Društvo

Hvala, ministre

Saša Radulović RSS / 27.03.2011. u 22:40

Zahvaljujem se ministru zdravlja na izvinjenju koje je uputio žrtvama lekarskih grešaka. Hvala na pristojnosti.

 
Izvinjenje nije za greške koje su očigledno počinjene, niti je izvinjenje za izgubljene živote, jer to i nije bila greška minisatarstva. Izvinjenje je za način na koji je ministarstvo reagovalo i komuniciralo sa ljudima koji su izgubili nekoga svog.
 
Iako nije greška ministarstva, ministarstvu bi trebalo da bude žao. Ministarstvo bi trebalo da utvrdi kako je do grešaka došlo i da obavesti društvo šta će učiniti da do takvih grešaka više ne dođe. Zbog toga i treba utvrditi krivca. Da se greške ne bi ponavljale ili barem da bi naučili nešto i unapredili sistem da smanjimo broj grešaka.

Način na koji se ministarstvo do sada odnosilo prema žrtvama lekarskih grešaka je bilo ispod svakog ljudskog, humanog, civilizacijskog nivoa. Na takav način vređati ljude i njihovo sećanje na decu, roditelje, supružnike oslikava punu otuđenost države i u ovoj najhumanijoj od profesija.
 
Praviti ljude ludim. Zataškavati slučajeve. Ignorisati. Za sve to, odgovorni bi trebali dobiti otkaz.
 
Zamislite samo da je vaše dete. Više od toga vam ne treba. 

Izvinjenje je u ime svih građana. Jer ministarstvo zdravlja predstavlja društvo u domenu zdravstva. Zato u ime svih građana, hvala ministre.



Komentari (48)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

princi princi 23:10 27.03.2011

Лакост Медицина

Да, то је велика разлика између овог и претходног министра. Станковић је пре свега човек па тек онда лекар па тек онда политичар, док је Милосављевић био амбициозни, егоцентрични монструм, коме су и медицина и политика била само средства уздизања на друштвеној лествици. Другим речима, Томици је медицина била оно што је Мрки лакост мајица.
Strongman Strongman 23:49 27.03.2011

Respect

Stanković mi je iz nekog nejasnog razloga uvek bio drag a ovaj potez ga je izdigao iz ravni njegovih prethodnika "za sve pare"
apach92 apach92 13:43 28.03.2011

Re: Respect

.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 00:00 28.03.2011

Šarene laže

Ne treba meni izvinjenje, već da se oni koji su grešili kazne i uklone iz bolnica... Izvinite, kada smo to srozali kriterijume i počeli da svršavamo od sreće kad nam se ministar osmehne?! Ja želim konkretne korake a ne šminku!!!
Saša Radulović Saša Radulović 08:31 28.03.2011

Re: Šarene laže

I ja isto. Ali ovo jeste prvi korak. Pokazivanje volje da se nešto uradi.

Izvinjenjem je rekao da proglas ministarstva da je sve bilo u redu bio skandalozan. To bi trebalo da znači da će se ispitati dalje. Videćemo.
uninamama uninamama 21:55 28.03.2011

Re: Šarene laže

Predrag Azdejković
Ne treba meni izvinjenje, već da se oni koji su grešili kazne i uklone iz bolnica...


Da nije malo prestrogo? U redu je da se odgovorni pozovu na odgovornost i da im u dosijeu piše da su pogrešili i iz kojih razloga. Ali svi ljudi greše. Da li je jedna lekarska greška razlog da se neko ukloni i ne bude lekar? Zar se time ne ugrožava još 1000 života koje bi isti taj lekar spasio?
AlexDunja AlexDunja 00:01 28.03.2011

....

Praviti ljude ludim. Zataškavati slučajeve. Ignorisati. Za sve to, odgovorni bi trebali dobiti otkaz.


ili možda neka krivična odgovornost?

ja bih na ovom mestu ministru
postavila dodatno pitanje o stradanju gardista u topčideru.
loader loader 01:20 28.03.2011

Re: ....

AlexDunja
Praviti ljude ludim. Zataškavati slučajeve. Ignorisati. Za sve to, odgovorni bi trebali dobiti otkaz.


ili možda neka krivična odgovornost?

ja bih na ovom mestu ministru
postavila dodatno pitanje o stradanju gardista u topčideru.

Uzeste mi temu... Ako. Važno je da se pomene.
Ali je još važnije da se od pominjanja najzad možda načini koji korak ka rasvetljavanju tog opakog nedela ! To su još bila deca. Nečija. Ali i sviju nas. Zato nas se ta stvar i te kako tiče !
AlexDunja AlexDunja 01:25 28.03.2011

Re: ....

Ali je još važnije da se od pominjanja najzad možda načini koji korak ka rasvetljavanju tog opakog nedela !


ministar nema problem
da se izvinjava za ono što nije bilo u njegovoj
nadležnosti.
možda će neko drugi da se izvinjava
u njegovo ime. i njemu da kažemo hvala,
i puj pik ne važi???

gospode. njihovom licemerju nema kraja.
loader loader 02:07 28.03.2011

Re: ....


Bio je ministar odbrane, koliko se sećam.
Bio je dovoljno vremena da načini neki pomak, da je hteo. Ili da su mu dali?
Svejedno, na izvinjenja ove vrste se slabo ložim.
AlexDunja AlexDunja 02:12 28.03.2011

Re: ....

Bio je ministar odbrane, koliko se sećam.

i ponudio onim roditeljima statistiku
samoubistava u vojskama sveta.

kad su konačno došli do njega.
dolybell92 dolybell92 02:40 28.03.2011

Re: ....

AlexDunja
Praviti ljude ludim. Zataškavati slučajeve. Ignorisati. Za sve to, odgovorni bi trebali dobiti otkaz.


ili možda neka krivična odgovornost?

ja bih na ovom mestu ministru
postavila dodatno pitanje o stradanju gardista u topčideru.


Kako narodu suvislo objasniti da se zapravo
radi o samoubistvu iz zasede - najverovatnije da još rade
na sastavljanju objašnjenja !
cult cult 06:29 28.03.2011

Re: ....

AlexDunja
Bio je ministar odbrane, koliko se sećam.

i ponudio onim roditeljima statistiku
samoubistava u vojskama sveta.

kad su konačno došli do njega.


od tada još ne mogu da ga smislim.
kakva je to koska g17 bila
ubaciti ga u vladu
...zato što je "pošten"
fantomatsicna fantomatsicna 01:32 28.03.2011

Odgovornost pre

svega i osuditi one koji su svojom greskom izazvali neciju smrt.Sasvim normalno.Na mestu porodica koji su izgubili nekog clana na takvim nacin ja bih ako nikako drugacije nije moguce ,trazila osudu privatnom tuzbom.Danas je moderno i oh tako simpaticno kad se ljudi na polozaju izvine i(koliko njih to i iskreno misle?).E izvin'te i vi, to nije dovoljno u ovom slucaju.
dolybell92 dolybell92 01:55 28.03.2011

Re: Odgovornost pre

fantomatsicna
svega i osuditi one koji su svojom greskom izazvali neciju smrt.Sasvim normalno.Na mestu porodica koji su izgubili nekog clana na takvim nacin ja bih ako nikako drugacije nije moguce ,trazila osudu privatnom tuzbom.Danas je moderno i oh tako simpaticno kad se ljudi na polozaju izvine i(koliko njih to i iskreno misle?).E izvin'te i vi, to nije dovoljno u ovom slucaju.


"Izvinite što smo vam (stavite koga hoćete) malo ubili,
evo, verujte, neće se više ponoviti !"
Saša Radulović Saša Radulović 08:33 28.03.2011

Re: Odgovornost pre

E izvin'te i vi, to nije dovoljno u ovom slucaju.


Naravno da nije dovoljno. Samo prvi korak koji je drastično različit od sveg što smo do sada čuli. Čekamo drugi korak. I sve naredne.
buba_truba buba_truba 08:43 28.03.2011

Re: Odgovornost pre

Saša Radulović
Samo prvi korak koji je drastično različit od sveg što smo do sada čuli. Čekamo drugi korak. I sve naredne.

Da, krupan korak u odnosu na ono što smo do sada imali. Nažalost, mnogo više govori o srozanosti u kojoj živimo i našoj sviknutosti na tu zarozanost, nego o ministrovom kvalitetu.
dolybell92 dolybell92 01:44 28.03.2011

Da li je 94 Hitna pomoć - lutrija ?

"Izvinite što smo vašu sestru, tešku bolesnicu,
našom neodgovornošću - upravo, dokusurili,
mada je trebalo da joj pomognemo, zbog čega
zapravo postojimo, ali znate teški uslovi rada
...plata mala, nema nas dovoljno.......
pa eto, neko mora i da umre, nemaju svi sreće
da im se pomogne...Dešava se znate..."

Tako nekako bi izgledalo izvinjenje za ovo šta
se dogodilo pre tri dana.

Upravo greškom (?) koja to nije bila,
već pogrešna procena i odluka, načinjena neznanjem,
brzopletošću i nepromišljenoću, "gluvoćom"...
ja sam izgubila svoju blisku prijateljicu, koja je
nemarnošču Hitne pomoći službe 94 u Beogradu
... preminula.

Da li bi se to dogodilo i da su došli, kada su mogli,
i kada je moralo da dođu, nebitno je, već je bitno
da je nečijom pogrešnom odlukom, njoj pomoć uskraćena,
jer se čekalo više od tri sata da se pojave.
Formalno, čak i više od tri sata, mada su stacionirani
samo 400 metara od mesta gde je trebalo da stignu!

Nakon četvrte ili pete intervencije, i tek nakon
što sam posle tri sata došla do načelnice službe,
koja je jedina shvatila da smo u katastrofi i
da se jedan život gasi, poslala je ekipu,
ali već je bilo prekasno. Moja prijateljica je
izdahnula u momentu kada je ekipa bila na vratima.
Agoniju kroz koju je prošla, gušeći se uz veoma visoku
temperaturu, preko 40C... od jutra do
15:50h - nije moralo da preživljava.

Ne postoji ničije izvinjenje, ni jednog ministra,
niti ikoga. Jednostavno, nije prihvatljivo, niti
razumno izvinjavati se što je nebrigom i neznanjem
nečiji život ugašen, pri tom u teškim mukama.

Pitam se ko uopšte vodi tu instituciju?
Ko su ljudi koji tamo rade ?
Da li su svesni da im je posao takav
- da im greške nisu dopuštene.
Ko se prihvata da tamo radi mora da zna
šta radi i da direktno nečiji život zavisi
od njegove sposobnosti i znanja.

Ko im je dao naziv Hitna pomoć, ako to nisu ?
Kako i čime to pomažu ? Kakva im je oprema
u kakvom stanju, i da li je uopšte imaju ?
Koliko ljudi ima koji su osposobljeni da istom rukuju?

Kako su uošte organizovani, i da li ta organizacija
(ako je ima) kao takva ima svrhe i smisla ?
Očigledno da ili je nema, ili je pogrešno osmišljena.

U sred Beograda 25 marta. 2011.



Vera Johnson Vera Johnson 03:50 28.03.2011

Re: Da li je 94 Hitna pomoć - lutrija ?

dollybell92, najiskrenije saucesce.

tvoj post me vratio u daleku 1979. godinu kad mi je otac umirao. hitana pomoc jeste dosla, posle par sati, ali je muskim clanovima tima bilo sladje i lepse da "stipnu" guzu koleginice u kratkoj suknjici (uredno ustirkana, bela "sestrinska" uniforma) nego da obrate paznju na pacijenta. na primedbu da to nije u redu, odgovor je bio: pa, sta hocete? zar ne vidite da je gotov? to je bio prvi put da smo morali da zovemo hitnu pomoc.

drugi put ovde gde sad zivimo, 2005. godine. muz. komsije, mladi ljudi (dva para), zenski deo medicinske sestre. jedan od mojih (sada vec sinova) zove hitnu pomoc. prekida vezu i kaze: pripremi dokumente, ja cu da otvorim vrata. ja u soku, ne mogu da ustanem sa stolice. on ustaje, odlazi do vrata, otvara, oni su vec tu. dok su tretirali mog muza, jedan od njih mi je pomogao da se saberem, i da pronadjem dokumente koji su bili na dohvat ruke, samo sam se ja malo "pogubila".

eh, crno jugoslovensko: ko te **** za drzavni posao, ili "radio ne radio, svira ti radio" grrrrr
dolybell92 dolybell92 06:58 28.03.2011

Re: Da li je 94 Hitna pomoć - lutrija ?

Ekipa koja je stigla, prekasno, se izvinjavala
da oni nisu krivi, da su došli najbrže što su mogli,
i pokazali su mi popunjeni nalog sa satnicom kada je pisan..
Sve je to bilo, što se tiče njih u redu, lekar i tehničar
su bili pripravni (ali - pogrešno, jer informacija koja im
je data je bila Ca-pluća ... pogrešno, to nije bilo ni
spomenuto, ni u ideji) neko je pomenuo povredu glave (!?)...
...ma nije bitno više ništa.

Kada je moj ton postao povećan, samo sam im rekla
da ja NJIH (ekipu) ne krivim, ali da mora da znaju
da su i ONI Hitna pomoć 94, i da su deo te kuće,
da su prvi na udaru i da mora da shvate da se naša
ljutnja i bes preko njih prenose na prave krivce...
koje mi nismo u mogućnosti da tražimo tog momenta.

Kakva je satisfakcija što mi je dato za pravo,
što će lekar biti na mojoj strani, jer je događaj
istinit... da mogu da ga navedem kao svedoka ako
povedemo postupak protiv Službe...
Uopšte ne želim da budem u pravu, niti bilo kome
od nas je to potrebno... tiče se pre svega svih
onih koji će ostati i ostaju uskraćeni za neophodnu pomoć,
jer sistem ne funkcioniše tj. "funkcioniše ali naopako".
Pogrešni ljudi na pogrešnim mestima,
postaje pravilo, koje se ne može preživeti.

ps. mrtvom čoveku, nastradalom tuđom krivicom,
ili slučajno preživelima, upućivati izvinjenje
je malo morbidno a i stupidno.
Ko je tu glupost uveo kao način pranja savesti ?

Da li je to stiglo preko hrišćanske Crkve, koja
po pravilu prašta grehe grešnicima, samo treba da se
pokaju ("iskreno izvine ) za počinjene užase,
i odmah su ponovo rođeni, kao da ništa nisu uradili !
Mogu početi ispočetka, pa tako uvek dok postoje...





Saša Radulović Saša Radulović 08:36 28.03.2011

Re: Da li je 94 Hitna pomoć - lutrija ?

Ne postoji ničije izvinjenje, ni jednog ministra,
niti ikoga. Jednostavno, nije prihvatljivo


Naravno. I ako ostane samo na izvinjenju, onda ću napisati drugi tekst.

Mislim da je ovaj prvi korak, imati volju i javno je saopštiti, jako važan, i da ga treba podržati.
Vera Johnson Vera Johnson 03:16 28.03.2011

ohrabrujuce

ako se ne zavrsi samo na izvinjenju. ako ministar ne preduzme nista da se stanje promeni, tj da lekari i medicinsko osoblje ostalih vrsta (izuzetaka naravno ima i bice ih) ne prestanu da budu tretirani kao beli medvedi, vec da povuku konsekvence za svoj (ne)rad, onda su dzabe krecili.

ohrabrujuce, zato sto nikad do sad nisam videla da se bilo koji ministar ili politicar izvinjava za propuste, nerad, gadaluke i slicno. uvek su "padala" nekakva nebulozna opravdanja.
sesili sesili 08:04 28.03.2011

Re: ohrabrujuce

I meni je ovo ohrabrujuće, mada se slažem da od toga porodica nema ništa. Ali, još gore je da se niko ne oglasi. Ovako, priznali su grešku, pa onaj ko treba - neka radi dalje. Da se ne bi ponovilo. Meni nikada ne izlazi iz glave slučaj sa "ukradenim" bebama. Nestalim. Umrlim - koje posle 18 godina pozivaju na regrutaciju. Umrlim, a nesahranjenim. TO treba isterati na čistac. Ministar mi deluje odlučno i pristojno, a to nije baš prava reč. Ali, isticati da je pošten - valjda se to podrazumeva! Ili je i to priznanje da raniji nisu bili pošteni.
dolybell92 dolybell92 10:57 28.03.2011

Re: ohrabrujuce

Ali, isticati da je pošten - valjda se to podrazumeva!


Poštenje, samo po sebi je poželjno ali nije dovoljno.

Bezbroj je poštenih ljudi, ali nekompetentnih,
nestručnih, neobrazovanih, neodlučnih,
koji ne umeju da razdvoje bitno od nebitnog.
koji bi da svima učine, ali od silne želje,
da svakome iziđu u susret, na kraju ne iziđu nikom.

Koji ne znaju da odrede prioritete, nemaju organizatorskih
sposobnosti (koje se daju naučiti) ali zato vole da
rukovode više nego išta. Samo im treba dati vlast u ruke,
znaju ONI kako bi.... e od takvih da nam se osloboditi,
pa neka su pošteni kao niko.

Lično mi više odgovara novo-pošteni nafatirani hohštapler,
koji neće krasti ni muvati, ali koji zna kako se to radi,
da ne bude da nije obavešten, da se stalno iznenađuje,
koga nije moguće vodati za nos...kome neće prolaziti
vozovi a da ih ne vidi... koji zna kome pripada koji posao
i obaveza... i koji u svom poslu neće biti SAM i jedini,
jer onda ni on neće moći sve SAM da uradi.

Ne treba svako da ima šansu, jer dok se svi oprobaju,
prođoše vekovi, a mi vremena nemamo.
(Kao npr. Dulić - nesposoban za jedno ministarstvo a
on dobi pride još jedno, da se ortoped oproba, možda i zna
ali ni sam to ne zna, neka dete proba, VALJDA će se snaći!?)

Ne može Cvetković da bude i premijer i ministar finansija,
pa taman da smo najuređenija država na svetu.
Tu nema onda ni premijera ni ministra.
Kako može ministar finansija da odgovara samome sebi ?
Da nije dvojna ličnost? To ni čula ni videla.
Ako ne bude dobro radio kao ministar, kako će se onda otpustiti,
i samo-zameniti ?
Samo nam šatra fali, da cirkus bude zvaničan.


zoja444 zoja444 11:09 28.03.2011

Re: ohrabrujuce

Lično mi više odgovara novo-pošteni nafatirani hohštapler,
koji neće krasti ni muvati, ali koji zna kako se to radi,
da ne bude da nije obavešten, da se stalno iznenađuje,
koga nije moguće vodati za nos...kome neće prolaziti
vozovi a da ih ne vidi... koji zna kome pripada koji posao
i obaveza... i koji u svom poslu neće biti SAM i jedini,
jer onda ni on neće moći sve SAM da uradi.



gde to postoji posten hohstapler?
to je po definiciji iskljuceno.
hohstapleraj je karakterna osobina.
njegovi apetiti su rupa bez dna.
nema tu nikakvog kocenja ni zaustavljanja,
a kamo li probrazenja u postenog gradjanina.
da li bi ti poverila nekom hohstapleru svoj novac, imovinu, zivot?
ja bih bezala od njega kako znam i umem.
dolybell92 dolybell92 21:51 28.03.2011

Re: ohrabrujuce

gde to postoji posten hohstapler?
to je po definiciji iskljuceno.


Prvo, nisam mislila u bukvalnom smislu,
kako ste to shvatili, zato i piše
novo-pošteni...
Pošten čovek se teško može boriti protiv kriminala,
jer kao takav, on ga ne poznaje dovoljno dobro.
Ne pripada tom miljeu, i uvek može biti izigran i prevaren.
Nužno mora biti u vezi sa kriminalom,kako bi se protiv istog borio.

Mora bolje da poznaje sve njihove mahinacije od
njih samih, te tako jedino može da predvidja moguće postupke,
koje je obavezan da predupređuje a ne da stalno juri za počiniocima.
To onda postaje igra lopova i žandara, a ona nema kraja.





predatortz predatortz 10:54 29.03.2011

Re: ohrabrujuce

Pošten čovek se teško može boriti protiv kriminala,
jer kao takav, on ga ne poznaje dovoljno dobro.


Bagzija za ministra!
predatortz predatortz 09:20 28.03.2011

Nadam se

Nadam se da je ovo izvinjenje najava novog pritupa u tretiranju ovakvih grešaka. Da će posle izvinjenja od strane ministra slediti kazne nemarnim,bahatim i do sad nedodirljivim lekarima koji tuđe živote olako shvataju.
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:19 28.03.2011

Mala ispravka

Zahvaljujem se ministru zdravlja na izvinjenju koje je uputio žrtvama lekarskih grešaka.


Nije se on izvinio žrtvama lekarskih grešaka.
On se izvinio samo porodici pokojne Dijane Marinković iz Vranja.
Članovi porodica ostalih koji su preminuli usled sumnje u lekarsku grešku i/ili nemar sedeli su u istoj sali, ali njima izvinjenje nije upućeno.
Neki od njih čekali su na veštačenja i po dve godine.
Neki od njih tri godine bitku biju s tužilaštvom da uopšte pokrene postupak.
A svi redom se zgražavaju nad nalazima komisija za vanredni stručni nadzor, koje blago rečeno ignorišu i izvrću činjenice.

Lepo je što se, zbog izjave koja se kasnije pokazala netačna, izvinio porodici pokojne Dijane Marinković.
Mogao je, usput, da se i ostalima izvini zbog neefikasnosti sistema koji je uspostavilo Ministarstvo zdravlja za ovakve slučajeve, a koji članovima porodica preminulih samo stavljaju so na ranu.
Mogao je, a nije.

S druge strane, umesto izvinjenja, ponudio im je obećanje da će sistem promeniti.
I to je nešto. To je mnogo više nego što im je iko ikad ranije ponudio.

Lično, pripisujem šta priča i čekam da vidim šta će da uradi.
Pa onda možemo da pričamo ne samo o njegovome liku, već i o njegovome delu.
Za sad je prerano za priče, rekla bih.

Mada, da sam se zapanjila da se uopšte ikome izvinio - jesam.
I to pripisujem kao Delo br. 1, uz plus sa strane.
Sad da vidimo ostala dela...
apach92 apach92 13:11 28.03.2011

Re: Mala ispravka

Naravno, izvinjenje je bilo upuceno samo porodici pok. Dijane Marinkovic. U pitanju je najaktuelniji a medijski pokriveni slucaj koga je ispratilo pausalno istupanje drzavne sekretarke Nevene Karanovic u vezi slucaja a pre inspekcijske kontrole i/ili vanrednog strucnog nadzora.

Podsecam, drzavna sekretarka je napunila medije izjavom kako `u Vranju nije bilo propusta`(a da li je iko ikad cuo drugaciju izjavu?) iako je kasnije vestacenje utvrdilo da je traheotomija uradjena na vec mrtvom detetu.

Sam Bojan Marinkovic, otac devojcice je na sastanku pomenuo rodbinske veze direktora vranjske bolnice(tacnije njegove zene) sa drzavnom sekretarkom. Ovu cinjenicu ni sam ministar a ni zaostala Tomicina svita nisu pokusali da demantuju. Svita je gledala u zemlju(znaju oni odlicno kako stvari stoje) a ministar Stankovic je rekao da ce se izviniti porodici. Ideja je dosla spontano i usudio bih se da kazem - poprilicno iskreno.

Iako se nije izvinio svim prisutnima meni je ovaj gest samo simbol i pocetak jednog novog nacina komunikacije i to me (ppp) poprilicno raduje. Sa druge strane, mnogo vise me interesuje sta ce biti uradjeno u buducnosti i pomno nastavljam da pratim situaciju.

Sto se tice ostalih izvinjenja - ako ministar Stankovic pocne da se izvinjava zbog svake gluposti u Ministarstvu zdravlja pre njegovog dolaska - samo to ce u zivotu raditi. A to nece valjati.

Voljan sam da mu progledam drugarski kroz prste sto nije spomenuo svaku porodicu ponaosob ukoliko svojim ministrovanjem stvori uslove za dostojanstveniji tretman porodica koje sumnjaju u lekarsku gresku(mogucnost da se obrate Ministarstvu i dobiju odgovor u roku, mogucnost da izraze svoje vidjenje spornog slucaja nadzornicima i mogucnost da se zale na Izvestaj) jer to trenutno, verovali ili ne, nije moguce.

Samo tako ce poboljsati polozaj kako pacijenata tako i postenog dela lekara. I spasiti sta se moze od debelo poljuljanog poverenja.
stasava stasava 17:05 28.03.2011

Re: Mala ispravka

Da, uzasno, uzasno vredja cinjenica da , bar za sada, nije bilo moguce zaliti se na izvestaje koji vredjaju i inteligenciju i dostojanstvo, da je to masovna pojava, da su mahom uopsteni, nekorektni i da po pravilu iskazuju laznu solidarnost braneci gresku a ne profesiju. Iskreno se nadam uspehu donosenja valjanog Pravilnika, a obzirom na do sada ulozeni trud ne sumnjam, i stvarno se nadam da ce izmedju ostalog i to povratiti poljuljano poverenje, da ce svako imati prilike da se zali, jer drugostepenost je jedno od osnovnih demokratskih nacela, i da ce, kao sto novi Ministar reci, bez trunke nadobudnosti prethodnika-desavace se greseke, desavaju se one svuda, ali bar ih svesti na najmanju mogucu meru.Samo da ne slusamo vise o maternalnom mortalitetu na novou Svajcarske....a za porodilju ne urade ni najnuznije i jos si kriv ako slucajno u nemogucnosti da se tvoj ocaj cuje, ne daj, Boze, samo cinjenice izneses u medije
[url=http://blog.b92.net/text/11004/Podsetnik%20za%20ministra%20i%20Otvoreno%20pismo%20dr%20Draganu%20Arsi%C4%87u/][/url]
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 12:35 28.03.2011

Лекарске грешке

Лекарске грешке су озбиљна ствар, и пошто је такав предмет озбиљан, није за очекивати да се њему као таквом приступило.

Постоје различити приступи лекарским грешкама, али су сви са истим циљем (умањивањем и контролисањем грешака, успостављањем и градацијом одговорности, ЛИЧНЕ), први корак је увек исти:
ПРИЗНАЊЕ ПОСТОЈАЊА ЛЕКАРСКИХ ГРЕШАКА.

Ако изузмемо чисту малициозност, која се третира као кривично дело убиства (ни са тим нисмо начисто овде), лекарске грешке се сортирају по последицама, као и по начину који је довео до истих.
Последице се сортирају почев од оних које доводе до смрти, до оних које доводе до неугодности.
Начин се сортира од јасног непоштовања процедуре, до непредвиђених и неубичајених околности.

Када се то уради, остаје поступак утврђивања грешке, последица и начина, као и, што је најважније, одговорности који сноси лекар и/или установа у којој ради.

Одговорност се одређује према последицама и начину настанка грешке. Креће се од кривичне одговорности до мање новчане казне.

Механизми се крећу у кругу коморе, осигуравајућег друштва, министарства, болнице итд. Подједнако, ако не и више, важно је судство.

P.S. Склон сам да помислим, да у систему не постоје зајемчена основна човекова права: на живот и на имовину (бар су по мени основна).
Склон сам и да помислим да су све правне тешкоће последице јесени 1944. године када су та права погажена.
stasava stasava 16:43 28.03.2011

izvinjenje

"Cak mislim da je odmah nakon smrti tog jadnog deteta neko od zvanicnika ministarstva zdravlja istupio sa stavom da nema ni govora o lekarskoj grsci.Na srecu javnost se probudila sto me posebno raduje i tu su rezultati."
(Milan Popovic, 16. mart 2011 16:53)
# Link komentara
Milan Popovic je bio na sastanku,zbog ozbiljne sumnje na lekarsku gresku u ZC Studenica Kraljevo i gubitka supruge, porodilje Andjelke Trifunovic Popovic.Drago mu je zbog spontanog izvinjenja Ministra porodici male Dijane, koju je Nevena Karanovic bezocno uvredila. Najvece izvinjenje svim prisutnim clanovima porodica je dobra volja, prvi put pokazana dobra volja, da se nesto sistemski i zakonski uredi. Prvi put jedan Ministar, doduse, prethodni je ministrovao cini mi se 27 mandata, pokazuje razumevanje i prihvata potrebu uvodjenja protokola i vodjenje statistike o lekarskim greskama. Nije uvek bitno spominjanje svih pojedinacnih slucajeva, svi su, bez izuzetka podjednako tragicni, podjednako specificni, niti postoji mogucnost da se uvek svi spomenu, niti se spominju, mnogo je bitnije problematicnu oblast sistemski urediti, kako bi zakon, pravda i istina svima , apsolutno svima bili dostupni na isti nacin.Da, praticemo, videcemo.
vojislav948 vojislav948 18:25 28.03.2011

Respect


Stanković mi je iz nekog nejasnog razloga uvek bio drag a ovaj potez ga je izdigao iz ravni njegovih prethodnika "za sve pare"

Od Zorana Stankovića sam tako nešto i očekivao. Koliko ga ja poznajem radi se o izuzetno poštenom čoveku, vrednom i odgovornom profesionalcu bez obzira na kom poslu se našao. Ubeđen sam da će dati sve od sebe da načini boljitak u zdravstvu za dobrobit građana i njihovog zdravlja.
dolybell92 dolybell92 21:54 28.03.2011

Re: Respect

vojislav948

Stanković mi je iz nekog nejasnog razloga uvek bio drag a ovaj potez ga je izdigao iz ravni njegovih prethodnika "za sve pare"

Od Zorana Stankovića sam tako nešto i očekivao. Koliko ga ja poznajem radi se o izuzetno poštenom čoveku, vrednom i odgovornom profesionalcu bez obzira na kom poslu se našao. Ubeđen sam da će dati sve od sebe da načini boljitak u zdravstvu za dobrobit građana i njihovog zdravlja.


Očekujem da počne od Hitne pomoći, koja je prva karika u lancu zdravstva.

zoks50 zoks50 09:47 29.03.2011

Izvinjenje -ljudski čin a očekivanja...

Izvinjenje novopečenog ministra u svoje ime ili u ime svog ministarstva je jedan lljudski čin ali sigurno slaba uteha za one koji su izgubili svoje najmilije!
Šta očekivati dalje!
Pre svega mislim da je mandat sadašnjeg ministra jako ograničen-novi izbori samo što nisu raspisani gde je i kraj sadašnje vlade a tako i ministarstva sa Stankovićem na čelu.Stoga ne očekujem neke spektakularne akcije jer za to bas i neće biti previše vremena.U prilog tome (da se ne naljute oštećene porodice koje su izgubile najmilije) je i stavljanje ovog sastanka sa oštećenima u prioritet prioriteta kao da nema urgentnijih problema u zdravstvu koje je praktično pred štrajkom kada prete nestašice osnovnih lekova(nitroglicerin,citostatici...)
Ministar je od svega izabrao da primi oštećene -ljudski je O.K. ali efekti nisam siguran da će biti spektakularni jer kako vidim pojedinci očekuju da Ministarstvo zdravlja preuzme ulogu Tužilaštva a sa druge strane dozvoli da se i Izveštaji najstručnijih ,vrhunskih stručnjaka medicinske struke dovode u sumnju kritikama bez uvrede od laika po pitanjima medicine-nadam se da će Ministarstvo tu naći načina da se pravilno postavi.

apach92 apach92 10:15 29.03.2011

Re: Izvinjenje -ljudski čin a očekivanja...

Iskustvo u Srbiji je pokazalo da se bas u godini pre izbora desavaju najvece promene. Mene posebno ne interesuje da li se to radi zbog politickih poena ili da bi se diskreditovao politicki protivnik sve dok se radi tako da je gradjanima bolje, na zadatu temu, naravno.

Tesko da iko ocekuje da Min. zdravlja preuzme ulogu Tuzilastva. Ministar Stankovic je samoinicijativno predlozio sastanak sa ministarkom Pravde i prioritetna sudjenja. Ovaj predlog je sam po sebi dobar jer u njemu vidim teznju lekarske profesije da rascisti sa neodgvornima u svojim redovima i to je ok. Direktorka Lekarske komore Srbije Tatjana Radosavljevic je naglasila da sami lekari pokazuju inicijativu za postozanje istog cilja.

I za kraj, kako kazes, izvestaji najstrucnijih, vrhunskih strucnjaka medicinske struke dovode se u sumnju. Tacno je, ali moram da te ispravim, ne samo od strane laika vec na osnovu misljenja drugih vrhunskih strucnjaka. Naime, neki od nas su vec godinama po sudovima pa je tu i tamo uradjeno sudsko-medicinsko vestacenje. Kao rezultat imas dva dokumenta - Izvestaj vanrednog strucnog nadzora Min. zdravlja i Nalaz vestaka. Ono sto je naglaseno na sastanku jeste da se ova dva izvestaja poprilicno razlikuju. I to ne u smislu da postoje neslaganja u primenjenoj metodi lecenja, duzini lecenja i slicno. Razlikuju se u delu sto Izvestaj Min. zdravlja tvrdi da je sve uradjeno po proceduri(i to uvek tvrdi, ne postoji njihov izvestaj koji tvrdi drugacije) dok Nalaz vestaka tvrdi da lekar nije ni pokusao da pomogne(dakle, klasicno necinjenje a za ovaj zakljucak ti, priznaces, i nije potreban neki preterani strucnjak). Ovo je izazvalo pozornost ministra Stankovica, ja sam istakao da je nase da konstatujemo pojavu a da od njih ocekujemo regulaciju iste na sta je ministar dodao da `moze postojati samo jedna medicinska istina`.

Toliko, a ti ostani laik :) ja ne mogu i necu.
dolybell92 dolybell92 00:29 30.03.2011

Re: Izvinjenje -ljudski čin a očekivanja...

Izvinjenje novopečenog ministra u svoje ime ili u ime svog ministarstva je jedan lljudski čin ali sigurno slaba uteha za one koji su izgubili svoje najmilije!


Priznajem izvinjenje samo dok je povređeni
živ da može da prihvati (ili ne) izvinjenje.
Nijedno drugo izvinjenje nije moguće.
Ne postoji izvinjenje za bilo čiju smrt.

Može se moliti ev. oproštaj, ako je smrt
nastupila nenamerno i samo u tom slučaju.
Neznanje posla koji neko obavlja, se ne može
opraštati, jer ne sme da ga se prihvata kad ne zna
da ga obavlja, posebno kada je život u pitanju.

Izvinjenje ne znači da mora da bude prihvaćeno,
- ne mora ga se prihvatiti.

Ja nisam čula da je iko oživeo nakon
što se krivac za nečiju smrt - izvinio.

Krugolina Borup Krugolina Borup 06:53 30.03.2011

Re: Izvinjenje -ljudski čin a očekivanja...

Priznajem izvinjenje samo dok je povređeni
živ da može da prihvati (ili ne) izvinjenje.


Nije se ministar izvinio za bilo čiju smrt.

On se izvinio što je iz Ministarstva zdravlja saopšteno da nije bilo propusta u lečenju devojčice, što se nakon veštačenja pokazalo kao netačno. Dakle, izvinio se za netačnu izjavu, datu pre nego što je ikakva kontrola i sprovedena.

dolybell92 dolybell92 16:35 30.03.2011

Re: Izvinjenje -ljudski čin a očekivanja...

Krugolina Borup
Priznajem izvinjenje samo dok je povređeni
živ da može da prihvati (ili ne) izvinjenje.


Nije se ministar izvinio za bilo čiju smrt.

On se izvinio što je iz Ministarstva zdravlja saopšteno da nije bilo propusta u lečenju devojčice, što se nakon veštačenja pokazalo kao netačno. Dakle, izvinio se za netačnu izjavu, datu pre nego što je ikakva kontrola i sprovedena.


Nisam mislila na konkretno izvinjenje, nego na princip izvinjavanja
u odnosu na zločine počinjene tokom raspada Jugoslavije... koji se
pojavio relativno skoro... a koji bi trebalo da podrazumevaju
nakakav vid pomirenja među ex-zaraćenim stranama.
To smatram stupidarijom.

Ministrov postupak u navedenom slučaju je sasvim OK, ali pod uslovom,
da je izvor pogrešnih podataka primereno kažnjen.
Ako nema tu moć da ispravlja tuđe gluposti i ukine greške...
može nastaviti sa izvinjavanjima i ubuduće i šta onda ?

zoks50 zoks50 11:34 29.03.2011

Re: Izvinjrnje-ljudski čin a očekivanja.

Apach92,

Ipak to što ne priznaješ da si laik još više te tamo svrstava i tu nema pomoći, inače postoji jedini put da upišeš i završiš Medicinu- ne vredi ni da se družiš sa Ministrom!
lično ne verujem da je baš moguće da se Izveštaji uradjeni od strane iste struke toliko razlikuju da jedan drugi isključuju-ipak je potpis-potpis ili se možda radi opet o laičkom rasudjivanju(bez uvrede)!
I opet-teške reči : " lekar nije ni pokušao da pomogne" e u ovo ne mogu nikako da ti poverujem -uostalom prepustimo sruci da o tome da konačnu reč!
apach92 apach92 11:54 29.03.2011

Re: Izvinjrnje-ljudski čin a očekivanja.

ok.

Ako ti tako kazes.

Zelim tebi i tvojoj porodici od sveg srca da ne dozivite to nikad na svojoj kozi.

PS(edit) - povlacim sve sto sam napisao u ovom postu. Ne diskutujem niti smatram validnim komentatore na blogu koji se registruju po potrebi(konkretno jutros) oko neke teme.
zoks50 zoks50 12:35 29.03.2011

Re: Izvinjrnje-ljudski čin a očekivanja.

Ne razumem-ali ovo je dečije u stilu :"vrati mi moje krpice ,neću više da se igram-Ja sam često na blogu ali sam zaboravio staru lozinku pa sam se ponovo registrovao da bih mogao da komentarišem-u čemu je onda problem???
predatortz predatortz 12:47 29.03.2011

Re: Izvinjrnje-ljudski čin a očekivanja.

zoks50
Ne razumem-ali ovo je dečije u stilu :"vrati mi moje krpice ,neću više da se igram-Ja sam često na blogu ali sam zaboravio staru lozinku pa sam se ponovo registrovao da bih mogao da komentarišem-u čemu je onda problem???


ququ
kloniranje naloga!!!
apach92 apach92 12:53 29.03.2011

Re: Izvinjrnje-ljudski čin a očekivanja.

zoks50
Ne razumem-ali ovo je dečije u stilu :"vrati mi moje krpice ,neću više da se igram-Ja sam često na blogu ali sam zaboravio staru lozinku pa sam se ponovo registrovao da bih mogao da komentarišem-u čemu je onda problem???


sunce, ja se uopste ne igram kao ni bilo ko ko ima pokojnike u kuci sa sumnjom u lekarsku gresku.

Takvih slucajeva kao ti na blogu - registrovanih po potrebi ili sa recenicom da su zaboravili lozinku pa bas jutros se reinkarnirali je bilo - i bice.

i jos nesto - ne druzim se sa ministrom ali mi je na sastanku a pre konferencije za stampu ponudio bombonu. Ok?
zoks50 zoks50 13:22 29.03.2011

Re: Izvinjrnje-ljudski čin a očekivanja.

Apach92,

Nemam šta da krijem:imam ispravan internet link,ispravnu adresu i registrovan sam!! i o tome imam svoje mišljenje ili možda treba dati prednost dostavljanju anonimnih pisama tužne sadržine kao načinu komunikacije!!??A koliko će to pomoći unapredjenju srpskog zdravstva!!??
moderator05 moderator05 15:46 29.03.2011

Obaveštenje

Komentator zoks50 zaista ima ranije otvoren nalog (pre skoro dve godine) sa kojeg je vrlo malo komentarisao i nikada nije bio banovan. Verujemo da je zaista zaboravio lozinku i zato ga nećemo tretirati kao klona, pa vas molim da ova diskusija ovde bude okončana.

Hvala.
mijamacka mijamacka 13:13 30.03.2011

Izvinjrnje-ljudski čin a očekivanja

Ovo nije greška ministra ali…nečija jeste. Ponovo se, na neki od načina, zataškava slučaj,a jadnog deteta nema.
Mene to lično pogađa jer sam i sam bio žrtva nečije nemarnosti. To me je skupo koštalo. Život mi je visio o koncu. Dugo sam razmišljao i na kraju odlučio da, ipak, neko treba da snosi nekakvu (bar kakvu) odgovornost. Evo o čemu se radi: Imam 50 god. Preživeo sam dva infarkta (2002 I 2008) i 2008.mi je uradjen trostruki bajpas(frekv.leve kom. oko 30%). Novembra 2010. sam imao dva slabija šloga sa manjim posledicama.Po otpuštanju sa neurologije primljen sam (jedva posle silnih intervencija) na interno odeljenje da bi mi odradili kontrolni ultrazvuk srca i ostalo.
Tu tek nastaje moja životna drama. Preko braonile su mi krv zarazili stafilokokom aureom.Borba za život je bila strašna i nemilosrdna.Čak ni oni humani ljudi iz bolnice za plućne bolesti Ozren, koji su me nekako spasli,nisu verovali u oporavak.Na svu moju sreću preživeo sam.
SMATRAM da me sleduje neka nadoknada za sve preživljeno, ali neznam kome da se obratim.Molio bih one koji imaju bilo kakvog iskustva sa tim ili bar malo profesionalne odgovornosti da me upute na moja prava ili mogućnosti za nadoknadu "štete"(neznam ni kako da to nazovem). Svaka informacija je dobrodošla. Hvala prijatelji.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana