Društvo| In memoriam

Ako je politika kurva, ko su makroi?

dali76 RSS / 12.03.2011. u 18:32

 

Nedavno je jedan moj dobar  prijatelj  napisao kako su ga mucila sva ta pitanja sta nam se to i kako desilo tih nesretnih devedesetih. Kaze , pitao sam ljude oko sebe, ljude koji su tad bili stariji, stalozeniji. Pitao sam ih zasto su cutali. Zasto su jednostavno samo  iskocili iz tog  voza koji je jurio u provaliju i na tom svom putu ka provaliji pregazio mnoge.

 Zar ih nije  bilo briga ko je ostao u tom vozu,  il' koliko c ljudi nastradati  u samom vozu il onih koji su se pred tim istim vozom nasli na njegovom putu do provalije.

Iako je tema nase  prepiske pa I sama ova metafora bila  vezana samo za jedan  region unutar bivse zemlje, tema se moz  generalizovati na cjelu nam bivsu zajednicku otadzbinu-domovinu, kako ko vec voli.

Odgovor je bio sasvim jednostavan.

!!!Pametni  ljudi se klone tih stvari

Odgovor koji je moj prijatelj dobio, koliko god  djelovao zapanjujuce  ipak je bio  sasvim jednostavan i utemeljen na siroko prihvacenim  pretpostavkama   koje imaju snagu gotovo neprikosnovene istine.

Politika je kurva& pametniji uvijek po pravilu popustaju. Na kraju krajeva, ti se  pametniji valjda po  svom popustanju i razlikuju od ovih drugih, nepametnih?

Politika sve vise neminovno lici na prljavu rabotu ali da li je upravo njena prljavstina  srazmjerna prostoru kojeg pametniji ostavljaju ovim drugim?

Ako vazda pametniji se klone politike jer je ova suvise prljava , kome se zaliti kad posljedice neminovno pokucaju na vrata

            Politicarima se ne moze vjerovati, rece nedavno sociolog Jovo Bakic na gostovanju u emisiji "Kaziprst".

Politicarima, dodao bih ja, ne treba vjerovati. Zato su u bilo kojoj politickoj zajednici neminovni mehanizmi kontrole. Da smo svi krasni, bajni andjeli sa krilima skrivenim pod garderobom ne bi nam niti drzava niti mehanizmi kontrole  trebali. Ako je ista zajednica prezasicena promasajima svoje politick elite  iz razloga sto istu nije ni pokusala kontrolisati, onda se pitanje odgovornosti ne moze prebaciti iskljucivo na politicare kao radnike te mrske I prljave rabote.

Rat je, hvala bogu, odavno prosao  ali na zemlji I dalje zive ljudi nesavrseni kakvi jesu i kakvi jesmo.

Politika se i dalje smatra prljavom rabotom , a politicka elita nam to uporno pokazuje & dokazuje.

Sem ako se zemlja ne pretvori u  rajski vrt, a mi ljudi "izvadimo" svoja andjeoska  krilca,   napredak drzave ce i dalje zavisiti od sposobnosti odnosno aktivizma njihovih gradjana da koriste mehanizme kontrole svojih nesavrsenih (citaj ljudskih)politickih elita.

Oni koji su mislili da ce nasljednici Milosevica biti odgovorniji samo zato sto su  istog nasledili  na vlasti, dosad su se imali vremena uvjeriti u svoju naivnost.

I nije stvar u tome koliko su svi politicari lopovi, il koliko je politika najstariji zanat na svijetu, vec koliko pametnih nastavi da popusta onim drugim i koliko je ovo popustanje srazmjerno prljavstini mrske nam politike.

 Od odgovornosti ne  postoji imunitet za bilo koga. Iako je naravno odgovornost srazmjerna  polozaju u drustvu od nje su samo amnestirana djeca.

Vlast je odgovorna ljudima koji su istu birali. Opozicija je odgovorna kontrolisati vlast te ljudima pokazivati sta je trulo u drzavi Danskoj ali I  nuditi jasnu alternativu, a da se ista ne svede na "sjasi kurta da   uzjasi Murta" politiku.

 Da li ce vlast da krade ili kraducka(savrsena koja ni cini niti jedno niti drugo ne postoji) zavisi od reflektora javnosti.

U toj istoj javnosti  sve dok pametni nastave popustati, reflektori ce liciti na tek malo goruce crvene zardinjere gdje politici ne  preostaje da bude ista drugo vec ono sto se od nje tako  sadomazohisticki I ocekuje, a to j da bude najstariji zanat na svijetu.

Posto je eto politika takva kakva jeste ,  onda  ce  srpska intelegencija kao elita unutar javnosti naci  racionalno opravdanje te davati odgovore da se pametni ljudi toga sve skupa treba da klone.

Onda ce Velimir Ilic nastaviti bez posljedica da se brani cinjenicom da nije samo njegovo  ministarstvo za kapitalne investicije  krsilo zakone( valjda  eufimizam za kradju).

DSS ce bez problema prodavati  ono za bubrege  optuzujuci one sto spominju Kolubaru  da vode kampanju protiv jedine drzavotvorne stranke sto ne prodade "veru za veceru".

Demokrate  I  njihovi koalicioni partneri u neodgovornosti I bahatosti ce zivjeti u svom svjetu  ruzicastom I savrsenom ali isto toliko  odvojenom od realnosti  koga  pamtimo sa komrakovog RTS dnevnika.

LSV ce mlatarati vojvodjanskim zastavama kao  svojim  najvecim dometom za bolji zivot.

Zasto su     reflektori srpske javnosti toliko slabi da  omogucavaju decenijski sumrak u kome se  krade na veliko? dabome sve po zakonima!!!

Zato sto se drzimo one stare narodne; pametni popustaju. Zato sto je to bilo objasnjenje kako za jucer, tako I za danas, a o buducnosti u ovom kontekstu razmisljanja ne  treba ni misliti.

Danas

Ovim tekstom nemam namjeru amnestirati vlastelu  koja u lancu odgovornosti je vlasnik najvece karike.

Samo sam pokusao odgovoriti i sebi I onima sto ovo citaju, zasto danas,  osam godina poslje ubistva Djindjica,  Srbija jos uvijek ceka Godoa sve manje sigurna da ce isti u smislu boljeg zivota ustvari i doci.

I nesreca devedesetih nije u onome sto je o istim opjevao Balasevic, vec ako iz istih nista   nismo naucili.

Politika jeste kurva, a    mi smo svi, manje ili vise ,zavisno od polozaaja u drustvu, njeni makroi.



Komentari (63)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

uros_vozdovac uros_vozdovac 18:53 12.03.2011

He, a ko su onda

mušterije?
dali76 dali76 19:07 12.03.2011

Re: He, a ko su onda

zbunjen puk.
I li kako bi to vec kazali oni sto vise brinu o formi nego o sustini:
zbunjene gradjanke and gradjani :)
blogovatelj blogovatelj 19:45 12.03.2011

Re: He, a ko su onda

He, a ko su onda
mušterije? Preporuči / Preporuka: 0 / Obavesti moderatora / Link / Replika: 1 / Citiraj / Odgovori

dali76
13:07 12.03.2011 / *novo Re: He, a ko su onda
zbunjen puk.
I li kako bi to vec kazali oni sto vise brinu o formi nego o sustini:
zbunjene gradjanke and gradjani :)


A makroi su oni koji imaju firme po Monakoima i drugim Kajmanskim Ostrvima...
dali76 dali76 19:59 12.03.2011

Re: He, a ko su onda

da to su veliki makroi.
ali oni sto misle da ce se veliki makroi sami od sebe promjeniti, postati posteni, kakvi su to makroi?
koliko oni ucestvuju u prljavstini svojim neucestvovanjem?
blogovatelj blogovatelj 20:16 12.03.2011

Re: He, a ko su onda

ali oni sto misle da ce se veliki makroi sami od sebe promjeniti, postati posteni, kakvi su to makroi?


Makroi se nece promeniti sami od sebe nikada, jer njihovih sedam i vise nistica u bankama im jasno govore da nista ne treba menjati.
Postoje ljudi koji zaista misle da ce se makroi promeniti sami od sebe i ti ljudi nisu makroi. Tu postoji dve grupe ovakvih osoba.
1. Oni koji veruju u promenu makroa.
To su glupani.
2. Oni koji u istu promenu ne veruju, ali iz licnog interesa, koji se pise sa pet ili sest nistica, pricaju pricu da je samoinicijativna promena makroa moguca.
Te ljude ja nazivam gnjidama.
dali76 dali76 20:45 12.03.2011

Re: He, a ko su onda

neodgovoran politicar bit ce neodgovoran dok god je dovoljan broj onih pametnih koji se povlace.
Oni sire price da je svaka kontrola uzlaudna i svaki ko veruje u kontrolu da je glupan.
Ja eto priznajem da sam glupan, bolje i to nego gnjida:)))
Ne vjerujem u apriori dobrotu ljudi, zato verujem u kontrolu.
expolicajac expolicajac 19:37 12.03.2011

E moj prijatelju

Danas sam se video sa jednim od retkih uspešnih privrednika sa juga Srbije. Sedimo i pijemo čaj i obojica u glas "za koga gazismo toloko blato". Čovek izvoznik, zapošljava 100 radnika, ali u dve firme i jednu zanatskoj radnji da bi izbego potpuni pritisak države i samo jedno priča.
Žao mi je ali daću otkaz 90-torici radnika i preći na specijalizovanu proizvodnju malih serija za isti profit. Počnemo da analiziramo razloge takvog sledea događaja i dođemo do istog zaključka. Politiku u Srbiji ne vodi ekipa ljudi koja je podržavala Zoran Đinđića, već drugi i treći ešalon koji je formiran oko kruga beogradske dvojke.
Politika jeste kurva, ali može biti više ili manje uspešna, zavisi kako od nje tako i od makroa, ali ukupnu njenu vrednost zapravo daju korisnici njenih usluga a to je ipak narod.
dali76 dali76 19:48 12.03.2011

Re: E moj prijatelju

Da li su svesna gospoda iz kluba dvojke kakva je i kolika njihova uloga u formiranju reflektora javnosti?
Oni su sebi dali za pravo da se razocaraju i svu energiju koji su oni spremni trositi jeste gnusanje na taj nepismen svet.
oni nisu nepismeni, oni su valjda citali neke filozofe i valjda bi trebali znati koja je njihova karika odgovornosti u svemu tome?
princi princi 20:00 12.03.2011

Re: E moj prijatelju

Počnemo da analiziramo razloge takvog sledea događaja i dođemo do istog zaključka. Politiku u Srbiji ne vodi ekipa ljudi koja je podržavala Zoran Đinđića, već drugi i treći ešalon koji je formiran oko kruga beogradske dvojke.

Е, јесте, није криво ни 2 милиона пензионера од којих ваљда сваки десети има пуни радни стаж, нису криви ни учитељи и професори који отаљавају своје послове и којима деца излазе неписмена са школа и факултета, ни полицајци са једном од највећих стоп криминалитета у свету, ни лекари којима пацијенти умиру на столу, нису криви ни градови по Србији по којима ван државне службе не ради ни по 10-ак хиљада људи, ни Србија која вапи за браваром (јер је исти, наравно, био бољи), ни Срби који уредно од државе само траже, али зато потпуно легитимно налазе сваки ћошак за избегавање плаћања пореза - за све је само крив омражени круг београдске двојке.
expolicajac expolicajac 21:10 12.03.2011

Re: E moj prijatelju

за све је само крив омражени круг београдске двојке.

Da, oni određuju ritam igre. Oni ne plaćaju poreze, oni otpuštaju radnike iz Fonda PIO da bi primali nove. Oni svoju decu zapošljavaju u novoformiranim agencijama koje plaćaju sirotani sa Juga koji nemju posao. Oni otvaraju "Jure" i druga govna koja skupljaju po svetu i daju im po 10000 Eura, a domaće izvozne firme dobijaju od njihovih banaka kredite po kamati od 3% na mesečnom nivou. Oni su sve, jer su beograđani i idu na prijeme u ambasade gde se cere i loču, jebu pred kamerama, imaju pravo da plaćaju glupe akcije sa 500.000. EURA.
Još uvek krug dvojke raspolaže mehanizmima da suzbije negativni naboj ovog naroda. A nakon toga će da izmisle neki novi rat da bi sačuvali svoje interese. Pojma oni nemaju kako se živi van Beograda. Zato su krivi jer se ovde ćivi loše a oni ništa ne rade da se stanje poboljša
kukusigameni kukusigameni 23:38 12.03.2011

Re: E moj prijatelju

Ja zivim u krugu dvojke i nista od toga sto ste naveli, ne radim.
expolicajac expolicajac 00:20 13.03.2011

Re: E moj prijatelju

Ja zivim u krugu dvojke i nista od toga sto ste naveli, ne radim.

Šteta, onda očigledno gubiš vreme u životu.
dali76 dali76 06:01 13.03.2011

Re: E moj prijatelju

po popisu iz 2002 preko 20% stanovnika Srbije nema kupatilo u svojim kucama.
I to je Srbija. Klub dvojka intelektualci su umislili da su totalno druga drzava i gnusaju se polupismenog sveta.
Koja je njihova funkcijau tranziciji.
Da im bude muka od svega? Da se zavuku u svoje male krugove i pricaju jedni sa drugima nasladjujuci se ostatku Srbije?
Odakle im pravo da im bude muka, odakle im pravo da im bude dosta.
Neka gospoda su otisla sa ovog bloga jer im je bilo muka jer ljepse je pisati po pescaniku. Naporno je ljudima objasnjavati, boriti se, emancipirati ljude, pricati o EU, to im je previse blam za njihove nosice gospodje ministarke.
Odgovorni su i ovi iz NVO.
Sonja Biserko na primjer.
Izvinite ako helsinski odbor nije u deset godina napravio bar mali pomak ka promjeni razmisljanja drustva onda gospodja Biserko neka trazi drugi posao. Tacka.
Helsinskom odboru kao vaznoj nevladinoj organizaciji je potrebna nova i kredibilna osoba.
U Srbiji kao nigde u nijednoj drzavi nema neodgovornih postoje samo leveli odgovornosti.


kukusigameni kukusigameni 09:08 13.03.2011

Re: E moj prijatelju

expolicajac
Šteta, onda očigledno gubiš vreme u životu.


Ovo samo govori da a priori zelis da u krugu dvojke zive onakvi ljudi kakve ti zelis da vidis.
A zaista ne znam cime sam zasluzio ovakvu konstataciju. Zasto se ne zapitas: "Hajde da vidim sta je dobro u krugu dvojke"? Ili te to mozda ne interesuje? Dok je krug dvojke tu, uvek mozes da ga okrivis, nevezano od toga sto u krugu dvojke sve manje mozes cuti beogradski akcenat, bez razlike sto je ostatak Srbije rezao na Beograd iz komoditeta RTS-ove propagande, glasajuci za morona Milosevica. Bez obzira sto su rezali na Beograd i krajisnici i ostali iako su posle svi grunuli u taj Beograd. Ma da, odvratan je taj Beograd i svi bi ga drugi bolje uredili, svi oni koji svoje sredine nisu umeli da urede.
E bas zato je Beograd veliki grad prijatelju. Najbolji. Bas zato sto u njemu mozes biti sta hoces i ko hoces.
expolicajac expolicajac 09:58 13.03.2011

Re: E moj prijatelju

A zaista ne znam cime sam zasluzio ovakvu konstataciju.

Time što pokušavaš da odbraniš neodbranjivo. "Krug dvojke" je personifikacija srpske nadmenosti koja je dovela do dvadesetogodišnje devalvacije civilizacijskih tekovina, koje je naš narod, i to u pravom smislu reči, posigao do 90, kroz neviđene ljudske i materjalne žrtve. Ja nisam lokal patriota "s juga", već pragmatičan i ne svojom voljom, iskustvom bogat čovek, koji zahvaljući tom iskustvu racionalizuje probleme. Lepo je to pisac Bloga definisao
Neka gospoda su otisla sa ovog bloga jer im je bilo muka jer ljepse je pisati po pescaniku. Naporno je ljudima objasnjavati, boriti se, emancipirati ljude, pricati o EU, to im je previse blam za njihove nosice gospodje ministarke.

Na početku mog blogovanja, jedna eminentna srpska umetnica, mi je odgovorila na moj posto na sledći način

To je samo još jedan od prostih primera kako, "veličine" iz kruga dvojke gledaju na reči i misli ljudi koji nisu iz njihovog okruženja.
Površnost, bahatost i nadmenost elite iz "kruga dvojke" dovela je do apsolutne apatije srpskog naroda. Odgovrnost elite je osnova svake civilizacije. Lepo sam napisao civilizacije, ne naroda. Srbi moraju da požele da postanu civilizacija, a ne zbirište neostvarenih patrijahalnih zabluda. A da se dođe do takvog stadijuma, oni koji sebe smatraju elitom moraju da shvate da "Noblesse oblige". Da bi velikim nacionalistima bilo jasno "происхождение обязывает".
kukusigameni kukusigameni 10:16 13.03.2011

Re: E moj prijatelju

"Krug dvojke" je personifikacija srpske nadmenosti koja je dovela do dvadesetogodišnje devalvacije civilizacijskih tekovina, koje je naš narod, i to u pravom smislu reči, posigao do 90, kroz neviđene ljudske i materjalne žrtve.

Ma da, cvetalo nam je cvece i onda su se pojavili neki "salonci" sa Vracara i Dorcola i poceli da kroje sudbinu celoj zemlji.
Kraja Kraja 10:53 13.03.2011

....ex policajce...

...predpostavljam da si mislio da i cacak ima svoj krug dvojke....i novi sad....i subotica....i nis...
...inace si jako zlonameran...
dali76 dali76 10:57 13.03.2011

Re: E moj prijatelju

Kukusigatebi ja ne bih zelio da ti ovo shvatis kao stavljanje urbane Srbije na optuzenicku klupu kao glavnog krivca za sve ali vodimo se logikom.
Ocekujes li ti da predhodnica reformi ili promenau Srbiji bude upravo ta urbanaili ako hoces obrazovana Srbija?
Nije li njihova odgovornost veca od recimo siromasnijih ili ako hoces neobrazovanijih stanovnika jedne Babusnice?
Uzmimo na primjer websajt opstinskog odbora DS Stari Grad.
Zadnji put su azurirali novosti u mjesecu julu 2010.
Znaci prije skoro osam mjeseci.
Sjecam se da je prije devet godina Djindjic u razgovoru sa radnicima iz Jagodine, ako ne gresim, ukazao na neki sat koji je stao.
Danas u jednoj od najurbanijih opstina u Srbiji, Demokratska stranka, koja sebe vidi kao jedinu modernu partiju nije azurirala svoj saajt punih osam mjeseci.
Koliko god to bilo simbolicno, prilicno je porazavajuce od sredine od koje se , po logici, ocekuje da bude predvodnik promjena.
Spisak clanova DS Stari Grad prilicno je impozantan , sto se tice formalnog obrazovanja njihovih clanova.
Tim vise cudi sto su toliko neazurni, sto toliko ne cijene komunikaciju sa ljudima koji ih biraju.
Sta bi im Djindjic rekao danas. Dajte majku mu pokrenite taj sat vise?n
Adalje na listi clanova stranke stoji ime Milos Miscevic.
Covjek koji je u julu prosle godine priveden u policiju jer je naredio direktorki poste u Boru da salje ljudima lazne uplatnice SNS.
Da li je taj covjek smenjen. Po sajtu, doduse neazuriranom , nije.
Ako je to slika urbane Srbije e onda smo,da izvines, u govnima.
Sjecam se ljetos Jelena Trivan prosto vriskala kako je u intresu Demokrata da se rasvetli Borski skandal.
Kako Demokratska stranka nemaniti jednu mrlju u svojoj dvodecenijskoj tradiciji.
Pa jeli ga rasvetlise.
U 21 vijeku preko web sajta to saznati ne mozemo.
Ako to ne moze Stari Grad kako li ce tek opstine na jugu Srbije.
Ako gradjani starog grada cute, pretpostavljam da ih vecina ima internet, kako ocekivati da ne cute oni sto nemaju kupatilo(kazu da je iz popisa 2002, svaki sesti stanovnik Srbije bez kupatila.
Kao slag na tortu ja pomenuh te intelektualce urbane Srbije koji se gnusaju poupismenog sveta, koji odlaze sa bloga jer nemaju zivaca objasnjavati ljudima stvari poput EU .
E pa to je kukusigatebi ironija cijele price.

expolicajac expolicajac 10:58 13.03.2011

Re: ....ex policajce...

predpostavljam da si mislio da i cacak ima svoj krug dvojke....i novi sad....i subotica....i nis...
...inace si jako zlonameran...

Ispravno razmišljanje. A zlonameran mogu da budem uvek i u svakom trenutku, u zavisnosti od sagovornika. Ti sigurno ne pripadaš tom krugu.
kukusigameni kukusigameni 11:11 13.03.2011

Re: ....ex policajce...

Kraja
predpostavljam da si mislio da i cacak ima svoj krug dvojke....i novi sad....i subotica....i nis...
...inace si jako zlonameran...

expolicajac
Ispravno razmišljanje. A zlonameran mogu da budem uvek i u svakom trenutku, u zavisnosti od sagovornika. Ti sigurno ne pripadaš tom krugu.


E pa onda moras da se vratis i procitas sta si napisao. Pa da se dogovoris sa sobom sta hoces da kazes. Ni u policiji ti takav iskaz ne bi priznali.

princi
за све је само крив омражени круг београдске двојке.

expolicajac
Da, oni određuju ritam igre.
Pojma oni nemaju kako se živi van Beograda.
expolicajac expolicajac 11:39 13.03.2011

Re: ....ex policajce...

E pa onda moras da se vratis i procitas sta si napisao. Pa da se dogovoris sa sobom sta hoces da kazes. Ni u policiji ti takav iskaz ne bi priznali

Što bi se bez razloga svadjao sa Krajom. On ima svoje mišljenje a ono je ispravno. Uzmi logiku za treći razred gimnazije, prouči. Što se tiče policijskog priznavanja iskaza, policija ne zasniva svoj rad isključivo na iskazima več sud donosi na osnovu materjalnih činjenica.
Ako ti nisi iskoristio komparativne prednosti života u beogradskom krugu dvojke, ja ti nisam za to kriv. One, koji su komparativne prednosti života u beogradskom krugu dvojke zloupotrebli, stvarajući svoje ekspoziture po Nišu, Novom Sada, i drugim gradovima Srbije, uvek i na svakom mestu ću etiketirati. Puno je činjenica, koje bi zahtevale ceo blog, koje kao materjalni dokaz mogu iskoristiti u dokazivanju svojih iskaza.
Ako ti je lakše da živiš u zabludama, tvoje demokratsko pravo. Ali kad ti dogori fitilj trpljenja, budi makar prema sebi iskren i priznaj da bez "oni s jug" nećeš moći promeniti život nabolje.
kukusigameni kukusigameni 12:34 13.03.2011

Re: ....ex policajce...

Ovde je bila rec o tvom iskazu, koji menjas kako ti padne na pamet.
Sto se tice "onih s juga", nisam nikada ni pomislio da se bilo sta moze menjati u ovoj zemlji bez njih i ne vidim gde sam to rekao, odnosno napisao.
A reda radi, imenuj te "one" koji su...
Cisto da znamo o kome govoris. I videces da vecina, ako ne i svi "oni", nece biti da su iz kruga dvojke.

kukusigameni kukusigameni 13:38 13.03.2011

Re: E moj prijatelju

dali76
Klub dvojka intelektualci su umislili da su totalno druga drzava i gnusaju se polupismenog sveta.
Koja je njihova funkcijau tranziciji.
Da im bude muka od svega? Da se zavuku u svoje male krugove i pricaju jedni sa drugima nasladjujuci se ostatku Srbije?


Prva konstatacija nije tacna. To su kvaziintelektualci. I neki iz polupismenog sveta se gnusaju intelektualaca, pa to ne znaci da su svi istog misljenja. U sustini, u ovakvim slucajevima generalizacija nije fer.

Zavlacenje u svoje male krugove vidim na svakom cosku kruga dvojke (dobro zvuci: cosak kruga). Samo, ja bih pre rekao da je to povlacenje posledica neprestanog osporavanja autoriteta u nasem drustvu i sezonske sece srednje gradjanske klase.

I btw, Jelena Trivan nije iz kruga dvojke, cak nije ni iz Beograda.
A Sonja Biserko je zena za sva vremena, naravno, u negativnom smislu. Poslednje sto mozes reci je da su to reprezenti ljudi iz kruga dvojke.
Bili Piton Bili Piton 19:41 12.03.2011

Ako je politika kurva, ko su makroi?


Vrlo prosto, oni koji od nje žive
dali76 dali76 19:54 12.03.2011

Re: Ako je politika kurva, ko su makroi?

ni izbliza toliko prosto.
Politika je kucni red u drzavi.
Ako nece niko da se bavi sefom kucnog saveta, ondak ce taj sef raditi sto mu volja, vecinom na stetu ostalih.
dolybell92 dolybell92 19:55 12.03.2011

Re: Ako je politika kurva, ko su makroi?

Bili Piton

Vrlo prosto, oni koji od nje žive


... iliti oni koji od političara imaju koristi
jer ih plaćaju.
dali76 dali76 20:12 12.03.2011

Re: Ako je politika kurva, ko su makroi?

koliko narod ima koristi od politike zavisi od toga koliko je sperman da u istoj i ucestvuje kad je to neophodno.
Ako pametni popustaju, onda je valdja sasvim prirodno da posljedice budu takve kakve jesu.

Bili Piton Bili Piton 20:19 12.03.2011

Re: Ako je politika kurva, ko su makroi?

dali76
ni izbliza toliko prosto.
Politika je kucni red u drzavi.
Ako nece niko da se bavi sefom kucnog saveta, ondak ce taj sef raditi sto mu volja, vecinom na stetu ostalih.


Pa pitao si ko su makroi, oni koji od kurvi žive, dakle oni koji da im nije politike ne bi znali šta bi sa sobom i od sebe u životu (random example - Andrija Mladenović, ako sam mu dobro upamtio ime).

A kućni red su valjda zakoni, a ne politika
jinks jinks 20:09 12.03.2011

...

Jedan interesantan detalj u vezi sa uvodom u 90.

SM je u vreme dok se još nije bio popeo na vrh piramide vlasti u krugovima vršnjaka bio poznat (kao već uveliko zreo čovek sa svojih 35-40 godina) i kao neko ko je između ostalog znao rođendane svih značajnijih političara starije garde (uključujući i članove njihovih porodica), koji su tada bili na vlasti.

Sa montiranim bejbifejs osmehom, poklonom i govorom koji je naučen da izdeklamuje, šetao se od jednog do drugog funkcionera, servilno čestitajući nadolazeće rođendane, godišnjice i unapređenja, ... nudeći se kao neko ko bi u nadolazećem talasu reformi i rušenja kom. režima sačuvati njihove položaje i privilegije (tipa Ljubičić, Marković, ko zna ko još sve ne) ... što je na kraju i učinio.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:50 12.03.2011

Ne radi se o pameti

Poštovani dali, nisu dobro postavio dihotomiju.
Ne radi se o tome da se pametni klone politike, a da se samo glupi ljudi bave politikom. Greši i vrli profesor iz "Peščanika", ako to tvrdi, kao i svi koji misle da su Hitler, Milošević, Sadam i njima slični, bili glupi ljudi.

Moralni ljudi se klone politike, oni je ne podnose, kičma im nije dovoljno savitljiva, a stomak nedovoljno jak da bi podneo sve gadosti koji idu uz takvu ogavnu profesiju. Oni drugi, dakle, nemoralni, u politici se sanlaze kao riba u vodi. To je njihovo prirodno okruženje.

Naravno, istorija beleži i izuzetke, ali oni samo potvrđuju pravilo.
dali76 dali76 21:17 12.03.2011

Re: Ne radi se o pameti

po meni je nemoralno kloniti se politike i svu energiju trositi da dokazes da je politika nemoralna.
Ljudi smo takvi kakvi jesmo, nesavrseni.
Da bi moral bio nametnut ili bolje receno da bi odgovornost bila nametnuta mora postojati aktivna javnost a ne javnost kao sto je recimo krug dvojke ili pescanik intelektualci koji svu svoju energiju trose dokazati kako su oni u pravu bez ijednog trunka energije da svoju odgovornost stave na svoja ledja.
Kao sto rekoh odgovornosti niko nije izuzet.
Ona je razlicita zarazlicite ljude.
Koristih to pametni se klone politike vise kao narodnu umotvorinu koja samoucvrscuje stanje stvari kako jeste.
Bili Piton recimo kaze kucni red je zakon a ne politika.
nije tacno.
politika je kako ce izgledati kucni red i da li ce odgovorni isti i postovati.
Posto, gore rekoh, ne verujem u apriori dobrotu ljudi, smatram da je javnost odgovorna ne kloniti se iz politike.
Stari je problem, koliko i drzava, da bi smo svi hteli imati dobar kucni red ali da u kontroli tog istog kucnog reda ucestvuju neki drugi.
free riders problem kako ga je onomad opisao Mensur Olson.
Svi bi smo benefecije sa sto manje ucesca u necemu.
Zivi smo ljudi a kucni red nije dar sa neba ili izum iz Grcke ili SAD pa cemo isti uvesti pa mirna Backa.
Kako ce biti mnogo al mnogo zavisi od ljudi koji drzavu cine.
od onih na vlasti, do onih u opoziciji, od elite intelektualne do gradjana obicnih.
svako ima svoj kolac odgovornosti i ako to nije razumljivo, ako mislimo da je nemoralno se baviti politikom, onda se ne trebamo cuditi odkud to politika nemoralna.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:35 12.03.2011

Re: Ne radi se o pameti

dali76
po meni je nemoralno kloniti se politike i svu energiju trositi da dokazes da je politika nemoralna.


Politika, sama po sebi, nije ni moralna, ni nemoralna, pre bi se moglo reći da je amoralna. Međutim, najčešće politika jeste uzurpirana od strane ljudi sumnjivog morla.

Inače, očekivati od svih građana da se bave politikom jedna je od zabluda ili laži demokratije.

Out of Beirut Out of Beirut 21:38 12.03.2011

Re: Ne radi se o pameti

Slazem se, Dali.

Bas sam ovih dana pomisljao da je covek koji sebe vidi kao malog i nemocnog jedna posebno opasna pojava, jer gde nema verovanja o sopstvenom uticaju ne moze se ni zamisliti iole jaci razlog da se pazljivo deluje i pazljivo razmislja. U tom stanju, sve sto se radi je forme radi. I ta se forma moze priljezno oblikovati da bi delovala veoma dopadljivo.

nikolic777 nikolic777 21:47 12.03.2011

Re: Ne radi se o pameti

Kako ce biti mnogo al mnogo zavisi od ljudi koji drzavu cine.
od onih na vlasti, do onih u opoziciji, od elite intelektualne do gradjana obicnih.
svako ima svoj kolac odgovornosti i ako to nije razumljivo, ako mislimo da je nemoralno se baviti politikom, onda se ne trebamo cuditi odkud to politika nemoralna.



zavisi od toga kako se prilazi politici, taj odnos je čini moralnom ili nemoralnom...dokle god se bude pristupalo sa idejom lične koristi - ona će izgledati ovako kako izgleda, i građani će se prema njoj odnositi bez poštovanja, bez poverenja, ali i bez sopstvene odgovornosti...


i biće manje povlačenja u maniru ne pratim, ne zanima me, smučili su mi se, ne intresuje me...
dali76 dali76 23:00 12.03.2011

Re: Ne radi se o pameti

Ako sam te ja razumio Nikolicu ti mislis da se pristup politici menja tako sto se na politiku nece gledati kao na licni interes?
Utopija & zabluda.
Ja cu biti iskren pa reci, politicarima apriori ne treba vjerovati. Tacka.
Hoce li oni krasti iskljucivo zavisi od toga koliki je rizik da budu otkriveni. Ja sa tim problema nemam.
Altruizam ostavljam po strani, spreman da se divim onima koji iz takvih razloga sluze drzavi. Premalo je takvih I na njih, iskreno ne racunam.
Das u ljudi takvi kakvi bi htio da budu politicari, drzava niti sistemi tj mehanizmi kontrole nam ne bi trebali.
truly-kapitalista truly-kapitalista 13:10 13.03.2011

Re: Ne radi se o pameti

Vojislav Stojković

Politika, sama po sebi, nije ni moralna, ni nemoralna, pre bi se moglo reći da je amoralna. Međutim, najčešće politika jeste uzurpirana od strane ljudi sumnjivog morla.


Reče jedan ruski postmodernista: "nije neko govno zato što vozi mercedes CLK, ali da bi došao u situaciju da vozi taj auto mora najpre postati govno..."

Ta igra je takva da ljudi čistog srca, neskloni prostituciji, neće u njoj daleko dogurati... Penjući se uz piramidu moći moraš gaziti po onima ispod. Oni slabijeg stomaka brzo će odustati a na njen vrh će stići samo moralni talog društva.
Tako da svaku vlast čine ljudi koji su najveća govna koja u tom trenutku imamo...
Out of Beirut Out of Beirut 21:48 12.03.2011

Re: He, a ko su onda

Uzgred, secam se da je i pokojni Z. Dj. pokusao da pobije ovu predrasudu o politici; govorio je da bez angazmana obicnih ljudi nova ekipa na vlasti nece, i ne moze uspeti.
dali76 dali76 22:24 12.03.2011

Re: He, a ko su onda

Zanimljivo je to sirenje zabluda da bilo sta u drzavi moze funkcionisati bez kriticne mase odgovornih ljudi svjesnih svoje odgovornosti.

Kao sto je uostalom zabluda ocekivati da see tkzv problem free riders nestati pa ce gradjani stopostottno ucestvovati u politici.
Uvijek ce biti onih koji ce enrgiju trositi na to kako je politika nemoralna, kako od nje pametni trebaju sto dalje, ali dok takvi budu ogromna vecina, koraka napred nema.

zovitemegrunf zovitemegrunf 23:15 12.03.2011

Re: He, a ko su onda

dali76
Zanimljivo je to sirenje zabluda da bilo sta u drzavi moze funkcionisati bez kriticne mase odgovornih ljudi svjesnih svoje odgovornosti.

A drzava kroz obrazovni sistem, kulturnu politiku, medije, sve organe izvrsne vlasti, cini apsolutno sve da se ta kriticna masa nikada ne dostigne. Zatvoren krug.
dali76 dali76 06:12 13.03.2011

Re: He, a ko su onda

Tacno decenijama smo uceni da je politika fuj , bljak, politicari sun am istu uspjesno gadili decenijama.
Intelektualna elita se grozi da drzi reflektore javnosti dok se mediji povladjuju onome sto narod voli iz prostog razloga da bi opstali na trzistu.
Mozda bih nesto ipak mogli nauciti od extremno desnicarskih organizacija kojima nista od ovog ne smeta da se organiziraju , da budu vidljivi , da se bore za svoja vjerovanja ,koliko god ista , po mom arsinu pogresna bila.

fantomatsicna fantomatsicna 22:53 12.03.2011

Zasto

Ljudi tako reaguju i postane im svejedno, pa se cesto cuje:ma sta cu gubiti vreme i ici na glasanje kad svi isto lazu.Zanima me da li je glasanje zakonom obavezno(u Srbiji)?
expolicajac expolicajac 22:56 12.03.2011

Re: Zasto

Zanima me da li je glasanje zakonom obavezno(u Srbiji)?

NE
dali76 dali76 23:10 12.03.2011

Re: Zasto

mislim da samo Grcka u komsiluku ima obavezno glasanje, mada nisam siguran.
Po meni eje ne izacina izbore isto nekad politicki cin.
partije cesto gube, ne zbog toga sto su opontnentski glasaci izasli vec zbog toga sto su njihovi ostali kuci.
mozda je to dobro objasenje zasto je cak 12% razlika, ako je vjerovati agencijama za istrazivanje, izmedju SNS i DS.
filantrop filantrop 00:19 13.03.2011

Srbija jos uvijek ceka Godoa

ovo je godo koji u srbiju treba da stigne

a.k.a. stecajni upravnik

*sto pre to bolje
dali76 dali76 05:46 13.03.2011

Re: Srbija jos uvijek ceka Godoa

Politika jeste ekonomija.
TKZV free riding problem.
Uvijek cce u gradskom busu biti onih koji bi da se svercuju ali ako se broj takvih poveca pa to bude vecina, firma propada il prezivljava sa razmrdanim autobusima gdje gube svi.

Uvijek ce u jednoj politickoj zajednici biti onih sto misle : necu ja da se petljam u politiku , da se nesto bunim I aktiviram ali ako takvi postaju ogromna vecina drzava nema sanse za napred. Tacka.


fantomatsicna fantomatsicna 02:44 13.03.2011

Nije mi jasno

da vam nije jasno, da su ustvari politicari makroi a sve ostalo su kurve(za sada).
ljuboten ljuboten 19:41 13.03.2011

Nismo svi makroi

"Politika jeste kurva, a mi smo svi, manje ili vise, zavisno od položaja u društvu, njeni makroi."
Ne baš svi. Ima retkih koji to nisu, i svoju slobodu plaćaju sami, a ne čekaju priznanje za svoj doprinos. Retki su, ali daleko ih ima više nego onda kada su gledali kako živog raspinju Isusa Nazarećanina.
Braća Ribar, a to znači i njhovi roditelje, no i mnogi drugi slični njima i Koči Popoviću bili su Oboženi ljudi, uložili su svoje živote baveći se politikom. Isto to mislim za Zorana Đinđića, a neću da spomenem i neke sadašnje političare u vrhu vlasi u Srbiji, jer će se javiti kurve da me grde i mene i njih.
Nije da su političari pokvareni jer se bave prljavim zanimanjem. Već je istina da su velika većina ljudi kurve, pa se mudri političari prilagođavaju ljudima koji su kurve u duši - svesti.
dali76 dali76 19:52 13.03.2011

Re: Nismo svi makroi

ali blogokolega koliki je procenat takvih?
kao sto rekoh u komentaru vislje ako se vecina pocne svercovati u gradskom prevozu ode firma u propast a busevi ce biti razndrani cisto da se prezivljavana stetu svih.
Zato je pomenuti Djindjic bio u pravu kad je govorio, da dok kritican broj ljudi ne bude svjestan svoje odgovornosti nema nista od napred.
Ja se ljutim na one koji su sebi dali pravo da cute , da spavaju, da dignu ruke od svega, da iz svojih coskova svu energiju koju imaju trose na to kako nista ne valja.
drustvo je odgovorno nema amnestije za nikoga.
naravno svako nosi, po svom polozaju, po svom obrazovanju po svacemu necem svoj kolac odgovornosti.
Kazezoze Kazezoze 21:29 13.03.2011

Re: Nismo svi makroi

dali76
ali blogokolega koliki je procenat takvih?
kao sto rekoh u komentaru vislje ako se vecina pocne svercovati u gradskom prevozu ode firma u propast a busevi ce biti razndrani cisto da se prezivljavana stetu svih.
Zato je pomenuti Djindjic bio u pravu kad je govorio, da dok kritican broj ljudi ne bude svjestan svoje odgovornosti nema nista od napred.
Ja se ljutim na one koji su sebi dali pravo da cute , da spavaju, da dignu ruke od svega, da iz svojih coskova svu energiju koju imaju trose na to kako nista ne valja.
drustvo je odgovorno nema amnestije za nikoga.
naravno svako nosi, po svom polozaju, po svom obrazovanju po svacemu necem svoj kolac odgovornosti.

da li taj kritičan broj koji tražiš, ti ili đinđić (nebitno), mora svoju odgovornost da izrazi jedino preko politike ili je može biti svestan nezavisno od politike?
ustvari, ako je politika kurva, kako navodiš, onda postoji mogućnost da je i zarazna. samim tim politikom zaražene mušterije se mogu podeliti u nekoliko grupa (po težini oboljenja kojim su zaraženi).

u tom slučaju u najveću grupu bi ušli oni koji su zaraženi političkom picajzlom, to jest, na politiku misle samo onda kad ih dole zasvrbi, a to je uglavnom oko izbora. ta grupa ne širi svoju zarazu dalje, ali postoji uvek mogućnost da fasuju neku ozbiljniju političku bolest, pogotovo ako se na njih vrši politički pritisak od strane teže zaraženih grupacija.

političkim triperom bi trebalo da su zaraženi onii koji o politici razglabaju po kafanama. to su oni koji znaju za koga će glasati, ali ih zaboli qurac da li će ti i da dobiju na izborima. oni postaju opasni jedino u ratnim uslovima jer su uglavnom nacionalno orjentisani. ta nacionalna ranjivost dolazi posebno u opasnost ako na njih izravno deluju oni teži politički bolesnici.

zatim imamo one mušterije koji su zaraženi političkim sifilisom. to su uglavnom takozvani intelektualci koji su sebi utuvili u glavu da o politici sve znaju. političkim sifilisom zaraženi intelektualci su aktivni u svojim strankama i nastoje svoj sifilis da prošire na šire narodne mase, uglavnom birajući one koji imaju triper ili picajzle. kada im to ne pođe za rukom tada ih intelektualno urnišu pozivajući se na snagu svoje političke i ntelektualne zaraze. njihov cilj je jedino da napreduju u svojoj bolesti i za to ne biraju sredstva.

u najugroženiju grupu spadaju oni koji su fasovali političku sidu. oni o politici misle non - stop, i za njih ne postoji ništa drugo osim politike. oni nisu svesni smrtnosti svog oboljenja jer im, naravno, oni koji su ih zarazili neće reći da umiru. mogu se prepoznati da su uvek tako blizu vrha, ali do njega nikako ne mogu da stignu.najbolji primer političkog bolesnika zaraženog sidom je naš bloger dragec, koji se na očigled svih ostalih blogera politički raspada, ali on toga nikako nije svestan. virtuelni vaske je takođe politički pozitivan na aids, ali on, kao i miki, imaju sreće da ne žive u srbiji te imaju više mogućnosti da se kvalitetno leče od te opake bolesti, mada im je politička smrt zagarantovana.


dali76 dali76 05:51 14.03.2011

Re: Nismo svi makroi

Pazi Kaz ovo je zasigurno jedan od najorginalnijih komentara koje procitah.
Par primedbi.
Mislim da intelektualci prvo urnisu po onima koji se sa njima ne slazu I mnogi od njih ne koriste mrvu svoje energije da nekoga “zarrraze”
Zaraza je pozitivna ako intelektualci imaju sto pametnog reci.
Ali postaje nebitno sta oni imaju kazati ako je njihov odnos:
Vi ste svi stoka stoko jedna a mi smo eto pametni I niti jedne jedine sekunde necemo trositi nase vreme objasnjavajuci nesto vama.


Out of Beirut Out of Beirut 12:35 14.03.2011

Re: Nismo svi makroi

da li taj kritičan broj koji tražiš, ti ili đinđić (nebitno), mora svoju odgovornost da izrazi jedino preko politike ili je može biti svestan nezavisno od politike?


Politika je, koliko mi je poznato, definirana kao proces donosenja kolektivnih odluka. Stoga, onaj ko je vise svestan svoje drustvene odgovornosti bice i vise svestan nacina na koji politicki proces prozima drustvo: sežuci dalje od sfere mas-medija, kratkovidog moralisanja, i izbora za predstavnike.
Kazezoze Kazezoze 13:37 14.03.2011

Re: Nismo svi makroi

Out of Beirut
da li taj kritičan broj koji tražiš, ti ili đinđić (nebitno), mora svoju odgovornost da izrazi jedino preko politike ili je može biti svestan nezavisno od politike?


Politika je, koliko mi je poznato, definirana kao proces donosenja kolektivnih odluka. Stoga, onaj ko je vise svestan svoje drustvene odgovornosti bice i vise svestan nacina na koji politicki proces prozima drustvo: sežuci dalje od sfere mas-medija, kratkovidog moralisanja, i izbora za predstavnike.

pa upravo je to suština značenja zašto politiku nazivaju kurva.
politika se bavi donošenjem kolektivnih odluka, i traži od pojedinca koji nikako nije mogao da učestvuje u donošenju tih odluka, da bude svestan posledica koje te odluke mogu da izazovu.
u prevodu, političari naprave sranje, kao što je bio rat u bivšoj nam državi, a odgovornost svale na leđa naroda koje su svojim zakonima naterali da u tom sranju učestvuju.
ili, recimo, korupcija; dok oni pune džepove, ja trebam da prihvatim odgovornost za njihovu pohlepu jer sam učestvovao u izborima koji su njih doveli u poziciju da se bogate preko mojih leđa.
kada se promene stvari pa pojedinac bude važniji od kolektiva, tada će i politika izgubiti status kurve koji joj sada pripada. do tada, ja ću se truditi da svoju odgovornost podredim sebi, a ne kolektivu.
Out of Beirut Out of Beirut 15:08 14.03.2011

Re: Nismo svi makroi

kada se promene stvari pa pojedinac bude važniji od kolektiva, tada će i politika izgubiti status kurve koji joj sada pripada. do tada, ja ću se truditi da svoju odgovornost podredim sebi, a ne kolektivu.


Niko od tebe ne treba da trazi drugacije. Samo ima jedna zackoljica, sto covek obicno nije sam sebi dovoljan. Meni treba (bolje) drustvo da bih ziveo kako hocu. A bogami, osecam i da imam sta da pruzim.

(Ne kazem da treba sebe negirati u drustvenom angazmanu. )

u prevodu, političari naprave sranje, kao što je bio rat u bivšoj nam državi, a odgovornost svale na leđa naroda koje su svojim zakonima naterali da u tom sranju učestvuju.


Pravo da ti kazem, moja spontana reakcija je "Ako! Neka bude!" I ja sam u zivotu bio okrivljavan od "obicnih ljudi iz naroda" za sve i svasta, bez veze, nepravedno. ...I tako rastes. Time sto prihvata obaveze, sluga postaje nezamenljiv, te postaje i gospodar.

Zivot nije turisticki aranzman, vec pre avantura, i gradiliste.
Kazezoze Kazezoze 17:24 14.03.2011

Re: Nismo svi makroi

Niko od tebe ne treba da trazi drugacije. Samo ima jedna zackoljica, sto covek obicno nije sam sebi dovoljan. Meni treba (bolje) drustvo da bih ziveo kako hocu. A bogami, osecam i da imam sta da pruzim.

ovo uopšte nije tačno. to su predrasude kojih se treba osloboditi.
stvari treba okrenuti u suprotnom smeru i reći da društvo bez pojedince ne može da opstane jer će se na taj način početi da vrednuje pojedinac, a ne društvo.
dok god sami sebe spuštamo na niži nivo od društva, društvo će da upravlja nama i mi ćemo, kao i dosada, biti robovi tog i takvih društava.
da bi preuzeli na sebe odgovornost, moramo sebe da postavimo ispred društva, jer na kraju krajeva, mi smo nosioci odgovornosti i mi treba da kreiramo društvo, a ne ono nas. tek tada će i politika da doživi demokratske promene i prestaće da bude kurva koja se krije pod imenom demokratija.
znači, proces promena treba da počne u izmeni statusa pojedinca u odnosu na društvo. kada to bude jasno i kada se pojedinac bude više vrednovao, tada će i njegova svest o odgovornosti biti veća.
dali76 dali76 20:30 14.03.2011

Re: Nismo svi makroi

pa ovu tvoju recenicu zadnju potpisujem.
Kaz naravno da sve ovisi o pojedincusvesnom svoje odgovornosti.
Samo dok svi govrorimo da je politika kurva od promena nema nista.
ZATO i rekoh ako politika jeste kurva tom smo doprineli svi, svako na svom levelu odgovornosti.
ne znam odkud ti ideja da bilo ko tvrdi da je narod kriv , ja samo kazem dok svako u svom delu ne svati svoju odgovornost nema ozbiljne drzave.
Inaravno besmisleno je ocekivati da to svhate svi, ali dok vecina bude smatrala kako je sve zalud bit ce sve zalud.

ljuboten ljuboten 19:58 13.03.2011

Nismo svi makroi

“U toj istoj javnosti sve dok pametni nastave popuštati”

Popuštaju samo oni koji neće jer im se “neisplati”, manjebrojni su oni koji ne znaju ili nemaju načina da se iskažu, a najveći broj je onih koji se ljute na političare jer im zavide zašto oni nisu umesto njih.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:04 13.03.2011

Re: Žmu

Citiraću Žmua: Političari su porez na demokratiju.
ljuboten ljuboten 21:58 13.03.2011

Re: Žmu

Citiraću Žmua: Političari su porez na demokratiju.


Lepotice, zamolio bih da malo pojasnite ovu misao Vašeg Žmua. Inače logika vodi do početka stvaranje države kao sredstva za vladanje klase koja ima vlast nad ostatkom naroda koji nema vlast. Pa ćemo stići da se država kao prinuda pojavila onda kada se pojavila privatna svojina.Što je inače elaboracija u okviru teme koju je otvorio Bloger.Jer je igoizam taj koga Bog nazuva Sotona u čoveku, a kapitalistički sistem počiva na egoizmu.
Za da zaključimo, a da ostanemo u temi, da samo budale mogu da očekuju od Sotone da bude milostiva. Nju morate prinuditi, kontrolisati. Ali kako, ko i čime? Izborom dobre vlade i parlamenta? Odakle i ko to bira zavisiće kvalitet. Resurs, ljudski reusurs je najvažniji. Vi imate odgovor, jer možete da vidite zašto je Slovenija u EU, a Srbija nije. Ili Vam naostalgija smeta da budete objektivni? Ako ne grešim, Vi živite u Ljubljani?
dali76 dali76 05:24 14.03.2011

Re: Žmu

Ja samo polazim od dve stvari ; nema savrsenih drzava jer nema savrsenih ljudi I drugo drzim da je za ozbiljnu drzavu neophodna ozbiljna kontrola politicara.
Da li su politicari porez ili ja bih rekao danak demokratiji. Mislim da to jeste realnost ali realnost je da koliki ce taj danak biti zavisi od drustva koje je sposobno kontrolisati politicare.
Unutar samog drustva odgovornost je na intelektualnoj eliti, odgovornost je na medijima, odgovornost jje na gradjanima.
Svaki dio drustva ,kao ssto vec rekoh, ima svoj kolac odgovornosti.
Ako se gorepomenuta elita zabije tj ogradi u svoj cosak govoreci da od ovog nema nista troseci energiju dokazati da je politika kurva onda dolazimo u poziciju da se sve pretvori u ono sto socilozi nazivaju;; samoispunjavajuce prorocanstvo.
Jer ocigledno politicarima nije tesko dokazati da je njihova rabota prljava stvar .
Demokratija jeste process I konstantna borba za vecu odgovornost I sto moguce manji manji porez na demokratiju.
Nije pitanje da l ice ikad porez nestati, da li cemo napraviti savrseno drustvo savrsenih politicara vec koliko ce drustvo biti manje nesavrseno.
ljuboten
Citiraću Žmua: Političari su porez na demokratiju.Lepotice, zamolio bih da malo pojasnite ovu misao Vašeg Žmua. Inače logika vodi do početka stvaranje države kao sredstva za vladanje klase koja ima vlast nad ostatkom naroda koji nema vlast. Pa ćemo stići da se država kao prinuda pojavila onda kada se pojavila privatna svojina.Što je inače elaboracija u okviru teme koju je otvorio Bloger.Jer je igoizam taj koga Bog nazuva Sotona u čoveku, a kapitalistički sistem počiva na egoizmu. Za da zaključimo, a da ostanemo u temi, da samo budale mogu da očekuju od Sotone da bude milostiva. Nju morate prinuditi, kontrolisati. Ali kako, ko i čime? Izborom dobre vlade i parlamenta? Odakle i ko to bira zavisiće kvalitet. Resurs, ljudski reusurs je najvažniji. Vi imate odgovor, jer možete da vidite zašto je Slovenija u EU, a Srbija nije. Ili Vam naostalgija smeta da budete objektivni? Ako ne grešim, Vi živite u Ljubljani?

ljuboten ljuboten 07:50 14.03.2011

Re: Žmu

Unutar samog drustva odgovornost je na intelektualnoj eliti, odgovornost je na medijima, odgovornost jje na gradjanima.
Svaki dio drustva ,kao ssto vec rekoh, ima svoj kolac odgovornosti.
Ako se gorepomenuta elita zabije tj ogradi u svoj cosak govoreci da od ovog nema nista troseci energiju dokazati da je politika kurva onda dolazimo u poziciju da se sve pretvori u ono sto socilozi nazivaju;; samoispunjavajuce prorocanstvo.


Vi sada živite u Americi, no ova misao Vam je ugrađena dok ste živeli u nekadašnjoj domovini. Jer u kapitalizmu jedini argument je kapital. Ili Vi mislite da na politiku utiču ono što piše i govori Čomski i režiser filma o Bušu mlađem i kapitalistima (Mur) koji su svoje fabrike preneli u aziske zemlje, a svoje sugrađane u Americi ostavili bez posla i sredstava za život. Nije mi poznato da je posle prikazivanja tog dokumentarnog filma neki kapitalista vratio svoju fabriku u Ameriku.
Zato mi kritikovanje naših političara i novobogataša liči kao „lajanje na mesec“, jer ljudi rade tako da prikupe što više „argumenata“ za sebe da bi mogli da vladaju sa onima koji će ostai praznih šaka.
Doduše, za razliku od Amerikanaca iz vremena divljeg kapitalizma, koji su mogli da ubijaju Indijance i da im oduzimaju zemljište ili da „kupe“ ostrvo Menheten za 24.000 dolara, ovi naši će imati problema, iako ih podržavaju političari i kapitalisti Zapada, no daleko manje problema od onih koji će ostatii bez ičega.
To možemo da vdiimo ovih dana na dešavanjima u arapskim zemljama. No, kao što čujemo Gadafi ima „argumente“ pa će zgaziti narod bez „argumenata“, dok Oligarsi Zapada čekaju da vide kome će prizanti da je u pravu, t.j. ko će imati „argumete“. Ja verujem da bi Obama stao na strani naroda u Libiji, no, on nema dovolnjo „argumenata“.
A sve se radi da se zadovolji Sotona a ne Bog u čoveku. U čemu Sotone pomaže Crkva, a one nju parama i povremenim ulaskom u Crkvu i obaveznim krstenjem nekolko puta. A Zemna crkva je sušta suprotnost Duhovne crkve Isusa Nazarećanina.
dali76 dali76 08:39 14.03.2011

Re: Žmu

Sotona je ko?
Kapitalizam?
Nisam bas siguran da razumijem vase metaforicke argumente. Ne zamjerite.
Naravno moja sadsanja zemlja moze biti argument protiv onoga sto ja tvrdim ali niste li vi pitali Jelicu odkud to da je Slovenija u EU , a Srbija nije. Pa eto pitam onda ja to sad vas.
Jos jedno pitanje tj molba.
Mozete li saznati da li je Milos Miscevic i dalje predsednik oo Stari Grad.
To je onaj covjek koji je nalozio PTT u Boru da stancaju lazne uplatnice.
Jelena Trivan je obecala da je u intersu stranke da se ovo razresi a nigdje se ne moze dozznati sta je bilo sa Miscevicem posle njegovog privodjenja u policiju u julu prosle godine.
Posto tako odlucn branite, doduse samo neke politicare, bio bih zahvalan da saznate nesto o tome.
Mislim u interesu je politicara da se sazna ako su nesto dobro uradili, zar ne?
ljuboten ljuboten 17:08 14.03.2011

Re: Žmu

Sotona je ko?


Sa pojavom privatne svojine, od momenta kada je neko iz nekog razloga povikao ovo je moje (naravno nije to bilo na srpskom jeziku, da ne pomisle "Veliki" Srbi), počeo je da se razvija ego, egoizam, što je kasnije postala bolest u vudu pohlepe, nezasitosti. No i ambicija u vidu oholosti, zaletenosti, maniji za preterano veilikim i teško dokučivim, "Stari Grci bi za takve borce u areni kazali: tada i tada, toga i toga borca u areni napustilo bi "božanstvo stida", napustilo ga je, to jest, rekli bismo mi, moralno čuvstvo za pravednim, čistim, uzvišenim". Ne morate Bibliju, gde će te nači da je egeoizam sotona, đavo u čoveku, uzmite film koga su napravili Amerikanci, zove se "Sedam smrtnih grehova", videćete da kapitalizam počiva upravo na tih sedam Božjih grehova koje nosi čovek u sebi.
ljuboten ljuboten 17:25 14.03.2011

Re: Žmu

Naravno moja sadsanja zemlja moze biti argument protiv onoga sto ja tvrdim ali niste li vi pitali Jelicu odkud to da je Slovenija u EU , a Srbija nije. Pa eto pitam onda ja to sad vas.


Osnovni resurs za napredak jedne zemlje je čovek, njegovo znanje i sposobnost. Albert Kami je napisao: "Neznanje je jedini porok". Dok slovenačko Gorenje se nosi sa najboljim evropskim fabrikama, srpski gigant Eletronska Industrija - Niš više ne postoji. Mi još ne znamo da pravimo veš mašinu, a kada je došao Fijat u Kragujevac, od hiljadu i petsto delova, Srbi su rekli da znaju da naprave samo dva!
Za Miščevića ću pitati brata u Beogradu, koji je član LDP, jer ja sam sada u Skoplju, a ovih dana ići ću kod mojih na Kosovu. U Beogradu ću biti malo kasnije.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana