B92 Blog    Članovi    Dejan Stanković    Tvrđava Schengen

Dejan Stanković
01:58
SUB
22
DEC

Tvrđava Schengen

Na slici njih dvoje. Dimitrije i Ursula. Grle se, vole se pred kamerama.

Dirljiv prizor iskreno radosnog susreta ministara vanskih dela Slovenije i Austrije negde u Alpima. Ruke šire, u lice se ljube, za junačko pitaju se zdravlje. Mita je srećan što će moći da ide u Austriju koliko puta hoće i kad hoće a da nikome o svojim namerama ne polaže računa. Bečka gospođa je isto zbog nečeg radosna, pojma nemam zašto. Možda zato što je pomogla drugaru da se iščupa iz lošeg društva.

Nisu oni jedini dobitnici. Tu su i miljuni drugih EUropljana koji od danas mogu da gmižu od uvrđene granice do fortifikacijskih prepreka skroz na drugom kraju kontinenta. Od Malte do Škotske i Estonije.

Među tim miljunima svojim veselim osećanjima ističu se i Jelica iz Ljubljane i Dejan iz Lisabona, pošto su, rođeni u istoj zemlji napokon ponovo zemljaci. Drugim rečima, svako od njih dvoje sad može da sedne u kola i ode u posetu onom drugom bez da ga bilo ko u usput priupita: Gde idete? Koliko ostajete? Kod koga idete? Otvorite prtljažnik, molim vas? i druga neprijatna pitanja o švercu, vizama, planovima za skoru budućnost, identitetu itd. Jeste to tri dana puta ali neometanog. J & D mogu da se posećuju, i to je divno, iskoristiće priliku, ali ako hoće da im u goste dođe prijatelj, majka ili brat Neeuropljanin, to već ne ide tako lako.

Dok se gospoda ministri i gospodje ministarke  tako ljube i grle, dok J & D razmenjuju tople čestitke i izraze zadovoljsva međusobnim približavanjem, dok se Evropljani neometano smucaju starim kontinentom, negde na pučini Gibraltarskog moreuza, ispred Seute, španskog utvrđenja ograđenog žicom od ostatka Afrike, neki se Subsaharijanci, oba pola i svih uzrasta verovatno dave u moru. Oni nisu mogli da biraju prevozno sredstvo već su uzjahali neke gumene čamce, malo veći talas a gumenjak im se prevrne, struja im otrgne dete iz ruku, pa se svi podave. Nađu ih razbacane po plažama. Doduše ne sve. Češće nađu žene jer ženska tela duže plutaju zbog većeg procenta masnog tkiva. Decu retko nađu. A ako ilegalci i stignu velike velika je verovatnoća da će ih pohvatati na plaži i deportovati. Možda se to nije dogodilo baš danas, ali sutra sigurno hoće. Ginu svakodnevno. Beže od gladi. U poslednjih deset godina ko zna koliko ih se podavilo. Procenjuje se na desetine hiljada. A ko zna koliko ih je stradalo u kamionima s duplim kutijama koji dovoze žive SSSR-ce u EU.

Građani Srbije MS i ZS, penzioneri, roditelji i deda i baba punopravnih građana EU ponovo su morali da podnesu svaku moguću potvrdu koju oboleo mozak može da smisli - da plate takse u visini dvocifrenog procenta svojih penzija, da daju pasoše na pečatiranje i da na granici čekaju u redu za Neeuropejce. I to baš kada su najnestrpljiviji. Sve to da bi praznike proveli sa svojima. Šta li treba da podnesu oni koji u EU idu da bi nešto naučili, nešto novo videli? 

PS. Jes da su nas šikanirali al i mi konja za trku imamo. Majka je u njedrima prošverala kajmak. Nemoš Srbina niko da pređe. :-)

PSS. Jednom je Svilanović negde pričao o meri u kojoj su naši krivi za tako strog režim. Znam da ponekad čita, možda bi mogao da nas podseti.

Atačmenti
980731821476bda2b82d81489065547.1753.jpg 51.81 KB image/pjpeg




Komentari (157)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Ivan Čikarić  02:21 22.12.2007
Preporuka: 0

Granice...

#Link  Replika: 3
Borders suck dude..
Big time
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Stanković  02:26 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Granice...

couldn't agree more.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Misa Kostic  08:22 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Granice...

I tako ti veslas kroz Evropu, a tamo neki gladni ljudi plivaju Gibraltar da rade to isto, sram te bilo! Ursula je dobra cica, priznajem.
Misa Kostic
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Mitrović  10:03 22.12.2007
Preporuka: 0

Mile šengen

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ceda_urosevic  02:56 22.12.2007
Preporuka: 7

Blago tebi i Jelici, Dejane

#Link  Replika: 8
A nama ostalima zadatak:

ili da od Srbije probamo da napravimo Sloveniju
ili da se u Sloveniju (ili neku drugu zemlju) kako znamo selimo, pa da tamo uz prosvercovani kajmak evociramo uspomene.

Ja sam tuzan zbog nas.
I nisu mi krivi ovi ljudi gore sto se smeju. I treba da se smeju. Uradili su veliku stvar za svoje gradjane, da jos i jos na jednom nivou zivota - zive k'o ljudi.

A ja sutra, kad budem citao vesti videcu samo osmeh Vuka Jeremica, opet nicim izazvani osmeh tj. smejuljenje i opet cu da dodjem u iskusenje da razbijem monitor ili ekran TVa. O osmehu premijera necu ni da pricam.

Tuzan sam zbog nas, koji smo ovde. Nismo svi ovo zasluzili.

Pozdrav
Milos

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Stanković  03:03 22.12.2007
Preporuka: 14

Re: Blago tebi i Jelici, Dejane

u pravu si, ali mogli bi i oni malo da popuste. zasto moji otac i majka imaju da ispastaju zbog nekog tamo ministra, predsednika vlade, ratnog zlocinca, ko zna koga sve..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ceda_urosevic  03:11 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Blago tebi i Jelici, Dejane

Ja se potpuno slazem. Ali, kao sto znas - rec je o principu koji, na zalost, vazi za sve. I tako treba da bude, da ne kazem - mora.

Dejan Stanković

zasto moji otac i majka imaju da ispastaju zbog nekog tamo ministra, predsednika vlade, ratnog zlocinca, ko zna koga sve


To se svakodnevno pitam, samo ne za svoje ili tvoje roditelje, vec za sebe. Zao mi je svih koji moraju da prodju kroz proceduru dobijanja vize i da se opet osete kao najveci gubitnici u svetu.

Sto se njihovog popustanja tice, kazem - nisu oni krivi - to treba da pitamo prosecnog ministra, ratnog zlocinca ili premijera.

Prvo sto bih ga pitao bilo bi to: Zasto nismo u ovom lepom drustvu?

Naravno, kad bih ga negde u magli njegove misli koja kulja ovim prostorima, ne daj Boze video.

Lepo provedite praznike, ti i porodica.

A mi ostali:
Ako nam je dobro,
onda STVARNO nista.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
eli  03:18 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Blago tebi i Jelici, Dejane

Tuzan sam zbog nas, koji smo ovde. Nismo svi ovo zasluzili.

U pravu si,ali to mi ne pomaze da bez vize idem za NG u Amsterdam.Zato necu ici.Ostacu ovde da gledam kako se ovi raduju.I treba,zasluzili su.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ceda_urosevic  03:23 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Blago tebi i Jelici, Dejane

@eli

Mozda izbori mogu da budu od pomoci?

Sto da mi nemamo neku Plasnik za premijera ili nekog Sarkozija za predsednika, ili nekog Verhagena za ministra spoljnih poslova?


sve dok ne bude tako - sedi i jedi se ili idi i uzivaj. Ili, moja varijanta - izadji i glasaj.

Pozdrav
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
eli  03:38 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Blago tebi i Jelici, Dejane

Mozda izbori mogu da budu od pomoci?

Mislis?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ceda_urosevic  03:39 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Blago tebi i Jelici, Dejane

Da, mislim.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mocna malena79  08:36 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Blago tebi i Jelici, Dejane

Dejan Stanković
u pravu si, ali mogli bi i oni malo da popuste. zasto moji otac i majka imaju da ispastaju zbog nekog tamo ministra, predsednika vlade, ratnog zlocinca, ko zna koga sve..



Dejane, koliko znam, ti i Jelica ste i dosada mogli da se posecujete nesmetano? Sloveniji odaaavnoo ne trebaju nikakve vize a i ta granica sa Austrijom je za Slovence postojala forme radi, vise za ostale koji kroz Sloveniju prolaze na putu ka EU-Sengen zemljama.

Inace, moji roditelji dobili nemacke vize na 6 meseci najnormalnije ( vidis i sama upadam u zamku "najnormalnije" posle skupljenih fajlova dokumetacije obima Rat i Mir), a brat je odbijen (salterusa u nemackom konzulatu je sebi dala za pravo da misli kako je moj brat zaposlen samo provizorno.
Verovatno da je nezaposlen, da nije student, odn. da nema nikakav "status" ne bi smeo ni da pomisli da negde putuje!

p.s. naravno moji su prosvercovali i kajmak i ajvar :)) i obzirom da su dolazili kolima, moram da kazem, niko ih nije nista pitao, a ni gepek otvarao. Isli preko Slovenije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
49 41  15:53 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Blago tebi i Jelici, Dejane

Dejan Stanković
u pravu si, ali mogli bi i oni malo da popuste. zasto moji otac i majka imaju da ispastaju zbog nekog tamo ministra, predsednika vlade, ratnog zlocinca, ko zna koga sve..

Ispastao sam i ja. Ispastalo je i moje dete.

Samo da znas; da moja majka nije videla 4 i po god. svoju unuku. Kukala mi je "umrecu necu je vise videti; videla sam je samo kad joj je bilo 9 meseci".

Seo sam u avion; i doveo joj unuku. O trosatnom maltretiranju na beogradskom aerodromu i ispitivanju kako mi se otac, deda i pradeda zvao.

Nisam ja sleteo na beogradski aerodrom ilegalno sa svojim detetom i bez dokumenata.

O vucenju mene i deteta u ponoc- za rukav; neobrijanih, krezavih, neocesljanih Taxista- izlisno je i govoriti.
Jedva sam se iscupao od njih da bih nasao kuma koji me je cekao.

Tu smo; gde smo!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Indiana  03:22 22.12.2007
Preporuka: 0

Bolji...

#Link  Replika: 22
...ti bio prvobitni naslov...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Stanković  03:25 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Bolji...

aj d avratim. malo mi se ucinilo prterano glasnim. al da vratim.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
irvas  03:26 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Bolji...

smisli nesto trece. ozbiljno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Stanković  03:27 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Bolji...

evo razmisljam. primam sugestije.
sta mislite o ovome. Too conventional?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  03:28 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Bolji...

Dejan Stanković
aj d avratim. malo mi se ucinilo prterano glasnim. al da vratim.

Da, ali pre toga nam kazi sta znaci ona rec sto je bila "por..." - nesto:))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Stanković  03:29 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Bolji...

pornjava - porno. ljubav pred kamerama.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  03:32 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Bolji...

Dejan Stanković
pornjava - porno. ljubav pred kamerama.

Oho, сех, lazi i videotrake:))) Pa, u pitanju je izlozba (exhibition), te moraju da se egzibicioniraju.

Occam, Milane Kundera, gde si ti kad nam najvise trebas!?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  03:39 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Bolji...

evo razmisljam. primam sugestije.

Mozda da obrnes?
"Tvrdjava Sengen", kao "Oklopnjaca Potemkin", ili "City of New York", ili tako nesto impozantno - "Zamak Rambuje".? A onda jos imas i dva velika slova u naslovu - vizuelno jace.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ceda_urosevic  03:40 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Bolji...

Baden Banja
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
irvas  03:42 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Bolji...

ovo je dobro dejane.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Stanković  03:43 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Bolji...

ili šengenska tvrđava. ko smederevska. :-)

kupljeno trvđava šengen - yahvaljujemo se svim učesnicima konkursa. posebice nsarskom.
laku noć. sutra krećem kod Jelice. a ona i ne sanja da dolazim(o). moram da iskoristim okazion.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  03:54 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Bolji...

sutra krećem kod Jelice

Ih, vi Europljani! Kako je vama lako: sednes u vozilo i iz dva gasa si tamo gde si posao. A ovde - ovako izgleda trenutno aerodrom u Cikagu:

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  10:10 22.12.2007
Preporuka: 0

Cikago ?

Gde su ljudi?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  10:32 22.12.2007
Preporuka: 0

Ko

dolazi u goste? Iznenadženje? Kada? Okazion povodom?
Neko mi zvoni...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  10:46 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Cikago ?

Gde su ljudi?

Ovo je prtljag predat da prodje kroz detektore pa da se tovari u avione.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
49 41  15:23 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Bolji...

Dejan Stanković
pornjava - porno. ljubav pred kamerama.


Nis' nije slucajno.
G-dja Plastnik samo pravi uvertiru za buduce projekte.
Jedan od glavnih projekata je da se kompletan kamionski saobracaj skrene preko Slovenije.

Cuvaju austrijanci svoju prirodu i zivotinjski svet; za turisticke svrhe.

Ipak, austrijski medved, srna i veverica su vredniji od slovenackih


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  17:38 22.12.2007
Preporuka: 0

Hm...Austrija

ima već neko vreme zabranu kamionima da voze po njenim regionalnim i autoputevima. Svi kamioni, moraju na granicama sa Austrijom da se natovare na železnicu i tako prođu kroz Austriju. Što je odlična ideja, jer je tako profitira i austrijska železnica, a i putevi su bezbedniji. Ne vidim razloga da Austrija radi na tome da Sloveniju zatrpa kamionima, Austrija je svoj problem već rešila. Btw Slovenija je već zatrpana kamionima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  18:52 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Cikago ?

nsarski
Ovo je prtljag predat da prodje kroz detektore pa da se tovari u avione.
deluje sablasno. narocito zbog velike plave torbe u desnom uglu. u njoj kao da se nalazi jedina osoba desno od trake. brrrr.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Mića Marković  19:31 22.12.2007
Preporuka: 7

Re: Hm...Austrija

Ne vidim razloga da Austrija radi na tome da Sloveniju zatrpa kamionima, Austrija je svoj problem već rešila.

Ne razumes ti to Jelice. Ljudi ovde brinu o tim stvarima. ;-)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
49 41  20:25 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Hm...Austrija

Jelica Greganović
ima već neko vreme zabranu kamionima da voze po njenim regionalnim i autoputevima. Svi kamioni, moraju na granicama sa Austrijom da se natovare na železnicu i tako prođu kroz Austriju. Što je odlična ideja, jer je tako profitira i austrijska železnica, a i putevi su bezbedniji. Ne vidim razloga da Austrija radi na tome da Sloveniju zatrpa kamionima, Austrija je svoj problem već rešila. Btw Slovenija je već zatrpana kamionima.


Btw; Slovenija je zatrpana kamionima odavno; lele kuku-kako li je sada?!?

Zato ce vama becka braca i sestre u naradnih 3-5 god. da posto nemate autoputeva u Slo. predlazemo vam da
napravite Auto put. Ako nemate para; naravno mi smo tu da "priskocimo".

Kad sve to prodje-kako je davno zaplanirano; sav kamionski saobracaj za Madjarsku i jugoistocnu Evropu i dalje na bliski istok se jednostavno "preusmerava"-preko Slo.

"Cist racun-duga ljubav"! A, da imas i pare i ljubav/ to je vec malo komlikovanije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  21:44 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Bolji...

nsarski
evo razmisljam. primam sugestije.

Mozda da obrnes?
"Tvrdjava Sengen", kao "Oklopnjaca Potemkin", ili "City of New York", ili tako nesto impozantno - "Zamak Rambuje".? A onda jos imas i dva velika slova u naslovu - vizuelno jace.


A, šta misliš za Enterprise and Discovery Serbia, last frontiar
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  18:19 23.12.2007
Preporuka: 0

Re: Hm...Austrija

Malo teže te pratim...'ajd ovako opet: Slo već ima autoputeve. Po njima voze već svi kamioni ka severu i obrnuto. Austrija i da hoće nema šta da poveća, niti šengen na to utiče. Svako uređuje kod svoje kuće. Austrija je svoje sredila, a kako će Slo, to je njena stvar.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
49 41  19:18 23.12.2007
Preporuka: 0

Re: Hm...Austrija

Jelica Greganović
Malo teže te pratim...'ajd ovako opet: Slo već ima autoputeve. Po njima voze već svi kamioni ka severu i obrnuto. Austrija i da hoće nema šta da poveća, niti šengen na to utiče. Svako uređuje kod svoje kuće. Austrija je svoje sredila, a kako će Slo, to je njena stvar.


Ne zelim da budem ironican; al' juce sam "prepisao" u punoj voznji sve slovenacke autoputeve-samo da kupim
"leba i sa s leba". Daleko od toga da sam sretan zbog toga!
Cak sam kupio i veliku teglu "Buckwheat Honey"- Med od heljde. Rekao sam sebi sad ja:Jelici Heljdin med-ona
meni vrecicu Heljdinog brasna.
Jes' da bi nas ta transakcija (zbog postarina) dosla; Ko Sv. Petra kajgana- Al' kad je bal' (uskrsnji); nek' je i maskembal!

Nazalost, ne izgleda i nije sve tako jednostavno.

Kad su amerikanci (General Motors) "bacio oko" da kupi britanskog Jaguara i cinili sve da ga se dokopaju;
Margaret Tacher im je rekla: "Nikad necemo prodati nas nacionalni britanski ponos autoindustrije"!
Onda su oni rekli:"Skloni kucku sa vlasti; da nam ne smata"! (Doduse potroseno je 18 meseci u realizaciji "zelja").

Nesto se stvarno ne secam vise "ciji je"- britanski Jaguar?!?
Slicno je bilo i sa Volvo-om, SAAB-om i sl.



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MightyNora  04:11 22.12.2007
Preporuka: 7

Ma eto Dejane...

#Link  Replika: 2
Ako nista drugo onda mi je makar drago da neko od nasih moze da uradi ono sto nas vecina masta (ili je mogla kada je vrednost naseg pasosa na crnom trzistu bila najskuplja)...

Nema tu nista cudno. Jednostavno su Slovenci uradili ono sto ih je najbrze odvelo tamo gde su hteli da stignu.

A kako kaze moj kum (genuine njegova krilatica): "Kad ne znas sta hoces onda to i dobijes!"

Pa kad se odlucimo sta tacno hocemo eto i nas sa vama...

Pozz i lep provod u zemlji sa tri glave :)

Mighty
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
tom  08:19 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Ma eto Dejane...

Preporuka za kuma "Kad ne znas sta hoces onda to i dobijes!" genijalno...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Stanković  12:00 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: Ma eto Dejane...

"Kad ne znas sta hoces onda to i dobijes!"


!!!!!!!!! :-)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexTheVeliki  05:11 22.12.2007
Preporuka: 0

Pouke?

#Link  Replika: 2
Mene bas zanima da li ce ovo da deluje poucno na gradjane u Srbiji. Tu nemislim na arandjelovacke udarne brigade i njima slicne, jer nesto ne vidim da oni uopste imaju neke zelje da putuju daleko. Mislim na ljude kao sto je moj rodjak tu u Srbiji (mlad, pametan, radoznao, razuman...) koji se stalno buni na opste poznate probleme u Srbiji. Ali kad ga pitam da li ce da glasa on kaze "mene nezanima politka, ja hocu da zivim svoj zivot". Nekoliko dana kasnije, kad mu pokazem clip vojnog topografa Tome i gospodje iz Boljeg zivota, on me pita "da li se ovi spremaju za rat?"

Moje je pitanje; ako su izbori u Srbiji u stavri izbori izmedju "mozda rat" i "(bar deklerativno) evropa", da li gradjani Srbije imaju taj "mene nezanima politika" luksuz? Kako je taj "moj zivot" moguc ako prva opcija pobedi ovu drugu? Konacno, sastavni deo tog "moj zivot" (bar kako ga on vidi) je i mogucnost da se slobodno putuje. Da li ovako simbolican dogadjaj, prosirenje sengena i cinjenica da je Srbija izvan svega toga, dovoljno da ljudima docara koliko je politicki izbor u Srbiji fundamentalna stvar?

Sa moje tacke gledista (iz dosta udaljenog Toronta) je da nema dileme. Ovde kad se glasa izbor znaci PDV ostaje isti ili se smanjuje za 1%, a u Srbiji znaci izbor izmedju "mozda rat" ili "(bar deklerativno) evropa". Koliko god to neko nevoleo, zar ipak nije bolje birati manje zlo, jer je ovo veliko zlo BAS veliko? Vi koji zivite u Srbiji, sta mislite? Da li ovakvi simbolicki dogadjaji doprionse da se narod malo prodrma iz svoje apatije i nezainteresovanosti?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
doktorka  07:23 22.12.2007
Preporuka: 7

Putuj Evropo


I pošalji nam malo peciva?
Nama je dobro,
Sreća jedna neizreciva...
Putuj, planeto,
Ovde se mrak priziva...
Nama je lepo,
Slika jedna neopisiva..."


Hm ,ova Balaseviceva pesma se odnosila na Milosevicevo vreme. A i sada je primenjiva. Strasno , zar ne?

"Nisu krivci primitivci što su pokupili mast.
Korov nikne di god stigne, ma, svaka njima čast,
Krivi smo mi...

Otkud svi ti paraziti što su nam zagustili?
Nemoj, stari moj,
Krivi smo mi, što smo ih pustili... "
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tine i Radojka  07:38 22.12.2007
Preporuka: 0

prime njiva pesma

idi seko utaj sas
name stise kosto znas
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctorinho  07:38 22.12.2007
Preporuka: 0

Fortress Europe

#Link  Replika: 0
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  08:17 22.12.2007
Preporuka: 0

opsada tvrđave šengen

#Link  Replika: 12
Šta je neophodno?
- Ugovor (sporazum) o readmisiji (Srbija + EU + pojedine zemlje EU) -ratifikacija
- Zakon o putnim ispravama (Srbija, samostalno)
- Zakon o azilu (Srbija, samostalno)
- Ugovor (sporazum) o viznim olakšicama (Srbija + EU + pojedine zemlje EU) - ratifikacija
- integralno upravljanje granicama (uz sporazume i policiju i carinu na granicama, no army)
Urađeno je sve što se tiče propisa, "upravljanje granicama" je u toku, kao i poslovi vezani za primene zakona.
i još treba:
.- Zakon o zaštiti podataka (u proceduri)

Šta god da napišem, mislim da ću stvoriti nesporazum, ali - let it be! :)
Kad gledaš EU kojom ljudi slobodno putuju i nas u redovima pred ambasadama krajnje je nepopularno pričati o - kontekstu u kojem se to dešava, a ja ću malo baš o tome:
Dakle, naša odgovornost je bila (i jeste) usvajanje navedenih zakona i sporazuma i reforma sektora vezanih za granice, carinu i putne isprave, a EU odgovornost je monitoring tog procesa i procena da li je sve urađeno kako treba i kako pravila zahtevaju.
Ne umem da govorim "mogli smo to da završimo 2005", jer - da smo mogli - bilo bi urađeno, a urađemo je 2007. Znam koliko je udobno kad se govori "e, da smo....", ali - nismo, a ta vrsta udobnosti je uglavnom potpuno nekorisna. Postoji jedan jedini slučaj kad je korisna, a to je ako je neko po propisima podneo odgovornost što nešto nije urađeno, a trebalo je (ali to je druga nepopularna priča).
Trenutno se odredbe Sporazuma o viznim olakšicama koji je ratifikovan i stupa na snagu prve nedelje januara 2008., odnosi na većinu onih 12, 4 % stanovništva Srbije koje poseduje pasoš, tako da se tokom 2008 očekuje da ljudi konačno vide neku korist od usvojenog sporazuma.
Krajem 2008. planira se podnošenje zahteva za "prelazak na sledeći nivo" (beli šengen), jer će tada (po planu) biti obavljen monitoring primene usvojenih propisa, tako da 2009. putovanja treba da budu (konačno) bez većine maltretmana koji danas ljudi doživljavaju (još malo, do kraja godine).
E, sad - kontekst:
Može primer bilo koje zemlje koja je danas članica EU (svih novih 12) ali evo
Slovenija
- nezavisnost 1991
- usvajanje sličnih propisa (osim putnih isprava) 1997/1998
- članstvo EU 2004
- evro zona 2007 (jedina, uz Maltu, od novoprimljenih)
- šengen zona 2008 (i predsedavanje EU januar-juli 2008.)
Dakle, kontekst Slovenije (uz mnogo teškoća i problema unutrašnje politike o kojima se ovde, prirodno, malo zna) je okvir jednog strateškog plana koji je koncipiran devedesetih (i ranije) za 20-30 godina unapred. Te su planove razmenili sa EU partnerima ranih devedesetih i - rest is history)
Srbija
- nezavisnost 2006
Dakle, kontekst Srbije (uz sve teškoće i probleme koji su nam - ili nisu - poznati) je okvir posleratnog, postkonfliktnog , postdiktatorskog procesa stvaranja strateškog plana za budućnost tako da se nesporno može izložiti partmerima u EU i sopstvenim građanima.
Predstavnicima EU je taj zahtev (više nego plan) definitivno predočen na samitu u Solunu juna 2003. i oni su rekli "saglasni smoi!". Taj samit je i formalni početak EU integracija Srbije., do tada se može govoriti samo o bilateralama i multilateralama koje su služile tome da odluka EU u Solunu bude pozitivna.
E, sad, koliko god ja delila želju za ukidanjem svih granica, znam da je trenutno i za sada 2009. prva godina kad će to biti moguće tako da većina ljudi kaže "e, fala bogu da me ne ponižavaju više...!", i nešto malo bolje tokom 2008. kada sporazum počne da se primenjuje.
(sporazum je ovde, samo mora download) - suština je u proceduri skraćenoj na 10 dana (izuzetno 30), dokumentacija svedena na pozivno pismo i mada je cena vize 35 evra, članom 6. se i ta taksa ukida za navedene kategorije, kao i u ujednačenoj proceduri izdavanja viza).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
tom  08:33 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: opsada tvrđave šengen

Odlično objašnjeno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mocna malena79  08:59 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: opsada tvrđave šengen

gordanac
Šta je neophodno?-
- suština je u proceduri skraćenoj na 10 dana (izuzetno 30), dokumentacija svedena na pozivno pismo i mada je cena vize 35 evra, članom 6. se i ta taksa ukida za navedene kategorije, kao i u ujednačenoj proceduri izdavanja viza).



Gordanac,
o viznim olaksicama se govori najmanje poslednje dve godine, prvo je trebalo da se laksa putovanja omoguce studentima i ucenicma ( sa desetak izuzetaka koje licno znam , to je uglavnom i funkcionisalo), onda je to kao prosireno na poslovne ljude, specijaliste itd. Ja licno, iz svog jako dugog i bogatog iskustva sa vizama (a i ljudi oko mene) mogu slobodno da kazem da mi je bilo neuporedivo lakse da vizu dobijem '97, dakle za vreme Milosevicevog ludila, nego 2003. A te olaksice o kojima je bilo toliko price su se svele na to da ces vizu najverovatnije dobiti ako podneses sve neophodne papire: dakle kolicina dokumentacije ostala ista a verovatnoca dobijanja vize se eto poprvaila, silna olaksica..
Sto se procedure tice, ne znam sta je tu skraceno? Za vecinu zemalja EU se viza ceka najduze 7 dana, studentska ili bilo koja druga boravisna,oko 4-6 nedelja, i to zato sto se zahtevi obradjuju u odredjenim zemljama direktno a ne u konzulatima.
i da, kad ce zakon o putnim isparavama, odnosno kad menjamo pasose? :)

pozz
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  09:20 22.12.2007
Preporuka: 0

mocnamalena79

i da, kad ce zakon o putnim isparavama, odnosno kad menjamo pasose? :)

donet je, stupio na snagu
rok za izmene dokumenata je kraj 2008.
A te olaksice o kojima je bilo toliko price su se svele na to da ces vizu najverovatnije dobiti ako podneses sve neophodne papire: dakle kolicina dokumentacije ostala ista a verovatnoca dobijanja vize se eto poprvaila, silna olaksica..
Sto se procedure tice, ne znam sta je tu skraceno? Za vecinu zemalja EU se viza ceka najduze 7 dana, studentska ili bilo koja druga boravisna,oko 4-6 nedelja, i to zato sto se zahtevi obradjuju u odredjenim zemljama direktno a ne u konzulatima.

Nema nikakvih olakšica dok Sporazum ne stupi na snagu (to je onaj dokument u linku u mom komentaru, stupa na snagu januara 2008)
Verovatno će me Dejan doživotno banovati sa svih svojih tekstova, ali evo napraviću copy/paste samo pojedinih članova sporazuma, dakle ide jedan dosadan "zakonski čaršaF"

З А К О Н
О ПОТВРЂИВАЊУ СПОРАЗУМА ИЗМЕЂУ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ И ЕВРОПСКЕ ЗАЈЕДНИЦЕ О ОЛАКШАНОЈ ПРОЦЕДУРИ ЗА ИЗДАВАЊЕ ВИЗА
Члан 1.
Потврђује се Споразум између Републике Србије и Европске заједнице о олакшаној процедури за издавање виза (у даљем тексту: Споразум), који је потписан 18.септембра 2007. године у Бриселу, у оригиналу на српском и енглеском језику.


ЧЛАН 4.
Документа за доказивање сврхе путовања
1. За следеће категорије грађана Републике Србије довољна су следећа документа за доказивање сврхе путовања другој Уговорној страни:
а) за чланове званичних делегација који ће, на званичан позив упућен Републици Србији, учествовати на састанцима, консултацијама, преговорима или у програмима размене, као и у догађајима који се одржавају на територији држава чланица у организацији међувладиних организација:
- писмо које је издао надлежни орган Републике Србије, којим се потврђује да је подносилац захтева за визу члан делегације која путује у другу страну уговорницу да учествује у горе поменутим догађајима уз пропратну фотокопију званичне позивнице;
б) за пословне људе и представнике привредних друштава:
- позивно писмо који издаје домаћин - правно лице, компанија или организација односно канцеларија или огранак тог правног лица или компаније, као и државне или локалне власти држава чланица, или организатори трговинских и индустријских сајмова, конференција и симпозијума који се одржавају на територији државе чланице, уз потврду Привредне коморе Србије;
в) за возаче који обављају услуге међународног теретног и путничког транспорта на територији држава чланица у возилима регистрованим у Републици Србији:
- писани захтев од националне компаније или удружења превозника Републике Србије који обављају међународни друмски транспорт у коме се наводи сврха, трајање и учесталост путовања;
г) за чланове посада возова, вагон хладњача и локомотива који путују на територију држава чланица:
- писани захтев од надлежне железничке компаније Републике Србије у коме се наводи сврха, трајање и учесталост путовања;
д) за новинаре:
- потврда или други документ који је издат од професионалне организације и којим се доказује да је лице у питању професионални новинар и документ издат од послодавца у коме се наводи да је сврха путовања обављање новинарског посла;
ђ) за лица која учествују у научним, културним и уметничким активностима, укључујући универзитетске и друге програме размене:
- позивно писмо од организације домаћина за учествовање у овим активностима;
е) за ученике, студенте, постдипломце и наставнике који прате ученике који иду на пут у образовне сврхе или на студије, као и у оквиру програма размене и других школских активности:
- позивно писмо или потврда о упису коју шаље универзитет, колеџ или школа домаћин, или студентске књижице, или потврде о курсевима који ће бити похађани;
ж) за учеснике у међународним спортским догађајима и лица која их прате у стручном својству:
- позивно писмо од организације домаћина: надлежних органа, националних спортских федерација и Националног олимпијског комитета држава чланица;
з) за учеснике у званичним програмима размене које организују општине или градови укључујући и град Београд, које су успоставиле различите облике сарадње и удруживања (у даљем тексту: братске општине и градови):
- позивно писмо од председника општине, односно градоначелника ових општина или градова;
и) за блиске рођаке - супружника, децу (укључујући и усвојену), родитеље (укључујући старатеље), бабе и деде, унуке, који долазе у посету држављанима Републике Србије са законитим боравком на територији држава чланица:
- позивно писмо домаћина;
ј) за посете војним и цивилним гробљима:
- званичан документ којим се потврђује постојање и одржавање гроба, као и породични или други однос између подносиоца захтева и сахрањеног;
к) за лица која присуствују сахранама:
- званичан документ којим се потврђује чињеница о смрти, као и потврда о породичном или другом односу између подносиоца захтева и преминулог;
л) за лица којима је потребно медицинско лечење и њихову неопходну пратњу:
- званичан документ медицинске институције којим се потврђује неопходност медицинске неге у овим институцијама и неопходност пратње, као и доказ о довољним финансијским средствима за плаћање медицинског третмана;
љ) за представнике организација цивилног друштва када путују с циљем обуке, на семинаре, конференције, укључујући и програме размене:
- позивно писмо које је издала организација домаћин, потврда да је то лице представник организације цивилног друштва и потврда о оснивању такве организације из одговарајућег регистра издата од стране државних органа у складу са националним законодавством;
м) за представнике верских заједница регистрованих у Републици Србији:
- писани захтев верске заједнице регистроване у Републици Србији, наводећи сврху, трајање и учесталост путовања;
н) за припаднике професија који учествују на међународним изложбама, конференцијама, симпозијумима, семинарима и другим сличним догађајима који се одржавају на територији државе чланице:
- позивно писмо од организације домаћина, којим се потврђује да је особа у питању учесник у наведеним догађајима;
њ) за лица која иду на туристичко путовање:
- потврда или ваучер од туристичке агенције или организатора путовања акредитованих од стране држава чланица у оквиру локалне конзуларне сарадње, којим се потврђује резервација за организовано путовање.
2. Позивно писмо, односно писани захтев, наведено у ставу 1. овог члана садржи следеће ставке:
а) за позвано лице: име и презиме, датум рођења, пол, држављанство, број личне карте, време и сврха путовања, број улазака и име супружника и малолетног лица које иде у пратњи позваног лица;
б) за лице које позива: име, презиме и адреса; или
в) за правно лице, компанију или организацију која позива: пуно име и адреса и
- ако је позив издат од стране организације: име и позиција лица које потписује позив,
- ако је позив издат од стране правног лица или компаније или канцеларије или огранка таквог правног лица или компаније основане на територији државе чланице, регистрациони број који се захтева у складу са националним правом државе чланице у питању.
3. За категорије лица наведених у ставу 1. овог члана, све категорије виза се издају у складу са поједностављеном процедуром без захтева за другим доказима, позивима или потврдама у погледу сврхе путовања, предвиђених законодавством држава чланица.

ЧЛАН 6.
Такса за обраду захтева за издавање визе
1. Такса за обраду захтева за издавање визе за грађане Републике Србије износи 35 евра.
Износ из става 1. овог члана може да се разматра у складу са процедуром предвиђеном у члану 14. став 4. овог споразума.
Ако Република Србија поново уведе визе за грађане ЕУ, такса за издавање визе коју ће Република Србија наплаћивати неће бити виша од 35 евра или другог износа који је договорен уколико је такса разматрана у складу са процедуром предвиђеном чланом 14. став 4. овог споразума.
2. Таксе за обраду захтева за издавање визе укинуте су за следеће категорије лица:
а) за чланове званичних делегација који ће, на званичан позив упућен Републици Србији, учествовати на састанцима, консултацијама, преговорима или у програмима размене, као и у догађајима који се одржавају на територији држава чланица у организацији међувладиних организација;
б) за чланове националних и покрајинских односно регионалних влада и парламената, Уставног суда и Врховног касационог суда, у случају да они нису изузети од потребе прибављања визе овим споразумом;
в) за лица која учествују у научним, културним и уметничким активностима, укључујући универзитетске и друге програме размене;
г) за ученике, студенте, постдипломце и учитеље који прате ученике који иду на пут у образовне сврхе или на студије, као и у оквиру програма размене и других школских активности;
д) за учеснике у међународним спортским догађајима и лица која их прате у стручном својству;
ђ) за учеснике у званичним програмима размене које организују братске општине и градови;
е) за лица са инвалидитетом и њихову неопходну пратњу;
ж) за представнике организација цивилног друштва када путују с циљем обуке, на семинаре, састанке, укључујући и програме размене;
з) за особе које су поднеле документа којима се доказује неопходност њиховог путовања на основу хуманитарних разлога, укључујући због потребе хитног медицинског третмана, као и за особу која их прати, или за особе које присуствују сахрани блиског рођака или које посећују тешко болесног блиског рођака;
и) за новинаре;
ј) за возаче који обављају услуге међународног теретног и путничког транспорта на територији држава чланица у возилима регистрованим у Републици Србији;
к) за чланове посада возова, вагон хладњача и локомотива који путују на територију држава чланица;
л) за блиске рођаке - супружника, децу (укључујући и усвојену), родитеље (укључујући старатеље), бабе и деде, унуке који долазе у посету држављанима Републике Србије са законитим боравком на територији држава чланица;
м) за представнике верских заједница регистрованих у Републици Србији, који редовно путују у државе чланице;
н) за припаднике професија који учествују на међународним изложбама, конференцијама, симпозијумима, семинарима и другим сличним догађајима који се одржавају у државама чланицама;
њ) за пензионере;
о) за децу млађу од 6 година.
3. Као изузетак од става 1. овог члана, Бугарска и Румунија које су обавезане шенгенским правним тековинама, али још увек не издају шенгенске визе, могу да укину таксе за издавање националних виза за кратак боравак за грађане Републике Србије до дана који Савет Одлуком одреди за пуну примену шенгенских правних тековина у њиховој визној политици.

ЧЛАН 7.
Трајање процедуре за обраду захтева за издавање визе
1. Дипломатске мисије и конзуларна представништва држава чланица доносе одлуку по захтеву за издавање визе у року од 10 календарских дана од дана пријема захтева и докумената неопходних за издавање визе.
2. Временски период за доношење одлуке о издавању визе може да се продужи до 30 календарских дана у појединачним случајевима, посебно када је неопходно додатно проверавање пријаве.
3. Временски период за доношење одлуке о издавању визе може да се смањи на 3 радна дана или краће у хитним случајевима.

Posebni sporazumi biće potpisani sa Ruminjom, Bugarskom, Danskom, Irskom, Velikom Britanijom, Norveškom, Švajcarskom i Lihtenštajnom - ako i gde je potrebno jer ove zemlje imaju posebne ugovore za Schengen.

Do sada ovog sporazuma NIJE BILO i svaki DKP je praktično samostalno odlučivao šta u ime svoje države (ili EU) traži od građana Srbije kao dokumentaciju ili kako određuje rokove za izdavanje - od januara ulazimo u sistem po ovom sporazumu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Djole  10:05 22.12.2007
Preporuka: 0

Re: mocnamalena79

Mislim da posle ove ekspertize Svilanovic ne mora da se javlja :)
Salu na stranu - za dobar deo stvari smo i sami krivi, iako verujem, postoji i ona mala doza pritajenog rasizma - vi divljaci sa Balkana.
Deo price za koji nazalost ne vidim resenje je kako pobediti siromastvo, i kako spreciti da hiljade nesrecnika svaki dan gine u talasima pod Gibraltarom, u kutijama teretnjaka, ili da bude ne daj Boze ustreljena pri preskakanju bedema "Tvrdjave Schengen".
&nbs