Životni stil

Biti levak, čemu?

vladimir petrovic RSS / 14.04.2011. u 17:35

1. Ja sam levoruk. A nisam Rafael Nadal.

Moguće je da neki blogeri na ovaj moj post olako reaguju: "Pih! Šta je bitno da li je čovek levak ili dešnjak. O tome danas retko ko razmišlja". Ja bih voleo da je u životu tako, da činjenica što je neko levak nema nikakvog značaja, ni za njega ni za njegovo okruženje.

Medjutim, od kako je veka i sveta, postoje predrasude u vezi sa levacima. Oni su uglavnom smatrani vanrednim, u smislu da su izvan reda, da štrče, da su manjkavi u odnosu na druge, odnosno na dešnjake. I da su velika manjina.  

Naišao sam na jedno kinesko naučno istraživanje koje je utvrdilo "da levaci više naginju kriminalu nego dešnjaci". Istovremeno, saopšteno je da medju osobama starijim od 80. godina nema - levaka, dok ih medju ostalim stanovništvom ima oko 10 posto.

Ima naučnika u drugim krajevima sveta koji smatraju da leva polovina mozga proizvodi linearne, logičke informacije, dok desna odlučujuće deluje na čovekove emocije i raspoloženje. Time se i obrazlaže zašto levoruki više od drugih podležu riziku da obole od šizofrenije i pate od raznoraznih fobija i manijakalne depresije. Navodno, ima indicija da levaci češće podižu ruku na sebe: samoubistava je medju njima oko tri puta više u odnosu na desnoruke.

Naravno, možemo reći da svakakvih istraživanja ima, te - ne verovati im. Medjutim, činjenica je da predrasude prema levacima postoje, manje-više, širom cele ove planete. Doduše, danas ih je daleko manje, ali se ne može reći da ih nema.  

Kažu da su Latini odredjivanjem jezičkog pojma za LEVO koristili izraz koji je značio i nešto neuobičajeno, pa i rdjavo, dok je pojam za DESNO označavao ono što je pravo. Naime, latinska reč sinistra je označivala levo, ali je označivala i zlo i nesreću, pa eto - belaja. Levaci postadoše zloće. A od latinskog su Englezi preuzeli reč "sinister", sa vrlo rdjavom konotacijom. S druge strane, na latinskom reč dexter je označavala desno, ali i pravo. Slično je i sa francuskim (droit/droit), nemačkom (recht/Recht)  i još nekim jezicima. To bi se moglo tumačiti da su desno i pravo u redu, dok levo nije u redu.

I danas pojam levak u nekim jezicima (i u srpskom) zvuči prilično pežorativno, odnosno vuče na trapavost, neukost, nesposobnost. (U engleskom, recimo, izraz ‘a left-handed compliment' ima negativnu konotaciju).

Ima slučajeva da su u hrišćanstvu levaci smatrani "slugama djavola", odnosno da Biblija stigmatizuje levake. Ja ne mogu dati primere, ali sam primetio da se u toj svetoj knjizi ističe desno, pa se može shvatiti da je to jedino ispravno. Naravno, i u drugim religijama i kulturama ima predrasuda i sujeverja u vezi sa levorukošću.  

Stručnjaci tvrde da je levorukost izraženija kod muškaraca nego kod žena.

Da se ponovo vratim na naučnike. Na pitanje šta je uzrok levorukosti, oni nemaju jedinstven odgovor. Neki smatraju da se levorukost - desnorukost odredjuje još u prenatalnom periodu, jer se zna da se u porodicama koje imaju bar jednog levorukog roditelja  desetak puta češće radjaju levoruka deca.

A kako da roditelji znaju da li su im deca levoruka? Kažu da deca vrlo rano pokazuju da li radije koriste levu ili desnu ruku, da treba obratiti pažnju na to kojom rukom dete crta, drži četkicu za zube, kojom rukom se češlja, deli karte, hvata loptu, redja kocke, gura auto,  oblači lutku, niže perle, briše gumicom, koju ruku prvu stavlja u rukav kada se oblači, itd. Ako dete u devet od deset takvih situacija koristi levu ruku, može se pretpostaviti da je levoruko. To se odredi već do četvrte-pete godine života.

Danas stručnjaci savetuju odrasle da nikako ne teraju levoruku decu da pišu desnom rukom, jer to može ozbiljno ugroziti dečje zdravlje (pominje se mogućnost pojave mucanja i dr.).

Naravno, izmedju levorukog i levaka treba praviti razliku. Naime, neko može biti levoruk a pisati desnom rukom (kažu da je to slučaj sa pomenutim najboljim svetskim teniserom Rafaelom Nadalom). Ima slučajeva da su roditelji forsirali svoju decu, kada su videli da naginju levorukosti, da pišu desnom rukom, što su deca postigla, premda ostaju levaci u drugim pogledima. Ima dece koja ravnomerno koriste obe ruke.

Neki tvrde da se levorukost kod ljudi povećava. Naučnici nastavljaju da se bave razlozima nastanka, ispitivanjima psiholoških karakteristika, kako funkcioniše mozak i motorika. Sa druge strane čak i industrija i trgovina se uključuju: prave se makaze za levoruke, neki alati i instrumenti. Postoje i gitare za levoruke.

Levaci imaju i svoj dan - 13 avgust!

2. Moj drugar Dušan, kada posle posla svratimo u kafanu na piće, rado ističe da su levaci manjina, a onda šeretski dodaje da niko ne voli manjine, ukazujući pritom da je oko 90 posto čovečanstva - desnoruko, Ja, naravno, na to kažem nešto u stilu "pa, šta?", a onda se pobunim pitajući ga da li on to ima predrasuda prema levacima. Uz piće, on onda počne naklapati kako on nema ništa protiv levaka, da ih smatra samo - varijetetima. Tako kaže: "Za levake, Bože mi oprosti, postoji verovanje da su u sličnoj poziciji kao i - homoseksualci. Naime, nekada se za pedere i lezbijke govorilo da su bolesni i nenormalni. Danas preovladava mišljenja da nisu, po difoltu, ni bolesni ni nenormalni, već samo predstavljaju varijetete ljudske seksualnosti". Gucnemo obojica piće, ja se smeškam pomalo blesavo, pa Dušan dodaje, delujući kao čovek koji govori nešto mudro: "Što se mene lično tiče, Vladimire, nemam ja ništa protiv levaka. It just seems so exotic. Pa, čoveče, Lady Gaga is also left handed. Justin Bieber's left handed! George Michael is a left handed musician. Bart Simpson of The Simpsons is left-handed... Alexander the great was left-handed...  A opet, ne valja kada je čovek manjina u više pogleda; na primer, znam jednog Amerikanca, zove se Barney Frank, koji za sebe ovako kaže: I'm used to being in the minority. I'm a left-handed gay Jew. I've never felt, automatically, a member of any majority". A kad Dušan dalje ustvrdi da levoruki nešto kasnije dostižu seksualnu zrelost od dešnjaka (sic), kao i da imaju tri puta veće šanse da postanu alkoholičari, jer koriste desnu stranu mozga, pa su manje  tolerantni na alkohol, ja onda menjam temu razgovora, kako bih izbegao dalje rasprave sa njim.

Odlazeći kući, pitam se: da li je Srbija zemlja-levakinja?

                       

3. Tužno podsećanje na jednog predsednika-levaka

Kažu da ima levaka medju onima koji su postigli značajne rezultate u raznim oblastima (umetnost, književnost, politika, nauka, armija itd). Tako ih ima, dakle, i medju predsednicima vlada/šefovima država. 

Meni ovom prilikom pada na pamet da je predsednik jedne velike i moćne zemlje,  krajem prošlog veka, bio - levak. Osećao se silno, kao da je vladao celim svetom (što je on shvatao kao svoju veliku odgovornost u vremenu tzv. unipolarizma), u čemu su ga njegovi brojni klimoglavi saveznici podržavali. Uz njihovu podršku, on je sebi dozvoljavao i neke neverovatne poteze na globalnom planu. A na privatnom planu imao je, koliko se zna, dogadjaj zbog kojeg mu je pretila opasnost da bude odjuren sa predsedničke dužnosti. Elem, taj predsednik-levak naročito mi je ostao u sećanju po ovim dvema stvarima (redosled je namerno obrnut):

Prvo, zabeleženo je da je on jednog dana, valjda u želji da malo razbistri glavu od mnogobrojnih predsedničkih briga, u svoju kancelariju pozvao neku mladu pripravnicu, sa namerom da "malo popriča" sa njom. A onda, nakon nekoliko kurtoaznih ljubaznosti, pitao je kakvo je njeno poznavanje - latinskog jezika. Kada mu je pripravnica, sva zajapurena, odgovorila da je u školi bila jedna od najboljih u latinskom, on je ustao, prišao joj veoma blizu, i pitao da li zna značenje latinske reči: fellatio. Pritom, levom rukom je otkopčao šlic na pantalonama... Kada je vest o tome (ipak) procurela u javnost, diglo se mnogo galame.  Puritanci su govorili da bi se predsednik morao stideti, on koji je već prešao Danteov "mezzo del camino",  koji kući ima suprugu koja važi za finu damu (znalo se, uzgred, da je ona, kao studentkinja, postizala mnogo bolje rezultate od njega) i kćerku maloletnicu. Seksualni akt tokom radnog vremena, u predsedničkoj kancelariji, isticali su, nikako  se nije smeo dogoditi. Naravno, osnovana je jedna komisija na državnom nivou sa zadatkom da ispita celu stvar i obavi "saslušanje". Tom prilikom predsednik-levak se branio "da seksualnog akta nije bilo, jer nije bilo (opet je upotrebio jednu latinsku reč) - penetracije". (Kakva hipokrizija: zar je gornja penetracija manje značajna od donje penetracije?). Bilo kako bilo, taj predsednik nije dao ostavku, niti je nateran na to, te je svoj predsednički mandat isterao do kraja. Da dodam još i to da je njegova žena, koja slovi za mudricu, pokazala dostojanstvo, te mu je oprostila taj "nestašluk" sa lepom pripravnicom, i ostala i dalje u braku sa njim.

Drugi potez predsednika-levaka zalazi u medjunarodne političke vode. Naime, on je ušao u historiju kao lider koji će se pamtiti (i) po tome što je naredio da se jedna malena zemlja u srce Evrope (dobro, nije baš u srcu, ali blizu srca) bombarduje sa najsofisticiranijim ubitačnim projektilima, u pretposlednjoj godini prošloga veka, te da se deo njene teritorije nasilno odcepi i proglasi za "nezavisnu republiku". Pri tome, ubedio je svoje klimoglave saveznike na pristanak, iako je u pitanju bilo flagrantno kršenje svih postojećih normi koje regulišu medjunarodno ponašanje, i koje naglašeno isključuju nasilno prekrajanje granica. Sva ta gnusna operacija, bez presedana, izvedena je mimo Saveta bezbednosti UN, uz korišćenje jedne vojne alijanse koja za cilj, valjda, ima "obezbedjenje bezbednosti" u svetu. A da taj levoruki predsednik udje u rat protiv te malene države u srcu Evrope (dobro, nije baš u srcu, ali blizu srca) najviše je insistirala jedna žena, u funkciji ministarke spoljnih poslova. Suprotno uobičajenom opštem verovanju da su žene uglavnom miroljubiva stvorenja, ta ministarka je volela ratove, te je likovala kada su bombe (neke od njih su bile sa radioaktivnim supstancama, zbog prisustva uranijuma) danima, skoro tri meseca, razarale malenu zemlju u srcu Evrope (dobro, nije baš u srcu, ali blizu srca). A nakon toga, kao što već pomenuh, taj levoruki predsednik, uz pomoć ratoborne ministarke i svojih klimoglavih saveznika, pomogao je ne samo da dodje do proglašenje "republikë e pavarur" na teritoriji te zemlje u srcu Evrope (dobro, nije baš u srcu, ali blizu srca), već je vršio pritisak u ubedjivanju drugih zemalja, po metodi "uvrtanja ruke", da priznaju tu novoproglašenu "nezavisnu republiku", i pored činjenice da ona nije mogla biti primljena u UN, te da nije uobičajeno da se priznaju samoproglašene republike ako pre toga ne postanu članice UN. Srećom, stameni predsednici te malene zemlje u srcu Evrope (dobro, nije baš u srcu, ali blizu srca) uporno su tvrdili i tvrde da njihova zemlja nikada neće priznati jednostrano odcepljenje dela svoje teritorije, pa time neće dozvoliti da ta novoproglašena država postane član UN. Ta nesrećna priča još nije završena.

Ovo sam sve ispričao, sa dubokom setom koja me je iznenadno obuzela, zato što sam se setio da je predsednik iz ove priče bio - levoruk. Očigledno je da ima poganih levorukaša.

Naime, ja sam pritom  razmišljao da li da nasilno počnem koristiti desnu ruku, kako bih se samo razlikovao od tog odioznog prezidenta levorukaša. I do sada sam dosta uspeo u tome, tako da danas mnoge stvari dobro radim - desnom rukom. Iz inata.

4. Da li vi poznajete nekoga (osim mene, virtuelno) koji je levak?

Atačmenti



Komentari (124)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 17:41 14.04.2011

...

Ja sam levoruk. A nisam Rafael Nadal.

a ni rafa nije levoruk...
:)
ja jesam.
šta će mi to?
a njemu ne treba.
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:01 14.04.2011

Prva

snezana mihajlovic
... a ni rafa nije levoruk...


I nije i jeste.
Kasnije sam u tekstu rekao da on igra tenis (prvenstveno) levom rukom, a da čekove potpisuje sa desnom.
ja jesam.

Welcome to the Club.

Za prvu:
scabies scabies 18:08 14.04.2011

zakazala gramatika

on igra tenis (prvenstveno) levom rukom, a da čekove potpisuje sa desnom.
On potpisuje čekove desnom (rukom), koliko ja znam. Dakle bez sa. Ili sa sa?
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:21 14.04.2011

Re: zakazala gramatika

scabies
... koliko ja znam.

Dobro znaš.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 20:54 14.04.2011

Re: Prva

ma svej okej, samo sam htela da kažem da nije rodjen taki, već napravljen, eno već objašnjeno, pa da ne duljim.
meni su i deda i ujak bili levoruki, a i nisu se nešto baš naživeli, tako da...ne znam šta da kažem na tu temu, bolje niš.

što se levorukosti tiče, tuj svašta mogu da napišem - oooo, kako je ovi svet okrenut naopačke. (a tek levorukašiii, jooj!)
Hansel Hansel 10:03 16.04.2011

Re: Prva

Sa ogromnim zakašnjenjem da prepričam objašnjenje zašto su levoruki teniseri uspešniji od desnorukih (ako je statistika tačna):

Poznato je da se nervni putevi u kičmenoj moždini ukrštaju, pa leva strana mozga upravlja desnom stranom tela, a desna levom. S druge stane, desna hemisfera je ta koja (pored drugih specifičnosti) analizira prostorne odnose, pa odluka o reakciji tenisera nastaje tu. Kod desnorukih tenisera ta odluka onda treba da pređe u levu hemisferu, pa odatle u desnu ruku, što zahteva više vremena, a možda je moguće i izobličenje prvobitne informacije (pošto postoji više vrsta neuronskih veza, iako je nervni impuls - nervni impuls i kao takav sam po sebi nema neki poseban kvalitet; kvalitet se kodira posebno); kod levorukih tenisera informacija direktno iz desne hemisfere ide u levu ruku...

P.S. Pošto si pitao - ja sam verovatno po rođenju levak, kada sam kao dete uzeo olovku, uzeo sam je u levu ruku, ali su mi rekli da se crta i piše desnom što sam bez otpora prihatio. Ali, nalazim ovde sličnost s mlekcem, odrazna noga na fizičkom mi je ovek bila leva, i levo stopalo mi je uvek bilo nešto veće od desnog (taman toliko da mi leva i desna polovina para obuće nikada nije jednako odgovarala).
Milan Novković Milan Novković 10:29 16.04.2011

Re: Prva

Kod desnorukih tenisera ta odluka onda treba da pređe u levu hemisferu, pa odatle u desnu ruku, što zahteva više vremena, a možda je moguće i izobličenje prvobitne informacije (pošto postoji više vrsta neuronskih veza, iako je nervni impuls - nervni impuls i kao takav sam po sebi nema neki poseban kvalitet; kvalitet se kodira posebno

meni je teško da poverujem u ovakvo objašnjenje:

- Zamisli da je razlika u putevima 10cm
- Pri brzini nervnih impulsa od 100 m/s 10cm se pređe za 0.001 (hiljaditinka sekunde)
- Čak pri servi od 200 Km/h za to vreme loptica pređe samo 5.6 cm
- To je teorisjki maximum pošto:
- Često korišćeni snopovi nerava imaju deblji mielinski omotač oko sebe pa brzina impulsa ume da bude mnogo već, recimo 3 puta.
- Lopte su mnogo sporije u igri
- Snopovi nerava nisu obični provodnici, čak ni u kičmenoj moždini, rukama i nogama. Oni su donekle isprepleteni i isprespajani su i sami za sebe su mala neuralna mreža - oni implementiraju i "logiku" - ne daje mozak informacije tačno koliko i kad koji mišić da očvrsne ili olabavi. Mozak je samo "viši" autoritet
- Tako, verovatno se radi o efektivnoj razlici u dužini puteva ekvivalentnoj razlici pređenog puta lopte od ispod 1 cm, što je u relativnom smislu, u odnosu na teren koji igrači pokrivaju, beznačajno.
Hansel Hansel 10:41 16.04.2011

Re: Prva

E, sad, ne znam, kad bi se u to ukalkulisalo sinaptičko zadržavanje (je l' se tako beše zove?) pa obradu u levoj hemisferi (verovatno se treninzima može ustanoviti "direktan put", bez mnogo skretanja i eventualnih interferencija), da li bi i to bilo dovoljno za malu prednost? Pa onda potencijalna bolja razvijenost, pa onda i funkcionalnost desne hemisfere (jer bi se očekivalo da je ona dominantna kod levaka, valjda i jeste) itd. itd.?!
Milan Novković Milan Novković 10:42 16.04.2011

Re: Prva

meni je teško da poverujem u ovakvo objašnjenje:

Evo mogućeg, drugog objašnjenja, koje vodi u pomalo škakljive vode:

- Moguće je da tamo gde statistika pokazuje da su levoruki spretniji razlog nema veze sa genetikom, nego baš sa maltretiranjem lovorukih od strane sredine, što dovodi do dodatnog uvezivanja celokupnog nervnog sistema
Milan Novković Milan Novković 10:54 16.04.2011

Re: Prva

kad bi u to ukalkulisao

Moguće je svašta, naravno, samo je, verovatno, mnogo manje verovatno (ovo je, naravno, moja potpuno proizvoljna tvrdnja, vera).

Evo mogućnosti na tu temu: moguće je da su race-conditions u igri !

Primer iz transpalntacije srca - kažu da se nekim ljudima koji u grudima imaju tuđe srce promeni temperament. Kada potraže ko im je donon tvrde da im je novi temparament pomeren ka onome što je imao donor

(zaboravio sam gde sam ovaj članak prošitao, od koga, pa je pitanje koliko u njemu ima istine :)

Srce ima neku inervaciju i ona je mala neuralna mreža na labav način ipak u nekom spoju sa centralnim nervnim sistemom.

Kažu da neke promene aktivnosti u nekim regionima mozga, kao rezultat signala koji dolaze sa čula, pre budu pobuđene putevima koji idu preko srca, iako su duži, nego direktnim putevima u mozgu.
Kazezoze Kazezoze 11:44 16.04.2011

Re: Prva

Kod desnorukih tenisera ta odluka onda treba da pređe u levu hemisferu, pa odatle u desnu ruku, što zahteva više vremena, a možda je moguće i izobličenje prvobitne informacije (pošto postoji više vrsta neuronskih veza, iako je nervni impuls - nervni impuls i kao takav sam po sebi nema neki poseban kvalitet; kvalitet se kodira posebno

ovo je, naravno, sasvim proizvoljno.
potencijalna prednost levaka nad dešnjacima u sportu je samo u tome što su levaci u manjini i što im je suparnik protiv kojeg igraju dešnjak. odbrana je tim manje predvidiva jer se najčešće zasniva na instiktivnoj, mehaničkoj reakciji, a ona je u potpunoj suprotnosti kada je u pitanju levak u odnosu na dešnjake.
međutim sa istim problemom se susreću i levaci u odbrani protiv dešnjaka, tako da to sa kojom rukom igraš tenis postaje potpuno nebitno jer i protivnik ima iste adute u rukama.
kod drugih sportova, gde je vidljivo da li si levak ili dešnjak, najveću prednost imaju oni koji su istrenirani da se podjednako dobro služe i levom i desnom rukom/nogom. oni mogu lakše da se u trenutnoj situaciji transformišu u stranu koja će protivniku da bude suprotna.
Hansel Hansel 13:18 16.04.2011

Re: Prva

Da, sasvim logično razmišljanje, kapiram i ja, koji sam antitalenat za sport. Ipak mislim da se radi o više faktora gde je ovo što si opisao jedan, možda i najbitniji. Prethodno sam, razvijajući citiranu "tezu" dalje, pomislio da je superiornost levaka tenisera možda najpre u boljoj funkcionalnosti desne hemisfere, za koju se zna da je "instinktivnija" - leva ja ta koja je
analitičn(ij)a...
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:12 16.04.2011

Re: Prva

Milan Novković
... kažu da se nekim ljudima koji u grudima imaju tuđe srce promeni temperament. Kada potraže ko im je donor tvrde da im je novi temparament pomeren ka onome što je imao donor


Uf, ovo nisam dosad čuo. Daje povoda za razmišljanje.

A kako stoji sa bubrezima?
Hansel Hansel 08:50 17.04.2011

Re: Prva

... i ostalim organima... i ja sam na to pomislio, zanimljivo je s aspekta antičkog tumačenja porekla temperamen(a)ta...

Vezano za srce, mogu da kažem jedno malo svoje iskustvo - inače imam ubrzani puls, a otkako u novije vreme pijem neki lekić (koji nije sedativ) - antagonist kalcijuma koji ima i dejstvo usporenja pulsa, primećujem kako ipak mirnije reagujem na nešto što bi me ranije lakše i brže iznerviralo. Kada napišeš blog "Srce, čemu" ili "Srčanost..." možda više o tome, imam neke ideje, a možda je neko to već u nauci objasnio... sada da dodam samo da sam nedavno čuo za spekulaciju nekih alternativaca po kojoj je najveći izvor elektromagnetne energije u telu zapravo srce, a ne mozak kako se mislilo do skora... vredelo bi istražiti...
Milan Novković Milan Novković 17:47 14.04.2011

Moja žena...

...Da li vi poznajete nekoga (osim mene, virtuelno) koji je levak?...

...je realna i podjednako dobro objašnjava i levom i desnom rukom
oskar-z-wild oskar-z-wild 20:17 14.04.2011

Re: Moja žena...

Ако нас тренутно има око 7 милијарди, онда има око 700 милиона леворуких изузетака.
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:26 14.04.2011

Re: Moja žena...

oskar-z-wild
... онда има око 700 милиона леворуких изузетака

Dobro primećeno.

Sedamstomiliona levorukih izuzetaka se ne može ignorisati!


P. S.
Pozdrav levorukoj (izuzetnoj) gospodji.
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:51 14.04.2011

Re: Moji..

I otac i majka su levoruki, ja imam raspodelu ipak vise u korist desne ruke spram leve, nesto kao polu-ambidekster
Sestra iskljucivo desnjakinja.

Inace u prici o podeli na 'ispravnu' desnu i 'losiju' levu kroz lingvistiku i istoriju zaboravio si (autor) i u nastavku te podele - politicku podelu na konzervativne desnicare i komuniste/socijaliste - levicare..
nisu slucajno tako razvrstani.

vladimir petrovic vladimir petrovic 21:28 14.04.2011

Re: Moji..

apacherosepeacock
... podele - politicku podelu na konzervativne desnicare i komuniste/socijaliste - levicare..

nisu slucajno tako razvrstani.

Slažem se.
Naročito sa ovim da se ništa slučajno ne dešava.
oskar-z-wild oskar-z-wild 21:34 14.04.2011

Re: Moji..

Kad se spominje lingvistika,
nisu li levaci sinister?
Milan Novković Milan Novković 21:37 14.04.2011

Re: Moji..

nisu slucajno tako razvrstani

Slažem se.
Naročito sa ovim da se ništa slučajno ne dešava.

Meni nije potpuno jasno oko čega ste se složili i kako se sve dešava ako se ništa ne dešava slučajno
oskar-z-wild oskar-z-wild 21:43 14.04.2011

Re: Moji..

kako se sve dešava ako se ništa ne dešava slučajno


Mi smo suviše važna komponenta svemira da bi bili slučajni, kaže mrav.
Milan Novković Milan Novković 21:51 14.04.2011

Re: Moji..

Mi smo suviše važna komponenta svemira da bi bili slučajni, kaže mrav

Eto ideje za levoruke političke konzervativce - progresivni konzervativci
blogovatelj blogovatelj 18:05 14.04.2011

Ja sam levoruk, nisam levak

Sve radim levom, jedino pisem desnom.
I pisanje sam poceo levom, ali me majka oducila jer nije znala kakva ce mi biti uciteljica i da li ce mi praviti probleme zbog toga?!
Biti levoruk u sportu je izuzetna prednost, barem onom amaterskom. Imao sam nezaustavljiv levi ulaz i dvokorak kad sam igrao basket kao klinac.
jinks jinks 18:16 14.04.2011

...

ma naučnika u drugim krajevima sveta koji smatraju da leva polovina mozga proizvodi linearne, logičke informacije, dok desna odlučujuće deluje na čovekove emocije i raspoloženje

Mislim da sam baš na blogu ranije pročitao i definiciju po kojoj je leva polovina mozga zaslužna za linearan način razmišljanja u smislu da na osnovu opštih pojmova jednosmernim putem dolazi do pojedinačnih zaključaka; dok desna polovina paralelno radi suprotno u smislu da na osnovu pojedinačnih pojmova, možda nekim generališućim oblikom divergencije, pokušava da dođe do opštih pojmova.

Oba se procesa po toj priči dešavaju istovremeno, gde sve vreme polovine ustvari i pomažu jedna drugoj - leva desnoj strani da što pravilnije izkonvergira, dok desna levoj pomaže da divergencijama otkrije opšta pravila koja će kasnije, optimizovana, koristiti za što tačniju konvergenciju ... možda.

Otkud ideja da je desno right, i zbog čega se za linearan tok vremena, od prošlosti ka budućnosti, podrazumeva kretanje s leva na desno, u pravcu kretanja kazaljke na satu. Možda zbog smera kretanja Sunca sa istoka na zapad, koje se na odgovarajući način preslikava u smer, ne znam, pamćenja u mozgu, odnosno na doživljaj toka vremena.

Mada u fizici, odnosno u prirodi, pravilo desnog zavrtnja ne važi samo za smer kretanja vremena, već i za neke druge fizičke pojave - smer vektora polja, smer vektora sile, ..., definisanih pravilom desnog zavrtnja, odnosno rotacionim kretanjem s leva na desno.

Edit: Postavio sam na Guglu pitanje da li sve planete rotiraju u istom smeru. Interesantno da se Venera obrće u suprotnom smeru u poređenju sa Zemljom, što bi značilo da tamo vreme teče u suprotnom smeru :).

Kako li bi se ljudi ponašali na Veneri, gledajući Sunce kako ide sa zapada na istok. Možda bi posle nekoliko dana svi redom bili ko hipnotisani.
scabies scabies 18:26 14.04.2011

Re: ...

Hm... Mene su u školi učili da se dominantnost moždanih hemisfera određuje u zavisnosti od toga u kojoj je smešten motorni centar za govor (Brokin region, ako me sećanje služi). Još su me učili da je u 90% dešnjaka u levoj hemisferi, dok je kod levorukih u daleko manjem (ali ne beznačajnom) procentu tako. Ako sam dobro onomad razumela, i ako sada dobro pamtim, tu se završava priča o lateralizaciji, ostalo su teroije koje se baziraju na drugom značenju reči dominantan...
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:21 14.04.2011

Re: ...

jinks
... Interesantno da se Venera obrće u suprotnom smeru u poređenju sa Zemljom, što bi značilo da tamo vreme teče u suprotnom smeru :).


Postoji jedna američka knjiga koja već u naslovu sugeriše da su žene došle sa - Venere! Tek sada mi je nešto jasno, he, he, he...

jinks jinks 20:02 14.04.2011

Re: ...

Mars days and Earth days are almost exactly the same length (Mars days are just 37 minutes and 22 seconds longer than Earth days). Both Mars and Earth, together with all other planets in the solar system, except Venus, rotate counterclockwise, so for them the Sun rises in the east and sets in the west.

One solar day on the Moon is about the same time it takes to orbit Earth, or about a month.

Mercury and Venus have very long solar days because they both rotate very slowly.

Venus' rotation lasts 117 Earth days, and it rotates clockwise, so there the Sun rises in the west and sets in the east.
nsarski nsarski 18:17 14.04.2011

Levak, desnjak, sta mari?

Mene je mnogo vise iznenadila kvalifikacija "lepa pripravnica". ONO je, po tebi, lepa pripravnica!? Jesus, Horatio - ja sam ubedjen da ti imas mnogo bolji ukus kad su dame u pitanju. Jedino te moze opravdati ako kazes da ti se svidja njeno ime - Monica, tepanje Mo.

P.S. Ni ja nisam levak, ali, gledajuci Nadala, odlucio sam da instaliram sljaku u dnevnoj sobi pa da vezbam...
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:54 14.04.2011

Re: Levak, desnjak, sta mari?

Nsarski
... ONO je, po tebi, lepa pripravnica!?


Prvo, postoji tzv. pesnička sloboda.

Drugo, Japanci kažu (parafraziram) da je svaka devojka lepa - u osamnaestoj godini.
Dobro, ona nije bila baš u osamnaestoj, ali je za njega bila veoma mlada.

Treće, u odnosu na NJEGA, ona jeste bila lepotica.

Četvrto, ja nisam pominjao imena. Sve sam zamaskirao da se Vlasi ne sete. Svaka sličnost sa realnim osobama je slučajna.
AlexDunja AlexDunja 19:02 14.04.2011

Re: Levak, desnjak, sta mari?

Mene je mnogo vise iznenadila kvalifikacija "lepa pripravnica". ONO je, po tebi, lepa pripravnica!? Jesus, Horatio - ja sam ubedjen da ti imas mnogo bolji ukus kad su dame u pitanju. Jedino te moze opravdati ako kazes da ti se svidja njeno ime

da nije to ta???
aleksanadar aleksanadar 21:06 14.04.2011

Re: Levak, desnjak, sta mari?

Japanci kažu (parafraziram) da je svaka devojka lepa - u osamnaestoj godini.


А Руси, к'о Руси, кажу:

Нема ружних жена. Само, понекад, вотке не буде довољно!


П.С.
Причао ми товаришч Борис. Пио са њима!
jecullence jecullence 18:20 14.04.2011

:)

Hm..baba mi je bila levoruka
jedan.kub jedan.kub 22:28 14.04.2011

Re: :)

jecullence
Hm..baba mi je bila levoruka

Moja takodje, puno radila i nikad je nisam čula da je ružnu reč izgovorila a poživela do 86 godina.
angie01 angie01 18:38 14.04.2011

ni muz ni ja nismo levoruki,

niti je bilo ko iz obe porodice, koliko secanje doseze, a moj mladji sin jeste!

Pri tome je prepametan, presladak, sa izrazenim smislom za humor,spretan, svasta ga zanima i tim stavrima se pasionirano bavi, razume stvari i koje ne poznaje bas najbolje i na njih pravi adekvatne metafore, omiljen je u drustvu,cim ukljuci fejs-tu je gomila prijatelja pa onda ne mogu da ga skinem s skajpa-jer se dogovaraju, divno peva,za dva meseca je zduvao srpski i cirilicu, za jedan dan naucio da vozi bajs,...kaze on mom mnooogo starijem sinu, kada mu on jednom davao kao neke savete za devojcice-ma sta bre pricas, ti sa tvoje 3 devojke u zivotu, ja sam do sada imao 6,(kada ga pitas , da l doticna devojcica zna da mu je devojka-on kaze, pa nisam lud da joj kazem, pa da ne bude vise)..znam , znam, zvuci skroz blesavo, jer sam mu ja majka-pa ko sve mame, al najozbiljskije,..preprano je rodjen, jedva ostao ziv, a eno ga sada sa 10 godina prati devojcice kuci i kada ga besna zovem da vec dodje na veceru on kaze- mama, ja sam ispred Anjine zgrade pricamo, nismo jos zavrsili.

uf, rekoh, ne zamerite!
ivana23 ivana23 18:52 14.04.2011

***

Naime, neko može biti levoruk a pisati desnom rukom (kažu da je to slučaj sa pomenutim najboljim svetskim teniserom Rafaelom Nadalom).


Nadal nije levoruk, pored toga sto pise i sve ostalo radi desnom rukom. Njega je stric Toni (trener, na svakom je mecu, valjda ga znas) prinudio dok je jos bio dete da igra levom rukom.


Edit: Toni Nadal
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:06 14.04.2011

Re: ***

Ivana23
... Njega je stric Toni (trener, na svakom je mecu, valjda ga znas) prinudio dok je jos bio dete da igra levom rukom.

Ma, ne ubijaj me u pojam.

Hteo sam da pomenem Nadala, i okačio sam sliku u kojoj se lepo vidi da je levorukaš, he, he, he... Sporedno mi je da li je navika da bolje udara levom rukom urodjena ili stečena.

Uostalom, u prošlom blogu o Virdžiniji Vulf ja sam govorio kako je ona bila odbojna prema realistima. Govorila je da život ne treba opisivati onako kako se živi (dakle, realno) nego onako kako se doživljava.

Kada bih ja pisao romane, sigurno ne bih bio realista, he, he, he...

Uzgred, nekima se svidjaju Rafine stomačne pločice:



scabies scabies 19:08 14.04.2011

Re: ***

a grudi su mu baš neproporcionalne sa pločicama, ako smem da primetim
JJ Beba JJ Beba 19:09 14.04.2011

Re: ***

scabies
a grudi su mu baš neproporcionalne sa pločicama, ako smem da primetim

smeš
ivana23 ivana23 19:10 14.04.2011

Re: ***

Hocu da budem umerena, pa dam link i niko ne pogleda, zato:




nsarski nsarski 19:21 14.04.2011

Re: ***

Sporedno mi je da li je navika da bolje udara levom rukom urodjena ili stečena.

Kod ovoga je, rekao bih, stecena:



jeca92 jeca92 22:54 14.04.2011

Re: ***

Uzgred, nekima se svidjaju Rafine stomačne pločice:

Baš sam htela da kažem Vladimire da cela ova priča o (nama) levorukima lepo zvuči i zanimljivo, ali brate što Rafa Nadal ima dobre trbušnjake i grudi, čitav ovaj post je ustvari vodio do ove slike...Rafa i njegova dobra definicija, to što je levoruk u ovom trenutku baš i nije preterano zanimljivo.
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:19 14.04.2011

Vamos, Rafa!

jeca92
...ali brate što Rafa Nadal ima dobre trbušnjake i grudi, čitav ovaj post je ustvari vodio do ove slike...Rafa i njegova dobra definicija, to što je levoruk u ovom trenutku baš i nije preterano zanimljivo.


Da je Rafael Nadal personality, u svakom pogledu, jeste.


Ribozom Ribozom 18:57 14.04.2011

levak

Ja sam od onih koje su preveli u desnjake, ne mojom voljom (ne mucam , doduse)
Naime, u prvom razredu, u ucionici, keva uciteljica i ja (svi ostali na fizicko...uh to ne mogu da im oprostim).
Napisi levom slovo M
Napisi desnom
Vi's kako ti je ovo M napisano desnom bolje.
Sad mi najteze da se momentalnoo snadjem kad me neko pita za desnu ili levu stranu.
Pisem obema rukama (cirilicu levom, i latinicu desnom...ili tako nekako).
Sutiram desnom, a precizno ko s levom...hehehe
Danas je vecina masina i aparata u industriji, nazalost, dizajnirana za desnjake, no ergonomi se ne interesuju mnogo za tu vrstu problematike.
Jednom sam nesto objasnjavao grupi arapskih studenata, i dok sam crtao i pisao na tabli nesvesno sam koristio obe ruke. Oni su se odusevili time ko da je ne-znam-kakva-sposobnost.
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:16 14.04.2011

Re: levak

Ribozom
... Ja sam od onih koje su preveli u desnjake, ne mojom voljom (ne mucam , doduse)

Dobro je da nisu ostale (nikakve) traume.
Jednom sam nesto objasnjavao grupi arapskih studenata, i dok sam crtao i pisao na tabli nesvesno sam koristio obe ruke. Oni su se odusevili time ko da je ne-znam-kakva-sposobnost.

Pa, realno sudeći, to jeste sposobnost.

Danas je vecina masina i aparata u industriji, nazalost, dizajnirana za desnjake, no ergonomi se ne interesuju mnogo za tu vrstu problematike.


Tačno, ali se mora živeti.

Evo, JJ Beba kaže da je Džimi Hendriks odlično svirao na gitari za - dešnjake. A naročito mi se svidelo ono njeno: "Ko zna zna".
appendix appendix 19:55 14.04.2011

Re: levak

Ribozom
Ja sam od onih koje su preveli u desnjake, ne mojom voljom (ne mucam , doduse)
Naime, u prvom razredu, u ucionici, keva uciteljica i ja (svi ostali na fizicko...uh to ne mogu da im oprostim).
Napisi levom slovo M
Napisi desnom
Vi's kako ti je ovo M napisano desnom bolje.
Sad mi najteze da se momentalnoo snadjem kad me neko pita za desnu ili levu stranu.
Pisem obema rukama (cirilicu levom, i latinicu desnom...ili tako nekako).
Sutiram desnom, a precizno ko s levom...hehehe
Danas je vecina masina i aparata u industriji, nazalost, dizajnirana za desnjake, no ergonomi se ne interesuju mnogo za tu vrstu problematike.
Jednom sam nesto objasnjavao grupi arapskih studenata, i dok sam crtao i pisao na tabli nesvesno sam koristio obe ruke. Oni su se odusevili time ko da je ne-znam-kakva-sposobnost.

ambidekster (nl. ambidexter)
dešnjak u obe ruke, čovek koji se podjednako lako suži i desnom i levom rukom...
Ribozom Ribozom 20:39 14.04.2011

Re: levak

U rukometu su na pr. uvek bili deficitarni levaci.

JJ Beba JJ Beba 13:40 15.04.2011

Re: levak

Evo, JJ Beba kaže da je Džimi Hendriks odlično svirao na gitari za - dešnjake. A naročito mi se svidelo ono njeno: "Ko zna zna".

danas se izrađuju gitare podešene levorukim sviračima sa potenciometrima, čivijama i žicama koje prate levorukost

mnogi svirači su desnim gitarama samo promenili raspored žica (obrnuli ih) i svirali

Hendža je ovde obrnuo žice, a sve ostalo, čivije (koje su ispod vrha vrata) i kurbla (koja je obrnuta) su ostale na istom mestu kao za dešnjake.
tako su svirali i Tony Iommi, Paul McCortney, Kurt Cobain i mnogi drugi

Bilo je svirača koji nisu obrtali žice nego su gitare za dešnjake svirali sa žicama naopačke


Bob Geldof ovde ništa nije dirao, svira desnu gitaru bez da je obrtao žice



Paul McCourtney svira rickenbacker bas za levake

takođe postoje i levoruki bunjari kao i kompleti bubnjeva za levake.

ima bubnjara koji sviraju tzv otvoreno, bez da ukrštaju ruke kada sviraju hajhet i snar. tako svira ćuveni Billy Chobam. Lenny White, pa bubnjar Judas Priest, pa bunjar iz Green Day etc


Poznati levoruki bubnjari su phil collins

čuveni bubnjar Deep Purpla Ian Paice

levoruki bubnjar na levorukom kompetu bubnjeva

i dalje važi ko zna zna
JJ Beba JJ Beba 18:58 14.04.2011

poznajemo

4. Da li vi poznajete nekoga (osim mene, virtuelno) koji je levak



kako je on samo pržio sa gitarom koja je za dešnjake.

ko zna zna


edit
Paul Mc Cartney, Kourt Cobain, Toni Iommi itd su svirali džitru levomom rukom dok je bilo levaka koji su svirali desnom: Duane Allman, Ritchie Blackmore, Robert Fripp, Noel Gallagher, B.B. King, Gary Moore, Chris Rea itd
elsuenomio elsuenomio 21:13 14.04.2011

Lepo je biti poseban

Ja sam levoruka od rodjenja, sve radim levom rukom, dok je moj brat levak poput gorepomenutog Nadala, a da su nam pritom oba roditelja desnjaci. Hm?

Sve u svemu, mislim da je ovo samo jedna prednost, oboje smo talentovani za slikanje i crtanje i inace kretivni.
Sto se tice same osobine, levorukosti, ceo zivot sam podsecana da tu izopstenost bas od strane drugih, recenice poput "Kako mozes da jedes levom rukom, evo sve te gledam i mislim prosuces supu" ili "Kako to drzis olovku, ili kako to seces makazama, daj meni ovamo, da se ne poseces" i slicne situacije (u skoli su drugari navikli na tu cinjenicu i kako sam bila odlikas uvek su znali da treba da sednu s moje desne strane radi prepisivanja :)).
Htela sam jos da spomenem jedno moje zapazanje, ne znam za ostale levoruke osobe, ali ja nemam obicaj da primecujem desnjake, i automatski ne registrujem da radim nesto drugacije od ostalih, govorim o nivou opazanja, znaci meni nije cudno kad vidim olovku u desnoj ruci i slicno. A ponekad je stvarno tesko egzistirati u kozi levoruke osobe, uvek me nazuljaju makaze, poneka solja mi ne lezi u ruci lepo, i vecina aparata i orudja nije za nas pravljena......

I ja sam radije za prisecanje svetlih primera nas "gauches, zurdos, levorukih", i kao sto rece neko od prethodnih komentatora, najtezi smo protivnici u vecini sportova!!!!!!!
Pozdrav svim levorukima!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:48 14.04.2011

Re: Lepo je biti poseban

elsuenomio
... ceo zivot sam podsecana da tu izopstenost bas od strane drugih,

Srećom, danas (ipak) bolje prolazimo nego u nekim davnim vremenima...
Pozdrav svim levorukima!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Shodno Oskarovom komentaru gore, ovaj pozdrav se upućuje mnoštvu od 700 miliona ljudi!
aleksanadar aleksanadar 21:13 14.04.2011

Мене питаш?

Da li vi poznajete nekoga (osim mene, virtuelno) koji je levak?


Познајем!

Има пуних шест година.

Родио се на Светог Трифуна илити Дан заљубљених. Природно - заљубљиве је природе.

Воли да црта и плеше. Жели да свира неки инструмент: клавир или бубњеве! Такође, расположен је да се бави каратеом.

У води се осећа као риба.

Све у свему, ванредно дете.
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:01 14.04.2011

Re: Мене питаш?

Aleksanadar
... Познајем!
Има пуних шест година.
Родио се на Светог Трифуна илити Дан заљубљених. Природно - заљубљиве је природе.
Воли да црта и плеше. Жели да свира неки инструмент: клавир или бубњеве! Такође, расположен је да се бави каратеом.
У води се осећа као риба.
Све у свему, ванредно дете.


Ponosan tatica!
(Što bi tetke rekle, nedostaje mu sestrica)
draft.dodger draft.dodger 21:36 14.04.2011

< >

Leva za sport, desna za sve ostalo.
fantomatsicna fantomatsicna 21:58 14.04.2011

I predsednici

Od poslednjih sedam američkih predsednika petorica su bili levoruki)da ne kažem levaci
zilikaka zilikaka 22:12 14.04.2011

Već sam ovo ispričala

al ajd i ovde da se upišem

Nisam ni znala da sam ambidekster dok detetu sedmoj godini nisu to isto ustanovili (nekim od naučno priznatih testova) i od toga napravili dooobru frku.
Počeli da nas ubeđuju kako će imati problema u daljem školovanju, i sve to tako.
Onda ja pratila sebe i shvatila da sam zapravo isti slučaj, al prevežbala za dešnjaka.
Najinteresantnije mi bilo proučavanje dostupnih članaka o tome. Dok su jedni smatrali da je u pitanju samo varijetet, drugi su tvrdili kako je to posledica oštećenja mozga u nekoj fazi pre rođenja.
Elem, možda i jesmo falični, al smo ih demantovali bar što se škole tiče
EDIT: Što se gornje definicije ambidekstera tiče, ne mora da bude baš tako. Postoji i ona varijanta koja je u narodu poznata kao dve leve ruke
yugaya yugaya 22:31 14.04.2011

Re: Već sam ovo ispričala

zilikaka
a
Počeli da nas ubeđuju kako će imati problema u daljem školovanju, i sve to tako.


Aj i nama su to rekli kao kasniće sa govorom i tako to sve nacrtali neki horor - fina motorika joj je skroz okej bilo kojom rukom da se služi (ja se budala uplašila pa smo išli i na preglede ), a u razvoju jezika je sve po redu i na vreme postigla - to važi za oba jezika .


vladimir petrovic vladimir petrovic 22:35 14.04.2011

Re: Već sam ovo ispričala

zilikaka
Elem, možda i jesmo falični, al smo ih demantovali bar što se škole tiče

To je važno.

Što se reči "ambidekster" tiče, Wikipedia daje ovakvu definiciju: The word "ambidextrous" is derived from the Latin roots ambi, meaning "both," and dexter, meaning "right" or favorable. Thus, "ambidextrous" is literally "right / favorable on both sides."

Zanimljivo je da ima onih koji ne vole izraz “ambidexter“ (Able to use both hands with equal facility) zato što on sadrži pojam “dexter” (desni), tako da sugeriše da su obe ruke desne, odnosno daje se prednost desnome.

Levoruki kažu, dakle, da bi obe ruke mogle biti – leve, a ne desne.

drugi su tvrdili kako je to posledica oštećenja mozga u nekoj fazi pre rođenja

Ovo ispade kao, shodno istočnjačkim verovanjima, u nekom prethodnom životu smo bili grešni, pa sada levorukošću ispaštamo, he, he, he...

Nema razlika! Ili, bar, ne bi trebalo da budu.

Da živi jednakost ruku, odnosno strana u ljudskom biću!
zilikaka zilikaka 22:42 14.04.2011

Re: Već sam ovo ispričala

a u razvoju jezika je sve po redu i na vreme postigla - to važi za oba jezika .

Ma sam tek vidim koliko su ispromašivali, al trebalo vremena da se izvučemo iz te prepadnutosti.
Sećam se da sam (posle dijagnostikovanja sebe same) bila ubeđivana kako takva deca nemaju osećaj prostora, i kako nikad neće moći se služe jezikom crteža.
E, tu sam matirala psihologicu.
Rekoh joj da sam ja isto to, da je za crteže u pravu, i dalje sam na nivou čiča gliše, al mi to nije smetalo da završim mašinstvo
Jukie Jukie 00:10 15.04.2011

Re: Već sam ovo ispričala

zilikaka
E, tu sam matirala psihologicu.


E vala neka si
Umesto da su krenuli priču sa "Evo taktika koje treba da koristi radi boljeg uspeha" oni krenuli sa tim generalizacijama šta ko navodno neće moći.
Ne znam ko je ubeđivao psihologe po školama da umeju da proriču budućnost.

Pogrešno koriste TV tropes, a ovde lepo piše:
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/TropesAreTools
yugaya yugaya 22:24 14.04.2011

Muž

...je izrazito nalevo.

Imam bebu od dve i po koja je od rođenja ambidextrous . I bilingval.

Šašava situacija, počne da crta jednom rukom pa prebaci bojicu i nastavi drugom. Usput sluša mene na jednom jeziku a odgovara na drugom

irenaema irenaema 07:32 15.04.2011

Re: Muž

yugaya



Šašava situacija, počne da crta jednom rukom pa prebaci bojicu ( rapidograf) i nastavi drugom.



Ambidekster , ovako završila studije arhitekture.

Otac i baba levoruki, tetke i baba po majčinoj strani levoruke.

I naravno, obe ćerke levoruke. Desnu ruku koriste da drže telefon dok bilduju jezik!
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:53 15.04.2011

Re: Muž

irenaema
...Desnu ruku koriste da drže telefon dok bilduju jezik!

Sve je to deo bodibildinga, zar ne?



Zanimljivo je da se, čitanjem ovih komentara, može zaključiti da je levorukost podjednako (uslovno rečeno) rasprostranjena i kod žena, mada statistike navodno prikazuju da se ta pojava više sreće kod muškaraca.
irenaema irenaema 09:19 15.04.2011

Re: Muž

vladimir petrovic
irenaema
...Desnu ruku koriste da drže telefon dok bilduju jezik!

Sve je to deo bodibildinga, zar ne?



Jeste, jeste, ali mogle bi makar dok spavaju da budu mirne!

Ovako me noću prepadaju mesečarenjem i brbljanjem u snu. A to neminovno utiče na istegnutost mojih podočnjaka i skraćenost šifaca.

Molim da neko ovde priloži sliku neispavanog baseta, koju ću ja promptno staviti u svoj profil.
jasnaz jasnaz 22:52 14.04.2011

:desnadesna123!

razmisljam razmisljam 23:56 14.04.2011

Сено - слама...

Или, десна - лева...
,,Оловку у десницу!'', стално ми је говорила моја мама учитељица, јер се тада није сматрало педагошким да дете пише руком у којој му оловка природније лежи.
И тако, пишем десном. Све остало радим левом, а десном се помажем.
Хеклање, плетење, вез... Све сам морала да сконтавам сама, јер су ми сви показивали за мој укус - наопачке. Али, успела сам...
Једино што знам је да ми је један од највећих страхова у животу да будем остављена на пустом ( али дословце ) острву са гомилама конзервиране хране и класичним отварачем за конзерве. Умрла бих од глади, гарант. Или бих бар драстично поправила линију, ако би се спасиоци појавили на време.
mimi.ista mimi.ista 00:26 15.04.2011

Re: Сено - слама...



Ovo je radnja za tebe, ima sve sto mozes da zamislis
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:41 15.04.2011

Re: Сено - слама...

razmisljam
...Једино што знам је да ми је један од највећих страхова у животу да будем остављена на пустом ( али дословце ) острву са гомилама конзервиране хране и класичним отварачем за конзерве. Умрла бих од глади, гарант


Ovo pominjanje pustog ostrva me baci u pesničke vode, pa se setih jednog divnog stiha hrvatske pesnikinje Vesne Parun:

"Znam jedan otočić na sred pučine/ koji je poludio od samoće".

Све сам морала да сконтавам сама, јер су ми сви показивали за мој укус - наопачке. Али, успела сам...


Iako možemo reći danas, hvala Bogu, da je sve to "seno - slama", činjenica jeste da smo osećali, ili osetili, kad tad, postojanje tog pojma NAOPAČKE u našim kontaktima sa onima koji nas okružuju, he, he, he...
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:05 15.04.2011

Tamara de...

mimi.ista
...Ovo je radnja za tebe, ima sve sto mozes da zamislis


Dobar prilog (The Sinister Shoppe)!

P. S.
Primećujem avatar - Dama u zelenom bugatiju.
(Autoportrait: Tamara-in-the-Green-Bugatti)
mimi.ista mimi.ista 11:26 15.04.2011

Re: Tamara de...

Ja sam ona ista od pre, samo sam zaboravila lozinku pa sam morala ponovo da se prijavim sa izmenjenim imenom

Sto se levorukosti tice, za macevanje je savrseno, to zbuni protivnika, za klavir je vec nezgodno jer ti je leva ruka pametnija, a obicno desna svira tezi deo. Ima neki graditelj klavira koji pravi obrnute klavire, a naravno i partiture, sve preradjeno za levoruke (mrzi me da trazim link.)

Ravel je komponovao „levi” klavirski koncert za Vitgenstajnovog brata pijanistu koji je izgubio desnu ruku u ratu.

...
Nisam znala da je bugati, ja samo volim Lempicku
vladimir petrovic vladimir petrovic 14:26 15.04.2011

Re: Tamara de...

Mimi09... Ja sam ona ista od pre, samo sam zaboravila lozinku pa sam morala ponovo da se prijavim sa izmenjenim imenom

Pa kada ne dolaziš (iole redovno) na čitanje mojih (i inih) blogova, onda se desi da zaboraviš lozinku. Vidim ja da ti je do mojih blogerskih pisanja stalo onoliko koliko je Vijonu bilo nekada stalo do lanjskih snegova.

Malo se šalim, ali je uvek lepo kada se ti pojaviš, sa tvojim komentarima i prilozima. Zaslužuješ katleju:



Ravel je komponovao „levi” klavirski koncert za Vitgenstajnovog brata pijanistu koji je izgubio desnu ruku u ratu.

Ovo nisam znao, hvala.
mimi.ista mimi.ista 15:09 15.04.2011

Re: Tamara de...

Hvala.
Samo za tvoje oci – sta je rekao Swan na kraju:

Dire que j'ai gâché des années de ma vie, que j'ai voulu mourir, que j'ai eu mon plus grand amour, pour une femme qui ne me plaisait pas, qui n'était pas mon genre !
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:12 15.04.2011

Re: Tamara de...

Mimi.ista
... Samo za tvoje oci – sta je rekao Swan na kraju:

Dire que j'ai gâché des années de ma vie, que j'ai voulu mourir, que j'ai eu mon plus grand amour, pour une femme qui ne me plaisait pas, qui n'était pas mon genre !



A meni se svidjalo, sa početka knjige (Un amour de Swann), kada gospodja Verdiren (Verdurin) kaže za mladog pijanstu-svog miljenika:

“Ça ne devrait pas être permis de savoir jouer Wagner comme ça”!

Šta ću, uvek volim kad vidim kako neka dama izdašno ceni nečije umeće.
mimi.ista mimi.ista 20:45 15.04.2011

Re: Tamara de...

Mislis ovako?

Jukie Jukie 00:26 15.04.2011

Bart Simpson

A inače zanimljivo mi je kako taj Dušan svrstava Barta Simpsona u spisak uspešnih ljudi koji su levaci. (Da li je Bart UOPŠTE levak?)
Šta je uspešno u Bartu Simpsonu? Koju budućnost to dete ima? Očigledno su u njegovom slučaju sve pepsi službe zakazale umesto da preventivnom terapijom kanališu njegovu energiju na neke pozitivne aktivnosti.

Tako sam ja razmišljao da bi bilo dobro da jednog dečka sledeće godine šaljem na takmičenje jer je imao talenta (ali ne i predznanja, ali to bi se rešilo radom od početka godine), ali mi se završila zamena i posle ga sretnem i on kaže da ima 2,1,2 kod nove nastavnice.
cult cult 06:31 15.04.2011

Re: Bart Simpson

(Da li je Bart UOPŠTE levak?)
Šta je uspešno u Bartu Simpsonu? Koju budućnost to dete ima? Očigledno su u njegovom slučaju sve pepsi službe zakazale umesto da preventivnom terapijom kanališu njegovu energiju na neke pozitivne aktivnosti.



vladimir petrovic vladimir petrovic 08:27 15.04.2011

Re: Bart Simpson

Jukie
...Da li je Bart UOPŠTE levak?)


Jeste.

Poenta je u tome što je zapravo autor te poznate američke TV serije - levak, pa su svi članovi te "dysfunctional family" svojevrsni - levaci.

Šta je uspešno u Bartu Simpsonu?


Odgovaram pitanjem: A šta je uspešno kod drugih članova te porodice?


Jukie Jukie 09:56 15.04.2011

Re: Bart Simpson

vladimir petrovic

Šta je uspešno u Bartu Simpsonu?
Odgovaram pitanjem: A šta je uspešno kod drugih članova te porodice?

Pa bogami Homer odlično živi za svoj nivo obrazovanja i inteligencije (a čak nije ni politički aktivan)
Nego Bart je uz pravilno usmeravanje mogao da postane npr. konstruktor svemirskih brodova ili autor video igrica ili haker ili comic book guy ili nešto slično. Ovako će da mardelja zbog neke gluposti koju će da uradi da dođe do para.
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:51 15.04.2011

Re: Bart Simpson

Jukie
... Pa bogami Homer odlično živi za svoj nivo obrazovanja i inteligencije (a čak nije ni politički aktivan)
Nego Bart je uz pravilno usmeravanje mogao da postane npr. konstruktor svemirskih brodova ili autor video igrica ili haker ili comic book guy ili nešto slično. Ovako će da mardelja zbog neke gluposti koju će da uradi da dođe do para.



Za njega se vidi. Levak sto posto!
Dejan I. Dejan I. 00:50 15.04.2011

Levoruk ili levak

Hm zanimljiv tekst. Nisam do sada razmišljao o razlici izraza "levoruk" i "levak" ali ako ćemo tako ja sam levak tj. pišem levom rukom a većinu ostalih stvari radim desnom rukom: držim reket, loptu, čekić... U svakom slučaju uvek sam osećao da se zbog nečega razlikujem u odnosu na okolinu i da okolina to isto oseća i vrlo često imam različite stavove od većine. Veoma često sam u društvu osećao da ljudi zapažaju kada vide da olovku prihvatim levom rukom - s druge strane ja nikada ne zapažam to (s kojom rukom neko piše niti me interesuje). Moje neko mišljenje iz iskustva je da mnogi ljudi urođeno zapažaju pre svega levake (one koji pišu levom) i smatraju to anomalijom. I ne znam šta se smatra za "pravog-pravcatog" levaka: kada se piše levom ili kada se radi sa levom? A što se tiče Nato bombardovanja - pa Nemačka je u II svetskom ratu bila sravnjena sa zemljom, da li to znači da su Englezi i Amerikanci večni neprijatelji Nemaca? I čemu insistirati na kosovskom mitu?
Jukie Jukie 00:57 15.04.2011

Re: Levoruk ili levak

Dejan I.
I ne znam šta se smatra za "pravog-pravcatog" levaka: kada se piše levom ili kada se radi sa levom?

Nekima od nas je pisati i raditi isto
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:08 15.04.2011

Re: Levoruk ili levak

Dejan I.
...U svakom slučaju uvek sam osećao da se zbog nečega razlikujem u odnosu na okolinu i da okolina to isto oseća i vrlo često imam različite stavove od većine. Veoma često sam u društvu osećao da ljudi zapažaju kada vide da olovku prihvatim levom rukom - s druge strane ja nikada ne zapažam to (s kojom rukom neko piše niti me interesuje). Moje neko mišljenje iz iskustva je da mnogi ljudi urođeno zapažaju pre svega levake (one koji pišu levom) i smatraju to anomalijom.

Zbog ovoga što sam podvukao u tvom tekstu ja sam i pisao ovaj blog.
Jer mi je to poznato, s tim živim.

Nemačka je u II svetskom ratu bila sravnjena sa zemljom, da li to znači da su Englezi i Amerikanci večni neprijatelji Nemaca?

Bez zezanja kažem - mi nismo Nemci.
čemu insistirati na kosovskom mitu?

Zar nismo poznati po tome da se bavimo svojim porazima, ali ne da bismo nešto naučili iz njih, već da bismo uživali u samosažaljenju?

I da čekamo priliku kada će, jednog lepog dana, predsednik te velike zemlje kleknuti u Beogradu (negde ispred onih ruševina u Nemanjinoj/Kneza Miloša, koje dokonim stranim turistima pokazujemo sa mazohističkim sjajem u očima) i reći da je bio preterano rigidan prema nama, te moliti za oprost.




mlekac mlekac 08:51 15.04.2011

Moze akcentuacija

Ja procitah tvoj naslov i pet minuta mi je trebalo da shvatim kako ne pricas o levku, nego o levaku...
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:00 15.04.2011

Re: Moze akcentuacija

mlekac
...Ja procitah tvoj naslov i pet minuta mi je trebalo da shvatim kako ne pricas o levku, nego o levaku...

Eto ti sad!

To su sve zavrzlame našeg jezika, koji nema pisanu akcentuaciju.

Pitanje je: jesi li ti levakinja ili nisi?
mlekac mlekac 10:42 15.04.2011

Re: Moze akcentuacija

vladimir petrovic
mlekac
...Ja procitah tvoj naslov i pet minuta mi je trebalo da shvatim kako ne pricas o levku, nego o levaku...

Eto ti sad!

To su sve zavrzlame našeg jezika, koji nema pisanu akcentuaciju.

Pitanje je: jesi li ti levakinja ili nisi?

Eee, tesko pitanje.

Uglavnom koristim desnu ruku, ali...

Kad god smo na fizickom imali ono bacanje lopte, il' tako nesto, uvek sam izludjivala profanke jer sam, ne razmisljajuci, stajala u stav koji zauzimaju levoruki, a koristila desnu ruku. Isto je bilo kad je Zmu hteo da mi pokaze karate - ja stala u taj "levi" stav, a on se ceskao po glavi

Mama mi je bila levoruka, a neki cika doca mi je, svojevremeno, objasnjavao da sam, verovatno, i ja imala pretenzije ka tome al' su mi jako rano, valjda jos od bebe, forsirali desnu ruku pa nisam ni primetila. Tako nesto. Uglavnom, da imam zabuna - imam. Kao, recimo, kad ne primetim da je kumov mis na levoj strani i namesten za levoruke nego sednem kod njega na komp i radim misem sasvim normalno - dok me ne podsete na tu "sitnicu"
Jukie Jukie 11:22 15.04.2011

Re: Moze akcentuacija

mlekac

Kad god smo na fizickom imali ono bacanje lopte, il' tako nesto, uvek sam izludjivala profanke jer sam, ne razmisljajuci, stajala u stav koji zauzimaju levoruki, a koristila desnu ruku.

Postoji STAV za bacanje lopte na fizičkom?
A ne treba samo da uhvatiš loptu bez dobijanja udarca u lice, pa da je zavrljačiš što dalje da ti daju plus za rad na času?

Šteta što u moje vreme nije postojala i enciklopedija za fizičko pa da kao Bilbo Bagins i te stvari naučim iz knjiga.
mlekac mlekac 11:24 15.04.2011

Re: Moze akcentuacija

Jukie
mlekac

Kad god smo na fizickom imali ono bacanje lopte, il' tako nesto, uvek sam izludjivala profanke jer sam, ne razmisljajuci, stajala u stav koji zauzimaju levoruki, a koristila desnu ruku.

Postoji STAV za bacanje lopte na fizičkom?
A ne treba samo da uhvatiš loptu pa da je zavrljačiš što dalje da ti daju plus za rad na času?

Šteta što u moje vreme nije postojala i enciklopedija za fizičko pa da kao Bilbo Bagins i te stvari naučim iz knjiga.


Ma to ti je ono, koja noga ide napred. Valjda bi trebalo da iskoracis nogom suprotnom od ruke kojom bacas, t.j. ako si desnjak, levom, a ako si levoruk, desnom.

E, mene da ubijes, ja ne mogu ni da bacim ni da uhvatim loptu ako stojim u propisanom stavu za desnjake...
Jukie Jukie 11:26 15.04.2011

Re: Moze akcentuacija

mlekac

Ma to ti je ono, koja noga ide napred. Valjda bi trebalo da iskoracis nogom suprotnom od ruke kojom bacas, t.j. ako si desnjak, levom, a ako si levoruk, desnom. ...

Aha, sećam se nekih iskoraka. Kada iskoračim moram da se koncentrišem da se ne prevrnem u stranu, tako da od bacanja lopte na više od minimalne razdaljine nema ništa.
zilikaka zilikaka 22:57 15.04.2011

Re: Moze akcentuacija

Ma to ti je ono, koja noga ide napred. Valjda bi trebalo da iskoracis nogom suprotnom od ruke kojom bacas, t.j. ako si desnjak, levom, a ako si levoruk, desnom.

E, mene da ubijes, ja ne mogu ni da bacim ni da uhvatim loptu ako stojim u propisanom stavu za desnjake...

Eto, ista ja!
Mene muž uhvatio da sam naopaka kad smo čistili sneg. Mada oboje slovimo za desnoruke, ja bacala gomilu uvek na suprotnu stranu.
Onda video da mi navodno ruke pogrešno stoje, tj. da mi je desna uvek ispred leve kad držim fine alate poput lopate, metle...
Sad baš nisam sigurna ali izgleda da većina ljudi to drži drugačije.
...ili nisam u pravu?
mlekac mlekac 01:30 16.04.2011

Re: Moze akcentuacija

zilikaka
Ma to ti je ono, koja noga ide napred. Valjda bi trebalo da iskoracis nogom suprotnom od ruke kojom bacas, t.j. ako si desnjak, levom, a ako si levoruk, desnom.

E, mene da ubijes, ja ne mogu ni da bacim ni da uhvatim loptu ako stojim u propisanom stavu za desnjake...

Eto, ista ja!
Mene muž uhvatio da sam naopaka kad smo čistili sneg. Mada oboje slovimo za desnoruke, ja bacala gomilu uvek na suprotnu stranu.
Onda video da mi navodno ruke pogrešno stoje, tj. da mi je desna uvek ispred leve kad držim fine alate poput lopate, metle...
Sad baš nisam sigurna ali izgleda da većina ljudi to drži drugačije.
...ili nisam u pravu?

Kako mislis suprotno? Koja ruka treba da je ispred? Auuu... Znaci i tu sam pogresna?

zilikaka, sestro,

Lepo je znati da nisam jedina!
saphira saphira 09:58 15.04.2011

'de ste drugari? :-)

Jooooj, kako sam se prepoznala u nekim opisima

Ono sto su me drugi ucili - radim desnom.
Ono sto sam sama sebe ucila - radim levom

Pisem desnom (mada mogu i levom, isto tako lepo i citko), crtam levom, noz drzim u levoj, sportom se nisam davno bavila, ali odrazna noga mi je bila leva...

Tesko pravim razliku izmedju leve i desne strane (imam mladez na prstu leve ruke pa to pomaze ).

Roditelji desnjaci, koliko se secam babe i dede isto. Doduse, jedna baka mi je pricala da su kod nje u skoli jednom decaku vezivali levu ruku za stolicu da bi ga naterali da pise desnom... Da nije to znala, mozda bi ona bar probala da uzme olovku u levu?

Eto....
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:48 15.04.2011

Re: 'de ste drugari? :-)

saphira
...Tesko pravim razliku izmedju leve i desne strane (imam mladez na prstu leve ruke pa to pomaze)


Za mladež na prstu leve ruke
Ono sto su me drugi ucili - radim desnom.
Ono sto sam sama sebe ucila - radim levom


Ovde je važno da nisi dobila nekakve traumice zbog onog što su te drugi (nasilno) terali i učili.
Inače, teorijski je to dobra kombinacija, raditi podjednako dobro obema rukama.
aleksanadar aleksanadar 10:19 17.04.2011

Re: 'de ste drugari? :-)

teorijski je to dobra kombinacija, raditi podjednako dobro obema rukama.


Не само теоријски, Владимире, него и врло практично!






st.jepan st.jepan 11:20 15.04.2011

Leva, leva leva!

Ne znam, meni su levaci oduvek bili cool, nekako specijalni..., posebice levakinje.

Nisam levak, ali sećam se, u vreme kada sam više voleo da igram fudbal nego leba da jedem, šut mi je bio precizniji levom. To otprilike znači da desnom nikada nisam dao gol, dok sam levom bio nesrazmerno efikasniji - jednom sam dao gol (zlobne tvrdnje da mi se lopta zapravo odbila od leve noge, ni malo ne umanjuju moju kliktavost kad se toga setim).
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:57 15.04.2011

Re: Leva, leva leva!

st.jepan
... Ne znam, meni su levaci oduvek bili cool, nekako specijalni..., posebice levakinje.


Skoro da levaci/levakinje deluju kao egzotične osobe, zar ne?

Ne znam tačno zašto, ali pade mi na pamet Parag Khanna i njegov odgovor na pitanje da li misli da je monogamija - preživela.

Do you think monogamy is outdated?
No, but it's an acquired taste.


Ovo ACQUIRED TASTE je zanimljiva stvar, čovek se na sve navikne, odnosno može sebe ubeditu u svašta!

(Parag Khanna je jedan od onih nadobudnih geostratega u SAD /došao iz Indije/, koji piše knjige u stilu "How to run the world", sa predvidjanjima do sudnjeg dana... )
st.jepan st.jepan 17:21 15.04.2011

Re: Leva, leva leva!

Skoro da levaci/levakinje deluju kao egzotične osobe, zar ne

Hm, egzotične...
Pa zapravo, više onako, kako da kažem, malko nestvarne..., eto, kao iz ogledala.
aramon aramon 11:48 15.04.2011

Levoruki samo pri masturbaciji.

Poznajem 3 desnoruka momka koji koriste levu ruku samo prilikom drkanja.
Kazu da, kad se to radi levom rukom, stice se utisak da to obavlja neka druga osoba. Valjda zato sto je malo nevesto.
myredneckself myredneckself 13:26 15.04.2011

I neko dobro



zimus se izrodilo od mog preloma desne ruke
Kao totalna dešnjakinja, ove zime bila sam prinuđena da se služim levom rukom kao jedinom, što je u početku bilo i teško, i smešno, naročito prilikom jela.
Kako su dani prolazili, naučila sam vešto da upotrebljavam levu ruku u svemu, osim u pisanju. To je išlo jako teško. Posle svega, ja sam jako srećna što sam naučila da se služim ravnopravno i levom rukom. Eto, Vladimire, dok te muka ne natera...

PS
Možda ta lakoća kojom sam savladala upotrebu i leve ruke, ima veze s tim što je u našoj porodici (jedino) moj otac bio levak, koji je samo pisao, i jeo desnom rukom.
A i leva noga mi je nekako jača od desne!? (kad probam cipele, uvek tražim levu i kad je ona dobra, desna je sigurno)
Milan Novković Milan Novković 14:26 15.04.2011

Re: I neko dobro

Kako su dani prolazili, naučila sam vešto da upotrebljavam levu ruku u svemu, osim u pisanju. To je išlo jako teško

Ja sam dok sam bio mlađi probao razne "gluposti" bez neke potrebe.

Pa tako i pisanje levom rukom ali s desna u levo, kao odraz u ogledalu nečega napisanog desnom rukom

To se jako brzo nauči, iako sam ja pre toga stekao neka "leva-polukorisna" znanja: kucanje telegrafije u radio klubu da bih desnom mogao istovremeno da pišem, testerisanje drva levom rukom pošto se desna umori posle pola sata itd.

U stvari mozak se brzo preveže, nego je pisanje kao aktivnost specifična, "nesimetrična" (kao makaze ili otvarač za konzerve).

To da favorizujemo jednu ruku je verovatno pozitivan, evolutivni rezultat (verovatno je malo stvari na nama ostalo slučajno, mimo evolucije) - onomad pre mnogo hiljada godina, dok je postojala opasnost da nas nešto pojede ili nam razbije glavu, što pre se osposobimo, kao mladi, da nešto dovoljno dobro radimo utoliko su nam bile veće bile šanse da preživimo te rane, opasne godine.

Sama činjenica da nove stvari umemo brzo da naučimo bilo kojom rukom ukazuje da je mozgu relativno "svejedno", osim ako ne stoje neke druge prepreke na putu, kao ove topološke kod makaza ili sličnog.

Mozak je relativno "opičen", pa pogotovovo kako se čvrsto udruži s čulima, što se tiče plastičnosti i prilagođavanja izazovima:

- Još iz gimnazije se sećam onog primera o naočarima koje obrću sliku za 180 stepeni po vertikali - posle nekoliko dana mozak se prilagodi pa je zemlja opet dole.

- Pa je pre nekoliko godina u Wired časopisu bio primer gde su:
1. Čoveku potpuno zatvorili oči
2. Stavili mu kamericu na čelo
3. Maticu pixela iz kamere su prebacili kao matricu malih baterijica i stavili čoveku na jezik
Ono što je fascinanto je da je ta slankasta senzacija na jeziku, koja može pomalo, ali samo pomalo da se "interpretira" tih prvih sati, posle u glavi prevezana tako da je čovek video scenu, kao očima, iako je bila jako gruba zbog male rezolucije.

- Ova prva dva primera su prevezivanje u glavi "prostih" periferija. Čitao sam i o ljudima koji prevezuju osovne "kockice" u glavi - npr vezane za pamćenje, to su oni koje moraju da umeju da pamte dugačke nizove brojeva kao privremene rezultate u menalnom računanju veliki brojevima (osobe što umeju napamet da vade kvadratno korenje iz brojeva sa više stotina cifara.

Ti ljudi vežbaju nove metode pamćenja, mozak se prevezuje i, na kraju, poneki prolupaju, bukvalno.

Koncept je interesantan utoliko što pokazuje da se svesno i dobrovoljno, bez tuže sugestije i prisile, može poludeti. Tj luđenje kao izbor, ne nekontrolabilna situacija.

Ali to pokazuje i kapacitet mozga kad mu je strukturalna dinamika u pitanju.

Ok, problem je što je već ludog teško ubediti da vežba kako mu se kaže, ali mnogo knjiga je napisano poslednjih godina.
vladimir petrovic vladimir petrovic 14:43 15.04.2011

Prevezivanje mozga

Milan Novković
...U stvari mozak se brzo preveže,


Ovo ti je dobro. A što se ovoga tiče

Ti ljudi vežbaju nove metode pamćenja, mozak se prevezuje i, na kraju, poneki prolupaju, bukvalno.

meni se češće dogadja ovo drugo - da bukvalno prolupam, a nije mi to bila namera, he, he, he...

Zapravo, ti si, Milane, debelo u pravu kada kažeš:

Mozak je relativno "opičen", pa pogotovovo kako se čvrsto udruži s čulima, što se tiče plastičnosti i prilagođavanja izazovima...

samo treba znati kako postupati sa svojim mozgom, koje komande mu davati, šta od njega tražiti. Onda se čuda mogu dogoditi, premda ljude najčešće mrzi da se akaju, idu linijom manjeg otpora, tako da im mozak ostane poglavito nekorišćen.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana