Gost autor| Život

Kako započeti proces iseljenja na Novi Zeland?

dirtyharry RSS / 25.02.2011. u 23:00

Gost autor: fantomatsicna

NewZealand.jpgMožda ste se nosili mišlju da negde odete, da nešto promenite u životu nabolje. To je velika odluka za svakoga u životu jer često i onda kad uspete u svojoj nameri  nailazite na nova iskušenja. Ako ste u tim razmišljanjima nekad pomislili na Novi Zeland onda ću pokušati da vam pokažem put do informacija i doslikam šta vas može očekivati na tom putu. Preduslov je da znate engleski(što je ionako jedan od uslova pri podnošenju aplikacije). Drugi preduslov je da me ne ispitujete previše posle ovoga jer ja neobično volim ovu zemlju i svakako bih bila subjektivan partner u odgovaranju na ista.
U svakom slučaju ako tražite izlaz iz svoje finansijske situacije Novi Zeland svakako nije najbolji izbor. Ljudi ovde nisu opsednuti visokim zaradama  niti ih imaju. Ali ako volite mir i prirodu ovo je obećana zemlja u kojoj se solidno zivi. Novozelanđani (ili kiwi kako ih još nazivaju), polažu veliku brigu na zdravstvo (koje je većim delom besplatno), školstvo (koje je takođe do studija besplatno a onda zavisno od sredstava za život dobije se stipendija ili studentski kredit) do poslova kojeg ima u izobilju za sve nivoe i one koji su voljni raditi. Infarstruktura je odlična dnevna korpa plativa i mora predivna. Novozelanđani vole svoje sportove i boravak izvan kuće. Narod bez stresa i materijalnih megalomanija, orijentisani su na porodicu. Naravo veliki gradovi žive ubrzani način života  kao i svuda u svetu ali mir je uvek blizu ;)
newzealand.jpgIstina je da ćete u tom procesu biti suočeni sa VELIKIM pitanjima i kako uspete da nađete odgovor na njih će direktno uticati na rezultat vaše imigracije.
Prva pitanja koja sebe treba da upitate: Zašto želim da emigriram? Šta tačno tražim? Zašto u Novi Zeland? Šta u njemu ima što će mi doneti stil života koji tražim?
Ovaj blog nije o lepotama i čudima Novog Zelanda. Internet je pun stranica koje to mnogo lepše opisuju.
Ovaj blog je o emigraciji na Novi Zeland i kako to uraditi pravilno prvi put i jedini koji će vam biti ponuđen.
Na internetu možete pronaći zaista more web strana i svaka ima po neku interesantnu informaciju. Najmanje interesantne su one stranice koje rekalmiraju svoj servis da bi privukle vašu pažnju da im se za isti obratite. Vaš plan mora biti dobro pripremljen i morate ići stepenicama Ju pripremanju istog ..ne liftom.
newzealandtmo2002296lrg.jpgO troškovima života na Novom Zelandu se možete informisati ovde i ovde.
Odakle početi sa informacijama? Da li uopšte imate neke šanse? U kojoj kategoriji? Odgovore na ova pitanja možete naći ovde i ovde, kao i u ovom PDF dokumentu.
Lično preporučujem u vezi pregleda poslova i zaposlenja ovu stranicu. Takođe informacije o poslovima, stanovima i milion drugih stvari možete naći i ovde.
Samo da napomenem za lakšu orijentaciju da je NZ Dollar oko 0.50 Eura (zavisno od dnevnog kursa). Nadam se da sam vam bar donekle pomogla sa ovim informacijama a ja cu ako Jdolazite svakako biti radosna da se broj Srba kojih ovde ima uveća. Naročito ako onaj jedan dodje ;P
Shoot for the moon. Even if you miss it you will land among the stars.

P.S Ako neko već ima iskustva u ovom procesu nije na odmet da ih ovde doda.

 



Komentari (248)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maca22 maca22 05:07 26.02.2011

Re: Sjajna

Aha, razumela sad. :) Da li mozda pricas Maorski? Pitam onako, zanimiljivost. :)
fantomatsicna fantomatsicna 06:34 26.02.2011

Re: Sjajna

maca22
Aha, razumela sad. :) Da li mozda pricas Maorski? Pitam onako, zanimiljivost. :)



Pa znam neke osnovne stvari naravno Haka( Himna ragbista) .Haere mai(Dobro dosla)
rayzippo rayzippo 09:03 26.02.2011

Re: Sjajna

fantomatsicna

maca22rayzippoveliki broj novozelandjana se iseljava za australiju(vecinom su to maori-starosedioci nz-a)Zasto? Šta im se ne svidja u NZ?Nije tacno da je vecina iseljenika za Australiju iz Maorskih krugova.Maori se inace ne sele tako rado, sto nikoga ko poznaje ovde njihove privilegije(a one su neopisivo bolje nego Australijskih domorodaca Aboridzina),nece iznenaditi.Ovde je Maorski jezik priznat kao oficijelni jezik Novog Zelanda(pored engleskog) i uci se u mnogim skolama.Oni imaju ogromne povlastice prema Waitangi ugovoru iz 19veka..koji su naucili najzad i da tumace..i kao sto i treba imaju svoje mesto u Novom Zelandu..kao domorodci.



negde pre sam procitao podatak da je2007/8 tokom ekonomskog booma u aus nedeljno doseljavalo 100 kiwi-a.sad mozda i nisu vecinom maori ali su veoma uocljivi za razliku od ostalih doseljenika.dodji u Western Australiju pa da vidis koliko je maora;sve mi se cini da osim ragbista niko iz njihove populacije nije ostao na nz
fantomatsicna fantomatsicna 11:31 26.02.2011

Re: Sjajna

Ne brinem se za Maorsku populaciju ovde ..oni ovu zemlju itekako vole i cuvaju ..za sve nas
maca22 maca22 21:41 26.02.2011

Re: Sjajna

Vera Johnson Vera Johnson 03:28 26.02.2011

eh, eh...

fantomatsicna, ovo sto si napisala u tekstu:

"Novozelanđani (ili kiwi kako ih još nazivaju), polažu veliku brigu na zdravstvo (koje je većim delom besplatno), školstvo (koje je takođe do studija besplatno"

je teska dezinformacija. ni kod babe nema dzabe, sto bi rekli po srbiji, balkanu, a i sire. to se placa. negde manje, negde vise, pa od toga zavisi i kvalitet slicnih usluga. jos mi samo reci da se na novom zelandu ne placa porez, pa da idem da se uklonim sasvim i totalno.

edit: typo
fantomatsicna fantomatsicna 03:48 26.02.2011

Re: eh, eh...

Vera Johnson
fantomatsicna, ovo sto si napisala u tekstu:"Novozelanđani (ili kiwi kako ih još nazivaju), polažu veliku brigu na zdravstvo (koje je većim delom besplatno), školstvo (koje je takođe do studija besplatno"je teska dezinformacija. ni kod babe nema dzabe, sto bi rekli po srbiji, balkanu, a i sire. to se placa. negde manje, negde vise, pa od toga zavisi i kvalitet slicnih usluga. jos mi samo reci da se na novom zelandu ne placa porez, pa da idem da se uklonim sasvim i totalno.edit: typo

Dakle..mogu samo da kazem posto si ti bolje informisana od mene bolje nam napisi ti sta se to placa.Ovde osnovci osim rucka u skolu ne nose ni knjige...to sve skola daje.Ako racunas sveske i olovke..dobro to se placa..
Porez se placa na ono sto zaradjujes(to se automatski odbija od plate).Jednom godisnje podnosis i prijavu i ako zaradjujes ispod 45000 dolara godisnje ,velika je sansa da ces nesto od placenog poreza dobiti i nazad.
mlekac mlekac 04:41 26.02.2011

Re: eh, eh...

Vera Johnson
fantomatsicna, ovo sto si napisala u tekstu:

"Novozelanđani (ili kiwi kako ih još nazivaju), polažu veliku brigu na zdravstvo (koje je većim delom besplatno), školstvo (koje je takođe do studija besplatno"

je teska dezinformacija.


Vera, mozda je htela da kaze da postoji drzavno zdravstveno osiguranje (kao u Kanadi). Sto je bio jedan od razloga zbog cega Zmu i ja nikada nismo ni razmatrali te dve zemlje. On je, naime, dijabeticar i kao takav, tesko da je igde pozeljan imigrant.
maca22 maca22 04:46 26.02.2011

Re: eh, eh...

Vas dve macke na slikama, Mlekac i Fantomsticna, kako cu sad da vas razlikujem. Brkam koja je sta pisala. :)

edit: Dumela, Mma Mlekac go Biberce le kompanija. :)
maca22 maca22 04:50 26.02.2011

Re: eh, eh...

mlekac
On je, naime, dijabeticar i kao takav, tesko da je igde pozeljan imigrant.

Jeste sigurni? Mislim, precesljala sam njihove informacija na sajtu i nigde nisam videla tako nesto kao ogranicenje.
Filip2412 Filip2412 05:14 26.02.2011

Re: eh, eh...

Vera Johnson
"Novozelanđani (ili kiwi kako ih još nazivaju), polažu veliku brigu na zdravstvo (koje je većim delom besplatno), školstvo (koje je takođe do studija besplatno"


je teska dezinformacija.
nije dezinformacija

i naravno da se placa iz poreza, sto je sinonim za dzabe jer cak i oni koji ne placaju porez (nezaposleni) imaju zdravstveno osiguranje - dakle jeste dzabe

inace porez ti uzimaju u svim zemljama samo sto neke zemlje kao na primer USA taj porez ulazu u vojsku i poklanjaju ga kroz bail out korporacijama a neke druge zemlje ulazu u zdravstveno osiguranje, skole, fakultete itd.

fantomatsicna fantomatsicna 05:21 26.02.2011

Re: eh, eh...

On je, naime, dijabeticar i kao takav, tesko da je igde pozeljan imigrant.


Mlekac licno cu se raspitati ali bila bih vrlo iznenadjena da se to uzme kao razlog ne davanja rezidencije..(odgovoricu ti svakako)
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:46 26.02.2011

Booooorring!!!

"Ljudi ovde nisu opsednuti visokim zaradama niti ih imaju.
Ali ako volite mir i prirodu ovo je obećana zemlja u kojoj se solidno zivi ... Narod bez stresa i materijalnih megalomanija, orijentisani su na porodicu".


Mislim, hebeš takvu zemlju, to je ko Arizona u USA - dobra samo za penzose, i snimanje LOTR nastavaka. Svako ko ima želje za životom u sebi pobegao je odatle u USA. Nešto kao Kanada, samo sa boljom klimom .

Zezam se, fantomatsicna (evo stiže Blogi, vuk sa Ontarija, da mi nalupa šamare). Mada poznajem neke ljude koji su iz NZ emigrirali u USA. Svanulo im je, ko i meni kad sam zapalio iz Srbije, a za njih čak ni Kolorado nije bio neka vukojebina. I ispričali mi da je žešći smor, otrpilike najveće uzbudjenje koje je potreslo javnost, toliko da su novine danima brujale, je kad je jednom kasnio neki brod koji dovozi banane. Da nema ragbija, ja ne znam šta bi ljudi od sebe. Ali ok, razni su temperamenti i ciljevi u životu, valjda.

Ipak, za život, od Srbije ne može gore da bude, i ja sam tamo '98, u vreme Slobe, razmatrao NZ kao mesto da emigriram. I znam da sam popunjavao taj neki spread sheet, da vidim da li imam dovoljno po(j)ena i - razbio sam ga! Ili je to bilo za Australiju? Svejedno, posle sam otišao na drugu stranu.

Meni su tu gotivne jedino te planinčine. Pre par godina smo se familija i ja spremali da dodjemo u turističku posetu, sa sve usputnim ronjenjem na Fidžiju, ali smo odustali, jer je avionska karta od USA do NZ-a koštala koliko i cela naša dvonedeljna hajkersko-ronilačka tura.

A čekaj da te pitam, ko su Meksikanci tu kod vas? Jel' znaš možda koliki je minimalac? Koliko je komplikovano-skupo da se otvori firma? Ono, tipa, neki mali inženjering za svemirski program, ili alternativne izvore energije, par PhD-jeva, plus par studenata, da lemače, može i ti Meksikanci, striktno razvoj dakle? Jel' država daje neke poreske olakšice za small business startup-e? Jel' gnjave sa ekologijom?
Filip2412 Filip2412 06:16 26.02.2011

Re: Booooorring!!!

Booooorring!!!
meni se nekako cini da prave urbane sredine postoje samo u Evropi

pretpostavljam da su tih par gradova u USA mnogo dinamicniji od Toronta, (koji je jedini grad u Kanadi, ok Montreal je lep al mali i izolovan nekako) ali opet.... sav taj novi svet, severna amerika pa i australija i nz ... nema tu pravih gradova, meni se to sve cini seljacki skroz

Berlin, London, to su gradovi

nisam putovao mnogo ali to je moj utisak.... inace ne lozim se na putovanja, sve to ima na Internetu, vise saznam o indiji sto pricam s koleginicom s posla nego da spiskam iljade dolara na putovanje
ovde u torontu je toliko sveze imigracije da imas ljude sa svih strana sveta koji nose sveze utiske o svojim starim zemljama sto se meni svidja
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:46 26.02.2011

Re: Booooorring!!!

Filip2412
Booooorring!!!
meni se nekako cini da prave urbane sredine postoje samo u Evropi

pretpostavljam da su tih par gradova u USA mnogo dinamicniji od Toronta, (koji je jedini grad u Kanadi, ok Montreal je lep al mali i izolovan nekako) ali opet.... sav taj novi svet, severna amerika pa i australija i nz ... nema tu pravih gradova, meni se to sve cini seljacki skroz

Berlin, London, to su gradovi

nisam putovao mnogo ali to je moj utisak.... inace ne lozim se na putovanja, sve to ima na Internetu, vise saznam o indiji sto pricam s koleginicom s posla nego da spiskam iljade dolara na putovanje
ovde u torontu je toliko sveze imigracije da imas ljude sa svih strana sveta koji nose sveze utiske o svojim starim zemljama sto se meni svidja


Nije stvar u gradovima, ja gradove ne podnosim od kada sam otišao iz Beograda. Stvar je u sistemu, koji te stimuliše da stvaraš i izvučeš iz sebe maksimum, koliki god da je, umesto da ti staje na put i sapliće te.

Puno si izgubio što nisi putovao. Da ne volim toliko da radim, stalno bih putovao.
fantomatsicna fantomatsicna 06:51 26.02.2011

Re: Booooorring!!!

Pa dobro ti si ocigledno u zivotu orijentisan na drugaciji stil.Mogu ti reci da ako bi smo se poznavali verovatno bi bile zucne diskusije narocito na izraze kao sto su:Ko su Meksikanci..i tako to.Posto ne zelim da ti zivot bude boring ne bih da trosim dragoceno vreme na odgovore iz tvojih pitanja
Radije idem da pokupim passion fruit (voce strssti) koje je sazrelo u basti a posle odoh da sakupim alge i skoljke za veceru.Veceras idem na:Mission Bay Jazz and Blues Fest i kad se vratim spavacu snom pravednika jel se ne brinem kako cu sutra:)Booring:)
mlekac mlekac 07:08 26.02.2011

Re: eh, eh...

maca22
Vas dve macke na slikama, Mlekac i Fantomsticna, kako cu sad da vas razlikujem. Brkam koja je sta pisala. :)

edit: Dumela, Mma Mlekac go Biberce le kompanija. :)

Dumela Mma Katse22.

Ja mog macora imam od pocetka i ne menjam ga. Cisto da se zna!
mlekac mlekac 07:11 26.02.2011

Re: eh, eh...

fantomatsicna
On je, naime, dijabeticar i kao takav, tesko da je igde pozeljan imigrant.


Mlekac licno cu se raspitati ali bila bih vrlo iznenadjena da se to uzme kao razlog ne davanja rezidencije..(odgovoricu ti svakako)


Pazi, nisam tacno proveravala za NZ, ali znam kad smo, svojevremeno, pitali za Kanadu da mu se to racunalu u minus jer je drzavno zdravstveno osiguranje a dijabeticari, po defaultu, moraju da primaju mesecnu terapiju.

Isto tako, kad je dobijao privatno osiguranje u BW, morali smo da proverimo nekoliko puta da mu je sve pokriveno - bas zbog dijabetisa.

Zato sam pretpostavila (a pogotovo jer sam videla da se trazi lekarska potvrda) da bi to mogao da bude problem i na NZ. Ali pitaj - ne smeta da se zna.
fantomatsicna fantomatsicna 07:36 26.02.2011

Re: Booooorring!!!

Dakle sa nekim, ko ljude koji se muce da prezive radeci najgore poslove,naziva Meksikancima ni ne zelim da polemisem.Sve sto imam da ti odgovrim je:Man you are full of shit
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:50 26.02.2011

Re: Booooorring!!!

fantomatsicna
Pa dobro ti si ocigledno u zivotu orijentisan na drugaciji stil.Mogu ti reci da ako bi smo se poznavali verovatno bi bile zucne diskusije narocito na izraze kao sto su:Ko su Meksikanci..i tako to.Posto ne zelim da ti zivot bude boring ne bih da trosim dragoceno vreme na odgovore iz tvojih pitanja
Radije idem da pokupim passion fruit (voce strssti) koje je sazrelo u basti a posle odoh da sakupim alge i skoljke za veceru.Veceras idem na:Mission Bay Jazz and Blues Fest i kad se vratim spavacu snom pravednika jel se ne brinem kako cu sutra:)Booring:)


Da, da, boring, potpuno si u pravu, umro bih od dosade da moram da se družim sa tobom, a verovatno i ti sa mnom.

Svejedno, uživaj, kapiram sad da odgovore možda i ne znaš, a i što bi pa morala da znaš, sa takvim stilom i kvalitetom života. Kad smo već kod vikenda, smislio sam kako da prepravim kosačicu za travu u grtalicu za sneg, pa ću sutra to da probam da zbudžim u mašinskoj radionici, da mi ne pišu gradske vlasti kazne kad ne očistim sneg ispred kuće.
srdjan.pajic srdjan.pajic 09:07 26.02.2011

Re: Booooorring!!!

fantomatsicna
Dakle sa nekim, ko ljude koji se muce da prezive radeci najgore poslove,naziva Meksikancima ni ne zelim da polemisem.Sve sto imam da ti odgovrim je:Man you are full of shit


Jao što me mrzi da ti odgovorim. Niti ti nešto znaš o Meksikancima osim da u "USA rade najteže poslove da bi preživeli", niti je o njima uopšte bilo reči. Nisi se baš napregla ni da razumeš šta sam te u stvari pitao, što je razumljivo, s obzirom na zamorne mentalne izazove (passion fruit branje, skupljanje školjke, pa Jass Blues fest) kojima si svakodnevno izložena u tom raju na zemlji.




seceranac seceranac 13:12 26.02.2011

Re: Booooorring!!!

srdjan.pajic
fantomatsicna
Dakle sa nekim, ko ljude koji se muce da prezive radeci najgore poslove,naziva Meksikancima ni ne zelim da polemisem.Sve sto imam da ti odgovrim je:Man you are full of shit


Jao što me mrzi da ti odgovorim. Niti ti nešto znaš o Meksikancima osim da u "USA rade najteže poslove da bi preživeli", niti je o njima uopšte bilo reči. Nisi se baš napregla ni da razumeš šta sam te u stvari pitao, što je razumljivo, s obzirom na zamorne mentalne izazove (passion fruit branje, skupljanje školjke, pa Jass Blues fest) kojima si svakodnevno izložena u tom raju na zemlji.



ej bre pajicu sto napade devojku na licnoj osnovi,

pa malo ko bi se ovde menjao za tvoj "zanimljivi" nerdy zivot u nekoj vukojebini gde provodis 12 sati dnevno rintajuci sa povremenim izletima kako bi uslikao neku sliku za facebook i pokazao nama pacenicima u srbiji kako si uspeo
Sofroniye Sofroniye 13:13 26.02.2011

Re: Booooorring!!!

Americka moc ne proizilazi iz sistema koji te stimulse da stvaras, mada se slazem da je recimo u USA najjednostavnije dobiti SBIR za otvaranje startup-a.

Americka moc proizilazi iz cinjenice da su uspeli da nametnu dolar kao jedino sredstvo trgovine energijom. Da ne ulazim u filozofsku raspravu o tome da je energija jedna od osnovnih ljudskih potreba uputicu te samo da sracunas koliko je naftna industrija zaradila prosle godine na racun skoka cene nafte.

Ne postoji grana industrije u svetu cak ni farmaceutska industrija a ni industrija hrane koja je zaradila toliko. Svako ce naravno iz toga izvuci svoj zakljucak.

Sto se Arizone tice ja licno znam vise ljudi koji su zaradili milione trgovinom nekretninama u okolini Scottsdale-a nego otvaranjem startup-a. Naravno uvek ima izuzetaka npr. S. Cioffi je na vreme prodao startup A. Paulraj (blizak mi je primer jer sam svojevremeno bio u toj oblasti elektrotehnike) nije. Ono sto hocu da kazem vise je ljudi zaradilo pare trgovinom nego stvaranjem nekog proizvoda od nule. Pogotovu trgovinom energijom. Trgovina startup-ima ne ide vise sad tako lako posto je zlatno doba proslo.

Taj sistem o kome ti pricas po meni u stvari stimulise ljude da se bave finansijama, medicinom i advokaturom. Pricam naravno o prosecnom coveku bez veza sa "super ritch" klasom. Naravno da uvek studentima elektrotehnike mozes da prodas pricu kako onaj ko je bas dobar u elektrotehnici moze da uspe ali ostaje cinjenica da je srednja putanja lekara, finansijera (makar to bio i financial engineering i.e. quants) i/ili advokata finansijki bolja od prosecne putanje inzenjera. Slozicemo se naravno da su finansije trgovina parama ? (a tako je bilo i u komunizmu CFO je uvek bolje prolazio od CTO-a) a da je advokatura trgovina dusom ) salim se naravno ali obe su USLUGE a ne stvaranje. Medicina je verovatno nesto izmedju usluge i stvaranja ali mislim da ces shvatiti sta hocu da kazem.

U svakom slucaju statistike ne lazu. Prosle godine na sastanku dekana severnoamerickih skola se bas diskutovalo o padu upisa studenata na tehnicke nauke (koje su - tu cemo se nadam se sloziti - u sustini cisto stvaranje). Meni je sve to logicno posto vidim da vise ljudi se opredeljuje za trgovinu :)


Kao kontraprimer na to naravno uvek postoji Jobs i Apple ali... koliko je takvih :) U svakom slucaju nemam nameru da vodim siru polemiku o tome, svakom svoje :)

Seti se samo kad smo upisivali ETF da nam je Djoka Paunovic (tako se zvao onaj u belom mantilu?:)) pricao bajke o rangu BG ETF-a u svetu. Onda dodjes u USA pa vidis da je njihovih prvih 50 skola bolje od ETF-a tek tako, ako nista drugo zbog racunarske mreze, pristupa IEEE explore i broju postscript printera kojih u BG nije bilo ni za lek :) E iste takve bajke imaju i Amerkanci o sebi samo su oni megalomansku autosugestiju doveli do maksimuma :)


seceranac seceranac 13:20 26.02.2011

Re: Booooorring!!!

Kao kontraprimer na to naravno uvek postoji Jobs i Apple ali... koliko je takvih :) U svakom slucaju nemam nameru da vodim siru polemiku o tome, svakom svoje :)


pa zar Jobs nije bas pravi primer kako kajmak pokupi onaj ko trguje parama i ljudskom dusom a ne onaj ko stvara (Wozniak)?
alselone alselone 13:51 26.02.2011

Re: Booooorring!!!

jao pajicu, razbio te seceranac ko djus votka maloletnicu

Filip2412 Filip2412 14:26 26.02.2011

Re: Booooorring!!!

ao što me mrzi da ti odgovorim. Niti ti nešto znaš o Meksikancima osim da u "USA rade najteže poslove da bi preživeli", niti je o njima uopšte bilo reči. Nisi se baš napregla ni da razumeš šta sam te u stvari pitao, što je razumljivo
aj ne svadjajte se ....


pajicu, "Meksikanci" nema svugde, nemoj da prenosis svoj koncept na druge zemlje... u USA ljudi smatraju kako je normalno i NEOPHODNO da svaki grad ima siromasni kvart, gde ne smes sam da prosetas... u Kanadi toga nema ili je mnogo blaze izrazeno te se pravimo da ne postoji a na NZ verujem da toga jednostavno NEMA

Dakle, postoje zemlje sa izrazenijim osecajem za humanost i za brigu o SVIM svojim stanovnicima i u takvom sistemu nazivati bilo koga "Meksikancem" je stvarno uvredljivo

Filip2412 Filip2412 17:15 26.02.2011

Re: Booooorring!!!

Puno si izgubio što nisi putovao. Da ne volim toliko da radim, stalno bih putovao.
ima istine u tome ali ne zaboravi da sto vise putujes manje se zadrzavas na jednom mestu i time manje upoznajes - mnogo povrsno iskustvo,

da ostanem negde na duze, 5-6 meseci do godinu dana to je lepo ali da projurim i da napravim puno slika gde se ja namestam a u pozadini ajfelova kula, kanjon kolorada i sta ti ja znam, mene to ne interesuje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:56 26.02.2011

Re: Booooorring!!!

seceranac
srdjan.pajic
fantomatsicna
Dakle sa nekim, ko ljude koji se muce da prezive radeci najgore poslove,naziva Meksikancima ni ne zelim da polemisem.Sve sto imam da ti odgovrim je:Man you are full of shit


Jao što me mrzi da ti odgovorim. Niti ti nešto znaš o Meksikancima osim da u "USA rade najteže poslove da bi preživeli", niti je o njima uopšte bilo reči. Nisi se baš napregla ni da razumeš šta sam te u stvari pitao, što je razumljivo, s obzirom na zamorne mentalne izazove (passion fruit branje, skupljanje školjke, pa Jass Blues fest) kojima si svakodnevno izložena u tom raju na zemlji.



ej bre pajicu sto napade devojku na licnoj osnovi,

pa malo ko bi se ovde menjao za tvoj "zanimljivi" nerdy zivot u nekoj vukojebini gde provodis 12 sati dnevno rintajuci sa povremenim izletima kako bi uslikao neku sliku za facebook i pokazao nama pacenicima u srbiji kako si uspeo


Pa to si mi već rekao, Šećeranac, na mom poslednjem blogu. Jurcaš me po blogovima, samo da mi kažeš da se ne bi "menjao sa mnom". Verovatno ti promače da te niko i nije pitao da li bi. Šta tebe u stvari muči? Liči mi na zavist i bojim se da ti tu ne mogu pomoći.

Kad smo već kod menjaže, verovatno bih ja isto ovako nerdy živeo i na Novom Zelandu, jer deluje da ima odgovarajući nivo vukojebinosti, a opet, nije neka propast od neuredjene države u kojoj se kolektivno gubi vreme i zdravlje. Pa me interesovalo jel' može neki biznis da se napravi, onako iz garaže, u poslu koji volim da radim, ili bi me sačekala gomila neke birokratije, gangsteraja, union-a, i dranja kože na svakom koraku.

Takodje me je interesovalo ko čini najsiromašnije slojeve i kako su tretirani, jer to govori mnoge stvari o državi, ljudima, ali i atmosferi za pravljenje posla. Kao i raspoloživosti vrednih, motivisanih a pre svega prilagodljivih radnika, koji hoće da rade puno, a za relativno malu kintu, jer kinte uglavnom u početku i nema. Ostalo mi je nejasno da li tamo neko bere kukuruz, radi u Meku, ili čeka u redu sa posao, a možeš da ga za par nedelja utreniraš da radi na bilo kojoj mašini. Ili su svi u passionfruit-školjka-NetalasajJazz fazonu, zbog čega nema šanse da se napravi nešto novo i uzbudljivo.

Nije da sve ovo ne može da se nadje na internetu, ali mi se učinilo da fantomistična više zna, pošto se hvali da živi 15 godina tamo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:58 26.02.2011

Re: Booooorring!!!

alselone
jao pajicu, razbio te seceranac ko djus votka maloletnicu



Jes' vala, više se ni ja sa samim sobom ne bih menjao.

srdjan.pajic srdjan.pajic 19:52 26.02.2011

Re: Booooorring!!!

Sofroniye
Americka moc ne proizilazi iz sistema koji te stimulse da stvaras, mada se slazem da je recimo u USA najjednostavnije dobiti SBIR za otvaranje startup-a.



Pa dobro, majku mu, više ne znam šta je tema ovog bloga . Mene stvarno nije sad interesovalo da pričamo o USA, nego da saznam malo o Novom Zelandu, i kakve su šanse da se tamo neko uvali kao preduzetnik koji će da smisli i proizvede nešto novo. Ali nema veze.

U pravu si, naravno, ako je nekom isključivi ili barem primarni cilj da napravi milijune, verovatno će da bira drugačiji put od inženjerstva ili nauke. Ali dobro, da ne davim o USA više.

Baš si me uveselio podsećanjem na Djoku u Mantilu. Slučajno ga poznajem malo bliže, izvanredno je uporan, snalažljiv i vredan lik, koji je, naravno, zanat ispekao u USA, a onda postao jedan od uspešnijih inženjera-konsultanata u telekomunikacijama u našoj ex zemlji. Ne bih se iznenadio da verovatno i danas radi po 12 sati dnevno, iako je verovatno odavno penzos na faksu.
dirtyharry dirtyharry 19:59 26.02.2011

Re: Booooorring!!!

srdjan.pajic
Nije da sve ovo ne može da se nadje na internetu, ali mi se učinilo da fantomistična više zna, pošto se hvali da živi 15 godina tamo.

Polako kolega, teško da mogu sve informacije koje svakom zatrebaju da se dobiju od jedne osobe a i svakom će da smeta kako je nešto predstavljeno u ovakvim tekstovima.
Osim toga primeti koliko si stariji od moje gošće , koja se pritom ne bavi našom strukom tako da te informacije ne može da zna.
Što se tiče
srdjan.pajic
Takodje me je interesovalo ko čini najsiromašnije slojeve i kako su tretirani, jer to govori mnoge stvari o državi, ljudima, ali i atmosferi za pravljenje posla. Kao i raspoloživosti vrednih, motivisanih a pre svega prilagodljivih radnika, koji hoće da rade puno, a za relativno malu kintu, jer kinte uglavnom u početku i nema. Ostalo mi je nejasno da li tamo neko bere kukuruz, radi u Meku, ili čeka u redu sa posao, a možeš da ga za par nedelja utreniraš da radi na bilo kojoj mašini.

Skroz si u pravu. Ovo zavisi od njihovog školstva tamo ali i od doseljenika. Ne znam koji se kadar najlakše i najviše doseljava, mada znam da inženjeri imaju lakši prolaz za emigraciju od većine drugih.
Uživaj tamo i što bi rekli ovi Austrijanci ovde "have a great weekend".
btw. mogao bi da napišeš kad nađeš vremena par pasusa o "tvom" kraju tamo. Takvi tekstovi su uvek lepi za one koji umeju da ih cene .
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:41 26.02.2011

Re: Booooorring!!!

dirtyharry
srdjan.pajic
Nije da sve ovo ne može da se nadje na internetu, ali mi se učinilo da fantomistična više zna, pošto se hvali da živi 15 godina tamo.

Polako kolega, teško da mogu sve informacije koje svakom zatrebaju da se dobiju od jedne osobe a i svakom će da smeta kako je nešto predstavljeno u ovakvim tekstovima.
Osim toga primeti koliko si stariji od moje gošće , koja se pritom ne bavi našom strukom tako da te informacije ne može da zna.
Što se tiče
srdjan.pajic
Takodje me je interesovalo ko čini najsiromašnije slojeve i kako su tretirani, jer to govori mnoge stvari o državi, ljudima, ali i atmosferi za pravljenje posla. Kao i raspoloživosti vrednih, motivisanih a pre svega prilagodljivih radnika, koji hoće da rade puno, a za relativno malu kintu, jer kinte uglavnom u početku i nema. Ostalo mi je nejasno da li tamo neko bere kukuruz, radi u Meku, ili čeka u redu sa posao, a možeš da ga za par nedelja utreniraš da radi na bilo kojoj mašini.

Skroz si u pravu. Ovo zavisi od njihovog školstva tamo ali i od doseljenika. Ne znam koji se kadar najlakše i najviše doseljava, mada znam da inženjeri imaju lakši prolaz za emigraciju od većine drugih.
Uživaj tamo i što bi rekli ovi Austrijanci ovde "have a great weekend".
btw. mogao bi da napišeš kad nađeš vremena par pasusa o "tvom" kraju tamo. Takvi tekstovi su uvek lepi za one koji umeju da ih cene .


Izvinjavam se, stvarno nisam pogledao da li je gošća neka klinka, mada se moglo naslutiti iz drčnog stila i detinjastih odgovora . A ni ja nisam baš nameravao da ispadnem bog zna kako ozbiljan, mislim, pitao sam onako, bezveze.

Nisu mi sad interesantni toliko inženjeri, njih obično ima dovoljno na početku, iako je, barem po mom iskustvu, gotovo po pravilu dobar inženjer uvek bolji tehničar od bilo kog pravog tehničara. To je naravno bacanje para, ali uvek ima problema da se nadju sposobni i motivisani, a jeftini tehničari, barem ovde, kod mene. Njih obično moraš sam da proizvedeš.

Što se mog "kraja" tiče, pa vala sam sve ove godine udavio sa slikama i hvalospevima, prijaviće me Šećeranac moderaciji . Šalim se, naravno, mogao bih da napišem, dovoljno sam dugo ovde. Bojim samo da će se posle svi preseliti ovamo .

Pozdrav i tebi, nadam se da skijaš tu po Austriji.
dirtyharry dirtyharry 21:19 26.02.2011

Re: Booooorring!!!

srdjan.pajic
Izvinjavam se, stvarno nisam pogledao da li je gošća neka klinka

Da, gošća mi je mlada dama .

Znam kako je za kadar. Ja relativno skoro nisam mogao da nađem ljude da rade iz Srbije za jednu američku firmu za koju sam radio. Ima posla ali ne i kvalifikovanih i slobodnih ljudi da ga rade.
Ma piši samo, pa ko voli nek izvoli. Lepo je videti nešto novo u svakom slučaju a Šećeranac će te prijaviti moderaciji kako god da bude .

Nešto i ne skijam ovamo baš. Nisam neki skijaš zbog povrede kolena. Ja više volim penzionerski na sanke. Ima ovde par staza od po nekoliko kilometara, a na sankama ideš brže od skijaša. Ti ako si u prolazu svrni. Ovde su svi skijaški centri na 10-20km od mene.
Otpozdravljamo dijasporu preko bare .
seceranac seceranac 22:21 26.02.2011

Re: Booooorring!!!

Što se mog "kraja" tiče, pa vala sam sve ove godine udavio sa slikama i hvalospevima, prijaviće me Šećeranac moderaciji . Šalim se, naravno, mogao bih da napišem, dovoljno sam dugo ovde. Bojim samo da će se posle svi preseliti ovamo .

Pozdrav i tebi, nadam se da skijaš tu po Austriji.



Ma kada me vec prozivate samo onako usput da kazem da se mi se tvog kraja siti nagledamo svaki put kada pogledamo neku epizodu South Park-a

e da, uvek ima dobrih i kvalifikovanih ljudi koji ce da hteti rade ako ih dobro platite
Filip2412 Filip2412 22:34 26.02.2011

Re: Booooorring!!!

srdjan.pajic
ali uvek ima problema da se nadju sposobni i motivisani, a jeftini tehničari, barem ovde, kod mene. Njih obično moraš sam da proizvedeš.
evo ga opet ovaj, ponestalo mu njegovi meksikanci pa se rasputuje za novozelandjanski...

pa ni burek majstor nije jeftin

salim se pajicu...


srdjan.pajic srdjan.pajic 00:23 27.02.2011

Re: Booooorring!!!

seceranac
Što se mog "kraja" tiče, pa vala sam sve ove godine udavio sa slikama i hvalospevima, prijaviće me Šećeranac moderaciji . Šalim se, naravno, mogao bih da napišem, dovoljno sam dugo ovde. Bojim samo da će se posle svi preseliti ovamo .

Pozdrav i tebi, nadam se da skijaš tu po Austriji.



Ma kada me vec prozivate samo onako usput da kazem da se mi se tvog kraja siti nagledamo svaki put kada pogledamo neku epizodu South Park-a

e da, uvek ima dobrih i kvalifikovanih ljudi koji ce da hteti rade ako ih dobro platite


U stvari ima mnogo više ljudi koji misle za sebe da su dobri i kvalifikovani, te da stoga zaslužuju da budu dobro plaćeni. Isto kao što ima puno poslodavaca ubedjenih da nema radnika koji je toliko dobar i kvalifikovan, da zaslužuje platu koju je u mogućnosti da mu isplati. Tu treba naći zajednički jezik, a treba i vremena da se to izmeri, što je kod startapa, čini mi se, neizvodivo.

Ne znam, tek učim da budem "poslodavac" i trudim se da ne zaboravim kako je to bilo kad sam ja bio zaposlen kod nekog. Sjajno je sticanje tog iskustva, mada uopšte nije lako. Imam i jednog radnika na kome mogu da se vežbam, ali ne znam koliko će da mi traje.




seceranac seceranac 01:55 27.02.2011

Re: Booooorring!!!

U stvari ima mnogo više ljudi koji misle za sebe da su dobri i kvalifikovani, te da stoga zaslužuju da budu dobro plaćeni. Isto kao što ima puno poslodavaca ubedjenih da nema radnika koji je toliko dobar i kvalifikovan, da zaslužuje platu koju je u mogućnosti da mu isplati. Tu treba naći zajednički jezik, a treba i vremena da se to izmeri, što je kod startapa, čini mi se, neizvodivo.



vrlo pozitivan stav za jednog poslodavca - za pohvalu
zadovoljan radnik je put ka uspehu firme
maca22 maca22 02:03 27.02.2011

Re: Booooorring!!!

srdjan.pajic
Imam i jednog radnika na kome mogu da se vežbam, ali ne znam koliko će da mi traje.

Vera Johnson Vera Johnson 02:51 27.02.2011

Re: eh, eh...

fantomatsicna

mogu samo da kazem sta se to placposto si ti bolje informisana od mene bolje nam napisi ti a.Ovde osnovci osim rucka u skolu ne nose ni knjige...to sve skola daje.Ako racunas sveske i olovke..dobro to se placa..Porez se placa na ono sto zaradjujes(to se automatski odbija od plate).Jednom godisnje podnosis i prijavu i ako zaradjujes ispod 45000 dolara godisnje ,velika je sansa da ces nesto od placenog poreza dobiti i nazad.


fantomatsicna, grub i neprimneren, da ne kazem nevaspitan komentar. placa se porez i na nekrentnine.
Vera Johnson Vera Johnson 03:20 27.02.2011

Re: eh, eh...

ali, mlekac, ne postoji drzavno osiguranje. sve to placaju poreski obveznici. nema te drzave koja bere pare po drvecu...
Filip2412 Filip2412 03:56 27.02.2011

Re: eh, eh...

Vera Johnson
ali, mlekac, ne postoji drzavno osiguranje. sve to placaju poreski obveznici. nema te drzave koja bere pare po drvecu...
Naravno ali neke drzave pare od poreskih obveznika vracaju kroz ulaganje u infrastrukturu, javne usluge, skole, bolnice, igralista za decu, javne biblioteke i zabavne sadrzaje, javni prevoz itd. a neke drzave NE. Neke drzave te pare recimo ulazu u vojsku i poklanjaju pare korporacijama i koriste ih za bogacenje oligarhije koja vlada.

Nema potrebe da se cepidlaci oko ovoga, naravno da pare ne rastu na drvecu ali kada se kaze "besplatno" misli se na ono sto ja gore opsisah i fantasmotasmataoa whatever aticna je sasvim u pravu kada kaze besplatno.

I jos da dodam, sasvim je netacno da su globe na racun gradjana vece u zemljama koje imaju bolju socijalu, besplatno zdravstvo etc. treba malo vise pameti da se uradi prava matematika, da se nadje pravi total cost of ownership socijalnog mira i srecnih gradjana.
maca22 maca22 04:33 27.02.2011

Re: eh, eh...

Vera Johnson
ali, mlekac, ne postoji drzavno osiguranje. sve to placaju poreski obveznici. nema te drzave koja bere pare po drvecu...

To se i dalje zove državno osiguranje.
49 41 49 41 05:17 27.02.2011

Re: Booooorring!!!

srdjan.pajic
alselone
jao pajicu, razbio te seceranac ko djus votka maloletnicu



Jes' vala, više se ni ja sa samim sobom ne bih menjao.


Evo sta je Pajic mislio; Muqos travaho pockitos dinero - ali je sve to strpao u jednu rec.

Zasto, zato sto ima ilegalnih imigranata 8, 10, 12, ili ... miliona, bog sveti nezna.

A neko, prave debeli profit cim zna da je "ilegalac".

I ja nekad pravim gresku, pa kazem meksikanac; iako je on - neko iz Nikaragve, Kostarike, Venecuele.

Muskarci su vise placeni od zena svuda u svetu u proseku za 15%.

Cinjenica.
fantomatsicna fantomatsicna 06:09 27.02.2011

Re: eh, eh...

fantomatsicna, grub i neprimneren, da ne kazem nevaspitan komentar. placa se porez i na nekrentnine.


Zao mi je sto si to tako shvatila.Mislim da citajuci komentare zaista ima neprimernih i nevaspitanih..ja sam najozbiljnije upitala da ako znas bolje napises.I nije mi uopste jasno zasto ste se toliko uhvatili za nekretnine?
U svakom slucaju kako sam gost kod dirtyharry, uzdrzavam se koliko mogu.Oni koji me dobro poznaju znaju da nisam nevaspitana.
milisav68 milisav68 09:23 27.02.2011

Re: Booooorring!!!

razbio te ko djus votka maloletnicu


talicni talicni 20:37 27.02.2011

Re: Booooorring!!!

Filip2412

pajicu, "Meksikanci" nema svugde, nemoj da prenosis svoj koncept na druge zemlje... u USA ljudi smatraju kako je normalno i NEOPHODNO da svaki grad ima siromasni kvart, gde ne smes sam da prosetas... u Kanadi toga nema ili je mnogo blaze izrazeno te se pravimo da ne postoji a na NZ verujem da toga jednostavno NEMA

Dakle, postoje zemlje sa izrazenijim osecajem za humanost i za brigu o SVIM svojim stanovnicima i u takvom sistemu nazivati bilo koga "Meksikancem" je stvarno uvredljivo

aj nemoj zajebavat

ko vozi taxije po torontu?
Filip2412 Filip2412 23:19 27.02.2011

Re: Booooorring!!!

aj nemoj zajebavat

ko vozi taxije po torontu?
Onaj ko mora ili ko se nije potrudio iz raznoraznih razloga da radi ono sto zeli. Kljucna razlika izmedju Kanade & USA je sto ih ne zovemo Mexikanci a evo i zasto:

Zato sto ne smatramo da je prirodno da 30% stanovnistva bude suromasno bez zdravstvene zastite i da zivi u opasnim delovima gradova gde je kriminal visok i gde su u zivom blatu iz koga se ne mogu izvuci.

Naravno da i ovde neki ljudi rade proste poslove ali oni nisu beznadezno zakopani u taj stil zivota, ako ne oni onda njihova deca definitivno mogu da steknu kakvo god obrazovanje zele. Deca taxiste sa kojim sam se zadnji put vozio su LEKAR i INZENJER razumes, u tome je razlika. To nisu siromasni slojevi koji se generacijama ne mogu izvuci iz blata...

Vec zaboravljam o cemu se ovde razgovara... poenta je da ljudi nisu osudjeni na siromastvo samo zato sto im mroditelji nemaju para. Ne postoje getoi u kojima se generisu mladi kriminalci kao u USA.
fantomatsicna fantomatsicna 07:54 28.02.2011

Re: eh, eh...

mlekac, jedino sto nadjoh u knjizici 'Health Requirements ' je ovo:

* unlikely to impose significant costs or demands on
New Zealand’s health services or special education services*

Predpostavljam da si nazalost bila u pravu...
anchica78 anchica78 12:16 28.02.2011

Re: eh, eh...

* unlikely to impose significant costs or demands on
New Zealand’s health services or special education services*


Stvarno su grozni sto se tice toga, znam da kad su moja sestra i zet isli na testiranje za health requirements, ispali im bilirubini malo veci, sto je sasvim ok, neki ljudi imaju samo povisen nivo bilirubina, oni su hvala Bogu zdravi, pravi. Srecom lekari u Bg-u su bili stvarno ok i rekli im da ponovo dodju da ponove testiranje. Oni na dijetu, mislim da su i pili neke vitamine i tako to i srecom drugi put rezultati ispadnu ok i daju im vizu. Ali su se dosta nervirali u medjuvremenu.

Tako da mozda nije lose uraditi opste testiranje krvi i urina (mislim da je bilo i tog testa) kod lekara pre nego sto se podnese aplikacija za vizu, cisto da se vidi da li na nesto treba obratiti paznju pre testiranja.
talicni talicni 16:33 28.02.2011

Re: Booooorring!!!

Filip2412
aj nemoj zajebavat

ko vozi taxije po torontu?
Onaj ko mora ili ko se nije potrudio iz raznoraznih razloga da radi ono sto zeli. Kljucna razlika izmedju Kanade & USA je sto ih ne zovemo Mexikanci a evo i zasto:

Zato sto ne smatramo da je prirodno da 30% stanovnistva bude suromasno bez zdravstvene zastite i da zivi u opasnim delovima gradova gde je kriminal visok i gde su u zivom blatu iz koga se ne mogu izvuci.

Naravno da i ovde neki ljudi rade proste poslove ali oni nisu beznadezno zakopani u taj stil zivota, ako ne oni onda njihova deca definitivno mogu da steknu kakvo god obrazovanje zele. Deca taxiste sa kojim sam se zadnji put vozio su LEKAR i INZENJER razumes, u tome je razlika. To nisu siromasni slojevi koji se generacijama ne mogu izvuci iz blata...

Vec zaboravljam o cemu se ovde razgovara... poenta je da ljudi nisu osudjeni na siromastvo samo zato sto im mroditelji nemaju para. Ne postoje getoi u kojima se generisu mladi kriminalci kao u USA.

Da pojasnim, taxisti u Torontu su uglavnom pripadnici tzv. visible minority. Ima nesto perverzno u tome sto uvozimo inzenjere iz Indije da nam voze taxi.
I kod nas rade na farmama hiljade sezonskih radnika iz meksika i zemalja juzne amerike. Sumnjam da oni nesto bolje zaradjuju nego u US.

Anywayz on topic, batalite NZ i dodjite u Toronto. Sve ima: nase prodavnice, kafici, koncerti, pozorisne predstave.
maca22 maca22 19:39 28.02.2011

Re: Booooorring!!!

talicni
Da pojasnim, taxisti u Torontu su uglavnom pripadnici tzv. visible minority. Ima nesto perverzno u tome sto uvozimo inzenjere iz Indije da nam voze taxi.

Sigurno inzenjeri, bas bas inzenjeri ne mogu naci drugi posao?


I kod nas rade na farmama hiljade sezonskih radnika iz meksika i zemalja juzne amerike. Sumnjam da oni nesto bolje zaradjuju nego u US.

Kao ilegalni radnici?

On topic: necu u Toronto, mnogo je zima zimi. :)
fantomatsicna fantomatsicna 19:59 28.02.2011

Re: Booooorring!!!

Anywayz on topic, batalite NZ i dodjite u Toronto. Sve ima: nase prodavnice, kafici, koncerti, pozorisne predstave.


Ma ne batalite. A zasto nebi smo imali nase prodavnice,(jedna ali vredna), koncerte i pozorisne predstave.Festivale internacionalnih filmova, galerije, masa letnjih festivala po parkovima koji su uz to i besplatni.Prelepi muzeji itd itd. Imamo i mi sve to jos i bolju klimu, a nemamo ni Meksikanci.Ovde ako ste dosli da radite kao inzinjer, a silom prilika vozite taksi, vasi buduci poslodavci gde budete trazili posao nece to shvatiti kao da ste covek nizeg reda ili da ste radili nedostojan posao, nego kao neko ko je spreman da radi.A Kanada jeste lepa zemlja...
pnbb pnbb 20:59 28.02.2011

Re: Booooorring!!!

i dodjite u Toronto. Sve ima: nase prodavnice, kafici, koncerti, pozorisne predstave.

to isto ima i tamo
talicni talicni 21:09 28.02.2011

Re: Booooorring!!!

maca22
talicni
Da pojasnim, taxisti u Torontu su uglavnom pripadnici tzv. visible minority. Ima nesto perverzno u tome sto uvozimo inzenjere iz Indije da nam voze taxi.

Sigurno inzenjeri, bas bas inzenjeri ne mogu naci drugi posao?

Yeah,njihove diplome nisu priznate ovdje, recertifikacija traje godinama, nemaju "canadian experience" a od necega mora da se zivi. Ljekari, inzenjeri, ucitelji...

I kod nas rade na farmama hiljade sezonskih radnika iz meksika i zemalja juzne amerike. Sumnjam da oni nesto bolje zaradjuju nego u US.

Kao ilegalni radnici?

Ne, legalni temp workeri. Poput amera i mi uvozimo radnike za rad na farmama.

On topic: necu u Toronto, mnogo je zima zimi. :)

Kanada je velika zemlja, evo poredjenja radi temperatura danas:
Beograd -1°C, Toronto 2°C ali zato Calgary -23°C
maca22 maca22 21:25 28.02.2011

Re: Booooorring!!!

Mani to danas, a pre koju nedelju kad je bio snap cold... brrrr
Filip2412 Filip2412 23:21 28.02.2011

Re: Booooorring!!!

Da pojasnim, taxisti u Torontu su uglavnom pripadnici tzv. visible minority. Ima nesto perverzno u tome sto uvozimo inzenjere iz Indije da nam voze taxi.
I kod nas rade na farmama hiljade sezonskih radnika iz meksika i zemalja juzne amerike. Sumnjam da oni nesto bolje zaradjuju nego u US.

Anywayz on topic, batalite NZ i dodjite u Toronto. Sve ima: nase prodavnice, kafici, koncerti, pozorisne predstave.


Ogromna ali ogromna vecina imigracije vec godinama nisu belci tako da je to jedan od razloga za ovo sto kazes.

Da bi se radilo u struci, vrlo cesto je potrebno doskolovavanje a ljudi za to nemaju para ni vremena pa onda krenu u taxiranje i tako dan za danom... i onda tako i ostane.

Ipak, najcesce ne taksiraju tehnicke struke jer se oni mnogo lakse snalaze, narocito IT. Kod softverasha posebno diploma nije bitna, samo znanje a za znanje nije potrebno nikakvo iskustvo u kanadi.

Jednopstavno ako zelite napolje zapitajte se da li bi vas posao bio znacajno drugaciji u nekoj drugoj zemlji?

Za IT inzinjere odgovor je NE, jer taj posao je isti bilo gde na planeti. Jebga ja sam se posle 3 meseca zaposlio da radim identicne stvari koje sam u Srbiji radio.... sto moze i ovako interpretirati: preselio se a nikakv napredak nisam napravio :)
Filip2412 Filip2412 07:10 01.03.2011

Re: Booooorring!!!

Anywayz on topic, batalite NZ i dodjite u Toronto. Sve ima: nase prodavnice, kafici, koncerti, pozorisne predstave.
Ako vam je do nasi kafici & prodavnice toga najvise ima u Srbiji tako da bolje nemoj se selite
dirtyharry dirtyharry 08:54 01.03.2011

Re: Booooorring!!!

Filip2412
Anywayz on topic, batalite NZ i dodjite u Toronto. Sve ima: nase prodavnice, kafici, koncerti, pozorisne predstave.
Ako vam je do nasi kafici & prodavnice toga najvise ima u Srbiji tako da bolje nemoj se selite


talicni talicni 21:33 01.03.2011

Re: Booooorring!!!

Filip2412
Anywayz on topic, batalite NZ i dodjite u Toronto. Sve ima: nase prodavnice, kafici, koncerti, pozorisne predstave.
Ako vam je do nasi kafici & prodavnice toga najvise ima u Srbiji tako da bolje nemoj se selite


Bilo bi super da moze u Srbiji da se ima kanadska plata. Niko nebi nigdje ni selio.
fantomatsicna fantomatsicna 00:21 02.03.2011

Pajicu izvolte od klinke..Meksikanci

Filip2412 Filip2412 05:34 26.02.2011

...

pitam se kako je ziveti na ostrvu, mozda je dobro biti malo izolovan od svega...

za 2000CAD ima povratna karta toronto-auckland
fantomatsicna fantomatsicna 07:50 26.02.2011

Re: ...

pitam se kako je ziveti na ostrvu, mozda je dobro biti malo izolovan od svega...


Ostrvo je prilicno veliko ustvari dva ostrva.. a znas kako je, more je uvek tu negde iza coska
maca22 maca22 19:18 26.02.2011

Re: ...

Filip2412
pitam se kako je ziveti na ostrvu, mozda je dobro biti malo izolovan od svega...

Ma zasto izolovan? Ima i tamo internet. Ko iz svog mesta ne putuje, njemu vugde isto. :)
Filip2412 Filip2412 22:28 26.02.2011

Re: ...

maca22
Filip2412
pitam se kako je ziveti na ostrvu, mozda je dobro biti malo izolovan od svega...

Ma zasto izolovan? Ima i tamo internet. Ko iz svog mesta ne putuje, njemu vugde isto. :)


volim da vidim europske bendove na koncertima, u tom smislu ni ovde ih nema dovoljno jer kanadzanci ko i ameri pune halu na bon jovi itd. kada kupujem kartu za bioskop a film nije na engleskom tugaljivo me na ulazu upozoravaju da cu morati subtitle da citam...

... moguce je da sasvim gresim sto AU & NZ zamisljam slicno kao USA & Canadu
pnbb pnbb 22:56 28.02.2011

Re: ...

... moguce je da sasvim gresim sto AU & NZ zamisljam slicno kao USA & Canadu

pa i jeste... ko dupe i oko

a film nije na engleskom tugaljivo me na ulazu upozoravaju da cu morati subtitle da citam...


ima svaki dan bar neki festival gde nisu na engleskom
maca22 maca22 23:02 28.02.2011

Re: ...

pnbb
... moguce je da sasvim gresim sto AU & NZ zamisljam slicno kao USA & Canadu

pa i jeste... ko dupe i oko

Može za nas sa jeftinijim kratama da saznamo u čemu je konekretno sva ta različistost? :)
kick68 kick68 01:01 01.03.2011

Re: ...


moguce je da sasvim gresim sto AU & NZ zamisljam slicno kao USA & Canadu
pa i jeste... ko dupe i oko

Može za nas sa jeftinijim kratama da saznamo u čemu je konekretno sva ta različistost? :)


Pridruzujem se pitanju. Elaboriraj, if you care. I ako moze, malo probranijim recnikom, ne bilo ti zapovedjeno.

ima svaki dan bar neki festival gde nisu na engleskom

Jel' moze neki linak, ili preporuka bar? Ne mora bas za svih 365 dana u godini, bila bih zahvalna za 4-5.
Unapred hvala.
fantomatsicna fantomatsicna 05:48 01.03.2011

Re: ...

www.eventfinder.co.nz/
Ovde ih ima malo vise od 4-5
USA Canada ne znam to je valda na nekom drugom blogu
Filip2412 Filip2412 07:05 01.03.2011

Re: ...

pnbb dobar ti ovaj escalate
nikolic777 nikolic777 06:30 26.02.2011

:)

Naravo veliki gradovi žive ubrzani način života kao i svuda u svetu ali mir je uvek blizu


e, to je sjajna kombinacija :)

hvala za ovaj tekst
fantomatsicna fantomatsicna 07:44 26.02.2011

Re: :)

e, to je sjajna kombinacija :)



Dojdi dojdi
dolybell92 dolybell92 08:17 26.02.2011

Eeeeee....

pre mnooogo godina sam govorila
da ću kupiti avionsku kartu u samo jednom
pravcu... preskočila sam Australiju i
pravo na New Zealand !

Tada je ovde izgledalo toliko savršeno
i idealno da to nije bilo normalno,
naravno u odnosu na sav Istočni blok,
i znala sam da mora "pući" kad-tad,
i da Nemačka neće zauvek ostati podeljena,
i da će nekog s...a svakako biti...

Najsigurnija tačka normalnog i sigurnog života
mi je bila najdalja tačka - New Zealand.
Slepo crevo od svih svetskih tokova.
Sve sam znala o toj zemlji.
(Jedino što se jako teško mogla dobiti
useljenička viza, i to me je sputavalo)

Kako sam se zeznula... to ja znam,
evo već više od 20 godina patim za
davno načinjenim promašajem.

bene_geserit bene_geserit 09:06 26.02.2011

Aotearoa

Pozdrav za gost-autora (rogobatno mi zvuci koriscenje zenskog roda za rec autor).

Ja da ponovo biram gde cu u emigraciju, prvo bih gledao kakva je klima i priroda. Nekada sam mastao da cu na Novi Zeland (mada sam zadovoljan klimom i prirodom i ovde gde sam - posle protracenih godina u velikom gradu sa gadnom klimom), cak sam bio i izabrao gde (Christchurch ili negde drugo na severno-istocnoj strani juznog ostrva, tu bi trebalo da je najmanje kise i najvise sunca a planine blizu i lepa priroda).

Nego uvek te pare i kako naci posao. Vazda je imigranima najlakse da nadju posao u velikom gradu a i druge imigrante iz Srbije ako im je to za nesto bitno.
bene_geserit bene_geserit 09:18 26.02.2011

Re: Aotearoa

Usput, tek sam sad skapirao da je zemljotres bio bas u gradu koji sam spomenuo (ne pratim vesti previse). Nije u pitanju nikakvo morbidno zezanje, nego sam stvarno bio pikirao severno-istocni deo juznog ostrva zbog najvise sunca a to je jedini veci grad u tom delu.
fantomatsicna fantomatsicna 11:45 26.02.2011

Re: Aotearoa

Nego uvek te pare i kako naci posao

Zelela bih ovde samo da ispricam ukratko(koliko je to moguce) pricu jedne porodice iz Beograda koja je uspela da zadnjim novcem plati sve takse i dobila dozvolu useljenja ali nije imala sredstava da plati put.Njih cetvoro..otac lekar, majka nastavnica,decko 8 i devojcica 12 godina.Otac dodje na ideju da se zaposli na brodu i u tom procesu nadje posao i majka takodje dobije posao spremacice kabina.I tako doputuju na Novi Zeland ustedevsi jos nesto novca za pocetak.Hocu da kazem sa ovom pricom..da ako dovoljno zelis nesto..moras to svim raspolozivim mogucnostima i pojuriti.
dukiboi dukiboi 10:17 26.02.2011

poor timing

...siguran sam da će Turistička organizacija NZ biti zahvalna za ovaj krizni PR.

Hvala na korisnom tekstu

fantomatsicna fantomatsicna 12:39 26.02.2011

Re: poor timing

dukiboi
...siguran sam da će Turistička organizacija NZ biti zahvalna za ovaj krizni PR.Hvala na korisnom tekstu

Nije zamisljen kao krizni(vec duze vremena je napisan).A nije ni pisan za zahvalnost Turisticke organizacije NZ, vec nadam se kao mala pomoc onima koji razmisljaju o iseljenju..
kakapo kakapo 11:17 26.02.2011

kakapoi narod najstariji

Mi kakapoi smo, kao što je poznato, autohtoni novozelanđani, ali sam se ja slučajno obreo na Dorćolu. Međutim, nema potrebe da se iseljavam, uvek mogu da svratim kod malobrojne rodbine koje još ima u rezervatima na ostrvcima Codfish i Anchor.
mlekac mlekac 11:32 26.02.2011

Re: kakapoi narod najstariji

kakapo
Mi kakapoi smo, kao što je poznato, autohtoni novozelanđani, ali sam se ja slučajno obreo na Dorćolu. Međutim, nema potrebe da se iseljavam, uvek mogu da svratim kod malobrojne rodbine koje još ima u rezervatima na ostrvcima Codfish i Anchor.


Tebi samo zato sto si simpatican priznajemo da si Dorcolac (iako si ustvari autohton na drugoj gradskoj lokaciji).

kakapo kakapo 12:13 26.02.2011

Re: kakapoi narod najstariji

priznajemo da si Dorcolac

Hvala, nije to malo priznanje, iako nisam pretendovao. Ali da ne trolujemo...
fantomatsicna fantomatsicna 13:03 26.02.2011

Re: kakapoi narod najstariji

Mi kakapoi smo, kao što je poznato, autohtoni novozelanđani


Jeste, kao sto je i Tui, koja peva kao jato slavuja iako je vrlo mala ptica ili kao Pukeko koji se ponosno seta najcesce pordicno pored puta i naravno nasa nocna pticica kiwi.
kakapo kakapo 13:20 26.02.2011

Re: kakapoi narod najstariji

fantomatsicna
Mi kakapoi smo, kao što je poznato, autohtoni novozelanđani


Jeste, kao sto je i Tui, koja peva kao jato slavuja iako je vrlo mala ptica ili kao Pukeko koji se ponosno seta najcesce pordicno pored puta i naravno nasa nocna pticica kiwi.

Da ne spominjemo moje rođake, one razbojnike, kea papagaje!
49 41 49 41 14:37 26.02.2011

Re: kakapoi narod najstariji

fantomatsicna
Mi kakapoi smo, kao što je poznato, autohtoni novozelanđani


Jeste, kao sto je i Tui, koja peva kao jato slavuja iako je vrlo mala ptica ili kao Pukeko koji se ponosno seta najcesce pordicno pored puta i naravno nasa nocna pticica kiwi.


Potseti me, sta vam je nacionalno obelezje; Kiwi - ptica, voce ili poznati-
jedinstveni kljunar sa krznom?

Da potsetim fantomasticnu.

Novi Zeland, oba ostrva su po povrsini kao bivsa Jugoslavija.
U Jugi nas bilo 25 miliona, njih na NZ-3.5 (+/-).

Severno ostrvo, klima mediteranska, juzno kao u Finskoj, Norveskoj, Svedskoj.

Oakland, najnaseljeniji grad, nekih 900 hilj. i grad sa najvecim prostranstvom na 5.500 kv. km.; otprilike, kao cela Istra.
(Klima brate, svi beze tamo; sto da ne i ja bih).

Do 70-75. NZ, bio Britansko poljoprivedno "dvoriste", sve islo za njih od hrane.
Britanci, poceli da uvoze iz Evrope; NZ-privreda kljoknula i svi novozelandjani na masovne proteste.

Na tih 3-4 miliona; uzgajali su preko 60 miliona ovaca, preko 24 miliona jedna vrsta jelena cije je meso vrlo s licno junetini.
Naravno sada ne izvose samo u U.K., vec po celom svetu.

Drvna industrija, takodje vazna privredna grana.
Do 18... i bogtepita koje, zgrada parlamenta bila je sagradjena od kamena; medjutim, posle razornog zemljotresa poceli vise da grade od drveta.
Takodje su sagradili i veliki 4-spratni parlament od drveta; jedinstven u svetu.

Strane investicije, nisu oberucke prihvacene.
Japanci su pokusavali godinama da investiraju gajenje jedne vrste bora, jer na NZ raste 15 puta brze, no igde u svetu.

Nisu im dozvolili.

Politicki razmisljaju, s licno kao australijanci.

S vojevremeno nisu dozvolili ijednom americkom brodu na atomski pogon da im uplovi u ijednu luku.

Pretili su im totalnim embargom; nisu im ga uveli al' su im politicki odnosi bili prilicno zahladneli i trajali su skoro 30 god.

S licno su reagovali i na atomske podvodne probe francuza na mikro-polinezanskim ostrvima.
-To je daleko od NZ citavih 5000 km, - nije opasno!

-Nije opasno? Onda vi mars u vasu juznu Francusku; vase dvoriste pa do mile volje vrsite atomske probe.

Kriminal, najnizi na svetu.
Nije se desilo ubistvo, citavih 30 god.
Ima provala i kradja, ali u poredjenju s drugima; verovatno zanemarljivo.

Al' sam te "razradio"- fantomasticna.
Sve sa jedno 15.000 km od tvog NZ i sve iz glave; onako ofrlje.
Ti ispravljaj, ako sam pogresio.

Ah, da Frankfurt - Kuala Lumpur/Bankok - Sidnej - Oakland = 33 h FT (flight time).
Boravci na aerodromima medjusletanjima se ne racunaju.
kakapo kakapo 14:55 26.02.2011

Re: kakapoi narod najstariji

Potseti me, sta vam je nacionalno obelezje; Kiwi - ptica, voce ili poznati-
jedinstveni kljunar sa krznom?

Kivi (Apteryx)je vrlo simpatična novozelandska ptica ("nacionalno obeležje", poznata po tome što nosi najveća jaja u odsnosu na telo mama-nosilje. Kivi voće (Actinidia deliciosa) je kineskog porekla i liči na spomenutu pticu po tome što je okruglasto, braon i dlakavo. Gaji se i na NZ, ali nije nacionalni simbol. Kljuinar nije ptica! Nije baš ni pravi sisar (monotremata). Kljunar je kljunar, čudo prirode (Ornithorhcynus paradoxus)! Živi u Australiji.
fantomatsicna fantomatsicna 20:37 26.02.2011

Re: kakapoi narod najstariji

Eh kakapo kad si ti poslednji put posetio 'domovinu'?Ne bih sad da se upustam u dopunjavanje tvojih informacija (narocito su brojke priblizne). 'Razradio' si me(ako ti tako kazes)
kakapo kakapo 09:20 27.02.2011

Re: kakapoi narod najstariji

fantomatsicna
Eh kakapo kad si ti poslednji put posetio 'domovinu'?Ne bih sad da se upustam u dopunjavanje tvojih informacija (narocito su brojke priblizne). 'Razradio' si me(ako ti tako kazes)

Pa nisam to pisao ja nego 49 41 (vidi gore)! Ja sam se ograničio na ornitologiju, botaniku i odgovor na to šta je kiwi, a šta kljunar.
fantomatsicna fantomatsicna 11:07 27.02.2011

Re: kakapoi narod najstariji

Pa nisam to pisao ja nego 49 41


Pazi stvarno izmaklo mi to.I hvala na dodatnim informacijama. Izvini
kakapo kakapo 11:41 27.02.2011

Re: kakapoi narod najstariji

fantomatsicna
Pa nisam to pisao ja nego 49 41


Pazi stvarno izmaklo mi to.I hvala na dodatnim informacijama. Izvini


maca22 maca22 23:30 27.02.2011

Re: kakapoi narod najstariji

fantomatsicna fantomatsicna 06:00 01.03.2011

Re: kakapoi narod najstariji

Wax eye


Pukeko


Kea


TUI
skyspoter skyspoter 14:37 26.02.2011

novi zeland

me privlacio 90ih zbog posla...kada sam ukapriala da treba da letim 24 sata, odustala sam...jedva izdrazim i 2.5 odavde

mada znam dosta novo zelandjana koji dodju u UK pa se nikada ne vrate....mastaju, kao i mi, jednog dana kada se penzionisem sedecu na verandi i piti hladno pivo...aha....
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:25 26.02.2011

Zato

Zašto u Novi Zeland? Šta u njemu ima što će mi doneti stil života koji tražim?


Zato što želim ovakvu kuću



i zato što bih volela da živim sa Hobitima, do negde četvrte minute



dirtyharry dirtyharry 19:48 26.02.2011

Re: Zato

Jelica Greganović
Zašto u Novi Zeland? Šta u njemu ima što će mi doneti stil života koji tražim?

Zato što želim ovakvu kuću
i zato što bih volela da živim sa Hobitima, do negde četvrte minute

Slažem se, i ja bih. Ako naletiš na neki aranžman javi da pakujem kofere .
fantomatsicna fantomatsicna 20:33 26.02.2011

Re: Zato

Jelice ovde u Novom Zelandu ima dosta mesta koja slice ovome, a hobite ces morati da zamislis
maca22 maca22 20:36 26.02.2011

Re: Zato

Da su karte jeftinije, pa da oemo u izvidnicu kod fantasticne, da proverimo na licu mesta.
fantomatsicna fantomatsicna 21:42 26.02.2011

Re: Zato

Maco samo citaj komentare. Ima ovde onih koji nisu nikad bili ali znaju bolje i od mene
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:23 27.02.2011

Re: Zato

Ako takva mesta postoje, najmanji problem će mi biti zamišljanje hobita.
abrasax abrasax 01:36 27.02.2011

Re: Zato

i zato što bih volela da živim sa Hobitima, do negde četvrte minute


Da, svakakva s... su im se dešavala. Ali ovaj kralj Aragorn beš zato mi deluje nekako pouzdano Nego, zaboravila sam, kakav mu je ona to amblem dala? Mora da je nešto moćno...
abrasax abrasax 01:40 27.02.2011

Re: Zato

zato što bih volela da živim sa Hobitima, do negde četvrte minute

Izvinjavam se na jeziku, Jelice. Komentar je lep i umesan
abrasax abrasax 01:51 27.02.2011

Re: Zato

Jelice ovde u Novom Zelandu ima dosta mesta koja slice ovome, a hobite ces morati da zamislis


Zaista je fantastično, može i bez hobita

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana