Društvo| Kultura| Politika| Sex

Romantična prošlost, surova stvarnost i nepoznata budućnost

Milan Karagaća RSS / 01.03.2011. u 11:15

Nije ovo priča ni rasprava o četnicima i partizanima, o komunistima i antikomunistima već o načinu poimanja naše stvarnosti i budućnosti, o tome kakvi smo i kakvim sami sebe zamišljamo i izmišljamo.

Slušajući, razgovore, rasprave i diskusije koje se vode oko raznih pitanja i na različitim nivoima počev od običnih ljudi, analitičara, akademskih građana, novinara, političara, partijskih glasogovornika i lidera, poslanika pa  do akademika,  primetno je da svi sve znaju i nema te teme o kojoj se neće izneti “kompetentno” mišljenje.

Evidentno je da su politika, istorija i nacionalno pitanje oblasti u koje se svi razumeju, znaju sve, imaju primere, lična iskustva, dokazane “zasluge” u smislu  “ja sam to davno rekao, napisao”.

Primetno je takođe da se svaka rasprava vrlo brzo prenese u prošlost, tražeći u njoj opravdanje ili uzroke sadašnjeg stanja, a ne libe se da čak predviđaju i budućnost.

Romantična prošlost, surova stvarnost i nepoznata budućnost su okviri i dometi te »analitike i umovanja», koja se može tolerisati kada su u pitanju obični ljudi, s obzirom i na njihovo obrazovanje, ali ne i onima koji se razmeću naučnim zvanjima i političkim funkcijama.

Interesantno je takođe da što se dalje ide u prošlost to je stanje bezgrešnije, a sva surovost se iskaljuje u obračunu sa bližom prošlosti i aktuelnim političkim neistomišljenicima. Evidentno je takođe, da se se u toj raspravi operiše sa izmišljenim i zamišljenim, iskonstruisanom na poiluistinama, neznanju i nekritičkom prihvatanju neistina i poluistina.

Naravno, takav pristup je više predmet razmatranja sociologa, psihologa, a neretko i psihijatara.

Ovo je samo mali uvod da bih preporučio sjajan tekst profesora Branka Milanaovića objavljenog u «Politici» 25. februara ove godine.

“Замишљене прошлости” 

У тој замишљеној и неанализираној прошлости све је скупљено ђутуре, помешано и пројектовано да буде у складу са данашњим веровањем

Много људи измишља своју прошлост. То није баш ретко: почевши од обичних питања о родитељима или прецима, до тога где се живело или ишло у школу, до љубавних афера и новчаних малверзација, прошлост се прекраја, улепшава, измишља. Ово је посебно често у временима политичких преврата када се сви они који су до јуче бранили непоћудни режим одједном претварају у дисиденте, заговорнике демократије. Немам никакве сумње да се то данас догађа у Египту и Тунису. Присталице Мубарака и Бен Алија тврде да су увек били против ових „диктатора”. У новинама, не само египатским и туниским, већ и америчким и енглеским, ови дојучерашњи „државници” сада се рутински називају „тиранима”. (Ја немам никаквих сумњи да су они то и били; једино ме чуди што се тога нико од писаца до пре неколико дана није сетио.)

Тако је било и после пада нацизма и пада комунизма: од милионских партија остало је тек неколико хиљада оних који су отворено признавали да су били чланови. Други нису никада за те партије ни чули; одувек су их одбијали; били унутрашњи дисиденти.

Овакве измишљене прошлости мање су опасне него замишљене прошлости. Јер у измишљеним прошлостима особа јесте свесна да се ради о лажи или бар о модификовању прошлости. У случају замишљених прошлости ситуација је много комплекснија: особа заиста почиње да верује да је прошлост била онаква каква јој се сада чини да је требало да буде. Оно што је започето да би се спољни свет убедио у сопствену врлину и неподмитљивост сада се претворило у самозаваравање. Штавише, граница између онога што се некада заиста мислило и онога што се данас верује да се некада мислило потпуно се истопила. Сва наша садашња веровања пројектована су у прошлост. Прошлост се једино види са данашње тачке гледишта.Тако се ствара нова прошлост.

Пре десетак година, један српски списатељ „лаких романа” тврдио је да изолација Србије у коју је утерао Милошевићев режим није нека нарочита штета. Ето, он је свуда по свету ходао и најбоље му је код куће. Раније када је писао колико му се допадао Њујорк и колико би тамо желео да живи је заборавио. Створио је нову прошлост у којој му је Њујорк одувек био одуран.

Нешто скорије, једна хрватска списатељица „лаких романа” описује живот у СФРЈ. То је земља где ЦК КПЈ (баш тако!) лично именује уреднике политичких гласила, где жене немају парфем нити руж за усне, где се банана једе са све кором, где се дезодоранс купује у комисиону, где се веш стално и увек пере у кадама, а машине за прање не постоје. Прошлост је сада замишљена да би потврдила слику какву западни читалац мора данас да има о комунизму. Штавише, без икаквог отклона или анализе, не постављају се ни питања хронологије, нити сиромаштва (независно од комунизма), нити комунизма као система. Ужас прања рубља у кадама разматра се са тачке гледишта Европе и 21. века, тј. данашњице. А шездесетих година само једна петина италијанских домаћинстава је имала машине за прање рубља и они се, мора бити, тога сећају иако их је комунизам мимоишао. Такође, педесетих година мало ко је у Немачкој јео банане, иако ни Западна Немачка није била комунистичка. Сок од поморанџе био је посластица у Енглеској све до седамдесетих година.

У тој замишљеној и неанализираној прошлости све је скупљено ђутуре, помешано и пројектовано да буде у складу са данашњим веровањем о томе како је то онда морало бити. Тако је и језик којим смо говорили у бившој Југославији и који се, у складу са здравим разумом и лингвистиком, називао српско-хрватским, био у ствари, каже списатељица, различит. Радило се о неколико одвојених језика. Она критикује младе људе у Аустрији који, покушавајући да избегну директан сукоб са вршњацима из других делова бивше Југославије, не желе да их питају да ли говоре српски или хрватски или бошњачки језик. Уместо тога, паметно, користе двосмислени израз „наш језик”. Али, то није у реду, каже нам списатељица „лаких романа”, јер се ради о „различитим језицима”.

И онда сам се сетио — јер ево и ја се сећам, иако верујем да то не замишљам, нити измишљам — да сам негде осамдесетих година добио циркуларно писмо од те исте списатељице. Била је болесна и за операцију јој је било потребно пара те је одлучила да се неким од нас, Југословенима (не ни Србима, ни Хрватима, ни Словенцима итд), који смо живели у иностранству, обрати писмом за помоћ. Ја је нисам познавао, ни тада, ни данас. Претпостављам да сам знао да је она књижевница. И тог писма сам се сетио сада када сам прочитао њену аподиктичну тврдњу да заједничког језика нити имамо, нити смо га имали. И поставио сам себи питање: на коме језику ми је списатељица, тражећи потпору, тада писала? Вероватно на ,,нашем”, на језику који не постоји.

гостујући професор на Ол соулс колеџу, Оксфорд

Бранко Милановић”

Nesumnjivo da je profesor u pravu ali upravo zbog toga se treba zabrinuti dokle ćemo živeti van realnosti, u prošlosti umesto u sadašnjosti i budućnosti. Kada će politička elita konačno smoći snage i političke odgovornosti da se bavi stvarnošću umesto što će podupirati bavljenje proščošću.



Komentari (38)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragan7557 dragan7557 11:26 01.03.2011

Re: varaš se

Dakle što se tiče budućnosti nisi u pravu Ona je poznata jer je rezultat više procesa koji su strogo kontrolisani.

I naravno biće mnogo, mnogo gora od sadašnjosti.

Pozdrav,

cerski
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:34 01.03.2011

Re: varaš se

Dakle što se tiče budućnosti nisi u pravu Ona je poznata jer je rezultat više procesa koji su strogo kontrolisani.

rekao sam da neki prorokuju budućnost gledajući romantično u prošlost.
seceranac seceranac 11:36 01.03.2011

Re: varaš se

dragan7557
Dakle što se tiče budućnosti nisi u pravu Ona je poznata jer je rezultat više procesa koji su strogo kontrolisani.

I naravno biće mnogo, mnogo gora od sadašnjosti.

Pozdrav,

cerski


bice gora pre nego sto postane bolja ali mislim da smo sada na pocetku jednog od onih perioda kada ni planeri vise ne mogu da planiraju, cini mi se da im se stvari otimaju kontroli ... to cesto nije dobro po savremenike ali je po pravilu dobro za buduce generacije
princi princi 11:37 01.03.2011

Re: varaš se

bice gora pre nego sto postane bolja ali mislim da smo sada na pocetku jednog od onih perioda kada ni planeri vise ne mogu da planiraju, cini mi se da im se stvari otimaju kontroli ... to cesto nije dobro po savremenike ali je po pravilu dobro za buduce generacije

Дирљиво и оптимистички, нема шта.
ljuboten ljuboten 09:04 02.03.2011

Re: varaš se

dragan7557
Dakle što se tiče budućnosti nisi u pravu Ona je poznata jer je rezultat više procesa koji su strogo kontrolisani.I naravno biće mnogo, mnogo gora od sadašnjosti.Pozdrav,cerski


Upravo dat je odgovor na Vaše pitanje i čuđenje zašto su ljudi, ta još i najobrazovani, toliko mentalno sputani.
Gopsodin bi da nas ubedi u nešto što njegova duša-svest oseća, pretpostavlja. Gde ćeš veće smetenosti uma.Po toj logici čevečastvo nazaduje, dok svi činioci dokazuju suprotno. Zato ljudi koriste stimulativna i sredstva zavisnosti, od duvana i alkohola do najteže droge: plaše se sadašnjosti, a i budučnosti.Zato ulepšavaju prošlost. Ipak, mali broj ljudi, a njih je sa tokom vremena sve više i više, no mnogo malo u ondosu na veliku većinu, koji za života postanu Bogovi, pa ga ne traže, niti očekuju od Crkve, a još manje od države.
master.dragi master.dragi 11:38 01.03.2011

Proslost

Nesumnjivo da je profesor u pravu ali upravo zbog toga se treba zabrinuti dokle ćemo živeti van realnosti, u prošlosti umesto u sadašnjosti i budućnosti. Kada će politička elita konačno smoći snage i političke odgovornosti da se bavi stvarnošću umesto što će podupirati bavljenje


proslost nas uci kakve greske ne bi trebalo praviti u buducnosti.

za lepu buducnost veoma je vazno dobro poznavati svoju proslost i ne stideti se takve proslosti.

mi imamo veliku i slavnu proslost, moramo biti ponosni na nju, negovati je, stalno izucavati i koristiti saznanja koja nam ona pruza.

samo primitivni narodi nemaju proslost i ne mogu da je izucavaju.
seceranac seceranac 11:41 01.03.2011

Re: Proslost

master.dragi
Nesumnjivo da je profesor u pravu ali upravo zbog toga se treba zabrinuti dokle ćemo živeti van realnosti, u prošlosti umesto u sadašnjosti i budućnosti. Kada će politička elita konačno smoći snage i političke odgovornosti da se bavi stvarnošću umesto što će podupirati bavljenje


proslost nas uci kakve greske ne bi trebalo praviti u buducnosti.

za lepu buducnost veoma je vazno dobro poznavati svoju proslost i ne stideti se takve proslosti.

mi imamo veliku i slavnu proslost, moramo biti ponosni na nju, negovati je, stalno izucavati i koristiti saznanja koja nam ona pruza.

samo primitivni narodi nemaju proslost i ne mogu da je izucavaju.


Jedina stvar koju smo naucili iz istorije je da nista nismo naucili - Hegel
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:52 01.03.2011

Re: Proslost

proslost nas uci kakve greske ne bi trebalo praviti u buducnosti.

bojim se da nije takav pristup prema prošlosti jer se greške izostavljaju.
za lepu buducnost veoma je vazno dobro poznavati svoju proslost i ne stideti se takve proslosti.

tačno, ali i ne smatrati svaku glupost vrlinom.
mi imamo veliku i slavnu proslost, moramo biti ponosni na nju, negovati je, stalno izucavati i koristiti saznanja koja nam ona pruza.

slažem se uz malu napomenu da ima nečega i što nije baš bilo slavno pa to ne bi trebalo ponavljati. Upravo to je ono što kažeš da u vezi grešaka koje ne bi trebalo praviti u budućnosti.
samo primitivni narodi nemaju proslost i ne mogu da je izucavaju.

svi narodi imaju svoju prošlost i tradiciju i ne bih ja olako daovao kvalifikacije ko je primitivan i koliko.Tim pre što svako ceni svoje pa ma kako to nekim drugim izgledalo primitivno, a samo prepotentni tvrde za sebe da su oni i njihova istorija naj.Kao što ne prihvatam da iko kaže da je srpska istorija primitivna tako ne bih ni sebi dozvolio da kvalifikujen istorije drugih. uostalom sve je to zajednička istorija civilizacije.
dragan7557 dragan7557 13:02 01.03.2011

Re: Proslost

Jedina stvar koju smo naucili iz istorije je da nista nismo naucili - Hegel

"Also sprach Zarathustra"

cerski
freehand freehand 15:20 01.03.2011

Re: Proslost

dragan7557
Jedina stvar koju smo naucili iz istorije je da nista nismo naucili - Hegel

"Also sprach Zarathustra"

cerski

Pozdravio te Fridrih Niče.
Ajoj, Serski, što ne gledaš lepo neki rieliti u spokoju i miru, jebote...
Zamisli samo : ti, Miloš i Ekrem, zvezdano nebo i duboke misli!
dragan7557 dragan7557 15:37 01.03.2011

Re: Proslost

Zamisli samo : ti, Miloš i Ekrem, zvezdano nebo i duboke misli!

Pa, ne prija mi da budem stalno s'tobom.

cerski
freehand freehand 16:31 01.03.2011

Re: Proslost

dragan7557
Zamisli samo : ti, Miloš i Ekrem, zvezdano nebo i duboke misli!

Pa, ne prija mi da budem stalno s'tobom.

cerski




Uh...
Ok. Ja umem da priznam kad sam nadmudren i pobeđen.
loader loader 11:41 01.03.2011

Retro-plastelin

Sa stanovišta fenomena da prošlost za nas ne postoji, osim onakva, kakva je u našoj interpretaciji - mogli bismo reći da je najizvodljivija varijanta stvaranje slike o što približnijoj prošlosti. Dakle, ne tačna (jer je zbog izvesnih ljudskih sklonosti neizvodljivo odrediti je), već što približnija prošlost. Tu već na scenu stupaju, pojednostavljeno rečeno, dve grupe ljudi - oni koji prošlost iz bilo kog razloga prilagođavaju i štimuju, i, sa druge strane, ona grupa ljudi koja je sklona da staloženo razmisli, traži činjenice iz prošlih događaja (ako ih ima) i tako formira nešto "pošteniju" sliku prošlosti.
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:53 01.03.2011

Re: Retro-plastelin

loader
Sa stanovišta fenomena da prošlost za nas ne postoji drugačija osim onakva, kakva je u našoj interpretaciji - mogli bismo reći da je najizvodljivija varijanta stvaranje slike o što približnijoj prošlosti. dakle, ne tačna (jer je zbog izvesnih ljudskih sklonosti neizvodljivo odrediti je), već što približnija. Tu već na scenu stupaju, pojednostavljeno rečeno, dve grupe ljudi - oni koji prošlost iz bilo kog razlogfa prilagođavaju i štimuju, i, sa druge strane, one grupe ljudi koja je sklona da staloženo razmisli, traži činjenice iz prošlih događaja (ako ih ima) i tako formira nešto "pošteniju" sliku prošlosti.

Slažem se.
mikimedic mikimedic 12:18 01.03.2011

Re: Retro-plastelin

Sa stanovišta fenomena da prošlost za nas ne postoji drugačija osim onakva, kakva je u našoj interpretaciji - mogli bismo reći da je najizvodljivija varijanta stvaranje slike o što približnijoj prošlosti. dakle, ne tačna (jer je zbog izvesnih ljudskih sklonosti neizvodljivo odrediti je), već što približnija. Tu već na scenu stupaju, pojednostavljeno rečeno, dve grupe ljudi - oni koji prošlost iz bilo kog razlogfa prilagođavaju i štimuju, i, sa druge strane, one grupe ljudi koja je sklona da staloženo razmisli, traži činjenice iz prošlih događaja (ako ih ima) i tako formira nešto "pošteniju" sliku prošlosti.


ja se ne slazem.

jer fenomen da proslost za nas ne postoji nije nista drugaciji od saznanja da fenomen proslosti postoji u nasoj interpretaciji, i da je to upravo najizvodljivija varijanta stvaranja slike o nasoj sopstvenoj fenomenalnoj proslosti koju smo sami kreirali bas da bi o tom fenomenu mogli da raspravljamo u odgovorima na ovakve komentare. i tacno je da postoje razlicite grupe koje fenomenalno razlicito dozivljavaju razlicite fenomene i proslosti i buducnosti.

moj jedini zakljucak, ipak (iako se ne slazem), da je loaderov komentar po obicaju fenomen(alan).

dragan7557 dragan7557 12:46 01.03.2011

Re: netačno

Sa stanovišta fenomena da prošlost za nas ne postoji,

Jedo je sigurno, da su vam nepoznati radovi (na ovom polju):

Jaspers K.(1923) Allgemeine Psychopathologie.

Minkowski E.
(1933) Le Temps Vécu - Études Phénoménologiques et Psychopathologiques.

I da citiram Sanig-u (Saniga M.)

If you lookid back into the past, you saw eons, if you looked forward into the future there were eons stretching into eternity and[b] this eternity was contained in the point of the present.

One was situated in a state of being in which the "will-be" and the "vanishing" were already included, and this "being" was my consciousness. It contained it all....

Tu već na scenu stupaju, pojednostavljeno rečeno, dve grupe ljudi - oni koji prošlost iz bilo kog razloga prilagođavaju i štimuju, i, sa druge strane, ona grupa ljudi koja je sklona da staloženo razmisli, traži činjenice iz prošlih događaja (ako ih ima) i tako formira nešto "pošteniju" sliku prošlosti.

Naravno obe grupe bombarduju građane sa ispravnošću svo stava/ova, kako isti ne bi imali vremena da razmišljaju o sadašnjosti koja je uvek najgora od dve alternative: prošlosti i budućnosti.

cerski

dragan7557 dragan7557 12:49 01.03.2011

Re: netačno

dragan7557
Sa stanovišta fenomena da prošlost za nas ne postoji,

Jedo je sigurno, da su vam nepoznati radovi (na ovom polju):

Jaspers K.(1923) Allgemeine Psychopathologie.

Minkowski E.
(1933) Le Temps Vécu - Études Phénoménologiques et Psychopathologiques.

I da citiram Sanig-u (Saniga M.)

If you lookid back into the past, you saw eons, if you looked forward into the future there were eons stretching into eternity and this eternity was contained in the point of the present.

One was situated in a state of being in which the "will-be" and the "vanishing" were already included, and this "being" was my consciousness. It contained it all....
[u][/u]
Tu već na scenu stupaju, pojednostavljeno rečeno, dve grupe ljudi - oni koji prošlost iz bilo kog razloga prilagođavaju i štimuju, i, sa druge strane, ona grupa ljudi koja je sklona da staloženo razmisli, traži činjenice iz prošlih događaja (ako ih ima) i tako formira nešto "pošteniju" sliku prošlosti.

Naravno obe grupe bombarduju građane sa ispravnošću svo stava/ova, kako isti ne bi imali vremena da razmišljaju o sadašnjosti koja je uvek najgora od dve alternative: prošlosti i budućnosti.

cerski


loader loader 03:33 02.03.2011

Re: Retro-plastelin


Sa stanovišta fenomena da prošlost za nas ne postoji,
.........
Jedno je sigurno, da su vam nepoznati radovi ....

Kako lepo izvukoste deo rečenice iz konteksta, pa se raspisaste o onome što je vaša verzija.

Zamislite.. Kad vi ovako baratate s nečim što je tu (moj komentar), sasvim proverljivo i kao događaj evidentno, i maltene se dešava u sadašnjem vremenu - zamislite kakva je tek praksa jedne takve naravi kad je po sredi neproverljiva prošlost! Eto, na svom primeru možete najbolje da razumete zašto je jedno od shvatanja prošlosti i to da je ona upravo ono što je zapravo naša interpretacija prošlosti :)
dragan7557 dragan7557 11:36 02.03.2011

Re: odgovor

Eto, na svom primeru možete najbolje da razumete zašto je jedno od shvatanja prošlosti i to da je ona upravo ono što je zapravo naša interpretacija prošlosti :)

Dragi moj,

vi imate jedan ozbiljan problem: ne čitata / ne razumete napisano.

Citirao sam Sanig-u (jednog od najprominentnijih istraživača fenomena vreme) i mada jasno stoji:

One was situated in a state of being in which the "will-be" and the "vanishing" were already included, and this "being" was my consciousness. It contained it all....

da je prošlost i budućnost (sadašnjost je isključena upotrebom formulacije "state of being" a ne uobičajenom "now" (present time)) ipak niste u stanju da shvatite.

Ipak nije vam zameriti jer je pitanje Vremena (a samm tim i stanje koje zovemo sadašnjost) veoma kompleksno, dok oba tehnike (Teorija Relativiteta-Einstein, i Teorija Relativiteta - Euklid), kao i obe "Specijale" spomenutih teorija nisu pogodne za istraživanje fenomena.

U odgovoru nema ništa lično kao što vi nažalost shvatate.
Uzgred prošlost nije stvar "naših interpretacija" (upotrebljen izraz "naša interpretacija" već je nešto sasvim drugo, a zbog čega Saniga i upotrebljava formulaciju "state of being."

Spekulacija ovde nije dozvoljena u vidu "naše" i/ili "tuđe" interpretacije jer se radi o stanju (state of being, which state of consciousness includes it all and)....

It contained it all....


Domaćine izvini na trolu.

cerski
loader loader 19:49 02.03.2011

Re: odgovor

Ipak nije vam zameriti jer je pitanje Vremena (a samm tim i stanje koje zovemo sadašnjost) veoma kompleksno, ...

Možete slobodno i da zamerite ako baš hoćete. A možete i da ne zamerite, ako nećete. Svejedno. Samo sam vam rekao da ste nešto izvukli iz konteksta, pa... Važno je da ste sebi napravili temu i da možete sa sobom slatko da se ispričate :) .. Želim vam puno uspeha u tom dijalogu.

Da, slažem se, kompleksno je pitanje vremena.

Inače, pitanje vremena je, ipak, za čitavu jednu ravan ispod nečega što ljudska rasa poseduje kao svojstvo, i kao moć uvida. Ali, to bi sad već bio ozbiljan troll :)
Pozdrav

master.dragi master.dragi 11:59 01.03.2011

Kommunistischen Propaganda

Нешто скорије, једна хрватска списатељица „лаких романа” описује живот у СФРЈ. То је земља где ЦК КПЈ (баш тако!) лично именује уреднике политичких гласила, где жене немају парфем нити руж за усне, где се банана једе са све кором, где се дезодоранс купује у комисиону, где се веш стално и увек пере у кадама, а машине за прање не постоје. Прошлост је сада замишљена да би потврдила слику какву западни читалац мора данас да има о комунизму.

karagaca, pricajte nam jos o komunizmu, ovo zvuci veoma privlacno
da li je komunizam nastupio pre ili posle kamenog doba, ili su samo predstavnici naroda bili pecinski ljudi
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:08 01.03.2011

Re: Kommunistischen Propaganda

master.dragi
Нешто скорије, једна хрватска списатељица „лаких романа” описује живот у СФРЈ. То је земља где ЦК КПЈ (баш тако!) лично именује уреднике политичких гласила, где жене немају парфем нити руж за усне, где се банана једе са све кором, где се дезодоранс купује у комисиону, где се веш стално и увек пере у кадама, а машине за прање не постоје. Прошлост је сада замишљена да би потврдила слику какву западни читалац мора данас да има о комунизму.

karagaca, pricajte nam jos o komunizmu, ovo zvuci veoma privlacno
da li je komunizam nastupio pre ili posle kamenog doba, ili su samo predstavnici naroda bili pecinski ljudi

U prvoj rečenici sam rekao da ovo nije rasprava o komunizmu i nemojte da trolujete. Ako vas ta tema interesuje vi otvorite novi blog.
Nije mi namera da pričam o komunizmu ni da komentarišem nepristojne opaske i nisam vam ja kriv što ste pogrešno shvatili to što ste citirali.
master.dragi master.dragi 12:11 01.03.2011

Re: Kommunistischen Propaganda

U prvoj rečenici sam rekao da ovo nije rasprava o komunizmu i nemojte da trolujete. Ako vas ta tema interesuje vi otvorite novi blog.
Nije mi namera da pričam o komunizmu ni da komentarišem nepristojne opaske i nisam vam ja kriv što ste pogrešno shvatili to što ste citirali.

izvinjavam se, pogresno sam razumeo, komunizam je i deo nase proslosti, doduse onaj deo kojeg se, kao narod, stidimo...
ipak, cak je i iz sramnih delova proslosti moguce izvuci pouke za buducnost.
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:21 01.03.2011

Re: Kommunistischen Propaganda

komunizam je i deo nase proslosti, doduse onaj deo kojeg se, kao narod, stidimo...

ako ste uradili nešto ružno i treba da se stidite i treba svako pojedinačno da se stidi za loše urađeno u prošlopsti bez obzira o kom periodu se radi ali nemojte generalizovati jer niti ste vi narod niti je narod vi. Uvažavajte i različite percepcije, ali ako ste mogli da raspoznate, tema je o tome upravo kako ko izmišlja i zamišlja svoju prošlost pa nemojte da se sami upecate u te zamke.Inače, da su svi oni koji danas pričaju da su antikomunisti to zaista i bili verovatno taj sistem ne bi ni mogao da bide uveden, da su svi oni koji se busaju da su kao bili protiv Miloševića on verovatno ne bi toliko bio na vlasti, da su svi koji se busaju toliko moralni i časni borci protiv kriminala i korupcije toga verovatno ne bi bilo toliko. Da su svi ljudi moralni i časni kako pričaju ne bi nam se događale tako ružne stvari ni u prošlosti ni u sadašnjosti. Problem je što ljudi vole da lažu i sebe i druge, a skloni su da uvek drugima, nikada sebi dele lekcije.
master.dragi master.dragi 12:27 01.03.2011

Re: Kommunistischen Propaganda

Problem je što ljudi vole da lažu i sebe i druge, a skloni su da uvek drugima, nikada sebi dele lekcije.

sasvim ste u pravu, neki cak i blogove pisu o tome...
dragan7557 dragan7557 13:16 01.03.2011

Re: Kommunistischen Propaganda

master.dragi
U prvoj rečenici sam rekao da ovo nije rasprava o komunizmu i nemojte da trolujete. Ako vas ta tema interesuje vi otvorite novi blog.
Nije mi namera da pričam o komunizmu ni da komentarišem nepristojne opaske i nisam vam ja kriv što ste pogrešno shvatili to što ste citirali.

izvinjavam se, pogresno sam razumeo, komunizam je i deo nase proslosti, doduse onaj deo kojeg se, kao narod, stidimo...
ipak, cak je i iz sramnih delova proslosti moguce izvuci pouke za buducnost.

Naravno Kinezi vrše masovno samoubijanje vas celi dan, zbog Komunizma, osećanje srama im nije pomoglo pa su prešli na radikalnije mere.

Za koji dan će ih nestati, a mi
a koji ste to vi?

smo se na vreme zastideli i još uvek nas je sramota, al' smo izbegli najgore.

Naravno svetla prošlost, koje se ne stidimo je da smo vekovima guslali o Svetlom, Čestitom itd. Caru u Stambolu, koji je čak i našeg Kraljevića Marka posinio, a ovaj njega poočimio i obraćao se Caru roditelju.

Pomalo liči na štokholmski sindrom al' jebiga....

cerski
ljuboten ljuboten 17:28 02.03.2011

Re: Kommunistischen Propaganda

U prvoj rečenici sam rekao da ovo nije rasprava o komunizmu i nemojte da trolujete. Ako vas ta tema interesuje vi otvorite novi blog.
Nije mi namera da pričam o komunizmu ni da komentarišem nepristojne opaske i nisam vam ja kriv što ste pogrešno shvatili to što ste citirali.


"Oprosti im Bože ne znaju šta govore." Oprosti im Milane, mnogi ne znaju šta govore, jer ne znaju da misle.
expolicajac expolicajac 12:06 01.03.2011

Poruka

Posle skromnog iskustva koje sam stekao kroz život, nedovoljne edukacije i uz božiju pomoć sačuvane lude glave mogu o prošlosti, sadašnjosti i budućnosti da izjavim samo sledeće:

blekburn blekburn 12:41 01.03.2011

Srbija u gradacijama...

Srpska prošlost je uvek bila lažna, mitska i izmišljena.
Srpska trenutna realnost je stvarna na našu nesreću i sasvim zaslužena.
Srpska budućnost ne postoji, nema je, nikome ne treba, i to je jedino izvesno kod nas.
master.dragi master.dragi 12:47 01.03.2011

Re: Srbija u gradacijama...

i to je jedino izvesno kod nas

a koji ste to vi?
blekburn blekburn 13:30 01.03.2011

Re: Srbija u gradacijama...

master.dragi
i to je jedino izvesno kod nas

a koji ste to vi?


To si čak i ti, ali šta vredi kad ti ne znaš ko si ?
alselone alselone 13:38 01.03.2011

Re: Srbija u gradacijama...

blekburn

To si čak i ti, ali šta vredi kad ti ne znaš ko si ?


i posle kazu - droga je dosadna.
koksy koksy 14:08 01.03.2011

Re: Srbija u gradacijama...

alselone
blekburn

To si čak i ti, ali šta vredi kad ti ne znaš ko si ?


i posle kazu - droga je dosadna.


Baš.
freehand freehand 15:28 01.03.2011

Re: Srbija u gradacijama...

alselone
blekburn

To si čak i ti, ali šta vredi kad ti ne znaš ko si ?


i posle kazu - droga je dosadna.

Neki su se ovde menjali za lekiče.
alselone alselone 13:11 01.03.2011

Buducnost

fantomatsicna fantomatsicna 00:28 02.03.2011

Sve u svemu

Previse izgubljenih generacija..
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 06:45 02.03.2011

Izmišljaji, zamišljaji, umišljaji...

prof. Branko Milanović:
Пре десетак година, један српски списатељ „лаких романа”...
Нешто скорије, једна хрватска списатељица „лаких романа” описује живот у СФРЈ


Moram da stanem u odbranu pisaca i spisateljica "lakih" i svih drugih romana.

Naime, svi oni, po opisu svoje delatnosti, imaju pravo da "izmišljaju", a i da "zamišljaju" sve i svašta, pa i prošlost. Znam jednog koji je izmišljao i objavljivao enciklopedije sa nepostojećim državama i kontinentima, objavljivao kritike na nenapisane knjige, čitao u nepostojećim bibliotekama i još mnogo, mnogo toga.

Daleko je gore, i po sve nas opasnije, kada istoričari i političari "izmišljaju" i "zamišljaju" prošlost.

Usudio bih se da dopuniim cenjenog profesora Milanovića sa još cenjenijeg Oksforda i dodam da mnogi naši političari, posebno dok su na vlasti, ne samo da "zamišljaju" prošlost, već "izmišljaju" i "zamišljaju" sadašnjost.

Posebno je interesanto da je ta njihova "izmišljena" ili "zamišljena" sadašnjost uvek bitno različita od sadašnjosti koju svi mi ostali živimo.

Mnogi od tih političara u svom "zamišljanju" i "izmišljanju" prevazišli su i izvesnog Borhesa, pisca sa početka mog komentara, inače najvećeg majstora "umišljaja", odnosno maštarija.
Out of Beirut Out of Beirut 21:07 02.03.2011

Re: Izmišljaji, zamišljaji, umišljaji...

Moram da stanem u odbranu pisaca i spisateljica "lakih" i svih drugih romana.
Naime, svi oni, po opisu svoje delatnosti, imaju pravo da "izmišljaju", a i da "zamišljaju" sve i svašta, pa i prošlost.


Ma, ne radi se o izmisljanju u romanima vec u ovoj knjizi.

Usudio bih se da dopuniim cenjenog profesora Milanovića sa još cenjenijeg Oksforda


On zivi u Americi, u Oksford dolazi kao gost.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana