Društvo| Ekologija| Na današnji dan| Planeta| Zdravlje

22. mart - SVETSKI DAN VODA ...!!!

loader RSS / 22.03.2011. u 01:12

Voda je ...!

waterbgmanja.jpg 

Ovaj blog nema nameru da edukuje o tome šta znači voda, već samo da podseti na temu. Svi znamo šta znači pitka, čista voda. Ili (ako je prethodno rečeno nedovoljno), svi znamo kako je kad nam na koji sat nestane voda! Nema svrhe objašnjavati šta je i kolika je uloga čiste, pitke vode u životu svakog (pa i čovečijeg) organizma.

 

Kad je imamo, deluje da je to nešto sasvim normalno, uobičajeno i – zasluženo. A kad je nema - nastaje panika. Ako se vreme neimanja vode produžava, panika je veća. Dakle, voda, kao resurs, kao jedan od osnova života, u našem svakodnevnom životu (razmišljanju) nije naša tema. Ali - trebalo bi da konačno postane tema. I to vrlo aktivna tema. Jer, sve manje je pitke vode, a sve više onih kojima je ona neophodna. Ne samo kao deo komfora, već i kao način za preživljavanje, kao jedan od osnovnih sastojaka života.

Kako nestaje pitka voda? Neumesno je govoriti o povećanju broja stanovnika na Zemlji (zbog čega je, samim tim što ih je više, količine pitke vode srazmerno „manje“). To je faktor koji se direktno „suprotstavlja“ drugom faktoru – bukvalnom umanjenju količine čiste, pitke vode. E, o tom drugom faktoru, faktoru permanentnog umanjenja količine čiste vode već vredi govoriti. I ta vrsta priče nije neumesna. Naprotiv. To je nešto o čemu se naprosto mora prozboriti i nešto što će možda presudno odrediti ne samo kvalitet, nego i opstanak našeg života. Ili – aj da budemo još drastičniji, nemilosrdniji u suočavanju – opstanak života naših potomaka!!

 Uništavanje vode se dešava na gotovo svakom koraku . Trebalo bi znati da svako bacanje celofanskog omota, ili plastične kese znači uništavanje vode. Kad-tad, te će tvari da završe u nekom od vodotokova, čineći ga zagađenim.

vodaclearwaterrustywate.jpg 

 U Srbiji postoji na hiljade deponija. Sasvim je neinteresantna i nesuštinska priča o tome, da li je 5, 10, ili 20 procenata deponija izgrađeno na propisan način, po savremenim ekološkom standardima. Koliki god da je ostatak (od bilo kolikog procenta) – veliki je! Jer, sve što se u deponijama razgrađuje i stapa se sa tlom, vremenom dospeva do vodotokova, odnosno podzemnih voda. I, kad-tad, do živih organizama.

 Prva faza je bacanje otpadaka isključivo u kante za smeće. Druga faza je da sadržina iz kanti za smeće, koja je prosuta negde, na neku deponiju, ne bude dugotrajni trovač tla, a samim tim i vodotokova, nego da se reciklira.

 Tu odgovornost imaju i obični građani, i organizacija vrednosti istih građana koja se zove duštvo, odnosno, u onom eksplicitnijem obliku – državni mehanizam. Ako se većina složi s tim da vodu treba sačuvati, ali ne deklarativno, nego i u svakom gestu socijalnog ponašanja – onda ima nade. Ako to ostane samo deklarativno, kao do sada, onda će se za spas voda (i čovečanstva, a samim tim i Serba) zanimati samo „zaluđenici“ i „fensi-ekolozi“.

 Jedan litar bačenog otpadnog mašinskog ulja trajno zagađuje nekoliko miliona litara pitke vode. Jedna baterija bačena u blizini izvora pitke vode trajno ga zagađuje. Nema potrebe nabrajati još primera.

 Ne zamišljajmo Srbiju kao područje koje obiluje izvorima i čistom vodom. Bilo nekad. Stanovnici Srbije to su sasvim promenili načinom ophođenja prema svojoj životnoj sredini, odnosno (kao obaveznom ishodištu) pitkoj vodi. Danas Srbija, već, nema dovoljno kvalitetne, zdrave, čiste pitke vode.

 



Komentari (160)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jesen92 jesen92 01:16 23.03.2011

Re: Misterija vode

Onda će nam trebati neki sabijač.
Ili sabijačica da budem rodno ravnopravan.

...to ce filip cepter vec nekako da resi..
gorstak92 gorstak92 01:26 23.03.2011

Re: ...

Danas nam stiže "rusko a naše".

Koliko sam upoznat on će da radi na projektu Autokomanda.
Prvo srušiti, pa asfaltirati, pa ... tender... pa...
Tzv reverzibilan metod gradnje - najnovija tehnologija razvijena na institutu Lomonosov.
gorstak92 gorstak92 01:28 23.03.2011

Re: Misterija vode

...to ce filip cepter vec nekako da resi..

Klimava nam je ta finansijska konstrukcija.
Prvo se uključio skupi vodoinstalater, sad još skuplji ljubitelj opere... mnogo je tu troškova.
Brinem se za isplativost posla.
jesen92 jesen92 01:57 23.03.2011

Re: Misterija vode


Brinem se za isplativost posla.

zasto? covek ima iskustva u biznisu...tolike sprave napravio...valjda ce da calne nesto za ideju...proizvod bi bio profitabilan...mobilni tus , energetski efikasan, ekoloski a omogucava i komunikaciju da se ne dangubi za vreme tusiranja...isao bi kao alva..
jinks jinks 15:24 22.03.2011

...

Evo i online knjige pesama posvecenih vodi ( morima, rekama, ...).

Bio bih slobodan da odaberem jednu pesmu iz knjige.
loader loader 16:45 22.03.2011

Re: ...

Pesme o vodi
Voda i te kako zaslužuje da se o njoj peva. A retko o njoj uopšte i razmišljamo, uglavnom je podrazumevajući kao uobičajenu materiju koje ima gotovo svuda i koje će uvek biti.

AlexDunja AlexDunja 17:35 22.03.2011

Re: ...

Voda i te kako zaslužuje da se o njoj peva.


meni najdraža

Nizvodno

Dok lutam predelima svoga sklopljenog oka
gde ni jedan cvet nije uzaludan niti izmišljen
ona mi ispere glas i smiri ga, pesma bez reči
pošao sam negde a udaljavam se o vodo

Ti si glas ptice posle ponoći vremena
anđeo s dvostrukim licem i potaja
daleko iza svetlosti daleko iza časova
kada je smrt velika maska sunca

Izmenih se pevajući kasnim te reko
u noći zasađenoj najlepšim baštama
duh mi valovlju sličan al istrošen na bizarne
cvetove
što cvetaju u našem oskudnom znanju

Dan se udvaja gde se rađa vreme buduće noći
veliki vodeni duše nad gorama kad grom mi
snuješ
u sluhu kad mi prostore pomešaš
reko sa srcem od vetra kada mi sve nade zbuniš
Možda bi trebalo da pevam tako
da se ne razlikujem od drugih koji silaze po
vodu
ali pored tebe najbolje sazreva moja podsvest
smeštena između sunca i meseca

b.m.
a ovo je morava. danas.

loader loader 18:01 22.03.2011

Re: ...



Opustih se
čitajući
prosto se pretvorih u vodu


dobilistepravibroj dobilistepravibroj 19:03 22.03.2011

Šta pijemo u Beogradu ?




1. U prvoj čašu se nalazi ELEKTROLIZOM uradjena voda sa česme i flaširana voda iz prodavnice AKWA Viva. Kao što vidite, ista je puta fekalija, metala, rdje i velike tvrdoće.

2. U drugoj čaši je takodje flaširana Durmitorska voda, kao što vidite, ona ima odredjeni deo viška metala i dosta je kvalitetnija od ostalih i u rangu je rasinske rose.

3. To je čaša vode sa česme, koja je prošla filterizaciju jednog aparata, i kako vidite ona je najčistija i najkvalitetnija i najmekša.
zilikaka zilikaka 19:59 22.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

koja je prošla filterizaciju jednog aparata

Da li taj aparat slučajno nosi ime jednog naučnika, poznatog po pronalasku vrste eksploziva, i po nekim nagradama?
Ne doznajem se dovoljno u to, pa bih volela da mi objasniš kako znaš da ta je voda
puta (puna? )fekalija, metala, rdje i velike tvrdoće.?
loader loader 20:02 22.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

Hm .. ...
deluju kao čančići korišćeni za domaći iz likovnog

gorstak92 gorstak92 20:09 22.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

Ništa meni nije jasno šta si hteo da kažeš. Ajde opet.
Ono žućkasto je prethodno filtrirana česmovača, a ono levo elektrolizom obrađena česmovača pa pomešana sa Aqua Viva?

Tebra, ti podhitno da pređeš na flaširanu vodu!
I nikako nemoj da piješ ono u sredini što si rekao da je flaširano!!!
loader loader 20:21 22.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

Ovaj primer je i te kako zanimljiv. I koristan.
Nevolja je što i kad znamo koja voda jeste, a koja nije dobra za piće - često nemamo mogućnost izbora one prave.
antioksidant antioksidant 20:29 22.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

kad vodu procedis kroz gazu dobijes gaziranu vodu
(preporucujem gaziranu rakiju ako ae toci direktno iz bureta)
zilikaka zilikaka 20:33 22.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

A znaš li ti šta je oprana rakija?
loader loader 20:36 22.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

antioksidant
kad vodu procedis kroz gazu dobijes gaziranu vodu
(preporucujem gaziranu rakiju ako ae toci direktno iz bureta)


antioksidant antioksidant 20:37 22.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

zilikaka
A znaš li ti šta je oprana rakija?

ne
pričaj
zilikaka zilikaka 20:46 22.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

Samo u najkraćim crtama.
Kad pocuri iz kazana, uliva se prvo u posudu sa vodom, pa preko nje preliva.
loader loader 20:53 22.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

Ovde se, vidim, okupila jedna veoma opasna struktura alhemičara
antioksidant antioksidant 20:57 22.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

zilikaka
Samo u najkraćim crtama.
Kad pocuri iz kazana, uliva se prvo u posudu sa vodom, pa preko nje preliva.

će probame na jesen
zvuči zanimljivo
blaga je? tj blaža?
zilikaka zilikaka 21:36 22.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

Nije blaža, nego dodatno odvaja metil i još štošta. Tako pričaju
Ostatak diskusije možemo i na pp, da ne smetamo domaćinu
zilikaka zilikaka 21:38 22.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

loader
Ovde se, vidim, okupila jedna veoma opasna struktura alhemičara

loader loader 21:41 22.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

Ostatak diskusije možemo i na pp, da ne smetamo domaćinu

Ma, dajte, molim vas - zar baš sad kad je postalo najinteresantnije..? Nije ferka
zilikaka zilikaka 21:59 22.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

Jes, pa posle će neki da tražite da lično proverite recept - degustacijom.
dobilistepravibroj dobilistepravibroj 22:34 22.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

gorstak92
Ništa meni nije jasno šta si hteo da kažeš. Ajde opet.Ono žućkasto je prethodno filtrirana česmovača, a ono levo elektrolizom obrađena česmovača pa pomešana sa Aqua Viva?Tebra, ti podhitno da pređeš na flaširanu vodu!I nikako nemoj da piješ ono u sredini što si rekao da je flaširano!!!


Sve sam rekao, ali za one koje treba skiciranje.
Hteo sam da kažem, da kvalitet Akwa vive vode i vode sa česme je 100 % isti, experimentalno dokazao sam kažem tom elektrolizom.
Ko ne veruje u onu gore sliku koju sam sam slikao, i provrio 3 puta kupivši razne flaširane vode gde sam saznao da sem vlasinske rose, prolom vode koja ne sme da se pije više od dve čaše dnevno...sve ostale vode su neispravne.
Nigde na svetu nema više kiselih voda i flaširanih voda raznih proizvodjača kao kod nas.
Znate zašto ? Pa zato, što kod nas niko ne kontroliše ispravnost vode koje se prodaju u marketima recimo. Dozvole za distribuciju tih voda dobija svako ko uplati odredjene milione para na bi se dobi lažni sertifikat.
Ko mi ne veruje, neka zakaže kući da mu dodjem i izmerim tvrdoću i kvalitet vode, pa će biti šokiran šta pije iz česme i iz flaša u prodavnicama.
Tvrdoće vode koju mi pijemo sa česme je 3, 2, a preporučena tvrdoća je najviše do 0, 8.
Naša voda izpunjava sve uslove da se proglasi za tehničku vodu, koja bi se koristila isključivo za kupanje, pranje itd. Ali mi smo siromašna zemlja da uvedemo filterizaciju te vode sa reni budara koji služe da nam ista voda dodje u stanove i kuće.
loader loader 23:08 22.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

Tvrdoće vode koju mi pijemo sa česme je 3, 2, a preporučena tvrdoća je najviše do 0, 8.

Znači,
šljunak u izvesnim unutrašnjim organima
gorstak92 gorstak92 23:18 22.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

Hteo sam da kažem, da kvalitet Akwa vive vode i vode sa česme je 100 % isti, experimentalno dokazao sam kažem tom elektrolizom.
Ko ne veruje u onu gore sliku koju sam sam slikao, i provrio 3 puta kupivši razne flaširane vode gde sam saznao da sem vlasinske rose, prolom vode koja ne sme da se pije više od dve čaše dnevno...sve ostale vode su neispravne.


Sve si skicirao i kazao, ali si i dalje nejasan.
Nebitno.
Mora da je greška do mene.

Otkud ti ideja da se kvalitet vode dokazuje elektrolizom?
Po toj logici samo destilovana voda je ona prava tj. ima najmanju elektro provodljivost.
Gubim te kad kažeš da su sve vode neispravne osim Rose i Proloma.
Prvo - gde si saznao te karakteristike voda? Obavestili te u prodavnici ili si empirijskim putem pomoću elektrolize došao do šokantnog zaključka?
Drugo - ako se već pozivaš na tvrdoću vode molim te da nas obavestiš koliko stepeni ima Prolom voda i zašto ne sme da se pije više od dve čaše?
Treće - ako te već interesuje koji izvor ima najkvalitetniju mineralnu vodu onda je to Mivela - Trstenik. U SFRJ je samo slovenački Donat imao veću koncentraciju Mg od Mivele. A svi, jelte, znamo da srce i krvni sudovi troše najviše Mg-a u ljudskom organizmu.
Četvrto - ako te interesuje koja fabrika ima najkvalitetniji (čitaj najhigijenskiji) proces flaširanja onda je to Rosa. Zatim je tu Aqua Viva pa Jazak. Nebitno.
Peto - neću više da trolujem ovaj Post.
Prva rečenica je:
Ovaj blog nema nameru da edukuje o tome šta znači voda

Ima nekih stvari da si pogodio i tu se slažemo: česmovača jeste tehnička voda i bila bi dobra za pranje ako bi se značajno omekšala, licenca za flaširanje se smešno lako dobija, a kontrola kvaliteta je skoro pa nikakva. Do skoro najprodavanija voda u Srbiji je bila Minaqua. Fabrika iz NS, a bunari Futoški. Čuj Futoški
jedan.kub jedan.kub 23:51 22.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

dobilistepravibroj



1. U prvoj čašu se nalazi ELEKROLIZOM uradjena voda sa česme i flaširana voda iz prodavnice AKWA Viva. Kao što vidite, ista je puta fekalija, metala, rdje i velike tvrdoće.

2. U drugoj čaši je takodje flaširana Durmitorska voda, kao što vidite, ona ima odredjeni deo viška metala i dosta je kvalitetnija od ostalih i u rangu je rasinske rose.

3. To je čaša vode sa česme, koja je prošla filterizaciju jednog aparata, i kako vidite ona je najčistija i najkvalitetnija i najmekša.

Zrenjaninska voda ima više slojeva: naftini derivati, fenoli +...
jedan.kub jedan.kub 00:02 23.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

sve ostale vode su neispravne.

Da li se to odnosi i na palanački kiseljak, vodu Karadjordje?
jedan.kub jedan.kub 00:09 23.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

Do skoro najprodavanija voda u Srbiji je bila Minaqua. Fabrika iz NS, a bunari Futoški. Čuj Futoški

Prava Minakva je mirisala na jod a ovo što se sad prodaje ja mislim da je obična česmovača.
gorstak92 gorstak92 00:13 23.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

jedan.kub
sve ostale vode su neispravne.

Da li se to odnosi i na palanački kiseljak, vodu Karadjordje?

Da li oni još flaširaju Karađorđa?
Čini mi se da se Palanački kiseljak preorjentisao isključivo na Coctu.
Ako Slovenci program Karađorđa još nisu ugasili ugasiće ga uskoro.

Kvalitet Karađorđe mineralne vode je na izvrsnom trećem ili četvrtom mestu.
Vode nisu uporedive tako da se mogu takmičiti. Mivela je super za srčane bolesnike, a Prolom za one koji imaju problema sa bubrezima.
Karađorđe je relativno kvalitetna mineralna voda kakvih sve imamo u ponudi.

jedan.kub
Prava Minakva je mirisala na jod a ovo što se sad prodaje ja mislim da je obična česmovača.

Ne. Nije česmovača. Oni stvarno vade tu vodu iz nekih bunara za koje tvrde da su 300m duboki i da su potpuno sterilni i neisprljani od vojvođanskih pesticida, do skoro štala, a sada deponija u blizini.
Što se tiče one reklame za jod pa ne znam šta da kažem. I meni se čini da je jod dodavan. Konzumacija tako dodatog joda čini veću štetu obolelima kojima je jod stvarno neophodan. Koga još briga za zdravlje tamo nekih sa bolestima štitne žlezde?
zilikaka zilikaka 07:20 23.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

Pa zato, što kod nas niko ne kontroliše ispravnost vode koje se prodaju u marketima recimo.

Prijatelju, najradije bih ti rekla da lupaš, ali pošto to ne bi bilo lepo od mene, reću samo:
nisi u pravu!
zilikaka zilikaka 08:05 23.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

Ko mi ne veruje, neka zakaže kući da mu dodjem i izmerim tvrdoću i kvalitet vode

I tom prilikom ćeš mu reći i kako u ljudskom organizmu ima ...% vode, sve listajući slike pripremljene za tu priliku, i da je sve to sa vodom jaaaako strašno osim ako kupiš već gore pomenuti aparat
Daaaj, mani se takvih promocija ovde.
NNN NNN 13:51 23.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?

Karađorđe rulz!
loader loader 17:07 23.03.2011

Re: Šta pijemo u Beogradu ?


Crni Gruja je skoro isto toliko dobra voda


loader loader 20:50 22.03.2011

Re: !

jasnaz
ted talks: yann arthus bertrand

Jasna, prava stvar s vaše strane
Yann Arthus-Bertrand je svojevrsni genije
docsumann docsumann 21:02 22.03.2011

Water Wizard

loader loader 21:17 22.03.2011

Re: Water Wizard

docsumann



"Potpisujem" ovaj vaš klip


zoja444 zoja444 21:37 22.03.2011

...

natasavb natasavb 21:45 22.03.2011

Re: ...

Meni prva asocijacija bila ova


Lepo sto ste se setili da obelezite danasnji dan Mr. Loader. :)
Nadam se da cemo ipak biti dovoljno pametni i sacuvati ovo vodeno blago koje imamo.


zoja444 zoja444 21:50 22.03.2011

Re: ...

loader loader 22:22 22.03.2011

Re: ...

"Oči boje meda"

Omiljena !

loader loader 22:26 22.03.2011

Re: ...

natasavb


Lepo sto ste se setili da obelezite danasnji dan Mr. Loader. :)
Nadam se da cemo ipak biti dovoljno pameti i sacuvati ovo vodeno blago koje imamo.


Uh... to oko pameti je prilično zahtevan uslov
zoja444 zoja444 21:04 23.03.2011

Re: ...

loader
"Oči boje meda"Omiljena !





moja omiljena
loader loader 21:25 23.03.2011

Re: ...

Evo i jedne pripitomljavajuće

mlekac mlekac 23:24 22.03.2011

Kako bese onaj govor Kamikazama?

Znace Bojana ako opet navrati...

Secam se samo da je u jednom trenutku bilo:

Necu vam nazdraviti vinom, jer ono pomucuje razum. Nazdravicu vam casom vode, ciste i bistre kao sto su zivoti vasi!

Pa, ziveli! I da imamo cime da nazdravljamo i u buduce.
loader loader 23:41 22.03.2011

Re: Kako bese onaj govor Kamikazama?

Nazdravicu vam casom vode, ciste i bistre kao sto su zivoti vasi!


Živeli, Mis Mleki

sape sape 01:21 23.03.2011

VODE IMA DOVOLJNO, SAMO ...

Postovani,

Pa, moglo bi se reći da vode ima dovoljno na ovoj planeti, samo je neravnomerno raspoređena i nije uvek pitka. Činjenica je da se mora voditi računa o njoj, ali bi taj problem bio otklonjen kada bi postojali efikasni i ekonomični sistemi za desalinizaciju morske vode. To je možda pravac koji nudi trajno rešenje ovog problema. Ili,pak ne ...!?!



loader loader 01:30 23.03.2011

Re: VODE IMA DOVOLJNO, SAMO ...

Na Zemlji je nekoliko milijardi ljudi. Samo manji deo ima dovoljno čiste, pitke vode. U mnogim državama deca umiru od bolesti izazvanih prljavom vodom za piće. Sve u svemu, vode je sve manje. A i ta umanjena količina je sve zagađenija.

Koliko znam, prerada morske vode je veoma skup zahvat.

Interesantno je razmišljati o ogromnoj količini slatke vode u jezeru Bajkal, u Rusiji.
sape sape 01:40 23.03.2011

Re: VODE IMA DOVOLJNO, SAMO ...

Ništa bez Rusije i njenih prirodnih resursa - gas, nafta, šume, voda ...

loader loader 01:49 23.03.2011

Re: VODE IMA DOVOLJNO, SAMO ...

Tamo zaista ima svega i svačega. Ali, na globalnom nivou, stvari nisu baš vesele. Konačno, sve je manje šuma, koje su sakupljači i čuvari slatke vode.
lakipingvin lakipingvin 01:59 23.03.2011

Re: VODE IMA DOVOLJNO, SAMO ...

Na Zemlji je nekoliko milijardi ljudi. Samo manji deo ima dovoljno čiste, pitke vode. U mnogim državama deca umiru od bolesti izazvanih prljavom vodom za piće. Sve u svemu, vode je sve manje. A i ta umanjena količina je sve zagađenija.

medjutim mislim da je svest o vaznosti vode vec dovoljno razvijena na globalnom nivou i da su se zbog toga i pojavili inovatori poput Deana Kamena http://www.colbertnation.com/the-colbert-report-videos/164485/march-20-2008/dean-kamen koji su po mom misljenju i napravili razliku investirajuci svoj novac i ideje u prosvecivanju o vaznosti vode...Onog trenutka kad su ti isti ljudi krenuli da problem resavaju na globalnom nivou odjednom pravila igre su pocela da se menjaju...
http://www.allwaterpurification.com/dean-kamen-water-purifier.html

Gorstak malo gore spomenu finansijsku konstrukciju i ma koliko ludo doskora izgledalo ali moja opklada da su ove takozvane revolucije u arapskom svetu pocele zbog vode i Nubijana a ne nafte(organizator vec ima svu naftu izuzev sudanske pod kontrolom) i da ce sa stavljanjem pod kontrolu istocne Libije sve se zavrsiti,jos uvek nije izgubljena (ili preciznije sto bi rekli neseznaje Zare jos igra)
http://en.wikipedia.org/wiki/Nubian_Sandstone_Aquifer_System :bow:
loader loader 10:48 23.03.2011

Re: VODE IMA DOVOLJNO, SAMO ...

Onog trenutka kad su ti isti ljudi krenuli da problem resavaju na globalnom nivou odjednom pravila igre su pocela da se menjaju...

Yes

Da se odnos prema vodi na globalnom nivou menja nije sporno. Sporno je to što se brzina i efekti te promene ne podudaraju sa enormnim količinama zagađevina koje vodu uništavaju. Odnosno, nisu ni približno adekvatne. Kod nas je ta nepovoljna nesrazmernost još veća. Razvićemo i mi jednog lepog dana svest o potrebi čuvanja vode, ali je pitanje koliko će čiste vode, tla i izvorišta za to vreme uopšte opstati.
NNN NNN 13:53 23.03.2011

Preporuka za temu!

loader loader 17:10 23.03.2011

Re: Preporuka za temu!

Tema je laka... ko voda

Ta tema je tema sviju nas, zajednička tema, kao što je zajednička i voda


fantomatsicna fantomatsicna 18:24 23.03.2011

samo jos ovo

loader loader 18:55 23.03.2011

Re: samo jos ovo

Hvala, Mis F,
neki podaci o osobinama vode su fascinantni.
Znate zašto...
- Voda je život !
docsumann docsumann 06:17 26.03.2011

Re: samo jos ovo

fantomatsicna


okačili smo isti film
loader loader 03:29 27.03.2011

Re: samo jos ovo

To samo potvrđuje kvalitet izbora
Ja sam se baš nagledao, sa uživanjem, ovih stvari o vodi. I, zaista, to nije samo priča o vodi... Kroz priču o vodi teče priča o našim, sopstvenim, stvarnim životnim postulatima



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana