Gost autor

PARIŠKE TLAPNJE ili "TIHI SUSJED"

mikele9 RSS / 27.04.2011. u 15:05

Gost autor: St.Jepanuntitled-corneille-1991%5B1%5D.jpg

Corneille, 1922-2010

Mda, Pariz...
I mladost - ludost. 
I da, moj "tihi susjed".
Oprezno s "tihim susjedima", o-prez-no!
...

Ok, ne valja - ipak ću ONAJ početak:

Dakle ovako:

Jednom davno, toliko davno da više nije pristojno toga se sećati, imao sam atelje nadomak čuvene Pijace buva, u kvartu zvanom Klinjankur, u ulici de la Klinjankur.

Bio je to više nego skroman, ali zadivljujuće prostran i baš kako treba svetao prostor, jedan od desetak sličnih, dobijenih traljavim pregradjivanjem trošne dvorišne zgrade, nekadašnje velike stolarske radionice. Ustupio mi ga je privremeno naš slikar Kragulj, tamo poznatiji kao Kraguli. 

Nisam tu i stanovao, ali dok mi je taj prostor bio na raspolaganju,, u svoj stan sam jedva i svraćao. Mahom prvim jutarnjim metroom, tresući se od celonoćnog besomućnog slikanja, sabijen medju ljudima kakve ćete videti jedino u taj rani sat, jedino tamo dole, u teskobnoj pariškoj cevki. Tek napola probudjeni, temeljno iscedjenim i potresno bledi, klatili se pod onim rukohvatnim šipkama poput budjavih polutki.

Biće da sam se u taj horor jako dobro uklapao. Na izvestan način, i ja sam tada pripadao pariškom roblju. Kao da sam, barabar s njima, uvežbavao onu čuvenu parišku brzalicu koja nemilosno potire svaku nadu: "dodo-metro-bulo-metro-dodo"*. Istina, mene je na permanentno rintanje tada gonila stast, njih bezizlaz, ali u praktičnom, životnom smislu, bili smo egal.

Materijal koji sam zatekao u ateljeu, dobro me namučio. Najviše jedna golema tuba bestidno kvalitetnog holandskog platna, o kakvom sam dotad samo slušao. Danima sam čeznutljivo gledao tubu, tuba zavodljivo gledala mene - tuba i ja sami u ateljeu..., ma čista erotika! Odjednom, u ruci mi, starinski vaspitanoj pa stoga i drhtavoj, velike Kraguljeve makaze: skratim je, nek ide život, za jedno metar .

Ljudi moji, kako je samo četka po tome klizila, kako je najednom ubedljivo zvonio pigment iz mojih jeftinih tuba... A kakvi tek lazuri, blistavi čak i pošto se sasvim osuše! Činilo mi se, dovoljno je bilo samo zamisliti, pa da se to zamišljeno, bezmalo samo sobom, na tom platnu odistinski desi.

Povremeno, svraćao mi je komšija, čičica od svojih šezdesetak. Dobro držeći, suvonjav, živahan... I pristojan, vrlo uzdržljiv. Uopšte nije gnjavio, valjda nisam ni ja. Njegovo društvo mi je u izvesnoj dozi prijalo. O njemu zapravo ništa nisam znao - nije pričao, nisam pitao. Ni njegovo ime, koje mi je pri upoznavanju svakako poverio, nisam registrovao.

Popili bismo, skoro ćutke, ono što u Parizu nazivlju kafom, i tek tu i tamo izmenili po koju beznačajnu, onako kako to već medj' komšijama biva. Ubrzo, uzimao bih četku, i već posle nekoliko trenutaka sasvim uranjao u ono što sam tada nazivao svojim poslom. Čičica bi ostajao da sedi, dugo me posmatrao kako radim.

Začudo, ni malo mi nije smetao, mada mi je inače svačija nazočnost u ateljeu bila nesnosna. Na neki neobjašnjiv način, kao da me je njegovo prisustvo podsticao da iz sebe iscedim i ono što mi je do tada bilo nedohvatno.

Komšija je mahom ćutao, a tek povremeno, poluglasno bi, onako više za sebe,, pa ipak pomalo teatralno, izgovorao nešto kao "jaka slika, hrabra slika!" I koješta je još u tom smislu ispaljivao, ne pamtim tačno šta, ali znam da me njegova hvala iritirala..

Ma puši ga bre komšo, gundjao sam u sebi, ti će mi kažeš!

Tada nisam trpeo nikakve komentare, ni povoljne ni nepovoljne. Bazao sam neistraženim predelima, jedva nazirao put. I najneutralnija primedba mogla je da me zavede na krivi trag. Postavljao sam sebi nemoguće zahteve - jedino su me takvi palili, začikavao, provocirao, zaprepašćivao sebe..., namerno zastranjivao u ono što na slici ne biva.

Slikao sam tada manijakalno, skoro konpulzivno. Bio je to veličanstveni trip - dok je čarolija trajala, osećao sam se kao umetnik. Dakako, ne svo to vreme - radilo se o trenucima, munjevitim fleševima kliktave slutnje da sam nabo' nešto značajno.

A ipak, nikakve slike, ni tada, a ni kasnije, uopšte me nisu zanimale, čudilo me što zanimaju ikoga. U slikarstvu, zanimalo me jedino slikanje, sve me drugo rastuživalo. Zapanjivao sam se kad god mi je neko za to moje nudio novac. Podozrevao sam zafrkanciju, ili se pak, snažno stideo. Izgledao sam samome sebi kao prevarant: prave "šuške" za nekakve tlapnje - "money for nothing", eto!

U par navrata, čičica je nudio da dovede neke ljude da to moje vide. Bilo mi je smešno, pomalo i tužno. Ti će mi dovedeš, mrmljao sam u sebi, koga bre ti mož' da dovedeš..., luzer će da pogura luzera..., ne mogu ja više te priče...

Nisam hteo da ga, ljubaznog, povredim, ljubazno sam odbijao - hvala komšija, ne treba, nije ovo još za pokazivanje, ma ni prineti...

Čičicin prostor bio je tik do mog - delio nas tek jadni zidić od valjda lesonita ili tako nečega. Na dan pred povratak ovamo, prvi put mu zakucam - red je pozdraviti se. Nije ga bilo. Dok sam čekao da se odazove, rasejano uočim - na vratima ime Corneille (Kornej).

Čekajte, pitam, nije valjda ONAJ Kornej.

Jeste, kažu, Kornej iz grupe COBRA.

Najpre pomislim, jbt, s kim se ja družim, koja me legenda podržava..., pa on je svetska faca, ni jedna istorija savremene umetnosti ne biva bez njega...

 A odmah zatim, sasvim jedna druga misao:

Pa šta ima veze što je bio taj? Jednako bih gundjao i da je me je bodrila cela COBRA, sa sve Alješinskim i Karelom Apelom. Na zato što nisu bili "moja šoljica čaja", već naprosto... znao sam precizno šta hoću, i znao sam da to nije bilo to.

A "mnogo godina kasnije", negde jesenas, na seecultu in memoriam - umro Kornej. Potreslo me odistinski - bio je drag, iskren, diskretan... Sem toga, ode još jedan svedok! Ko će mi posvedočiti da sam u onoj klinjankurskoj rupčagi stvarno proveo tu davnu godinu?

Odjednom, bio sam nesiguran. Da li sam stvarno poznavao ONOG Korneja, da se nisu sa mnom našalili?

Dabome, ukucam komšiju odmah u Google i, da, po fotkama, bio je on. A ta ulica i taj atelje? Pa pronašao sam ih u zapisu nekog briselskog galeriste. Svedoči da se s njim sastao u bistrou na uglu ulice Klinjanjkur. Ovo je bio neoboriv dokaz - Parižanin ni po koju cenu ne bi seo u bistro koji nije najbliži njegovom stanu.

Eh, moj omiljeni bistro! Često sam tamo sedeo, jedared i sa svojim „tihim susjedom".

----------------------------


Eto, šta sam vam rekao!

S „tihim susjedom" nikad se ne zna - može biti bilo ko.
Što tiši i neupadljiviji, to potencijalno bizarniji. Pri mimoilaženju na stepeništu, pogled vam s njega s dosadom sklizne, a on možda bivši kapo logora smrti, serijski ubica, kanibal...

Na sreću, ovaj moj nije bio ništa naročito - tek planetarno poznat umetnik s ponašanjem i imidžom luzera.

Ono gore - reprodukcija njegove slike.

 

*spavanje-metro-poso-metro-spavanje 

 

-----------------------------------------------------------
Ostala gostovanja istog autora na blogu b92 

 

 

 



Komentari (70)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zoja444 zoja444 15:31 27.04.2011

lepo

st.jepan st.jepan 16:01 27.04.2011

Re: lepo

lepo

Pa eto, valja se kadikad i nešto jednostavno, jednoslojno, nešto u čemu ni najžešće blogerske kavgadjije neće nači povoda za fajtersanje i uvek zamorni hejt.
Ili se. možebitno, varam?
Videčemo.
fantomas fantomas 17:38 27.04.2011

Re: lepo

st.jepan
Pa eto, valja se kadikad i nešto onako jednostavno, jednoslojno, nešto u čemu ni najžešće blogerske kavgadjije neće nači povoda za fajtersanje i uvek zamorni hejt. Ili se. možebitno, varam? Videčemo.


mnogi kazu kako su sve price vec ispricane...
i ovu sam cuo puno puta, sa drugim akterima naravno.
ovim ne dovodim u pitanje njenu autenticnost, ako nista drugo - slicno iskustvo imam i sam.

smeta mi jedino neka, onako usput nabacena, skoro, mrznja prema parizu i potpuno iskrivljeni dozivljaj njegovih zitelja.
oni su dusa grada - sve drugo osim zombiji ili beslovesne masine za rad, mozda su najblizi definiciji otelotvorenog hedonizma, bez obzira kom drustvenom sloju pripadaju.
no to je stvar licnog senzibiliteta i nacina na koji smo trosili svoje pariske dane...
za mene vazi ono hemingvejevo kako je pariz pokretni praznik...
st.jepan st.jepan 19:17 27.04.2011

Re: lepo

mrznja prema parizu

Ni slučajno, Pariz je čaroban.
Zar bih inače tako često onamo odlazio?
Kad god sam tamo turistički boravio, imao taj isti, standarni utisak "pokretnog praznika".
I uvek se u offu čuo glas Edit Pjaf.
potpuno iskrivljeni dozivljaj njegovih zitelja.

Taj iskrivljeni doživljaj ima još jedno ime - drugačiji doživljaj. Drugačiji, jer se odnosi na jedan aspekt "pokretnog praznika" koji nije vidjiv, a s kojim sam se, užasnut, suočio slučajno. Radi se o životu koji itekako kulja u pariskom (bukvalno rečeno) podzemnju.

Znaš, na sred dvorišta iz kojeg se ulazilo u tu nekadašnju fabričicu, bio je jedan veliki položeni prozor, zapravo ispupčeni mutni pleksiglas, kao neki poklopac tek neznatno izdignut iznad ploćnika.
Nije mi bio jasan, uvek je bio zatvoren.
Samo jednom, u jedno prolećno praskozorje, bio je lako otškrinut.
Čučnuo sam se i zavirio. Zapahnuo me užasan smrad. Trulež i ustajalost.
Iznutra, iz velike dubine, dopirali su se mnogi glasovi, čuo se zvuk šivačih mašina...
Neko se izgleda osmelio da, i pored zabrane, udahne malo vazduha.
A kako je mogao da pretpostavi da tu neki ludak slika do zore?
antioksidant antioksidant 15:32 27.04.2011

2

st.jepan st.jepan 15:52 27.04.2011

Re: 2

antioksidant

Da, Koja baš lego!
That's it!
Hvala, i što reko ovdašnji bloger Voja, prijatan dan ti želim.
sesili sesili 15:56 27.04.2011

Strast - bezizlaz - egal

Baš lepa priča! Mnogo puta se kasno shvati šta nas je u životu dotaklo. A, ustvari, nikada nije kasno. Ostala su ti lepa sećanja.
Kazezoze Kazezoze 19:05 27.04.2011

corneille

to je ovaj čičica:




fina priča, inače, cobra muzej se nalazi u predgrađu amsterdama, amstelveenu i tamo ima dosta njegovih slika. umro je prošle godine u septembru, ako se ne varam.
st.jepan st.jepan 19:23 27.04.2011

Re: corneille

Kazezoze
to je ovaj čičica:fina priča, inače, cobra muzej se nalazi u predgrađu amsterdama, amstelveenu i tamo ima dosta njegovih slika. umro je prošle godine u septembru, ako se ne varam.

Na toj slici Kornej već ima dosta godina, nisam ga takvog poznavao.
Ne otkidam baš to njihovo slikarstvo, ali COBRA je svakako bila značajna grupa.
eli.lacrosse eli.lacrosse 19:20 27.04.2011

Sad ja: PROGUTO :-)

Hvala!


Inače, ja imam nekoliko kandidata za slično sećanje, za jedno dvadesetak godina.
st.jepan st.jepan 19:30 27.04.2011

Re: Sad ja: PROGUTO :-)

eli.lacrosse
Hvala!Inače, ja imam nekoliko kandidata za slično sećanje, za jedno dvadesetak godina.

Znaš, "tihi susjed" može biti bilo šta. Što neupadljiviji, to potencijalno bizarniji. Čičica je mogao biti serijski ubica, bivši kapo logora smrti, masovni silovatelj, a eto, bio je ništa naročito, tek planetarno poznat umetnik, svetska faca sa imidžom i ponašanjem luzera.
eli.lacrosse eli.lacrosse 19:48 27.04.2011

Re: Sad ja: PROGUTO :-)

Znaš, "tihi susjed" može biti bilo šta.

Daaaa. Zato su samo kandidati. Al' pokušavam da provalim o kome se radi, pamtim, beležim… Lepa priča, vredna sećanja za ceo život. Ali i nekakve "manje" mogu imati podjednaku sentimentalnu vrednost za onoga ko priču doživljava.
fantomatsicna fantomatsicna 21:31 27.04.2011

Predivna je

A kako je mogao da pretpostavi da tu neki ludak slika do zore?


I slika i priča
mikele9 mikele9 22:18 27.04.2011

Re: Sad ja: PROGUTO :-)

1978 godine u Parizu zaustavila su se besna kola pored mene. Otvorio se zadnji prozor i Sofija Loren me upitala kako se najbrže stiže do Rodenovog muzeja. Pošto sam se upravo vraćao iz muzeja, objasnio sam joj jednostavno kao što bih vama a ona je prenela upute šoferu, ljubazno mi se zahvalila i osmehnula.
C'est Paris!
st.jepan st.jepan 22:23 27.04.2011

Re: Sad ja: PROGUTO :-)

C'est Paris!

Dakako, i to!
fantomatsicna fantomatsicna 22:57 27.04.2011

Re: Sad ja: PROGUTO :-)

mikele9
1978 godine u Parizu zaustavila su se besna kola pored mene. Otvorio se zadnji prozor i Sofija Loren me upitala kako se najbrže stiže do Rodenovog muzeja. Pošto sam se upravo vraćao iz muzeja, objasnio sam joj jednostavno kao što bih vama a ona je prenela upute šoferu, ljubazno mi se zahvalila i osmehnula.C'est Paris!

Ovo me podsetilo na priču moga tate da je jednom sedeo u baru nekog hotela u Budimpšti i celo veče pričao i pio sa nekim tipom za šankom.Tek u daljoj priči se ispostavilo da je taj tip bio: Sting
st.jepan st.jepan 23:56 27.04.2011

Re: Sad ja: PROGUTO :-)

Tek u daljoj priči se ispostavilo da je taj tip bio: Sting

Sjajno! A još bolji (istiniti) štos je kad neki tip utripuje da pije sa jednim od Ramonsa, a u daljoj priči se ispostavi da je to samo Stjepan.
fantomatsicna fantomatsicna 03:51 28.04.2011

Re: Sad ja: PROGUTO :-)

neki tip utripuje da pije sa jednim od Ramonsa, a u daljoj priči se ispostavi da je to samo Stjepan.

Hhahah , sad kad rece setih se na koga mi licis tj on na tebe
Dr M Dr M 08:05 28.04.2011

Re: Sad ja: PROGUTO :-)

C'est Paris!

eli.lacrosse eli.lacrosse 07:19 28.04.2011

Naslov

Moram primetiti da mi se više sviđao prethodni naslov. Možda zato što me je podsećao na Henrija Milera.
st.jepan st.jepan 11:09 28.04.2011

Re: Naslov

eli.lacrosse
Moram primetiti da mi se više sviđao prethodni naslov. Možda zato što me je podsećao na Henrija Milera.

fantomatsicna
Zaista zasto si promenio naslov?

Potpuno se slažem, dabome da je ono "Mirni dani na Klinjankuru" bilo bolje.
I dabome da sam referirao na Milerov naslov.
U rerklam'ci za ovaj blog na Fejsu buku, to sam čak i eksplicirao ("...a ni Milerov Kliši nije daleko" ).

Moji problemi u komunikaciji, ne samo sa ovdašnjim blogerskim svetom, največma potiču iz moje nesigurnosti u to koliko je neka referenca zaista raširena, da li je stvarno opšte mesto, ili to ja samo tripujem?
Hoće li se u potencijalnom čitalocu koji skroluje po previewima, desiti ona neophodna munjevita interferenca emitovanog sadržaja i njegovog, već ranije šaržiranog i lako dostupnog sadržaja?
Ako se to poklapanje i prepoznavanje ne desi, potencijalni čitalac neće postati i stvarni čitalac.

Ne znam zapravo koliko je taj Milerov naslov opštepoznat (ne pamtim kad sam poslednji put čuo da neko pomije Milera).
Po sinoćnjem broju čitanja, učinilo mi se da baš i nije opšte mesto.
Onome ko nije čuo za "Mirne dane na Klišiju", taj moj prvi naslov mogao je da obeća samo nešto dosadno.
Voleo bih da se varam.

U stvari, nekad se na ovaj problem vrlo obazirem, nekad me prosto zabole.
Zavisi..., kako mi dune!
eli.lacrosse eli.lacrosse 11:31 28.04.2011

Re: Naslov

Hoće li se u potencijalnom čitalocu koji skroluje po previewima, desiti ona neophodna munjevita interferenca emitovanog sadržaja i njegovog, već ranije šaržiranog i lako dostupnog sadržaja?

Da, to se desilo. Prvo je "iskočio" Miler, pa onda Tuluz-Lotrek (pošto je njegov rad bio na prednjoj korici knjige "Mirni dani na Klišiju" koju sam ja pročitao), pa sam onda pročitao tekst, a onda je "iskočio" i onaj iz pp-a.
st.jepan st.jepan 11:41 28.04.2011

Re: Naslov

Da, to se desilo

Pa naravno da se to desilo kod tebe!
I kod Fantomastične.
I kod Mikelea,
I kod gomile ovdašnjeg sveta.
Zar misliš da sam sumnjao?
Ali ja ne mogu znati kolika je ta gomila. Po broju čitanja, opet kažem, izgleda da nije baš velika.

Mada, znam, meru prilagodjavanja i povladjivanja jako je teško odrediti. Ja se ni ne trudim naročito da je odredim, nego nego to kalkulisanje ili neobaziranje ostavljam na milost trenutnog raspoloženja.
Sinoć sam, naprimer, ko zna zašto, poželeo da taj tekst pročita više ljudi..
fantomatsicna fantomatsicna 08:15 28.04.2011

Sad tek

videh.Hahah pa bre St.jepane kod tebe sa blogovima uvek dogovdstine..neocekivani obrti.Zaista zasto si promenio naslov?
mikele9 mikele9 11:01 28.04.2011

Re: Sad tek

videh.Hahah pa bre St.jepane kod tebe sa blogovima uvek dogovdstine..neocekivani obrti.Zaista zasto si promenio naslov?

Druže i meni se više sviđalo:...MIRNI DANI U KLINJANKURU ali jebi ga ti si gazda
st.jepan st.jepan 11:11 28.04.2011

Re: Sad tek

mikele9

Druže i meni se više sviđalo:...MIRNI DANI U KLINJANKURU ali jebi ga ti si gazda

Vidi gore, odgovorio sam već Fantomastičnoj i Eliju, pa da se ne ponavljam...
st.jepan st.jepan 11:14 28.04.2011

Re: Sad tek

jebi ga ti si gazda

Nego šta sam.
U jednom svom ovdašnjem blogu napisao sam:
"Od svog sam bloga gazda, može mi se, gazdi, ko Tarasu Buljbi..."
st.jepan st.jepan 13:47 28.04.2011

Re: Sad tek

St.jepane kod tebe sa blogovima uvek dogovdstine..neocekivani obrti

Pa da, nikad nije dosadno.
Ponekad sam, kao npr. sada, nestašan ja, nekad se sa tim blogovima šegači Nečastivi.

A znaš onaj slučaj od pre jedno mesec dana, kada je moj tekst "Ima li Boga Aljoška?" volšebno išćezao sa kukusigamenijevog bloga, tek mu dodeljenog?
Nikako se nije dao povratiti, pa je domačin morao da ga copypastuje u prvi komentar.
Najpre sam pomislio da su se sa kukuom našalili, uvalili mu trulkastu opciju, a sad mi čovek u PP-u napisa da su ga moderatori obavestili kako je sa njegovim nalogom softverski sve OK, a da samo taj moj blog nikako ne funkcioniše. I rekli mu da ne mogu oni tu baš ništa.

Al nema veze, sve je to meni jako zabavno. Podseča me na onu, nekad jako popularnu pesmicu zagrebačkog kvarteta "4 EM" sa refrenom "ne, ti ne, a zašto ne, zato jer ne!"
Naročito me uveseljava kad zamislim kako tamo popizde kad vide da je opet okačeno nešto moje.

Kačiću, sestro, dok mi ne dosadi (imam više blanko imprimatura, mogu kad hoću i šta hoću, a to je, faktički, ultra VIP opcija).
moderator05 moderator05 15:12 28.04.2011

Ispravka

st.jepan
... a sad mi čovek u PP-u napisa da su ga moderatori obavestili kako je sa njegovim nalogom softverski sve OK, a da samo taj moj blog nikako ne funkcioniše...

Ne znam šta Vama "čovek u PP-u napisa", ali sam sigurna u ono što sam ja napisala blogeru kukusigameni, a to je da problema sa njegovim nalogom ima na dva bloga (od pet objavljenih): onom na kojem ste Vi gostovali, kao i na blogu objavljenom posle tog.

Ovo obelodanjujem ovde kako ne bi ostao utisak da je softverski "animozitet" usmeren posebno i samo prema Vama.
kukusigameni kukusigameni 15:20 28.04.2011

Re: Ispravka

moderator05

Istina. Boze, kako volim ovu moderatorku?! Tako je fina i uljudna. Pravdoljubiva je i pristojna. A ima oko sokolovo!
st.jepan st.jepan 15:31 28.04.2011

Re: Ispravka

moderator05

st.jepan
... a sad mi čovek u PP-u napisa da su ga moderatori obavestili kako je sa njegovim nalogom softverski sve OK, a da samo taj moj blog nikako ne funkcioniše...

Ne znam šta Vama "čovek u PP-u napisa", ali sam sigurna u ono što sam ja napisala blogeru kukusigameni, a to je da problema sa njegovim nalogom ima na dva bloga (od pet objavljenih): onom na kojem ste Vi gostovali, kao i na blogu objavljenom posle tog. Ovo obelodanjujem ovde kako ne bi ostao utisak da je softverski "animozitet" usmeren posebno i samo prema Vama.

Lepo je što čitate commente, osećamo se manje sami.
Mada, malo ste me razočaraili, mislio sam da je ekskluziva...

Sasvim verujem da je tako kao što kažete, valjda ququ pogrešio, ili zbog kratkoće PP-a nije 'teo da detaljiše.
Ok, znači ipak trulkasta opcija.


kukusigameni kukusigameni 15:54 28.04.2011

Re: Ispravka

BTW, da znas da ti je dobro ovo blogce Stjepane.
st.jepan st.jepan 17:18 28.04.2011

Re: Ispravka

moderator05

A sme li ja nešto da vas pitam?
Nije zafrkancija, majkemimile.
Ako ne smem, prosto zanemarite, ako smem, evo:

Kako uspevate da pročitate baš sve blogove i baš sve komentare?
Meni se, možda i zbog moje blage disleksije, to čini fizički nemogučim.

moderator05 moderator05 08:06 29.04.2011

Re: Ispravka

st.jepan
moderator05
Kako uspevate da pročitate baš sve blogove i baš sve komentare?
Meni se, možda i zbog moje blage disleksije, to čini fizički nemogučim.

Iako nije uobičajeno odgovoriću Vam sasvim kratko, sa nadom i molbom da se na tom odgovoru ovaj trol završi.

Uprkos disleksiji (samoproklamovanoj) imponuje Vaš utisak kako uspevamo da pročitamo baš sve blogove i baš sve komentare.

P.S. @kukusigameni: hvala Vam na reagovanju.

mikele9 mikele9 09:50 29.04.2011

Re: Ispravka

moderator05
Iako nije uobičajeno odgovoriću Vam sasvim kratko, sa nadom i molbom da se na tom odgovoru ovaj trol završi.

Molim svoje blogokolege Stjepana i Kukusigameni da mi ne diraju moderatorku05, jer je izuzetno ljubazna i korektna.
st.jepan st.jepan 10:09 29.04.2011

Re: Ispravka

Molim svoje blogokolege Stjepana i Kukusigameni da mi ne diraju moderatorku05, jer je izuzetno ljubazna i korektna.

Slažem se, moderator(ka)05, jeste izuzetno ljubazna i korektna.
U svakom od dosadašnjih kontakata, bila je veoma takva.
Samo ne kapiram ovo o diranju - nisam primetio nikakvo diranje.
Dobro sad, ququ jeste malčice zafrkavao, ali računam da je to bilo iz dragosti, a sem toga, vidim da se ni moderator(ka)05 ne ljuti.
mikele9 mikele9 12:04 29.04.2011

Re: Ispravka

Samo ne kapiram ovo o diranju - nisam primetio nikakvo diranje.

Stilska figura druže a u cilju viteške zaštite predstavnice omiljenog mi pola!
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:19 29.04.2011

Re: Ispravka

mikele9...a u cilju viteške zaštite predstavnice omiljenog mi pola!


Hm. Ovo deluje džentlmenski ali...

Kad neka žena izjavi tako nešto - da voli predstavnike omiljenog joj pola (dakle da voli muškarce), onda svi za nju kažu da je - kurva.
st.jepan st.jepan 18:23 29.04.2011

Re: Ispravka

vladimir petrovic
Hm. Ovo deluje džentlmenski ali... Kad neka žena izjavi tako nešto - da voli predstavnike omiljenog joj pola (dakle da voli muškarce), onda svi za nju kažu da je - kurva.

Hm, malo grubo rećeno, ali da, dobro zapažanje nepravde.

mikele9 mikele9 20:53 29.04.2011

Re: Ispravka

Hm. Ovo deluje džentlmenski ali...

Kad neka žena izjavi tako nešto - da voli predstavnike omiljenog joj pola (dakle da voli muškarce), onda svi za nju kažu da je - kurva.

Bože, Bože...Marokanče, Rabatlijo, Berberu, skoro da sam osupnut! Ako kaže da voli muškarce to se razlikuje od recimo da se jebe sa njima I Hm, ja ne mislim da je kurva niti to kažem. Dobro, ja nisam svi ali nisi ni ti. Pogrešno skroz naskroz
fantomatsicna fantomatsicna 08:27 30.04.2011

Re: Ispravka

Kad neka žena izjavi tako nešto - da voli predstavnike omiljenog joj pola (dakle da voli muškarce), onda svi za nju kažu da je - kurva

Kakva neprimerna opaska i uvredljiva i netačna ..ne znam sa kojima SVI se ti družiš ali ja volim muškarce sa kojima se družim i sigurna sam da oni ne misle to o meni.Tvoja rečenica zvuči kao da imaš nešto protiv žena , kada nam kačiš takve izjave
draft.dodger draft.dodger 11:37 28.04.2011

Naslov...

Meni naslov vuče na Ujevića.
A Tin veli:
Poslije toliko godina trome sjedećivosti konačno me zahvatio talas epopeje.
AlexDunja AlexDunja 12:11 28.04.2011

...

Na zato što baš i nisu bili "moja šoljica čaja"


nisu ni moja...
kapiram značaj, alli..
kobrakerac kobrakerac 16:28 28.04.2011

Дигресија

Ljudi moji, kako je samo četka po tome klizila, kako je najednom ubedljivo zvonio pigment iz mojih jeftinih tuba... A kakvi tek blistavi lazuri, čak i pošto se sasvim osuše! Činilo mi se, dovoljno je bilo samo zamisliti, pa da se to zamišljeno, bezmalo samo sobom, na tom platnu odistinski desi.


Због овог осећаја се и трудимо и надамо!

st.jepan st.jepan 16:35 28.04.2011

Re: Дигресија

kobrakerac

Hej, KOBRAkerac, da nisi i ti iz COBRA-e (KOBRA-e)?
mikele9 mikele9 17:59 28.04.2011

Re: Дигресија

Hej, KOBRAkerac, da nisi i ti iz COBRA-e (KOBRA-e)?

Nije, bolji je! Nadam se da će uskoro biti najbolji, naravno ne računajući mene
kobrakerac kobrakerac 08:40 29.04.2011

Re: Дигресија

Hej, KOBRAkerac, da nisi i ti iz COBRA-e (KOBRA-e)?


Као мали сам волео да будем Кобра, па Керац...





...а и сад "постављам себи немогуће захтеве" и трудим се да ме не растуже



Можда се као у Одисеји 1 једног дана пробудим матор испред црног и великог монолита сватајући да смо сви ми, у ствари, COBRA-e

kobrakerac kobrakerac 08:42 29.04.2011

Re: Дигресија

Nadam se da će uskoro biti najbolji, naravno ne računajući mene


Нас два брата заједно ратујемо...

eli.lacrosse eli.lacrosse 09:01 29.04.2011

Re: Дигресија

Нас два брата заједно ратујемо...

Ili, što bi rek'o jedan naš (zajednički?) profesor: "Nas tri brata, oba ratujemo!" Koliko se sećam to je bio lapsus tokom predavanja o trojkama kao osnovnim jedinicama diverzantske borbe, i tehnici izvođenja akcije paljenja neprijateljske štampe na kiosku. Al' odlutah…
kobrakerac kobrakerac 11:55 29.04.2011

Re: Дигресија

Ili, što bi rek'o jedan naš (zajednički?) profesor: "Nas tri brata, oba ratujemo!"



Mnogi mi padaju na pamet... recimo Spira?
mikele9 mikele9 12:07 29.04.2011

Re: Дигресија

Нас два брата заједно ратујемо...


Prvo sa sobom a onda s ostatkom sveta
eli.lacrosse eli.lacrosse 12:08 29.04.2011

Re: Дигресија

Spira

kick68 kick68 23:53 28.04.2011

pod nebom

Negde je cini mi se, Ljuba Popovic izjavio da je u Pariz otisao da nesto novo nauci, ali da je za umetnika Njujork mnogo bolji izbor. Ipak, ne postoji ovako lepa pesma o Njujorku:
st.jepan st.jepan 00:28 29.04.2011

Re: pod nebom

kick68
Negde je cini mi se, Ljuba Popovic izjavio da je u Pariz otisao da nesto novo nauci, ali da je za umetnika Njujork mnogo bolji izbor.

Jbg, avionom ne letim, šejkovanje na moretu ne podnosim, a za plivanje je daleko.
So, sačekaću da usavrše teleportovanje.
Da, Njuca me privlači, mada umetnik odavno nisam.
A ono u tekstu bilo je tek mlados'-ludos'. Po kojoj sam malko prodjarao, valjda od duga vremena.

Edit:
Fala za Edit (sic, Edit u editu!).
Uvek ju je lepo čuti.
mikele9 mikele9 09:54 29.04.2011

Re: pod nebom

mada umetnik odavno nisam.

Lažeš druže, možda nesvesno ali lažeš! Umetnik si iako mi je žao što više ne slikaš
kukusigameni kukusigameni 10:10 29.04.2011

Re: pod nebom

Lažeš druže, možda nesvesno ali lažeš!


Banuj ga mikele, sunce li mu poljubim.
st.jepan st.jepan 10:28 29.04.2011

Re: pod nebom

mikele0
žao što više ne slikaš

A znaš šta mi je jednom rekao naš prijatelj Boban Roksandić?
Ovo mi je rekao naš prijatelj Boban Roksandić:
"Žao mi što više ne slikaš, ali još više mi žao što neki još uvek slikaju".
mikele9 mikele9 11:58 29.04.2011

Re: pod nebom

A znaš šta mi je jednom rekao naš prijatelj Boban Roksandić?
Ovo mi je rekao naš prijatelj Boban Roksandić:
"Žao mi što više ne slikaš, ali još više mi žao što neki još uvek slikaju".

Roki lucidan kao i uvek u pravu (osim kad nije). Za poslednjih 10 godina jedva da bih mogao da izdvojim pet, šest valjanih izložbi, računajući i moje
Sve ostalo je smuti pa prospi, štap i kanap, videla žaba da se konji potkivaju pa i ona digla nogu etc., etc.
mikele9 mikele9 12:01 29.04.2011

Re: pod nebom

Banuj ga mikele, sunce li mu poljubim

Nisam ti ja od onih: davala - uzimala a i nikoga do sad nisam banovao niti ću!
A ti nastavi da ljubiš sunce, moj si favorit
kobrakerac kobrakerac 13:38 29.04.2011

Re: меrак pod nebom

Žao mi što više ne slikaš, ali još više mi žao što neki još uvek slikaju




Човек који са оноликим мераком представи "младост лудост" описе како четка клизи и лазури блистају није одустао од себе!
Ти описи се мере са најлепшим описима укусима хране и јела које знам!
st.jepan st.jepan 14:11 29.04.2011

Re: меrак pod nebom

kobrakerac
st.jepan
Žao mi što više ne slikaš, ali još više mi žao što neki još uvek slikaju

Човек који са оноликим мераком представи "младост лудост" описе како четка клизи и лазури блистају није одустао од себе! Ти описи се мере са најлепшим описима укусима хране и јела које знам!

Da, mlados'-ludos'...
I da, u mom sečanju nema dubine, skoro nikakve vremense perspektive.
Sve je to, bez ikakvog zamućenja, začudo vazda tu, plošno i sabijeno, poput snimla načinjenog jakim teleobjektivom.
Ta strast i taj merak u mom duhovnom saldu šaržirani su barabar sa nekim močnim knjigama ili močnim filmovima, kao gotovi mentalni blokovi koji sa sadadašnjim "mnom" imaju taman toliko veze koliko i te knjige i ti filmovi.

vladimir petrovic vladimir petrovic 09:17 29.04.2011

Egal - nismo!

st.jepan
... ali u praktičnom, životnom smislu, bili smo egal. .

Kao klinca, uvek me je uzbudjivala ovakva konstatacija, koja se često čuje.
Tada sam bio spreman da verujem da nikada ni sa kim nismo egal, da uvek ima nekih koji su ispred ili iza... Tako je mali Djokica u meni odrastao... u uverenju da je konstatacija da smo egal sa drugima samo - jeftina uteha.
st.jepan st.jepan 10:56 29.04.2011

Re: Egal - nismo!

vladimir petrovic
st.jepan
... ali u praktičnom, životnom smislu, bili smo egal.
.
Kao klinca, uvek me je uzbudjivala ovakva konstatacija, koja se često čuje.
Tada sam bio spreman da verujem da nikada ni sa kim nismo egal, da uvek ima nekih koji su ispred ili iza... Tako je mali Djokica u meni odrastao... u uverenju da je konstatacija da smo egal sa drugima samo - jeftina uteha.

Ta moja konstatacija nije imala neki opštiji značaj.
Gledajući ono roblje u pariškoj (namerno ne pariskoj) cevki, odjednom mi se ukazalo da se, glede sapetosti i uzaludnosti, od njih zapravo i ne razlikujem bitno.
Oni su bili robovi spoljašnje, ja unutrašnje sile.
Njih su satirali i u circulus vitiosus saterali robovlasnici, mene sopstveno ludilo.
Koje je bilo još nemilosnije.
I kojeg sam se, boguhvala, na vreme otreso.
st.jepan st.jepan 14:30 29.04.2011

invazija

mikele9

kobrakerac

eli.lacrosse

Bojan Budimac (hm, valjda)

st.jepan

Pa šta je bre ovo?
Jel' to znači da slikari na juriš osvajaju ovaj blog?


eli.lacrosse eli.lacrosse 16:58 29.04.2011

Re: invazija

Jel' to znači da slikari na juriš osvajaju ovaj blog?

Ma, ne osvajamo. Samo smo se našli na finom mestu.
kobrakerac kobrakerac 17:57 29.04.2011

Re: invazija

Испада да само сликари имају довољно времена да буду докони и баве се блоговима.
st.jepan st.jepan 18:08 29.04.2011

Re: invazija

kobrakerac
Испада да само сликари имају довољно времена да буду докони и баве се блоговима.

Ovde mi na pamet pada Bodler:

Dokoni mornari od zabave love...

a može i 'vako:

Dokoni slikari rad' zabave pišu...
mikele9 mikele9 21:08 29.04.2011

Re: invazija

Ovde mi na pamet pada Bodler:

Dokoni mornari od zabave love...

L'Albatros
Souvent, pour s'amuser, les hommes d'équipage
Prennent des albatros, vastes oiseaux des mers,
Qui suivent, indolents compagnons de voyage,
Le navire glissant sur les gouffres amers.
Više volim u originalu, u gimnaziji mi je profesor srpskog dozvolio da je odrecitujem na francuskom
kobrakerac kobrakerac 11:14 30.04.2011

Re: invazija

Dokoni slikari rad' zabave pišu...


...и постадоше ПИСЦИ !




А шта би са сликама?


st.jepan st.jepan 12:04 30.04.2011

Re: invazija

А шта би са сликама

Nemam nikakvih vesti o njima..., u svakom slučaju, ja nemam ni jednu.

Nešto je po beogradskim stanovima u koje ne zalazim, nešto, kažu, po državnim institucijama u koje ne zalazim, a večina ih je u Londonu.

U jednom trenutku, neki ludi bogati Englez odneo sve što se našlo u ateljeu, a što sam pristao da mu prodam. Ostavio me, zblesavljenog, sa čekom na neku, za mene tada zastrašujuću sumu (mislio sam da me zajebava, pa sam je odvalio da mu zajebavanje vratim)

Tu sumu sam (easy come easy go) sa podjednako zastrašujućom brzinom i spizdeo.

Kad sam mu posle samo nekoliko meseci javio da napuštam Ostrvo jerbo sam ostao bez kinte, čovek nije mogao da veruje. Pitao me "pa kako si dodjavola uspeo, 'si kupovao nakit, bunde?" Ne, kažem, samo jedan dobar mantil.

Ostatak slika sam jednu po jednu iseskao u froncle i uredno rasporedio po medjusobno udaljenim kontejnerima. Oslobodio sam se balasta i ludila, popravio kravatu i bodro kročio u novi život.

Ili, što bi rekli Česi, "to bilo, a co bilo, to už nenji" (ovo "i" iz bilo, valja izgovoriti sa najsurovijom tvrdočom).

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana