Kultura| Literatura| Moj grad| Region

Identitet kalibra .45

elis RSS / 12.03.2011. u 11:00

Odnedavno imam čast da se mogu predstaviti i kao saradnik Bosanske vile, jednog nenametljivog, nepretencioznog i ozbiljnog književnog časopisa, ujedno i najstarijeg te vrste u ovoj zemlji.


Onima koji u rukama budu imali primerak poslednjeg broja, preporučam sjajnog niškog pesnika Zvonka Karanovića, kao i ulomak iz tek prevedenog romana splendidnog pisca Lea Perutza, Razgovor Pasa.


No, razlog za ovaj tekst nije predstavljanje časopisa. Ona Dodikova podguzna muva, Rajko Vasić, čovek sa rektalnim grčem na mestu gde bi na ljudskom licu trebala stajati usta, ostrvio se u tekstu na svom blogu na Bosansku vilu, nastupajući na jedini njemu moguć način - kao neorganizovana, bahata seljačka horda koja samo zna i ume da ruši, pali i grdi svet. U načelu, kao posednik jednog bloga jasno mi je da na takve tekstove ne treba odgovarati, jer nemaju nekog značaja, no ovaj su preneli brojni mediji, čineći tako da se osetim lično obavezan da utišam nesnosni zvuk krila pomenute podguzne muve.


Tekst koji sledi napisan je za naredni broj Bosanske vile, no kako će do njegovog izlaženja proći podosta vremena, stavljam ga i ovde, čisto da ga do tad ne prekrije paučina.

 

 

Prolog

 

Mila majko,
Što sam Vasić Rajko?
Ja sam samo hteo
Da sam Srbin ceo.


I - Mi gradimo identitet, identitet gradi nas

 

Započinjem ovaj tekst sa mišlju o dvema stvarima. Prva je da na šaru zemaljskom ne postoji pojava, uključujući tu i one sasvim benigne i bezazlene, koja ne bi mogla izazvati podeljene, potpuno oprečne reakcije. Dobro de, takva je pomisao opšte mesto i njome se može započeti skoro svaki tekst. No druga je misao nešto neudobnija, upravo me podbada svojim sintaktičkim laktom i nimalo obazrivo mi govori da ovakvom tekstu uopšte nije mesto u ovom časopisu. Dođavola, moram priznati da je u pravu!

Evo još jedne dvojine, no ne misli, već poriva, zbog kojih ću tekst ipak napisati. Prvo zbog svog hrsuzluka i posvemašnje nesposobnosti da držim jezik za zubima. A potom i iz jednog uzvišenijeg razloga - suviše se dugo na ovom podneblju najvećma koristi jedan merkantilno-farmaceutski jezik, jezik podesan ne za označavanje stvarnosti koju živimo, već isključivo za trgovanje našim spremnostima na kompromiserstvo i za anestetiziranje kako govornika, tako i onoga ko govor prima. To je teška i mučna pojava i niko razborit neće pomisliti da je može odagnati, umesto toga ostaje nam da se privikavamo na takav jezik ukoliko ne želimo za sebe poziciju izopštenika.
 
Međutim, postoje časovi kada čovek u pomoć mora pozvati svog nekadašnjeg vernog saborca, onaj jezik kadar da precizno i nedvosmisleno označi stvari i sapne misao u sintaktičko sečivo koje saseca svaki kompromis i koje britkim udarcem razdvaja zlo od dobroga, smisao od besmisla, mržnju od ljubavi, laž od istine. A posebno je čovek obavezan da potegne tu jezičku sablju ako je svedok onih tako čestih i svaki put sve gadnijih nasrtaja zlog na bespomoćnog.

Sada ću te, čitaoče, zamoliti za oproštaj, jer ćeš u redovima koji slede pronaći i neke reči koje nisu prilične za jedan književni časopis. Čak ni za dnevnu novinu, taj najodvratniji način arčenja hartije. Možda tek za kakv opskurnu kafanu. No siguran sam, čitaoče, da ćeš mi oprostiti tu moju neodmerenost, jer spodobe kojima te reči upućujem imaju dušu grubo opletenu od strahova, mržnji i pakosti, te drugačiji jezik prosto ne mogu razumeti.

Ta spodoba invalidne duše o kojoj je reč, taj Rajko Vasić, politički pregalac, logoreični tribun, autolatrični skriboman i neumorni bloger, nedavno se obrušio na feljton o Bosanskoj vili objavljen na Blin portalu. Mada je u feljtonu reč o povesti i o počecima časopisa Bosanska vila, taj jurodivi nesrećnik koji rajskim imenom prekriva paklene ambise u svom biću, u stvari se obrušio na ovu, današnju Bosansku vilu, dodeljujući joj nekakav kompendijum uloga u rasponu od Trojanskog konja do Vuka Brankovića. Najstrašnija optužba koja se može izreći u svetu blogera, pregaoca, ignoranta i opasnika Rajka Vasića jeste ona o nemanju identiteta. Te on, zlurado i verujući da je posednik jednog sasvim dobrog i upotrebljivog primerka identiteta, optužuje ovaj časopis ne samo za neposedovanje vlastitog i autentičnog, već i za destrukciju onih preostalih tragova nekadašnjeg identiteta.

A ono što Vasić ne razume, i nikada neće razumeti jer je do somnabulnosti opijen formaldehidom u koji je potopljena jedna lažna i mitologizirana prošlost u čiju valjanost on neupitno veruje, jeste to da je vrsta identiteta o kojoj je ovde reč, identiteta duhovnog i kulturološkog, uvek određena lepim i dobrim, jer samo lepo i dobro su ultimativne istine. A ne-lepo i zloćudno su uvek laži, te kao takve ne mogu poslužiti da se na njima gradi bilo kakav identitetski konstrukt koji pretenduje da bude trajniji od jednog četvorogodišnjeg perioda. Identitet za koji Vasić veruje da ga poseduje nije nikakav identitet, već najobičniji, čak prilično neukusan marketinški slogan. Taj je identitet lažan jer je izgrađen na albumu falsifikovanih, nakazno i nasilno retuširanih slika prošlosti i bitno je određen horizontom očekivanja Vasićeve ideološke bratije. Lažan je i stoga što su Vasić i ini vasići puno više izgradili taj njihov identitet, nego što je on izgradio njih. A sa pravim, istinskim identitetima, proporcija te razmene uvek je obrnuta, uvek identitet više gradi nas nego mi njega.


II - Anđa je laž, te su joj i ljubavnici laž

 

Protekle jeseni zatekao sam se u jednom lepom nekadašnjem gradu u Hercegovini, gradu kojem je Vasićev identitetski model doneo samo jednu posvemašnju izopštenost. Trebinje, upravo zahvaljući tom bižuterijskom identiteskom kodu koji mu je nametnut, više nema svoju topologiju. Ono više nije u Hercegovini, jer Hercegovina više ne postoji, postoje tek ostaci ostataka tog čudsenog podneblja, ono više nije gospodar dubrovačkog zaleđa, ono nije grad u Bosni i Hercegovini, a nije ni sasvim u Republici Srpskoj, jednostavno stoga što je suviše udaljeno od Banjaluke da bi se moglo na njemim vatrama ogrejati. Najviše što se o Trebinju danas može reći, jeste da je to grad podno Leotara i grad u kojem je snimana serija Ranjeni orao. A mesto koje se određuje samo po obližnjoj planini i jednoj bljutavoj trakavici, tužno je i ojađeno mesto.


Za čoveka koji poseduje ma i najrudimentariji estetski zor, bolan je prizor otelotovorenja Vasićevog identitetskog modela - tabla u trebinjskom Starom gradu sa natpisom Anđina kapija. Ta je uznemirujuće ljubičasta kapija nalik na one portale iz naučnofantastičnih filmova, portale kroz koje se ubrzano teleportuje duh iz Trebinja, da bi se uklonio pred osvajačima iz galaksije kiča. No to je, što kažu Hercegovci, ni polu jada. Pravi, golem jad bio je sabijen u noć kada je Vasićeva družba proslavljala jednu temporalno strogo omeđenu pobedu svog ideološkog diskursa. Te noći sve do u sitne sate, upavo sa mesta gde je ove godine jedna užasna i večno opominjuća smrt postala punoletna, dopirale su kreštave, po Vasićevoj meri estetične obrade skradenih pesmuljaka nekadašnje estradne dive, Fahrete Jahić, Mile voli disko, juhuhu, ija, ija, op!...


Eto, tako stoje stvari sa identitetom kojeg zagovara Rajko Vasić i čije odsustvo spočitava ovom časopisu. Sa identitetom koji je čitav jedan grad pretvorio u nedovršenu grobnicu, u mesto gde su mrtvi istinski vlasnici istinskog života, a živi ni vlastite smrti ne poseduju. Zahvaljujući vasićevskom identitetu, Trebinje i danas ima geografske koordinate, ali ne i pripadništvo i uronjenost u podneblje u kojem se nalazi.


I siguran sam da nije jedino mesto na ovim prostorima koje namerniku nudi ovako makabričan prizor.


Srećom, postoji i identitet istkan na estetskom i etičkom razboju od finog prediva lepoga i dobroga. Tom ujedno dražesnom i nepoderivom tkanicom jedan se Rajko Vasić nikada neće ogrnuti, no to i nije problem, jer on je sasvim zadovoljan u svom identitetskom odelu, sa čakširama od grubog seljačkog platna i košuljom od poliestera.


Jedan od puteva iz Trebinja za Mostar vodi preko Stoca. Kada se uđe u taj gradić iz pravca Trebinja, netom što se prođe Begovina, već sa ceste se može videti jedna sasvim mala, nežna ćuprija preko jednog od bregavskih rukavaca. Brzoplet posmatrač lako će biti doveden u zabludu i pomisliti da je u pitanju jedan od brojnih mostograditeljskih dragulja iz osmanskog perioda. Međutim, ta ćuprija, koja ne vodi nigde do li na jednu adu sa nekoliko baščica i ispod koje Bregava ima najlepši žubor, ima mnogo kraću povest. Novac za njeno podizanje dala je godine 1896-te nadaleko čuvena stolačka lepotica Sara Kašiković, vlasnica hotela Evropa, za kojeg su upućeniji govorili da je dar lično od bečkog ćesara, iskrenog i odanog poštovaoca Sarine lepote i talenata.


Sarin otac, uzoriti i ugledni stolački i srpski veletrgovac, nije se prenerazio kada je doznao za ljubav njegove kćerke i stasitog Salke iz komšiluka, ali brak svoje miljenice sa inovercem niti je mogao, niti smeo blagosiljati, te naprečac udade Saru za nekakva beskvasna čoveka, kojem teško da i čempresi uz Bregavu pamte ime. Neispunjena ljubav nije sprečila Saru da postane uspešna i znamenita žena, koja je u stolačkim muškarcima budila maštu i zanose, a u stolačkim devojkama nadu i nekakvu čudnu, blagonaklonu zavist.


No Salku nije zaboravila, pa te 1896-te godine, kada je urednik Bosanske vile bio još jedan Kašiković, Nikola, ona naloži da se na mestu gde je ašikovala sa svojim ljubvenikom podigne mostić koji dobi dva imena - Most Sare Kašiković i Djevojačka ćuprija. Sara je starila polako i odmereno, kako to čine lepi ljudi. Dokoni šetači uz Bregavu viđali su je ponekad u suton, kako sedi kraj prozora sa pogledom spuštenim na Bregavu. No ni najpronicljiviji posmatrač ne bi mogao da odgovori da li je taj pogled video tu Bregavu, Bregavu tog trenutka, ili je pak uspevao da, osim kroz prostor, prostruji i kroz vreme.


Postoji još jedno predanje o nastanku Djevojačke ćuprije. Mada je apokrifno, ono je čak i lepše, jer kaže da je ćurpiju podigao Sarin uzoriti otac, da bi mu kćerka, slava čije lepote će kasnije zaseniti i bečki dvor, imala posebno, izuzetno mesto za ašikovanje.


Uostalom, potpuno je nevažna činjenična istinitost jednog ili drugog predanja o tom ljubavničkom mostu. Zato što oba bubre lepotom i ljubavlju, te tako sebi osiguravaju večno mesto u panteonu Istine. I zato što će svako ko u svoju dušu pripusti dirljivu priču o Sari i njenoj neumirućoj ljubavi biti oplemenjen i bogato nagrađen. Između ostalog, i identitetom kojeg može ponosito prikazati svetu i glasno reći: „Evo, to sam ja."


Rajko Vasić i ini vasići sa svojom nekrofilnom i vampirskom predodžbom identiteta prolazni su. Za koju deceniju, ako ga uopšte bude, sećanje na takve će biti propraćeno tek prezrivim odmahivanjem rukom. Ali će zato identitet koji se okrepio žuborom reke ispod Djevojačke ćuprije trajati i kada samo retki tragači za tajnom i magijom ljubavi budu znali za priču o uzoritoj i plemenitoj Sari, devojci neusporedive i pikantne lepote, baš poput kakve hercegovačke vile.


A Tebi, Rajko, dobra je i Anđa iz Ranjenog orla.


III - Mojne više, matere ti

Kad bolje razmislim, pusti i jadnu Anđu na miru. Ljudi poput Tebe kadri su zagasiti radost i u voštanoj figuri, kamoli u biću koje je, barem na ekranu, od krvi i mesa.



Komentari (64)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

fantomatsicna fantomatsicna 11:39 12.03.2011

Numero Uno

Super za citanje.i cestitam.Zasluzeno sigurno.
'čovek sa rektalnim grčem na mestu gde bi na ljudskom licu trebala stajati usta",
I ovo moram da zapamtim narocito kad roditeljima hocu da opisem takvu pojavu
mikimedic mikimedic 12:02 12.03.2011

Re: Numero Uno

'čovek sa rektalnim grčem na mestu gde bi na ljudskom licu trebala stajati usta",


mozda ne bi bilo lose da procitas i originani tekst pre nego sto reagujes.

ja nisam citao originalni, sasvim moguce da je blizak ovoj bljuvotini.
fantomatsicna fantomatsicna 22:19 12.03.2011

Re: Numero Uno

mozda ne bi bilo lose da procitas i originani tekst pre nego sto reagujes.


miki nisam znala da posedujes tu moc da vidis sta ja radim Ili se mozda ovde obracas elisu?)
mikimedic mikimedic 01:25 13.03.2011

Re: Numero Uno

miki nisam znala da posedujes tu moc da vidis sta ja radim Ili se mozda ovde obracas elisu?)


procitala si originalni tekst pre nego sto si napisala ovaj komentar?
fantomatsicna fantomatsicna 10:09 15.03.2011

Re: Numero Uno


procitala si originalni tekst pre nego sto si napisala ovaj komentar?

sam sam
dragan7557 dragan7557 11:40 12.03.2011

Re: Šta je bre

Šar zemaljski?

cerski
elis elis 12:04 12.03.2011

Re: Šta je bre

Šar zemaljski?



Kolorit dunjalučki
freehand freehand 13:30 12.03.2011

Re: Šta je bre

dragan7557
Šar zemaljski?

cerski

Isto što i Šar planina, samo veće.

Edit: zaboravih da pitam - je'l znaš šta je Šar planina?
Sepulturero Sepulturero 12:21 12.03.2011

Ректални грч

Стварно није лош израз али би пре могао да се примени на овај текст. Штета што ће овако нешто да се појави у часопису тако лепог имена, Босанска вила.

Да се разумемо, појма немам ко је Рајко Васић и чиме се толико замерио аутору.
Goran Vučković Goran Vučković 13:31 12.03.2011

No such thing as bad publicity

Pretpostavljam da se radi o ovome:

Rajko Vasić: Obnovitelji bosanskog duha



Bosna je sjebala svoj duh. Onog trenutka kada su Turci krenuli prema Kosovu polju. Pa onda kada su muslimani svraćeni u BiH iz područja austrougarskog. Pa u podjelama u Drugom svjetskom. Pa u višenacionalnim građanskim ratovima. Pa poslije ratova.
Neću da kažem da je imala šansu. Imala je da nisu došli Turci.
Bosanski Duh ne postoji. To što je Moša Pijade rekao Jebo zemlju koja Bosne nema, to je samo prostonarodna dobrota komunističkog čičice.
Jebo Bosnu koja zemlje nema.


Nisam siguran da je ovaj tekst svrsishodan odgovor na Rajkove "dokaze" da Bosna nikad nije ni postojala (ili bar ne posle turskog pokreta ka Kosovu). Argumenti su ekstremno glupi - i odgovarati na njih, u suštini, uvredama, insinuira da su vredniji nego što zaista jesu - bar po meni.
elis elis 13:37 12.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

Goran Vučković
Pretpostavljam da se radi o ovome:

Rajko Vasić: Obnovitelji bosanskog duha



Bosna je sjebala svoj duh. Onog trenutka kada su Turci krenuli prema Kosovu polju. Pa onda kada su muslimani svraćeni u BiH iz područja austrougarskog. Pa u podjelama u Drugom svjetskom. Pa u višenacionalnim građanskim ratovima. Pa poslije ratova.
Neću da kažem da je imala šansu. Imala je da nisu došli Turci.
Bosanski Duh ne postoji. To što je Moša Pijade rekao Jebo zemlju koja Bosne nema, to je samo prostonarodna dobrota komunističkog čičice.
Jebo Bosnu koja zemlje nema.


Nisam siguran da je ovaj tekst svrsishodan odgovor na Rajkove "dokaze" da Bosna nikad nije ni postojala (ili bar ne posle turskog pokreta ka Kosovu). Argumenti su ekstremno glupi - i odgovarati na njih, u suštini, uvredama, insinuira da su vredniji nego što zaista jesu - bar po meni.


Ama, Gorane, naravno da je nesvrsishodno, niti mi pada na um da se u polemičkom blatu valjam sa Vasićem i njemu sličnima, a na ugodu dokone publike. Niti imam nameru upuštati se u obračune sa vasićevskim političkim invektivama. Prosto sam grmnuo o ružnoći kao stavu i kao modelu postojanja.
A ja definitivno ne spadam u apologete tog bosanskog spritualizma. Samo gledam da, u granicama svojih skromnih mogućnosti, suzbijem ružnoću i otvorim malo prostora lepome.
Goran Vučković Goran Vučković 13:44 12.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

A ja definitivno ne spadam u apologete tog bosanskog spritualizma. Samo gledam da, u granicama svojih skromnih mogućnosti, suzbijem ružnoću i otvorim malo prostora lepome.

Imao si i boljih dana u suzbijanju ružnoće, iskreno. I mislim da ovaj tekst nije za književni časopis, zaista.
elis elis 13:48 12.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

Goran Vučković
A ja definitivno ne spadam u apologete tog bosanskog spritualizma. Samo gledam da, u granicama svojih skromnih mogućnosti, suzbijem ružnoću i otvorim malo prostora lepome.

Imao si i boljih dana u suzbijanju ružnoće, iskreno. I mislim da ovaj tekst nije za književni časopis, zaista.


Da, biće da si u pravu. U stvari, i sam sam dvojio o istome, zato sam ga i pustio ovde. Izgleda da će mu se tu put i okončati.
dragan7557 dragan7557 15:10 12.03.2011

Re: Goran Vučković

Čestitam na veličanstveno dobroj formi danas.
Apreporuke dadoh baš od srca.

cerski
Goran Vučković Goran Vučković 15:17 12.03.2011

Re: Goran Vučković

Čestitam na veličanstveno dobroj formi danas.

I ćorava koka ubode ponekad neko zrno
elis elis 15:25 12.03.2011

Re: Goran Vučković

Goran Vučković
Čestitam na veličanstveno dobroj formi danas.

I ćorava koka ubode ponekad neko zrno


Gorane, može dogovor - da prestanemo sa ovim ptičurinama. Ja pomenuo ranjenog orla, ti ćoravu kokoš, još jedna slična ptica i eto nam ovde Kuste u potrazi za idejama za naredni film
Goran Vučković Goran Vučković 15:28 12.03.2011

Re: Goran Vučković

Gorane, može dogovor - da prestanemo sa ovim ptičurinama. Ja pomenuo ranjenog orla, ti ćoravu kokoš, još jedna slična ptica i eto nam ovde Kuste u potrazi za idejama za naredni film

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:30 12.03.2011

Re: Goran Vučković

Da, biće da si u pravu. U stvari, i sam sam dvojio o istome, zato sam ga i pustio ovde. Izgleda da će mu se tu put i okončati.


Moje misljenje je da tekst treba objaviti i u Vili a potpuno je jasno u tvom tekstu objasnjeno da ti nije namera da se rves u blatu sa Dodikovim potparolom. Vasic je mizeran i primitivan lik ali jedan od onih koji oblikuju i 'visoku kulturu' RS i ne podizanje glasa protiv njega samo mu moze ici na ruku. Pa on je bio u uzem izboru za NINovu nagradu

Tekst mi se dopada, stilski sledi tradiciju autora Vile iz njenih najboljih vremena. Ako Sepulturero i mikimedic misle da je ovo bljuvotina nek potraze neke od Vukovih pisama-odgovora objavljenih u Danici.
Goran Vučković Goran Vučković 16:46 12.03.2011

Re: Goran Vučković

jedan od onih koji oblikuju i 'visoku kulturu' RS i ne podizanje glasa protiv njega samo mu moze ici na ruku. Pa on je bio u uzem izboru za NINovu nagradu


Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 17:03 12.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

Vucko
Nisam siguran da je ovaj tekst svrsishodan odgovor na Rajkove "dokaze" da Bosna nikad nije ni postojala (ili bar ne posle turskog pokreta ka Kosovu). Argumenti su ekstremno glupi
...

Hm, Vucko to da Bosna kao drzava nije postojala od vremena turske okupacije pa na ovamo je opste poznata cinjenica - bar koliko ja znam. Jel imas ti neki dokaz (a da nije "ekstremno glup" ) da je postojala? Nesto ne vidim da je ovaj Vasic uopste iznosio neke "dokaze" a ne vidim ni sta je to "ekstremno glupo" u tome sto je rekao...

Sto se mene tice od onda je ona samo geografski pojam koji je bio deo razlicitih drzava. Od dejtonskog sporazuma je ona opet deo jedne drzave BiH (znaci Bosna i Hercegovina), koja funkcionise (ili bolje reci ne funkcionise) kao protektorat sastavljen od jedne BH federacije i RS a govoriti o nekom "jedinstvenom bosanskom duhu" u toj "drzavi" je obicna besmislica. On ne postoji ni u tom jednom njenom delu, pomenutoj federaciji ...




Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 17:17 12.03.2011

Re: Goran Vučković

Neues aus der Nachbarschaft
Tekst mi se dopada, stilski sledi tradiciju autora Vile iz njenih najboljih vremena. Ako Sepulturero i mikimedic misle da je ovo bljuvotina nek potraze neke od Vukovih pisama-odgovora objavljenih u Danici.


Ma da, Elis je slican Vuku Karadzicu a u danasnjem vremenu je sasvim logicno da se u diskusijama koristi ista metodologija kao iz vremen srpsko-turskih sukoba ... A tebi se posebno izgleda svidja ako se pri tom koristi sto vise termina iz "Crvenog bana" ... kao sto radi nas vrli Elis? Meni izgleda da su ovoj Elisovoj papazjaniji od teksta "najjace" pljuvacine ...

Nisam ni ja upoznat sa delom Rajka Vasica ali je vec ova tvoja informacija da je bio u uzem izboru za NIN-ovu nagradu vec nedvosmislen dokaz da se radi o ozbiljnom umetniku za razliku od naseg "pljuvaca" Elisa ... A ovo da je "Dodikov portparol" je verovatno pokazatelj zbog cega je vama dvojici "trn u oku"...
Goran Vučković Goran Vučković 17:33 12.03.2011

Re: No such thing as bad publicity


Sto se mene tice od onda je ona samo geografski pojam koji je bio deo razlicitih drzava. Od dejtonskog sporazuma je ona opet deo jedne drzave BiH (znaci Bosna i Hercegovina), koja funkcionise (ili bolje reci ne funkcionise) kao protektorat sastavljen od jedne BH federacije i RS a govoriti o nekom "jedinstvenom bosanskom duhu" u toj "drzavi" je obicna besmislica. On ne postoji ni u tom jednom njenom delu, pomenutoj federaciji ...

Da li je potrebno da jedna geografska odrednica ima himnu, zastavu, vojsku i policiju milijardama godina unazad, da bi bila književni i umetnički "prostor"?

Da li je neophodno imati "Škorpione" i za mitove koji se ne uklapaju u najbanalniji nacionalni kliše?

Da li nam je potreban "lepši i stariji Dubrovnik", ako ne možemo da istrpimo da onaj "obični" nije samo naš?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 17:57 12.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

Vucko
Da li je potrebno da jedna geografska odrednica ima himnu, zastavu, vojsku i policiju milijardama godina unazad, da bi bila književni i umetnički "prostor"?


"Knjizevni i umetnicki prostor" se ne moze napraviti/nametnuti na silu - on, kao i mnoge druge stvari u zivotnoj svakodnevici je samo posledica zajednickog zivota i medjusobnog razumevanja na toj "geografskoj odrednici". A na ovoj o kojoj govorimo toga nema ... i razumljivo je da ga nema ako jedni druge osudjuju kao zlocince i istovremeno brane/slave "svoje sopstvene" zlocince. Slicno ovome sto sam ja rekao, prica i ovaj Vasic ...

Sta ti znaci ovo pominjanje "Skorpiona" i "lepseg i starijeg Dubrovnika" kao argument nije mi jasno ... nadam se da tebi jeste. Da si recimo uz njih pomenuo jos i "Dobrovoljacku ulicu" i "tuzlansku kolonu" onda bih vec mogao da razumem - samo sto bi to bilo u prilog Vasicevoj tezi i zasto nema smisla govoriti o nekom "jedinstvenom duhu" ili zajednickom "knjizevnom i umetnickom prostoru"...
Goran Vučković Goran Vučković 18:13 12.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

"Knjizevni i umetnicki prostor" se ne moze napraviti/nametnuti na silu - on, kao i mnoge druge stvari u zivotnoj svakodnevici je samo posledica zajednickog zivota i medjusobnog razumevanja na toj "geografskoj odrednici". A na ovoj o kojoj govorimo toga nema ... i razumljivo je da ga nema ako jedni druge osudjuju kao zlocince i istovremeno brane/slave "svoje sopstvene" zlocince. Slicno ovome sto sam ja rekao, prica i ovaj Vasic ...

Vasić kaže da Bosanski duh ne postoji i kaže da je to prirodno stanje, zbog dolaska Turaka. Ti kažeš da zajedničkog života i međusobnog razumevanja nema i kažeš da je to zato što jedni druge osuđuju kao zločince.

Da li je to što Vasić i ti kažete da nešto ne postoji dovoljan razlog da i ono malo što ga ima, što je, ako razumem dobro, predmet ovog književnog časopisa, nestane?

Da li i dalje "ne vidiš" kakve to veze ima sa Škorpionima i Dubrovnikom?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 18:35 12.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

Vucko
Vasić kaže da Bosanski duh ne postoji i kaže da je to prirodno stanje, zbog dolaska Turaka.


Jbg ... sam citiras nesto pa ga par postova nize izvrces. Covek kaze lepo da od tada nema zajednickog duha ... a ne samo zbog toga - nego i zbog svega sto se posle vekovima desavalo ... ukljucujuci i zadnje ratove (a oni ukljucuju skorpione, Dubrovnik, ali i Orica, doborvoljacku i tuzlu)...

Prema tome ako necega nema ... onda ne moze biti da ga "malo ima". A ovaj pokusaj sa "knjizevnim casopisom" deluje kao pokusaj vestackog stvaranja/nametanja nekog zajednickog duha. PRAVI pokusaj bi bio da se recimo i ovaj Elis ovde zalozio da ratni zlocinci na "njegovoj" strani budu kaznjeni i da se ne slave/brane onako besramno. Da je to uradjeno onda bi ovo sa knjizevnim casopisom doslo samo po sebi ...

A posebna prica je to kako Elis brani taj hipoteticki "zajednicki bosanski duh" - tako sto PLJUJE onoga sa kojim bi zajedno trebalo pise u tom casopisu. Ako je vec taj skeptican prema mogucnosti stvaranja tog duha poslednja stvar koju bi Elis trebalo da radi je PLJUVACINA. Umesto strpljivog pokusaja da objasni (i ubedi onog drugog) zasto bi njega bar u buducnosti moglo da ima...

Sto se mene tice Elis, ovom svojom prljavom pljuvacinom NAJBOLJE pokazuje zasto je Vasic u pravu i zasto nekog zajednickog bosanskog duha nema i ne moze da ima(bar ne u skoroj buducnosti)...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:55 12.03.2011

Re: Goran Vučković

Ma da, Elis je slican Vuku Karadzicu a u danasnjem vremenu je sasvim logicno da se u diskusijama koristi ista metodologija kao iz vremen srpsko-turskih sukoba ... A tebi se posebno izgleda svidja ako se pri tom koristi sto vise termina iz "Crvenog bana" ... kao sto radi nas vrli Elis?


Uvek me iznova zadivi neznanje srBskih (pridev od Srbija zar ne) patriJota poput tebe o sopstvenoj kulturi. Ocito o Vuku i njegovom radu osim one standardne 'praotac-svega-i-svacega' i Crvenog Bana pojma nemas.

vec ova tvoja informacija da je bio u uzem izboru za NIN-ovu nagradu vec nedvosmislen dokaz da se radi o ozbiljnom umetniku


Trk u najblizu biblioteku da pozajmis masterpiece Prst ludih ociju. Kao background muziku pustiti Mile (zna se vec koji) voli disko.
Goran Vučković Goran Vučković 19:01 12.03.2011

...

Prema tome ako necega nema ... onda ne moze biti da ga "malo ima".

A nema ga zato što Vasić i ti kažete da ga nema, pa ako neko kaže da ga negde nekako malo ima, onda ga on nameće. A ne bi trebalo to da radi, nego sve da prizna, pa će mu Đura oprostiti što ga je tukao.
A posebna prica je to kako Elis brani taj hipoteticki "zajednicki bosanski duh" - tako sto PLJUJE onoga sa kojim bi zajedno trebalo pise u tom casopisu.

A Vasa će da odredi ko će da piše u tom časopisu.
Umesto strpljivog pokusaja da objasni (i ubedi onog drugog) zasto bi njega bar u buducnosti moglo da ima...

O čemu možda časopis i govori ponekad, pa ponekom zasmeta, jer kvari prostu sliku kojoj taj teži - koliko god časopis bio marginalan.
Sto se mene tice Elis, ovom svojom prljavom pljuvacinom NAJBOLJE pokazuje zasto je Vasic u pravu i zasto nekog zajednickog bosanskog duha nema i ne moze da ima(bar ne u skoroj buducnosti)...

Što je neobičan način izvođenja zaključaka, ali je tvoje pravo na slobodu misli zagarantovano.
ana_radmilovic ana_radmilovic 19:13 12.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

Virtuelni Vasilije


Sto se mene tice Elis, ovom svojom prljavom pljuvacinom NAJBOLJE pokazuje zasto je Vasic u pravu i zasto nekog zajednickog bosanskog duha nema i ne moze da ima(bar ne u skoroj buducnosti)...


Ma ne, tom pljuvačinom Elis samo dokazuje da je spreman da troši reči na gluposti.
Pljuvanje ne može da dokaže da je taj Vasić u pravu i to je logika po kojoj je recimo Hitler najviše u pravu na svetu jer ga je najviše pljuvalo, čak se služeći i njegovim intimnim stvarima a sve ne bi li dokazalo kako je Hitler sranje. Pljuvalo ga ili ne - Hitler jeste sranje.
Dopuštam da mi je izmakla suština ali tekst čitam kao kritiku estetičkog modela. Iz njega etinkog, naravno.
eli.lacrosse eli.lacrosse 19:28 12.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

Ma ne, tom pljuvačinom Elis samo dokazuje da je spreman da troši reči na gluposti.

Ovo mi, Ana, zasmeta. Možda iz ličnih razloga, jer, evo, već danima ubeđujem sebe da trošenje reči (i vremena) na gluposti pomaže da gluposti ima manje. I, nadam se da je bar moguće da sam u pravu. Mislim, ukazati da je nešto glupost, nitkovluk (kako reče gost mog domaćina), sramna praksa (ovo sam ja parafrazirao)… može da bude korisno, čak i kod nas? Negde drugde, verujem, skoro uvek jeste.
automatic automatic 19:41 12.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

Tekst koji sledi napisan je za naredni broj Bosanske vile, no kako će do njegovog izlaženja proći podosta vremena, stavljam ga i ovde, čisto da ga do tad ne prekrije paučina.

Mislim da bi pauk ipak bolje razumeo šta si hteo sa ovakvim tekstom... Računam da je to publika tvog senzibiliteta...


Da, biće da si u pravu. U stvari, i sam sam dvojio o istome, zato sam ga i pustio ovde. Izgleda da će mu se tu put i okončati.

Hm, dakle, čitaoce časopisa ceniš više nego komentatore na ovom blogu. Ono što je dobro za nas nije dovoljno dobro za njih?
elis elis 19:57 12.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

automatic
Tekst koji sledi napisan je za naredni broj Bosanske vile, no kako će do njegovog izlaženja proći podosta vremena, stavljam ga i ovde, čisto da ga do tad ne prekrije paučina.

Mislim da bi pauk ipak bolje razumeo šta si hteo sa ovakvim tekstom... Računam da je to publika tvog senzibiliteta...


Da, biće da si u pravu. U stvari, i sam sam dvojio o istome, zato sam ga i pustio ovde. Izgleda da će mu se tu put i okončati.

Hm, dakle, čitaoce časopisa ceniš više nego komentatore na ovom blogu. Ono što je dobro za nas nije dovoljno dobro za njih?


Žuti karton.
krkar krkar 20:32 12.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

Sasvim je u redu ogoliti i prikazati glupost. Ima koristi za nekoga iz tihe većine. Jednostavno, ima ljudi koji nešto lakše shvate kad se dovede do krajnosti.

Samo nemoj da padneš u iskušenje da raspravljaš sa glupacima. Njima to jednostavno ne pomaže, većini pomoći uopšte nema, a ti samo arčiš vreme. Jednostavno ih ignoriši. Vazduh, hava.
ana_radmilovic ana_radmilovic 20:44 12.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

eli.lacrosse
Ma ne, tom pljuvačinom Elis samo dokazuje da je spreman da troši reči na gluposti.

Ovo mi, Ana, zasmeta. Možda iz ličnih razloga, jer, evo, već danima ubeđujem sebe da trošenje reči (i vremena) na gluposti pomaže da gluposti ima manje. I, nadam se da je bar moguće da sam u pravu. Mislim, ukazati da je nešto glupost, nitkovluk (kako reče gost mog domaćina), sramna praksa (ovo sam ja parafrazirao)… može da bude korisno, čak i kod nas? Negde drugde, verujem, skoro uvek jeste.

Ta rečenica je bila odgovor na promedbu kako Elis dokazuje tekstom da je taj tip kojega kritikuje u pravu. To je, dakle, bio kontekst.
Izvučena iz konteksta, rečenica svakako zvuči kao poziv na ignorisanje gluposti ili što bi reko Stipe, nitkovluka. Kako ja to nisam rekla, ne shvatam šta vam tačno zasmeta - osim rečenice koju ste sami izvukli iz konteksta.

eli.lacrosse eli.lacrosse 20:45 12.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

Samo nemoj da padneš u iskušenje da raspravljaš sa glupacima.

Sve dok glupaci uspevaju da raspravljaju, nije strašno. Možda nešto nauče, postanu malo manji glupaci, pa još manji, i još manji, i, ko zna, možda i postanu makar malo pametni.

Meni su prestrašni oni koji kažu "Jednostavno ne zanima me politika. Jednostavno ne zanima me ništa. Znači, ja radim pos'o, i van posla me ništa ne interesuje." To je poseban soj, koji je sve brojniji.
eli.lacrosse eli.lacrosse 21:01 12.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

ovako je sve nekako izvucheno iz konteksta

Bilo bi dobro da se sve to smesti u neki siri kontekst...

kontekst

Izvučena iz konteksta

osim rečenice koju ste sami izvukli iz konteksta

Eli LaCrosse na jeziku jednog malog, istrebljenog plemena, znači "onaj koji izvlači iz konteksta".
ana_radmilovic ana_radmilovic 21:50 12.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

eli.lacrosse
ovako je sve nekako izvucheno iz konteksta

Bilo bi dobro da se sve to smesti u neki siri kontekst...

kontekst

Izvučena iz konteksta

osim rečenice koju ste sami izvukli iz konteksta

Eli LaCrosse na jeziku jednog malog, istrebljenog plemena, znači "onaj koji izvlači iz konteksta".



bila sam zaista zainteresovana i čak sam išla na te linkove, sve u želji da shvatim šta želite da mi kažete ali uzalud

ili, treba li da obratim pažnju na pesmu "bombonjera" ili na vaš odgovor gde pričate nešto o izbacivanju darvinove teorije iz nastavnog programa?
šta bih o "izvlačenju iz konteksta" iz toga mogla da shvatim, osim da uopšte ne znam o čemu se radi u raspravi koju ste prosledili, te da bih morala (zbog radi konteksta, je l) da čitam sve to zajedno sa tekstom, što mi već deluje kao poveći deranžman?

ili, ako biste mogli ukratko, šta ste želeli da mi kažete?

ili, s kakvim ste se problemom sreli čitajući moj komentar koji kaže da je zaključak koji je već neko gore izveo, a prema kome je (otpilike) onaj vasić u pravu samo zato što elis piše o njemu, blago rečeno idiotski - te da ne dokazuje ništa, osim da elis nije bio lenj da piše o nekome ko je, po svemu sudeći, napisao neku glupost?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 21:50 12.03.2011

Re: Goran Vučković

Neues aus der Nachbarschaft
Uvek me iznova zadivi neznanje srBskih (pridev od Srbija zar ne) patriJota poput tebe o sopstvenoj kulturi. Ocito o Vuku i njegovom radu osim one standardne 'praotac-svega-i-svacega' i Crvenog Bana pojma nemas.


Mda, ti imas pojma ... a to dokazujes ponavljajuci uobicajenu drugosrbijansku "dosetku" o "srBskim patriJotama" (koju ponavljate svi kao papagaji kad nemate nikakav argument u diskusiji)... A svoj "visok" nivo najbolje dokazujes diveci se domacinovim "visokoumnim" recima "Ona Dodikova podguzna muva, Rajko Vasić, čovek sa rektalnim grčem na mestu gde bi na ljudskom licu trebala stajati usta" - evo ti ih jos jednom pa uzivaj ... sta ce ti biblioteka. Ako si ikad i isao u nju ocigledno ti nije koristila...




eli.lacrosse eli.lacrosse 22:01 12.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

Meni rekoše da je ovde, na blogu, uobičajeno obraćanje u prvom licu jednine, pa tako i radim.

Potpuno je jasno šta si želela da kažeš, osim što se meni čini da je prva rečenica, ona koja mi smeta, suvišna.
Izvučena iz konteksta, rečenica svakako zvuči kao poziv na ignorisanje gluposti ili što bi reko Stipe, nitkovluka.

Da, zaista zvuči tako, a ja ne vidim njenu vezu sa ostatkom tvog komentara, koji mi je, ponoviću, vrlo jasan i vrlo smislen.

Priča oko "konteksta" je samo moje zapažanje da, od kada sam ovde, na blogu (a to nije dugo, ni dva meseca), najčešća isprazna "argumentacija" sa kojom sam se sretao je "izvlačenje iz konteksta". Nemoj ovo shvatiti kao primedbu tebi da je ono što si napisala isprazno.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:01 12.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

ana_radmilovic
Pljuvanje ne može da dokaže da je taj Vasić u pravu i to je logika po kojoj je recimo Hitler najviše u pravu na svetu jer ga je najviše pljuvalo


pogresno si protumacila te moje reci ... ja nisam ni rekao a ni mislio da SVAKO pljuvanje samo po sebi dokazuje da je "popljuvani" u pravu. Nego se odnosila na konkretnu Vasicevu tezu (koju je Vucko citirao i o kojoj smo nas dvojica diskutovali) o nepostojanju nekog zajednickog bosanskog duha ...

Da li je Vasic u pravu ili nije po drugim pitanjima (i kojim) ja se nisam ni izjasnjavao. Elisu ocigledno nije palo na pamet ni da nam ponudi Vasiceve reci/stavove (bar kao link ako vec nije hteo da ga citira) na koje se obrusio svojom "pljuvackom"...
ana_radmilovic ana_radmilovic 22:22 12.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

eli.lacrosse
Meni rekoše da je ovde, na blogu, uobičajeno obraćanje u prvom licu jednine, pa tako i radim.

Potpuno je jasno šta si želela da kažeš, osim što se meni čini da je prva rečenica, ona koja mi smeta, suvišna.
Izvučena iz konteksta, rečenica svakako zvuči kao poziv na ignorisanje gluposti ili što bi reko Stipe, nitkovluka.

Da, zaista zvuči tako, a ja ne vidim njenu vezu sa ostatkom tvog komentara, koji mi je, ponoviću, vrlo jasan i vrlo smislen.

Priča oko "konteksta" je samo moje zapažanje da, od kada sam ovde, na blogu (a to nije dugo, ni dva meseca), najčešća isprazna "argumentacija" sa kojom sam se sretao je "izvlačenje iz konteksta". Nemoj ovo shvatiti kao primedbu tebi da je ono što si napisala isprazno.


Naravno, ja tu i tamo počnem i sebi da persiram - izvinjavam se, idemo na "ti" i sasvim je besmisleno na blogu se obraćati ljudima u drugom licu množine -:)

Slažem se i oko isprazne argumentacije oko konteksta - to ništa ne znači. Al ja sam zaista samo napisala da je izvođenje zaključka "čim ti pišeš o njemu, on je u pravu" bez mnogo pameti.
Iz Elisovog teksta, usput, shvatila sam da se radi o nekoj budali - ali ko je budala, zašto je budala i ostale za razumevanje njegovog razloga pisanja neophodne elemente - nisam razumela. U tom smislu, ili je trebalo da nam probliži lik i delo predmeta teksta (ne treba podrazumevati da čitalac zna o kome se radi, čak i ako većina verotano zna) ili nije trebalo trošiti vreme na otpisivanje budali.
Da o gluposti i nitkovluku (dobar izraz koji je Mimica vratio u život na ovom blogu) treba pisati, naravno da se slažem. Hiljadu je razloga za pisanje o gluposti, naravno
eli.lacrosse eli.lacrosse 22:28 12.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

Da o gluposti i nitkovluku (dobar izraz koji je Mimica vratio u život na ovom blogu) treba pisati, naravno da se slažem. Hiljadu je razloga za pisanje o gluposti, naravno

Ne samo da se slažem sa tobom, već sam i sate proveo radeći to ovde na blogu. Mnogo više volim da pišem o lepim stvarima i zanimljivim ljudima (a pisanje mi je tek sporedna delatnost, hobi, moglo bi se reći).

Slažem se i oko isprazne argumentacije oko konteksta - to ništa ne znači. Al ja sam zaista samo napisala da je izvođenje zaključka "čim ti pišeš o njemu, on je u pravu" bez mnogo pameti.

Sad je jasnije. Ona rečenica to ne govori, bar ne meni. Njeno značenje, barem ono izvan svakog konteksta, je suprotno onome oko čega smo se upravo složili.
Kazezoze Kazezoze 17:25 13.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

eli.lacrosse
Samo nemoj da padneš u iskušenje da raspravljaš sa glupacima.

Sve dok glupaci uspevaju da raspravljaju, nije strašno. Možda nešto nauče, postanu malo manji glupaci, pa još manji, i još manji, i, ko zna, možda i postanu makar malo pametni.

Meni su prestrašni oni koji kažu "Jednostavno ne zanima me politika. Jednostavno ne zanima me ništa. Znači, ja radim pos'o, i van posla me ništa ne interesuje." To je poseban soj, koji je sve brojniji.

zašto misliš da one koje ne zanima politika van njihovog posla ništa drugo ne zanima?
da li je politika neki poseban obrazac po kojem vrednuješ ljude?
meni su, za razliku od tebe, prestrašni ljudi koji su model svog života pronašli u umno bolesnim aktivnostima kao što je zanimanje za politiku ili religiju, nesvatajući pri tom da su oni samo izmanipulisane žrtve psihopata koji kreiraju tu istu politiku.
eli.lacrosse eli.lacrosse 18:17 13.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

Uh, nismo se razumeli. Ovde se radilo o konkretnom primeru, pa otud i politika, kao naglašena u tome svemu što nekoga ne zanima. Politika nikako nije obrazac po kojem vrednujem ljude. Ne, ne mislim da je poželjno "model svog života pronaći u umno bolesnim aktivnostima kao što je zanimanje za politiku ili religiju". Hteo sam da kažem (i rekao sam, ali, očigledno – ne dovoljno jasno), da su mi prestrašni ljudi koji zatvaraju oči. Ključna rečenica u tome je "Jednostavno ne zanima me ništa". Govorim o ljudima, poput onoga iz jedne od priča Zorana Živkovića, koji je u paklu osuđen da čita, pošto praktično nikada i nije čitao. I još više, o ljudima koji nikada nisu ništa (a politika nije naročito visoko na toj nekakvoj mojoj listi nečega, "posebnom obrascu po kojem vrednujem ljude"; daleko je ispod čitanja, recimo).

Hvala ti što si mi pružio priliku da ovo razjasnim.
elis elis 21:26 13.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

U pokretu sam ovih dana, pa ne stižem redovno na net. Ovo je nešto kao izvinjenje što sam loš domaćin, te ne stižem učestvovati u diskusiji
I sad sam u gužvi, pa ću reći samo da prihvatam supstancijalne kritike koje mi upućuju Goran i Krkar, dok one tehničke (odsustvo linka na Vasićev tekst) ipak i nemaju neku snagu. Zaboga, ovo je samo blog, valjda je na njemu dopuštena nešto veća nonšalantnost i nehajnost nego u nekim drugim medijskim formama
Goran Vučković Goran Vučković 21:37 13.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

Zaboga, ovo je samo blog, valjda je na njemu dopuštena nešto veća nonšalantnost i nehajnost nego u nekim drugim medijskim formama

Ja sam se potrudio da to nadoknadim linkovanjem Vasićevog teksta u komentaru - nadam se da ti to nije zasmetalo.

Mislim da je, sa ovom tehnologijom koju koristimo, uvek bolje postaviti linkove ili citirati - jer ti tekst zaista gubi na uverljivosti ako linka/citata nema da omogući čitaocu da donosi svoje zaključke.
elis elis 13:24 14.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

Goran Vučković
Zaboga, ovo je samo blog, valjda je na njemu dopuštena nešto veća nonšalantnost i nehajnost nego u nekim drugim medijskim formama

Ja sam se potrudio da to nadoknadim linkovanjem Vasićevog teksta u komentaru - nadam se da ti to nije zasmetalo.

Mislim da je, sa ovom tehnologijom koju koristimo, uvek bolje postaviti linkove ili citirati - jer ti tekst zaista gubi na uverljivosti ako linka/citata nema da omogući čitaocu da donosi svoje zaključke.


Jel' priznanje da sam bio brzoplet dovoljno da me iskupi?
vesna.gm vesna.gm 09:49 16.03.2011

Re: No such thing as bad publicity

eli.lacrosse
Samo nemoj da padneš u iskušenje da raspravljaš sa glupacima.

Sve dok glupaci uspevaju da raspravljaju, nije strašno. Možda nešto nauče, postanu malo manji glupaci, pa još manji, i još manji, i, ko zna, možda i postanu makar malo pametni.

Meni su prestrašni oni koji kažu "Jednostavno ne zanima me politika. Jednostavno ne zanima me ništa. Znači, ja radim pos'o, i van posla me ništa ne interesuje." To je poseban soj, koji je sve brojniji.


Pogledala sam video, prvi put sada. Odlican je, i mogao bi se primeniti i na Milanovac, bez problema. Jedino ne razumem to oko krsta. U cemu je fora sa postavljanjem tolikim krstovima?
sedma sedma 18:58 12.03.2011

Lep tekst stvarno

samo ne razumem zasto ste rekli - splendidnog pisca Lea Perutza... kad i na srpskom ima toliko lepih izraza. Jednostavno ne volim ovakve kovanice jer smatram da potpomazu da se nas divan jezik izgubi sa planete.
automatic automatic 19:44 12.03.2011

Re: Lep tekst stvarno

samo ne razumem zasto ste rekli - splendidnog pisca Lea Perutza... kad i na srpskom ima toliko lepih izraza.

Blasfemija...
Hautor gohvori `umskim jehzikom.
elis elis 19:58 12.03.2011

Re: Lep tekst stvarno

automatic
samo ne razumem zasto ste rekli - splendidnog pisca Lea Perutza... kad i na srpskom ima toliko lepih izraza.

Blasfemija...
Hautor gohvori `umskim jehzikom.


Drugi žuti. Ispadaš.
elis elis 20:21 12.03.2011

Re: Lep tekst stvarno

sedma
samo ne razumem zasto ste rekli - splendidnog pisca Lea Perutza... kad i na srpskom ima toliko lepih izraza. Jednostavno ne volim ovakve kovanice jer smatram da potpomazu da se nas divan jezik izgubi sa planete.


Splendidno sam pozajmio od prijatelja koji mi je preporučio ovu knjigu za sladokusce. U svakom slučaju, hvala na komplimentu
krkar krkar 20:38 12.03.2011

Re: Lep tekst stvarno

elis
sedma
samo ne razumem zasto ste rekli - splendidnog pisca Lea Perutza... kad i na srpskom ima toliko lepih izraza. Jednostavno ne volim ovakve kovanice jer smatram da potpomazu da se nas divan jezik izgubi sa planete.


Splendidno sam pozajmio od prijatelja koji mi je preporučio ovu knjigu za sladokusce. U svakom slučaju, hvala na komplimentu


Saglasan sa Sedmom. Mnogo grbava reč, bode oko.
AlexDunja AlexDunja 20:22 12.03.2011

elis,

potpuno razumem tvoje dileme,
kako da ćutiš pred tolikom osionošću
i prostotom,
a kako da kažeš da te nasilnik razume.

vili želim dobar vetar,
ona ima šta da čuva.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 12:50 13.03.2011

Re: elis,

Dunja
vili želim dobar vetar,
ona ima šta da čuva.


Naravno da ima sta da cuva: tradiciju najpoznatijeg srpskog glasila na teritoriji ondasnje Austorugarske. Kad se pogleda spisak njenih saradnika odmah se vidi da se tu radi o spisku najpoznatijih imena srpske kulture: Jovan Dučić, Petar Kočić, Aleksa Šantić, Mitropolit Sava Kosanović, Jovan Jovanović Zmaj, Ivo Andrić, Stevan Sremac, Isidora Sekulić, Vladislav Petković Dis, clanovi malde Bosne i drugi. I ne samo oni, nego i predstavnici drugih naroda koji su se smatrali njima bliski kao Tin Ujevic, Safvet-beg Bašagić, Musa Ćazim Ćatić, Osman Đikić ... Sve dok list austrougarske vlasti nisu zabranile.

E ako je Elis za ocuvanje ovakve tradicije Bosanske vile onda je to za svaku pohvalu. Sudeci po recniku koji upotrebljava to bi se medjutim tesko moglo reci.

Ako je to hteo, onda je mogao da nam napise nesto o tome kako su tretirani neki od gorepomenutih velikana srpske kulture u danasnjoj BiH. I da digne glas protiv odbrane i slavljenja Ejupa Ganica po cijim instrukcijama je srusen spomenik nekadasnjeg saradnika Bosanske vile Ive Andrica ... I da nam pise kako uopste jedan takav covek odgovoran za smrt golobradih decaka kao sto je on uopste moze da bude na slobodi! E to bi bio put pomirenja i prevazilazenja nedavne mracne proslosti.

G r o f G r o f 23:53 13.03.2011

Komentar sa naslovom komentar...

Mnogo psuješ.
To još nije komentar ali je uvod u komentar. Psovke nose veliku psihičku energiju u sebi i ako ih pisac izbacuje ovako masovno i nekontrolisano, znači da ne ceni snagu tih reči. Kao da topom gadjaš vrapce.
Komentar.
Neverovatno sa kolikom upornošću se Srbi trude da Srbija bude beogradski pašaluk. Sažimanje duhovnog jezgra srpstva je u pravoj imploziji. To uniformisano zrno, isklesano po kanonima srpskih kvazi akademaca postoji šablon za ponašanje zombija.
Nikakva raznolikost nije dozvoljena.
Srbin u Banja Luci ima da bude copy-paste Srbina u Arandjelovcu i tačka...
Duh Bosne, duh Krajine, duh Vojvodine, duh Sandžaka, duh Kosova.....duh...duh..sve su to strašne ale koje jedu srpstvo.
Idiotizam.
Negiranjem Duha Bosne, Rajko ,čupa ptici perje jer,kao, tako bolje leti.
krkar krkar 08:33 14.03.2011

Re: Komentar sa naslovom komentar...

Neverovatno sa kolikom upornošću se Srbi trude da Srbija bude beogradski pašaluk. Sažimanje duhovnog jezgra srpstva je u pravoj imploziji. To uniformisano zrno, isklesano po kanonima srpskih kvazi akademaca postoji šablon za ponašanje zombija.
Nikakva raznolikost nije dozvoljena.
Srbin u Banja Luci ima da bude copy-paste Srbina u Arandjelovcu i tačka...
Duh Bosne, duh Krajine, duh Vojvodine, duh Sandžaka, duh Kosova.....duh...duh..sve su to strašne ale koje jedu srpstvo.
Idiotizam.
Negiranjem Duha Bosne, Rajko ,čupa ptici perje jer,kao, tako bolje leti.


Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 11:10 14.03.2011

Re: Komentar sa naslovom komentar...

Grof
Srbin u Banja Luci ima da bude copy-paste Srbina u Arandjelovcu i tačka...
.................................................................................
Negiranjem Duha Bosne, Rajko ,čupa ptici perje jer,kao, tako bolje leti.


Grofe,

od svih ljudi na blogu sa kojima se retko slazem ti daleko najbolje formulises svoje stavove ...

Problem sa ovim tvojim postom (sa kojim se delimicno slazem) je u tome sto velikim delom iskrivljuje ono sto je ovaj Rajko rekao. Naime ja ne videh u njegovom tekstu (ovom koji je Vucko linkovao) da on uopste govori da su svi Srbi "copy-paste" onoga iz Arandjelovca - niti da oni u raznim krajevima nemaju svoje specificnosti (covek se time uopste nije bavio). Ako i postoje takva tumacenja ona su, i sto se mene tice, potpuno besmislena i netacna. Uostalom to ne vazi samo za Srbe, nego recimo i za Hrvate: niko ozbiljan (ekstremne nacionaliste tu ne racunam) nece reci da su Slavonac, Zagorac i/ili Dalmatinac copy/paste jednog od njih (bilo kog)...

Ono sto Rajko kaze, kako ga ja razumem, je da ne postoji (odnosno da nema sansu) neki nadnacionalni duh Bosne. I tu meni deluje da je u pravu. Po mnogim osnovima bi taj hipoteticki nadnacionalni duh mogao da se uporedi sa onim nekadasnjim jugoslovenskim: ako se ispostavilo da on nije imao sansu posle 70 godina postojanja zajednicke drzave, u najvecem delu u miru i prilicno velikoj harmoniji, apsurdno je ocekivati da se jedan slican takav duh moze stvoriti u podeljenoj zemlji koja postoji vise na papiru nego u stvarnosti ... I dve nacije (od njih tri) je ne osecaju kao svoju zemlju. I imaju averziju/strah od asimilacije i gusenja njihovog nacionalnog identiteta. A predstavnici ove trece koji tome teze, rade tako sto pri tome stalno ispoljavaju netrpeljivost prema tom njihovom identitetu i pri tom stalno pokusavaju da stvore taj neki novi vestacki identitet sa vestackom (nad)nacijom, jezikom etc...
elis elis 13:23 14.03.2011

Re: Komentar sa naslovom komentar...

krkar
Neverovatno sa kolikom upornošću se Srbi trude da Srbija bude beogradski pašaluk. Sažimanje duhovnog jezgra srpstva je u pravoj imploziji. To uniformisano zrno, isklesano po kanonima srpskih kvazi akademaca postoji šablon za ponašanje zombija.
Nikakva raznolikost nije dozvoljena.
Srbin u Banja Luci ima da bude copy-paste Srbina u Arandjelovcu i tačka...
Duh Bosne, duh Krajine, duh Vojvodine, duh Sandžaka, duh Kosova.....duh...duh..sve su to strašne ale koje jedu srpstvo.
Idiotizam.
Negiranjem Duha Bosne, Rajko ,čupa ptici perje jer,kao, tako bolje leti.





elis elis 13:33 14.03.2011

Re: Komentar sa naslovom komentar...

Virtuelni Vasilije
Grof
Srbin u Banja Luci ima da bude copy-paste Srbina u Arandjelovcu i tačka...
.................................................................................
Negiranjem Duha Bosne, Rajko ,čupa ptici perje jer,kao, tako bolje leti.


Grofe,

od svih ljudi na blogu sa kojima se retko slazem ti daleko najbolje formulises svoje stavove ...

Problem sa ovim tvojim postom (sa kojim se delimicno slazem) je u tome sto velikim delom iskrivljuje ono sto je ovaj Rajko rekao. Naime ja ne videh u njegovom tekstu (ovom koji je Vucko linkovao) da on uopste govori da su svi Srbi "copy-paste" onoga iz Arandjelovca - niti da oni u raznim krajevima nemaju svoje specificnosti (covek se time uopste nije bavio). Ako i postoje takva tumacenja ona su, i sto se mene tice, potpuno besmislena i netacna. Uostalom to ne vazi samo za Srbe, nego recimo i za Hrvate: niko ozbiljan (ekstremne nacionaliste tu ne racunam) nece reci da su Slavonac, Zagorac i/ili Dalmatinac copy/paste jednog od njih (bilo kog)...

Ono sto Rajko kaze, kako ga ja razumem, je da ne postoji (odnosno da nema sansu) neki nadnacionalni duh Bosne. I tu meni deluje da je u pravu. Po mnogim osnovima bi taj hipoteticki nadnacionalni duh mogao da se uporedi sa onim nekadasnjim jugoslovenskim: ako se ispostavilo da on nije imao sansu posle 70 godina postojanja zajednicke drzave, u najvecem delu u miru i prilicno velikoj harmoniji, apsurdno je ocekivati da se jedan slican takav duh moze stvoriti u podeljenoj zemlji koja postoji vise na papiru nego u stvarnosti ... I dve nacije (od njih tri) je ne osecaju kao svoju zemlju. I imaju averziju/strah od asimilacije i gusenja njihovog nacionalnog identiteta. A predstavnici ove trece koji tome teze, rade tako sto pri tome stalno ispoljavaju netrpeljivost prema tom njihovom identitetu i pri tom stalno pokusavaju da stvore taj neki novi vestacki identitet sa vestackom (nad)nacijom, jezikom etc...


Vasilije, slučajno i sam stojim na stanovištu da je protežiranje nekakvog nadnacionalnog bosanskog duha veoma rizičan zanat i da olako može probuditi i neke druge, neželjene duhove. No, ujedno verujem i da je pitanje duha podneblja i duha epohe, ne samo u Bosni i njenoj južnoj posestrimi, suviše slojevito da bi mu se moglo pristupati vulgarnim mehanicizmom koji poput kakvog primitivnog mehanizma stvara ritmičnu lupnjavu u svim tvojim komentarima.
U stvari, nešto sam drugo hteo reći. U neka prošla vremena, koja smo skloni nazivati ako ne boljim, a ono barem jednostavnijim, u Zemunu je postojala ustanova koja se zvala Kontumac, a imala je funkciju karantina. Pretpostavljam da znaš da karantin služi kao nekakva tampon-zona u kojoj se ljudi za koje se sumnja da su zaraženi kakvom bolešću privremeno zadržavaju, kako bi se, ako ne sprečilo, a ono barem umanjilo širenje zaraze.
Sa ovim znanjem, pretpostavljam i da će ti biti jasno što te stavljam u jednomesečni karantin na svojim blogovima zbog onog seljački prepredenog podmetanja sa Ejupom Ganićem. O kojem, inače, imam puno gore mišljenje od tebe, jer je on tvoj duhovni sabrat, dok sa mnom, izuzev povesnog slučaja, ne deli ništa.
G r o f G r o f 20:47 14.03.2011

Re: Komentar sa naslovom komentar...

slučajno i sam stojim na stanovištu da je protežiranje nekakvog nadnacionalnog bosanskog duha veoma rizičan zanat


Ništa ne fali ni nacionalnom bosanskom duhu.
eli.lacrosse eli.lacrosse 22:27 14.03.2011

Re: Komentar sa naslovom komentar...

Oprostite, ali meni su svi ti duhovi potpuna misterija.
uroshenko uroshenko 16:41 15.03.2011

Re: Komentar sa naslovom komentar...

Virtuelni Vasilije

Ono sto Rajko kaze, kako ga ja razumem

vi'š, ima jedna caka u celoj priči. Ja bih se na primer upustio u tumačenje nečeg što si ti napisao ili diskusiju sa tobom iako smo prilično nesaglasni u svetogledu. Sa druge strane, Rajko Vasić je jedan od retkih likova koji se sasvim dovoljno dokazao i pokazao (meni lično barem) svojim pisanijem da nema nikakve potrebe da išta tumačim njegovo. Duh Ovoga-i-Onoga usitinu jeste poprilično skliska teritorija kao i sva kolektivistička manijačenja, ali nema šta Rajko Vasić da kaže na tu ili bilo koju drugu temu.

Ja samo ne mogu da smislim dovoljno grdobne epitete za Rajka Vasića koji bi u odgovarajućoj meri propratili njegove javne istupe&ispade, pa ga neću ni počasti istima, ali sem psovki meni stvarno ne pada drugo na pamet, niti Vasić šta bolje zaslužuje. Koga je težak rečnik pogodio, razumem al' je dotični mnogo gore zaslužio.







...
Objavljuj Dabre. Makar zbog ovoga "Lažan je i stoga što su Vasić i ini vasići puno više izgradili taj njihov identitet, nego što je on izgradio njih."
elis elis 16:50 15.03.2011

Re: Komentar sa naslovom komentar...

uroshenko
Virtuelni Vasilije

Ono sto Rajko kaze, kako ga ja razumem

vi'š, ima jedna caka u celoj priči. Ja bih se na primer upustio u tumačenje nečeg što si ti napisao ili diskusiju sa tobom iako smo prilično nesaglasni u svetogledu. Sa druge strane, Rajko Vasić je jedan od retkih likova koji se sasvim dovoljno dokazao i pokazao (meni lično barem) svojim pisanijem da nema nikakve potrebe da išta tumačim njegovo. Duh Ovoga-i-Onoga usitinu jeste poprilično skliska teritorija kao i sva kolektivistička manijačenja, ali nema šta Rajko Vasić da kaže na tu ili bilo koju drugu temu.

Ja samo ne mogu da smislim dovoljno grdobne epitete za Rajka Vasića koji bi u odgovarajućoj meri propratili njegove javne istupe&ispade, pa ga neću ni počasti istima, ali sem psovki meni stvarno ne pada drugo na pamet, niti Vasić šta bolje zaslužuje. Koga je težak rečnik pogodio, razumem al' je dotični mnogo gore zaslužio.







...
Objavljuj Dabre. Makar zbog ovoga "Lažan je i stoga što su Vasić i ini vasići puno više izgradili taj njihov identitet, nego što je on izgradio njih."


E, da samo znaš s kakvom sam te dragošću ovde ugledao
elis elis 22:17 17.03.2011

Princ Tejgo i princeza Cica iz Grivca

Odobrovoljen jučerašnjim performansom budućeg monarha, kraljevića Tejga, odlučio sam pomilovati Virtuelnog Vasilija i pre isteka tridesetog dana pustiti ga iz karantinskog sužanjstva.
Ok, sad šalu na stranu, ova je odluka plod mog principijelnog protivnika zabranama da se iskažu stavovi, te opravdane kritike koju mi je uputila nekolicina hladnokrvnijih i iskusnijih blogera da olako potežem taj ban. Nažalost, ta je opcija nužna, jer ovaj virtuelni svet tek je bleda preslika stvarnog sveta, pa nam u njemu ne stoje na raspolaganju mehanizmi koje imamo u stvarnom životu, da se njima poslužimo kada smo napadnuti.
Međutim, automatica ne kanim puštati na slobodu na svojim tekstovima, jer je, za razliku od Vasilija, potpuno lišen svake duhovitosti i jer su mu pokušaji da me uvredi otužno plošni i nesimpatični. A Vasilije je, upućujući mi na jednom drugom blogu sintagmu 'provincijalni zvekan', pokazao da nije lišen duhovitosti.
Što se tiče Vasilijeve opsednutosti Ejupom Ganićem, biće već prilike da se i o tome progovori. Ali tamo gde ja mislim da o tome treba progovoriti i ne pada mi napamet da dopuštam da me Vasilije i drugi proganjaju svojim opsednutostima čak i kad pišem o nogometu, cigaretama ili ma čemu drugome.
Dakle, Vasilije, izvinjenje za banovanje. Valjda ćemo ubuduće moći malo razložnije da komuniciramo.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana

B92 / Info

"Saradnja sa Rusijom progresivno"

Novoizabrani predsednik Srbije Tomislav Nikolić pružio je uveravanja predsedniku Rusije Vladimiru Putinu da će saradnja...

Čitajte ostale članke...

B92 / Sport

Lukić: Ponosan sam na izbore

Predsednik Crvene zvezde Vladan Lukić istakao je da je ponosan na izbore koje taj klub organizuje i da mu je žao što nema...

Čitajte ostale članke...

B92 / Kultura

"Krokodil" i u Beogradu i u Zagrebu

Književno regionalno okupljanje koje otklanja dosadu i letargiju, ili skraćeno festival “Krokodil” ove godine...

Čitajte ostale članke...

B92 / Biz

I Šel u gasnom projektu decenije?

Anglo-holandska naftna kompanija Rojal Dač Šel možda će se pridružiti inicijativi ruskog Gasproma za vađenje gasa iz...

Čitajte ostale članke...

B92 / English

Two killed in Finland mass shooting

A gunman in Finland opened fire from a rooftop in the early hours of this morning, killing two people and wounding seven...

Čitajte ostale članke...

B92 / Automobili

Peugeot menja sistem oznaka modela

Počevši od najnovijeg modela 301, Peugeot uvodi nov sistem obeležavanja svojih vozila. Od sada, sve oznake automobila...

Čitajte ostale članke...

B92 / Život

Zašto žene varaju?

Nedavno istraživanje pokazalo je da žene varaju češće od muškaraca. Da li je zaista tako?...

Čitajte ostale članke...

B92 / Putovanja

Najlepše destinacije za Dan zaljubljenih

Dan zaljubljenih je doba godine kada trošite malo bogatstvo na cveće i romantične vikende; možda je najbolji način da...

Čitajte ostale članke...