B92 Blog    Članovi    dracena    Зашто законом ограничити турбо-фол

dracena
18:20
ČET
27
DEC

Зашто законом ограничити турбо-фолк

Autor teksta: Jaril

1. Слобода избора

Историја европске цивилизације се може посматрати као историја освајања слободе избора. Око слободе избора има доста интересантних ствари. На пример:

- слобода избора је основна животна потреба коју људи морају да освајају и коју још увек не поседују;

- слобода избора је описана као прва (или међу првим) Божјим заповестима у Старом Завету (избор имена животиња);

- слобода избора је темељ свих друштвених система, са разликом да ли је та слобода заснована на оспоравању туђе слободе (фашизам) или у потпуности поштује туђу слободу (либерална демократија?);- слобода избора се губи ако избор јединке угрожава избор друге јединке (као и свака друга слобода, уосталом);

- слобода избора је најчешће ускраћивана основна животна потреба од кад је века и човека (укидање те слободе је основни начин на који „старозаветни Бог" кажњава);

- губитак слободе избора је најтеже подношљив моменат реалности (то превазилажење је највећи дар „новозаветног Бога");

- слобода избора је једина архетипска особина на коју се могу свести сви животни напори евроцивилизацијског човека.

 

Начин на који јединка третира слободу избора је ултимативни критеријум по којима се особе распознају и тумаче:

- он(а) је материјалиста/киња (слободу избора заснива на новцу),

- он(а) је духован/на (слободу избора заснива на идејно/емотивном аспекту),

- он(а) је јак(а) (излази на крај са добитком/губитком слободе избора),

- он(а) је слаб(а) (не излази на крај са добитком/губитком слободе избора),

- он(а) је овакав/ва, онакав/ва (овако или онако третира слободу избора);

- ... ... ...

Слобода избора је оно што човека разликује од животиње.

 

2. Основни музички језик

Да сумирамо, основни музички језик се вештачки ствара на следећи начин:

 

- слушалац је изложен истим или сличним музичким карактеристикама;

- упорно излагање тим карактеристикама од њих чини шеме (или обрасце):

- шеме заузимају највећи простор у музичкој меморији;

- слушалац више воли да препознаје, него упознаје;

- препознавање пре него упознавање потиче од архетипског страха од непознатог;

- свако ново слушно искуство се упоређује са старим;

- ако се може упоредити музика је „разумљива", ако се не може упоредити музика је „неразумљива";

- „разумљива" музика захтева мањи напор јер су њене музичке карактеристике већ похрањене у музичкој меморији: потребно је само активирати већ постојеће;

- „неразумљвиа" музика захтева већи напор јер њене музичке карактеристике тек треба похранити у музичкој меморији: потребно је архивирати нове;

- препознавање и похрањивање су два једина меморијска процеса којима се „музика слуша";

- слушалац је склонији првом процесу;

- ангажовање искључиво првог процеса вештачки ствара основни музички језик.

 

Све наведене ставке се могу поделити на: спољне факторе и на психичке процесе.

 

1+2. Злоупотреба

Експанзија популарне музике заснована је на технолошком напретку, тј. на развоју масовних медија. Што је одређена врста музика присутнија у медијима, њене музичке карактеристике брже постају шеме, тј. та врста музике брже постаје „разумљивија", односно „блиска". Што је одређена врста музике присутнија у медијима, простор који она заузима у музичкој меморији је већи - са тенденцијом ширења. Меморијски простор једне врсте музике се шири на уштрб неке друге врсте. Резултат је да остале врсте музике нису „блиске", тј. да су „неразумљиве", тј. да нису „наше", тј. да нису „ћирилица", тј. да нису...

„Медијски монопол" једне врсте музике злоупотребљава психичке процесе за сопствену промоцију.

„Медијски монопол" једне врсте музике злоупотребљава психичке процесе зарад бржег остваривања већег профита.

„Медијски монопол" намеће једну врсту музике као „природан избор".

 

Доминација једне врсте музике, злоупотребом психичких процеса, угрожава слободу избора.

 

Платон је рекао да је држава онаква каква је музика у њој.

 

Тежи ли Република Србија остваривању основне човекове потребе: слободи избора?

 

 

***

Rezime (sluge bložjeg, Dracene)

Ovim smo priveli kraju ovu seriju Jarilovih tekstova o muzici kojim smo pokušali da se na što jasniji i argumentovan način založimo za podizanje svesti o značaju umetničke muzike kao bitnog dela naše ukupne kulture, pa ako hoćemo i kvaliteta života.

U proteklih mesec i po dana Jaril nam je ponudio niz odličnih tekstova kao razumno objašnjenje različitih fenomena vezanih za muziku i povod za diskusiju. U prvom od njih osvrnuo se na ulogu umetnosti uopšte u čovekovom životu. Kroz diskusiju je postalo jasno da umetnost može biti doživljavana i definisana na različite načine, ali da ona u svakom slučaju obavlja nešto vrlo značajno u čovekovom životu, da zalazi u neke duboke emotivne slojeve, autonomno i bez kontrole i uticaja svesti. Jaril je ovaj splet procesa i interakcija čovek-umetničko delo nazvao doživljajem. U sledećem Istorija-muka umetnika je kao verbalizovanu ilustraciju ponudio jedan od mogućih doživljaja Šopenove Revolucionarne etide, a diskusija je dalje rasvetlila da umetničko (muzičko) delo nastaje u sprezi umetnika sa realnošću, a da je zatim i slušalac ponovo doživljava u sprezi sa svojom realnošću. U Dve sfere muzike su nam predstavljena dva najvažnija estetska kriterijuma (stepen standardizovanosti i odnos detalja prema celini) i na osnovu njih pokazano šta se smatra evropskom umetničkom muzikom, a šta ne. Etikete su nam poslužile da razjasnimo neke terminološke nedoumice i razvrstamo različite tipove muzike. U daljem tekstu Od kuće do škole nam je postalo jasno da velika popularnost standardizovane, tj. neoriginalne muzike dolazi otud što je čoveku lakše da prepoznaje poznate šeme, nego da prati, sluša, razume i doživljava ideje umetnika izražene originalnim muzičkim sredstvima. Pseudoindividualizacija nam je dala uvid u postupke kojim se šeme preodevaju u originalna muzička dela Falsifikovanje umetničkog je bila poslednja kockica u mozaiku zagonetke zašto se pop muzika tako lako prihvata. Muzika se iz različitih razloga svodi na puku zabavu, što ona nikako nije (kao što slike ne služe samo za dekorisanje soba, niti je prihvatljivo knjige kupovati na metar), pritom se primenjuje nametanje standardizovanog muzičkog jezika slušaocima, a zatim eksploatacija ovako sužene slušaočeve percepcije, pseudoindividualizacija kao privid originalnosti, dizajniranje ukusa kao obeležje odredjenih društvenih slojeva, čime se muzika dodatno koristi i kao sredstvo za slanje političkih poruka. Sve su to elementi koje pop muziku čine više robom nego umetnošću.

 

Zaključak

Pop muzika je realnost civilizacije. Ona je postojala u prošlosti, postoji danas i postojaće i ubuduće, a u poslednje vreme postala je i roba kao i svaka druga i na njoj će biti zaradjeno još mnogo novca. Čak ni to po meni nije problem. Nisam protiv zaradjivanja novca, naprotiv. Ali sam protiv podvala, do kakve je došlo kod nas sa pojavom turbo folka. Jedna muzika bez ikakvih kvaliteta nam se predstavila kao nešto vredno, potpuno je proterala umetničku muziku iz svakodnevice i dovela do drastičnog srozavanja kvaliteta naše muzičke scene i celokupne kulture. Nije ni moguće ni potrebno proterati kompletnu pop muziku, ali jeste i moguće i neophodno preduzeti sve što je potrebno da se potpuno iskoreni turbo-folk kao žilavi, uporni kič koji truje i zagadjuje naš prostor.

Osim što je najniži oblik kiča, turbo folk u sebi sadrži i propagira čitav niz negativnih društvenih vrednosti izgradjenih u periodu pre promena 2000. kojih mi pokušavamo da se oslobodimo (silikoni, džipovi, laka rešenja, naročito laka zarada velikog novca, laž u najrazličitijim vidovima, počev od lažne veselosti, preko lažne otmenosti pa do lažnog herojstva, patriotizma itd.). Na našim elektronskim medijima je većina zabavnih emisija posvećena turbo folku ili bar obilato „prošarana" njime. Samo pojavljivanje turbo folk zvezda i emitovanje njihovih spotova na televiziji običnom gradjaninu potvrdjuje da oni imaju neku vrednost, ili da su bar društveno prihvatljivi. Tako se čitave generacije usmeravaju u pogrešnom pravcu, onesposobljavaju da se kulturno razvijaju i sazru, da grade sposobnost za slušanje umetničkih dela i izgrade ukus primeren čoveku, Evropljaninu 21. veka. „Otupelost" koju turbo folk za sobom ostavlja je štetna i za duhovni i emotivni život pojedinca i za razvoj društva. Ona ne obogaćuje, već osiromašuje, ne uzdiže, već unižava svakog od nas pojedinačno i sve nas zajedno.

 

Predlozi

Zbog svega gore iznetog, mišljenja sam da ukus nije samo stvar pojedinca, već i društva. Jedno evropsko društvo 21. veka mora da brine o ukusu svojih članova. Tu za mene nema dileme. Ako ni zbog čega drugog, ono zbog toga što iz lošeg ukusa može nastati i često nastaje veliki broj loših odluka, ne samo u oblasti kulture, već u svim sferama života.

 

Iako se Jaril na više mesta zauzeo samo za ograničavanje vremena za turbo folk, ja sam za nultu toleranciju prema njemu, pa predlažem sledeće mere:

 

1. Potpuna zabrana turbo folka na svim e-medijima (svim državnim i privatnim TV i radio stanicama), kao i na svim javnim mestima (restoranima, kafićima, trgovima, javnom prevozu itd.)

2. Veća zastupljenost um. muzike u e-medijima (rezervisanje redovnih termina, može po žanrovima od najmanje 60 min. nedeljno + uvodjenje muz. intermeca od ukupno min.10 minuta svakodnevno - bar za početak. Bilo bi poželjno da se ova kvota postepeno povećava)

3. Obaveza svih medija da rade na popularizaciji um. muzike i umetnosti uopšte odgovarajucim emisijama, izvestavanjem o muz. zbivanjima u svetu i kod nas

4. Obaveza RTS i drugih državnih stanica da kupe ili sami snime odredjeni broj kvalitetnih edukativnih emisija/serija o poznatim kompozitorima, izvodjačima, pravcima, stilovima, razvoju muz. instrumenata, muz. formi, filmovanih opera itd.

5. Besplatne ulaznice djacima i studentima za sve muzičke scene u Srbiji na kojim se izvodi umetnička muzika

Čitaoce pozivam da u narednim praznicima maksimalno bojkotuju turbo folk.

Svima vam želim radosne praznike i mnogo zdravlja, sreće i uspeha u čitavoj narednoj godini.

I da, dobro mi se odmorite, jer nas u narednoj godini čeka još mnogo posla.





Komentari (106)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

dracena  18:36 27.12.2007
Preporuka: 0

Molim uredništvo da Jarilu da blog

#Link  Replika: 14
Blog B92 bi svoju solidarnost sa našim naporima mogao da iskaže davanjem bloga Jarilu, budući da osim njega dosad niko nije pisao o umetničkoj muzici, a tekstovi takve vrste su veoma potrebni, ne samo blogu, već i našoj javnosti. TIme bi B92 još jednom dokazao da je dragocena prethodnica pozitivnim procesima u srpskom društvu.

I jedna mala pohvala za celokupnu RTV B92: dosad nisam videla da je B92 objavio jedan jedini spot turbo folka. Svaka vam čast, gospodo na "otpornosti". :))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nikola svilar  19:03 27.12.2007
Preporuka: 0

1. podrzavam Draceninu molbu

Ja se pridružujem sonjinoj molbi - blog autor nickname-a "Jaril" zaista je napisao vrlo interesantne i zanimljive tekstove zasnovane na stručnoj literaturi o umetničkoj muzici te ponudio neko svoje viđenje cele problematike - što smatram još vrednijim. Hvala Dracena što si ustupila prostor Jarilu.

A sada da sa uživanjem pročitam vaš poslednji zajednički post.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dracena  19:36 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: 1. podrzavam Draceninu molbu

Hvala ti, Nikola, u moje i Jarilovo ime. Jaril je dosad zaista uložio jako mnogo truda i u tekstove i u pronalaženje ili priredjivanje vrlo kvalitetnih i ilustrativnih muzičkih priloga. TIme nam je na vrlo zanimljiv i pristupačan način osvetlio umetničku muziku, a sebe svrstao u retke i vrlo vredne blogere koji zaslužuju podršku.

Nego, vidim da se i ti kao beskućnik potucaš od bloga do bloga. Iz nekog tvog komentara (najavr sa linkom) sam shvatila da ti je Čer pre odlaska na put ostavio "ključeve" od bloga i da ćeš nastviti da sam objavljuješ kod njega. Medjutim, jutros vidim da si objavio (fantastičan) tekst kod NSarskog i da sam nešto pogrešno shvatila. Svratiću posle kod tebe, tj. NSarskog da se uključim u diskusiju. Čitamo se.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jaril  19:37 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: 1. podrzavam Draceninu molbu

A sada da sa uživanjem pročitam vaš poslednji zajednički post.
Ето, да ме не прозиваш после по блоговима :-))))))

Хтедох ја да исто тако не желим свој блог, ал' не могу више да малтретирам Драцену: те зарез на погрешном месту, те мало размак пре овог пасуса, те ова слика превелика, те "ово, те "оно"... :-)))

У сваком случају, иако ми Драценин блог-простор стоји на располагању, хвала Драцено што си ми дозволила да "узурпирам" твој блог и да са свима поделим нека размишљања.

И да се придужим честитању и свима пожелим срећну нову годину и да она свима донесе много знања и доживљаја.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Time Bandit  19:47 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: 1. podrzavam Draceninu molbu

Pridruzujem se naporima da Jaril dobije svoj blog koji ne zeli.
Uzgred, citajuci Dracenin komentar neznam cime sam ovo zasluzio :)

" TIme nam je na vrlo zanimljiv i pristupačan način osvetlio umetničku muziku, a sebe svrstao u retke i vrlo vredne blogere koji zaslužuju podršku. "
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dracena  20:12 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: 1. podrzavam Draceninu molbu

A ti si tu? Ja mislila da si otputovao ili tako nešto, pošto te nešto nema danas, ili te bar ja nisam videla.
Nisam mislila na tebe, ti ćeš tek doći na red. Nemaš pojma koja te tortura čeka. Pitaj Jarila. :)))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dax  20:13 27.12.2007
Preporuka: 0

Demokratija

Nisam siguran da su zabrane bilo kakve muzike pozeljne a jos manje da bi resile problem.Recimo neki ljudi su gadljivi na pornografiju i osporavaju joj svaku umetnicku vrednost ali ni jedna zemlja danas nece zabraniti snimanje pornografije i njenu prodaju.Sa prikazivanjem je malo teze,ali se zna vreme i tako to ide...
Posto je turbo-folk veoma blizak pornografskom diskursu ,cak i vizuelno,postavlja se pitanje da li je u duhu demokratije ogranicavanje necije slobode da izabere i takvu stvar kao sto je turbo -folk ili pornografija.Mislim da je uvek bolje voditi afirmativnu politiku nego politiku zabrane .Mislim i da je jedan od kamena temeljaca demokratije i dozvoliti ljudima da izaberu Tomu Nikolica za predsednika,da kupe cigarete na kiosku,napiju se od rakije i odvrnu Cecu do "daske" u svom stanu.Koliko god paradoksalno zvucalo kada kritikujemo takve pojave zapravo kritikujemo i jedan od postulata demokratije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dracena  20:21 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: Demokratija

Da, Daxe, u pravu si da je afirmisanje umetničke muzike jedino ispravno rešenje. Medjutim, ako bolje pogledaš one gore predloge, videćeš da se predlaže zabrana emitovanje turbofolka na javnim mestima i e-medijima. Dakle, isto kao i pornografija. Radio frekvencije su nacionalno dobro i one se moraju koristiti u nacionalnom interesu, a ne protivno tom interesu. Ima još nekih razloga, koje će Jaril bolje objasniti u daljoj diskusiji.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jaril  20:27 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: Demokratija

Posto je turbo-folk veoma blizak pornografskom diskursu ,cak i vizuelno,postavlja se pitanje da li je u duhu demokratije ogranicavanje necije slobode da izabere i takvu stvar kao sto je turbo -folk ili pornografija.
Наравно да није у духу демократије да се ограничи могућност избора нечега, макар то и лоше било. Али, управо то и јесте поента. Што је веће присуство једне врсте музике (са тог аспекта је неважно које) у медијском и културном простору, ту је могућност избора сужена. Тј. не оставља се могућност избора. И то управо и јесте главни аргумент. Ако се жели демократично друштво, не сме се фаворизовати (дозволити монопол?) ниједној врсти популарне музике.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jaril  20:30 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: 1. podrzavam Draceninu molbu

Nisam mislila na tebe, ti ćeš tek doći na red. Nemaš pojma koja te tortura čeka. Pitaj Jarila. :)))
Хехе, ту се не зна ко кога више тортурише :-)) Дал Драцена кад "ижврља" текст силним бојама и сугестијама, или ја кад хоћу "онај пасус за један ред ниже" баш пре подне, а не поподне. :-)) У сваком случају, супер је сарађивати са Драценом. Свашта нешто се понаучи, онако "успут".
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dax  20:40 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: Demokratija

Jaril
Posto je turbo-folk veoma blizak pornografskom diskursu ,cak i vizuelno,postavlja se pitanje da li je u duhu demokratije ogranicavanje necije slobode da izabere i takvu stvar kao sto je turbo -folk ili pornografija.Наравно да није у духу демократије да се ограничи могућност избора нечега, макар то и лоше било. Али, управо то и јесте поента. Што је веће присуство једне врсте музике (са тог аспекта је неважно које) у медијском и културном простору, ту је могућност избора сужена. Тј. не оставља се могућност избора. И то управо и јесте главни аргумент. Ако се жели демократично друштво, не сме се фаворизовати (дозволити монопол?) ниједној врсти популарне музике.

Sa ovim bih se slozio u potpunosti ,samo mi je nekako ukus "zabrane" ostao u ustima posle prvog citanja.
Moram sad ici.Pozdrav ljubiteljima muzike!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jaril  20:48 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: Demokratija

Sa ovim bih se slozio u potpunosti ,samo mi je nekako ukus "zabrane" ostao u ustima posle prvog citanja.
"Забрана" се не тиче самог техничког аспекта турбо-фолка. Као што сам у претходном тексту написао, популарна музика је тек један сегмент у читавом систему комуникације преко кога се пропагирају многи ванмузички елементи. Са турбо-фолком у пакету иду: силикони, ланци, мека порнографија, мафијаши, полуписменост и тд. и тд.

Надам се да сам до сада показао да конзумирање једне врсте музике није питање музичког укуса. Те се овде отвара и питање морала и профила друштва које желимо да изградимо.

Ајд' па се читамо.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MilutinM  22:58 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: Demokratija

Са турбо-фолком у пакету иду: силикони, ланци, мека порнографија, мафијаши, полуписменост и тд. и тд.


U potpunosti se slažem. Turbo folk je proizvod stanja svesti, ne samo ambicija onih koji ga "sviraju" ili protežiraju.

Upravo stoga, ne slažem se sa abolicijom b92 koju je "dracena" predložila:

I jedna mala pohvala za celokupnu RTV B92: dosad nisam videla da je B92 objavio jedan jedini spot turbo folka. Svaka vam čast, gospodo na "otpornosti". :))


"Veliki brat" je podloga ili podrška turbo folku. Koliko god ga branili ili opravdavali. Po mom skromnom mišljenju, VB ima isti negativni uticaj na stanje svesti našeg plebsa koji ima i turbo folk.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jaril  23:05 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: Demokratija

"Veliki brat" je podloga ili podrška turbo folku. Koliko god ga branili ili opravdavali. Po mom skromnom mišljenju, VB ima isti negativni uticaj na stanje svesti našeg plebsa koji ima i turbo folk.
И мени се чини да је то исти пакет. У чему је разлика између ВБ и наслова у таблоиду "Популарна певачица гола на плажи"? И једно и друго задире тамо где не сме, а на то они који су угрожени, добровољно пристају, зарад профита (награде или популарности).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MightyNora  14:57 28.12.2007
Preporuka: 0

Re: Demokratija

Podrska za Jarila i njegov nezeljeni blog :)

Pozz i preporuka :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Time Bandit  20:51 27.12.2007
Preporuka: 0

Nulto Nachretenije

#Link  Replika: 17
Prve cetiri tacke posebnih mera ni nato ne bi uspeo da implementira. Peta je OK samo dodati iza reci studenti reci - i ostalima.

Stvarno sta raditi sa ljubiteljima TFolka, ima ih skoro sedam miliona, osnovace ljudi pokret otpora i izaci i na ulice ako se slicni zakoni protivu TFolka uvedu...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jaril  20:59 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: Nulto Nachretenije

Stvarno sta raditi sa ljubiteljima TFolka, ima ih skoro sedam miliona, osnovace ljudi pokret otpora i izaci i na ulice ako se slicni zakoni protivu TFolka uvedu...
Ја баш мислим да неће. Пошто слушање турбо-фолка потказује принцип линије мањег отпора. Врло лако се у том смислу може ствар преокренути. Нажалост, случајеви преокретања се код нас дешавају само када су дани жалости, па се из неког разлога било каква уметничка музика сматра политички коректном. У тим случајевима је довољно дан-два па да поприличан број људи (из мог окружења) констатује како "ово и није тако лоше".

Илузија је да људи ВОЛЕ, турбо-фолк. Људи "РАЗУМЕЈУ", турбо-фолк. И не треба много да се то стање измени. Када бисмо могли да експериментишемо :-) за годину дана би се већ видели резултати (по слободној процени).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Time Bandit  21:08 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: Nulto Nachretenije

U zemlji koja ima cak i "Djubretarsku mafiju", TFolk je sasvim sigurno pri samom vrhu. Oni sasvim sigurno nece sedeli skrstenih ruku na najmanji nagovestaj gubitka dela teritorije.

"Са турбо-фолком у пакету иду: силикони, ланци, мека порнографија, мафијаши, полуписменост и тд. и тд. " a ova recenica se moze reci i u mnogim drugim zemljama (USA npr), menjajuci rec turbo-folk recima "domaceg" muzickog pravca.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jaril  21:14 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: Nulto Nachretenije

a ova recenica se moze reci i u mnogim drugim zemljama (USA npr), menjajuci rec turbo-folk recima "domaceg" muzickog pravca.
Врло вероватно и у том смислу је турбо-фолк само локална варијанта "културне мафије" која парама формира културу за згртање још више пара. При том не пита колико се и чега уништава. Профит је важан. А такође се и формира култ "профитера", па у том смислу и сама превара постаје морално прихватљива.

Ја остављам другима да се баве својим. Мене Србија интересује. :-) И ја не волим да "пљујем" по онима који слушају, али и те како оптужујем оне који производе.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Kazezoze  21:52 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: Nulto Nachretenije

Stvarno sta raditi sa ljubiteljima TFolka, ima ih skoro sedam miliona, osnovace ljudi pokret otpora i izaci i na ulice ako se slicni zakoni protivu TFolka uvedu...

predlazhem da se otvore muzichki koncentracioni logori u kojima ce se danonocno pushtati umetnichka muzika, kako bi se ljudima ne naviknutim na prave vrednosti prochistio mozak.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jaril  22:05 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: Nulto Nachretenije

predlazhem da se otvore muzichki koncentracioni logori u kojima ce se danonocno pushtati umetnichka muzika, kako bi se ljudima ne naviknutim na prave vrednosti prochistio mozak.
:-))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Time Bandit  23:01 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: Nulto Nachretenije

Jarane, da li se predvidja neko lecenje ili kraca terapija od TFolk bolesti zavisnosti (nesto kao metadonska terapija) ili to nije neophodno? Mozda bi se neki od pacijenata i javili dobrovoljno :)

Ipak najsmesniji deo je tacka 1. koja ukljucuje i zabranu izvodjenja na javnim mestima. Prosto ne mogu da zamislim organe reda kako privode silikonske muzicare i one koji prisustvuju prokazaniom radnjama. U tu svrhu bi trebalo dooobro opremiti i policiju, i tehnicki i organizaciono (pojacati brojno stanje do nekih dva miliona pripadnika) da bi mogli da jure i privedu ostalih pet miliona. Mreza ustanova za prevaspitavanje, od Strausa pa nadalje (to bi bila prihvatljiva imena za institucije), razvijena muzicka infrastruktura koja sve to prati, itd.
A na kraju, sto je najlepse, krenemo sa izvozom ovako fino prevaspitanih u druge zemlje i na tome zaradimo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jaril  23:38 27.12.2007
Preporuka: 7

Re: Nulto Nachretenije

Ipak najsmesniji deo je tacka 1. koja ukljucuje i zabranu izvodjenja na javnim mestima.
Драцена има тај став "нулте толеранције". Ја сам мало "мекша струја". :-)))
Турбо-фолк би и сам нестао у следећим условима:

- подједнака заступљеност свих врста популарне музике;
- освешћеност слушалаца да блискост неке врсте музике не зависи само од музичких фактора.

А забране нема потребе тако радикално уводити. Довољно је успоставити систем лиценци за јавно извођење и одузимати онима који своје обавезе не испуне. Нема потребе за пајканима, логорима и установама за преваспитавање.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Time Bandit  00:07 28.12.2007
Preporuka: 0

Re: Nulto Nachretenije

Bravo Jarile, jedan koncept a dva pravca

"Драцена има тај став "нулте толеранције". Ја сам мало "мекша струја". :-)))"

ovo samo pokazuje da partijska kultura nemoze da zazivi u Srbiji ni pod razno (sve partije sa vise od jednim clanom imaju ozbiljnih problema).

Ovo prvo, "bratstvo i jedinstvo" svih vrsta popularne mi je i nekako jasno, a ovo drugo cu probati da objasnim mestanima prilikom sledece posete Mrcajevcima. Bas me interesuje kako ce auditorijum reagovati ;))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
eli  00:11 28.12.2007
Preporuka: 0

Re: Nulto Nachretenije

Ја баш мислим да неће. Пошто слушање турбо-фолка потказује принцип линије мањег отпора

Onda vi imate veeeliku prednost,[zbog okruzenja}.Kod mene na poslu kad kod se nadje stanica koja ne pusta narodnjake {najcesce biramo radio Indeks},vecina postane nervozna,netrpeljiva,zali se na glavobolju i td.Simptomi prestaju u trenutku kada cuju zeljene zvuke,pa nas dve uglavnom pijemo kafu same.Za dve godine sam probala da im polako priblizim za mene normalnu muziku {Cajkovski,Gersvin ili Gershwin,brazilski dzez,Trkulju,Trio Bugarke,izvornu muziku u svakom obliku} i nista.Ceca je Ceca.A,tek kada mi dodju prijatelji sa detetom iz vrtica koje peva nesto kao:"Sama lutam ja.......biografija ili fotografija"i njima svejedno sto je pesmu naucilo bas u vrtic,mogu samo da ostanem bez reci.Zato preporuka i podrska,naravno.Pozdrav.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jaril  00:13 28.12.2007
Preporuka: 0

Re: Nulto Nachretenije

Bravo Jarile, jedan koncept a dva pravca

"Драцена има тај став "нулте толеранције". Ја сам мало "мекша струја". :-)))"


До овог раскорака је дошло зато што не можемо у једном посту баш до детаља да размотримо све аспекте ове теме. Мени се чини да је у оба правца циљ исти. Турбо фолк не би био наскроз угашен, али би постао споредни ток српске културе. Треба доћи до оне критичне тачке у којој огромно улагање у турбо-фолк не би више било покривено профитом, што би резултовало смањењем улагања. Чим цела турбо-фолк култура више не буде изгледала "скупо", интересовање за њу ће опасти.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub  00:24 28.12.2007
Preporuka: 0

Re: Nulto Nachretenije

- подједнака заступљеност свих врста популарне музике;
- освешћеност слушалаца да блискост неке врсте музике не зависи само од музичких фактора.

REKLAMA t.folkeri imaju najjaču moguću propagandu,treba se tući njihovim oružjem.pažljivo odbrati dela kojim će se atakovati na masu,nikako ne prikazivati strastveno dirigovanje i sviranje instrumenata jer to kod mase izaziva smeh ne smeštati izvođače u barokne dvorane koje se vizuelno distanciraju od takvog posmatrača ili koncertne dvorane u potamnelom drvetu i ogromnim crnim klavirom koji stvara jednu sumornu sliku i želju posmatrača da što pre pobegne,obući izvođače u jednostavne kombinacije u stilu "eto ja pošo po sladoled pa reko usput onako..." i jednostavna pitka muzika za početak dok se izgubi odbojnost i negativna propaganda koja je trenutno na delu
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jaril  21:37 28.12.2007
Preporuka: 0

Re: Nulto Nachretenije

Ели, негде ми се загубио твој коментар, превидео сам га, па нисам одговорио :-( извини.
Za dve godine sam probala da im polako priblizim za mene normalnu muziku
Ја људима из окружења за цео живот нисам успео да приближим уметничку музику. Поменуте реакције за време "дана жалости" су управо испровоциране свеприсутношћу уметничке музике у медијима. Спорадични сусрети са ненавикнутим врстама музике немају много ефекта. Али, не престај да покушаваш. :-)

Хвала на подршци и извини још једном
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jaril  21:42 28.12.2007
Preporuka: 0

Re: Nulto Nachretenije

Драгољубе, то све што предлажеш је на месту. Међутим, Србија има проблем са извођењима. Начини извођења уметничке музике у Србији су, у најмању руку, проблематични. Немали број пута сам се сморио на концертима. За уметничку музику није довољно да се одсивра "добро", као што је то случај у популарној музици. Од интерпретације много зависи.

Међутим, може се приметити да ја не дотачињем популаризацију уметничке музике. Ја за почетак хоћу једнаке шансе за све врсте популарне музике. Првенствено, за џез. Проблеми популаризације уметничке музике се морају посебно обрадити.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub  00:27 29.12.2007
Preporuka: 0

Re: Nulto Nachretenije

хоћу једнаке шансе за све врсте популарне музике.


podržaću svaku vaš inicijativu u tom pravcu počev od draceninig predloga da dobijeta svoj blog(samo neznam gde se to potpisuje) svoje sumnje u uspeh ću zadržati za sebe



p.s.

ako vam zatreba pomoc u odbrani od silikonskihteroriskinja onog profila koje prikazala dracena u donjem postu rado ću se odazvati

pozdrav
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jaril  11:57 29.12.2007
Preporuka: 0

Re: Nulto Nachretenije

ako vam zatreba pomoc u odbrani od silikonskihteroriskinja onog profila koje prikazala dracena u donjem postu rado ću se odazvati

Пошто видим да има доста заинтресованих, већ ми се нека Гарда мота по глави. Да смислимо назив и начин одбране. :-))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub  13:56 29.12.2007
Preporuka: 0

Re: Nulto Nachretenije

назив и начин одбране. :-))

za to je potrebno razmišljanje za razmišljanje treba mozak da radi za rad mozga treba krv a krv je u ovom slučaju mnogo potrebnija oružju, zato frontalni napad pa šta bude:))))))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
eli  20:39 29.12.2007
Preporuka: 0

Re: Nulto Nachretenije

Ели, негде ми се загубио твој коментар, превидео сам га, па нисам одговорио

Nema potrebe da se izvinjavas,retko ostavim komentar {mada redovno citam vase postove},tako da je lako prevideti me.Hvala na odgovoru i savetu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  21:14 27.12.2007
Preporuka: 0

Najpre...

#Link  Replika: 2
Najpre hvala na tekstovima i edukaciji. Baš ste ovo ozbiljno radili. I sve moram po dva puta da čitam... preletim, pa se onda vratim da i ja budem ozbiljna, pa ozbiljno čitam.

Jedan katolički sveštenik je rekao da je za njega svet bez boje - svet bez Boga. Ja ću ga parafrazirati, i reći da je meni svet bez zvuka - svet bez Boga.

Ne volim nikakve zabrane i stoga se ne slažem sa prvim predlogom, čak bi, po mom mišljenju, pojačao interesovanje - posebno mladih i buntovnih (kao što sam ja, hahahha). Ibarska je preživela mnoge zakone u SFRJ, a potom se iz toga izrodilo ono što danas zovemo turbo-folkom.

Sa svim drugim predlozima se slažem. Skroz naskroz!
Pozdraaav!!!!:)))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jaril  21:27 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: Najpre...

Хехе, Маргос нисам знао да су моји текстови толико "озбиљни" (читам: досадни :-)))) ).
Ne volim nikakve zabrane i stoga se ne slažem sa prvim predlogom, čak bi, po mom mišljenju, pojačao interesovanje - posebno mladih i buntovnih
Ту си можда у праву. Мада, турбо-фолк тешко да је таква (пот)култура која је погодна за исказивање бунта. Која парола? "Нећемо к'о оне, вратите нам силиконе!" Убеђен сам да би формирање слушног искуства неким другим врстама музике поприлично негативно (или позитивно?) утицало на турбо-фолк.

Можда не треба скроз забранити. Мада се ту отвара и питање, како успоставити равнотежу? Још дуго ће по свадбама и испраћајима гости бити третирани турбо-фолком. Можда су ти "јавни скупови" и одговорнији за формирање турбо-фолк (пот)културе. У том смислу би се можда направио сасвим стабилан однос, ако би турбо-фолк био "гетоизиран" и опстао једино на свадбама и испраћајима, а сасвим укинут у масовним медијима.

Ни забрана турбо-фолка није баш толико једноставна. Третман културе захтева много разрађеније планове и циљеве, него што се то код нас и помишља.

Отпоздрааав :-))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  21:44 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: Najpre...

Ни забрана турбо-фолка није баш толико једноставна. Третман културе захтева много разрађеније планове и циљеве, него што се то код нас и помишља.


E, baš to!!! I upravo zbog toga, nije tekst dosadan, nego je ozbiljan!

Kad rekoh buntovne i mlade, i mišljah i na sebe, mislila sam na ono što narod ovde kaže 'Pritisnuto jače, sve naviše skače'.... tj. da zabrana odmah hrani interesovanje. Posebno u kulturi! Sve zabranjene knjige, predstave, 'ozloglašeni' umetnici - sve je to postajalo interesantnije, i o umetnosti se nije raspravljalo niti o umetničkoj vrednosti, već se grabilo, fotokopiralo... samo zato jer je zabranjeno.

PS Hajde da se ne pozdravljamo... da ne preteramo:)))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  21:24 27.12.2007
Preporuka: 0

Preporuka draga,

#Link  Replika: 6
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MilutinM  22:50 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: Preporuka draga,

Jelice,

mislim da ste ovog puta pogrešili. Radi se o turbo folku, ne o narodnoj muzici. Izvorna narodna muzika je nešto najlepše što slušam. Drugi mogu da je ne vole, za mene to nije problem. Ali joj se ne može osporiti kvalitet a pogotovo se ne može svrstati u isti koš sa (turbo) folkom.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  23:07 27.12.2007
Preporuka: 0

Narodnjaci

su, ako se ne varam, druga reč, odnosno prva reč za nešto što je kasnije postalo turbo folk. Narodna, etno, muzika je nešto sasvim drugo, što ja volim, slušam i skupljam. A ni na kraj pameti mi ne pada da je stavljam u isti koš sa narodnjacima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MilutinM  23:24 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: Narodnjaci

Jelice,

mislim da isto mislimo. Samo je pitanje kako to kažemo.

Inače, harmonika koja je na vašoj ilustraciji, skoro potpuno je proterana iz turbo folka. Ne slaže se sa tursko-iransko-arapsko-meksičnom podlogom ovog frankeštajna muzike.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Kazezoze  00:11 28.12.2007
Preporuka: 0

Re: Narodnjaci

MilutinM
Jelice,mislim da isto mislimo. Samo je pitanje kako to kažemo.Inače, harmonika koja je na vašoj ilustraciji, skoro potpuno je proterana iz turbo folka. Ne slaže se sa tursko-iransko-arapsko-meksičnom podlogom ovog frankeštajna muzike.

radi se o loshem izboru sekvenci koji su preuzeti iz recimo iranske ili arapske muzike, koju ja... pa recimo dosta dobro poznajem.medjutim ako uzmesh nashu romsku muziku (da budem politichki korektan), onda je kvalitet potpuno na drugom nivou, a to se vidi i po tome shto je veoma cenjena u francuskoj, zemlji sa jakom muzichkom tradicijom.
evo neshto iz susednog nam nikad ne prezhaljenog kosova...samo za dracu:-)))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MilutinM  00:50 28.12.2007
Preporuka: 0

Re: Narodnjaci

radi se o loshem izboru sekvenci koji su preuzeti iz recimo iranske ili arapske muzike


Sasvim se slažem. Ima pravih bisera ove muzike. Ali, kao što rekoste, kombinacija i nivo kvaliteta su katastrofa.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  11:09 28.12.2007
Preporuka: 0

Jeste,

na istoj smo crti...a ovo su simboli, znamo o čemu pričamo, ne moramo banalizovati da bi se razumeli :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dragan Vujanović  22:23 27.12.2007
Preporuka: 0

Islamo-tehno-stupido-elektro-travesto-folk

#Link  Replika: 7

Svako društvo u jednom momentu - ako je zdravo - počne da reaguje na ekstremne pojave. Ali, kad se tim pojavama u ime ovih ili onih prava udovoljava, one postaju još pomahnitalije... Naše je samo da ustanovimo da li je koristan ili štetan ovaj naš islamo-tehno-stupido-elektro-travesto-folk .
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub  23:00 27.12.2007
Preporuka: 0

predlog

ameri su nekako uspeli da uguše takozvani hevi-metal,po meni pandan turbo folku,doneli su nekakve zakone ili šta već,
nisam uspeo da saznam detalje neznam ni dali je to tačno uglavnom nema ga da davi,pa možda bi bilo dobro da iskoristimo njihov metod jer su oni mnogo sposobniji da nedemokratske metode(zabrane) uviju u demokratske haljine;
čisto da nebi došlo do pobune silikona, ko zna kako bi bilo nositi se sa silikonskim teroristkinjama ;)))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Time Bandit  23:09 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: predlog

Dragoljube neznam u kakvoj ste snazi ali ja se ne bih ni branio nesto previse od ovih silikonskih. Taj deo je nekako najprihvatljiviji.

Unapred se izvinjavam ako ono gore nije bilo vase mislljenje nego onako vise generalno :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub  23:46 27.12.2007
Preporuka: 0

Re: predlog

vise generalno :)

ja bi se prijavio u specijalce koji bi Hrabro stali ispred opasnih silikonskih teroristkinja pa bilo šta bilo :)))))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dracena  15:11 28.12.2007