Društvo| Ljubav| Putovanja

Kratak prikaz moje smrti

Nebojsa Krstic RSS / 27.02.2011. u 17:44

Na odsluženje vojnog roka krenuo sam oko 5 ujutro. Do aerodroma smo išli Peglicom mog brata od ujaka. U njemu smo: taj moj dakle rođak, Srđan, devojka koja će mi za par meseci napisati pismo u kome će mi objasniti kako su se dogodile neke stvari zbog kojih su se promenile neke stvari, i ja – siguran da je došao kraj mome kratkom i neslavnom životu i da se iz JNA nikada neću vratiti.

Na putu do Zagreba prolazio sam kroz plavetnilo neba koje mi je delovalo poznato i prihvatljivo. Autobusom sam se odvezao do hotela Esplanada, a onda pešice otišao do muzeja u kome je trajala izložba kineske umetnosti. Znao sam kustosicu. Provela me je kroz hodnike u kojima su visile brojne litografije tamnih planina zaobljenih vrhova. Pokušavao sam da budem opušten i duhovit. Nije mi polazilo za rukom. Imao sam tremu pred ambisom koji se za mene otvarao večeras u 00h.

Kustosica je bila ljubazna, isto kao uvek kada bih je sreo, malo rezervisana smeškala se mojim opaskama. Imala je sive eskimske oči. Doći će mi jedan put u posetu vozeći se u Mini Morisu boje trule višnje, otići će sa mnom na ručak u gostionicu Miler i odmah potom vratiće se nazad u Zagreb, nestajući iz mojih misli i života u vidu lastinog repa.

Onda sam krenuo na kolodvor. Koračao sam onim meni poznatim ulicama koje vode do Kavkaza i Zvečke jer tu su se okupljali ljudi koje sam znao. Međutim tog popodneva nije bilo nikog živog pa sam onako s rukama u džepovima, noseći vojnu knjižicu i nekoliko knjiga kao jedini prtljag, krstario još neko vreme kroz prazninu tog grada, te napokon ušao u voz za Črnomelj, Slovenija.

U rancu su mi bili: Bušido, kodeks samuraja, Ime ruže Umberta Eka, Podrumi Vatikana Andre Žida, Rekvijem za jedan san Hjuberta Selbija, Zemlja Ulro Česlava Miloša i Hirurgija Petkovića, Bukurova i saradnika.

Od železničke stanice Črnomelj do kasarne ima desetak minuta ako hodate umerenom brzinom ulicama praznijim od zagrebačkih u večernjim časovima. Uočava se samoposluga, potom poslastičarnica sa princes krofnama. One su važne. Kada je Šole bio u vojsci, skoro deset godina ranije, opisao mi je u jednom svom pismu koliko ima snažnu želju za princes krofnama iz Sremske. Zato sam pojavu poslastičarnice registrovao.

Potom prođete pored bioskopa, pa pored nekih kafana, a onda se ukaže kasarna na čijem ulazu stoji ljubazni vojnik koji vam uzme podatke, pregleda torbu i uputi vas gde treba. Pošto sam stigao pola sata pre 00h, uputio me je u neku prostoriju sa krevetima na sprat. Tu je bilo još civila koji su kao ja čutećki zurili oko sebe. Ošišali su me skoro do glave tek sutradan, tom sam prilikom razdužio svoju «civilku» i obukao tesnu vojničku košulju, preširoke pantalone i iznenađujuće udobne čizme.

Onda mi je drugi ljubazni vojnik stvari koje sam doneo uvezane u šatorsko platno složio u kasetu. On je tačno znao kako se pakuju peškiri, pidžama, majice, kape i podkape, kratke i dugačke gaće, imalin i četka i sve drugo.

- Koji će ti kurac ovolike knjige? - začudio se.

- I ja se pitam. – rekao sam.

Nekako je uspeo da ih nagura.

- Samo, ovo nije po propisu. – rekao je zabrinuto.

- Jebeš knjige, baciću ih ako nije.

- Nemoj, šteta je, neka ih ovako pa vidi posle.

Vrzmao sam se okolo slušajući fon svog novog kolektiva. Tu negde komešao se i Aleksić kome ću jednom kasnije objasniti razliku izmedju prijatelja i devojke. Tvrdiću da je prijatelj prijatelj, a da je devojka neprijatelj jer te na kraju garantovano ostavi i zajebe. No, tog dana, još uvek nesvestan te istine, radoznalo sam iščekivao svoj kraj. 

 

 



Komentari (111)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

skyspoter skyspoter 17:53 27.02.2011

the first one



posle cu da citam a kometare retko ostavljam
Obren Markov Obren Markov 08:14 28.02.2011

Re: the first one

posle cu da citam a kometare retko ostavljam

legalizacijabg legalizacijabg 17:53 27.02.2011

heh

a da je devojka neprijatelj, jer te na kraju garantovano ostavi i zajebe
........................................
sad si ga najebao

brzo se samokritiziraj
mirelarado mirelarado 18:15 27.02.2011

Значај принцес крофни

Постоји ли данас та посластичарница у Сремској?

aleksanadar aleksanadar 18:20 27.02.2011

Re: Значај принцес крофни

посластичарница у Сремској?


Мислим да је још увек тамо. (Мада, сада се све мења преко ноћи... )

Иначе, позната је по изврсном житу са шлагом!


Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 18:44 27.02.2011

Re: Значај принцес крофни

Постоји ли данас та посластичарница у Сремској?

Postoji, ja bio pre neki dan.
mirelarado mirelarado 20:48 27.02.2011

Re: Значај принцес крофни

Мислим да је још увек тамо.

Postoji, ja bio pre neki dan.


Лепо, и ја је памтим по житу са шлагом, у тањирићима. Честа мета сладокусаца са грижом савести, на путу за оближњу пијацу.
4krofnica 4krofnica 21:53 27.02.2011

Re: Значај принцес крофни

памтим по житу са шлагом

eh, odrasla u toj poslasticarnici:)....sada tamo mozes da kupis okrajke torti (?)
dada, ono sto ostane od isecenih torti pokriju slagom i prodaju.


inace, najlepse princeze od krofni u gradu kupujem u drugoj pekari na-desno kad se izadje iz pomenute poslasticarnice.
na meru, slasne i malecke, ne brojim: kad pocnem da jedem:)


princi princi 23:09 27.02.2011

Re: Значај принцес крофни

Интересантна је била та регресија мушкараца у дечаке кад се оде у војску. Мислим, ти колачи, па онда наполитанке и пиво, еурокрем...
aleksanadar aleksanadar 00:42 28.02.2011

Re: Значај принцес крофни

Интересантна је била та регресија мушкараца у дечаке кад се оде у војску. Мислим, ти колачи, па онда наполитанке и пиво, еурокрем...


Занимљиво и сасвим тачно запажање!

Ја сам, сећам се, током боравка у Сарајеву 1987. године, у касарни "Слободан Принцип Сељо", понајвише волео, поред споменутог еурокрема (веће паковање), некакво млеко од пола литре (чини ми се), посебног укуса. И чоколадне наполитанке, разуме се.

А на Башчаршији је била (да ли је још увек?) посластичарница, коју је красио велики акваријум. Ту сам први пут у животу видео и пробао туфахије. (Препоручујем!)

Иначе, поред споменутог процеса регресије, у војсци се дешавао и супротан процес - наглог одрастања... Рецимо, прелазак са млека на пиво и друге алкохоле. Моја маленкост је у војсци - авај! - пропушила.


(Кад мало размислим, та регресија код мушкараца је, такорећи, обична појава.)
princi princi 01:19 28.02.2011

Re: Значај принцес крофни

Да, могуће.

Само да приметим да је ово већ други Крстићев блог са Џајант сенд музичком подлогом.
tyson tyson 18:18 27.02.2011

JNA


Da. Prilično tačan opis poslednjeg i prvog dana, i generalno osećaja, misli, okruženja, pa i kasnije sudbine jednog novopečenog beogradskog guštera.



st.jepan st.jepan 18:25 27.02.2011

J'O RAZLIKE!

Među njima komešao se i Aleksić kome ću jednom kasnije da objasnim razliku izmedju prijatelja i devojke

Ko zna - zna, ko ne zna - teško mu objasnit', a kad mu objasniš, njemu teško.
Valja tu biti odrešit, a i brz.
49 41 49 41 18:50 27.02.2011

Izdrzao je Mujo,

izdrzace i vise.

... izdrzacu i tih 11 meseci - rekao sam sebi.

Stalno su pretili, da nece da mi vide knjigu u dzepu ili pod klupom za vreme nastave.
U puljanskoj biblioteci, je bila glavobolja naci format i isprobati; dal', moze da stane u dzep vojnicke bluze.

Vracanja u kasarnu i zagledavanje u izloge, dal' je dzep mnogo nabubreo od knjige.


srdjazlopogledja srdjazlopogledja 18:59 27.02.2011

Knjiga i ŠLEM

Knjiga i šlem ne idu zajedno!
tsunade tsunade 19:00 27.02.2011

znam coveka

koji je podmichujuchi lekare da ga proglase ludim iskeshirao oko pet hiljada evra. ja bih prodala kuchu i imanje, al u vojsku no way....
Domazet Domazet 21:53 27.02.2011

Ja se iz vojske...

tsunade
koji je podmichujuchi lekare da ga proglase ludim iskeshirao oko pet hiljada evra. ja bih prodala kuchu i imanje, al u vojsku no way....

...secam ostrva Jabuke kako istovremeno izranja iz puchine i iz prvog svitanja.

Neshto ne mislim da sam se toga mnogo secao dok sam bio u vojsci. Uglavnom sam razmishljao o stvarima koje su me tada nervirale. I koliko josh do izlaska. Sada se tih stvari koje su me tada nervirale uopshte ne secam...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 10:31 28.02.2011

Re: Ja se iz vojske...

secam ostrva Jabuke kako istovremeno izranja iz puchine i iz prvog svitanja

Bio sam na Jabuci! Samo popodne.
Domazet Domazet 02:35 01.03.2011

Da mi je znati gde li ste se iskrcali...

Nebojsa Krstic

Bio sam na Jabuci! Samo popodne.

...koliko sam ja uspeo da vidim tamo sve gola stena koja direktno iz mora ide u nebo. Da nisi pobrkao sa Palagruzhom?

Jabuka je valjda jedino granitno ostrvo u Jadranu...

Evo linka: http://www.panoramio.com/photo/3115234

Takve je se nekako secam. BTW kako se kache slike, ja kad ubacim link u prozorche za sliku nishta se ne pojavljuje. A nije ono najgore (na Firefoxu sam)!?
ivana23 ivana23 10:02 01.03.2011

Re: Da mi je znati gde li ste se iskrcali...



Domazet, nisi dobro kopirao link, nedostajalo je 'jpg' na kraju.
elis elis 10:06 01.03.2011

Re: Da mi je znati gde li ste se iskrcali...

ivana23
Jabuka...



A meni da je znati koji šaljivdžija ovoj steni dade ime Jabuka
Domazet Domazet 17:22 01.03.2011

Ma ne ide..

probao sam ovako:

[url=www.panoramio.com/photo/3115234.jpg][/url]


i ovako:

[ img]www.panoramio.com/photo/3115234.jpg[/ img]


bez space ispred img, naravno, i ne ide. Je l' moze jedan 'Inserting Photos for Dummies' ako nije teshko?
moderator05 moderator05 18:00 01.03.2011

Re: Ma ne ide..

Domazet

Pomoć:
http://www.panoramio.com/photo/3115234 u prozorče za link i dobijete ovo, a tu desni klik na fotku - View Image Info (u ovom slučaju: http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/3115234.jpg) - copy - paste u prozorče za image i dobijete ovo:


Dopuna: pre nego što ubacite www. adresu u prozorče za link, selektujte reč kojom hoćete da ga (link) označite.
Domazet Domazet 02:34 02.03.2011

Da probam...



Radi! Thanx.

PS Nego, ala je istrolovan ovjaj Krletov blog. Vidi samo koliko puta jedna ista slika. A moderator pushta...
gordanac gordanac 19:06 27.02.2011

:))

U njemu smo: taj moj dakle rođak, Srđan, devojka koja će mi za par meseci napisati pismo u kome će mi objasniti kako su se dogodile neke stvari zbog kojih su se promenile neke stvari, i ja – siguran da je došao kraj mome kratkom i neslavnom životu i da se iz JNA nikada neću vratiti.


Doći će mi jedan put u posetu vozeći se u Mini Morisu boje trule višnje, otići će sa mnom na ručak u gostionicu Miler i odmah potom vratiće se nazad u Zagreb, nestajući iz mojih misli i života u vidu lastinog repa.


Među njima komešao se i Aleksić kome ću jednom kasnije da objasnim razliku izmedju prijatelja i devojke. Tvrdiću da je prijatelj prijatelj, a da je devojka neprijatelj, jer te na kraju garantovano ostavi i zajebe.


:))
Oj, Krstiću Nebojšo, ako ikada napiskaram jedno 8000 karaktera sa naslovom "čemu sam svedočila, a u čemu učestvovala", ovih tvojih par rečenica će biti moja "optužnica za povod tih piskaranja".Jedan "J'accuse" za sve i svašta što se nikada nije dogodilo, a - ličilo je...
Il` ću napisat` kakav sasvim drugojačiji tekst, ali će "optužnica" svejedno ostati, sa sve naslovom celog teksta, zajedno.
Živ i zdrav bio, u svakom slučaju.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:38 27.02.2011

Re: :))

J'accuse" za sve i svašta što se nikada nije dogodilo

I mene uvek najviše nervira ono što se nije dogodilo.
pnbb pnbb 19:55 01.03.2011

Re: :))

"J'accuse" za sve i svašta što se nikada nije dogodilo, a - ličilo je...

.. svako nekog krivi
za propustenu sansu
za propalu romansu...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:33 27.02.2011

Veruj

Moje iskustvo stravično liči ovome što si napisao...
Samo bez krofni. Isto Slovenija, isti opis glavne ulice, čak možda ista divizija..(sedište bilo u Postojini a ja u Ribnici na Dolenjskom). Došao isto pred ponoć,onako klaj - klaj..isti ljubazni momci na kapiji... jedino mi nije palo na pamet da nosim knjige..Imao slično pismo i razgovore slične tvojima sa Aleksićem, s tim što se "moj Aleksić" zvao Buda i bio iz Zemuna... Gledao me je "belo" moram priznati...
Jedino, nisam išao avionom nego vozom od Knina do Ljubljane...a zelenim autobusom do Ribnice..Pratio me brat Nikola do Ljubljane, pa nastavio za Trst...spojio pratnju sa kupovinom i sitnom zaradom....
Vrati mi sećanje..baš...
alselone alselone 19:54 27.02.2011

Re: Veruj

Drago Kovacevic
jedino mi nije palo na pamet da nosim knjige..


Zamisli!?
jinks jinks 19:41 27.02.2011

Princes krofne

Eh
docsumann docsumann 19:59 27.02.2011

Re: Princes krofne

jednom 14 kom. i to domaćih, bogato filovanih i velikih ko stisnuta muška šaka srednje veličine.

jedna pauza od pola sata da malo povratim dah.

jbg, šesnaest godina, ni grama sala
jinks jinks 20:08 27.02.2011

Re: Princes krofne

Sećam se i nekih univerzalnih, sa jednim mesanim srednjim slojem, i one su bile odlicne.
krkar krkar 19:54 27.02.2011

Šta je bilo posle?

Jesi umro ili...

Nemoj da nas držiš u neizvesnosti.
joseywales joseywales 20:54 27.02.2011

Re: Šta je bilo posle?

krkar
Jesi umro ili...

Nemoj da nas držiš u neizvesnosti.


Jeste, samo ga nisu obavestili... Istraga je još uvek u toku.
antioksidant antioksidant 22:32 27.02.2011

Re: Šta je bilo posle?

krkar
Jesi umro ili...



више пута
gordanac gordanac 22:53 27.02.2011

: Šta je bilo posle?

antioksidant
krkar
Jesi umro ili...



више пута

:))
a najmanje dva put

panta rei, šta ćeš...

mikele9 mikele9 12:10 01.03.2011

Re: Šta je bilo posle?

Jesi umro ili...

Nemoj da nas držiš u neizvesnosti.

elis elis 20:04 27.02.2011

Slatko je plesat' uz violine...

Pa dobro, majkamustara, nije ni u toj nesrećnoj vojsci knjiga bila na lomaču proterivana. Ja sam, na primer, imao komandira voda koji je znao barem trećinu Wildeove Balade o tamnici u Readingu napamet, a komandir čete je na dežurstva donosio monografije koje su prikazivale japanski drvorez u boji ili čarobne Modiljanijeve aktove. Sad, nisu ni ta dvojica mučenika bila starešinski etalon u vojsci koja je išla ka svome kraju, ali ipak se moglo tu i tamo štagod pročitati.
No u vreme kada je moj stari regulisao dug prema domovini, na čitanje kao vojničku delatnost nije se baš blagonaklono gledalo. A on se negde dočepao Mannovog Čarobnog brega, pa ga čitao noću, no da bi mu taj poduhvat uopšte bio izvodljiv, morao se zameniti sa drugarom i uzeti krevet na sprat, kako bi krao barem pokoju kap svetlosti koja je sa lanterni u kasarnskom krugu curela u goleme i memljive spavaone. Jedne ga je prilike u toj opasnoj raboti uhvatio dežurni oficir, prijavio ga komandiru čete, koji ga je pravo sa jutarnje smotre poslao na lekarski pregled. Ta vojnik koji noću čita, dok Sovjeti pripremaju manevre na severnoj granici zemlje, zacelo nije sav svoj.
Srećom, zatekao se nekakav neuobičajeno blag vojnički lekar tamo, pa kad je čuo šta je posredi, dade mom starom sedam dana poštede i preporuku za još poneki naslov.
blekburn blekburn 20:08 27.02.2011

Tito-JNA-i ja...

Krle jeste zanimljiv narator svog soc-realističkog života u detinjstvu i mladalaštvu, ali bogami pisac ovih redova nije ništa lošiji, pogotovu što smo generacija i većinski vlasnici svoje krštenice.

P.S. Bio ja u vojsci, a vojska zna da traje, a pogotovu kad u nju odeš posle srednje škole, a pogotovu kada je to u zimu te 1976-godina, i kada je Tito još živ, zdrav, kada isti još svira klavir, bravariše i lovi muflone.
Ono šta sam ja radio doživeo u vojsci, moglo bi da dobije 69 oskara, ako bi se to autentično snimilo uz moju priču, a pogotovu svedočenje onih koji su bili moji klasići.
Da za početak napišem nešto relativno kratko šta mi se desilo u prvih mesec dana služenja JNA-a u Banja Luci...znate kada se ustajalo u vojsci u moje vreme ? Nećete verovati u 5.h ujutru, a dan zimi u tom gradu je počinjao oko 7h.
Zamislite tu agoniju, ustajete u pet ujutru svako jutro sem subote na nedelju, i onako krmeljivi, bunovni, izgubljeni morate zatežete krevet, čaršave, ćebad.
Posle toga idete na brijanje, umivanje, a odatle pravac u stroj na doručak, a pred kuhinjom red kao usred rata i gladnih godina.
Zamislite, mrak napolji, vi iz kreveta u red za doručak čekate pola sata pred kuhinjom, a tamo hlorisani čaj, margarin, dzem, kuvano jaje i kriška hleba.
Ja sam mesec dana izdržao ovo šta sam vam napisao, i sa jednim kolegom crnogorcem iz Danilovgrada sam odlučio da se ubijemo, jer nismo bili spremni da tako živimo 15 meseci.
Hm, ali ne lezi vraže, ja nisam bio spreman da se besim, da sebe sečem vene kao neki drugi česti slučajevi. Pisac ovih redova je mom kolegi predlagao kako da se ubijemo i skratimo muke, a to je otići do obližnje železničke stanice, tamo jednostavno leći na šine, čekati lokomotivu i biti mrtav za sekund-dva.
Ali avaj, nisam, nismo mogli nas dvojica kao mladi vojnici da izadjemo van kruga kasarne, jer dozvole za izlazak su se tada dobijala sa najmanje 3 meseca boravka u kasarni.
Eto, da smo mogli da izadjemo nekako van kasarne tada ja vam ovo sada ne bi ni pisao, a neko će možda reći, baš šteta, sad se ne bi mučili da čitamo ovu tvoju pisaniju i ispovest.
Štata, ili ne-šteta, ja sam ovde, a vi ovo možete, a i ne morate da čitate.
elis elis 20:36 27.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

blekburn
...znate kada se ustajalo u vojsci u moje vreme ? Nećete verovati u 5.h ujutru, a dan zimi u tom gradu je počinjao oko 7h...


Idi bre!
Stvarno u pet?!
Strašno, strašno!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:37 27.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

znate kada se ustajalo u vojsci u moje vreme ? Nećete verovati u 5.h ujutru,

U moje u 6.
elis elis 23:44 27.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

Nebojsa Krstic
znate kada se ustajalo u vojsci u moje vreme ? Nećete verovati u 5.h ujutru,

U moje u 6.


S obzirom da je regrutni sastav u JNA ustajao u pet sati sve dok je ta vojska postojala pod tim imenom, preostaje nam samo da zaključimo da vas dvojica niste bili u istoj vojsci. Ili nam je Nebojša služio samo subote na nedelje
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:47 27.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

S obzirom da je regrutni sastav u JNA ustajao u pet sati sve dok je ta vojska postojala pod tim imenom, preostaje nam samo da zaključimo

Loše si zaključio. Regrutni sastav je ustajao u 6 kad sam ja bio u regrutnom sastavu.
blekburn blekburn 23:54 27.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

elis
Nebojsa Krstic
znate kada se ustajalo u vojsci u moje vreme ? Nećete verovati u 5.h ujutru,

U moje u 6.


S obzirom da je regrutni sastav u JNA ustajao u pet sati sve dok je ta vojska postojala pod tim imenom, preostaje nam samo da zaključimo da vas dvojica niste bili u istoj vojsci. Ili nam je Nebojša služio samo subote na nedelje


Pa vidi se razlika, dok sam ja služio, Tito bio živ, i vojska je imala razloga da se budi tako rano, jer neprijatelj ne miruje nikada.
Krle je vidim služio vojsku kad je Tito bio u kući cveća-valjda, pa je spavanje bilo produženo sa sat vremena kao nagrada što je Tito umro prirodnom smrću.
automatic automatic 00:01 28.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

To je onda bila jedinica za posebne namene ili jedinica sa posebnim potrebama

Ili za specijalne operacije?
elis elis 00:04 28.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

blekburn
elis
Nebojsa Krstic
znate kada se ustajalo u vojsci u moje vreme ? Nećete verovati u 5.h ujutru,

U moje u 6.


S obzirom da je regrutni sastav u JNA ustajao u pet sati sve dok je ta vojska postojala pod tim imenom, preostaje nam samo da zaključimo da vas dvojica niste bili u istoj vojsci. Ili nam je Nebojša služio samo subote na nedelje


Pa vidi se razlika, dok sam ja služio, Tito bio živ, i vojska je imala razloga da se budi tako rano, jer neprijatelj ne miruje nikada.
Krle je vidim služio vojsku kad je Tito bio u kući cveća-valjda, pa je spavanje bilo produženo sa sat vremena kao nagrada što je Tito umro prirodnom smrću.


Pa, s obzirom da je Nebojša posetio kinesku izložbu u Klovićevim dvorima, te sa sobom nosio GHZ-ovo izdanje Imena ruže, to znači da je na odsluženje otišao '84-te, dakle koju godinu pre mene, koji sam takođe služio u JNA i protivno supstanciji svog bića morao da ustajem u 5 ujutru sve dok se nisam odžombio
pape92 pape92 00:53 28.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

znate kada se ustajalo u vojsci u moje vreme ? Nećete verovati u 5.h ujutru,


U moje u 6.


U moje, u Tuzli, kao prva stvar ujutru je išao Kenozoik, sa kasete u mom vlasništvu. (Zabranili posle par nedelja).
I svi se oni voze istim tramvajem, rekao bi Harms.
aleksanadar aleksanadar 01:13 28.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

blekburn

znate kada se ustajalo u vojsci u moje vreme ? Nećete verovati u 5.h ujutru, a dan zimi u tom gradu je počinjao oko 7h.
Zamislite tu agoniju, ustajete u pet ujutru svako jutro sem subote na nedelju, i onako krmeljivi, bunovni, izgubljeni morate zatežete krevet, čaršave, ćebad.
Posle toga idete na brijanje, umivanje, a odatle pravac u stroj na doručak, a pred kuhinjom red kao usred rata i gladnih godina.


У моје време, дакле 1987. године, у Сарајеву, устајало се исто тако - у пет ујутру.

Тачно у 5 свирала је труба, тачно овако:



На тај знак, дежурни војник би улазио у спаваоницу и громким гласом викнуо:

Устај војско!

На то је требало скочити из кревета, наместити га "на коцку", отрчати на умивање, па истрчати ван - на гимнастику (примећујем да је овај важан детаљ изостављен у горњем опису). По тзв. ПС-у ("Правило службе" ) тачно је било предвиђено у каквој одећи се ради гимнастика, зависно од временских прилика. Нпр. ако је температура била изнад 10, без кише - голи до паса.

Ко жив - ко мртав.

Дакле, у 5,10 је требало стајати у строју, пред зградом. Гимнастику је сачињавао стандардан сет прописаних вежби. Једна међу њима је била посебно омиљена, а носила је поспрдан назив "гуштеров лет": требало је раширити обе руке, а затим тако скакати увис да при доскоку лева и десна нога замењују места... једном лева напред, други пут десна. (Не знам да ли сам то добро описао.)

Потом је следило опуштање: доручак. Затим, чини ми се, постројавање и нешто што се звало: информисање, а радило се о кратком и поучном прегледу дневно-политичких дешавања.

Застава се подизала уз ове звуке:




Високи војни чинови су дочекивани овако:




Након напорног дана, било је право олакшање лећи у кревет, у 22 часа:




П.С.
Поводом покренутог питања - када је било време за устајање у ЈНА - рекао бих да је разумно претпоставити да Правило службе није било стриктно примењивано, тј. да је модификовано зависно од локације, рода војске и томе слично.

Нпр. када сам после шест месеци прекомандован на "тачку" и отишао на надморску висину од 1750 м, тамо је био потпуно другачији режим. А устајало се у 7!
princi princi 01:15 28.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

заборављен обавезан и увек исти Дневник у пола 8.
elis elis 01:18 28.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

aleksanadar

Након напорног дана, било је право олакшање лећи у кревет, у 22 часа:


A evo šta se pre tačno sto godina dešavalo nakon poslednjeg trubnog znaka

aleksanadar aleksanadar 01:25 28.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

заборављен обавезан и увек исти Дневник у пола 8.


Није заборављен, него сам заобишао опис свих дневних збивања.

Долазим у искушење да напишем читав текст.


nismo bili spremni da tako živimo 15 meseci.


У моје време, војни рок је трајао 12 месеци.
elis elis 01:30 28.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

aleksanadar
заборављен обавезан и увек исти Дневник у пола 8.


Није заборављен, него сам заобишао опис свих дневних збивања.

Долазим у искушење да напишем читав текст.


Dnevnik se i nije oglašavo trubnim znakom. A obavezno gledanje je ukinuto odlukom SSNO krajem '89-te ili početkom '90-te, ne mogu baš precizno da se setim.
Nego, ajmo nagradno pitanje za negdašnje regrute - šta je spadalo u sadržaj pribora za sitne opravke?
aleksanadar aleksanadar 01:33 28.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

Dnevnik se i nije oglašavo trubnim znakom.


Наравно да није.


šta je spadalo u sadržaj pribora za sitne opravke?


Немам појма. ПСО, је ли тако?

Него, реци ти нама како се зову делови аутоматске пушке, свих петнаест?
elis elis 01:40 28.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

aleksanadar
Dnevnik se i nije oglašavo trubnim znakom.


Наравно да није.


šta je spadalo u sadržaj pribora za sitne opravke?


Немам појма. ПСО, је ли тако?

Него, реци ти нама како се зову делови аутоматске пушке, свих петнаест?


Da, PSO. Za zagrebačku fabriku IKOM su govorili da znači: igla, konac, ogledalce, maramica. No tu nedostaju još dve stavke. Jedna je češalj, a druga...?

I kako samo petnaest? Toliko ih ima samo na osnovnom rasklapanju. No, čim izbiješ čiviju sa tela zatvarača i rastaviš ga, eto još delova. A da ne govorim šta se sve dobije krene li se u rasklapanje mehanizma za okidanje. Dobro, u pravilu za puške i puškomitraljeze 7,62 mm lepo stoji da rasklapanje dalje od osnovnog nije dozvoljeno vojnicima i da ga obavljaju samo stručna lica, no nužda zakon menja
aleksanadar aleksanadar 01:45 28.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

nedostaju još dve stavke. Jedna je češalj, a druga...?


Кондом није... Петокрака, резервна?


No, čim izbiješ čiviju sa tela zatvarača i rastaviš ga, eto još delova.


Пусти затварач. Наброј ти нама основне делове. Шта је, војниче!?

Још да додам: пушко-митраљез (који је мени допао) има један део - мање!
(Мада има ногаре, које аутоматска пушка нема.)
elis elis 01:56 28.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

aleksanadar
nedostaju još dve stavke. Jedna je češalj, a druga...?


Кондом није... Петокрака, резервна?


No, čim izbiješ čiviju sa tela zatvarača i rastaviš ga, eto još delova.


Пусти затварач. Наброј ти нама основне делове. Шта је, војниче!?

Још да додам: пушко-митраљез (који је мени допао) има један део - мање!
(Мада има ногаре, које аутоматска пушка нема.)


Nije rezervna petokraka. Sedam listića toalet papira. Jednog će dana biti otvorene sve arhive, ali ne verujem da će u njima postojati smislen odgovor na pitanje zašto, zaboga, baš sedam listića
Delovi AP M70 su: cev, nišani (prednji, zadnji i tromblonski), gasna komora sa regulatorom gasova, gasni cilindar sa drvenom oblogom, nosač zatvarača sa klipom, zatvarač, povratni mehanizam, poklopac sanduka, sanduk sa rukohvatom, mehanizam za okidanje, kundak, tromblon, nož, okvir i pribor.
Pri čemu ipak moram reći da je ovo jako simplificirana i nekonzistentna razdeoba ove puške. No, nema smisla da dalje trolujemo blog Nebojši.

P.S.
Nisam vojnik

P.S.2
Puškomitraljez nije polusloženica. I ne ispaljuje tromblone. Ali zato ima doboš koji se puni sa 75 metaka.
aleksanadar aleksanadar 01:58 28.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

kao prva stvar ujutru je išao Kenozoik, sa kasete u mom vlasništvu.


Код мене приватни касетофони нису били допуштени. Не знам да ли то има везе са тим што је веза, као привилегован род, имала нешто строжији режим, него нпр. пешадија.

Слушала се музика преко разгласа. Упамтио сам ону одвратну љигу "Као птица на мом длану". Од Чорбе су били актуелни "Чачак" и "Када падне ноћ". Уз ову другу песму су неки, наводно, покушавали самоубиство.


I svi se oni voze istim tramvajem, rekao bi Harms.


А Тин би рекао: двије капи уља у истоме зељу.
aleksanadar aleksanadar 02:01 28.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

zašto, zaboga, baš sedam listića


Због шест република, и један резервни?
elis elis 02:05 28.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

aleksanadar
zašto, zaboga, baš sedam listića


Због шест република, и један резервни?



mirelarado mirelarado 08:26 28.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

princi
заборављен обавезан и увек исти Дневник у пола 8.


Шпица је била нека слична овој пређашњој:


Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 10:20 28.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

kao prva stvar ujutru je išao Kenozoik

U toj pesmi ustajanje je bilo u pola 6. Istina, uzaludno.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 10:26 28.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

Шпица је била нека слична овој пређашњој:

Mi smo gledali dnevnik TV Zagreb. Voditeljka vremenske prognoze prezivala se Picek. Posle nekog vremena zabranili su nam da se smejemo.
elis elis 10:35 28.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

Nebojsa Krstic
kao prva stvar ujutru je išao Kenozoik

U toj pesmi ustajanje je bilo u pola 6. Istina, uzaludno.


Kao neko ko je odrastao u gradu u kojem plamene zore nisu bile pesnička figura, već očima vidljiva i pristima skoro opipljiva realnost, moram oštro protestovati protiv priložene uzaludnosti. No neću obrazlagati zašto protestujem, jer bi me neko mogao optužiti za kenjkavu nostalgiju, a nje ovde nema ni u tragovima.
Nego, Nebojša, došao mi prijatelj u posetu jednog intenzivno sivog oktobra '90-te. Prijatelj je, inače, Vojvođanin i član jednog od boljih bendova u Srbiji u poslednje dve decenije. Posle neumereno pijane noći, u zoru, istetura on na terasu da malo dođe sebi, izazivajući sažaljive poglede pristunih koji su znali kakav ga vazduh čeka napolju. U tom trenutku neko uključi radio, na kojem je upravo počinjao program Radio-Zenice, uz džingl Plamene zore... A taj moj prijatelj, onako pijan i bunovan, slušajući taj džingl i gledajući pred sobom upravo nastajuće čudo plamene zore koja je izvirala iz čeličane i obasjavala čitav grad, samo prostenja: "Jebote, ovo stvarno ima!"
pape92 pape92 14:15 28.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

kao prva stvar ujutru je išao Kenozoik


U toj pesmi ustajanje je bilo u pola 6. Istina, uzaludno.


Pa da, zato sam je i poturio razglasu. "Uzalud me budiš u pola šest / Nema nigde nikog i nemamo kud". Zanimalo me šta će da bude, hteo sam da napravim sranje. Međutim, ništa. 4000 vojnika se budi uz ove reči, ja mislio da će prvo jutro najpre streljati naivčinu sa razglasa, pa onda mene. JNA je bila isuviše kul ili isuviše pospana. Na kraju je nedeljama kasnije neki budniji DO primetio subverziju i zamenio za Kokolo.

(septembar 1985)
elis elis 14:27 28.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

pape92

Pa da, zato sam je i poturio razglasu. "Uzalud me budiš u pola šest / Nema nigde nikog i nemamo kud". Zanimalo me šta će da bude, hteo sam da napravim sranje. Međutim, ništa. 4000 vojnika se budi uz ove reči, ja mislio da će prvo jutro najpre streljati naivčinu sa razglasa, pa onda mene. JNA je bila isuviše kul ili isuviše pospana. Na kraju je nedeljama kasnije neki budniji DO primetio subverziju i zamenio za Kokolo.
(septembar 1985)


A evo dve ne baš dovoljno rafinirane da bi bile subverzivne, ali svakako zanimljive pesme sa nekog drugog razglasa i iz jedne druge kasarne, u samo povečerje jugoslovenske epohe.



pape92 pape92 16:11 28.02.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

kao prva stvar ujutru je išao Kenozoik


Код мене приватни касетофони нису били допуштени.


Nisu nigde koliko znam. Ovo je išlo sa razglasa, uvalio sam kasetu. DJ je bio fin čovek, nije za rudnik. Na postrojavanju nam ujutru puštao Let the sunshine iz Kose ili Jumping Jack Flash.
libertango82 libertango82 00:51 01.03.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

jel se vi to hvalite ili žalite
O čemu biste inače pričali i gnjavili godinama da niste išli u vojsku. Zar ne vidite koliko su ovi mlađi naraštaji u pogledu priča, izgubili što mahom nisu išli u vojsku. Njima se ništa bitno u životu nije desilo
elis elis 00:54 01.03.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

libertango82


Jel se vi to hvalite ili žalite? <_<O čemu biste sad pisali da niste išli u vojsku


Ja lično se hvalim. Za ostale ne znam
libertango82 libertango82 01:01 01.03.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

Ljudski je reći. Onda sve OK, poštujem
elis elis 01:07 01.03.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

libertango82
Ljudski je reći. Onda sve OK, poštujem


Ne ljudski. Vojnički.
iris.davidovich iris.davidovich 04:39 01.03.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

pape92
kao prva stvar ujutru je išao KenozoikU toj pesmi ustajanje je bilo u pola 6. Istina, uzaludno.Pa da, zato sam je i poturio razglasu. "Uzalud me budiš u pola šest / Nema nigde nikog i nemamo kud". Zanimalo me šta će da bude, hteo sam da napravim sranje. Međutim, ništa. 4000 vojnika se budi uz ove reči, ja mislio da će prvo jutro najpre streljati naivčinu sa razglasa, pa onda mene. JNA je bila isuviše kul ili isuviše pospana. Na kraju je nedeljama kasnije neki budniji DO primetio subverziju i zamenio za Kokolo.(septembar 1985)

ovaj tvoj komentar me bacio ravno u avgust 1984, kad je moj brat od strica posao u sro u bilecu. bila je nedelja posle podne, strina i ja krenule da ga ispratimo na autobus. tako dok smo cekali, on mi kaze "ajde dodji vamo da ti lupim jednu cvrgu, necemo se videti godinu dana". ja se poslusno primaknem, i vec zmirkam onako u iscekivanju, jer je umeo, bogami, da me klepi kad ja vec pomislim da nece, a on me nekako zagrli oko vrata, i kaze "salio sam se".
taj zalazak sunca cekajuci autobus nikad nisam zaboravila, kakvo more, frajeri i ostale boranije
jinks jinks 09:24 01.03.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

U moje, u Tuzli, kao prva stvar ujutru je išao Kenozoik, sa kasete u mom vlasništvu.

Bas ste me podsetili. Kod mene su stariji vojnici, kada se mlada vojska docepa prvog sna nocu pustali Prodidzi, prvih ne secam se koliko nedelja. Pa zastpite opet.
aleksanadar aleksanadar 10:55 01.03.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

Kokolo


Накнадно се сетих да је била актуелна и ова ствар:




Сетих се и овога. Најпопуларнији међу младим поручницима презивао се Југовић. Једном нас је све окупио у некој сали и поставио питање:

"Шта би се десило да Југославије више не буде? Да се наше републике разиђу?"

Сви су занемели. Нико да писне. Онда се јавио један, најхрабији, и рекао:

"Било би исто као што је било 1941."
mikele9 mikele9 12:20 01.03.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

Da, PSO. Za zagrebačku fabriku IKOM su govorili da znači: igla, konac, ogledalce, maramica. No tu nedostaju još dve stavke. Jedna je češalj, a druga...?

TOALET PAPIR!
pnbb pnbb 20:06 01.03.2011

Re: Tito-JNA-i ja...

i zamenio za Kokolo.

zajebavas?
mora da si bio negde u bosni, i ja sam imao kokolo... avg84
jasnaz jasnaz 20:45 27.02.2011

: : : : : . :

shure shure 20:55 27.02.2011

brrrr ....

minus dvadeset i pet,je bilo tog sestog januara 1981,u Zajecaru.Moje prvo,vojnicko jutro ...
Lepa prica,Krsticu i da,budi nostalgiju
fantomatsicna fantomatsicna 21:12 27.02.2011

Koja je bila

smrt?
-' Jebeš knjige, baciću ih ako nije' ili
'Tvrdiću da je prijatelj prijatelj, a da je devojka neprijatelj, jer te na kraju garantovano ostavi i zajebe. '
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:16 28.02.2011

Re: Črnomelj?

Bela krajina?
Crni ti.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:26 28.02.2011

Re: Črnomelj?

Bela krajina

Bela, tu je locirana srpska zajednica u Sloveniji, kaj ne?
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:33 28.02.2011

Re: Črnomelj?

Nekada, ime joj kaže, bila je krajina za odbranu od Turaka, tu su se zapošljavali profesionalni branitelji...ali Srba sada ima više po drugim krajevima Slo.
49 41 49 41 03:47 28.02.2011

Mirna, Mirna

ko te krsti tako.

Istarske vrtace pune ledene vode; kad sunce usijava slem i mozak pod njim. Radio stanica 12.5 kg - americka zalegla niz ledja i utrnula ruka od drvenog sanduka - sa parom rezervnih akumulatora. Automatska puska sa redenikom; namah kao perce se ucini.

Naucis, da cik-cak teturanje; padanje pljostimice licem u blato - pod teretom, umorom nije samo na filmovima.
Oteturas, 5-6 m levo, zatim 5-6 m desno; sretan ako noga nije skliznula pod travom skrivenu vrtacu punu vode i blata.
Koraci, nekonrolisani od grceva u misicima.
Lice i sake sa dugim krvavim linijama, natopljene pecucim znojem od dugotrajnog probijanja kroz visoko zbunje trnoruzica.

Mirna, mirno klizi niz gudure, doline - poji vrtace i ne znas dal' da joj se divis il' jetko zajecas.



zoja444 zoja444 08:20 28.02.2011

kratak prikaz moje smrti

pu, pu, daleko bilo.
ne slutiti, ne prizivati, ne bajati, ne materijalizovati... i tako to.
gorstak92 gorstak92 10:34 28.02.2011

Neki davitelj se rodi pod srećnom zvezdom

A neki ne.

Eh, kad se samo setim tih divnih uspomena...

Nego, kako se zove taj rođak - vlasnik peglice?
Tagovao si sve aktere sem njega.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:04 28.02.2011

Re: Neki davitelj se rodi pod srećnom zvezdom

Tagovao si sve aktere sem njega

Pogrešno. Nema ni akterke iz Peglice.
gorstak92 gorstak92 11:09 28.02.2011

Re: Neki davitelj se rodi pod srećnom zvezdom

NK
Pogrešno. Nema ni akterke iz Peglice.

Pa daaaaj. Reci nam ko su oni - vlasnik peglice i akterka iz peglice.
Izgibosmo od neizvesnosti

Vidiš kako sam se dao u detaljnu analizu likova iz tvog Posta.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:15 28.02.2011

Re: Neki davitelj se rodi pod srećnom zvezdom

Pa daaaaj. Reci nam ko su oni.

Izmišljene, neposojeće ličnosti.
gorstak92 gorstak92 11:21 28.02.2011

Re: Neki davitelj se rodi pod srećnom zvezdom

Nebojsa Krstic
Pa daaaaj. Reci nam ko su oni - vlasnik peglice i akterka iz peglice.

Izmišljene, nepostojeće ličnosti.


Auf!
Razmem za nju. Dogodile su se neke stvari zbog kojih su se promenile neke stvari.
Mogu samo da pretpostavim za njega.

Ej, a ja kad sam bio u vojsci umirao sam svaki dan (znaš ono za kukavice?).
Prosto ti zavidim na samo jednom umiranju.

Druga su vremena bila.
livia68 livia68 11:22 28.02.2011

Re: Neki davitelj se rodi pod srećnom zvezdom

Jao, sve sam pobrkala. Idem opet pobrojati likove. Za Aleksića bih se zaklela da si u pravu, ali ženska lika su samo dva. Jedna iz Peglice i druga iz Mini Morisa. Ili opet nešto ne kužim. O, zbunjola. A sad i ovaj demanti ispod ... Imam ideju: Jedna se engleska princeza malo poigrala. Dogovorili su sudar u muzeju (a gdje drugdje). Ona je, naravno, bila inkognito. Otud kustosica. Ali, princeza ne bi bila princeza da joj igra nije ubrzo dosadila. Tako je ispalo da se surovo našalila. A možda i nije. Surov je protokol. A traume trajne, sežu do današnjih dana ... Iskreno - baš sam radoznala.
livia68 livia68 11:24 28.02.2011

Re: Neki davitelj se rodi pod srećnom zvezdom

A, u ovo se ne bih zaklela.
livia68 livia68 11:27 28.02.2011

Re: Neki davitelj se rodi pod srećnom zvezdom

Izmišljene, neposojeće ličnosti.


u ovo nisam povjerovala
gorstak92 gorstak92 11:28 28.02.2011

Re: Neki davitelj se rodi pod srećnom zvezdom

livia68
Jao, sve sam pobrkala. Idem opet pobrojati likove. Za Aleksića bih se zaklela da si u pravu, ali ženska lika su samo dva. Jedna iz Peglice i druga iz Mini Morisa. Ili opet nešto ne kužim. O, zbunjola. A sad i ovaj demanti ispod ... Imam ideju: Jedna se engleska princeza malo poigrala. Dogovorili su sudar u muzeju (a gdje drugdje). Ona je, naravno, bila inkognito. Otud kustosica. Ali, princeza ne bi bila princeza da joj igra nije ubrzo dosadila. Tako je ispalo da se surovo našalila. A možda i nije. Surov je protokol. A traume trajne, sežu do današnjih dana ... Iskreno - baš sam radoznala.


Jako si blizu rešenja zagonetke. Rekao bih da je Mini Moris odao princezu ko je i odakle je.

Posle reklama saznaćemo da li je Princeza tetka akterki iz peglice
Ne menjajte kanal!
livia68 livia68 11:36 28.02.2011

Re: Neki davitelj se rodi pod srećnom zvezdom

Jako si blizu rešenja zagonetke. Rekao bih da je Mini Moris odao princezu ko je i odakle je.

Posle reklama saznaćemo da li je Princeza tetka akterki iz peglice
Ne menjajte kanal!


Ako jeste, onda je princeza u bliskim vezama s Banskim dvorima. Ah, te dvorske spletke, intrige, kalkulacije .... Njušim dobar roman.
livia68 livia68 12:19 28.02.2011

Re: Neki davitelj se rodi pod srećnom zvezdom

Pa da. Tek sam sad ukapirala. Ne spominje autor uzalud baš "princes krofne". Naglasak je na princes. Ma, sve je jasno, sve je rekao, samo treba znati čitati. Ono, pod nosom mi je, a ne vidim.
livia68 livia68 12:27 28.02.2011

Re: Izvinjenje

Izvinjenje
Nebojša,
Što se mene tiče slobodno možeš da obrišeš ceo ovaj niz komentara.
Vidim da si obrisao ime kustosa sa tagova pa pretpostavljam da ti je ili neprijatno što si je pomenuo ili ti se ne dopada skretanje sa teme.

U oba slučaja moji komentari su apsolutno nebitni i neću ti uzeti za zlo ako ih pobrišeš.

Puno pozdrava iz snegom zavejanog BG-a


Šta ovo bi? Bingo. Sorry. Ili smo bili prepametni ili preglupi. Recimo to ovako: tko sa djecom liježe, budi se popi...
gorstak92 gorstak92 12:31 28.02.2011

Re: Izvinjenje

Ili smo bili prepametni ili preglupi.

U mom slučaju nikad ne bih posumnjao na ono prvo
Ima toliko prepametnih blogera da ni ne pomišljam da se svrstam među njih.
Recimo to ovako: tko sa djecom liježe, budi se popi...

Popi???
Vidi šta google.images daje kad tražiš šta je popi:

ili još bolje
livia68 livia68 12:40 28.02.2011

Re: Izvinjenje

Žene ne mijenjaju temu na ovako jeftine trikove.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:38 28.02.2011

Re: Neki davitelj se rodi pod srećnom zvezdom

u ovo nisam povjerovala

Nisam ni ja!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:41 28.02.2011

Re: Neki davitelj se rodi pod srećnom zvezdom

Jao, sve sam pobrkala.

Imam ideju: Jedna se engleska princeza malo poigrala. Dogovorili su sudar u muzeju (a gdje drugdje). Ona je, naravno, bila inkognito. Otud kustosica. Ali, princeza ne bi bila princeza da joj igra nije ubrzo dosadila.

Nije tako. Duga je to priča. Doći će red na nju jednom.
livia68 livia68 15:55 28.02.2011

Re: Neki davitelj se rodi pod srećnom zvezdom

Nije tako. Duga je to priča. Doći će red na nju jednom.


Znala sam! Ako je duga, može i u nastavcima. Kontesa Ne(ra). Grička vještica. Pretvorila sam se u uho.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana