Ekonomija| Politika| Region| Religija

Crkvena buržoazija i druge pojave u Hrvatskoj (i Srbiji)

Milan Karagaća RSS / 06.04.2011. u 21:08

Nije ovo samo kritika crkve već opis stanja i podstrek za razmišljanje zašto smo tu gde jesmo, šta su hteli oni koji su poveli i gde su svoje narode i države doveli.

I pored svega što se izdešavalo među nama, među njima i između nas i njih, i pored upinjanja svih nacionalno osveštenih i osveštanih da dokažu kako smo različiti, svakim danom u svakom pogledu pokazuje se da smo mnogo isti. Istost ili sličnost  se mnogo lakše vide na promašajima i glupostima iz prostog razloga jer je toga mnogo više nego dobrih rezultata i pametnih rešenja.To može da se pokaže uporednim analizama bilo koje oblasti počev od ekonomije, politike, državnih strutura, stranačkih aktivnosti, kulture, sporta, umetnosti pa i delovanja i pozicije crkve u državi i društvu.Da je svaka sličnost  mnogo više realnost nego slučajnost dovoljno je da se iz ozbiljnije analize aktuelne situacije izostave konkretna  imena država, ličnosti, gradova i crkava  ili umesto reči Hrvatska, hrvatski, Zagreb, HKC staviti Srbija, srpski, Beograd, SPC itd. Upravo to se može videti iz sledećeg teksta Heni Erceg :

«Kada bi se postavilo nagradno pitanje – tko  je najbezobzirnija, socijalno potpuno neosjetljiva  institucija, gora od svake vlasti, većina bi Hrvata  kao iz topa, ispalila odgovor i podijelila  nagradu. Samo kada ne bi bili licemjerni, složili bi se da je to Katolička crkva, ta jedinstvena država u državi, makar pod prozorima njenih zdanja, zanimljivo, nikome ne pada na pamet demonstrirati. Suhi  jezik brojki govori kako u Hrvatskoj  od njenih početaka do danas jedva da je išta sagrađeno, rušene su tvornice, nove nisu podizane, propadala su poduzeća, a s njima i ljudi, no samo je standard Crkve rastao, sve do mahnitih visina. Božje su kuće na zemlji rasle unatoč ratu, krizi i neimaštini; svojevremeno, još sredinom devedesetih, samo je u Splitu izgrađen takozvani „duhovni prsten“, to jest čak 12 odvratnih betonskih zdanja, goleme kvadrature, u najljepšim dijelovima grada. Ipak posebnu egzaltiranost predstavlja nova zgrada Hrvatske biskupske konferencije što se upravo dovršava u elitnom zagrebačkom naselju Ksaver.

Raskošno zdanje, kilometarske veličine, u konačnici košta čak 16 i pol milijuna eura, ili 1.500 eura po metru četvornom, mada stručnjaci kažu da se moglo izgraditi i za upola manje novca. Ali i nisu to neki stručnjaci, jer očigledno ne poznaju buržujske navike i potrebe hrvatskih crkvenjaka, kojima je bilo sasvim normalno da, dok građani masovno ostaju bez posla, pa demonstriraju po ulicama, njihovi pastiri svoj novi dom oblažu pločama od poludragog, skupocjenog oniksa, dopremljenog iz Irana, a koje biskupe i njihove goste imaju štititi od „zapadnog i južnog sunca“. I koštaju čak pola milijuna eura. Tu su zatim i panoramski liftovi, skupi niskoenergetski sustav gijanja i hlađenja, potom apartmani, nalik onima u hotelima s pet zvjezdica.

Cinični, ignorantski odnos prema javnosti po kojemu su hrvatski biskupi upravo prepoznatljivi, manifestira se najbolje u izjavi šefa Crkve, kardinala Bozanića, kako je on osobno „bio za jednostavniji objekt, ali je presudio zahtjev arhitekta“. A potom i u činjenici da su radnici na završetku zgrade radili i nedjeljama, mada je upravo Crkva bila inicijator Zakona o neradnoj nedjelji, oštro napadajući korporativni kapitalizam, sve tobože u ime zaštite radničke klase.

I dok se božje ovčice potiho zgražaju nad monumentalnim crkvenim zdanjem u Zagrebu, u siromašnom Kninu, gradu u kojemu se od rata nije pokrenula nikakva proizvodnja, u pripremi je gradnja luksuznog pastoralnog centra vrijednog više od osam milijuna eura. Groteskno simptomatično, niknut će baš na mjestu bivše kasarne Jugoslavenske armije, e kako bi jedna ideologija vjerno smijenila drugu, a nezaposleni, polugladni Kninjani mogli opet uživati u prodavanju magle.

Zadrigla u demagogiji, lišena elementarne socijalne osjetljivosti, ta elitistička družina nije u općem kolapsu prepoznala ni trunku vlastite odgovornosti, makar prema spornim Vatikanskim ugovorima, potpisanima još u Tuđmanovo vrijeme, upravo Crkva izvlači iz državnog proračuna enormnu količinu novca. Pa stoga može i graditi i raskošno živjeti, posve otuđena, kao nedodirljivi svijet za sebe. Pri tome je naravno stalno politički angažirana, uvijek i isključivo u ime prošlosti. Koju pak ustrajno revidira, pa evo je opet kako, zajedno s desničarskim skupinama, na krilima radikalnog nacionalizma, populistički kreće u novu opasnu političku borbu. Upravo u ime krvave prošlosti.

Već godinama, naime, Crkva negira ratne zločine Hrvata, brani čak i osuđene ratne zločince, naročita je mrziteljica Međunarodnog suda u Haagu, pa je sada, sebi svojstvenim izolacionizmom, pozvala sve katolike na post uoči izricanja presude trojici časnika optuženih za teške ratne zločine pred sudom u Haagu. Vjernici dakle ne bi smjeli ni jesti, ni piti petkom, do 15. travnja, odnosno do izricanja presude. Stalna molitva između gladovanja se podrazumijeva. Na tu vještu političku manipulaciju Crkve odmah su, naravno, odgovorile udruge branitelja, najavljujući „svehrvatski javni doček haških presuda“, što je ustvari samo drugo ime za obranu zločina i nove nacionalističke izgrede na trgovima hrvatskih gradova. Kao reprize sličnih u kojoj sudjelujuje ta velika masa takozvanih branitelja ili kako se nazivaju „osvještenih Hrvata“, koja svaku presudu za ratni zločin naziva vlastitim progonom, a Haški sud ekspoziturom neprijateljkih centara moći. Budući da organizatori kažu kako se ne može unaprijed znati kako će „domoljubi reagirati“, te u slučaju osuđujuće presude najavljuju danonoćne proteste u središtu Zagreba, policija očekuje još jedan dernek visokog rizika.

Narednih dana dakle Hrvate očekuje post, što i nije neki napor s obzirom na standard građana, potom ustrajna molitva za osumnjičenike za teške ratne zločine, bože sačuvaj da se uopće spomenu žrtve, a potom i izlazak na ulice u pravednoj borbi protiv svih koji vjeruju da ratne zločine treba sankcionirati. Vladajuća elita pak najavu toga opskurnoga crkveno–braniteljskog performansa promatra s tihim blagoslovom, glupo vjerujući kako sav taj protuhaški i protuevropski ulični nered neće utjecati na zatvaranje spornog poglavlja o pravosuđu i ljudskim pravima. Pa time i na završetak pregovora s EU. A opet, k vragu i Evropa, ako nas baš neće, uvijek nam ostaje „vjera u boga i hrvatska sloga“!”

Kao što vidimo razlike su u nijansama, a sličnosti u ogromnim problemima i promašajima u obe države, a pogotovo u načinima na koji političke elite održavaju svoju vladavinu i stanje nacija  u uslovima sve nepodnošljivijeg stanja naroda.

Eto dok se crkve i države  pod parolama „vjera u boga i hrvatska sloga“ i “samo sloga Srbina spasava” brinu o nacijama umesto o vernicima, građanima, ljudima i njihovim egzistencijalnim problemima,siromaštvo je sve veće, socijalna situacija sve napetija, najavljuju se mitinzi, protesti i zahtevi za izbore i sve to u vreme kad Hrvatska treba da odgovori na neka važna pitanja Evropskoj Uniji ,a Srbija da ispuni uslove i dobije status kandidata.

Svakako izbori su demokratsko dostignuće i legalan način da se biraju oni koji nude bolje. Problem je izgleda što je ponuda takva da su građani već u dilemi o njihovoj svrsishodnosti. Otprilike mu dođe po onome "Sjaši Kurta da uzjaše Murta".

 



Komentari (106)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

princi princi 21:19 06.04.2011

Не разумем

Raskošno zdanje, kilometarske veličine, u konačnici košta čak 16 i pol milijuna eura, ili 1.500 eura po metru četvornom, mada stručnjaci kažu da se moglo izgraditi i za upola manje novca. Ali i nisu to neki stručnjaci, jer očigledno ne poznaju buržujske navike i potrebe hrvatskih crkvenjaka, kojima je bilo sasvim normalno da, dok građani masovno ostaju bez posla, pa demonstriraju po ulicama, njihovi pastiri svoj novi dom oblažu pločama od poludragog, skupocjenog oniksa, dopremljenog iz Irana, a koje biskupe i njihove goste imaju štititi od „zapadnog i južnog sunca“. I koštaju čak pola milijuna eura. Tu su zatim i panoramski liftovi, skupi niskoenergetski sustav gijanja i hlađenja, potom apartmani, nalik onima u hotelima s pet zvjezdica.

I dok se božje ovčice potiho zgražaju nad monumentalnim crkvenim zdanjem u Zagrebu, u siromašnom Kninu, gradu u kojemu se od rata nije pokrenula nikakva proizvodnja, u pripremi je gradnja luksuznog pastoralnog centra vrijednog više od osam milijuna eura.

У чему је проблем овде? Па црква је као инвеститор платила некоме тих 16 и пол милијуна еура у Загребу и осам милијуна у Книну, запослила неке људе, ангажовала неку привреду да довуче то камење из Ирана, да се направе ти лифтови. У Книну још и више, поготову ако влада таква беспослица о каквој се пише у тексту.
nim_opet nim_opet 22:22 08.04.2011

Re: Не разумем

У чему је проблем овде? Па црква је као инвеститор платила некоме тих 16 и пол милијуна еура у Загребу и осам милијуна у Книну, запослила неке људе, ангажовала неку привреду да довуче то камење из Ирана, да се направе ти лифтови. У Книну још и више, поготову ако влада таква беспослица о каквој се пише у тексту.

ako se ja ne varam, posto Republika Hrvatska dotira Katolicku crkvu u Hrvatskoj iz budzeta, nije Crkva nego Drzava platila this 16.5 miliona - i ulozila u neproduktivnu delatnost (jer te gradjevine nece generisati nikakve prihode (barem ne drzavi hrvatskoj). Dal je tih 16.5 miliona moglo biti bolje ulozeno u proizvodnju, infrastrukturu itd...je drugo pitanje.
antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 06:44 09.04.2011

Re: Не разумем

ako se ja ne varam, posto Republika Hrvatska dotira Katolicku crkvu u Hrvatskoj iz budzeta,

U ovom konkretnom slučaju izvori financiranja su poznati i nisu iz proračuna RH.
A država Hrvatska poticajima (subvencijama) neproduktivnim djelatnostima zbog "čuvanja" radnih mijesta tjedno sprca više šoldi,(npr brodogradilište split prodaje brod po kili jeftinije nego što uvozi čelik po kili za taj brod) ,na jednom brodu je veći gubitak od cijene "Skadra na Bojani" Njegove Uzoritosti.
čudo kako Heny nije rekla da je nekoliko milijardi poticaja za brodogradnju u stvari bacanje novaca poreskih obveznika.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:23 06.04.2011

Ptica!

Blame it on daddy.
dragan7557 dragan7557 23:09 06.04.2011

Re: enciklika

A potom i u činjenici da su radnici na završetku zgrade radili i nedjeljama, mada je upravo Crkva bila inicijator Zakona o neradnoj nedjelji, oštro napadajući korporativni kapitalizam, sve tobože u ime zaštite radničke klase.

RERUM NOVARUM papska enciklika.

cerski
mariopan mariopan 21:30 06.04.2011

Odakle im tolko?


Ja bih ukinula sve što dobijaju od države, bilo koje, jer verujem da je to dobrovoljno davanje sasvim dovoljno za život Crkve...a ako bi to tako bilo niko od nas im ne bi smeo bilo šta da zameri, pa neka rasipaju ako su im to vernici dali? Ako su ludi i dalje da im daju, bolje tako da kažem?
freehand freehand 21:41 06.04.2011

Re: Odakle im tolko?

mariopan

Ja bih ukinula sve što dobijaju od države, bilo koje, jer verujem da je to dobrovoljno davanje sasvim dovoljno za život Crkve...a ako bi to tako bilo niko od nas im ne bi smeo bilo šta da zameri, pa neka rasipaju ako su im to vernici dali? Ako su ludi i dalje da im daju, bolje tako da kažem?

Pa jedna od ogromnih prednosti koje mi u Srbiji uživamo je nepostojanje tih "crkvenih poreza".
Imam prijatelja Austrijanca koji je ekskomuniciran iz Katoličke crkve, jer je to bio jedini način da im ne daje pare od svoje plate.
Mislim da bih u dlaku učinio isto, da je nekom nesrećom finansiranje popovskih grehova u nas uređeno na sličan način.
A nikad mi, ali nikada neće biti jasno kako je tako tiho prošla gargantuanska pedofilska afera sa ogromnom odštetom dosuđenom u USA...
Pa jebote - te stotine miliona i milijarde dolara plaćaju vernici čija su deca silovana!
dr.wagner dr.wagner 06:26 07.04.2011

Re: Odakle im tolko?

...jutro

freehand

A nikad mi, ali nikada neće biti jasno kako je tako tiho prošla gargantuanska pedofilska afera sa ogromnom odštetom dosuđenom u USA...Pa jebote - te stotine miliona i milijarde dolara plaćaju vernici čija su deca silovana!



-Još koji dolar su izdvojili da prođe tiho ...

-Previše slušati o vlastitim zločinima ... nije ugodno ni jednoj oligarhiji
... , a i stado bi nakon previše informacija moglo uključiti mozak


Wagner
mariopan mariopan 06:40 07.04.2011

Re: Odakle im tolko?

Pa jebote - te stotine miliona i milijarde dolara plaćaju vernici čija su deca silovana!

To sam sasvim smetnula sa uma
mariopan mariopan 07:43 07.04.2011

Re: Odakle im tolko?

Imam prijatelja Austrijanca koji je ekskomuniciran iz Katoličke crkve, jer je to bio jedini način da im ne daje pare od svoje plate.

Sestra mog muža, muž i sin takođe ekskomunicirani da im ne bi "slkidali" pare koje oni ne žele da daju Katoličkoj crkvi, živeli u Beču.
dr.wagner dr.wagner 07:54 07.04.2011

Re: Odakle im tolko?

Pozdrav M

mariopan
Sestra mog muža, muž i sin takođe ekskomunicirani da im ne bi "slkidali" pare koje oni ne žele da daju Katoličkoj crkvi, živeli u Beču.


-A raj ...
...kako će u raj ??? ...


Wagner
mariopan mariopan 07:58 07.04.2011

Re: Odakle im tolko?

dr.wagner
Pozdrav M

mariopan
Sestra mog muža, muž i sin takođe ekskomunicirani da im ne bi "slkidali" pare koje oni ne žele da daju Katoličkoj crkvi, živeli u Beču.


-A raj ...
...kako će u raj ??? ...


Wagner

Pa moraće da plate ulaznicu?
Ko ne plati na mostu platiće na ćupriji?
freehand freehand 08:34 07.04.2011

Re: Odakle im tolko?

-Još koji dolar su izdvojili da prođe tiho ...


Pa da. Još koji njihov dolar.
Isith tih ovnujskih glava iz verničkog stada!
vipera vipera 12:37 07.04.2011

Re: Odakle im tolko?

U Hrvatskoj Katolička crkva ne dobija novac od nekog posebnog poreza, nego izravno dotacijama iz budžeta, tako da u tome ne sudjeluju samo vjernici, nego na žalost svi i nema načina da se izbjegne. To nije zakon koji je donio Sabor, nego međunarodni sporazum između Hrvatske i Vatikana, koji pravno iznad svih zakonskih akata. Mi moramo, ukoliko želimo smanjiti davanja crkvi iz budžeta, morali ići na novi međunarodni sporazum, što je malo teže.To je samo jedno od naslijeđa koje nam je ostavio Tuđman. Malo tko, osim crkve, je sretan s ovim rješenjem. Političari, zbog podrške koju očekuju od crkve ne diraju ništa, a mi stoka sitnog zuba, trpimo.
antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 06:48 09.04.2011

Re: Odakle im tolko?

To je samo jedno od naslijeđa koje nam je ostavio Tuđman.

Kad se SPC bunila protiv konkordata u doba Kraljevine, hrvatski puk i komunisti su to zvali očitim primjerom Velikosrpske hegemonije. Čemu vraćanje na stanje za koje su se zalagali velikosrpski hegemonisti
Boris Drenca Boris Drenca 21:35 06.04.2011

Pod našim znamenjem

Mogu se složiti sa uvodnim tekstom. Skoro da nema rečenice u kojoj jednostavna zamena reči je ne čini primenjivom na Srbiju.

Ono što je, očigledno, u najmanju ruku nemoralno, ako ne i bezobrazno, je to što crkve u obe države podrazumevaju da ih država finansira. Od para građana. Verske "vođe" kao i političarske "vođe" podrazumevaju da građani žive unutar određenih granica samo da bi se od njih uzimalo.

Ako uzmemo da je vera sasvim privatna stvar i da je svaka crkva organizacija koja okuplja svoje "članove" na principu dobrovoljnosti onda je insistiranje na budžetskom finansiranju ili obaveznom verskom obrazovanju ravno nasilju.

Države koje ovakvo ponašanje tolerišu i podržavaju su države nasilja.
loader loader 22:02 06.04.2011

Lake reči

I pored svega što se izdešavalo među nama, među njima i između nas i njih,

Samo neki loši među njima, i samo neki loši među nama,
napraviše puno toga u ime svih nas iz ....set i neke... za zakletvu .... su spevali stih ....
u uslovima sve nepodnošljivijeg stanja naroda.

Konastatacije su ništa lakše. Nego... Šta je izlaz iz tog stanja?

nikolic777 nikolic777 22:47 06.04.2011

preporuka

To može da se pokaže uporednim analizama bilo koje oblasti počev od ekonomije, politike, državnih strutura, stranačkih aktivnosti, kulture, sporta, umetnosti pa i delovanja i pozicije crkve u državi i društvu.Da je svaka sličnost mnogo više realnost nego slučajnost dovoljno je da se iz ozbiljnije analize aktuelne situacije izostave konkretna imena država, ličnosti, gradova i crkava ili umesto reči Hrvatska, hrvatski, Zagreb, HKC staviti Srbija, srpski, Beograd, SPC itd.


i netrpeljivost između jednog i drugog naroda utemeljena je na preteranoj sličnosti
godec godec 23:29 06.04.2011

Re: preporuka

i netrpeljivost između jednog i drugog naroda utemeljena je na preteranoj sličnosti


Ne slažem se da postoji netrpeljivost između naroda.

Ne slažem se da (nepostojeća) netrpeljivost između naroda ima temelj.

Ne slažem se da postoji sličnost među narodima.

Ne slažem se da (nepostojeća) sličnost među narodima čini bilo kakav temelj.

Ne slažem se da poreklo sličnosti među određenim osobama treba tražiti u njihovoj pripadnosti pojedinom narodu.

Ne slažem se da sličnost među narodima čini (nepostojeći) temelj (nepostojeće) netrpeljivosti među njima.

Ne slažem se da postoji sličnost među narodima koja se može nazvati preteranom.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:05 07.04.2011

Re: preporuka

Ne slažem se da postoji sličnost među narodima.

a jel može među ljudima koji žive na određenom prostoru govore jezicima kojim se međusobno razumeju, imaju običaje koji liče jedni na druge, muzika, plesovi, a i sličnost temperamenta nije zanemarljiva. Ili se mođda narodi razlikuju samo zbog toga što pripadaju drugim nacijama pa jedni imaju rogove a drugi nosorogove.
Ne slažem se da postoji sličnost među narodima koja se može nazvati preteranom.

tačno, ne treba reći preterana več na opšte i obostrano zadovoljstvo.
Sepulturero Sepulturero 10:00 07.04.2011

Re: preporuka

Milan Karagaća
Ne slažem se da postoji sličnost među narodima.

a jel može među ljudima koji žive na određenom prostoru govore jezicima kojim se međusobno razumeju, imaju običaje koji liče jedni na druge, muzika, plesovi, a i sličnost temperamenta nije zanemarljiva. Ili se mođda narodi razlikuju samo zbog toga što pripadaju drugim nacijama pa jedni imaju rogove a drugi nosorogove.
Ne slažem se da postoji sličnost među narodima koja se može nazvati preteranom.

tačno, ne treba reći preterana več na opšte i obostrano zadovoljstvo.


Људи католичке и православне вере се битно разликују по менталитету и карактеру. Ово говорим као неко ко већ јако дуго живи међу католицима а сам је православац. Вероватно постоје нека антрополошка објашњења за те разлике.

Да ли се ради о том њиховом вечитом осећању кривице, греховима који се отписују приликом исповеди, хијерархији католичке цркве... Не знам али сигурно је да су потпуно другачији од нас. Верујем да су нам чак и муслимани ближи.

Уосталом, Хрвати и Срби су исти народ и једино их вера раздваја. У Брозна времена атеизам је узео маха, наравно више међу Србима него Хрватима, па су разлике мало смањене. Питам се како је сада.

Иначе, потпуно се слажем да би финансије свих цркава требало да се строго контролишу. У Србији је СПЦ, а ваљда и остале цркве, добила назад огромна имања и још ће да добије. Како ће да се троши то огромно богатство и ко ће њиме да управља?
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:54 07.04.2011

Re: preporuka

Људи католичке и православне вере се битно разликују по менталитету и карактеру

svakako ako se radi o katoliku iz Zagorja i pravoslavcu iz Vranja, ali između katolika i pravoslavca komšija koji vekovima žive ztajedno npr. u Dubici ili Petrinji osim religije nema razlika čak ni u akcentu. A po naravi se međusobno razlikuju koliko i svaki od njih od bližih rođaka.
Да ли се ради о том њиховом вечитом осећању кривице, греховима који се отписују приликом исповеди, хијерархији католичке цркве...

ili o vašem osećaju da oni imaju osećaj.
Не знам али сигурно је да су потпуно другачији од нас.

i mi smo, naravno, uvek bolji.
Верујем да су нам чак и муслимани ближи.

valjda su nam najbliži Rusi, pa Grci pa Bugari pa Kopti....Jermeni
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:05 07.04.2011

Re: preporuka

tačno, ne treba reći preterana več na opšte i obostrano zadovoljstvo.

A zasto bi Hrvarima trebalo da bude zadovoljstvo ako su slicni Srbima i zasto bi Srbima trebalo da bude zadovoljstvo ako su slicni sa Hrvatima?

Cemu uopste ta poredjenja i natezanja da li su slicni ili su razliciti?

Dva naroda, dve drzave, svaka sa svojim interesima, svojim problemima i svojim metodama resavanja sopstvenih problema.

Osvestite se, nema, konacno i srecom, vise zajednicke drzave, ako postoje zajednicki interesi saradjivace kao i bilo koje druge dve drzave na svetu, ako ih nemam nece saradjivati i to je jedino ispravno.

antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 06:49 09.04.2011

Re: preporuka

i netrpeljivost između jednog i drugog naroda utemeljena je na preteranoj sličnosti

kao u stalni sukobi i borbe unutar KPJu
predatortz predatortz 07:50 07.04.2011

?

Eto dok se crkve i države pod parolama „vjera u boga i hrvatska sloga“ i “samo sloga Srbina spasava”


Šta je to toliko loše u slozi?

mariopan mariopan 10:03 07.04.2011

Re: ?

predatortz
Eto dok se crkve i države pod parolama „vjera u boga i hrvatska sloga“ i “samo sloga Srbina spasava”


Šta je to toliko loše u slozi?


Ma ništa, toga se najviše plaše oni što neprekidno govore o slozi i pokušavaju da nas ujedine, jedne protiv drugih.
buba_truba buba_truba 10:18 07.04.2011

Re: ?

predatortz
Šta je to toliko loše u slozi?

Loše je to što je ima samo u parolama.
predatortz predatortz 10:25 07.04.2011

Re: ?

Ma ništa, toga se najviše plaše oni što neprekidno govore o slozi i pokušavaju da nas ujedine, jedne protiv drugih.


Ti odma' po NGO
mariopan mariopan 10:42 07.04.2011

Re: ?

predatortz
Ma ništa, toga se najviše plaše oni što neprekidno govore o slozi i pokušavaju da nas ujedine, jedne protiv drugih.


Ti odma' po NGO

Milan Karagaća Milan Karagaća 13:33 07.04.2011

Re: ?

Blame it on daddy.

to što se o njoj govori licemerno.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:10 07.04.2011

Re: ?

Milan Karagaća

Uporni ste u ZAMAJAVANJU. Pretpostavimo da u Srbiji nema nijedne Crkve, niti verske zajednice, da li će se nešto promeniti? Neće. Onomad ste veronauku opteretili rezultatom u obrazovanju, zdravstvu, krimi-stopi, sudstvu, moralu, a pri tome niste pitali šta rade bolnice, škole, sudovi, policija, ministarstva.

Udeo u budžetu, porezi i imovina Crkve. Znate li šta o tome? Znate li KOLIKA JE IMOVINA DRŽAVE? I, šta to ikome znači?

Ukratko, KO JE ODGOVORAN?
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:34 07.04.2011

Re: ?

Uporni ste u ZAMAJAVANJU

Kad vi kažete.Nego, hajde vi probajte da nas malo odmajavate.
Pretpostavimo da u Srbiji nema nijedne Crkve, niti verske zajednice, da li će se nešto promeniti?

ja to nisam pretpostavio.
Onomad ste veronauku opteretili rezultatom u obrazovanju, zdravstvu, krimi-stopi, sudstvu, moralu, a pri tome niste pitali šta rade bolnice, škole, sudovi, policija, ministarstva.

ništa ja nisam opteretio samo sam rekao da nisu ispunjena očekivanja sa kojim se argumentovalo i prpagiralo uvođenje veronauke.Da li su nam deca manje agresivna,da li je smanjen maloletnički kriminal, da li je broj korisnika droga i alkohola smanjen i u kakvoj je to relaciji sa pohađanjem veronauke.Kako objašnjavate da se neke grupe pozivaju na veru i pravoslavlje a onda dohvate motke pa biju one za koje misle da ih treba prevaspitati.
Znate li KOLIKA JE IMOVINA DRŽAVE? I, šta to ikome znači?

nemam pojma, zašto pitate, hajte nam vi objasnite.
Ukratko, KO JE ODGOVORAN?

za šta?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:39 07.04.2011

Re: ?

ZAMAJAVANJE.

Vi mene pitate šta je poenta ovog bloga?!
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:47 07.04.2011

Re: ?

srdjazlopogledja
ZAMAJAVANJE.

Vi mene pitate šta je poenta ovog bloga?!

ne nego šta je Vaša poenta
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:03 07.04.2011

Re: ?

ZAMAJAVANJE

I ako je Vaš blog, moja je poenta sledeća:
Vlast se NE NALAZI u rukama Crkve, već u rukama vrhuške.
dragan7557 dragan7557 16:30 07.04.2011

Re: ?

Znate li KOLIKA JE IMOVINA DRŽAVE?

Sve manja i manja.

cerski
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:10 07.04.2011

Re: ?

srdjazlopogledja
ZAMAJAVANJE

I ako je Vaš blog, moja je poenta sledeća:
Vlast se NE NALAZI u rukama Crkve, već u rukama vrhuške.

ili u sprezi crkvene i drugih
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:24 07.04.2011

Re: ?

Ma dajte... Popovi nas pljačkaju? Sprega?

Meni smeta to (nije da Vas je briga), ali ne može čistačica biti odgovorna što bolnica nema zavoje. Može, ali to je onda krivično delo a ovde se, uglavnom, krade po zakonu. Znači, breme odgovornosti je na zakonodavcu, pa na sudskoj, pa na izvršnoj, a zbirno na partiji. A šta se podmeće? Da vladike pišu zakone. Nema to smisla.
49 41 49 41 02:38 08.04.2011

Re: ?

dragan7557
Znate li KOLIKA JE IMOVINA DRŽAVE?

Sve manja i manja.

cerski

O kojoj drzavi je ovde rec?
sentinel26 sentinel26 12:18 07.04.2011

Upoznavanje

narečene mantijaške bratije sa poreskim organima je najpreče i veoma urgentno.

Grčka je Svetu Goru stavila pod poresku kapu, pa oni sada pišu pisma po Balkanu i Evropi, za koju do sada nijesu ni znali da postoji.

Borisu Ljubomira Tadiću se još nijesu žalili, a on je inače zauzet žalbama novinara na neustavni Dinkićev i LDP-ov zakon.

Obzirom da gospoda mantijaši crnorisci dobijaju plate i pripadajuće poreze i doprinose za PIO i zdravstvo na teret budžeta, tj. poreskih obveznika, tj. svih građana pa i onih koji nijesu vjernici,
vrijeme je da se upoznaju sa poreskim organima i da počnu da:
- plaćaju porez na imovinu,
- porez na dodatu vrijednost,
- porez na dobit, posebno ovi koji se bave vjerskim turizmom i zgrću milione Eura u džepove.

O jutrošnjoj šovinističkoj izjavi koju je dao pop Miroslav Zdravka Gavrilović neki drugi put.

mariopan mariopan 13:01 07.04.2011

Re: Upoznavanje

O jutrošnjoj šovinističkoj izjavi koju je dao pop Miroslav Zdravka Gavrilović neki drugi put.

Kojoj?
Onoj gde poziva Albance na miran suživot sa Srbima jer je takav suživot moguć i na Kosovu??
Pa jeste, šta tu ima sporno?
Ah, da nije onaj deo gde je rekao da je Kosovo deo Srbije?
Pa jeste, šta i tu ima sporno?
predatortz predatortz 13:19 07.04.2011

Re: Upoznavanje


O jutrošnjoj šovinističkoj izjavi koju je dao pop Miroslav Zdravka Gavrilović neki drugi put.

Izvin'te gospodo, ali ne mogu da se otmem utisku da je vama ( g.sent i g. karagaća ) jako žao što u crkvama nisu zadružni magacini.
mariopan mariopan 13:24 07.04.2011

Re: Upoznavanje

predatortz

O jutrošnjoj šovinističkoj izjavi koju je dao pop Miroslav Zdravka Gavrilović neki drugi put.

Izvin'te gospodo, ali ne mogu da se otmem utisku da je vama ( g.sent i g. karagaća ) jako žao što u crkvama nisu zadružni magacini.

Nemoj g. Sentinela tu da guraš, on bi to samo od Srpskih Pravoslavnih pravio. Nije on šovinista.
predatortz predatortz 13:26 07.04.2011

Re: Upoznavanje

mariopan
predatortz

O jutrošnjoj šovinističkoj izjavi koju je dao pop Miroslav Zdravka Gavrilović neki drugi put.

Izvin'te gospodo, ali ne mogu da se otmem utisku da je vama ( g.sent i g. karagaća ) jako žao što u crkvama nisu zadružni magacini.

Nemoj g. Sentinela tu da guraš, on bi to samo od Srpskih Pravoslavnih pravio. Nije on šovinista.



Ne, ne dao Bog. Svi drugi da, on ne!
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:47 07.04.2011

Re: Upoznavanje

predatortz

O jutrošnjoj šovinističkoj izjavi koju je dao pop Miroslav Zdravka Gavrilović neki drugi put.

Izvin'te gospodo, ali ne mogu da se otmem utisku da je vama ( g.sent i g. karagaća ) jako žao što u crkvama nisu zadružni magacini.

Jedno je znati, drugo imati utisak,a nekorektno konstruisati utisak kako bi nekoga vređao. Šta bi ti rekao kada bi neko pomenuo kako ima utisak da bi ti porušio sve verske objekte osim pravoslavnih.
Ja naravno nisam da bude magacin ali nisam ni bude bezobrazno nepristojna raskoš i razbacivanje. Ako imaju pare za luksuz dok narod gladuje onda neka ne traže pare od države.
predatortz predatortz 13:51 07.04.2011

Re: Upoznavanje

Šta bi ti rekao kada bi neko pomenuo kako ima utisak da bi ti porušio sve verske objekte osim pravoslavnih.


Da ga utisak vara.

Ali ovaj vaš serijal o crkvama me navodi na pomisao da gajite osećanja jača od ateističkog negiranja.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:19 07.04.2011

Re: Upoznavanje

Milan Karagaća

Da li ste član kakve verske zajednice?

Svakako ne mislite da govorite drugima kako da svojom (još uvek otetom, dakle nepostojećom u raspolaganju) imovinom raspolažu?

Što se budžeta tiče, tu primedbi nemam. Koga sve javni rashodi plaćaju, vredno je razmotriti, a isto tako i ne zaboraviti da administracija broji 100 000 zaposlenih, gotovo kao prosveta (osnovna+srednja), zdravstvo (primar+sekundar).
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:24 07.04.2011

Re: Upoznavanje

sentinel26

O kojoj državi govorite?
Čemu glupost o Crkvi i EU?
Da li je 26 godina rođenja, i da li to znači da Vam je Benito kum?
sentinel26 sentinel26 14:57 07.04.2011

Re: Upoznavanje

Milan Karagaća
predatortz

O jutrošnjoj šovinističkoj izjavi koju je dao pop Miroslav Zdravka Gavrilović neki drugi put.

Izvin'te gospodo, ali ne mogu da se otmem utisku da je vama ( g.sent i g. karagaća ) jako žao što u crkvama nisu zadružni magacini.

Jedno je znati, drugo imati utisak,a nekorektno konstruisati utisak kako bi nekoga vređao. Šta bi ti rekao kada bi neko pomenuo kako ima utisak da bi ti porušio sve verske objekte osim pravoslavnih.
Ja naravno nisam da bude magacin ali nisam ni bude bezobrazno nepristojna raskoš i razbacivanje. Ako imaju pare za luksuz dok narod gladuje onda neka ne traže pare od države.


Treba još napisati čime se sve bave pojedine crkve, kojim biznisom.

Čime trguju Katolička crkva u Hrvatskoj i Srpska crkva diljem brdovitog Balkana ?

Kolike su donacije iz Saudi Arabije i drugih zemalja pojedinim IZ na Balkanu ?

Građani svih nacija i vjera imaju pravo da to sve znaju.

Ruskoj crkvi je Boris Jeljcin dozvolio da se bavi trgovinom duvanom i to bez poreza da bi joj na taj način nadoknadio gubitke iz doba "komunizma".

Poslije toga je ta crkva postala najveći trgovac (sa damping cijenama ) duvana u Evropi, pokušala je da uđe na evropsko tržište, pa je bilo nekoliko veoma žučnih rasprava između nekih članica EU i Rusije, ali o tome "novinarska srbčad" (bez dozvole NSFM ) nijesu smjela ni slova omrčiti.

Čime i kako trguje domaća crkva nije teško saznati a postoje i egzaktni dokazi no i to je dio vlasto-držačke politike od koje štetu trpe građani.

PS.
Prijatelju, frau Štriken i ostali šovinisti su tvoji gosti i ja ne namjeravam odgovarati na njihove uvrede i nebuloze koje nemaju baš nikakve veze sa onim što sam ja napisao.

mariopan mariopan 16:23 07.04.2011

Re: Upoznavanje

Prijatelju, frau Štriken i ostali šovinisti

Nemojte tako g Sentinel, pomisliće narod da me posebno simpatišete
buba_truba buba_truba 16:31 07.04.2011

Re: Upoznavanje

mariopan
Nemojte tako g Sentinel, pomisliće narod da me posebno simpatišete


Kako znaš da si baš ti ta frau?

Ovaj čovek je prosto "fascinantan"...
mariopan mariopan 16:52 07.04.2011

Re: Upoznavanje

buba_truba
mariopan
Nemojte tako g Sentinel, pomisliće narod da me posebno simpatišete


Kako znaš da si baš ti ta frau?

Ovaj čovek je prosto "fascinantan"...

Ne znam, nagađam, osim ako predatorz nije devojčica al ne bih rekla po avataru..drugi se niko ne usuđuje da pisne jer kada stigne pjesnik šovinistička banda ima da ugasi kaskaturu.....mada, "volimo" se mi odavno, znaš ono "ko se bije taj se voli"....e, kada se neko ovoliko bije, šta bi drugo bilo?..još da mi posveti deseterac ili bar jedanaesterac...

a ja mu nekad lupim i preporuku onako inkognito, fenomenalan je jelda?
milisav68 milisav68 21:29 07.04.2011

Re: Upoznavanje

sentinel26

Poslije toga je ta crkva postala najveći trgovac (sa damping cijenama ) duvana u Evropi, pokušala je da uđe na evropsko tržište, pa je bilo nekoliko veoma žučnih rasprava između nekih članica EU i Rusije, ali o tome "novinarska srbčad" (bez dozvole NSFM ) nijesu smjela ni slova omrčiti.






Press Freedom Index 2010
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:31 07.04.2011

Re: Upoznavanje

.još da mi posveti deseterac ili bar jedanaesterac...

E to treba zaslužiti
predatortz predatortz 21:44 07.04.2011

Re: Upoznavanje


E to treba zaslužiti



Ja sam,vidim, brisanje zaslužio.
Tako mi i treba kad sam banda šovinistička!
predatortz predatortz 21:54 07.04.2011

Re: Upoznavanje

Ne voli Milisav da mu se džarne u Srbiju. Gori i od mene.
predatortz predatortz 21:55 07.04.2011

Re: Upoznavanje

Drug Schjen tin el, naš drug iz prijateljske, komunistićke Kine, jeste fenomenalan, izuzetan, neponovljiv, ćim prije, kao i autor ovog bloga...


Ja sam grešio, ali su me drugovi prevaspitali.
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:56 07.04.2011

Re: Upoznavanje

predatortz

E to treba zaslužiti



Ja sam,vidim, brisanje zaslužio.
Tako mi i treba kad sam banda šovinistička!

Ja ti to nisam rekao niti sam zbog toga obrisao.Ajde malko probajte vas dvoje da se uzdržite od vređanja na ličnoj osnovi.Opustite se bre malo.
Ti znaš da ja nerado brišem, čak najmanje brišem meni upućeno.
predatortz predatortz 22:01 07.04.2011

Re: Upoznavanje


Ja ti to nisam rekao niti sam zbog toga obrisao.Ajde malko probajte vas dvoje da se uzdržite od vređanja na ličnoj osnovi.Opustite se bre malo.


Kako ja ,onda, da shvatim ono šovinisti? Može mu se da širi nacionalnu i versku netrpeljivost, očigledno mu dozvoljavaju iz bloga u blog. Ali, kad meni pljune u lice, ja reagujem.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:10 07.04.2011

Re: Upoznavanje

Od crvene do crkvene...buržoazije.
predatortz predatortz 22:14 07.04.2011

Re: Upoznavanje

Jelica Greganović
Od crvene do crkvene...buržoazije.


Popovi su mi simpatičniji. Oni me ne teraju na slet. A kada, u retkim trenutcima, svratim do mog prote uvek se nađe dobra mučenica i nešto nakoso.
milisav68 milisav68 22:32 07.04.2011

Re: Upoznavanje

predatortz
Ne voli Milisav da mu se džarne u Srbiju. Gori i od mene.


Ček´ da vidimo dal´ će i četrvti put da prećuti listu.
sentinel26 sentinel26 23:12 07.04.2011

Re: Upoznavanje

milisav68
sentinel26

Poslije toga je ta crkva postala najveći trgovac (sa damping cijenama ) duvana u Evropi, pokušala je da uđe na evropsko tržište, pa je bilo nekoliko veoma žučnih rasprava između nekih članica EU i Rusije, ali o tome "novinarska srbčad" (bez dozvole NSFM ) nijesu smjela ni slova omrčiti.

Press Freedom Index 2010

E jado, nijesi svjestan koliko si jadan sa ovijem tabelama.

Ja sam pisao o popovsko-mantijaškim trgovcima raznom robom a ti o reporterima bez skrupula i morala, koji nijesu imali petlju da javno publikuju kriterijume na osnovu kojih su je pravili a ni imena gnovinarčića (lažnih reportera ) koji su pisali izveštaj.

Jedan kriterijum i jedna ekipa za Srbiju, drugi (i druga ekipa ) za Kosovo a treći za Crnu Goru, to mogu samo reporteri bez one stvari kao i siroti Bazil za šaku para.

Očito da ne znaš ko na Balkanu ima zakon o slobodi štampe,a za Crnu Goru je bitno ono što su napisale komisije EU i NATO, no vidi šta ćete kada oni na sljedećem rangiranju postave Kosovo ispred Srbije.

Broj sudskih presuda i presuđeni iznosi (od kojih ovijeh dana čak i predsjednika svih Srba boli glava ) najbolje dokazuju ko se na kojem mjestu nalazi.

Oni čije zakone poništava ustavni sud, čije zakone je Venecijanska komisija ocijenila negativno nemaju se čime dičiti niti držati drugome lekcije.

Očito da nijesi dobio dozvolu NSFM da braniš mantijaško-crnorizačke trgovce čim pokušavaš da troluješ i namećeš temu koja nema veze sa blogom.

Svoju mržnju ne moraš više da dokazuješ, ako ti treba pisana potvrda ili uvjerenje možeš odmah da ga dobiješ.
milisav68 milisav68 23:41 07.04.2011

Re: Upoznavanje

sentinel26
milisav68
sentinel26

Poslije toga je ta crkva postala najveći trgovac (sa damping cijenama ) duvana u Evropi, pokušala je da uđe na evropsko tržište, pa je bilo nekoliko veoma žučnih rasprava između nekih članica EU i Rusije, ali o tome "novinarska srbčad" (bez dozvole NSFM ) nijesu smjela ni slova omrčiti.

Press Freedom Index 2010

E jado, nijesi svjestan koliko si jadan sa ovijem tabelama.

Ja sam pisao o popovsko-mantijaškim trgovcima raznom robom a ti o reporterima bez skrupula i morala, koji nijesu imali petlju da javno publikuju kriterijume na osnovu kojih su je pravili a ni imena gnovinarčića (lažnih reportera ) koji su pisali izveštaj.

Jadan si ti, kad ne znaš ni šta si napisao, a to ko šta sme da piše, pitaj porodicu Duška Jovanovića.
predatortz predatortz 23:43 07.04.2011

Re: Upoznavanje

... a to ko šta sme da piše, pitaj porodicu Duška Jovanovića.


Pušti to jadan, to je drugo...
znik znik 00:43 08.04.2011

Re: Upoznavanje

sentinel26

E jado, nijesi svjestan koliko si jadan sa ovijem tabelama.

Ja sam pisao o popovsko-mantijaškim trgovcima raznom robom a ti o reporterima bez skrupula i morala, koji nijesu imali petlju da javno publikuju kriterijume na osnovu kojih su je pravili a ni imena gnovinarčića (lažnih reportera ) koji su pisali izveštaj.

Jedan kriterijum i jedna ekipa za Srbiju, drugi (i druga ekipa ) za Kosovo a treći za Crnu Goru, to mogu samo reporteri bez one stvari kao i siroti Bazil za šaku para.

Očito da ne znaš ko na Balkanu ima zakon o slobodi štampe,a za Crnu Goru je bitno ono što su napisale komisije EU i NATO, no vidi šta ćete kada oni na sljedećem rangiranju postave Kosovo ispred Srbije.

Svoju mržnju ne moraš više da dokazuješ, ako ti treba pisana potvrda ili uvjerenje možeš odmah da ga dobiješ.


Link koji je Milisav postavio vodi do stranice gde su veoma jasno objašnjena metodologija koju su Reporteri bez granica koristili. Možda je Crna Gora hendikeprirana radi veličine zemlje, ako u Crnoj Gori samo jednom u godinu dana jedan gradonačelnik fizički napadne novinara (uz pomoć familije i telohranitelja), to je kao kada bi se Srbiji to dešavalo jednom mesečno, a npr. u SAD dva puta sedmično.

Prvi put čujem da se neka NATO komisija bavi slobodom štampe.
freehand freehand 01:12 08.04.2011

Re: Upoznavanje

Prvi put čujem da se neka NATO komisija bavi slobodom štampe.

E jado, što ti znaš o NATO, slobodi štampe, cenzuri i kolateralnoj šteti?!
predatortz predatortz 09:47 08.04.2011

Re: Upoznavanje

alselone
buba_truba

Meni je ovog čovJeka žao, ali baš!


Ja mislim da celu sovinisticku mrznju crpi iz svog imena. Scio bi da je neki Danilo ili Petar a ono... pa mora retorikom da nadoknadi.



Nije problem u njemu. Čovek je takak kakav je. I to je to.
Mene zanima zbog čega se tom čoveku tolerišu ovoliki izlivi mržnje, šovinizma, vređanja jedne države,jednog naroda, jedne crkve...?
alselone alselone 09:53 08.04.2011

Re: Upoznavanje

predatortz
Mene zanima zbog čega se tom čoveku tolerišu ovoliki izlivi mržnje, šovinizma, vređanja jedne države,jednog naroda, jedne crkve...?


Ni meni nije jasno...
mariopan mariopan 10:01 08.04.2011

Re: Upoznavanje

Mene zanima zbog čega se tom čoveku tolerišu ovoliki izlivi mržnje, šovinizma, vređanja jedne države,jednog naroda, jedne crkve...?

E sad si nagrabusio, pa ti ćeš tek da popiješ pJesmicu "dvanaesterac" (deseterac niJesi zaslužio) i neki lep nadimak, ajd da ne budem usamljena kao "frau Štriken"
predatortz predatortz 10:04 08.04.2011

Re: Upoznavanje

mariopan
Mene zanima zbog čega se tom čoveku tolerišu ovoliki izlivi mržnje, šovinizma, vređanja jedne države,jednog naroda, jedne crkve...?

E sad si nagrabusio, pa ti ćeš tek da popiješ pJesmicu "dvanaesterac" (deseterac niJesi zaslužio) i neki lep nadimak, ajd da ne budem usamljena kao "frau Štriken"


Obradovaće me sve ružno što taj čovek napiše o meni.

Za frau
mariopan mariopan 10:06 08.04.2011

Re: Upoznavanje

Za frau

niccolo niccolo 19:22 08.04.2011

Re: Upoznavanje

Jao, pa ovo je jedan tako predivan blog, a ja ga tek sad provalio
antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 20:54 08.04.2011

Re: Upoznavanje

Očito da ne znaš ko na Balkanu ima zakon o slobodi štampe,a za Crnu Goru je bitno ono što su napisale komisije EU i NATO

partizanština kao uzor "slobodne riječi" o tempora o ..

Odgovorni urednik Pobjede Srđan Kusovac je kazao da prema veličini Pobjede gaji izuzetan respekt i da je to jedini posao kojeg se pribojavao.
- To je strahopoštovanje prema fotografiji borca za slobodu, partizana Puniše Perovića, prvog urednika Pobjede, to je respekt činjenici da je tu Pobjedu u rukama držao jedan Tito, da je na čelu te Pobjede bio jedan Veselin Đuranović, da je novinar Pobjede bio jedan Mihailo Lalić. To je respekt trajanju Pobjede, respekt značaju Pobjede i konačno respekt Crnoj Gori. Jer Pobjeda – to je Crna Gora

uzeto sa Pobijeda
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:11 09.04.2011

Re: Upoznavanje

Popovi su mi simpatičniji. Oni me ne teraju na slet.

Meni nisu. Slet je bolji od pedofilije.
antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 16:31 09.04.2011

Re: Upoznavanje

Meni nisu. Slet je bolji od pedofilije.

imate neke pokazatelje da je pedofilija i perverznost isključena u ljevičarskokomunističkoj populaciji odnosno da decidno tvrdite da pedofila nije bilo među članovima KPJ.
antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 16:32 08.04.2011

novinarka propali novina

A jest Heny neka novinarka, samo joj propale novine.
A tekst je pun površnih demagogija.
U stilu sve bi bilo dobro da mračni crnorisci nisu ukinuli društveno vlasništvo,sad bi radni ljudi ,građani i poštena inteligencija dobro živjeli, dobivali K-15 i išo bi im staž ,dobivali bi stanove i slično .Eto svađe socijalizam cvate, i nobelovac mirotvorac Obama uvodi SIZ mirovinskog i zdravstvenog osiguranja za svu čeljad samo eto na Balkanu propade jel Heny Erceg nisu slušali .Nije Heny smetalo ni besmislene dvorane za rukomet koje Split koštaju više nego "Gospa od zdravlja" nit je Heny smetalo što zaludni proleterijat u Brodogradilištima crpi "tisuće miluna" eura od Račanove vlade do premijerke rođ.Vlaisavljević. Ne smeta Heny ni socijalna demagogija za HŽ koji dnevno guta 11 miliuna kuna za pokrivanje gubitaka,ne smeta ju ni poticaji za poljuprivredu od kojih polupijani selski proleterijat kupuje kiseliša u trgovini i švercovane cigare iz Bosne, al smeta joj jedna fasada od par sto "ojrića" po kvadratu .Nešto se Heny nije bunila kad su radili totemi crvenom teroru.
Al ju smetaju ugovori sa Vatikanom koji su kompenzcija za imovinu koja je "svetoj materi crkvi" oteta u za vreme crvenog terora ( u prošlom tuđmanovom političkom opredelenju Brozek otel,Tuđman namiril duga , Zagorska posla i pravice) Ovdje sad neću cjepidlaćit koliko je Vatikan zaslužan za priznavanje Hrvatske, nije franjo bio lud da oslanja na one što mlataraju crvenim zastavama ko Milošević.
Slažem se ja da crkva treba da živi isključivo od milodara (srpski "treba",hrvatski "lemozne" i rente na vlastitu imovinu. Samo VRATITE OTETO crkvi (usput dragi europejci povratak otete imovine je APSOLUTNI uslov EU) .Isto tako od dobrovoljnih priloga i tržišta treba živjet sva kultura i umjetnost, a ne ko sad najviše se buni na crkvenu paru "nadri kultura " i "kvazi bitna intelegencija" jer oni pretendiraju na tu paru ( razni planeri boljeg društva) .
Isto tako pod hitno treba ukinut boračke penzije ,jel ko normalan u svijetu plaća socijalističke revolucionare ,ako se narod opredjelio za kapitalizam .
Dakle mislite li da građani protiv svoje volje trebaju finasirat penzije komunističkih revolucionara, trebaju li finasirat kojekakve nadriumjetnike a ne samo popove.
Ili bi pravedno bilo da svako po svojoj volji ostavi u Crkvi, pozorištu,Tjentištu (za Titine)
Al prvo drugovi vratite oteto( i nemojte molim vas da iz proračuna finacirate propale novine Heny Erceg kao ni njena zdravstvena i mirovinska osiguranja jer ja iz svog poreza ne želim plaćat propale noviare propalih novina ) pa ondak na tržište

Milan Karagaća Milan Karagaća 17:33 08.04.2011

Re: novinarka propali novina

treba ukinut boračke penzije

mislite te što primaju branitelji i razni preko noći postali generali i časnici sa po 2 razreda u i 10 van škola.
Samo VRATITE OTETO crkvi

ne crkvi nego narodu jer crkva nema privatnu umovinu, valjda ona promiče duhovne vrijednosti a ne marksističke i materijalističke.
Dakle mislite li da građani protiv svoje volje trebaju finasirat penzije komunističkih revolucionara

tih više i nema živih, a uostalom niko nije dobijao penziju zato što je bio neki revolucionar već po osnovi radnog staža.
A jest Heny neka novinarka

mislim da ovim nikoga pa ni sebe niste ubedili da je Heni Erceg loša novinarka a pogotovo ne da ste vi bolji/a od nje.
antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 20:46 08.04.2011

Re: novinarka propali novina

mislite te što primaju branitelji i razni preko noći postali generali i časnici sa po 2 razreda u i 10 van škola.

Mislim i na branitelje i na borce NOBa ,inače Brozovi sljedbenici su poznati po visokim školama , uglavnom brdsko-planinskim pučkoškolkama .
ne crkvi nego narodu jer crkva nema privatnu umovinu, valjda ona promiče duhovne vrijednosti a ne marksističke i materijalističke.

Crkva ima privatnu imovinu , njena imovina je bila zavedena kao takva u gruntovnicama i za KundK i Kraljevine Jugoslavije,tako da je ovo jeftina fiškalizacija.Crkva ima svoju imovinu u svim zemljama EU u USA ,Australiji i svim zemljama koje imaju demokratske ,poretke,vladavinu prava i kapitalizam kao ekonomsko uređenje. Pojam "vraćanja narodu" je poznat samo u "naprednim" društvima koje su vodili Staljin,Mao ,Broz,Hoxa.....
mislim da ovim nikoga pa ni sebe niste ubedili da je Heni Erceg loša novinarka a pogotovo ne da ste vi bolji/a od nje.

O tome govore rezultati prodaje novina za koje radi.
čudo ali Feral je propao kad je ona došla.
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:25 08.04.2011

Re: novinarka propali novina

Crkva ima privatnu imovinu , njena imovina je bila zavedena kao takva u gruntovnicama i za KundK i Kraljevine Jugoslavije,tako da je ovo jeftina fiškalizacija

tačno i neka ima ali čini se da je sada mnogo više pohlepnija za pokretnom nego zemljištem oko crkava.Uostalom, ogromne zemljišne komplekse imali su i privatnici pa je to agrarnom reformom još u kraljevini SHS svedeno na razumnu meru.
Crkva ima svoju imovinu u svim zemljama EU u USA ,Australiji i svim zemljama koje imaju demokratske ,poretke,vladavinu prava i kapitalizam kao ekonomsko uređenje.

sve se to lepo reguliše zakonom o crkvama kao što je i u tim zemljama urađeno, uključujući i poreske obaveze.E sada, ima nekoliko pristupa francuski, nemački ili britanski gde je kraljica i verski poglavar.
Pojam "vraćanja narodu" je poznat samo u "naprednim" društvima koje su vodili Staljin,Mao ,Broz,Hoxa.....

trpati sve u isti koš je izraz neznanja ili loše namere. Upoređivati Hodžu i Broza može samo onaj ko nema pojma ni o jednom.
I, nevezano za Broza, ona država je bila u svakom pogledu pristojnija od svih naslednica, izuzimajući Sloveniju.I proći će još mnogo vremena da stignu tamo gde su bile pre dvadeset godina. A onaj ko mora da stigne gde je bio pre 20 godina ne može da se pohvali baš mnogo sa pameti.
O tome govore rezultati prodaje novina za koje radi.
čudo ali Feral je propao kad je ona došla.

pretpostavljam da ona nije prodavala novine, a nije ubedljivo ni to da su propale samo zbog toga što je ona došla u njih.
Biće da su propale iz istih razloga kao i mnogo štošta u Hrvatskoj i Srbiji što je rasprodato i opljačkano.
inače Brozovi sljedbenici su poznati po visokim školama , uglavnom brdsko-planinskim pučkoškolkama .

i ovo može da izgovori samo neko ko pojma nema.Pa gde su završili studije sadašnji profesori Zagrebačkog sveučilišta a i mnogi koji su se očitovali kao desničari i nalaze se na visokim pozicijama u strankama i državnim strukturama.Studirali su na ozbiljnim fakultetima a ne raznim privatnim menadžment isturenim odelenjima po mestima gde nema ni ozbiljne zemljoradničke zadruge.Nekada se moralo učiti da se završi a sada plati ispit i kupi diplomu.
Prema tome desniračari ti negde drugo biće ti prijatnije, neće ti niko oponirati.

freehand freehand 16:40 08.04.2011

Popovi su dileri

Lenjin
antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 17:27 08.04.2011

Re: Popovi su dileri

Popovi su dileri


srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:34 08.04.2011

Re: Popovi su dileri

A cigare su droga

Milo
freehand freehand 20:07 08.04.2011

Re: Popovi su dileri

srdjazlopogledja
A cigare su droga

Milo

Ja mislim da smo i Uljanov i ja imali u vidu opijum...
antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 20:48 08.04.2011

Re: Popovi su dileri

Ja mislim da smo i Uljanov i ja imali u vidu opijum...

Religija je opijum za narod
Ljevičarenje je LSD..
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:54 08.04.2011

Re: Popovi su dileri

antemuralis_ortodoks
Ja mislim da smo i Uljanov i ja imali u vidu opijum...

Religija je opijum za narod
Ljevičarenje je LSD..

koliko znamo svi, ako se ne pravimo blesavi, tokom ratova 90-ih levica je bila saterana u mišju rupu i nije smela da se javi jer su je proglašavali izdajnicima i likvidirali.Tukli su se međusobno desničari iz različitih nacionalističkih torova opijeni religijom, rakijom ali bogami i vrlo masovno i drogama.
To je pokazalo da je desničarenje, zavisno koliko desno,u istom omjeru i bolest mozga.
freehand freehand 22:07 08.04.2011

Re: Popovi su dileri

Milan Karagaća
antemuralis_ortodoks
Ja mislim da smo i Uljanov i ja imali u vidu opijum...

Religija je opijum za narod
Ljevičarenje je LSD..

koliko znamo svi, ako se ne pravimo blesavi, tokom ratova 90-ih levica je bila saterana u mišju rupu i nije smela da se javi jer su je proglašavali izdajnicima i likvidirali.Tukli su se međusobno desničari iz različitih nacionalističkih torova opijeni religijom, rakijom ali bogami i vrlo masovno i drogama.
To je pokazalo da je desničarenje, zavisno koliko desno,u istom omjeru i bolest mozga.

Khm, Mr. Karagaća...
Da ti je neko '82 reko koliko klasića sa Akademije, koliko kolega iz trupe i koliko drugova iz partijske organizacije pati od latentnog sindroma desničara- narkomana - šta bi mu odgovorio?
I da među sekretarima komiteja (od opštinskih do republičkih) ima desničara, nacista, anarhista, ustaša, ravnogoraca - šta bi mu rekao?
A da ti je rakao da su većinom takvi - šta bi mu rekao?
Zato nemojmo biti grubi prema poštenim desničarima, dragi Milane. Oni su bar iskreni, jebi ga.
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:55 08.04.2011

Re: Popovi su dileri

Da ti je neko '82 reko koliko klasića sa Akademije, koliko kolega iz trupe i koliko drugova iz partijske organizacije pati od latentnog sindroma desničara- narkomana - šta bi mu odgovorio?

A da ti je rakao da su većinom takvi - šta bi mu rekao?

Vidiš, verujem da većina nije bila takva i da su to postali u šizofrenoj situaciji koja je nastala. Prvo si mislili ma neće, proći će a kada je eskaliralo i kada su ih počeli razvrstavari po torovima bilo je kasno.
Kao što npr. 1982.godine zdrav razum nije mogao pretpostaviti tako krvav raspad, tako isto ni sa ove pozicije i distance nije ispravno spekulisati da su ljudi jedva čekali da im se skine diktatura i pa da počnu da se biju jer se nisu mogli očima gledati.Jednostavno nije tako, ljudi su živeli normalno, razmišljali o normalnom i mirnom životu, družili se, kumovali ženili, udavali, putovali jedni kod drugih i baš zato se bili opustili i nisu ni slutili šta im ta mračna desnica zajednički sprema.Inače nema poštenih desničara jer su im planovi nepošteni i mračni a pogotovo i što su najžešći desničari nekadašnji neiskreni levičari.
Zato nemojmo biti grubi prema poštenim desničarima

Oni su bar iskreni, jebi ga.

Malo je kod nas poštenih na bilo kojoj strani,levičara više nemamo na političkoj sceni ni mi ni Hrvatska a desničari ne mogu biti pošteni jer je ono za šta se zalažu štetno pa time i nepošteno prema sopstvenom narodu.
Svako onaj ko se zalaže za nešto za šta drugi i nečiji tuđi treba da ginu ne samo da nije pošten nego je za narod i opasan.
freehand freehand 23:02 08.04.2011

Re: Popovi su dileri

I love this man!
That is my comrade Karagaća The Idealist Nema da se beru tuđe šljive!
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:36 08.04.2011

Re: Popovi su dileri

freehand
I love this man!
That is my comrade Karagaća The Idealist Nema da se beru tuđe šljive!

Šta sada, treba da citiram ono "Volim i ja vas"?
Mogu šljive da se beru uz dogovor sa vlasnikom ali ne da se u većim količinama kradu pogotovo ne otimaju i ne celi šljivici a vlasnici likvidiraju i oteraju
Najlepše je kada šljive beru momci i devojke uz pesmu
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:40 08.04.2011

Re: Popovi su dileri

A ni svoje!

Zanimljivo je, međutim, da Karagaća svuda vidi desničare, a ja levičare. Istina je, verovatno, da nisu ni jedno, ni drugo.
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:55 08.04.2011

Re: Popovi su dileri

srdjazlopogledja
A ni svoje!

Zanimljivo je, međutim, da Karagaća svuda vidi desničare, a ja levičare. Istina je, verovatno, da nisu ni jedno, ni drugo.

Levičare treba svećom tražiti a desničari su svuda strančare i vladaju.Klatno je otišlo s leva na desno i tamo se zaglavilo pa i ono što je u centru gleda desno gde je klatno. Nađite jednu oblast, stranku, instituciju gde su levičari, nema ni u Srbiji, ni Hrvatskoj ni regionu a ni šire.Oni koji su bili najlevlji sada su najdesniji što samo potvrđuje da i nisu bili ubeđeni levičari već levaci, pa tako im sada i treba. Narodu naravno ne treba ali ko mu je kriv kad i svojom voljom na..ba.
Da ne bude zabune, pod levicom ne podrazumevam komunizam ni državni sovijalizam već solidarno i socijalno odgovorno društvo i državu što mu dođe demokratski socijalizam za koji se zalaže i jedna SPD u Nemačkoj. Nema tu velike filozofije, samo posao za sve i da ljudi žive od svog rada a ne neki da žive bogato od plačke, kriminala, mafijašenja a ogromna većina naroda na ivici bede.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:25 09.04.2011

Re: Popovi su dileri

Ako uzmemo da se finansiraju korporativno-državno (članarine van udela od plata koja im je stranka udelila, u državno svrstajmo), Vi korporativno vidite, a ja državno. Van "šovinističkih žvaka" desničara nema, nema ni levičara van "socijalno-pravdaških žvaka", no nema ni kapitalizma bez svojine, ugovora, vladavine zakona, pa tako ni socijalne pomoći ne može biti, već samo pljačke, a to, neopravdano, pripisujete desničarima?
antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 07:03 09.04.2011

Re: Popovi su dileri

Zanimljivo je, međutim, da Karagaća svuda vidi desničare, a ja levičare. Istina je, verovatno, da nisu ni jedno, ni drugo

ono što Karagaća ne može da svati je da je HDZ levičarska partija , ona je nasljednik Hebrangovštine u KPH (osim toga osnovalisu je ratni komesari i knojevci) nacional socijalisti su levičari. Tuđman je u "privatizaciji" imovinu poklonio svojim /Šuškovim ljudima.Nije ju iznio na burzu...............
Srđane , ja i ti smo libertarijanci i imamo jedno viđenje podele levo/desno
a karagaća primarno ima fobiju od crkve (ko i svi demonoimavši,jer normalan ateista je ravnodušan na crkvu) i spreman je da objesi svakog ko mu dira Broza i Brozovo Jajce ko taliban za Kuran
antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 07:11 09.04.2011

Re: Popovi su dileri

Nađite jednu oblast, stranku, instituciju gde su levičari, nema ni u Srbiji, ni Hrvatskoj ni regionu

pa sva ekonomska doktrina u HR buja od planske privrede, subvencija, preraspodijele dohotka. bujanje državnog aparata, ogromna socijala,poticija...
pa ne isplati se radit za 2000 kuna ako dobivaš 1200 sa biroa ko ne zaposlen, o invalidskim mirovinama neću ni da govorim
Šaner kancelar dr Ivo (mentor mu bio Radomir Konstantinović) više je puku podjelio đabane od svih vlasti u hrvatskoj od Matjaža Korvina do Jace Vlaisavljević.Jes da je krao al je i pućanstvu dao. Rezultat je 48milijardi eura duga..........................
ako zaboravite svakidašnju kuknjavu, vreme dr Ive šanera kancelara biti će zapamćeno kao zlatno (najviše novih auta ,stanova đirlo quraca palaca..)
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:28 09.04.2011

Re: Popovi su dileri

ono što Karagaća ne može da svati je da je HDZ levičarska partija

veću glupost nisam čuo. HDZ je levica taman toliko koliko su i Pavelić i Budak bili levičari i koliko je Šušak bio protivnik ustaške ideologije.
Neverovatno je koliko ljudi odvaljuju gluposti a zaklone se iza Nick-a.
Tvoji levičari u liku uzora HDZ a bogami i praksa pokreta pod vođstvom HDZ 90-ih je pokazala i sklonost ka vešanju i nemoj meni imputirati na šta sam spreman.
Spreman sam svakome ko lupa da kažem na pristojan način da to ne čini.
A što se Broza tiče njkegovi današnji kritičari i protivnici nisu dostojni ni njegog jajca.
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:30 09.04.2011

Re: Popovi su dileri

pa sva ekonomska doktrina u HR buja od planske privrede, subvencija, preraspodijele dohotka. bujanje državnog aparata, ogromna socijala,poticija...

da nije možda imitacija švedskog modela ili će biti pre da se radi o surovom kapitalizmu iz vremena prvobitne akumulacije kapitala.Te socijalne crkavice su davali da bi narodu zamazali oči da se ne buni i da ih ne otera pre nego sve opljačkaju.
antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 09:51 09.04.2011

Re: Popovi su dileri

veću glupost nisam čuo. HDZ je levica taman toliko koliko su i Pavelić i Budak bili levičari i koliko je Šušak bio protivnik ustaške ideologije.

Osnivači HDZ su Tuđman, Manolić (vaš kolega iz "još ponešto UDBe",Boljkovac(isto UDBa) ,Degoricija (Udba pod brendom SDB) , ministar "rata "Šime Đodan član SKH iz vremena maspoka uz Savku jedan od ideologa "nacionalne Kejnzijanske ekonomije"( a Kejnz je levičar) .Šušak je "istina bog" bio cinkator za UDBu ali je igro za svoj koš ko i svaki škutor.A Pavelić i Budak su bili inspirirani nacional socijalizmom Adolfa Dade Hitlera i Musolinijevim koletivizmom .Nemojte mi samo reći da su Budaku i Paveliću uzori bili Američki oci ustavotvorci,britanski politički sistem ,da su čitali Slobodana Jovanovića .Oni su se borili protiv "velikosrpske BURŽOAZIJE"a onaj ko se bori protiv buržoaskog društva (ma kojeg) valjda je levičar, bili mu saveznici Hitler ili Staljin svejedno.
Usput dragi moj gospodine propast privrede SFRJ nije počeo ni visestranačkim izborima ni kapitalizmom ,ali je počeo kad je čeljad dobila mogućnost da kupuje ispred parohijske crkve Sv.Spiridona na CRVENOM MOSTU
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:17 09.04.2011

Re: Popovi su dileri

Osnivači HDZ su Tuđman, Manolić (vaš kolega iz "još ponešto UDBe",Boljkovac(isto UDBa) ,Degoricija (Udba pod brendom SDB) , ministar "rata "Šime Đodan

to kada su iz lažnih levičara otišli ka ekstremnoj desnici.
A Pavelić i Budak su bili inspirirani nacional socijalizmom Adolfa Dade Hitlera i Musolinijevim koletivizmom .

i uništavanjem Srba i Jevreja, svake druge rase koja nije njihova.
Usput dragi moj gospodine propast privrede SFRJ nije počeo ni visestranačkim izborima ni kapitalizmom ,

Usput dragi moj gospodine, uz svo uvažavanje za vaše desničarske fascinacije, zahvaljujem na dosadašnjem godtovanju kod mene, a posebno što ste saglasni da prekinemo dalju raspravu.
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:19 09.04.2011

Re: Popovi su dileri

Milan Karagaća
Osnivači HDZ su Tuđman, Manolić (vaš kolega iz "još ponešto UDBe",Boljkovac(isto UDBa) ,Degoricija (Udba pod brendom SDB) , ministar "rata "Šime Đodan

to kada su iz lažnih levičara otišli ka ekstremnoj desnici.
A Pavelić i Budak su bili inspirirani nacional socijalizmom Adolfa Dade Hitlera i Musolinijevim koletivizmom .

i uništavanjem Srba i Jevreja, svake druge rase koja nije njihova.Da im nije možda majka Tereza bila uzor.
Usput dragi moj gospodine propast privrede SFRJ nije počeo ni visestranačkim izborima ni kapitalizmom ,

Usput dragi moj gospodine, uz svo uvažavanje za vaše desničarske fascinacije, zahvaljujem na dosadašnjem godtovanju kod mene, a posebno što ste saglasni da prekinemo dalju raspravu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana