Gost autor

Sramna praksa podizanja spomenika

krkar RSS / 04.03.2011. u 13:08

Gost autor: Eli Lacrosse

Nedavno se u Kragujevcu dogodilo nešto što bi u gotovo svakom evropskom gradu bilo okarakterisano kao vandalizam neviđenih razmera – nestao je spomenik! Radi se o bronzanom poprsju Vuka Karadžića iz 1964. godine, radu vajara Dragana Panića, jednog od ne baš brojnih Srba koji su obrazovanje sticali na École nationale supérieure des Beaux-Arts u Parizu.


U gradu u kojem se uveliko raspravlja o Lokalnom planu razvoja kulture, u kojem ne postoji bioskop, ali postoji muzej koji radi od 8 do 15 (od 8 ujutro do 3 popodne, k’o sav normalan svet, ko će uveče u muzej???), to je prošlo jedva primećeno. Oglasio se Slobodan Pavićević, član Komisije za zaštitu spomenika, i to je lokalni internet medij preneo u vesti Sramna praksa uništavanja spomenika. Ovaj tekst je reakcija na tu vest. Evo nekih delova vesti:

„Kragujevac ima dugu i sramnu istoriju skrnavljenja spomenika, a uzroci tog vandalskog ponašanja bili su kako ideološkog, tako i socijalnog karaktera – rekao je član Komisije za zaštitu spomenika Slobodan Pavićević, na današnjoj konferenciji za novinare.

On smatra da je najnovija krađa bisti, najverovatnije, delo gladnih ustiju i da nema političke pozadine, ali da to svakako ne umanjuje krivicu svih ustanova nadležnih za zaštitu i čuvanje javnih spomenika.

Pavićević podseća na sramni bilans uništavanja spomenika kulture na teritoriji grada. […]”


Kakva mlaka reakcija! Ali, kada bi ta reakcija bila najgora stvar, stvari ne bi čak ni stajale toliko loše. Pored „sramne prakse uništavanja spomenika”, u Kragujevcu postoji još sramnija praksa podizanja spomenika. A zbog te prakse nije se oglasio ni jedan predsednik ili član, ni jedna komisija, ni jedno udruženje (umeju oni, ali njihov pogled ne seže izvan Beograda), ni jedna ustanova kulture (Ministarstvo, možda? Ne, oni su partijski drugovi.)…
Pisao je puno puta o tome, baš na ovom blogu, naš Cole. Kao njegov gost oglašavala se sjajna i neumorna Lela Vujošević. Pisao je, na svoj, specifičan način i AleXandar Lambros… Ostali su to usamljeni glasovi kojima se, anonimno, na ovaj način pridružujem.

Kragujevac ima kratku i sramnu istoriju skrnavljenja grada podizanjem spomenika, a uzroci tog vandalskog ponašanja su kako bahatost vlastodržaca tako i njihovo nepoznavanje istorije i istorije umetnosti, zaslepljnost vlačću i „novokomponovanim veroljubljem” ali i, primetio je poodavno neko, „evroljubljem”…
Ja smatram da je najnoviji atak na kulturu, zdrav razum i novčanike Kragujevčana, najverovatnije delo pomućene svesti, ali i da ima političku pozadinu, što svakako ne umanjuje krivicu svih onih koji se od postupka lokalnog kalifa nevešto ograđuju.

Podsećam na sramni bilans podizanja spomenika sopstvenoj bahatosti, neukosti i neukusu na teritoriji grada. Malo je poznat podatak da skrnavljenje grada neadekvatnim „aktinostima u vezi sa spomenicima” počelo odmah po okončanju Drugog svetskog rata, kada je figuri sa Spomenika palim šumadijskim ratnicima, veoma značajnom ranom radu vajara Antuna Augustinčića, odsečena ruka koja je držala krunu i zamenjena rukom koja drži venac.

Novija istorija uništavanja grada još je poraznija. Spomenik kralju Aleksandru Karađorđeviću, rad vajara Zorana Ilića, ispred prelepe zgrade poznate kao Sokolana u naselju Stara radnička kolonija, svečano je, 1999. godine, otkrio gradonačelnik Veroljub Stevanović. Bolje da nije. Pretpostavljate da konkursa nije bilo. Bio je to mali posao, pa ga je Ilić odradio „onako, drugarski”.Al.jpg

Zatim je, tokom „gradonačelnikovanja” gospodina Stevanovića, odbačena odluka stručne komisije, koja je od predloga pristiglih na konkurs za spomenik Kragujevčanima – žrtvama ratova na prostoru bivše Jugoslavije devedesetih, odabrala rad vajara Dragana Đorđevića, da bude realizovan. Gradonačelnik je (sam, ili uz nečiju pomoć, pitanje je) odabrao rad vajara Zorana Ilića, rad koji je sam autor nazvao „buzdovan”. AleXandar Lambros ga naziva „spomenik lizalici”. Kragujevac je, podizanjem tog spomenika zauzeo značajno mesto na svetskoj mapi gluposti.

Buzdovan.jpg

 

Nakon toga se, bez konkursa, pošto je vlastodržac verovatno zaključio da stručne „stručne komisije” samo ometaju sprovođenje njegovih zamisli i guše kreativnost Zorana Ilića, pojavio Spomenik Jovanu Ristiću, među Kragujevčanima poznat i kao Johnnie Walker. Autor je, pogađate, Zoran Ilić.

Jo.jpg

A onda je usledio ultimativni poduhvat! Vrhunac besmislenosti, bahatosti, tvrdoglavosti, neukusa. Nisu pomogla ni analitična objašnjenja, ni ankete u kojima se većina izjašnjavala u skladu sa zdravim razumom, ni internet akcije poput: „NEĆU TREĆI VERKOV KRST, HOĆU BIOSKOP!!!!” i „Kragujevac ≠ Krstojevac”. Krst, delo Zorana Ilića, uz pisano obrazloženje, nikao je, na sramotu i Kragujevčana, i svakoga onog ko je ikada ušao u bilo koji muzej, a da na to nije bio primoran (predsednica / recenzentkinja se ne računa, ona je morala).
Predsednik Skupštine Grada Kragujevca i narodni poslanik Saša Milenić se zapitao: „Zašto krst?”, i obrazložio njegovo postojanje s filosofsko-simbolističko-humanističko-civilizacijske tačke gledišta: „Zato što smo uvereni da je to poznatiji, prostraniji, univerzalniji, dobrohotniji, razumljiviji, čovekoljubiviji simbol, od svih poznatih simbola naše civilizacije.”
Gradonačelnik je izabrao religijsko-simbolističko-etimološko-istorijski pristup: „Dakle, ovaj grad koji je bio dolina gladi, počeo je da živi. Simbolično je na krstu. U pozitivnom smislu. U svakom smislu je krst život. A vaskrsenje, i simbolično kad tumačite i tu reč, trebalo bi da znači vaskrsenje svega, i morala, i života, i vaskrsenje onog pozitivnog što je jedno vreme nedostajalo i ovom narodu, i ovom gradu, i ovoj regiji.”

Sve vreme se insistiralo na priči o ceni „Đurđevdanskog krsta”, o tome da li postoji nešto preče…Takva argumentacija je lažna, irelevantna, navođenje na stranputicu… „Zadužbina” gradonačelnika, filosofa i vajara, je odraz istorijskog i kulturnog i estetskog sunovrata, i nesreća je što postoji. Nesreća ne bi bila ništa manja i da krst jači od zakona donosi prihode.
Filosof Milenić je za medije, na pitanje o svome stavu prema činjenici da je javno mnjenje Kragujevca protiv podizanja krsta izjavio: „Jedino relevantan podatak je popis, na kome se 96 odsto građana izjasnilo kao hrišćani pravoslavne veroispovesti.” Očigledno da je sebi dao za pravo, barem posredno, da izopšti iz Srpske Pravoslavne Crkve one koji su protiv podizanja krsta od 18 metara. Da li je Patrijarh Irinej svojim učešćem u degradaciji kulture Kragujevca Mileniću dao za pravo? Svejedno, hvala im obojici.

Pronašao sam jedan davni komentar na vest na ovome sajtu: „[…] Mali diktator radi što poželi, uz pomoć malog filozofa koji to nemušto pokušava da opravda (a ni sam u to ne veruje) i malog ‘vajara’ zbog čije bi diplome FLU u Beogradu trebalo da se bar oglasi (a i da se nekako zakonom reši oduzimanje diplome, recimo inžinjeru građevine čijih bi se nekoliko zgrada srušilo, ili veterinaru koji bi izazvao nekoliko pomora životinja nestručnim lečenjem…).[…]”.

Krs.jpg

Gospodin Pavićević, član Komisije za zaštitu spomenika, je istakao da bi spomenici trebalo da budu pod stalnim video nadzorom i apelovao na medije i profesore u školama da mladima približe ličnosti iz istorije, kako bi se ubuduće promenio odnos Kragujevčana prema kulturnoj zaostavštini.
– Ljudi koji ne poznaju svoj grad ne mogu ga ni voleti – rekao je Pavićević.

Ljudi koji kulturno nasleđe svoga grada degradiraju svrstavajući u njega mizernosti poput buzdovana i krsta, ne mogu očekivati da mladi, barem ne lako, izgrade odnos prema kulturnoj zaostavštini. A dok tog odnosa nema, lepo je primetio Pavićević, nestajaće ono što kulturna zaostavština uistinu jeste. I nastajaće, dodaću ja, ono što je zaostavština vlastodržačke samovolje, bahatosti, neznanja, neobrazovanja, neukusa…


P. S. Umetnik je izuzetno kreativan kada je reč o ostavljanju svoga, vrlo specifičnog potpisa. Ne bi bilo u redu da iko ko je čita o sramnoj praksi podizanja spomenika u Kragujevcu, ostane uskraćen i za taj detalj.

Potpisi.jpg

 



Komentari (124)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

eli.lacrosse eli.lacrosse 13:11 04.03.2011

Duh grada



krkar krkar 13:33 04.03.2011

Re: Duh grada


Sad još jedan mali konclogor...
predatortz predatortz 13:38 04.03.2011

Re: Duh grada

Ne bih ja olako osuđivao gospodina sa slike.
On je životom platio spašavanje ko zna koliko života.

Pokoljenja djela sude, što je čije daju svjema
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:58 04.03.2011

Re: Duh grada

Ne bih ja olako osuđivao gospodina sa slike.
On je životom platio spašavanje ko zna koliko života.


Sto za jednog? V/3?
Đaci te gimnazije su streljani za njegovog vakta.

predatortz predatortz 14:02 04.03.2011

Re: Duh grada

Jelica Greganović
Ne bih ja olako osuđivao gospodina sa slike.
On je životom platio spašavanje ko zna koliko života.


Sto za jednog?
Đaci te gimnazije su streljani za njegovog vakta.


Koliko je mogao da utiče na to?
I da te pitam nešto:

Okupator u tvojoj zemlji nametne pravilo sto za jednog. Ne možeš da mu se suprotstaviš, jači je.

Ja dođem u tvoje selo i ubijem okupatorskog tećepozivca. Ode sva tvoja rodbina, jer selo ima 200-300 duša.

Šta sam ja heroj ili zločinac?

Mislim, u tvojim očima... Mani režimske istorijske čitanke.
zilikaka zilikaka 14:04 04.03.2011

Re: Duh grada

krkar
Sad još jedan mali konclogor...

Al onako domaćinski, porodična atmosfera i to...
antioksidant antioksidant 14:05 04.03.2011

Re: Duh grada

Okupator u tvojoj zemlji nametne pravilo sto za jednog. Ne možeš da mu se suprotstaviš, jači je.

Ja dođem u tvoje selo i ubijem okupatorskog tećepozivca. Ode sva tvoja rodbina, jer selo ima 200-300 duša.

чини ми се да сада причамо о кмету села који је окупаторима помагао да одаберу и прикупе 200-300 душа

лепо је недића глумио бата стојковић и истина је да је недић мрзео комунисте али није неки лик којим се треба поносити
predatortz predatortz 14:07 04.03.2011

Re: Duh grada

чини ми се да сада причамо о кмету села који је окупаторима помагао да одаберу и прикупе 200-300 душа


Da, to stoji... Ali, i dalje ostaju ubice trećepozivaca...
krkar krkar 14:09 04.03.2011

Re: Duh grada

Al onako domaćinski, porodična atmosfera i to...


I pokretne dušegupke na kamionima, k'o za vakta srBskog patriJote Milana Nedića.
zilikaka zilikaka 14:14 04.03.2011

Re: Duh grada

Jelica Greganović
Ne bih ja olako osuđivao gospodina sa slike.On je životom platio spašavanje ko zna koliko života.Sto za jednog? V/3?Đaci te gimnazije su streljani za njegovog vakta.

A on bio đak TE gimnazije.
...baš ih je zadužio da mu kače sliku.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:18 04.03.2011

Re: Duh grada

Okupator u tvojoj zemlji nametne pravilo sto za jednog. Ne možeš da mu se suprotstaviš, jači je.

A pošto ne možeš da ga pobediš, ti mu se priključiš i služiš mu, iako mu je jedna tačka programa i istrebljivanje tvog rođenog naroda? Taj rad?

Ja dođem u tvoje selo i ubijem okupatorskog tećepozivca. Ode sva tvoja rodbina, jer selo ima 200-300 duša.

Šta sam ja heroj ili zločinac?

Što se mene tiče budala i zločinac.
Ali ima i nastavak:
Onda spasiočev oficir iz susednog sela pokupi decu iz tog, sopstvenog sela i odvede ih navodno da istovaruju nemačke vozove u Kg. I tamo ih zajedno sa đacima streljaju.
A taj isti oficir je pre rata osnovao prvu KP ćeliju u tom selu.

чини ми се да сада причамо о кмету села који је окупаторима помагао да одаберу и прикупе 200-300 душа

Ne, mislim da pričamo o partizanskoj zasedi koja je svojim napadom izazvala streljanje u Kg.

Al to sve neće Nediću ruke izdajničke oprati.

predatortz predatortz 14:24 04.03.2011

Re: Duh grada

A pošto ne možeš da ga pobediš, ti mu se priključiš i služiš mu, iako mu je jedna tačka programa i istrebljivanje tvog rođenog naroda? Taj rad?


Da umanjiš štetu.

Onda spasiočev oficir iz susednog sela pokupi decu iz tog, sopstvenog sela i odvede ih navodno da istovaruju nemačke vozove u Kg. I tamo ih zajedno sa đacima streljaju.
A taj isti oficir je pre rata osnovao prvu KP ćeliju u tom selu.


Komunista k'o komunista. Šta da ti kažem...
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:33 04.03.2011

Re: Duh grada

Da umanjiš štetu.

Od takvog umanjivanja, tj. branjenja može da se crkne.

Komunista k'o komunista. Šta da ti kažem...

Ne, nego ekstremista ko ekstremista. Komunista o kom pričamo je bio Nedićev oficir.
NNN NNN 16:48 04.03.2011

Re: Duh grada

Slika Milana Nedića, predsednika Srpske vlade za vreme nacističke okupacije u Drugom svetskom ratu, izložena je u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji
U duhu podizanja spomenika:
možda bi mogli ovome da podignu jedan u Šumaricama
(bilo bi još efektnije)

rade.radumilo rade.radumilo 22:24 04.03.2011

Re: Duh grada

A jel ga neko tuk'o po ušima da sarađuje? Jel se bar pokupio iz kancelarije, kada već nije uzeo pušku?
Nemci su u Poljskoj morali da postave svoje ljude (Nemce) na sve pozicije od lokalnih mesnih zajednica do državnog aparata, jer niko, ali niko nije hteo da se prihvati...
Ovde nisu imali tih problema...
A što se tiče toga da je zločinac onaj ko "isprovocira" naciste da za odmazdu strelja civile, sramota je za ljudski rod da neko i postavi takvo pitanje.
Mora da su Jevreji žestoko isprovocirali naciste svojim nedelima...
rade.radumilo rade.radumilo 22:28 04.03.2011

Re: Duh grada

Ah da uzgred, akcija u kojoj su poginuli vojnici Vermahta, zbog kojih je posle i izvršena odmazda je bila jedna od zajedničkih akcija partizana i četnika (dok je takvih akcija bilo s početka rata).
mrdax mrdax 13:42 04.03.2011

Daj Krkar

ne zajebavaj

Sta fali ?



margos margos 14:00 04.03.2011

Bez komentara

antioksidant antioksidant 14:02 04.03.2011

Re: Bez komentara

само примена правила - пиши као што говориш
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:02 04.03.2011

Re: Bez komentara



само примена правила - пиши као што говориш

Da znaš...u okolini Kragujevca niko ne izgovara j, bukvalno se kaže Kraguevac, naglasak na u.
kick68 kick68 03:27 05.03.2011

Re: Bez komentara /Srbia

do Tokia?
kakapo kakapo 14:35 04.03.2011

Poklonu se u zube ne gleda

"Kakva mlaka reakcija! Ali, kada bi ta reakcija bila najgora stvar, stvari ne bi čak ni stajale toliko loše. Pored „sramne prakse uništavanja spomenika”, u Kragujevcu postoji još sramnija praksa podizanja spomenika. A zbog te prakse nije se oglasio ni jedan predsednik ili član, ni jedna komisija, ni jedno udruženje"

Pa nije ni u Beogradu mnogo bolje. Veliko zlo je kada neki uticajni darodavci, pogotovo iz prijateljskih zemalja, odluče da nam poklone spomenik. Onda tu nema šta da se ko pita. Samo da se svečano otkriva. Na šta liče Ćirilo i Metodije u parku kod Vuka (bilzu, takođe poklonjenog, patuljastog Puškina)? Sveti Sava, ruski dar, kod istoimene crkve (zvane Hram), barem ima sve delove tela na mestu (za razliku od gorepomenutih svetitelja) iako je blagi užas kao skulptura. O domaćim dometima kao što je Tesla na aerodromu da i ne pričam. Mogu misliti na šta će ličiti novi spomenici na Tašmajdanu. Moram priznati da mi je žao što Beograd nije imao sluha (ili novca) da kupi neku od Džamonjinih velikih skulptura koje su onomad bile izložene u Knez Mihailovoj. Za skulpture u slobodnom prostoru naših dobrih vajara, grad takođe nema para; uvek je potrebnije platiti neki novogodišnji koncert...
eli.lacrosse eli.lacrosse 15:32 04.03.2011

Re: Poklonu se u zube ne gleda

Pa nije ni u Beogradu mnogo bolje.

Slažem se, ali reaguje ULUS, ULUPUDS, AICA… U slučaju Kragujevca – samo pojedinci.

Veliko zlo je kada neki uticajni darodavci, pogotovo iz prijateljskih zemalja, odluče da nam poklone spomenik.

Ali i potpuno različit slučaj od ovoga o kojem pišem. Veće je zlo kada su "darodavci" naši – dimenzije su veće, kriterijumi ne postoje…
Sveti Sava, ruski dar, je nešto što se ni po kojem kriterijumu ne može uporediti sa buzdovanom ili krstom. Ne kažem da je to neki izuzetan rad, ali mu se elementarna pismenost ne može sporiti.

Sve je utoliko gore kada se vidi kakve izuzethe javne spomenike Kragujevac ima i koji su ih umetnici izradili (Antun Augustinčić, Vojin Bakić, Ante Gržetić, Miodtag Živković, Matija Vuković, Oto Logo, Koka Janković, Aleksandar Zarin, Dragan Panić…).
kakapo kakapo 15:51 04.03.2011

Re: Poklonu se u zube ne gleda

Ali i potpuno različit slučaj od ovoga o kojem pišem. Veće je zlo kada su "darodavci" naši – dimenzije su veće, kriterijumi ne postoje…

Potpuno se slažem.
Za promenu bi mogli da angažuju, recimo ovog.
eli.lacrosse eli.lacrosse 15:54 04.03.2011

Re: Poklonu se u zube ne gleda

Za promenu bi mogli da angažuju, recimo ovog.



Ili ovog.
expolicajac expolicajac 14:45 04.03.2011

Mali narod

Mali diktator radi što poželi, uz pomoć malog filozofa koji to nemušto pokušava da opravda (a ni sam u to ne veruje) i malog ‘vajara’ zbog čije bi diplome FLU u Beogradu trebalo da se bar oglasi

Mali diktator,mali filozof,mali vajar- Conditio sine qua non - Mali narod
antioksidant antioksidant 14:48 04.03.2011

Re: Mali narod

expolicajac
Mali diktator radi što poželi, uz pomoć malog filozofa koji to nemušto pokušava da opravda (a ni sam u to ne veruje) i malog ‘vajara’ zbog čije bi diplome FLU u Beogradu trebalo da se bar oglasi

Mali diktator,mali filozof,mali vajar- Conditio sine qua non - Mali narod

nije ti dobar zaključak. ako su diktator, filozofi vajar mali ne zaboravi veličinu lopova, prevaranata, zajebanata i ostalih primeraka...
expolicajac expolicajac 17:13 04.03.2011

Re: Mali narod

nije ti dobar zaključak. ako su diktator, filozofi vajar mali ne zaboravi veličinu lopova, prevaranata, zajebanata i ostalih primeraka...


Mali diktatori. mali filozofi i mali vajari pokušavajući da urade "velike" stvar moraju da sarađuju sa velikim lopovima,velikim prevarantima i velikim zajebantima.

Naš narod će postati veliki kada počne da radi male stvari.
krkar krkar 14:57 04.03.2011

Detalji


A što ovi Kragujevčani koji se pentraju po buzdovanu jedan drugome lupaju prstence?

Kod vas to običaj ili je neka alegorija u pitanju?

antioksidant antioksidant 14:59 04.03.2011

Re: Detalji

krkar

A što ovi Kragujevčani koji se pentraju po buzdovanu jedan drugome lupaju prstence?

Kod vas to običaj ili je neka alegorija u pitanju?


траже кркара
eli.lacrosse eli.lacrosse 15:21 04.03.2011

Re: Detalji


A što ovi Kragujevčani koji se pentraju po buzdovanu jedan drugome lupaju prstence?

Kod vas to običaj ili je neka alegorija u pitanju?

Baš sam se pitao ko će prvi to da primeti, kad ono – domaćin!
Nije običaj za koji ja znam. Alegorija? Ne znam. Ponori uma autora su, iskreno verujem, teško shvatljivi (i svarljivi). Osim gradonačelinku i filosofu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:42 04.03.2011

Re: Detalji

Ponori uma autora

Mnogo lepo rečeno.
eli.lacrosse eli.lacrosse 15:51 04.03.2011

Re: Detalji

Mnogo lepo rečeno.

Hvala! (Umalo da mi uništiš temu. )
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:27 04.03.2011

Re: Detalji

Što?
eli.lacrosse eli.lacrosse 16:43 04.03.2011

Re: Detalji

Što?

Pa zbog Milana Nedića. Ne tvojom krivicom. Uglavnom, čini mi se da si dala povod da se priča o petoj deceniji 20. veka, a tema je sadašnjost.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:25 04.03.2011

Re: Detalji

Pa, oni su u sadašnjost okačili Milana Nedića. U tom i jeste problem.
eli.lacrosse eli.lacrosse 17:33 04.03.2011

Re: Detalji

Pa, oni su u sadašnjost okačili Milana Nedića. U tom i jeste problem.

Znam. Zato sam i napisao "Ne tvojom krivicom".
Fotografiju će nekako i skinuti, ali krst... Meni je super ideja da se Ilićevo remek-delo preseli u gradonačelnikovo dvorište, i da mu se ispostavi račun za transport.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:21 04.03.2011

Re: Detalji

More, i krst može da se skloni, kako su ga doneli, tako mogu i da ga odnesu.
krkar krkar 19:18 04.03.2011

Re: Detalji

Jelica Greganović
More, i krst može da se skloni, kako su ga doneli, tako mogu i da ga odnesu.


Možda i ne mora da se sklanja, bio bi zgodan da se o one krake povešaju barabe, samo kad bi neko 'teo.
st.jepan st.jepan 19:25 04.03.2011

Re: Detalji

Baš sam se pitao ko će prvi to da primeti

Ja odmah primetio, al jbg, stidljivost...
Ima i Beogradu tih opštinskih umetnika koji bez konkursa dobijaju skulptorske poslove.
Po Vračaru hara neki primenjaš, čije posvudašnje spomen ploče zapanjuju neukošću.
Moje čubursko društvo (prilično krupna imena beogradske kulturne scene) popizdelo je pre dve tri godine zbog uvredljivo loše, skoro izrugujuće spomen ploče Milošu Crnjanskom (sa sve debilastim i šokantno nepismenim tekstom).
Pokušavali to da spreče, al' nije vredelo, već sve bio dogovoreno, a opštinari časni ljudi, ne gaze dogovor... Ništa pristojnija nije ni ploča s likom Zorana Radmilovića, a ni ostala "obeležja" sa (govnjivim) "ličnim pečatom" opštinskog umetnika.
st.jepan st.jepan 20:34 04.03.2011

Re: Detalji

Evo, pronašao sam tu uvredljivu karikaturu Crnjanskog, zafljiskanu na devastirani betonski vitraž kafane "Orač".

eli.lacrosse eli.lacrosse 20:39 04.03.2011

Re: Detalji

spomen ploče

Obrati pažnju na dimenzije krsta!!!
st.jepan st.jepan 21:02 04.03.2011

Re: Detalji

Možda i ne mora da se sklanja, bio bi zgodan da se o one krake povešaju barabe,

Ma u redu kešanje, al' valjda najpre javno bičevanje.
Nikako ne zanemarivati kolosalno katarzično dejstvo javnog bičevanja.
eli.lacrosse eli.lacrosse 21:07 04.03.2011

Re: Detalji

Možda i ne mora da se sklanja, bio bi zgodan da se o one krake povešaju barabe,



Ma u redu kešanje, al' valjda najpre javno bičevanje.
Nikako ne zanemarivati kolosalno katarzično dejstvo javnog bičevanja.

Ja sam i dalje za to da se Ilićevo remek-delo preseli u gradonačelnikovo dvorište, i da mu se ispostavi račun za transport. Mislim da im je svima novčanik postao jedini "organ" osetljiv na bol (novčanik = račun u banci = novosagrađene i/ili novodograđene nekretnine = ...).
eli.lacrosse eli.lacrosse 21:26 04.03.2011

@ Jelica Re: Detalji

kako su ga doneli



Čuj doneli!?! Autor ga je montirao "on d fejs ov d plejs", sa sve Isusom.
gorran2 gorran2 21:53 04.03.2011

Re: Detalji

st.jepan
Možda i ne mora da se sklanja, bio bi zgodan da se o one krake povešaju barabe,

Ma u redu kešanje, al' valjda najpre javno bičevanje.
Nikako ne zanemarivati kolosalno katarzično dejstvo javnog bičevanja.

U poslednje vreme je neopravdano zanemarena pedagoška vrednost smuđenja.

eli.lacrosse eli.lacrosse 21:58 04.03.2011

'Alo, ljudi... (Re: Detalji)

povešaju barabe

javnog bičevanja

smuđenja


Krs' je "dobrohotniji, (…) čovekoljubiviji simbol, od svih poznatih simbola naše civilizacije." Kako to ne vidite?????
st.jepan st.jepan 23:49 04.03.2011

*

*
kobrakerac kobrakerac 11:01 05.03.2011

Re: @ Jelica Re: Detalji

Е, а чуо сам да је окренут север-југ.
Омашили исток-запад за 90 степени


kostresh_harambasha kostresh_harambasha 22:37 04.03.2011

Ко је познатији: вајар или министар?

Ствар са "дизањем" споменика и поклопаца шахтова, полиција би могла да реши за 2 сата, кад би хтела. Пошто неће, то питање није ни решено.

Ваш (не мој, ја за ту странку никад више нећу гласати, јер имам одлично памћење) министар полиције се рекламира неким смешним акцијама, а бисте и поклопци и даље нестају. И кад би решио, поставља се питање шта су његови штићеници радили све ове године.

Важно је да је он решио аферу "кофер" у коју је лично био умешан и да "под гасом" дочекује стране дипломате: "Кале, то је брдо, планина... ту су били Турци..."

Вајари који су те бисте створили, и људи које те бисте представљају, све више падају у заборав. Будале од наших политичара, које су нам донеле јад, беду и чемер ће се дуго памтити - нажалост.
eli.lacrosse eli.lacrosse 07:47 05.03.2011

"Pogani lete u nebo"

http://blip.tv/file/4845356
(Nešto ovo ne funkcioniše baš najbolje?!? Kada se link otvori, mora se kliknuti na ► da bi se čuo Lucićev i Francijav uradak . Bar ja moram.)

“Pogani lete u nebo“ posvećena je ugljanskom župniku koji se bunio protiv postavljanja kipova suprotnih katoličkim načelima (Apolon i Afrodita / To je banda druga Tita / Hefest, Hermes i Demetra / To je sljedba kralja Petra).

Evo kako Predrag Lucić i Franci Blašković odgovaraju na "veroljublje" njihovog sunarodnika koje se da uporediti sa "veroljubljem" gradonačelnika Kragujevca (s tim što je ugljanski župnik ostao na rečima, a kragujevački gradonačelnik je, nažalost, prešao i na dela).
kobrakerac kobrakerac 10:49 05.03.2011

Krstojevac један и два

Iz glave - Pravoslavlje u Krstojevcu deo 1 i
Iz glave - Pravoslavlje u Krstojevcu deo 2

[url=http://www.rtk.co.rs/radio-emisije-sreda.htm&opened=-emisije][/url]

[blip]http://www.rtk.co.rs/radio-emisije-sreda.htm&opened=-emisije[/blip]


Шеста емисија одого! Кидање од смеха !

Једино што је после криж ипак порастао
kobrakerac kobrakerac 10:55 05.03.2011

Алан или Форд



[url=http://serbianforum.org/domaci-stripovi/10378-alan-ford-stripovi.html][/url]


Споменик мејкер је дефинитивно обожавалац Алана Форда.

Наградно питање:
На којег јунака стрипа воли да личи?

eli.lacrosse eli.lacrosse 11:32 05.03.2011

Re: Алан или Форд

Наградно питање:
На којег јунака стрипа воли да личи?




Nagrada?


EDIT:
Evo, radi lakšeg poređenja:
kobrakerac kobrakerac 13:13 05.03.2011

Re: Алан или Форд

Хахахахахахаха

Јесте исти






Награда - тамно никшићко!
Може?

eli.lacrosse eli.lacrosse 13:16 05.03.2011

Re: Алан или Форд

Може?

Prodato!
(Gde je sad onaj smajli što pije pivo??? Upomoć, iskusni blogeri!)
AlexDunja AlexDunja 14:48 05.03.2011

Re: Алан или Форд

:)






i ovaj sa šampanjcem je simpa:))
eli.lacrosse eli.lacrosse 15:36 05.03.2011

@ AlexDunja Re: Алан или Форд

Hvala!

Ovaj prvi mi je malo tužan. Ostali su super!
AlexDunja AlexDunja 15:40 05.03.2011

Re: Алан или Форд

možda ima još:))
vidi ovde

ili ovde
viola92 viola92 15:51 05.03.2011

Kad smo kod rusenja

Bese neki ogroman spomenik kralju Aleksandru Karadjordjevicu ispred Zastave u Kragujevcu, srusise ga 1946. Posle su na tom mestu podigli spomenik Livcu sa malom glavom. Pisalo u blicu:
http://www.blic.rs/Vesti/Reportaza/12410/Spomenik-zakopan-ili-pretopljen
eli.lacrosse eli.lacrosse 16:08 05.03.2011

Re: Kad smo kod rusenja

Da, beše. U vesti koju daješ pominje se i Spomenik palim šumadijskim ratnicima, koji i ja pominjem u tekstu. Nemam fotografiju iz vremena kada je figura na vrhu držala venac (niti je vidim na netu), ali je možda mogu pronaći. Probaću.

AlexDunja AlexDunja 16:10 05.03.2011

Re: Kad smo kod rusenja

Da, beše.


moj deda je bio livac i radio je
na livenju spomenika kralju.

posle je streljan 41.
eli.lacrosse eli.lacrosse 16:17 05.03.2011

Re: Kad smo kod rusenja

moj deda je bio livac i radio je
na livenju spomenika kralju.

Dovoljno je da se uporedi ono na izradi čega je tvoj deda radio, i ono što poslednjih godina niče po Kragujevcu, i da se shvati koliki je put grad prešao u proteklih osam ili devet decenija. Tužno.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:19 05.03.2011

Paz' ovamo!

Upravo sam saznala da u rodnom mi gradu Kragujevcu postoji i ulica Kralja Milana IV a to sve zato što je neko štiklirao na spisku ponuđene ličnosti za imenTovanje ulica. Onda je onaj kome je vraćen štiklirani spisak od štikla pomislio da je rimski br. IV i tako je nastao Kralj Milan IV i sobom ukrasio ulicu.
eli.lacrosse eli.lacrosse 16:29 05.03.2011

Re: Paz' ovamo!

Upravo sam saznala da u rodnom mi gradu Kragujevcu postoji i ulica Kralja Milana IV a to sve zato što je neko štiklirao na spisku ponuđene ličnosti za imenTovanje ulica.

To je samo jedna od verzija kako je došlo do davanja imena toj ulici. Al' smisliše Kragujevčani i za to "razumno" objašnjenje (kao i filosof i gradonačelnik za krs'). BTW, ču li tu dvojcu (objašnjenje s filosofsko-simbolističko-humanističko-civilizacijske tačke gledišta i religijsko-simbolističko-etimološko-istorijski pristup)?
AlexDunja AlexDunja 16:37 05.03.2011

Re: Kad smo kod rusenja

Tužno.


da. baš.
kragujevac iz priča moje bake i mame,
i onaj koji ja vidim su dve potpuno različite stvari.

alli, tako je i sa beogradom
tako je sa celom zemljom.
eli.lacrosse eli.lacrosse 16:40 05.03.2011

Re: Kad smo kod rusenja

alli, tako je i sa beogradom
tako je sa celom zemljom.

Al' ovde je to "tako" najviše – 18 metara!
AlexDunja AlexDunja 16:57 05.03.2011

Re: Kad smo kod rusenja

Al' ovde je to "tako" najviše – 18 metara!


stvarno je odvratan.
eli.lacrosse eli.lacrosse 17:01 05.03.2011

Re: Kad smo kod rusenja

Al' ovde je to "tako" najviše – 18 metara!

stvarno je odvratan.

Idu ti nešto eufemizmi!
kobrakerac kobrakerac 09:36 06.03.2011

Re: Kad smo kod rusenja

da. baš.
kragujevac iz priča moje bake i mame,


Срце Шумадије, из свог центра непогрешиво показује стање духа и свести свог народа.

Бојим се да се нисмо макли од тринаестог века
jesen92 jesen92 00:27 06.03.2011

dvorski vajar

Pretpostavljate da konkursa nije bilo. Bio je to mali posao, pa ga je Ilić odradio „onako, drugarski”.
...nije drugarski, covek radi za 1000evri u JP Direkcija Za Urbnizam...i sad ti pominjes neke komisije i podkomisije...mora bre da se zaradi plata....nema da ceka inspiraciju , inspiraciju mu salje sef i to je to...Nedavno je veliki sef izmislio mesto pomocnika direktora u tom preduzecu i doveo "svog coveka" da sedi za 1300 evra i igra igrice na komjuteru....moze im se da rade sta hoce...
eli.lacrosse eli.lacrosse 00:31 06.03.2011

Re: dvorski vajar

nije drugarski, covek radi za 1000evri u JP Direkcija Za Urbnizam

Pa, mislim, "drugarski" je dobio posao, pa je red da "drugarski" odradi Aleksandra. A platu bi ionako primao, kao i pomoćnik, zar ne?

sedi za 1300 evra i igra igrice na komjuteru



Je l' zaista igra igrice, il' ređa karte? Ako ređa karte, da mu kupite pravi špil, pa da oslobodi kompjuter?
kobrakerac kobrakerac 09:32 06.03.2011

Re: dvorski vajar

Ako ređa karte, da mu kupite pravi špil,...


Комп је добио за џ, а за карте неко мора оде до трафике и купи их.
eli.lacrosse eli.lacrosse 09:42 06.03.2011

Re: dvorski vajar

Комп је добио за џ, а за карте неко мора оде до трафике и купи их.

Da znaš…
jesen92 jesen92 14:33 06.03.2011

Re: dvorski vajar

Pa, mislim, "drugarski" je dobio posao, pa je red da "drugarski" odradi Aleksandra. A platu bi ionako primao, kao i pomoćnik, zar ne?
..sta znam...mozda ipak misle da nesto treba i odraditi za platu
Je l' zaista igra igrice, il' ređa karte? Ako ređa karte, da mu kupite pravi špil, pa da oslobodi kompjuter?

...ne radim ja tamo , carsijske price koje bas i nisu za blog...izvinjavam se, al posto je aber bio svez izleteo mi kroz komentar
eli.lacrosse eli.lacrosse 14:42 06.03.2011

Re: dvorski vajar

..sta znam...mozda ipak misle da nesto treba i odraditi za platu

Ja nemam nikakvu dilemu da li je, u njegovom slučaju, bolje da odradi nešto za platu, ili ne. Ali, niko me ništa ne pita, kao ni bilo koga drugog. Gradonačelnik smisli, filosof smisli kako da spoji nespojivo (gradonačelnikovu "ideju" sa zdravim razumom), vajar "nešto odradi za platu"…

Zabeleži (nestali) Vuk: Što lud zaludi, sto mudrijeh ne leče. Bojim se da nećemo doživeti da Kragujevac ponovo zaliči na grad, al' ko zna, možda grešim.
jesen92 jesen92 15:12 06.03.2011

Re: dvorski vajar

Bojim se da nećemo doživeti da Kragujevac ponovo zaliči na grad, al' ko zna, možda grešim.
...kazu da nada umire poslednja ...ko ima vremena za nadanje mozda ce i docekati......moram ipak da kazem da bez obzira na sve, kg na nesto i lici u odnosu na ostalu unutrasnjost Srbije...tamo je tek stalo vreme...mrak...siromastvo....i sto je najstrasnije i najtuznije to nikoga ne zanima...
...
eli.lacrosse eli.lacrosse 15:20 06.03.2011

Re: dvorski vajar

najtuznije

Misliš li da može tužnije od ovoga? (Naravno, ne pričamo o nesteći i tragediji, samo o toj nekakvoj čudnoj mešavini tuge, mučnine i ozlojeđenosti koju sva događanja i njihove posledice u vidu krsta i buzdovana / lizalice bude.)

mikele9 mikele9 16:28 06.03.2011

Re: dvorski vajar

eli.lacrosse, da li znaš šta piše na pravougaonoj tablici iznad Hristove glave? Ne mogu da pročitam a zanima me.
P.S. Za postavljanje Kragujevačkog krsta, mogli su baš i da podignu veštačko brdo a la Glava Šećera iznad Rio De Žaneira Tada bi mogao da se vidi iz svakog kutka skučene nam otadžbine
eli.lacrosse eli.lacrosse 16:40 06.03.2011

Re: dvorski vajar

eli.lacrosse, da li znaš šta piše na pravougaonoj tablici iznad Hristove glave? Ne mogu da pročitam a zanima me.


Evo šta uspeh nekakvim uvećanjem:



Snimiću ga fino kada sledeći put budem prolazio.
mlekac mlekac 20:55 06.03.2011

Re: dvorski vajar

eli.lacrosse
eli.lacrosse, da li znaš šta piše na pravougaonoj tablici iznad Hristove glave? Ne mogu da pročitam a zanima me.


Evo šta uspeh nekakvim uvećanjem:



Snimiću ga fino kada sledeći put budem prolazio.


Car slave???

Ili Slovena?(Slava) Ne vidim da li je ovo poslednje jer ili jat...

Mada, ako cemo pravo, moze da bude i car robova, jer je, ako se secam, rob na latinskom bio 'sklav'...

Obrni, okreni, ne pise nista sto je po kanonu.
jesen92 jesen92 21:55 07.03.2011

Re: dvorski vajar

Misliš li da može tužnije od ovoga? (Naravno, ne pričamo o nesteći i tragediji, samo o toj nekakvoj čudnoj mešavini tuge, mučnine i ozlojeđenosti koju sva događanja i njihove posledice u vidu krsta i buzdovana / lizalice bude.)
..uvek ima tuznije...ko zna na kom projektu sad zaradjuje platu dvorski vajar...mozda nas ceka novo iznenadjenje za dan grada...
eli.lacrosse eli.lacrosse 10:31 06.03.2011

"Крагујевац Град"?!?!?!?!???

Sada sam video OVO
Ne, to ne može da bude istina!!! Probudite me!!!!!
('Ej, Ipče?!?!?!? )
kobrakerac kobrakerac 11:20 06.03.2011

Re: "Крагујевац Град"?!?!?!?!???




Чуј "Град", ма Центар !



Узгред а ди се пењу ови што на "буздован - лизало" споменику "лупају прстенце" једни другима?



eli.lacrosse eli.lacrosse 11:32 06.03.2011

Re: "Крагујевац Град"?!?!?!?!???

Узгред а ди се пењу ови што на "буздован - лизало" споменику "лупају прстенце" једни другима?


Ka svetlu, al' im je pregorela sijalica.
mikele9 mikele9 16:39 06.03.2011

Re: "Крагујевац Град"?!?!?!?!???

Узгред а ди се пењу ови што на "буздован - лизало" споменику "лупају прстенце" једни другима?


Ti bi bar morao da znaš za UMETNIČKE SLOBODE Autor imao na umu onu Brankovu: Kolo, kolo naokolo, vilovito, plahovito, zapleteno, prstenasto, ko kome stigne da ga uvali... A ko prvi stigne do vrha, razdeljak na glavi i pravo u bulju gradonačelniku, koji će za taj tenutak pronaći dovoljno slobodnog vremena
eli.lacrosse eli.lacrosse 16:46 06.03.2011

Re: "Крагујевац Град"?!?!?!?!???

A ko prvi stigne do vrha, razdeljak na glavi i pravo u bulju gradonačelniku, koji će za taj tenutak pronaći dovoljno slobodnog vremena

"(…) Simbolično je na krstu. U pozitivnom smislu. (…)"
mikele9 mikele9 18:38 06.03.2011

Re: "Крагујевац Град"?!?!?!?!???

"(…) Simbolično je na krstu. U pozitivnom smislu. (…)"

Jebote!, pa on se zove VEROljub Ma pričajte vi šta hoćete, skroz sam na njegovoj strani. VEROljube, pravoslavni domaćine, gde god dobro mesto nađeš a ti krst(inu) posadi. Naravno ne od svojih para. A turisti koliko sam načuo, počeli u hordama da nadiru u Kragujevac!
krkar krkar 18:56 06.03.2011

Re: "Крагујевац Град"?!?!?!?!???

A turisti koliko sam načuo, počeli u hordama da nadiru u Kragujevac!


Horde zaista nadiru.

Ne znam jesu li baš turisti ali nekakvi talibani jesu. Uglavnom svetosavski.
mlekac mlekac 20:57 06.03.2011

Re: "Крагујевац Град"?!?!?!?!???

krkar
A turisti koliko sam načuo, počeli u hordama da nadiru u Kragujevac!


Horde zaista nadiru.

Ne znam jesu li baš turisti ali nekakvi talibani jesu. Uglavnom svetosavski.



kobrakerac kobrakerac 11:16 07.03.2011

Re: "Крагујевац Град"?!?!?!?!???






pravoslavni domaćine, gde god dobro mesto nađeš a ti krst(inu) posadi
kobrakerac kobrakerac 11:23 07.03.2011

Re: "Крагујевац Град"?!?!?!?!???

Autor imao na umu onu Brankovu: Kolo, kolo naokolo, vilovito, plahovito, zapleteno, prstenasto, ko kome stigne da ga uvali... A ko prvi stigne do vrha, razdeljak na glavi i pravo u bulju gradonačelniku, koji će za taj tenutak pronaći dovoljno slobodnog vremena



А можда је 'тео да буде оригиналан, па као са "Мердом"... само ми то нисмо разумели




eli.lacrosse eli.lacrosse 23:30 06.03.2011

"Ja sam bio na krstu!"

Objasnio je gradonačelnik kako je došao na ideju o krstu i šta je svrha postojanja krsta:
Ja sam bio na krstu! Ja taj krst nosim. Mi svi nosimo svoj krst, pa treba da nas podseti taj krst da taj krst nosimo.


I objasnio je da smatra da je kultura najpreča, što najverovatnije znači da on misli da je krst – kultura?!?
Ja, recimo, smatram da kulturu ne smete da pipnete! Da je možda najpreča. Neki me gledaju možda čudno. Pa zato što nam se sve treba da svodi na kulturu, jer odatle polazi, to je nukleus svega.


Nije lako poverovati, čak ni sopstvenim ušima i očima.




EDIT
… klasično Raspeće, znači, pravoslavni krst sa oscilima
mlekac mlekac 09:15 07.03.2011

Re: "Ja sam bio na krstu!"

eli.lacrosse
Objasnio je gradonačelnik kako je došao na ideju o krstu i šta je svrha postojanja krsta:
Ja sam bio na krstu! Ja taj krst nosim. Mi svi nosimo svoj krst, pa treba da nas podseti taj krst da taj krst nosimo.


I objasnio je da smatra da je kultura najpreča, što najverovatnije znači da on misli da je krst – kultura?!?
Ja, recimo, smatram da kulturu ne smete da pipnete! Da je možda najpreča. Neki me gledaju možda čudno. Pa zato što nam se sve treba da svodi na kulturu, jer odatle polazi, to je nukleus svega.


Nije lako poverovati, čak ni sopstvenim ušima i očima.




Mogu da primetim da u Kg, ocigledno, nikad nije dosadno...

eli.lacrosse eli.lacrosse 09:29 07.03.2011

Re: "Ja sam bio na krstu!"

Mogu da primetim da u Kg, ocigledno, nikad nije dosadno...

A tako nam nedostaje da malo bude dosadno, da se opustimo i uživamo u pogubno dosadnim stvarima kao što je odlazak na reviju filmova sa FEST-a. Kao srednjoškolac to sam, otprilike u ovo doba godine, radio (bioskop "Pionir" i "Delikatesna radnja" ili "Edward II", bioskop "Šumadija" – "Do kraja sveta"… sad bih mogao dva sata da nabrajam i da se prisećam, al' moram da radim).
Od tada smo napravili veliki pomak i došlo je vreme da se okrenemo veri.

P. S. Pogledaj linkove (naročito drugi i treći )
antioksidant antioksidant 10:24 07.03.2011

Re: "Ja sam bio na krstu!"

Od tada smo napravili veliki pomak i došlo je vreme da se okrenemo veri.

slobodno se vrati veri ako tome žudiš ali ne pričaj u ime celog kragujevca (makar zbog onih klinaca čiji si link stavio u prvom komentaru).
eli.lacrosse eli.lacrosse 10:27 07.03.2011

Re: "Ja sam bio na krstu!"

Od tada smo napravili veliki pomak i došlo je vreme da se okrenemo veri.

slobodno se vrati veri ako tome žudiš ali ne pričaj u ime celog kragujevca (makar zbog onih klinaca čiji si link stavio u prvom komentaru).

Da li je moguće ne primetiti potpuno očigledan sarkazam u mome komentaru?????

EDIT:
Ili je ovo neki test za "guštere"????? Uglavnom, potpuno sam zbunjen!
antioksidant antioksidant 10:33 07.03.2011

Re: "Ja sam bio na krstu!"

Uglavnom, potpuno sam zbunjen!

primećuje se
očit je sarkazam ali i malicioznost
imate pravo na nju ali ne uvlačite ceo kragujevac u svoju priču
(a kragujevac nije verko i lizalica - ako otvorite oči primetićete još nešto)
eli.lacrosse eli.lacrosse 10:40 07.03.2011

Re: "Ja sam bio na krstu!"

(a kragujevac nije verko i lizalica - ako otvorite oči primetićete još nešto)

Zaista misliš da ja afirmativno govorim o krstu, lizalici i Verku??? I da mislim da on (+ filosof + vajar + vajareva sklepanija) jesu Kragujevac?????

imate pravo na nju ali ne uvlačite ceo kragujevac u svoju priču

Ne vidim gde sam "uvukao" ceo Kragujevac u svoju priču, ali ako mi pokažeš, spreman sam da ga odmah "izvučem".


P. S. Ja i dalje ne verujem da si ozbiljna. Dobar je smisao za humor, samo malo zastrašujući u početku.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana