Budućnost| Ekologija| Gradjanske inicijative| Planeta| Život

Morava, nastavak serijala

srdjan.pajic RSS / 20.04.2011. u 06:33

SRK_1793.jpgIzveštaj od Albicile, koji je okačio na mom poslednjem blogu, a u kome citira gospodina Srboljuba Pešića, autora filma Tužna Morava: 

"Očišćeno je samo po 200 metara uzvodno i nizvodno od mostova, ono što se vidi s puteva; a da se ne skuplja više, posečeno je i drveće u čijem se granju najviše zadržavalo. Sve ostalo je ostalo isto:

"Priča koja kruži u medijima je uglavnom tačna. Veslali smo punih 8 sati od sela Zlatokop do Vladičinog Hana. U gornjem toku, Morava je sjajna za rafting, čak bolja i dinamičnija od Drine. Sa ekološke strane, situacija je krajnje kritična i praktično očajna. Na snimku je možda prikazano oko 20% od ukupne štete. Zaista ne shvatam naš nemar. Volonteri koji su učestvovali u akciji čišćenja, tačno znaju o čemu govorim. Problem je ne samo ono što se vidi, već i ispod peska. Tone i tone đubreta se nalazi ispod obala Morave. Užas.. uništiti reku koja je od životnog značaja za celu Srbiju, je potpuno idiotski. Verujte mi da se posle svega osećam jako tužno i umorno.

U akciji čišćenja učestvovalo je oko 2000 volontera i to na celom potezu od Bujanovca do Aleksinca. Bile su prisutne sve javne službe lokalne samouprave, vojska i pojedina javna preduzeća. Akciji je prisustvovao veoma mali broj građana Vranja i stanovnika okolnih sela. Ove druge ste mogli prstima nabrojati. Koristim priliku da se zahvalim volonterima iz Beograda i Niša koji su sa 4 autobusa, činili većinu. Ne ulazim u to da li je akcija imala političku pozadinu ili ne Moj cilj nije da okrivim "ovoga ili onoga". Želim da ukažem na problem koji se tiče svih nas i da pokažem da je situacija - više nego alarmantna. Ako i ovde uključimo politiku, onda mi Moravu i ne zaslužujemo, a naša deca će nas sutra proklinjati.

Morava je, manje više, ostala ista. Očišćeno je (i to delimično) samo oko mostova (po 200 metara levo i desno). Sem ovih oblasti oko mostova, slika je i dalje tužna.

Ono što je izuzetno bitno napomenuti je, da se ubuduće mora voditi računa koji su to ljudi koji vode akcije čišćenja. Ako se bespotrebno obaraju stabla (kao u ovom slučaju), napravićemo još veću ekološku katastrofu. Smatram da ni jedno jedino drvo nije krivac, što se smeće zaglavilo oko njega. Takođe, smatram da krivce treba tražiti među ljudima koji bacaju smeće, a drveću pružiti šansu da živi.

Što se zagađenja svih ostalih naših reka tiče, molim sve one koji ovo čitaju, da shvate.. ako svi mi ostanemo bez radnih mesta i bez para, ako ostanemo bez nafte i struje, bez interneta i komunikacija.. preživećemo, ako imamo cistu vodu i vazduh. Ova dva elementa su preduslov za treću stvar, a to je hrana. Ukoliko se sa pijaćom vodom ponašamo kao sa Južnom Moravom sada, onda nam nema spasa. Ovo ludilo se mora sprečiti.

Pozdrav,

Srboljub Pešić"

Dalje, evo šta je saznao moj ortak iz kluba:

"Prijatelju,
ekolog iz Niša (insajder-prijatelj) je bio učesnik akcije koje si pomenuo. Dulić je bio dok su kamere bile uključene, a oko stotinak dobrovoljaca su bili aktivni dok je Dulić bio prisutan. Sve u svemu, po rečima insajdera, skupljen je pozamašni broj džakova sa djubretom koji je na izgled impozantan kada treba da se odnesu na deponiju ali na žalost to se u reci nimalo ne primecuje.
pozdrav"

----

Ovo se slaže sa Srboljubovim izveštajem. Mene ne interesuje da li se Dulić valjao u djubretu samo ispred kamera i za političke poene, ali me jako interesuje da se već narednog vikenda ne dignu ruke od cele priče. Zato nam je, za početak, potrebno još video materijala, da sagledamo pravo stanje stvari na terenu. I izveštaj iz prve ruke o tome da li se i dalje radi na čišćenju i kojim tempom. Stoga bih zamolio Uroša ili QQ-C-ga meni, da probaju da navataju Srboljuba telefonom (da ga ja ne zavijem u crno romingom iz Boulder County-ja), i da ga zamole, da ako ima volje, napravi novi snimak, koji ćemo odma da okačimo. 

Dalje, ako neko može da izmoli Čomićku (ja sam joj se sigurno popeo na glavu sa burićima sa lož uljem, i onim radioaktivnim djubretom) da se zauzme za naš slučaj i da kod svojih partijskih kolega izdejstvuje i osigura da se posao završi, kao da im sami rezultati predstojećih izbora od toga zavise. 

Na kraju, razumem da su sad svi vladari  okupirani dramatičnim preokretima u reality show-u iz KBC Novi Beograd, ali mi blogeri nismo. Meni je ovo bitno, i nema šanse da prestanem da kačim blogove sa istim naslovom sve dok se tamo na Moravi stvari ne očiste i dovedu u red.

 SRK_1977.JPG



Komentari (73)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 07:11 20.04.2011

tu smo

na zapadnoj je mallo bolje...


opet ovo je na par kilometara od grada...

ne znam kako je dalje
dragan7557 dragan7557 11:34 20.04.2011

Re: tu smo

Na kraju, razumem da su sad svi vladari okupirani dramatičnim preokretima u reality show-u iz KBC Novi Beograd,

Nisu baš svi eto drug Cvetković je po ko zna koji put otkrio da je hrana naša nafta, pa pozvao strance (verovatno Monsanto, u saradnji sa M. Kostićem) da se uključe u sticanje bogatstva.

Naravno tu "zdravu" hranu treba zalivati prljavim vodama i radioaktivnim smećem preostalim iz akcije Milosrdni Anđeo.

cerski
libkonz libkonz 07:30 20.04.2011

Alo bre režija

može li VIP za Pajića?
Treba ovo više ljudi da vidi.
bocvena bocvena 07:55 20.04.2011

Pratim, čitam,

širim dalje.
Ekološka svest se stiče na dva načina - obrazovanjem od vrtića i novčanim kaznama.
Sporo, ali dostižno.
dragan7557 dragan7557 08:42 20.04.2011

Re: Pratim, čitam,

Dulić je bio dok su kamere bile uključene, a oko stotinak dobrovoljaca su bili aktivni dok je Dulić bio prisutan.

I pored toga što je Dulić "odgovoran" za Ekologiju i trošenje para na druge najvažnije stvari ima jeddno ministarstvo koje u svom resoru ima Vodoprivredu Srbije i koje ubira i značajne prihode na osnovu svog "privređivanja" u vezi sa vodoprivredom.

Za stanje na rekama je direktno odgovorno ovo ministarstvo koje do sada nije prozivano a koje nadam se osim naplaćivanja treba da se i brine o rekama.

Postoji i Direkcija za Vodoprivredu koja radi šta?

Volontiranje je budalaština koja se ne uklapa u "moderan" način privređivanja a kao arhaičan tip(nije moja izmišljotina već od "Ekonomista" sa Mašinskog fakulteta, onih što tvrde da nema "Free Lunch," i kod kojih su inicijative poput Radnih Akcija (što u stvari volontiranje i jeste), arhaizam iz "zločinačkog" perioda Komunizma.

Ministar za Vodoprivredu(i ostalo) je Dušan Petrović koji je i direktno odgovoran za stanje Vodoprivrede.

Ne bi ništa škodilo da Direkcija za Vodoprivredu počne da se brine o predmetu svog poslovanja i stanju "svojih" resursa.

cerski

p.s. Srđane, mnogo uspeha u borbi protiv birokratskih vetrenjača.
dragan7557 dragan7557 08:47 20.04.2011

Re: Pratim, čitam,

Ako se bespotrebno obaraju stabla (kao u ovom slučaju), napravićemo još veću ekološku katastrofu. Smatram da ni jedno jedino drvo nije krivac, što se smeće zaglavilo oko njega. Takođe, smatram da krivce treba tražiti među ljudima koji bacaju smeće, a drveću pružiti šansu da živi.

Ovde treba postaviti i pitanje kome ide prihod od nepotrebno oborenih stabala, a čini mi se da je to opet Vodoprivreda i Šumarstvo isti oni koji gazduju Javnom imovinom (imovina svih građana Srbije, pretvorena u prćiju birokratije), ova dva resora istog ministarstva. Sumnjam da će oborena stabla ostati da trule pored reke.


cerski
kukusigameni kukusigameni 08:50 20.04.2011

evo me mene

Kontaktirao sam coveka koji je snimio prethodni film. Naime, situacija je egzaktno takva kakva nam je u blogu opisana. Radjeno je samo na vidnim mestima, a poseceno drvece je cak napravilo nove brane koje su ponovo zadrzale flase i cepove. Sam rad na rascicavanju je zabelezen kamerama i celo novonastalo stanje. Sirov materijal je trenutno na putu za BGD i dobio sam kontakt producenta cija kuca treba da izmontira taj materijal. U toku dana cu pokusati da stupim u kontakt sa njim i da vidim da li ce nam dati barem nesto da objavimo.
No pasaran!
Jukie Jukie 14:11 20.04.2011

Re: evo me mene

Kuksi evo ti plus za aktivizam na mnogim poljima. +
kukusigameni kukusigameni 14:16 20.04.2011

Re: evo me mene

Jukie
Kuksi evo ti plus za aktivizam na mnogim poljima. +


Jel u dnevnik ili u razrednu svesku?
Jukie Jukie 14:26 20.04.2011

Re: evo me mene

kukusigameni
Jel u dnevnik ili u razrednu svesku?

Prvo u svesku za evidenciju ocena, pa kad se nakupi neki lep broj plusića, npr. 17 ili 23, onda ide ocena u dnevnik.
A razredna sveska služi samo za evidenciju za disciplinske postupke... tu se nećeš skoro naći.
kukusigameni kukusigameni 14:47 20.04.2011

Re: evo me mene

Evo, prvog linka:
int. kanal
To je interaktivni kanal gde ljudi mogu da snimaju svoje frke u komsiluku i da salju da bi pomogli da se pronadju prave lokacije za snimanje filma "Tuzna Srbija".

Takodje svi zainteresovani mogu slati svoje fotke lajkove i komentare na FB Page Tuzna Srbija
FB
preko koje se svi mogu informisati o daljem toku akcije i grupisanju za dalju akciju.
Stay tuned.
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:37 20.04.2011

Re: evo me mene

kukusigameni
Jel u dnevnik ili u razrednu svesku?

Može u izviđačku knjižicu.

PS Pozdravio te Bule
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:09 20.04.2011

Re: evo me mene

kukusigameni
Kontaktirao sam coveka koji je snimio prethodni film.


Bravo QQ, na tebe se može osloniti.
kukusigameni kukusigameni 17:42 20.04.2011

Re: evo me mene

Milutin Milošević
Pozdravio te Bule



Ejjjjj, setio se. Pozdravi ga puno.
Milutin Milošević Milutin Milošević 10:16 20.04.2011

Ja sam mislio...

... da su reke u Bosni najzagadjenije, ali izgleda da smo na pragu da ih preskočimo u tome.

A kampanja - pa sam reč kaže: nije to sistematsko rešenje već uglavnom povod za slikanje.
Biljana 77 Biljana 77 10:55 20.04.2011

Re: Ja sam mislio...

nije to sistematsko rešenje već uglavnom povod za slikanje

Zato sam ja lecnula kad sam pročitala reč "manifestacija" ... Ništa bez konstantnog pritiska i samoorganizovanja. Mada bih ja za okolno stanovništvo koje je svinjac i napravilo, kao i lokalne vlasti i komunalne službe koje nisu oragnizovale odnošenje smeća, uvela radnu obavezu - dva vikneda mesečno dok se ne završi čišćenje.
Milutin Milošević Milutin Milošević 11:09 20.04.2011

Re: Ja sam mislio...

za okolno stanovništvo koje je svinjac i napravilo, kao i lokalne vlasti i komulane službe koje nisu oragnizovale odnošenje smeća, uvela radnu obavezu - dva vikneda mesečno dok se ne završi čišćenje

dragan7557 dragan7557 11:27 20.04.2011

Re: Ja sam mislio...

uvela radnu obavezu - dva vikneda mesečno dok se ne završi čišćenje.

Pa najbolje da oslobodimo odgovorne uvođenjem kuluka.

Komunalne službe su one koje treba da se brinu o poslovima koje su u njihovoj nadležnosti.

Građanstvo treba vaspitati da ne baca đubre gde stigne.

Javna preduzeća(birokratske partijske prćije) sa sve Upravama koje za svoj nerad primaju plate reorganizovati u funkcionalne celine koje će raditi svoj posao van potpuno nesposobnog partijaškog kadra.

Najveća kočnica u razvoju Srbije su upravo same politikantske stranke kojima je jedini posao dolazak i opstanak na vlasti.


Samo fale, Radne Akcije (barabske nameštaljke navedenog tipa):
oko stotinak dobrovoljaca su bili aktivni dok je Dulić bio prisutan.

kako bi Zaslužni drugovi:
Dulić je bio dok su kamere bile uključene,

Bin Srbi došli do tako potrebnih politikantskih poenčića za isticanje svojih velikih zaslugetina za Narod i Okolinu.

cerski
Biljana 77 Biljana 77 11:38 20.04.2011

Re: Ja sam mislio...

Pa najbolje da oslobodimo odgovorne uvođenjem kuluka.

Jeste li Vi pročitali sve: okolno stanovništvo, lokalne vlasti, komunalne službe - jer svi su oni odgovorni. Žao mi je jako, ali ne mogu da amnestiram ljude tamo kojima je izgovor za bacanje đubreta u reku - "nemamo gde drugo" + što ih je bolelo dupe da dođu da čiste. U Srbiji u većini ruralnih delova, pa i u selima koja su blizu većih mesta ne postoji organizovan način odnošenja smeća, ali ovako nešto nisam videla nigde.

Građanstvo treba vaspitati da ne baca đubre gde stigne

Treba. Pošto je narod siromašan i nema novca da plati kaznu, radnom obavezom da ono što su pobacali počiste.
Zverilla Zverilla 12:09 20.04.2011

Re: Ja sam mislio...

Biljana 77
Pa najbolje da oslobodimo odgovorne uvođenjem kuluka.

Jeste li Vi pročitali sve: okolno stanovništvo, lokalne vlasti, komunalne službe - jer svi su oni odgovorni. Žao mi je jako, ali ne mogu da amnestiram ljude tamo kojima je izgovor za bacanje đubreta u reku - "nemamo gde drugo" + što ih je bolelo dupe da dođu da čiste. U Srbiji u većini ruralnih delova, pa i u selima koja su blizu većih mesta ne postoji organizovan način odnošenja smeća, ali ovako nešto nisam videla nigde.


ne bih da pravdam one koji bacaju djubre u reku, ali cisto jedno prakticno pitanje: gde da bacis djubre, ako nemas komunalnu sluzbu i deponiju u selu? (djubretare sigurno nema nijedno selo oko morave, a verujem da vecina nema ni organizovanu deponiju)
dragan7557 dragan7557 12:11 20.04.2011

Re: Ja sam mislio...

Jeste li Vi pročitali sve: okolno stanovništvo,

Svakako da jesam. Ako ima para za proizvodnju Velikog Brata, Farme i sličnih gadosti kojim se "okupira zdrav razum" naroda čiji je deo okolno stanovništvo, onda svakako ima i za edukativne TV emisije bar kad je u pitanju RTVB koji u zadnje vreme priča kako je Vlasništvo građana Srbije.
lokalne vlasti

pod to se svrstavaju lokalne politikantske ćifte koje za svaku i najmanju sitnicu traže dozvolu Beograda(kako to sami kažu).

Primer:
na obilaznom putu oko jednog grada, gde su se svaki dan dešavali sudari godinama nije postavljen semafor jer se čekalo na dozvolu iz Beograda.
Očekivati samoinicijativu ili inicijativu od lokalnih Budža je isto što i čekati dolazak Mesije u Srbiju.
komunalne službe

su potpuno disfunkcionalne bez sredstava, bez organizacije i bez kadra osim partijskog, koji i sam spada u predmet koji treba što pre počistiti.

Žao mi je jako, ali ne mogu da amnestiram ljude tamo kojima je izgovor za bacanje đubreta u reku

Ove ljude ne treba amnestirati već naučiti, objašnjavajući im posledice njihovog čina sadržanog u stilu: "ko ga je.."
U Srbiji u većini ruralnih delova, pa i u selima koja su blizu većih mesta ne postoji organizovan način odnošenja smeća, ali ovako nešto nisam videla nigde.

Pa ko je kriv za takvo stanje? Stanovništvo ili oni koji se svom silom upiru da osvoje vlast sa kojom posle (osim punjenja vlastitih džepova) niti znaju, niti hoće šta da počnu?
Treba. Pošto je narod siromašan i nema novca da plati kaznu,

Pa ko je glavni i odgovorni krivac što narod nema novca? Narod ili pak oni koji ga obmanjuju da će biti bolje, kako bi se dočepali vlasti.

Organizacioni model društva koji je primenjen u Srbiji tokom Miloševića je bio potpuni haos kao posledica sankcija. Današnji organizacioni model je potpuni kolaps društva, koje na jednoj strani ništa ne stvara dok se na drugoj nalaze opravdanja za nemaštinu kao posledicu ne stvaranja ničega. Viciozni krug u kome se srpsko društvo nalazi može se razbiti samo sveobuhvatnom reorganizacijom društva a ne paroletinama i sloganima širi dalje i sličnim poremećenim budalaštinama.

radnom obavezom da ono što su pobacali počiste.

Bacanje smeća predstavlja prirodnu potrebu kako ruralnog tako i drugog stanovništva i uslovljeno je prekomernim stvaranjem otpada koje uglavnom proizvodi industrija kojoj je dozvoljeno da radi sve i svašta a pri tome nikom ne odgovara, niti postoji obaveza iste industrije da reciklira otpad koji je sama proizvela.
Opteretiti stanovništvo ovakvom radnom obavezo je u najmanju ruku bespravno delegiranje krivice industrije na nevino stanovništvo. Problem nije u stanovništvu već u regulativi koja industriju (osobito stranu) dovodi u priliku da bez ikakve odgovornosti zagađuje čovekovu okolinu.

I na kraju stanovništvo je odgovorno tek onda kada su ispunjeni svi uslovi za pravilno odlaganje smeća, što do sada u Srbiji nije urađeno.


cerski
westvleteren westvleteren 12:25 20.04.2011

Re: Ja sam mislio...

cisto jedno prakticno pitanje: gde da bacis djubre, ako nemas komunalnu sluzbu i deponiju u selu?


Ovo je kljucno pitanje. Mislim da bi cela situacija trebalo da se iskoristi za pokretanje diskusije o sistemskom resavanju problema.

Bicu naivan pa cu reci da od ministra zivotne sredine (u ovoj, narednoj i bilo kojoj drugoj vladi) ocekujem da u ovakvim situacijama izadje sa izjavom: "Problem je sistemske prirode. U okolnim naseljima ne postoji sistem odnosenja otpada. Resenje koje predlazemo je takvo i takvo i bice realizovano do tada i tada na sta ce biti potroseno toliko i toliko novca."

Mislim, valjda mu je i posao da u ovakvim situacijama pronalazi resenja.

westvleteren westvleteren 12:34 20.04.2011

Re: Ja sam mislio...

Problem nije u stanovništvu već u regulativi koja industriju (osobito stranu) dovodi u priliku da bez ikakve odgovornosti zagađuje čovekovu okolinu.


Iako nisam upoznat sa temom, znajuci mentalitet nasih vlastodrzaca sklon sam da se slozim sa ovom izjavom.
Voleo bih da cujem neku detaljnu analizu. Koja industrija gde i kako zagadjuje. Predlog zakona kako bi se kontrolisao i sankcionisalo takvo ponasanje. Zar je moguce da pored toliko partija, NVOa, politickih aktivista ne postoji niko ko bi mogao da napravi ovakvu analizu.

Evo, s obzirom na to da se blize izbori, ovim putem jamcim da cu dati svoj glas vladajucoj koaliciji ukoliko rese ovaj problem pre izbora (nezavisno od dobijanja statusa kandidata )

I na kraju stanovništvo je odgovorno tek onda kada su ispunjeni svi uslovi za pravilno odlaganje smeća, što do sada u Srbiji nije urađeno.



Biljana 77 Biljana 77 12:36 20.04.2011

Re: Ja sam mislio...

Srbiji u većini ruralnih delova, pa i u selima koja su blizu većih mesta ne postoji organizovan način odnošenja smeća, ali ovako nešto nisam videla nigde.


gde da bacis djubre?

U mom kraju do pre par godina, do privatizacije komunalnog preduzeća, sela na opštini nisu imala organizovan način odlaganja smeća. Smeće su uništavali spaljivanjem ili odlaganjem na "divlju" deponiju koja je na ničijoj zemlji. Nisu bacali ni u jednu reku (imamo ih dve), niti u jezera kojih ima nekoliko. Divlja deponija nije rešenje, ali je daleko lakše sanirati posledice nego na nekom vodotoku. Ukoliko neko natovari stari frižider i ponese ga da ga baci, samo od njegove lične volje zavisi da li će da strmenknuti usput uz reku ili će da odneti na gradsku deponiju (a nema grada koji je nema). Ponoviću još jednom. Velika je odgovornost na lokalnoj vlasti, na komunalcima, tj. na državi, ali ni pojedinici nisu bez odgovornosti. Prosto, opet, u mom kraju komunalno preduzeće je privatizovano i skalapa ugovor sa domaćinstvima - 500 dinara mesečno, dobijete kantu za smeće, džak za plastičnu ambalažu (a ljude ipak zabole da je odvajaju) i jednom nedeljno dođu da đubre odnesu. I opet velika većina ljudi u selima nije potpisala taj ugovor, Navikli su na svoje divlju deponiju. Kad bi sistemsko odlaganje smeća postalo zakonska obaveza bilo bi bolje. Država propiše najveću moguću cenu koju služba sme da naplati i šta za to mora da obezbedi, a svako domaćinstvo je u obavezi da se uključi u taj sistem odnošenja i naplate i gotovo.

I na kraju stanovništvo je odgovorno tek onda kada su ispunjeni svi uslovi za pravilno odlaganje smeća, što do sada u Srbiji nije urađeno.

Aham. Najlakše je da mi/stanovništvo nikad nismo ni za šta odgovorni. Opet, ako neko može da utovari TV ili frižider u kola, odveze i baci u reku, može isto tako da odveze i do gradske deponije, ali ga zabole.
dragan7557 dragan7557 12:39 20.04.2011

Re: Ja sam mislio...


Mislim, valjda mu je i posao da u ovakvim situacijama pronalazi resenja.

Dulić je bio dok su kamere bile uključene,

Mislim da bi cela situacija trebalo da se iskoristi za pokretanje diskusije

Ja opet smatram da nema ni potrebe ni mesta bilo kakvoj diskusiji, evo zašto:

problem je lociran
problem je definisan
rešenja postoje (videti kako su drugi uradili)

Implementiranje rešenja je moguće na stručan i vremenski izrazito kratak način. Implementiranje rešenja će povećati zaposlenost a ista će (u pitanju je lančanost ekonomskih pojava) doprineti tražnji koja će sa svoje strane opet povećati zaposlenost i tako dalje.

Diskusija je potpuno nepotrebna i kontraproduktivna.

cerski
Milutin Milošević Milutin Milošević 12:40 20.04.2011

Re: Ja sam mislio...

gde da bacis djubre?

U normalnom svetu djubre je roba (i izvor zarade) a ne problem (i izvor zaraze)
dragan7557 dragan7557 12:53 20.04.2011

Re: sumanutost Brisela

Aham. Najlakše je da mi/stanovništvo nikad nismo ni za šta odgovorni. Opet, ako neko može da utovari TV ili frižider u kola, odveze i baci u reku, može isto tako da odveze i do gradske deponije, ali ga zabole.

Pre nekoliko dana je EU donela (za neke organizovane države) potpuno sumanutu odluku(sličnu onoj da krastavci mogu da budu isključivo pravi i nikad krivi).

Odluka podrazumeva sledeće:

svak ima pravo da bilo koji električni aparat odnese i ostavi pred bilo kojom prodavnicom tehničke robe. Posledice ove sumanutosti su vidljive u državama u kojim je komunalni problem rešen. Po toj odluci briselske birokratije imate pravo da recimo pokvaren frižider ostavite pored prodavnice mobilnih telefona??? U državama EU u kojima je problem tehničkog otpada rešen su ovakva "rešenja" EU birokratije izazvala velike diskusije zbog očigledne sumanutosti same odluke.

Za pravljenje smetilišta od vas cele Srbije najmanju odgovornost snosi samo stanovništvo.

Uzgred koliko policijskih stanica ima po selima Srbije?

cerski
westvleteren westvleteren 12:53 20.04.2011

Re: Ja sam mislio...

problem je lociran
problem je definisan
rešenja postoje (videti kako su drugi uradili)


Odlicno. Nek samo prepisu resenje i imaju moj glas. Uopste me ne zanima cija je ideja, samo da se problem resi.

Ako nece eto sanse za partije, aktiviste i ostale van vlasti da mi se dodvore, nek samo prekopiraju resenje i stave ga u svoj program i imaju moju podrsku. Opet, ne zanima me da li su resenje sami smislili ili su prepisali samo neka kazu konkretno sta ce da urade.

Slazem se da je konkretna akcija bitnija od siroke diskusije.
Biljana 77 Biljana 77 12:58 20.04.2011

Re: sumanutost Brisela

Uzgred koliko policijskih stanica ima po selima Srbije

Koliko mi je poznato nema ih. Bar u mojoj opštini, jedina policijska stanica je u gradu.
westvleteren westvleteren 13:04 20.04.2011

Re: Ja sam mislio...

Prosto, opet, u mom kraju komunalno preduzeće je privatizovano i skalapa ugovor sa domaćinstvima - 500 dinara mesečno, dobijete kantu za smeće, džak za plastičnu ambalažu (a ljude ipak zabole da je odvajaju) i jednom nedeljno dođu da đubre odnesu.


Svaka cast za tvoje selo i doticno preduzece. Prvi put cujem da je odvajanje smeca regulisano negde u Srbiji i bez obzira sto problem nije do kraja resen mislim da je u pitanju veliki napredak.
Sto se tice odvajanje smeca, u Belgiji se smecarina naplacuje po kolicini. Specijalne kese sa oznakom grada, za razlicite vrste smeca se kupuju u bilo kojoj prodavnici pa se odredjenim danima samo ujutru iznesu ispred kuce i kamion sve pokupi. Poenta je da kese za plasticnu ambalazu, konzerve i tetrapake kostaju 25c dok su kese za ostalo 1 evro. Na taj nacin te finansijski motivisu da recikliras.
mirelarado mirelarado 13:06 20.04.2011

Re: Ja sam mislio...

Ništa bez konstantnog pritiska i samoorganizovanja. Mada bih ja za okolno stanovništvo koje je svinjac i napravilo, kao i lokalne vlasti i komunalne službe koje nisu oragnizovale odnošenje smeća, uvela radnu obavezu - dva vikneda mesečno dok se ne završi čišćenje.


И новчане казне. Ништа без примене, уверена сам, већ постојећих прописа.
dragan7557 dragan7557 13:07 20.04.2011

Re: O.R.A. 2011

Prosto, opet, u mom kraju komunalno preduzeće je privatizovano i skalapa ugovor sa domaćinstvima - 500 dinara mesečno, dobijete kantu za smeće, džak za plastičnu ambalažu (a ljude ipak zabole da je odvajaju) i jednom nedeljno dođu da đubre odnesu.


Postoji način kako da se ovo spreči. U mnogim državama EU su izdatci za komunalno odnošenje smeća i prljave vode, regulisani zakonom a briga o izvršenju i naplata troškova poverena lokalnoj vlasti, koja je odgovorna za infrastrukturu. Troškovi se obračunavaju na godišnjem nivou i plaćaju jednom mesečno a obuhvaćeni su i troškovi prečišćavanja otpadnih voda.

Jedino što je potrebno uraditi je implementacija modela i posao je završen.
Uzimajući u obzir da je g. Dulić o tuđem trošku kao kadar partije proputovao celu planetu prisustvujući samitima Socijalističke Internacionale, moga je da pogleda i modele koje odgovorne države primenjuju kako bi svojim građanima uprostile život.

Umesto rešenja Duliće nudi:
Dulić je bio dok su kamere bile uključene,

svoje pokretne slike, od kojih se mogu napraviti i fotografije za uspomenu i dugo sećanje sa ORA 2011.

Uzgred građani biraju vlast da bi rukovodila državom, a ne slikala se za večne uspomene, i svakako ne da bi u nedostatku odgovornosti nadležnih svu krivicu svaljivali na svoja pleća.

cerski

Biljana 77 Biljana 77 13:09 20.04.2011

Re: Ja sam mislio...

Svaka cast za tvoje selo i doticno preduzece

Mislim da ima u još par opština. I to je deo rešenja probelema. Privatizacija ovih preduzeća, kokurentnost .. što reče Milutin gore - đubre je roba, a ne problem.
dragan7557 dragan7557 13:30 20.04.2011

Re: sumanutost Brisela

Biljana 77
Uzgred koliko policijskih stanica ima po selima Srbije

Koliko mi je poznato nema ih. Bar u mojoj opštini, jedina policijska stanica je u gradu.

Pitanje sam postavio zbog toga što smatram da je policija deo organizacione strukture zaštite društva, isto kao i vatrogasne i druge službe zaštite društva od kalamiteta raznih vrsta. Policija ne služi zato da traći vreme po gradovima, već da se stara o sigurnosti građana i dobara, bilo javnih ili privatnih po celoj Srbiji.

Policija je deo sigurnosnih struktura društva kojima je dužnost, između ostalog, da se brinu i o eko zagađenjima.

Narod ne kaže džabe: "gde nema mačke miševi kolo vode." Ili preventiva koju treba do obezbeđuju strukture društvene zaštite, treba da predhodi reakcijama i saniranju posledica eventualnog nedoličnog ponašanja građana, a koje saniranje opet spada u dužnost nefunkcionalnih parto-komunalnih prćija.

cerski
caricamajka caricamajka 13:39 20.04.2011

Re: Ja sam mislio...

Tačno je ovo što Biljana kaže: "Aham. Najlakše je da mi/stanovništvo nikad nismo ni za šta odgovorni. Opet, ako neko može da utovari TV ili frižider u kola, odveze i baci u reku, može isto tako da odveze i do gradske deponije, ali ga zabole."
Mnogo zavisi od okolnog stanovništva. Nije to smeće palo s marsa, niti sam ga ja tamo odnela iz Vojvodine. Ja sam užasnuta onim što ljudi mogu da učine sami sebi, jer najviše su ugroženi oni koji žive uz tu reku. Srašno. Nemam reči, a nemam ni reči da se nisu pojavili kao dobrovoljci kad je organizovano čišćenje.
U mojem mestu (Vojvodina), postoji komunalno preduzeće koje je osnovala Mesna Zajednica, jednom nedeljno se odnosi smeće a plastična ambalaža i staklo svake prve srede u mesecu. Mogu vam reći da se svakog meseca nakupi dva, tri kamiona plastične ambalaže. Ovakva organizacija odnošenja smeća traje već 20 godina.
Svako selo ima Mesnu Zajednicu a bogami i neku ledinu, napušteno zemljište ili slično, tako da ima gde da "organizuje" iznošenje smeća, tj. odredi da ljudi sami na tu lokaciju iznose smeće. Tako je bilo i kod nas dok nije postojalo komunalno preduzeće. Uopšte ne pamtim gomile smeća pobacanih po prirodi, svi su nosili na to mesto koje je sada zvanična deponija.

Nemojte se vaditi na neorganizovanost.... sve se u životu od kuće ponese, ne treba meni nikakva partija, država i slično da znam da ne treba u reku da bacim ni papirić od bombone.
Zlo mi je od tih ljudi koji smeće bacaju a da čiste ni slučajno, kao dobrovoljci će
sigurno doći ljudi koji ne bacaju smeće nikad i nigde. Dokle više.
dragan7557 dragan7557 13:41 20.04.2011

Re: Ja sam mislio...

Privatizacija ovih preduzeća, kokurentnost .. što reče Milutin gore - đubre je roba, a ne problem.

Privatizacija ovih preduzeća je dovela i Mafiju i užasavajući kriminal u ove poslove, pa ako hoćete izvol'te.

cerski
mariopan mariopan 14:10 20.04.2011

Re: Ja sam mislio...

Mada bih ja za okolno stanovništvo koje je svinjac i napravilo, kao i lokalne vlasti i komunalne službe koje nisu oragnizovale odnošenje smeća, uvela radnu obavezu - dva vikneda mesečno dok se ne završi čišćenje.

Tačno i samo će to, uz kazne, dovesti narod u RED.
Naš park je prvih desetak godina bio podivljao, zarastao u korov do grudi, stabla iždžikljala a šiblje neprohodno....dušu dalo da se đubre na kamione baca...mi skupljamo neko preko noći doveze i izručii........ i pre nekih petnaestak gpodina krenemo mi koji tu živimo da ga sistematski čistimo i počnemo da dežuramo...fala Bogu na radoznalim babama iz komšiluka koje skoro stalno sede na klupama na ulici i gledaju u park... brzo smo našli sve koji su bacali, bilo je tu i komšija iz drugih ulica i nekih koje nismo znali....one koje smo znali jurili smo lično i pretili tužbama...one nepoznate, zapišeš registraciju i prijaviš...još smo ih terali da bačeno đubre pokupe.

Onda nam je i Komunalno raskrčilo park, stavili osvetljenje, ljuljaške za decu , redovno kose travu...milina videti. Jutros rano vidim rodu kako gazi kroz travu obasjana izlazećim suncem - nestvarno lepo


Može se, samo treba stalno dežurati, kažnjavati i naterati one što bacaju da RADE !
Jukie Jukie 14:20 20.04.2011

Re: sumanutost Brisela

Biljana 77
Uzgred koliko policijskih stanica ima po selima Srbije
Koliko mi je poznato nema ih. Bar u mojoj opštini, jedina policijska stanica je u gradu.

A gde se u Beogradu nalaze policijske stanice? Ja znam da jedna ima kod naše opštine (do koje ja menjam dva prevoza i treba mi skoro sat i po; ko nacrta granice opština? )
Jukie Jukie 14:33 20.04.2011

Re: Ja sam mislio...

mariopan
Jutros rano vidim rodu


Vi imate rodu! Hoću i ja rodu! Ovde kod nas "samo" neke ptice pevačice.

E ovakvo nešto se čuje:
pesma sa youtube
westvleteren westvleteren 15:08 20.04.2011

Re: Ja sam mislio...

Privatizacija ovih preduzeća je dovela i Mafiju i užasavajući kriminal u ove poslove, pa ako hoćete izvol'te.

cerski


Ako bude vise ovog:

U mojem mestu (Vojvodina), postoji komunalno preduzeće koje je osnovala Mesna Zajednica, jednom nedeljno se odnosi smeće a plastična ambalaža i staklo svake prve srede u mesecu. Mogu vam reći da se svakog meseca nakupi dva, tri kamiona plastične ambalaže. Ovakva organizacija odnošenja smeća traje već 20 godina.


Onda ce manje ljudi misliti ovo:

Privatizacija ovih preduzeća, kokurentnost ..


Odnosno ako se drzava ponasa odgovorno (a vidimo iz primera caricemajke da se i to desava) onda ce manje ljudi u privatizaciji svega i svacega videti resenje svih problema (sto ne mora da bude lose, kao sto se vidi u primeru Biljane77).
dragan7557 dragan7557 16:25 20.04.2011

Re: sumanutost Brisela

Koliko mi je poznato nema ih. Bar u mojoj opštini, jedina policijska stanica je u gradu.

Svima onima koji tako prilježno potežu kvazi argument kažnjavanja bi preporučio da se sete jedne narodne:

"lepa reč i gvozdena vrata otvara." Kažnjavanje izaziva revolt i osećanje nepravde kod ljudi i kao mera nije nigde pogodno. Stoga joj treba prilaziti sa oprezom i kažnjavati one koji su doveli društvo u haos a ne one koji su i sami žrtva tog haosa.

Lupanje po džepu nije izlaz.

cerski
Zverilla Zverilla 12:06 20.04.2011

otprilike pola problema bi se resilo

super-jednostavnim mehanizmom:
kaucija za plasticnu ambalazu.
obaveza proizvodjaca i distributera pica mora biti i da pociste za sobom.

ovde gde zivim, plasticna flasa "kosta" 25c pa se ne isplati bacati je u djubre ili u reku.

ako je neko i baci, dodje neko drugi, pokupi je, vrati u prodavnicu i uzme 25c. neki ljudi zive od skupljanja flasa.
dragan7557 dragan7557 12:15 20.04.2011

Re: otprilike pola problema bi se resilo

Zverilla
super-jednostavnim mehanizmom:
kaucija za plasticnu ambalazu.
obaveza proizvodjaca i distributera pica mora biti i da pociste za sobom.

ovde gde zivim, plasticna flasa "kosta" 25c pa se ne isplati bacati je u djubre ili u reku.

ako je neko i baci, dodje neko drugi, pokupi je, vrati u prodavnicu i uzme 25c. neki ljudi zive od skupljanja flasa.

Do ovakvih rešenja "premudri" bin Dulić nema vremena ni pameti da dođe, dok od narodnih poslanika ovu vrstu demokratije nije ni potrebno očekivati.

cerski
westvleteren westvleteren 12:43 20.04.2011

Re: otprilike pola problema bi se resilo

Problem reciklaze smeca je sustinski. Moram da priznam da me jos od ranog detinjstva zabrinjava problem gde odlazi smece i da li cemo se jednog dana podaviti u njemu.

Kod nas smece zavrsava na deponijama (koje su ogranicen resurs). Neko je ovde na blogu spomenuo deponije pored reke gde dodje bager pa odgura visak smeca natrag u Moravu. U tom slucaju je svaka akcija ciscenja Sizifov posao.

Na Dulicevom sajtu nisam nasao korisne informacije o tome gde se sta i kako reciklira u Srbiji. I jos vaznije, kako bismo mi gradjani mogli da doprinesemo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:59 20.04.2011

Re: otprilike pola problema bi se resilo

ako je neko i baci, dodje neko drugi, pokupi je, vrati u prodavnicu i uzme 25c. neki ljudi zive od skupljanja flasa.


Eh, i ja sam kao dete iz predgradja silne pare (dobro, ajde, uonovreme) zaradio skupljajući staru hartiju i flajke po komšiluku. Sad, kao i sva moderna deca, više volim da pičim PS3.

Decu svakako ne treba forsirati da se bave, ali znam da svi ti neki klubovi koji upražnjavaju outdoor aktivnosti ozbiljno neguju kulturu čuvanja prirode. Mora se biti blizu nje da bi je voleli i brinuli se o njoj (poglej samo mene - nije teško primetiti da gajim posebnu ljubav prema prirodi u Srbiji, koja ne samo što je neverovatno lepa, nego je, bre, naša. Smem da kladim da, po tom pitanju, teško da ima većeg patriote od mene ).

Ok, ne mora svako da se zavlači pod zemlju ili da šalje dete da se bavi zimskim alpinizmom, postoji i obično planinarenje, a može i bajsom u brda. Ne vidim zbog čega se neka vrsta organizovane outdoor nastavne aktivnosti ne bi izvodila i u školama. Priznajem da bi mi mnogo dublje u sećanju ostalo da smo za matursku ekskurziju otišli na organizovano kampovanje na primer na Taru, ili na Suvu planinu, nego što smo se smarali u Budvi.
Jukie Jukie 17:17 20.04.2011

Re: otprilike pola problema bi se resilo

srdjan.pajic
Ne vidim zbog čega se neka vrsta organizovane outdoor nastavne aktivnosti ne bi izvodila i u školama.

Evo daću ti jedan primer: jedne godine predlože da se u valjda 7. i 8. razred? uvede obavezni izborni (kao veronauka/građansko i izabrani sport) predmet o zaštiti životne sredine. Ništa od toga, ispostavilo se da nema više mesta u rasporedu časova jer je sve već popunjeno.

Zatim tu je pitanje odgovornosti onoga ko se brine o maloletnicima; šta ako jedno ili više dece/omladine pogine ili se teško povredi tokom obaveznog? kampovanja? Drugo je kad maloletnici idu sa roditeljima, ili aminovano od roditelja sa društvom.

Ko bi od zaposlenih u školi vodio organizovane outdoor nastavne aktivnosti? (zamišljam jadne isceđene nastavnice od 63 godine pred penzijom kako iznemoglo viču "Silazi Petroviću sa te nestabilne stene... kašlj, kašlj..." ). Ili bi se angažovalo strano lice?

Zatim tu je pitanje koliko bi deca/omladina želeli da idu na kampovanje umesto da idu na žurke u zatvorenom prostoru svaku noć celu noć kao što je u moje vreme bio običaj za vreme ekskurzija. (Pre nego što roditelji-blogeri poskaču da se bune, govorimo o procentima, ne o pojedinačnim slučajevima)
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:01 20.04.2011

Re: otprilike pola problema bi se resilo

Jukie
Zatim tu je pitanje odgovornosti onoga ko se brine o maloletnicima; šta ako jedno ili više dece/omladine pogine ili se teško povredi tokom obaveznog? kampovanja? Drugo je kad maloletnici idu sa roditeljima, ili aminovano od roditelja sa društvom.


Pa u nekim školama i danas se to radi na rekreativnoj nastavi (mi kad smo bili klinci to se uopšte nije postavljalo kao pitanje, cela škola je redovno išla na rekreativnu nastavu, od Divčibara, Kopaonika, Tare i gde još ne. Veći problemi i opasnosti su se javile kad su počele organizovane ekskurzije po inostranstvu).

Moja mala sestričina od 1 razreda ide deset dana na Taru, gde ih njihov učitelj redovno vodi po planini. Čovek je neverovatan entuzijasta i dete se vraća svo zajapureno i srećno sa tih akcija. Mislim da ako se to lepo osmisli, i ako ima ima neko ko kapira koliko je to važno, uopšte ne bi trebalo da je problem sprovesti u delo. Postoje mesta na koja može da se ide, a gde je rizik od neke nezgode veće od uganuća noge zanemarljiv.

Ja razumem da bi se mnogi (matoriji) nastavnici oprirali, ali valjda ima i mladjih koji vole svoj posao i decu i koji kapiraju da ovim rade nešto dobro za njih a i za sve nas.
Jukie Jukie 19:10 20.04.2011

Re: otprilike pola problema bi se resilo

U pa da, ovo sve što si pisao se odnosi i na mlađu decu. Ja odmah sve obrnem na neke sedmake i osmake. Sa njima se sve mnogostruko zakomplikuje.

Ja sam učestvovao u nekim raznim programima sa tom uzrasnom grupom, i jedno od uputstava koje se daje nastavnicima koji ih šalju na program je da izvrše probiranje i da pošalju samo one koji mogu koliko-toliko da se samokontrolišu (to sam ja tek posle saznao kad sam pitao, jer mi je bilo čudno da nema nikakvih problema).

Onda postoji situacija da ih pohvalite kod nastavnice jer su bili savršeni, i ona kaže "da, pažljivo sam ih probrala", a drugi put kada počnu da vilene nastavnica koja ih je dovela krene da se izvinjava jer nije uspela dobro da probere jer nije imala vremena, pa je pozvala prvu decu koju je nahvatala posle časova (čak je to bila relativno OK grupa i samo su se vrpoljili a nisu bili opasnost za sebe i druge).

U svakom slučaju ja ne bih "generalnu populaciju" u tom uzrastu nigde vodio (u smislu osobe koja je odgovorna da se vrate živi, zdravi i da nikoga drugog ne povrede i ne unište ničiju imovinu).
Ko to može, taj je superheroj.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:50 20.04.2011

Re: otprilike pola problema bi se resilo

Jukie

U svakom slučaju ja ne bih "generalnu populaciju" u tom uzrastu nigde vodio (u smislu osobe koja je odgovorna da se vrate živi, zdravi i da nikoga drugog ne povrede i ne unište ničiju imovinu).
Ko to može, taj je superheroj.


Rekoh sebi da se više neću javljati na ovom mestu, ali ipak ne mogu da izdržim.
Evo i mlađe populacije od one o kojoj je reč u tom okruženju i sasvim smo ih dobro hendlovali prošlog vikenda.
http://www.pd-radnicki.rs/cir/gde-smo-bili/869-podmladak-radnickog-na-borackom-krsu

Evo malo više slika
ovde

A posle smo malo i mi za svoju dušu
http://vrabacusteni.wordpress.com/2011/04/17/bekstvo-od-stiropora/

Bojan Budimac Bojan Budimac 21:58 20.04.2011

Re: otprilike pola problema bi se resilo

Evo i mlađe populacije od one o kojoj je reč u tom okruženju i sasvim smo ih dobro hendlovali prošlog vikenda.
http://www.pd-radnicki.rs/cir/gde-smo-bili/869-podmladak-radnickog-na-borackom-krsu

Evo malo više slika
ovde

A posle smo malo i mi za svoju dušu
http://vrabacusteni.wordpress.com/2011/04/17/bekstvo-od-stiropora/

Respekt.
JJ Beba JJ Beba 22:34 20.04.2011

Re: otprilike pola problema bi se resilo

A posle smo malo i mi za svoju dušu
http://vrabacusteni.wordpress.com/2011/04/17/bekstvo-od-stiropora/

vrh!

JJ Beba JJ Beba 12:46 20.04.2011

kakvi kreteni

"Očišćeno je samo po 200 metara uzvodno i nizvodno od mostova, ono što se vidi s puteva; a da se ne skuplja više, posečeno je i drveće u čijem se granju najviše zadržavalo. Sve ostalo je ostalo isto:

to sam i očekivala. neki opštinar ili neko mudo iz Očistimo Srbiju onako ofrlje, kolko za kamare, očistio okolo snimanog područja...zabašurili, baš kako rade oni koje baš briga. zaprepastila bih se da su ozbiljno pristupili čišćenju Morave celim tokom.

kakvi kreteni, bilo im lakše da seku granje nego da kese skidaju sa njih!!!
sada nema grana koje će da zadrže kese kada ih voda nanese jer, znam da zvuči kretenski, al' grane mu diđu ko neki filter i mnogo je bolje da se kese zadrže na granama nego da budu u vodi. jest da odvratno izgleda, al bolje nego da sve kese budu u vodi.
Alo bre Duliču, direktore na ekologiju, reci ovim tvojim pajacima da skidaju kese, i da mrdnu malo dupetom. Zamisli Duliću kakva je voda kada se sve kese nađu u vodi. A ti sečeš grane.
jbt ne mogu da verujem


Na kraju, razumem da su sad svi vladari okupirani dramatičnim preokretima u reality show-u iz KBC Novi Beograd, ali mi blogeri nismo.


samo kači, blogovaćemo za Moravu sve dok nam ne dođe tetka iz Bosanske Krupe
mishconi mishconi 12:54 20.04.2011

Slika Morave

je "patriotizam" na delu.
NNN NNN 13:04 20.04.2011

Pajiću

priča se da si šaban, ali ja ću (kad već nisam do sad) da te turim u VIP listu
kukusigameni kukusigameni 14:05 20.04.2011

Re: Pajiću

NNN
Pajiću
priča se da si šaban, ali ja ću (kad već nisam do sad) da te turim u VIP listu

I ja sam svasta cuo ali cu da ga tutnem na VIP listu, cisto da imam i nekog sabana na njoj.
Bojan Budimac Bojan Budimac 15:04 20.04.2011

Re: Pajiću

NNN
priča se da si šaban, ali ja ću (kad već nisam do sad) da te turim u VIP listu

Uze mi reči iz kaskature
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:55 20.04.2011

Hvala ljudi

Na komentarima i ovom oštrenju atmosfere i želji da se stvari poguraju. Čim stigne bilo kakav materijal, kačimo ga direktno ovde, ili dajemo link. A kad saznamo kakva je situacija na terenu smislićemo šta nam sledeće valja činiti.

Meni je žao što sam daleko, al' sam ubedjen da ovde na blogu ima dovoljno cimača da stvari organizuju, štagod da smislimo. Nije nikakav problem da se prebacimo na blog nekog od organizatora koji ima veću vidljivost i pokretljivost od mene, kad do toga dodje.
albicilla albicilla 15:01 20.04.2011

Re: Hvala ljudi

Meni je žao što sam daleko, al' sam


nemoj da ti bude zao. meni je sve zalije sto to vise nisam....
jasnaz jasnaz 17:43 20.04.2011

Pozdrav sa Dunava


danas
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:09 20.04.2011

Re: Pozdrav sa Dunava

jasnaz

danas



Pozdrav sa reke Arkanzas:



A ovako izgledaju Real Shabans, dok uživaju u krajoliku:



A evo ih za vreme parenja, na ljuljašci:



nim_opet nim_opet 20:00 20.04.2011

Ja stvarno ne razumem...

...komentare ovog tipa :
a se zauzme za naš slučaj i da kod svojih partijskih kolega izdejstvuje i osigura da se posao završi, kao da im sami rezultati predstojećih izbora od toga zavise.


Pa valjda treba da se zauzmemo kod gradjana Vranja i ostalih da to djubre ne bacaju? Super je sto su neki ekoloski osvesceni gradjani pokrenuli akciju, ali nije poenta da se "tamo neka drzava" brine - poenta je da se valjda nesto uradi na lokalnom nivou, medju ljudima koji to djubre i stvaraju valjda? Ili da izmolimo Tomicku da utice na Dulica da svaka dva meseca dodje sa kamerama da cisti?
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:21 20.04.2011

Re: Ja stvarno ne razumem...

nim_opet
...komentare ovog tipa :
a se zauzme za naš slučaj i da kod svojih partijskih kolega izdejstvuje i osigura da se posao završi, kao da im sami rezultati predstojećih izbora od toga zavise.


Pa valjda treba da se zauzmemo kod gradjana Vranja i ostalih da to djubre ne bacaju? Super je sto su neki ekoloski osvesceni gradjani pokrenuli akciju, ali nije poenta da se "tamo neka drzava" brine - poenta je da se valjda nesto uradi na lokalnom nivou, medju ljudima koji to djubre i stvaraju valjda? Ili da izmolimo Tomicku da utice na Dulica da svaka dva meseca dodje sa kamerama da cisti?


Principski, da ne kažem filozofski, si sasvim u pravu. Svrha ovog bloga je da nabacamo neke ideje i da vidimo šta je tu najpametnije da se uradi, u prvom redu, šta mi možemo da uradimo. Šta ti konkretno predlažeš?

Ja zastupam metodu da se prvo reši akutni problem, a to je da se:

a) djubre počisti u najkraćem mogućem roku.
b) da se osposobi sistem sa odlaganje djubreta, tako da ljudi ne moraju da bacaju u reku.
c) da se pritiskaju oni koji su odgovorni za to da se stvari dovedu i drže u redu, a to je iz mog ugla vlast pre svega. To svakako uključuje edukaciju i, ako je potrebno, sankcionisanje, a to opet mora tamo neka lokalna vlast da odradi. Za to su na kraju i plaćeni, a pod kontrolom su iz Centra, dok mi, gradjani, na njih nikakvog direktnog uticaja nemamo. Tu mi možemo direktno da pomognemo verovatno samo gestom, tako što ćemo otići tamo i odraditi posao. Ili tako što ćemo dići larmu, gde god možemo.

To nikako ne znači da je stvar završena kad se reka počisti, odu Dulić i buldožeri i ostave se kontejneri da ljudi imaju gde da bace svoje djubre.

kukusigameni kukusigameni 20:25 20.04.2011

Re: Ja stvarno ne razumem...

srdjan.pajic


I dodao bih da ne postoji jednokratno, brzo i jednostavno resenje. Mora puno toga da se uradi, a za pocetak je potrebno ocistiti jadnu reku.
Nekad mi se cini da bi svi u ovoj zemlji zeleli da bilo koji problem rese tako sto ce cap cap cap, i eto, to je resenje. Potrebno je pokrenuti stvari koje losije biti ne mogu. Pa kada se napravi pomak, onda busiti dalje i dalje...
jedan.kub jedan.kub 22:06 20.04.2011

Re: Ja stvarno ne razumem...

nim_opet
...komentare ovog tipa :
a se zauzme za naš slučaj i da kod svojih partijskih kolega izdejstvuje i osigura da se posao završi, kao da im sami rezultati predstojećih izbora od toga zavise.


Pa valjda treba da se zauzmemo kod gradjana Vranja i ostalih da to djubre ne bacaju? Super je sto su neki ekoloski osvesceni gradjani pokrenuli akciju, ali nije poenta da se "tamo neka drzava" brine - poenta je da se valjda nesto uradi na lokalnom nivou, medju ljudima koji to djubre i stvaraju valjda? Ili da izmolimo Tomicku da utice na Dulica da svaka dva meseca dodje sa kamerama da cisti?


Lokalna uprava je duzna da vodi brigu o svojoj okolini, jer zna koja mesta na rekama su najposecenija (izletnici , ribolovci i drugi) da na tim mestima postavi kontejnere i da periodicno njihovo komunalno preduzece prazni. Nigde nisam videla da uz recne obale postji bar neki kontejner za otpad.
radojicic92 radojicic92 20:10 20.04.2011

...

Ciscenje 200 metara uzvodno i nizvodno i secenje stabala je cista sminka kao sto je sminka i teniski bilbord + sajt za 525 000.
Utvin kontejner od 1.1m3 kosta 300 evra
Ministar Dulic umesto da preti kaznama ljudima koji nemaju gde da odlazu smece neka fino za 525 000 kupi 1750 kontejnera i organizuje odnosenje bar jednom nedeljno i to mu je na mom digitronu 100 000m3 manje smeca u reci godisnje i nece mu vise biti potreban ni bilbord ni sajt koji ovi koji bacaju ionako ne citaju. Ako i posle toga nastave onda mu klepi kaznu.

I opet da davim
da smanji fotke samog sebe na Ocisti Srbiju jer im zagusuje sajt i isti je mentalitet bacanja smeca u reku
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:33 20.04.2011

Tehnički problem

Za početak, zamolio bih administratora bloga da proveri problem koji imam sa postovanjem komentara ako koji me onemogućava da brzo odgovorim i pregledam PP poruke. Već sam se nekoliko puta žalio na ovo i do sada nije rešeno. Posle svakog komentara koji ostavim, blog mi postaje nedostupan oko 10 minuta, sa ovakvom porukom (koju dobijam kako u Safariju, tako i u Mozili)

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@localhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Hvala unapred.
dragan7557 dragan7557 21:24 20.04.2011

Re: Tehnički problem

Internal Server Error

To traje od sinoć. Tokom dana je poboljšano a sada kako je nije mi poznato.

cerski
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:30 20.04.2011

Re: Tehnički problem

dragan7557
Internal Server Error

To traje od sinoć. Tokom dana je poboljšano a sada kako je nije mi poznato.

cerski


Ja imam ovaj problem odavno, i stvarno nije frka, ionako često ostavljam previše komentara, ali sad mi baš smeta.
AlexDunja AlexDunja 20:36 20.04.2011

ovo smo već videli



najvažnije je da se akcija dobro osmisli,
da se angažuju stručnjaci koji tačno znaju kako,
šta je potrebno da bi bilo efikasno, i tajrad.

bitna je priprema.

i ovde, treba da se nadje neko ko će reći
kako najefikasnije sprovesti akciju čišćenja,
a ne da zoveš ljude koji ne znaju šta treba da rade
i kako.

edit:
sad mi sinulo,
tako nešto postoji i kod nas
nešto su naučaili
kukusigameni kukusigameni 21:59 20.04.2011

Re: ovo smo već videli

Ja mislim da bi postavljanje novog filma na blog ponovo pokrenulo info redakciju B92 da emituje u vestima taj film i nase negodovanje povodom manekenske akcije ciscenja.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:28 21.04.2011

Re: ovo smo već videli

kukusigameni
Ja mislim da bi postavljanje novog filma na blog ponovo pokrenulo info redakciju B92 da emituje u vestima taj film i nase negodovanje povodom manekenske akcije ciscenja.


Akcija se čini utramanekenskom toliko da sam zapanjen količinom bezobrazluka koju je pokazao Lićdu. Još sam mimo svoje naravi i običaja, prošli put pohvalio Vladu i Ortopeda za Činjenje.

Ali dobro, polako, ćeraćemo se mi još, samo da osvane Film 2, da imamo crno na belo.
sanja9015 sanja9015 09:41 21.04.2011

oj, Moravo

Apsolutno sam zgrožena nedostatkom ekološke svesti u Srbiji. A planiram da bombardujem prijavama višepominjani sajt višepominjanog ministarstva...
http://www.ocistimosrbiju.rs/src/prijava-deponije.htm
ecce-florian ecce-florian 09:27 25.04.2011

plastic planet

Već godinama se najavljuje donošenje zakona o zabrani proizvodnje i upotrebe bio nerazgradivih plastičnih kesa.
U Vranju npr. koliko znam je i donet propis ali se ne primenjuje.
Vlada je donela samo mere stimulacije za proizvođače razgradivih.
U 2010. po glav i stanovnika Srbije oko 40 kg plastične ambalaže.U odnosu na 2009. povećanje za 30%
U Makedoniji npr zabranjeno je na pijacama imati više od ako se ne varam tri vrećice.Izriču se rigorozne kazne.
Kod nas košava okitila pola rastinja kesama svih boja, veličina i oblika
Na Dunavu na krivini kod Rama npr bila nepregledna količina flaša i drugog plastičnog otpada.
Veći deo završi u morima i okeanima stvaraju "plastičnu supu".
Počela istraživanja o ulasku plastike u lanac ishrane.
Marcus Ericsen ih obavlja na svojoj brodici od flaša i trupa Cesne "JUNK" od 2008.



Posle se 2009. godine pridružio engleski gospodin David de Rotschild sa svojim malo sofisticiranijim katamaranom od plastičnih flaša sa kojim je 2010 za 130 dana prešao 8000 nautičkih milja od San Franciska do Sidneja.

na vodi Plastiki izgleda ovako

Evo i izveštaja
Na ovaj način putem kesa i flaša smo se bez prepreka i sporazuma o pridruživanju uključili kako u evropske tako i u svetske integracije

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana