Istorija| Mediji| Politika

Tako je govorio „Peščanik"

Virtuelni Vasilije RSS / 27.03.2011. u 08:56

Naleteh (opet) na jedan interesantan clanak u Pecatu: Tako je govorio „Peščanik" koji pocinje podnaslovom:

Ako su kritike na račun Zorana Đinđića dovoljan dokaz krivice za „kreiranje atmosfere koja je dovela do atentata na premijera Srbije", kako to tvrdi „druga Srbija", znači li to da bi istraga trebalo da se proširi i na autorke „Peščanika"?

Kad sam procitao ovo pomislio sam: e bas ga i ovaj pretera. Ali kad sam procitao clanak zakljucio sam da taj podnaslov apsolutno ima smisla. Znao sam ja da je nasa tzv. "drugosrbijanska" scena ogrezla u licemerju i dvostrukim arsinima ali da je to dostiglo ovakve razmere nisam mogao da verujem. Za mnoge od vas koji su imali prilike da slusaju Pescanik i pratili istupe poznatih drugosrbijanaca pocetkom prosle decenije to verovatno nije iznenadjenje kao za mene sa kojim to nije bio slucaj... Prosto nisam mogao da verujem svojim ocima kad sam citao sta su pisali/pricali oni koji od Zorana Djindjica danas prave sveca i koji njegovo ime koriste (prljajuci ga na taj nacin) u napadima na politicke protivnike i neistomisljenike, cesto im prebacujuci ono sto su i sami radili pre njegovog ubistva...

Kao primer, prenecu neke od najupecatiljivijih citata sa Pescanika iz vremena pre atenata na Zorana Djindjica (boldovanje je moje).

Evo kako Svetlana Lukic samo par meseci pre cuvene pobune JSO "podrzava" (da upotrebim omiljenu drugosrbijansku rec u zadnje vreme) Kostunicu protiv Djindjica (26.09.2001):

I jeste bolji ovaj gnevni predsednik, nego onaj koji je sebe toliko dugo štedeo potresa koje donosi stvarnost. Sada je rešio da se razgoliti, i ovako je baš lep. Još samo kada bi izgovorio ono što izgleda misli - narode, vi mene i moju stranku najviše volite, Đinđić je okupirao svu izvršnu vlast u Srbiji, vi ga s pravom ne volite, on laže, petlja s kriminalcima, ‘ajdemo na izbore da stvar dovedemo u sklad sa vašom voljom. Dobro, možda ne baš ovakvim rečnikom ali da se to izgovori, da se pokaže, bio bi to predsednik koga valja poštovati.

(21.11.2001)Svetlana Lukić - posle pobune, opet kritikuje Djindjica: Ali eto, taman kad sam sve dovela u red i objasnila vam, čuli ste u vestima da me je premijer Đinđić demantovao, on ne drema, danas je, čuli ste, nastavio da se miri sa našim uzornim demonstrantima, Crvenim beretkama. Izvršio je smotru ovih delija povodom njihove slave Aranđelovdan. Rado bih iskoristila priliku da se zahvalim momcima što nas nisu pobili 5. oktobra, ali nisam vlasna.

(05.06.2002)Srđa Popović: Takođe me je začudilo kada sam video da je predsednik srpske vlade javno izjavio da on neće dozvoliti da izvesni Legija bude krivično gonjen zbog zasluga u svrgavanju prošlog režima. Moguća je abolicija, ali predsednik vlade nije ovlašćen da ikoga abolira. Kao visoki predstavnik izvršne vlasti on time daje signal da iz političkih razloga smatra da jedan postupak koji bi inače morao biti vođen ne bude vođen.
Mislim da pažljivo merim svoje reči, ovde imate jedan kriminalizovan aparat, kompletan kriminalizovan aparat koji je politički podržan. 

A evo sta se prica na Pescaniku neposredno pred atentat na Djinjdica: 

(17.01.2003) Sonja Biserko: To je konstanta u srpskoj politici otkada je Milošević došao na vlast i u tom smislu nema diskontinuiteta sa prethodnikom.

(17.01.2003) Srđa Popović: U Srbiji se dogodila jedna smena vlasti, ali tu se nikakva revolucija u odnosu na Miloševića nije dogodila.

(24.01.2003) Stojan Cerović: Taj problem mafije za koju u stvari ne znaš da li je mafija ili država, to što sam Đinđić lično poznaje neke od bosova, mislim da je to nekakva centralna priča u kojoj oni nisu ništa bitno uradili, a tvrdili su da hoće.
Postoji tu neki posao koji se možda ne vidi dovoljno. Evropa je pre svega jedna planina od hartija. Evropska administracija je kolosalna. I ako mu kažu u jednom trenutku, a kažu mu svakako - slušaj, ne može to tako kako si ti zamislio, ne možeš ti da budeš i premijer i Vito Korleone. Biraj...
A istovremeno mi nemamo sposobnijeg čoveka za taj posao. On je najbrži i najpametniji i istovremeno kvaran, to i jeste problem što je on tako fasciniran tim podzemljem, tim džipovima, „gorilama", pa Džems Bond.

(21.02.2003)Svetlana Lukić: E sad, drugo je pitanje da li je neko pokušao da ubije Đinđića juče ili je, kako je on to rekao, to neki nesavesni vozač na autoputu vežbao vožnju. Da li je ili nije to pokušaj ubistva nemam pojma. Pošto on sve zna, onda da ne razmišljamo mnogo.
Sasvim je nebitno što se ispostavilo da je vozač, gle čuda, deo famoznog surčinskog klana. Nadimak mu je Bagzi. Gospodin Bagzi, kako bi ga s poštovanjem oslovio ministar policije.
......
Juče je premijer bio u Banjaluci, nije igrao šah sa Mladićem, sekao je tamo neku vrpcu, a sećam se, kao juče da je bilo, kako je Đinđić za vreme sankcija prema Srbiji i Republici Srpskoj stajao na mostu preko Drine i govorio - „Drina je kičma srpskog naroda". Naravno, pitanje je da li bi taj čovek, na primer, prošao lustraciju.

Sta reci posle ovih citata? Da se razumemo, iako sam oduvek bio pristalica Zorana Djindjica (i preferirao ga u odnosu na Kostunicu), on je bio svakako kompleksna pojava kod koje je imalo mnogo toga da se kritikuje. I ima sigurno u ovim citatima (bar zrnce)  istine kao sto i u nekim stvarima koje ti ljudi pricaju danas moze da se nadje i (bar zrnce) istine.

Problem je u tom licemerju i tom okretanju "curka naopako" ... i u PRETERIVANJU, ili bolje reci, ekstremizmu. I onda i sada. I onda kad su ga kritikovali i napadali a i sada, kad ga dizu u nebo i pretvaraju u sveca. I ne samo to, nego optuzju, napadaju i okrivljuju druge za stvaranje "atmosfere i pozadine"  a pri tom zaboravljaju da su i oni isto/slicno pricali/radili pre jedne decenije.

 



Komentari (209)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

apacherosepeacock apacherosepeacock 20:00 28.03.2011

Re: Informativni razgovor

tyson
ili bi na konferenciji za štampu to komentarisale kao napad na srpstvo?

Ako su nešto malo manje nadrkane tog jutra onda kao napad na slobodu štampe, a ako su uobičajeno kisele onda kao politički progon i dokaz da se danas sve u Srbiji urotilo baš protiv njih, kao nosilica poražene građanske misli, te stoga Srbija kao takva valja da nestane sa lica zemlje sa sve svojim niščim građanima (osim nekolicine odabranih, mahom sa spiska primalaca NED i sredstava holandske i, recimo, danske ambasade).



..i to bi, racunam, proslo bez ikakve pratece peticije
antioksidant antioksidant 07:55 29.03.2011

Re: Informativni razgovor

vaso, nikada nije rekla da nece da se odazove na sudski poziv
rekla je da nece da plati kaznu pa ako treba da je odsluzi u zatvoru, odsluzice je. na sudjenju se pojavila
to je ipak malo drugacije od ovog kostunicinog kurobecanja
probaj sa nekim drugim lazima i manipulacijama
(mozes ponovo ono da imas razumevanja za ministra policije koji helikopterom leti sa zlatibora da bi krseci proceduru prisustvovao sastanku sa ubicom premijera -- to ti je bas super)
.......

"Još jednom je ponovila da nema nameru da plati sudsku kaznu, ako do takvog ishoda dođe.

“Čak i ako bude negativna po mene, ja tu kaznu platiti neću i u tom smislu je meni dalje zaprećeno da ja to nešto odradim u zatvoru, pa ako do toga dođe, ja sam i na to spremna”, rekla je ona.
"
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 18:32 29.03.2011

Re: Informativni razgovor

antioksidant
vaso, nikada nije rekla da nece da se odazove na sudski poziv
rekla je da nece da plati kaznu pa ako treba da je odsluzi u zatvoru, odsluzice je. na sudjenju se pojavila
to je ipak malo drugacije od ovog kostunicinog kurobecanja


pa ok ja sam ocigledno zaboravio ali to "kurobecanje" nije nikako bilo manje. Evo sad sam pogledao malo - cak je i Pescanik otkazao emisiju. Organizovali su proteste pred sudom sa poznatim ucesnicima (Podršku Biljani Srbljanović dali su svojim prisustvom političari i javne ličnosti Olivera Milosavljević, Dubravka Stojanović, Ivan Čolović, Vojin Dimitrijević, Vesna Pešić, Vesna Rakić -Vodinelić, Srđa Popović, Žarko Korać, Čedomir Jovanović, Nenad Prokić, Nikola Samardžić, Ivan Torov, Dragan Banjac i drugi.)...

Evo sta je rekla "Rekla sam i da smatram da je to politički pritisak i ugrožavanje slobode govora" - zar to nije bilo smesno? Postoji snimak da mu je rekla uvredljivu rec i kad je taj covek tuzio ona prica takvu besmislicu!?

Uostalom imas koliko hoces "drugosrbijanskih" primera kojekakvih peticija i protesta ... evo o jednoj drugoj u kojoj su Zene u crnom & sestrinske pisale peticaiju zato sto je uhapsen covek osumnjicen za ratne zlocine (Zene u crnom&Co brane osumnjicene za ratne zlocine???) naravno sa one druge strane ...

Kad je u pitanju ovo sa Kostunicom sve jasno: peticija je protiv hajke u javnosti i to je ono sto ja podrzavam. Na svom prethodnom blogu sam cak eksplicitno napisao da Kostunica treba da se pojavi pred sudom. Uostalom nigde nisam ni procitao da je on rekao da nece. A ti?
freehand freehand 22:20 28.03.2011

Vaso, uzbuna!

"Neka dotični gospodin dođe u Beograd, preda se vlastima pa neka kaže šta ima. Pravosudni organi su jedina adresa za sva ta pitanja. Jedino tamo može da se utvrdi puna istina, a DSS je legalistička stranka i podržava vladavinu prava i poštovanje zakona", rekao je Petković.

Ovaj se oteo, sjebaće vam peticiju!
Il da potpisujemo nešto za odbranu likaidela paćenog Cmarketradulovića?!
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:34 28.03.2011

Re: Vaso, uzbuna!

"Neka dotični gospodin dođe u Beograd, preda se vlastima pa neka kaže šta ima. Pravosudni organi su jedina adresa za sva ta pitanja. Jedino tamo može da se utvrdi puna istina, a DSS je legalistička stranka i podržava vladavinu prava i poštovanje zakona", rekao je Petković.

Ovaj se oteo, sjebaće vam peticiju!
Il da potpisujemo nešto za odbranu likaidela paćenog Cmarketradulovića?!



Hehe bas mi neprijatno posto ce da ispadne da sam DSS-ovac ali zbilja ne vidim sta je sporno u ovom gore boldovanom citatu?

A rekao bih da se ti ne slazes sa tim? Ok, mogu i to da prihvatim kao razliciti pristup/stav ali samo po jednim uslovom: ako isti stav zadrzis kad u tvom postu slucaj "Radulovic" zamenimo sa sledecim imenima: Karic, Subotic, Marko Milosevic, Mira Markovic...

Ako u svim tim slucajevima zadrzis isti stav/pristup onda ti skidam kapu za konzistentnost, bez obzira sto je moj stav drugaciji. E ako pocnes tuc-muc i da od slucaja do slucaja okreces "curak" onda ... nemoj da se duris ako pocnem opet da pominjem "vetrokaz"
freehand freehand 22:37 28.03.2011

Re: Vaso, uzbuna!

Ako u svim tim slucajevima zadrzis isti stav/pristup onda ti skidam kapu za konzistentnost, bez obzira sto je moj stav drugaciji. E ako pocnes tuc-muc i da od slucaja do slucaja okreces "curak" onda ... nemoj da se duris ako pocnem opet da pominjem "vetrokaz"

E pa Vaso... Sve mi diraj - ali za Miru mogu da te robijam!
Nju i bagrenje mi ne pipaj!
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:40 28.03.2011

Re: Vaso, uzbuna!

Hehe ... ok, aj' da prihvatimo kao "elegantno" izvlacenje

ps-edit: ne znam da li se desnicar (sisar etc.) ali da ti priznamo da imas "emotivni ulog"
Dr M Dr M 23:17 28.03.2011

200?

Samo da maznem 200 pa nazad na tenis..
ivana23 ivana23 15:12 29.03.2011

***

Baceno u zaborav...


Politički gledano, ubistvo generala policije Boška Buhe moglo bi postati ključno iskušenje nove vlasti, njen najveći u nizu problema koji počinju u avgustu prošle godine ubistvom Momira Gavrilovića. Problem eskalira pobunom JSO-a u novembru i njenim "konzerviranjem" bez posledica, da bi – uz aferu Momčila Perišića, koja je otvorila, između ostalog, pitanje odnosa između raznih službi – kulminirao ovim najnovijim atentatom. Ime tog problema je nedostatak političke volje i hrabrosti da se jednom za svagda raščisti s nasleđem miloševićevske kleptokratske vlasti, s kriminalno-policijsko-udbaškim podzemljem koje se temeljito ugradilo u finansije, trgovinu najkurentnijim robama i uslugama (cigarete, nafta, droga, oružje i vojno-policijska oprema, reketi, zaštita, prostitucija, obaveštajni podaci). Mali, ali značajni, segmenti DOS-a (iz obe sadašnje frakcije) suviše su spremno dočekali – u svojoj alavosti – diskretne ponude koje je teško odbiti, iz tih krugova. Gde nije pomagala ponuda, pomogla je ucena, jer je na vreme bilo shvaćeno da je informacija novac, a ni da Slobina neće do zore goreti. Na sve je to, uostalom, upozorio i pokojni Boško Buha... Četiri meseca onog blesavog trovlašća u Srbiji bilo je više nego dovoljno da se umetnici pregrupišu, konsoliduju, spasu šta se spasti moglo i krenu u kontraofanzivu koja traje i – štaviše – eskalira. Ceo taj kriminalni cirkus nailazi, naravno, na "skandalizovanje" stare (SPS, SRS, JUL), ali i nove (DSS) opozicije jer se tako najefikasnije ruše ugled, uverljivost i budućnost vlade DOS-a. Ta vlada sada – odmah! – mora nešto da uradi na tom planu, inače joj se ne piše dobro. Da bi ova vlada bila u stanju da ovaj problem razreši – jednom za svagda – ona prvo treba da se surovo i bez sentimentalnosti obračuna sa svim elementima u strankama koje čine vladajuću koaliciju, a koji ne umeju da pruže prave odgovore na pitanja tipa: čiji to dzip voziš? ko su ljudi iz tvog obezbeđenja, zašto ih je toliko i ko ih plaća? šta radiš na određenim mestima i u društvu određenih lica odranije poznatih organima gonjenja, a za koja se zna da žive od nedostatka dokaza? šta ti ima da razgovaraš sa tim-i-tim, a da odmah o tome ne obavestiš Upravu za borbu protiv organizovanog kriminala? kako to da je baš tvoj drugar dobio mastan državni ugovor? I tako dalje; takvih pitanja ima mnogo.


Zašto je ubijen general Buha - ceo tekst (Milos Vasic, Jovan Dulovic; 13. JUN 2002.)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana