Film| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Mediji

"SESTRE" I PLAVO SRCE

Bojana Maljević RSS / 20.04.2011. u 02:26

 

Igranim filmom "SESTRE" Srbija je ušla u svetsku kampanju Ujedinjenih Nacija u borbi protiv trgovine ljudima. "Blue Heart Against Human Trafficking" naziv je te kampanje koja za simbol ima plavo srce. Kao i obično, malo smo se kasno setili, pa kancelarija UN nije imala dovoljno vremena da nam pošalje značke plavog srca koje smo želeli da podelimo svim zvanicama na premijeri. I kao što smo navikli - sve smo proizveli sami, u Srbiji, u zadnji čas.

Tako da je oko 500 ljudi nosilo znak plavog srca na premijeri i to je bilo lepo videti. Više o ovoj svetskoj kampanji možete pogledati na:  http://www.unodc.org/blueheart/  Moram sad malo da se hvalim, i malo druge da hvalim, nemojte mi zameriti, velika je to akcija bila.

Film "SESTRE" imao je, dakle, svoju premijeru u Domu Omladine Beograda, 10.04. u 20h. Hvala Milanu, Vladanu, Milici i celom osoblju DOB, što su nam pomogli da organizujemo prvo filmsko prikazivanje kakvo smo želeli. Hvala Jovani i Jeleni iz IOM-a; hvala Raselu, Jasmini i Maji iz BBC World Trust-a; hvala Mitru Đuraškoviću, Nacionalnom koordinatoru za borbu protiv trgovine ljudima i svim ljubaznim protokolima svih institucija, što su nam pomogli da premijera bude svečana i lepa. Takođe hvala svim medijma koji su pratili dešavanja i dali ovom filmu i temi kojom se bavi zasluženi značaj. Hvala svim ljudima kojima sam već sto puta rekla hvala, a koji su pomogli, na bilo koji način, realizaciju filma.

Na premijeri su bili prisutni svi glumci, autori i filmski radnici koji su učestvovali u proizvodnji ovog filma i primali su zaslužene čestitke. Sa izuzetkom reditelja Vladimira Paskaljevića koji je opravdano bio odsutan. Hvala svim protagonistima što su mi verovali i što su ušli u ovaj projekat punim srcem i dali svoje maksimalne doprinose. Hvala svima koji su došli na premijeru i podelili sa nama radost i uzbuđenje što je film konačno završen. Hvala žrtvama trgovine ljudima što su skupile hrabrost i došle na prvo filmsko prikazivanje. Bilo je njih deset iz sigurne kuće "Atina". Njihovi utisci bili su nam vrlo značajni. To što su one doživele film kao autentičan i verodostojan jedino je merilo vrednosti koje je meni te večeri bilo važno. Jer, film je sniman po elementima istinitih događaja, a to nije lako napraviti. Pogotovo ako film govori o nasilju, bez eksplicitnog nasilja kao sredstva filmskog izražavanja. 

Posebno hvala predsedniku Vlade Republike Srbije Mirku Cvetkoviću, potpredsedniku Vlade i ministru unutrašnjih poslova Republike Srbije Ivici Dačiću, Šefu delegacije Evropske unije u Srbiji, ambasadoru Vensan Dežeru i Šefu misije IOM u Srbiji, Gregoaru Gudštajnu - pre svega što su podržali i pomogli film, a potom i što su došli na premijeru, primili naše zahvalnice i rekli po nekoliko reči na temu ovog značajnog društvenog i svetskog problema. Dobro, gospodin Dačić je rekao nekoliko reči više, taman toliko da ja nakon toga nisam imala šta da kažem, te mi je ostalo da se zahvalim samo mami i tati. :) Šalu na stranu, ministar je izneo sve činjenice i statistike koje su važne da bi se sagledao ovaj problem na pravi način. Veliko hvala predsednici skupštine Republike Srbije, gospođi Slavici Đukić-Dejanović, što je svojim prisustvom ukazala na značaj ovog projekta i što nam se zahvalila što smo prikazali u filmu ceo dokaz suočenjem, što je jedan od zakona koji Srbija mora da promeni. Žrtve se u razvijenom i demokratskom društvu više ne suočavaju sa svojim zlostavljačima pred sudom, na način na koji se, na žalost, još uvek čini u srpskim sudovima i kako je u filmu prikazano. Sekundarna viktimizacija žrtava jeste veliki problem u njihovoj reintegraciji.

Sve u svemu, bilo je lepo. Vasil Hadžimanov, kompozitor filmske muzike, svirao je sa svojim bendom posle na koktelu. Odlična svirka. Bila sam veoma srećna kada mi se sutradan, nakon premijere, javila porukom poznanica Aleksandra koja je rekla: "Ej, srela sam na ulici Vlajka, prepoznali smo se po plavom srcu". Nije bitno ko je koga sreo, bitno je da se značka plavog srca nosi.

Film "SESTRE" neće biti u klasičnoj bioskopskoj distribuciji, već na angažovanim bioskopskim projekcijama, koje će pratiti i tribine na temu filma i preventivne borbe protiv trgovine ljudima. Jednu takvu imali smo 14.04. u Domu Omladine i bilo je izuzetno dobro. Tako da će u narednih mesec dana film u bioskopima videti građani Novog Sada, Niša, Kragujevca, Kraljeva, Vranja i mnogih drugih gradova u Srbiji i regionu. Širimo plavo srce, svuda.   

Atačmenti



Komentari (38)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

V V 02:52 20.04.2011

Ivica, Slavica,...

Ivica Dacic je bio deo zlocinacke masinerije Slobodana Milosevica koja je nanela mnogo zla tokom devedesetih, kako ljudima u Srbiji tako i ljudima van nje. Slicno stoji i za Slavicu Djukic-Dejanovic. Oni su bili, svojevoljno i dugi niz godina, istaknuti clanovi rezima koji je pocinio najgnusnije zlocine protiv covecnosti na teritoriji Evrope posle WW2. Sa takvim delom iza sebe, ove osobe, kao i ostali koji su ucestvovali u vlasti tokom devedesetih nemaju kredibilitet da, kako ti kazes, "svojim prisustvom ukazu na..." znacaj bilo cega. Njihovo prisustvo na ovoj i slicnim manifestacijama sluzi iskljucivo u cilju "pranja" sopstvenih biografija kao i u cilju izazivanja amnezije kod gradjana u vezi ratova iz devedesetih. "Zahvalnost" za njihovo opstajanje na politickoj sceni mozemo uputiti oligarsima koji trenutno vladaju Srbijom medju kojima se svakako nalazi Boris Tadic. Pitam se, Bojana, da li bi se "posebno zahvaljivala" Ivici Dacicu i Slavici Djukic-Dejanovic pre, recimo, 11 godina? Ako ne, zasto to cinis danas, bez obzira na ovaj dogadjaj? Pre nego sto mi odgovoris, ne zaboravi cega su ovo dvoje ljudi bili istaknuti clanovi i predstavnici.
Bojana Maljević Bojana Maljević 03:59 20.04.2011

Re: Ivica, Slavica,...

Pitam se, Bojana, da li bi se "posebno zahvaljivala" Ivici Dacicu i Slavici Djukic-Dejanovic pre, recimo, 11 godina?

Dragi V,
pitanje Vam je glupo, izvinite na direktnosti. Naravno da se pre 11 godina ne bih zahvaljivala jer ne bih imala na čemu. Štaviše, nisam se libila da kažem šta sam mislila tokom a i posle devedesetih. I danas kažem kad imam. Ali kad imam da se zahvalim, i to činim. Takvo mi je vaspitanje. Ako su svojom podrškom doprineli da se realizuje ovakav jedan projekat i ako ovaj film spasi samo jedan jedini život - meni je dovoljno.

Vi malo brkate pojmove. Brkate i njhov značaj i smisao. Brkate i mene vezano za sve to. Ja samo radim svoj posao, najbolje što umem. Kada bih se obazirala na to ko je ministar, zašto i čega - nikada ne bih svoj posao mogla da radim. Ja ne biram ministre ni predstavnike vlasti. Takođe ne biram ni ko će sa kim ući u koaliciju. Moj zadatak je da se potrudim da živim i radim u skladu sa svim teškim i gadnim situacijama u Srbiji, u bilo kom vremenu. Da snimam filmove i kad mi se sviđa i kad mi se ne sviđa ministar kulture, recimo. Da igram u pozorištu, i kad mi se dopada upravnik i kad mi se ne dopada.

Znate, devedesetih sam producirala jedan film. Zvao se Do koske. Policija nije htela da pomogne taj film, na bilo koji način. Ni logistički, ni da da vozila, ni obezbeđenje ni bilo šta od onoga što je uobičajeno i neophodno. Nisu hteli da učestvuju u filmu koji je govorio o kriminalu. Teškom mukom smo ga snimili. Tada, te 97 godine, na premijeri tog filma pred prepunom dvoranom Sava Centra, izašao je slajd, mojom rukom napravljen: MUP Srbije nije podržao ovaj projekat.

Pa nemojte Vi meni, gospodine V, da govorite šta bih ja i koga i da li podržala. I zašto se zahvaljujem na nečijoj podršci. Činim to, jer ne živim u prošlosti. Danas su na vlasti ti koji su na vlasti. Ja sam, sa ove strane stola - uvek ista. Oni se menjaju. To je zgodna pozicija, slažete se?

Šta o politici mislim reći ću na izborima. I uvek ću se zahvaliti onima koji su zaslužili reči hvale. U ovom trenutku, navedeni ljudi, skupa sa celim NGO sektorom i uz podršku EU - podržali su ovaj projekat koji ima jedan human cilj i koji će otići u svet, između ostalog i kao poruka da Vlada, mediji, nevladine organizacije i nezavisne producentske kuće nešto korisno zajedno rade. Ja znam da je teško to odvojiti od zločina u Srebrenici, na primer, ali znate - mora se odvojiti. Ne može se sve u isti koš.

Ako Vi, gospodine V, mislite da to nije za pohvalu, to je Vaše pravo. Ako Vi, gospodine V, mislite da je Boris Tadić kriv za to - izvolite se obratiti na njegovu adresu. Ja bih mu takođe imala ponešto reći. Ili se obratite meni, ako mislite da ima boljih a kojima sam se povodom projekta mogla ja obratiti - dajte mi ta imena. Da znam za sledeći put. Ja sam se, jedva, i za ovu podršku izborila. Jer je nemoguće nešto napraviti bez nje.

I ja nisam sudija, što Vi, vidim, jeste. Ja sam običan filmski radnik. I kažem hvala svakom ko pomogne. I to ću reći, uvek. Ili mislite da treba da budem u kontinuiranom štrajku glađu, zbog celokupnog nezadovoljstva situacijom u zemlji?

Možete misliti šta god Vam je volja, ali predlažem da se manete tih generalizacija koje ne doprinose ničemu osim destrukciji, kao takvoj.

p.s.
Možete da se, pored Borisa Tadića, obratite i svim svetskim zvaničnicima koji takođe pričaju, rade, dolaze u posetu, daju donacije ili se zahvaljuju bilo kome kada taj neko zasluži. Možete da se obratite i Koštunici, i Dobrici Ćosiću i Miškoviću i svima. Možda to nečemu doprinese. Ja doprinosim onako kako jedino umem. Kroz svoj rad i svoju reč, koja sasvim retko ima neki značaj. Bar kroz film.
V V 04:26 20.04.2011

Re: Ivica, Slavica,...

I ja nisam sudija, što Vi, vidim, jeste. Ja sam običan filmski radnik.


Draga Bojana, ja verujem da si ti dovoljno obrazovana i inteligentna da mozes da napravis razliku izmedju "dobrog" i "loseg". Cak i kao "obican filmski radnik" kao sto ti kazes. Ako se slazes sa cinjenicom da je rezim Slobodana Milosevica bio zlocinacki i, takodje, ako se slazes sa cinjenicom da su ove dve osobe bile istaknuti clanovi tog rezima, kako onda mozes da izjavis da:
ako su svojom podrškom doprineli da se realizuje ovakav jedan projekat i ako ovaj film spasi samo jedan jedini život - meni je dovoljno.
?

Svojom podrskom Milosevicevom rezimu oni su doprineli realizaciji teskih zlocina i unistenju zdravlja i zivota miliona ljudi od kojih je preko 100.000 mrtvih. Finansijska podrska ovom filmu i par izgovorenih recenica je "dovoljno"? Za sta je "dovoljno" Bojana? Hajde budi iskrena prema sebi samoj pre nego sto pokusas da odgovoris na ovo pitanje, molim te.
Bojana Maljević Bojana Maljević 04:53 20.04.2011

Re: Ivica, Slavica,...

Svojom podrskom Milosevicevom rezimu oni su doprineli realizaciji teskih zlocina i unistenju zdravlja i zivota miliona ljudi od kojih je preko 100.000 mrtvih.

Za ovo Vam je adresa državni tužilac.
Finansijska podrska ovom filmu i par izgovorenih recenica je "dovoljno"? Za sta je "dovoljno" Bojana?

Dovoljno da ja kao odgovorna osoba za projekat kažem: Hvala što pomažete da se smanji broj žrtava koji je u Srbiji u porastu. Hvala što ste primetili da je potrebno promeniti zakon i što ćete to inicirati u Skupštini. Hvala što konačno, makar u nekim segmentima, obavljate svoj posao kako treba. I tako dalje.
Hajde budi iskrena prema sebi samoj pre nego sto pokusas da odgovoris na ovo pitanje, molim te.

Nema potrebe da me molite da budem iskrena, ja to jesam više nego što moje okruženje zaslužuje. To zna svako ko me iole poznaje.

To što nekoga pohvalim kad uradi nešto dobro, ili što kritikujem kad zasluži kritiku ili što moralno osudim, kad zasluži osudu - upravo jeste dokaz da razlikujem dobro od lošeg. To što Vi sve stavljate u isti koš, dokaz je da ne umete. Život nije crno-belo, politika tek ne, film to najpre ume da bude. Mada je kolor i tu zastupljeniji.

Imate pravo na svoje mišljenje, zato, kao što vidite, ne brišem Vaše komentare koji su na ivici da i mene strpaju u isti zločinački poduhvat.
Vi postavljate pitanja, ne dajete odgovore. To je za komunikaciju neproduktivno.
Razmislite Vi ipak malo, a ja odoh da spavam. Na ovu temu sve sam rekla.

Sve ostalo molim Vas na one adrese: tužilac, Tadić, predstavnici EU koji treba da nam daju kandidaturu (ovaj projekat jedan je deo akcionog plana, pa se i njima obratite), predstavnici UN takođe. Ne zaboravite sve tajkune, od kojih dakle nisam uzela novac za ovaj film, sve sive eminencije naše Vlade, pa i samog patrijarha. Nemojte slučajno nekog da izostavite. Ja svoju krivicu unapred priznajem.

Sve najbolje,
B.
V V 05:25 20.04.2011

Re: Ivica, Slavica,...

Cemu ironija Bojana. Nikakvu ti krivicu ne snosis za njihove zlocine niti treba bilo sta da unapred priznajes. Moj komentar ne stavlja tebe u kos sa njima, vec je ovo moja reakcija na opste prisutno stanje u drustvu: zlocinci i oni koji su posredno ucestvovali u zlocinima, se masovno aboliraju sa delima poput ovog. Cak se i nagradjuju razlicitim funkcijama. Sa obzirom na tezinu njihovih zlocina, njihovo aboliranje nije moguce. Suvise je kasno za "izvini" i za nekakva dobra dela.

To što nekoga pohvalim kad uradi nešto dobro, ili što kritikujem kad zasluži kritiku ili što moralno osudim, kad zasluži osudu - upravo jeste dokaz da razlikujem dobro od lošeg.


Nacisti su izgradili odlicne autoputeve koji su, do pocetka WW2, pozitivno uticali na zivote gradjana Nemacke. Po tebi, nacisti zasluzuju pohvalu za ovo delo. Ja ih ne bih pohvalio nikada iz razloga sto jedno dobro delo ne ponistava jedno lose delo. Ako neko ubije coveka, pa onda ode u Afriku i pocne da se bavi dobrotvornim radom, ta osoba je i dalje odgovorna za ubistvo. Dobrotvoran rad, kakav god da je, ne ponistava njegov/njen zlocin. Ivica Dacic, Slavica Djukic-Dejanovic, i ostali iz devedesetih koji su bili deo zlocinackog poduhvata, ne mogu ni jednim cinom danas da umanje svoju krivicu. Nicim ne zasluzuju pohvalu, nikakvo delo ih ne moze abolirati. To nije zivot u proslosti Bojana. To je snosenje odgovornosti za ucinjeno delo. Kako drugacije mislis da funkcionisemo kao civilizovano drustvo?

Vi postavljate pitanja, ne dajete odgovore. To je za komunikaciju neproduktivno.


Nadam se da sam ponudio dovoljno odgovora da bi komunikacija bila produktivna.
blogov_kolac blogov_kolac 07:57 20.04.2011

Re: Ivica, Slavica,...

V
Ivica Dacic je bio deo zlocinacke masinerije Slobodana Milosevica koja je nanela mnogo zla tokom devedesetih, kako ljudima u Srbiji tako i ljudima van nje. Slicno stoji i za Slavicu Djukic-Dejanovic. Oni su bili, svojevoljno i dugi niz godina, istaknuti clanovi rezima koji je pocinio najgnusnije zlocine protiv covecnosti na teritoriji Evrope posle WW2. Sa takvim delom iza sebe, ove osobe, kao i ostali koji su ucestvovali u vlasti tokom devedesetih nemaju kredibilitet da, kako ti kazes, "svojim prisustvom ukazu na..." znacaj bilo cega. Njihovo prisustvo na ovoj i slicnim manifestacijama sluzi iskljucivo u cilju "pranja" sopstvenih biografija kao i u cilju izazivanja amnezije kod gradjana u vezi ratova iz devedesetih. "Zahvalnost" za njihovo opstajanje na politickoj sceni mozemo uputiti oligarsima koji trenutno vladaju Srbijom medju kojima se svakako nalazi Boris Tadic. Pitam se, Bojana, da li bi se "posebno zahvaljivala" Ivici Dacicu i Slavici Djukic-Dejanovic pre, recimo, 11 godina? Ako ne, zasto to cinis danas, bez obzira na ovaj dogadjaj? Pre nego sto mi odgovoris, ne zaboravi cega su ovo dvoje ljudi bili istaknuti clanovi i predstavnici.
Ivica Dacic i Slavica Djukic-Dejanovic nisu dosli na ovu premijeru kao privatna lica. Eventualni pristup djonom produkcije ovog filma "ne treba nam vasa podrska" (tacnije persona non grata) u odnosu na aktuelnog ministra policije i u odnosu na ženu koja je trenutno na najvisoj politickoj funkciji u zemlji bila bi krajnje kontraproduktivna, i cak bi dovela pod sumnju njihovu iskrenost u nameri da stvarno pomognu oko konkretnog problema koji je centralna tema samog filma, a koji itekako ima veze sa stvarima koje se ticu policije kao i polozaja zena u nasem drustvu generalno.

A to kako se dogodilo da u Srbiji 2011 ministar policije bude Ivica, a zena sa najvisom politickom funkcijom u drzavi Slavica (predsednica parlamenta) svakako nije pitanje za Bojanu Maljevic.

V V 08:23 20.04.2011

Re: Ivica, Slavica,...

Takvo pitanje nije ni postavljeno Bojani. Adresa za to pitanje je Boris Tadic i ekipa oko njega. Takvo i slicna pitanja ce im i biti postavljena uskoro. Moja reakcija je bila na izjave zahvalnosti od strane Bojane ovim licima i u ovom blogu. Sto se tice "kontraproduktivnosti", ja mislim suprotno - da su ih proglasili nepozeljnima na ovoj projekciji, takav glas razuma bi odjeknuo daleko jace i donekle mozda i doprineo marketingu za film. To sto je MUP delimicno finansirao film je nesto sto bi trebalo da se podrazumeva sa obzirom na problematiku filma. Ivica nije MUP, vec je i dalje odgovoran za stvari koje je ucinio i upravo na osnovu tih dela on je trebao biti "nepozeljan". Kao i starnacka mu drugarica. A sto se tice "konkretnog problema" tj. trgovine ljudima, pa zar nije dovoljno sto su napravili film koji ce potstaci ljude na razmisljanje i, neke, na konkretnu reakciju u cilju resavanja ovog problema? Zar Ivica i Slavica treba da im kazu kako je to super?
navircom287 navircom287 10:50 20.04.2011

Re: Ivica, Slavica,...

Zar vi treba da kazete sta je super a sta ne?
Prvo ne persirate Bojani sto je ocigledan odraz Vase nekulture ili nepismenosti. Da sam na njenom mestu - diskvalifikovao bih Vas kao sagovornika ignorisanjem.
Drugo, Vas nick i slika doprinose potkrepljenju gore pomenute tvrdnje.
Trece,niko ne dovodi u pitanje motiv Vasih pobuda.
blogov_kolac blogov_kolac 11:50 20.04.2011

Re: Ivica, Slavica,...

V
Takvo pitanje nije ni postavljeno Bojani. Adresa za to pitanje je Boris Tadic i ekipa oko njega. Takvo i slicna pitanja ce im i biti postavljena uskoro. Moja reakcija je bila na izjave zahvalnosti od strane Bojane ovim licima i u ovom blogu.
Iz tvoje reakcije pre bi se moglo zakljuciti kao da je autorka ovde pisala o dodeli famozne nagrade "Najevropljanin" Ivici Dacicu i njenoj odusevljenosti tim izborom, a ne da je samo iz prve ruke izvestila o premijeri filma koji govori o trgovini ljudima i sex trafikingu. A da je iz svog izvestaja namerno izostavila da pomene neke visoke goste koji su se tamo pojavili i drzali prigodne govore, pa kakav bi to onda bio izvestaj i bilo bi cak i licemerno sa njene strane.

A sto se tice "konkretnog problema" tj. trgovine ljudima, pa zar nije dovoljno sto su napravili film koji ce potstaci ljude na razmisljanje i, neke, na konkretnu reakciju u cilju resavanja ovog problema? Zar Ivica i Slavica treba da im kazu kako je to super?
Kada se na premijeri nekog filma, i to iskljucivo zbog teme koju obradjuje, medju brojnim gostima pojavi izmedju ostalih i ministar policije - onda je to najjasnija moguca poruka drustvu o koliko se krupnom problemu u nasem danasnjem drustvu radi (iako je to tema o kojoj se ovde malo i nerado govori, i gura se pod tepih uprkos svim zabrinjavajucim statistikama). Prisustvo predsednice parlamenta na ovoj premijeri, koja je gledano po politickoj hijerarhiji neko ko trenutno zauzima najvisu drzavnu funkciju u zemlji od svih zena - takodje je nacin da se istakne i cinjenica da je kod nas osim poznate ekonomske situacije i sam polozaj zena i odnos prema njima nesto sto je u srzi ovog problema.

Dakle sam dogadjaj je takav da u startu ne moze biti nista sporno u prisustvu ministra policije i predsednice parlamenta tamo gde se njihovo prisustvo moze i treba ocekivati. A to ko je trenutno ministar policije, a ko predsednica parlamenta, kao sto sam vec napisao - svakako nema veze sa Bojanom Maljevic ili premijerom filma "Sestre".
Bojana Maljević Bojana Maljević 13:06 20.04.2011

Re: Ivica, Slavica,...

Ivica Dacic i Slavica Djukic-Dejanovic nisu dosli na ovu premijeru kao privatna lica.

Tačno tako. Gospodin Dačić je, pored svega ostalog i Predsednik nacionalnog saveta za borbu protiv trgovine ljudima.
A to kako se dogodilo da u Srbiji 2011 ministar policije bude Ivica, a zena sa najvisom politickom funkcijom u drzavi Slavica (predsednica parlamenta) svakako nije pitanje za Bojanu Maljevic.

Hvala što ste odgovorili umesto mene. Uzgred, ja ne mislim da je to najveći problem u našoj državi. Štaviše na lestvici problema, taj svakim danim postaje sve nebitniji, dok drugi na koje smo tipovali da neće postojati - postaju sve veći.
Bojana Maljević Bojana Maljević 13:36 20.04.2011

Re: Ivica, Slavica,...

Nadam se da sam ponudio dovoljno odgovora da bi komunikacija bila produktivna.
Na žalost, ne. Broj karaktera koji koristite u pisanju obrnuto je proporicijalan produktivnom razgovoru. Jer ništa ne razumete. Ali već su Vam drugi objasnili.

Ipak da dodam: to što VI na OVOJ temi koja se svakako najmanje tiče pomenutih zvaničnika (osim moje ljubazne i posebne zahvalanosti kako i dolikuje kada su prisutni predstavnici vlasti) dakle ako Vi na ovoj temi više pričate o njihovom prisustvu nego o samoj temi i problematici svetskih razmera - onda je najveći problem u Vama.

A savete za marketing filma mi nemojte deliti. To Vi kad Vaš film budete napravili izvolite iskoristiti. Apropo marketinga - prisustvo najviših zvaničnika, prisustvo sudija, tužilaca i predstavnika specijalnog suda za organizovani kriminal i svih ostalih prisutnih a nenabrojanih ambasadora, ljudi iz drugih ministarstava, Ujedinjenih Nacija, Oebsa i td... govori i šalje neku poruku društvu pa i samim trafikerima. Uzgred, taj Ivica Dačić konačno je uhapsio prošle godine najvećeg trgovca ljudima na balkanu.

Sve to je, dragi V, za pohvalu.
Ako to ne razumete imam za Vas predlog: štrakujte, nemojte uzimati hranu i vodu sve dok se ne završi proces lustracije u Srbiji, koji nikada nije ni počeo. Molim Vas, to bi bilo produktivno. Zašto to ne uradite? Ili se zapalite ispred Skupštine u znak protesta. Ili još bolje ispred Tadićevog kabineta, pošto je on kriv za sve. Uradite nešto konkretno, nešto za pamćenje, uđite u istoriju, nemojte samo drugima stavljati primedbe.
pnbb pnbb 18:03 20.04.2011

Re: Ivica, Slavica,...

diskvalifikovao bih Vas kao sagovornika ignorisanjem.
Drugo, Vas nick i slika doprinose potkrepljenju gore pomenute tvrdnje.

e, vratio si se na blog, super..
V V 18:31 20.04.2011

Re: Ivica, Slavica,...

...to što VI na OVOJ temi koja se svakako najmanje tiče pomenutih zvaničnika (osim moje ljubazne i posebne zahvalanosti kako i dolikuje kada su prisutni predstavnici vlasti) dakle ako Vi na ovoj temi više pričate o njihovom prisustvu nego o samoj temi i problematici svetskih razmera - onda je najveći problem u Vama.


Sto se tice teme, svaka cast za film i akciju - to je sve za pohvalu. Moja reakcija je bila, ponavljam, na izraze zahvalnosti licima koja ne bi trebalo da postoje na javnoj sceni a kamoli da budu u vlasti. Ovom i slicnim manifestacijama sa njihovim prisustvom, oni se aboliraju za sve sto su ucinili u proslosti. Bojana, kada su "prisutni predstavnici vlasti" zahvalnost zbog njihovog prisustva ne ide po automatizmu - neki put mogu da dobiju i tortu u lice recimo - u zavisnosti od njihovog doprinosa drustvu. Medjutim, to se u Srbiji ne desava. Sve sto vam serviraju, vi svi gutate kao po komandi. Ti uporno pokusavas da objasnis da je u redu da se zahvaljujes Ivici i Slavici. Pa, nije Bojana. Da Slobodan Milosevic nije zavrsio u Hagu, sta mislis koju bi visoku politicku funkciju on danas imao u drustvu? Verovatno bi se ponasao kao i Ivica i objasnjavao kako se treba okrenuti buducnosti, a ne ziveti u proslosti. Sta bi se dogodilo kada bi takav princip primenili na svaki zlocin koji se dogodi? Recimo na ove sto trguju ljudima. Pa ih uhvate posle par godina, a oni u medjuvremenu donirali gomilu para za nezbrinutu decu. Pa objasnjavaju kako treba da gledamo na drugu stranu, u buducnost, da se stvari iz proslosti ne mogu promeniti, da su oni sada drugaciji ljudi, itd. Da li ih sve to, Bojana, abolira za trgovinu ljudima? Ne. Oni i dalje moraju odgovarati za zlocin, a ja im se nikada ne bih zahvaljivao za bilo sta sto su ucinili, pa makar i dobro, nakon tog zlocina. Nadam se da ovde imas dovoljno karaktera za produktivnu komunikaciju.

Uzgred, taj Ivica Dačić konačno je uhapsio prošle godine najvećeg trgovca ljudima na balkanu.


Pogledaj gore primer koji sam ti dao sa trgovinom ljudima - upravo o tome govorim. Moze Ivica da hapsi kriminalce svaki dan - on je i dalje odgovoran za svoja nedela.

PS. Gore neko pomenu da izrazavam nekakvo nepostovanje sto ti se ne obracam u mnozini. Ja te postujem, kao i druge sagovornike, samo mi je nelogicno da se pojedincima obracam kao mnostvu. Takodje, ne ocekujem ni da se meni neko obraca u mnozini niti me vredja ako mi se neko obraca sa "ti". Stavise, tako nesto i ocekujem od svojih sagovornika. Ali, ako zahtevas da ti se obracam u mnozini i vredja te da ti se obracam kao pojedincu, ja mogu da predjem na "vi".
Vera Johnson Vera Johnson 02:02 21.04.2011

Re: Ivica, Slavica,...

V
Takvo pitanje nije ni postavljeno Bojani. Adresa za to pitanje je Boris Tadic i ekipa oko njega.


zasto se pitanje borisu tadicu postavlja na bojaninom blogu? o jako, jako ozbiljnoj temi? zasto o tome ne razgovarate direktno sa borisom tadicem, ili otvorite sopsteni blog? zasto minirate temu koja je od ogromnog znacaja za sve zemlje na svetu?
navircom287 navircom287 13:26 21.04.2011

Re: Ivica, Slavica,...


odnosi se na konstataciju pnbb-a (zaboravih da citiram)
blogov_kolac blogov_kolac 06:59 20.04.2011

Podrska

Nisam gledao film, pa nemam nikakav konkretan komentar u tom smeru, ali sto se tice teme koja je izabrana, i hrabre producentske odluke da se akcenat stavi na "angazovani" a ne "komercijalni" momenat - svaka cast.
jinks jinks 07:13 20.04.2011

...

Bas sam se pitao ko je uradio muziku za film ... odlicna je, kao i ceo film.

Kad kazete da ljudi nisu roba, eh, kada bi tako bilo, ne gledeno samo iz ugla filma vec uopste. Cime se sve trguje ... lepotom, zdravljem, pamecu, talentom, zivotom, slobodom ...

Ustvari pitanje je cime ne moze da se trguje ... mada, i tako nesto postoji, koliko god se mozda cinilo da to nije slucaj.

p.s.

Inace onaj prvi dan koji provode u jk, koji pocinje pruzenom rukom gazde i njegovom iskrenom i otvorenom pricom, ispunjen salama, osmesima i igrom ... dok ih ne strefi realnost ... lepo ste opisali.

Interesantno kako devojke poveruju gazdi, kao i svim ostalim ljudima u lancu koji ih je odveo tamo gde ih je odveo.
Bojana Maljević Bojana Maljević 13:11 20.04.2011

Re: ...

Inace onaj prvi dan koji provode u jk, koji pocinje pruzenom rukom gazde i njegovom iskrenom i otvorenom pricom, ispunjen salama, osmesima i igrom ... dok ih ne strefi realnost ... lepo ste opisali.

Pa da. To je jedan od najvećih problema prilikom vrbovanja: zloupotreba nečijeg poverenja i želje da konačno zaradi neki novac. Da napomenem da je to samo jedan od načina, ima raznih, između ostalih i onaj poznatiji kao "lover boy", gde se za to specijalno obučeni momci potrude da se devojke zaljube u njih pre nego što ih odvedu preko granice ili strpaju u neki bordel gde im se gubi svaki trag.
jinks jinks 13:21 20.04.2011

...

Koje je tumacenje onoga sto je mladja sestra ucinila na kraju filma, nakon sto je oslobodjena.
Bojana Maljević Bojana Maljević 13:45 20.04.2011

Re: ...

Koje je tumacenje onoga sto je mladja sestra ucinila na kraju filma, nakon sto je oslobodjena.

Nema tu naročitog tumačenja: to je čista statistika koja govori da većina žrtava trgovine ljudima ponovo završava u lancu. Jer ih društvo ne prihvata, jer teško nakon tog stravičnog iskustva mogu da nastave normalan život. Takođe, razlog je i Stokholmski sindrom, kada se žrtva poistovećuje sa svojim zlostavljačem, o čemu je takođe bilo reči u filmu, kod te mlađe sestre.
Mnogi ljudi su me pitali da li je to stvarno tako, to na kraju, ili smo želeli kroz neku stilsku figuru nešto da kažemo. Odgovor je: to je, na žalost, stvarno tako.
jinks jinks 13:57 20.04.2011

Re: ...

Ali, ako se ta statistika zna, da li se nesto posebno sa njima preduzima u tom periodu nakon oslobodjenja.
Bojana Maljević Bojana Maljević 14:23 20.04.2011

Re: ...

Ali, ako se ta statistika zna, da li se nesto posebno sa njima preduzima u tom periodu nakon oslobodjenja.

Naravno. Pruža im se psihološka, zdravstvena i pravna pomoć. Zaštita identiteta i sve ostalo. Ali stvari, baš kao ni život, nisu tako jednostavne. To smo, onoliko koliko smo mogli, prikazali u filmu. Videli ste scenu kad starijoj sestri na kraju priđe simpatični komšija koji je posmatra kao prostitutku i moli je da njenom bratu za 1000 dindži....? On čak nema nameru da je uvredi time. Takva je percepcija društva.
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:53 20.04.2011

Samo napred

Žao mi je što nisam bio tu da odgledam film. Preporučiću svakako kćerki da ode.

Samo napred, svaka čast!
Vera Johnson Vera Johnson 01:48 21.04.2011

bojana, bravo

film je odlican i trebalo bi ga prikazivati kao "filmski zurnal" (mislim da se tako zvalo) u svim bioskopima pre projekcije filma za koji su gledaoci platili kartu. o tv "udarnim" terminima da i ne govorim.

human trafficking nije problem samo nerazvijenh, zemalja u razvoju, veci i visoko razvijenih zemalja. bojana, hvala ti sto postojis. preporuka, kao vrata.

Bojana Maljević Bojana Maljević 17:01 21.04.2011

Re: bojana, bravo

film je odlican i trebalo bi ga prikazivati kao "filmski zurnal" (mislim da se tako zvalo) u svim bioskopima pre projekcije filma za koji su gledaoci platili kartu.

Hvala na pohvalama. Mislim da je predug za žurnal, ali bila je neka ideja da skraćenu verziju, nešto kao duži duži foršpan emitujemo i tako. Na televizijama će biti, naravno. U svakom slučaju hvala na predlogu.
Pozz
midnightbird midnightbird 20:16 21.04.2011

Re: bojana, bravo

Sve pohvale za ceo projekat i način na koji se nosite sa onima kojima ne polazi za rukom da razdvoje bitno od nebitnog!
Iskreno,pohvalio bih i one koji kritikuju "rad i delo" "dotičnih" u momentu kada bi kritiku potkrepili svojim imenom i prezimenom a samu kritiku prosledili na sajt nadležnog ministarstva ili na blogu koji bi za temu imao iste te "likove"!
Načinom na koji je kritika upućena, na blogu čija je tema jasno definisana,oni zapravo više govore o sebi i lošoj nameri tj. odsustvu istog onog srca o kojem im Vi govorite!
Ovako,sve pohvale Vama!
fantomatsicna fantomatsicna 21:04 21.04.2011

Jedva cekam

Da pogledam film.Uvek i ponove me cudi kako neki blogeri jedva sacekaju priliku da nekoga raskrinkaju omalovaze njegov trud i vezu jos milion drustvenih problema i licnosti za to.Moguce da je to vreme i okolina u kojoj zive. Tim vise lepo je kad se nesto desi i recimo na polju filma..Preporuka
Bojana Maljević Bojana Maljević 21:16 21.04.2011

Re: Jedva cekam

Hvala fantomatsicna, hvala midnightbird. Hvala svima na podršci.
Pogledajte film. Nije loš. Drugačiji je, u svakom slučaju.
Sada nemate gde u BG da ga vidite, ali biće uskoro u NS i drugim gradovima, potom i na TV.
Pozz
midnightbird midnightbird 23:05 21.04.2011

Re: Jedva cekam

Pogledajte film. Nije loš. Drugačiji je, u svakom slučaju.

Naravno!Ako ni zbog čega drugog,onda SRCA radi!
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:16 21.04.2011

Re: Jedva cekam

onda SRCA radi!

Da, to je to srce
znik znik 00:39 22.04.2011

DVD

Pošto film ne ide u klasičnu bioskopsku distribuciju, da li je u planu da se u skorije vreme pojavi DVD/BD? Ili možda postoji mogućnost za neki metod online distribucije?
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:06 22.04.2011

Re: DVD

Biće dvd. Biće na TV. Prvo bioskopi sa angažovanim projekcijama (tribinama) posle sve drugo. Svima je u interesu da film vidi što veći broj ljudi.
midnightbird midnightbird 13:14 22.04.2011

Re: DVD

Biće dvd. Biće na TV. Prvo bioskopi sa angažovanim projekcijama (tribinama) posle sve drugo. Svima je u interesu da film vidi što veći broj ljudi.

Pomenuli ste Novi Sad i Kraljevo,zna li se tačan datum projekcije u tim gradovima?

Bojana Maljević Bojana Maljević 00:02 23.04.2011

Re: DVD

Pomenuli ste Novi Sad i Kraljevo,zna li se tačan datum projekcije u tim gradovima?

ne još uvek. znaćemo posle praznika.
u-r-talking-2-me u-r-talking-2-me 20:08 22.04.2011

sta reci...

osim da imate moje najdublje postovanje!
Bojana Maljević Bojana Maljević 03:00 23.04.2011

Re: sta reci...

osim da imate moje najdublje postovanje!

Veliko hvala na lepim rečima.
tasha_helikotrema tasha_helikotrema 23:34 24.04.2011

Jedva čekam

da ovaj film izađe na DVD-ju
Malo nisam u toku sa trenutnim dešavanjima u svetu oko sebe pošto se na fax-u igramo vrućih stolica i baš mi je žao što ne saznah ranije.
Svaka čast na projektu.O ovakvim stvarima treba glasno pričati.
P.S.Pre neki dan smo vas moja mama i ja gledale na televiziji studio B (uhvatile smo samo poslednjih nekoliko minuta) i komentarisale kako neki ljudi uopšte ne stare..
sape sape 12:19 25.04.2011

(citat) "Prodaja ljubavi, kupovina straha"

... Da li je moguće da postoje 'ljudi' koji ovako nešto rade!?!
... Nažalost, postoje i to u našem neposrednom okruženju ... Koliko smo toga svesni i koliko o tome razmišljamo ... realno - veoma malo. Generalno - ljudi danas su postali sebicni, bezosecajni ... retki su svetli primeri.
Ovaj film i ekipa koja je radila na njemu, zaslužuju stoga sva priznanja. Film za sada nisam pogledao u celosti, ali na osnovu trailer-a, rekao bih da je urađen na jedan savremen i upečatljiv način.
... Preventiva je najbitnija - prepoznavanje situacija koje mlade žene i decu dovode u ovakve probleme ...



P.S.
A, za kritike po pitanju socijalista - mislim da im na ovom blogu nije mesto.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana