Društvo| Filozofija| Gradjanske inicijative

Ozaloscena porodica

Tibor Jóna RSS / 13.03.2011. u 16:06

Ko do 12. marta ne skapira svu moralnu devalviranost celokupne srpske mainstream politicke scene, ima jedinstvenu priliku da o ovom znacajnom datumu dobije ubrzan kurs sve poganstine koja nam se nudi na pod firmom politike.

Najpre, kako godine prolaze tako saznajemo sve vise o politickoj pozadini streljanja Zorana Djindjica. Ne zahvaljujuci sudstvu ili policiji (koja ga je btw i streljala) vec zahvaljujuci onima koje se nalaze - patologijom ovog drustva gurnuti na njegove margine - poput ekipe Insajdera ili Pescanika. Sta misliti o politickoj eliti koja je sasvim ok da otkrivanje ubica i nalogodavaca bude privatni a ne prvorazredni drzavni projekat?

I dok Pescanik i Insajder kopaju i upiru se da dokuce kvadraturu kruga zla koja je na kraju Djindjicu dosla glave i dok im zbog tog "projekta" o glavi radi sve sto je ekstremni kolektivizam ikada ideoloski regrutovao po Srbiji - od bogmoljaca do navijaca - iz obscure se izvlace podaci i cinjenice o tome zasto je Djindjic morao biti ubijen. Naravno, kao i svako zlo i ovo nase domace, cirilicno, je bono banalno. Kamo srece da se iza motiva ovih zlikovaca krije domovina, otadzbina, ili sta takvo. Lakse bi se prezivelo. U smislu, nekako i da razumes svo zlo iza recimo generala Pinocea i njegovog ubistva Salvadora Aljendea. Nije covek voleo komuniste! OK, ne umanjuje zlocin ali ima nekog okvira. Ali kod nas jok! Ljudi ubijaju jer se ljudima krade.

Ispada tako da je Djindjic streljan (izmedju ostalog) i zbog toga da bi se Nasoj Ekipi moglo da iznajmljuje mashine po Kolubari - 28 sati na dan...

... tako tih trivijalnost koje su patriotski punile patriotske dzepove patriotskih pantalona patriotskih patriota iz tzv. (i zato nista manje patriotskog) patriotskog bloka partija kojima je, pokazalo se Srbija i zaista sveta - sve dokle po njoj riju njine (jakako patriotske) mashine. 28 patriotskih sati dnevno.

O radikalnoj i naprednoj opoziciji sve govori cuveni snimak penjanja uz eskalator u podzemnom prolazu na terazijama, kao i cinjenica da je za njih Djindjic tolika babaroga da su svojevremeno pretili i da ce se iseliti iz ulice sa njegovim imenom. Srednjevekovni mozgovi puni srednjevekovnog shvatanja sveta. To sto su ti ljudi odustali od selidbe, do duse mozda je i uzrokom toga sto trenutno vlada zatisije na trzistu luksuznih nekretnina, te da se stanovi preko milion kvadrata malo teze prodaju nego nekada.

 No, te nekretnske muke  sa kojima se susrecu samo prave patriote. I Mladjan Dinkic. Nas buraniju to ne brine. A kako se stvari odmotavaju ovde - niti ce skoro. 

To je sto se tice ovih so Djindjica kunu.

Zaista Tuzno postaje tek kada kapirate kakva se tek komedija ovim povodom pravi kod onih sto se u Djindjica kunu.

Demokratska stranka, bog je blagoslovio u svoj njenoj tupavosti, bi da se Djindjicu oduzi kroz seriju takmicenja u besednistvu. Nista lose, pomislicete.

Mladi ljudi, pozornica, lete ideje na sve strane, um blista, um peva... Sajam ispraznog slagnja reci, da ne kazem sofisticka olimpijada, je dakle omaz Zoranu Djindjicu!?  Nece biti.

Pre ce biti da je takmicenje ziva slika trenutnog stanja u Demokratskoj stranci - tona ispraznosti i opstih mesta lisenih bilo kakve konsekvetnosti u pravom svetu i realizacije, te smisla i odredista koje ne ukljucuje licno bogacenje biznis batica bliskih Dvoru. Sacuvaj boze da je napravljeno takvo takmicenje koje ce nagraditi nekog ko je zapravo nesto i uradio... Kakav bi to sok bio?! I gde naci takvog.

Jos jedna partija ima svoju komemoraciju smrti Zorana Djindjica.  I tu bi sve bilo ok, da odjednom ne saznajemo da je Ta Partija dosta iznervirana - pazi sad - odsustvom medijskog priznanja za 20.000 ljudi koje je skpila u Beogradu. Cinjenica da je njih mozda skupio Djindjic, a ne oni, ne brine mnogo nikog u Toj Stranci. Oni su skupili 20.000 ljudi i to svi treba da znaju. 

Juce mi stize SMS - pise Ta Partija - odakle im broj i ko im je rekao da zelim bilo sta da dobijam od njih - nije ni bitno u ovom trenutku. Vele - cenzura! Vele nije nas bilo na televizoru. Vele preokret. I sad se covek misli - ako su i skupili 20.000 ljudi, pa to onda znaci da ce preci cenzus (Yippie!) i da im generalno dobro ide. Ako im ide dobro zasto kukaju? I zasto komemoraciju kapiramo kao priliku za PR poentiranje?

Sta je komemoracija? Secanje na streljanog premijera ili promocija politicke partije? Pa to se od naprednjackog spinovanja narodnom mukom i nevoljom razlikuje samo u tome sto je plemenitija nakana. Tj. mudriji PR spin. 

Rotkve nam strugane od takvog preokreta! Posebice kad svako organizuje svoj izlazak na Djindjicev grob kako se slucajno ne bi susreo sa onim drugim i dao da se nedaj i sakloni boze pomesamo sa pristalicama onog drugog, pa da narod ne zna da smo mi, a ne oni mnogobrojniji u tuzi. Agaton za Agatonom... 

Sasvim dovoljno da vam od svega skupa pozli... I da skapiramo da od  sustinske razlike medju njima nema nista.

Zoran je Djindjic imao mnoge mane, ponajvise jer je bio ziv covek. Ali je za razliku od ove somnabulne kamarile imao agendu koja je isla dalje od stvaranja uslova za bogacenje najuzeg kruga, zamene jednog Dvora drugim, ili vec neceg tako usko-parohijalnog. I kao sto se za njegovog zivota, u ritmu koji je nametao  odslikavala sva jalovost i pokvarenjastvo njegovih politickih protivnika, pa tako se i dan danas kroz obelezavanje Dana njegovog streljanja preslikava svo nistavilo politicke scene po kojoj bauljaju oni kojima je Djindjic smetao jer nisu mogli da budu patriote tj. da kradu, oni kojima je Djindjic sajam sofizama, oni kojima je Djindjic i prilika za PR poen koji nesmemo propustit... 

A najbolja fora je u tome sto se mozda najvrednija Djindjiceva zaostavstvina krije daleko od ovog besmisla -  u za sada nepoznatom broju svih onih koji su se (i zbog njega) zaptali - "Kako mogu biti jos bolji, sebi i drugima?" Nesto sto nasoj "politickoj eliti" skoro nece pasti na pamet. 

 

p.s. - Moram da vam ispricam nesto o troje strava ljudi  - U Pancevu, naime, uprkos svemu, zive i rade Ljilja Spasic, Nenad Zivkovic i Ivana Rakidzic. Ovo troje ljudi ucinilo je - svako na svoj nacin i u okviru svojih (nevidjenih) mogucnosti - da se Pancevo upise u humanisticko covecanstvo - najpre tako sto su prosle godine isposlovali da dobijemo u gradu Prolaz Srdjana Aleksica sa prigodnom tablom kojom je ovekovecena ljudskog ovog mladica, a potom i da 12. marta 2011. dobijemo trg Zorana Djindjica - u samom centru grada gde mu je i mesto.  Preko puta suda.

I ako ikada pomislite da nije nista ostalo od Djindjiceve zelje za sistemskim promenama naseg drustva - eto vam ja nudim ovo troje podsetnika da je njegova ideja, ma koliko se trudili da je banalizuju, jos uvek puno ziva. Puno! 



Komentari (38)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jinks jinks 17:43 13.03.2011

...

Juce mi stize SMS ...

Da niste dobili poruku od, po pričama nekih od bivših i sadašnjih stranih diplomata u Bgd., hipotetičkih Bruta i Kasijusa.

Evo kako je uloge podelio Šekspir u njegovoj drami. Po toj priči Kasijus je glavni manipulator preko koga su uticaj na tok stvari možda ostvarili i neki od njega mnogo jači igrači, koji su kod Šekspira nakon svega izgleda ipak uspeli da ostanu u senci (on ih naziva "There are some other minor characters that are not listed here" ).
jucaibin jucaibin 18:41 13.03.2011

Potpisujem...

sve navedeno!
mnenadic mnenadic 18:51 13.03.2011

...

Ništa za dodati. Ni oduzeti. Samo malo lično iskustvo. Već par godina ne odlazim na Zoranov grob 12. marta. Ne zato što sam prestao da ga poštujem, na protiv, već zato što se ne slažem sa načinom kako ga poštuju oni kojima bi to trebalo da bude ne samo obaveza već i čast. Što im je više bitno da toga dana tamo budu viđeni nego da tamo odu dostojanstveno. I svega sam se naslušao oko sebe. Zato tamo odem nekog proizvoljnog dana u godini. Imam potrebu za tim.
Zen Master Zen Master 19:01 13.03.2011

...

Pod jedan niti mi je ikada jedan političar bio mentalno i politički bliži od pokojnog Zorana niti ima nekoga ko mi je ogavniji od Koštunice. To prvo da kažem čisto da ne bi bilo nesporazuma zbog ovoga što ide kasnije...
Pod dva još samo da je maleni konobar obučen u odelo od 5000 eura u emisiji Peščanika objasnio koji je moj mladjahni potpredsednik vlade radio u višekratnim posetama Šiptaru i Kumu u CZ-u posle izručenja iz Francuske pa da mogu mirno u grob da legnem. Čisto da se podsetimo tog dogadjaja gde mali Čeda dolazi u više poseta lokalnim krimosima i narkodilerima optuženim za otmicu Miškovića i još im dovodi žene i decu. U kojoj to evropskoj državi ili uopšte državi gde se makar malo reda zna sme da potpredsednik vlade dolazi u posetu narkodilerima kao da smrt nije ništa. I da komedija bude veća njih nekako misteriozno pustiše iz mardelja posle toga i sve se završi kao što se nažalost završilo.
Pod tri kaže mali konobar kako je Veruović molio Zorana poslednjih mesec dana da se vidi sa Legijom. Izvini ali zaista koji moj premijer jedne države ima da se vidja sa likom kakav je Legija. Mislim gde to ima u ozbiljnom svetu da telohranitelj premijera očekuje od njega da se nalazi sa probisvetom kakav je Cema od milošte zvani Legija. Ok Zoran je to odbio ali čemu uopšte pomisao nekome iz njegove blizine da je takvo nešto skaredno uopšte moguće ?! Zašto zbog te totalno sumanute ideje Veruović nije bio istog trenutka otpušten ?!
Uvek me živo zanimalo kako to da paranoidno zilotska Peščanik ekipa previdja te neke zanimljive detalje i pravi se blesava ali zato onoj dileji zvanoj Koštunica natrpaše sve živo što postoji.
Zoran je bio možda najbolji političar koga je ova zemlja ikada imala i ako ni zbog čega drugog a ono zbog toga ne bi smela njegova tragična smrt da se tako olako koristi...
Bili Piton Bili Piton 19:19 13.03.2011

Re: ...

Zen Master

Pod tri kaže mali konobar kako je Veruović molio Zorana poslednjih mesec dana da se vidi sa Legijom. Izvini ali zaista koji moj premijer jedne države ima da se vidja sa likom kakav je Legija. Mislim gde to ima u ozbiljnom svetu da telohranitelj premijera očekuje od njega da se nalazi sa probisvetom kakav je Cema od milošte zvani Legija. Ok Zoran je to odbio ali čemu uopšte pomisao nekome iz njegove blizine da je takvo nešto skaredno uopšte moguće ?! Zašto zbog te totalno sumanute ideje Veruović nije bio istog trenutka otpušten ?!


Jedna od samo nekoliko Djindjićevih falinki je bila ta da je voleo, čak uživao, da se druži sa polusvetom, misleći da mu to obezbedjuje streetwise credibility. Kažu da je takav bio od detinjstva. Što se tiče Milana Veruovića, sasvim mogu da zamislim kako su njih dvojica bili "naprstudupe" best buddies - i to na Zoranovu inicijativu, a ne Milanovu.
angie01 angie01 19:43 13.03.2011

Re: ...

Jedna od samo nekoliko Djindjićevih falinki je bila ta da je voleo, čak uživao, da se druži sa polusvetom, misleći da mu to obezbedjuje streetwise credibility. Kažu da je takav bio od detinjstva


prvi put to chujem-ko su ti shto to kazu?

analitichari deshavanja tog vremena pak tvrde, da je Zoran imao jaku zelju da razbije sve te para-i vojne i one druge formacije, ali da je cela nasledjena konstrukcija bila borbeno jacha-nije imao chime da se suprotstavi kada je to zeleo, pa je upoznavao neprijatelja i trazio rshanje,...to shto je nasledio je bio chvresto isprepletan lanac na svim nivoima, sa sve naoruzanim delovima i tu armaturu nije mogao da slomije tek tako!
Bili Piton Bili Piton 19:45 13.03.2011

Re: ...

angie01


prvi put to chujem-ko su ti shto to kazu?


Uh, mnogo me pitaš. Puno puta sam natrčao na taj detalj u ovom ili onom obliku, a prvi put i sasvim izvesno kod Miše Vasića u knjizi.
buba_truba buba_truba 10:46 14.03.2011

Re: ...

Bili Piton
angie01prvi put to chujem-ko su ti shto to kazu?
Uh, mnogo me pitaš. Puno puta sam natrčao na taj detalj u ovom ili onom obliku, a prvi put i sasvim izvesno kod Miše Vasića u knjizi.

To je u jednom TV intervjuu rekao Dragoljub Marković, vlasnik Krmivo produkta, a vrlo dobar i blizak Đinđićev prijatelj. Posle je taj detalj u svojoj knjizi obradio Miloš Vasić. Ne pričam napamet, gledala sam taj intervju sa Dragoljubom, ali se ne sećam ko ga je uradio.
tyson tyson 10:54 14.03.2011

Re: ...

Jedna od samo nekoliko Djindjićevih falinki je bila ta da je voleo, čak uživao, da se druži sa polusvetom, misleći da mu to obezbedjuje streetwise credibility. Kažu da je takav bio od detinjstva.

Ne znam za detinjstvo ali u zrelim godinama je imao tu manu, to je moj lični utisak baziran na iskustvu.
Raznorazni smutljivci znali su to da zloupotrebe, a moguće je da ga je to između ostalog u krajnjoj instanci stajalo života.

Što se tiče Milana Veruovića, sasvim mogu da zamislim kako su njih dvojica bili "naprstudupe" best buddies - i to na Zoranovu inicijativu, a ne Milanovu.

Na žalost, ne bi bio prvi vozač/telohranitelj koji bi mu ujedno bio i savetnik, ni kriv ni dužan.



spadalo92 spadalo92 12:24 14.03.2011

Re: ...

Zoran je bio možda najbolji političar koga je ova zemlja ikada imala
Pa nije bio, nemojmo preterivati. Ali bio je među prvih sto sigurno.
angie01 angie01 13:06 14.03.2011

Re: ...

Raznorazni smutljivci znali su to da zloupotrebe, a moguće je da ga je to između ostalog u krajnjoj instanci stajalo života.


nisam ni sumnjala-da je sam kriv!
tyson tyson 15:33 14.03.2011

Re: ...

nisam ni sumnjala-da je sam kriv!

Da, sve si pametno i na pravi način razumela, kao i uvek



Bili Piton Bili Piton 15:52 14.03.2011

Re: ...

tyson
a moguće je da ga je to između ostalog u krajnjoj instanci stajalo života.



Ono što ga je ultimately koštalo života je bilo to što je, kao i svaki drugi hiperinteligentan, brzorazmišljajući, nestrpljiv tip, mrzeo protokol i proceduru (u ovom slučaju, bezbednosni protokol i proceduru). Da je sigurnosna procedura bila poštovana, da je taj ulaz u zgradu tog dana bio ispravan, da se pred tim vratima nije razvlačilo s ulaskom zbog noge u gipsu i tome slično, taj metak ga ne bi pogodio i on bi danas bio živ.

A sigurnosna procedura je morala biti poštovana imajući u vidu šta se desilo neposredno pre toga kod hale Limes.

Ubila ga je aljkavost sopstvenog obezbedjenja. Tužno ali istinito.
angie01 angie01 16:28 14.03.2011

Re: ...

Da, sve si pametno i na pravi način razumela, kao i uvek


pa ovo nije bilo teshko!
tyson tyson 16:38 14.03.2011

Re: ...

Ubila ga je aljkavost sopstvenog obezbedjenja. Tužno ali istinito.

I to je doprinelo, naravno. A i njegovo odbijanje da se pooštre mere sigurnosti posle vrlo jasnih naznaka da su zemunci potpomognuti JSO rešili da pokušaju da ga liše života.

Zoran je imao još jednu crtu koja je povremeno dolazila do izražaja; to je neka vrsta fatalizma, ili neodgovornosti, šta li. Prema vrlo ozbiljnim stvarima on je znao da ima neki "ma, desiće se šta će se desiti", "tu i onako ne možemo ništa da uradimo", ili sličan jako naivan i neodgovoran odnos. Ne kažem da je to bio dominantan deo njegove ličnosti, ali se povremeno javljao. To je valjda deo našeg balkanskog, srpskog fatalističkog/lako ćemo mentaliteta...

Ako je verovati ljudima iz njegovog bliskog okruženja, i povodom mogućnosti atentata - kada je bilo jasno da je pokušano bar dva puta (Kopaonik i Limes) - na insistiranja da se pooštre bezbednosne mere on je odgovarao "ako se neko reši da izvrši atentat, taj će to i uraditi, nema tu puno pomoći". Vrlo, vrlo naivan i neodgovoran, neprofesionalan stav. Kao što je neprofesionalno mešati se u posao svog obezbeđenja. Ako je već tim ljudima verovao, onda nije smeo da im bude šef. To su valjda jedine osobe koje je morao bez puno uplitanja da sluša - on, ili bilo ko drugi kome je dodeljeno obezbeđenje.

Sada kada je kasno da se bilo šta promeni, možemo samo da žalimo, analiziramo šta se događalo i zašto, i možda da izvlačimo pouke.



tyson tyson 16:40 14.03.2011

Re: ...

pa ovo nije bilo teshko!

To i ja kažem.



Bili Piton Bili Piton 16:47 14.03.2011

Re: ...

tyson

i možda da izvlačimo pouke.


Nažalost čak ni to, pošto je neizvlačenje pouka sasvim u skladu sa "lakoćemo" mentalitetom koji si odlično opisao.

Ima nešto duboko bolno i depresivno u čitavoj toj stvari, da ne kažem sindromu.
Goran Vučković Goran Vučković 04:01 14.03.2011

Niemöller

U smislu, nekako i da razumes svo zlo iza recimo generala Pinocea i njegovog ubistva Salvadora Aljendea. Nije covek voleo komuniste!

Ali to je razumljivo, pošto ti nisi komunista, jel tako?
Tibor Jóna Tibor Jóna 08:51 14.03.2011

Re: Niemöller

jeste namerno glupi ili je to deo jutarnje tradicije ponedeljka... ili recimo pod stresom od cunamija... pokvarila su vam se kolica pa ste besni?.... obozavate relativizam.... relativizam, relativizam, skocko, pik, relativizam? clan ste stranke namernog i jadnog izvlacenja iz konteksta srbije za zdravlje salvadora aljendea? bolujete od retke bolesti koja vas tera da citate samo ono sto vam odgovara? (a nije Lupus.... naucio nas ]Dr. Haus) .... clan ste Udruzenja za selektivno citanje i jadne komentare na teme iz politicke istorije juzne amerike? .... citali ste kad je eksplodirala nuklearka pa ste morali da prekinete bas tu?....

slobodno me prekinite kad pogodim!

ili ste samo tupadzija? koje je?

silver bullet silver bullet 09:57 14.03.2011

Re: Niemöller

jeste namerno glupi ili je to deo jutarnje tradicije ponedeljka... ili recimo pod stresom od cunamija... pokvarila su vam se kolica pa ste besni?.... obozavate relativizam.... relativizam, relativizam, skocko, pik, relativizam? clan ste stranke namernog i jadnog izvlacenja iz konteksta srbije za zdravlje salvadora aljendea? bolujete od retke bolesti koja vas tera da citate samo ono sto vam odgovara? (a nije Lupus.... naucio nas ]Dr. Haus) .... clan ste Udruzenja za selektivno citanje i jadne komentare na teme iz politicke istorije juzne amerike? .... citali ste kad je eksplodirala nuklearka pa ste morali da prekinete bas tu?....

slobodno me prekinite kad pogodim!

ili ste samo tupadzija? koje je?


Oni spadaju u grupu tzv. Laznih pokajnika.

Primer 1.
Ja sam devedesetih bio za opoziciju, isao na demonstracije, ali sad sam se gorko pokajao i vidim da su ovi gora banda od Milosevica, koji, pak, sad tek vidim, oci mi se otvorile, mozda i nije bio tako los nego mu je sve Zapad namestio.
Primer 2.
Ja sam glasao za DS na proslim izborima, ali sad sam se gorko pokajao i vidim da su oni gora banda... pogledaj dalje Primer 1.
Primer 3.
Ja sam cenio Djindjica i mrzeo-mrzim Kostunicu, ali ovi sad su gora banda od svih... dalje pogledati Primer 1.


Samo me zanima koliko se takva rabota isplati. Ali u novcima.
Goran Vučković Goran Vučković 10:11 14.03.2011

Re: Niemöller

Tibor Jóna
jeste namerno glupi ili je to deo jutarnje tradicije ponedeljka... ili recimo pod stresom od cunamija... pokvarila su vam se kolica pa ste besni?.... obozavate relativizam.... relativizam, relativizam, skocko, pik, relativizam? clan ste stranke namernog i jadnog izvlacenja iz konteksta srbije za zdravlje salvadora aljendea? bolujete od retke bolesti koja vas tera da citate samo ono sto vam odgovara? (a nije Lupus.... naucio nas ]Dr. Haus) .... clan ste Udruzenja za selektivno citanje i jadne komentare na teme iz politicke istorije juzne amerike? .... citali ste kad je eksplodirala nuklearka pa ste morali da prekinete bas tu?....

slobodno me prekinite kad pogodim!

ili ste samo tupadzija? koje je?

Nemoj prekidati, baš ti dobro ide.

Inače, Salvador Aljende je bio komunista verovatno koliko i - ili manje od - Klementa Atlija. Samo što se rodio na pogrešnoj geografskoj širini u pogrešno vreme.

Ti verovatno znaš, ali oni koji ne znaju priču o Salvadoru Aljendeu mogu da je vide, zajedno sa pričom o još nekim južnoameričkim "komunistima", ovde - ispričanu od strane sovjetskog komunističkog novinara Džona Pildžera.

Uzgred, Salvador Aljende je izvršio samoubistvo. Pinoče i njegova hunta su ubili neke druge. Recimo ovog komunistu (koji jeste bio komunista). Svirao je gitaru, pa kad su mu polomili šake i rebra, tražili su od njega da im svira. Pre nego što je dobio 44 metka.
Goran Vučković Goran Vučković 10:14 14.03.2011

Re: Niemöller

Oni spadaju u grupu tzv. Laznih pokajnika.

Aha, lažni pokajnici - pa kako se samo toga nisam setio!

Ako su na pravoj strani, ima da vole i opravdavaju i notorne fašiste, ako im se tako kaže i ako je u tom trenutku politički oportuno!
silver bullet silver bullet 10:17 14.03.2011

Re: Niemöller

Ako su na pravoj strani, ima da vole i opravdavaju i notorne fašiste, ako im se tako kaže i ako je u tom trenutku politički oportuno!


Da, upravo tako.
Samo ne politicki oportuno, nego interesno oportuno.
Milan Novković Milan Novković 10:29 14.03.2011

Što se svađate ....

Nemoj prekidati, baš ti dobro ide.

... vi ste obojica super cool tipovi

Još vam samo dude fali pa da imate tim za kuglanje

Pošto sam ja nestrpljiv za detalje, a i ne prepoznajem ih najbolje, meni je Tiborov sentiment ko da je preslikao moj.

Istorija je ionako na velikim mukama, možemo da je ostavimo da ozdravi prvo.

Dok se u mojoj sentimentalno prizmi (bolje da se ne grupišem sa ostalima bez pitanja) stvarno nagojilo previše plakanja nad zapišanim tepisima što su držali zidove sobe na okupu.

Srbija već na dnu, trend loš, ajmo da opletemo po nekoj bliskoj budućnosti!
Goran Vučković Goran Vučković 10:47 14.03.2011

Re: Što se svađate ....

Pošto sam ja nestrpljiv za detalje, a i ne prepoznajem ih najbolje, meni je Tiborov sentiment ko da je preslikao moj.

Ostatak teksta nisam ni komentarisao.

Ovo što sam komentarisao je sramno, bez obzira što je formulisano kao šala.

Zamisli sledeću "šalu": "U smislu, nekako i da razumes svo zlo iza recimo Adolfa Ajhmana. Nije covek voleo komuniste... i koga već sve!".
Milan Novković Milan Novković 11:56 14.03.2011

Re: Što se svađate ....

Ostatak teksta nisam ni komentarisao.

Ovo što sam komentarisao je sramno, bez obzira što je formulisano kao šala.

Zamisli sledeću "šalu": "U smislu, nekako i da razumes svo zlo iza recimo Adolfa Ajhmana. Nije covek voleo komuniste... i koga već sve!".

Ja sam stvarno ubeđen da istoriju treba ostaviti da bude istorija.

Što je više kačimo za svakodnevnicu to se sve više oslanjamo na kritične koncepte (ne kritičarske) u svakodnevnici koja, ipak, više zahteva tvrđi oslonac pošto je veza između sadašnjosti i budućnosti podložna kvalitetnijoj a posteriori analizi (i sadašnjost i budućnost mogu da se zabeleže na proizvoljno opširan način, skoro-dovoljan za analize do kojih nam je stalo i koje dešinišemo sada).

A i budućnost tek treba da odživimo, i prosečan potencijal pojedinca je mnogo veći u neodživljenoj budućnosti nego u labavoj prošlosti koju na kraju nećemo uspeti da sredimo pa taman i svu tu budućnost upumpali u nju.

Tako, oko bacanju u prošlost, ima li većeg gubljenja vremena od vraćanja na dualitet neke autorske implikacije i čitalačkog izvlačenja iz konteksta!?

U "The Theory Toolbox: Critical Concepts for the New Humanities ", i džaba nam svih 7 doktorata što je svako od nas okačio na revere ako ne umemo da se vratimo na ovo gradivo za prvu godinu faksa, autori počinju provokativnu priču o značenju oko pesme gde:

- Autor kaže da je pesma o mrtvoj babi

- Prijatelj pročita pa insistira da je pesma o sexu

I mogu da se tuku do sudnjeg dana sve dok se ne umore i pristanu da podele značenje, ko braća g***o, da prostiš.
Goran Vučković Goran Vučković 12:26 14.03.2011

Re: Što se svađate ....

Tako, oko bacanju u prošlost, ima li većeg gubljenja vremena od vraćanja na dualitet neke autorske implikacije i čitalačkog izvlačenja iz konteksta!?

Možda ti ovo izgleda kao izvlačenje iz konteksta na ovom blogu, ali meni Tiborov anti-komunizam nije izvlačenje iz konteksta. Slažem se u potpunosti sa njim kada priča o stvarima poput golodomora i sličnih stvari u Sovjetskom Savezu - ali "razumevanje" pokolja i fašističke diktature u Čileu posle pobede socijaldemokrata i preuzimanja vlasti kroz demokratski proces nije nešto što bih pustio da tek tako prođe bez komentara.

Takođe, slažem se sa njim u potpunosti da je razvlačenje i politička upotreba uspomene na Zorana Đinđića koja se sada dešava sramna - iako, kao jedan od finansijera Peščanikovog filma koji je od pre neki dan u cirkulaciji, nisam baš srećan sa realizacijom (iako je verovatno bilo za očekivati ovako nešto) - iako sam srećan zbog informacija u vezi konteksta (citati novinara) i viđenja događaja od strane Žarka Koraća, Bebe Popovića i drugih.

U "The Theory Toolbox: Critical Concepts for the New Humanities "

FREE Super Saver Delivery
Milan Novković Milan Novković 12:52 14.03.2011

Re: Što se svađate ....

Možda ti ovo izgleda kao izvlačenje iz konteksta na ovom blogu

Ne izgleda mi ništa, tj bio sam lenj da vidim oko čega se kačite.

Nego kažem sledeće: ako vam se hoće, i uz svu iskrenost koju umete da iscedite iz sebe, možete se beskonačno optuživati za nezdrave implikacije i paralele, pa izvlačenje iz konteksta.

Prosto, značenje kao neka očvrsla struktura uglavnom ne postoji.
Goran Vučković Goran Vučković 13:03 14.03.2011

Re: Što se svađate ....

Prosto, značenje kao neka očvrsla struktura uglavnom ne postoji.

Daj neku referencu za ovo
Milan Novković Milan Novković 13:50 14.03.2011

Re: Što se svađate ....

Daj neku referencu za ovo

Uh, pa humanities od druge polovine dvadesetog veka pa do danas su uglavnom o ovome, iako svi mi tendenciozno biramo "literaturu"

Ova knjižica što sam je naveo je odlična.

Pa googlovanje dok ne padnemo na teme "theory of meaning", "critical theory", "critical concept", itd (singular includes plural i ostale uspavanke što nam pravnici pevaju

Evo sa Stanford sajta "Theories of Meaning" - nije referenca u smislu da sam sad pročitao, znam šta kažu i podržavaju moje mišljenje, nego Google brzo izbaci na površinu.

Evo tamo dijagrama koji prepoznajemo:



Gle samo nabrzaka gde sve "značenje" može da omekša, ako ga je ikad bilo u čvrstom stanju, pa da više ne očvrsne:

1. Character - ne zaboravi koliko često svi mi (za sebe se kunem da je tako :) izaberemo pogrešne reči, pa popvršne, nedorečene, a onda još bez razmišljanja, prebrzo artikulišemo (ja mogu da se pohvalim impresivnom listom glupih fazona i reči a bez da je bilo imalo loše namere)

2. Context - da je čak, bar, donekle i često prepoznatljiv bilo bi ok (to je ono gde me žena pogleda popreko ujutro pa ja nešto dva dana gunđam i maltretiram blogere a oni ni krivi ni dužni

3. Content koji ....

4. Uglavnom nije naš, a ni tuđi u "atomic" smislu, nego neka kompozicija, hijerarhijska (čitaj kakofonija) referenci i content fragmenata

5. Pa "referenca" na koju mi nabacujemo krpice po poslednjoj modi :)

6. I, NAJVAŽNIJE, ovo ti je tek "a first pass"

Gledaj onda druge dijagrame (ne moraš ni da čitaš), ja od prvog prolaza do poslednjeg nekoliko puta odem do frižidera i na kraju više nemam pojam gde sam i kako sam tamo dospeo
mrdax mrdax 14:56 14.03.2011

Re: Što se svađate ....

1. Character - ne zaboravi koliko često svi mi (za sebe se kunem da je tako :) izaberemo pogrešne reči, pa popvršne, nedorečene, a onda još bez razmišljanja, prebrzo artikulišemo (ja mogu da se pohvalim impresivnom listom glupih fazona i reči a bez da je bilo imalo loše namere)

2. Context - da je čak, bar, donekle i često prepoznatljiv bilo bi ok (to je ono gde me žena pogleda popreko ujutro pa ja nešto dva dana gunđam i maltretiram blogere a oni ni krivi ni dužni

3. Content koji ....

4. Uglavnom nije naš, a ni tuđi u "atomic" smislu, nego neka kompozicija, hijerarhijska (čitaj kakofonija) referenci i content fragmenata

5. Pa "referenca" na koju mi nabacujemo krpice po poslednjoj modi :)

6. I, NAJVAŽNIJE, ovo ti je tek "a first pass"


Ovako nekako

1. Dragi Aco,

2. i kad cutimo mi se razumemo

3. pisamce

4. takodje hijerarhija , tacno se zna ko sta radi

5. svako strajkuje u svojim "krpicama"

6. taodje ovo je tek first pass, ocekuje se second wave
princi princi 21:50 14.03.2011

?

I dok Pescanik i Insajder kopaju i upiru se da dokuce kvadraturu kruga zla koja je na kraju Djindjicu dosla glave


Zaista Tuzno postaje tek kada kapirate kakva se tek komedija ovim povodom pravi kod onih sto se u Djindjica kunu.

Па зар Пешчаник није извргивао руглу Ђинђићевп ломљење ноге као и саме најаве атентата? Eно калиста67 окачила линкове на транскрипте емисија Пешчаника уочи самог атентата (2, односно 3 недеље уочи убиства). Зар Цеце заиста не мисле да су оваквим текстовима и саме биле укључене у хајку на Ђинђића? Чак се и сам покушај атентата исмева. Транскрипт Пешчаника од 22.02.2003., 3 недеље уочи убиства:

Sećate se da su nedavno DSS-ovci tvrdili da je neko pripremao atentat na Koštunicu? Onda ih niko nije ozbiljno shvatio, jer ko će na njega da izvrši politički atentat, kakve veze taj čovek ima sa politikom? Da je makar malo upražnjavao politiku a ne samo grmeo, tačnije mulao pravedničkim gnevom, ne bi premijer postao kancelar i vedrio i oblačio Srbijom.

E sad, drugo je pitanje da li je neko pokušao da ubije Đinđića juče ili je, kako je on to rekao, to neki nesavesni vožač na auto-putu vežbao vožnju. Da li je ili nije to pokušaj ubistva nemam pojma. Pošto on sve zna, onda da ne razmišljamo mnogo. Sasvim je nebitno što se ispostavilo da je vozač, gle čuda, deo famoznog surčinskog klana. Nadimak mu je Bagzi. Gospodin Bagzi, kako bi ga s poštovanjem oslovio ministar policije.

Opet, zamislite da to nije atentat nego prosto zakon verovatnoće. Šta ako svako ko ima kola, i šta ako svaka kola na drumu koja mogu da se trkaju sa Đinđićevim audijem u stvari pripadaju surčinskom klanu? Onda je čudo da do sada sa premijerom nisu imali bliski susret, naročito zato što ih on nešto mnogo ne izbegava. Sve skupa, mlađani Đinđić nije gadljiv čovek. Eto, na primer, čak nije povredio ahilovu petu igrajući fudbal sa lekarima, profesorima ili sudijama nego sa opasnim momcima iz specijalnih antiterorističkih jedinica. Valjda su mu oni i pozajmili onu crnu čarapu za glavu, kako se ono zove, fantomku, koju je stavio na svoj gips.
mrdax mrdax 23:09 14.03.2011

Re: ?

Kako mi se cini, nisam siguran, Cece su zestoko kritikovale Djindjica i to su i same rekle. Ne znam tacno gde, secam se da sam to cuo od njih. Vesna Pesic ga je kritikovala isto.
Nema ko ga nije kritikovao.
Goran Vučković Goran Vučković 23:24 14.03.2011

Re: ?

Kako mi se cini, nisam siguran, Cece su zestoko kritikovale Djindjica i to su i same rekle. Ne znam tacno gde, secam se da sam to cuo od njih. Vesna Pesic ga je kritikovala isto.
Nema ko ga nije kritikovao.

Izvini što pitam glupo pitanje - ali u ovom citatu na koji si se dovezao (pa si ga, nadam se, pročitao) - koji deo bi nazvao "kritika" - i ako možeš, molim te, da objasniš: koji aspekt rada vlade ili premijera se kritikuje?
princi princi 23:41 14.03.2011

Re: ?

Kako mi se cini, nisam siguran, Cece su zestoko kritikovale Djindjica i to su i same rekle. Ne znam tacno gde, secam se da sam to cuo od njih. Vesna Pesic ga je kritikovala isto.
Nema ko ga nije kritikovao.

Да повторимо, штоно кажу:

Транскрипт Пешчаника од 22.02.2003., 3 недеље уочи убиства:

Sećate se da su nedavno DSS-ovci tvrdili da je neko pripremao atentat na Koštunicu? Onda ih niko nije ozbiljno shvatio, jer ko će na njega da izvrši politički atentat, kakve veze taj čovek ima sa politikom? Da je makar malo upražnjavao politiku a ne samo grmeo, tačnije mulao pravedničkim gnevom, ne bi premijer postao kancelar i vedrio i oblačio Srbijom.


Ово су, 3 недеље уочи убиства Ђинђића, изговориле исте оне Цеце које сада истог тог (тупавог) Коштуницу оптужују да је политички подстрекач и иницијатор тог убиства.
mrdax mrdax 00:12 15.03.2011

Re: ?

14.2.2003.
Svetlana Lukić: Napolju je minus beskonačno i Srbija će nam do daljeg biti nepravedno i ničim izazvano okovana u ovoj zaleđenoj prljavštini. Danas neću pominjati moralnu gromadu zarobljenu u telu Vojislava Koštunice ni [b]Zorana Đinđića u kome, eto, otkrili smo a i on sam, čuči još jedan lik, lik malog vatrogasca. Da li ste ga videli pre neki dan kako nam je objašnjavao kako se u slučaju požara skače sa desetog sprata?[/b]


24.1.2003.

A ''drim tim'' predvođen Đinđićem je u Dalasu. Objašnjava kako se trudimo da uhapsimo optužene ali nekako ne ide i ujedno, naravno, preporučuje Srbiju za strana ulaganja.



17.1.2003.

Svetlana Lukić: Kao i prošlog puta, nemam ništa da kažem na samom početku. Više ne znam da li mi se sve smučilo, sve zajedno, ili ne znam da razlikujem bitno od sporednog, i na kraju sve se svodi na Đinđića i na Koštunicu – pa ćemo i da nastavimo.

Đinđića su, kao što znate, svi osim Čovića oduvali za Kosovo. Ne može sada da se priča o konačnom statusu te južne srpske pokrajine, kako to već čudno zvuči – južna srpska pokrajina. Rezolucija 1244 je naša Biblija, poručuju predstavnici protektorata iz Prištine. Drugi ljubitelj Biblije, Koštunica nem je od užasa zbog toga šta mu Đinđić radi sa zemljom i stalno se pita, doduše preko Maršićanina, za koga u stvari radi taj mali demon.

Premijer se, naravno, ne obazire, tera dalje. On ima svoj tempo, svoj put i misli da ko god ne ide za njim jeste ili slabić ili sporać. Nikako da se doseti da možda pogrešno ide, da možda ide u nepoznatom pravcu i da ga zato sve manje ljudi sledi.


27.12.2002.

A premijer, premijer je čudo. On i dalje ruši zakone fizike, jednog časa uspeva da bude na dva mesta, a biće uskoro i na trećem, u Rio de Žaneiru, gde će prisustvovati inauguraciji brazilskog predsednika i dočekati Novu godinu. Međutim, neće nam nedostajati, za Novu godinu snimio je novogodišnji kviz na BK televiziji "Želite li da postanete milioner". Takmičari u kvizu su sa premijerom još i Piksi, Bajaga, Milanka Karić i naravno Radmila Hrustanović.

Premijer nam je postao malo bezobrazan. Možete da zamislite predsednika Koštunicu, on nikad ne bi pristao da učestvuje u nekom glupom kvizu, pa makar zajedno sa Kusturicom, Borom Čorbom, Sinišom Mihajlovićem i svetim Savom.


20.12.2002.

Svetlana Lukić: Uglavnom su vesti loše, kao i obično, ima i mnogo lepih stvari ali ja ne mogu nijedne da se setim trenutno. A ni o ružnima nešto mnogo ne znam, ja sam izgleda jedina u ovom gradu koja nisam čak ni čula onu eksploziju u Zemunu. Čujem samo da su naši proevropski političari izgubili živce, Labus sa Solanom a Svilanović sa Karlom del Ponte. Ali Batić je, blago meni, veseo jer će ga izgleda Đinđić postaviti na mesto glavnog šefa za pisanje novog ustava. Batić sada mora da misli da mu je samo nebo granica i nada se, tako kaže, da će biti prvi predsednik samostalne Srbije. U toj Srbiji će umesto muškatla cvetati rajske ptice, Milan St. Protić će biti doživotni ambasador u Americi a Radnički iz Obrenovca za početak doživotni prvoligaš.

Ih, kakva će to Srbija biti. A za sada imamo premijera, odnosno nemamo ga, izgubio se negde, premijer na turbo pogon se odmara a predsednik, naša uspavana lepotica, izgleda kao i obično, drema između dva kruga izbora. Može biti da su obojica bili negde na slavi Sveti Nikola. Moram da kažem da je meni preseo, samo što se nismo potukli kao i obično. Počelo je raspravom o važnosti posne sarme, nastavilo se svađom o tome da li je bolji ruski ''suhoj'' avion ili F16, da bismo došli na kraju do dela i lika svetog Nikole. Ja sam se usudila da kažem da je bio dosta prgav čovek kada je bio mlad, da je jedini koji se na Vaseljenskom saboru potukao, odalamio nekog, onda su ga, naravno, izbacili iz arhijerejske službe i onda su gosti hteli da me linčuju i mama me je spasla.


Vise je podsmevanje nego kritika.
Goran Vučković Goran Vučković 00:26 15.03.2011

Re: ?

Vise je podsmevanje nego kritika.

Čitam ove uvodnike pa se setih kako je Nebojša Milikić razvlačio Žanku Stokić zbog "ačenja" i komentara rata u Abisiniji...
tyson tyson 06:20 15.03.2011

Re: ?

Vise je podsmevanje nego kritika.

Bogami, meni ovo umnogome liči na inspirisanje atentata, na njima svojstven podli i podmukao način, tobože uvijeno, sprdajući se, tačno gađajući određenu ciljnu grupu...

Sumnjive su mi njih dve, iako sada pokušavaju da se prebace na našu stranu, kao i mnogi pre njih.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana