Gost autor| Život

Kako započeti proces iseljenja na Novi Zeland?

dirtyharry RSS / 25.02.2011. u 23:00

Gost autor: fantomatsicna

NewZealand.jpgMožda ste se nosili mišlju da negde odete, da nešto promenite u životu nabolje. To je velika odluka za svakoga u životu jer često i onda kad uspete u svojoj nameri  nailazite na nova iskušenja. Ako ste u tim razmišljanjima nekad pomislili na Novi Zeland onda ću pokušati da vam pokažem put do informacija i doslikam šta vas može očekivati na tom putu. Preduslov je da znate engleski(što je ionako jedan od uslova pri podnošenju aplikacije). Drugi preduslov je da me ne ispitujete previše posle ovoga jer ja neobično volim ovu zemlju i svakako bih bila subjektivan partner u odgovaranju na ista.
U svakom slučaju ako tražite izlaz iz svoje finansijske situacije Novi Zeland svakako nije najbolji izbor. Ljudi ovde nisu opsednuti visokim zaradama  niti ih imaju. Ali ako volite mir i prirodu ovo je obećana zemlja u kojoj se solidno zivi. Novozelanđani (ili kiwi kako ih još nazivaju), polažu veliku brigu na zdravstvo (koje je većim delom besplatno), školstvo (koje je takođe do studija besplatno a onda zavisno od sredstava za život dobije se stipendija ili studentski kredit) do poslova kojeg ima u izobilju za sve nivoe i one koji su voljni raditi. Infarstruktura je odlična dnevna korpa plativa i mora predivna. Novozelanđani vole svoje sportove i boravak izvan kuće. Narod bez stresa i materijalnih megalomanija, orijentisani su na porodicu. Naravo veliki gradovi žive ubrzani način života  kao i svuda u svetu ali mir je uvek blizu ;)
newzealand.jpgIstina je da ćete u tom procesu biti suočeni sa VELIKIM pitanjima i kako uspete da nađete odgovor na njih će direktno uticati na rezultat vaše imigracije.
Prva pitanja koja sebe treba da upitate: Zašto želim da emigriram? Šta tačno tražim? Zašto u Novi Zeland? Šta u njemu ima što će mi doneti stil života koji tražim?
Ovaj blog nije o lepotama i čudima Novog Zelanda. Internet je pun stranica koje to mnogo lepše opisuju.
Ovaj blog je o emigraciji na Novi Zeland i kako to uraditi pravilno prvi put i jedini koji će vam biti ponuđen.
Na internetu možete pronaći zaista more web strana i svaka ima po neku interesantnu informaciju. Najmanje interesantne su one stranice koje rekalmiraju svoj servis da bi privukle vašu pažnju da im se za isti obratite. Vaš plan mora biti dobro pripremljen i morate ići stepenicama Ju pripremanju istog ..ne liftom.
newzealandtmo2002296lrg.jpgO troškovima života na Novom Zelandu se možete informisati ovde i ovde.
Odakle početi sa informacijama? Da li uopšte imate neke šanse? U kojoj kategoriji? Odgovore na ova pitanja možete naći ovde i ovde, kao i u ovom PDF dokumentu.
Lično preporučujem u vezi pregleda poslova i zaposlenja ovu stranicu. Takođe informacije o poslovima, stanovima i milion drugih stvari možete naći i ovde.
Samo da napomenem za lakšu orijentaciju da je NZ Dollar oko 0.50 Eura (zavisno od dnevnog kursa). Nadam se da sam vam bar donekle pomogla sa ovim informacijama a ja cu ako Jdolazite svakako biti radosna da se broj Srba kojih ovde ima uveća. Naročito ako onaj jedan dodje ;P
Shoot for the moon. Even if you miss it you will land among the stars.

P.S Ako neko već ima iskustva u ovom procesu nije na odmet da ih ovde doda.

 



Komentari (248)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

abrasax abrasax 02:06 27.02.2011

Re: Zato

Ali ovaj kralj Aragorn beš zato mi deluje nekako pouzdano


Mada, pomalo izgleda kao da priča sam sa sobom. Mora da mi se zato dopao...
fantomatsicna fantomatsicna 02:20 27.02.2011

Re: Zato

abrasax ponekad je monolog samo pravi put iz lavirinta.a da je fantasticno , fantasticno je
abrasax abrasax 02:32 27.02.2011

Re: Zato

abrasax ponekad je monolog samo pravi put iz lavirinta


Prave reči! Naročito kad ima nekog da pruži nit
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:57 27.02.2011

Re: Nema kralja bez kraljice

abrasax abrasax 17:06 27.02.2011

Re: Nema kralja bez kraljice

Jelica Greganović

Еh, da... Ti Novozelanđani baš umeju da prave lepe filmove... Nego, pitam se, više onako, za sebe, kakva im je državna televizija? Vode li računa o kulturno-umetničkim sadržajima ili je kao kod nas - pomama za rijelitima?

fantomatsicna fantomatsicna 21:31 27.02.2011

Re: Nema kralja bez kraljice

Drzavna Tv im je ok..mada ne gledam previse televiziju.Reality shows su stigli i ovde ..iz Amerike, tj. americki su.Imamo mi i svoju seriju 'Shortland Street' koja se odvija u bolnici..vec dosta dugo godina..ali imamo i dosta dobrih programa.Secam se da su se moji roditelji uvek zalili kako 'cenzurisu' strane filmove ako su scene preslobodne ako je previse nasilja..mislim da su poslednjih godina malo popustili i u tome.Stize moderno vreme..
abrasax abrasax 02:15 28.02.2011

Re: Nema kralja bez kraljice

Reality shows su stigli i ovde


Šteta za rijalitije, no kapiram da i toga mora da bude, pogotovo to što kod vas ne deluje tako zabrinjavajuće. A što se tiče nasilja i slobodnih scena, slažem se da treba biti tolerantan, dovoljno je jasno naznačiti šta nije za decu i tinejdžere i uz malo roditeljske pažnje, to dobro funkcioniše. Imam utisak da ovde kod nas te naznake stavljaju malo nasumično
abrasax abrasax 02:33 28.02.2011

Re: Nema kralja bez kraljice

Jelica Greganović


A šta kažete na ovo: (isto to, samo sa odgovarajućom muzikom - tih slatkih stvari nikad dosta , Džekson je majka)

Izzvinjavam se - jeste to malo previše na istu temu. Ali, moram priznati da o novozelndskim režiserima, pored Pitera Džeksona, jedva da znam još koga. A pošto su oni dobri, vredelo bi o tome reći koju reč.
abrasax abrasax 04:10 28.02.2011

Re: Nema kralja bez kraljice

abrasax
Jelica Greganović


A šta kažete na ovo: (isto to, samo sa odgovarajućom muzikom - tih slatkih stvari nikad dosta , Džekson je majka)

Izzvinjavam se - jeste to malo previše na istu temu. Ali, moram priznati da o novozelndskim režiserima, pored Pitera Džeksona, jedva da znam još koga. A pošto su oni dobri, vredelo bi o tome reći koju reč.

Trebalo bi da se zna pomalo, onako, u prvom cugu. Ima dosta evropskog uticaja, razume se, ali je ipak to mešavina kultura...
fantomatsicna fantomatsicna 05:30 28.02.2011

Re: Nema kralja bez kraljice

Ako imas prilike pogledaj film "BOY" rezisera Taika Waititi o maorskom decaku koji zivi na Istocnoj obali Novog Zelanda.Zanr:Komedija.Ukoliko gledas verziju bez titlova moram da te upozorim da ti se moze uciniti da ne znas engleski to je samo zbog njihovog dijalekta:)


abrasax abrasax 22:51 28.02.2011

Re: Nema kralja bez kraljice

Trebalo bi da se zna pomalo, onako, u prvom cugu. Ima dosta evropskog uticaja, razume se, ali je ipak to mešavina kultura...


Stvarno je mogao neko da mi odgovori... Ali, evo, ja ću početi šta znam, a ti ćeš fantsom... znati da mi kažeš iz prve ruke. Pre svega, tu je "Klavir" Džejn Kempion, koji govori o sudbini neme, malo jurodive žene prilikom doseljavanja na Novi Zeland. Motiv roditeljstva nije jedan od glavnih, ali meni je bio zanimljiv. Najviše mi se dopada kraj u plavetnilu i tišini. Od iste autorke, njen početni prodor bio je "Anđeo za mojim stolom" o pesnikinji Dženet Frejm, koja se, nakon što se iščupala iz ludnice i dobila nagradu, nastanila u slatkoj kućici pored prijateljeve. Kućicu nije menjala. Naravno, živeli su odelito. Upečatljivi umetnički efekti postignuti su i osvetljenjem - naime, sunce je uvek tu i zrači iza oblaka, ali se ne pojavljuje u kadru. Priroda, urbane slike trgova sa bufetima na uglu, dugi kadrovi, tišina, ali i ljudska drama - motivi su koje izdavajam, ali ne pretendujem na objektivnost. Iako fokusirana na tek nekoliko centara, dovoljno je razuđena u vremenu i bogatstvu interpretacija. Australijska kinematografija, nisam sigurna, ali mislim, ima veze sa ovom. Valjalo bi uzeti sitnu knjigu pa napraviti čvrste paralele između ove dve. Metod jeste malo staromodan, ali radi.
fantomatsicna fantomatsicna 07:10 01.03.2011

Re: Zato

quote]Ako takva mesta postoje, najmanji problem će mi biti zamišljanje hobita.


fantomatsicna fantomatsicna 10:19 01.03.2011

Re: Nema kralja bez kraljice

fantomatsicna fantomatsicna 10:22 01.03.2011

Re: Nema kralja bez kraljice

i jos:
abrasax abrasax 17:53 01.03.2011

Re: Nema kralja bez kraljice

fantomatsicna
Ako imas prilike pogledaj film "BOY" rezisera Taika Waititi o maorskom decaku koji zivi na Istocnoj obali Novog Zelanda.Zanr:Komedija.Ukoliko gledas verziju bez titlova moram da te upozorim da ti se moze uciniti da ne znas engleski to je samo zbog njihovog dijalekta:)




Sjajan trejler! Moraću da ga potražim na netu. Inače, ovih dana ima dobrih filmova, ali i sa tako mučnom tematikom da te preplave scene užasa, iza bilo koje prihvatljive granice. Mene bar, kad takve stvari gledam, ume da optereti više nego što to njihova umetnička poruka može da opravda.A dobre komedije nisu plitke, samo, srećom, nemaju taj užas.

Ali, nekog užasa ipak ima i u životu sasvim korektnih tipova ljudi:

abrasax abrasax 18:56 01.03.2011

Re: Nema kralja bez kraljice

fantomatsicna


Hvala na muzici Majkla Nojmana. A "Holy Smoke" je nisko ocenjen, ne znam zašto, kao i "In the cut", od iste autorke:

fantomatsicna fantomatsicna 10:23 02.03.2011

Re: Nema kralja bez kraljice

I da ne zaboravimo ovo (nas coe'k)
alselone alselone 20:39 26.02.2011

Prelepo izgleda na slikama

ali mi se cini da je pravo vreme za zivot na NZ penzija.
U svakom slucaju, preporuka za blog.
maca22 maca22 21:03 26.02.2011

Re: Prelepo izgleda na slikama

Znači za mene.
fantomatsicna fantomatsicna 21:07 26.02.2011

Re: Prelepo izgleda na slikama

Pa ovaj nisam jos u penziji ali tako je kako napisah priroda i mir, ima i maldjih ljubitelja toga..nadam se
maca22 maca22 21:15 26.02.2011

Re: Prelepo izgleda na slikama

Tu sam.

Nego, lepa slika Pacifika i ostrva.
http://www.surftrip.com/image/maps/south-pacific-map.jpg
fantomatsicna fantomatsicna 21:49 26.02.2011

Re: Prelepo izgleda na slikama

Eh da nisam na dial up da postavim neke slike iz moje privatne kolekcije.Znas nekad kad vozim kroz NZ, meni se cini kao da sam u razglednici..sve one boje...uzivanje
abrasax abrasax 02:26 27.02.2011

Re: Prelepo izgleda na slikama

Nego, lepa slika Pacifika i ostrva.


Vrlo instruktivno za sve koji ne znaju gde se oni nalaze! Pacifik je tu dekor, ne treba obraćati pažnju na sve to plavetnilo, lepo se vidi gde posmatrač pikira. Mada, ako bi se survao iz tog aviona, bolje u okean. Jeste da nije lepo, al' opet, manja šteta. Nema one ručice što pomera sliku...
mrdax mrdax 16:25 27.02.2011

New Zealand

Hvalo fantomasticnoj na tekstu , puna podrska.
Moj kum ima dosta rodbine na Novom Zelandu i u Australiji i koliko god da im je bilo tesko kada su se selili *sa svojih 30 i nesto, ni jednom nisu ni pomislili da se vrate u "Tugoslaviju" a sada Srbiju. Jedni su pronasli neke nove zivote preko otvaranja pekare , drugih privatnih poslova do zavrsavanja fakulteta po drugi put *pravni (oboje bili ekonomisti u Jugoslaviji)

Vidim da neki komentatori iz "majke Srbije" po principu "kiselo grozdje - sladak limun" pokusavaju da umanje prednosti koje iseljenje iz Srbije nosi sa sobom.
Na zalost, Srbija je jedna toliko ruinirana drzava po svim osnovama da dosta ljudi gleda kako da ode sto pre. Neko skupi hrabrosti i presece a neko ceo zivot provede na dokazivanje "pogresnosti" zivota tamo negde, posto iste te hrabrosti, sposobnosti i pameti nema ili nije imalo.

Ima i mala podrgupa onih koji odu ali posto su godinama u Srbiji lose pripremani za izazove koji savremeni svet nosi, zakljuce kako napolju nista ne valja jer su kuci mogli sa mnogo manje muke da imaju slican kvalitet zivota (jer su na grbaci mamama i tatama) <_<

I tako prolaze decenije a na Balkanu se ceka da taj zli princip "mnogo rada" , "otudjenosti" i "hladnoce" u dalekim zemljama propadne kako bi se nametnuo posteniji , produktivniji i moralniji nacin zivljenja trenutno otelotvoren (ili u nastajanju!) u razvijenim zemljama na brdovitom Balkanu.
fantomatsicna fantomatsicna 21:50 27.02.2011

Re: New Zealand

Bilo je interesantno citati komentare.Moj Neustrasivi me je upozorio bas na vecinu 'komentatora'

Oni koji ce jedva docekati da sve ubede kako oni znaju bolje, vise itd
Oni koji ce dopisati korisne stvari
Oni koji ce iskreno zeleti da pitaju nesto
Oni koji ce moju mladost iskoristiti da me ubede da ne znam sta pricam
I na kraju me je upozorio da ne zaboravim zasto sam ovo napisala, da sam takodje gost u necijem blogu i da u svemu budem umerena.
A moj Neustrasivi je uvek u pravu.Ipak samo da spomenem Pajica( posto on sa prvim komentarom poce negativno) da ima srece sto Neustrasivi nije na mom mestu, jer bi mu kao njegov kolega(masinac) i te kako popravio gde skripi
Tako da, necu se upustati u diskusiju bilo koje kategorije ali blog je (ocenjujuci po privatnim porukama) ipak bio od pomoci(sto mu je i bila svrha) nekima.
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:58 28.02.2011

Re: New Zealand

fantomatsicna
Bilo je interesantno citati komentare.Moj Neustrasivi me je upozorio bas na vecinu 'komentatora'

Oni koji ce jedva docekati da sve ubede kako oni znaju bolje, vise itd
Oni koji ce dopisati korisne stvari
Oni koji ce iskreno zeleti da pitaju nesto
Oni koji ce moju mladost iskoristiti da me ubede da ne znam sta pricam
I na kraju me je upozorio da ne zaboravim zasto sam ovo napisala, da sam takodje gost u necijem blogu i da u svemu budem umerena.
A moj Neustrasivi je uvek u pravu.Ipak samo da spomenem Pajica( posto on sa prvim komentarom poce negativno) da ima srece sto Neustrasivi nije na mom mestu, jer bi mu kao njegov kolega(masinac) i te kako popravio gde skripi
Tako da, necu se upustati u diskusiju bilo koje kategorije ali blog je (ocenjujuci po privatnim porukama) ipak bio od pomoci(sto mu je i bila svrha) nekima.


Eto. Kako sam ja sad ispao najgori od sve dece, da me ubiješ ako znam! Pa eno ti ga i alselone, sa kojim se nikad ni oko čega ne bih složio, reče isto što i ja, pola bloga kasnije: da NZ, Arizona i Kališ - imaju nešto zajedničko. A što se ti ne razumeš u Meksikance, pa sve mora da ti se crta, to je ipak do tvojih godina i srazmerno malog znanja, a bogami i efekta ostrva toliko zabačenog od ostatka sveta. A i Filipa je lako razumeti, to je zato što on živi u Kanadi, mislim, kapiraš (ili ću i ovo skupo platiti, pa ću stvarno morati da se prihvatam hartije i bojica)
fantomatsicna fantomatsicna 09:12 28.02.2011

Re: New Zealand

A što se ti ne razumeš u Meksikance, pa sve mora da ti se crta, to je ipak do tvojih godina i srazmerno malog znanja, a bogami i efekta ostrva toliko zabačenog od ostatka sveta.



Hahhahahahahaah
Sad bih ti ja odgovorila jednom lepom recenicom iz srpskog jezika (sa golubom u istoj) ali necu
alselone alselone 09:48 28.02.2011

Re: New Zealand

srdjan.pajic
Pa eno ti ga i alselone, sa kojim se nikad ni oko čega ne bih složio



Ti si sigurno parnim danima sybil a neparnim pajic, zasmejavate me na isti nacin.
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:50 27.02.2011

Dom

Ja volim kad ljudi pisu o mestima koja vole, ili ljudima, dogadjajima... Daje jednu subjektivnu sliku toga o cemu govore i sami su upleteni na nacin koji prija. Otvara nove mogucnosti.
Meni je bio simpatican naslov kao uvod u tekst o ljubavi prema svom kraju. Tu cene kuca nisu narocito bitne. One su uvek precenjene. Ali ljubav nije.

Iseljenje je teska stvar, ma kako bili pejsazi lepi i drzava na drugom kraju obecana, ili ona je ta koja daje obecanja. Ne sme se zaboraviti da i kad govore o istim stvarima, ljudi nikad ne govore o istim stvarima. Isto je tako i sa zeljama, ocekivanjima...

Ekonomije u svetu imaju lokalna obelezja koja ih cine manje ili vise podnosljivim, ali se vec neko vreme vode po vrlo slicnim principima. Da li je moguce u takvim okvirima stvoriti jedno pristojno drustvo? Volela bih da jeste, i nadam se da je tako. Da se ljudi trude i imaju osecaj pripadanja, razumeju koliko je to vazno... - to nisu male stvari.

fantomatsicna fantomatsicna 21:59 27.02.2011

Re: Dom

Hvala Ivani za ovaj komentar.Ona je sasvim lepo opisala problematiku emigracije.Jos samo da iskoristim da dodam da na Novom Zelandu zivi oko 78 nacija koje su sve obogatile na svoj nacin nase zivljenje i saznanja o drugim krajevima i narodima, njihovim obicajima i kulturi.
Ivana Knežević Ivana Knežević 04:22 28.02.2011

Re: Dom

fantomatsicna
Hvala Jelici za ovaj komentar..


Khm...
srdjan.pajic srdjan.pajic 08:03 28.02.2011

Re: Dom

Ivana Knežević
fantomatsicna
Hvala Jelici za ovaj komentar..


Khm...


.

Obrisao sam komentar jer nije lepo da preterujem sa zavitlavanjem.
fantomatsicna fantomatsicna 11:07 28.02.2011

Re: Dom

izvinjavam se Ivani za pogresno imenovanje u pohvali njenog komentara.Jelice ti si kriva, tj . verovatno je neki hobit iz tvojih komentara umesao prste u to
razmisljam razmisljam 20:03 27.02.2011

А да ти нама кажеш

шта то све лепо може да се спреми од passion fruit-а? Уби ме радозналос'.
fantomatsicna fantomatsicna 22:49 27.02.2011

Re: А да ти нама кажеш

Spremam blog o tome(na mom blogu na teslio.)Inace od toga pravim :sok, jogurt, kolace, sladoled; moze se pravilt preliv za kolace(uh kad se setim pavlove to bude simfonija), sosovi.Odlicno ide uz bele vrste mesa,a fino je da se i jede ovako.Ima egzoticno aromatican ukus..i uvek u ustima ostavlja zelju..jos jos
maca22 maca22 00:14 28.02.2011

Re: А да ти нама кажеш

fantomatsicna fantomatsicna 00:35 28.02.2011

Re: А да ти нама кажеш

Samo da dodam ko bude linkovao na macin predlog(evo maco ispravih moj bukvalni predlog reci suggest)Moja je ova zuta vrsta


maca22 maca22 00:50 28.02.2011

Re: А да ти нама кажеш

fantomatsicna
Samo da dodam ko bude linkovao na macinu sugestiju.


Ko bude kliknuo (ili otisao) na link koji je Maca stavila. :)
fantomatsicna fantomatsicna 01:14 28.02.2011

Re: А да ти нама кажеш

maca22

fantomatsicnaSamo da dodam ko bude linkovao na macinu sugestiju.Ko bude kliknuo (ili otisao) na link koji je Maca stavila. :)


Hahhaa maco nisam ni mislila da kliknu na tebe (laganica) .pogresno se izrazih
Rejlem Rejlem 10:20 28.02.2011

Hvala na inf.

Ko zna, mozda nas put nanese i tamo. Zalosno je da 2011. gomila ljudi razmislja kao 1993 - kako sto pre otici odavde.
Ja se recimo trenutno koprcam - u ovoj firmi sam 2.5 godine. Kad sam dosao, firma je bar sto se tice isplate plata funkcionisala dobro, ali je od pocetka 2010. upala u zescu krizu, tako da sad plate kasne nekoliko meseci. Imao sam jednu ponudu da za manju platu predjem u drugu firmu, i odbio sam, racunajuci da ce ovo ovde malo da se sredi, odnosno verujuci pricama vlasnika. Sad mi je zao, jer ta manja plata u drugoj firmi zapravo i nije manja, posto je ovde skoro i ne dobijam...
Opcija koja mi ostaje je povratak tamo gde sam bio do pre 2.5 godine, gde bi me verovatno primili, ali to ne zelim, jer bi mi to bas bio poraz. Pa odande sam i otisao jer mi se bilo smucilo.
Novi Zeland - daleka, previse daleka zemlja, a siguran sam da se tamo lepo i opusteno zivi. Ali predaleko je. Fantomatsicna, hvala u svakom slucaju na ovom postu.
fantomatsicna fantomatsicna 10:47 28.02.2011

Re: Hvala na inf.

Uh, ne primiti platu po nekoliko meseci..mislim da se to ovde desi bio bi skandal nacionalnih razmera a da je ustaljena praksa izbila bi najmanje revolucija.Nije da su ljudi ovde nasilnici ali ne diraj u njihovo pravo da zive.Kako li vi prezivljavate?
Rejlem Rejlem 11:54 28.02.2011

Re: Hvala na inf.

fantomatsicna
Uh, ne primiti platu po nekoliko meseci..mislim da se to ovde desi bio bi skandal nacionalnih razmera a da je ustaljena praksa izbila bi najmanje revolucija.Nije da su ljudi ovde nasilnici ali ne diraj u njihovo pravo da zive.Kako li vi prezivljavate?

Primamo plate ali otprilike pola plate mesecno, tako da smo stigli do 1. polovine oktobra...Kod supruge je za sad stabilno, tako da je podnosljivo.
Meni su svakom slucaju jedino ostaje da palim iz ove firme.
mrdax mrdax 12:02 28.02.2011

Re: Hvala na inf.

Rejlem
Ko zna, mozda nas put nanese i tamo. Zalosno je da 2011. gomila ljudi razmislja kao 1993 - kako sto pre otici odavde.
Ja se recimo trenutno koprcam - u ovoj firmi sam 2.5 godine. Kad sam dosao, firma je bar sto se tice isplate plata funkcionisala dobro, ali je od pocetka 2010. upala u zescu krizu, tako da sad plate kasne nekoliko meseci. Imao sam jednu ponudu da za manju platu predjem u drugu firmu, i odbio sam, racunajuci da ce ovo ovde malo da se sredi, odnosno verujuci pricama vlasnika. Sad mi je zao, jer ta manja plata u drugoj firmi zapravo i nije manja, posto je ovde skoro i ne dobijam...
Opcija koja mi ostaje je povratak tamo gde sam bio do pre 2.5 godine, gde bi me verovatno primili, ali to ne zelim, jer bi mi to bas bio poraz. Pa odande sam i otisao jer mi se bilo smucilo.
Novi Zeland - daleka, previse daleka zemlja, a siguran sam da se tamo lepo i opusteno zivi. Ali predaleko je. Fantomatsicna, hvala u svakom slucaju na ovom postu.


Uffffff.... mrak na oci kakav olos od vlasnika!

liberumnz liberumnz 11:47 28.02.2011

INFO

Konacno se rasprava vratila na pravi tok.

Rejlem je u slicnoj situaciji kao i vecina u Srbiji (my self included).

Kako reforme u nasoj drzavi idu od krova ka temeljima sve vise mi se cini da umesto koraka napred svi (ili velika vecina) pravimo TRI koraka nazad pa nam ovim tempom kameno doba ne gine i to brzo.

Nije NZ tako daleko. Dom je tamo gde sam i gde mi je srce (mislim da je neko ovo i napisao).

Svako mesto koje ce mi dati pristojan zivot zvacu dom.

Moja radna biografija krece od zaposlenja u porodicnij firmi sa 15 godina, preko putovanja i rada u Africi, povratku kuci, radu u Drzavnoj firmi, radu za Slovenacku kompaniju i konacno sedenje kod kuce bez prava na nadoknadu od biroa.

Da li je ovo gde sam sad dom ili neka institucija . . . Kako je jedan poznanik napisao knjigu "Nacionalni park Srbija" sve cesce pronalazim odlomke o kojima se pronalazim. Nekad je to bilo smesno, sada postaje tuzno.
Rejlem Rejlem 12:00 28.02.2011

Re: INFO

Dom je tamo gde sam

Svako mesto koje ce mi dati pristojan zivot zvacu dom.


Slazem se potpuno, ali
i gde mi je srce

to gde mi je srce bi mi, bar u pocetku, bio problem kad bih otisao negde predaleko.
uninamama uninamama 22:00 28.02.2011

Pitanja

Imam par pitanjca... gde je tamo dozvoljeno pušenje (vidim da su cigarete dostupne)?

Koliko često bi mogla, kad bi htela, da svratiš do Srbije (finansijski i vremenski)?

Postoji li neki uslov, kao za Australiju, da ne smeš da izađeš iz zemlje određeni vremenski period da bi dobila državljanstvo?

I, da, pregledala sam ove ponudice za posao, ispada da sam preškolovana za svaki koji mi je pao na pamet... Da li se to plaća ekstra? Tipa - radiš posao za koji je potreban bečler, a imaš master diplomu? Je li moguće raditi i studirati (kolike su školarine, postoje li vikend-studije)? Znam, mogu i na netu da nađem ovo, ali me interesuje utisak stanovnika, a ne statistika.
fantomatsicna fantomatsicna 23:46 28.02.2011

Re: Pitanja

gde je tamo dozvoljeno pušenje (vidim da su cigarete dostupne)?


Pusenje je na dosta mesta(javnih) zabranjeno kao i na radnim mestima, restoranima..Ako je veca firma oni imaju sobu za pusace.Cigarete su relativno skupe( samo u poslednjih dve godine su poskupele negde 25% i tu jos nije kraj.Lobi protiv pusenja je prilicno uticajan i postoji tendencija da se pusenje znaci i uvoz cigareta zabrani negde 2020 godine.



Koliko često bi mogla, kad bi htela, da svratiš do Srbije (finansijski i vremenski)?


Moji roditelji idu svake godine.Lako je njima oni su oboje penzioneri.Ja zivim dosta skromno , sto mi inace ne smeta, a ne osecam ni neku nostalgiju.Koliko ti tacno treba novca ne bih cak umela ni da ti kazem ali nekoliko hiljda dolara za put sigurno treba spremiti.Vremenski je naravno daleko dan i noc minimalno(zavisno da li letis preko USA ili Azije).Moji roditelji obicno naprave stopover nedelju dana u Aziji jer su takvi paketi cesto i jeftiniji nego direktni letovi.Najbolje cene su cesto kod agencije za putovanja koja se zove Flight Centre.

Postoji li neki uslov, kao za Australiju, da ne smeš da izađeš iz zemlje određeni vremenski period da bi dobila državljanstvo?


Postoji uslov da moras biti ovde 5 godina(naravno ne racuna se odsustvo krace od tri meseca.Nekada je to bilo 3 godine.

I, da, pregledala sam ove ponudice za posao, ispada da sam preškolovana za svaki koji mi je pao na pamet... Da li se to plaća ekstra? Tipa - radiš posao za koji je potreban bečler, a imaš master diplomu? Je li moguće raditi i studirati (kolike su školarine, postoje li vikend-studije)?

Ne znam kakvu diplomu imas da bih mogla da komentarisem prvi deo.Bices placena za
onaj posao koji radis(nivo).
Mozes raditi i studirati ..naravno.Skolarine zavise od vrste studija. Ako studiras puno vreme (mislim da je minimum 6 meseci) imas pravo na studentski kredit ili pomoc, ako si niskih materijalnih primanja.Postoje opcije da studiras uvece (ne verujem vikendom), da studiras na Open University(znaci kod kuce).Da studiras on line..ima dosta varijanti.

Nadam se da sam ti donekle odgovorila na pitanja.Slobodno pitaj dalje, ako te jos nesto interesuje.
abrasax abrasax 10:27 01.03.2011

Re: Pitanja

Lobi protiv pusenja je prilicno uticajan i postoji tendencija da se pusenje znaci i uvoz cigareta zabrani negde 2020 godine.


Pozdravljam ovu inicijativu i čudim se što Novozelanđani to nisu ranije uradili. Ipak verujem da i tamo postoje oni kojima je sve dozvoljeno i oni koji su sumnjivi i sa žvakama u obliku cigareta. No, to je uvek tako. Inače, mislim da i ove žvake treba zabraniti.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana