Život

Nema više Baka Evdokije

B92 RSS / 22.05.2011. u 19:43

 

... sa nama više nije ni Đina, ni: Jelica Olga Lilit Evdokija Grigorijevna, Vuk Bogdan Lav Ognjen Viktor Grigorijevič i Ružica Ljudmila Stefana Anđelija Grigorijevna. 

RIP

Nesporna činjenica je da "Đina" nije rodila trojke, a "Baka Evdokija" - ne postoji. Svako ima (ili je imao) baku, pa je tako imala ili je ima (kako tvrdi) i "Đina", ali se baka čak ni ne zove Evdokija, s kojom ste posredstvom "Đine" komunicirali. 

Da li su priče "Baka Evdokije", navodno beležene u realnom vremenu, plod mašte, sećanja ili prepisane odnekud,  u svetlu činjenice da nije bilo trudnoće koja je na blogu opisana i od nekolicine pomno praćena, niti rođenja trojki, za čija imena je bio raspisan "tender", pa se čekao porođaj, pa je opisan porođaj, te je usledio i rezime u martu - ostaće nepoznanica.

Jedno je sigurno - "Đina" ima bujnu maštu!

 A sad, smatram da je potrebno da vas kao urednica ovog Bloga,  obavestim o činjenicama kojima raspolažem, od danas nepobitnno, jer polazim od pretpostavke da će čitaoce koji su pratili blog "Baka Evdokija i unuka Đina", to interesovati:

Poznato vam je (a onima kojima nije, evo prilike da se upoznaju) da je "Baka Evdokija (i unuka Đina)" na ovaj Blog "ušla" svojom pričom o porodjaju, u vreme kada je Krugolina napravila sajt "Majka Hrabrrost" i onda ovde objavljivala po svom izboru, neke od priča koje su joj tamo slali.

Nakon prve priče "Hvala mom svekru, gde čuo i gde ne čuo" usledilo je još nekoliko (5-6) "bakinih" priča koje je Krugolina praktično u kontinuitetu objavila na svom blogu, što je u priličnoj meri "okupiralo" njen blog, a solidan broj korisnika uzeo učešća u komentarisanju i tražio još. Nakon toga, Đina je prihvatila ponuđenu autorsku opciju (prethodno se propisno predstavila, dala kontakt, a tada se već pojavila na nekoj manifestaciji (štandu) koju je "Majka Hrabrost" organizovala, a potom i na promociji jedne od knjiga Jelice Greganović, sad već davnog, decembra 2009. godine. 

Nakon objavljivanja bloga o porođaju, koji se navodno desio u Moskvi, primećeno je, istina tek par dana nakon objavljivanja, da je blog pisan iz Srbije. To se moglo objasniti željom za privatnošću, jer autorka nije imala obavezu da otkrije gde se porodila i navodno ga i nije ga sama pisala, nego je pisan posredstvom "ćerke Milice". Međutim, kada se to ponovilo u narednom blogu, u kome je eksplicitno napisano "Moscow, 8.3.2011.",  upalila se "crvena lampica" (i to je moralo u nekom trenutku da se razreši). 

Čestitke su "pljuštale" kako na prvi (tada sam i ja čestittala), tako i na martovskii blog, a "povratak" u Srbiju je najavljen za maj. Oni koji su to čitali, znaju da je bilo molbi da se postave slike trojki i da je usledilo obećanje da će ih biti, kao i poseta ....

Kako je sumnja u celu pricu u martu bila već uveliko "rođena" (za razliku od "trojki" koje nisu), a  pokušaj da se  s "Đinom" stupi u kontakt je (neslavno) propao, došao je maj i vreme da se ova "saga" privede kraju. 

Zašto?

Zbog toga što je pisanje blog-priča koje mogu da sadrže elemente fikcije ili su čak kompletno fikcija, jedna stvar, a izmišljanje navodno stvarnih događaja i uvlačenje blogera u praćenje nečije trudnoće, izbor imena, čestitke i sve ono što je "Đina" uradila - OVDE  nedopustivo. 

Iako mi je "Đina" danas, preko telefona (nakon što je poziv na fiksni bio bezuspešan, ali se odazvala na mobilni, pretpostavljam zbog toga što sam upotrebila "trik" sakrivanja broja s koga se javljam) , pa sam je konačno suočila sa tim da je laž razotkrivena, što ona nije porekla (naprotiv) izjavila je, odnosno pitala šta je sporno u tome što je izmislila da je bila trudna, rodila trojke i tako dalje ... !!!!  te da nikome nije "naudila", zahvalila sam joj se na "saradnji", a ona je rekla da više nije ni nameravala da piše, ali da sad svakako neće.

Nakon što sam sam joj skrenula pažnju da postoje blogeri koji se interesuju za nju i "decu", te da ću ovo objaviti,  rekla mi je da postpim po sopstvenom nahođenju, jer ona i tako više neće pisati. 

Naravno, vi možete i pozivam Vas da iznesete svoje mišljenje o tome. 

Do mene je bilo da se na Blogu B92 ne ponovi  "Slučaj Soraja - dani kada je Internet plakao", niti da se održava laž koja možda ne bi imala takav epilog, ali, opravdana bojazan jeste postojala, jer, ako se čitaoci i komentatori (da se ograničim samo na tzv. trudnoću i porođaj), ne osećaju prevarenim što su čestitali i slavili, onda se makar upitajte kako biste se osećali da je "krenula da ih sahranjuje?!

Bila sam donekle neodlučna da li sve ovo da objavim, ali ovaj blog je ilustracija kako sam svoju dilemu razrešila.

Sve u svemu, ovo je blog o tome kako ništa na internetu ne treba da uzimate zdravo za gotovo. Čak ni kada nekoga upoznate, što je slučaj sa "Đinom", koju je na promociji Jelice Greganović upoznalo ili bar videlo, pedesetak (ako ne i više) kako autora, tako i komentatora s Bloga B92.

 

 Vaša razmišljanja i komentari su dobrodošli.

 

Vesna Dozet, 

urednica Bloga 

 

 

 

 

 

 

 



Komentari (936)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

trener92 trener92 23:53 22.05.2011

Re: хахаха

libkonz

ako se ikad budem složio sa ovim, neću više biti bloger.
Ne kažem da ću SIGURNO nešto promeniti, ali mislim da je MOGUĆE da se nešto promeni. Meni dovoljno, za sada.


Nije mi stvarno jasno zbog čega si toliko isključiv,ako nešto što pokušaš da uradiš ovim putem i to uspe , odlično, ako ne , pa dobro neće propasti svet.A kako možeš da budeš siguran da je nešto što ti plasiraš najbolje,po broju preporuka i komentara?
možda tebi zvuči ok , možda nekom drugom ne zvuči tako.
Profa, nsarski je odlično napisao jednom prilikom šta misli o blogu ,ovakvom kakav je, odnosno o ovakvoj formi načinu komunikacije (negde je to napisao.
Mislim da sve ovo preozbiljno shvataš, ne samo ti, mnogi.
Ne kažem, ima mnogo poučnih tekstova( za pojedince ) informativnih, (Vučko,Pleskonjić) , pruža nam se prilika , da kritikujemo,ukazujemo na nešto što smatramo da nije dobro ili je dobro ,
da se propagiraju političke ideje raznorazne, pokretanje akcija (neću da proširim priču na akcije koje su sproveli blogeri , lepe , osmišljene ,uspešne ,setimo se akcije hiljadu ždralova ,odlična , a kakav je bio odjek u javnosti ?
posle toga imaš podelu sadnica u centru bg.Da li treba da podsećam na epilog?
Ili akcija spasimo platane ? >KOliko je bilo ljudi tamo (osim onog momka i Ramba?)
Koliko ljudi ima internet u našoj zemlji?

Sve je to stvar ličnog stava mišljenja pojedinca i slobodne volje ,( hoću / neću,) i tako i treba da bude,.
Postoji Parlament, svako od nas ima poslanika za koga je glasao i njemu treba da se obrati, ako nešto želi da menja.

Ko je otišao, otišao je iz svojih ličnih razloga.(osim banovanih )

Očekivati da će mnišljenje napisano ovde na blogu , imati uticaja na one koji mogu nešto da urade ( ljude iz vlasti )po pitanju da se nešto promeni, zaista , meni nije jasno.

JJ Beba JJ Beba 23:57 22.05.2011

Re: хахаха

maca22
Ok: pišeš kao da znaš da je svih 12 dalao preporuku zbog onog dela koji se tebi dopao. :)

kako to znaš? mislim kako znaš koji se deo libovog komnetara meni dopao i da li mi se uopšte dopao?
komentarislala sam broj preporuka bez da ulazim ko je komtaraisao i zašto. prosto to je glupo.
maca22 maca22 00:02 23.05.2011

Re: хахаха

JJ Beba
maca22
Ok: pišeš kao da znaš da je svih 12 dalao preporuku zbog onog dela koji se tebi dopao. :)

kako to znaš? mislim kako znaš koji se deo libovog komnetara meni dopao i da li mi se uopšte dopao?
komentarislala sam broj preporuka bez da ulazim ko je komtaraisao i zašto. prosto to je glupo.

Naprotiv, pomenula si preporuke kao dokaz da se ljudi slazu sa stavovima o blogu b92. ovde
libkonz libkonz 00:07 23.05.2011

Re: хахаха

ako nešto što pokušaš da uradiš ovim putem i to uspe , odlično, ako ne , pa dobro neće propasti svet.

Upravo to sam i ja napisao.

Očekivati da će mnišljenje napisano ovde na blogu , imati uticaja na one koji mogu nešto da urade ( ljude iz vlasti )po pitanju da se nešto promeni, zaista , meni nije jasno.

Banalizovaću:
Možda će nešto o čemu pišem pročitati neki novinar, pa će to objaviti u svom mediju, pa će to preneti drugi mediji...
Možda će tekst pročitati rođaka Dačićeve žene, pa preneti rođaki, ova mužu...
Ti forsiraš priču da sam ubeđen da će moji tekstovi izazvati hitno sednicu vlade. Toliko naivan baš i nisam.
JJ Beba JJ Beba 00:22 23.05.2011

Re: хахаха

maca22
JJ Beba
maca22
Ok: pišeš kao da znaš da je svih 12 dalao preporuku zbog onog dela koji se tebi dopao. :)

kako to znaš? mislim kako znaš koji se deo libovog komnetara meni dopao i da li mi se uopšte dopao?
komentarislala sam broj preporuka bez da ulazim ko je komtaraisao i zašto. prosto to je glupo.

Naprotiv, pomenula si preporuke kao dokaz da se ljudi slazu sa stavovima o blogu b92. ovde

s' tobom je komunikacija neviđen smor.
1. preporuke kaotakve služe da se iskaže slaganje/dopadanje sa nečijim kommentare.
2. ja nisam ulazila ko je davao preporuke i zašto, samo sam konstatovala broj preporuka koje po difoltu predstavljaju slaganje /dopadanje

prosto ko pasulj. što iš problem da shvatiš da je tako kako kažem?
maca22 maca22 00:28 23.05.2011

Re: хахаха

I potežeš svih 12 preporuka tvrdeći da su date zbog prvog dela libsove poruke, i kao dokaz da se narod slaže sa prvom polovinom libsove poruke koja se tebi svidja. :)

E pa vidiš, ti to ne možeš da tvrdiš.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:29 23.05.2011

Re: хахаха

Овај блог сам увек гледао као место где можемо некоме да отворимо очи, да некоме ко има полуге власти у својим рукама скренемо пажњу на неке нелогичности у функционисању ове земље. Лично сам видео неке промене, које су настале након неких текстова и то ми је био мотив да останем блогер. Али, ако се овако настави, блог Б92 више нико неће узимати за озбиљно.
Ово са Ђином нека вама у уредништву буде једна опомена.

Tako otprilike
trener92 trener92 00:32 23.05.2011

Re: хахаха

libkonz

Ti forsiraš priču da sam ubeđen da će moji tekstovi izazvati hitno sednicu vlade. Toliko naivan baš i nisam.


Pa ,znam da nisi naivan ,ali ti si sam tako sročio svoj komentar.
Prava drama !Rekao bih triler!Apokalipsa bloga se nazire!Napeto kao kod Beške jbt(tako meni zvuči, možda grešim)

Ne kažem , da je blog ,bezvredan, nevažan
ako si možda tako razumeo (ili ako je neko tako razumeo)(važan je u životu mnogih koji ga posećuju, kao mesto gde mogu da dobiju i neke informacije , setimo se zemljotresa , pre smo ovde saznali neke stvari nego u novinama , zbog takve mogućnosti razmene info. u realnom vremenu)pa i sa umetničke strane je važan , za pojedince i one koji posećuju, mnogo dobrih tekstova, pesama, )

Samo hoću da kažem da se previše očekuje od nečega što to nije i to se ističe s pravom ( ne znam samo kojim i čijim) !

Uzmimo jedan dobar primer :
Krleta.
Čovek napiše lep blog ,
a onda naiđe ekipa i zatrpava ga pljuvanjem i insistiranjem da piše o politici, dobro ne traže info direktno iz kabineta.Mislim razumeš šta ti kažem,šta sad čovek ne sme da izađe na ulicu, ili da razmišlja o nečem drugom. Zamara sve to , lib, ko hoće u politiku neka se prijavi i radi ako smatra da treba.
Recimo omegu nisam čuo da je nešto puno pričao o politici , a čovek je odavno u tome
Samo kažem da je već degutatna priča o ozbiljnosti i neozbiljnosti, ili ranije je bilo super, sada je bljak.

Mislim preterivanja ima neviđeno.
libkonz libkonz 00:33 23.05.2011

Re: хахаха

I potežeš svih 12 preporuka

24, za sad

Nego, šalu na stranu, urednice, kamo odgovor?!
JJ Beba JJ Beba 00:37 23.05.2011

Re: хахаха

maca22
I potežeš svih 12 preporuka tvrdeći da su date zbog prvog dela libsove poruke, i kao dokaz da se narod slaže sa prvom polovinom libsove poruke koja se tebi svidja. :)


dosadna si.
ja to nisam rekla, ne učitavaj ( to ti je uža specijalnost)
rekla sam
Ovo je samo tvoje mišljenje o tome kako ti zamišljaš i smatraš ,šta bi trebalo da predstavlja
jedan običan blog..


količina preporuka libovog komentara govori drugalije
bez da ulazim koji deo libovog kometara dobija preporuku.
to je rekao jukie ovde

Re: хахаха

JJ Beba
količina preporuka libovog komentara govori drugalije


Ja mislim da su preporuke za ovaj poslednji pasus


ja sam samo konstatovala broj preporuka.
i prestani da me smaraš sa onim što nisam rekla.
inače ne bih trošila svoje vreme u ovom tupavom trolu o broju preporuka, da učitavanje nije tvoj manir. barem kada sam ja u pitanju
JJ Beba JJ Beba 00:39 23.05.2011

Re: хахаха

I potežeš svih 12 preporuka


24, za sad


eto, kažem
maca22 maca22 00:44 23.05.2011

Re: хахаха

JJ Beba
s' tobom je komunikacija neviđen smor.
1. preporuke kaotakve služe da se iskaže slaganje/dopadanje sa nečijim kommentare.
2. ja nisam ulazila ko je davao preporuke i zašto, samo sam konstatovala broj preporuka koje po difoltu predstavljaju slaganje /dopadanje

prosto ko pasulj. što iš problem da shvatiš da je tako kako kažem?

Nisam mislila da ti to kažem, ali pošto pominješ smaranje, daješ mi za pravo da ti objasnim u čemu je problem: smor ti je jer nećeš da shvatiš šta radiš, a ja imam strpljenja da to objasnim.

Dakle, te preporuke možda nisu date zbog dela poruke koji se TEBI svideo, (i čiju ispravnost potkrepljuješ tim preporukama) već onog DRUGOG dela na koji mislimo Jukie i ja.
JJ Beba JJ Beba 00:49 23.05.2011

Re: хахаха

Dakle, te preporuke možda nisu date zbog dela poruke koji se TEBI svideo, (i čiju ispravnost potkrepljuješ tim preporukama) već onog DRUGOG dela na koji mislimo Jukie i ja.

broj peporuka je broj preporuka i nisam ulazila u to za koji deo je lib dobio iste. ja se time nisam bavila. već ti i jukie.



Dakle, te preporuke možda nisu date zbog dela poruke koji se TEBI svideo

opet učitavaš, kako znaš koji se deo meni svideo kad nisam komentarisala libov komnetar, već samo preporuke?

i opet kažem, smaraš. neopisivo.
JJ Beba JJ Beba 00:56 23.05.2011

Re: хахаха

Naprotiv, pomenula si preporuke kao dokaz da se ljudi slazu sa stavovima o blogu b92. ovde

ja sam govorila o celom komentaru. na delove ste ga rastavili ti i jukie
maca22 maca22 00:58 23.05.2011

Re: хахаха

JJ Beba
ja sam samo konstatovala broj preporuka.
i prestani da me smaraš sa onim što nisam rekla.


JJ Beba
ja? ja ništa ne pričam, samo konstatujem po preporukama na libov komentar da se više od jednog blogera (jer ti kažeš da je to samo libovo mišljenje) slaže sa iznetom kosntatacijom da je blog nekada imao provokativnije tekstove, da je bio subvezivnije mesto, uticajnije....etc da ne ponavlajm nešto što je već davno prežvakano.


Meni deluje da su tumačila i ZA ŠTA su preporuke date.
JJ Beba JJ Beba 01:18 23.05.2011

Re: хахаха

Meni deluje da su tumačila i ZA ŠTA su preporuke date.

samo ti deluje.
rekla sam da je to stara priča, prežvakana.
nikada mi je nije palo na pamet da razmišljam na koji deo teksta ljudi daju preporuke, jer kako da neko da preporuku za tekst ako mu se dopada samo jedan njegov deo? a šta ako se nekome veći deo teksta dopada a manji ne i obrnuto?
a ko se nekome dopada deo teksta, taj deo će citirati i komentarisati, neće davati preporuku za ono što mu se ne dopada. barem je tako u mom kosmosu.
po tvom ispada da si samo za manji deo libovog komentara dala preporuku i ako ti se veći deo ne dopada. to ne kapiram
molim te da ne odgovaraš jer stavrno ubi sa tim preoporukama.
plavo mi grlo, odo' da stavim oblogu
maca22 maca22 01:23 23.05.2011

Re: хахаха

Nema šta da odgovoram. Razumela si.
blogovatelj blogovatelj 04:18 23.05.2011

Re: хахаха

količina preporuka libovog komentara govori drugalije


Ja sam preporucio i libov i trenerov komentar. Da se zna.
Mislim da je Pajicev tekst morao da bude glavna vest na sajtu, a ne na blogu. I zato je lib dobio preporuku.
Trenerov komentar sam preporucio jer smatram da blog ima znacaj koji ima ekvivalent kragujevackog nedeljnika. Ne veci od toga, vrlo verovatno i manji. I smatram da blog treba da bude nesto licno, pa nek pise ko sta voli...
antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 06:24 23.05.2011

Re: хахаха

Овај блог сам увек гледао као место где можемо некоме да отворимо очи,
Mesijanski sindrom je xebena stvar
eli.lacrosse eli.lacrosse 07:10 23.05.2011

Re: хахаха

Trenerov komentar sam preporucio jer smatram da blog ima znacaj koji ima ekvivalent kragujevackog nedeljnika. Ne veci od toga, vrlo verovatno i manji.

Kog kragujevačkog nedeljnika?
libkonz libkonz 10:27 23.05.2011

Re: хахаха

Čovek napiše lep blog ,
a onda naiđe ekipa i zatrpava ga pljuvanjem i insistiranjem da piše o politici, dobro ne traže info direktno iz kabineta.Mislim razumeš šta ti kažem,šta sad čovek ne sme da izađe na ulicu, ili da razmišlja o nečem drugom. Zamara sve to , lib, ko hoće u politiku neka se prijavi i radi ako smatra da treba.

ni meni se ni malo nisu dopali napadi na Krstića. Žao mi je što su ga oterali, lepo piše, redovno sam čitao, retko komentarisao. Nikad nisam rekao da politika treba biti jedina tema.
trener92 trener92 10:54 23.05.2011

Re: хахаха

libkonz

ni meni se ni malo nisu dopali napadi na Krstića. Žao mi je što su ga oterali, lepo piše, redovno sam čitao, retko komentarisao. Nikad nisam rekao da politika treba biti jedina tema.


Verujem da je tako, naveo sam ti samo primer ,i on nije jedini , nisam želeo da izvlačim neke od tvojih rečenica iz konteksta,to bi tek zvučalo kao razračunavanje, što nikako nije nemam ni jedan dobar ili bilo kakav razlog za tako nešto , ali uopšteno, svojim komentarom si mi dao odličan šlagvort za nešto što sam odavno mislio da napišem.

i da razjasnim,
nije mi namera da branim uredništvo ili raspravljam o njihovom viđenju ovoga šta bi ovo mesto trebalo da predstavlja , to smo raspredali nadugačko i naširoko na, ne znam koliko revolucionarnih blogova,njihov blog, njihove odluke , naše je da li prihvatamo ili ne,

( ja sam prvi koji je : kritikovao ( i uvek ću) ako mi se nešto ne dopada ,ali ne zbog toga što je to neko drugi napisao a posebno neko ko je zvučnog imena i prezimena,a što je nekima izgleda jako važno , da bi izgradili svoje mišljenje, )

i još nešto nisam dobio odgovore na sva pitanja koje sam postavio kako u prvom pa i u ostalim komentarima,
kritike i zaključci o kvalitetu , konkretno - bloga, a bez odgovora - tu pre svega mislim na one reči tipa ozbiljno, kritički, provokativno -
Šta to konkretno znači u ovom , našem blogerskom slučaju? I kome da se otvore oči i za šta ? opet u ovom našem blogerskom slučaju ,banalizovanje tipa deluje prilično neozbiljno neprimereno ozbiljnom početku nastupa)

i nije mi namera da obezvređujem ovo mesto, jer samim tim obezvređujem i svoje učešće , samo sam (makar pokušavam da budem) realan ,objektivan .
Jelica je jednom prilikom napisala , "ovo naše blogodvorište" i mislim da to odlično opisuje ovo mesto na kome se nalazimo.

.

Poštovana tajanstvena urednice, nadam se da nećete zameriti što sam (zlo)upotrebio ovu odličnu priliku za razbijanje iluzija pojedincima (i grupama), postavljanjem ovog bloga.
,tako ja to vidim i razumem, o konkretnoj babi
Đinu da i ne pominjem.
libkonz libkonz 12:17 23.05.2011

Re: хахаха

Robovanje "autoritetima" i želja za dopadanjem su i te kako prisutni na blogu.
Đina je možda samo ekstreman primer, ali bih mogao iz cuga da nabrojim bar pet autora koji pate za tim da im se tapše po ramenu.
Mislim da smo dovoljno dugo na blogu da znamo ko su poltroni ovde, ko piše tekstove da bi čitao komentare gde ga hvale. Meni lično fali više autora poput Saše Radulovića, koji će argumentovano kritikovati probleme srpskog društva, što ne umanjuje moje zadovoljstvo čitanjem sjajnih tekstova Milorada Kakmara, tvojih i drugih blogera koji se ne bave tim temama.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:22 23.05.2011

Re: хахаха

mislim da ti (posebno posle ovog drugog komentara) , a I mnogi ,ovde zaista gaje velike zablude , I polažu nerealne nade da blog, bloger , mogu da učine u stvarnom svetu I životu ljudi da se nešto promeni .


Ako ne mogu ništa da promenim, ne znači da ne treba da pokušavam da to uradim.
Meni lepo kad uspem makar samo da ih izblamiram.
Priznajem, spadam u one koji na blog gledaju kao na mali medij za male ljude, na kojima oni mogu da pokreću teme koje ih nerviraju, a sve u nadi da će eventualno nešto time da zatalasaju.
Ako ne uspeju - nebitno.
Važno je učestvovati.
blogovatelj blogovatelj 13:30 23.05.2011

Re: хахаха

Kog kragujevačkog nedeljnika?


Ne znam koji sad postoji, ako uopste neki postoji.
Poreklom sam iz Kragujevca, pa mi je to palo na pamet.
BTW, jel jos izlazi Svetlost?
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:32 23.05.2011

Re: хахаха

BTW, jel jos izlazi Svetlost?

Mislim da više ni ne postoji...al ne drži me za reč.
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:51 23.05.2011

Re: хахаха

Nisu mi se dopadali hvalospevi na račun Tomice Milosavljevića.


Viš' kako su mene zeznuli i Tomica i Đinica...
libkonz libkonz 16:12 23.05.2011

Re: хахаха

Mislim da više ni ne postoji...al ne drži me za reč.

Kupio neki "biznismen", više štrajkuju nego što rade. Postoje Svetlost i Kragujevačke.
trener92 trener92 16:25 23.05.2011

Re: хахаха

Ako ne mogu ništa da promenim, ne znači da ne treba da pokušavam da to uradim.
Meni lepo kad uspem makar samo da ih izblamiram.
Priznajem, spadam u one koji na blog gledaju kao na mali medij za male ljude, na kojima oni mogu da pokreću teme koje ih nerviraju, a sve u nadi da će eventualno nešto time da zatalasaju.
Ako ne uspeju - nebitno.
Važno je učestvovati.


Naravno, Kru naravno,i treba da bude tako ,svako treba da ima pravo i izabere o čemu će da piše,šta da postavlja ,i to je u skladu sa pravilima,ali to pravo na izbor se , u mnogim slučajevima ,osporava ( , i sem toga, služi kao mantra za kritiku izgleda , sadržaja, kvaliteta celog bloga.
To je poenta cele priče.
libkonz libkonz 16:30 23.05.2011

Re: хахаха

pravo na izbor se , u mnogim slučajevima ,osporava

ko ga osporava?
eli.lacrosse eli.lacrosse 17:24 23.05.2011

Re: хахаха

BTW, jel jos izlazi Svetlost?

Kupio neki "biznismen", više štrajkuju nego što rade. Postoje Svetlost i Kragujevačke.

Odgovoril libkonz pre mene. Samo da dodam da je "biznismen" Gvozden Jovanović (evo linka na jednu vest o štrajku, a ima in puno).
trener92 trener92 18:15 23.05.2011

Re: хахаха

libkonz

ko ga osporava?


Mnogi komentatori, lib,da ne navodim poimence,
,uz neizostavni cinizam ,omalovažavanje,nipodaštavanje,uvrede itd , (i da ne pridodajem još epiteta,)
kako teksta
(jer ,"boga ti" sramota kako neko može da piše o tome -bilo čemu drugom - a postoje toliko važnije stvari,o kojima bi trebalo p samim tim blog gubi na vrednosti )
) tako i autora i,
(a razlozi za takvo "delovanje" su razni, od slučaja do slučaja, neki to rade jer su pripadnici suprotnog poltt-tabora-tako ih ja definišem , drugi zbog tretmana koji imaju na blogu a smatraju da zaslužuju bolje , lib,povređena sujeta, ego, itd mislim da ti je jasno )
kako sam bio svedok mnogih situacija , evo uputiću te : Drastični primeri , pročitaj blogove ili pitaj ,
Jelicu, gordanac,Krleta , Bojanu Maljević, da ne nabrajam više ( ako moderacija nije obrisala , a verovatno si i sam bio svedok sličnih situacija koje su se dešavale)....tu možeš da pronađeš fantastične primer(k)e , a sve u sklopu i funkciji, opet svega onoga o čemu sam pisao u prethodnim komentarima.

jedan.kub jedan.kub 19:47 23.05.2011

Re: хахаха

lib
Dakle, da mislim da ništa ne mogu promeniti pišući na blogu, ne bih više bio bloger na b92.

To bi trebao da bude cillj, ali ne treba zanemariti ni zabavne tekstove.
jesen92 jesen92 23:49 23.05.2011

Re: хахаха

BTW, jel jos izlazi Svetlost?

..izlazila normalno do pre tri meseca, otprilike, a onda se desio strajk...pa vlasnici sad izdaju sami, uz pomoc volontera, neko skraceno izdanje...
ecce-florian ecce-florian 00:25 24.05.2011

Re: хахаха

niccolo
Pa i ja sam , kad se naduvam video Elvisa ,pa ne tvrdim da postoji.

Podržavam

libkonz libkonz 11:17 24.05.2011

Re: хахаха

Mnogi komentatori, lib,da ne navodim poimence,
,uz neizostavni cinizam ,omalovažavanje,nipodaštavanje,uvrede itd , (i da ne pridodajem još epiteta,)
kako teksta
(jer ,"boga ti" sramota kako neko može da piše o tome -bilo čemu drugom - a postoje toliko važnije stvari,o kojima bi trebalo p samim tim blog gubi na vrednosti )
) tako i autora i,
(a razlozi za takvo "delovanje" su razni, od slučaja do slučaja, neki to rade jer su pripadnici suprotnog poltt-tabora-tako ih ja definišem , drugi zbog tretmana koji imaju na blogu a smatraju da zaslužuju bolje , lib,povređena sujeta, ego, itd mislim da ti je jasno )
kako sam bio svedok mnogih situacija , evo uputiću te : Drastični primeri , pročitaj blogove ili pitaj ,
Jelicu, gordanac,Krleta , Bojanu Maljević, da ne nabrajam više ( ako moderacija nije obrisala , a verovatno si i sam bio svedok sličnih situacija koje su se dešavale)....tu možeš da pronađeš fantastične primer(k)e , a sve u sklopu i funkciji, opet svega onoga o čemu sam pisao u prethodnim komentarima.

Slažem se sa ovim. Meni ni na kraj pameti nije bilo da na nečijem blogu zvocam zašto nije napisao drugačiji tekst. Ali ovaj blog je pravo mesto za to.
To bi trebao da bude cillj, ali ne treba zanemariti ni zabavne tekstove.

Ma nemam ja ništa protiv da je i obrnuto, neka većina tekstova budu zabavni, lepi, ali jednostavno kritički tekstovi totalno nestaju. To mi smeta.
yugaya yugaya 21:12 22.05.2011

"Čestitke su "pljuštale"

...molim da se ubeleži da moje nisu - jezik mi je oruđe za rad i palile su se lampice sumnjalice još na postove kod Krugoline.


U velikoj meri je i jedan ovako ograničen vid komunikacije kakav je blog obojen za svakog od nas specifičnim i jedinstvenim karakteristikama, a da ne pričam o tome da se i u pisanom tekstu, kao i u razgovoru, odajemo kada ne govorimo istinu.



Da ne ispadnem kvariigra obično oćutim lažnjake i klonove. Mada, ne znam baš kako bih reagovala da sam blogerku upoznala i lično.
maca22 maca22 21:15 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

yugaya
...molim da se ubeleži da moje nisu - jezik mi je oruđe za rad i palile su se lampice sumnjalice još na postove kod Krugoline.

Reci koje jezicke lampice? :)
Jukie Jukie 21:28 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

maca22

yugaya...molim da se ubeleži da moje nisu - jezik mi je oruđe za rad i palile su se lampice sumnjalice još na postove kod Krugoline. Reci koje jezicke lampice? :)

Sad napisah gore da sam ja celo vreme mislio da je cela IDEJA u tome da su to IZMIŠLJENE priče koje navodno priča neka stara baba. istorijska fikcija.
westvleteren westvleteren 21:34 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

Sad napisah gore da sam ja celo vreme mislio da je cela IDEJA u tome da su to IZMIŠLJENE priče koje navodno priča neka stara baba. istorijska fikcija.


Tačno tako. Samo što sam ja mislio i da je IDEJA u tome da se mi PRAVIMO da joj verujemo.
yugaya yugaya 21:39 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"


Reci koje jezicke lampice? :)



Struktura rečenice, izbor reči, zamenice, višak prideva, nelogičnosti u registru, slično kao i u razgovoru gde su ti znakovi da vas sagovornik "lagi" prvenstveno neverbalni, i u pisanom tekstu se "vidi" svašta što možda i nismo imali nameru da pokažemo.

Uglavnom često mogu da odredim koji je maternji jezik (grupa jezika) sagovornika na osnovu onoga što je od struktura maternjeg "procurelo" u pisanje na engleskom.

veoma interesantna kniga na ovu temu:

http://www.amazon.com/Forensic-Linguistics-Advances-Stylistics/dp/0849309662




maca22 maca22 21:42 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

Videli smo da Evda luta u dijalektima i govorima krajeva, ali ova reče da joj se to dešavalo jer je bila okružena raznim ljudima, pa je delovalo i moguće.

Šta npr. sa zamenicama? :) Šta otkivaju zamenice? Šta otkriva višak prideva, kolebanje? Nije diktat? :)
Kazezoze Kazezoze 21:43 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

Reci koje jezicke lampice? :)


ivankagrump ivankagrump 21:44 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

Ajde to i mogu da razumem, ali zasto pojedinima strukture engleskog jezika cure u maternji jezik?
maca22 maca22 21:45 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

ivankagrump
Ajde to i mogu da razumem, ali zasto pojedinima strukture engleskog jezika cure u maternji jezik?

kick68 kick68 21:54 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

Uglavnom često mogu da odredim koji je maternji jezik (grupa jezika) sagovornika na osnovu onoga što je od struktura maternjeg "procurelo" u pisanje na engleskom.

To stoji, to se uci. I obratno u srpskom se mogu potkrasti engleske konstrukcije tipa: hvala za, ne samo ...ali (umesto vec), cekam za itd.
Meni je naprotiv Djinin srpski bio isuvise dobar za osobu kojoj nije maternji jezik. Ali eto pomislih, i Danilo Kis je do dvanaeste godine, kada se preselio u Crnu Goru, potpuno zaboravio srpski i morao je da uci da cita i pise, pa eto sta postade od njega..
Jukie Jukie 22:02 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

maca22
Videli smo da Evda luta u dijalektima i govorima krajeva, ali ova reče da joj se to dešavalo jer je bila okružena raznim ljudima, pa je delovalo i moguće.

Meni je zanimljivo što svaki moj ujak priča sa različitim akcentom jer su se stalno selili pa ko je šta pokupio, a nervira me što mama kad kod ode kod nekoga od njih u posetu počne da govori istim akcentom kao i oni.
maca22 maca22 22:03 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

Jukie
maca22
Videli smo da Evda luta u dijalektima i govorima krajeva, ali ova reče da joj se to dešavalo jer je bila okružena raznim ljudima, pa je delovalo i moguće.

Meni je zanimljivo što svaki moj ujak priča sa različitim akcentom jer su se stalno selili pa ko je šta pokupio, a nervira me što mama kad kod ode kod nekoga od njih u posetu počne da govori istim akcentom kao i oni.

I upravo zato mi Evdino lutanje nije sumnjivo.
sesili sesili 22:13 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

Stara baba?! A pričamo o pismenosti...
yugaya yugaya 22:25 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

maca22
Videli smo da Evda luta u dijalektima i govorima krajeva, ali ova reče da joj se to dešavalo jer je bila orkužena raznim ljudima, pa je delovalo i moguće.


Nisam baš toliko pažljivo čitala bakine blogove, ono - obratila pažnju, iščitala i produžila dalje

Naš individualni "jezik" jeste skup svih tih nekih raznih jezičkih i nejezičkih uticaja koje smo pretrpeli, ali se velika pomeranja koja bi bila toliko primetna dešavaju u skadu sa određenim pravilnostima. I ma koliko raznovrsnih dijalekata i jezika iskusili, uvek će se ti uticaji slagati u slojevima po nekom redosledu vremenskom, prostornom - ja ću skoro nikada pobrkati rodove, a moja trogodišnja beba pravi neobično veliki broj takvih grešaka u svom razvoju govora jer je pod ogromnim uticajem bezrodnog mađarskog. Za trideset godina ako bude koristila engleski kao primarni jezik, u kontekstualno nejasnoj situaciji promašiće markere roda "po mađarski", jer je to bila dominantnija struktura u trenutku kada je razvijala taj deo svog jezika.


Lakše je kada se ovo sve priča na primeru, moj idiolekt ukratko (ovaj kucani, virtuelni tu na blogu) - kada razgovaramo o detinjstvu ili se prisećam moje rečenice su kratke i manjkaju prideva, kada primetiš da ispravljam pravopisne& greške u kucanju u nekom komentaru pričamo o stvarima u koje "investiram" jake emocije, kada ostavim komentar sa pola rečenice ironije i smajlijem pa posle razvezem negde ispod dve strane gusto kucanog teksta to je znak da sam se nanervirala-mnogo ...


Izvinjavam se ako trolujem, ovo je meni mnogo zanimljiva tema




yugaya yugaya 22:29 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

maca22
ivankagrump
Ajde to i mogu da razumem, ali zasto pojedinima strukture engleskog jezika cure u maternji jezik?



zato da bi profesori maternjeg jezika imali šta da ispravljaju





Jukie Jukie 22:30 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

sesili
Stara baba?! A pričamo o pismenosti...

Pa postoje i mlade babe... Ako uzmemo u obzir istorijske činjenice, crvenkapina baka ima 45-48 godina.

Kao što postoje i male ribice (gupiji) za razliku od običnih ribica (sardine)
maca22 maca22 22:31 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

yugaya
Izvinjavam se ako trolujem, ovo je meni mnogo zanimljiva tema

I meni, zato nastavi.
gorstak92 gorstak92 22:32 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

yugaya
kada primetiš da ispravljam pravopisne& greške u kucanju u nekom komentaru pričamo o stvarima u koje "investiram" jake emocije

Vidiš, ja bi pomislio da nisi investirala u jaku tastaturu.
Naivčina.

Nego, daj ti nama kratku analizu domaćice na blog
Čik ako smeš.
niccolo niccolo 22:34 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

Nego, daj ti nama kratku analizu domaćice na blog

Što, jel sumnjaš da Vesna nije urednica?
JJ Beba JJ Beba 22:38 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

niccolo
Nego, daj ti nama kratku analizu domaćice na blog

Što, jel sumnjaš da Vesna nije urednica?

VD jeste urednica, nego KO nam garantuje da se ONA javlja sa tog naloga?
gorstak92 gorstak92 22:49 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

niccolo
Nego, daj ti nama kratku analizu domaćice na blog

Što, jel sumnjaš da Vesna nije urednica?


Pa, prema najnovijim forenzičkim istraživanjima (CSI)

i pažljivom analizom upotrebe znakova interpukcije kao i slovnih grešaka možemo mnogo toga saznati, a što je od neprocenjive koristi za sve učesnike bloga.

Npr., iz aviona se vidi da Vesna komentare kuca sa dva prsta, ali ostaje nejasno da li je to zbog stila kucanja ili zato što voli da jede medeno dok je na Blogu.
U drugoj ruci je šolja sa čajem.
puzhitj puzhitj 22:52 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

VD jeste urednica, nego KO nam garantuje da se ONA javlja sa tog naloga?


On.
On tiltuje, ona ga smiruje:

Šta je za Gorstaka jedan ban?
Exitus Letalis Exitus Letalis 23:23 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

sesili
Stara baba?! A pričamo o pismenosti...

ček, ček ... ima i starih i mladih baba ...

u istočnoj srbiji udaju se u 15, radjaju u 16, dobijaju unuče sa 33 godine, pa ti vidi.

a prošle godine u cg rodila žena prvo dete (sava - jedino muško, moš misliti u celu familiju) u 60 godina a žmu 69.

dakleM, stara baba više nije pleonazam.
pregazilo vreme!
jesen92 jesen92 23:56 22.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

VD jeste urednica, nego KO nam garantuje da se ONA javlja sa tog naloga?
...ovde vise nista nije sigurno....losi kontrolori...
blogovatelj blogovatelj 04:20 23.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

Sad napisah gore da sam ja celo vreme mislio


Jesi ti bese neki profesor koji ne zna da se kaze "sve vreme" ili "svo vreme" a nikako "celo vreme"
Jukie Jukie 06:08 23.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

blogovatelj
Sad napisah gore da sam ja celo vreme mislio
Jesi ti bese neki profesor koji ne zna da se kaze "sve vreme" ili "svo vreme" a nikako "celo vreme"

Ne.
antemuralis_ortodoks antemuralis_ortodoks 06:31 23.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

Za trideset godina ako bude koristila engleski kao primarni jezik, u kontekstualno nejasnoj situaciji promašiće markere roda "po mađarski", jer je to bila dominantnija struktura u trenutku kada je razvijala taj deo svog jezika.
Moj rođak kad je dobrano pijan meša rodove baš zato što mu je mađarski nativni
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 09:58 23.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

Lakše je kada se ovo sve priča na primeru, moj idiolekt ukratko (ovaj kucani, virtuelni tu na blogu) - kada razgovaramo o detinjstvu ili se prisećam moje rečenice su kratke i manjkaju prideva, kada primetiš da ispravljam pravopisne& greške u kucanju u nekom komentaru pričamo o stvarima u koje "investiram" jake emocije, kada ostavim komentar sa pola rečenice ironije i smajlijem pa posle razvezem negde ispod dve strane gusto kucanog teksta to je znak da sam se nanervirala-mnogo ...


e,
obrisa komentar ceo.

ssaću ga sažmem:
yugaja odlično, fantastično i mnogo bre dobro piše. a još uz to i ne laže.
ne šalje šustikle, već kape, knjigem igračke, slakiše i alkohol...qq. da l je jugaja prava osoba?
:)

edit
izvinjavljem se na greškama, al u jednoj ruci čedo, drugom kucam pa grešAm, a mryi me dispravljam.

Re: "Čestitke su "pljuštale"

fenomen virtualne realnosti nije bas tako jednostavan. i vrlo je stvaran u danasnje vreme. zanimljiv za proucavanje. cak i onima koji su njegove "zrtve", zar ne?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 14:28 23.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

Reci koje jezicke lampice? :)


da pomognem, vise medicinske, da dobijes secernu bolest od bapskog zanosa
maca22 maca22 14:48 23.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

Vesna Knežević Ćosić
Reci koje jezicke lampice? :)


da pomognem, vise medicinske, da dobijes secernu bolest od bapskog zanosa

Ja ne mogu da ne pomislim da ne likuješ što su te lepe priče sa kojima nemaš mogućnost da se povežeš, fikcija. Ali oni nisu ni kič, ni loše, ne nemoguće. U tome je stvar.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:37 23.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

da pomognem, vise medicinske, da dobijes secernu bolest od bapskog zanosa

Ima različitih vrsta šećera. I zanosa. Ovo je samo jedan od mogućih.
yugaya yugaya 23:23 23.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

...qq. da l je jugaja prava osoba?



Hansel Hansel 00:33 24.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

blogovatelj
Jesi ti bese neki profesor koji ne zna da se kaze "sve vreme" ili "svo vreme" a nikako "celo vreme"

Nikako se ne kaže - "svO vreme", a "celo vreme" nije pogrešno, samo je (po Klajnu) bolje "sve vreme".

Ako se neko pita kako vreme može biti celo, odgovor se verovatno krije da u tome da "vreme" koristimo i za "vremenski period"...
ivankagrump ivankagrump 00:54 24.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"


Ako se neko pita kako vreme može biti celo, odgovor se verovatno krije


U prethodnom blogu nsarskog
blogovatelj blogovatelj 06:32 24.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

Nikako se ne kaže - "svO vreme", a "celo vreme" nije pogrešno, samo je (po Klajnu) bolje "sve vreme".


Jebaji ga, ja u skoli drugacije ucio.
Dosla izgleda neka nova vremena...

Edit:

A sta ti logika kaze?
Ako je vreme srednji rod, zasto onda ne bi moglo "svo vreme"
ecce-florian ecce-florian 12:04 24.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

puzhitj
VD jeste urednica, nego KO nam garantuje da se ONA javlja sa tog naloga?


On.
On tiltuje, ona ga smiruje:

Šta je za Gorstaka jedan ban?


A usput jos bezocno reklamira konditorski proizvod jedne odredjene fabrike. Ja dalje necu, protivno je disclaimeru.
Sta ces puzhitj
Quod licet Iovi, non licet bovi

opreza radi


ps
I ne znas reci
nije
On titluje, ona ge smiruje
vec
Ona place,on...
Hansel Hansel 15:02 24.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

blogovatelj
Ako je vreme srednji rod, zasto onda ne bi moglo "svo vreme"

Zato što se kaže SVE TO, a ne SVO TO. Genitiv od SVE bio bi SVEG(A), od SVO - trebalo bi, kad bi bilo ispravno - SVOG(A). Kada kažeš, na primer, da je neko obezbedio transport svog oružja - šta si rekao? Da je oružje njegovo. A hteo si da kažeš da je transportovan ceo kontingent oružja iz nekog magacina, na primer. A oružje je srednjeg roda. E, sad, ja kapiram zašto verovatno sve nas vuče da kažemo SVO vreme - možda zato što su "oružje", "znanje", "lišće" - zbirne imenice, a "vreme" nije. Ali, evo, setih se, "brašno" je gradivna imenica, samo zameni "oružje" sa "brašno" i imaćeš istu analogiju sa "oružjem", tj. biće jasnija potreba da jezik razlikuje genitiv prisvojne zamenice SVOJ (SVOG-A), od genitiva srednjeg roda zamenice SAV (SVEG-A).

U školama su nas nešto i pogrešno učili, nešto smo i pogrešno zapamtili (govorim iz sopstvenog iskustva), nešto se vremenom i pomeša... a umeju i da menjaju normu (što je često bez veze).
mikimedic mikimedic 23:15 24.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

SVO


zar se ne odnosi na seremetjevo - misl'em pisala je djina i o tome

blogovatelj blogovatelj 02:31 25.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

školama su nas nešto i pogrešno učili, nešto smo i pogrešno zapamtili (govorim iz sopstvenog iskustva), nešto se vremenom i pomeša... a umeju i da menjaju normu (što je često bez veze).


Za "svo" si u pravu.
Pitao sam "one kojima verujem" tj bivse kolege, profesore srpskog jezika.
Ali za "celo vreme" nisi u pravu. Tako bar oni kazu. Ponavljam, pitao sam tri profesora srpskog jezika i svi su mi odgovorili na isti nacin.
Hansel Hansel 08:22 25.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

blogovatelj
za "celo vreme" nisi u pravu. Tako bar oni kazu. Ponavljam, pitao sam tri profesora srpskog jezika i svi su mi odgovorili na isti nacin.

Ja "pitao" Klajna! Šalim se, ni on nije napisao da je "celo vreme" baš OK, ali ni da nije OK, na odrednici "celo vreme" doslovno piše - bolje sve vreme. Znači, ne "zabranjuje" izraz, samo daje prednost drugom. A ja dodao svoju logiku zašto bi "celo" bilo prihvatljivo.

Inače, naravno, ni Klajn ne mora da bude u svemu u pravu, mene mnogo kopka ona njegova izričitost da se mora reći "ničim neizazvane" (da krenemo od sankcija ), "nikad neviđene" i sl. zato što u našem jeziku, kaže on, važi pravilo dvojne/višestruke negacije. U poslednje vreme sam počeo da skupljam primere - argumente za "legalizaciju" nepravedno "inkriminisanih" konstrukcija, npr. "nikad viđen/potvrđen" - poslaću mu ja to, pre ili kasnije!
natasavb natasavb 08:39 25.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

Ja "pitao" Klajna! Šalim se, ni on nije napisao da je "celo vreme" baš OK, ali ni da nije OK, na odrednici "celo vreme" doslovno piše - bolje sve vreme. Znači, ne "zabranjuje" izraz, samo daje prednost drugom. A ja dodao svoju logiku zašto bi "celo" bilo prihvatljivo.


U Prirucniku za osnovnu skolu, R. Gacevic i M. Tasic, pise da je :
"Pricao je celo vreme." - nepravilno,
a "Pricao je sve vreme." - pravilno.

Taj prirucnik inace koriste deca kad se spremaju za prijemni na kraju osmog razreda. Mozda ne u svim, ali ga koristili u skoli moje kcerke, a znam da se koristi i jos u nekim.


Hansel Hansel 11:29 25.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

natasavb
U Prirucniku za osnovnu skolu, R. Gacevic i M. Tasic, pise da je :"Pricao je celo vreme." - nepravilno, a "Pricao je sve vreme." - pravilno.Taj prirucnik inace koriste deca kad se spremaju za prijemni na kraju osmog razreda. Mozda ne u svim, ali ga koristili u skoli moje kcerke, a znam da se koristi i jos u nekim.

Dokaz za moju tezu da nam trebaju jednoobrazni udžbenici! Šalim se, ali, pazi - tako piše u tom priručniku (čije izdanje?), a recimo nešto drugo u drugom - proklajnovskom. I, dođu deca na prijemni i dobiju to pitanje. Čiji će odgovor biti tačan? Da ne govorimo o tome da verovatno ne piše zašto je "celo vreme" pogrešno. Deci je (a i nama koji to više nismo) potrebno da shvate logiku pravila, a ne samo da ga nabubaju.

Uzgred, Klajnov "Rečnik jezičkih nedoumica" gde sam proverio "celo vreme" izdao je "Prometej", 2007.

Podseti me ovo na Rečnik srpskog jezika koji je 1993. (valjda) objavio kasniji, po "dobru" čuveni dekan Filoškog fakulteta Rade Marojević - čovek je tu promenio pravopis, "legalizovao" ranije neispravne oblike (na primer - umesto "otčepiti" - "očepiti" ) - ja sam tu pristalica umereno "tvrde linije" - jezik je živ, menja se, treba usvojiti neke promene vremenom, ali norma mora da postoji i ne mogu se proizvoljno učenicima/studentima plasirati lični stavovi kao činjenice.

Ako niko ne otvori temu školstva i udžbenika, ja ću.

natasavb natasavb 11:44 25.05.2011

Re: "Čestitke su "pljuštale"

Dokaz za moju tezu da nam trebaju jednoobrazni udžbenici! Šalim se, ali, pazi - tako piše u tom priručniku (čije izdanje?), a recimo nešto drugo u drugom - proklajnovskom. I, dođu deca na prijemni i dobiju to pitanje. Čiji će odgovor biti tačan? Da ne govorimo o tome da verovatno ne piše zašto je "celo vreme" pogrešno. Deci je (a i nama koji to više nismo) potrebno da shvate logiku pravila, a ne samo da ga nabubaju.

Ne, ne pise zasto. Nalazi se u poglavlju Jezicka kultura gde je samo navedno sta je pravilno, a sta nepravilno.

Izdavac je Beogradska knjiga, 2009.

Pise da je radjen u skladu sa planom i programom nastave srpskog jezika u osnovnoj skoli i da je posebna paznja posvecena kvalifikacionom ispitu za upis u srednju skolu, a da je dosta primera uzeto bas iz zbirke zadataka za prijemni.

E sad sto se tice prijemnog, ocito nisi upoznat sa tim da je tacan odgovor samo onaj koji pise u zbirci sa zadacima, sto dovodi do toga da deca uce odgovore napamet, a to je tema za sebe. Otvaraj blog. :)
legalizacijabg legalizacijabg 21:52 22.05.2011

a glavni krivac?

treba banovati i 'majku''hrabrost'takodje.koliko kapiram,i ona je umešana u sve ovo
Hansel Hansel 22:25 22.05.2011

Re: a glavni krivac?

Đinu je u stvari podmetnuo Tomica da bi u određenom trenutku podrio legitimnost ispovesti žena na internetu i tako oborio inicijativu!

Vi sad dalje razvijajte moguće scenarije!
Spiridon Spiridon 22:39 22.05.2011

Re: a glavni krivac?

legalizacijabg
treba banovati i 'majku''hrabrost'takodje.koliko kapiram,i ona je umešana u sve ovo


ustvari nije, ona je samo predlozila urednistvu da se "staramajci" dodeli autorska opcija pa su onda prebijali preko naloga na krstarici. Sa pravne strane sve je cisto osim sto Jelica ne moze ljudima da izadje na oci. Po meni je na vreme trebalo banovati Zokstera da bi se izbegla ta famozna prica o tome kako su uhvatili Drageca da koristi 2 razlicita kompa da se uloguje, a pri tome koristi isti korisnicki nalog.
JJ Beba JJ Beba 22:50 22.05.2011

Re: a glavni krivac?

kako su uhvatili Drageca da koristi 2 razlicita kompa da se uloguje, a pri tome koristi isti korisnicki nalog.

zar to nije bio Milutin M?


A da nije Milutin M. Evdokija / Đina? javljanje pod raznim nikovima i sa više adresa su njegova uža specijalnost
mirelarado mirelarado 00:37 23.05.2011

Re: a glavni krivac?

A da nije Milutin M. Evdokija / Đina? javljanje pod raznim nikovima i sa više adresa su njegova uža specijalnost


A не, никако, један је Мајлутин, и лако се препознаје.

Мени је овај заплет са Ђином једна сасвим пиранделовска, литерарна збрка, много више него превара. На крају крајева, сваки читалац би пожелео да може и да поразговара са ваљано дочараним књижевним ликом, па чак и да учествује у креирању његове судбине, такорећи у реалном времену. Откако је ауторства, било је и писаца који су настојали да заметну трагове, писали под псеудонимима, или на основу тобоже оригиналних докумената, итд...
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:42 23.05.2011

Re: a glavni krivac?

Sa pravne strane sve je cisto osim sto Jelica ne moze ljudima da izadje na oci.

Što ja?!
maca22 maca22 00:47 23.05.2011

Re: a glavni krivac?

Tek kad si je ti prihvatila, rešila sam i ja da obratim pažnju na nju. Dotle mi je bila malo udarnea, pa je nisam čitala (osim onoga kod Kru na blogu). :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:27 23.05.2011

Re: a glavni krivac?

Re: a glavni krivac?
Tek kad si je ti prihvatila, rešila sam i ja da obratim pažnju na nju. Dotle mi je bila malo udarnea, pa je nisam čitala (osim onoga kod Kru na blogu). :)


Ako se ovo odnosi na mene, pretpostavljam da bi trebalo da se izvinim što je neko svoju odluku gradio na tome što ja nisam pretpostavljala da ima ljudi koji bi se ovde bavili stvarima kojima se Đina bavila...i da imaju vremena za to...a to mi, iskreno, kao uostalom i većini ovde na pamet ne bi palo...
maca22 maca22 01:30 23.05.2011

Re: a glavni krivac?

Jelica Greganović

pretpostavljam da bi trebalo da se izvinim što je neko svoju odluku gradio na tome

Ne, ne bi trebala. Meni sigurno ne.
Jukie Jukie 06:10 23.05.2011

Re: a glavni krivac?

Maco nije trebalo noćas da te ostavljam na blogu... pogubiše vam se smajliji u komunikaciji

Re: a glavni krivac?

mirelarado
A da nije Milutin M. Evdokija / Đina? javljanje pod raznim nikovima i sa više adresa su njegova uža specijalnost


A не, никако, један је Мајлутин, и лако се препознаје.

Мени је овај заплет са Ђином једна сасвим пиранделовска, литерарна збрка, много више него превара. На крају крајева, сваки читалац би пожелео да може и да поразговара са ваљано дочараним књижевним ликом, па чак и да учествује у креирању његове судбине, такорећи у реалном времену. Откако је ауторства, било је и писаца који су настојали да заметну трагове, писали под псеудонимима, или на основу тобоже оригиналних докумената, итд...


Djina je Tracy Emin bloga b92!
maca22 maca22 14:08 23.05.2011

Re: a glavni krivac?

Jukie
Maco nije trebalo noćas da te ostavljam na blogu... pogubiše vam se smajliji u komunikaciji

Šta nije u redu? Pa ne zameram nikom ništa.
alexlambros alexlambros 21:56 22.05.2011

povodom

ovog slučaja ... želim samo da izjavim da je sve što ste čuli o meni verovatno tačno
Kazezoze Kazezoze 22:01 22.05.2011

Re: povodom

alexlambros
ovog slucaja ... zelim samo da izjavim da je sve sto ste culi o meni verovatno tacno

samo da podvučem najvažniju reč...samo pazi se, vesna će otkriti ako pišeš iz neke manastirske kelije.
puzhitj puzhitj 22:23 22.05.2011

Re: povodom

ovog slučaja ... želim samo da izjavim da je sve što ste čuli o meni verovatno tačno


Prezirati svet, uzdizati sebe, to je opšte mesto na ovom blogu.

Ti si (čini mi se - ponajviše) baš takav slučaj.
Milan Novković Milan Novković 22:59 22.05.2011

Re: povodom

alexlambros
ovog slučaja ... želim samo da izjavim da je sve što ste čuli o meni verovatno tačno



Jukie Jukie 23:21 22.05.2011

Re: povodom

alexlambros
ovog slučaja ... želim samo da izjavim da je sve što ste čuli o meni verovatno tačno


freehand freehand 23:26 22.05.2011

Re: povodom

alexlambros
ovog slučaja ... želim samo da izjavim da je sve što ste čuli o meni verovatno tačno

Ma da... MadOnaničar.
Milan Novković Milan Novković 23:32 22.05.2011

Re: povodom

Ma da... MadOnaničar

da se moja šala ne bi pogrešno interpretirala - ideja o golišavom autostopiranju je Alexova, ne moja, a on ne krije da improvizuje na Madoninu osnovnu šemu (meni je cool, btw)
freehand freehand 23:40 22.05.2011

Re: povodom

Milan Novković
Ma da... MadOnaničar

da se moja šala ne bi pogrešno interpretirala - ideja o golišavom autostopiranju je Alexova, ne moja, a on ne krije da improvizuje na Madoninu osnovnu šemu (meni je cool, btw)

Da ne bude pogrešno shvaćeno - moj komentar nema veze sa tvojim komentarom.
U pitanju je gola istina.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana