Astronomija| Nauka| Planeta| Sex| Životinjski svet

Pecanje

Ivana Knežević RSS / 05.04.2011. u 01:03

Razmišljam trenutno o filmu ‘Bliski susreti treće vrste', iako ne znam otkud baš on u ovom satu i u mojoj glavi, i ne mogu da ne uočim kako smo svi mi neizmerno glupi u svom odrastanju. I time ne mislim na odrastanje od detinjstva do groba, nego na infantilnost celokupne vrste. Kad se ono Richard Dreifus premišljao da li da krene u nepoznato, ali zaista nepoznato, nema mu kraja, hladno je i crno, ili ostane na tvrdoj neprijatnoj zemljici na kojoj ima i vazduha i vode i sunca i smeha a nasla se i obligatorna ženska uloga i u njoj žena dvesta puta lepša i bolja od njega koja ga voli i uz nju dovoljno obaveza da jednog pristojnog čoveka prikuju za tlo - i ja sam sebe pitala: da li bih? Bih, bih, kako da ne! Šta može da te drži na tvrdoj neprijatnoj zemljici na kojoj ima svega, iako mi sa nenapisanim ulogama nismo najčešće tako fotogenični. Ostaviti sve i krenuti put nepoznatog. Apsolutno, a ako nam ne uspe, ili ne možemo više da čekamo na susrete n-te vrste, mi krenemo u nepoznato pešački, po periferiji planete. Važno je kretati se, je moj moto, dok ne stigne bolji prevoz.

I pitam se večeras kako je moguće da se onako zaslepljena mega-voltnim efektima iz tog vremena nisam zapitala, a nisu izgleda ni drugi, zašto bi ta napredna bića neuhranjenog izgleda prelazila pola vasione do ove naše tvrde zemljice. Što su možda objasnili u filmu, ne pamtim, ali nisu mogli stvarno da objasne, jer u takvom jednom pokušaju bi mogli da slede samo dva obrasca: da su vanzemaljci vrlo slični nama, što nikako ne valja, ili da su mnogo, ali zaista mnogo bolji od nas, što mi u svakom pokušaju razmažemo u nešto sladunjavo, i kad to muškarci rade od cele stvari se napravi žešća mitologija koju svi iskijavamo vekovima posle, a kad su žene iza scenarija, onda je to sentimentalna limunada.  Dakle, ostaje neobjašnjeno zašto bi neko prelazio Svemir sve i da je energija jeftina i ne putuje se milion godina. Pa ako je i prešao - dođe, vidi, i ode? Niko ne postavlja pitanja, a ljudi upleteni u projekat su napravili milione. Ima i onih koji i dalje uporno gledaju u nebo.

Razmišljam dalje kako bih, u neobičnom i malo verovatnom slučaju da intervjuišem neku važnu facu iz NASA-e započela pitanjem:
„Zašto mi pokušavamo da uspostavimo kontakt sa vanzemaljskim životom?"
Mr. Reponsible bi rekao nešto uzvišeno.
„Ali zar ne mislite da izazivamo đavola?" nastavila bih ja.
„Nipošto!" tvrdio bi Mr. R, znajući dobro da đavola osim ljudi nema, sa snishodljivim osmehom čoveka koji se susretao sa tako nerazvijenim umovima i ranije.
„Ali čujte, pre jedva 40 godina je segregacija u dobrom delu Vaše zemlje određivala da crni ljudi ne mogu uz bele, jer su niža rasa, nedostojna istog WC-a, a ovamo bi hteli da se družite sa vanzemaljcima? Kao sa jednakim, pretpostavljam, ili možda imate neku mračnu ideju na umu?" začkiljila bih ja podozrivo u Mr. Odgovornog za Planiranje Naše Zajedničke Budućnosti.

„Budi-Bog-s-nama, Ms. K., o čemu Vi pričate?" stigao bi zblanuti odgovor.

„Pa o tome, Mr. R, da ako su vanzemaljci samo upola slični nama, mislim da bi vredelo okrenuti kormilo i zaploviti planetu u suprotnom smeru. A ako nam nisu slični, onda smo tek nastradali. I uopšte, rekla bih da je cela stvar krajnje nepromišljena. Kao hobi za radio amatere - da, što da ne, ali Vi trošite kao da već imamo kolonije na bar deset planeta, odnosno, neki imaju neki nemaju," tu bi on otvorio usta da me prekine, ali bih ja podigla ruku i dala mu do znanja da imam pitanje na koje vredi čekati „i zamislite da se tako nešto stvarno desi, i prvi i drugi i treći susret, i iz svemirskog taksija izađe gomila nečijih tinejdžera, koji su i naduvani petsto puta pametniji od svih nas, i prvo svima stave do znanja kakve smo budale, jer to je verovatno univerzalna stvar da su tinejdžeri svuda nevaspitani, a potom uzmu stvari u svoje ruke ili pipke, i između ostalog i Vama posao, i dovedu nas u red. Hoću da kažem, zamislite da nam se pojavi banda vanzemaljaca i promeni svet? Niste sa time računali, zar ne? Vi kad šaljete sličice i postere po Galaksiji računate da će nas ti Svemirci tretirati kao dar Božiji - samo smo im mi trebali, sa našim simfonijama i lepim predelima - tj. računate da ćemo ih pre ili kasnije prevariti, naivčine iz neke svemirske zabiti, i vi mudro zabacujete udicu i mamac, pa ko se upeca?"



Komentari (44)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Ivana Knežević Ivana Knežević 01:08 05.04.2011

Nisam mogla da odolim

Moj tekst nije bio inspirisan alselonovom aprilskom salom ali je ona uletela kao kec na desetku, sto bi rekao moj tata nekih davnih dana kad me je ucio svojim kartaroskim trikovima.

Uzdrzavala se, stezala zube, i - ono gde nisam mogla da izdrzim je kod pomena 'panspermije'. Netacnog i glupljeg izraza a tako visokozvucnog je tesko naci. Razumem da fizicari i astronomi imaju vaznijeg posla od prizemne zemljane biologije, ali ovakva prilika se ne propusta.

Tacno je da se na nekim - brojnim, pretpostavljam - jezicima sperma naziva i semenom, ali to samo pokazuje da je jezik oruzje vladara i narocito je pogodan za nebulozne interpretacije, i kao takvom mu se ne sme verovati.

Sperma i seme su kompletno razlicite stvari. Sperma, recimo kod ljudi (a samo o ljudima i pricamo, zar ne - sigurno niko ne zamislja pacova koji zacinje zivot tamo negde preko dvadeset svetlosnih bara) - dakle, sperma prenosi muski genetski materijal. To joj je jedina uloga. Iz tog razloga je spermatozoid minijaturan a jajna celija ogromna. Ona ima sve sto treba, ne samo zenski genetski materijal, vec ozbiljne zalihe koje ce zigot obezbediti za neko pocetno vreme dok se ne udomi kako treba u materici.

Seme je oplodjena zenska celija. Tacka.
Sperma nije nevazna vec jedan od stepena u evoluciji, iako repodukcija postoji i bez nje, tj. zivot je postojao i postojace i bez nje. Pa da parafraziram sebe od poslednjeg puta kad me je 'panspermija' inspirisala: da li od velikog masturbatora ili od milion manjih, da se karavani sperme raznesu po vasioni pa nesto od toga i zavrsi na nekoj planeti - iz nje nece niknuti nista. Iz oplodjene jajne celije mozda i bi, ako su uslovi pogodni.

Tako da, iako potpuno razumem poriv za istrazivanjem i privlacnost nepoznatog (koji nije ekskluzivni domen muskog dela sveta), nemojte odmah da se smestate medju Bogove, za ime Gospino! Oko postanka zivota ce se jos dugo raspredati, ali on sigurno nije nastao 'panspermijom'. A ako je neko razocaran, neka se slobodno zali olinjalim i overenim barabama - Starim Rimljanima i jos Starijim Grcima.

Pozdrav,

p.s. tokom nedelje sam retko na blogovima, pa cete nadam se oprostiti moj izostanak ovog puta



fantomatsicna fantomatsicna 06:34 05.04.2011

Hvala

na objasnjenju o spermi, o semenu o vanzemaljcima,rasizmu i ostalim bitnim stvarima.
Ja napisah blog (na onoj drugoj stranici) O Festivalu Divlje hrane.Pade mi to na pamet jer je ove godine specijalitet bilo pice sa konjskom spermom..
Sta li bi vanzemaljci tek o tome mislili..mada setajuci medju hiljadama koje su bile na festivalu..neki mi se bas ucinise da nisu sa ovoga sveta
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:58 05.04.2011

Re: Hvala

fantomatsicna
na objasnjenju o spermi, o semenu o vanzemaljcima,rasizmu i ostalim bitnim stvarima.


Uvek na usluzi

fantomatsicna
..O Festivalu Divlje hrane.Pade mi to na pamet jer je ove godine specijalitet bilo pice sa konjskom spermom..Sta li bi vanzemaljci tek o tome mislili..mada setajuci medju hiljadama koje su bile na festivalu..neki mi se bas ucinise da nisu sa ovoga sveta


Sve dok su turisti i posmatraju nas kao zivopisne budale, bice okay. Ovo posecivati drugacije nego kao kuriozitetni zooloski vrt nije uputno.
mg011 mg011 07:03 05.04.2011

Biće nam posle đavo kriv

Apsolutno je jasno da čačkamo mečku!

Gle na šta liči ovaj naš svet, koliko je ratova, ludila, otimačine, kojekakvih pritisaka i varnica među narodima i teritorijama! Super smo se organizovali, za ovo kratko vreme koje postojimo.

Samo nam još nedostaje da proširimo listu prisutnih, i to sa nekim superiornim. Pa potamaniće nas kod vaške, onog momenta kada shvate koliko je ovde više zla nego dobra. Ili da spustim na nivo praktičnog: onog momenta kada ustanove koliko besmisleno arčimo resurse ove fenomenalne planete.

Da prekinemo mi, lepo, sa tim signalima, ako već nije kasno.

Ako treba neka peticija da se pošalje, daj da potpisujemo! Sigurno će je uvažiti Mr. R. Razuman je to čovek...
Ivana Knežević Ivana Knežević 00:05 06.04.2011

Re: Biće nam posle đavo kriv

mg011
Ako treba neka peticija da se pošalje, daj da potpisujemo!


Bas tako - glas razuma!

Ja bih uvela i neophodan uslov: dokazati jednu ideju gde nismo uprskali stvari, pa posle toga moze svakome intergalakticni pasos. Svuda bi nas primili.




I lepo docekali.
background noise background noise 07:32 05.04.2011

Ajde, ajde . . .

. . . planetu sa povoljnim uslovima za razvoj zivota posmatraj kao jajnu celiju

A sto se tice predloga da zaplovimo u suprotnom smeru . . . kakvi god bili vanzemaljci, makar svratili da nas čalabrcnu kao meze posle dobrog ručka na nekoj izobilnijoj planeti, mi nemamo nikakvog izbora da negde kidnemo ili da eventualni susret izbegnemo.

Ni da se sakrijemo.

Zato je ipak bolje biti radoznao i druzeljubiv pa sta ispadne. Dok traje - neka bude veselo!

Ivana Knežević Ivana Knežević 00:20 06.04.2011

Re: Ajde, ajde . . .

background noise
. . . planetu sa povoljnim uslovima za razvoj zivota posmatraj kao jajnu celiju


Neka posmatra ko voli - ja imam sopstvene seksualne fantazije, hvala lepo <_<

Ovo nije smislio neko neuk, i ne sumnjam da se bas zabavljao kad je slozio izraz. I ateista je, sigurno, sa kompleksom velikih dimenzija... naslo bi se dijagnoza.

Pa... i ja racunam da ce, sto god da bude, doci kao povece iznenadjenje. Smisao za humor ce jedini biti od pomoci. Mislim, priznajem da zasuzim povremeno na epiku Carl Sagana, ali mi je Douglas Adams puno blizi. Down with bullshit!
background noise background noise 10:09 06.04.2011

Re: Ajde, ajde . . .

Down with bullshit!


???

I ateista je, sigurno


???
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:37 06.04.2011

Re: Ajde, ajde . . .

background noise background noise 13:43 07.04.2011

Re: Ajde, ajde . . .

I time ne mislim na odrastanje od detinjstva do groba, nego na infantilnost celokupne vrste


A sto ovo? Meni to izgleda kao radoznalost. Radoznalost koja se ispoljava u retkim trenucima oslobodimo strahova. Takvi su trenuci kad pomislimo da negde zivi neko dovoljno mentalno napredniji da bi recimo mogao da nas povede u bolju buducnost. Pa neka je i nerealno i iracionalno.

Vidim da si osula po "sigurno ateistima sa kompleksom velikih dimenzija". Znas taj strah od vanzemaljaca je nekako povezan sa strahom od necastivog. Jesi li na ovu infantilnost mislila?
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:59 07.04.2011

Re: Ajde, ajde . . .

background noise
I time ne mislim na odrastanje od detinjstva do groba, nego na infantilnost celokupne vrste

A sto ovo? Meni to izgleda kao radoznalost. Radoznalost koja se ispoljava u retkim trenucima oslobodimo strahova. Takvi su trenuci kad pomislimo da negde zivi neko dovoljno mentalno napredniji da bi recimo mogao da nas povede u bolju buducnost. Pa neka je i nerealno i iracionalno.


Nestao mi je poduzi komentar

Kratko: Radoznalost nije pokrice za ponasanje koje dovodi do strasnih stvari medju ljudima (infantilnost je daleko gadnija nego sto joj se daje zasluga).
Bolja buducnost? Pa samo u poslednjih sto godina su takvi pomaci napravljeni na svim mogucim pa i nemogucnim poljima - ovo je bolja buducnost! I vidi na sta lici.

background noise
Vidim da si osula po "sigurno ateistima sa kompleksom velikih dimenzija".


Nisam osula nego tako zamisljam tipa koji je verovatno slozio tu kovanicu. Sigurno je ateista - ako veruje da zivot moze da putuje i prenosi se kroz Svemir - a o tome kakav koktel grandioznih kompleksa poseduje bi bolje znao njegov terapeut.
Za necastivog se ne bih setila. Ja sam ateista, to se valjda zna oduvek
background noise background noise 09:38 08.04.2011

Re: Ajde, ajde . . .

Bolju buducnost o kojoj ti govoris treba uvek stavljati pod navodnike, u stvari trebalo bi i ovu kojoj ja govorim jer je to bolja buducnost koja postoji samo u snovima. U nekim od tih snovima ima i vanzemaljaca, mada retko. Ali ako bi i jednu i drugu stavili pod navodnike kako bi ih razlikovali? Zato, predlazem da bez navodnika ostane ona iz snova, posto je ona zaista bolja.

Infantilnost . . . odvratna uglavnom. Ali neke njene manifestacije su bezazlene, kao ova iz Bliskih susreta trece vrste. Sto mi bre diras omiljeni film iz detinjstva ?

A sto mislis da samo ateisti mogu da veruju da zivot moze da se prenosi kroz svemir?

Ivana Knežević Ivana Knežević 23:31 08.04.2011

Re: Ajde, ajde . . .

Nemam nista protiv snova. Naprotiv - bas ih volim.
I predlog se usvaja.

background noise
Sto mi bre diras omiljeni film iz detinjstva?


Izvini. Naislo je tako.
Volela bih da naidje neki opet pa nas ozari na slican nacin.

background noise
A sto mislis da samo ateisti mogu da veruju da zivot moze da se prenosi kroz svemir?


Ne mislim. Nemam pojma sta sve ljudi zamisljaju, u sta sve veruju... tom svemiru nema kraja.
Sto si se uhvatio tog ateiste. Mozda i nije. Mogucnost da jeste je posluzila kao primer paradoksa, ali je apsolutno nevazno.

Koje jos filmove je bolje da ne diram
jinks jinks 08:34 05.04.2011

Baš bi bilo

interesantno da priča o meteoru koji donosi život na zemlju nije tačna, već da je život nastao upravo ovde (i možda samo ovde ... bar u, što kažu u dokumentarnoj seriji Universe, našem univerzumu).

A možda je sve počelo od nečega mnogo apstraktnijeg u poređenju sa nekom aminokiselinom koja pre 14.5e9 godina pada na Zemlju na meteoritu ili kometi. Možda je na primer to apstraktno bila neka reč na koju je neko pomislio ili je izgovorio.
background noise background noise 11:41 05.04.2011

Re: Baš bi bilo

interesantno da priča o meteoru koji donosi život na zemlju nije tačna, već da je život nastao upravo ovde (i možda samo ovde ... bar u, što kažu u dokumentarnoj seriji Universe, našem univerzumu).




Pa, zemlja je u okviru naseg univerzuma, barem je do sad bila, ali nije univerzum sama za sebe . . .
jinks jinks 12:29 05.04.2011

Re: Baš bi bilo

Pa da ... ali mozda je samo na njoj u okviru naseg univerzuma nastao zivot, i nigde drugde (gde mozda u nekim drugim univerzumima takodje postoji zivot, da li jedan po univerzumu ili vise, ko ce ga znati).

ali nije univerzum sama za sebe


Naravno da nije ... pogledajte koliki su uticaj zvezde, planete i Mesec imale na nastanak i razvoj civilizacija ... i same svesti mozda, na kraju krajeva.

p.s.

Ideje su pokupljene iz pomenute tv serije (prica o paralelnim univerzumima) ... kao i nekih drugih na H kanalu.
mirelarado mirelarado 14:18 05.04.2011

Re: Baš bi bilo

Možda je na primer to apstraktno bila neka reč na koju je neko pomislio ili je izgovorio.


Можда се после и покајао, али је било доцкан...
nsarski nsarski 21:55 05.04.2011

Re: Baš bi bilo

mnogo apstraktnijeg u poređenju sa nekom aminokiselinom koja pre 14.5e9 godina pada na Zemlju na meteoritu ili kometi. Možda je na primer to apstraktno bila neka reč na koju je neko pom


Evo malo lepse slike celog dogadjaja. Ideja o panspermiji je privlacna jer dozvoljava da se zivot rasejava po svemiru bez prisustva vise svesti (recimo nekih naprednih bica koja bi putovala svemirom i naseljavala pogodne planete). Umesto toga, dovoljno je da postoji nekakav mehanizam koji "automatski" funkcionise. Na primer, da se organski materijal prenosi pomoci kometa i drugih lutajucih nebeskih tela koja prenose kosmicku prasinu. Ja sam na kraju bloga Led, sneg i kosmicka prasina malo o tome pisao.
Daleko iznad Zemlje (na rastojanjima od 70-100km) se formiraju tzv. noctilucent oblaci u kojima se cesto nalaze bakterije:


Nije nemoguce da se te bakterije zakace za neki meteorit koji tuda proleti i zavrse negde daleko u svemiru, na drugoj planeti. I tako zapocnu zivot negde drugde.
U svakom slucaju, rasejavanje zivota postoji na Zemlji - svako dete koje ovo radi:


nesvesno rasejava biljku maslacka po okolini. Tako i meteoriti, ili komete, ili druga nebeska tela.
Da nije dece i kometa zivot se ne bi sirio i nalazio mogucnosti da se ostvari na neki drugi nacin.

Ivana Knežević Ivana Knežević 00:26 06.04.2011

Re: Baš bi bilo

jinks
interesantno da priča o meteoru koji donosi život na zemlju nije tačna, već da je život nastao upravo ovde..


Nista interesantnije niti manje interesantno od toga da je zivot nastao kao slucajan sudar vodonika i kiseonika u redu za kofu uglja jedne zime.

jinks
Možda je na primer to apstraktno bila neka reč na koju je neko pomislio ili je izgovorio.


Mozemo da preterujemo, to je jedna od velikih prednosti neznanja.

Sto se tice misli i reci, neko je to morao da uradi da bi nekog drugog impresionirao. Taj 'neko drugi' je verovatno bila 'ona' i bilo joj je neverovatno dosadno te veceri.
Ako cemo slediti stecenu mudrost, narocito onu punu lazi i mitologije.
Ivana Knežević Ivana Knežević 00:33 06.04.2011

Re: Baš bi bilo

jinks
Pa da ... ali mozda je samo na njoj u okviru naseg univerzuma nastao zivot, i nigde drugde (gde mozda u nekim drugim univerzumima takodje postoji zivot, da li jedan po univerzumu ili vise, ko ce ga znati).
... pogledajte koliki su uticaj zvezde, planete i Mesec imale na nastanak i razvoj civilizacija ... i same svesti mozda, na kraju krajeva.


Saznavati je jako lepo. Proces ucenja/otkrivanja je jedini koji nikada ne izgubi na snazi. Bilo da nekoga zanima postanak zivota ili tajni hodnici kisnih glista... mogucnosti su bezgranicne. U takvu jednu sposobnost koju posedujemo ne sme se uvesti banalna pretenzija tastine i arogancije.
Ivana Knežević Ivana Knežević 00:35 06.04.2011

Re: Baš bi bilo

mirelarado
Можда се после и покајао, али је било доцкан...


I ako se na primeru uci - we should all shut up!
Ivana Knežević Ivana Knežević 01:05 06.04.2011

Re: Baš bi bilo

nsarski
Ideja.. je privlacna..


Jeste, ideja da zivot moze da putuje putem meteora, kometa i slicnih lutajucih putnika je privlacna, vrlo moguca i verovatna, i ako ne jedini, onda jedan od nacina za sirenje zivota.

Citala sam u poslednjih par godina vise puta o tome da su potvrdjene bakterije vanzemaljskog porekla, pa da su studije vrsene nad zemaljskim bakterijama u dubokom zamrzavanju, pa... sve je moguce - ili skoro sve, jer 'panspermija' nije.
jinks jinks 07:50 06.04.2011

Re: Baš bi bilo

Sto se tice misli i reci, neko je to morao da uradi da bi nekog drugog impresionirao. Taj 'neko drugi' je verovatno bila 'ona' i bilo joj je neverovatno dosadno te veceri.

Da, i zamislite da su u tom trenutku nastali svi univerzumi o kojima se govori, i zivot izmedju ostalog, i prostori i vremena, i fizicki zakoni u raznim varijantama ... kako bi se materijalizovao fini instrumentarij potreban da bi se razumelo znacenje te reci u kontekstu pomenutog razgovora.
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:39 06.04.2011

Re: Baš bi bilo

jinks
..i zamislite da su u tom trenutku nastali svi univerzumi..


Pa... nastao je dobar broj dece, a svako dete je univerzum samo svoj, jedinstven
jinks jinks 17:44 07.04.2011

Re: Baš bi bilo

Pa da, i bez ikakvog SF-a ili nekog novog S-a mi vec sada zivimo u poliuniverzumu ... svaki covek (a verovatno i svako drugo zivo bice, najmanje) vidi drugi univerzum oko sebe, ako nista drugo svet koji samo on/ona/ono moze da gleda i vidi iz tog i takvog ugla.

A i zamislite u koliko razlicitih svetova zivite u smislu sto svakome koga poznajete, ukljucujuci i samog sebe, predstavljate nesto drugo.
Ivana Knežević Ivana Knežević 01:42 08.04.2011

Re: Baš bi bilo

jinks
Pa da, i bez ikakvog SF-a ili nekog novog S-a mi vec sada zivimo u poliuniverzumu ... svaki covek (a verovatno i svako drugo zivo bice, najmanje) vidi drugi univerzum oko sebe, ako nista drugo svet koji samo on/ona/ono moze da gleda i vidi iz tog i takvog ugla.

A i zamislite u koliko razlicitih svetova zivite u smislu sto svakome koga poznajete, ukljucujuci i samog sebe, predstavljate nesto drugo.


Jeste, izbora imamo puno, i misljanja, pa i verovanja se prilicno tolerisu, samo smo i dalje prilicno gadni, zar ne mislite. Ja ovih dana, meseci, posmatram svet tinejdzera kroz iskustva moje klinke, i to zaista nije lako pregurati.

Ali svako od nas za sebe pronalazi put, i to je sasvim u redu. Niko ne mora da overi, moze sve bez potresa i velikih promena, iskrcavanje na mega-galaktickom letovalistu moze i da izostane, svejedno je najvece iskustvo na svetu za svakog pojedinca.
kick68 kick68 15:59 05.04.2011

aliens

Ali čujte, pre jedva 40 godina je segregacija u dobrom delu Vaše zemlje određivala da crni ljudi ne mogu uz bele, jer su niža rasa, nedostojna istog WC-a, a ovamo bi hteli da se družite sa vanzemaljcima? Kao sa jednakim, pretpostavljam, ili možda imate neku mračnu ideju na umu?" začkiljila bih ja podozrivo u Mr. Odgovornog za Planiranje Naše Zajedničke Budućnosti.

Ti vanzemaljci bi trebalo da paze gde slecu. Ako im se posreci pa ubodu Svecku, zivece ko bubrezi u loju - socijalni stan, socijalna pomoc, besplatni casovi jezika... a ako kojim slucajem padnu u Srbiju, pa jos ako su ne do bog tamnoputi, obrali su zelen bostan. Nece moci ni rodjendan da proslave kako treba.
myredneckself myredneckself 17:07 05.04.2011

Filmovi o elijenima

Ivana Knežević
„Zašto mi pokušavamo da uspostavimo kontakt sa vanzemaljskim životom?"
Mr. Reponsible bi rekao nešto uzvišeno.
„Ali zar ne mislite da izazivamo đavola?" nastavila bih ja.


Negde na internetu sam pročitala kako postoji neka kultna grupa ljudi koja se sprema za zimski solsticijum 2012, kad će nas između ostalih dešavanja posetiti ET. Elijeni će navodno potamaniti sve muške na zemlji, a sa ovdašnjim ženama će praviti neke nove bebe i superbića. Ovaj kult već trenira borbene sposobnosti, i kako da se odupre čitanju misli od strane elijena.
Ivana, zamisli kakav bi tek to blokbaster bio!
Ribozom Ribozom 21:33 05.04.2011

Re: aliens

vec vidim...

VANZEMALJCI MARS IZ ZEMLJE

Ivana Knežević Ivana Knežević 01:13 06.04.2011

Re: aliens

kick68
Ti vanzemaljci bi trebalo da paze gde slecu. Ako im se posreci pa ubodu Svecku, zivece ko bubrezi u loju - socijalni stan, socijalna pomoc, besplatni casovi jezika... a ako kojim slucajem padnu u Srbiju, pa jos ako su ne do bog tamnoputi, obrali su zelen bostan. Nece moci ni rodjendan da proslave kako treba.


Nije ni Svedska to sto se zamislja. Eno Stieg Larsson kaze da su rasisti kakvih retko ima a tek koliko mrze zene...ako svaki ubije po dvadesetak, uvozice ih iz dubokog Svemira, nema druge. I ne preteruje, covek se bavio ozbiljnim stvarima.

Najbolje bi im bilo da nas zaobidju - ako su dobrodusni. A ako su gadovi - mada je apsolutno strasno zamisljati da gadovi nicu svuda po Svemiru, ne samo ovde - prvo ce se otimati s lokalnim a zatim ce se udruziti. Gde ima za jednog ima i za zelene. Mislim, ako panspermija, kapitalizam i korporacije imaju univerzalni imprint.
Ivana Knežević Ivana Knežević 01:20 06.04.2011

Re: Filmovi o elijenima

myredneckself
Ivana, zamisli kakav bi tek to blokbaster bio!



Ovo bi bilo tesko prevazici fikcijom.

myredneckself
Ovaj kult već trenira borbene sposobnosti, i kako da se odupre čitanju misli od strane elijena.


Koje su to borbene vestine, zanimljivo bi bilo saznati. Kao u action filmovima gde i u 3023-oj glavni junak izpesnichi negativce i izlupa ih nevidjeno? Svi lete, transportuju se kako im se hoce, oruzje rasturi trideset kvadratnih milja u jednom cugu, ali nista bez pesnice. Desnica i junak - neprolazni simboli
Ivana Knežević Ivana Knežević 01:25 06.04.2011

Re: aliens

Ribozom
vec vidim...VANZEMALJCI MARS IZ ZEMLJE


Ima par nedavnih filmova koji su zanimljivi i bave se ovom tematikom - samo citala o njima, nisam jos gledala. District 9 sam nabavila pa cu pogledati uskoro. Ovaj drugi se zove 'Monsters' i ima dobre kritike.

Mi smo sami sebi bili romanticniji nekada. Ako su i film-makers poceli da nas prikazuju onakvima kakvi jesmo...
49 41 49 41 15:58 07.04.2011

Re: aliens

Ribozom
vec vidim...

VANZEMALJCI MARS IZ ZEMLJE


Ribo,

Ti poce(la)o, ko Lala u rovovima zone: A & B kod Trsta; gde je mogao da "kresne" III Sv,-iako se;topvske cevi jos nisu dovoljno ohladile od prethodnog.

Na primedbu ostalih u rovu da i Lala treba da urla i vice na suprotnu-italijansku stranu; da ih plasi!

Lala skoci iz rova i zaurla - Uuaaa Italijani - ZABARIIII; jebem li vam majku madjarsku.
docsumann docsumann 21:37 05.04.2011

alseoneov

super tekst kod nsarskog ...
Ivana Knežević Ivana Knežević 01:27 06.04.2011

Re: alseoneov

doc, njegov tekst je samo par naslova nize, i simpatican je jako. Nista ovde nije protiv njega ili njegovog teksta.
docsumann docsumann 15:44 06.04.2011

Re: alseoneov

doc, njegov tekst je samo par naslova nize, i simpatican je jako. Nista ovde nije protiv njega ili njegovog teksta.


Ma, ok skroz. Nisam ovaj tvoj tekst ni shvatio na taj način.
Nego, baš tamo sam napisao ... ajde da se ne prepričavam, citiraću si se ( )

Postoji jedna opšta (pomalonategnuta) podjela među rediteljima SF filmova koji su obrađivali temu susreta sa vanzemaljcima, po kojoj su desničari oni koji u vanzemaljcima vide suštinsku opasnost po ljudski rod, invazioniste koji žele da se dokopaju zemaljskih resursa (Kroneberg npr.) i ljevičare koji u kontaktu sa vanzemaljcima vide rješenje za mnoge nevolje koje muče našu civilizaciju (Spilberg npr.)


A opet, neki smatraju da je Spilberg vrloo dobro upućen u "njihovo" prisustvo i ulogu na zemlji, te da su mu sf filmovi obmanjivački.

Lično smatram da pripadnici vanzemaljske civilizacije koji bi bili u stanju da posjećuju druge planetarne sisteme ili galaksije, ne bi imali nikakve potrebe za eksploatacijom i uništavanjem drugih, manje razvijenih svemiraca. Na tom nivou razvoja, takve primitivne, varvarske zanimacije nemaju nikakavu praktičnu svrhu ni smisao. Mogućnost korišćenja supermoćnih izvora energije koju oni imaju trebalo bi da ih učini posve imunim na pohlepu i otimačinu.

Cjenim da će, ako ne skonča u samouništenju i ljudska civilazije jednog dana ( upisati po ličnom osjećaju potrebni broj godina ) doseći taj nivo razvitka. Možda upravo uz pomoć naše zvjezdane sabraće.

Eto, ja sam po tom pitanju izraziti ljevičar ... naivan svakako, ali mi je tako ljepše da gledam u zvijezde

p.s. preporučujem




Ivana Knežević Ivana Knežević 23:48 06.04.2011

Re: alseoneov

docsumann
..Na tom nivou razvoja, takve primitivne, varvarske zanimacije nemaju nikakavu praktičnu svrhu ni smisao...


Dobar broj ljudi koji se zanimaju primitivnim, varvarskim aktivnostima uopste nema potrebu za time, ne sigurno u smislu opstanka. Da ce Vanzemaljci biti drugaciji je lepa misao i nadam se da si u pravu.

To da ce se ljudi deliti Holivud ili bilo sta na levo i desno, gore i dole, malo i mnogo... to je sve ono sto ljudi rade vec jako dugo. Ne impresionira me, ali uopste. Niti mi je zanimljivo. Ako neko uradi pravu stvar, ponajmanje me interesuje da li je konzervativan politicki ili ko mu je mama.

Ali priznajem da sam godinama gutala SF knjige (filmovi su mi se retko kada dopali). Hranila u sebi neku tanasnu stabljiku optimizma, valjda.
docsumann docsumann 04:46 07.04.2011

Re: alseoneov

Dobar broj ljudi koji se zanimaju primitivnim, varvarskim aktivnostima uopste nema potrebu za time, ne sigurno u smislu opstanka. Da ce Vanzemaljci biti drugaciji je lepa misao i nadam se da si u pravu.


da, ali ja ovdje govorim o jednom nemjerljivo velikom iskoraku u nauci , svjesti i kulturi koji zajedno čine drastičnu razliku između nivoa razvijenosti jedne civilizacije od svih njenih dodatsšnjih istorijskih faza.
To je ona konačna "kosmička" revolucija jedna civilizacijie - ili postaneš stanovnik kompletne vasione ili struneš u sopopstvenom (obično krvavom)posrnuću na soppstvenoj planeti.
Nadam se ja da ćemo i mi jednog dana biti drugačiji.
Ivana Knežević Ivana Knežević 01:47 08.04.2011

Re: alseoneov

docsumann
da, ali ja ovdje govorim o jednom nemjerljivo velikom iskoraku u nauci , svjesti i kulturi...


Jasno je da o tome govoris i tome stremis. I svidja mi se da si takav optimista, idealista, ili vanzemaljac, sto god. Kad nema resenja, lepo je zamisliti ga. Mozda se i realizuje.

Srecno
49 41 49 41 21:46 05.04.2011

"Suzivot"

Kada je James Cook, doplovio do obala New Zealanda; prvi susret je bio "prijateljski" sa domorodcima.

Obe vrste su bile, Humanoidne; ali, pripadale razlicitim "vremenima".

Domorodci su ih ispratili, "srdacno i zahvalno".

Nedaleko, po povratku sa New Zealanda; doziveo tesko nevreme.
Osim ostecenih katarki, jarbola; osteceni su mu i trupovi jedrenjaka.

Morao je da doplovi, nazad na - ostrvlje.

Docekali su ga isti; oni, koji su ga ispratili. Ovog puta su mu davali znake da odlazi-ne pristaje.

Nije imao izbora. Morao je.
Brodovlje je trebalo popravljati, najmanje mesec dana.

To mu je bilo - poslednje pristajanje.

"Trpeli" su ih, samo nedelju dana; po pristajenju - ne vise.
Tako svi okoncali; svoja daleka putovanja.

Oboje na zemlji, Humanoidni, pripadali su razlicitoj "skali"- nazovi inteligencije, kulture, nacela, razvoja.
---------
Sta reci za odnos inih bica i nas?!?

Pripadamo multiplarnoj skali;
po izgledu, inteligenciji, tehnologiji, sposobnostima.

Bez obzira, na frontier-sku privlacnost isakoje strane; doza straha i nepoverenja pred nepoznatim je uvek prisutna, neracionalna, cesto nepredvidiva; cak i katastrofalna.


Ivana Knežević Ivana Knežević 01:37 06.04.2011

Re: "Suzivot"

Sam Vas naslov je jako teska tema, 49_41.
Ne verujem da ljudi - bilo oni trpeljivi ili netrpeljivi - zaista posvete dovoljno razmisljanja tome kako je u stvari komplikovano i zahtevno organizovati suzivot.
Treba apsolutno slaviti sve uspesne price, ali treba jos vise posvetiti ucenju konceptima koji zahtevaju da se mnogo toga promeni.

Dobar ste primer naveli. I ja mislim da se na najobicnijim primerima lome i najveci koncepti. A neki se i grade.
fixxerus fixxerus 16:50 07.04.2011

pan_jajarenje:.






xaxa

neki baja, inače fotograf ron haris, tvorac je prve virtuelne aukcije jajnih ćelija modela, supermodela i ostalix modli.. kada sam pre par godina posetio njegovu elektronsku tezgicu, dočekaše me s veselim natpisom, tipa:
naavalite na lepotu i pamet!. navalite na anđele!.
pre par dana pogledax jedan izuzetni dokumentarac darwin's nightmare i onako sav razjeban i očajan ponešto, setix se ronove drske inicijative i odem do onog sajta i bacim pogled na taj biznis: kopkala me miso 1:
kolko bi koštala jajna ćelija aktuelne svetske lepottice!. eee, ispostavilo se da su u međuvremenu ronovi anđeli zvanično obrnuli nekolikomilionaitristailjada$.. cena materjala za reprodukciju kretala se izm 15000 i 150000$.. davaoci su i dalje bili najlepšiji i nadljudske pameti, ono kao iq>165.. sajt je prema harisu, ovaploćenje darvinove prirodne selekcije.. onaj ko ponudi najveću cenu dobija gene lepote, zdravlja inteligencije i talenta.. na trenutak zamislih rona kako razmotava nečije merdevine i glanca neke jabuke pre nego ix turi na tezgu.. o glancanju jajnih ćelija staraju se, pretpostavljam sami davaoci, koji se ne skrivaju iza lažljive maske diskrecije, već javno reklamiraju svoj soj.. tako na primer, ispod neponovljive fotografije anđela br 20, visi sledeći ništa manje fascinantni esej:
jja sam dvadesetogodišnja studentkinja irsko-engleskog porekla i želim da asistiram nekoj srećnoj porodici u čudu rađanja.. nauka je moja strast.. volim takođe da sviram gitaru i da čitam klasičnu i političku književnost.. počela sam sama da čitam s tri godine, a da računam sa sedam.. pomalo govorim portugalski, ukrajinski i delimično urdu.. igram američki fudbal, softbol, tenis, balet i volim pecanje.. cilj mi je da odbranim doktorsku disertaciju iz fizike.. ne pušim i ne drogiram se.. ni ja , a ni moja porodica nemamo problema sa zdravljem.. ponosna sam što me ni za šta ne grize savest.. verujem u poštenje i zato nemam neprijatelje.. ja sam doobro uklopljena i poštovana mlada žena pred kojom je svetla budućnost&karijera..
početna cena je 90000$..
postoje, međutim, različita savršenstva.. postoje i anđeli za svaki džep: broj 88 je devojka iz okoline beograda i to kao da objašnjava sve: početna cena je svega 15000$ a kvalitet osetno niži.. broj 88 je običan model.. nedostaje joj self-respect, fali impuls samoreklame i sumnjam da bi mogla da izgovori ono dirljivo o griži savesti.. za razliku od broja 20, njena budućnost je sasvim maglovita.. razlozi zbog kojix nudi svoje jajne ćelije lakonski su sabijeni u 2tačke:
. da se iselim u sad
. da budem nezavisna
uostalom, to su sasvim opravdani razlozi, ali i iskreno cinični, kao što su motivi većine degenerata iz istočne europe.. ljudi sa priličnim finansijskim resursima, kako ron haris iz milošte naziva svoje klijenta, ne vole cinizam.. ko zna da li se on genetski ne prenosi?.
nekada se dobri dedica mičurin trudio da ukrsti gljivu i krompir, pa je pao s drveta dok je brao jagode.. danas ron haris smelo ukršta anđele i ljude..
ljudski genom se raspliće: jedan za drugim vadimo gene dijabetesa, starosti,nečiste savesti, zatvora, srčanih mana, zavisti, dalekovidosti, kratkovidosti, pamćenja, karijesa, smisla za xumor...
krivih zuba, bradavica, dugih noseva i nesrazmernih palčeva..
ali, ljudi su neobična stvorenja.. xvališu se svojim kvalitetima, ali tajno vole svoje mane jer njima duguju individualnost..
prepoznavanje ide po liniji nedostataka, a ne liniji savršenstva..
marka jedinstvenosti jeste odstupanje od normi: ne sviđa se neko nekome zbog savršeno oblikovanih usta..
pre će biti da je obrnuto..
kakva je korist da odgajiš anđela koji će te gledati sa visine:
jinks jinks 18:08 07.04.2011

Re: pan_jajarenje:.

Nešto slično ima i u Simpsonsima.

Kada Springfildljankama nude mogućnost da rode decu astronauta, berzanskih mešetara, rok zvezda, hirurga ...

One sve uredno plate, sačekaju 9 meseci, i rode decu čiji je otac


Ivana Knežević Ivana Knežević 02:20 08.04.2011

Re: pan_jajarenje:.

fixxeru, ovo Vase je kompikovano, zanimljivo, tesko do zla Oga, a naslov je cista bravura.

Podsetili ste me da sam citala prosle godine, i pokusavala neko vreme posle toga da zaboravim, o jednoj od praksi izvesnih Kanadjana. Naime, kanadski zakon ne dozvoljava surogat materinstvo, ili ne jos, postavlja silne prepreke, ili sta vec, i ljudi dovitljivi kako jesu, plus sa rezursima - ipak je Kanada pripadnica i G8 i G20 - su nasli primenu za nepre..biv odnos ponude i potraznje: cveta mini industrija surogat materinstva za kanadske parove u Indiji. To konkretno znaci da ce mama i tata Kanadjani napraviti dobar broj svojih oplodjenih jajnih celija uz pomoc ovdasnjih strucnjaka, zamrznuti ih, poslati specijalnom isporukom u Indiju gde ce ih vesti strucnjak u toj bransi usaditi u matericu mlade i zdrave i strogo iskontrolisane Indijke, koja ce onda nositi plod i roditi dete dalekim Kanadjanima.

Neki medju njima nece ostati daleko, vec se biti pri ruci. Mlada Indijka ce biti zbrinuta za sve sto moze da zatreba - kako ne bi, kad nosi tako vazan i skup teret u sebi - i na kraju ce biti dobro placena za svoj trud, i trudove. Cela operacija kosta poprilicno, kao i svaka niche marketinska izvedba. U odnosu na dobar deo Indijaca, ovo je laka i velika zarada. U odnosu na Kanadjane... ne znam. Ja stvarno ne sudim lako, ali kod ovog teksta je prosto nesto zakocilo gutanje u grlu. Sta ako nesto ne ispadne kako treba sa plodom, koje je do tada postalo dete? Sta ako, sta ako, sta ako... i kako, za ime Gospino. Sve ce se opravdati, ne nedostaje nam vestine u artu bullshit-a, ali...neki su sada srecni roditelji. Verujem da jesu. Ja bih najradije da nisam otvorila bila magazin u toj cekaonici. Prosto nas nekad treba naterati da cutimo i sedimo praznih ruku.

Andjeli, kazete... Da, stvarno smo slike i prilike.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana