Društvo| Film

Tri filma = Tri junakinje - 2

Ivana Knežević RSS / 04.06.2011. u 14:04

Imaginarni portret umetnika

Iako sam naslov filma 'Fur: An Imaginary Portrait of Diane Arbus' kaže da se u njemu koristi puno interpretacije, autori su na početku ubacili tekst kojim objašnjavaju da su sebi dali dosta slobode i da je njihov pokušaj samo jedan mogući pogled u umetnika i procese i ljude koji je motivišu i oblikuju. Meni je to zvučalo najviše kao izjava ljubavi. Moguće je da bi neko snimio film i o nekome koga ne voli, prezire ili čak mrzi, ali tu su druge motivacije na delu. Kada se oko predmeta obožavanja stvara jedno delo, onda očekujem nadahnutost autora svojim subjektom. I film je veran tom principu. Što nije mali izazov kada je istorijska ličnost u pitanju. Verovatno bi bilo lakše, i manje hrabro, da je lik malo zamazan, sa drugačijim imenom i par promenjenih okolnosti. Stvoriti fiktivnu priču oko stvarnog lika je nezahvalan posao, i film je uglavnom dobio loše kritike. Meni se jako dopao. Liričan, vizuelno primamljiv za voajerisanje (ipak je umetnost fotografije u pitanju), taktilan (Diane dolazi iz bogate krznarske familije i sam naslov kao i glavni motiv u filmu je krzno, od životinjskog koje izaziva odbojnost do ljudskog koje je neočekivano privlačno), erotičan, i u njemu jedna neortodoksna ljubavna priča. Dešava se u 50-im, kada se žene u Americi guše u svojoj savršenoj ulozi kojoj se sada ne može više pobeći - i TV se uselio u kuće da im zateže struk, izbeljuje čarape, deli recepte za porodične večere. I onda se na sprat iznad useli neko neočekivan.

Diane Arbus je iako priznata za jednog od najvećih američkih umetnika 20-og veka bila često napadana da je eksploatisala svoju subjekte, naročito one jadnike po mentalnim institucijama, travestite i druge nepodobne. Uvek me iznova iznenadi koliko je puta umetnička kritika u stvari običan trač o ličnosti umetnika, umotan u elokventni elaborat i socijalnu perspektivu. Čiju? Svako na nekome zaradi, ali je u tome umetnik mnogo pošteniji.

(Tekst iznad je bio napisan pre tri godine, nakon što sam gledala film. Setila sam ga se nedavno, dok sam razmišljala o jednom drugom filmu. Neočekivano, p(r)ovukle su se paralele, i uglavnom su rasparene, ali stvorio se i jedan motiv, pa za njim još jedan... sve je povezano i svi smo umotani i dobrim delom mumificirani za života. Verovatno je dobra stvar da to ne znamo.)

Broj 2: 'I Am Love'.

Obzirom da sam razvila malu opsesiju čitanja filmskih kritika poslednjih godina, iako filmove sve manje gledam, o filmu sam bila vrlo obaveštena i pre nego što je počeo da se daje. Nakon premijere je bilo još više osvrta za čitanje, pa sam i njih odradila. Film sam gledala tek kad se pojavio u DVD obliku. Važno je da zadovoljstvo dođe, je moj moto, i kako je to bilo veče gde bi mi mešavina fine estetike, dobre glume i kinematografije popravila raspoloženje pa možda i sledeći dan, ja sam bila spremna.

Volim inteligentne filmove kao što volim i inteligentne ljude, i vrlo sam selektivna i po jednom i po drugom pitanju. Nije nemoguće voleti i neinteligentne filmove i ljude, naprotiv, ali kad je u pitanju inteligencija, postoji dugačka lista pravila i zahtevi su visoki. Prvo pravilo kaže da je pretencioznost nedopustiva. Ono što pretencioznost podrazumeva i na čemu stoji, balansira i pokušava da proda je neiskrenost. Postoji izraz koji to vrlo dobro sumira - bullshit - ali on je previše dobar i za pretencioznost je kompliment koji ona ne zaslužuje. Nemam naročito problema sa time da je neko neiskren - laži imaju svoju primenu, i u preživljavanju i šire - ali ako neko ne shvati osnovnu stvar kao što je, recimo, gde lažima nije mesto, onda verovatno ta inteligencija koja je obećavala nije ni blizu obećanja tj. ostavila je stvari neispunjene, a prosula je i ono što je teškom mukom bilo sakupljeno u naše ruke željne blaga.

Oko filma ‘I Am Love' vrvi puno pretencioznosti. I to ne samo zbog naslova, koji u ova cinična vremena nije lako progutati. Fama koja je stvorena oko filma i njegove zvezde Tilde Swinton je komična iz ovog ugla, ali kad sam film odgledala bila sam prilično besna, jer sam nasela. Na primer, svuda se moglo pročitati da je uzelo 10 godina da se film snimi tj. takvo remek-delo nije nastalo preko noći. Nakon gledanja zaključila sam da bi bilo bolje da su sačekali još 10. Problem sa decenijom manje ili više je da Ms. Swinton, koja je producent filma, je pre 10 godina bila premlada a za 10 godina bi bila prestara da igra glavnu ulogu. Tako da film ima perfektan timing. Jer film je omaž njoj kao muzi, i na tom nivou jedino zaslužuje simpatije. To je ujedno i paralela koja se može povući između gore-pomenutog filma i ovog. Oba filma su izjave ljubavi. Jednom je to uspelo, i kritike su loše a drugi je loš dok ga kritičari obožavaju ili bar uveliko hvale. Ako je Ms. Swinton zadovoljna filmom, onda je sve u redu. Jer sve i da je muza samoljubavi, i to je prihvatljivo. Zašto ne bi bilo? Ali takva vrsta iskrenosti zahteva mnogo više hrabrosti od izjave glavne junakinje njenom mužu nakon sahrane sina da je zaljubljena i ostavlja ga i njegovo bogatstvo, na lošem italijanskom. Za pomenutih 10 godina je Ms. Swinton svakako mogla da nauči italijanski daleko bolje, iako je zauzeta karijerom i porodicom. Nije ni malo znanja italijanskog loše za nju ili bilo koga, ali za karakter koji igra je bilo katastrofalno. Žena koja 25 godina živi u Milanu i praktično ne priča ni sa kim svoj maternji jezik - ruski - plus nije zaposlena i udata je bogato a i sam film pokazuje da umire od dosade, bi morala da govori italijanski neuporedivo bolje, a ona jedva natuca? To se prosto ne sabira kako treba. Međutim, svi su padali u hvalospeve da je Ms. Swinton toliko dobra glumica da je čak naučila italijanski za svoju ulogu, i ne bilo kakav nego italijanski sa ruskim naglaskom (a kritičari su sve sami stručnjaci po pitanju i italijanskog i naglasaka na stranim jezicima) da je pravo čudo kako nije uvedena nova kategorija za naglaske kod dodele Oskara - ali, čekajte, ima tu daleko boljih kandidata koji bi pokupili nagrade kao šibice.

Ms. Swinton nije loša u filmu; niko od glumaca nije. Sâm film je loš. I to je velika šteta. Ne zbog 10 godina čekanja i vešte kampanje, sigurno ne zbog obožavanja glavne glumice - naprotiv, ona zaslužuje daleko bolje - osim toga, kako ko i koga obožava se nikoga ne tiče, već zato što sa takvim naslovom i takvom ambicijom on apsolutno nije ništa suvislo rekao, ničim nije zaintrigirao i jedina erotika vredna pomena je italijanski pejsaž. Posle dva sata filmske priče, niko od učesnika nije postao karakter. Sakupljeni za tu priliku, oni su se razišli na kraju, i osim glavne služavke u bogatoj kući - koja je do zla Oga ružna, ko bi rekao da italijanski dizajn gradi i takve monstruoznosti - niko nije ni zaličio na bilo šta osim fotogeničnih glumaca kojima je to bio samo jedan gig u karijeri.

Priča o zaljubljenosti glavne junakinje nije bila nerealna, ili to ne bi bila u dobrom filmu, ali je na kraju ispala smešna. U filmu o krznu, ljubavna priča je nerealna, ali ja sam je kupila bila kao da sam samo na nju čekala, i poverovala sam u svaki kadar. I taj film je visoko stilizovan ali on obožava svoju junakinju a ne glumicu koja je glumi, i kakva je to razlika.

Da ove dve junakinje ne budu same, uvodim treću, jer me je film i na nju asocirao. Pisala sam bila i o njoj (nešto niže) i opet su se paralele privukle, iako to ne priliči paralelama ali nije retka pojava da stvari ne idu po pravilima i kako je nacrtano. The Upside of Anger je film u kome glavna junakinja ima pasivnu ulogu, ne toliko kao karakter već kao udata žena iz srednje klase. Junakinja filma ‘I Am Love' je iz visoke klase, ili se u nju udala, ali je postavka potpuno ista - žene koje se dobro udaju ne rade, u smislu karijere i zaposlenja. One podižu decu i u tome imaju manje ili više pomoći, što je direktno vezano za njihov status tj. bogatstvo muža, i raznim aktivnostima će popuniti vreme, poziraju kad to uloga traži, ali čak i filmovi koji nisu naročito naklonjeni ženama i oni koji jesu se ovde dodiruju na istom mestu: tako pasivna uloga ne može da ima i stvarno - nema dobrog efekta na pojedinca. Da je to masovna pojava i redovna uloga za žene je jedan obrt koji se obično obrađuje iz raznih političkih uglova, ili ne obrađuje već određuje od strane svakoga ko se oseća pozvanim ili sebi dâ, prisvoji ili kakvom već poganštinom do takve jedne moći dođe, a u ime vrlo sumnjivih vrednosti koje nisu vredne nabrajanja sada, i ono što se samo povremeno pomene i uglavnom u prolazu, a ovih dana postfeminizma samo šapuće, je da u društvu/civilizaciji gde se vrednost pojedinca određuje uspehom koji je sam postigao i za to su uglavnom obezbeđeni modeli uspeha, čisto da niko ne luta i gubi se razmišljanjima na temu šta je uspeh, a naročito jer meritokratija voli stvari sasvim meritokratski, svako ko zapostavi, odrekne se ili iz drugog razloga uopšte i ne proba da se bavi ličnim uspehom, gubi ne samo poštovanje drugih već i samopoštovanje. Čak i u redovima žena uzgajanih da budu trofeji - kojih je priličan broj i danas, čak je sasvim verovatno da je broj u porastu - što bi značilo da su osvajanjem cilja one ostvarile svoj uspeh, vremenom se dođe do slične tačke. Izgubiti poštovanje drugih, pa dalje samopoštovanje, je strašan, tragičan razvoj za jednog pojedinca. Teško je naći mu ravnog. Međutim, tragedije takve vrste se kvantifikuju i ističu samo kad je u pitanju najbednija sirotinja u zgodno smeštenim dalekim nerazvijenim krajevima, gde poslednjih godina entuzijasti raznih vrsta kreativnim ali i dosta jednostavnim metodama pokušavaju da osposobe žene da izvuku iz krajnjeg očajanja i sigurne smrti svoju decu, sebe pa i ostatak familije/komšiluka a i celokupne nacije, ali se o tome ne priča ovde. Pa kako bi uopšte moglo - ovo ovde je materija od koje se snovi prave i održavaju makar i mumificirani jako dugo, i za večnost ako treba.

Nije to sasvim tačno - priča se, ali uglavnom na akademskom nivou, onom gde se finansiraju studije koje studiraju ljude, koje se zatim prezentiraju drugim ljudima, koji se sa time slažu, neki se ne slažu (ljudska posla) što uvek dovodi do daljih studija, i uopšte je svet studija jedan neprekidni lanac, ili pokretna traka na koju teme same padaju i ona ih nosi, nosi, da nikud ne stignu, dobar broj njih. Iako ljudi koji tu rade redovno kasne za ručak. Tako, recimo, u ovim Obećanim Zemljama gde sam se ja zatekla sticajem okolnosti, redovno studiraju fenomen koji neke zabrinjava a drugi vole da mu se podsmevaju, i koji predstavlja pravu misteriju: zašto danas kada žene imaju tako lak i širok pristup visokom i kvalitetnom obrazovanju, veliki broj njih koje to obrazovanje dostigne, odbaci karijeru? Ili zašto biraju da studiraju i steknu profesije koje se dobrim delom bave onime što mnogi smatraju (nezvanično) presipanjem iz šupljeg u prazno? Razlozi koje te studije pronalaze su brojni i široka ih je lepeza, od onih koji tvrde da seksizam nije nimalo oslabio i da žene prosto izgube volju da se nadmeću u agresivnom okruženju, do onih da žene moraju da podignu i decu i porodica im je važna pa ne mogu da se posvete karijeri 16 sati dnevno što je ovih dana ne samo norma već imperativ, pa onih upornih koji tvrde ali izokola da su žene genetski predodređene za izvesne stvari, osim rađanja i seksa, i da im neka polja više leže, kao već pomenuto presipanje iz šupljeg u još šupljije, a ima i onih koji tvrde da u segmentu koji su oni proučavali - izuzetno inteligentne žene - one prosto imaju više izbora od sličnih muškaraca koji su najčešće čudaci suženi na jedno polje dok su one više čudo prirode i da takvima, inteligentno, ne pada na pamet da se petljaju oko pozicija i titula sa tipovima koji ne znaju za bolje ili išta drugo, već se okrenu svojim drugim talentima i sposobnostima.

Dakle, buka u tom kraju neće skoro utihnuti. Ali za čudo jedno, niko ne studira zašto je vodeći model koji opstaje i cveta bez ikakvih briga oko uticaja vremenskih uslova i sezona te prolaznih trendova i dalje onaj da je najbolja stvar za jednu ženu da se dobro uda. Da ne bude zabune: suprotni pol tog modela - loša udaja - je gadna stvar koju nijedna žena ne zaslužuje. Međutim, dok se brak brani svim sredstvima kao da niko ovde ne kapira koja mu je svrha i da mu nije popularnost skočila otkad su se za njega zainteresovali homoseksualni parovi davno bi već to poglavlje bilo zatvoreno - ako je verovati raznim studijama - dobra udaja kao vrhunska destinacija za ambicije jedne žene, ona ka kojoj je vodi dobro obrazovanje, selektivna genetika i estrogen, da ne uvodimo poznavanje estetike odevnih predmeta i socijalne hijerahije, regrutuje ozbiljne nauke za svoju promociju. Sama evolucija je u pitanju! Yeah? Evolucija? Imali smo i mi jednu kad sam bila mala; rasla je u dvorištu, odmah ispod ograde. Baš je dobro uspevala u hladovini. Popularna ornamentalna cvetačica, ta evolucija.

Nije da ovolika digresija nije bila neophodna, jer moje razočaranje oko filma ‘I Am Love' nije ljubavna priča koja nije kupljiva, nije čak ni ljubav koja za jedno žensko biće ne može da bude ne samo svrha već sâmo postojanje što je bilo lepo od njih da su stavili i u naslov za slučaj da niko nije shvatio, već ono leži u jednoj prežvakanoj priči i još gorem stereotipu od kojih je napravljen loš film. ‘The Upside of Anger' je dobar film. ‘Fur' je još bolji, na jedan vrlo, vrlo lep način: Diane Arbus je živela nekoliko decenija pre druge dve junakinje, u dobu kada su žene imale daleko manje izbora. Ona je, iako iz dobrostojeće porodice, radila, a kad je rešila da izađe iz svog života i braka, uprkos ljubavi, ona je to uradila zbog sebe. Taj izlazak nije vodio ka sreći, sigurno ne ka happy end-u iako je sasvim oprostivo da ga je priželjkivala, ali put slobode ili bar pokušaji u samo-ostvarenju vode kroz ekspanziju znanja i talenata i otkrivanje potencijala na mestima gde ništa prethodno nije nicalo, a to zahteva neverovatnu snagu, i to može svaka žena. Makar nas sve slomili kao suve kekse i bacili pticama.
Poleteti pa i u stomaku jedne ptice? Što da ne.

Pozitivna strana besa

Prošlo je nekoliko meseci otkad sam gledala film ‘The Upside of Anger'. Glavne uloge nose Joan Allen i Kevin Costner. Film ima nekoliko motiva i zapleta koji se uporno vraćaju. Jako mi se dopao. Priča počinje u trenutku kada lik koji glumi Joan Allen - žena iz više srednje klase u suburbanoj Americi, čest motiv u američkim filmovima koji i kad je krajnje neurotičan predstavlja ili je predstavljen kao san svake američke žene, osim onih koje misle da im je mesto u najvišoj klasi, ali o stalažnom i staležnom društvu drugom prilikom - shvati da je njen muž ostavio, i otišao sa svojom švedskom sekretaricom put Švedske, norveškog fjorda, ili u tako neki maglovit novi početak. Iza sebe je ostavio Joan i četiri ćerke, od kojih su tri tinejdžerke i jedna je na fakultetu. Tu je rođen bes iz naslova.

Komšija i poznanik/prijatelj im je Kevin Costner, nekadašnji baseball igrač, dosta uspešan u karijeri dok se nije propio, i sada živi od uspomena, alkohola i da bi izašao iz kuće vodi radio program o bejzbolu. Ostavljena žena ne radi, jer u suburbanoj Americi više srednje klase većina žena, bar u filmovima, ne radi. Muževi nisu nikada izuzetno uspešni, inače bi živeli na nekoj drugoj adresi, ali čime se konkretno bave je večita misterija, bar meni. Uglavnom ih nema veći deo dana. Prošlo je skoro 50 godina otkad je Betty Friedan izdala čuvenu knjigu u kojoj opisuje problem koji nema ime a koji se manifestuje kroz ustajalu usamljenost, prepakovanu prazninu i nabujali nemir žena među kojima su i 60-tih mnoge imale dobro obrazovanje i dobar intelekt, da bi se udajom za dobru priliku našle na mestu koje niko nije opisao kao pogovor u ‘everafter' izdanjima američkog sna. U međuvremenu je feminizam zvanično postao ustajalo, prepakovano i nabujalo ništa, i u filmovima, koji su istina i lice Amerike ne samo prema svetu već prvenstveno za sopstveno tržište, žene iz srednje više klase se udaju za dobru priliku i svoje dane provode u velikim kućama. Ono čime se razlikuju od žena par generacija unazad je da one sada znaju. Sve su videle, razmotrile svoje opcije, i shvatile da je ovo najbolje od svega. Zavisi od lanca, pretpostavljam, ali ako je on pričvršćen na jednoj tački, onda se šetaš po krugu, zar ne?

Malo je verovatno da je Joan živela puno drugačije pre nestanka svog muža, ali nakon što je on ostavio ona provodi najveći deo vremena ispijajući flaše vodke, džina ili šta joj je pod rukom. Ćerke su različite, kako deca obično jesu, i mada ne izgleda da ih je ona puno svesna, ipak se oko nje kao centra vrti život te kuće. Kevin iz kuće do njih je usamljen, pitom, devojke ga vole i on zgodno donosi piće za Joan, koje onda podele.

Iako film beleži njen tihi bes, puno se toga događa i likovi su fino razvijeni. Kevin Costner je prosto dopadljiv tip, i vrlo je dobar u svojoj ulozi, ali Joan Allen je fantastična. Njen lik sve više uzima maha kako se film odvija, i uz česte padove, koji su očekivani jer zamke su joj postavljene na redovnim stazama i ona ne može da u njih ne upadne, ona je krajnje nepredvidiva i uprkos tome što nije lik koji se može lako voleti prosto zato što je odrasla, pametna žena u situaciji za koju je i sama dobrim delom kriva ali i ne pomišlja da iz nje beži, osim nešto malo jebenog alkohola, ona čini ono što može, ili mora, i nosi se ni spretno ni vešto ni glupački sa svojim desperacijama i besom, već se samo nosi. Ili se skloni kad ne može.

Film je napisao i režirao meni nepoznat lik, Mike Binder, koji se pojavljuje i kao glumac u ulozi najmanje simpatičnog karaktera u filmu. To je bilo simpatično. Kao producent u radio stanici, i njenih godina, on započinje vezu sa njenom drugom ćerkom, kojoj je 19 godina. Na svadbi starije sestre on dolazi kao dečko mlađe sestre, i prilazi majci u jednoj sceni, uzima piće kraj nje, komentariše nešto, i Joan Allen mu samo razvali šamar. On joj se već pojavljivao u kući, spavao u krevetu njenog deteta i udomio se praktično; njeno gađenje, s druge strane, ne može da nađe drugi izraz, i scena koja je tu napravljena je samo još jedna crta na njenom računu. Ta scena je jako neočekivana za američki film, u kome je sve moguće ali ženski likovi ne lupaju šamare muškarcima. Na to joj on kaže da ne izlazi sa ženama njenih godina jer one nisu zabavne. They are not fun. Joan ga gleda kao da je sa druge planete. Oni tamo gaje fun, ona na svojoj ima četvoro dece sa kojima ne može ni da postavi sto za večeru a da nešto ne pokvari, sa Kevinom ne zna šta bi i šta će joj uopšte, o mužu ne zna gde da preseče pa da više ne boli, o parama se ne priča ali u američkoj suburbiji život nije jeftin, i neki mestimično dlakavi majmun joj na jeziku koji ne razume ponavlja reč koju ne razume - fun, fun, fun.

Život se nastavlja, sa usponima, padovima, i neobičnim završetkom filma. Vredi pogledati. Međutim, postoji nešto u filmu što me je iznenadilo. Možda zato što je poštovao svoje likove i ispričao priču nešto drugačijim jezikom ja sam pažljivije pratila, ali neverovatno je teško posmatrati kako ova porodica prolazi kroz različite krize i razrešenja, i da se uopšte ne dodiruju. Film vrlo dobro slika američki život, i među ostalim detaljima pojavljuje se i to odsustvo fizičkog dodira unutar porodice. Bliskost u porodicama, bilo onim na ekranu ili onim kojima na licima sija svetlost sa ekrana, se svodi na puno priče, postavljanje granica, davanje prostora, useljenje u kuću sa puno prostora za puno zasebnih života, i niko se ne ljubi i grli s radošću, ili zato što je dodir osnovno merilo bliskosti i donosi podjednako utehu i ohrabrenje.

To je jedna od stvari koje se ovde nauče - prostor između ljudi je izmeren na neke tri stope, i on se poštuje. Pitanje kulture, svakako, i ima itekako dobrih strana, ali videti to na portretu jedne nesrećne porodice je zapravo tragično. Možda filmovi nemaju dovoljno vremena pa ne pokazuju takve stvari. Ko će snimati mamu kako se mazi sa svojom decom, ili tatu, kad treba uvesti zaplet, nečije sise i guzicu, čaše sa viskijem...travnjake ispred kuća više snimaju nego toplinu među ljudima u porodici. A ljudi gledaju, i gledaju, i naviknu se na to što gledaju. Na filmske poljupce, na filmske porodice, na filmske travnjake, i oni svi jako puno liče na one koji nisu na filmu, ali postaje sve teže odrediti šta je starije, i gde je šta započelo.

Najlepši deo filma ‘Little Miss Sunshine' je baš ta neočekivana blesava porodica koja se ne snalazi sa većinom stvari, i nemaju para - oni nisu iz srednje više klase - ali drže se kako znaju i umeju, i stesnili su se u poluraspadnuti kombi koga se normalno stide, ali odjednom u njemu ima mesta za sve njih, i bolje im je u njemu nego što im je bilo igde da pamte, i spavaju u tesnom, i dele sobe, i sebe, i kad su se popeli na vrh priče, to nije bio vrh američkog sna - ali kakva priča, i kakav pogled sa tog vrha!

Sada kad su problemi nešto kao accessories - jeftin nakit i status simbol, jednako - oni uvek dolaze sa trendy imenom. Tako se porodice uglavnom zovu dysfunctional. One mogu da budu takve iz puno različitih razloga, i sve se to sredi kad objasniš u sinsopsisu filma da je u pitanju dysfunctional family. Razumeće. Uočila sam da mene u stvari ni najmanje ne interesuje šta čini jednu porodicu tolstojevskom, ili dysfunctional, već ono što je drži zajedno, a da nisu pare i stambeno rešenje. Volim tople ljude - ne prenosno, alegorično, metaforično, ili karikaturalno (egzotični imigranti koji galame), već ljude koje dodirneš i tako vidiš/shvatiš/osetiš da su topli. I priča počne od toga. Možda mi je potrebno da se setim kako se zove kad ljudi funkcionišu.



Komentari (69)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jukie Jukie 14:08 04.06.2011

Prvi (valjda)

ali me mrzi da čitam, stavi neke podnaslove
Ivana Knežević Ivana Knežević 14:38 04.06.2011

Re: Prvi (valjda)

Jukie
ali me mrzi da čitam


Okay.

Lep pozdrav iz subotnjeg jutra.

makondo makondo 15:49 04.06.2011

Impresija

Prva impresija koja mi se namece nakon čitanja ovog vrlo iscrpnog teksta jeste količina napora i promišljanja koja je potrebna da bi se ovo napisalo.

A možda je i to ključ, jer da bi se približili jedni drugima na manje od 3 metra, potrebno je da radimo na tome, a u instant kulturi to nije lako.

Hvala na trudu.
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:23 04.06.2011

Re: Impresija

makondo
Hvala na trudu.


Hvala na citanju.

Ne znam za kljuc i da li bi ista promenio kad bi se nasao pravi
ali stvari nisu jednostavne. Kao sto nikada nisu.
Ne bih povezala da licni prostor (koji volim) moze da dovede to otudjenja (koje nije dobro),
ali stvari nisu jednostavne.
draft.dodger draft.dodger 15:58 04.06.2011

Pismo...

Ivana Knežević Ivana Knežević 16:36 04.06.2011

Re: Pismo...

Delusional fools?
Possibly.

Hvala na prilogu, dd.
myredneckself myredneckself 20:56 04.06.2011

Stari film "Pitsburg"

Ta scena je jako neočekivana za američki film, u kome je sve moguće ali ženski likovi ne lupaju šamare muškarcima.


Lupaju, lupaju Ivana, pogotovo
kad ih kao ovu ženu, mali "građanin Kejn" tretira onaaako... prljavo.

Ivana Knežević Ivana Knežević 21:21 04.06.2011

Re: Stari film "Pitsburg"

myredneckself
Lupaju, lupaju Ivana, pogotovo
kad ih kao ovu ženu, mali "građanin Kejn" tretira onaaako... prljavo.


I seksizam i condescension, patronizing, ali zene su bile karakteri tada. Sve je bilo novo pa su hteli da se pokazu malo. Sada su zene uglavnom kao zavese - deo dekora ili za seckanje na komade.
kick68 kick68 18:40 04.06.2011

!

Ono čime se razlikuju od žena par generacija unazad je da one sada znaju. Sve su videle, razmotrile svoje opcije, i shvatile da je ovo najbolje od svega. Zavisi od lanca, pretpostavljam, ali ako je on pričvršćen na jednoj tački, onda se šetaš po krugu, zar ne?

Gledala sam, pre nekoliko godina intervju sa Alice Munro, gde ona opisuje kako se udala po prvi put i odmah dobila bebu, a voditeljka je pita: Zasto tako brzo, pa bili ste jako mladi?. Ona kaze, Tako se zivelo, svi su tako radili. Nisu ni znale da postoji izbor. Ili su primeri zena koje su se setile da ipak ima izbora bili toooliko negativni da je bilo bolje na njih i ne pomisljati. Prvu knjigu je zena objavila sa nekih 38-39 godina jer se valjda tada dosetila da moze. To je meni bilo strasno i porazavajuce.
A ovo na primer nije:
Cetvrta zena nekog seika, pod uticajem interneta pozeli slobodu i pobegne od muza u Severnu Ameriku. Intervjuisali je posle izvesnog vremena, da bi valjda pokazali blagodeti demokratije u odnosu na Arabiju, ili sta vec. Ona njima kaze otprilike da je istina je da je njen muz imao jos tri zene i mnogobrojne ljubavnice, ali da je ona zivela u lepoj kuci, nosila lepe haljine i imala pravo da se vidja sa drugaricama kad god pozeli. Ovde radi dva posla samo da prezivi, ima jedva novca za pristojan smestaj i hranu, a o bogatom drustvenom zivotu moze samo da sanja jer puno radi i uvek je umorna. Vratila bi se muzu, ali zna da je ovaj ne bi primio nazad. Bolje zlatni kavez, ili kako ti kazes lanac, nego ovo akanje.
Volim tople ljude - ne prenosno, alegorično, metaforično, ili karikaturalno (egzotični imigranti koji galame), već ljude koje dodirneš i tako vidiš/shvatiš/osetiš da su topli.

Istinita prica: Zaustavila policija nekog naseg coveka na autoputu. On nije znao dobro engleski, a ni kamion ni roba nisu bili njegovi, pa lepo pozove gazdu Italijana da se objasni s njima. Stize Italijan i posle dva minuta objasnjavanja policajac, anglosaksonac mu kaze: Sir, upozoravam vas da ne vicete na mene. A ovaj mu odgovara: Sir, ekskjuzmi, ali ja ne vicem na vas, ja ovako normalno govorim, ja sam znate, Italijan!
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:55 04.06.2011

Re: !

kick68
Tako se zivelo, svi su tako radili. Nisu ni znale da postoji izbor. Ili su primeri zena koje su se setile da ipak ima izbora bili toooliko negativni da je bilo bolje na njih i ne pomisljati.


Uticaj primera ne samo na decu vec i na odrasle ljude.... I Nature & Nurture pa ko se u tome snadje.

Ono sto su za mene losi primeri za nekoga ce biti dobri, i mozda niko od nas ne razmislja dovoljno o dobrim primerima ali losih jeste puno. Sa svih strana.

Lep primer za Alice Munro na vise nacina, ali dopada mi se proces razvoja koji se neprekidno odvija tokom jednog zivota. Najgore je zatvoriti vrata i opcije, narocito obrazovanju i kreativnom izrazu, ma samopostovanju, to je najvaznije.

Prica o cetvrtoj zeni je u sustini puno prica.
O sazrevanju. O mentalitetu. O ocekivanjima. O nezavisnosti i njenoj ceni. O poznavanju sebe. O vrednostima. O...
I o lazima. Nista sto se prodaje, pa i kao ideja, ne dolazi besplatno.

Simpaticno i tuzno ovo o Italijanu.
Suzivot samo u jednoj porodici je poveci izazov a kombinovati gradove i drzave sa ljudima iz svih krajeva sveta, i to odrzavati u nekom stanju balansa i fer odnosa zahteva puno od ljudi.
Verovatno ne postujemo dovoljno ono sto funkcionise a tamo gde bi mogli mnogo bolje, mozda odustajemo, ili ljudi nece, nisu videli dobar primer... ko zna.

zene...

Ivana Knežević Ivana Knežević 20:21 04.06.2011

Re: zene...

Lep je ovo, Ana, hvala.

WASPs (ose) su bile zene piloti u americkoj vojsci tokom II svetskog rata, koje su prevozile nove avione iz Amerike u Evropu, sluzile kao instruktori i test piloti, jer su muskarci bili preko okeana, u ratu. Na hiljade zena je imalo letacke dozvole u to doba, kao entuzijasti letenja, i kad su Americi zatrebali piloti, neko ih se setio.

Kad su muskarci poceli da se vracaju, odbacili su ih. Nisu vise bile potrebne. Tek 2010. Kongres im je dodelio ordenje.

Vi je jedna od njih. Obozavala je da leti.


fixxerus fixxerus 21:26 04.06.2011

tri junakinje i 1 kuća

uuu,, sjajni prikazi!
mali anex oko jasamljubav-i: glavna uloga u filmu je jedna fantastična kuća u milanu.. ako ništa drugo, film treba pogledati i zbog toga. + a kako su oblačili tildicu, to je posebna priča. i zbog toga treba gledati..
oko preostala dva filma u dlaku se slažemo
oprostite na smelosti anexa
Ivana Knežević Ivana Knežević 21:59 04.06.2011

Re: tri junakinje i 1 kuća

fixxerus
glavna uloga u filmu je jedna fantastična kuća u milanu..


Zanimljiv Vam je ovaj obrt, fixxer-u. Kuca je meni bila jako ruzna, ali bas. Onoliko golog betona, zatvor.
Ali sad kad to malo dalje razmotam, oba pasivna lika sede u svojim kucama, sa dizajnom manje ili vise slicnim, i te kuce su zatvori.
Pa i kod Diane Arbus... kuca je ovde deo kulture usadjen do srzi, imovina, investicija, i ljudi koji se razilaze ce proci kroz grozne stvari - ili ih smestiti onom drugom - da bi se dokopali kuce...

Okay, prastam :)
dr.wagner dr.wagner 21:26 04.06.2011

Još o ženama ...

(moram se kloniti ovakvih naslova )

....večer

-Forma ili sadržaj ?
... u mom ne baš kratkom životu , družeći se sa ne baš malim brojem žena ... ,
mislim kako je to bila njihova glavna dilema ...

-Nije taj omjer zadan rođenjem , po "difoltu" kako bi se rekolo , već se
mijenja polako ..., onako kako se mijenjaju životni interesi , status , imovinsko
stanje ... i sl .
-Moje opažanje je otprilike ovakvo : Što je manja egzistencijalna ugroženost , ili
što je bolji (viši) standard ... , a istovremeno slabije obrazovanje
... to se više inzistira na formi .
-To "pravilo" je logično ...

-Paradoks se javlja u primjeru žene koja je pobjegla od "Arapa" ...
-Izvana gledano , imala je sve ... ne baš zahtjevnog supruga (zahtjevi su se
dijelili na četiri ) , riješenu egzistenciju , slobodno vrijeme ... i sl .
, ali nije imala sadržaj ... Slobodu

-U Americi je shvatila da SLOBODA nije sadržaj , već forma .... šminka
... lijepa riječ koju vam ponavljaju dok podižu porez

-No vratimo se mi mojim ženama i mojim zapažanjima
... Da bi žene bile zadovoljne sa (svojim) muškarcima ,... moraju imati još
neke preokupacije osim kuće i obitelji ...
-Ta njihova "zauzetost" drugim problemima će malo rasteretiti muškarce , a
istovremeno će se smanjiti očekivanja od njih (muškaraca) koja oni ionako
nisu bili u stanju ispunjavati

-I da zaključimo ...
...Ako je žena vrijedna i obeazovana , a dane provodi kod kuće čekajući
supruga da se vrati sa posla .... to vodi ka "antidepresivima"



Wagner

... je li ovo TROL ???

Ivana Knežević Ivana Knežević 22:30 04.06.2011

Re: Još o ženama ...

dr.wagner
je li ovo TROL ???


Pa... kako Vam je uspelo da od naslova ceo post o zenama bude u stvari o muskarcima - mislim da jeste

Ako i svaki post o muskarcima bude u sustini o zenama, onda... - ne, ne, ni svaki drugi post o muskarcima nije o zenama... - nope, trol, nema sumnje, dobro ste mu stavili velika slova

A sada na temu:

dr.wagner
Forma ili sadržaj ?...


Zanimljiv mi je Vas ugao. Moja opazanja su se uglavnom vrtela oko pasivne vs. aktivne uloge. Dopadljivosti vs. samosvojnosti...

Nije to kontradiktorno formi i sadrzaju, ali kako se u sustini radi o principu i odgajanju da pojedinac ima koliku toliku kontrolu nad svojim zivotom - ili je nema, tj. i ne pomisli da treba da je ima - onda je pasivan vs. aktivan akter bolje targetirano. A uz toliko naslaganih lazi tokom epoha, nije lako razumeti sta ko uopste hoce, ili mu/joj treba.

Slazem se da se sve menja. Licno iskustvo ne oprasta nista i ne tolerise ni standarde ni principe. Sve je podlozno promenama.
Da ne ulazimo u to da su za nosenje sa razlictiim okolnostima u zivotu - bez obzira na stav i preference - potrebne i vestine. Tj. treba nauciti kako se snaci. I ako se forsira forma, sadrzaj ce pre ili kasnije postati obezvredjen.
kick68 kick68 22:55 04.06.2011

Re: Još o ženama ...

Pa evo, posto sam ja iznela pricu zene crnog Arapina, a pre nego sto se Ivana javi, samo da pojasnim da je to bila reakcija na sledece odlomke u tekstu:

Čak i u redovima žena uzgajanih da budu trofeji - kojih je priličan broj i danas, čak je sasvim verovatno da je broj u porastu - što bi značilo da su osvajanjem cilja one ostvarile svoj uspeh, vremenom se dođe do slične tačke. Izgubiti poštovanje drugih, pa dalje samopoštovanje, je strašan, tragičan razvoj za jednog pojedinca.

... i jos...
žene iz srednje više klase se udaju za dobru priliku i svoje dane provode u velikim kućama. Ono čime se razlikuju od žena par generacija unazad je da one sada znaju. Sve su videle, razmotrile svoje opcije, i shvatile da je ovo najbolje od svega. Zavisi od lanca, pretpostavljam, ali ako je on pričvršćen na jednoj tački, onda se šetaš po krugu, zar ne?

Prvobitno, zapadnjacke zene borile su se za slobodu i nezavisnost (ekonomsku pre svega), a kada je to postignuto (zene iz zemalja u razvoju i raznoraznih dzamahirija propustile su tu fazu), shvatile su da to jako puno kosta, da je to jako naporno, i vracaju se polako - lancu. Broj zena-trofeja je u porastu, a dobra udaja postaje ideal i posao zivota.

Sta nije u redu sa tom slikom? If it makes you happy it can't be that bad!

Slicnu pojavu sam primetila i ja (a Ivana je majstorski oslikala ovde svu njenu bedu), a silom prilika susretala sam se sa nemalim brojem trofejnih zena i ovde i tamo, i odgovorno tvrdim da su degenerici (izvinjavam se zbog prejake reci, ne osudjujem nicije izbore, samo primecujem posledice).

Zivot bez samopostovanja je nepodnosljivo lak, jer je valjda ideja o kupoprodaji nepodnosljiva (meni bi bila), pa valjda otuda dolazi ta potreba za antidepresivima.
Da bi zene bile zadovoljne svojim muskarcima
preuzimaju deo tereta zarade na sebe, postaju koliko-toliko ravnopravni partneri, i time rasterecuju muskarce koji provode vise vremena sa porodicom, a manje na poslu.
Edit: Ivana je ipak bila brza:)
Ivana Knežević Ivana Knežević 00:48 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

kick68
..ne osudjujem nicije izbore...


Upravo u tome i jeste stvar. Svako ima razloge za svoje izbore. Kad se radi o ovako masovnoj pojavi, razlozi, ispostavice se, vrlo lice. Na primere kojima su okruzeni. Na ekonomske modele u kojima rastu.
Svako napravi kalkulaciju na osnovu ponudjenog, i obicno se preracuna.

Sve kombinacije mogu da budu dobre ili lose - a neke su uvek lose - ali dva najcesca tipa zene koji ce se videti u mas medijima su one koje traze dobru priliku, i za to ce sve uraditi ili istrpeti, i one koje su napravile pogresne izbore pa ih je prilika ma kako losa ostavila (jer ni nju nisu zasluzile) i one sada unistavaju svoje zivote i zivote svoje dece. Vidi to hiljadu puta u toku svog zivota, fiktivno ili ne, pa pokusaj da samo zamislis da je nesto drugacije uopste moguce. Ili da zene znaju, pa cak i zasluzuju, nesto bolje.

I tako dalje.
Da je samo ovde tako bilo bi lose, ali kako vetrovi odavde duvaju i raznose po celom svetu, posledice osecaju svi. Da ne pominjem da homegrown varijante po svetu umeju da budu jos puno gore pa samocestitanja cvetaju.

Sve se to moze promeniti. I na gore i na bolje. Ja bih rado da vidimo tu bolju opciju.
bocvena bocvena 08:29 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

Ja bih rado da vidimo tu bolju opciju.

Ivana, šta je bolja opcija?
Ozbiljno počinjem da sumnjam da je jedina razlika izmedju moje depresivne majke i mene samo u samopoštovanju. A da će nam kraj biti isti - srčani udar u 50-oj. Njoj od antidepresiva (jer nije imala snage da se bori), a meni od hipertenzije (jer se previše borim).

kukusigameni kukusigameni 08:31 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

dr.wagner dr.wagner 10:35 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

Pozrdav gospođo I

Ivana Knežević

Pa... kako Vam je uspelo da od naslova ceo post o zenama bude u stvari o muskarcima


-Sada sam malo okrenuo monitor ... i ovako , pod kutem ... stvarno
izgleda kao da je o muškarcima ..
... primjenjivo je i na jedne i druge .... mane su nam univerzalne

-Trebalo bi imati neki svoj "film" ... možda manje cilj , a više stil ...
koji čovjeka zadovoljava ... i tako proživjeti život nakon četrdesete

-Bilo bi dobro to početi i prije , ali sa "dvadesetak" vas muče druge
misli i ne mislite o vlastitoj poziciji (ukoliko to ne uključuje "poze" )

-Kada bismo imali terapiju koja mogućnosti i očekivanja stavlja u
ravnotežu ... to bi sigurno najbolji lijek protiv depresije i hipertenzije
zajedno ....
-No na taj problem treba gledati više sa filozofskog , a manje sa
medicinskog aspekta , a i riješenje je tu negdje (ako postoji)
... zamislimo život u kojem se ne nerviramo zbog stvari na koje ionako
ne možemo utjecati !

-Ma ovo je bio sigurno trol !


Wagner

P.S.
-Gospođo B ... glupo je danas umrijeti od hipertenzije , tj. od posljedica
hipertenzije ...
-Ne bih dijelio savjete , slabo se razumijem , ali ukoliko ne pomaže jedna
terapija , postoji više vrsta ... kao što je i više uzroka , a i reakcije
na terapije su (na neki način) individualne ...
-Sigurno se može pronaći djelotvoran "sistem"...
-Možda ... , onako kada ste "usput" , jedan razgovor - mali pregled kod
nekog tko se razumije u to ... obično su to kardiolozi ...









bocvena bocvena 11:08 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

O da. Postoje pilule za hipertenziju, ali ne postoje za previše obaveza u životu. Slabo mi nešto filozofija pomaže kad nema ko drugi (ili neće), pa moram ja.

... zamislimo život u kojem se ne nerviramo zbog stvari na koje ionako
ne možemo utjecati !


Iz petnih žila učim ovaj pristup životu! Jedino što rezultat i nije neki. Samo mi polako biva svejedno. Na mojoj skali vrednosti - svejedno se vrlo nisko kotira. Odmah tu negde do - baš me briga i nije mi stalo.
builderka builderka 13:29 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

Na mojoj skali vrednosti - svejedno se vrlo nisko kotira.

svejedno je divno, oslobađajuće.
znači - ok, može ovako, a može i onako. i sve može, a ništa ne mora. znači i da umem da igram sa svim kartama. i ne, ne moram uvek da pobedim. u stvari, ne moram ni partiju da završim.

ja podsećam sebe da su (ljudi i) problemi uglavnom prolazni, a tragovi na telu i duši trajni. so, ....

moj brat govori - neću da se nerviram. em šteta, em sekiracija.

znam da sve ovo može da se svrsta pod ono "filozofiranje", što zapravo i jeste, ali na duže staze mislim da zaista daje rezultate (empirijski dokazano ; ))

i naravno da postoje situacije kada je sve ovo neprimenljivo, ali su one po pravilu ređe i recimo kratkotrajne.
bocvena bocvena 15:18 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

U svakoj kući postoji jedan koji ima ovu vrstu luksuza - može, a i ne mora.
A iza njega stoji jedan koji radi.
Jer posao (ili problem) jednostavno neće nestati ako se pravimo da ga ne vidimo.

i naravno da postoje situacije kada je sve ovo neprimenljivo, ali su one po pravilu ređe i recimo kratkotrajne.

U tome i jeste fora, što je život prepun sitnih cimanja, gde se svakodnevno na muci poznaju junaci. Veliki lomovi su mnogo redji i tu možeš sa filozofskim mirom da pristupaš problemu.

Ali npr. krečenje kupatila zahteva akciju...i evo, ja je dostojno Gandiju, iščekujem skoro godinu dana. Ranije bih posle 2 nedelje nadala dreku ili sama pozvala majstora. Sada puštam vreme da prolazi, trudim se da ne gubim energiju i smeši mi se ono svejedno.
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:34 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

bocvena
Ivana, šta je bolja opcija?


Stvar je u tome da su ovo promenljive stvari, draga b. To se prvo mora apsorbovati. Sav ovaj shit je samo pitanje namestenih (i dobro odrzavanih)kulisa. Kako ce muskarci i zene medju sobom je kasicica secera u odnosu na pozornicu po kojoj se saplicu.

Nase majke su vec bile generacija zena gde su se (neke) stvari promenile. One su radile i retke su bile zene koje nisu.
Sa njihovim majkama je to bilo obrnuto.
Ne oslobadja svaki rad, kao sto se dobro zna, i onaj gde nisi nista drugo do ekonomski rob ne zna ni za 's' od slobode, ali stvari je moguce promeniti, to je svest koju treba izgraditi, usaditi, inficirati njom sebe i druge...

Kod obrazovanja - kad smo mi isle na fakultet to nije bilo nalik Rosi Parks koja je sela u autobusu gde joj je bilo zabranjeno. Nije bio akt ni ludila ni hrabrosti. Naravno da smo isle na fakultet. Nije ni pola sekunde razmisljanja bilo potroseno na drugacije misli - zamisljam sada sebe ili neku od mojih drugarica koja bi otisla recimo svom tati i rekla mu 'tata, ja necu da zavrsim srednju skolu ni fakultet posle toga, nego cu da budem kasirka u supermarketu, jer ovo je mnogo tesko, sva ta matematika, a pricala mi je Jen da mogu mozda da budem model, pa cu da probam'. Ne znam kako tvoj tata, ali od reakcije mog bi sve zvonilo.

Par generacija unazad da devojke idu na fakultet nije bilo ni normalno ni uobicajeno, ni devojkama ni njihovim tatama.

Za promenu su potrebni primeri. Dovoljan broj primera koji govori i devojcicama i decacima. To znaci: primeri zena i primeri muskaraca. Veliki broj primera.
Sve i da primeri u kuci nisu dobri, kad imaju primere van kuce, deca imaju izbora. I krenuce za njima.
Osim primera potrebni su i uslovi. Ali i oni su podlozni promenama.

Tako, draga b, verujem da smo nas dve napravile kapitalnu gresku da se nismo bavile filmom. Nema mocnijeg messanger-a.

Toliko na nivou price.

bocvena
Ozbiljno počinjem da sumnjam da je jedina razlika izmedju moje depresivne majke i mene samo u samopoštovanju. A da će nam kraj biti isti - srčani udar u 50-oj. Njoj od antidepresiva (jer nije imala snage da se bori), a meni od hipertenzije (jer se previše borim).


Mojoj majci i meni nije falilo samopostovanja. Nju je slomio osecaj nemoci. U 40-oj. I mene ce ali sam ja fizicki izdrzljivija. Moj tata kaze da sam na Knezevice, i verovatno je u pravu.

Neophodno je da slicnosti medju sledecim generacijama dodju sa nekih drugih izvora - za tebe, mene i sve druge zene.
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:38 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

ksgm, predlazem (logicni) korak dalje: uvesti striktno zensku disciplinu, takmicarsku sto da ne, pod nazivom 'razbijanje noseva'.
Mastam o takvoj, priznajem

Kasnije: ovo verovatno ne zvuci kako sam mislila da zvuci.
Bez objasnjenja, samo recimo da dodam smiley?
zoja444 zoja444 15:39 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

bocvena
Ali npr. krečenje kupatila zahteva akciju...i evo, ja je dostojno Gandiju, iščekujem skoro godinu dana. Ranije bih posle 2 nedelje nadala dreku ili sama pozvala majstora. Sada puštam vreme da prolazi, trudim se da ne gubim energiju i smeši mi se ono svejedno.


u toj situaciji:

1. uzeti valjak u ruke i biti "sama svoja majstorica". ali, za to vreme, nema kuvanja, peglanja, ciscenja, ljubljenja, mazenja, pazenja...
2. pozvati majstora. 1e/m2 krecenja. bice gotovo za dan.

edit

najvaznije je stedeti psihicku energiju, za daleko bilo, stvarno teske situacije. sa fizickom je mnogo lakse.
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:57 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

Pozdrav Vama, Monsieur W

dr.wagner
Kada bismo imali terapiju koja mogućnosti i očekivanja stavlja u ravnotežu ...


Trol (jos jedan) cu Vam oprostiti jer u datim okolnostima - koje su lose - preziveti nije mali zadatak. A Vi o tome govorite, dok je tema menjanje sveta! (I postojecih percepcija)

Na bolje, uvek na bolje.
Hocu da kazem, ne sumnjam da bi nas i u okolnostima puno boljeg sveta mucile neke stvari, tu nam izgleda nema pomoci, i neophodno ce biti i tada cuti glas mudrosti o balansu, jer ni ravnotezama nismo narocito skloni, i sve ima svoje mesto, ali cujte, samo otvoriti vrata mogucnosti promene (ka boljem) zahteva trud mnogih.

Ocekivanja najvecim delom ne zavise od pojedinca. Upakovana, ona samo cekaju novu decu.
A do sopstvenih mogucnosti pojedinac retko kada i stigne, jer na putu bude zatrpan(a). Kad se docepa cilja, to obicno bude prekasno, jer nema vise mesta u prtljagu.
builderka builderka 16:12 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

U svakoj kući postoji jedan koji ima ovu vrstu luksuza - može, a i ne mora.
A iza njega stoji jedan koji radi.

potpuno tačno.
Jer posao (ili problem) jednostavno neće nestati ako se pravimo da ga ne vidimo.
ne moraju se svi problemi odmah rešiti. neke treba ignorisati jer vremenom zaista nestanu. prosto se okolnosti promene.

U tome i jeste fora, što je život prepun sitnih cimanja, gde se svakodnevno na muci poznaju junaci. Veliki lomovi su mnogo redji i tu možeš sa filozofskim mirom da pristupaš problemu.

ne znam. kod mene je obrnuto valjda. oko ovih sitnih svakodnevnih možeš da filozofiraš, odlažeš, ignorišeš, na kraju ih sve odradiš nekim drugim tempom i redosledom. veliki su nekada veći od tebe, pa se malo izgubiš i samokontrola nestane.

Ali npr. krečenje kupatila zahteva akciju...

hihi, pijem pivo i krečim po kućama ; )
pretprošle nedelje sam uzela odmor da odem negde, umesto toga sam krečila stan (mali) sama (problem koji je morao da se reši). nisam htela čak ni da mi iko pomogne. znala sam kakvu sam bedu navukla sebi na vrat, pa nisam htela da i druge u to uvlačim. pametno? ne baš. ali moj izbor i način.
tek pre dva dana sam skinula zaštitne trake, a police su još prazne (problem koji se može odložiti).

Ozbiljno počinjem da sumnjam da je jedina razlika izmedju moje depresivne majke i mene samo u samopoštovanju.

znaš one tri moje žene? jedino po čemu se treća razlikuje od prve dve je crveni lak na noktima. ostalo je sve isto. evolucija - my ass. u istim okolnostima se isto ponašamo. to valjda znači da treba okolnosti promeniti.
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:18 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

bocvena
pilule...ne postoje za previše obaveza u životu.


b, jedna od gresaka koju sam ja napravila - i ne krivim sebe zbog nje - je da nisam naucila kako da svoj karakter upotrebim da meni koristi.
Jos sam davno primetila da se dobar broj nevolja u kojima sam se nasla koristio mojim karakterom. Domaci izdajnik, original.

Vremenom sam vrlo sporo povezivala neke niti, bila besna na sebe redovno (i cesto), i odjednom su neke naizgled nepovezane stvari dovele ceo taj haos u pravu perpsektivu.

Naime, kaze mama moja prijateljice (ja inace redovno koristim tudje mame, i to je jedan savet koji treba dati klinkama: pored svoje - koja ce poziveti bar do 100-e nadajmo se - prati i trazi dobre, mudre mame, i slusaj sta pricaju) inace jako fina dama: cuvaj sebe.

Prva reakcija very volatile - pa kako da cuvam sebe kad......!!! *&^%$#!

Druga reakcija rezignirano: ne znam kako.

Treca reakcija (ne bas u toku od jednog sata, ponekad zna da prodje i decenija) pocne od pitanja pred jednom situacijom: da li ovo i na koji nacin meni koristi?
Isto pitanje i pred sledecom situacijom. I onom nakon toga... i ubrzo sve situacije dodju prvo i prvenstveno pred skener tog pitanja. Gate to Woman's Country.
(inace je to jedna sasvim prihvatljiva knjizica, koju sam citala davno i setim je se povremeno).

Motherhood's a killer, tu nema pomoci. Za neke od nas.
Vredi probati ovo iznad. I buidlderka o tome govori, ili necem slicnom. Svest da stvari mogu da budu drugacije je nesagledivo mocna promena za pojedinca. To se ne sme propustiti kao zivotni zadatak. Ili filozofija.
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:22 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

builderka
svejedno je divno, oslobađajuće.
znači - ok, može ovako, a može i onako. i sve može, a ništa ne mora.
znači i da umem da igram sa svim kartama. i ne, ne moram uvek da pobedim.
u stvari, ne moram ni partiju da završim.
ja podsećam sebe da su (ljudi i) problemi uglavnom prolazni, a tragovi na telu i duši trajni.


Postovanje, i naklon.

bocvena bocvena 16:26 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

Tako, draga b, verujem da smo nas dve napravile kapitalnu gresku da se nismo bavile filmom.

Celo detinjstvo sam pisala scenarije i režirala predstave sa svojim drugaricama. Nikad mi nije bilo zanimljivo da glumim...posle sam nekako zaboravila tu svoju opsesiju:)
Možda je bilo normalno da kažemo tati da ćemo da studiramo, ali režija bi ih dotukla! Naša deca bi mogla da budu - treća sreća!

U pravu si da je potreban dovoljan broj primera. Jedino što nešto ovih dana uopšte nisam sigurna da sam sama neki preterano dobar primer.
Previše sam kompromisa na sopstvenu štetu napravila. I sad kad bih da menjam pravila igre, svi se bune i nikom ne odgovara:)))))

Hvala Zoja na savetu. Kod mene je sve to obrnuto: u glavi mi je uvek sve kristalno jasno, retko sam malodušna, ali sam beskrajno fizički umorna. Proći će. Nego mi Ivana natrčala sa temom:))))
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:28 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

zoja444

najvaznije je stedeti psihicku energiju, za daleko bilo, stvarno teske situacije. sa fizickom je mnogo lakse.


To su vestine koje se uce. Tesko je poverovati, ali za dobar broj ljudi jeste tako.

Saveti pod 1 i 2 - bo, ko bese pravi plakate ovde? Da narucimo koji? Bar deset razlicitih varijanti, stavljati ih kao grafite inkognito i na vidljivim mestima - i eto jednog pocetka.
Sta kazes?
Ja cu priloziti koji dolar.
Mozda ima klinaca koji bi pod okriljem mraka postavljali za nas? Da ne hapse postovane mame i gradjanke.
bocvena bocvena 16:58 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

Bilderka, usvojiću te...da mi budeš duhovni guru i da okrečiš kupatilo.

A onda ćemo Ivana i ja da se obučemo u crno, stavimo maske i lepimo uputstva za žene po gradu. Zoja će noćom da radi grafite na Zelenjaku.
I 100 godina kasnije, sve će biti bolje.
zoja444 zoja444 17:07 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

Zoja će noćom da radi grafite na Zelenjaku.


vazi.

I 100 godina kasnije, sve će biti bolje.


plasim se da nece ni onda.

dr.wagner dr.wagner 17:17 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

...dan

Ivana Knežević
... Trol (jos jedan) cu Vam oprostiti


-Primjetio sam kako u našem malom dopisivanju , zapravo osim mene i nema
muškaraca .... , a o njima (muškarcima) se tu ne govori baš afirmativno ...
-Nema kod mene hrabrosti za ovu nepravednu borbu , ali distanca mi pruža sigurnost ...

-Pošto sam i ja (navodno ) autor jednog ženskog djeteta , zaključak
dana glasi :
-Treba im pružiti (nametnuti) obrazovanje , a kasnije ako žele biti
četvrta supruga neka budu , a ako ne žele (sa obrazovanjem) mogu biti
što god žele (ako zaista žele) ...

-Skromnost mi nije vrlina (je li to u stvari i vrlina ?) , kapaciteti postoje
, ali vas je previše ... a ja jedan ...
...Dakle KAPITULACIJA !!!



Wagner
builderka builderka 17:42 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

Ivana, bocvena,

Ivana Knežević Ivana Knežević 22:46 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

bocvena
..uopšte nisam sigurna da sam sama neki preterano dobar primer.


To je to, darling.
Ja znam da nisam. Nema veze ni nezavisnost ni inteligencija, iskustvo, odgovornost, trud, afirmacija, samopouzdanje.. da mi nije nekog svetlog trenutka tu i tamo i putovanja, bila bih ne los vec ocajan primer, i to nije u redu. Uz sve to, ispada da su klinci iznevereni.
To je prilicno gadna pilula za bilo kakav stomak.

A ja ne mogu da budem drugacija od ovoga kakva jesam.
Ako moja klinka posegne za drugim primerima.... kakvih ima ja sam sasvim pristojna. I to ne mogu da joj ispricam. To se uci drugacije.


Ivana Knežević Ivana Knežević 22:47 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

bocvena
A onda ćemo Ivana i ja da se obučemo u crno, stavimo maske i lepimo uputstva za žene po gradu. Zoja će noćom da radi grafite na Zelenjaku.


A zamisli da to stvarno uradimo.



Ja sam za.
Ivana Knežević Ivana Knežević 22:51 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

zoja444

I 100 godina kasnije, sve će biti bolje.

plasim se da nece ni onda.


To ne mozemo da znamo. Neka oni tada rade svoj deo da bude bolje. Mi mozemo (mozda) nesto sada i ovde.
zoja444 zoja444 23:01 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

Ivana Knežević

To ne mozemo da znamo. Neka oni tada rade svoj deo da bude bolje. Mi mozemo (mozda) nesto sada i ovde.


tacno. da parafraziram nekoga (ne secam se tacno koga, ja uopste lose pamtim imena): ako hoces da promenis unuke, kreni sa menjanjem njihovih deda i baka. mislim da sam tek sada shvatila sustinu te misli. u vremenskoj perspektivi.
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:02 05.06.2011

Re: Još o ženama ...

dr.wagner
...a o njima (muškarcima) se tu ne govori baš afirmativno...


Ne moze se sve u jednom dahu, ili na jednoj temi

dr.wagner
zaključak dana glasi :
-Treba im pružiti (nametnuti) obrazovanje , a kasnije ako žele biti četvrta supruga neka budu , a ako ne žele (sa obrazovanjem) mogu biti što god žele (ako zaista žele) ...


Zakljucak ili sama tema se odnosi na primere koje deca, i zenska i muska, dobijaju. Moze i sire, ali ovde se govori o zenama. (Muski primeri nisu tako ocajni.)

Izbor svako pravi sam, ili misli da je tako. Tu iluziju ne treba rusiti.
Medjutim, retko koji izbor nije odgovor na primere kojima je hranjen. Sa primerima zena kakvi jesu, sanse da zenska deca narocito naprave dobre izbore u zivotu su jako male.

Zasto kapitulacija? Ne mozemo ovo same
myredneckself myredneckself 23:11 05.06.2011

Odlična rečenica...

Motherhood's a killer, tu nema pomoci. Za neke od nas.

Ovo je jako teško u životu - povratiti delove svog identiteta, odvojeno od materinstva.
I pokušati ponovo uspostaviti stanje strasti, u svemu.
Materinstvo je za nas žene (neke od nas ) najkompleksnija životna tranzicija.
Ivana Knežević Ivana Knežević 00:08 06.06.2011

Re: Još o ženama ...

zoja444
da parafraziram nekoga: ako hoces da promenis unuke, kreni sa menjanjem njihovih deda i baka.



Nije iskljuceno ni da ce im se promena dopasti.
Naprotiv. Sta ako ispadne da su na nju cekali sve ove godine?
Ivana Knežević Ivana Knežević 00:12 06.06.2011

Re: Odlična rečenica...

myredneckself
Ovo je jako teško u životu - povratiti delove svog identiteta, odvojeno od materinstva.
I pokušati ponovo uspostaviti stanje strasti, u svemu.
Materinstvo je za nas žene (neke od nas ) najkompleksnija životna tranzicija.


Svakog dana podsetim sebe - i nema utehe u tome, vec gola cinjenica - da ovde jos nisam bila. Sve mi se desava po prvi put.
U materinstvu, to poprima sasvim nove dimenzije. Uvecane mnogostruko.
Pravu si stvar rekla, mrns, najkompleksnija. I tesko je, za neverovati koliko tesko.
abrasax abrasax 00:20 06.06.2011

Putići

Neophodno je da slicnosti medju sledecim generacijama dodju sa nekih drugih izvora - za tebe, mene i sve druge zene.


Ivana Knežević Ivana Knežević 00:40 06.06.2011

Re: Putići

abrasax
Koliko ih ima, Ivana?


Ko zna.
Iz ove perspektive je moguce zamisljati. A ova perspektiva je bolja od nekih, i proslih i trenutnih.
Kad se otvori jedan, obicno se otvore i drugi. Tako cesto ide sa putevima.
A mozda i ne.
Ili ih nema puno.
Svejedno, treba ih istraziti.
abrasax abrasax 01:04 06.06.2011

Re: Još o ženama ...


Eh, Ivana i ja. Inspiriše me onaj plakat, pa mislim da znam ko bi tu nadrljao...

Ivana Knežević Ivana Knežević 01:26 06.06.2011

Re: Još o ženama ...

abrasax
Inspiriše me onaj plakat, pa mislim da znam ko bi tu nadrljao...


Mislis, osim ucesnica koje mogu da zavrse u high security ustanovi :))
Meni se ideja sve vise dopada.
Subverzivna, underground i konzistentna.
Mozda zazivi, mozda ne zazivi.
Ali ako se ne proba..

I zamisli, izjutra ljudi idu na posao, a novi plakat osvanuo.
Nekome smesti osmeh na lice, nekoga namrsti.
Za svaki osmeh se vredi potruditi

Mozda oni namrsteni posle vise plakata razmisle, pa i oni pocnu da se smese. Ima potencijala.
kukusigameni kukusigameni 08:47 06.06.2011

Re: Još o ženama ...

Ivana Knežević
ovo verovatno ne zvuci kako sam mislila da zvuci.

Zvuci iskreno, a to je nesto sto izuzetno cenim.
Ivana Knežević
Bez objasnjenja, samo recimo da dodam smiley?

Mozda neces poverovati ali smile je upalio!

Da pojasnim. Ja sam gore onim posterom reagovao na Bocvenin post (a u okviru koji si ti zadala). Siguran sam da znas koji je to poster koji sam postovao. Trebalo je da ispadne dobra sala. Bez pretencioznosti.
Verovatno sam pogresio.

Ivana Knežević
ksgm, predlazem (logicni) korak dalje: uvesti striktno zensku disciplinu, takmicarsku sto da ne, pod nazivom 'razbijanje noseva'.
Mastam o takvoj, priznajem


Ovde bih samo dodao da se bojim da bi ogroman broj zena u ovoj disciplini, izabrao da razbija nosOve drugim zenama.

bocvena bocvena 09:06 06.06.2011

Re: Još o ženama ...

Verovatno sam pogresio.

Ma nisi. Dobra je fora, nego je Ivana gledala pogrešan film, pa rešila da uključi i pesnice u borbu za ženska prava.

Sve više mi se sviđa ova ideja o plakatima. Jedino što mislim da oni ne treba da se obraćaju ženama (većini je sve jasno) nego muškarcima. Oni vape za emancipacijom:)

Npr.

Molim te, nemoj više da mi pomažeš,
počni da radiš!


Ivana Knežević Ivana Knežević 23:30 06.06.2011

Re: Još o ženama ...

kukusigameni
Da pojasnim.


Moracu i ja.

kukusigameni
Trebalo je da ispadne dobra sala.


Jeste!
Poster je sjajan, ucestvovanje se racuna kao dodatno sjajno, a razvoj koji sam predlozila je da kad se jel'te vec krenulo sa ciscenjem, onda treba ici do kraja pa uz prasinu, zavese i tepihe, potkaciti i koji nos, jer - priznace svako - gomile noseva cekaju na dobru jaku i efikasnu pesnicu, bas takvu kao na posteru... i eto kako se neke asocijacije radjaju u nekim glavama

p.s. nisam shvatila da je pogresno razumevanje bilo toliko pogresno. Drago mi je da sam se setila osmeha, a zahvalna sam vrlo za objasnjenje iz drugog ugla.
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:36 06.06.2011

Re: Još o ženama ...

bocvena
Molim te, nemoj više da mi pomažeš,
počni da radiš!




Usvaja se!

Ti se bavi muskom polovinom trzista.
Ni zenski se ne sme zapostaviti. Taj organic pristup saznanju preko trnja i zeravice je zreo za toksicnu deponiju.

Bravo za pocetak!
razmisljam razmisljam 02:03 07.06.2011

Re: Još o ženama ...

bocvena

U pravu si da je potreban dovoljan broj primera. Jedino što nešto ovih dana uopšte nisam sigurna da sam sama neki preterano dobar primer.


Мислиш ли да је било ко сигуран?
Бојим се да смо све на истом - стална преиспитивања, недоумице, несигурност, склоност ка прецењивању наше улоге и потцењивању резултата које постижемо на било ком плану, а нарочито на родитељском. Просто, увучене смо у зачаран круг из кога нам вире само носеви, али другачије и не иде.
Некако, много сам несклона да верујем људима који имају чврсте и непоколебљиве ставове по сваком питању. Дражи су ми они који негде на рамену или иза уха носе по који прамичак сумње и запитаности.
Мислим да они, када се подвуче црта, постижу боље резултате на свим пољима. Ако ништа друго, више су људи и својим примером, ма колико се лошим чинио, ипак дају некакве употребљиве смернице за даље. Барем у смислу тога да би се можда могло покушати и на други начин, што свакако није мало.

Previše sam kompromisa na sopstvenu štetu napravila. I sad kad bih da menjam pravila igre, svi se bune i nikom ne odgovara:)))))


Тако позната прича.
Мој ти је савет ( мада знам колико је глупо давати нетражене савете, и унапред се извињавам што сам се ипак осмелила на такав корак ), личним искуством поткован, да не одступаш и не одустајеш, сада када си кренула у револуцију. Тешко је, напорно је, изискује много енергије и много битака на најразличитијим пољима, траје дуго, резултати су у почетку слабо видљиви, али, веруј ми, на крају се исплати.
Једноставно, у бар једном од свемира у којима нам се вртложе животи имаш право, ако не и обавезу, да будеш средишна звезда око које се све врти и од које све почиње и у којој се све завршава. Ни мање ни више од тога. И то није ни себичлук ни недостатак емпатије ни ускогрудост. То је само потреба да се преживи сваки дан и да се колико је год то могуће барем мало остане свој и удахне потребна доза самопоштовања без које се не може.
У реду је давати, у реду је подметати се и вући и теглити и држати свет на својим плећима. Али се мора научити и да у ствари постоји јако мало тога што не може да сачека који дан или који месец или коју годину...
Јако је мало збиља неодложних послова у животу. Сви остали су више ту декорације ради. Суштина је битна. Декоративни елементи нам само замагљују слику и одвлаче нам пажњу од најважнијег. Дакле, ако је икако могуће, треба их игнорисати и бавити се њима тек уколико нам за то претекне снаге. Ако се уморимо, боже мој, има дана...

P.S. Боцвена и Ивана, извињавам се на овако опширном коментару, али, изазвала ме тема, па нисам могла да одолим.



Ivana Knežević Ivana Knežević 02:31 07.06.2011

Re: Još o ženama ...

razmisljam
...извињавам се...


Ovaj deo obrisati, a ostatak procitati vise puta, iskopirati i stavljati kao letke u prolaze, gradske ulaze, tezge na pijaci... kao pojacanje pokrenutoj akciji: menjamo sve(s)t!

bocvena bocvena 09:20 07.06.2011

Re: Još o ženama ...

Učim, razmišljam, učim...to mi je uvek najbolje išlo:)

U međuvremenu, drage moje, na Kožnoj klinici u Džordža Vašingtona ima kozmetološki deo na kome se, po vrlo povoljnim cenama - tri puta jeftinije nego po salonima, rade tretmani lica: od bioloških do hemijskih pilinga, mikro-dermo abrazije, mezoterapije...svašta nešto, slabo se razumem u to.

Posle preporučujem jogu (može i samo pozdrav suncu ujutru pre posla) i salatu od svega što živi na pijaci.

Na kraju neku knjigu i domaći čaj od breskve sa nanom i komadima pomorandže, u nekom kafiću...može sama, s drugaricom ili ljubavnikom (može i muž i on je ljubavnik:), po želji.

Ommmmmm.



Ivana Knežević Ivana Knežević 01:23 09.06.2011

Re: Još o ženama ...

bocvena
U međuvremenu...


..moze sve. Zivi se

Prvo odgovorila pa pustila muziku. Bas je dobro. Promenis stazu, promenis i zivot, prome.... some say.
jasnaz jasnaz 16:16 05.06.2011

1 + 1 = sve





ONE su živele za druge.
i postale tragične kada su se setile sebe.
šta se računa u ljubav?
sve u 1?
ja glasam za NJIH. i njihove izbore.
kada se ugasi svetlo: zar nećemo svi stati pred sopstvene?






Ivana Knežević Ivana Knežević 16:32 05.06.2011

Re: 1 + 1 = sve

Draga jasna, ovome cu se vratiti malo kasnije.
Idem sada (na cas baleta, za sebe) i jos par stvari da zavrsim, pa cu posle pogledati kako treba, razmisliti... tvoji prilozi uvek otvore nove prozore.
zoja444 zoja444 16:52 05.06.2011

Re: 1 + 1 = sve

jasnaz

ONE su živele za druge.i postale tragične kada su se setile sebe.šta se računa u ljubav?sve u 1?ja glasam za NJIH. i njihove izbore. kada se ugasi svetlo: zar nećemo svi stati pred sopstvene?


da li je briga o bolesnom roditelju ili detetu zrtva?
nekad su odricanja nuzna u nekim periodima zivota.
i to je sopstveni izbor.
ljubav je i davanje i primanje.
nigde ne pise koliko.
jasnaz jasnaz 17:22 05.06.2011

: 1 + 1 = sve


da, zoja. to je bilo i moje pitanje/odgovor:

IZBORI! stati uz sebe i svoje izbore - i kada su preskupi. naši su. birati drugačije u nekom drugom krugu je drugo pitanje. važno je prihvatiti svoje kao to SVE što je srce tada tražilo. i dalo.

zoja444 zoja444 17:54 05.06.2011

Re: : 1 + 1 = sve

jasnaz
da, zoja. to je bilo i moje pitanje/odgovor: IZBORI! stati uz sebe i svoje izbore - i kada su preskupi. naši su. birati drugačije u nekom drugom krugu je drugo pitanje. važno je prihvatiti svoje kao to SVE što je srce tada tražilo. i dalo.


slazem se.
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:16 05.06.2011

Re: : 1 + 1 = sve

jasnaz
da, zoja. to je bilo i moje pitanje/odgovor:

IZBORI! stati uz sebe i svoje izbore - i kada su preskupi. naši su. birati drugačije u nekom drugom krugu je drugo pitanje. važno je prihvatiti svoje kao to SVE što je srce tada tražilo. i dalo.


To je u trenutku koji se obicno zove 'kasno' a neretko i 'prekasno'.
Daleko je bolje prici svojim izborima na taj nacin nego zazaliti ih.

Ali glorifikacija izbora je pogresna stvar. To govori neko ko je veliki pobornik slobodnog izbora, bila i ostala, i ko se ne libi da ih pravi.
Ali isto tako sada mnogo bolje znam. I, kao sto sam pomenula iznad, izbori su daleko vise potkupljivi nego sto iko sebi zeli da prizna.
Sve utice na nase izbore, od stanja organizma do primera oko nas. Da je to moguce izmeriti, ili naci direktnu korelaciju, mozda bi se lakse klupko razmotalo, ali nije lako. Nista nije lako.

Izbore treba da pravimo sami. Sada i uvek. Ne postoji mnogo toga na sta jedan pojedinac moze da se osloni i kaze - ovo sam ja uradila, iza ovoga stojim. Izbori govore za nas.
Ili bi trebali.
Medjutim, oni daleko vise govore o kulturi i porodici iz koje poticemo, i dijete na kojoj smo rasli.
To je prosto tako.
Ako je tako, to je nepromenljivo. Ali dijeta jeste promenljiva.
Treba nam bolja.
abrasax abrasax 01:29 06.06.2011

Re: : 1 + 1 = sve

Medjutim, oni daleko vise govore o kulturi i porodici iz koje poticemo, i dijete na kojoj smo rasli.
To je prosto tako.


Mislim i ja da je to tako sa glorifikacijama, a i sa izborima. Samo što to ne znači da oni ne govore za nas, kako si i rekla, odnosno, da nam to smanjuje odgovornost za njih. Zamisli neku savremenu ženu kojoj je još i baka bila zaposlena, a recimo, radila za dvoje - brinula o braći i sestrama i imala posao. Zar ne bi bilo etično reći to odmah, kao ono: "crni pojas, sedmi dan". Pobediš, a da nisi ni zasukala rukave.
abrasax abrasax 01:40 06.06.2011

Re: 1 + 1 = sve


Mogla je da prođe i sa hipi frizurom, ali ova je prava. A košulja je lepa.
Ivana Knežević Ivana Knežević 02:23 06.06.2011

Re: : 1 + 1 = sve

abrasax
Samo što to ne znači da oni ne govore za nas, kako si i rekla, odnosno, da nam to smanjuje odgovornost za njih.


Ne smanjuje. Odgovornost je ozbiljna stvar i tesko se uci. Medjutim, postoji i tu jedan detalj - u izbegavanju odgovornosti, posledice obicno sacekaju svakoga negde, iza nekog ugla. I nije nemoguce da bi odgovornost sprecila dobar broj takvih susreta.
Stvarno smo smesne zivotinje.

Uspeh je mocna stvar, pobede male i velike...
Ja se i dalje povremeno setim jedne mocne epizode (gledala neki dokumentarni/informativni program na TV-u) u kojoj su pricali sa klincima u srednjoj skoli o raznim stvarima, pa se dotakli teme uticaja, heroja... nesto u tom stilu. I tu jedan decak kaze da je za njega njegova mama najveci heroj. Ona podize sama njega i njegovog brata, radi dva posla, nikad se ne zali, sve postize...
I sad, ne samo da je on to rekao, vec kako je rekao. To je bila neverovatno mocna scena, i bilo je jasno da su i ljudi iza programa bili zbunjeni. Nisu to ocekivali. Prosto se videlo da to dolazi iz njegovog srca.
Ne znam kako je tu njegovu izjavu njegova mama prezivela, ali moj osecaj je bio da sam prisustvovala necem izuzetnom. I kako sam bila samo ponosna na njega, i na tu mamu... ma ljubav prema celom svetu, instantno.

Ispricala mojoj klinki koju godinu kasnije. I ona pamti.
abrasax abrasax 03:34 06.06.2011

Re: : 1 + 1 = sve

Stvarno smo smesne zivotinje.


instantno.


jasnaz jasnaz 10:33 06.06.2011

: : 1 + 1 = sve

Ali glorifikacija izbora je pogresna stvar. To govori neko ko je veliki pobornik slobodnog izbora, bila i ostala, i ko se ne libi da ih pravi.
Ali isto tako sada mnogo bolje znam. I, kao sto sam pomenula iznad, izbori su daleko vise potkupljivi nego sto iko sebi zeli da prizna.


SLOBODA JE NAJVEĆA ODGOVORNOST.

- Početi ovo primenjivati znači kupiti šansu da se smanje povrede.

- Slažem se kako pravdanjem izbora pomažemo sebi da prođu. Ali je moje pitanje bilo Kada! Dok ih živimo ne možemo videti SVE. Kada ih pakujemo nemamo pravo da šminkamo i ludujemo Da-sam-znao! Ali bi, zarad sledećeg izazova, valjalo prethodni staviti u funkciju ODGOVORNOSTI JASNOG POGLEDA. Koliko je moguće.

& jedan od boljih, u poslednje vreme:

Ivana Knežević Ivana Knežević 00:03 07.06.2011

Re: : : 1 + 1 = sve

jasnaz
SLOBODA JE NAJVEĆA ODGOVORNOST.


Ozbiljna stvar. Koncept koji nikako da sazri. Zloupotreba...

jasnaz
Ali je moje pitanje bilo Kada! Dok ih živimo ne možemo videti SVE. Kada ih pakujemo nemamo pravo da šminkamo i ludujemo Da-sam-znao! Ali bi, zarad sledećeg izazova, valjalo prethodni staviti u funkciju ODGOVORNOSTI JASNOG POGLEDA.


Lepo receno.
Ako se krene od toga da je zivot jedan po glavi na ovoj planeti, i da se ljubav visoko kotira a desava se prilicno redovno, pa i sunce izlazi bez zastoja u rasporedu, ima i hrane - kad bi se podelila kako treba - za sve a i kad svako isparcelise ima i zemlje, a ko voli tek okeana ima i nece presusiti i... stvarno bi trebali ostatak puno bolje.
Nije tako tesko.

O filmu znam (citala kritike), jos ga nisam pogledala, hvala na podsecanju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana