Društvo| Ekonomija

Fiskalna odgovornost

Saša Radulović RSS / 07.04.2011. u 22:07

Još uvek ne znamo šta se tačno dogovorila vlada sa sindikatom prosvete.  Znamo da su se dogovorili. Znamo i da štrajk nije bio u vezi para, ali da su se na kraju dogovorili o parama. Znamo i da su prosvetari sigurni da deca nisu ništa izgubila. Jer su svakako imali časove od 30 minuta, a to je dovoljno za gradivo i sve što treba. Ne znam samo zašto ne skratimo časove permanentno na 30 minuta.

Prvi korak fiskalne odgovornosti mora biti da poštujemo sopstveni Zakon o budžetu i da ga shvatimo ozbiljno.


Zakon o budžetu za 2011.godinu u članu 8. je predvideo da će se plate zaposlenih u javnom sektoru usklađivati dva puta u toku 2011.godine: prvi put u aprilu, kada će se plate uskladiti sa inflacijom, drugi put u oktobru, kada će se uskladiti sa inflacijom plus polovinom realnog rasta (bez inflacije) GDP-a u 2010.godini. Tako kaže zakon.
 
Vreme za pregovaračke poziciji, za zahteve svih sindikata i drugih, vreme za diskusiju i argumente u vezi novca je u vreme donošenja Zakona o budžetu.
 
To je bilo vreme za sve građane i sve organizacije i udruženja da postave svoje zahteve. Ne na ulici nakon usvajanja Zakona o budžetu. To je bilo vreme da sindikat prosvete i svi ostali sindikati ukažu na sva arčenja novca na nepotrebne stvari.
 
Usta su nam puna priča kako ne poštujemo sopstvene zakone. Kao tobože (a zaista je tobože) imamo odlične zakone, samo ih ne sprovodimo. Izgleda da kada to kažemo, u stvari i sami mislimo da neke zakone treba poštovati, a neke i ne treba, i da sve to zavisi od naše lične procene šta je ispravno, "pravedno" i "pošteno".
 
Meni  se mnogo toga ne dopada oko Zakona o budžetu.
 
Prvo: nije dovoljno trasnparentan, odnosno nema dovoljno podataka. Svako ministarstvo bi moralo imati svoje sopstveno obrazloženje budžeta koji bi bio dostupan građanima i koji bi mogli da brane i objašnjavaju.
 
Drugo: nije bilo nikave javne rasprave. I ova vlada kao i sve prethodne vlade beži od javne rasprave. Očigledno ne osećaju da su dužni objašnjenja građanima o tome na šta misle da potroše naš novac.
 
Treće: nije bilo alternative od bilo koga. Ni pozicije ni opozicije.
 
Četvrto: nigde analize o potrebnosti arčenja novca  i efektima arčenja novca.
 
I tako dalje.
 
Međutim, u vreme donošenja Zakona o budžetu, niko se nije javljao. Niko nije ništa predlagao. Posebno opozicija. A ni sindikati. Slabo smo čuli i neka pitanja, a o predlozima za drugačiji budžet ni reči. I dobili smo usvojen Zakon o budžetu.
 
Nakon što se donese budžet za iduću godinu, trebalo bi i da ide završni račun za prethodnu. Neverovatno je da opštine usvajaju završne račune svojih budžeta do juna meseca, a da republika do sada nije uspela da uradi ni jedan.
 
Rasprava o završnom računu treba da bude jako jako korisna, jer nas priprema za usvajanja novog budžeta za novu godinu. U toj raspravi treba da vidimo koji su efetki trošenja novca u prethodnoj godini, šta je bilo dobro, šta je bilo loše, pa da unapredimo naredni budžet. Da novac trošimo na stvari od kojih će nam život biti bolji. Niko ne insistra na ovome. Niko ne pravi demostracije u vezi ovoga. Opozicija ne diže prašinu oko ovoga.
 
Kada se donosi budžet za narednu godinu, on treba da postavi okvir javne potrošnje i garantuje makroekonomsku stabilnost zemlje. On računa sa određenom inflacijom, određenim rastom GDP-a, određenim pomeranjima kursa itd. Na osnovu ovih pretpostavki i privreda planira svoju narednu godinu, planiraju se prihodi i rashodi, planiraju se investicije itd. Mislim na realnu privredu koje je na žalost sve manje, ne trange frange.
 
Svaka značajna promena ovog okvira u toku godine predstavlja potres mozga za sve. Svi planovi padaju u vodu. Čitav sistem se ljulja. I onda se svako spašava kako stigne. Curi na sve strane.
 
Povećanje plata u javnom sektoru za 20% košta 600 miliona evra. To je potres mozga.  Ne zato što su plate zaposlenih u javnom sektoru velike, već zato što ih ima jako mnogo. Oko pola miliona.
 
Povećanje penzija za 10% košta 400 miliona evra. To je potres mozga.  Na zato što su penzije velike, već zato što imamo oko 1.700.000 penzionera.
 
Fiskalna odgovornost znači doneti odgovoran plan i držati se tog plana. Ona daje stabilnost. Ona omogućuje planiranje.
 
Činjenica da nismo doneli odgovoran plan (arčimo pare na sve strane) i da nam se to ne sviđa ne znači da možemo  povećavati i druge delove plana (npr. plate). Vreme za primedbe, vreme za predloge, vreme za proteste je pre nego što se plan donese. Vreme za kritiku je kada se pravi analiza prethodnog plana prilikom donošenja završnog računa.
 
Za ovakvo stanje stvari pre svega krivim pilota. Ovog i sve prethodne. Pilot mora da objasni, da obrazloži, da odbrani, da se dobrovoljno izloži kritici i diskusiji, da pridobije građane. Zajedno sa svojim timom. Tek onda krivim one koji traže.  
 
Moramo naučiti da poštujemo sopstvene zakone. I one za koje mislimo da su dobri i one za koje mislimo da nisu dobri. Jer pošto svi imamo različita mišljenja, nikada ni jedan zakon ne bi poštovali, te ih i ne bi mogli zvati ZAKONIMA.
 
 


Komentari (33)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

loader loader 22:13 07.04.2011

Deca ništa nisu izgubila

... osim onog što su u vidu obaveznih sadržina u školi trebala da dobiju. Eto, samo to malkice.

Povećanje plata u javnom sektoru...

Govorilo se da bi triškove u javnom sektoru trebalo smanjiti. Ipak, pošto je ovo zemlja u kojoj ogromna većina građana više voli demagogiju nego suočavanje sa istinom, troškovi će u ime tog unakrsnog ulagivanja svakoga svakome zapravo biti još veći.

U ovih 25 godina potrošene su 2-3 generacije mladih, mladih u koje se javno - pred sobom, pred komšilukom, u uličnoj tv anketi... - skoro svaki pojedinac kune. Svedoci smo kako se upravo SADA troši još najmanje jedna generacija.
Nema odricanja i ulaganja u budućnost - nema budućnosti.

Eeee... ... ali tu je slavna prošlost ! U nju stalno gledamo.
Ono u šta gledaš - u to se pretvaraš !!

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 22:20 07.04.2011

Re: Deca ništa nisu izgubila

E, deca, jadna deca...

Raduloviću, sjajan tekst, uravnotežan, temeljan itd. :)

Zašto ni pozicija ni opozicija (skupština odvojena od vlade) ne pretresa budžet?
Saša Radulović Saša Radulović 22:39 07.04.2011

Re: Deca ništa nisu izgubila

Verovatno zato što tamo sedi gomila anonimusa koji niti znaju nešto, niti imaju svoje mišljenje. Broj ljudi koji je aktivan, koji se pojavljuje u medijima sa svojim mišljenjem, koji se zalažu za nešto, je zanemariv.

To je sva naravno posledica užasne partokratije pod plaštom demokratije u kojoj živimo.
mrdax mrdax 23:30 07.04.2011

Re: Deca ništa nisu izgubila

Saša Radulović
Verovatno zato što tamo sedi gomila anonimusa koji niti znaju nešto, niti imaju svoje mišljenje. Broj ljudi koji je aktivan, koji se pojavljuje u medijima sa svojim mišljenjem, koji se zalažu za nešto, je zanemariv.

To je sva naravno posledica užasne partokratije pod plaštom demokratije u kojoj živimo.


Problem je i sto se malo radi na osnovnom ekonomskom obrazovanju naroda. Ovako narod koji je izleteo odmah iz komunizma treba prvo da razume neke osnovne stvari iz ekonomije. Tek onda ce poceti oziljno da shvata zakone o budzetu , razumece sta znaci strajk i kada je opravdan a sta za buducnost dece znaci kada se skrate casovi (posto je/trebalo bi da je obrazovanje pre vid stednje koje ce se kasnije isplatiti). No na zalost, ovakvoj vlasti i odgovara neozbiljan sindikat , ekonomski nepismen narod jer samo tako moze da prodje ova dvodecenisjka pljacka i degradacija krstena razlicitim imenima.
loader loader 01:41 09.04.2011

Re: Deca ništa nisu izgubila

narod koji je izleteo odmah iz komunizma

hoće fabrike nazad

a marksistički direktori koji se u međuvremenu pretvoriše u nacionalističke biznismene - ne daju fabrike nazad, već radnike izbacuju na ulicu...

Komunizam je bio prelazni oblik iz nerazvijenog seljačko-industrijskog društva u xxxliberalni kapitalizam

Socijalizam je oduvek želeo beli šešir i belu jahtu za sebe :)

draft.dodger draft.dodger 22:20 07.04.2011

Kada se donosi budžet...

Koriste se logikom pijačne tezge.
jakoje jakoje 22:31 07.04.2011

Ko su pisači naših zakonskih regulativa ?

Ako ikoga treba obesiti i streljati u Srbiji to su pisači i usvajači svih naših zakona. Bez toga nama spasa nema.
E baš iz toga razloga, nikada u Srbiji nećete dobiti imena osoba koji su pisali nesprvodive zakone na terenu.
Jedino šta znamo pouzdano ko je glasao za takve zakone, to su baš oni koji ih nikada ne čitaju, analiziraju no ih izglasavaju na preporuku šefa vladajućih poslaničkih klubova neke stranke u parlamentu.
Jukie Jukie 23:40 07.04.2011

Evo ti preporuka za tekst

Slažem se da časovi u školi treba da traju po 30 minuta.

Naravno deca bi trebalo oslobođeno vreme u toku dana da provedu čitajući udžbenik i beleške, a ne gledajući televiziju i motajući se okolo besciljno. Zato predlažem da se u školskim zgradama organizuje vreme kada bi deca u tišini sedela i čitala (i crtkala sebi mape uma) a što bi se zvalo study hall, a pripadnici MUP-a (koji su školovani za održavanje reda) bi pazili na red, da neko ne ustane i ne krene da tuče onu mirnu decu. Mobilni telefoni bi bili skremblovani.

I onda bi naši rezultati na PISA testu počeli da se približavaju šangajskim.
vladaxy vladaxy 09:05 08.04.2011

Re: Evo ti preporuka za tekst

Naravno deca bi trebalo oslobođeno vreme u toku dana da provedu čitajući udžbenik i beleške, a ne gledajući televiziju i motajući se okolo besciljno. Zato predlažem da se u školskim zgradama organizuje vreme kada bi deca u tišini sedela i čitala (i crtkala sebi mape uma) a što bi se zvalo study hall, a pripadnici MUP-a (koji su školovani za održavanje reda) bi pazili na red, da neko ne ustane i ne krene da tuče onu mirnu decu. Mobilni telefoni bi bili skremblovani.


A roditelje dece koja ne poštuju to streljati na Terazijama za primer
I naravno decu sa lošim PISA rezultatima bičevati ili kamenovati...
Jukie Jukie 12:35 08.04.2011

Re: Evo ti preporuka za tekst

vladaxy
A roditelje dece koja ne poštuju to streljati na Terazijama za primer.

Pa roditelji ne bi bili ni pitani za mišljenje, pošto je njima u prevelikom procentu slučajeva ionako stalo samo do petica u dnevniku a ne do znanja koje dete ima ili nema. A pošto bi to bio deo svakodnevnog školskog dana roditelji bi samo konstatovali da je dete trenutno u školi a ne kod kuće (pošto im je važno da deca što duže sede u školi da bi škola bila besplatan bebisiter).

Ovako bi deca napokon sama preuzela deo odgovornosti za svoje školsko obrazovanje, jer to je ipak njihov život i njihova budućnost.

I smanjio bi se broj odličnih učenika i vukovaca.
vishnja92 vishnja92 20:18 08.04.2011

Jukie,

slusaj me sad i gledaj me pravo u oci dok ti pricam:
pošto je njima u prevelikom procentu slučajeva ionako stalo samo do petica u dnevniku a ne do znanja koje dete ima ili nema.

laz
roditelji bi samo konstatovali da je dete trenutno u školi a ne kod kuće (pošto im je važno da deca što duže sede u školi da bi škola bila besplatan bebisiter).

laz i bezobrazluk.


vidi, jedini odgovor na tzv problem prosvete je:

1 - otpustiti ~ 40% tzv nastavnog osoblja, ukljucujuci tebe (inace, da ti saopstim: tvoja mrznja prema zdravoj deci - koja ocito datira jos iz detinjstva, po svemu sto si pisao po blogu - u bilo kojoj normalnoj drzavi bi ti stavila trajnu zabranu na priblizavanje bilo kom klincu, ever. ovde (blog b92) si urnisao sve stavke zakona koja se odnose na decija prava - koja su ljudska, rimembr - svojom gnjecavom mrznjom i nemoci. to je za prijavu i za zahtev za IP adresom, al nemam vremena jbga. pozz mami)

2 - vratiti broj dece u odeljenjima na 30, ukinuti skolu po smenama (ima i prostora i kapaciteta - onolike skole su zatvorene pre 8-9 godina) i pustiti prave pedagoge da rade svoj posao u pravo vreme. deca se skoluju pre podne kako i dolikuje, nastavnici su ok, dan svima tece normalno, nema potrebe za dnevnom sanacijom - jel zvuci nemoguce?

3 - bespotrebna tacka, ali nada je vecna - deca su radoznala i zeljna znanja, i ko tebe pobogu sisa ako to vidis kao privatnu smetnju za miran dan, a ne kao profesionalni benefit - i kako si ti uopste postao tema?!?! sve dok (tebi slicni) budu terali decu da u skolu ulaze na sporedni ulaz da vam ne bi smetala na glavnom, ne fermam vase zahteve, vas strajk i sve veste ili nezgrapne razloge za isti.

4 - ne verujem u grupnu odgovornost. ne fermam laznu solidarnost.
ako nasa razredna, koja je per-fe-ktna, na roditeljskom pravi popis stanja i sranja onih koji su zalutali u prosvetu umesto da - zvuci li nemoguce? - od roditeljskog napravi afirmisuci sastanak kako bolje, umesto kako ne ovoliko lose - e pa jbga Juki.

ono sto ja ocekujem od ovih ljudi u ovom drustvu (ukljucujuci sebe) je da urade sta mogu, u domenu koji im je dostupan.
prosvetari mogu, moraju i treba da kazu: previse nas je, a svi mi pojedinacno u svojim malim kolektivima znamo ko je visak (jer to, tvrdim, jako dobro znaju) - pustite ih s milim bogom, deca su tu i mi da sa njima radimo - za velike plate, kada se budzet podeli na nas preostale.

to je tako prosta matematika.



ps - moje dete vrlo intuitivno kapira i voli biologiju, i jako sam zadovoljna sto mu je ne predajes jer bi to bila jos jedna borba s vetrenjacama.

pps - skola u koju idu moja deca spada u bolje, da ne bi bilo potezanja teme



ppps, nevezano

Zivela Srba, Srbu za Direktora i Predsednika!
jakoje jakoje 00:11 08.04.2011

Dzaba pišemo, upozoravamo, sekiramo se..

Pogledajte ovu dole vest, pogledajte koje DZIBERE Srbija ima u parlamentu i "visokom domu" koji je u podrumu očito?

Parlamentarci misle da su iznad propisa
Poslanici krše zakon i puše gde stignu

BEOGRAD - U poslaničkim klubovima Doma Narodne skupštine odnedavno se ponovo puši. Svi koji su juče nekim poslom morali da uđu u prostorije Demokratske stranke Srbije teško da su bilo šta mogli da vide od veoma gustog dima, koji se gotovo nožem mogao seći. Ista situacija je, kako saznaje “Blic”, i u kancelarijama ostalih političkih stranaka u parlamentu u kojima se poslanici, nakon donošenja zakona protiv pušenja, više ne ustručavaju da zapale cigaretu.

P.S. Ima li iko živ ko može ovo zločinačko udruženje da zaustavi i skloni iz vlasti i sa vlasti za sva vremena ? Ako nema, da sutra idemo pred ambasade i tražimo azil za kolektivno preseljenje odavde?
draft.dodger draft.dodger 01:09 08.04.2011

Re: Dzaba pišemo, upozoravamo, sekiramo se..

jakoje
Pogledajte ovu dole vest, pogledajte koje DZIBERE Srbija ima u parlamentu i "visokom domu" koji je u podrumu očito?

Parlamentarci misle da su iznad propisa
Poslanici krše zakon i puše gde stignu

BEOGRAD - U poslaničkim klubovima Doma Narodne skupštine odnedavno se ponovo puši. Svi koji su juče nekim poslom morali da uđu u prostorije Demokratske stranke Srbije teško da su bilo šta mogli da vide od veoma gustog dima, koji se gotovo nožem mogao seći. Ista situacija je, kako saznaje “Blic”, i u kancelarijama ostalih političkih stranaka u parlamentu u kojima se poslanici, nakon donošenja zakona protiv pušenja, više ne ustručavaju da zapale cigaretu.

P.S. Ima li iko živ ko može ovo zločinačko udruženje da zaustavi i skloni iz vlasti i sa vlasti za sva vremena ? Ako nema, da sutra idemo pred ambasade i tražimo azil za kolektivno preseljenje odavde?



aleksandarz92 aleksandarz92 06:49 08.04.2011

podmetanje

Prvi korak fiskalne odgovornosti mora biti da poštujemo sopstveni Zakon o budžetu i da ga shvatimo ozbiljno.


Znači prosvetari su tražili kršenje zakona!?
Koliko ja znam, budžetom je predviđena ukupna suma za plate zaposlenih u javnom sektoru. Vlada je mogla da otpusti sve one stranački podobne neradnike koji primaju plate za "rad" na izmišljenim radnim mestima i da na taj način stvori višak za prosvetu.
Koliko god da je tekst dobar, kad se ovako počne onda je samo demaagoško podmetanje.
mina13 mina13 07:35 08.04.2011

Fiskalna odgovornost

Koliko ja znam, budžetom je predviđena ukupna suma za plate zaposlenih u javnom sektoru. Vlada je mogla da otpusti sve one stranački podobne neradnike koji primaju plate za "rad" na izmišljenim radnim mestima i da na taj način stvori višak za prosvetu.

Na prvu loptu sam pomislila "tako je", ali onda sam zastala i pomislila da to mozda nije najbolje resenje, evo zasto. Ako bi tako bilo, ljudi koji su visak bi se tada nasli na budzetu ove drzave na birou rada i sa otpremninama a kasnije za njih jednostavno u privredi ne bi bilo mesta jer gotovo nema privrede. Mislim da bi konstruktivnije bilo smanjivati im postepeno plate i poostriti kontrolu efikasnosti, postepeno ih otpustati ali prethodno kao sredstvo selekcije uvesti obuku za efikasan rad, a uporedo sa tim od oslobodjenih sredstava omoguciti privredi da prodise. Cini mi se da bi na taj nacin prelivanje sredstava iz jednog u drugi sektor bilo realnije, a i socijalni aspekt bi onda bio bolji. Mislim da bi naglim odpustanjem dosli u situaciju da opet neko pravi neke svoje filtere, opet neki nepotizam ili sta vec, a ne treba zaboraviti i da je odredjen broj ljudi u administrativnim sluzbama neophodan. Ja medjutim nisam sigurna da su kadrovi koji bi trebalo da sprovedu takav rez zaista i kompetentni, a posebno ne savesni, zato mi se cini da bi selekcija trebalo da bude, da tako kazem, prirodna. Naravno, krenula bih momentalno sa otpustanjem onih koji imaju vise od jednog prihoda od svojih funkcija i naravno da bih rezala plate prema visini, prvo onima sa najvisim primanjima.
Ovo samo za sebe ne bi moglo da dovede do bolje ekonomske situacije, nuzno bi bilo rasteretiti privredu, animirati ljude olaksicama da pokrecu sopstvene poslove, smanjiti obaveze na minimum, pojednostaviti poslovanje, pojednostaviti legislativu, uvesti bankrot za fizicka lica kao instituciju, i jos more toga sto se objektivno moze uraditi a ne radi se.
aleksandarz92 aleksandarz92 08:20 08.04.2011

Re: Fiskalna odgovornost

Na prvu loptu sam pomislila "tako je", ali onda sam zastala i pomislila da to mozda nije najbolje resenje, evo zasto....

Nisam ja ni razmišljao o tome da li je to dobro ili loše rešenje, ali je svakako jedno od mogućih rešenja. Moj komentar je samo reakcija na podmetanje da prosvetari traže kršenje zakona. Može i da se donese zakon o dopuni zakona ili nešto slično i opet zakon neće biti prekršen. Ali onda ne može da se oplete po alavim prosvetarima koji bi da ruše sistem i krše zakone.
mina13 mina13 08:45 08.04.2011

Re: Fiskalna odgovornost

Nisam ja ni razmišljao o tome da li je to dobro ili loše rešenje, ali je svakako jedno od mogućih rešenja. Moj komentar je samo reakcija na podmetanje da prosvetari traže kršenje zakona. Može i da se donese zakon o dopuni zakona ili nešto slično i opet zakon neće biti prekršen. Ali onda ne može da se oplete po alavim prosvetarima koji bi da ruše sistem i krše zakone.

I mene je do kraja iziritiralo podmetanje da prosvetari krse zakon, iz puno razloga a posebno zbog toga ko im to kaze, ali bojim se da im je bas i namera da nas sve sistematski isposvadjaju pa zavladaju. Svako malo je neko u ovoj zemlji na meti, advokati i taksisti koji nece fiskalne kase, nagrade za pet fiskalnih racuna, tuzibaba telefoni ako ga ne dobijete, studenti koji se tamo nesto bune, a onda neko od njih milosrdno zamaze i gurne problem pod tepih i opet svi srecni...Jedini razlog zasto sam odgovorila na Vas komentar je sto me bes spopada kad gledam kako nam bacaju prasinu u oci a oni pricaju o novom avionu, gas da poskupi, porez drakonski seli se ako nemas...i nemoc sto mi se cini da cemo i mi koji sad ovde malko blogujemo odmah posle toga zaroniti u morbidnu svakodnevnicu i gledati kako da prezivimo. Boli me sto sebi svakog dana sve vise licim na onu poslovicnu zabu u hladnoj pa postepeno zagrevanoj vodi...

mina13 mina13 09:08 08.04.2011

Re: Fiskalna odgovornost

I mene je do kraja iziritiralo podmetanje da prosvetari krse zakon, iz puno razloga a posebno zbog toga ko im to kaze,

Uf... tek sad vidim da sam zapravo autora bloga optuzila da krsi zakon, nije se odnosilo na Vas, izvinite
vladaxy vladaxy 09:38 08.04.2011

"Država"

U Srbiji imate paradoks, da građani non stop traže nešto od "države", traže stalno da se nešto "reguliše", da "država" nešto učini po ovom ili onom pitanju da "država" plati ovo ili ono, povećava plate itd...

A kad stvaran život ispostavi račun delovanja te "države" onda se svi bune. Niko neće da vraća dugove te "države". Traže se krivci na sve strane..

Mentalitet ljudi ovde je takav da ima malo lične odgovornosti i da se sve očekuje da neko drugi reši razne lične probleme - čuvena "država". Kad ljudi budu shvatili da manje "države" u našim životima donosi boljitak, tek tad će nam krenuti..

"Država" nije živo biće, to je npr. kad nekih 5-10 birokrata u nekom organu prepišu neki propis ko zna odakle, pa to 25 nesposobnjakovića prosledi teletabisima da bi oni podigli ruku, i da bi nas nekoliko miliona živeli po tom nekom kretenskom pravilu. A ja ne želim da živim onako kako 5-10 birokrata zamišlja....
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:08 08.04.2011

Re: "Država"

prosledi teletabisima




Jao, da znaš da su ORIGINAL!
mariopan mariopan 10:44 08.04.2011

Re: "Država"

Mentalitet ljudi ovde je takav

Mentalitet je onakav kako ga je vlast naučila. Šta nas vlast uči poslednjuh 20 godina?
Zašto bi bilo ko poštovao zakone ako ih sama vlast ne poštuje? Zakon o budžetu pre svega ne poštuje Vlada i ministri.. narod dolazi na kraju balade.

Odličan blog
mina13 mina13 10:47 08.04.2011

Re: "Država"

Kad ljudi budu shvatili da manje "države" u našim životima donosi boljitak, tek tad će nam krenuti..

To je i poenta sto jeste previse drzave u nasim zivotima, od prilike sestina celokupnog legalnog prometa u ovoj zemlji ide drzavi kroz PDV i oko 40% svakog zaradjenog dinara kroz poreze i doprinose, pa porezi na imovinu, firmarine, takse, prihodi od carina i akciza, takodje. To jeste princip kako drzava funkcionise ali drzava za uzvrat treba da obezbedi korektno okruzenje u kome ce onda gradjani moci da resavau sami svoje licne probleme a ne da im drzava na svakom koraku postavlja zamke.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:34 08.04.2011

Re: "Država"

vladaxy

U pravu ste, no kao što mariopan napisa, a ja bih još dodao, POJEDINCI NA VLASTI MORAJU SNOSITI ODGOVORNOST.
"Narod kriv" priča je totalitarna, Nemci krivi Hitleru, Rusi Staljinu... Blaža varijanta "mi Englezi - ti Gledston", lepo Vođa zamislio - ali gravitacija...
domazetovic.andrej domazetovic.andrej 11:37 08.04.2011

Re: "Država"

Evo vam ga Bejec od prekljuce....

"Možda smo požurili sa uzimanjem kredita i zadužili se više nego što je trebalo, sada je pitanje kako vratiti taj zajam i u tome država treba da pomogne, smatra Bajec."

E, ovako mnogo ljudi shvata drzavu, pa i veciti ekonomski savetnik svih vlastodrzaca... On je jedan od najeminentnijih profesora ekonomije? Ne, nemojte pustiti da ljudi snose posledice svojih aktivnosti. Ne, nemojte dopustiti da bilo koja banka ima problem sa non-performing loans. Sve budalastine neodgovornih platice naravno oni odgovorni... I sta onda da ocekujemo od njegovih studenata?

Jukie Jukie 12:57 08.04.2011

Re: "Država"

vladaxy
U Srbiji imate paradoks, da građani non stop traže nešto od "države", traže stalno da se nešto "reguliše", da "država" nešto učini po ovom ili onom pitanju da "država" plati ovo ili ono, povećava plate itd...A kad stvaran život ispostavi račun delovanja te "države" onda se svi bune. Niko neće da vraća dugove te "države". Traže se krivci na sve strane..Mentalitet ljudi ovde je takav da ima malo lične odgovornosti i da se sve očekuje da neko drugi reši razne lične probleme - čuvena "država". Kad ljudi budu shvatili da manje "države" u našim životima donosi boljitak, tek tad će nam krenuti.."...


Pa upravo to što se forsira od osnovne škole. Roditelji hoće da sva deca imaju sve petice, verovatno smatrajući da zli nastavnici imaju te petice već otštampane na vrednosnim papirićima u fioci, a samo ne žele da ih podele kao bombone jadnoj deci jer su ZLI.
Onda roditelji kreću da deci sole pamet kako su petice najvažnija stvar na svetu i bogomdane, i da se bore protiv nepravde terora od strane nastavnika. Deca onda internalizuju da je FER jedino kada svi imaju sve petice, i kad ne dobiju peticu deca kreću da plaču kao Džordž Prase i trče kod školskog pedagoga da joj se isplaču zbog ooogromne traume (kada sam video matore šestake koji će za koji dan postati tinejdžeri kako cmizdre kao male bebe, nisam znao da li je u pitanju skrivena kamera. Nije bila. )
kleinemutter kleinemutter 12:47 09.04.2011

Re: "Država"

Jukie
vladaxy
U Srbiji imate paradoks, da građani non stop traže nešto od "države", traže stalno da se nešto "reguliše", da "država" nešto učini po ovom ili onom pitanju da "država" plati ovo ili ono, povećava plate itd...A kad stvaran život ispostavi račun delovanja te "države" onda se svi bune. Niko neće da vraća dugove te "države". Traže se krivci na sve strane..Mentalitet ljudi ovde je takav da ima malo lične odgovornosti i da se sve očekuje da neko drugi reši razne lične probleme - čuvena "država". Kad ljudi budu shvatili da manje "države" u našim životima donosi boljitak, tek tad će nam krenuti.."...


Pa upravo to što se forsira od osnovne škole. Roditelji hoće da sva deca imaju sve petice, verovatno smatrajući da zli nastavnici imaju te petice već otštampane na vrednosnim papirićima u fioci, a samo ne žele da ih podele kao bombone jadnoj deci jer su ZLI.
Onda roditelji kreću da deci sole pamet kako su petice najvažnija stvar na svetu i bogomdane, i da se bore protiv nepravde terora od strane nastavnika. Deca onda internalizuju da je FER jedino kada svi imaju sve petice, i kad ne dobiju peticu deca kreću da plaču kao Džordž Prase i trče kod školskog pedagoga da joj se isplaču zbog ooogromne traume (kada sam video matore šestake koji će za koji dan postati tinejdžeri kako cmizdre kao male bebe, nisam znao da li je u pitanju skrivena kamera. Nije bila. )


Da i osmake koji bacaju klupe po razredu jer nisu dobili 5 na kontrolnom, koji i nije bio težak, ali navikla deca na 5 a da ne uče, jer tako naređuju roditelji, direktorka, ministarstva...

Nastavnik je kreten koji ,,davi,, troši svoje pare na oplemenjivanje nastave i
pokušava da ih nešto nauči.
I redovno biva sačekan od tetkica, računovođa, portira , zamenice direktora i drugih kolega da bude obavešten da u tom i tom razredu se nalazi dete njihovih prijatelja i kad im kažete da to dete neće da uči obično odgovore, eh, šro da uči kad su njegovi bogati, kad je sportista, kad mu roditelji znaju velika imena...
dragannalovic dragannalovic 11:47 08.04.2011

Lustracija političkih stranaka

Treće: nije bilo alternative od bilo koga. Ni pozicije ni opozicije.

To je ono što nam nedostaje: alternativa.Imamo poziciju i obrnutu poziciju koja sebe naziva opozicijom. I nemamo pravnu državu, ništa nije transparentno a i ono što je transparentno nema ko da sankcioniše, čak i da imamo najbolje zakone.Jer ovde se zakon selektivno primenjuje. Za sve to je kriva šizofrena vlast koja zbog svoje nemogućnosti da se suoči sa realnošću i pokušaja da samu sebe ubedi u virtuelnu stvarnost, umesto od svojih gradjana, dobija poslednju opomenu od EU u vidu "dopunskog upitnika" sa preko 400 pitanja. Gradjani Srbije bi trebali da potraže odgovor samo na jedno pitanje: Kada će da se zabrani rad svim onim političarima koji su se od devedesete na ovamo ogrešili na bilo koji način?
mariopan mariopan 12:29 08.04.2011

Re: Lustracija političkih stranaka

Kada će da se zabrani rad svim onim političarima koji su se od devedesete na ovamo ogrešili na bilo koji način?

OK, a zašto ne i krivična odgovornost (ako za to ima dokaza) pogotovo za trošenje naših para?
Da počnemo da poštujemo Zakon ali svi, i mi i oni?
Da uozbiljimo "državu" i nas i njih?
A ozbiljna će biti samo ako zaista odgovaraju oni koji su se ogrešili?
Ne samo da im kažemo nono i packe po prstima..?
dragannalovic dragannalovic 14:25 08.04.2011

Re: Lustracija političkih stranaka

Kada će da se zabrani rad svim onim političarima koji su se od devedesete na ovamo ogrešili na bilo koji način?

OK, a zašto ne i krivična odgovornost (ako za to ima dokaza) pogotovo za trošenje naših para?
Da počnemo da poštujemo Zakon ali svi, i mi i oni?
Da uozbiljimo "državu" i nas i njih?
A ozbiljna će biti samo ako zaista odgovaraju oni koji su se ogrešili?
Ne samo da im kažemo nono i packe po prstima..?

To bi svakako trebao da bude sledeći korak, kao i konfiskacija sve imovine za koju nemaju pokriće i koja je stečena zloupotrebom ili korišćenjem privilegovaog položaja.Dok se to ne uradi, ne možemo da se nadamo nekom boljitku, niti možemo da imamo odgovorno društvo zasnovanovano na vladavini prava.
kleinemutter kleinemutter 12:53 09.04.2011

čas

Zaista mislim da časovi treba da traju 30 minuta i da deca treba da idu u školu mesec i po duže nego što zaista idu i da avgust treba da bude jedini mesec kad imaju raspust, a nastavnici kolektivni godišnji odmor.

Naročito ovo vreme od 30 minuta je poželjno za decu od I-IV razreda u O.Š.
I bilo bi dobro da se radi samo po jedna smena u školama i to od 8 do 16h.
Dakle produženi boravak za svu decu u O.Š. i vreme u kojem bi posle aktivnih časova sedeli i u boravku odrađivali domaće i spremali gradivo.

Deca bi se tako naučila da rade, bili bi roditelji zadovoljni jer bi vrtić-škola perfektno funkcionisao.

Deca bi imala bolje znanje a ostali bi manje kukali na prosvetare.
Saša Radulović Saša Radulović 13:19 09.04.2011

Re: čas

I bilo bi dobro da se radi samo po jedna smena u školama i to od 8 do 16h.


Naravno. Nesporno je da nam je potrebna temeljna reforma prosvete. I slično kao i sa zdravstvom, nismo je ni počeli.

Samo ovo nije tekst o tome. Ovo je tekst o tome kada je vreme za zahteve, proteste i predloge.
mariopan mariopan 14:15 09.04.2011

Re: čas

Ovo je tekst o tome kada je vreme za zahteve, proteste i predloge.

Sad je vreme.
Dok nisu prodali Telekom i te pare nestale u vidu magle. Dok nisu uzeli još koji kredit koji će da vraćaju naši čukun čukun unučići....dok nisu prodali vodu i vazdih koji dišemo.
Sad je vreme za sve proteste - ne zahteve za povećanje plate, bilo čije, već zahtevi da vlast koja je tako neodgovorna ode, neko u istoriju a neko i na robiju.

Jer svi zahtevi i svi protesti se svode samo na traženje para, što je sasvim debilno.
Vlasti upravo odgovara da se tako parcijalno dešavaju protesti i da svako samo svoju muku gleda....tako se nećemo nikada ujediniti u zahtevu da nam odgovore na mnogo ozbiljnija pitanja....zašto nemamo para? Kako su oni kojima smo ukazali poverenje gazdovali našim dobrima, privredom, parama, kreditima, novcem od privatizacije - gde je to sve? I ko se koliko obogatio dok smo mi enormno siromašili sa svakim "genijalnim" potezom naše Vlade?
To je pitanje za malo više prostora nego što je ovaj blog.

Ali da je sada vreme, sada je!
kalifumestokalifa kalifumestokalifa 20:33 09.04.2011

Šta da se radi

Svaka ti je na mestu Raduloviću.
Ali šta mi da radimo povodom toga?
Niko (čitaj nijedna stranka) ne nudi rešenje: samo cepaju po demagogiji. Ne mogu više čiste savesti ni da glasam za najmanje zlo. Ima li nas dovoljno da nešto sami uradimo? Da napravimo stranku za učlanjenje u koju bi bilo neophodno da se prođe dva testa: jedan opšte kulture, drugi na poligrafu... s tim što bi se ovaj drugi, za bilo koga ko hoće funkciju, ponavljao na godinu dana
Ne vidim da iko nudi rešenje za PIO;
Ne vidim na iko nudi rešenje za javnu potrošnju;
Ne vidim da iko priča o suludom poreskom sistemu;
Svima su puna usta o transparentnosti dok ne zasednu u fotelju.
Čini mi se da se niko više ne bori za ideologiju, čak ni za pogrešnu. Političari karijeristi koji nikad ništa u životu nisu uradili, uobličavaju svoje stavove na osnovu istraživanja javnog mnjenja, prodaju nam sebe kao prašak za veš...
Ali ovaj post je već predugačak...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana