno još mnogo toga.

cerski
Bojan Budimac Bojan Budimac 01:02 13.02.2011

Twit

occupiedcairo Occupied Cairo
Army getting strict about curfew. Had to do some serious talking to get through. #jan25
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 01:46 13.02.2011

ovaj dečko je super...

...samo mi ga žao.
Bojan Budimac Bojan Budimac 02:00 13.02.2011

Re: ovaj dečko je super...

vrabac_u_steni
...samo mi ga žao.

surov si
palilula92 palilula92 03:57 13.02.2011

Re: ovaj dečko je super...

Elem, danas na AJ-ri reportaza kako su nekoliko mladih egipcana bili u BGD-u na treningu- kako da organizuju mirnu revoluciju. Kasno sam se ukljucila te nemam vise informacija. Znam da su i nase novine o tome pisale ali je ovo prvi put da sam cula da je neko drugi osim nasih to objavio.
Bojan Budimac Bojan Budimac 10:46 13.02.2011

Re: ovaj dečko je super...

palilula92
Elem, danas na AJ-ri reportaza kako su nekoliko mladih egipcana bili u BGD-u na treningu- kako da organizuju mirnu revoluciju. Kasno sam se ukljucila te nemam vise informacija. Znam da su i nase novine o tome pisale ali je ovo prvi put da sam cula da je neko drugi osim nasih to objavio.

Da, znam taj dokumentarac. Problem sa tim dokumentarcem je da predstavlja samo jedan, rekao bih tanak, sloj te mnogoslojne revolucije i daje utisak gledaocu da je to organizacija koja "stoji iza svega", što je blago rečeno misleading. Na neki način napravljen je kao reklama za trenere, koja sa druge strane omogućava, kada jednom trka za spomenice počne, ljudima u njemu omogući bolje početne pozicije. Evo ovo je Hosamov jučerašnji twit o tom filmu:

3arabawy Hossam عمو حسام
Guys, plz write Samah.elshahat @ aljazeera.net to tell her that this documentary on #Jan25 is a complete misinformation.
ivana23 ivana23 12:13 13.02.2011

***

11.07am: An update from Chris McGreal, in Tahrir Square, who confirms that more people are making their way to the central plaza:

Many more people are coming in to Tahrir square apparently in response to a call from the remaining protesters not to let the army force them out. the military had got the traffic flowing earlier today but the demonstrators are now sitting down in the road and blocking the roundabout after soldiers ripped up their tents and told them to go home.

It should be added that there is also a counter-demonstration of about 100 people, chanting at the protesters to go home.


ivana23 ivana23 12:37 13.02.2011

Re: ***

@Sandmonkey The Army is taking pictures and recording videos of the protesters in Tahrir. Should we be worried? #jan25
vojislav948 vojislav948 12:31 13.02.2011

greške 5. oktobra


Dok su mladi oficiri i vojnici naši saveznici, ni za sekundu ne smemo dati poverenje generalima

Prisetimo se našeg događanja naroda 5. oktobra 2000. godine i svih izneverenih očekivanja građana. Pogrešni potezi koji su tada povlačeni rezultirali su ovim problemima sa kojima živimo od 6. oktobra 2000.godine. Naši političari koji su došli na vlast upravo tu su načinili najveće greške davanjem poverenja kompromitovanim ljudima prethodnog režima. Nažalost mnogi od njih su se održali na ovaj ili onaj način do današnjih dana, štiteći na neki način "tekovine" i brljotine prethodnog režima.
Ispitivanje stečene imovine i zloupotrebe prethodnog režima nisu do danas uopšte ozbiljno raspravljene, što je amnestiralo i ohrabrilo sve one koji su ostali na vlasti i novokomponovane političare da ogreznu u korupciji i lopovlucima.
Ovo je izuzetno dobro zapažanje i poučan primer sleda pravih poteza, koji se povlače nakon rušenja starog režima i uspostavljanja nove vlasti, jer je to izuzetno osetljiva i važna faza uspostavljanja vlasti.
wukadin wukadin 12:31 13.02.2011

A to sam i ja rekao

Ovi radnici neće ići kući uskoro. Oni su pokrenuli štrajkove jer više nisu bili u stanju da prehrane svoje porodice. Oni su ohrabreni padom Mubaraka i ne mogu izaći pred svoju decu govoreći im da je armija obećala da će ih hraniti i dati im njihova prava u ne znam koliko narednih meseci.


A para nema, osim kroz redistribuciju, ili mozda eksproprijacije, da ne kazem oduzimanje lopovima.
S obzirom na gubitke tesko da ce tamo uskoro biti demokratija zapadnog tipa, koja "deli vrednosti" sa Amerikancima.
No, ne moramo ponavljati vidjene diskusije, ili izbegavanje istih...
zoja444 zoja444 17:23 13.02.2011

pitanjca

nigde nisam procitala (mada je moguce i da mi je promaklo), kakva ce sada biti Mubarakova sudbina? gde je on? da li ce mu se mozda suditi?

hvala.
Exitus Letalis Exitus Letalis 17:50 13.02.2011

Re: pitanjca

zoja444
nigde nisam procitala (mada je moguce i da mi je promaklo), kakva ce sada biti Mubarakova sudbina? gde je on? da li ce mu se mozda suditi?

hvala.


naravno da će se izvuči.
sve sa milijardama.

zar se ne priča o dostojanstvenom povlačenju.

a šta je on dostojanstveno uradio za egipćane?

dolar dnevno?

toliko poniziti sopstveni narod a živeti u dijamantima, zlatu i kadifi ...
pa još dostojanstveno povlačenje.

kakav cinizam.

Bojan Budimac Bojan Budimac 18:18 13.02.2011

Re: pitanjca


naravno da će se izvuči.
sve sa milijardama.

Naravno, suviše dugo je on češao ramena sa najmoćnijima da bi se dozvolilo da mu se sudi. Sentinel gore okačio link za odličnu galeriju: Everybody (loves) loved Hosni.

Nema pouzdanih informacija. Po jednima je već u Emiratima, po drugima se sprema za Nemačku, po trećima se nije pomerio iz Šarm el Šeika.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 18:26 13.02.2011

Re: pitanjca

Bojan Budimac


Nema pouzdanih informacija. Po jednima je već u Emiratima, po drugima se sprema za Nemačku, po trećima se nije pomerio iz Šarm el Šeika.

Ono što mogu sa pouzdanjem da tvrdim je da je još uvek u Šarmu. Ovde mu je najbezbednije. Niko ne može da mu priđe na manje od 2km ni kopnenim ni vodenim putem. Valjda i on čeka da vidi dalji rasplet situacije. Inače, državni tužilac je lupio zabranu putovanja mnogm ministrima ali ne i Hosniju....a da će da pali u Nemačku....pa najverovatnije. Uostalom to su mu Ameri prepisali "lečenje" bubrega u Gštadu
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:58 13.02.2011

Re: pitanjca

Ono što mogu sa pouzdanjem da tvrdim je da je još uvek u Šarmu. Ovde mu je najbezbednije.

I veselo tvituje

sentinel26 sentinel26 19:07 13.02.2011

Re: pitanjca

Bojan Budimac

naravno da će se izvuči.
sve sa milijardama.

Naravno, suviše dugo je on češao ramena sa najmoćnijima da bi se dozvolilo da mu se sudi. Sentinel gore okačio link za odličnu galeriju: Everybody (loves) loved Hosni.
Nema pouzdanih informacija. Po jednima je već u Emiratima, po drugima se sprema za Nemačku, po trećima se nije pomerio iz Šarm el Šeika.


Mislim da je za njega najpovoljnija (za trajni boravak najbezbjednija ) slika br. 14 iz ove galerije a liječenje kod br. 13 za privremeno.
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:05 13.02.2011

Re: pitanjca

Naravno, suviše dugo je on češao ramena sa najmoćnijima da bi se dozvolilo da mu se sudi. Sentinel gore okačio link za odličnu galeriju: Everybody (loves) loved Hosni.

hehehehe, a nigde u galeriji nema crne gore:)))

al belodano je da nema ko ga ne bi primio raširenih ruku
sa onolikom lovom.

doduše, svi su se sretali i sa carom hale selasijem.

on je baš zaseo, od 1930 do 1974. (uz petogodišnju italijansku okupaciju
od 1936 do 1941, koje vreme je proveo u egzilu.


evo još jedne galerije on i svi oni!!!
Bojan Budimac Bojan Budimac 20:48 13.02.2011

Re: pitanjca

mala pomoć, ispravan link
evo još jedne galerije on i svi oni!!!

Bojan Budimac Bojan Budimac 19:04 13.02.2011

A kad smo već kod tvitova



princi princi 00:19 14.02.2011

Cela prica o Egiptu polako klizi

u nigde: Mubarak ce ostati nedohvatljiv i nece doziveti sudbinu koju je zasluzio; tug of war izmedju demonstranata i vojske ce se pretvoriti u dugotrajnu politicku i ekonomsku krizu; strani investitori su rasterani jer nema vise strongmana koji garantuje sigurnost returna (a za rising novog ce biti potrebno vreme), domaci investitori ce se ili su se vec razbezali (jer su, po prirodi posla, bili deo nomenklature); zemlja ce postati plen onih koji su spremni na najveci rizik, a to su, mahom, sverceri, kriminalci i ubice.

Juce citam da je prva nedelja slobode u Tunisu, bez Ben Alija, uspela da proizvede pravu humanitarnu katastrofu u Italiji jer su rekordne mase Tunizana pohrlile ka Italiji u potrazi za normalnim zivotom.

Ne bih da zvucim defetisticki, ali ne dokazuju li ovi dogadjaji uzaludnost pobune?
Goran Vučković Goran Vučković 00:31 14.02.2011

Re: Cela prica o Egiptu polako klizi

Ne bih da zvucim defetisticki, ali ne dokazuju li ovi dogadjaji uzaludnost pobune?

It is too soon to say.
* When asked about the impact of the French Revolution of 1789.
--
Zhou Enlai
princi princi 01:46 14.02.2011

Re: Cela prica o Egiptu polako klizi

It is too soon to say.

Jel nije to ipak bio Mao?
Goran Vučković Goran Vučković 02:16 14.02.2011

Re: Cela prica o Egiptu polako klizi

Jel nije to ipak bio Mao?

Imaš na linku taj citat.
princi princi 02:27 14.02.2011

Re: Cela prica o Egiptu polako klizi

Goran Vučković
Jel nije to ipak bio Mao?

Imaš na linku taj citat.

Imas i na ovom.
Goran Vučković Goran Vučković 02:48 14.02.2011

Re: Cela prica o Egiptu polako klizi

Imas i na ovom.

I na ovom.
We must resurrect the judgment of Zhou Enlai (often misattributed to Mao) on the success of the 1789 French Revolution, offered some century and a half on. But we must take it as an admonition regarding our race to grasp the historical import of the 2007 Crisis of Capital: “It’s too early to tell.”
palilula92 palilula92 02:52 14.02.2011

Re: Cela prica o Egiptu polako klizi

Ne bih da zvucim defetisticki, ali ne dokazuju li ovi dogadjaji uzaludnost pobune?


Ne bih se slozila, od necega i negde mora da se pocne. Resenje nije trpeti diktatore do besvesti i iz straha nista ne menjati. Puno njih je svesno da ce verovatno biti gore, pa onda bolje. To je svesna investicija u buducnost, ili tako bi bar teoretski trebalo da bude.
gorran2 gorran2 02:56 14.02.2011

Re: Cela prica o Egiptu polako klizi

Ne bih da zvucim defetisticki, ali ne dokazuju li ovi dogadjaji uzaludnost pobune?

Možda dokazuju uzaludnost života i prividnost svega ljudskog.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana