Planeta| Politika

Libijska crna kutija

Bojan Budimac RSS / 24.02.2011. u 20:40

Ne znam da li će istorija 100-200 godina od danas praviti razlike između ustanaka/revolucija koje tresu današnji arapski svet ili će biti slikana širokom četkom i sve ih slupati pod isti kišobran. Ne bi me čudilo ovo drugo, ali mi kao savremenici tih događaja ne bi trebalo da upadnemu u tu zamku.

QueenGaddafi.12838.jpg

Naravno, mogu se naći zajednički imenitelji poput želje za demokratizacijom i socio-ekonomskih frustracija društava, ali zapravo su sve različite, počev od stepena pripremljenosti (spontanost je priča za malo decu, treba li reći?) do rezultata koje će postići (ili ne-postići).

Libija je uvek predstavljala neku vrstu "crne kutije" arapskog sveta, što možemo zahvaliti ili objasniti vođom ̶ pukovnikom Moamerom Gadafijem ̶ i njegovom mušičavom, paranoičnom, ali ne uvek i nepragmatičnom politikom tokom preko 40 godina na vlasti. Ako je bila "crna kutija" pre ustanka Libija je sada tokom istog još veća je nepoznanica.

Ono što se sa velikom dozom sigurnosti može reći je da je to najslabije, ako uopšte, pripreman ustanak od svih. Uprkos mnogobrojnim teorijama zavere tipa "CIA, snajka, CIA" koje se pletu (rekao bih po automatizmu) nema (za sada) ni nokta, a kamoli prsta, koji bi ukazao na neku (super)tajnu grand shemu. Zapad je bio više nego srećan pukovnikom i "stabilnošću" koju je on otelotvorivao, s obzirom da mu je, kad su se uslovi stekli, otvorio naftne česme. Mušičavost i ekscentričnost? Nije bitno ̶ o poslovima se, na operativnom nivou, ionako najviše pričalo sa sinom mu, Saifom al-Islamom, "finim i urbanim" nosiocem titule doktora (London School of Economics and Political Science).*

Činjenica da pomenuti Saif al-Islam nije nosilac nijedne državne funkcije, kao uostalom ni otac mu [pukovnik je "samo" vođa (permanentne) revolucije], te da ga to nije sprečilo da pre neki dan govori u ime režima i obeća potoke krvi (što je otac ponovio prekjuče), govori o "uređenju" republike ili, ako vam je draži sinonim, džamahirije.

U današnjem pojavljivanju na državnoj televiziji Moamer se pojavio samo na audio kanalu, iako je bio najavljen da će se duhom i telom obratiti narodu grada Al Zavija, 40 km zapadno od Tripolija. Izveštaji govore da se u gradu puškara, a anti-Gadafi demonstranti drže centralni trg. Osim što je u ovom, za njegove pojmove kratkom govoru (30-tak minuta), za sve okrivio bin Ladena i drogirane mu sledbenike koji su (naravno) al kaidini i američki agenti, te ubeđivao narod o njihovoj neograničenoj sreći, pukovnik se uporedio sa britanskom kraljicom ̶ "ja nemam autoritet da pišem i potpisujem zakone," kaže. (Uzgred, danas nije pominjao "masne pacove" i zvučao je kao da je pod blagim sedativom)

AlQaeda.12839.jpg 

Za to vreme na krajnjem istoku u gradu Al Bajdi se odvijao sastanak plemenskih vođa. U ranim danima svoje revolucije (1969.) pukovnik Gadafi je kao jedan od ciljeva iste stavio borbu protiv tribalizma. No, kako je vreme prolazilo, a po univerzalnom diktatorskom receptu, okrenuo je postojanje plemena, plemenskih surevnjivosti i zađevica u svoju korist. Delikatni "balans" koji je održavao, uz logično favorizovanje svog prilično malog plemena (Gadafa), ipak nije bio dovoljan da se lojalnost istih zadrži, te su neka od najvećih, poput Varfala plemena, stala na stranu ustanika vrlo brzo.

Dok u ovom momentu i nije tako teško prognozirati sled događaja u Libiji ̶ naime, gotov je i samo je pitanje količine krvi koju će proliti pre nego što to prihvati ̶ dotle je izuzetno teško i pretpostaviti kako će se stvari odvijati kad on ljosne. Cenim da će plemena, kao jedine preostale institucije (sve druge se krune i urušavaju svakim satom) u tom post-Gadafi periodu igrati ključnu ulogu, pri tome pukovnikovo predviđanje građanskog (plemenskog) rata je veoma lako ostvarivo.

--------------

* Ironija ili cinizam, doktorska disertacija mladog Gadafija je naslovljena: THE ROLE OF CIVIL SOCIETY IN THE DEMOCRATISATION OF GLOBAL GOVERNANCE INSTITUTIONS: From ‘Soft Power’ to Collective Decision-Making?

Školica je bila brza da se ogradi od Saifovog nastupa, priznajući da je od njega primila donaciju samo 300 soma funti [iako je svojevremeno kontroverzija na temu bila oko 1.5 meleona, takođe funti].

 

*************************

Beleška na margini

Trivija. Postoji 112 načina da se transkribuje Gadafi, odnosno القذافي

 

Atačmenti



Komentari (346)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 11:23 28.02.2011

Re: Pazi ovo

tyson
To naprosto ne znamo jer se nije dogodilo


Ok nije dogodilo ... ali postoje indirektni dokazi/informacije posto je u najvecem delu treceg sveta bio na sceni kapitalizam ... pa znamo kako su prolazili gladni/siromasni i koliko ih je bilo. I postoje zemlje-susedi koje se (bar unekoliko) mogu po tom osnovu uporedjivati. Recimo Kina-Indija ... ili Kuba-Haiti etc.

Da ne bude zabune ja ne sporim tvoju sonovnu tezu da je uvodjenje delimicnog kapitalizma u Kinu pokrenulo njen nagli razvoj. Ne vidim samo sta je sporno u mojoj tezi da sozijalzam smanjuje socijalne razlike (sto mu je osnovna funkcija/svrha) i da u tom smislu u jednoj datoj (bilo kojoj) zemlji, na odredjenom datom stepenu razvoja smanjuje broj gladnih-siromsanih?


Prvo, kapitalizam ne mora da bude samo i nužno liberalni.
Drugo, sličnu situaciju i imamo danas u Kini, gde ogroman broj ljudi radi za malu ali dovoljnu platu, dok su enormno botatstvo stekli malobrojni domaći vlasnici fabrika. Socijalna raslojavanja su i te kako prisutna u današnjoj Kini, ali cijenim da je to neminovno kada se u sistem uvedu elementi kapitalizma - kapitalizam ljudima omogućava bogaćenje.


Ne mora da bude samo i nuzno liberalni ... ali on preovladjuje a u siromasnim zemljama treceg sveta (kao i u bivsim socijalistickim) i prakticno je iskljucivo on na sceni... Tamo gde nije (recimo u skandinaviji) imamo elemente socijalzima cija svrha je jesna i nedvosmislena: preraspodela raspolozivog bogatstva u korist siromasnijih slojeva. Slicno je i u Kini samo sto je to postigunto drugim sredstvima odnosno njihovom specificnom mesavinom kapitalizma i socijalizma ... Tacno je i da kapitalizma omogucava bogacenje ali je ovako receno neputpuna informacija: on omogucava bogacenje malog broja ljudi i siromasenje znatno veceg broja njih ...

A šta misliš da se dešava sa profitom onolikih multinacionalnih (i nacionalnih, ali stranih) kompanija koje pootvaraše pogone u Kini?


Pa naravno da izvlace svoj deo profita. Ali, koliko ja znam u Kini je uglavnom vlasnistvo mesovito pa polovina tog profita ostaje u zemlji ... da to nije slucaj sav bi otisao napolje


Dalje, ono što zarade kineske državne kompanije se i te kako plasira van Kine, a ne 'ostaje u zemlji'.


I ovo je samo delimicno tacno. Veliki deo onoga sto zarade drzavne kompanije se ulaze u razvoj domace privrede i ogromne infrastrukturne projekte kojima nema premca u svetu - sto znaci da ogroman broj ljudi dobija posao i mogucnost boljeg zivota. A i onaj deo koji se plasira van Kine, plasira se po zakonima kapitalizma: znaci da bi se ostvario profit (kamata ... etc) koje ce opet u krajnjoj liniji zavrsiti u Kini odnosno za doborbit njenih gradjana. Na taj nacin Kinezi vracaju bar deo (ako ne i vise) od onog profita koji im izvlace strane multinacionalke ...

Ono sto je bitno/interesantno u celoj prici: taman kad je pao socijalisticki blok i proglasena potpuna pobeda kapitalizma nad socijalizmom, odnosno potpuni krah ovog drugog (posebno u ekonomskom delu) pojavljuje se jedna Kina koja sa svojom mesavinom kapitalizma i socijalizma evo vec dve decenije u praksi dokazuje da je ta mesavina na polju ekonomije i njenog rasta nadmocnija od bilo koje druge vrste "cistog" kapitalizma...

jezda92 jezda92 22:30 24.02.2011

U doba google translatora...

وكان أفضل الأقفال
maca22 maca22 22:49 24.02.2011

Re: U doba google translatora...

.وكان قفال أفضل.
ivana23 ivana23 22:54 24.02.2011

Re: U doba google translatora...

maca22
وكان قفال أفضل.




Sva vrata su nam bila otvorena...

dolybell92 dolybell92 05:45 25.02.2011

Re: U doba google translatora...

ivana23
maca22
وكان قفال أفضل.


Sva vrata su nam bila otvorena...


Tada je i vrata bilo...
princi princi 23:00 24.02.2011

:)))))))))))))))))))

maca22 maca22 23:13 24.02.2011

Re: :)))))))))))))))))))

Pa jes, žene su slabe, pa njih ne mora da podmićuje.
blekburn blekburn 23:27 24.02.2011

Saudijska i hrvatska crna kutija...

Vidim kralj Saudijske Arabije rešio da pokloni narodu 35 milijardi dolara.
Šteta što se toga nije setio letos recimo.
Vidim večeras su i Hrvati počeli proteste inicirani preko fejzbuka, kažu demonstranti da za njihove političare ne bi bilo dovoljno ni 3 "Gola otoka"
Sreća te je u Srbiji ko u Švajcarskoj, Švedskoj, Norveškoj, para imamo ko blata, od posla ne znamo šta ćemo, stan ima svaki gradjanin, cene male, računi još manji.
Dakle, naši političari ne moraju da se sekiraju ko ovi u Hrvatskoj i Saudijskoj Arabiji, Libiji itd.
maca22 maca22 23:38 24.02.2011

Re: Saudijska i hrvatska crna kutija...

blekburn blekburn 23:51 24.02.2011

Re: Saudijska i hrvatska crna kutija...

Dobar Somborac, baš tako reaguje naš čovek, možeš da mu se žališ na boga oca, on samo konstatuje stvari i ide dalje.
Šta ćeš, takvi smo ti mi, mi više volimo da gledamo kako je drugima no nama samima.
Mi nas ne zanimamo
ivana23 ivana23 00:45 25.02.2011

***

Kosulja...

maca22 maca22 00:49 25.02.2011

Re: ***

Ko su ovi na njoj?
Ono iza kao da je Sadam.
palilula92 palilula92 00:57 25.02.2011

Re: ***

Koliko vidim, jedna slika moguce da je Naser.

Koja je on faca, od svih diktatora ima najbolju garderobu i naocare. Mora da provodi puno vremena ispred ogledala.
Bojan Budimac Bojan Budimac 01:13 25.02.2011

Re: ***

Koliko vidim, jedna slika moguce da je Naser.

Da, košulja je očigledno iz njegove druge, panafričke faze (prethodila joj je panarapska), pa su na njoj afrički lideri.
dolybell92 dolybell92 05:47 25.02.2011

Re: ***

Bojan Budimac
Koliko vidim, jedna slika moguce da je Naser.

Da, košulja je očigledno iz njegove druge, panafričke faze (prethodila joj je panarapska), pa su na njoj afrički lideri.


Patris Lumumba, Robert Mugabe, Naser, Suharto, Njerere...
palilula92 palilula92 00:50 25.02.2011

preporuka od Snajke

Zapad je bio više nego srećan pukovnikom i "stabilnošću" koju je on otelotvorivao, s obzirom da mu je, kad su se uslovi stekli, otvorio naftne česme."

tacno tako, mada mi je neverovatno da se sve to desava spontano. Gledajuci sve ovo iz Amerike utisak moze da bude drukciji nego ti kad to posmatras iz Turske.

Pozdrav od Snajke
i da iskoristim priliku da pozdravim i onog Ciju, taj komentar me je nasmejao do suza.
Bojan Budimac Bojan Budimac 01:09 25.02.2011

Re: preporuka od Snajke

mada mi je neverovatno da se sve to desava spontano. Gledajuci sve ovo iz Amerike utisak moze da bude drukciji nego ti kad to posmatras iz Turske.

Pa nisam ja napisao ništa o spontanosti, samo da je to u Libiji (najočiglednije) najslabije pripremljeno (pogotovo poredeći sa Egiptom). Problem je što će se sada svaka (eventualna) reakcija protumačiti kao unapred smišljenja zavera -- CIA, snajka, CIA.
maca22 maca22 01:11 25.02.2011

Re: preporuka od Snajke

Ako nije Cija, ako nije spontano, onda šta je?
palilula92 palilula92 01:13 25.02.2011

Re: preporuka od Snajke

Maco, vidis da smo u enigmi.
freehand freehand 01:44 25.02.2011

Re: preporuka od Snajke

maca22
Ako nije Cija, ako nije spontano, onda šta je?



Ko pita - biće mu rečeno!
Zna se ko zna.
trener92 trener92 02:10 25.02.2011

Re: preporuka od Snajke

freehand
maca22
Ako nije Cija, ako nije spontano, onda šta je?



Ko pita - biće mu rečeno!
Zna se ko zna.


nije valjda zar on lično?
maca22 maca22 02:17 25.02.2011

Re: preporuka od Snajke

Skoro su otvarali ona ministarstva za vanzemaljce u EU. Možda znaju nešto što mi ne znamo... turururu...
dolybell92 dolybell92 05:52 25.02.2011

Re: preporuka od Snajke

trener92
freehand
maca22
Ako nije Cija, ako nije spontano, onda šta je?



Ko pita - biće mu rečeno!
Zna se ko zna.


nije valjda zar on lično?



Otkud vam ta ideja ?
Upravo je obrnuto.... lepo se vidi da dobija podršku...
u zamenu
dragoljub92 dragoljub92 08:04 25.02.2011

tunis

i tkaj sad ?tko je uyo vlas? i još tkoja fajda od cele ove frtutme.tkaj se zbilo sa idžiptom?
kolko ja pratim politikuza ovija dzdnji 20 godini vidim da kad god se skidala diktatura u nekoj od istočnjačkih zemalja došla je još veća bagra na vlas,a najčešće su to islamski fanatici,tu i koštunjavi i njegova ekipa spadaju.
kome bre da verujem onoj zamotanoj u šamiju da će ona da donese demokratiju i lične slobode bolje nego diktator,e pa to sam pasovao odavno ,evo ima već 11 godina,ne mošmeniki dvaput yajebe.
ja kolko znam ,a budimac nek to potvrdi ili negira,upravo su režimi koji sad padaju u arapskom svetu bili kakva takva brana islamskom fundamentu)kako da drugačije nazovem one manijake u pidžamkr i ćarapke na papuče,.
podržavamo kurtu da sobalji murtu.tako ja vidim cel ovaj ivent.
princi princi 08:12 25.02.2011

Re: tunis

kome bre da verujem onoj zamotanoj u šamiju da će ona da donese demokratiju i lične slobode bolje nego diktator,e pa to sam pasovao odavno ,evo ima već 11 godina,ne mošmeniki dvaput yajebe.
ja kolko znam ,a budimac nek to potvrdi ili negira,upravo su režimi koji sad padaju u arapskom svetu bili kakva takva brana islamskom fundamentu)kako da drugačije nazovem one manijake u pidžamkr i ćarapke na papuče,.
podržavamo kurtu da sobalji murtu.tako ja vidim cel ovaj ivent.

На жалост, управо је тако. Не знам за Тунис, али за Египат кажу да је Мубараков син био на прагу велике банкарске реформе у којој је успоставио неку финансијску дисциплину, стабилну финансијску ситуацију, а у којој војска није више могла да прави рачуне без крчмара, да се задужује и не плаћа никоме ништа и у којој је макар почело да се разазнаје ко пије и ко плаћа. Сад је то све пало у воду и требаће много воде Нилом да протече док се крене ка некој стабилности, а некмоли да се иста достигне. То све у оној еуфорији нису биле популарне приче, али једног дана ће и то доћи на ред. Биће опет оно: Има, бре, од блата да ме правите.
Filip2412 Filip2412 08:48 25.02.2011

Re: tunis

dragoljube & princi, naravno da uvek moze gore, ali postoji trenutak kada zelite promenu pa makar to bilo i na gore. Kako god da bude Egipat nije bio spreman da trpi vladara koji salje vozila da gaze demonstrante i razmazuju njihova tela po plocnicima dok njegov sin razvija reforme bankarskog sistema.

Egipcanima cestitam na uspehu i drago mi je kad vidim da ima ljudi koji nikada nece odustati od borbe za slobodu.

U egiptu da dodju muslimanski fanatici?! koji fanbatici jel moze neka informacija o tome, pratim vesti iz raznih izvora nisam primetio nista na tu temu, nemoj da ponavljamo tu glupu zapadnjacku mantru - diktator ili talibani


dragoljub92 dragoljub92 09:22 25.02.2011

Re: tunis

U egiptu da dodju muslimanski fanatici?!

seti se irana i iranske revolucije.dovoljno?.skinuli su sadama i dobili ..šta?,avganistan...srbija posle ubstva Čoveka i preuzimanja vlasti od koštunjavog i dovodjenjem crnorizaca na vlast iznad vlasti?
nemoj da ponavljamo tu glupu zapadnjacku mantru - diktator ili talibani

tebi glupa meni ne,
trenutno sam u srcu zapad i desilo mi se da sa setrom izadjem u radnju u jednom momentu primetim da stoji bula na par koraka od mene ,reko čeka da prodje ,kad malo kasnije ukapiram da i dalje stoji i shvatim dea čeka da se odmnaknem od sestre i gondole ,odmaknem se i ona odma pridje gondoli da bira stvari,to je oket? mislim aj nazad u 14 vek,super.
wukadin wukadin 09:25 25.02.2011

Re: tunis

srbija posle ubstva Čoveka i preuzimanja vlasti od koštunjavog i dovodjenjem crnorizaca na vlast iznad vlasti?


Ecce Homo

I da, meni je Koštunjavi bio bolji...




maksa83 maksa83 09:30 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

U egiptu da dodju muslimanski fanatici?! koji fanbatici jel moze neka informacija o tome, pratim vesti iz raznih izvora nisam primetio nista na tu temu, nemoj da ponavljamo tu glupu zapadnjacku mantru - diktator ili talibani


Npr. ovi:

Luxor massacrle

ili neki od ovih:

History of terrorism against tourists in Egypt

dragoljub92 dragoljub92 09:32 25.02.2011

Re: tunis

wukadin
srbija posle ubstva Čoveka i preuzimanja vlasti od koštunjavog i dovodjenjem crnorizaca na vlast iznad vlasti?


Ecce Homo

I da, meni je Koštunjavi bio bolji...





mislio bih da samnom nešto nije u redu kad tebi ne bi odgovarao koštunjavi i teokratska vlast,to bi bilo zbunjujuće za mloge na ovom blogu.
wukadin wukadin 09:41 25.02.2011

Re: tunis

Možda "okrenem ćurak" jednom reda radi, da zbunim blogere. Možda... Samo, morao bih onda da poradim na nastupu, da budem uverljiv
A šta ga znam, do sada sam već pomerio granice slobode, šta se sve ovde može reći, odnosno napisati.

Jesi igrao nekada Civilizu 2? Možda najlegendarnija strategija. Bilo je već društvenih teorija baziranih na Cuivilizi. Nažalost, zagubio sam onu po kojoj je logično da posle čuda "Darvinovo putovanje" (njihova terminologija) dobiješ dva džabe pronalaska, korisno je uzeti industrijalizaciju i još nešto. Ergo, kad provališ da je čovek samoživa jedinka i da samo jači opstaju, sve ide mnogo efikasnije. Međutim, šta je vrhunac efikasnosti tamo? Pa baš fundamentalizam (opet njihova terminologija) - poslednje (ergo najbolje) društveno uređenje i uređenje koje biraju mahom sve civilizacije kada im je dostupno. Niža efikasnost inovacija, ali pošto ne moraš da trošiš resurse na luksuz i slične gluposti...
freehand freehand 09:46 25.02.2011

Re: tunis

wukadin
srbija posle ubstva Čoveka i preuzimanja vlasti od koštunjavog i dovodjenjem crnorizaca na vlast iznad vlasti?


Ecce Homo

I da, meni je Koštunjavi bio bolji...





Da zapičiš ti u Mianmar, dok i tamo nije krenulo?
Da se, brate, nauživaš dok možeš.
Filip2412 Filip2412 09:48 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

Npr. ovi:

Luxor massacrle

ili neki od ovih:

History of terrorism against tourists in Egypt
ma oni postoje ali cini mi se da su teska manjina, excuse me, ali ja imam poverenja u gomilu obrazovanih ljudi u egiptu koje sam video na protestima i koji su davali izjave stranim medijima... kao sto je onaj google marketing executive koji je izasao u frontalni sukob sa vlastima

valjda ti ljudi imaju malo bolji uvid u situaciju nego mi sto piskaramo ovde? Takodje, cini se da je njihova emigracija na zapadu maksimalno podrzala promene, pa nisu valjda ti ljudi toliko glupi da sad mi treba im solimo pamet kao ćuti i trpi mož da bude još gore!?

uzgred, ako je mubarak spreman da ubije 300 ljudi koji protestvuju protiv njegove vlasti, kako je onda on to bolji od gore pomenutih fundamentalista?
wukadin wukadin 09:53 25.02.2011

Re: tunis

Da zapičiš ti u Mianmar, dok i tamo nije krenulo?
Da se, brate, nauživaš dok možeš.


Koštunjavi = Mianmar
Baš zanimljiva jednačina... Ima i osnova. Porediti huntu koja nije priznala rezultat izbora i "režim" koji je promenio izborni zakon tako da predsednik može biti izabran, iako im je glavni kandidati bio zauzet. Uzgred, nešto što Đinđiću nije padalo napamet, čak su njegovi priznali kako su namerno rušili Labusa, samo da ne bi izašlo 50% i da ne bi slučajno Koštunica postao preCednik Serbije... Hmm...
I to ti je onako baš liberlano-demokratske. Ne znam šta si ti bolji od čedista, koje voliš da peckaš. Eno, izvesni Antioksidant je tako slao neistomišljenike van Srbije, pa se nije lepo proveo na svom blogu.
wukadin wukadin 09:56 25.02.2011

Apropo fundamentalizma

Geopolitika emocija
XX vek je bio vek ideologija i Amerike
XXI vek će biti vek identiteta i Azije.

Uočiti ko je preneo tekst
Toliko o tome...
antioksidant antioksidant 09:57 25.02.2011

Re: tunis

pa se nije lepo proveo na svom blogu.

pa kad su dosli salonski rusi da prljaju i pljuju

edit: i naravno i dalje mislim da bi svi rusoljubi mogli da odu malo da zive tamo i da batale teoretsko zagovaranje "putinizacije"
wukadin wukadin 10:00 25.02.2011

Re: tunis

antioksidant
pa se nije lepo proveo na svom blogu.pa kad su dosli salonski rusi da prljaju i pljuju




Hoće to u poslednje vreme na ovom portalu.

Ajd uživaj
freehand freehand 10:00 25.02.2011

Re: tunis

wukadin
Da zapičiš ti u Mianmar, dok i tamo nije krenulo?
Da se, brate, nauživaš dok možeš.


Koštunjavi = Mianmar
Baš zanimljiva jednačina... Ima i osnova. Porediti huntu koja nije priznala rezultat izbora i "režim" koji je promenio izborni zakon tako da predsednik može biti izabran, iako im je glavni kandidati bio zauzet. Uzgred, nešto što Đinđiću nije padalo napamet, čak su njegovi priznali kako su namerno rušili Labusa, samo da ne bi izašlo 50% i da ne bi slučajno Koštunica postao preCednik Serbije... Hmm...
I to ti je onako baš liberlano-demokratske. Ne znam šta si ti bolji od čedista, koje voliš da peckaš. Eno, izvesni Antioksidant je tako slao neistomišljenike van Srbije, pa se nije lepo proveo na svom blogu.

Wuki, ne foliraj se.
Znaš dobro da je moj predlog za tvoj šestomesečni turistički boravak u Raju za ideološke fundamentaliste u stvari odgovor na tvoje uz qrac stavove.
Malo će te hebati što baš nećeš odande moći da bloguješ, ali - Bože moj, ne može se sve imati, zar ne?

P.S. hteo sam ovo da citiram, ali, u suštini i nema razlike:
većina se, ipak, ne bi vratila u taj period

ja bih

maksa83 maksa83 10:11 25.02.2011

Re: tunis


Jesi igrao nekada Civilizu 2? Možda najlegendarnija strategija. Bilo je već društvenih teorija baziranih na Cuivilizi. Nažalost, zagubio sam onu po kojoj je logično da posle čuda "Darvinovo putovanje" (njihova terminologija) dobiješ dva džabe pronalaska, korisno je uzeti industrijalizaciju i još nešto. Ergo, kad provališ da je čovek samoživa jedinka i da samo jači opstaju, sve ide mnogo efikasnije. Međutim, šta je vrhunac efikasnosti tamo? Pa baš fundamentalizam (opet njihova terminologija) - poslednje (ergo najbolje) društveno uređenje i uređenje koje biraju mahom sve civilizacije kada im je dostupno. Niža efikasnost inovacija, ali pošto ne moraš da trošiš resurse na luksuz i slične gluposti...


Dobro da nisi igrao Colin McRae Rally i zaključio da je optimalna strategija za gužvu u gradu da se zaletiš, drkneš one ispred tebe sa strane, to malo zavarniči i ti prođeš.

Ne bih da ističem očigledno, ali to je igra, ne može čak ni da se podvede pod ozbiljnu simulaciju. Najbolje što mogu da kažem za sagledavanje sveta i zaključivanje o njemu na osnovu video igre je da je to - nezrelo.

Zen Master Zen Master 10:14 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

Filip2412
Npr. ovi:

Luxor massacrle

ili neki od ovih:

History of terrorism against tourists in Egypt
ma oni postoje ali cini mi se da su teska manjina, excuse me, ali ja imam poverenja u gomilu obrazovanih ljudi u egiptu koje sam video na protestima i koji su davali izjave stranim medijima... kao sto je onaj google marketing executive koji je izasao u frontalni sukob sa vlastima

valjda ti ljudi imaju malo bolji uvid u situaciju nego mi sto piskaramo ovde? Takodje, cini se da je njihova emigracija na zapadu maksimalno podrzala promene, pa nisu valjda ti ljudi toliko glupi da sad mi treba im solimo pamet kao ćuti i trpi mož da bude još gore!?



Eh kao da juče beše kada su isto tako novinari pitali demonstrante po Teheranu 1979 godine a tek onaj fini i gospodstveni brkica po imenu Banisadr što je bio jedan od vodja protesta ( nešto kao El Baradei ). I... gde je sada Banisadr Filipe, mogu da se opkladim da čak nisi ni čuo za jednog od najbitnijih ljudi iranske revolucije protivu zlog diktatora. Kako je samo pamćenje ljudi kao kod kokošaka, nije ni prošlo 30 godina i već se sve zaboravilo...
Uzmi kao domaći zadatak umesto gledanja tv-ej kanala za propagandu i šoping pa prouči lik i delo Egipćanina po imenu Sayyid Qutb ili njegovog učenika Ayman al-Zawahirija pa će ti valjda onda stvari biti malko jasnije.
Ta priča o slobodi, borbi za nju, ljudskim pravima je za zaludjivanje korisnih idiota a ja ću ipak sačekati da malko vode protekne velikim Nilom pre nego što dam konačnu ocenu odakle je sve ovo u arapskom svetu tačno krenulo i što je još bitnije gde i sa kojim posledicama će da se završi...
Filip2412 Filip2412 10:23 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

Ta priča o slobodi, borbi za nju, ljudskim pravima je za zaludjivanje korisnih idiota a ja ću ipak sačekati da malko vode protekne velikim Nilom pre nego što dam konačnu ocenu odakle je sve ovo u arapskom svetu tačno krenulo i što je još bitnije gde i sa kojim posledicama će da se završi...
Ako dovoljno dugo cekas postace sasvim nebitno tako da najbolje sasvim preskoci "davanje ocena".

Eh kao da juče beše kada su isto tako novinari pitali demonstrante po Teheranu 1979...
pa sta? Ima jos mnogo mnogo vise primera gde je protestima doslo do pozitivne promene u drustvu.


a priča o slobodi, borbi za nju, ljudskim pravima je za zaludjivanje korisnih idiota
I disagree; borba za slobodu je glavni razlog zasto postojimo
alselone alselone 10:25 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

Filip2412

borba za slobodu je glavni razlog zasto postojimo


Da ne postojimo, neslobode ne bi ni bilo.
Filip2412 Filip2412 10:28 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

alselone
Filip2412

borba za slobodu je glavni razlog zasto postojimo


Da ne postojimo, neslobode ne bi ni bilo.
to sam i rekao
wukadin wukadin 10:29 25.02.2011

Re: tunis

Malo će te hebati što baš nećeš odande moći da bloguješ


Iz Rusije ne može da se bloguje.
NIJesam znao.
Tebe, "prijatelju" izgleda hebu činjenice.
freehand freehand 10:33 25.02.2011

Re: tunis

Iz Rusije ne može da se bloguje.
NIJesam znao.

Jao, Wukadine...
Mianmar, prijatelju.
Ja te šaljem u fundamentalistički raj, onaj smešni Antioksidant te zajebava sa tom ruskom fake varijantom.
Kombinacija fundamentalizma, diktature i interneta je kao drveno gvožđe, ponjimaješ?
wukadin wukadin 10:38 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

Ima jos mnogo mnogo vise primera gde je protestima doslo do pozitivne promene u drustvu.


U čijem društvu?! Mom ili tvom?!? Baš i ne kapiram taj izraz, osim što neki ne vole da kažu: narod, nacija, zemlja...
Revolucije protiv "zla domaćeg" u principu ne donose bogznašta dobro što se tiče spokojnosti običnog podanika (a to bi on ipak najviše želeo, posle osnovnih potreba, setimo se šta kaže čika Maslov) ili što se tiče prestiža i mogućnosti jedne nacije. Od buržoaske revolucije i Napoleonovih ratova Francuska nikada nije imala vodeću ulogu u Evropi, ma koliko se neki Francuzi ložili. Nikada posle nije mogla da pobedi Nemačku u sukobu jedan-na-jedan, recimo. Koliko je ljudi oslobođeno iz Bastilje, koja je neki sinonim za represiju, i inspiracija Draškovića Vuka?! A koliko je posle giljotinirano?!?
Naravno, kad nacionalna borba za oslobođenje od strane vlasti (okupacije, poluokupacije, kolonijalne uprave...) ima i elemente i efekat revolucije, to je već nešto drugo. Recimo američka revolucija...

wukadin wukadin 10:40 25.02.2011

Re: tunis

Mianmar, prijatelju.
Ja te šaljem u fundamentalistički raj


Pošelji mi podatke o poslu koji bih radio tamo (plata, odnosi na radnom mestu, sigurnost posla) i šta je sve tačno zabranjeno na internetu, pa ću razmisliti.
kukusigameni kukusigameni 10:44 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

Francuska...
Nikada posle nije mogla da pobedi Nemačku u sukobu jedan-na-jedan, recimo.


francuska vs nemacka
wukadin wukadin 10:44 25.02.2011

Re: tunis

Kombinacija fundamentalizma, diktature i interneta je kao drveno gvožđe, ponjimaješ?


Al Kaida?!
wukadin wukadin 10:46 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

kukusigameni
Francuska...Nikada posle nije mogla da pobedi Nemačku u sukobu jedan-na-jedan, recimo. francuska vs nemacka


Pa tako smo ih i mi tukli.
Istina, prvi put u mom životu doživeh prošle godine
freehand freehand 10:48 25.02.2011

Re: tunis

wukadin
Kombinacija fundamentalizma, diktature i interneta je kao drveno gvožđe, ponjimaješ?


Al Kaida?!

Ne pričamo o borbi za vlast, nego o državnom uređenju, Wukadine, ne zamenjuj teze!
A taman sam, makar sporadično, počeo da te uzimam za ozbiljno... A ti se benaviš.
wukadin wukadin 10:59 25.02.2011

Re: tunis

Ne pričamo o borbi za vlast, nego o državnom uređenju, Wukadine, ne zamenjuj teze!
A taman sam, makar sporadično, počeo da te uzimam za ozbiljno... A ti se benaviš.


E tuj sam te čekao!
Recimo da ja ovde namerno izvrćem, menjam teze, relativizujem, blatim... da bi "moji" došli, a to su, si claro "nacoši, klerofašisti, talibani, fundamentlisti" i sve iz tog repertoara. I to, si claro, rade i drugi "Naši", s istim ciljem.
I onda doživim da gledam uživo egzekucije raznih čedista na stadionima. Kapiš?! Internet mi više nije potreban.
A ionaki više volim lično nego virtualno druženje.
freehand freehand 11:05 25.02.2011

Re: tunis

I onda doživim da gledam uživo egzekucije raznih čedista na stadionima

A što samo da gledaš?!
Daj, Wuki, budi dosledan, bre! Jatagan u jednu i nagan u drugu ruku, dalje znaš i sam!
Sepulturero Sepulturero 11:25 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

А зашто већини, углавном необавештених, коментатора овде смета такозвани муслимански фундаментализам? Да нас нису можда они бомбардовали 1999, 1944 или 1941?
Господо, да ли сте узели мало времена да се обавестите о исламу, о томе шта он проповеда и како се то у пракси спроводи? Не, него се онако типично српски лупа ко Максим по дивизији о стварима о којима се појма нема.
dragoljub92 dragoljub92 12:24 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

Господо, да ли сте узели мало времена да се обавестите о исламу,

verovao ili ne ,tamo nekih 80-ih sam bio zainteresovan za temu zvanu religija i nešto se obaveštavo,tako da sa islamom nemam nikakvih problema,vera ko verani bolja ni gora od ostalih.ali imam mlogo protiv
такозвани муслимански фундаментализам

svih onih koji se šetkaju u pidžamke ,čarapke i papuče sa kalašnjikovim i bazukama okolo i opasuju decu i devojke dinamitom i dižu ih u vazduh sa nama nevernicima
imam protiv svih jezuita,zilota,mudžahedina i ostalih koji bi da ukinu svetovne države i uvedu religijske države.

smeta mi kad odem u prodavnicu i neka devojčica od 2 godine se saplete i padne pored mene i ja je u nerazumu podignem na noge a brat(5-6god.) dotrči da je uzme iz mojih ruku sav zbunjen a majka ,koja ga je poslala ni ani be,kad se porazmislim mogo je neki bradati pidžamaš da uleti sa kalšnjikovim i da me izrešeta jer sam se kao kaurin usudio da pomognem njegovom detetu i svojim rukam uprljam njenu versku čistoću,štali?
nijedna vera sam po sebi nije zla nego je opogane oni zli koji je pogano tumače i hoće da pobiju sve koji nisu zli kao oni.
Goran Vučković Goran Vučković 12:39 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

svih onih koji se šetkaju u pidžamke ,čarapke i papuče sa kalašnjikovim i bazukama okolo i opasuju decu i devojke dinamitom i dižu ih u vazduh sa nama nevernicima

To uglavnom nije zbog vere, nego iz očaja (a garderoba je prilagođena klimi, uglavnom, računam)
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:41 25.02.2011

Re: tunis

princi

На жалост, управо је тако. Не знам за Тунис, али за Египат кажу да је Мубараков син био на прагу велике банкарске реформе у којој је успоставио неку финансијску дисциплину, стабилну финансијску ситуацију, а у којој војска није више могла да прави рачуне без крчмара, да се задужује и не плаћа никоме ништа и у којој је макар почело да се разазнаје ко пије и ко плаћа. Сад је то све пало у воду и требаће много воде Нилом да протече док се крене ка некој стабилности, а некмоли да се иста достигне. То све у оној еуфорији нису биле популарне приче, али једног дана ће и то доћи на ред. Биће опет оно: Има, бре, од блата да ме правите.


I građani Libije će biti na užasnom gubitku, tj njihov nacionalni ponos, jerbo jedan od sinova napirlitanog neće moći da kupi bilo Lacio bilo neki drugi fudbalski tim od respekta.
Sa gledišta prosečnog građanina neprocenjiv gubitak, em `talijanski em naš.
mikimedic mikimedic 12:49 25.02.2011

Re: tunis

Malo će te hebati što baš nećeš odande moći da bloguješ


pa bas i nece, imajuci u vidu koliko ga i ovde banuju

Bojan Budimac Bojan Budimac 13:09 25.02.2011

Re: tunis

ja kolko znam ,a budimac nek to potvrdi ili negira,upravo su režimi koji sad padaju u arapskom svetu bili kakva takva brana islamskom fundamentu)

Ne, Dragoljube, Budimac se svojim ukupnim pisanijima upljuvao pokušavajući da objasni da je ta dilema "diktatori ili džihadisti" jedna velika laž kojom se korisni diktatori (čitaj "stabilnost" ) održavaju u regionu. (tri bloga ranije u svrhu tog objašnjavanja čak citirao i Kondi Rajs iz 2006, kada je sasvim iskreno (retko, ali se dešava), baš u Kairu izvolela reći: "Šesdeset godina moja zemlja, SAD, je stremila stabilnosti na račun demokratije u ovom regionu, ovde na Bliskom istoku, a da nismo postigli nijedno." ... i, rekao bih manje iskreno, ali ne manje važno, "Strah od slobode izbora ne može više opravdavati uskraćivanje sloboda na Bliskom istoku." ... "Vreme je da se odreknemo opravdanja pružanih da bi se izbegao težak rad na demokratiji.
Bojan Budimac Bojan Budimac 13:12 25.02.2011

Re: tunis

кажу да је Мубараков син био на прагу велике банкарске реформе у којој је успоставио неку финансијску дисциплину, стабилну финансијску ситуацију, а у којој војска није више могла да прави рачуне без крчмара, да се задужује и не плаћа никоме ништа и у којој је макар почело да се разазнаје ко пије и ко плаћа.

Iskreno, Princi, mislio sam da si ozbiljniji... Sad samo još dodaj kako je Saif Al-Islam Gadafi imao super ideje o izgradnji građanskog društva i sada je sve to palo u vodu
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:14 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

nijedna vera sam po sebi nije zla nego je opogane oni zli koji je pogano tumače i hoće da pobiju sve koji nisu zli kao oni.

Da.
maca22 maca22 13:20 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

dragoljub92
nijedna vera sam po sebi nije zla

Sto neka ne bi bila? Sve tu to ljudske tvorevine.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:22 25.02.2011

Re: tunis

Bojan Budimac
ja kolko znam ,a budimac nek to potvrdi ili negira,upravo su režimi koji sad padaju u arapskom svetu bili kakva takva brana islamskom fundamentu)

Ne, Dragoljube, Budimac se svojim ukupnim pisanijima upljuvao pokušavajući da objasni da je ta dilema "diktatori ili džihadisti" jedna velika laž kojom se korisni diktatori (čitaj "stabilnost" ) održavaju u regionu. (tri bloga ranije u svrhu tog objašnjavanja čak citirao i Kondi Rajs iz 2006, kada je sasvim iskreno (retko, ali se dešava), baš u Kairu izvolela reći: "Šesdeset godina moja zemlja, SAD, je stremila stabilnosti na račun demokratije u ovom regionu, ovde na Bliskom istoku, a da nismo postigli nijedno." ... i, rekao bih manje iskreno, ali ne manje važno, "Strah od slobode izbora ne može više opravdavati uskraćivanje sloboda na Bliskom istoku." ... "Vreme je da se odreknemo opravdanja pružanih da bi se izbegao težak rad na demokratiji.


Jeste lepo zvuci sta 'Kondi' naprica, zamalo pa da joj poverujem..
Jer, pustise slobodu izbora zarad stabilnosti..i eto Hamasa na vlasti.
I kako su nagradjeni za slobodne demokratske izbore? Sankcijama.
Time ce valjda da im uteraju sansu da tesko ima da porade na demokratizaciji.

Ma..@#$%

Bojan Budimac Bojan Budimac 13:29 25.02.2011

Re: tunis

Jeste lepo zvuci sta 'Kondi' naprica, zamalo pa da joj poverujem..
Jer, pustise slobodu izbora zarad stabilnosti..i eto Hamasa na vlasti.
I kako su nagradjeni za slobodne demokratske izbore? Sankcijama.
Time ce valjda da im uteraju sansu da tesko ima da porade na demokratizaciji.

Ma..@#$%

:) Da ne bude zabune, nisam joj ni ja poverovao, ali kad sam rekao "iskrena" to se odnosilo na tu lažnu dihotomiju "diktatori ili džihadisti" (to je bilo prvi put da se ta naracija načne sa najvišeg nivoa)
dragoljub92 dragoljub92 13:29 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

maca22
dragoljub92
nijedna vera sam po sebi nije zla

Sto neka ne bi bila? Sve tu to ljudske tvorevine.

mače prošeći do biblioteku uzmisi bibliju&kuran pa pročitaj malo da se obavestiš a nas izvesti šta tamo lošo piše
maca22 maca22 13:32 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

To sebi savetuj. Maca ju je procitala odavno.
Bojan Budimac Bojan Budimac 13:33 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

mače prošeći do biblioteku uzmisi bibliju&kuran pa pročitaj malo da se obavestiš a nas izvesti šta tamo lošo piše

Jaao Dragoljube nemoj Macu vući za tastaturu po tom pitanju, molim te. Idi vidi kako tercira onoj budali u gaćama kod gazda Milutina.
dragoljub92 dragoljub92 13:34 25.02.2011

Re: tunis

Ne, Dragoljube,

oket!zato sam te i pozvao jer bolje znaš od ja šta je tamo a istotakodže znaš da nemam ništa protiv ver(u ovom slučaju islama) već protiv onih koji veru pretvaraju u zveru
dragoljub92 dragoljub92 13:37 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

Maca ju je procitala odavno.

sudeći po onom što si napisala-džaba si gubila vreme,mogla si to pametnije da utrošiš,mislim vreme.
maca22 maca22 13:40 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

^Sudeci po onome sto pricas i nacina kako razgovaras, sa tobom je razgovor gubljenje vremena.
U tom smislu Bojane, ovog koji laze da je ista procitao, nisi morao da umirujes. Nisam ni nameravala da sa takvim raspravljam.
dragoljub92 dragoljub92 13:43 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

Sudeci po onome sto pricas i nacina kako razgovaras, sa tobom je razgovor gubljenje vremena.

paštose ondak uplićeš.mislem ja sene razgovaram sas pismeti ič.
wukadin wukadin 13:48 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;



svih onih koji se šetkaju u pidžamke ,čarapke i papuče sa kalašnjikovim


A neki su bogami šetali čarape na glavama i patike... I naravno kalaše.
Dok su hapsili predsednika (u liberalnom raju Americi važi - jednom predsednik, uvek predsednik).
E, to su bili talibani druge vrste. Oni reformski.
A posle, kad je pukla tikva, ti isti Duća i Kum... i Budala i Pacov...
a bogami i Legija
wukadin wukadin 13:52 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

smeta mi kad odem u prodavnicu i neka devojčica od 2 godine se saplete i padne pored mene i ja je u nerazumu podignem na noge a brat(5-6god.) dotrči da je uzme iz mojih ruku sav zbunjen a majka ,koja ga je poslala ni ani be,kad se porazmislim mogo je neki bradati pidžamaš da uleti sa kalšnjikovim i da me izrešeta jer sam se kao kaurin usudio da pomognem njegovom detetu i svojim rukam uprljam njenu versku čistoću,štali?
nijedna vera sam po sebi nije zla nego je opogane oni zli koji je pogano tumače i hoće da pobiju sve koji nisu zli kao oni.


Hoće to...


A možda su ti stavili nešto u mleko, lepo rek'o Moamer
wukadin wukadin 13:55 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

dragoljub92

maca22

dragoljub92nijedna vera sam po sebi nije zla Sto neka ne bi bila? Sve tu to ljudske tvorevine.mače prošeći do biblioteku uzmisi bibliju&kuran pa pročitaj malo da se obavestiš a nas izvesti šta tamo lošo piše


Hoćeš ja da te izveštavam.
Počevši od poziva na ubistvo vlastitog sina, pa onda kad vide Bog da je dobro i da Avraam stvarno želi to da uradi, rek'o "ajd ne moraš"... Međutim, baš prema hrišćanskoj logici već je sama zla misao dovoljno (istina, ne znam šta judaizam veli na tu temu).

Bili Piton Bili Piton 13:59 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

Sepulturero
А зашто већини, углавном необавештених, коментатора овде смета такозвани муслимански фундаментализам? Да нас нису можда они бомбардовали 1999, 1944 или 1941?



wukadin wukadin 14:01 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

Pa jel jesu ili nisu?
Šta se sad kerebečiš!?
Bili Piton Bili Piton 14:06 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

wukadin

Šta se sad kerebečiš!?


da bi ti pitao
wukadin wukadin 14:08 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

Ne, nego da bih konstatovao da ipak komuniciraš samnom.
Što će reći da nisi dosledan.
Bili Piton Bili Piton 14:10 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

wukadin
Ne, nego da bi konstatovao da ipak komuniciraš samnom.
Što će reći da nisi dosledan.


Kad sam ti ja odbio komunikaciju? Čak sam i kao idiot odgovarao na one tvoje besmislene pepeove, sve se misleći što li si mene našao da smaraš.


Tako su me vaspitali, šta ću.
maca22 maca22 14:17 25.02.2011

Re: tunis

dragoljub92
Ne, Dragoljube,

oket!zato sam te i pozvao jer bolje znaš od ja šta je tamo a istotakodže znaš da nemam ništa protiv ver(u ovom slučaju islama) već protiv onih koji veru pretvaraju u zveru

Auh...
dragoljub92 dragoljub92 14:20 25.02.2011

Re: tunis

Auh...

ostamaće spičles..
mrdax mrdax 14:25 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

wukadin


svih onih koji se šetkaju u pidžamke ,čarapke i papuče sa kalašnjikovim


A neki su bogami šetali čarape na glavama i patike... I naravno kalaše.
Dok su hapsili predsednika (u liberalnom raju Americi važi - jednom predsednik, uvek predsednik).
E, to su bili talibani druge vrste. Oni reformski.
A posle, kad je pukla tikva, ti isti Duća i Kum... i Budala i Pacov...
a bogami i Legija


I Djindjic i Ceda sa njima, reci slobodno. Olaksaj dusu Wukadine .
wukadin wukadin 14:31 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

I Djindjic i Ceda sa njima, reci slobodno.


A što ja da kažem, kad si ti već rekao.
Uostalom, neko je naredio hapšenje 31. marta 2001. (pred isticanje američkog ultimatuma da će nam uskratiti ogromnu pomoć od sto miliona baksi) i neko je išao tamo u vilu da posreduje.
Ko? Drekavac iz tunela...
A Bajatović reče nešto svojevremeno... Onaj što ga DS toleriše na čelu Naftagasa...
princi princi 14:54 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

To uglavnom nije zbog vere, nego iz očaja (a garderoba je prilagođena klimi, uglavnom, računam)

Na koji ocaj mislis kad su u pitanju oni iracki doktori sto su pokusali da postave bombu na aerodromu u Glazgovu? Ili ona 5-orica UK-Pakistanaca koji su se aktivirali na u vreme rush-houra na Tubeu 7. jula 2005? Ili onaj mali, sin prebogatog nigerijskog bankara, koji je studirao na Imperialu a hteo da digne u vazduh onaj avion na liniji London-Detroit? Ili oni sto su postavili bombe u Madridu?

Stvarno me zanima odgovor na pitanje sta je po tvom misljenju, ako ne vera, nateralo te ljude da pocine ili pokusaju te zlocine?
wukadin wukadin 15:04 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

Da se testiramo

Nisu svi muslimani teroristi, ali svi savremeni teroristi su muslimani.

Goran Vučković Goran Vučković 15:12 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

Stvarno me zanima odgovor na pitanje sta je po tvom misljenju, ako ne vera, nateralo te ljude da pocine ili pokusaju te zlocine?

To što si nabrojao jeste uglavnom izazvano upotrebom identifikacije preko vere.

Ali to što se nama desilo 3-4 puta u nekoliko godina se na nekim mestima dešava svakih nedelju-dve - i tamo su motivi malo drugačiji.
princi princi 15:34 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

To što si nabrojao jeste uglavnom izazvano upotrebom identifikacije preko vere.

Opet mi nije jasno da li ti odobravas tu vrstu 'identifikacije preko vere' (ovo pod navodnicima deluje malo rogobatno, pretpostavljam da bi neko a la cuveni Fisk(i) koristi mnogo precizniji i direktniji termin 'verski motivisano nasilje').
Ali to što se nama desilo 3-4 puta u nekoliko godina se na nekim mestima dešava svakih nedelju-dve - i tamo su motivi malo drugačiji.

Dobro, mozemo sad razmisljati da li u korenu palestinskoarapskomuslimansko-izraelskog sukoba ili borbi za prevlast izmedju sunita ili siita postoje i neke druge komponente osim verskih, ali nadam se da ces se sloziti da, makar u nacelu, verska komponenta u njima igra _neku_ ulogu.
maca22 maca22 15:48 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

princi
Dobro, mozemo sad razmisljati da li u korenu palestinskoarapskomuslimansko-izraelskog sukoba

KOliko shvaćam u korenu je fizički opstanak Palestinaca. Ostalo su.. da kažem, kasnije nadogradnje.

ili borbi za prevlast izmedju sunita ili siita postoje i neke druge komponente osim verskih,

Mogu da nagadjam - alavost na vlast?

ali nadam se da ces se sloziti da, makar u nacelu, verska komponenta u njima igra _neku_ ulogu.

Kod onih koji se samoraznesu, mislim da je verska komponenta u potpunosti.
Goran Vučković Goran Vučković 15:53 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

Opet mi nije jasno da li ti odobravas tu vrstu 'identifikacije preko vere' (ovo pod navodnicima deluje malo rogobatno, pretpostavljam da bi neko a la cuveni Fisk(i) koristi mnogo precizniji i direktniji termin 'verski motivisano nasilje').

Ovaj... a da li ti odobravaš zemljotrese, tropske oluje, alkoholizam i gojaznost?

Što se tiče ovog "verski motivisanog nasilja" - meni nekako u toj priči vera više izgleda kao mehanizam, da iskoristim termin koji sam čuo ovde na blogu od b.stojanovic-a, interpelacije - islam kao mehanizam prenosa zajedništva u otporu nečemu što nije baš previše religijski zasnovano, na ljude koji "po mestu tvorbe" nemaju baš neki poseban motiv da učestvuju u priči sa te strane tarabe.
Dobro, mozemo sad razmisljati da li u korenu palestinskoarapskomuslimansko-izraelskog sukoba ili borbi za prevlast izmedju sunita ili siita postoje i neke druge komponente osim verskih, ali nadam se da ces se sloziti da, makar u nacelu, verska komponenta u njima igra _neku_ ulogu.

Igra ovu o kojoj pričam - način da se ubedi grupa ljudi da je kasapljenje Drugih - moralno. A za to načina ima dosta i bez religije (tehnike industrijske proizvodnje saglasnosti - npr. dnevna doza slika ovih u pidžamama i sa kalašnjikovima), pa mi nije poseban merak da stavim samo religiju u magareću klupu - a freedom fries, unknown unknowns, our bastards i slične tehnike primenjene od drugih "sekularnih sila" (da ne bude da samo kačim stvari na jedno mesto) da ostavim neuslužene "komplimentom".
Goran Vučković Goran Vučković 15:57 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

Kod onih koji se samoraznesu, mislim da je verska komponenta u potpunosti.

Treba ti razlog "larger than life". A za to religija nije neophodni činilac - samo je ona "a spoonful of sugar" o kojoj peva Meri Popins. Da ćeš na onom svetu sedeti pored Hrista ili u Valhali - ili imati rešeno pitanje seksualnog zdravlja. Korisna laž koja pomaže žrtvovanje pojedinca za potrebe zajednice.
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:04 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

Goran Vučković
Kod onih koji se samoraznesu, mislim da je verska komponenta u potpunosti.

Treba ti razlog "larger than life". A za to religija nije neophodni činilac - samo je ona "a spoonful of sugar" o kojoj peva Meri Popins. Da ćeš na onom svetu sedeti pored Hrista ili u Valhali - ili imati rešeno pitanje seksualnog zdravlja. Korisna laž koja pomaže žrtvovanje pojedinca za potrebe zajednice.

Preporučeno gledanje Paradise Now

Preporučena literatura: Dying to Win
maca22 maca22 16:06 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

Ima slucajeva i kad nije u pitanju potreba zajednice, nego tako neki... promaseni tatin sin je hteo da se afirmise(?), ali NE i da sebe raznese
(pisalo se o slucaju nekog tatinog sina iz Pakistana koji je neuspelo postavio bombu u NY). Ideju je valjda pokupio od onih iz svoje vere, koji i sebe raznesu.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:15 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

Goran Vučković
Da ćeš na onom svetu sedeti pored Hrista ili u Valhali - ili imati rešeno pitanje seksualnog zdravlja. Korisna laž koja pomaže žrtvovanje pojedinca za potrebe zajednice.


Tu religija igra pomalo na egoizam, međutim sasvim je moguće zamisliti žrtvovanje za dobrobit svoje zajednice, u ostalom ima takvih slučajeva, kao što su nacija, društvena grupa ili jednostavno porodica, bez uverenja da ćeš ti tu nešto profitirati. Međutim, uvek je lakše ako možeš (ili bar tako veruješ) i za sebe nešto da učariš
princi princi 21:38 25.02.2011

Re: tunisjavascript:;

A za to religija nije neophodni činilac - samo je ona "a spoonful of sugar" o kojoj peva Meri Popins. Da ćeš na onom svetu sedeti pored Hrista ili u Valhali - ili imati rešeno pitanje seksualnog zdravlja. Korisna laž koja pomaže žrtvovanje pojedinca za potrebe zajednice.

При чему је убијање невиних људи по Лондону, Њујорку и Мадриду или где већ затреба потпуно легитимна потреба те заједнице? Мада ме после ова твоја 2 одговора, која очигледно ниси дао у афекту јер си их, практично, поновио, не би зачудило да сад напишеш како ти људи, заправо, и нису тако невини.
Goran Vučković Goran Vučković 03:42 26.02.2011

Insuficijencija morala

При чему је убијање невиних људи по Лондону, Њујорку и Мадриду или где већ затреба потпуно легитимна потреба те заједнице? Мада ме после ова твоја 2 одговора, која очигледно ниси дао у афекту јер си их, практично, поновио, не би зачудило да сад напишеш како ти људи, заправо, и нису тако невини.

Afekt... pretpostavljam da bih posle ovoga što si napisao trebalo da budem u afektu - ali mi se valjda dovoljno dugo znamo, pa sam valjda nekako navikao da ti ponekad dođe žuta minuta.

Bili smo pretprošlog vikenda u Largsu - to je ovde u estuaru Klajda, preko puta ostrva Bjut. Tu ima mali muzej o Vikinzima, "Vikingar". Četrdeset pet minuta tura u kojoj jedan ogromni tip obučen u vikinšku garderobu goste vodi iz sobe u sobu i priča priču o tome kako su živeli vikinzi - šta su jeli, šta su oblačili, kako su im izgledale kuće, šta su radili itd. Između ostalog ta njihova starogermanska religija, gde si morao da umreš u borbi da bi završio u Valhali - ako umreš u krevetu od starosti - sisa si i nema ništa od večnog života, tuče i krkanja. I ta njihova civilizacija je bila dosta uspešna, koliko shvatam - ove krajeve su pljačkali jedno 500 godina (do bitke kod Largsa 1263. godine), a izgleda da se to dosta pomešalo sa "lokalnim domorocima", posebno gore na severu i na ostrvima.

I eto - i to je valjda bilo "verski motivisano nasilje". Vera ih pokvarila. Ili je možda bio u pitanju "sebični mem".

Inače, u sredu 9. idem da gledam Gerija Janga ovde u Mičelovoj biblioteci - verovatno si primetio da sam pominjao da mi se svidela knjiga o identitetima (Who are we). Pominjao sam već ovde sigurno jedan detalj iz te knjige - kaže: što više moći (power) neki identitet nosi, to ga je njegov imalac (carrier) manje svestan.

Abrahamske religije, uzgred, izgledaju kao uspešni "sebični memi" - da li svojim kvalitetima ili igrom slučaja - teško je reći, ali održale su se poprilično, a neki "nosioci" poput Arapa, Portugalaca, Španaca i Britanaca su vladali velikim delovima sveta vekovima. Ima tu uticaja vere, svakako. Ali je valjda 20. vek pokazao da je rat i destrukcija moguća i bez njih. Da se pravi vernik može biti i bez religije (zahvalnost nsarskom za tu lekciju). I uloga identiteta - "mi=ja" koja od tebe stvara "ćeliju" mema ili onaj mali solenoid iz lekcije o magnetizmu koji se usmeri u istom pravcu kao ostali - je zaista interesantna. A kroz 20. vek je, pretpostavljam da to ne poričeš, tehnika kreiranja i upotrebe ovih "mreža za duše" prilično uznapredovala, pa su te niskotehnološke tehnike poput abrahamskih religija ne jednom bile kočnica razvoju "novog čoveka".

Meni verovatno nešto fali po tom pitanju, čini mi se - kad vidim da se solenoidi postrojavaju, mene nešto trzne. Imam falinku pa ne mogu lako da se uživim. Zato ti se moram izviniti za ovo danas. Kad mi kažu "sisa si ako ne mrziš sa mnom", ja kažem "biće da je tako". Bez obzira što me iritira to što moram da pešačim dvesta metara od mesta gde me ostavi taksi do zgrade aerodroma. Neko je mislio da je moralan, pa je nama Glazgovčanima obezbedio osveženje pred put.
princi princi 07:21 26.02.2011

Re: Insuficijencija morala

Zato ti se moram izviniti za ovo danas. Kad mi kažu "sisa si ako ne mrziš sa mnom", ja kažem "biće da je tako". Bez obzira što me iritira to što moram da pešačim dvesta metara od mesta gde me ostavi taksi do zgrade aerodroma. Neko je mislio da je moralan, pa je nama Glazgovčanima obezbedio osveženje pred put.

Ко те, бре, Вучко позива на било какву мржњу? Само ми није јасно како и зашто није могуће одржати еквидистанцу у односу на сва три зла, и хришћанско (или боље псеудо-хришћанско) и оно муслиманско и оно јеврејско. Чини ми се да рационалан човек, каквим те држим, мора имати снаге да изгради такав један став.
dragoljub92 dragoljub92 07:54 26.02.2011

Re: Insuficijencija morala

Goran Vučković
При чему.......................................nama Glazgovčanima obezbedio osveženje pred put.

vućko,carebate spičlesovao si me ovim comentom,onoliko.svesi reko što ja misleo da napišem ,al nepismeto to pa nume
dragoljub92 dragoljub92 07:57 26.02.2011

Re: Insuficijencija morala

...или боље псеудо-хришћанско...

zašto samo pseudo hrišćanstvo ,zašto ne i pseudoostalo?
princi princi 08:27 26.02.2011

Re: Insuficijencija morala

zašto samo pseudo hrišćanstvo ,zašto ne i pseudoostalo?

Moже и остало, најмање битно.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana