Tvrđava Schengen

Dejan Stanković RSS / 22.12.2007. u 01:58

980731821476bda2b82d81489065547.1753.jpgNa slici njih dvoje. Dimitrije i Ursula. Grle se, vole se pred kamerama.

Dirljiv prizor iskreno radosnog susreta ministara vanskih dela Slovenije i Austrije negde u Alpima. Ruke šire, u lice se ljube, za junačko pitaju se zdravlje. Mita je srećan što će moći da ide u Austriju koliko puta hoće i kad hoće a da nikome o svojim namerama ne polaže računa. Bečka gospođa je isto zbog nečeg radosna, pojma nemam zašto. Možda zato što je pomogla drugaru da se iščupa iz lošeg društva.

Nisu oni jedini dobitnici. Tu su i miljuni drugih EUropljana koji od danas mogu da gmižu od uvrđene granice do fortifikacijskih prepreka skroz na drugom kraju kontinenta. Od Malte do Škotske i Estonije.

Među tim miljunima svojim veselim osećanjima ističu se i Jelica iz Ljubljane i Dejan iz Lisabona, pošto su, rođeni u istoj zemlji napokon ponovo zemljaci. Drugim rečima, svako od njih dvoje sad može da sedne u kola i ode u posetu onom drugom bez da ga bilo ko u usput priupita: Gde idete? Koliko ostajete? Kod koga idete? Otvorite prtljažnik, molim vas? i druga neprijatna pitanja o švercu, vizama, planovima za skoru budućnost, identitetu itd. Jeste to tri dana puta ali neometanog. J & D mogu da se posećuju, i to je divno, iskoristiće priliku, ali ako hoće da im u goste dođe prijatelj, majka ili brat Neeuropljanin, to već ne ide tako lako.

Dok se gospoda ministri i gospodje ministarke  tako ljube i grle, dok J & D razmenjuju tople čestitke i izraze zadovoljsva međusobnim približavanjem, dok se Evropljani neometano smucaju starim kontinentom, negde na pučini Gibraltarskog moreuza, ispred Seute, španskog utvrđenja ograđenog žicom od ostatka Afrike, neki se Subsaharijanci, oba pola i svih uzrasta verovatno dave u moru. Oni nisu mogli da biraju prevozno sredstvo već su uzjahali neke gumene čamce, malo veći talas a gumenjak im se prevrne, struja im otrgne dete iz ruku, pa se svi podave. Nađu ih razbacane po plažama. Doduše ne sve. Češće nađu žene jer ženska tela duže plutaju zbog većeg procenta masnog tkiva. Decu retko nađu. A ako ilegalci i stignu velike velika je verovatnoća da će ih pohvatati na plaži i deportovati. Možda se to nije dogodilo baš danas, ali sutra sigurno hoće. Ginu svakodnevno. Beže od gladi. U poslednjih deset godina ko zna koliko ih se podavilo. Procenjuje se na desetine hiljada. A ko zna koliko ih je stradalo u kamionima s duplim kutijama koji dovoze žive SSSR-ce u EU.

Građani Srbije MS i ZS, penzioneri, roditelji i deda i baba punopravnih građana EU ponovo su morali da podnesu svaku moguću potvrdu koju oboleo mozak može da smisli - da plate takse u visini dvocifrenog procenta svojih penzija, da daju pasoše na pečatiranje i da na granici čekaju u redu za Neeuropejce. I to baš kada su najnestrpljiviji. Sve to da bi praznike proveli sa svojima. Šta li treba da podnesu oni koji u EU idu da bi nešto naučili, nešto novo videli? 

PS. Jes da su nas šikanirali al i mi konja za trku imamo. Majka je u njedrima prošverala kajmak. Nemoš Srbina niko da pređe. :-)

PSS. Jednom je Svilanović negde pričao o meri u kojoj su naši krivi za tako strog režim. Znam da ponekad čita, možda bi mogao da nas podseti.

Atačmenti



Komentari (157)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Ivan Čikarić Ivan Čikarić 02:21 22.12.2007

Granice...

Borders suck dude..
Big time
Dejan Stanković Dejan Stanković 02:26 22.12.2007

Re: Granice...

couldn't agree more.
Misa Kostic Misa Kostic 08:22 22.12.2007

Re: Granice...

I tako ti veslas kroz Evropu, a tamo neki gladni ljudi plivaju Gibraltar da rade to isto, sram te bilo! Ursula je dobra cica, priznajem.
Misa Kostic
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 10:03 22.12.2007

Mile šengen

ceda_urosevic ceda_urosevic 02:56 22.12.2007

Blago tebi i Jelici, Dejane

A nama ostalima zadatak:

ili da od Srbije probamo da napravimo Sloveniju
ili da se u Sloveniju (ili neku drugu zemlju) kako znamo selimo, pa da tamo uz prosvercovani kajmak evociramo uspomene.

Ja sam tuzan zbog nas.
I nisu mi krivi ovi ljudi gore sto se smeju. I treba da se smeju. Uradili su veliku stvar za svoje gradjane, da jos i jos na jednom nivou zivota - zive k'o ljudi.

A ja sutra, kad budem citao vesti videcu samo osmeh Vuka Jeremica, opet nicim izazvani osmeh tj. smejuljenje i opet cu da dodjem u iskusenje da razbijem monitor ili ekran TVa. O osmehu premijera necu ni da pricam.

Tuzan sam zbog nas, koji smo ovde. Nismo svi ovo zasluzili.

Pozdrav
Milos

Dejan Stanković Dejan Stanković 03:03 22.12.2007

Re: Blago tebi i Jelici, Dejane

u pravu si, ali mogli bi i oni malo da popuste. zasto moji otac i majka imaju da ispastaju zbog nekog tamo ministra, predsednika vlade, ratnog zlocinca, ko zna koga sve..
ceda_urosevic ceda_urosevic 03:11 22.12.2007

Re: Blago tebi i Jelici, Dejane

Ja se potpuno slazem. Ali, kao sto znas - rec je o principu koji, na zalost, vazi za sve. I tako treba da bude, da ne kazem - mora.

Dejan Stanković

zasto moji otac i majka imaju da ispastaju zbog nekog tamo ministra, predsednika vlade, ratnog zlocinca, ko zna koga sve


To se svakodnevno pitam, samo ne za svoje ili tvoje roditelje, vec za sebe. Zao mi je svih koji moraju da prodju kroz proceduru dobijanja vize i da se opet osete kao najveci gubitnici u svetu.

Sto se njihovog popustanja tice, kazem - nisu oni krivi - to treba da pitamo prosecnog ministra, ratnog zlocinca ili premijera.

Prvo sto bih ga pitao bilo bi to: Zasto nismo u ovom lepom drustvu?

Naravno, kad bih ga negde u magli njegove misli koja kulja ovim prostorima, ne daj Boze video.

Lepo provedite praznike, ti i porodica.

A mi ostali:
Ako nam je dobro,
onda STVARNO nista.


eli eli 03:18 22.12.2007

Re: Blago tebi i Jelici, Dejane

Tuzan sam zbog nas, koji smo ovde. Nismo svi ovo zasluzili.

U pravu si,ali to mi ne pomaze da bez vize idem za NG u Amsterdam.Zato necu ici.Ostacu ovde da gledam kako se ovi raduju.I treba,zasluzili su.
ceda_urosevic ceda_urosevic 03:23 22.12.2007

Re: Blago tebi i Jelici, Dejane

@eli

Mozda izbori mogu da budu od pomoci?

Sto da mi nemamo neku Plasnik za premijera ili nekog Sarkozija za predsednika, ili nekog Verhagena za ministra spoljnih poslova?


sve dok ne bude tako - sedi i jedi se ili idi i uzivaj. Ili, moja varijanta - izadji i glasaj.

Pozdrav
eli eli 03:38 22.12.2007

Re: Blago tebi i Jelici, Dejane

Mozda izbori mogu da budu od pomoci?

Mislis?
ceda_urosevic ceda_urosevic 03:39 22.12.2007

Re: Blago tebi i Jelici, Dejane

Da, mislim.
mocna malena79 mocna malena79 08:36 22.12.2007

Re: Blago tebi i Jelici, Dejane

Dejan Stanković
u pravu si, ali mogli bi i oni malo da popuste. zasto moji otac i majka imaju da ispastaju zbog nekog tamo ministra, predsednika vlade, ratnog zlocinca, ko zna koga sve..



Dejane, koliko znam, ti i Jelica ste i dosada mogli da se posecujete nesmetano? Sloveniji odaaavnoo ne trebaju nikakve vize a i ta granica sa Austrijom je za Slovence postojala forme radi, vise za ostale koji kroz Sloveniju prolaze na putu ka EU-Sengen zemljama.

Inace, moji roditelji dobili nemacke vize na 6 meseci najnormalnije ( vidis i sama upadam u zamku "najnormalnije" posle skupljenih fajlova dokumetacije obima Rat i Mir), a brat je odbijen (salterusa u nemackom konzulatu je sebi dala za pravo da misli kako je moj brat zaposlen samo provizorno.
Verovatno da je nezaposlen, da nije student, odn. da nema nikakav "status" ne bi smeo ni da pomisli da negde putuje!

p.s. naravno moji su prosvercovali i kajmak i ajvar :)) i obzirom da su dolazili kolima, moram da kazem, niko ih nije nista pitao, a ni gepek otvarao. Isli preko Slovenije.
49 41 49 41 15:53 22.12.2007

Re: Blago tebi i Jelici, Dejane

Dejan Stanković
u pravu si, ali mogli bi i oni malo da popuste. zasto moji otac i majka imaju da ispastaju zbog nekog tamo ministra, predsednika vlade, ratnog zlocinca, ko zna koga sve..

Ispastao sam i ja. Ispastalo je i moje dete.

Samo da znas; da moja majka nije videla 4 i po god. svoju unuku. Kukala mi je "umrecu necu je vise videti; videla sam je samo kad joj je bilo 9 meseci".

Seo sam u avion; i doveo joj unuku. O trosatnom maltretiranju na beogradskom aerodromu i ispitivanju kako mi se otac, deda i pradeda zvao.

Nisam ja sleteo na beogradski aerodrom ilegalno sa svojim detetom i bez dokumenata.

O vucenju mene i deteta u ponoc- za rukav; neobrijanih, krezavih, neocesljanih Taxista- izlisno je i govoriti.
Jedva sam se iscupao od njih da bih nasao kuma koji me je cekao.

Tu smo; gde smo!
Indiana Indiana 03:22 22.12.2007

Bolji...

...ti bio prvobitni naslov...
Dejan Stanković Dejan Stanković 03:25 22.12.2007

Re: Bolji...

aj d avratim. malo mi se ucinilo prterano glasnim. al da vratim.
irvas irvas 03:26 22.12.2007

Re: Bolji...

smisli nesto trece. ozbiljno.
Dejan Stanković Dejan Stanković 03:27 22.12.2007

Re: Bolji...

evo razmisljam. primam sugestije.
sta mislite o ovome. Too conventional?
nsarski nsarski 03:28 22.12.2007

Re: Bolji...

Dejan Stanković
aj d avratim. malo mi se ucinilo prterano glasnim. al da vratim.

Da, ali pre toga nam kazi sta znaci ona rec sto je bila "por..." - nesto:))
Dejan Stanković Dejan Stanković 03:29 22.12.2007

Re: Bolji...

pornjava - porno. ljubav pred kamerama.
nsarski nsarski 03:32 22.12.2007

Re: Bolji...

Dejan Stanković
pornjava - porno. ljubav pred kamerama.

Oho, сех, lazi i videotrake:))) Pa, u pitanju je izlozba (exhibition), te moraju da se egzibicioniraju.

Occam, Milane Kundera, gde si ti kad nam najvise trebas!?
nsarski nsarski 03:39 22.12.2007

Re: Bolji...

evo razmisljam. primam sugestije.

Mozda da obrnes?
"Tvrdjava Sengen", kao "Oklopnjaca Potemkin", ili "City of New York", ili tako nesto impozantno - "Zamak Rambuje".? A onda jos imas i dva velika slova u naslovu - vizuelno jace.
ceda_urosevic ceda_urosevic 03:40 22.12.2007

Re: Bolji...

Baden Banja
irvas irvas 03:42 22.12.2007

Re: Bolji...

ovo je dobro dejane.
Dejan Stanković Dejan Stanković 03:43 22.12.2007

Re: Bolji...

ili šengenska tvrđava. ko smederevska.

kupljeno trvđava šengen - yahvaljujemo se svim učesnicima konkursa. posebice nsarskom.
laku noć. sutra krećem kod Jelice. a ona i ne sanja da dolazim(o). moram da iskoristim okazion.
nsarski nsarski 03:54 22.12.2007

Re: Bolji...

sutra krećem kod Jelice

Ih, vi Europljani! Kako je vama lako: sednes u vozilo i iz dva gasa si tamo gde si posao. A ovde - ovako izgleda trenutno aerodrom u Cikagu:

antioksidant antioksidant 10:10 22.12.2007

Cikago ?

Gde su ljudi?
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:32 22.12.2007

Ko

dolazi u goste? Iznenadženje? Kada? Okazion povodom?
Neko mi zvoni...
nsarski nsarski 10:46 22.12.2007

Re: Cikago ?

Gde su ljudi?

Ovo je prtljag predat da prodje kroz detektore pa da se tovari u avione.
49 41 49 41 15:23 22.12.2007

Re: Bolji...

Dejan Stanković
pornjava - porno. ljubav pred kamerama.


Nis' nije slucajno.
G-dja Plastnik samo pravi uvertiru za buduce projekte.
Jedan od glavnih projekata je da se kompletan kamionski saobracaj skrene preko Slovenije.

Cuvaju austrijanci svoju prirodu i zivotinjski svet; za turisticke svrhe.

Ipak, austrijski medved, srna i veverica su vredniji od slovenackih


Jelica Greganović Jelica Greganović 17:38 22.12.2007

Hm...Austrija

ima već neko vreme zabranu kamionima da voze po njenim regionalnim i autoputevima. Svi kamioni, moraju na granicama sa Austrijom da se natovare na železnicu i tako prođu kroz Austriju. Što je odlična ideja, jer je tako profitira i austrijska železnica, a i putevi su bezbedniji. Ne vidim razloga da Austrija radi na tome da Sloveniju zatrpa kamionima, Austrija je svoj problem već rešila. Btw Slovenija je već zatrpana kamionima.
antioksidant antioksidant 18:52 22.12.2007

Re: Cikago ?

nsarski
Ovo je prtljag predat da prodje kroz detektore pa da se tovari u avione.
deluje sablasno. narocito zbog velike plave torbe u desnom uglu. u njoj kao da se nalazi jedina osoba desno od trake. brrrr.
Mića Marković Mića Marković 19:31 22.12.2007

Re: Hm...Austrija

Ne vidim razloga da Austrija radi na tome da Sloveniju zatrpa kamionima, Austrija je svoj problem već rešila.

Ne razumes ti to Jelice. Ljudi ovde brinu o tim stvarima. ;-)
49 41 49 41 20:25 22.12.2007

Re: Hm...Austrija

Jelica Greganović
ima već neko vreme zabranu kamionima da voze po njenim regionalnim i autoputevima. Svi kamioni, moraju na granicama sa Austrijom da se natovare na železnicu i tako prođu kroz Austriju. Što je odlična ideja, jer je tako profitira i austrijska železnica, a i putevi su bezbedniji. Ne vidim razloga da Austrija radi na tome da Sloveniju zatrpa kamionima, Austrija je svoj problem već rešila. Btw Slovenija je već zatrpana kamionima.


Btw; Slovenija je zatrpana kamionima odavno; lele kuku-kako li je sada?!?

Zato ce vama becka braca i sestre u naradnih 3-5 god. da posto nemate autoputeva u Slo. predlazemo vam da
napravite Auto put. Ako nemate para; naravno mi smo tu da "priskocimo".

Kad sve to prodje-kako je davno zaplanirano; sav kamionski saobracaj za Madjarsku i jugoistocnu Evropu i dalje na bliski istok se jednostavno "preusmerava"-preko Slo.

"Cist racun-duga ljubav"! A, da imas i pare i ljubav/ to je vec malo komlikovanije.
dragan7557 dragan7557 21:44 22.12.2007

Re: Bolji...

nsarski
evo razmisljam. primam sugestije.

Mozda da obrnes?
"Tvrdjava Sengen", kao "Oklopnjaca Potemkin", ili "City of New York", ili tako nesto impozantno - "Zamak Rambuje".? A onda jos imas i dva velika slova u naslovu - vizuelno jace.


A, šta misliš za Enterprise and Discovery Serbia, last frontiar
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:19 23.12.2007

Re: Hm...Austrija

Malo teže te pratim...'ajd ovako opet: Slo već ima autoputeve. Po njima voze već svi kamioni ka severu i obrnuto. Austrija i da hoće nema šta da poveća, niti šengen na to utiče. Svako uređuje kod svoje kuće. Austrija je svoje sredila, a kako će Slo, to je njena stvar.
49 41 49 41 19:18 23.12.2007

Re: Hm...Austrija

Jelica Greganović
Malo teže te pratim...'ajd ovako opet: Slo već ima autoputeve. Po njima voze već svi kamioni ka severu i obrnuto. Austrija i da hoće nema šta da poveća, niti šengen na to utiče. Svako uređuje kod svoje kuće. Austrija je svoje sredila, a kako će Slo, to je njena stvar.


Ne zelim da budem ironican; al' juce sam "prepisao" u punoj voznji sve slovenacke autoputeve-samo da kupim
"leba i sa s leba". Daleko od toga da sam sretan zbog toga!
Cak sam kupio i veliku teglu "Buckwheat Honey"- Med od heljde. Rekao sam sebi sad ja:Jelici Heljdin med-ona
meni vrecicu Heljdinog brasna.
Jes' da bi nas ta transakcija (zbog postarina) dosla; Ko Sv. Petra kajgana- Al' kad je bal' (uskrsnji); nek' je i maskembal!

Nazalost, ne izgleda i nije sve tako jednostavno.

Kad su amerikanci (General Motors) "bacio oko" da kupi britanskog Jaguara i cinili sve da ga se dokopaju;
Margaret Tacher im je rekla: "Nikad necemo prodati nas nacionalni britanski ponos autoindustrije"!
Onda su oni rekli:"Skloni kucku sa vlasti; da nam ne smata"! (Doduse potroseno je 18 meseci u realizaciji "zelja".

Nesto se stvarno ne secam vise "ciji je"- britanski Jaguar?!?
Slicno je bilo i sa Volvo-om, SAAB-om i sl.



MightyNora MightyNora 04:11 22.12.2007

Ma eto Dejane...

Ako nista drugo onda mi je makar drago da neko od nasih moze da uradi ono sto nas vecina masta (ili je mogla kada je vrednost naseg pasosa na crnom trzistu bila najskuplja)...

Nema tu nista cudno. Jednostavno su Slovenci uradili ono sto ih je najbrze odvelo tamo gde su hteli da stignu.

A kako kaze moj kum (genuine njegova krilatica): "Kad ne znas sta hoces onda to i dobijes!"

Pa kad se odlucimo sta tacno hocemo eto i nas sa vama...

Pozz i lep provod u zemlji sa tri glave :)

Mighty
tom tom 08:19 22.12.2007

Re: Ma eto Dejane...

Preporuka za kuma "Kad ne znas sta hoces onda to i dobijes!" genijalno...
Dejan Stanković Dejan Stanković 12:00 22.12.2007

Re: Ma eto Dejane...

"Kad ne znas sta hoces onda to i dobijes!"


!!!!!!!!!
AlexTheVeliki AlexTheVeliki 05:11 22.12.2007

Pouke?

Mene bas zanima da li ce ovo da deluje poucno na gradjane u Srbiji. Tu nemislim na arandjelovacke udarne brigade i njima slicne, jer nesto ne vidim da oni uopste imaju neke zelje da putuju daleko. Mislim na ljude kao sto je moj rodjak tu u Srbiji (mlad, pametan, radoznao, razuman...) koji se stalno buni na opste poznate probleme u Srbiji. Ali kad ga pitam da li ce da glasa on kaze "mene nezanima politka, ja hocu da zivim svoj zivot". Nekoliko dana kasnije, kad mu pokazem clip vojnog topografa Tome i gospodje iz Boljeg zivota, on me pita "da li se ovi spremaju za rat?"

Moje je pitanje; ako su izbori u Srbiji u stavri izbori izmedju "mozda rat" i "(bar deklerativno) evropa", da li gradjani Srbije imaju taj "mene nezanima politika" luksuz? Kako je taj "moj zivot" moguc ako prva opcija pobedi ovu drugu? Konacno, sastavni deo tog "moj zivot" (bar kako ga on vidi) je i mogucnost da se slobodno putuje. Da li ovako simbolican dogadjaj, prosirenje sengena i cinjenica da je Srbija izvan svega toga, dovoljno da ljudima docara koliko je politicki izbor u Srbiji fundamentalna stvar?

Sa moje tacke gledista (iz dosta udaljenog Toronta) je da nema dileme. Ovde kad se glasa izbor znaci PDV ostaje isti ili se smanjuje za 1%, a u Srbiji znaci izbor izmedju "mozda rat" ili "(bar deklerativno) evropa". Koliko god to neko nevoleo, zar ipak nije bolje birati manje zlo, jer je ovo veliko zlo BAS veliko? Vi koji zivite u Srbiji, sta mislite? Da li ovakvi simbolicki dogadjaji doprionse da se narod malo prodrma iz svoje apatije i nezainteresovanosti?
doktorka doktorka 07:23 22.12.2007

Putuj Evropo


I pošalji nam malo peciva?
Nama je dobro,
Sreća jedna neizreciva...
Putuj, planeto,
Ovde se mrak priziva...
Nama je lepo,
Slika jedna neopisiva..."


Hm ,ova Balaseviceva pesma se odnosila na Milosevicevo vreme. A i sada je primenjiva. Strasno , zar ne?

"Nisu krivci primitivci što su pokupili mast.
Korov nikne di god stigne, ma, svaka njima čast,
Krivi smo mi...

Otkud svi ti paraziti što su nam zagustili?
Nemoj, stari moj,
Krivi smo mi, što smo ih pustili... "
Tine i Radojka Tine i Radojka 07:38 22.12.2007

prime njiva pesma

idi seko utaj sas
name stise kosto znas
Doctorinho Doctorinho 07:38 22.12.2007

Fortress Europe

gordanac gordanac 08:17 22.12.2007

opsada tvrđave šengen

Šta je neophodno?
- Ugovor (sporazum) o readmisiji (Srbija + EU + pojedine zemlje EU) -ratifikacija
- Zakon o putnim ispravama (Srbija, samostalno)
- Zakon o azilu (Srbija, samostalno)
- Ugovor (sporazum) o viznim olakšicama (Srbija + EU + pojedine zemlje EU) - ratifikacija
- integralno upravljanje granicama (uz sporazume i policiju i carinu na granicama, no army)
Urađeno je sve što se tiče propisa, "upravljanje granicama" je u toku, kao i poslovi vezani za primene zakona.
i još treba:
.- Zakon o zaštiti podataka (u proceduri)

Šta god da napišem, mislim da ću stvoriti nesporazum, ali - let it be! :)
Kad gledaš EU kojom ljudi slobodno putuju i nas u redovima pred ambasadama krajnje je nepopularno pričati o - kontekstu u kojem se to dešava, a ja ću malo baš o tome:
Dakle, naša odgovornost je bila (i jeste) usvajanje navedenih zakona i sporazuma i reforma sektora vezanih za granice, carinu i putne isprave, a EU odgovornost je monitoring tog procesa i procena da li je sve urađeno kako treba i kako pravila zahtevaju.
Ne umem da govorim "mogli smo to da završimo 2005", jer - da smo mogli - bilo bi urađeno, a urađemo je 2007. Znam koliko je udobno kad se govori "e, da smo....", ali - nismo, a ta vrsta udobnosti je uglavnom potpuno nekorisna. Postoji jedan jedini slučaj kad je korisna, a to je ako je neko po propisima podneo odgovornost što nešto nije urađeno, a trebalo je (ali to je druga nepopularna priča).
Trenutno se odredbe Sporazuma o viznim olakšicama koji je ratifikovan i stupa na snagu prve nedelje januara 2008., odnosi na većinu onih 12, 4 % stanovništva Srbije koje poseduje pasoš, tako da se tokom 2008 očekuje da ljudi konačno vide neku korist od usvojenog sporazuma.
Krajem 2008. planira se podnošenje zahteva za "prelazak na sledeći nivo" (beli šengen), jer će tada (po planu) biti obavljen monitoring primene usvojenih propisa, tako da 2009. putovanja treba da budu (konačno) bez većine maltretmana koji danas ljudi doživljavaju (još malo, do kraja godine).
E, sad - kontekst:
Može primer bilo koje zemlje koja je danas članica EU (svih novih 12) ali evo
Slovenija
- nezavisnost 1991
- usvajanje sličnih propisa (osim putnih isprava) 1997/1998
- članstvo EU 2004
- evro zona 2007 (jedina, uz Maltu, od novoprimljenih)
- šengen zona 2008 (i predsedavanje EU januar-juli 2008.)
Dakle, kontekst Slovenije (uz mnogo teškoća i problema unutrašnje politike o kojima se ovde, prirodno, malo zna) je okvir jednog strateškog plana koji je koncipiran devedesetih (i ranije) za 20-30 godina unapred. Te su planove razmenili sa EU partnerima ranih devedesetih i - rest is history)
Srbija
- nezavisnost 2006
Dakle, kontekst Srbije (uz sve teškoće i probleme koji su nam - ili nisu - poznati) je okvir posleratnog, postkonfliktnog , postdiktatorskog procesa stvaranja strateškog plana za budućnost tako da se nesporno može izložiti partmerima u EU i sopstvenim građanima.
Predstavnicima EU je taj zahtev (više nego plan) definitivno predočen na samitu u Solunu juna 2003. i oni su rekli "saglasni smoi!". Taj samit je i formalni početak EU integracija Srbije., do tada se može govoriti samo o bilateralama i multilateralama koje su služile tome da odluka EU u Solunu bude pozitivna.
E, sad, koliko god ja delila želju za ukidanjem svih granica, znam da je trenutno i za sada 2009. prva godina kad će to biti moguće tako da većina ljudi kaže "e, fala bogu da me ne ponižavaju više...!", i nešto malo bolje tokom 2008. kada sporazum počne da se primenjuje.
(sporazum je ovde, samo mora download) - suština je u proceduri skraćenoj na 10 dana (izuzetno 30), dokumentacija svedena na pozivno pismo i mada je cena vize 35 evra, članom 6. se i ta taksa ukida za navedene kategorije, kao i u ujednačenoj proceduri izdavanja viza).
tom tom 08:33 22.12.2007

Re: opsada tvrđave šengen

Odlično objašnjeno.
mocna malena79 mocna malena79 08:59 22.12.2007

Re: opsada tvrđave šengen

gordanac
Šta je neophodno?-
- suština je u proceduri skraćenoj na 10 dana (izuzetno 30), dokumentacija svedena na pozivno pismo i mada je cena vize 35 evra, članom 6. se i ta taksa ukida za navedene kategorije, kao i u ujednačenoj proceduri izdavanja viza).



Gordanac,
o viznim olaksicama se govori najmanje poslednje dve godine, prvo je trebalo da se laksa putovanja omoguce studentima i ucenicma ( sa desetak izuzetaka koje licno znam , to je uglavnom i funkcionisalo), onda je to kao prosireno na poslovne ljude, specijaliste itd. Ja licno, iz svog jako dugog i bogatog iskustva sa vizama (a i ljudi oko mene) mogu slobodno da kazem da mi je bilo neuporedivo lakse da vizu dobijem '97, dakle za vreme Milosevicevog ludila, nego 2003. A te olaksice o kojima je bilo toliko price su se svele na to da ces vizu najverovatnije dobiti ako podneses sve neophodne papire: dakle kolicina dokumentacije ostala ista a verovatnoca dobijanja vize se eto poprvaila, silna olaksica..
Sto se procedure tice, ne znam sta je tu skraceno? Za vecinu zemalja EU se viza ceka najduze 7 dana, studentska ili bilo koja druga boravisna,oko 4-6 nedelja, i to zato sto se zahtevi obradjuju u odredjenim zemljama direktno a ne u konzulatima.
i da, kad ce zakon o putnim isparavama, odnosno kad menjamo pasose? :)

pozz
gordanac gordanac 09:20 22.12.2007

mocnamalena79

i da, kad ce zakon o putnim isparavama, odnosno kad menjamo pasose? :)

donet je, stupio na snagu
rok za izmene dokumenata je kraj 2008.
A te olaksice o kojima je bilo toliko price su se svele na to da ces vizu najverovatnije dobiti ako podneses sve neophodne papire: dakle kolicina dokumentacije ostala ista a verovatnoca dobijanja vize se eto poprvaila, silna olaksica..
Sto se procedure tice, ne znam sta je tu skraceno? Za vecinu zemalja EU se viza ceka najduze 7 dana, studentska ili bilo koja druga boravisna,oko 4-6 nedelja, i to zato sto se zahtevi obradjuju u odredjenim zemljama direktno a ne u konzulatima.

Nema nikakvih olakšica dok Sporazum ne stupi na snagu (to je onaj dokument u linku u mom komentaru, stupa na snagu januara 2008)
Verovatno će me Dejan doživotno banovati sa svih svojih tekstova, ali evo napraviću copy/paste samo pojedinih članova sporazuma, dakle ide jedan dosadan "zakonski čaršaF"

З А К О Н
О ПОТВРЂИВАЊУ СПОРАЗУМА ИЗМЕЂУ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ И ЕВРОПСКЕ ЗАЈЕДНИЦЕ О ОЛАКШАНОЈ ПРОЦЕДУРИ ЗА ИЗДАВАЊЕ ВИЗА
Члан 1.
Потврђује се Споразум између Републике Србије и Европске заједнице о олакшаној процедури за издавање виза (у даљем тексту: Споразум), који је потписан 18.септембра 2007. године у Бриселу, у оригиналу на српском и енглеском језику.


ЧЛАН 4.
Документа за доказивање сврхе путовања
1. За следеће категорије грађана Републике Србије довољна су следећа документа за доказивање сврхе путовања другој Уговорној страни:
а) за чланове званичних делегација који ће, на званичан позив упућен Републици Србији, учествовати на састанцима, консултацијама, преговорима или у програмима размене, као и у догађајима који се одржавају на територији држава чланица у организацији међувладиних организација:
- писмо које је издао надлежни орган Републике Србије, којим се потврђује да је подносилац захтева за визу члан делегације која путује у другу страну уговорницу да учествује у горе поменутим догађајима уз пропратну фотокопију званичне позивнице;
б) за пословне људе и представнике привредних друштава:
- позивно писмо који издаје домаћин - правно лице, компанија или организација односно канцеларија или огранак тог правног лица или компаније, као и државне или локалне власти држава чланица, или организатори трговинских и индустријских сајмова, конференција и симпозијума који се одржавају на територији државе чланице, уз потврду Привредне коморе Србије;
в) за возаче који обављају услуге међународног теретног и путничког транспорта на територији држава чланица у возилима регистрованим у Републици Србији:
- писани захтев од националне компаније или удружења превозника Републике Србије који обављају међународни друмски транспорт у коме се наводи сврха, трајање и учесталост путовања;
г) за чланове посада возова, вагон хладњача и локомотива који путују на територију држава чланица:
- писани захтев од надлежне железничке компаније Републике Србије у коме се наводи сврха, трајање и учесталост путовања;
д) за новинаре:
- потврда или други документ који је издат од професионалне организације и којим се доказује да је лице у питању професионални новинар и документ издат од послодавца у коме се наводи да је сврха путовања обављање новинарског посла;
ђ) за лица која учествују у научним, културним и уметничким активностима, укључујући универзитетске и друге програме размене:
- позивно писмо од организације домаћина за учествовање у овим активностима;
е) за ученике, студенте, постдипломце и наставнике који прате ученике који иду на пут у образовне сврхе или на студије, као и у оквиру програма размене и других школских активности:
- позивно писмо или потврда о упису коју шаље универзитет, колеџ или школа домаћин, или студентске књижице, или потврде о курсевима који ће бити похађани;
ж) за учеснике у међународним спортским догађајима и лица која их прате у стручном својству:
- позивно писмо од организације домаћина: надлежних органа, националних спортских федерација и Националног олимпијског комитета држава чланица;
з) за учеснике у званичним програмима размене које организују општине или градови укључујући и град Београд, које су успоставиле различите облике сарадње и удруживања (у даљем тексту: братске општине и градови):
- позивно писмо од председника општине, односно градоначелника ових општина или градова;
и) за блиске рођаке - супружника, децу (укључујући и усвојену), родитеље (укључујући старатеље), бабе и деде, унуке, који долазе у посету држављанима Републике Србије са законитим боравком на територији држава чланица:
- позивно писмо домаћина;
ј) за посете војним и цивилним гробљима:
- званичан документ којим се потврђује постојање и одржавање гроба, као и породични или други однос између подносиоца захтева и сахрањеног;
к) за лица која присуствују сахранама:
- званичан документ којим се потврђује чињеница о смрти, као и потврда о породичном или другом односу између подносиоца захтева и преминулог;
л) за лица којима је потребно медицинско лечење и њихову неопходну пратњу:
- званичан документ медицинске институције којим се потврђује неопходност медицинске неге у овим институцијама и неопходност пратње, као и доказ о довољним финансијским средствима за плаћање медицинског третмана;
љ) за представнике организација цивилног друштва када путују с циљем обуке, на семинаре, конференције, укључујући и програме размене:
- позивно писмо које је издала организација домаћин, потврда да је то лице представник организације цивилног друштва и потврда о оснивању такве организације из одговарајућег регистра издата од стране државних органа у складу са националним законодавством;
м) за представнике верских заједница регистрованих у Републици Србији:
- писани захтев верске заједнице регистроване у Републици Србији, наводећи сврху, трајање и учесталост путовања;
н) за припаднике професија који учествују на међународним изложбама, конференцијама, симпозијумима, семинарима и другим сличним догађајима који се одржавају на територији државе чланице:
- позивно писмо од организације домаћина, којим се потврђује да је особа у питању учесник у наведеним догађајима;
њ) за лица која иду на туристичко путовање:
- потврда или ваучер од туристичке агенције или организатора путовања акредитованих од стране држава чланица у оквиру локалне конзуларне сарадње, којим се потврђује резервација за организовано путовање.
2. Позивно писмо, односно писани захтев, наведено у ставу 1. овог члана садржи следеће ставке:
а) за позвано лице: име и презиме, датум рођења, пол, држављанство, број личне карте, време и сврха путовања, број улазака и име супружника и малолетног лица које иде у пратњи позваног лица;
б) за лице које позива: име, презиме и адреса; или
в) за правно лице, компанију или организацију која позива: пуно име и адреса и
- ако је позив издат од стране организације: име и позиција лица које потписује позив,
- ако је позив издат од стране правног лица или компаније или канцеларије или огранка таквог правног лица или компаније основане на територији државе чланице, регистрациони број који се захтева у складу са националним правом државе чланице у питању.
3. За категорије лица наведених у ставу 1. овог члана, све категорије виза се издају у складу са поједностављеном процедуром без захтева за другим доказима, позивима или потврдама у погледу сврхе путовања, предвиђених законодавством држава чланица.

ЧЛАН 6.
Такса за обраду захтева за издавање визе
1. Такса за обраду захтева за издавање визе за грађане Републике Србије износи 35 евра.
Износ из става 1. овог члана може да се разматра у складу са процедуром предвиђеном у члану 14. став 4. овог споразума.
Ако Република Србија поново уведе визе за грађане ЕУ, такса за издавање визе коју ће Република Србија наплаћивати неће бити виша од 35 евра или другог износа који је договорен уколико је такса разматрана у складу са процедуром предвиђеном чланом 14. став 4. овог споразума.
2. Таксе за обраду захтева за издавање визе укинуте су за следеће категорије лица:
а) за чланове званичних делегација који ће, на званичан позив упућен Републици Србији, учествовати на састанцима, консултацијама, преговорима или у програмима размене, као и у догађајима који се одржавају на територији држава чланица у организацији међувладиних организација;
б) за чланове националних и покрајинских односно регионалних влада и парламената, Уставног суда и Врховног касационог суда, у случају да они нису изузети од потребе прибављања визе овим споразумом;
в) за лица која учествују у научним, културним и уметничким активностима, укључујући универзитетске и друге програме размене;
г) за ученике, студенте, постдипломце и учитеље који прате ученике који иду на пут у образовне сврхе или на студије, као и у оквиру програма размене и других школских активности;
д) за учеснике у међународним спортским догађајима и лица која их прате у стручном својству;
ђ) за учеснике у званичним програмима размене које организују братске општине и градови;
е) за лица са инвалидитетом и њихову неопходну пратњу;
ж) за представнике организација цивилног друштва када путују с циљем обуке, на семинаре, састанке, укључујући и програме размене;
з) за особе које су поднеле документа којима се доказује неопходност њиховог путовања на основу хуманитарних разлога, укључујући због потребе хитног медицинског третмана, као и за особу која их прати, или за особе које присуствују сахрани блиског рођака или које посећују тешко болесног блиског рођака;
и) за новинаре;
ј) за возаче који обављају услуге међународног теретног и путничког транспорта на територији држава чланица у возилима регистрованим у Републици Србији;
к) за чланове посада возова, вагон хладњача и локомотива који путују на територију држава чланица;
л) за блиске рођаке - супружника, децу (укључујући и усвојену), родитеље (укључујући старатеље), бабе и деде, унуке који долазе у посету држављанима Републике Србије са законитим боравком на територији држава чланица;
м) за представнике верских заједница регистрованих у Републици Србији, који редовно путују у државе чланице;
н) за припаднике професија који учествују на међународним изложбама, конференцијама, симпозијумима, семинарима и другим сличним догађајима који се одржавају у државама чланицама;
њ) за пензионере;
о) за децу млађу од 6 година.
3. Као изузетак од става 1. овог члана, Бугарска и Румунија које су обавезане шенгенским правним тековинама, али још увек не издају шенгенске визе, могу да укину таксе за издавање националних виза за кратак боравак за грађане Републике Србије до дана који Савет Одлуком одреди за пуну примену шенгенских правних тековина у њиховој визној политици.

ЧЛАН 7.
Трајање процедуре за обраду захтева за издавање визе
1. Дипломатске мисије и конзуларна представништва држава чланица доносе одлуку по захтеву за издавање визе у року од 10 календарских дана од дана пријема захтева и докумената неопходних за издавање визе.
2. Временски период за доношење одлуке о издавању визе може да се продужи до 30 календарских дана у појединачним случајевима, посебно када је неопходно додатно проверавање пријаве.
3. Временски период за доношење одлуке о издавању визе може да се смањи на 3 радна дана или краће у хитним случајевима.

Posebni sporazumi biće potpisani sa Ruminjom, Bugarskom, Danskom, Irskom, Velikom Britanijom, Norveškom, Švajcarskom i Lihtenštajnom - ako i gde je potrebno jer ove zemlje imaju posebne ugovore za Schengen.

Do sada ovog sporazuma NIJE BILO i svaki DKP je praktično samostalno odlučivao šta u ime svoje države (ili EU) traži od građana Srbije kao dokumentaciju ili kako određuje rokove za izdavanje - od januara ulazimo u sistem po ovom sporazumu.
Djole Djole 10:05 22.12.2007

Re: mocnamalena79

Mislim da posle ove ekspertize Svilanovic ne mora da se javlja :)
Salu na stranu - za dobar deo stvari smo i sami krivi, iako verujem, postoji i ona mala doza pritajenog rasizma - vi divljaci sa Balkana.
Deo price za koji nazalost ne vidim resenje je kako pobediti siromastvo, i kako spreciti da hiljade nesrecnika svaki dan gine u talasima pod Gibraltarom, u kutijama teretnjaka, ili da bude ne daj Boze ustreljena pri preskakanju bedema "Tvrdjave Schengen".
gordanac gordanac 10:28 22.12.2007

---

....iako verujem, postoji i ona mala doza pritajenog rasizma - vi divljaci sa Balkana....

Kad Sporazumi stupe na snagu, mogu privatno da o nama misle šta god hoće (uključujući citirano o Balkancima), ali - zakon moraju da poštuju, a svim ljudima iz Srbije primenom tog sporazuma treba da bude bar malo lakše tokom 2008. Tako vam je i inače sa predrasudama - one su plod neznanja i kad zakonom zabranite ponašanje zasnovano na njima, ustvari ih ne uklanjate iz privatnosti nosioca predrasdua, ali - uklanjate ih iz komunikacije. Dovoljno.
A o tome kakve su predrasude o nama, verujte mi - znam skoro sve. (Da ne bude nesporazuma - ne žalim se, samo kažem, ja inače smatram razbijanje predrasuda odličnim poslom održavanja svežine duha i uma :))
Najteži deo posla oko sklapanja ovog sporazuma u septembru bio je upravo to - dati dokaze o sopstvenom kredibilitetu na osnovu znanja i činjenica. Jedan broj ljudi, potpuno anonimnih za širu javnost, je uradio sjajajn posao. I radiće ga i dalje. plan je tu sasvim jasan.
Imate ljude zadužene za uklanjanje snažnih prepreka u vidu stereotipa i predrasuda o Srbiji (znanjem, analizama, dokazima, činjenicama, a ne time što su na nekom javnom poslu prepoznatljivom za partnerstvo sa EU zvaničnicima, ili ne samo time) i one druge, brojnije, koji su pravi administrativni kapacitet kojim se dokazuje da smo sposobni da poslove EU integracija vodimo.
EDIT
O pobeđivanju siromaštva:
predlog:
Postaviti prvo pitanje svima na javnim poslovima, sa dozvolom da odgovore brojkom (sme da kaže "oko...":
- Kolika će biti prosečna zarada u Srbiji 2011 ?
Postaviti drugo pitanje svima na javnim poslovima sa dozvolom da odgovore sa tri rečenice:
- Zašto?
Ne ulaziti u zamku sa pitanjem "Kako?", ljudi na javnim poslovima su plaćeni da izmisle "kako". :))
Djole Djole 10:47 22.12.2007

Re: ---

ali - uklanjate ih iz komunikacije. Dovoljno.

Za pocetak. Interfejs je ono sto mi vidimo prema njima
Imate ljude zadužene za uklanjanje snažnih prepreka u vidu stereotipa i predrasuda o Srbiji

Skidam kapu - uzasno tezak posao.
Ko od njih je medju VIP blogerima? :) (ako sme da se kaze)
Dejan Stanković Dejan Stanković 12:07 22.12.2007

Re: opsada tvrđave šengen

gordana, izvini sto se nisam tebe setio kao strucnjaka. kasno bilo sinoc a i ti si mnogo diskretna pa ni ne znamo koliko si obavestena. hvala, odlicno objasnjeno. sad jos samo jos da se sprovede.
gordanac gordanac 12:13 22.12.2007

:))))

....a i ti si mnogo diskretna....

:))))
e, ulepša mi odlazak na posao!
objasniću zašto kad se vratim
s56a s56a 12:14 22.12.2007

Re: opsada tvrđave šengen

Može primer bilo koje zemlje koja je danas članica EU (svih novih 12) ali evo Slovenija
- nezavisnost 1991
- usvajanje sličnih propisa (osim putnih isprava) 1997/1998
- članstvo EU 2004
- evro zona 2007 (jedina, uz Maltu, od novoprimljenih)
- šengen zona 2008 (i predsedavanje EU januar-juli 2008.)

Ja u ovaj timeline cesto dodajem: povratak na standard pre odcepljenja - 1999

Tvrdjava je dobar izraz jer je odbrana od napadaca! A Berlinski zid i Gvozdena zavesa to nisu bili.

Ja bi voleo da mogu iz LJU do Soluna putovati bez zastoja. Nazalost me 30. 12. do Beograda cekaju dve granice koje smo sami postavili. A Nemci porusili svoje...

Dejane, u Portugalu jos nisam bio! Donosim dobar srpski kajmak iz dezele Rukoljub komsinici Jelici G.!

Kazezoze Kazezoze 12:18 22.12.2007

Re: opsada tvrđave šengen

gordana, izvini sto se nisam tebe setio kao strucnjaka. kasno bilo sinoc a i ti si mnogo diskretna pa ni ne znamo koliko si obavestena. hvala, odlicno objasnjeno. sad jos samo jos da se sprovede.

i ko shto reche gordana
Ne ulaziti u zamku sa pitanjem "Kako?", ljudi na javnim poslovima su plaćeni da izmisle "kako". :))

))))
dragan7557 dragan7557 14:14 22.12.2007

Re: opsada tvrđave šengen

Odlično objašnjeno.


Naravno,Srbija nezavisnost od 2006???????

A od koga je to srbija bila zavisna??? Ili su to demokrati i liberali oslobodili srbiju i posle poraza
bad boy-sa doneli narodu SLOBODU.
Izgleda da srpskoj eliti treba crtati da im je prćija nezavisna od 19 veka i da osim ličnog bogaćenja postoji i odgovornost prema običnim smrtnicima .
doktorka doktorka 17:08 22.12.2007

da se razumemo,

nista od ovoga nece da zazivi dok nam je ove vlasti u bilo kojoj kombinaciji. jer azilanti , vojska na granici , falsifikovani pasoshi , pa zar to nije u njihovom interesu? uostalom oni imaju diplomatske pasose , a kao sto znamo, za gradjane ih je bash briga. dakle zakoni ce ostati zaglavljeni u proceduri ili , ako i budu doeseni , bice samo mrtva slova na papiru.
Djole Djole 10:12 22.12.2007

Gde ste zemljaci?

Samo mali komentar o izdavanju viza - mislim da se svi secaju posta o ambasadoru Portugalije u BG i njenom ponasanju (ako se secam bila je zena).
Na srecu nisu svi takvi. I u te stvari se polako uvodi red, dosta toga opet zavisi i od salterskih sluzbenika, i naravno i volje konzularnih radnika da celu proceduru umesto da pretvori u izivljavanje, pretvori u koliko toliko podnosljivu "primopredaju dokumenata".
Nadam se da ce i Skupstina da bude koliko toliko vredna i da ratifikuje zakone, a pasosi da budu promenjeni cim pre - i eto nas na beloj Schengen listi.

BTW - kviz pitanje za ucesnike - gde je Schengen?
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:27 22.12.2007

Dobro jutro zemljače!

Prvo da pokupim nagradu u kvizu:

Slo Shengen je u Luksemburgu. U njemu su 1985. godine Luksemburg, Francuska, Nemačka, Belgija i Holandija potpisale sporazum o postepenom ukidanju kontrola na zajedničkim granicama. Deset godina kasnije su im se priključili Portugal i Španija i tako je nastala Šengenska zona. Kasnije su se u nju ukljuučile Austrija, Grčka i Italija (1997.), a za njima Danska, Švedska i Finska (2001.). Tada su u šengen ušle i države, koje nisu članice EU, Island i Norveška.

Nagrada?

'De si komšijo!? Ja sam se naradila kao mravac, ovo dana, sve na konto širenja šengena i predstojećeg predsedavanja Slovenije EU. Uostalom tu primopredaju predsedavanja očekujem da obavimo kako dolikuje. Da se nađemo i da mi predaš predsedavanje...

Što se ostalog tiče, evo ja baš sad razmišljam kako mi brat iz Kragujevca, sa ženom i dvoje dece ludo, neće moći da donese belo kukuruzno brašno iz vodenice na kamen iz Badnjevca. A to je jedino što želim. Jes' da bih volela i nešto sira, ali to već spada u teži kriminal, ne usuđujem se ni da mislim...ni ovo brašno neće busom proći, bolje da ne izazivam sudbinu.

A Ursula je super riba, ima je za tri, uvis. Bila bi odličan centar. Nije ni Dimsi Rupsi manji. Kad se sretnu zemlja se trese. Zagrljaj k'o geografska pojava.

Što se tiče konzulata, evo ja mogu da tvrdim da je u Bgd pre par meseci stigao zlatni slovenački konzul, duša od čoveka, koji sigurno neće da dozvoli iživljavanje i mrcvarenje državljana prijateljske Srbije.

p.s. Mala ispravka. Avionom neće moći ove noći bez dokumenata. Tek krajem marta padaju unutrašnje vazdušne granice.

Djole Djole 10:40 22.12.2007

Re: Dobro jutro zemljače!

Prvo nagrada za pobedu na kvizu - nesto iz komsiluka (od Ursule):


Kad se sretnu zemlja se trese

A sta ce da bude kad mi dinaridi krenemo da se grlimo za njima :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:42 22.12.2007

Djole,

mogu li malečko da izvoljevam...ne volim Mozart kugeln, ni uopšte marcipan, ima ukus na Karbofiks lepak, onaj u plavoj kutijici sa lopaticom za mazanje...može nugat?
gordanac gordanac 10:45 22.12.2007

:))))

...ima ukus na Karbofiks lepak, onaj u plavoj kutijici sa lopaticom za mazanje..

:))))
a ti to znaš - kako? mislim - ukus od istog
(pa gde se seti karbofix-a u kutujicama....e, stvarno...:))))
Djole Djole 10:51 22.12.2007

Re: Djole,

Evo, popravljam ponudu, ja preferiram ove koje sada saljem:

Mislim da ce ove odgovarati - svecarsko raspolozenje i odgovarajuce cokoladice
ivana23 ivana23 11:26 22.12.2007

Re: :))))

gordanac
...ima ukus na Karbofiks lepak, onaj u plavoj kutijici sa lopaticom za mazanje..:))))a ti to znaš - kako? mislim - ukus od istog(pa gde se seti karbofix-a u kutujicama....e, stvarno...:))))

Jeste, bas taj ukus ima (to je badem u stvari)



Nije ta marka, al' je pakovanje
Djole Djole 11:28 22.12.2007

Re: :))))

Meni se cini da je to taj, jedino sto je onaj pravi KARBOFIX pravio "Karbon" Zagreb (ako me secanje ne vara)
Gordana, izvol'te i vi na cokoladice :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:02 22.12.2007

Re: :))))

pa desilo mi se da sam slučajno ponekad liznula uzorak karbofixa, pljunuti marcipan, verovatno jer je i u jednom i u drugom badem...ista priča kao što ne volim ni karanfilić, podseća me na zubara, nekad se stavljao u plombe...
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:02 22.12.2007

Re: Djole,

e ovo je već bolje...je l' se jedu i petljice?
Djole Djole 12:17 22.12.2007

Re: Djole,

Petljice - koj vole super je :)
Nego od te fele i domacin Bloga jako voli da jede.
Onomad je pricao kao je od cokoladnih poklona koje je kupio "kraduckao" iz kesica u avionu na putu za Lisabon.
Onda neka bude jedna i za njega.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:39 22.12.2007

Re: Djole,

što ne reče ranije, ja već smazala...
Doctorinho Doctorinho 12:40 22.12.2007

Re: :))))

ivana23
gordanac
...ima ukus na Karbofiks lepak, onaj u plavoj kutijici sa lopaticom za mazanje..:))))a ti to znaš - kako? mislim - ukus od istog(pa gde se seti karbofix-a u kutujicama....e, stvarno...:))))

Jeste, bas taj ukus ima (to je badem u stvari)



Nije ta marka, al' je pakovanje



Original originala : )
Doctorinho Doctorinho 12:44 22.12.2007

Re: :))))

Jelica Greganović
pa desilo mi se da sam slučajno ponekad liznula uzorak karbofixa, pljunuti marcipan, verovatno jer je i u jednom i u drugom badem...ista priča kao što ne volim ni karanfilić, podseća me na zubara, nekad se stavljao u plombe...


asterix asterix 12:46 22.12.2007

Re: :))))

Jelica Greganović
pa desilo mi se da sam slučajno ponekad liznula uzorak karbofixa, pljunuti marcipan, verovatno jer je i u jednom i u drugom badem...ista priča kao što ne volim ni karanfilić, podseća me na zubara, nekad se stavljao u plombe...


Jela si karbofiks? Gadish mi se:))

Bilo je jache od mene gledao sam skoro oktobarfest, pa sam obradio scenu lifta:))
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:48 22.12.2007

Re: :))))

Jela sam ja i vrhove olovki, a ponekad i gumice (zavisno od godine, ako je rod bio dobar)...
asterix asterix 12:51 22.12.2007

Re: :))))

Jelica Greganović
Jela sam ja i vrhove olovki, a ponekad i gumice (zavisno od godine, ako je rod bio dobar)...


A zid, jel si jela zid kashikom? Taj je jeo shta je hteo tramvaj ceo:)
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:21 22.12.2007

Re: :))))

Nisam, al' to je jela moja nastavnica likovnog. Izjela je pola učionice, a krede je krckala kao grisine.
49 41 49 41 14:49 22.12.2007

Re: Djole,

Jelica Greganović
mogu li malečko da izvoljevam...ne volim Mozart kugeln, ni uopšte marcipan, ima ukus na Karbofiks lepak, onaj u plavoj kutijici sa lopaticom za mazanje...može nugat?

Draga moja nisi ti jela prave Mozart kugeln (kazem-kome su cokoladni prozvodi na zadnjem mestu); a, Marzipan-Kriststohlen-ima gi razni.
Misa Kostic Misa Kostic 18:33 22.12.2007

Re: Dobro jutro zemljače!

...ljubu se, stipkaju...
49 41 49 41 04:20 23.12.2007

Re: Dobro jutro

p.s. Mala ispravka. Avionom neće moći ove noći bez dokumenata. Tek krajem marta padaju unutrašnje vazdušne granice.


"Sije mi ga djuro sprteni konac."
Moze pesice moze kamion-ne moze avion?!?

Papazjanija.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:20 23.12.2007

Ne da je

papazjanija, nego grozota jedna...ja kad moram na aerodromu da pokažem ličnu kartu, zlopatim se onoliko.
Spiridon Spiridon 10:19 22.12.2007

preporuka

Radovanje pred dolazak u BG za novaka nije vise kao sto je bilo. Bar kod nas. Imam utisak da je generalna atmosfera poprilicno deprimirajuca.

Sliku si super uklopio sa tekstom.

Za komentare u vezi sa sengenom, vizama i dokumentima jednostavno nemam snage.
Spiridon Spiridon 10:28 22.12.2007

tuga

EVROPA



SRBIJA
Gorstak Gorstak 14:53 22.12.2007

Re: tuga

Stvarno tuga.

Oni tamo moraju da se lomataju po krševima Alpa, a vidi kod nas situaciju brale - niklo žito, bre! A i traktorista nosi kravatu. Ne ko oni njiovi seljaci. A ovo što pije? Pa to je vitaminski napitak, dokazano za popravljanje imuiteta.

Meni baš žao Jelice gde mora da živi. Ladno bre i nema vodeničkog brašna gdi da se kupi.
bord bord 20:58 23.12.2007

Re: tuga

pogodio si bas u srz..jos da stavis kostunjavog kako namiguje..znas da u 2025-toj. Europa ce biti podeljena na tri jedinice :
1. Rusko-belo-ruska kaljuga
2. EU.
3.nedovoljno istrazena oblast (srbija)
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:36 22.12.2007

Dizanje



pomoć



testerom



većom testerom



kuvanje na nekadašnjem prelazu



pevanje i sviranje

s56a s56a 12:21 22.12.2007

Re: Dizanje

Ex-Gazdarice, ima i dizanja kose na glavi stanovnicima na starim Schenengen granicama od straha pred porastom kriminala. Sinoc jedna devojka na TV od srca priznade, da su joj u zadnje vreme tri puta ukrali bicikl.

Ekonomski uticaj Austrje i Italije na pogranicne regije u dezeli brzo ce se pokazati.

Samo da tvoj Maribor ne postane opet nemacki pa da te isele u KG
oh la la oh la la 10:37 22.12.2007

Šato Šengen

evo ga, pravi:



kako ga je nacrtao Viktor Igo
ivana23 ivana23 20:12 22.12.2007

Re: Šato Šengen


Sporazum je potpisan 1985. godine, 14. juna, a originalno su ga potpisale samo zemlje BENELUKS-a (Belgija, Holandija i Luksemburg), Zapadna Nemačka i Francuska. Sporazum je potpisan na brodu "Kneginja Marije-Astrid", na reci Mozel, u malenom mestu Šengen, u Velikom Vojvodstvu Luksemburg, na granici sa Francuskom i Zapadnom Nemačkom.
dracena dracena 10:37 22.12.2007

Crći ću od zavisti!!!

Ne mogu više od zavisti da gledam kako procesi napreduju, a mi stojimo stalno na istom mestu, što će reći da se sve više povećava razdaljina izmedju nas i EU.

Neću olakšice za vize, neću smanjenje dadžbina, čak ni potpuno ukidanje dadžbina. Neću da stojim u redovima pred ambasadama, kao poslednji bednik. Hoću da putujem slobodno sa pasošem ugledne zemlje, ili još bolje, samo sa ličnom kartom. Neću da do kraja života sedim "u plakaru" sa ugašenim svetlom. Hoću da karticama naših banaka mogu da plaćam svuda u svetu i preko Interneta (Šta su naše banke zabrljale kad se nigde ne priznaju njihove kartice? Zašto to neko ne ispita i ne objavi?). Hoću da kad mi zatreba neka knjiga naručim preko interneta i dobijem je za 7 dana, a ne da molim prijatelje koji žive u inostranstvu da mi je prvo naruče i plate, a onda i donesu kad dodju na godišnji odmor za nekoliko meseci. Hoću da pošta koju pošaljem obično (o preporučenoj da i ne govorim) stigne na odredište, a ne da se svako drugo pismo negde izgubi. Šta pošta radi sa našim pismima?

Ukratko, dosta mi je ovog Miloševićevog haosa. Hoću najzad red. I hoću i ja u EU. Što sam ja gora od ostalih Evropljana?

PS: Preporuka Dejanu za odličan tekst i pravi ton, kao i uvek, uostalom.
Ukor političarima što ja, pristojna gradjanka Srbije, zavidim skoro celoj Evropi.
dragan7557 dragan7557 14:40 22.12.2007

Re: Crći ću od zavisti!!!

Ne mogu više od zavisti da gledam kako procesi napreduju, a mi stojimo stalno na istom mestu, što će reći da se sve više povećava razdaljina izmedju nas i EU.


Razdaljina osta ista al' se RAZVALINA POVEĆA.
Gorstak Gorstak 15:20 22.12.2007

Re: Crći ću od zavisti!!!

Šta su naše banke zabrljale kad se nigde ne priznaju njihove kartice? Zašto to neko ne ispita i ne objavi?.

Ajd ja da se javim mada uopšte nisam stručan. U stvari, pitao sam ljubaznu službenicu koja mi je objasnila situaciju. Prvo je pogledala levo, desno da neko ne sluša stoga te molim neka ovo ostane među nama:
Oni su samo dobili licence za imena banke, ali nisu u sistemu tih velikih banaka. Zašto? Bem li ga, valjda da nas slude. Naišo je njen šef i odjednom je prestala da govori na tu temu tako da dalje ne znam.
Primer: možeš da podižeš novac sa bankomata i da platiš račun u restoranu sa našim elektronskim karticama. To je zato što ti je kartica u sistemu (visa, master,...). Probaš li sa običnom da karticom uđeš u banku i tražiš pare:,,Gdi su moji novci?" EU bankarski službenik će te belo pogledati, a možda i prijaviti kome treba u zavisnosti kako i koliko tražiš svoje pare (obezbeđenje, policija ili bolnica).
Iskoristio sam priliku to da proverim (ispitam) kad sam imao prilike. Prvo što me je zbunilo jeste da u Germany Raiffaizen i Volksbank su ti ista banka, a logo Raiffeisen banke u Nemačkoj je plava pozadina sa crnim onim (čekići, konji, šta li).
Sad nek me ispravi ko zna, ali čini mi se da je u Austriji logo sa crvenom pozadinom. Kod zemalja u tranziciji je žuta pozadina. Tu mislim na Makedoniju, BiH, Bugarsku i, naravno, Srbiju.

Neću da stojim u redovima pred ambasadama

Zar ima išta lepše nego kad se sit ispričaš sa sapatnicima u redu ispred ambasade. Ovako bez granice i vize meni nekako hladno. Nema onoga rituala sa ustajanjem u 4h da bi se uhvatio red u 5h pa džedžiš do 9h kad se otvara šalter, a u frci si da li ćeš da stigneš jer rade do 11 ili 12. Ispred tebe njih 10-tak. Došli još juče sa stoličicom i termosom. Kad na kraju dobiješ vizu (stigli rezultati krvi) osećaš se ponosan ko na Everest da si se popeo. Ako je multiply ohoho:))) neka crknu dušmani. Takvo putovanje u EU ima težinu, a ne ovo kao J&D. Sedneš u kola i eto te gde hoćeš, a nema ljubaznog carinika koji ti otvara torbe (sa prljavim vešom):)
dracena dracena 20:21 22.12.2007

Re: Crći ću od zavisti!!!

Hvala ti Gorštače, na ovim informacijama. Kod sve svoje i naše zajedničke muke ja se na ovaj tvoj odgovor ismejah, mada znam da nije umesno.
Ništa ne brini, nikom neću pisnuti ni reč. Sve ostaje izmedju nas 6,5 milijardi. :)))
Ipak mene najviše zanima šta će mi navesti kao objašnjenje vlasnici i direktori banaka, a naročito M. Dinkić koji je tvrdio i tvrdi da je dobro što su banke privatizovane. I ja mislim da jeste dobro, ali mi se ipak ćini da nije sve ispalo onako kako je normalno ili bar kako mi mislimo da je normalno.

Kad si tako lako i brzo saznao za banke, palo mi je na pamet da te zamolim da se raspitaš i za ona pisma, što nam ih gube, bacaju ili šta već rade sa njima, ali stvarno nemam srca da te uvaljujem u toliku nevolju. Još će te neko istući, jer mu se ne svidjaju tvoja teška pitanja. :)))

A redove pred ambasadama si mi tako lepo opisao da ću ja, evo, već sutra otići bar malo da odstojim i popričam sa ljudima, iako nikud nisam planirala da putujem. :))) ČIsto da me želja mine. MOžda se i sretnemo u nekom od tih redova. Da bismo se prepoznali, ja ću na svakih pet minuta uzvikivati: "Bolje grob, nego rob". A ti kaži sam kako ćeš mi odgovoriti na moj deo lozinke.
Dejan Stanković Dejan Stanković 20:33 22.12.2007

Re: Crći ću od zavisti!!!

Zar ima išta lepše nego kad se sit ispričaš sa sapatnicima u redu ispred ambasade. Ovako bez granice i vize meni nekako hladno. Nema onoga rituala sa ustajanjem u 4h da bi se uhvatio red u 5h pa džedžiš do 9h kad se otvara šalter, a u frci si da li ćeš da stigneš jer rade do 11 ili 12. Ispred tebe njih 10-tak. Došli još juče sa stoličicom i termosom. Kad na kraju dobiješ vizu (stigli rezultati krvi) osećaš se ponosan ko na Everest da si se popeo. Ako je multiply ohoho:))) neka crknu dušmani. Takvo putovanje u EU ima težinu, a ne ovo kao J&D. Sedneš u kola i eto te gde hoćeš, a nema ljubaznog carinika koji ti otvara torbe (sa prljavim vešom):)


tek sad shvatam sta gubim. i mi konja za trku imamo. imam ja srpski pasos, pa cu ovih dana da odem do neke ambasade da trazim vizu. a kad provale da u pasosu nema pecata a da sam u snegenu, jos ce da me uhapse i deportuju, pa cu za dz do beograda.
Gorstak Gorstak 20:47 22.12.2007

Nebo trepti ko da zemlja gori

A koja druga lozinka i postoji?
Malo me strah da ispred ambasada ne bude više ljudi koji će uzvikivati slične parole. Jedni od stresa i nervoze, a ovu moju lozinku govore već nervno poremećeni.

ona pisma, što nam ih gube, bacaju ili šta već rade sa njima


Pazi sad, ovo nikom, ali nikom nemoj da kažeš jer možemo oboje da stradamo:
Za vreme perioda sankcija poznatijeg kao "devize, devize, zz, zzzz period" neki hakeri koji su garant sada i na Blogu su koristili situaciju da nismo bili ni u Interpolu niti im se moglo ući ikako u trag. Išlo im naruku što telefonske linije nisu davale identifikaciju. E sad, uzmu ti oni lepo i poručuju svaštanešto sa e-baya, amazona itd. Plaćanje jok. Uglavnom sitnice i sa tim sitnicama - majcama, kačketima, olovkama, knjigama odu na bljuvak i trampe se za kilo benzina.
Da bi im naša carina doakala sete se i zaplenjuju po kratkom postupku takve "sitnice". Ne znam da li se taj običaj zaplenjivanja zadržao do sada, ali pretpostavljam da je to možda bio razlog što nisi dobila majcu iz Amerike na kojoj piše joj što volim Igy Pop. Uf, ala sve znam. A?
Eto sad. Sad si nas uvalila u nevolju. Moram pod hitno u ilegalu.
Što se tiče pisama to stvarno ne znam koji će im. Možda ono da nam porade na bespomoćnosti:))
Naučena bespomoćnost
Malo epp-a. Neće Dejan da se ljuti jer je stvarno kvalitetan text, a korisno je da se ljudi informišu.
Dejan Stanković Dejan Stanković 21:00 22.12.2007

Re: Nebo trepti ko da zemlja gori

pazi, meni je ovaj tekst bio promakao, i puno ti hvala. ODLICAN JE.

Pozaboravljali smo već srednjoškolsko gradivo o eksperimentima I.P. Pavlova sa psima. A nije trebalo, jer bi nam sad bilo od koristi da sebi i drugima objasnimo šta nam se dešavalo i dešava. Podsetiću vas da su ovi eksperimenti, izmedju ostalog, potvrdili da životinje umeju da uoče pravilnost u zbivanjima, ukoliko ta pravilnost postoji, a zatim da odaberu onu reakciju koja je najkorisnija za njih.

Medjutim, kad u zbivanjima nema nikakve zakonitosti ili pravilnosti, nakon početne uznemirenosti i agresivnosti, izostaje bilo kakva reakcija, životinja pasivno trpi šokove, ali poremećaji u njenoj probavi svedoče o njenoj patnji.

Polazeći od ovih istraživanja američki psiholog Martin Seligman je postavio Teoriju naučene bespomoćnosti i potvrdio je kroz niz eksperimenata sličnih Pavlovljevim. I na ljudima su sprovedena odgovarajuća istraživanja (Hiroto) i ona su takodje potvrdila da se bespomoćnost uči u okonostima na koje nemamo uticaj ili koje percipiramo kao nekontrolisane.

Naučena bespomoćnost (learned helplessness) je specifično psihičko stanje u kom dominira očekivanje da se zbivanja ili okolnosti ne mogu kontrolisati i da se sopstvenim delovanjem ne može na njih uticati. Posledica ovog očekivanog odsustva kontrole su smetnje u motivaciji, smetnje u učenju i poremećaji u emocionalnoj sferi.

Kad se osećanje bespomoćnosti raširi u grupi ili društvu, ona postaje sociološki fenomen koji se naziva „kultura naučene bespomoćnosti", a ponekad i „kultura naučene socijalne zavisnosti".

U američkoj psihologiji postoji veliko interesovanje za ovu pojavu, što je i razumljivo kad se zna da u USA i pored ogromnog ukupnog bogatstva, višedecenijskog neprekidnog ekonomskog rasta koji obezbedjuje više nego dovoljno radnih mesta, postoje velike grupe veoma siromašnog obojenog stanovništva (pre svih Crnaca i Indijanaca) koje ne pokazuju ni spremnost ni sposobnost da poboljšaju svoj materijalni i društveni položaj. Zašto su ovom pojavom pogodjeni baš Crnci i Indijanci, a ne svi siromašni gradjani USA? Naučnici uzroke vide u istoriji ovih grupa (ropstvo Crnaca, a zatim nakon ukidanja ropstva kontinuirana viševekovna diskriminacija, ista takva diskriminacija prema Indijancima).

Pasivnost koja vlada u ovim zajednicama je motivisana percepcijom da za njih nema šanse, što je donekle i tačno, budući da su vrlo često nedovoljno obrazovani i osposobljeni za bolje plaćene poslove. Nedovoljno obrazovanje jeste objektivno najveći uzrok njihovog siromaštva, a siromaštvo je uzrok nedovoljnog obrazovanja. Ali tu ima još jedna „kvaka": u drugim siromašnim slojevima je spremnost na učenje i stručno osposobljavanje daleko veća nego u crnačkim i indijanskim getima (tj. rezervatima) i tu pasivnost naučnici pripisuju naučenoj bespomoćnosti.

U USA su uvedene neke mere, koje, medjutim, ne samo da nisu bile od koristi, nego su, čini se, samo još više pogoršale stanje. Socijalna pomoć koja se deli siromašnima je nedovoljna za dostojanstven život, ali zato više nego dovoljna da socijalno zavisno stanovništvo ostane pasivno. Borba protiv rasne diskriminacije i pružanje jednakih šansi za zaposlenje crnim i belim radnicima i stručnjacima s jedne strane pomaže pojedincima da izadju iz siromaštva, ali s druge strane šteti zajednicama iz kojih su potekli, jer ovi pojedinci sa porastom svog standarda nakon zaposlenja vrlo brzo napuštaju geta, preseljavaju se u bolje krajeve grada i siromašna većina ponovo ostaje bez pozitivnih primera.

Ako su tačni zaključci do kojih se došlo kroz višedecenijska istraživanja da se bespomoćnost uči, ne samo na individualnom, nego i na kolektivnom planu i ne samo u toku života pojedinca, nego čak i mnogo više iz generacije u generaciju i ako se setimo naše celokupne istorije sve do današnjeg dana, onda imamo mnogo razloga za brigu.

Turska okupacija, dva svetska rata sa pratećim ponižavanjima, zlostavljanjem, ubijanjem i čak nemilosrdnim istrebljenjem čitavih porodica i sela, pedesetogodišnja komunistička ponižavanja, obezvredjivanje svih kvaliteta i vrednosti.

Pa onda Milošević! On i njegovi partijski drugovi su se najbolje snalazili u mutnom. Više od decenije su nas raznim smicalicama i podvalama sludjivali iz dana u dan. U mućenju naše ionako teško shvatljive situacije išli su toliko daleko da su čak donosili i tajne zakone (!!!). Ratovi u bivšoj SFRJ, embargo (koji veoma liči na geto), užasna propaganda protiv nas na svim svetskim medijima, inflacija, zatim kao šlag, bombardovanje 78 naših besanih, bespomoćnih noći. Pritom su akteri naše tragedije menjali pravila igre iz dana u dan. U tome su bili vrlo dosledni svi, počev od šefova mesnih kancelarija, preko Miloševića i njegovih ministara, pa do predstavnika medjunarodnih institucija.

Onda smo 2000. nekako smogli snage, konsolidovali se, smenili Miloševićev režim i ponadali se na kratko da smo se oslobodili bar jednog balasta, ali je usledio novi nepredvidljivi tragični dogadjaj - atentantat na Zorana Djindjića. Ponovo smo se našli na dnu od kog smo se jedva malo odlepili. Sve vreme mi nismo imali jasnu predstavu o razlozima i izvoru naših nevolja, pa zato ni kako treba da se ubuduće ponašamo da nam se više nikad ne ponove.

I danas, kad više nema ekstremno teških udara, mi ne uspevamo da razrešimo nagomilane rebuse. Većina stanovništva je veoma siromašna, naročito veliki broj izbeglica o kojim niko ne brine, što je samo po sebi otežavajuća okolnost. Nereformisana državna i ostala administracija nam i dalje neprekidno smišlja svaki dan nove sprave za mučenje kako bi uterala mito, sa sve nereformisanim sudstvom koje aminuje svaku nepravdu koja nam se učini.

I danas neke političke stranke, kao Milošević do juče, igraju na kartu naše naučene bespomoćnosti, gaje je i podstiču. Radikali glume spasioce, svojom jakom retorikom u predizbornim kampanjama na trenutak probude nadu, ali se vrlo brzo ispostavi da su to samo pusta obećanja, LDP u otimičani za parčence vlasti ruženjem i ponižavanjem većinskog stanovništva, pokušava da se dodvori manjinama, susednim narodima ili nekim drugim zemljama, nameće nam krivicu za sve nesreće ovog sveta, optužuje za sve zločine na prostorima bivše SFRJ koristeći pritom stereotipe od kojih su već davno odustali i naši naljući neprijatelji, budući da već odavno deluju potpuno neprimereno. Koštunica i njegovi deluju uvek neefikasno, smušeno, šta god radili, što će reći i sami zrače bespomoćnošću, a DS medju svima njima mi liči na samohranu majku sa gomilom musave, nevaspitane dečurlije koja zna samo da cvrči „daj" pa „daj" i sa kojom ne zna ni šta će ni kuda će. Tajkuni i njihov pokrovitelj, DB, neguju našu pasivnost, jer im ona omogućava da nastave da pljačkaju ono što im je dosad nekim čudom promaklo. I velikim silama se, izgleda, čini da će lakše razmrsiti balkansko klupko ako se gradjani Srbije što više pasiviziraju. Dakle, izgleda da naša bespomoćnost odgovara svima, samo ne nama običnim gradjanima.

Već najmanje dve decenije mi se nalazimo izmedju čekića i nakovnja, izmedju opasnosti koje stvarno ili fiktivno prete sa strane i užasne, nehumane, bolesne unutrašnje politike, dobijamo elektrošokove sa svih strana, ni jednan nismo uspeli da izbegnemo, niti se dosad našla dobra duša koja bi nam objasnila zašto ih stvarno dobijamo. Kad se tu i tamo malo priberemo i odlučimo da se borimo za svoju budućnost, ne znamo protiv koga ili čega bismo pre. Kad na jedvite jade i tu odluku donesemo, izdaju nas oni koji su nas poveli ulivši nam nadu da možemo nešto da promenimo, a neprijatelji naših neprijatelja odjednom počnu da podržavaju naše neprijatelje (setite se npr. Gonzalesovog izveštaja).

Ovaj tekst nije žalopojka, ne volim da kukam. Ovo je samo pokušaj da jednim pogledom, izmedju dva treptaja, obuhvatim bar deo onih dogadjaja kroz koje smo provučeni, a da nismo znali pravila igre, koji su nas pogadjali, a da nismo imali nikakvog uticaja na njih, koji su bili deo našeg života, a da mi u njima nismo ni učestvovali - koji su nas, dakle, učili bespomoćnosti.

Ovaj tekt takodje nema nameru da skine sa nas odgovornost, niti da optuži druge za naše nevolje. Naprotiv, on treba da posluži nama za našu „internu" upotrebu, za naše učenje šta smo mogli da učinimo za sebe, a nismo, kao jedan od prvih koraka ka izlečenju naših dubokih povreda i bespomoćnosti kojoj su nas one naučile. I konačno, ovaj tekst je poziv svim gradjanima Srbije da prestanu da jedni drugima otežavaju već ionako tešku situaciju i ulože maksimalni napor da ublaže bespomoćnosti svojih sugradjana u nadi da će i oni uzvratiti istom merom. Sve što se u tom smeru učini biće korisno, počev od uzdržavanja od uvreda i ponižavanja, preko ekspliciranja tajnih pravila igre, pa sve do zalaganja za nove, transparentnije zakone i njihovo striktno poštovanje, reformu sudstva i ostalih institucija...

Gorstak Gorstak 21:18 22.12.2007

Re: Nebo trepti ko da zemlja gori

pazi, meni je ovaj tekst bio promakao, i puno ti hvala. ODLICAN JE.

Dejane pa ti si sada sam sebi istrolovao Post!
Neću sad da se šlihtam mnogo Draceni, ali ovo je, po meni, jedan od najboljih tekstova u ovoj godini.
Drago mi je da se i tebi dopao i što si ga preneo kod sebe. Mislim da si ti nešto čitaniji od Dracene, a stvarno je bitno da ljudi porazimsle o ovome što je napisala.
Veliki pozdrav oboma
MuadDib MuadDib 23:11 22.12.2007

Re: Nebo trepti ko da zemlja gori

Браво Декси, све си рекао како и јесте!
dracena dracena 08:26 23.12.2007

Re: Nebo trepti ko da zemlja gori

Hvala Gorštače i Dejane na EPP-u. Malo ste me zbunili, pa ne znam šta da vam odgovorim. Da ste me ovde izvredjali, bilo bi mi lako, imala bih bar desetinu različitih reakcija spremnih za upotrebu. Na ljubaznost mi je mnogo teže da odgovorim, valjda je ona tako retka pojava da nisam imala prilike da vežbam.

Što se tiče trolovanja na sopstvenom blogu, Gorštače, to nas je naučila naša drugarica Jelica. Ona je pionir u trolovanju sopstvenih blogova. Svi mi ostali smo samo njene blede kopije. :))

Hvala ti na dodatnim informacijama. Svesna sam razmera opasnosti kojim si se izložio poveravajući mi sve ove dobro čuvane tajne i umeću da ih cenim i uzvratim istom merom, čim do sličnih dodjem. :))

Nego, da se mi organizujemo malo oko onih žurki ispred ambasada: evo prvi termin neka bude ispred italijanske ambasade sutra u 12:30, a za one koji ga propuste, da zakažemo još jedan rezervni ispred austrijske ambasade u 15:00. Ja donosim posluženje: vruća kafa i čaj u termosima i čips. Pihtije mi nisu uspele, a kupus se još nije dovoljno ukiselio, pa ćemo ovaj put morati da se prodjemo bez njih. Gorštak može da se pobrine za muziku. Stoličice nam u ovoj prvoj fazi entuzijazma, optimizma i pregalaštva neće trebati, jer ćemo uglavnom igrati. Pošto je danas priličo hladno, Gorštaka molim da odabere malo življu muziku (npr. kolce). :))) Jooooj, kad razvezemoo! Svi k'o jedan. :)))

Gorstak Gorstak 16:45 24.12.2007

Skviki come back!

Nego, da se mi organizujemo malo oko onih žurki ispred ambasada

Mislim da bi to bili jedinstveni protesti.
BBC News:
Građani tamo neke zabiti protestvovali ispred naše ambasade. Razlog preotesta je bio, kako naš specijalni reporter saznaje, zaštita životne sredine.
Naime, veverica koja je živela na drvetu u dvorištu naše ambasade je bila prinuđena da napusti svoje prebivalište zbog gomile ljudi koji se svakog dana okupljaju ispred šaltera.
To je izazvalo snažan i, nadasve, opravdan revolt građana zato što veverica po imenu Skviki više nije tu.
Sad ide kadar kako mi palimo sveće, mašemo sa transparentima "Skviki come back!", a Dracena može da da neki zapaljiv govor TV reporteru. Ja ću u pozadini sa armunikom da održavam veselu atmosferu.
Onda reporter(ka) zasuzi, onako tužno, i svi gledaoci ispred malih ekrana TV prijemnika se sažale na Skvikija i reše da nas skinu sa crne liste i da se obezbedi džak oraja dnevno za tu veoma ugroženu vrstu.

Mislim da je ovo jedan od konstruktivnijihh načina da ih nagovorimo da nam daju slobodu kretanja. Ako se mi budemo žalili na povećanu smrtnost ispred redova ili proširene vene, slaba vada.
Ako je Skviki u pitanju ima da dođu sve svecke TV stanice da snime skandal. Ne bio ja u koži nekog ambasadora kad ga bude zvao premijer matične zemlje, a povodom uplakanog ministra za zaštitu životne sredine.

Nego pitanje je kako da se organizujemo. Oni klinci u Holandiji su carevi. Mi to nismo, ali bi mogli nekako.
Problem ovog Bloga je što su većina diskutanata već u šengenu i ne mogu da skoknu tek tako da brane Skvikija. Znam da bi voleli, ali ne mogu. Otvoren sam sa sve predloge i učestvovaću u svakoj akciji.
Pozdrav

dracena dracena 17:28 24.12.2007

Re: Skviki come back!

Generalno, tvoj predlog je prilično zreo i promišljen. Ali primetila sam nekoliko nedostataka, od kojih je najkrupniji taj što si zanemario ljudsku prirodu da uvek traže najlakše i najbrže rešenje. Elem, bojim se da će na belu šengensku listu lakše doći Skviki, nego mi. Iz više razloga. Prvi je što je Skviki jedan, a nas je mnogo (mada stalno nešto kukamo, kao loše nam je...), a drugi što Skviki nije ništa zabrljao, bar koliko ja znam, a mi jesmo, bar tako oni misle. U ostalom delu, predlog je skroz OK, pogotovu ako bi se TV prilog prodao ispod ruke velikim stanicama, mogli bismo nešto i da zaradimo. :))))

Nego, gde si ti danas ispred italijanske ambasade, da te pita čovek? Ja tamo stojim sa po jednim termosom ispod svake miške, uzvikujem svako malo "Bolje grob nego rob", ali nema odgovora.. Oni iz obezbedjenja me u početku samo pogledaju, ali kad su se malo bolje zagledali u one moje termose i porazmislili, pozvali hitnu pomoć. Ne mogu da se požalim, nije bilo loše, u Urgentnom mi dali neku tableticu, kažu specijalno za zaboravljanjei EU, a naročito Šengen...nego samo onako kažem... šteta što je propala onako dobro smišljena akcija...:)))

Gorstak Gorstak 18:12 24.12.2007

Re: Skviki come back!

Nego, gde si ti danas ispred italijanske ambasade, da te pita čovek?

Nisam bio i mnogo me grize savest.
Blog mi je odmor za mozak, a u međuvremenu se snalazim kako da preživim(o) u ovoj situjaciji. Tako je bilo i juče. Bejah na putu i nisam stigao da pročitam manifest na vreme. Možda da mi/nam daš duži vremenski rok za okupljanje, a ambasade malo grupišeš.
Primer: dan prvi se igra kolo ispred austrijske, a pečemo vola ispred francuske ambasade. Čim završimo sa francuskom vevericom selimo se do slovenačkog konzulata koji je odmah tu, malo gore.
Sutradan je beer fest kod Nemačkog konzulata, a odmah potom se selimo do Italije. Možemo da organizujemo i prosipanje čaja ispred engleske ambasade istog dana.
Ceo jedan dan će nam trebati ispred bugarskog konzulata jer su oni izabrali izolaciju na Čuburi. Nema ni jedna ambasada blizu, a niko i ne zna da ti kaže gde je:)
Svaku od ovih lokacija sam obišao po više puta. Nikad nisam uspeo sva dokumenta iz prve da obezbedim, a i ako to uradiš čeka se 5-7 radnih dana pa onda opet u red. Srećom, dobijao sam vize i prolazio bez čuvenih odbijenica.
Ovo za dobijanje viza nisam rekao da bih se hvalio nego da izrazim solidarnost sa sugrađanima koji to ne mogu, a i protest zašto moram da vadim 17-tu vizu, ako kod prethodnih 16 nije bilo problema.
Pasoš mi izlupan ko u švercera najgoreg. Nema više pečat gde da stave carinici. Prosto me sramota na prelazu.
dracena dracena 20:18 24.12.2007

Re: Skviki come back!

Ma ne brini za rokove. Kao što znaš, kod nas ima vremena za sve koliko hoćeš. :))) Polako, lepo se organizuj, pa javi kad je prvo sledeće okupljanje, i napiši velikim slovima da neko ne izostane. :))) Vidim da će provod biti prvoklasni. To ne bih u životu propustila. Naročito mi se dopalo ono protestno prosipanje čaja ispred britanske ambasade. Može čak i da ispadne nešto kao žrtva livenica. A ko zna, možda čak i deluje. :))))

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana