Politika| Životni stil

Mali ljudi, velike ideje, pileće pamćenje

Goran Vučković RSS / 30.03.2011. u 11:44

Dragoljub Mićunović, idejni tvorac projekta besplatnih udžbenika, istakao je da je osnov za realizaciju ovog projekta u Ustavu, koji predviđa obavezno osnovno obrazovanje za svu decu.

 Kurir, 23. mart 2011.

 

Ministar prosvete Zoran Lončar podržao je juče predlog poslanice Demokratske stranke Gordane Čomić da država obezbedi besplatne udžbenike za sve učenike osnovnih i srednjih škola u Srbiji. 

Tanjug, B92 blog, 26. septembar 2007

 

U čemu je razlika? I jedna i druga škola troše moje pare. Kanadska škola moje pare dobije od države koja je prikupljala porez, i to što dobije, to joj je. Pa onda pazi i rasporedjuje. Postoje i 'dodatna sredstva' koja zavise od dobre volje i mogućnosti roditelja. Srpska škola deo mojih para dobije od države koja je prikupljala porez, i to je ono što mora da pazi i raspoređuje. A drugi deo troši direktno iz mog džepa, bez ikakvih konsultacija i dogovora sa mnom, i bez ikakvih obzira, i od cele te priče najveću korist ima, koliko ja vidim, Zavod za udžbenike. 

Saša Radulović, B92 blog, 5. septembar 2007.

 

Srećna vam nova 1984.



Komentari (70)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

fantomatsicna fantomatsicna 11:52 30.03.2011

Numero Uno

Pozdravljam ideju o besplatnim udzbenicima..troskovi za sve ostalo su ionako visoki.Najvise me nervira sto svake godine kao nesto dodaju u udzbenik pa se cak ne mogu ni koristiti 'stari' udzbenici.Drzava koja se hvali besplatnim skolovanjem treba tome da bude i dosledna.A koliko jeste, to znaju samo roditelji.Preporuke narocito za vidovitost
Goran Vučković Goran Vučković 11:55 30.03.2011

Re: Numero Uno

Pozdravljam ideju o besplatnim udzbenicima..

I ja isto. Ali ne pozdravljam ovo što sam opisao u blogu.

Ako Dragoljub Mićunović posle svih ovih godina mora da se hvali tuđim zaslugama, onda je to malo tužno (da ne kažem drugu reč).
Inner Party Inner Party 16:28 30.03.2011

Re: Numero Uno

Goran Vučković
Pozdravljam ideju o besplatnim udzbenicima..
Dragoljub Mićunović posle svih ovih godina mora da se hvali tuđim zaslugama, onda je to malo tužno (da ne kažem drugu reč).


O, pa nemojte molim vas, mozda je on cetrespete imao ideju!
mirelarado mirelarado 17:15 30.03.2011

Re: Numero Uno

Ako Dragoljub Mićunović posle svih ovih godina mora da se hvali tuđim zaslugama, onda je to malo tužno (da ne kažem drugu reč).


Хех, идејни творац, јамачно му то тако гордо звучи. А и покушала сам да смислим чиме би стварно могао да се похвали... и није ми пошло за руком.
dragan7557 dragan7557 18:53 30.03.2011

Re: Numero Uno

А и покушала сам да смислим чиме би стварно могао да се похвали.

Recimo upropaštavanjem svega što stigne?

cerski
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 11:53 30.03.2011

Ustavni osnov

Besplatno osnovno obrazovanje?!
A koliko bi koštalo da nije besplatno?

Poslanica ili dopisnica Gordana Čomić?
Goran Vučković Goran Vučković 11:58 30.03.2011

Re: Ustavni osnov

Poslanica ili dopisnica Gordana Čomić?


Poslanica Gordana Čomić je uradila dobru stvar i na tome smo joj zahvalni (bar oni koji veruju da treba pružiti šansu svima, u okviru mogućnosti društva, računam).

Ovde se priča o pokvarenim dedacima.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:14 30.03.2011

Re: Ustavni osnov

Goran Vučković
Poslanica ili dopisnica Gordana Čomić? Poslanica Gordana Čomić je uradila dobru stvar i na tome smo joj zahvalni (bar oni koji veruju da treba pružiti šansu svima, u okviru mogućnosti društva, računam).Ovde se priča o pokvarenim dedacima.

Ma, inspirativan ti je tekst. Ne sporim.
A posebno me iritira to što se neki šlepuju tako što će beogradska deca dobiti besplatne udžbenike (ako takvi postoje). A za decu iz Tutina, Babušnice i Surdilice da prvo obezbedimo tekuću vodu, pa drugo WC u školama, pa treće da imaju šta da jedu svakoga dana, pa četvrto da dobiju po neki računar(a da nije Spectrum) u školama, pa će 2067. na red da dođu besplatni udžbenici - to će da vidimo.

Zaključak1: meni smetaju selektivni besplatni udžbenici (ako takvi postoje)!

Zaključak2: poslanica( sada ima priliku kao uticajan deo partije na vlasti da predlog realizuje, precizira, konkretizuje. I da se mane ravnopravnsoti žena u jeziku i istorije poznatih žena i ostalih leptirica, nego da uradi nešto konkretno po pitanju đaka i đakinja širom Srbije.
alselone alselone 12:16 30.03.2011

Re: Ustavni osnov

sada ima priliku kao uticajan deo partije na vlasti da predlog realizuje, precizira, konkretizuje. I da se mane ravnopravnsoti žena u jeziku i istorije poznatih žena i ostalih leptirica, nego da uradi nešto konkretno po pitanju đaka i đakinja širom Srbije.


Biljana 77 Biljana 77 12:29 30.03.2011

Re: Ustavni osnov

istorije poznatih žena i ostalih leptirica

Ne razumem čemu ovaj posprdni, a može biti i uvredljivi ton. Blog je o kratkom pamćenju i kićenju tuđim perjem. Ne vidim kakve veze imaju teme o kojima na blogu piše gospođa Čomić. Ona je na blogu gordanac, i može da piše o Tolikinu, političkim projektima, poznatim ženama ili astronomji, dok god ima pojma o čemu piše. Iako se ne slažem sa njenim idejama o jeziku, ne smatram da imam pravo da joj spočitavam i stvari koje se tim baš nemaju veze.
Bili Piton Bili Piton 12:41 30.03.2011

Re: Ustavni osnov

Biljana 77
istorije poznatih žena i ostalih leptirica

Ne razumem čemu ovaj posprdni, a može biti i uvredljivi ton.


Kako ne razumeš, pa to je Njegovo majmunsko visočanstvo sa svojim pet hejtom pod imenom Čomić Gordana. Ništa novo pod kapom nebeskom, ako upeca priliku da je potkači ili drugojačije nagrdi neće je propustiti. Svojevrstan primer repetitivnog minimalizma, doduše ne u umetničkoj formi.
ivana23 ivana23 12:47 30.03.2011

Re: Ustavni osnov

KRALJMAJMUNA

A posebno me iritira to što se neki šlepuju tako što će beogradska deca dobiti besplatne udžbenike (ako takvi postoje). A za decu iz Tutina, Babušnice i Surdilice da prvo obezbedimo tekuću vodu, pa drugo WC u školama, pa treće da imaju šta da jedu svakoga dana, pa četvrto da dobiju po neki računar(a da nije Spectrum) u školama, pa će 2067. na red da dođu besplatni udžbenici - to će da vidimo.


Ministarstvo prosvete realizovaće i naredne godine projekat besplatnih udžbenika, koji će u narednoj školskoj godini biti proširen i na đake trećeg razreda osnovne škole.

Prema rečima pomoćnika ministra prosvete Zorana Kostića, besplatne komplete dobiće đaci prvog, drugog i trećeg razreda osnovne škole u Srbiji.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:52 30.03.2011

Re: Ustavni osnov

ivana23

KRALJMAJMUNAA posebno me iritira to što se neki šlepuju tako što će beogradska deca dobiti besplatne udžbenike (ako takvi postoje). A za decu iz Tutina, Babušnice i Surdilice da prvo obezbedimo tekuću vodu, pa drugo WC u školama, pa treće da imaju šta da jedu svakoga dana, pa četvrto da dobiju po neki računar(a da nije Spectrum) u školama, pa će 2067. na red da dođu besplatni udžbenici - to će da vidimo.Ministarstvo prosvete realizovaće i naredne godine projekat besplatnih udžbenika, koji će u narednoj školskoj godini biti proširen i na đake trećeg razreda osnovne škole.Prema rečima pomoćnika ministra prosvete Zorana Kostića, besplatne komplete dobiće đaci prvog, drugog i trećeg razreda osnovne škole u Srbiji.

To je lepo.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:59 30.03.2011

Re: Ustavni osnov

Biljana 77
istorije poznatih žena i ostalih leptiricaNe razumem čemu ovaj posprdni, a može biti i uvredljivi ton. Blog je o kratkom pamćenju i kićenju tuđim perjem. Ne vidim kakve veze imaju teme o kojima na blogu piše gospođa Čomić. Ona je na blogu gordanac, i može da piše o Tolikinu, političkim projektima, poznatim ženama ili astronomji, dok god ima pojma o čemu piše. Iako se ne slažem sa njenim idejama o jeziku, ne smatram da imam pravo da joj spočitavam i stvari koje se tim baš nemaju veze.

Tačno je da je posprdni ton. Možda ti se ne sviđa. Ok. Mislim da ovde ima smisla pomenuti i to. Ipak se ovaj blog tiče i nje i njenog pozitivnog predloga ali ima to ali koji ću da joj spočitavam kad god budem zaključio da treba, ili kad god budem imao priliku da skrenem pažnju kako ona beži od onoga za šta je realno odgovorna. Naravno da ima pravo da beži.
Eto.
Ukoliko gazda ovog bloga zaključi da sam odlutao i da trolujem ja ću sam da obrišem moje komentare u vezi sa Gordanom Čomić.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:02 30.03.2011

Re: Ustavni osnov

Bili Piton

Biljana 77
istorije poznatih žena i ostalih leptiricaNe razumem čemu ovaj posprdni, a može biti i uvredljivi ton.Kako ne razumeš, pa to je Njegovo majmunsko visočanstvo sa svojim pet hejtom pod imenom Čomić Gordana. Ništa novo pod kapom nebeskom, ako upeca priliku da je potkači ili drugojačije nagrdi neće je propustiti. Svojevrstan primer repetitivnog minimalizma, doduše ne u umetničkoj formi.

Ne nagrđujem nikoga. Ton nije uvredljiv. Minimalizam jeste. Umetnički nije, slažem se.
Biljana 77 Biljana 77 13:13 30.03.2011

Re: Ustavni osnov

Možda ti se ne sviđa

Ne radi se o tome da mi se ne sviđa već da ne razumem. U kakvoj su vezi poznate žene i ostale leptirice? Ne mislim da je ton posprdan spram gospođe Čomić već spram žena o kojima je pisala. Ona nije pisala o poznatim, već o ženama koji su u nekom smislu doprinile boljitku naroda među kojim su živele. Nisu poznate, nažalost. I sutra ili za pet/deset godina svi će se sećati jedne Ljiljane Čolić koje je izbacila Darvina, a niko se neće sećati ko je dao predlog za obezbeđivanje besplatnih udžbenika. Jer takav smo narod.

Zaključak2: poslanica( sada ima priliku kao uticajan deo partije na vlasti da predlog realizuje, precizira, konkretizuje.

A zar nije?

Prema rečima pomoćnika ministra prosvete Zorana Kostića, besplatne komplete dobiće đaci prvog, drugog i trećeg razreda osnovne škole u Srbiji.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:29 30.03.2011

Re: Ustavni osnov

Biljana77 Ne radi se o tome da mi se ne sviđa već da ne razumem. U kakvoj su vezi poznate žene i ostale leptirice? Ne mislim da je ton posprdan spram gospođe Čomić već spram žena o kojima je pisala. Ona nije pisala o poznatim, već o ženama koji su u nekom smislu doprinile boljitku naroda među kojim su živele. Nisu poznate, nažalost. I sutra ili za pet/deset godina svi će se sećati jedne Ljiljane Čolić koje je izbacila Darvina, a niko se neće sećati ko je dao predlog za obezbeđivanje besplatnih udžbenika. Jer takav smo narod.

Biljana, ona zna zašto pominjem leptire i leptirice i leptiriće koji mahnu krilima a onda se negde u svetu desi čudesna promena.
Ja ne mogu nekome da zaboravim sve drugo ako je predložila da se podele besplatni udžbenici.
A predlog za besplatne udžbenike da je njen?! Ok, neka bude.
Neću više, časna reč. Izvinjenje svima!
dragan7557 dragan7557 19:03 30.03.2011

Re: Ustavni osnov

u okviru mogućnosti društva, računam

Elem, organizovano društvo (bilo koje)može da uradi i stvori što god hoće.

Naravno ako postoji motivacija kod tog istog društva i pod uslovom da nema Domanovićeve Vođe. Pošto se u sadašnjim uslovima graždnijska motivacija zasniva na edukativnim serijama Farma& Co. onda je jasno da društvo jednostavno ide krupnim koracima unazad.

Uz pokondirenu tikvu i gđe. Ministarke, društvo je osuđeno na preživljavanje, a sve drugo je nedostižni luksuz. U takvim uslovima nema nikakve šanse da se krene bilo gde dalje od sveprisutnog TV sa sve špicom koja već godinama obajšnjava zaboravnoj graždaniji kako se vabi direktor RTS.

cerski
dragan7557 dragan7557 19:18 30.03.2011

Re: Ustavni osnov


Prema rečima pomoćnika ministra prosvete Zorana Kostića, besplatne komplete dobiće đaci prvog, drugog i trećeg razreda osnovne škole u Srbiji.

U ime zahvalnih đaka, roditelja, bliže i dalje rodbine

Izgleda da oni od četvrtog razreda nisu đaci??? Ili pak pomoćnik ministera nije upućen da postoje i Viši razredi osnovne škole?, ili je ubeđen da su mali Srbi punoletni sa završenim trećim razredom.

Naravno vrli Minister koji honorarno rmba u Tera-Giga-trend stilu na istoimenoj Edukativnoj Ustanovi, je svoj posao delegirao pomočniku, koji je ubeđen da srpska deca posle završenog trećeg razreda osnovne čkole, treba da nađu neki pristojan pos'o a ne da se izležavaju na tuđim leđima, i tako zarade za svoje potrebe.

Svakao kakva je situacija u privredi biće da im škola i ne treba, mogu na TV Farmu ili politikansku akademiju.

A možda se polazi i sa novog stanovišta da osnovna čkola traje 4 godine pa ondak Mala matura, a osmogodišnja čkola je već luksuz i za privilegovani stalež?

cerski

dragan7557 dragan7557 20:35 30.03.2011

Re: Ustavni osnov

Ovde se priča o pokvarenim dedacima.

Vala i ti s' poč'o da brljaš. Trpaš zajedno Prađede i Čukunđede u isti koš sa mlađim ljudima. Šta je bre ovo danas?

cerski
Unfuckable Unfuckable 10:39 31.03.2011

Re: ko je zapalio žito?

A možda se polazi i sa novog stanovišta da osnovna čkola traje 4 godine pa ondak Mala matura, a osmogodišnja čkola je već luksuz i za privilegovani stalež?

dahbt a gde su tu studenti, mislim stvaaarno?
st.jepan st.jepan 13:43 31.03.2011

Re: Ustavni osnov

ili je ubeđen da su mali Srbi punoletni sa završenim trećim razredom.

Nije sasvim nemoguće.
Valjda zavisi od toga koliko puta ponavljaju.
mariopan mariopan 13:04 01.04.2011

Re: Ustavni osnov

Valjda zavisi od toga koliko puta ponavljaju.

Ponavljanje je majka nauke, zaboravio si?
nestor92 nestor92 12:22 30.03.2011

Svašta čovek nauči

Dragoljub Mićunović, idejni tvorac projekta besplatnih udžbenika,


Ovo nisam znao
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:30 30.03.2011

Re: Svašta čovek nauči

nestor92
Dragoljub Mićunović, idejni tvorac projekta besplatnih udžbenika,Ovo nisam znao

To niko nije znao.
kukusigameni kukusigameni 12:29 30.03.2011

...

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:03 31.03.2011

Re: Čija je ideja?



Ovo je komično, ali kod demokratske-u nazivu-stranke tragično je.
jasnaz jasnaz 12:52 30.03.2011

o

angie01 angie01 13:27 30.03.2011

,

i od cele te priče najveću korist ima, koliko ja vidim, Zavod za udžbenike.

bilo koji izdavac udzbenika ce dobiti svoje pare za proizvod koji produkuje, da l od roditelja ili od grada-kako sam shavtila da ce biti,...jedino sto postoji sumnja u ovom drugom slucaju, da l ce to biti na vreme i da l ce placati punu cenu:)))

kako ce se to sve odraziti na kvalitet istih- s obzirom da je u lancu izrade poprilicno karika, koje treba da se plate- ke vidime!
ivana23 ivana23 13:47 30.03.2011

Re: ,

angie01
i od cele te priče najveću korist ima, koliko ja vidim, Zavod za udžbenike. bilo koji izdavac udzbenika ce dobiti svoje pare za proizvod koji produkuje, da l od roditelja ili od grada-kako sam shavtila da ce biti,...jedino sto postoji sumnja u ovom drugom slucaju, da l ce to biti na vreme i da l ce placati punu cenu:)))kako ce se to sve odraziti na kvalitet istih- s obzirom da je u lancu izrade poprilicno karika, koje treba da se plate- ke vidime!


Ovo je treca godina kako se dobijaju besplatni udzbenici. Decu knjige (i radne sveske) docekaju prvog radnog dana sk. godine na klupama. Odluku o izboru udzbenika u svakoj skoli donosi nastavnicko vece, na osnovu predloga strucnih veca za predmetne oblasti.
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:57 30.03.2011

Re: ,

Jeste, ali moja ćera omašila udžbenike za godinu dana, ona je poslednja generacija koja nije dobila ništa.

U razredu je potpisivala peticiju "Zašto mi od škole ništa nismo dobili", jer ima dete iskustva...

1. Svi učenici njene generacije na Vračaru, Rakovici, Savskom V. dobili laptopove od škola (Rakovica i delom Vračar na Ubuntu)
2. Savski V. njena drugarica osim kompjutera dobila ranac i fensi pernicu
3. Vračar isto laptop i pernica, nema ranac, ima kecelja.
4. Sve generacije iza nje dž udžbenike
Voždovac ništa, pa kažem joj pre par meseci, pitaj gradonačelnika, otkuca dete mejl, pošalje, mislim se kad ne dobijaju ništa bar će odgovor od Đilasa da dobije, makar onaj generički. U tu čast otvorim joj adresu (na mom serveru, da bude pod kontrolom ima kojekakvog spama, a dete je) i pošaljemo. Tri debela, ma četiri meseca nema odgovora.

angie01 angie01 14:01 30.03.2011

Re: ,

Ovo je treca godina kako se dobijaju besplatni udzbenici.


al samo za prva dva razreda! Sto sve moze da se utopi i rasporedi na ostale, s obzirom na velike tiraze!

da ne budem jos sumnjicavija, vlast kojia globi svoje gradjane najstrasnije da bi napunila kasicu, naplatice te udzbenike na drugi nacin od istih tih gradjana, kojima ih je dala besplato- i jos ce da im stalno mase ispred nosa, kako je evo, ucinila nesto za njih- a izbori se blize!

da vidimo, koliko su samo porezne stope skocile- na osnovu cega, molicu lepo, je l se povecao mozda standard, skocile plate, smanjila nezaposlenost,...., infostan-koji, btw, nista od onog odrzavanja sto pise, ni ne uradi-sem u zgradama sa specijlnim stanarima!


dragan7557 dragan7557 19:28 30.03.2011

Re: ,

Odluku o izboru udzbenika u svakoj skoli donosi nastavnicko vece, na osnovu predloga strucnih veca za predmetne oblasti.

Valjda zato što je ministar prezauzet? Po tome izgleda da bi bilo bolje da odluku donosi Komunalno preduzeće jer ima mnogo sr.nja.

na osnovu predloga strucnih veca za predmetne oblasti.


Pa kad ovi prežvaću predlog, šta imaju ovi:
nastavnicko vece
dalje da preživaju.

Umesto da se kao i u svim abnormalnim državama na ministarskom nivou donose odluka i po kratkom postupku usvoji i primeni, kojekakva veće većaju u nedogled, kako bi sama sebi ispala važna.

Ludosti birokraatije nigde kraja.

cerski
dragan7557 dragan7557 19:51 30.03.2011

Re: ,

uros_vozdovac
Jeste, ali moja ćera omašila udžbenike za godinu dana, ona je poslednja generacija koja nije dobila ništa.

U razredu je potpisivala peticiju "Zašto mi od škole ništa nismo dobili", jer ima dete iskustva...

1. Svi učenici njene generacije na Vračaru, Rakovici, Savskom V. dobili laptopove od škola (Rakovica i delom Vračar na Ubuntu)
2. Savski V. njena drugarica osim kompjutera dobila ranac i fensi pernicu
3. Vračar isto laptop i pernica, nema ranac, ima kecelja.
4. Sve generacije iza nje dž udžbenike
Voždovac ništa, pa kažem joj pre par meseci, pitaj gradonačelnika, otkuca dete mejl, pošalje, mislim se kad ne dobijaju ništa bar će odgovor od Đilasa da dobije, makar onaj generički. U tu čast otvorim joj adresu (na mom serveru, da bude pod kontrolom ima kojekakvog spama, a dete je) i pošaljemo. Tri debela, ma četiri meseca nema odgovora.


A oni sa Dedinja?



cerski
Jukie Jukie 21:56 30.03.2011

Re: ,

dragan7557
Odluku o izboru udzbenika u svakoj skoli donosi nastavnicko vece, na osnovu predloga strucnih veca za predmetne oblasti.
Valjda zato što je ministar prezauzet? Po tome izgleda da bi bilo bolje da odluku donosi Komunalno preduzeće jer ima mnogo sr.nja.

Pa nastavničko veće i jeste to koje treba da odlučuje o tome koji će se udžbenik koristiti, kada već postoji nekoliko mogućih udžbenika.
Za biologiju npr. postoji 3-6 mogućih udžbenika (zavisno od razreda) koji su prošli akreditaciju. Jedan ima više slika, drugi više teksta, treći ima lepši font, četvrti ima već napravljene tabele i mape lekcije a peti podstiče učenike da ih sami naprave, u šestom ima mnogo dodatnih zadataka tipa ukrštenica i mozgalica, itd.
Predmetni nastavnici (kojih u školi uglavnom ima komada 1 do komada 2) uzmu u obzir svoje osobine ličnosti i osobine ličnosti učenika, i odluče da je najbolja opcija knjiga x. To predlože nastavničkom veću koje to odobri.

Ministar bi naravno odmah rekao da se koriste samo Zavodovi udžbenici, kao što je uvek bilo, a ovako postoji tržišna konkurencija. Ako posle par godina isprobavanja više niko ne bira npr. (ime izdavača) udžbenik jer ima preteranu količinu podataka pa kod dece izaziva frustraciju kada pokušaju da ga čitaju, ta knjiga će prestati da se štampa jer nikome ne odgovara.
Jukie Jukie 21:58 30.03.2011

Re: ,

dragan7557

1. Svi učenici njene generacije na Vračaru, Rakovici, Savskom V. dobili laptopove od škola (Rakovica i delom Vračar na Ubuntu)
2. Savski V. njena drugarica osim kompjutera dobila ranac i fensi pernicu

A oni sa Dedinja? cerski

Dedinje spada u Savski venac.
mariopan mariopan 13:08 01.04.2011

Re: ,

Voždovac ništa, pa kažem joj pre par meseci, pitaj gradonačelnika, otkuca dete mejl, pošalje, mislim se kad ne dobijaju ništa bar će odgovor od Đilasa da dobije, makar onaj generički. U tu čast otvorim joj adresu (na mom serveru, da bude pod kontrolom ima kojekakvog spama, a dete je) i pošaljemo. Tri debela, ma četiri meseca nema odgovora.

Možda Gradonačelnik ne ume da rukuje kompjuterom, šta si navalo za taj emajl?
Čekaj koju godinicu da dete završi školu pa će dobiti odgovor...tako to ide kod nas.
tyson tyson 07:54 02.04.2011

Re: ,

infostan-koji, btw, nista od onog odrzavanja sto pise, ni ne uradi-sem u zgradama sa specijlnim stanarima!

Infostan nije dužan i ne radi ama baš nikakvo održavanje osim verovatno baze podataka primalaca računa koje šalje.

Ako Infostan čekaš da uradi bilo šta na tvojoj zgradi, bojim se da čekaš Godoa. A sve i kada bi nekom greškom došli ne bih se pouzdao u opravku koju bi oni bili u stanju da urade. Možda eventualno da okrpe neki softver za obradu baza podataka i masovnu poštu.


angie01 angie01 13:23 02.04.2011

Re: ,

Tajsone- u pravu si, ja sam napravila lapsus, infostan samo naplacuje-mislila sam na javno stambeno-jer ono sa skupstinom stanara ima ugovor za odrzavanje- i sem sitnica-djubre, voda,...bla, bla,..grajanje, gde ima-nista od popraviki, kao sto je krov, fasada,...sto stoji u ugovoru-ne radi!
nikvet pn nikvet pn 14:06 30.03.2011

Hm

Udžbenici, čemu ?

Gradivo na sajt i eto besplatno.

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:13 30.03.2011

Re: Hm

nikvet pn
Udžbenici, čemu ?Gradivo na sajt i eto besplatno.

Zaboga, opet ste u Beogradu i u krugu dvojke! Izađite iz tog kruga. Srbija!

Idite malo u Tutin, Babušnicu, Surdulicu,... Nema WC, voda, računar, struja 185V,... Mislite na sela gde deca znaju šta je internet samo iz priče.

Sve za Beograd.

alselone alselone 14:14 30.03.2011

Re: Hm

nikvet pn
Udžbenici, čemu ?
Gradivo na sajt i eto besplatno.


nestor92 nestor92 15:08 30.03.2011

Re: Hm

Pa mislim da je krug dvojke precenjen

Reper zaista treba da bude ne najbogatiji, nego najsiromašniji. Ne naravno u smislu onoga čemu treba težiti nego ...

Moje dete se upisuje u školu. Škola obećava računare. A ja mislim da je nefer da u državnom sistemu obrazovanja moje dete ima više od drugih ( a da to mene ne košta ), kao što je naravno nefer i da ima manje od drugih.

Zato, pre nego što nekim klincima date laptopove, sredite drugima učionice i tekuću vodu, stabilizujte snabdevanje strujom. Pa onda komunikacije - žične i bežične, prijem TV programa. šta već ...

A mislim, šta vi inače imate protiv Beograda?

Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 15:43 30.03.2011

Re: Hm

Bio je onaj projekat na svetskom nivou: One laptop per Child. Mislim da je to bila dobra ideja, ali ne znam dokle je stigla.
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:52 30.03.2011

Re: Hm

Radi se uprkos problemima, radi se, i sve ih je više i više. Za sada je OLPC projekat ograničen na određeni broj zemalja u razvoju, Srbija ne spada u njih.

Prilikom izbora softvera za ove naše laptopove bilo je ideja da se makar taj softver iskoristi, u pitanju je Sugar okruženje Linuksa, ali kako nije preveden, a Ubuntu je u tom trenutku bio daleko odmakao, nadležni su izabrali Ubuntu.
dragan7557 dragan7557 19:43 30.03.2011

Re: alo bre, 110 V, kod nas 185 V

Idite malo u Tutin, Babušnicu, Surdulicu,...

Alo bre prvo objasni u kojoj je državi Tutin, Babušnica, Surdulica (zvuči mi bulgarski).

Mi smo bre u Beograd a i Sveti Čeda Liberalni, je jasno rek'o da svi graždani Srbolend-a moraju da živu u Beograd.
Nema WC, voda,

Nema bre ni u celu Afriku, pa šta, nema ni u Bangladeš, pa ništa.
računar,

Računaljke nisu skupe a ima kod Kinezi, vel'ki izbor o drveni i pljastični da se kupu, nisu đaba.

A tek ovo
struja 185V,.



Pa čoveče jel ti nisi čuo da drugi imaju 110 V?
Gde živiš bre?

Ljudi moji, čudo ot čo'eka, pardon, majmuna. Mi imamo bre višak od 70 Volti i tebi malo? Narodu nikad dosta, jadni oni politikanti sa tak'i narod.

cerski
cult cult 20:20 30.03.2011

Re: alo bre, 110 V, kod nas 185 V


Ljudi moji, čudo ot čo'eka, pardon, majmuna. Mi imamo bre višak od 70 Volti i tebi malo? Narodu nikad dosta, jadni oni politikanti sa tak'i narod.


Cerski, pozdravio te Bajaga




Cult
dragan7557 dragan7557 20:29 30.03.2011

Re: alo bre, 110 V, kod nas 185 V

cult

Ljudi moji, čudo ot čo'eka, pardon, majmuna. Mi imamo bre višak od 70 Volti i tebi malo? Narodu nikad dosta, jadni oni politikanti sa tak'i narod.


Cerski, pozdravio te Bajaga




Cult

Fala pozdravi i ti njega.

cerski
gorran2 gorran2 17:13 30.03.2011

Trol

Napiši nešto o ovome.
Zanimljivo da ovde nema.
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:20 30.03.2011

Re: Trol

gorran2
Napiši nešto o ovome.
Zanimljivo da ovde nema.


Ono prvo je nepostojeća strana, o čemu se radi, ako su e-novine skinule tekst? Radoznalost...
gorran2 gorran2 17:28 30.03.2011

Re: Trol

Radi se o ovom članku: Ostavka Vesne Pešić
Gore nešto neće da se uhvati link
Možda zato što imam temperaturu
angie01 angie01 17:28 30.03.2011

Re: Trol

Ono prvo je nepostojeća strana,


ima strana, klikni taster pocetna!

ne kapiram sta to nema na b92- o ovome?
angie01 angie01 17:30 30.03.2011

Re: Trol

Gore nešto neće da se uhvati likn


kad pritisnem ovaj tvoj linak- ne otvara se nista!
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:32 30.03.2011

Re: Trol

Eto i od LDP-a ima dobrih vesti. Nekad nešto neko uradi iz načelnih razloga, stvarno neobično za našu političku scenu, Vesna svaka čast!
gorran2 gorran2 17:33 30.03.2011

Re: Trol

kad pritisnem ovaj tvoj linak- ne otvara se nista!

Ma ima - nego temperatura
Mislim de je vreme da se lik bez profesije koji se popeo na politički scenu sa tri prsta i "pomoz bog braćo Srbi i sestre Srpkinje",
i kasnije bio jedan od najglasnijih i najupornijih pretendenata na "Đinđićevo nasleđe"
konačno siđe sa iste.
antioksidant antioksidant 17:35 30.03.2011

Re: Trol

konačno siđe sa iste.

amen
gorran2 gorran2 17:55 30.03.2011

Re: Trol

konačno siđe sa iste.

A bogami bi mogao i ovaj polako u penziju
Dragoljub Mićunović, idejni tvorac projekta besplatnih udžbenika

Što se udžbenika Zavoda za udžbenike tiče, neki su toliko loši da bi bila velika korist i za đake, i za građanstvo, da se uprtrebe kao gorivo u toplanama.

Nisam ljubitelj spaljivanja knjiga, ali treba spričiti da se pomoću njih pod patronatom države uliva đacima u svest naopaka ideologija,
myredneckself myredneckself 01:28 31.03.2011

Idi bre,

preseče me asocijacija
Fahrenheit451

gorran2
da se uprtrebe kao gorivo u toplanama.


Nisam ljubitelj spaljivanja knjiga, ali treba spričiti da se pomoću njih pod patronatom države uliva đacima u svest naopaka ideologija,


Goran Vučković Goran Vučković 03:56 31.03.2011

Re: Trol

Napiši nešto o ovome.
Zanimljivo da ovde nema.

Trenutno sam ovde u nekim celodnevnim sastancima, pa ne stižem puno po blogu.

Vesna je znači rešila da istupi zato što izjave nisu u skladu sa politikom stranke o pridruženju EU i NATO... neobična formulacija.
dolybell92 dolybell92 17:17 30.03.2011

Udženici gratis za sve đake

Osnovnih škola... nekako je prirodno,
ako je osnovna škola obavezna, a jeste.

Najbitnija stavka, po meni je sadržaj udžbenika,
i odnosi se na sve predmete koji postoje u osnovnim
školama.
Kako mora da se napravi reforma školstva, u kojoj
decu prevashodno, treba učiti razmišljanju uz
istovremeno smanjivanje obima gradiva, preraspodelu
premeta u skladu sa interesovanjima i mogućnostima učenika,
pojedinačno - što svaki učitelj ustanovi za svako dete,
očas posla.
Ukinuti ravnopravnost ili forsiranje predmeta....
nego forsirati decu u onome za šta imaju majviše
smisla i sposobnosti i u skladu sa tim organizovati nastavu.

Sve se to može, ako neko hoće od odgovornih da obavlja svoj posao
onako kao treba, i da ga ne otaljava.... pri tom uvek izgledajući
namršteno, e da bi mi mislili da on radi težak posao.

Svakome ko ne zna svoj posao - mora da bude teško da ga radi.

Svako dete je za nešto posebno sposobno, ne postoje deca
koja nisu ni za šta sposobna, kao što je vrlo mali
broj dece sposobnih za sve podjednako.

Sem što udžbenici treba da budu besplatni,
trebalo bi da budu i prefektno uradjeni,
mislim na grafički dizajn i štampu.
Da ne budu štampani na "toalet papiru", koji
automatski izaziva opor prema knjizi pa i sadržaju,
niko ne voli ništa što je ružno i loše.
Deca to najbolje uočavaju pa im je i odnos prema
učenju u skladu sa knjigom koju koriste.



mariopan mariopan 13:13 01.04.2011

Re: Udženici gratis za sve đake

Ukinuti ravnopravnost ili forsiranje predmeta....
nego forsirati decu u onome za šta imaju majviše
smisla i sposobnosti i u skladu sa tim organizovati nastavu.

tyson tyson 07:51 02.04.2011

Re: Udženici gratis za sve đake

Ukinuti ravnopravnost ili forsiranje predmeta....
nego forsirati decu u onome za šta imaju majviše
smisla i sposobnosti i u skladu sa tim organizovati nastavu.

Rasprave o modelima obrazovanja su večne, ali u princiou osnovna škola služi da ljudima određenog uzrasta pruži što šire osnovno obrazovanje, i kolateralno im pomogne da se zainteresuju za određenu oblast ka kojoj će usmeriti svoje kasnije školovanje i, u krajnjem slučaju, život.

Zato se osnovna škola i zove osnovna, a srednja se nekada ne bez razloga zvala usmereno obrazovanje :)



niccolo niccolo 19:54 30.03.2011

Dobro,

premator je on, verovatno je zaboravio gde je čuo to o besplatnim udžbenicima pa veruje da je onda sigurno njegova ideja, čim ne može da se seti da je neko drugi predložio
NNN NNN 20:02 30.03.2011

Naslov ovog bloga je uvredljiv

i nepravedan za piliće (još ako su i crni...)
kick68 kick68 22:59 30.03.2011

ah ti uzbenici

Nigde se udzbenici ne dele besplatno. Uzbenike nabavlja skola, a ucenik ih na pocetku skolske godine pozajmljuje (nekad uz depozit, cesto bez njega) i na kraju godine uredno ih vraca. Placa samo ako ih izgubi ili osteti. Time se izbegava besomucno stampanje udzbenika i bacanje para na iste.

Ovo nije "rocket science", pa tako ne znam zasto bi neko trebalo da svojata tu "genijalnu ideju". U Srbiji, u skolskim bibliotekama oduvek je bilo po nekoliko udzbenika iz svakog predmeta koje su mogli pozajmiti ucenici koji nisu mogli da ih priuste. Uostalom nije vazno ko se prvi setio, vazno je da se jedna takva odluka dosledno sprovodi (svuda).
Postoje i 'dodatna sredstva' koja zavise od dobre volje i mogućnosti roditelja.

Ovo je uglavnom presudno. Cesto u okviru istog borda obrazovanja dve drzavne skole, udaljene samo nekoliko kilometara jedna od druge, izgledaju potpuno drugacije. Kao da ste sleteli na drugu planetu. Mada ni ta planeta nije bez sapuna i toalet papira, razlike postoje.
st.jepan st.jepan 13:55 31.03.2011

ZAV(H)OD

od cele te priče najveću korist ima, koliko ja vidim, Zavod za udžbenike.


Ako nekoga zanima čime se sve bavi Zavod i na šta sve traći državne novce, neka zirne u moj jučeranji blog o Zavodovom "TRAD'CIONALNOM PODUHVATU".

Tamo sede i uredničke plate primaju i neki za koje je sasvim neobjašnjivo kako su uspeli da regularno završe bilo koju regularnu osnovnu školu.
angie01 angie01 14:40 31.03.2011

Re: ZAV(H)OD

"TRAD'CIONALNOM PODUHVATU".


daj neki validni linak-ovaj vodi na istu ovu stranu!
st.jepan st.jepan 14:54 31.03.2011

Re: ZAV(H)OD

daj neki validni linak-ovaj vodi na istu ovu stranu!

Izvini, evo validnog linka:
(i gore sam popravio)
vipera vipera 22:43 01.04.2011

iskustvo

U Hrvatskoj smo tu genijalnu ideju imali od našeg milog Sanadera. i bilo je super, dok nije došla kriza, pa su rekli, sorry, nema se para, kupujte si sami udžbenike.
i gle čuda, skoro isti, udžbenici za pra godina poskupili 50 - 100%.
kad je država plaćala, nisu pitali za cijene, pa su samo rasle. Sad opet plaćamo sami, ali puno skuplje iste, zapravo slične udžbenike.
Nadam se da će te vi imati više sreće
Goran Vučković Goran Vučković 08:30 02.04.2011

Re: iskustvo

Hej, tebe nije davno bilo - dobrodošla nazad!
Nadam se da će te vi imati više sreće

Možemo samo da poželimo, računam...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana