Društvo| Kultura| Život

TREŠNJE

razmisljam RSS / 11.04.2011. u 01:36


               Sedimo tako preksinoć moj R. i ja i tek uzgred osluškujemo vesti koje se smenjuju na TV-u. Spikerka najavljuje skup podrške narodu Japana na Trgu republike i u sklopu istog, podelu hiljadu i jedne sadnice trešnje.
               Zgledamo se na trenutak...
               Pitanje postavim ja:
               - Neće valjda?


                                                                     *** *** ***

              Hoće:

 http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2011&mm=04&dd=10&nav_category=12&nav_id=505259

 

 

 

Tagovi



Komentari (298)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

razmisljam razmisljam 01:39 11.04.2011

Пошто ме карикица не слуша

да покушам овако:

ТРЕШЊЕ
loader loader 09:43 11.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

Stvar vaspitanosti,
stvar mentaliteta,
stvar poštovanja...

Zamislite da se ljudi onako ponesu prilikom deljenja sadnica trešanja. Čak i da je bila reč o "običnim" trešnjama, bilo bi neprihvatljivo. U ovom slučaju je postojala obaveza više, jer je trebalo učiniti jedan simboličan, plemenit gest. Trebalo je stoga pokazati dostojnost, tj. biti dostojan čina u kome se učestvuje. Još gore od svega je što ovo ružno gušanje nije nikakav iznenađujuć događaj.
vesna.gm vesna.gm 11:46 11.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

loader
Stvar vaspitanosti,
stvar mentaliteta,
stvar poštovanja...

Zamislite da se ljudi onako ponesu prilikom deljenja sadnica trešanja. Čak i da je bila reč o "običnim" trešnjama, bilo bi neprihvatljivo. U ovom slučaju je postojala obaveza više, jer je trebalo učiniti jedan simboličan, plemenit gest. Trebalo je stoga pokazati dostojnost, tj. biti dostojan čina u kome se učestvuje. Još gore od svega je što ovo ružno gušanje nije nikakav iznenađujuć događaj.


Još je gore što polovina ovih ... da se ne izrazim nije ni ukapirala da je u pitanju japanska trešnja, dakle nije trešnja koja rađa, već ukrasna biljka koja ima neodoljiv cvet i zbog toga je omiljena u Japanu.

Kakav smo mi narod...
appendix appendix 12:40 11.04.2011

kad su cvetale trešnje..


Jedna izreka kaže: "Ljude ćete najbolje upoznati kada se deli nešto besplatno.."
razmisljam razmisljam 13:33 11.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

loader
Stvar vaspitanosti,
stvar mentaliteta,
stvar poštovanja...

Zamislite da se ljudi onako ponesu prilikom deljenja sadnica trešanja. Čak i da je bila reč o "običnim" trešnjama, bilo bi neprihvatljivo. U ovom slučaju je postojala obaveza više, jer je trebalo učiniti jedan simboličan, plemenit gest. Trebalo je stoga pokazati dostojnost, tj. biti dostojan čina u kome se učestvuje. Još gore od svega je što ovo ružno gušanje nije nikakav iznenađujuć događaj.


Замислила сам, вече пре догађаја. И јако, јако ми је жао што ми је то прво пало на памет када сам чула најаву манифестације.
Још и више што се моја нада да ће све проћи васпитано, са поштовањем, достојанствено, показала крајње наивном.
И даље не знам шта да мислим. У ствари, мислим свашта, али никако да докучим зашто је све протекло тако како је протекло.
Не умем да генерализујем.
Менталитет? Реч која се сувише олако потеже у свим сличним ситуацијама. Али нисмо сви исти. Гужву је направио само део људи окупљених на Тргу. Већина је ,,одрадила'' долазак онако како је и замишљено.
Где је проблем? Односно, које је решење?
Овим постом покушавам да нађем одговор на многа питања...
Да ли ћу их наћи?
И да: и организатори су морали да имају и овакав сценарио у виду. Сигурна сам да се могло наћи паметније решење за поделу садница. Надали су се да ће ипак све бити како ваља?
Можда је моје да будем идеалиста, али њихово свакако није.
razmisljam razmisljam 13:42 11.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

vesna.gm

Još je gore što polovina ovih ... da se ne izrazim nije ni ukapirala da je u pitanju japanska trešnja, dakle nije trešnja koja rađa, već ukrasna biljka koja ima neodoljiv cvet i zbog toga je omiljena u Japanu.

Kakav smo mi narod...


Извини, Весна, али не бих да пристанем на последњу реченицу из твог коментара тако олако. На жалост, морам признати да се пречесто виђају ружне и неприкладне слике на јавним скуповима најразличитијих врста. Опет, не могу да пренебрегнем и много добре воље и искрених побуда код већине људи који су се јуче окупили да би изразили своју подршку народу Јапана. Многи су писали разгледнице са лепим жељама, многи су били ту тек да скуп буде масовнији, неки можда само у пролазу...
Мотиви су тако различити.
И поново су главна вест они који су успели све да покваре својим недоличним и ирационалним понашањем. А они ипак нису народ. Мислим, нису већина.

Желим ти добродошлицу на ово моје мало парче блогопростора.
zilikaka zilikaka 13:44 11.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

EDIT:
али никако да докучим зашто је све протекло тако како је протекло.

Prilikom najavljivanja manifestacije, posebno je podvlačeno kako će biti besplatno podeljena 1001 sadnica trešnje.
Mislim da je upravo to bio mamac mnogima da se samo zbog toga pojave. Potegli ljudi ko zna odalle da uzmu nešto što bi inače platili par stotina dinara. Nema veze što ne rodi, to nije rečeno, nego njima bubnjalo u glavi "džabe trešnja". Svi koji su zbog toga došli, smatrali bi neuspehom da se bez sadnice vrate, a očigledno ih je bilo više od 1001.
Imaš izjavu dveju gospođa, gde prva spontano kaže da je došla na Trg da uzme sadnicu, a druga se opsetila, pa je ispravi u fazonu ma ne, došle smo da podržimo skup i uzmemo sadnicu
Eto, doterala komentar, a tog Gremlina ću uvatim kad-tad
razmisljam razmisljam 13:48 11.04.2011

Re: kad su cvetale trešnje..

appendix

Jedna izreka kaže: "Ljude ćete najbolje upoznati kada se deli nešto besplatno.."


Да ли у овоме лежи сама суштина проблема? Већ сам се запитала у једном свом коментару да ли би било другачије да је свака садница продавана макар и за неку сасвим симболичну суму. Не знам одговор, јер није било тако...

Драго ми је што си свратио. Добродошао.


razmisljam razmisljam 13:51 11.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

zilikaka
али никако да докучим зашто је све протекло тако како је протекло.

Prilikom najavljivanja manifestacije, posebno je podvlačeno kako će biti besplatno podeljena 1001


Хајде, молим те, понови коментар. Очигледно ти га је неки Гремлин здипио у сајберпростору.
appendix appendix 13:56 11.04.2011

Re: kad su cvetale trešnje..

razmisljam
appendix

Jedna izreka kaže: "Ljude ćete najbolje upoznati kada se deli nešto besplatno.."


Да ли у овоме лежи сама суштина проблема? Већ сам се запитала у једном свом коментару да ли би било другачије да је свака садница продавана макар и за неку сасвим симболичну суму. Не знам одговор, јер није било тако...

Драго ми је што си свратио. Добродошао.



Hvala na dobrodošlici... Ja sam ovde nov, tako da nisam još uvek savladao sve tehničke mogućnosti bloga, ali, spreman sam da učim...
razmisljam razmisljam 14:33 11.04.2011

Re: kad su cvetale trešnje..

appendix

Hvala na dobrodošlici... Ja sam ovde nov, tako da nisam još uvek savladao sve tehničke mogućnosti bloga, ali, spreman sam da učim...


Само полако...Спремност да учиш је сасвим довољна за почетак. Уосталом, ако ти ма шта не буде јасно, слободно питај. И не само мене. Овде има јако пуно људи који су спремни да помогну.

Нема на чему. Осећај се као код куће.
loader loader 16:55 11.04.2011

Re: kad su cvetale trešnje..

Mentalitet. Da.

Mentalitet, karakter, svojstvo jedne grupe... Tu grupu, narod, čine 10-15% ekstremnih, 25-35% pritajenih (koji bi isto učinili ali ne bi da se eksponiraju), x-procenata pasivnih koji, eto, ne bi da se naprežu i išta rizikuju kako bi ispravljali sliku sveta, i 7-10% entuziijasta koji bi da menjaju stvari na bolje.

Izjavom da "nisu baš svi takvi" ne može se stanje stvari ni ulepšati, ni relativizovati... Predstavnici tog stanja su upravo oni koji su se gušljali oko stabljika trešnje !

Ako nam je toliko do Japana, i toliko smo se naoduševljavali njihovim primerom, zašto ne pokušamo da uočimo da se kod njih nigde ne vide tučnjava "jedne njihove loše manjine" oko vode, oko pomoći, oko šatora...?! Kako to kod njih nema te ekstremno loše grupe, a kod nas ima?

Ekstremisti su samo "vrh ledenog brega".

Elem, naši pravi predstavnici su ovi što su jednu ženu skoro do smrti izgazili u pokušaju da se domognu plena (trešnje). Nije tako? Ok - onda ova većina koja nije takva treba da načini ambijent u kome će biti jasno da viđenom ponašanju nema mesta !


Jelena Pavlović Jelena Pavlović 17:08 11.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

Где је проблем? Односно, које је решење?


Problem je u nemogucnosti prilagodjavanja zivotu u gradu u kome na manjem prostoru zivi vise ljudi. Ogroman broj je navikao na dovikivanje s brda na brdo i na trcanje po livadama.
razmisljam razmisljam 18:06 11.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

Осећам потребу да свима вама који сте свратили овамо и учествујете у разговору упутим извињење што касним са одговорима. Трудећи се да будем што боља домаћица, покушавам да сваком одговорим и да никога не прескочим. Међутим, као прво, немам довољно времена да се посветим само Блогу ( реалан живот ме упорно подсећа да не може и не сма да чека ), а као друго, по мало се губим у количини коментара, па прилично времена трошим за сналажење и изналажење најбољег начина да све покријем...
Надам се да ми нећете замерити.
Хвала на разумевању ( ако га нађете).

P.S. Одговарам редом, и редом, и редом... и никако да стигнем до краја да бих кренула од почетка.
Стрпљења молим.
appendix appendix 18:12 11.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

razmisljam
Осећам потребу да свима вама који сте свратили овамо и учествујете у разговору упутим извињење што касним са одговорима. Трудећи се да будем што боља домаћица, покушавам да сваком одговорим и да никога не прескочим. Међутим, као прво, немам довољно времена да се посветим само Блогу ( реалан живот ме упорно подсећа да не може и не сма да чека ), а као друго, по мало се губим у количини коментара, па прилично времена трошим за сналажење и изналажење најбољег начина да све покријем...
Надам се да ми нећете замерити.
Хвала на разумевању ( ако га нађете).

Moram ti reći da si divna domaćica... sve ti je oprošteno..
loader loader 19:06 11.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

divna domaćica



jedan.kub jedan.kub 20:03 11.04.2011

Re: kad su cvetale trešnje..

lo
7-10% entuziijasta koji bi da menjaju stvari na bolje.

Žalosno malo entuzijasta da menja naš svet a mnogo onih

Tu grupu, narod, čine 10-15% ekstremnih

zbog kojih se moramo stideti.
To samo pokazuje dokle smo stigli i ukakvoj smo situaciji.

Bilo bi lepo da su te trešnje zasadjene u nekom parku kao što je to slučaj u nekim drugim gradovima pa da svi mogu da uživaju u njihovom cvetu. Ovako, gledaće ih pojedinci koji su se na žalos najviše gurali.
razmisljam razmisljam 21:10 11.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

zilikaka
EDIT:
али никако да докучим зашто је све протекло тако како је протекло.

Prilikom najavljivanja manifestacije, posebno je podvlačeno kako će biti besplatno podeljena 1001 sadnica trešnje.
Mislim da je upravo to bio mamac mnogima da se samo zbog toga pojave. Potegli ljudi ko zna odalle da uzmu nešto što bi inače platili par stotina dinara. Nema veze što ne rodi, to nije rečeno, nego njima bubnjalo u glavi "džabe trešnja". Svi koji su zbog toga došli, smatrali bi neuspehom da se bez sadnice vrate, a očigledno ih je bilo više od 1001.


У овоме си у праву. Без даљњег је доста људи дошло да се окористи и да ућари нешто. Опет, мислим да их је доста било и из сасвим алтруистичких разлога. Сад, о томе да ли је уопште требало делити саднице или их само посадити на неком лепом месту ( уз реке, на некој прзној ледини која би могла да се претвори у парк... ) да се дискутовати. Можда је само организација оманула. Мислим да је било начина да се деоба одради на много бољи и пристојнији начин.

Imaš izjavu dveju gospođa, gde prva spontano kaže da je došla na Trg da uzme sadnicu, a druga se opsetila, pa je ispravi u fazonu ma ne, došle smo da podržimo skup i uzmemo sadnicu


Видела.
Кисело се насмејала.


Eto, doterala komentar, a tog Gremlina ću uvatim kad-tad


Хвала ти на уложеном труду да дотераш коментар.
Гремлина 'ватај и збуџи га негде где неће да нас омета, безобразник ниједан.


razmisljam razmisljam 21:29 11.04.2011

Re: kad su cvetale trešnje..

loader
Mentalitet. Da.

Mentalitet, karakter, svojstvo jedne grupe... Tu grupu, narod, čine 10-15% ekstremnih, 25-35% pritajenih (koji bi isto učinili ali ne bi da se eksponiraju), x-procenata pasivnih koji, eto, ne bi da se naprežu i išta rizikuju kako bi ispravljali sliku sveta, i 7-10% entuziijasta koji bi da menjaju stvari na bolje.


Ух, проценти... Морам Вам признати да ме не могу баш увек убедити. Опет, логика је моћна ствар - увек постоје екстреми на обе стране, мање или више уравнотежени, и велика ћутњива средина. Питање је ко, колико, како и коме може нешто да учини.
Ентузијасти се труде, екстремисти лошег владања побеђују, а остали...
Ма, не волим проценте - дају онеспокојавајуће резултате.

Izjavom da "nisu baš svi takvi" ne može se stanje stvari ni ulepšati, ni relativizovati... Predstavnici tog stanja su upravo oni koji su se gušljali oko stabljika trešnje !


Стање ствари је такво какво јесте, у реду. Али се не могу сложити да је само т о стање ствари. Јер, стање ствари мора да има и своје друго, лепо и добро лице. Није све ни црно, ни бело. Свет је углавном шарен, осим када је сив.

Ako nam je toliko do Japana, i toliko smo se naoduševljavali njihovim primerom, zašto ne pokušamo da uočimo da se kod njih nigde ne vide tučnjava "jedne njihove loše manjine" oko vode, oko pomoći, oko šatora...?! Kako to kod njih nema te ekstremno loše grupe, a kod nas ima?


Уочено је, како да није. Међутим, ту би се онда морало расправљати о културолошким, религијским, историјским, географским... разликама. Постоји могућност да у нечему од тога лежи одговор на Ваше питање, али ја немам толико знања о свему томе да бих га докучила.
Стога га и тражим на овај начин - блогом.



Elem, naši pravi predstavnici su ovi što su jednu ženu skoro do smrti izgazili u pokušaju da se domognu plena (trešnje). Nije tako? Ok - onda ova većina koja nije takva treba da načini ambijent u kome će biti jasno da viđenom ponašanju nema mesta !


Е, на ово не могу да пристанем. Одбијам.
Али, у праву сте у једном, већина под хитно мора наћи некакав сувисли начин да се ствари доведу макар близу некаквој нормали. У противном може бити прегажена од мањине.
razmisljam razmisljam 21:37 11.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

Jelena Pavlović
Где је проблем? Односно, које је решење?


Problem je u nemogucnosti prilagodjavanja zivotu u gradu u kome na manjem prostoru zivi vise ljudi. Ogroman broj je navikao na dovikivanje s brda na brdo i na trcanje po livadama.


Зар збиља мислиш да су за ову гунгулу криви само ти који су однекуд дошли у велики град? Опрости, али не бих се сложила. Има и оних који из града нису макли, али га и нису пустили у себе.
Понашање, (не)васпитање није одредница коју бих ја могла да поделим на рурално и урбано. Поштеног и лепо васпитаног света има свуда. Као и оног другог, наравно.
Тако да не бих све приписала довикивању с брда на брдо и трчкарању по ливадама. Преједноставно је, а и не може бити тачно.

razmisljam razmisljam 21:39 11.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

appendix

Moram ti reći da si divna domaćica... sve ti je oprošteno..



razmisljam razmisljam 21:40 11.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

loader
divna domaćica




Хммм...
razmisljam razmisljam 21:48 11.04.2011

Re: kad su cvetale trešnje..

jedan.kub
Bilo bi lepo da su te trešnje zasadjene u nekom parku kao što je to slučaj u nekim drugim gradovima pa da svi mogu da uživaju u njihovom cvetu.

Било би лепо...



Ovako, gledaće ih pojedinci koji su se na žalos najviše gurali.



Да ли ће и они? Многи ће, када схвате да ова стабалца не доносе плод већ су само радост очима, да их посеку.


Добро ми дошла.
jedan.kub jedan.kub 22:41 11.04.2011

Re: kad su cvetale trešnje..

razmisljam
jedan.kub
Bilo bi lepo da su te trešnje zasadjene u nekom parku kao što je to slučaj u nekim drugim gradovima pa da svi mogu da uživaju u njihovom cvetu.

Било би лепо...



Ovako, gledaće ih pojedinci koji su se na žalos najviše gurali.



Да ли ће и они? Многи ће, када схвате да ова стабалца не доносе плод већ су само радост очима, да их посеку.


Добро ми дошла.

Bolje te nasla!
Preporuka
razmisljam razmisljam 22:49 11.04.2011

Re: kad su cvetale trešnje..

jedan.kub


Bolje te nasla!
Preporuka


Захваљујем.

loader loader 22:50 11.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

razmisljam
loader
divna domaćica




Хммм...


razmisljam razmisljam 02:54 12.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

loader
razmisljam
loader
divna domaćica




Хммм...




( Смајли који прети подигнутим кажипрстом, али сасвим доброћудно. )



Jelena Pavlović Jelena Pavlović 05:20 12.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

Ja zaista vidim Beograd kao poseljacen grad, izvini.
mlekac mlekac 07:19 12.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

razmisljam
да покушам овако:

ТРЕШЊЕ

Moram OVO da okacim!


EDIT:
Btw, zena koju su juce pregazili je slabovida... E, pa, stvarno, nek nam je na cast!
vesna.gm vesna.gm 07:39 12.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

razmisljam
vesna.gm

Još je gore što polovina ovih ... da se ne izrazim nije ni ukapirala da je u pitanju japanska trešnja, dakle nije trešnja koja rađa, već ukrasna biljka koja ima neodoljiv cvet i zbog toga je omiljena u Japanu.

Kakav smo mi narod...


Извини, Весна, али не бих да пристанем на последњу реченицу из твог коментара тако олако. На жалост, морам признати да се пречесто виђају ружне и неприкладне слике на јавним скуповима најразличитијих врста. Опет, не могу да пренебрегнем и много добре воље и искрених побуда код већине људи који су се јуче окупили да би изразили своју подршку народу Јапана. Многи су писали разгледнице са лепим жељама, многи су били ту тек да скуп буде масовнији, неки можда само у пролазу...
Мотиви су тако различити.


Ma slažem se. I ja isto ne pristajem da me stave u isti koš sa ovakvima, ali kad generalno pomislimo npr. na Japance, mi pomislimo na disciplinovane redove, na dostojanstvene ljude... A šta prvo pomislim kad pomislim na neki javni skup u Srbiji? Povodom bilo čega. Pomislim na haos, razbijanje, tuču, gužvu...

To je baš tužno, ali meni je to prva asocijacija.


razmisljam


Желим ти добродошлицу на ово моје мало парче блогопростора.


Hvala, prisutna sam ja već neko vreme, ali nisam se oglašavala do sad.
jesen92 jesen92 10:22 12.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

...a najtragicnije je ovo..
z dva autobusa gradskog prevoza, donacije Japana, građanima je podeljena 1.001 sadnica trešnje, koja u toj zemlji simbolizuje verovanje u prosperitet, napredak i ljubav.
...isto je tako bilo pred Bozic ili Ng kada su "srbija sume" delile sadnice jelki koje inace kostaju oko 10-30 din po komadu....o cemu se tu radi ne mogu da dokucim..
razmisljam razmisljam 14:42 12.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

Jelena Pavlović
Ja zaista vidim Beograd kao poseljacen grad, izvini.


Ништа спорно, Јелена. Свако има право на своје гледање на ствари. Зато, нема потребе за извињавањем.
А можда и ја треба да посетим оптичара - очигледно су ми подметнуте ружичасте наочаре без мог знања.
razmisljam razmisljam 14:51 12.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

mlekac


Добра карикатура!
Написах и ја негде у коментарима да би Јапанци помислили како је у питању некаква скривена камера .

Још једна лоша вест из Јапана данас - опасност од радијације подигнута на седми, највиши степен! Као у Чернобилу ономад. УЖАС!
nim_opet nim_opet 14:54 12.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

"Karikica"! Najzad da vidim neki lep termin za "link" :) Sad, ako nije problem oko autorskih prava, ja bih da koristim "karikica" na srpskom ubuduce?
razmisljam razmisljam 14:57 12.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

vesna.gm vesna.gm
Ma slažem se. I ja isto ne pristajem da me stave u isti koš sa ovakvima, ali kad generalno pomislimo npr. na Japance, mi pomislimo na disciplinovane redove, na dostojanstvene ljude... A šta prvo pomislim kad pomislim na neki javni skup u Srbiji? Povodom bilo čega. Pomislim na haos, razbijanje, tuču, gužvu...

To je baš tužno, ali meni je to prva asocijacija.


Ту си потпуно у праву, на жалост. Навикнути смо да очекујемо лоше исходе. Просто нас изненади када нешто испадне како треба.


razmisljam


Желим ти добродошлицу на ово моје мало парче блогопростора.



Hvala, prisutna sam ja već neko vreme, ali nisam se oglašavala do sad.


Не сумњам да се шуњаш около и мудро ћутиш. Тако је некако већина нас и почела када смо открили ово место.
Драго ми је што сам те баш ја ,,натерала'' да проговориш.

razmisljam razmisljam 15:06 12.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

nim_opet
"Karikica"! Najzad da vidim neki lep termin za "link" :) Sad, ako nije problem oko autorskih prava, ja bih da koristim "karikica" na srpskom ubuduce?



Само напред ако ти чини задовољство! Израз није заштићен ауторским правима, нити ће бити. А прилично сам сигурна и да нисам прва која га користи за ,,link'', барем на овом Блогу.

Добродошао.

razmisljam razmisljam 15:12 12.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

jesen92
...a najtragicnije je ovo..
z dva autobusa gradskog prevoza, donacije Japana, građanima je podeljena 1.001 sadnica trešnje, koja u toj zemlji simbolizuje verovanje u prosperitet, napredak i ljubav.
...isto je tako bilo pred Bozic ili Ng kada su "srbija sume" delile sadnice jelki koje inace kostaju oko 10-30 din po komadu....o cemu se tu radi ne mogu da dokucim..


Јесени, видиш ли колико је људи покушало то да докучи, али имам утисак да нисмо избунарили никакво конкретно објашњење.
Нарав, менталитет, неваспитање, сиромаштво, лоша организација, немар организатора, неспособност... Свашта нешто се помињало.
Нисам сигурна да ћемо наћи прави одговор.
( Или су сви одговори барем делимично тачни. )
loader loader 01:19 13.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

Ja zaista vidim Beograd kao poseljacen grad, izvini.





razmisljam razmisljam 01:37 13.04.2011

Re: Пошто ме карикица не слуша

loader
Ja zaista vidim Beograd kao poseljacen grad, izvini.







???

???
abrasax abrasax 01:56 13.04.2011

Bez komentara


I ja ga tako vidim, loader, mada verovatno malo i preterujem u tome. Mislim da niko ne treba da se izvinjava. Ja to shvatam kao karakteristiku ponašanja, a ne oznaku porekla.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 02:11 11.04.2011

Pogrešno

Ako u opšte, razmišljate.
Dakle, organizatori su morali, a sva je prilika da jesu, pretpostaviti ovakvu reakciju.

A opet, ovako su uradili, zašto?
"Narod kriv"? "Rulja"?

Da li će biti odgovornosti za organizatore? Sudeći po članku, blogu, neće. Dobro je to?
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 02:20 11.04.2011

Re: Pogrešno

srdjazlopogledja
Ako u opšte, razmišljate.
Dakle, organizatori su morali, a sva je prilika da jesu, pretpostaviti ovakvu reakciju.

A opet, ovako su uradili, zašto?
"Narod kriv"? "Rulja"?

Da li će biti odgovornosti za organizatore? Sudeći po članku, blogu, neće. Dobro je to?


Da li postoji neki adekvatniji naziv za ljude koji se ponasaju na nacin na koji su se ovi koji su gazili jedni druge i grabili sadnice? Ja bih volela da pronadjem neki nevredjajuci izraz za takvu grupu. Ne ide mi. A sto se drzavnih organizatora tice, mora da im je sve ovo jako zabavno.
razmisljam razmisljam 02:24 11.04.2011

Re: Pogrešno

srdjazlopogledja

Ako u opšte, razmišljate.
Dakle, organizatori su morali, a sva je prilika da jesu, pretpostaviti ovakvu reakciju.

A opet, ovako su uradili, zašto?
"Narod kriv"? "Rulja"?

Da li će biti odgovornosti za organizatore? Sudeći po članku, blogu, neće. Dobro je to?


Врло је могуће да и не размишљам ( мада ми се чини другачије, али је то вероватно само мој сасвим субјективан и самим тим и ирелевантан утисак ). Међутим, ако бих ( узмите то само као једва могућу претпоставку ) покушала тако нешто да учиним, пада ми на памет неколико питања.
Рецимо:
1. Где сте прочитали да на било који начин прозивам народ и лепим му ма какве етикете?
2. Како и на основу чега знате кога и за шта окривљујем ( ако уопште )?
3. Није вам пало на памет да можда мислим исто што и ви по питању понашања организатора?
4. Шта вас у мом блогу наводи на мисао да организатори не треба да одговарају?

А да је добро, није.
Како год, као домаћица овог места желим вам добродошлицу на исто.


razmisljam razmisljam 02:33 11.04.2011

Re: Pogrešno

Jelena Pavlović
Da li postoji neki adekvatniji naziv za ljude koji se ponasaju na nacin na koji su se ovi koji su gazili jedni druge i grabili sadnice? Ja bih volela da pronadjem neki nevredjajuci izraz za takvu grupu. Ne ide mi. A sto se drzavnih organizatora tice, mora da im je sve ovo jako zabavno.


Јелена, од синоћ покушавам немогуће - да нађем оправдање и за једне и за друге, да разумем, схватим, прихватим... Не полази ми за руком. Само због тога сам просто морала да напишем ових пар реченица, не бих ли некако, уз малу помоћ пријатеља, искристалисала сопствена ( по srdjizlopogledji веома упитна ) размишљања.
Не волим тешке речи, вређања, генерализације..., али морам да признам да ми је свашта прошло кроз главу.
Међутим, преовлађујуће је осећање поражености што сам предвидела како ће се све завршити.
На жалост.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 02:39 11.04.2011

Re: Pogrešno

Dragi ste, a ja sam prost bio.

Oprostite mi, pogrešno sam se izrazio.
dali76 dali76 02:41 11.04.2011

Re: Pogrešno

nisam mogao da vjerujem, nisam bolje receno htio da vjerujem kad sam procitao ovu vijest danas.
Ljudi u Japanu ,svi smo gledali, su stajali mirno u redu za vodu, a ove gospodje se tuku oko sadnica japanskih tresanja?
briga me za politicku korektnost ili bilo koju drugu korektnost , stvarno smo stoka. tacka.


razmisljam razmisljam 02:56 11.04.2011

Re: Pogrešno

srdjazlopogledja
Dragi ste, a ja sam prost bio.

Oprostite mi, pogrešno sam se izrazio.


Било вам је већ опроштено унапред. Без размишљања.
Иначе вам не бих ни одговорила на коментар.
А сада вам опраштам још једном, јер не могу другачије након овако неодољиво поетски сроченог извињења.
razmisljam razmisljam 03:04 11.04.2011

Re: Pogrešno

Dalibore,
potpuno razumem tvoju ,,političku i inu'' nekorektnost u izražavanju nakon ovoga što se dogodilo na Trgu i ne zameram ti.
Samo smo ljudi i lako padamo u vatru.
Međutim, mene zanima zbog čega se takve stvari događaju. I da li bi bilo drugačije da su se sadnice naplaćivale, recimo, makar i desetak dinara, čisto simbolično, e da bi se taj novac kasnije prosledio kao pomoć preko Crvenog krsta.
Ne umem da dokučim u čemu je stvar - zbog čega se takve nemile scene događaju iznova i iznova i to me strahovito onespokojava.

No, sve ovo na stranu. Puno pozdravi Mašu.
( Gde se ona krije? Dugo već ne svraća. )
dali76 dali76 07:49 11.04.2011

Re: Pogrešno

Slika kamiona iz kog ljudima djele konzerve I hranu. Guzva ispred kamiona pa zatim I tuca … Ovih scena se sjecam sa TV , a u pitanju su bile kurdske izbgjleice izbjeglice . Ta niti slutio nisam d ace bas upravo ta rijec “izbjeglica postati moj “krst” u deceniji sto je sljedila. Pokoja baka znala je kazati kako smo eto I mi preko noci postali kao “oni Kurdi “.
Danas sam se sjetio bake I tih scena iz Kurdistana. Gori smo mi od Kurda jer ovdje se ljudi nisu tukli oko kore hleba vec oko besplatnih sadnica tresnje. Dok pisem ovo “sadnice tresnje “ I dalje mi je tesko povjerovati kakvih to “ljudi “ ima.
Pokusavam naci racionalno objasnjenje. Mozda su hteli prodati tu sadnicu pa kupiti nesto unuku, mozda su htele pokloniti unucima jer sto drugo nemaju, mozda su htjeli suverni il trofej sa istorijskog mitinga?
Sto dalje razmisljam svacam svu bizarnost I vlastito odbijannje da priznam gdje smo to danas.
Mozda je to jedina dobra vest;da svatimo gdje smo,da vidimo odakle trebamo krenuti.
Inace mashili je u poslu oko faksa ali kritikovacu ja nju sto se ne javlja))

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:12 11.04.2011

Re: Pogrešno

srdjazlopogledja

Dakle, organizatori su morali, a sva je prilika da jesu, pretpostaviti ovakvu reakciju.

A opet, ovako su uradili, zašto?


Odgovor je vrlo jednostavan:

Organizatori su se plašili da na skup podrške Japanu neće doći dovoljan broj garađana, ukoliko im se ništa ne deli džabe i dosetili su se sadnica japanske trešnje. Organizatori su pretpostavili i ponašanje onih koji su došli samo zbog sadnica, zato su ih delili posle zvaničnog dela.

srdjazlopogledja

"Narod kriv"? "Rulja"?



Naravno da su krivi i organizatori i onaj "narod" što se poneo kao rulja, napravio stampedo i izgazio svoje sugrađanke.
joseywales joseywales 08:42 11.04.2011

Re: Pogrešno

Ja bih volela da pronadjem neki nevredjajuci izraz za takvu grupu.


Krdo!

zilikaka zilikaka 08:59 11.04.2011

Re: Pogrešno

Pokusavam naci racionalno objasnjenje. Mozda su hteli prodati tu sadnicu pa kupiti nesto unuku, mozda su htele pokloniti unucima jer sto drugo nemaju,

Dole opisala istu situaciju za bogojavljensku vodu.
I ja sam dugo pokušavala sebi da objasnim tu potrebu da se ugrabi nešto pre drugih, umesto drugih, više od drugih
..ne znam, do sada nisam uspela, ali mi je pomoglo da shvatim koliko je malo potrebno da grupa ljudi postane rulja.
silver bullet silver bullet 09:30 11.04.2011

Re: Pogrešno

Organizatori su se plašili da na skup podrške Japanu neće doći dovoljan broj garađana, ukoliko im se ništa ne deli džabe i dosetili su se sadnica japanske trešnje. Organizatori su pretpostavili i ponašanje onih koji su došli samo zbog sadnica, zato su ih delili posle zvaničnog dela.


Ne, organizatori su morali imati finansijska sredstva za organizaciju ovakvog skupa. Trebalo je platiti binu, sadnice, organizaciju, silne reklame na televiziji... Znaci neka sredstva su potrosena, a nikakva nova nisu skupljena. Razlog? Podrska (moralna?!) narodu Japana.

Ovde je neko uzeo debele pare i organizatora moze da bude samo strah da ga neko ne uhvati.

Ne treba kriviti narod. Svuda je tako. Jurisa se na sve sto je besplatno. Sirotinjo i Bogu si teska. Kriv je jedino i iskljucivo organizator, i to ne cak ni za glupu akciju koja nista ne znaci, nego za cisto otimanje para iz budzeta. Nesto mi to mirise na one bilborde za kampanju Ocistimo Srbiju koji su kostali 400.000 evra.

Zna li neko racunicu za ovaj "genijalni" dogadjaj?
Atomski mrav Atomski mrav 09:34 11.04.2011

Re: Pogrešno

Ljudi u Japanu ,svi smo gledali, su stajali mirno u redu za vodu, a ove gospodje se tuku oko sadnica japanskih tresanja?


arianna arianna 09:35 11.04.2011

Re: Pogrešno

joseywales
Krdo!


ne vredjajte životinje, ni one se tako ne ponašaju!
Životinje jure u stampedo samo kada su životno ugrožene, žedne ili gladne.

loader loader 09:50 11.04.2011

Re: Pogrešno

srdjazlopogledja:

Da li će biti odgovornosti za organizatore?

Svakako.
Dakle - zahtevamo da se organizatori odmah pohvataju i stave iza rešetaka, i da se propitaju što nisu pre podele sadnica instalirali specijalce i izveli tenkove na ulice. To loše organizovanje ovog simboličnog javnog događaja jeste akt uperen protiv socijalističkog radnog naroda bivše jugoslavije koji još nije obavešten da sada živi u 21. veku, u Srbiji.
wukadin wukadin 10:38 11.04.2011

Re: Pogrešno

А и ти га претера. Брука је на Студио Б само поменута, на дневнику РТС ни то, док је на Јутарњем програму екипа Буђања (добро де, намерни тип-фендер од Јарбола не кажем никад "буђење" ) дала едукативну ноту.
Хоћу рећи, "у свет је отишла" ипак углавном лепа слика солидарности.
mlekac mlekac 10:55 11.04.2011

Re: Pogrešno

wukadin
А и ти га претера. Брука је на Студио Б само поменута, на дневнику РТС ни то, док је на Јутарњем програму екипа Буђања (добро де, намерни тип-фендер од Јарбола не кажем никад "буђење" ) дала едукативну ноту.
Хоћу рећи, "у свет је отишла" ипак углавном лепа слика солидарности.

Jel?
A vidi ovaj izvestaj

Jest' da nije neka pouzdana novina, al' ako se to prevede...
margos margos 11:09 11.04.2011

Re: Pogrešno

Iz članka:
zgaženi starac, koji je u metežu ostao bez jedne cipele, grčevito je u rukama držao sadnicu dok je volonter Crvenog krsta pokušavao da mu pomogne.
- Ma neću, matori, da ti uzmem drvo nego da ti pomognem. Pusti to, daj mi ruku da se pridigneš - govorio je volonter Crvenog krsta. Dok se pridizao, iz ruke nije ispuštao trešnju.
- Ne dam trešnju ni za život - promrmljao je starac, ne zahvalivši se mladiću koji mu je pomogao da ustane.

Čovek, borac, nepobedivi ratnik.
Nije uzeo, nije ukrao, on se izborio, i sad ne da - po cenu života.

Tuga.
wukadin wukadin 12:05 11.04.2011

Re: Pogrešno

Jest' da nije neka pouzdana novina, al' ako se to prevede...


А ко ће да преводи?
Наши "пријатељи" из суседних нација?! Или можда неки домаћи "локатор"
Богами... већ ми је чудно што Кркиша ћути, можда напорно ради на преводу
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 12:55 11.04.2011

Re: Pogrešno

razmisljam


Lako je biti poetičan kada je neko mio.
angie01 angie01 13:27 11.04.2011

Re: Pogrešno

Ljudi u Japanu ,svi smo gledali, su stajali mirno u redu za vodu, a ove gospodje se tuku oko sadnica japanskih tresanja?


isto sam pomislila!

stoka jedna, sramota me je zbog tih ljudi u Japanau!
dr.wagner dr.wagner 13:57 11.04.2011

Re: Pogrešno

...dan

angie01
stoka jedna, sramota me je zbog tih ljudi u Japanau!


-A zašto tako govorite ...

... nije vama neugodno što ste takvi ... , nego zato što se to sada vidi ...

-Nisu oni to postali preko noći (a ni preko dana) ... takvi ste oduvjek ...

... baš kao i mi


Wagner
razmisljam razmisljam 14:03 11.04.2011

Re: Pogrešno

dali76
Slika kamiona iz kog ljudima djele konzerve I hranu. Guzva ispred kamiona pa zatim I tuca … Ovih scena se sjecam sa TV , a u pitanju su bile kurdske izbgjleice izbjeglice . Ta niti slutio nisam d ace bas upravo ta rijec “izbjeglica postati moj “krst” u deceniji sto je sljedila. Pokoja baka znala je kazati kako smo eto I mi preko noci postali kao “oni Kurdi “.
Danas sam se sjetio bake I tih scena iz Kurdistana. Gori smo mi od Kurda jer ovdje se ljudi nisu tukli oko kore hleba vec oko besplatnih sadnica tresnje. Dok pisem ovo “sadnice tresnje “ I dalje mi je tesko povjerovati kakvih to “ljudi “ ima.
Pokusavam naci racionalno objasnjenje. Mozda su hteli prodati tu sadnicu pa kupiti nesto unuku, mozda su htele pokloniti unucima jer sto drugo nemaju, mozda su htjeli suverni il trofej sa istorijskog mitinga?
Sto dalje razmisljam svacam svu bizarnost I vlastito odbijannje da priznam gdje smo to danas.
Mozda je to jedina dobra vest;da svatimo gdje smo,da vidimo odakle trebamo krenuti.
Inace mashili je u poslu oko faksa ali kritikovacu ja nju sto se ne javlja))



Nisu ovo prve slike te vrste. U komentarima se pominje i deljenje hleba devedesetih, i večita gužva i otimačina kada se lomi česnica... Bilo je toga i učesnici nisu bili izbeglice, ili barem ne u većini...
Da, treba naći racionalno objašnjenje. I meni je to, u stvari osnovna namera. Zbog toga sam i postavila ovaj blog. Da nađem odgovore koje bih mogla da prihvatim. Ili da shvatim...
Krenula sam u razmišljanju slično kao ti. I došla do nekoliko veoma različitih možda. Ali još ne uspevam ništa da tvrdim...
U pravu si, bizarnost je možda najadekvatnija reč za to što se dogodilo.
I sva opravdanja su, manje-više besmislena. Jer, ni jedno nije razumno. Ili mi se bar tako čini.

Nemoj kritikovati Mašu. Neka je, neka se bavi faksom ( I neka joj je sa srećom. ). A kada bude raspoložena, svratiće i bez kritikovanja, zar ne?
razmisljam razmisljam 14:15 11.04.2011

Re: Pogrešno

Vojislav Stojković
srdjazlopogledja

Dakle, organizatori su morali, a sva je prilika da jesu, pretpostaviti ovakvu reakciju.

A opet, ovako su uradili, zašto?


Odgovor je vrlo jednostavan:

Organizatori su se plašili da na skup podrške Japanu neće doći dovoljan broj garađana, ukoliko im se ništa ne deli džabe i dosetili su se sadnica japanske trešnje. Organizatori su pretpostavili i ponašanje onih koji su došli samo zbog sadnica, zato su ih delili posle zvaničnog dela.


Знаш, нисам сасвим сигурна да је страх од мањка грађана био мотив који је водио отганизаторе. Гледам на то из перспективе учесника блогоакције Хиљаду ждралова за Јапан. Веровао или не, тамо је продефиловало јако много људи и све је протекло у савршеном реду и то без неке претеране организације.
Овде се догодило нешто друго. Да ли су криве сироте саднице што су биле бесплатне, да ли је организатор мало олако приступио организацији, не трудећи се да нађе адекватан начин да подела протекне без гужве, ослањајући се на промисао и добру срећу, да ли су појединци заборавили основе пристојности код куће?
Чини се, било је од свега по мало.


srdjazlopogledja

"Narod kriv"? "Rulja"?



Naravno da su krivi i organizatori i onaj "narod" što se poneo kao rulja, napravio stampedo i izgazio svoje sugrađanke.


Кривица је очигледна и распоређена ( Да ли баш равномерно? ) на обе стране.
Питање је да ли је уопште требало доводити људе у напаст да се искажу на такав начин.
Ма, не знам...
Дешава се да и најбоље намере заврше у хаосу. Тражим осдговор на питање зашто је то тако...
Biljana 77 Biljana 77 14:21 11.04.2011

Re: Pogrešno

Da li će biti odgovornosti za organizatore?

Koleginica koja je bila tamo prisustvovala je otimačini dvojice sugrađana, muškaraca između 50. i 60. godine života koji su se uhvatili za istu sadnicu. Poslednje što je čula u njihovoj svađi bilo je - Pusti, inače ću da je slomim! Nema odgovornosti organizatora sa ovakvo idiotsko ponašanje.
razmisljam razmisljam 14:23 11.04.2011

Re: Pogrešno

joseywales
Ja bih volela da pronadjem neki nevredjajuci izraz za takvu grupu.


Krdo!



Ууупс! Нисам љубитељ прејаких речи и свесно избегавам да их користим, осим када водим унутрашњи монолог - ту умем да заборавим на кочнице.
Опет, то не значи да ти оспоравам твоје право на избор у описивању дешавања. ( Мада задржавам своје право да се не сложим са тобом. Или макар да покушам да будем блажа. )


Добро ми дошао/ла.
razmisljam razmisljam 14:29 11.04.2011

Re: Pogrešno

zilikaka
Pokusavam naci racionalno objasnjenje. Mozda su hteli prodati tu sadnicu pa kupiti nesto unuku, mozda su htele pokloniti unucima jer sto drugo nemaju,

Dole opisala istu situaciju za bogojavljensku vodu.
I ja sam dugo pokušavala sebi da objasnim tu potrebu da se ugrabi nešto pre drugih, umesto drugih, više od drugih
..ne znam, do sada nisam uspela, ali mi je pomoglo da shvatim koliko je malo potrebno da grupa ljudi postane rulja.


То са схватањем, на жалост, иде јако брзо. Просто, чињенице те погоде право у главу и само ти остаје да се чешкаш.
Са самообјашњавањем је већ далеко теже и компликованије. Не иде, не иде, па стане.
Тачно си описала оно у шта сам се и ја заплела, и не по први пут. А да се отплетем не умем.
Што не значи да ћу одустати од покушаја да схватим.
razmisljam razmisljam 14:46 11.04.2011

Re: Pogrešno

silver bullet

Ne, organizatori su morali imati finansijska sredstva za organizaciju ovakvog skupa. Trebalo je platiti binu, sadnice, organizaciju, silne reklame na televiziji... Znaci neka sredstva su potrosena, a nikakva nova nisu skupljena. Razlog? Podrska (moralna?!) narodu Japana.

Ovde je neko uzeo debele pare i organizatora moze da bude samo strah da ga neko ne uhvati.

Ne treba kriviti narod. Svuda je tako. Jurisa se na sve sto je besplatno. Sirotinjo i Bogu si teska. Kriv je jedino i iskljucivo organizator, i to ne cak ni za glupu akciju koja nista ne znaci, nego za cisto otimanje para iz budzeta. Nesto mi to mirise na one bilborde za kampanju Ocistimo Srbiju koji su kostali 400.000 evra.

Zna li neko racunicu za ovaj "genijalni" dogadjaj?


Извини, али некако не желим да узмем учешће у теоријама завере. Можда и јесте тако како ти кажеш, али, будући да немам никаквих доказа, не бих имала да додам ништа по том питању. Уосталом, свако има своје право на сопствено гледање на ствари и немам намеру то да спорим, а нарочито не да се томе супротстављам.
Против моралне подршке било коме немам ништа против. Некако мислим да ипак није и не може бити све само у парама и новчаној потпори. Често је мали знак пажње и добронамерности у крајњем збиру много јачи и уме далеко више да помогне. Али, то је само моје мишљење. Могуће да сам и наивна, али, тако некако осећам.
Нико не криви народ. Али кривим појединце.
И, уз још једно извињење, сиротиња не може да буде оправдање. Тим пре што и сама знам много људи који су у веома тешком материјалном положају, а нису никада покушали да погазе сопствено достојанство. Има ту нешто мало више од пуког лошег материјалног положаја. Или нешто мање.

Желим ти добродошлицу.


razmisljam razmisljam 14:53 11.04.2011

Re: Pogrešno

Видела сам већ ову слику, Атомски мраве. Хвала ти што си је приложио као илустрацију дискусије.
Да ли треба било шта рећи?
А управо то ме је поразило.
Људи у тој далекој земљи чију културу и традицију нисмо у стању да разумемо, у стравичној ситуацији у којој су се затекли не сопственом вољом, понашају се крајње достојанствено и за наше појмове сасвим надреално. Наравно, свако поштовање за њих.
А онда слике са Трга, или било које сличне којих, на жалост, има много.
Човек не може а да се не запита...

Драго ми је што си свратио. Добродошао.
razmisljam razmisljam 14:56 11.04.2011

Re: Pogrešno

arianna
joseywales
Krdo!


ne vredjajte životinje, ni one se tako ne ponašaju!
Životinje jure u stampedo samo kada su životno ugrožene, žedne ili gladne.



Не треба вређати никога, никад. Просто, постоје и други начини.
Увреда је, може бити, само израз немоћи.

mlekac mlekac 14:58 11.04.2011

Re: Pogrešno

Biljana 77
Da li će biti odgovornosti za organizatore?

Koleginica koja je bila tamo prisustvovala je otimačini dvojice sugrađana, muškaraca između 50. i 60. godine života koji su se uhvatili za istu sadnicu. Poslednje što je čula u njihovoj svađi bilo je - Pusti, inače ću da je slomim! Nema odgovornosti organizatora sa ovakvo idiotsko ponašanje.

Biljo, to ko ova dvojica sa sredina klipa:
JJ Beba JJ Beba 15:02 11.04.2011

Re: Pogrešno

Čovek, borac, nepobedivi ratnik.
Nije uzeo, nije ukrao, on se izborio, i sad ne da - po cenu života.

Tuga.

meni zanimljivo da svi drže one balone. tuku se za sadnicu i neispuštaju balone
razmisljam razmisljam 15:02 11.04.2011

Re: Pogrešno

loader
srdjazlopogledja:

Da li će biti odgovornosti za organizatore?

Svakako.
Dakle - zahtevamo da se organizatori odmah pohvataju i stave iza rešetaka, i da se propitaju što nisu pre podele sadnica instalirali specijalce i izveli tenkove na ulice. To loše organizovanje ovog simboličnog javnog događaja jeste akt uperen protiv socijalističkog radnog naroda bivše jugoslavije koji još nije obavešten da sada živi u 21. veku, u Srbiji.


Не бих била толико брутална, mr loader.
Опет, не могу да се отмем утиску да је подела садница могла да се организује и другачије, уз много мањи ризик по оне који су желели да их се домогну. Ипак ово није први пут да се створи хаос приликом бесплатних подела ма чега, тако да је неко можда могао да предвиди да ствари могу поћи по злу и у складу са тим приступи организацији. Ако је мени прва мисао била да може да буде да неће да ваља, зар и организатори нису могли да дођу на исту идеју?

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:05 11.04.2011

Re: Pogrešno

loader

Nisam razumeo taj deo o socijalizmu, rešetkama, policiji.
Recimo da nadležni postupaju na takav binaran način, sa jedne strane nagrada, u vidu nečega "besplatnog", sa druge strane kazna, u vidu pendreka, suzavca itd.
Nije čudno onda da se odnos prema EU sagledava u "šargarepi i štapu", i pored toga što je mnogo složeniji.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 15:07 11.04.2011

Re: Pogrešno

Vojislav Stojković
srdjazlopogledja

Dakle, organizatori su morali, a sva je prilika da jesu, pretpostaviti ovakvu reakciju.

A opet, ovako su uradili, zašto?


Odgovor je vrlo jednostavan:

Organizatori su se plašili da na skup podrške Japanu neće doći dovoljan broj garađana, ukoliko im se ništa ne deli džabe i dosetili su se sadnica japanske trešnje. Organizatori su pretpostavili i ponašanje onih koji su došli samo zbog sadnica, zato su ih delili posle zvaničnog dela."

Tacno, i kad su pretpostavili zasto nisu napravili organizaciju koja bi sprecila ovakvo dogadjanje? Nedostatak sposobnosti ili dobrih namera?

razmisljam razmisljam 15:11 11.04.2011

Re: Pogrešno

wukadin
А и ти га претера. Брука је на Студио Б само поменута, на дневнику РТС ни то, док је на Јутарњем програму екипа Буђања (добро де, намерни тип-фендер од Јарбола не кажем никад "буђење" ) дала едукативну ноту.
Хоћу рећи, "у свет је отишла" ипак углавном лепа слика солидарности.


Вукадине, веровао или не, уопште ми на уму није била брука која би ( поново, по ко зна који пут ) могла да оде у бели свет. На жалост, навикли смо већ сви да с времена на време одавде одлазе ружне и тужне слике и то ми је, да простиш, тренутно најмања брига.
Оно што ме занима је феноменологија таквих догађања. Никако да докучим у чему је квака, шта тера неке људе да изгубе основне етичке норме и поведу се за најпрималнијим инстинктима, а без икаквог очигледног повода ( где мислим на егзистенцијалну угроженост, пре свега, која може бити оправдање - ваљда ).

У сваком случају, добро ти мени дошао.

razmisljam razmisljam 15:22 11.04.2011

Re: Pogrešno

mlekac

Jel?
A vidi ovaj izvestaj

Jest' da nije neka pouzdana novina, al' ako se to prevede...


Е, моја Млекац...
На жалост, извештај делује прилично истинито, желели ми то или не. Тако да, то нам је што нам је. Неко и даље, ни крив ни дужан, црвени и у земљу пропада од стида, а некога је још увек баш брига...
Оно што ме копка: због чега је обично највише срамота таквих ствари људе који такво понашање себи никада не би дозволили?

Него, off topic, јеси ли приметила како је коректно написано: ,,старија жена'', ,,дама'' ( од 77 година ), а не, како је то уобичајено у последње време ,,баба''? Моје похвале новинару.

razmisljam razmisljam 15:25 11.04.2011

Re: Pogrešno

margos
Iz članka:
zgaženi starac, koji je u metežu ostao bez jedne cipele, grčevito je u rukama držao sadnicu dok je volonter Crvenog krsta pokušavao da mu pomogne.
- Ma neću, matori, da ti uzmem drvo nego da ti pomognem. Pusti to, daj mi ruku da se pridigneš - govorio je volonter Crvenog krsta. Dok se pridizao, iz ruke nije ispuštao trešnju.
- Ne dam trešnju ni za život - promrmljao je starac, ne zahvalivši se mladiću koji mu je pomogao da ustane.

Čovek, borac, nepobedivi ratnik.
Nije uzeo, nije ukrao, on se izborio, i sad ne da - po cenu života.

Tuga.


Туга, Маргос.
Управо то ми је прво пало на памет када сам чула у шта се скуп претворио.
Везао ми се стомак у чвор, а у глави ми стално само: чему?
Има ли уопште одговора на то питање?
razmisljam razmisljam 15:29 11.04.2011

Re: Pogrešno

wukadin
Jest' da nije neka pouzdana novina, al' ako se to prevede...


А ко ће да преводи?
Наши "пријатељи" из суседних нација?! Или можда неки домаћи "локатор"
Богами... већ ми је чудно што Кркиша ћути, можда напорно ради на преводу


Вукадине, лепо те молим да на овом месту не призиваш ђав'ла. Неће на добро изаћи, а ја нисам баш утренирана за окршаје ( макар и вербалне ) са људима тог кова.

razmisljam razmisljam 15:32 11.04.2011

Re: Pogrešno

srdjazlopogledja
razmisljam


Lako je biti poetičan kada je neko mio.



razmisljam razmisljam 15:38 11.04.2011

Re: Pogrešno

angie01
Ljudi u Japanu ,svi smo gledali, su stajali mirno u redu za vodu, a ove gospodje se tuku oko sadnica japanskih tresanja?


isto sam pomislila!

stoka jedna, sramota me je zbog tih ljudi u Japanau!


Енџи, без длаке на језику, као и увек.
За срамоту се слажем, исто осећам и ја.
А тешке речи не желим да користим, јер сам тако решила.

Лепо од тебе што си сврнула. Добро ми дошла.
razmisljam razmisljam 15:49 11.04.2011

Re: Pogrešno

dr.wagner
...dan

angie01
stoka jedna, sramota me je zbog tih ljudi u Japanau!


-A zašto tako govorite ...

... nije vama neugodno što ste takvi ... , nego zato što se to sada vidi ...

-Nisu oni to postali preko noći (a ni preko dana) ... takvi ste oduvjek ...

... baš kao i mi


Wagner


...дан dr,wagner.
Мало ми неугодно што ћу да се понављам, али морам, јер ми се генерализације никако не допадају. У сваком житу има кукоља, као и што и у сваком кукољу ( претпостављам ) има жита. Све је, чини ми се, ствар ћошета из кога се гледа на такве појаве.
Тако да, ма колико да смо/сте такви или онакви, не треба све трпати у исти кош. Бар ја тако мислим.
А што се мене тиче, срамота ме је што нас има таквих, свакако никаквих. Наравно, боли ме и што се то види, али нисам толико наивна да мислим да се то може сакрити. Нити треба крити. Треба наћи начин да се ствари промене. Дакако, на боље.
Е, ту већ нисам паметна како...

Добродошлицу вам/ти желим.
razmisljam razmisljam 15:53 11.04.2011

Re: Pogrešno

Biljana 77
Pusti, inače ću da je slomim!


Не умем ово да коментаришем.
Или умем, али нећу, јер је сасвим бесмислено.
Што рече Маргос, туга...
angie01 angie01 15:54 11.04.2011

Re: Pogrešno

... nije vama neugodno što ste takvi ... , nego zato što se to sada vidi ...


cudno nesto oslovljavas i rasporedjujes,...al da ne ulazimo u sve detalje,

slazem se da su/smo oduvek, (oni koji se tako ponasaju), i da to nije od juce i u tom smislu je trebalo da neko od organizatora povede racuna kako i sta ce se raditi na skupu koji je trebalo da pokaze neku iskrenu sucut onim jadnim ljudima tamo, koji nikako da predahnu!

- ne vidi se sad- stalno ja ocigledno, al ako ne mozes kako treba, ne saljes nekome u strasnoj nevolji podrsku na ovaj nacin-ovo je sramota,...ako nisi u stanju normalno, bolje cuti!
razmisljam razmisljam 15:57 11.04.2011

Re: Pogrešno

Млекац,
извињавај, али ми се нешто не да ни да отворим клип. Једном погледала, и превише ми.
У сваком случају хвала ти што си га окачила, због оних који нису имали прилике да га виде раније.
razmisljam razmisljam 16:00 11.04.2011

Re: Pogrešno

JJ Beba
Čovek, borac, nepobedivi ratnik.
Nije uzeo, nije ukrao, on se izborio, i sad ne da - po cenu života.

Tuga.

meni zanimljivo da svi drže one balone. tuku se za sadnicu i neispuštaju balone


Па и они су били бесплатни.
Ваљда зато?

Добро ми дошла.
razmisljam razmisljam 16:04 11.04.2011

Re: Pogrešno

srdjazlopogledja
loader

Nisam razumeo taj deo o socijalizmu, rešetkama, policiji.
Recimo da nadležni postupaju na takav binaran način, sa jedne strane nagrada, u vidu nečega "besplatnog", sa druge strane kazna, u vidu pendreka, suzavca itd.
Nije čudno onda da se odnos prema EU sagledava u "šargarepi i štapu", i pored toga što je mnogo složeniji.


Надам се да ће mr loader свратити поново те ће бити у прилици да вам да појашњење.

Него, можемо ли да пређемо на ти, као што је добар обичај овог места. Ако наставимо са узајамним персирањем, изгледаће као да нисмо сасвим изгладили наш мали неспоразум.
А јесмо.
silver bullet silver bullet 16:08 11.04.2011

Re: Pogrešno

Извини, али некако не желим да узмем учешће у теоријама завере. Можда и јесте тако како ти кажеш, али, будући да немам никаквих доказа, не бих имала да додам ништа по том питању. Уосталом, свако има своје право на сопствено гледање на ствари и немам намеру то да спорим, а нарочито не да се томе супротстављам.

Hvala na dobrodoslici. Bar na tvoj blog.

Naivnost je divna, mada precenjena osobina jer svima mirise na mladost.
U vreme velikih posasti svaka je pomoc dragocena, pa i moralna.
Ali koliko je narod Japana osetio ovu moralnu podrsku?
Moje je misljenje, jako malo. Tu se i svaki smisao podrske gubi, osim ako nam nije cilj da se sami bolje osecamo.

Vidis, ja imam jedno drugo pravilo kad pomazes drugome.
Nije vazno koliko si dao, vec koliko ti je ostalo kad si to dao.

Ili sto bi rekao cika Jova Zmaj:
Ako cinis mnogo a mogao bi vise,
Malo ti se pise.
Ako cinis malo i ne mozes vise,
Mnogo ti se pise.

Ovaj skup je dao jako malo i po meni nema nikakvu prakticnu svrhu.

I kako ti rece, svako ima pravo na svoje misljenje.
A novac je za to morao postojati, slazes se? Nema tu nikakve teorije zavere. Bolje da su ga dali Crvenom krstu da ga posalje u Japan.
razmisljam razmisljam 16:08 11.04.2011

Re: Pogrešno

Anonimni Pojedinac
Vojislav Stojković
srdjazlopogledja

Dakle, organizatori su morali, a sva je prilika da jesu, pretpostaviti ovakvu reakciju.

A opet, ovako su uradili, zašto?


Odgovor je vrlo jednostavan:

Organizatori su se plašili da na skup podrške Japanu neće doći dovoljan broj garađana, ukoliko im se ništa ne deli džabe i dosetili su se sadnica japanske trešnje. Organizatori su pretpostavili i ponašanje onih koji su došli samo zbog sadnica, zato su ih delili posle zvaničnog dela."

Tacno, i kad su pretpostavili zasto nisu napravili organizaciju koja bi sprecila ovakvo dogadjanje? Nedostatak sposobnosti ili dobrih namera?



И ја се питам и још не знам прави одговор. Можда сви скупа овде и дођемо до њега.

Желим ти добродошлицу.


appendix appendix 17:30 11.04.2011

Re: Pogrešno

Ono što je sasvim sigurno nakon ovoga, a to je da će Srbija za koju godinu postati najveći uzgajivač trešanja...
loader loader 18:09 11.04.2011

Re: Pogrešno

Надам се да ће mr loader свратити поново те ће бити у прилици да вам да појашњење

Evo, svratio sam ponovo

Ali, to, oko pojašnjenja... Čemu? Neki ljudi organizovali jedan skup sa plemenitim porukama, hteli da podele trešnjine mladice u znak dobre volje... A rulja umalo do smrti izgazila jednu žensku osobu otimajući se, grabeći, vukući..! Ako neko umesto fokusiranja na takvo, porazno, sramotno, tragično ponašanje proturi odgovornost ovih koji su po jednom sunčanom danu hteli da naprave jednu lepu kolektivnu sliku - onda je na to proturanje jedan od adekvatnih komentara ironija (detalji sa milicijom i autodestruktivnim mentalitetom sačinjenim u socijalizmu izneti su u gornjem komentaru).

Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 18:39 11.04.2011

Re: Pogrešno

loader
Надам се да ће mr loader свратити поново те ће бити у прилици да вам да појашњење

Evo, svratio sam ponovo

Ali, to, oko pojašnjenja... Čemu? Neki ljudi organizovali jedan skup sa plemenitim porukama, hteli da podele trešnjine mladice u znak dobre volje... A rulja umalo do smrti izgazila jednu žensku osobu otimajući se, grabeći, vukući..! Ako neko umesto fokusiranja na takvo, porazno, sramotno, tragično ponašanje proturi odgovornost ovih koji su po jednom sunčanom danu hteli da naprave jednu lepu kolektivnu sliku - onda je na to proturanje jedan od adekvatnih komentara ironija (detalji sa milicijom i autodestruktivnim mentalitetom sačinjenim u socijalizmu izneti su u gornjem komentaru).



Ma daj bre... umrecu od smeha
Lepa kolektivna slika se dakle pravi tako sto se ljudi namame da dodju time sto im se nudi nesto retko (japanske tresnje) za dzabe, ali jebi ga, ako se ljudi stvarno prime, i zaista dodju sto je organizatorima i BIO cilj, onda su ti ljudi stoka, jer sta su imali da dolaze u broju vecem od ponudjenih sadnica i da se okupljaju tamo gde se dele sadnice? Sram da ih bude, trebalo je njih par hiljada da spontano naprave Peanovu krivu na Trgu Republike, samoinicijativno naravno, iako nije postojala nikakva namera da se napravi bilo kakav poredak medju zainteresovanima za sadnice, vec je svih hiljadu i jedna sadnica trebalo da se podele kroz jedna vrata jednog jedinog autobusa. I sve u isto vreme.
Majku mu kako bre da nastane stampedo? Stvarno da ne poveruje covek.

Se tjudim.
JJ Beba JJ Beba 19:05 11.04.2011

Re: Pogrešno

vaj skup je dao jako malo i po meni nema nikakvu prakticnu svrhu.

kako nema, ima predizbornu. Pojavio se i ON, Đilas lično, i izjavio da ovoliki broj građana koji su se odazvali pozivu grada govori o saosećanosti naših sugrađana.
Sem trešanja delili su i smče, smreke štali i ostale jelkice te najavljivali druge akcije koje ON i grad spemaju kao sledeće besplatne aktivnosti. Idu izbori, biće još besplatnih sadnica
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 19:09 11.04.2011

Re: Pogrešno

JJ Beba
vaj skup je dao jako malo i po meni nema nikakvu prakticnu svrhu.

kako nema, ima predizbornu. Pojavio se i ON, Đilas lično, i izjavio da ovoliki broj građana koji su se odazvali pozivu grada govori o saosećanosti naših sugrađana.
Sem trešanja delili su i smče, smreke štali i ostale jelkice te najavljivali druge akcije koje ON i grad spemaju kao sledeće besplatne aktivnosti. Idu izbori, biće još besplatnih sadnica


Djilas se nije pojavio, ali to ne menja nista.
loader loader 19:09 11.04.2011

Re: Pogrešno

Majku mu kako bre da nastane stampedo?


Da, bre ..
kako da ne nastane stampedo...

ivana23 ivana23 19:30 11.04.2011

Re: Pogrešno

appendix
Ono što je sasvim sigurno nakon ovoga, a to je da će Srbija za koju godinu postati najveći uzgajivač trešanja...


Japanska tresnja ne daje jestiv plod, to je ukrasno drvo.
dr.wagner dr.wagner 19:52 11.04.2011

Re: Pogrešno

Pozdrav gospođo R

razmisljam

Добродошлицу вам/ти желим.


Hvala lijepa

-Nisam generalizirao , niti sam gospođu A i vas dovodio u vezu sa ovim
budućim voćarima

-Čudno mi je jedino to što se vi njima čudite ...

Wagner

dr.wagner dr.wagner 20:13 11.04.2011

Re: Pogrešno

Pozdrav gospođo A

angie01
...cudno nesto oslovljavas i rasporedjujes,...al da ne ulazimo u sve detalje,slazem se da su/smo oduvek


-Istina ... nisam dobro složio riječi , nisam baš pretjerano spretan
sa njima pa je ispalo da generaliziram ( i gospođa R je primjetila)

... isprika

-Nakon svih gadosti u nedavnoj prošlosti ... ovo nije čudno ... , a nije
čudan ni organizator jer je on jedan od njih ... samo je došao na
ideju da organizira "nešto" ... valjda zbog vlastite biografije

-Mi nismo (Vi i ja) već neko vrijeme iz iste zemlje , ali to ne znači
da smo postali različiti ... zato ne znam zašto osuđivati ovu
našu/vašu većinu ...
... budimo iskreni ... ipak većinu

-A izgledaju tako uljuđeno i pitomo dok šetaju unuke ...
, a dajte im pušku ... ili sadnicu ,svejedno ... i evo rata



Wagner

jedan.kub jedan.kub 20:15 11.04.2011

Re: Pogrešno

Lepše bi bilo da su trešnje zasadili

Ne, organizatori su morali imati finansijska sredstva za organizaciju ovakvog skupa. Trebalo je platiti binu, sadnice, organizaciju, silne reklame na televiziji... Znaci neka sredstva su potrosena, a nikakva nova nisu skupljena. Razlog? Podrska (moralna?!) narodu Japana.


kao drvored uz Dunav ili u nekom parku.
Videla sam da i u nujoškom parku (tv), imaju zasadjene trešnje na radost svih šetača.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana