Ekologija| Zdravlje| Život| Životni stil

Tužna Morava

srdjan.pajic RSS / 05.04.2011. u 14:32

Tužna Morava

Ovaj film su pre desetak dana snimili naši drugari iz kluba eXtreme i zamolili su da ga pokažemo nekom ko  može da pomogne.  Moje slike burića sa odbačenim lož uljem u sred NP Tara kojim sam progonio predstavnike vlasti, kad u zasluženim časovima relaksacije pišu po blogu, su ništa prema ovome.

Ljudi su se vratili sa ozbiljnim infekcijama kože.

Upozorenje za Albicilu: film sadrži materijal neprikladan za njegov mentalni sklop i strast prema rekama, te je bolje da ga na gleda.



Komentari (179)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 14:45 05.04.2011

Ne čudi :(

Ljudi su se vratili sa ozbiljnim infekcijama kože.


margos margos 15:29 06.04.2011

EVO:

Najavljeno je čišćenje za 15.april.


nikvet pn nikvet pn 17:25 06.04.2011

Re: EVO:

Najavljeno je čišćenje za 15.april.


Biće povuci-potegni.

Ako na to državno zakazano čišćenje dođu samo javne službe i političari da se slikaju onda piši propalo. Niko iz sela neće repom da mrdne. Uz pivo pred prodavnicom razmatraće koliko ova parada košta i čiji džep puni.

Ako dođe bar jedan autobus volontera izdaleka onda će domoroci da se zamisle; biće malo posramljeni. Tad već postoje dobre šanse da se pojedinci pridruže.

Ako nema političara na vidiku, autobusima dođu volonteri ko na miting a 'država' donese piće za učesnike, e onda možda oni daju klopu. Ako daju klopu onda će da izađu masovno i da zbrišu šljam očas. Bez ornih domaćih - ništa; džabe ste krečili.

Sve u svemu : mrka kapa.
highshalfbooze highshalfbooze 22:59 06.04.2011

Re: EVO:

Vi ste u velikoj zabludi. To smeće nisu napravili meštani sela u blizini, već oni kojise nalaze uzvodno. I vrlo mali deo toga je bačen u reku direktno.

Znači "domoroci" kako ih vi pogrdno nazivate nemaju ništa sa tim smećem.

nikvet pn nikvet pn 11:07 07.04.2011

Re: EVO:

Svako od nas je domorodac pored neke reke.

I sebe ubrajam u domoroce pored reke ( i to dve ) i ne smatram to pogrdnim. Naprotiv, ponosan sam kad se setim kako su bile lepe i čiste. Želim ih takve ponovo. Nije mi teško da zagazim i čistim, i nije mi teško da zaurlam na kretena in flagranti.

Umesto kafenisanja i pljuckanja izdaleka efektnije je da uđete u prvu seosku prodavnicu pored Morave. Platite pivo prisutnima i lepo im sve objasnite.
highshalfbooze highshalfbooze 11:20 07.04.2011

Re: EVO:

Sa plaćanjem piva ide lako. Ali sa objašnjavanjem ide teško

Ali je svakako efektnije od pljuckanja na daljinu. Slažem se.
Biljana 77 Biljana 77 14:51 05.04.2011

Bez preterivanja

boli da gledaš. A opet ... kako sam na obali naše lokalne Kubršnice videla i uginulu bačenu svinju... više se i ne čudim. Samo ovde nema opravdanja - država, sirotinja i sl. Stoka smo! Tačka.
mirelarado mirelarado 14:58 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

Biljana 77
boli da gledaš. A opet ... kako sam na obali naše lokalne Kubršnice videla i uginulu bačenu svinju... više se i ne čudim. Samo ovde nema opravdanja - država, sirotinja i sl. Stoka smo! Tačka.


Tужна Србија
AlexDunja AlexDunja 15:24 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

Tужна Србија


u pravu si, note.
to je prava slika srbije, svih njenih reka...
na svakom koraku deponije...

ne znam da li da plačem ili da besnim,
ministar daje milione na bilborde, nešto bolesno
u ljudima ih tera da djubre bacaju u reke,
kao da se na taj način svete njemu, a ne sebi...

kad malo bolje pogledam, možda smo i mi
kao morava, mrtvi i zatrpani smećem,
samo nam još niko nije pokazao film.
svbobo svbobo 15:37 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

boli da gledaš. A opet

JEZIVO!
I pored svega toga što nam "protiče" ispred nosa,rekao bih da je glavna tema ovih dana - pitanje - koji je stepen radijacije u srba!
Ovog zaboleo stomak,onog jbe alergija...onog "buđavog" svrbi "buljson" pa se drapa na sred ulice dok sa ovom dvojicom dolazi do zaključka da je sve to što ih jbe posledica radijacije prouzrokovane zemljotresom u japanu,pominju se reaktori,cunami...prvi ne pere ruke,drugi se znoji bez da se kupa a ovog trećeg...jbm li ga...jednostavno svrbi...dok mu ispred nosa zaudara lični nemar i nekultura...
Poražavajuće je sve to što se dešava sa rekama u srbiji...države nema da nešto preduzme...o modernim samurajima i prisustvu svesti za opšte dobro nacije da ne pričamo...
Potrovasmo se,onako,sami od sebe...





mirelarado mirelarado 15:41 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

ministar daje milione na bilborde, nešto bolesno
u ljudima ih tera da djubre bacaju u reke,
kao da se na taj način svete njemu, a ne sebi...


Мислим да би, за почетак, морало да се отпочне с драконским казнама. Добијени новац улагати у боље одржавање чистоће, градњу фабрика за рециклажу, пречишћавање река. Чини ми се да се човекова савест најбоље буди кад га удариш по џепу. Министар би морао да одговара за страћени новац, без икаквих конкретних резултата.
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:48 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

mirelarado
ministar daje milione na bilborde, nešto bolesno
u ljudima ih tera da djubre bacaju u reke,
kao da se na taj način svete njemu, a ne sebi...


Мислим да би, за почетак, морало да се отпочне с драконским казнама. Добијени новац улагати у боље одржавање чистоће, градњу фабрика за рециклажу, пречишћавање река. Чини ми се да се човекова савест најбоље буди кад га удариш по џепу. Министар би морао да одговара за страћени новац, без икаквих конкретних резултата.


Dobijeni novac bi išao na bilbord i sajt. Znam ja Dulića!
mirelarado mirelarado 15:55 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

Dobijeni novac bi išao na bilbord i sajt. Znam ja Dulića!


Знам и ја. У мом сценарију био би смењен и драконски кажњен и за билборд и за сајт (тј. за бачен новац). Једном мора да се почне, иначе ћемо се подавити у смећу, све кукајући и згражавајући се.
Biljana 77 Biljana 77 16:00 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

иначе ћемо се подавити у смећу.

Ova je već legendarna, ali nije zgoreg ponoviti:

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:06 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

Stoka smo!

nismo mi ništa veća ili manja stoka od bilo kog drugog naroda. kada bi se zakon sprovodio bez izuzetka, svaki yebeni put, ovoga svega ne bi bilo. kada ljude pustiš da rade šta hoće, polako postaju monstrumi. zato postoje zakoni i oni koji treba da ih primenjuju. kada krenu kazne i hapšenja za ovakvo ponašanje, neće više biti đubreta po rekama. i sad to apliciraj na sve ostalo...
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:20 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

nismo mi ništa veća ili manja stoka od bilo kog drugog naroda.


Potpuno se slažem, samo smo se malo otromboljili, a volimo da se prenemažemo oko svega do zla boga. Ako sam ja mogao da naučim da razvrstam flajke na jednu, artiju na drugu, kompost na treću i da na kraju završim sa pola kese pravog djubreta nedeljno, može svako.

Biljana 77 Biljana 77 16:56 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

nismo mi ništa veća ili manja stoka od bilo kog drugog naroda
Ne znam šta da mislim, ali izgleda da smo se otromboljili poodavno - moja sećanja iz detinjstva - utisak velike razlike u čistoći na ulicama i parkovima između moje Palanke i bratske nam Škofija Loke, Beograda i Zagreba.. ista zemlja, isti zakoni...
+ negde između detinjstva i ovih sad (najboljih ) godina - organizuje se za vikend prolećno sređivanje u kraju... učesnika - maksimalno 5% komšija.
caricamajka caricamajka 17:03 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

Gospode Bože, ovo me je ostavilo bez reči.

Moje princeze su posle jedne ekskurzije u osnovnoj školi izjavile: "Mama, Srbija je divna zemlja, ali samo u predelima kojih se još nisu dokopali ljudi". Imale su 10-11 godina onda.
Ja živim blizu Dunava, svake godine nas dvadesetak jednu subotu posvetimo skupljanju otpada po obali, naspram našeg mesta. Šokirani smo kad skupimo na dva kilometra obale dva džaka otpadaka, besni što ljudi ne ponesu svoj otpad sa sobom, posle ovog filma, mislim da bi neke iz naše grupe trebalo oživljavati.










srdjan.pajic srdjan.pajic 17:48 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

caricamajka
Ja živim blizu Dunava, svake godine nas dvadesetak jednu subotu posvetimo skupljanju otpada po obali, naspram našeg mesta.


To je to. Moj instinkt je da krenem da kenjam na vlast, u nadi da će Čomićka lično da sedne u buldožer i ode tamo da počisti, kad već ne može da našamara Dulića i stavi njega u buldožer. Ali to ne rešava problem. Nego onaj ko živi tu u blizini moda da zasuče rukave, nazuje gum(a)ne čizme i pomoli se bogu da neko uzvodno nije prosuo neki arsenik ili organsku živu, i čisti. Samo, dokle bre ti da skupljaš ono što su drugi pobacali uzvodno? Stvarno ubija to da nemaš drugog izbora. A još i plaćaš vlast da ne radi svoj posao.

Ajde neko da mi objasni zbog čega se još uvek koristi olovni benzin? Njanja sigurno zna više, ali mislim da je to najgori zagadjivač vazduha koji postoji, toliko opasan da se ja ponekad pitam da li je to kako se mi ponašamo posledica mentaliteta, komunizma ili olova u vazduhu. U, da ne pominjem grejanje na ugalj, koje je u Beogradu praksa odvajkada, koliko se tu tek sranja i žive oslobodi, a živa je u odnosu na olovo Smrt, lično.
Unfuckable Unfuckable 19:06 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

jbg a posle šizimo na Kusturicu Moćnog Rendžera.
Izgleda da Srbijici treba više Kusturica
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:01 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

Unfuckable
jbg a posle šizimo na Kusturicu Moćnog Rendžera.
Izgleda da Srbijici treba više Kusturica


Frka mi ja da se složim .
AlexDunja AlexDunja 20:07 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

Izgleda da Srbijici treba više Kusturica

ne podmeći.
ima drugih načina.

ne mora da se poseduje planina,
da bi se vodilo računa o njoj.
JJ Beba JJ Beba 20:10 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

Unfuckable
jbg a posle šizimo na Kusturicu Moćnog Rendžera.
Izgleda da Srbijici treba više Kusturica

jbt


nači privatizacia reka & planina & svega oko nas? čoveče...

jedino što Kuturica ne kupuje, njemu se poklanja
kukusigameni kukusigameni 20:20 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

A da odemo mi malo to da pocistimo?
mlekac mlekac 20:21 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

kukusigameni
A da odemo mi malo to da pocistimo?

Da znas da je to i meni palo na pamet. Prosto me zasvrbeli prsti...
trener92 trener92 20:42 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

Unfuckable
jbg a posle šizimo na Kusturicu Moćnog Rendžera.
Izgleda da Srbijici treba više Kusturica


Ovo si dobro primetio (znam koliko znači to što čovek radi tamo , imam kuću u blizini, pa mogu da posvedočim .
da su postojale slične stvari ,kao što se mogu videti na ovom filmu , a da ne pominjem divlje gradnje ,I ostale strašne stvari , kojima se uništava , recimo Zlatibor , dovoljno je skrenuti sa glavnog puta I sve će biti jasno , tragova , deponija na sve strane.
Toga tamo gde je Kusturica nema !
Na stranu to što ga ljudi ne vole zbog nekih drugih stvari, neću da ulazim u to ,ali za ovo mu treba bar zahvaliti., Čovek je uložio I svoju kintu, bez obzira šta ko mislio I kako to neko prezentuje.)
Pre desetak godina (drugar , koji živi u Švedskoj ),krenuli smo sa idejom , da uložimo lovu , I otvorimo fabriku za reciklažu otpada (plastike) Uglavnom , dogovor je bio da se raspitam o svemu što je potrebno da bi se nešto tako otpočelo, ( projekat, elaborati , + birokratske zavrzlame) ali se sve završilo a da nije ni počelo , sa previše izgubljenog vremena , uzaludnog nerviranja da bi na kraju saznao , u poverenju, da je tu velika kinta u pitanju ( mnnogo stvari ! ), ( velika ulaganja ali I zarada ogromna) a kad je tako, onda neki “anonimusi ,”ekološki (I ekonomski )osvešćeni , koji su pali s neba , ne mogu da realizuju ,tek tako ,neki takav poduhvat.
Uglavnom tako je bilo tada, a da li se nešto promenilo ,u međuvremenu, ne znam .
margos margos 20:49 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

kukusigameni
A da odemo mi malo to da pocistimo?
ACTION! :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:49 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

kukusigameni
A da odemo mi malo to da pocistimo?


E, vas dvoje sam čekao! Mislio sam da to predložim, ali mi je bilo trulo, jer ne mogu da učestvujem, pa sam se ponadao da će na bloga da mi svratite mlekac&kukusiganama, udarni tim, i da to predložite.

Ovako će sve da se završi na mojoj i vašoj kuknjavi i tapšanju po ramenu. Za to čišćenje ne bih nikako savetovao da se ide u taj kal tek tako, tu mora da se navata neka mašina marke Bager, da nam neko ne fasuje neku gonoreju i zaglavi na Urgentnom.

Ej, zamisli samo efekat, tzv. Beogradjani otišli u tamo neku vukojebinu da očiste djubre.
kukusigameni kukusigameni 20:52 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

Prvo da mi stvorimo akciju i da dignemo prasinu.

da nam neko ne fasuje neku gonoreju

Cenis, bice seksa?
JJ Beba JJ Beba 20:54 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

Čovek je uložio I svoju kintu,

koju svoju kintu?
gradi hotele, ski staze koje mu donose profit, na zemlji koju je dobio na poklon. iz ljubavi prema zemlji? ili kinti?
Čovek je dobio na poklon brdo koje je sredio (snovno selo je nije izgradio svojim parama, već je to deo scenografije za film koju je odlukom tadašnjih vlasti dovio na poklon) sada proširuje ponudu, gradi hotele, ski liftove, staze koje će da mu donose lepu kintu.
jel ti misliš treneru, da mi ne bi znali da čuvamo reke i planine, i sela i mora kao svoja da nam ih neko pokloni?
JJ Beba JJ Beba 20:57 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

Ej, zamisli samo efekat, tzv. Beogradjani otišli u tamo neku vukojebinu da očiste djubre.

pa što ne ode Dulić, trenutno beograđanin, da čisti đubre. To mu je posao. I nek povede ove iz Ekotopije-
A mogli bi i poslanici da zasuču malo rukave. gle one bilmeze, konju rep da isčupaju.
I vlada bi mogla
i Dinkić, taj gulanfer
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:05 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

kukusigameni
Prvo da mi stvorimo akciju i da dignemo prasinu.

da nam neko ne fasuje neku gonoreju

Cenis, bice seksa?


E blago tebi ako možeš da misliš na seksa uz ono djubre . Ja bih se osećao prljavo jedno narednih mesec dana.
kukusigameni kukusigameni 21:07 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

a bih se osećao prljavo jedno narednih mesec dana.


Zamisli kako je Moravi.

Nego, ti tvoji drugari ekstremnih poriva, oni imaju camce i mobilni su?
trener92 trener92 21:15 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

JJ Beba
Čovek je uložio I svoju kintu,

koju svoju kintu?
gradi hotele, ski staze koje mu donose profit, na zemlji koju je dobio na poklon. iz ljubavi prema zemlji? ili kinti?
Čovek je dobio na poklon brdo koje je sredio (snovno selo je nije izgradio svojim parama, već je to deo scenografije za film koju je odlukom tadašnjih vlasti dovio na poklon) sada proširuje ponudu, gradi hotele, ski liftove, staze koje će da mu donose lepu kintu.

Pa , čovek nije dobio ništa na poklon.A i uložio je i svoju kintu, nije poklonio , nego uložio kintu, trud , znanje. I valjda treba i da zaradi.
Puno se pisalo o tome, a da radi korisne stvari , to je činjenica,i to ne vidi onaj ko neće da vidi,
ne samo što se tiče zaštite planine od ljudi!

Bebo, nećemo se složiti oko ovoga, ali samo da ti kažem da grešiš , ništa drugo.
A što se tiče poklanjanja prirodnih bogatstava ove zemlje , tek treba da se donese zakon i tada će se završiti cela ova priča oko demokratizacije ove zemlje .
jel ti misliš treneru, da mi ne bi znali da čuvamo reke i planine, i sela i mora kao svoja da nam ih neko pokloni?

Da ! Ne da mislim , nego znam , a vidi se i iz priloženog filma .
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:16 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

kukusigameni
a bih se osećao prljavo jedno narednih mesec dana.


Zamisli kako je Moravi.

Nego, ti tvoji drugari ekstremnih poriva, oni imaju camce i mobilni su?


Aha, takav im sport. Mada video sam tamo u klipu da su tu učestvovali kojekakvi organi i mehanizacija, mada nisam skapirao čemu. Mogu da se raspitam. Pazi, ja samo sa ovog klipa nemam baš osećaj koliko je to sranje veliko, ali mi se čini da je poprilična količina. Imam kontakt telefon čoveka koji je taj film napravio, mogu da se raspitam ako mi kažeš šta imaš na umu.
kukusigameni kukusigameni 21:21 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

Mislim da bi pocetni cilj mogle da budu one flase. Dopunski, priobalje, tu kod flasa. Treba da se skupi odredjena kolicina ljudi, da se obezbedi prevoz, utvrdi dan, mogu da probam da nabavim HTZ opremu... Za pocetak da se otvori blog o tome. UROSEEEEEEEEEEE!
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:02 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

Prisutan!

Nego koja je ideja, da malo razradimo, pa na izvršenje. Ima da poteram one svoje geekove da budu od koristi. Neke.
JJ Beba JJ Beba 22:04 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

Pa , čovek nije dobio ništa na poklon.A

dobio je celu planinu sa sve selom / scenografijom na poklon.
Bebo, nećemo se složiti oko ovoga, ali samo da ti kažem da grešiš ,

bila sam tamo, videla. I srela "profesora", i sina mu i jarane, i ličnu gardu, i pila najskuplji sok u galaksiji, i jela najskuplji svadbarski kupus na planeti...tako levićarski, revolucinarno. sve je fejk i u neskladu sa onim šta priča

Da ! Ne da mislim , nego znam , a vidi se i iz priloženog filma .


svašta pričaš danas


za tebe danas hit nad hitovima.
za konzumersku omladinu $ ostale potrošače
kukusigameni kukusigameni 22:09 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

Nego koja je ideja, da malo razradimo, pa na izvršenje.


Ideja je da organizujemo ove razuzdane blogere (a i sire) i napravimo mali konvoj do Vranjske banje. Na taj nacin bismo skrenuli paznju na problem, malo pocistili one flase i priobalje i dali pravac moguceg daljeg delovanja koga god. Srdjan mi je vec poslao kontakt telefon ekipe iz Vranja koja je napravila ovaj film. To su ocigledno momci koji pice rafting i kao najvaznije imaju camce i poznaju teren. Za pocetak toliko.
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:24 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

kukusigameni
Nego koja je ideja, da malo razradimo, pa na izvršenje.


Ideja je da organizujemo ove razuzdane blogere (a i sire) i napravimo mali konvoj do Vranjske banje. Na taj nacin bismo skrenuli paznju na problem, malo pocistili one flase i priobalje i dali pravac moguceg daljeg delovanja koga god. Srdjan mi je vec poslao kontakt telefon ekipe iz Vranja koja je napravila ovaj film. To su ocigledno momci koji pice rafting i kao najvaznije imaju camce i poznaju teren. Za pocetak toliko.


Valjalo bi sakupiti izvesnu količinu i odneti Duliću ispred vrata i ostaviti mu.


Napisati projekat u kojem mu sajt prave i održavaju volonteri, ali samo pod uslovom da 25 000 potroši na čišćenje?
kukusigameni kukusigameni 22:27 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

Valjalo bi sakupiti izvesnu količinu i odneti Duliću ispred vrata i ostaviti mu.


Citas mi misli.
kukusigameni kukusigameni 22:32 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

Reakcija: Ministarstvo sutra šalje inspekciju

Nakon emitovanja ovog priloga, resorno ministartvo za životnu sredinu najavilo je da će već sutra poslati inspekciju u Vranje gde će zajedno sa predstavnicima lokalnih vlasti pokušati da uklone naslage đuberta na Južnoj Moravi.

Oni kažu da je u ovom slučaju reč o uklanjanju komunalnog otpada koji se može trenutno sanirati. Ipak kako bi ubuduće prestali da gledamo ovakve slike po domaćim rekama neophodno je da svi građani đubre odlažu na postojećim i zvaničnim a ne divljim deponijama.

Milan Kinđić, direktor akcije "Očistimo Srbiju", kaže za B92 da formalno gledano to nije nadležnost ministartva jer je reč o komunalnom otpadu za koje su pre svega zadužene lokalne vlasti.

"Akcija 'Očistimo Srbiju' služi tome da pokušamo da zajednički rešimo probleme. Zato ćemo sutra u Vranju identifikovati ne samo mesto u kome se to nalazi i kako je moguće rešiti taj problem, nego ćemo identifikovati i šta je uzrok tome. Znamo tačno da su neke od divljih deponija na obali reke i verovatno je zbog porasta nivoa došlo do probijanja nasipa ili obaloutvrda koje su omogućile da taj otpad uđe u reku", kaže Kinđić.

"Dugoročno rešenje za ovakve slike na gotovo svim rekama u Srbiji je da se otpad odlaže na određenim i postojećim deponijama a ne divljim. Takođe veliki problem je što su i zvanične deponije u Srbiji uglavnom na obalama reka i svaki veći vodostaj odroni te deponije i dugoročno gledano jedino rešenje je kvalitetno deponovanje na sanitarnim deponijama koje će biti izgrađene po svim propisima", kaže direktor akcije "Očistimo Srbiju".
JJ Beba JJ Beba 22:35 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

kukusigameni
Valjalo bi sakupiti izvesnu količinu i odneti Duliću ispred vrata i ostaviti mu.


Citas mi misli.

bolje da se zatrpa cela vlada
kukusigameni kukusigameni 22:36 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

Hajde da ih pustimo i pratimo sta ce da urade. Pa ako ostane status quo onda da prionemo.
U to ime.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:46 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

kukusigameni
Reakcija: Ministarstvo sutra šalje inspekciju

Nakon emitovanja ovog priloga, resorno ministartvo za životnu sredinu najavilo je da će već sutra poslati inspekciju u Vranje gde će zajedno sa predstavnicima lokalnih vlasti pokušati da uklone naslage đuberta na Južnoj Moravi.

Oni kažu da je u ovom slučaju reč o uklanjanju komunalnog otpada koji se može trenutno sanirati.


Neću da budem skot da kažem da od ovog nema ništa jer da je ovo bilo tako lako, i da je nekog bilo briga, ta se kamara djubreta ne bi onoliko nataložila, da se i sa fejsbuka već vidi. Ali, dobro, daj da vidimo šta mi možemo da uradimo, ako se sutra pokaže da su se moje crne slutnje obistinile.

Ja mislim da nas na blogu ima suviše malo da sami napravimo partizansku akciju i odemo tamo, ali ako možemo da potpalimo ljude koji ne bloguju da se pridruže, to bi bilo super. Isto kao što ste uradili sa ždralovima.

Zovnite ove ljude u Vranju i pitajte šta misle.

PS. Dulića bi trebalo da povedemo sa nama, da pomogne.
trener92 trener92 22:48 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

JJ Beba

dobio je celu planinu sa sve selom / scenografijom na poklon.

Ako ne veruješ meni ( ), onda


"Управљач Парка природе „Шарган - Мокра Гора" је Друштво са ограниченом одговорношћу „Парк природе Мокра Гора" које је основала Влада Републике Србије („Службени гласник РС", бр. 99/2005).

На челу Друштва са ограниченом одговорношћу „Парк природе Мокра Гора" налази се прослављени редитељ Емир Кустурица који је као директор, заједно са скупштином Друштва, одговоран за управљање Парком природе и спровођење законске регулативе Републике Србије. Трочлану скупштину именује Влада Републике Србије.

На основу Законa о заштити природе („Службени гласник РС", бр. 36/2009), управљач заштићеног подручја дужан је, између осталог, да чува, унапређује и промовише заштићено подручје, спроводи прописане режиме заштите, доноси план управљања и акт о унутрашњем реду и чуварској служби, обележи заштићено подручје, осигура неометано одвијање природних процеса и одрживог коришћења заштићеног подручја, обезбеди надзор над спровођењем услова и мера заштите природе, прати кретање и активности посетилаца, води евиденције о природним вредностима, о људским активностима, делатностима и процесима који представљају фактор угрожавања заштићеног подручја, спречава све активности и делатности које су у супротности са актом о заштити и представљају фактор угрожавања и девастације заштићеног подручја, доноси акт о накнадама и обавља друге послове у складу са законом и актом о заштити.
Ради спровођења наведених активности, Друштво са ограниченом одговорношћу „Парк природе Мокра Гора" има 29 запослених који су распоређени у 4 сектора: Сектор за руковођење и управљање, Сектор административних и рачуноводствено-књиговодствених послова, Сектор надзора и Сектор одржавања."

Park Mokra Gora

bila sam tamo, videla. I srela "profesora", i sina mu i jarane, i ličnu gardu, i pila najskuplji sok u galaksiji, i jela najskuplji svadbarski kupus na planeti...tako levićarski, revolucinarno. sve je fejk i u neskladu sa onim šta priča


Isto kao i ti ,
bio, video,sreo "profesora" i ostale,, i pio ništa skuplju cugu od recimo cuge na Vodama, na primer kod onog bizgova , ex selektora fudbalskog,

svašta pričaš danas



Reci mi da nisam u pravu što vidim i govorim ono što se dešava?


Moguće ,da sam malo deprimiran , jer mi je guru Sai Baba nešto bolešljiv

za konzumersku omladinu $ ostale potrošače


Lepa pesma, .

Neču da te ubeđujem , ,i to što misliš i vidiš drugačije , meni ne predstavlja problem.
Ja mislim ovako ti tako i to je ok.
I za tebe jedna pesma

JJ Beba JJ Beba 23:04 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

Neču da te ubeđujem , ,i to što misliš i vidiš drugačije , meni ne predstavlja problem.

ni meni, navikla sam. O Kustrici ljudi uglavnom misle kao ti...o tome je bilo onoliko priče ovde, da već i ptice na grani znaju.
O kusturici mislim sve najgore.
kada me ne bi mrzelo prčala bih ti sa kojom je arogancijom, bezobrazlukom i nipodašavanjem dočako ljude, naučnike, profesore na BU koji su došli da urade geološko mapiranje Mokre gore... paradigma kustinog upravljanja mokrom gorom. iz prve ruke.
a tek kada ga vidim sa gitarom!!!! to je uvreda za instrument
i da, jedini njegov film koji cenim je Sećaš li se di bel i Otac na službenom putu, sve po Sidranovim scenarijima...ostalo ništa
evo na vestima 92ke o Moravi i đubretu
jesen92 jesen92 23:17 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

...


Ajde neko da mi objasni zbog čega se još uvek koristi olovni benzin?
.ne poizvodi se vise
....a inace proizvodio se zato sto je Rafinerija Pancevo imala takvu tehnologiju od pre "100god" a nije imala lovu za nova ulaganja.. bezolovni se proizvodi odavno ali u nedovoljoj kolicini tj kapaciteti rafinerija u Pancevu i NS su bili mali za tu vrstu goriva...drugi razlog je i nas stari vozni park mada nista ne fali starim motorima da teraju na BMB sem sto nemaju katalizator i kontrolu izduvnih gasova i sto je potrosnja nesto veca...taj razlog je bio samo vadjevina...aditivi koji se pominju u tekstu sa vestib92 su obicno sr...
...ono sto je najvaznije da ova vest iz 2010 o zabrani MB95 na nasem trzistu u praksi jos nije zazivela...izgleda da jos imaju zalihe posto mene redovno na pumpama pitaju : "jel bezolovni?"...sto znaci da imaju i olovni:( a to opet znaci da Rusi kao novi vlasnici zezaju...
filantrop filantrop 23:25 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

gulanfer


sta je to?
filantrop filantrop 23:28 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

neophodno je da svi građani đubre odlažu na postojećim i zvaničnim a ne divljim deponijama.


tako je
sad nek uhvate za usi te koji su bacali flase u reku da je ciste.
znaju oni sami ko su, nema potrebe da se svi smatraju krivima
trener92 trener92 23:29 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

O Kustrici ljudi uglavnom misle kao ti...o tome je bilo onoliko priče ovde, da već i ptice na grani znaju.
O kusturici mislim sve najgore.

Ma Bebo , rekao sam da nemam problem s tim što misliš, jer znam da ne misliš ništa loše ustvari da želiš najbolje, ( posebno o ovom o čemu pričamo ) uostalom kao i ja.Ali teško je izboriti se protiv bande i mafije koja vedri i oblači.
On je opet nekim autoritetom uspeo da uspostavi koliku toliku kontrolu nad onim tamo i da spreči propadanje i uništavanje tog dela planine.
.
Naravno ne sam , mnogo je ljudi koji rade mnogo više od njega samog.
Niti sam neki fan Kusturice,niti nastrojen i ostrašćen u tom smislu , samo cenim ono što je tamo uradio ,i pričam o tome , znajući ponešto o onom što se tamo dešava ( da šapu ne stavi radonjić & co ).

srdjan.pajic srdjan.pajic 23:33 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

JJ Beba



E, ljudi, nije nikakva frka da se raspravljate o Kusturici do mile volje. Samo meni se čini da Unf nije mislio konkretno na The Kusturicu, nego je svoje ogorčenje izrazio idejom da se stvari urede feudalno, to jest da za sve ima Gospodar. Valjda je, kao i ja, razočaran time da se bilo šta ostavi u društvenom vlasništvu (socijalizam) ili da se "proda" privatnicima (kapitalizam). Kod nas mora bre - kralj, sa sve kraljevskim rendžerima. Ja se, sve slabije, odupirem toj ideji, računam da u nama ima još osećaja da je to bre - naše, i da je ako ništa drugo, prijatnije da se sami o tome brinemo nego neki umetnici-preduzimači naoružani rendžer batinašima.
JJ Beba JJ Beba 23:42 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

filantrop
gulanfer


sta je to?


ne znaš šta je gulanfer?
stari izraz za probisveta, neko na koga se ne možeš osloniti,.... može da označava blesavog, zarozanog tipa
baba me naučila. jel znaš šta je fićfirić?
JJ Beba JJ Beba 23:44 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

a.Ali teško je izboriti se protiv bande i mafije koja vedri i oblači.

misliš da Kutirica nije deo bande?

ps
znam da želiš sve najbolje i ne pripisujem tebi one atribute kojim opisujem ENKustirici
trener92 trener92 23:50 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

srdjan.pajic

Nisam smatrao da je trolovanje (iako si se obratio Bebi, ja sam sve isprovocirao , pa dajem sebi slobodu da odgovorim), to jedan od primera, da može da se radi ako postoji volja, i prava podrška ,naravno, države.Zato je po mom mišljenju njegov primer ilustrativan.
Kako god , poštujem tvoju želju i ne nastavljam dalje.
Pozdrav.
filantrop filantrop 23:59 05.04.2011

Re: Bez preterivanja

JJ Beba
filantrop
gulanfer


sta je to?


ne znaš šta je gulanfer?
stari izraz za probisveta, neko na koga se ne možeš osloniti,.... može da označava blesavog, zarozanog tipa
baba me naučila. jel znaš šta je fićfirić?


fala, stvarno nisam znao, ne zezam se

ficfiric, mislim da znam, neko onako malo labav
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:02 06.04.2011

Re: Bez preterivanja

trener92
srdjan.pajic

Nisam smatrao da je trolovanje (iako si se obratio Bebi, ja sam sve isprovocirao , pa dajem sebi slobodu da odgovorim), to jedan od primera, da može da se radi ako postoji volja, i prava podrška ,naravno, države.Zato je po mom mišljenju njegov primer ilustrativan.
Kako god , poštujem tvoju želju i ne nastavljam dalje.
Pozdrav.


E, nisam ni ja smatrao da je trolovanje, ali je sad tako ispalo. Nego mi se učinilo kao nesporazum, pa sam hteo samo malo da razblažim. Izvinjavam se i tebi i Bebi i Unfu ako sam prekoračio ovlašćenja, te sebi dozvolio da interpretiram njegovu Duboku Misao. Volim vas sve troje i hvala što ste tu .


JJ Beba JJ Beba 00:18 06.04.2011

Re: Bez preterivanja

Izvinjavam se i tebi i Bebi i Unfu ako sam prekoračio

ma neee srđane, ovde niko od nas ne misli loše, samo različito gledamo na stvari.
trener92 trener92 01:14 06.04.2011

Re: Bez preterivanja

srdjan.pajic



E, nisam ni ja smatrao da je trolovanje, ali je sad tako ispalo. Nego mi se učinilo kao nesporazum, pa sam hteo samo malo da razblažim. Izvinjavam se i tebi i Bebi i Unfu ako sam prekoračio ovlašćenja, te sebi dozvolio da interpretiram njegovu Duboku Misao. Volim vas sve troje i hvala što ste tu .


Ma ,sve je ok,nema potrebe za izvinjenjem,ti si nam ovim prilogom omogućio da nešto napišemo i još malo probudimo svest (i savest!)
svi smo ovde jer nas muče isti problemi (bilo gde da se nalazimo na planeti),koji sigurno vode u veliku tragediju ,nažalost ( već odavno).I pitanje je da li ćemo na vreme nešto uspeti da uradimo a da bi plodove ove i ovakve civilizovanosti, makar malo usporili a dok nas ne odvuku u totalnu propast.
A sa Bebom nema nesporazuma .Ja poštujem ono što ona misli bez obzira da li se slažemo.
Znam da ona mene vrlo dobro razume,samo različito gledamo na neke stvari (kako bi ona rekla . ali to nikada neće biti razlog da napravimo problem.
trener92 trener92 01:25 06.04.2011

Re: Bez preterivanja

JJ Beba

misliš da Kutirica nije deo bande?

Ne mogu da tvrdim ,ali ne verujem , suviše je nadrndan i drčan , da bi dozvolio da mu neko određuje šta i kako će da radi, a samo neko ko ima takav karakter (iuz dobru podršku, normalno)može da opstane na takvom mestu.
ps
znam da želiš sve najbolje i ne pripisujem tebi one atribute kojim opisujem ENKustirici


Bebo, da sumnjam na tako nešto , odavno bih ti napisao.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 08:58 06.04.2011

Re: Bez preterivanja

jel znaš šta je fićfirić?

boža đelić?
dragan7557 dragan7557 12:16 06.04.2011

Re: Bez preterivanja

O Kustrici ljudi uglavnom misle kao ti.

Pa one koji misle drukčije on izazove na dvoboj.



cerski
natasavb natasavb 14:10 06.04.2011

Re: Bez preterivanja

BebaOdLonchara
jel znaš šta je fićfirić?

boža đelić?


Kako slikovito objasnjenje.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:55 06.04.2011

Re: Bez preterivanja

Srki
Ajde neko da mi objasni zbog čega se još uvek koristi olovni benzin? Njanja sigurno zna više, ali mislim da je to najgori zagadjivač vazduha koji postoji, toliko opasan da se ja ponekad pitam da li je to kako se mi ponašamo posledica mentaliteta, komunizma ili olova u vazduhu.


Pajicu tek sam sad primetila ovaj tvoj komentar. prastaj ali nesto sam u frci. Ja ne znam zasto se olovni benzin jos uvek koristi tamo kod nas, a bogami i sire po istocnoj Evropi, Aziji, ko da ne citaju i ne znaju da je to stvarno jako opasno. ovde u Americi vise ne mozes da nadjes olovni bezin nigde za upotrebu u automobilima, ali postoji jos uvek kao gorivo za na primer trkacke automobile, za poljoprivredna vozila... Kazna za upotrebu olovnog benzina u automobilima je 10 000 dolara.

Inace olovo je bio sastavni deo benzina samo zbog toga sto benzin ima mogucnost da se (autoignite)samozapali u masinama, a olovo je to sprecavalo. zato se sad koriste druge hemikalije koje nisu tako opasne. osim toga vecina automobila danas t.j. njihov kataliticki konverter nije kompatibilan sa olovom tako da ne moze da se koristi svakako, a ko ga i pored toga koristi upropascuje svoju masinu.
takodje rezultati su pokazali da je kolicina olova u krvi kod ljudi namaljena drasticno od kad se olovni benzin izbacio iz upotrebe (ovde u USA)

ako imam vremena naci cu neki clanak o ovome.
JJ Beba JJ Beba 16:42 06.04.2011

Re: Bez preterivanja

BebaOdLonchara
jel znaš šta je fićfirić?

boža đelić?


odgovor je tačan.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:06 06.04.2011

Re: Bez preterivanja

njanja_de.manccini


Pajicu tek sam sad primetila ovaj tvoj komentar. prastaj ali nesto sam u frci. Ja ne znam zasto se olovni benzin jos uvek koristi tamo kod nas, a bogami i sire po istocnoj Evropi, Aziji, ko da ne citaju i ne znaju da je to stvarno jako opasno.


Jeste, ja u stvari slučajno znam manjeviše ove tehnikalije koje ste ti i Jesen gore pobrojali, jer je i mene interesovalo zašto se toliko čeka, pa sam malo čitao. Koliko sam skapirao, totalna je glupost da ne može da se koristi bezolovni benzin u motorima koji koriste olovni, samo je potrošnja veća i problem je što pošto kola nemaju c-konvertor, onda nema kontrole izduvnih gasova (obrnuto ne može jer ti odma rikne taj konvertor, pošto sva ta sranja iz olovnog benzina prekriju platinu u konvertoru, pa mož' ga baciš). A te kontrole nema ni sa olovnim benzinom, tako da prosto ukidanje prodaje olovnog benzina na pumpama neko medjurešenje, ali je sve bolje nego da se olovo roka u vazduh koji ljudi udišu. Po meni je to autogenocidno, i trebalo je odavno to preseći. Mislim, ako su mogli da zabrane vožnju kola sa crnogorskim tablicama, što ne bi moglo i ovo?

BTW, i dole kod vas, to jest u Meksiku, se koristi olovni benzin. Znam jer sam bio nešto u Ciudad Akuni, i kako predješ most preko Rio Grandea tamo kod Del Rio-a, i zadješ malo u grad, osetiš se kao da si u sred Beograda.
jedan.kub jedan.kub 22:32 06.04.2011

Stiže PRVI MAJ


Da se ne desi da morate ponovo da organizujete čišćenje.
Mora javno komunalno preduzeće da periodično skuplja smeće.
Problem je što je to van grada.
highshalfbooze highshalfbooze 23:05 06.04.2011

Re: Bez preterivanja

Nikako ne mogu da razumem zbog čega su nekim ljudima potrebne kazne da bi se ponašali normalno.
Nekada nije bilo ovoliko kazni i zakona, a ljudi su se ponašali sasvim normalno.
jesen92 jesen92 01:09 07.04.2011

Re: Bez preterivanja

BTW, i dole kod vas, to jest u Meksiku, se koristi olovni benzin. Znam jer sam bio nešto u Ciudad Akuni, i kako predješ most preko Rio Grandea tamo kod Del Rio-a, i zadješ malo u grad, osetiš se kao da si u sred Beograda.

..cim se koristi znaci da ga neko i proizvodi bez obzira na sve zabrane...nas slucaj je drugaciji...mi hocemo u EU ali nam tesko ide...rekoh ti da kod nas nije bilo tehnickih mogucnosti za proizvodnju vecih kolicina bezolovnog benzina koji se inace proizvodi jos od kraja osamdesetih.....znaci, znali su ljudi da naprave ...proizvodili su olovni da im preduzece ne posustane...a rusi su prilikom kupovine obecali ulaganja u proizvodnju evropskih benzina, sta ce biti videcemo...zabrana na proizvodnju olovnih postoji od prosle god ali se jos uve vuku zalihe...

btw...olovo se u benzin dodaje zbog smanjenja detonacija prilikom sagorevanja tj za povecanje oktanskog broja...dodaje se u obliku jedinjenja tetrametil i tetraetilolova...u bezolovnom, potreban oktanski broj moze da se postigne povecanjem sadrzaja aromata(koji su takodje kancerogeni pa je njihov sadrzaj ogranicen)i dodavanjem oksigenata(alkoholi i etri)u definisanom sadrzaju za odredjeni benzin...Cist metanol i etanol, na primer, imaju oktanske brojeve preko 100 sto ni jedan benzin nema pa se zato koriste za trkacke motore tj automobile...
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:35 07.04.2011

Re: Bez preterivanja

jesen92

btw...olovo se u benzin dodaje zbog smanjenja detonacija prilikom sagorevanja tj za povecanje oktanskog broja...dodaje se u obliku jedinjenja tetrametil i tetraetilolova...u bezolovnom, potreban oktanski broj moze da se postigne povecanjem sadrzaja aromata(koji su takodje kancerogeni pa je njihov sadrzaj ogranicen)i dodavanjem oksigenata(alkoholi i etri)u definisanom sadrzaju za odredjeni benzin...Cist metanol i etanol, na primer, imaju oktanske brojeve preko 100 sto ni jedan benzin nema pa se zato koriste za trkacke motore tj automobile...


Super, a jel' znaš možda slučajno koliko se povećava potrošnja ako umesto olovnog benzina počneš da koristiš bezolovni, ako je to uopšte tačno, i zbog čega? To nisam mogao da nadjem, mada se nisam baš ni ubio od traženja.
I jel' mora tu nešto da se šteluje paljenje, ištatijaznam?

EDIT: Kladim se da ovaj princi to može ovako, iz rukava, da istrese.
jesen92 jesen92 12:13 07.04.2011

Re: Bez preterivanja

Super, a jel' znaš možda slučajno koliko se povećava potrošnja ako umesto olovnog benzina počneš da koristiš bezolovni, ako je to uopšte tačno, i zbog čega? To nisam mogao da nadjem, mada se nisam baš ni ubio od traženja
...ma nije tesko da se nadje ako te zanima...najprostije objasnjenje je sto novi savremeni motori(koji trose BMB) nemaju karburator a ovi sto su koristili olovni benzin imaju...ovi prvi koriste sistem direktnnog ubrizgavanja koje omogucava smanjenu potrosnju bolji sastav izduvnih gasova....itd...hocu reci, ne zavisi sve samo od goriva vec i od motora tj sistema za obrazovanje smese gorivo vazduh...e sad, kad koristis BMB u starim motorima sa karburatorom dolazi do raznoraznih gubitaka zbog razlicitog sastava goriva koje je za taj motor preporuceno i BMB....to ti je citava nauka...stehiometrijski odnosi, koeficijen viska vazduha je razlicit, na primer....al da ne tupim, pomislice neko da se pravim pametna...
...evo sad sam nesto nasla sto ce ti bolje razjasniti sustinu nego ja:

Glavne prednosti GDI su povećana iskoristivost hemijske energije sadržane u gorivu, veća izlazna snaga motora uz istu potrošnju goriva i manje štetnih gasova koji se emituju u atmosferu. Ove prednosti postignute su preciznom kontrolom količine goriva koja se ubrizgava u cilindre u zavisnosti od opterećenja motora, izbegavanjem gubitaka u karburatoru. Broj obrataj motora kontroliše ECU (engine control unit) – centralni procesor, koji istovremeno reguliše količinu goriva i vreme paljenja, umesto sistema sa karburatorom, kod kojeg „leptir“ kontroliše samo količinu vazduha koja ulazi u cilindar. ECU stalno bira jedan od tri radna moda – mod praznog hoda, stehiometrijski mod (koji kontroliše sastav ispušnih gasova) i mod punog opterećenja motora. Svaki radni mod ima drugi odnos vazduha i benzina – od 65:1 kod moda praznog hoda (ovaj odnos je mnogo manji nego kod klasičnog motora sa karburatorom, što znatno smanjuje potrošnju goriva), preko 14,7:1 kod stehiometrijskog moda do još manjeg odnosa kod moda punog opterećenja, koji je karakterističan za svaki pojedini model motora.
Danas ni jedan ozbiljan proizvođač više ne proizvodi motore sa klasičnim karburatorom, osim najsitnijih motora koji pogone sitne mašine – kosilice, vanbrodske motore, testere za drvo i slično.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:57 07.04.2011

Re: Bez preterivanja

Jesen
to ti je citava nauka...stehiometrijski odnosi, koeficijen viska vazduha je razlicit, na primer....al da ne tupim, pomislice neko da se pravim pametna...


E, hvala. Uopšte se ne praviš, nego jesi pametna i znaš znanje. Baš mi je drago da sam mogao da te pitam umesto da sam nešto guglam. Plus smo geekovi ovde, mislim, snimi samo ovu Njanju, daklem, naši.
jesen92 jesen92 23:49 07.04.2011

Re: Bez preterivanja

daklem, naši.
..naravski..
...pogledaj ovu najnoviju vest ...i bice ti jasno , mada znam da ti je sve jasno, sto se mi kao puzevi krecemo ka EU...u tom Pravilniku su definisani i kvaliteti motornih benzina i dizel goriva koji se kod nas proizvode...i svaki odstupa od bar 3-4 zahteva evropskih standarda... ...olovo sa ovim nema veze, ono je definitivno zabranjeno ali ne mogu tehnoloski da postignu evropski kvalitet u potpunosti..a sa druge strane ogranicili uvoz..tako da ce braca rusi morati malo da se potrude...
dolybell92 dolybell92 14:54 05.04.2011

Tooo Morava?

Pod hitno izmestiti tok reke,
...razvesti je na dve...a ovo što ostane spaliti,
po cenu da plastika koja gori truje i guši,
što i treba da se dogodi bacačima kesa kojekuda,
pa im je onda vetar kriv !!!!
Ako može napraviti ponornicu... spasite reku!
kakapo kakapo 15:09 05.04.2011

Šta me briga, ja sam uzvodno.

Pitao sam jednog čoveka, na lepoj i čistoj rečici Ubu/Ubači, da li mu nije žao da pere prskalicu s otrovom u reci, a on mi je, veoma razdragano, odgovorio: "Šta me briga, ja sam uzvodno!"
E, pa to je to! Dok ne shvatimo da smo svi nizvodno, nema nam pomoći.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:22 05.04.2011

Re: Šta me briga, ja sam uzvodno.

kakapo
Pitao sam jednog čoveka, na lepoj i čistoj rečici Ubu/Ubači, da li mu nije žao da pere prskalicu s otrovom u reci, a on mi je, veoma razdragano, odgovorio: "Šta me briga, ja sam uzvodno!"
E, pa to je to! Dok ne shvatimo da smo svi nizvodno, nema nam pomoći.


Ovde, kod mene u Bolderu, je jednom neki lik šibnuo potrošeni filter za ulje u lokalni potok. Pazi kad su ga - uhapsili. Ulje, recimo, možeš sam da menjaš, a imaš u nekoliko radnji za autodelove tankove za odlaganje potrošenog ulja i filtera, što je basplatno. I onda niko ne mora da skuplja to ulje u garaži ili da mu padaju na pamet alternativne metode odlaganja.

A nije tako bilo oduvek, mi smo ovde osamdesetih imali FBI raid-ove na federalna postrojenja koja su ukebana da su ilegalno spaljivala nuklearni otpad. Pa su i okolni žitelji jurišali na ogradu protestujući. Mislim, sve se to polako razvija, samo ako ljudi osete potrebu. Možda mora malo na silu u početku, kao kod pušenja, ali ako baš niko neće da mrdne podaviće se u djubretu, prvo komšije nizvodno, a posle i svi ostali.
Ribozom Ribozom 17:36 05.04.2011

Re: Šta me briga, ja sam uzvodno.

A nije tako bilo oduvek, mi smo ovde osamdesetih imali FBI raid-ove na federalna postrojenja koja su ukebana da su ilegalno spaljivala nuklearni otpad


???

www.politika.rs/rubrike/Pogledi-sa-strane/Odgovor-Nikoli-iz-Vankuvera.sr.html
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:08 05.04.2011

Re: Šta me briga, ja sam uzvodno.

Ribozom
A nije tako bilo oduvek, mi smo ovde osamdesetih imali FBI raid-ove na federalna postrojenja koja su ukebana da su ilegalno spaljivala nuklearni otpad


???

www.politika.rs/rubrike/Pogledi-sa-strane/Odgovor-Nikoli-iz-Vankuvera.sr.html


U, to je bio žešći skandal ovde. FBI je, na dojavu, organizovao tajne letove aviona koji je merio radijaciju i pravio fotke, iznad fabrike (Rocky Flats) koja je pravila plutonum pits (to je neki deo upaljača za A-bombu, da ne davim sad). I ukebali su majstore koji su ladno u insineratoru spaljivali materijal koji je bio u dodiru sa plutonijumskom prašinom, a koja nastaje prilikom mašinske obrade u glove box-ovima.

To je bio jedan od glavnih razloga da su konačno stavili katanac na nju, mada ne verujem da je neko bio uhićen zbog toga. Bilo je tu još raznih sranja, od prolivanja transuranijumskog otpada iz zardjalih burića, preko nekoliko velikih požara (opet plutonijum, koji je piroforičan), pa do ozbiljnog zagadjenja podzemnih voda u okolini fabrike.

Sad je tamo od kafanče-poljanče (wildlife refuge). Svo sranje, uključujući dobar sloj površinskog zemljišta, su preneli u spustili u WIPP (pomenuo sam ga u jednom blogu, jer smo pećinarili u blizini) mada je deo gde je bila sama fabrika trajno zatvoren za pristup posetilaca (znam, jer sam naravno morao da odem tamo da ždraknem).
Ribozom Ribozom 21:53 05.04.2011

Re: Šta me briga, ja sam uzvodno.

Evo resenja.
Celo poslepodne razmisljam o problemu djubreta u Srbiji.
POKRITI KAMERAMA CELU SRBIJU.
rezultati manje smeca i kriminala.
...a poverenik Sabic nek izvine.
dragan7557 dragan7557 12:25 06.04.2011

Re: Šta me briga, ja sam uzvodno, Jok!

Evo resenja.
Celo poslepodne razmisljam o problemu djubreta u Srbiji.
POKRITI KAMERAMA CELU SRBIJU.


Kamere bi bile odmah pokradene.

A satelit, nova afera.

cerski
libkonz libkonz 15:26 06.04.2011

Re: Šta me briga, ja sam uzvodno.

www.politika.rs/rubrike/Pogledi-sa-strane/Odgovor-Nikoli-iz-Vankuvera.sr.html

Na ovo sam odmah pomislio.
albicilla albicilla 15:11 05.04.2011

albicilla...

...je svoje rekao ovde: Extreme Sports: Bottle Paddling
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:25 05.04.2011

Re: albicilla...

albicilla
...je svoje rekao ovde: Extreme Sports: Bottle Paddling


Ok Albicilo, baš sam se pitao da li si to ovo već video. Ja sam tek danas dobio preko speleoliste.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:31 05.04.2011

Re: albicilla...

At the same time, Serbian Ministry for the Environment is cleaning the country by paying a quarter of a million Euros third year in a row to erect a billboard at Belgrade ATP tournament, showing Novak Djokovic playing with a broom and a slogan “Let’s sweep Serbia”. How that helps, I cannot say.


moze i to da pomogne, ali taj ministar treba prvo da izgradi odgovarajuce "fabrike" (jbt Pajicu kako se kaze facilities na srBskom?) za reciklazu a to kosta bogme dosta love.
Biljana 77 Biljana 77 15:31 05.04.2011

Re: albicilla...

facilities

Postrojenja?
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:33 05.04.2011

Re: albicilla...

njanja_de.manccini
At the same time, Serbian Ministry for the Environment is cleaning the country by paying a quarter of a million Euros third year in a row to erect a billboard at Belgrade ATP tournament, showing Novak Djokovic playing with a broom and a slogan “Let’s sweep Serbia”. How that helps, I cannot say.


moze i to da pomogne, ali taj ministar treba prvo da izgradi odgovarajuce "fabrike" (jbt Pajicu kako se kaze facilities na srBskom?) za reciklazu a to kosta bogme dosta love.


Pa i meni prvo pada napamet - postrojenja.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:34 05.04.2011

Re: albicilla...

moze to, hvala Biljo, mada i ono moje fabrike nije daleko od istine jer se sav taj materijal preradjuje i sprema za ponovnu upotrebu u tim postrojenjima : )))
angie01 angie01 15:14 05.04.2011

hebote,

koja postapokalipticna scena!
dragan7557 dragan7557 12:32 06.04.2011

Re: hebote,

koja postapokalipticna scena!



Meni više liči na preapokaliptičnu.



cerski
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:14 05.04.2011

reciklaza

izvinjavam se sto nisam upoznata da li u Srbiji postoji u sklopu gradske cistoce odeljenje za reciklazu. ako ne postoji pod hitno treba da se uspostavi. cudi me da u ovom veku kad smo preplavljeni plasticnom ambalazom ne postoji nacin da se to reciklira. naravno da treba puno sredstava da se izgradi takva "fabrika" al ja verujem da ce da se isplati. neka bude i samo jedna za celu Srbiju, ali da prihvata plasticnu ambalazu sa teritorije cele Srbije. to se lako da organizovati preko kao sto rekoh gradske cistoce. ovo vazi za post-consumer plastics recycling facilities. potrebna ja jos jedna " fabrika" i to za post-industrial plastics reciklazu.
i ne treba samo to, nego treba da se organizuju i sponzorisu (od strane drzave, valjda ima odgovarajuce ministarstvo) seminari, webinari, workshops koji su namenjeni edukaciji lokalnih i drzavnih vlasti kako bi oni naucili sto vise o tehnologiji reciklaze i upotrebe preradjenog recikliranog materijala. Takodje treba da se organizuju svi segmenti drustva da spoznaju dobrobit recikliranja, pocevsi od skolskih ustanova. to se uci od malih nogu. ja sam ovo pricala mozda jednom davno na blogu ali moja cerka koja je rodjena u americi kad je prvi put otisla na balkan i videla svo ono smece po ulici plakala jer je mislila da je neko namerno prosao i prosuo kante za djubre. jes da je namerno, al nisu bile kante za djubre u pitanju.

Ovo mora da bude prioritet!
ja kad sam juce pogledala film (na fejsbuku) plakala sam. ono je strasno!
Biljana 77 Biljana 77 15:19 05.04.2011

Re: reciklaza

da li u Srbiji postoji u sklopu gradske cistoce

Eh, njanjo... ne postoji ni "gradska čistoća" po iole ruralnijim predelima. Selo na dvadestak km (asfaltiranog) puta od grada do pre dve godine (do privatizacije gradskog komunalnog) nije imalo nikakav metod odnošenja smeća. Ljudi su svoje smeće mogli da spaljuju, da bacaju na divlje, improvizovane deponije pokraj puta ili u reku. Opet (kao što rekoh gore) ni to nije opravdanje. Ljudi ovde bacaju smeće na ulicu i 5 koraka pošto su prošli kontejner.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:43 05.04.2011

Re: reciklaza

Njanja
Takodje treba da se organizuju svi segmenti drustva da spoznaju dobrobit recikliranja, pocevsi od skolskih ustanova. to se uci od malih nogu.


I ja mislim da je ključ u ovome. Mada ako od toga naprave "još jedan predmet" za školu, deca će to da otaljavaju. Doduše, možda se vremenom i zapati. Ja sam lično za radikalnije mere, da se prvo nauče roditelji, da razvrstavaju djubre i da popiju kaznu ako bace kesu sa djubretom sa terase, pa da deci to postane sasvim normalno.

Ne znam kakva je situacija u prodavnicama, ali ja bih za početak ukinuo plastične kese. Nego lepo da se naprave torbe, od nekog recikliranog materijala, koje se prodaju u prodavnici i koje možeš da kupiš i da ih koristiš još sto puta. Ja sam, pošto u radnju idem biciklom, sašio platnene torbe koje staju tačno u bisage na mom bajsu, tako da kese odavno ne koristim.

Oću da kažem da, iako nisam rastao niukakvoj ekološki svesnoj sredini, brzo sam se naučio redu, što je prilično lako kad vidiš da svi oko tebe to sasvim normalno rade.

Biljana 77 Biljana 77 15:47 05.04.2011

Re: reciklaza

a sam lično za radikalnije mere, da se prvo nauče roditelji, da razvrstavaju djubre i da popiju kaznu ako bace kesu sa djubretom sa terase, pa da deci to postane sasvim normalno.

Takođe. A za plastične kese bi bilo stvarno lako - nema ih više u prodavnicama, osim onih jako velikih (i skupih) i da vidiš kako će svi da se sete da imaju bar po jednu platnenu torbu u kući. A tu mogu i velike firme da odrade posao - oni pokloni - tipa kupiš paket od par komada nekog soka, six pack piva ili tako već nešto i dobiješ torbu sa logom.

EDIT: Ja imam svoj zeleni ceger, dobila kad sam kupila neke cipele... lako se spakuje u torbu i služi svrsi.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:01 05.04.2011

Re: reciklaza

ma naravno Pajicu i ja sam za to da se roditelji nauce i to bas tako kao sto je ovde u ameriKi - po dzepu te lupi pa ti sad idi i plati 1000 dolara sto si bacio djubre na putu ('si video don't mess with Texas reklamu?)

za kese, takodje se slazemo, ja jos uvek imam moje iz new yorka, mada se desi da ih zaboravim ponekad pa onda mi pakuju u plasticne ili papirne ali finta je u tome sto u tim prodavnicama postoji collection center za rezikliranje gde mozes da ubacis i kese za reciklazu. na sve se misli, nema zajebancije.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:10 05.04.2011

Re: reciklaza

Njanja
Takodje treba da se organizuju svi segmenti drustva da spoznaju dobrobit recikliranja, pocevsi od skolskih ustanova. to se uci od malih nogu.

po srbiji, gde god su postavili onaj kavez za odlaganje plastičnih flaša, građani to poštuju i tu ih bacaju. da ponovim, ovo je samo i isključivo nemar onih koji treba da se potrude da se zakoni primenjuju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:12 05.04.2011

Re: reciklaza

Njanja
('si video don't mess with Texas reklamu?)


Video, kad sam prvi put išao u Hjuston da posetim drugara. I pitao se, kakav je Šabanistan taj Teksas kad ovako prete putnicima namernicima, a posle sam skapirao da se to odnosi na bacanje djubreta iz vozila u pokretu. I kod nas je soma dolara kazna, samo ne pretimo tako direktno ko vi.

E, ovo za reciklažu kesa u samoj prodavnici nisam znao. Baš dobra fora, mada ja mislim da svaka proizvedena kesa neminovno na kraju završi u okeanu ili u landfill-u, tako da to treba iskoreniti. Svejedno svakako je dobro da i ta reciklaža postoji.

Ja isto umem da zaboravim torbu u kući, zato sam i napravio torbe koje jedino mogu da se za bicikl koriste i imam još jedan par smotan u poklopcima bisaga, za nedajbože.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:51 05.04.2011

Re: reciklaza

Ne znam kakva je situacija u prodavnicama, ali ja bih za početak ukinuo plastične kese.


Ovo je osnovno. Samo kad sam u Srbiji moram da se prepirem sa kasirkama da mi ne treba kesa jer imam svoju platnenu torbu. Ako kupis tri stvari automatski to pakuju u tri kese koje su ionako nikakve pa se ne mogu ponovo koristiti. I jos svaki put dodaju 'Pa neka, imamo kesa, sta ima veze'. Sto je najgore jos misle da mi cine uslugu. Tako na kraju svake nedelje mozes da zavrsis sa 20 kesa sa kojima ne znas sta ces.
jesen92 jesen92 10:12 06.04.2011

Re: reciklaza

i ne treba samo to, nego treba da se organizuju i sponzorisu (od strane drzave, valjda ima odgovarajuce ministarstvo) seminari, webinari, workshops koji su namenjeni edukaciji lokalnih i drzavnih vlasti kako bi oni naucili sto vise o tehnologiji reciklaze i upotrebe preradjenog recikliranog materijala. Takodje treba da se organizuju svi segmenti drustva da spoznaju dobrobit recikliranja, pocevsi od skolskih ustanova. to se uci od malih nogu. ja sam ovo pricala mozda jednom davno na blogu ali moja cerka koja je rodjena u americi kad je prvi put otisla na balkan i videla svo ono smece po ulici plakala jer je mislila da je neko namerno prosao i prosuo kante za djubre. jes da je namerno, al nisu bile kante za djubre u pitanju.
...sve se to radi pomalo ali nedovoljno...ima vec par godina da se u organizaciji lokalnih vlasti , po gradovima, radi jedan projekat pod nazivom LEAP (LOKALNI EKOLOSKI AKCIONI PLAN) a angazovane su razne institucije pa i fakulteti...i u mnnogim gradovima je to zavrseno i napravljena strategija sta treba raditi...ucesnici projekta (strucnjaci) su to uglavnom radili za dz....e sada je na vlastima da nesto preduzimaju a to kosta...najlepse je da kinta ostane u njihovim dzepovima...Sto se tice reciklaze pet ambalaze i to se radi pomalo...kod mene u kragujevcu ima tih kontejnera za pet ambalazu ali nedovoljno a ima i u gradskoj cistoci neka masina za presovanje flasa pa se one tako pripremljene salju privatnicima koji rade reciklazu a i njih je malo...ima na googlu projekat TMF/Beograd u pdf formatu o strategiji resavanja problema sa pet ambalazom.....potez je na vlastima ...
dragan7557 dragan7557 12:43 06.04.2011

Re: reciklaza, ivinjenje prihvaćeno

izvinjavam se sto nisam upoznata da li u Srbiji postoji u sklopu gradske cistoce odeljenje za reciklazu.

ako ne postoji pod hitno treba da se uspostavi.




Nema para.


Vel'ka nezaposlenost.



Radi održavanja ekološke sredine bloga broj emotikona ograničen na 10.

cerski
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:28 05.04.2011

Tužna Morava

Patriotizam na delu!

Ljubav prema bliznjima, ljubav prema zemlji.

Zasto je to tako, mentalitet, glupost, indiferentnost, tupost...?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana