Film| Kultura| Mediji| Umetnost

Uloga moje porodice u Srpskoj Filmskoj Revoluciji

Bojana Maljević RSS / 27.04.2011. u 06:12

Ovaj tekst prvobitno je bio namenjen za rubriku «Pisma», u uglednom nedeljniku NIN. Zapravo, povod je beznačajan, pomalo smešan, ali nosi neku dozu poražavajućeg besmisla, kada se sagleda taj tekst u celini. Dakle, u poslednjem broju NIN-a (3147. od 21.04.2011.), izašao je treći po redu nastavak teksta «Novac i politika u kulturi». Ne znam ko je cenjeni autor ovog teksta koji sve ukupno više liči na paskvilu nego na istraživačko ili bilo kakvo drugo novinarstvo. U njemu nisu navedeni stvarni uticajni ljudi, a autor se pomenutim imenima, njihovim uticajima i delima, bavio na trivijalan način. Pri tome još, oskudevajući u originalnosti, goroj od rekla-kazala po kafanama. Zato sam odustala od pisanja pisma NIN-u, tako da mogu slobodno da nastave, u skladu sa zakonom o (ne)informisanju, da pišu koješta. Šteta za čitaoce i šteta za NIN, od koga se uvek očekuje više.

Međutim, mene zanima zašto u tom tekstu nema istine ni o novcu ni o uticaju politike na kulturni život u Srbiji?

Zašto se ne pominje ko i koliki novac godinama dobija od Javnog Servisa, koji kreira kulturni ukus ove nacije? Zašto je taj tekst na ozbiljnu temu takav: površan i banalan? To čak ne liči na novinarski tekst, nego na jedan pogrešan prikaz percepcije srpske kafanske javnosti, i to poodavne, dakle bajate percepcije. Niko ko se bavi kulturom, a naročito filmom neće reći ovakve stvari. Reći će ili mnogo gore (ali tačnije) ili mnogo bolje (i opet tačnije). I tome će pridodati još neka imena, od stvarnog velikog uticaja.

Mislila sam da ne postoji ništa tako površno, praznoglavo i netačno, kao lista najmoćnijih u Srbiji, koju iz godine u godinu objavljuju neki dnevni listovi, a na kojima sam se nalazila, neizostavno uz netačne biografske i «uticajne» podatke. Ta mi je netačnost bivala samo smešna. Nedavno se jedna moja prijateljica šalila kako to jeste tačno – jer ja jesam najmoćnija žena u Srbiji, pošto su mi nedavno na premijeri filma bili najuticajniji ljudi u Srbiji. Htela je da istakne tačnost informacije o uticaju i netačnost njenih argumenata. Duhovito. 

No, šalu na stranu, mislila sam da ništa slično tome neću pročitati u nedeljniku NIN, koji se u mojoj kući redovno čita. Zabave radi reagujem na deo teksta u kome se pominje «klan Maljevići» (to je u tekstu jedini "klan", što stvar čini zanimljivom i nadasve egzotičnom). "Klan", pretpostavljam, činimo: moj otac (producent), moja sestra (glumica) i ja (glumica i producent). Verovatno je tu i moj zakoniti suprug (reditelj), koji dakle nije Maljević, a diskutabilan mu je i status u klanu. No idemo redom. Citat glasi:

"MALJEVIĆI  - O tom klanu se priča kao o klanu sa mnogo uticaja i, naravno, para. Sve rade porodično i upravo tako deluju na javnoj sceni. Njihova dela, pak, nisu prešla osrednje umetničke kvalitete."

Kakav majstorski zaključak koji zavređuje celu istinu! Ovako to radi ovaj naš "klan": sastajemo se na jednom tajnom i lepom mestu, poput Karađorđeva - jednom u deset godina. Mi smo, naime, shvatili da se od filma u Srbiji tako dobro živi da je dovoljno snimiti jedan film u jednoj deceniji! Tako to rade pravi klanovi. Ovi što su do sada snimali svake godine filmove su čista boranija. Ovi što stalno snimaju za RTS ne mogu se naravno nazvati klanom – čak radili i porodično, jer ima nešto i iznad klana, ali to NIN ne zanima. Naš "klan" serije snima jednom u petnaest godina, pošto njihov kvalitet i uticaj na srpsku kulturu traju toliko da se iznova mogu gledati a zarada je prosto  n e v e r o v a t n a! Tako da posle "Otvorenih Vrata" nismo snimili seriju, ali nameravamo uskoro (prošlo je više od 15 godina, tajni klanovski sastanak je zakazan, za sada sam prisustvo potvrdila samo ja).

Možda je suvišno reći, NIN sigurno zna bolje, ali ipak: sva dosadašnja dela, koja su «stvarana u ovom klanu», dobijala su mnoge nagrade koje ocenjuju umetničke kvalitete. Osim ako ocena NIN-ovog autora ne zavređuje veći značaj od nagrada na mnogobrojnim filmskim festivalima, domaćih i stranih članova žirija, nagrada Fipresci ili nagrada publike, koja je na primer seriji "Otvorena vrata" dala status kultne. (Šta li je dobar kvalitet za autora NIN-a? - pita se autorka i "članica klana", jer joj je iz teksta to ostalo nejasno.)

Radi istine i dobre obaveštenosti novinara nedeljnika NIN:

Moj otac, Bojan Maljević, "Don Korleone navedenog klana", producent je najvećih serijskih, filmskih i televizijskih poduhvata u staroj Jugoslaviji, koji su dobijali najveća domaća priznanja od Zlatne Arene u Puli do Kristalne Prizme srpske Filmske Akademije. Bilo je i stranih priznanja (European Grand Prix u Rimu, za TV seriju Vuk Karadžić). Ali avaj - Bojan se ne bavi produkcijom od 1999. godine! Poslednji film koji je producirao bio je «Nož», u kome sam igrala samo ja, i u kome su ostali članovi "klana" bili nepravedno izostavljeni. Na moguće razočarenje novinara NIN-a: ni drugi programi koje je Don Korleone srpskog filma producirao (zvuči pretenciozno ali ako smo jedini "klan" u filmskoj industriji, onda je poređenje adekvatno), dakle: Idemo dalje”, “Balkan Ekspres”, “Šećerna vodica”, “Priče iz majstorske radionice”, “Ni na nebu ni na zemlji”, “Beograd noću”, “Boris Godunov”, i da ne nabrajam dalje, sve osrednjeg kvaliteta – nisu na žalost nikakav razlog za njegov ikakav uticaj u kulturnom svetu Srbije danas. Bojan je osnivač Asocijacije producenata iz koje je izašao pre više od deset godina, upravo iz razloga o kojima bi NIN trebalo da piše, kada bi se bavio novinarstvom i kada bi ga zanimala istina o izabranoj temi. 

Moja sestra, Ana Maljević, imala je tu (ne)sreću da sa "klanom" kome pripada radi tek ove godine, po prvi put. Igrala je epizodnu ulogu u filmu «Sestre» koji je nedavno imao svoju uspešnu premijeru, koja je dokazala sav moj lični uticaj, uprkos raspadnutom "klanu". 

Moj suprug, Boban Skerlić, reditelj i donedavni vlasnik marketinške agencije, bavio se najviše reklamnim biznisom i pedagoškim radom na FDU, a sa pomenutim "klanom" je radio u dva navrata: dve epizode "Otvorenih Vrata" 1995. i film "Do koske" 1996. Od tada je radio isključivo u svom klanu Skerlić, čiji je i jedini član. Međutim, neki klanovi se vole, pa je ipak prihvatio da svoj novi film («Top je bio vreo») snimi u "klanu Stanić" (Don Korleone tog klana je Tihomir Stanić, glumac i producent).

Ja, kao vlasnica producentske kuće Monte Royal Pictures, koja nije snimila ni jedan film u protekloj deceniji - sve do ove godine, verovatno zbog velikih para o kojima NIN piše – priznajem: moj uticaj je ogroman. Novinar NIN-a mogao je saznati koliki je zaista i u čemu, da se javio da pita.

Ne ljutim se na NIN. Nije to, uverena sam, imalo neku zluradu nameru. I najmanje u tom tekstu je bitno ono šta piše o mojoj porodici, koju po mišljenju NIN-a čini "klanom" to što smo završili neke iste škole i što smo ponekad nešto radili zajedno. Ne ljutim se ni što neko misli da imam uticaj, bilo kakav u bilo čemu. To je dobro i to je neka odgovornost. Tek se ne ljutim što neko misli da imam novac - ja sam odavno naučena da kroz život idem kao da u svakom trenutku imam milion dolara u džepu, čak i kad nemam cvonjka. Ono što me, međutim, razočarava je promašenost teme i nedovoljno bavljenje istinom o kulturi, koja je manje-više na rubu svoje egzistencije.

Kratak trejler sa našim programima osrednjeg kvaliteta možete videti lakim klikom na sliku naslovne stranice sajta: http://www.monteroyalpictures.com   

 

 



Komentari (126)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Bojana Maljević Bojana Maljević 19:12 29.04.2011

Re: ceo tekst

brutalan retorički napad grupe na pojedinca

Gde ti vidiš grupu?
Ma nema bre ni brutalnosti ni napada. Vishnja nam je samo malo tužna, nedostaje joj čarobni prah za letenje. Ostalim članovima "klana" je sve brzo i lako objasnio Niccolo. Tako da si zakasnio, rasprava je završena. Ako je uopšte i bilo. Idemo dalje.
Bojana Maljević Bojana Maljević 19:14 29.04.2011

Re: ceo tekst

e sad i mene na blogu nece biti bas cesto u narednih desetak dana ali sam siguran da cemo naci priliku za kolektivno posipanje mikimedica pepelom

Sve dobiješ, samo kad nađem malo vremena.
Ne moraš da se posipaš pepelom, to mi je nekako gadno, a imam i alergiju.
Jedno izvini biće dovoljno.
sape sape 19:24 29.04.2011

Re: ceo tekst

Postovana,
Ne 'izgaram od želje' da učestvujem u raspravama sa ovakvom retorikom i vokabularom ... te je stoga i dobro da je (ako je?) završena. Slažem se - idemo dalje.



(Ne zameri mi na ovom prilogu, zbog ... znaš već).
mikimedic mikimedic 19:34 29.04.2011

Re: ceo tekst

"kreativnim" tumacenjem zakona, izmedu ostalog, od dve televizije koje su dobile zajednicku nacionalnu dozvolu za emitovanje, kosava i happy, sa jasno vremenski i tematski razgranicenom semom, sa vlasnickom strukturom, u kojoj je, prema podacima rra, tv happy imala 5 vlasnika, a tv kosava 2 - dobili smo jednu televiziju u vlasnistvu dva preduzeca koja poseduje jedan covek.


ako je ovo tacno, onda i dalje pitanje ostaje prilicno sporno.

da li su u ovom slucaju pre promene vlasnicke strukture postojala dva razlicita imaoca dve razlicite dozvole, ili je postojao samo jedan imalac i jedna dozvola?

da li posle promene postoji samo jedan imalac?

ako su u prvom slucaju postojala dva razlicita imaoca i postojale dve razlicite dozvole, onda mi nije jasno kako promenom vlasnicke strukture nastaje jedno lice (jedan imalac) sa jednom dozvolom - opet, ako je to sadasnja situacija?

nicc?
sape sape 19:46 29.04.2011

Re: ceo tekst

Bilo bi korektno da se pre svega identifikujete svojim likom i imenom, pa onda nastavite da se pitate...uostalom, kao sto je receno, zakasnili ste - polemika je završena!?!
mikimedic mikimedic 20:00 29.04.2011

Re: ceo tekst

Bilo bi korektno da se pre svega identifikujete svojim likom i imenom, pa onda nastavite da se pitate...uostalom, kao sto je receno, zakasnili ste - polemika je završena!?!


covece sa kim ti pricas ceo ovaj blog?

ja nisam anonimno na ovom blogu, ako te nesto vise zanima pitaj karagacu.
sape sape 20:04 29.04.2011

Re: ceo tekst

Nesto je mutna Vasa fotografija ... i od kada smo to na 'ti'?
Bojana Maljević Bojana Maljević 20:07 29.04.2011

Re: ceo tekst

ako su u prvom slucaju postojala dva razlicita imaoca i postojale dve razlicite dozvole, onda mi nije jasno kako promenom vlasnicke strukture nastaje jedno lice (jedan imalac) sa jednom dozvolom - opet, ako je to sadasnja situacija?

Da odgovorim samo potvrdno: da, postojala su dva pravna lica, koja su imala dve odvojene dozvole i plaćala ovoj državi odvojene i različite dažbine za korišćenje frekvencije. Ni sada to nije jedno lice, i dalje su to odvojena preduzeća, čija vlasnička struktura meni više nije poznata. Bar ne u celosti. Ostalo neka odgovori Nicc, on zna.
mikimedic mikimedic 20:10 29.04.2011

Re: ceo tekst

Ni sada to nije jedno lice, i dalje su to odvojena preduzeća, čija vlasnička struktura meni više nije poznata. Bar ne u celosti. Ostalo neka odgovori Nicc, on zna.


ok zaista ne poznajem konkretnu situaciju i ne zelim da se upustam u ocenjivanje faktickog stanja koje mi je nepoznato sem ovoga sto je ovde izneto. ako su i dalje u pitanju dva razlicita pravna lica onda bi i dalje morale da postoje dve dozvole, rekao bih.

ali ovo zaista nije moja materija, bilo bi bolje da nicc otkloni sve nedoumice.
Bojana Maljević Bojana Maljević 20:22 29.04.2011

Re: ceo tekst

ako su i dalje u pitanju dva razlicita pravna lica onda bi i dalje morale da postoje dve dozvole, rekao bih.

Pa postoje, i dalje. Rekoh već. Nicc nek doda nešto, ako ima. Pa da se reše sve tvoje nedoumice i da večeras ranije odemo na počinak.
mikimedic mikimedic 20:35 29.04.2011

Re: ceo tekst

Pa postoje, i dalje. Rekoh već. Nicc nek doda nešto, ako ima. Pa da se reše sve tvoje nedoumice i da večeras ranije odemo na počinak.


niccolo niccolo 20:36 29.04.2011

Re: ceo tekst

Ne znam ni ja baš sve

Koliko vidim na sajtu rra, i dalje postoje dve dozvole, jedna na happy tv i druga na happy kids tv. Vlasnik prve je neki Petar Ratković, a druge (većinski) neki Dejan Nikolić (mada su oni svi očigledno povezani pošto su im firme preko kojih drže ove televizije, kao i same televizije, na istoj adresi).

E sad, koliko se ja sećam, to je u početku bila košava tv i happy tv koji su dobili svako po svoju dozvolu ali za iste frekvencije. Posle, kada su ova dvojica otkupili i jednu i drugu, onda su (pretpostavljam) nekoj od njih (pretpostavljam košavi) promenili naziv i tako sad imamo hapy i happy kids...toliko bih mogao da pomognem u ovoj stvari
Bojana Maljević Bojana Maljević 20:41 29.04.2011

Re: ceo tekst

toliko bih mogao da pomognem u ovoj stvari

Sve tačno napisano, hvala Nicc - sad će Miki moći mirno da spava. A ja idem u veselu noć.
mikimedic mikimedic 20:47 29.04.2011

Re: ceo tekst

Sve tačno napisano, hvala Nicc - sad će Miki moći mirno da spava. A ja idem u veselu noć.




odoh da sanjam posipanje pepelom uskoro

aleksandarkarisik aleksandarkarisik 11:21 28.04.2011

novinarstvo

E, bas bih voleo dicnog novinara da vidim da cacne stvarne klanove srpskog filma. Ovih dana se drugim nekim, nutricionistickim povodima, cesto prica o tome sta je hriscansko a sta ne. To sto se ne ljutite je bas hriscanski. Ja bih gledao na celu stvar ovako-ne smem da diram one koji su opasni pa cu se ostrviti na ove koji su benigni.A mene to ljuti, eto, izvinite. To je cisto golootocko "revidiranje", da se dokazem i dobijem koricu hleba, sutnucu nekoga ko nece uzvratiti.
sape sape 19:49 28.04.2011

... A šta je suština svega napisanog !?!

Postovani SVI (sonja.m; mikimedic, ...),

Nije mi baš najjasnije šta svim ovim 'prozivkama' pokušavate da postignete? Napad, juriš, ali zarad čega? Da li su u pitanju iskreni stavovi ili ... da li bi ste se svega navedenog pridržavali i da ste Vi bili u poziciji u kakvoj je vlasnica ovog bloga!?! Da li bi ste i onda odbili sretstva da snimite film sa ovakvom temom i rekli - 'ne, nemojte ulagati u film potrošite taj novac za 'vijanje' kriminalaca'? Verujem da ne ... i znam, sada mislite evo još jednog koji se dodvorava 'klanu Maljević' i njegovom najistaknutijem predstavniku. Ali, tu grešite ... potpisnik ovih redova je imao ne male nesuglasice sa vlasnicom bloga u jednoj od prethodnih tema ovoga bloga ... dakle, to ne stoji. Jednostavno, mislim da je previše ljudske zlobe, zavisti, negativne energije, tamo gde za istima zaista nema potrebe ... a to iz pojedinih komentara ovde očigledno 'isijava'.
I da, mislite li da sve što se u zemljama EU (a i svim drugim uređenim, da ne kažem 'normalnim' zemljama sveta) smatra standardom u pravcu rešavanja problema trgovine ljudima, mora da nam bude formulisano samo kroz preporuke, direktive, ... ili se to očekuje i podrazumeva ako smo zaista deo te Evrope ... ili možda to još uvek nismo!?!



Prevencija u rešavanju bilo kojih problema je najbitnija!
mikimedic mikimedic 20:19 28.04.2011

Re: ... A šta je suština svega napisanog !?!

... da li bi ste se svega navedenog pridržavali i da ste Vi bili u poziciji u kakvoj je vlasnica ovog bloga!?!


izvini ali gde vidis da ja prozivam vlasnicu bloga?

hajde kad si ti mene vec prozvao - moje pitanje nema bas mnogo veze sa bojanom, ona mu tu dodje kao neka kolateralna steta, ima veze sa olako obecanom brzinom u vidu eu koju dozivljavamo na svakom koraku, i koju svako i ko ima i ko nema pojma o njoj poteze u bilo kojoj prilici kad mu/joj odgovora. i jos jednom - ni ovaj komentar se ne odnosi na bojanu.
Hansel Hansel 20:40 28.04.2011

Neka pitanja

Nisu baš skroz na temu, ali nisu, čini mi se, ni bez veze (s njom), možda otvorite poseban blog, ako Vam bude interesantno?

Baš sam nedavno s kolegom snimateljem (on je završio FDU) pričao u vezi s velikom gledanošću "Montevidea". Pitao sam - šta se dešava s profitom filma? Ako je država uložila u film, ako su iz tog ulaganja isplaćeni svi predviđeni troškovi, uključujući honorare i sl., ima li država prava da kao svojevrstan akcionar, dobije svoj deo profita? U mojoj percepciji to je sasvim isto kao kada država nekome ko je povlašćen (pa i da nije) pokloni, koliko ono beše, 400.000 evra(?), za sadnju vinograda, a ovaj kasnije objasni da će on taj novac vratiti državi kroz PDV. Pa, čekaj, čoveče, PDV plaća i onaj prema kome država nije bila tako darežljiva!... (Eno, Miodrag Kostić, ma kojih motiva da je taj potez, ustupio neke hektare apsolventu koji hoće da gaji lubenice, pa rekao - profit delimo napola, a ako ga nema - nikom ništa. Šta bi falilo da i država tako, malo odgovornije, barata novcem svojih poreskih obveznika?)

Ja čak i mislim da država treba da pomogne i nekomercijalne projekte ako se zaista proceni da oni imaju značaj za nacionalnu kulturu, mada kolega kaže da se ne mogu finasirati filmovi koji imaju 1.000 gledalaca, i navede mi jedan takav.
Da li uopšte Ministarstvo traži finansijske izveštaje od onih kojima na ovaj ili onaj način dodeljuje sredstva, da li ti izveštaji, ako ih traže, podležu reviziji itd. itd.?
Bojana Maljević Bojana Maljević 21:01 28.04.2011

Re: Neka pitanja

Da li uopšte Ministarstvo traži finansijske izveštaje od onih kojima na ovaj ili onaj način dodeljuje sredstva, da li ti izveštaji, ako ih traže, podležu reviziji itd.= itd.?

Pitanja koja ste postavili su realna i dobra ali ja nisam sigurna da na sve umem da odgovorim, samo iz jednog razloga: nisam od države u poslednjoj deceniji dobila nikakav novac, nisam radila komercijalne projekte da bih znala šta se dešava u tom slučaju, kao što je Montevideo koji ima veliki komercijalni uspeh. Takođe nisam sigurna šta tačno sadrži zakon o kinematografiji, jer to još nije usvojeno i td.

Ali mogu da odgovorim na konkretno pitanje o svom projektu, ovom sada koji sam radila. Ovako stoje stavari što se tiče finanija:
- novac koji je uložila EU - imamo nezavisnog revizora koji kontroliše svaki jedan utrošen euro. Svaki jedan euro morao je biti utrošen na tačno unapred predviđenu obavezu koja je predata pre nego što smo znali da li ćemo novac dobiti. Dakle, veoma stroga kontrola.
- novac od ministarstva kulture - mi nismo dobili novac na konkursu, niti smo konkurisali. Dakle ministarstvo nije učestvovalo u snimanju ovog filma, ali jeste dalo deo sredstava za postprodukciju, dakle kada smo već snimili film, da od tih sredstava napravimo i kopiju za bioskopsko prikazivanje. To se dodeljuje iz predviđenih sredstava za postprodukciju (tako se to zove, izvinjavam se ako je višak informacija). Zahvaljujući tome film će biti prikazan na nekim festivalima, a možemo da održavamo i angažovane projekcije sa tribinama, koje upravo i radimo.
- Ovaj film (Sestre) nije planiran za klasičnu komercijalnu bioskopsku distribuciju, te se od toga i ne očekuje zarada. U mom ugovoru prema državi stoji da se deo eventualne zarade od filma uloži u fond za žrtve trgovine ljudima. Nemam drugih obaveza o povraćaju sredstava (što ne znači da ih drugi, komercijalni filmovi nemaju - to ne znam, ali mogu da se raspitam).
- Za sva uložena sredstva od države i donacije IOM-a moramo podneti finansijske izveštaje, kako je i red.
- Film "Sestre" nije imao ni jednog jedinog komercijalnog sponzora, jer ja to nisam želela (nije mi išlo uz ovakav projekat), pa nikakve obaveze prema drugima moja producentska kuća nema. Samo prema instutucijama koje su dale donacije.

Nadam se da sam makar u nekom delu odgovorila na Vaša pitanja.
Hansel Hansel 21:59 28.04.2011

Re: Neka pitanja

Hvala, dragoceno je ovo što ste napisali, ja i nisam, da se razumemo, mislio da propitujem Vaš klan, pitanja su načelna, postavljena s pretpostavkom da imate uvide kako to (s drugima) funkciniše, mislim da zavređuju prilično ozbiljno razmatranje za dobro svih... Pozdrav!
Bojana Maljević Bojana Maljević 22:21 28.04.2011

Re: Neka pitanja

pitanja su načelna, postavljena s pretpostavkom da imate uvide kako to (s drugima) funkciniše, mislim da zavređuju prilično ozbiljno razmatranje za dobro svih... Pozdrav!

Pa tako sam ih razumela, ali morala sam da odgovorim kroz konkretan primer, jer to jedino sigurno znam. Za ostalo, rekoh, mogu da se raspitam. I mene zanima, jer naravno želim da radim i komercijalne projekte. I pitanja zavređuju ozbiljno razmatranje, naravno. Pozdrav vama.
Hansel Hansel 23:07 28.04.2011

Re: Neka pitanja

Pa tako sam ih razumela

OK, morao sam da napišem za svaki slučaj, nisam bio siguran.
liricar liricar 21:01 29.04.2011

Saosecanje

Treba pomoci marginalizovanim ljudima uopste! U anticka vremena su nejaku i ne zdravu decu bacalo u provaliju jer se verovalo valjda da jaki treba da budu u drustvu, jedino jaku. Da bi neko pomogao malrginalizovanom, mora i sam da je propatio. Pitanje pomoci zenama kojima neko trguje je realno pitanje ovoga vremena. Neko je lepo metaforicno opisao Srbiju danas kao ono kada voda protice kroz rupe pa kada zapusis jednu rupu voda prosiklja kroz drugu. U takvim okolnostima moral dodje kao vitestvo jednog pojedinca koji u svome srcu neguje nesto Jevandjeljsko, neko ko saoseca.
liricar liricar 23:50 29.04.2011

gramatika

Ne znam sta mi je da imam toliko gramatickih gresaka, valjda sam pisao na brzinu!
znik znik 08:49 30.04.2011

Psi laju, vetar nosi… a karavani prolaze.

Cela priča me je podsetila na vreme kada je na B92 objavljena vest da je Bil Gejts (Microsoft) poklonio silne milijarde u humanitarne svrhe. Većina komentatora je tražila skriveni interes, poneko je video to i kao deo neke svetske zavere. Neko je zažalio što on nema taj novac umesto Bila - pa da mu pokaže kako se živi.

Zašto ovo pišem?

Druge ljude obično merimo kroz prizmu sopstvenih shvatanja i merila vrednosti. Ne moraju tri člana porodice Maljević nikada zajednički snimiti ni jedan film - uvek će se u Srbiji naći neko ko će biti siguran da je to samo fasada, nešto poput masona koji upravljaju svetom iz potaje. "Koga oni foliraju…"

Po pitanju "osrednjih kvaliteta", što je u Srbiji politički korektan način da se kaže da je nešto teško s**nje, Bojana nije komercijalna glumica. Može ona da osvaja nagrade po tamo nekim festivalima, ali… Kada se Bojana lepo skinula pred kamerama, pokazala sta ima da pokaze, snimila neku vrucu scenu po kojima ce je pamtiti pokolenja? Pri tome joj je lični život totalno dosadan, izrađala neku decu, udala se samo jednom i još se nije razvela. Nema ni nekih fotografija da je uhvaćena u švaleraciji… Sve u svemu, potpuno dosadan ženski lik.

Konačo, taj čuveni film "Sestre". Potpuno nekomercijalna tema (nisam gleado film, ali da se Ana skinula - do sada bi se čulo), film koji nikada neće napuniti bioskopske sale i doneti neke pare. I još država finansira snimanje takvih gluposti, koje nikoga ne interesuju? I to nije dovoljno, nego još organizuje neke tribine… Bolje da su napravili nešto sa onim parom sa Novog Beograda, što ih je snimala policija.

Žalosno je da dobar broj ljudi u Srbiji rasuđuje i meri upravo na ovaj način. Za utehu, bitno je da je čoveku savest čista, da može mirno da se pogleda u ogledalu. To je jedino bitno, jer jedino tako možemo imati svoj mir.

Psi laju, vetar nosi… a karavani prolaze.
tasha_helikotrema tasha_helikotrema 16:01 30.04.2011

.

Tužno je to što nam mediji(novine i televizija) diktiraju način razmišljanja tačnije o čemu da razmišljamo.
Tako u nekim ,,dnevnim'' novinama na 15 od 20 strana imaš da pročitaš šta je rekla ova za ovu,ko se već 100 god. razvodi,ko nije nosio gaće,ko je čačkao nos i slične gluposti.
A o kulturnim dešavanjima imaš čitavih 5 cm na dnu tamo neke strane.
Upališ TV,a tamo 10 nekih ,,voli me ne voli me'' serija i još 5 rijalitija.
A ljudi su više umorni,umorni od posla koji rade po ceo dan za crkavicu,od stalne borbe i nade u bolje sutra i onda se samo prepuste.Više se ni ne iščuđavaju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana