Budućnost| Politika| Region

Bauk opet kruži Srbijom- bauk NATO

Milan Karagaća RSS / 07.06.2011. u 15:44

Nekada su se  u Beogradu održavali veliki i značajni međunarodni skupovi i time smo se ponosili. Onda jedno vreme dugo nije skoro niko ni u posetu hteo da dođe, čak ni fudbalski klubovi i tada nam je bilo krivo, bili smo ljuti na njih što nas izoluju, što ne dolaze.

E sada kada se u Beogradu održavaju ponovo veliki međunarodni skupovi predsednika, ministara, načelnika generalštabova ili nesvrstanih, opet nekima smeta. Nekima smeta što će biti jubilarni sastanak ministara nesvrstanih ali još nisu počeli anti-kampanju, dok je protiv jedne druge konferencije kampanja u punom jeku, s puno patriotizma i dezinformacija.

samit.jpg

Beograd će će od 13. do 15. juna biti domaćin jednog važnog međunarodnog skupa koji ima vojni, politički i bezbednosni aspekt i  predstavlja priznanje Srbiji, njenoj spoljnoj politici, vojnoj diplomatiji i međunarodnom imidžu njenih oružanih snaga.Radi se o skupu pod nazivom Strategijska vojna konferencija za partnere“ (SMPC 2011), važnoj međunarodnoj konferenciji koja će okupiti načelnike generalštaba 28 država članica NATO, 22 države Programa Partnerstva za mir kao i 19 država Mediteranskog dijaloga, Istanbulske inicijative i drugih pozvanih država poput Indije, Brazila, Australije, Japana, Novog Zelanda i Pakistana sa ciljem da se razgovara o bezbednosnim izazovima od zajedničkog interesa. Konferencija se održava jednom godišnje na nivou načelnika generalštabova zemalja članica NATO i partnerskih zemalja, s ciljem razmene iskustava  po isključivo vojnim  pitanjima važnim za globalnu i regionalnu bezbednost. Prva konferencija je održana u Skoplju 2006.godine a naredne  u Norveškoj, Albaniji i Finskoj dogodine će niti u Švedskoj. Prema tome, nije to Samit NATO,  kako se u javnosti predstavlja od strane samoproglašenih „istinskih branilaca srpskih nacionalnih interesa“ i organizacija i pojedinaca koji uzurpiraju pravo na patriotizam.Neznanje i neinformisanost javnog mnenja i građana su uvek bili veoma pogodno oruđe za manipulisanje. Jedni su iskreni i ubeđeni protivnici NATO,  pristalice nekog saveza sa Rusijom ili vojne neutralnosti, ( znači bezbednosnu izolaciju Srbije), koji korsite i ovu priliku da istaknu svoj legitimni stav. Drugi su oni koji se služe populističkim manipulisanjem  polu informacijama kako bi stekli jeftine političke poene, pri čemu se ne stide da čak i kao visoki stranački funkcioneri ostave utisak da ne znaju o čemu govore. U oba slučaja, radi se o kratkovidom i samo-poražavajućem političkom delovanju koje nas je u prošlosti toliko mnogo koštalo., kako to lepo napisa Filip Ejdus u "Peščaniku"

Istovremeno, opet iz nekih kalkulantskih razloga, onaj ko je trebao nije se dovoljno potrudio da kroz medije i na drugi način javnosti predoči prave informacije o čemu se radi, prepuštajući da dezinformacije oblikuju javno menje čak i bez demantija.

U svakom slučaju, Srbija ovim skupom nije ni milimetar bliže ulasku u NATO, nije cenjeniji partner NATO-a nego što je Rusija, ne žrtvuje ni jedan svoj nacionalni interes, ne izdaje interese majčice Rusije, ali staje u red priznatih i uvaženih država kada se raspravlja o političko-bezbednosnim pitanjima na tako širokoj osnovi. Ovim skupom Srbija se svrstava u red njegovih domaćina kao što su bile Norveška i Finska ili kao što će Švedska biti iduće godine. Ako neko misli da se Srbija time ponižava , onda je kod njega u pitanju problem druge vrste.

Svedoci smo svakodnevnih sporenja da li je za Srbiju  bolje članstvo u NATO-u ili vojna neutralnost. Vode se rasprave između stranaka i unutar stranaka, spore se analitičari, eksperti i javne ličnosti, ali i obični građani. Po tom pitanju se delimo na patriote i izdajnike, evroentuzijaste i evroskeptike, pa čak i NATO plaćenike i one druge. Međutim, sve to je više u funkciji dnevnopolitičkih interesa, nego ozbiljnog formulisanja vizije i koncepta bezbednosti Srbije.

Preovladava uprošćen pristup po kome se bezbednost isključivo ili pretežno svodi na vojsku i odbranu, pri čemu se zanemaruju izuzetno važni ostali segmenti bezbednosti.

Odnos Srbije prema NATO-u je prevashodno spoljno-političko pitanje i zato se mora posmatrati u celokupnom kontekstu spoljne politike jer je to pitanje države a ne vojske.

To su, u osnovi, i  neki ključni uzroci odsustva ozbiljnih rasprava o budućem bezbednosnom konceptu Srbije, a  bez ozbiljne rasprave koja ništa a priori ne prihvata ali i ne odbacuje, nema ni  optimalnih i državno odgovornih rešenja.

Rasprava o budućem bezbednosnom konceptu ne može i ne sme da se svodi na kviz pitalice da li volimo NATO ili ne, da li želimo članstvo u toj organizaciji ili ne, da li će to doneti nekoliko izbornih poena ili ne, već da li jeste i može li biti okvir za najoptimalniji strateški koncept - vizija dugoročnog i održivog projekta državne i nacionalne bezbednosti

Srbija je izložena najvećem broju globalnih i svim regionalnim rizicima, pretnjama i izazovima, ali i nekim specifičnim sa kojim se mnoge druge zemlje ne suočavaju. Kao balkanska, centralnoervropska, podunavska i evropska država, Srbija najveći broj svojih strateških  ciljeva i vitalnih nacionalnih interesa, uključujući i njene legitimne interese na Kosovu, ostvaruje u realnom okruženju u kome EU i NATO determinišu politički, ekonomski i bezbednosni okvir. To mora biti polazna osnova za svako ozbiljno i državno odgovorno razmatranje interesa Srbije u odnosima sa EU i NATO-om.

Savremeni  izazovi, rizici i pretnje zahtevaju da taj koncept bude pouzdan, dugoročan, siguran, efikasan,  interoperabilan, ali i racionalan i ekonomski optimalan. Ciljevi  kojima se stalno mora težiti je bezbednija Srbija u jednom boljem regionu, bezbedniji region u jednoj boljoj Evropi i bezbednija Evropa u jednom boljem svetu, upravo kako je  formulisano Evropskom bezbednosnom strategijom.

Bez obzira na aktuelnu vojnu neutralnost ima mnogo smisla i razloga da Srbija razmišlja o najoptimalnijem konceptu bezbednosti za budućnost, uključujući i novi sadržaj partnerstva, bezbednosnu konfiguraciju u regionu i projekcije trendova. Srbija je članica programa Partnerstvo za mir, potpisala je Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju, u procesu je dobijanja kadidature u EU, i teži ka punopravnom članstvu u EU, što podrazumeva i uvažavanje Evropske bezbednosne i odbrambene politike, te potpisivanje odgovarajućeg bezbednosnog sporazuma sa EU.

Patriotizam se ne dokazuje suštim ponavljanjem kako nas je NATO bombardovao, jer to znaju i oni i mi, već iznalaženjem okvira i koncepta koji će Srbiji i njenim građanima omogućiti najbezbedniji i najsigurniji život pa i to da nikada više ne bude bombardovana.

Najviši interes Srbije mora biti Srbij, njena dobrobit i budućnost i upravo u tom intertesu ne treba srljati ni u NATO ni protiv NATO, ni za ni protiv Rusije jer bilo gde da se Srbija opredeli neće uticati na njihovu stratešku ravnotežu, neće se oni zbog Srbije posvađati. Zato treba hladne glave gledati samo svoj interes jer i oni i drugi to rade.

Možda je upravo koncept i format ove konferencije nagoveštaj nekog novog transformisanog sistema međunarodne bezbednosti? I zato je dobro da je Srbija tu i lepo što je i domaćin.

 

 

 

 



Komentari (112)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Bili Piton Bili Piton 16:02 07.06.2011

...

Istina, NATO pakt mi je drag koliko i ešehirija koli, ali ova anti-nato galama u prepoznatljivim modnim DSS tonovima ozbiljno počinje da smara.

Jedino dobro u svemu je što će, koliko shvatam, da mitinguju kod Sava centra, pa centar grada i mostovi neće opet biti blokirani ili u kolapsu.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 16:13 07.06.2011

Re: ...

ali ova anti-nato galama u prepoznatljivim modnim DSS tonovima ozbiljno počinje da smara.


Postoji i levičarska, anti-ratna galama...
margos margos 16:46 07.06.2011

Ajd' budi pametan...

Nakon onog sastančenja u vazduhu, nad Beogradom i Srbijom od marta do juna 99., rešiše da sastanče na zemlji.
Što se mene tiče, nisu dobrodošli!
S druge strane, vojna oprema i naoružanje su nam najvredniji izvozni artikli - pa kako onda da vojno ne sarađujemo i usred Beograda.
koksy koksy 16:53 07.06.2011

Re: ...

Predrag Azdejković
ali ova anti-nato galama u prepoznatljivim modnim DSS tonovima ozbiljno počinje da smara.


Postoji i levičarska, anti-ratna galama...

Kakva je to levica ako medju njima nema Karagace i Kovacevica?
JJ Beba JJ Beba 17:01 07.06.2011

Re: ...

Predrag Azdejković
ali ova anti-nato galama u prepoznatljivim modnim DSS tonovima ozbiljno počinje da smara.


Postoji i levičarska, anti-ratna galama...

ASI i centar za liberterske studije



vlada opet radi kretenski. umesto da otvoreno priča o konferenciji ona zbog poznatog otpora građana prema NATO ne želi da konferencija u medijima bude udarana vest.

JJ Beba JJ Beba 17:01 07.06.2011

Re: ...

Kakva je to levica ako medju njima nema Karagace

gorran2 gorran2 17:04 07.06.2011

Re: Ajd' budi pametan...

S druge strane, vojna oprema i naoružanje su nam najvredniji izvozni artikli - pa kako onda da vojno ne sarađujemo i usred Beograda.

Takva je računica i na globalnom nivou:

S jedne strane, pravi se gomila oružja, koja će kad-tad da pukne, i sve nas pretvori u dim.
A sa druge, na tome se tako lepo zarađuje.

Pa ti sad budi pametan
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:10 07.06.2011

Re: ...

Postoji i levičarska, anti-ratna galama...

Da, postoji i ništa se ne razlikuje od one druge jer koriste iste argumente.
margos margos 17:12 07.06.2011

Re: Ajd' budi pametan...

Što bi rek'o moj drug Karađoz:
'Ovdje nema nevinih...'

Milan Karagaća Milan Karagaća 17:13 07.06.2011

Re: ...

JJ Beba
Kakva je to levica ako medju njima nema Karagace


onda ti pojma nemnas sta je levica.
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:16 07.06.2011

Re: ...

vlada opet radi kretenski. umesto da otvoreno priča o konferenciji ona zbog poznatog otpora građana prema NATO ne želi da konferencija u medijima bude udarana vest.

to sam i napisao u tekstu i slažem se sa tobom.
dragan7557 dragan7557 17:20 07.06.2011

Re: šta ovo treba da znači?

ili vojne neutralnosti, ( znači bezbednosnu izolaciju Srbije),

Ovako kako je napisano ispada da je neutralnost bezbednosna izolacija?

cerski
dragan7557 dragan7557 17:25 07.06.2011

Re: Ajd' budi pametan...

S druge strane, vojna oprema i naoružanje su nam najvredniji izvozni artikli - pa kako onda da vojno ne sarađujemo i usred Beograda.

Sa treće strane nit' je Srbija kad prodavala oružje NATO-u niti će ga ikada prodavati.

Klub ima svoje proizvođače i svoje liferante, pa ovaj argument ne važi.

cerski
freehand freehand 17:27 07.06.2011

Re: ...

Milan Karagaća
JJ Beba
Kakva je to levica ako medju njima nema Karagace


onda ti pojma nemnas sta je levica.

Ni ko je Karagaća, bogami!

Inače, Milane, odličan ti je tekst, a ja se, eto, potpuno slažem sa svakom ovakvom organizacijom, sastankom i konferencijom, naročito ako plaćaju smeštaj i sve druge troškove.
Što se ulaska u NATO tiče - bolje mi u njega nego oni u nas, ali je ta priča na dugom štapu.
Kao poznati ljubitelj ove miroljubive organizacije od srca im želim da se raspadnu i nestanu u ognju i dimu te nas reše bede oko dileme mitske i vanvremenske: saginjati se ili misionarski.
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:28 07.06.2011

Re: Ajd' budi pametan...

margos
Nakon onog sastančenja u vazduhu, nad Beogradom i Srbijom od marta do juna 99., rešiše da sastanče na zemlji.
Što se mene tiče, nisu dobrodošli!

pročitaj i informiši se malo bolje.
28 država članica NATO, 22 države Programa Partnerstva za mir kao i 19 država Mediteranskog dijaloga, Istanbulske inicijative i drugih pozvanih država poput Indije, Brazila, Australije, Japana, Novog Zelanda i Pakistana sa ciljem da se razgovara o bezbednosnim izazovima od zajedničkog interesa

da li misliš da Srbija treba da bude sa Kinom, Brazilom i Indonezijom
dragan7557 dragan7557 17:36 07.06.2011

Re: ...

onaj ko je trebao nije se dovoljno potrudio da kroz medije i na drugi način javnosti predoči prave informacije o čemu se radi,

Prvo valjda treba reći ko ih je uopšte pozvao?
Pa onda ko je dozvolio da šenluče po državi koju su bombardovali?
Pa onda priupitati misle li da plate sve ono što su porušili?
Pa onda turiti im pod nos spisak osoba koje su pobili.

Ima naravno još toga.

cerski

p.s. a konferenciju održati u zgradi bivšeg Generalštaba Jugoslavije a radnu večeru u Saveznom Sekretarijatu Unutrašnjih Poslova.
margos margos 17:38 07.06.2011

Re: Ajd' budi pametan...

Karagaća
pročitaj i informiši se malo bolje.

Izvini, šta nije jasno u mom komentaru?

cerski
Klub ima svoje proizvođače i svoje liferante, pa ovaj argument ne važi.

Saradnja je i to što organizujemo samit u našoj zemlji.

Meni je jedino bitno da proizvodimo, prodajemo, zarađujemo, a glumimo pacifiste i nevinašca.

A budući, gospodo, da ste svadljivi, pozdraviću vas i otići svojim putem...
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 17:42 07.06.2011

Re: ...

Da, postoji i ništa se ne razlikuje od one druge jer koriste iste argumente.


Izvinite, ali ovo je jako naivna i površna izjava. Levica i desnica u Srbiji se protive NATO paktu, ali iz različitih razloga.

Levica svoju argumentaciju bazira na antimilitarizmu, dok srpska nacionalistička desnica bazira na rusofiliji. Nacionalistička desnica nema problem sa vojnim savezima sve dok su tu Rusi i pravoslavlje glavni.

Levica se protivi vojnim savezima bez obzira čiji su, jer su vojska i oružje sami po sebi ZLO.
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:46 07.06.2011

Re: ...

dragan7557
onaj ko je trebao nije se dovoljno potrudio da kroz medije i na drugi način javnosti predoči prave informacije o čemu se radi,

Prvo valjda treba reći ko ih je uopšte pozvao?
Pa onda ko je dozvolio da šenluče po državi koju su bombardovali?
Pa onda priupitati misle li da plate sve ono što su porušili?
Pa onda turiti im pod nos spisak osoba koje su pobili.

Ima naravno još toga.

cerski

p.s. a konferenciju održati u zgradi bivšeg Generalštaba Jugoslavije a radnu večeru u Saveznom Sekretarijatu Unutrašnjih Poslova.



Potpis.
Milan Novković Milan Novković 17:49 07.06.2011

Re: ...

NATO pakt mi je drag koliko i ešehirija koli

Ti verovatno misliš na ove opake "nemačke" ešerihije - one su retkost.

One glavne, što su nam u crevima, nam dobro dođu još od prvog sata života i evo paralele nejasne humorističke vrednosti: te korisne ešerihije nas štite od drugih bakterija
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:53 07.06.2011

Re: Ajd' budi pametan...

Izvini, šta nije jasno u mom komentaru?

nisi pročitala da to nije Samit NATO već mnogo šire.
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:56 07.06.2011

Re: ...

Levica svoju argumentaciju bazira na antimilitarizmu,

zavisi na koju levicu misliš.
Ona novokomunistička baš ne kaže da je to iz antiratnih razloga, pa ni lideri nekih strančica cocijalističke ili socijaldemokratske orjentacije julskog tipa takođe.
Zar misliš da je Vulin anarhista.
dragan7557 dragan7557 18:02 07.06.2011

Re: Ajd' budi pametan...

Saradnja je i to što organizujemo samit u našoj zemlji.

Ja bih to pre nazvao lizanjem g...ce.

I mnogo podseća na dodvoravanje svetlom časnom i sl. Caru u Stambolu.

cerski
dragan7557 dragan7557 18:05 07.06.2011

Re: Ajd' budi pametan...

Milan Karagaća
Izvini, šta nije jasno u mom komentaru?

nisi pročitala da to nije Samit NATO već mnogo šire.

Nisi naveo sve države učesnice.

cerski
Bili Piton Bili Piton 18:12 07.06.2011

Re: ...

Milan Novković
NATO pakt mi je drag koliko i ešehirija koli

Ti verovatno misliš na ove opake "nemačke" ešerihije - one su retkost.

One glavne, što su nam u crevima, nam dobro dođu još od prvog sata života i evo paralele nejasne humorističke vrednosti: te korisne ešerihije nas štite od drugih bakterija


znao sam da sam odabrao pogrešnu figuru, umesto ešehirije je trebalo da stoji "ledi gaga", kako je prvobitno i bilo planirano.
Bili Piton Bili Piton 18:17 07.06.2011

Re: ...

freehand
.
Što se ulaska u NATO tiče - bolje mi u njega nego oni u nas




Posmatrano kroz ovako slikovitu koitalnu prizmu, ne mogu a da se ne složim
freehand freehand 18:25 07.06.2011

Re: ...

Bili Piton
freehand
.
Što se ulaska u NATO tiče - bolje mi u njega nego oni u nas




Posmatrano kroz ovako slikovitu koitalnu prizmu, ne mogu a da se ne složim

Patotika'em: Srbija se saginjati neće!
Idemo tradicionalno, misionarski.
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:36 07.06.2011

Re: Ajd' budi pametan...

dragan7557
Milan Karagaća
Izvini, šta nije jasno u mom komentaru?

nisi pročitala da to nije Samit NATO već mnogo šire.

Nisi naveo sve države učesnice.

cerski

dodaj ako sam neku izostavio.
nemam listu učesnika ali je poenta na tome da to nije samit NATO koji nas je bombardovao već mnogo šireg broja zemalja PzM, daklem i Rusije. Dakle, 28 država članica NATO, 22 države Programa Partnerstva za mir kao i 19 država Mediteranskog dijaloga, Istanbulske inicijative i drugih pozvanih država poput Indije, Brazila, Australije, Japana, Novog Zelanda i Pakistana pa zemalja tzv.Mediteranskog dijaloga. EU će predstavljati predsedavajući Vojnog komiteta EU, a biće i šef vojnog komiteta NATO.
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:46 07.06.2011

Re: ...

Prvo valjda treba reći ko ih je uopšte pozvao?

mora da su ovi što nisu hteli da pitaju za dozvolu one druge.
Valjda, ako si član nečega i nije ti gadno onda što bi bilo problem da se jednom i kod tebe sastanu.
Pa onda ko je dozvolio da šenluče po državi koju su bombardovali?

ovo nisam shvatio.
Pa onda priupitati misle li da plate sve ono što su porušili?

to ne bi bilo loše, pogotovo sada kada ih toliki broj dolazi pa im razrezati od Idije do Južne Afrike.
Malo se šalim, ali mislim da je bilo malo više pameti ne bi bilo nezamislivo ni iznaći model sa NATO da doniraju popravku zgrada. Inače, donacije baš ionako nisu bile male.
E sada, možda neko i tako razmišlja da one porušene zgrade drži kao spomenike.
jedi-knight jedi-knight 18:59 07.06.2011

Re: Ajd' budi pametan...

Ako se ne varam, Srbija je na taj nacin stekla nezavisnost.
Zasto koristite izraze tipa "lizanje g...ce"? Mozda se to na kraju pokaze kao mudrost.
dragan7557 dragan7557 19:27 07.06.2011

Re: ...

mora da su ovi što nisu hteli da pitaju za dozvolu one druge.

Plausibilno objašnjenje, nema šta.
Valjda, ako si član nečega i nije ti gadno onda što bi bilo problem da se jednom i kod tebe sastanu.

Pa meni je malo gadno i samo nepotrebno članstvo, a za sastanak sam već napisao gde.
Pa onda ko je dozvolio da šenluče po državi koju su bombardovali?


ovo nisam shvatio.


Nije ni toliko važno. Verovatno da je bivši izbacivač iz diskoteke.
Malo se šalim, ali mislim da je bilo malo više pameti ne bi bilo nezamislivo ni iznaći model sa NATO da doniraju popravku zgrada. Inače, donacije baš ionako nisu bile male.


Pa ovaj predlog ti je odličan i svodi se na:

EU građani plaćaju i zdržavaju NATO.
NATO polupa bez ikakve potrebe neku državu (YU).
EU građani plate tu herojsku operaciju.
Polupano se popravlja putem donacija koje daje NATO ili EU plaćaju EU građani.

Onda:

EU građani plaćaju i izdržavaju NATO.
NATO lupa sledeću državu.
EU građani plate i ovu herojsku operaciju.
Polupano se popravlja putem donacija koje daju EU građani

Onda:

EU građani plaćaju i izdržavaju NATO.
NATO lupa sledeću državu.....
.........
Onda:

NATO lupa sledeću državu.....

Onda:

NATO lupa sledeću državu
...................

I na kraju NATO je polupao sve.
EU građani se prevrću u grobu zajedno sa ostalim Partnerima za Mir.

ili:

EU građani ni u grobu mirni od Partnerstva za Mir.

Baš fala na ovakvom bezbednosnom sistemu i partnerstvu.


E sada, možda neko i tako razmišlja da one porušene zgrade drži kao spomenike.


Ako nastavimo sa ovakvom bezbednošću i ovakvim Partnerstvima za Mir, ceo svet će biti kao te zgrade, a ono ljudi što ostane imaće preča posla nego da popravlja bilo šta.

cerski
dragan7557 dragan7557 20:24 07.06.2011

Re: ...

Zato treba hladne glave gledati samo svoj interes jer i oni i drugi to rade.


Mudro zboriš.

cerski
dragan7557 dragan7557 21:20 07.06.2011

Re: ...


Inače, Milane, odličan ti je tekst, a ja se, eto, potpuno slažem sa svakom ovakvom organizacijom, sastankom i konferencijom, naročito ako plaćaju smeštaj i sve druge troškove.

Alo bre, dje s' ti vid'o da se gostima naplaćuje?

Ima bre da damo i poklone za usput. Recimo jubilarnu pištoljagu Zastave poput one što je minister Mihajlović poklonio svim demokrackim kolegama ministrima. Može i Mgnum 357, livorčinu Smith & Wesson 686, domaći prizvod koji mi deločinimo (ako su nam dali licencu).


cerski
jedan.kub jedan.kub 22:36 07.06.2011

Re: Ajd' budi pametan...

S jedne strane, pravi se gomila oružja, koja će kad-tad da pukne, i sve nas pretvori u dim.
A sa druge, na tome se tako lepo zarađuje.

Pa nije valjda sve stvar oruzja. Trebalo bi da bude stvar pameti.

„istinskih branilaca srpskih nacionalnih interesa“ i organizacija i pojedinaca koji uzurpiraju pravo na patriotizam.Neznanje i neinformisanost

Ja ih posmatram kao ljude koji ne mogu i nisu nista naucili iz 1999-te.
Srbija nije svetska sila koja moze da se od bilo koga odbrani a da se ne umesaju prave svetske sile. Vreme je odavno da progovori diplomatija a ne
frustrirane psihopate koji jos uvek zive u oblacima.
opet iz nekih kalkulantskih razloga, onaj ko je trebao nije se dovoljno potrudio da kroz medije i na drugi način javnosti predoči prave informacije o čemu se radi, prepuštajući da dezinformacije oblikuju javno menje čak i bez demantija.

Da li je u pitanju nedostatak unutrasnje diplomatije ili cilj manipulacije javnim mnenjem?
I naravno kao sto autor kaze:Zato treba hladne glave gledati samo drzavni interes jer i oni i drugi to rade.
Ne mislim na "svoj" interes, sto sada maifestuju pomenute grupe.
JJ Beba JJ Beba 00:09 08.06.2011

Re: ...

Milan Karagaća
JJ Beba
Kakva je to levica ako medju njima nema Karagace


onda ti pojma nemnas sta je levica.

jel to meni? ja nisam autor tog citata i ako si ga meni, dizvineš, stavio u usta. ja sam samo autor smeha na tu izjavu koju je izrekao bloger koksy

molim te da vodiš računa o tome ko šta govori.
mada kapiram, komplikavno je...
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:17 08.06.2011

Re: ...

JJ Beba
Milan Karagaća
JJ Beba
Kakva je to levica ako medju njima nema Karagace


onda ti pojma nemnas sta je levica.

jel to meni? ja nisam autor tog citata i ako si ga meni, dizvineš, stavio u usta. ja sam samo autor smeha na tu izjavu koju je izrekao bloger koksy

molim te da vodiš računa o tome ko šta govori.
mada kapiram, komplikavno je...

pa ispada da si ti autor jer si jedno ime izbacila i ostavila samo moje.
Shodno istom a i smehu na moj račun ja ti zaključi kao što je napisano usvezi s konstatacijom.
mikimedic mikimedic 09:49 08.06.2011

Re: ...

p.s. a konferenciju održati u zgradi bivšeg Generalštaba Jugoslavije a radnu večeru u Saveznom Sekretarijatu Unutrašnjih Poslova.


zabrinucu se za svoje mentalno zdravlje, sve cesce se slazem sa cerskim.
buba_truba buba_truba 10:43 08.06.2011

Re: ...

mikimedic
zabrinucu se za svoje mentalno zdravlje, sve cesce se slazem sa cerskim.

Šta te briga, neka se on zabrine.
duchesse duchesse 12:32 08.06.2011

Re: ...

Postoji i levičarska, anti-ratna galama...

Postoji i Diznilend pa to Miki Mausa ne čini realnim likom.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:32 08.06.2011

Re: ...

duchesse
Postoji i levičarska, anti-ratna galama...

Postoji i Diznilend pa to Miki Mausa ne čini realnim likom.

a ovi realno postoje iako su iracionalni.
Izgleda ih VK nije informisao da je upravo njegova vlada uvela Srbiju u PzM.
Dobro možda on čovek nije znao da je to program NATO-a ali je čudno da im mladež ništa ne uči.
duchesse duchesse 15:52 08.06.2011

Re: ...

program NATO-a

Najveći vic je kad krenu da bulazne neki iz linije DSS-radikali o tome kako nećemo u PzM, nego hoćemo u vojni savez sa Rusijom, a Rusija članica PzM još od '94. Mi još, izgleda, živimo u filmu 3 karte za Holivud.
JJ Beba JJ Beba 16:26 08.06.2011

Re: ...

pa ispada da si ti autor jer si jedno ime izbacila i ostavila samo moje.
Shodno istom a i smehu na moj račun ja ti zaključi kao što je napisano usvezi s konstatacijom.

razumem te, mnogo je komplikovano sagledati ko je šta rekao, i čiji je koji citat
traži veliko dumanje
freehand freehand 17:20 08.06.2011

Re: ...

JJ Beba
pa ispada da si ti autor jer si jedno ime izbacila i ostavila samo moje.
Shodno istom a i smehu na moj račun ja ti zaključi kao što je napisano usvezi s konstatacijom.

razumem te, mnogo je komplikovano sagledati ko je šta rekao, i čiji je koji citat
traži veliko dumanje

Nemoj, Bebo, citiraće i tebe neko, biće belaja!
Pomisli na Krkarove reči: ne vadi se!
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:36 08.06.2011

Re: ...

JJ Beba
pa ispada da si ti autor jer si jedno ime izbacila i ostavila samo moje.
Shodno istom a i smehu na moj račun ja ti zaključi kao što je napisano usvezi s konstatacijom.

razumem te, mnogo je komplikovano sagledati ko je šta rekao, i čiji je koji citat
traži veliko dumanje

pa što ne produma.
Ja video šta je onaj napisao i šta si ti napisala i bi očevidno i očigledno bez dumanja.Što ne izostavi moje ime u svom komentaru već Kovačevića ili misliš da on nije levičar.
Ali ne vidim nikakav problem, čak je i simpatično
Ribozom Ribozom 23:34 08.06.2011

Re: ...

dragan7557

Inače, Milane, odličan ti je tekst, a ja se, eto, potpuno slažem sa svakom ovakvom organizacijom, sastankom i konferencijom, naročito ako plaćaju smeštaj i sve druge troškove.

Alo bre, dje s' ti vid'o da se gostima naplaćuje?

Ima bre da damo i poklone za usput. Recimo jubilarnu pištoljagu Zastave poput one što je minister Mihajlović poklonio svim demokrackim kolegama ministrima. Može i Mgnum 357, livorčinu Smith & Wesson 686, domaći prizvod koji mi deločinimo (ako su nam dali licencu).


cerski


A da im damo, pored pistolja i po litar-dva sljivovice.
freehand freehand 16:14 07.06.2011

Crni Karagaća

nek si ti nama samo tu i na slobodi!
Veeellliiikiiii mi je kamen sa srca pao moram da ti kažem.
Sad odoh da čitam, a već sam video da uvod obećava.
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:19 07.06.2011

Re: Crni Karagaća

nek si ti nama samo tu i na slobodi!

šta si mislio da sam se samozatvorio u Banske dvore samo zbog jednog banovanja. Nego nešto ne imadoh ništa pametno da pisem, a o cvetanju lipa i macama baš nisam vičan.
jedan.kub jedan.kub 22:49 07.06.2011

Re: Crni Karagaća

Milan Karagaća
nek si ti nama samo tu i na slobodi!

šta si mislio da sam se samozatvorio u Banske dvore samo zbog jednog banovanja. Nego nešto ne imadoh ništa pametno da pisem, a o cvetanju lipa i macama baš nisam vičan.

Zato preporuka !
mrale54 mrale54 16:24 07.06.2011

ne volem...

NATO , ali , ama ic !! E , ne volem ni Karleusu - ali ko me sta pita !!!!
E , sad , ako cemo i dalje da se busamo u grudi da smo najnaprednija plemensko uredjena zajednica na africkom potkontinentu , i da ne damo nase parce dzungle - opet dobro !!
Bojim se da nase shvatanje planiranja buducnosti ( mislim - kolektivno ) izgleda otprilike ovako - " ( za vreme dorucka ! ) A , sta cemo za rucak ??!! "
Dugorocno planiranje , nema sta !!
Filip2412 Filip2412 17:44 07.06.2011

...

"Patriotskim" DSS anti NATO drugarima nemam sta da kazem oni su najpametniji i sve vec znaju a hipi anarho levicarskim anti NATO drugarima savetujem (ovako, kao salonski ljevicar iz kanade) prvo ulazak u NATO pa onda borbu protiv istog - tako je mnogo udobnije verujte na rec.
milisav68 milisav68 18:04 07.06.2011

BUU

Nije bauk NATO, nego krastavci.
jedi-knight jedi-knight 18:45 07.06.2011

Nije mi jasno...

Da li le toliko tesko prihvatiti cinjenicu da smo mi jedna mala zemlja, sa losim imidzom, prilicno neuredjena, siromasna, sa losim putevima, prugama itd? Onaj ko misli drugacije, neka argumentuje recima, a ne parolama, bakljama, bejzbol palicama, kamenicama...Da li je moguce da ima onih koji misle da smo mi pozvani da spasimo svet od zlih sila?
Nije mi jasno zasto svi imaju potrebu da se bave velikim temama, a oko nas je toliko prljavstine. Ok, neki nece da ciste jer su ljuti na Noleta, sto je legitimnan stav, ali hajde malo mudrosti molim vas.
Isto mi nije jasno zasto mislimo da je jedini nacin resavanja nasih nacionalnih interesa ( sta god to bilo ) kurcenje pred svetom. Zar je moguce da je sve sto se desava u ovom gradu politicko pitanje i povod da se rusi grad?

grebostrek.lurker grebostrek.lurker 20:10 07.06.2011

Re: Nije mi jasno...

jedi-knight
Da li je moguce da ima onih koji misle da smo mi pozvani da spasimo svet od zlih sila?


Pa kakav si ti Dzedaj?

jedi-knight jedi-knight 20:18 07.06.2011

Re: Nije mi jasno...

Pa kakav si ti Dzedaj?



`mislio sam na Srbe baj d vej

grebostrek.lurker grebostrek.lurker 20:26 07.06.2011

Re: Nije mi jasno...

jedi-knight
Pa kakav si ti Dzedaj?



`mislio sam na Srbe baj d vej



blogov_kolac blogov_kolac 18:50 07.06.2011

komentar NA TO

Sto se mene licno tice Beograd ovog leta gospodnjeg 2011 NAZALOST nije domacin pravog samita NATO.

Kada to kazem, najmanje zalim za prakticnim razlozima zbog kojih je dobro biti deo najmocnijeg vojnog saveza u istoriji sveta, vec pre svega zbog civilizacijskog corsokaka i istorijskog prokletstva koje ide uz naciju koja se odlucila na vec odavno iracionalan otpor sistemu vrednosti koji lezi u temelju najnaprednijih svetskih drustava i drzava (koji su sebe tokom hladnog rata s pravom zvali free world), a kojima je zadnjih 60-ak godina upravo NATO pakt vojni/bezbedonosni kisobran. Ma da smo makar stvarno neutralni, kako se lazno predstavljamo...
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:07 07.06.2011

Re: komentar NA TO

blogov_kolac
Sto se mene licno tice Beograd ovog leta gospodnjeg 2011 NAZALOST nije domacin pravog samita NATO.

..naciju koja se odlucila na vec odavno iracionalan otpor sistemu vrednosti koji lezi u temelju najnaprednijih svetskih drustava i drzava, a kojima je zadnjih 60-ak godina upravo NATO vojni/bezbedonosni kisobran.



Europska Unija i Amerika duguju Libijskoj državi 200 milijardi dolara za isporučenu naftu. 2012 godine ističu koncesije velikih naftnih kompanija koje polažu pravo na Libijsku naftu.
Gadafi je zatražio vraćanje duga i zaprijetio je da će u suprotnom sklopiti međudržavne ugovore s drugim zemljama i kompanijama. Zbog toga je došlo do ovog neviđenog razaranje Libije. Je li libijski građanin imao razloga buniti se protiv režima Muamera el Gadafija? Mislim da nije.
Ako gledamo standard Libijskog naroda i povlastice koje im pruža država imali su vrlo lijep i lagodan život. Živjeli su kao mali bogovi. Libija ima 6,5 miliona stanovnika, a ima 14 miliona registriranih automobila. Ako neko hoće studirati u bilo kojoj državi u svijetu on podnosi molbu i država mu osigurava stan, hranu, automobil, besplatno školovanje i mjesečnu stipendiju od 2300 dolara.
U Libiji se ne plaća voda, struja, plin i porez, a krediti se daju bez kamata. Ako u roku od pet godina ne možete vratiti kredit, država ga otpisuje ili vraća za vas. Ako hoćete kupiti auto vi dajete 20-30% od cijene, a ostalo dotira država. U Libiji za 10 dolara možete kupiti 85 litara benzina ili nafte. U Libiji je hrana
gotovo besplatna, 10kg kruha košta 0,15 dolara. U Libiji njihovi građani ne rade fizičke poslove, to rade stranci.

Živio sam 10 godina u Libiji po raznim gradovima i nikada nisam vidio ni jednog prosjaka na ulici.
Libijci ne idu raditi po bijelom svijetu jer za to nemaju potrebe. U Libiji ni jedan građanin nije izbačen ili mu je oduzet stan ili auto zato što nije mogao vratiti kredit, što nije rijedak slučaj po ovim takozvanim demokratskim zemljama koje su se okomile na Libiju. Iskreno, žalim Libijski narod jer će se pretvoriti u
najamnu radnu snagu, raditi za 100 dolara i gdje će im ove povlastice biti sve ukinute, a o lagodnom životu kakav su živjeli moći će samo sanjati. Par činjenica o životu u Libiji pod Gadafijem: - beskamatni krediti;
u toku studiranja prima se prosječna plaća za to zanimanje; - ako ne nađeš posao nakon završenog fakulteta, država plaća kao da radiš u struci; - po stupanju u bračnu zajednicu, država poklanja stan ili kuću;
- kupovina vozila po tvorničkoj cijeni; - nikome ne duguju ni centa;
- besplatno zdravstvo (medicinska sestra na svakog pacijenta) i obrazovanje;
- 25% ljudi visoko obrazovano.

Sta je razlog za razaranje Libije?
- Europska Unija i Amerika duguju Libijskoj državi 200 milijardi dolara; -


Prof. Dr. Sc. Vjekoslava Sankovic Simcic, MArch.
President of ICOMOS in BiH
Emerika Bluma 7/III
71000 Sarajevo
Bosnia and Herzegovina

filantrop filantrop 19:27 07.06.2011

Re: komentar NA TO

Amerika duguju Libijskoj državi 200 milijardi dolara za isporučenu naftu.



moze neki link?
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:42 07.06.2011

Re: komentar NA TO

filantrop
Amerika duguju Libijskoj državi 200 milijardi dolara za isporučenu naftu.

moze neki link?


Imas adresu i potpisnika pa pitaj.
filantrop filantrop 19:44 07.06.2011

Re: komentar NA TO

filantrop
Amerika duguju Libijskoj državi 200 milijardi dolara za isporučenu naftu.



moze neki link?


moram da se vratim na posao, nemam vremena da cekam da se cenjeni bloger smisli,
pa evo malo fakta o americkoj nafti:


Q: Is Libya a big supplier of oil to the U.S. and world?
A: No. Libya supplies just 44,000 barrels of oil a day to the U.S., or less than 1% of its total oil imports. Last year, Libya produced 1.6 million barrels a day, or 1.8%, of the 88 million barrels consumed daily. About 1 million have been shut down. Saudi Arabia churns out about 9% of the world's oil, or 8.4 million barrels, and 9.3% of U.S. imports.


http://www.usatoday.com/money/industries/energy/2011-03-10-libyaoil10_ST_N.htm

evo kompletne liste zemalja iz kojih amerika uvozi naftu:

ftp://ftp.eia.doe.gov/pub/oil_gas/petroleum/data_publications/company_level_imports/current/import.html

nadam se da ce vam ovo pomoci u daljoj diskusiji
freehand freehand 19:49 07.06.2011

Re: komentar NA TO

moram da se vratim na posao, nemam vremena da cekam da se cenjeni bloger smisli,
pa evo malo fakta o americkoj nafti:

Meni ovo liči na libijsku naftu, i američke potrebe i potrošnju. I izgleda mi kao da Libija ne žuri da potroši sve rezerve na brzinu.
Mada se situacija menja rapidno.
dragan7557 dragan7557 19:55 07.06.2011

Re: komentar NA TO

blogov_kolac 19:50 07.06.2011
komentar NA TO
Sto se mene licno tice Beograd ovog leta gospodnjeg 2011 NAZALOST nije domacin pravog samita NATO

Pa bila je mesecima 1999. A Beograd je tadašnji samit NATO pakta gostio svaki dan. Raspala se bre država gosteći ih, a neki izgiboše udovoljavajući njihovim željama.

A ti bi još? Gde si bio za vreme prošlog samita u Mađarskoj, BiH, CG, ili negde drugde? Da si bio na tadašnjem pravom samitu NATO u Srbiji, sigurno je da ga ne bi prizivao.

cerski
dragan7557 dragan7557 20:07 07.06.2011

Re: komentar NA TO


http://www.usatoday.com/money/industries/energy/2011-03-10-libyaoil10_ST_N.htm


ftp://ftp.eia.doe.gov/pub/oil_gas/petroleum/data_publications/company_level_imports/current/import.html


Dakle izvori su provereno istiniti, kao što je Crna Gora, Makedonija, koja je lepa zemlja.


cerski
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:11 07.06.2011

Re: komentar NA TO

filantropAmerika duguju Libijskoj državi 200 milijardi dolara za isporučenu naftu.


moram da se vratim na posao, nemam vremena da cekam da se cenjeni bloger smisli,
pa evo malo fakta o americkoj nafti:

Zar je manje od 1% libijske nafte uzrokovalo momentalno povecanje cene nafte na trzistu? Ok.
Ako imas jos koji podatak da potpisnik teksta laze, reci, ja nemam nista protiv da saznam sta je razlog (osim onog prezentovanog medijim) napada na Libiju, ganuta sam onim civilizovanim dometima (iz quota ispred) drzava clanica nato pakta i njihovim intervencijama kao i razlozima da im se pridruzimo. (otud tekst prilozen iz BiH)

filantrop filantrop 20:12 07.06.2011

Re: komentar NA TO

dragan7557

http://www.usatoday.com/money/industries/energy/2011-03-10-libyaoil10_ST_N.htm


ftp://ftp.eia.doe.gov/pub/oil_gas/petroleum/data_publications/company_level_imports/current/import.html


Dakle izvori su provereno istiniti, kao što je Crna Gora, Makedonija, koja je lepa zemlja.


cerski


secerovski:

no comment
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:12 07.06.2011

Re: komentar NA TO

Edit. Obrisano
ljuboten ljuboten 21:18 07.06.2011

Re: komentar NA TO

Sta je razlog za razaranje Libije?
- Europska Unija i Amerika duguju Libijskoj državi 200 milijardi dolara; -


Ne! Negoo baš ono sve što ste naveli o uslovima života u Libiji. Inače ovo što ste zadnje naveli kao razlog razaranja Libije, tipično je za neupućene, kao što je to velika većina u Srbiji, pa smatraju da su raspad lepe SFRJ izvele iste sile koje sada bombarduju Libiju, odnosno, ja bi rekao, jure da ubiju poludelog Gadafija, kao što su 1999. jurili za Miloševićem, ne svatajte bukvalno, jer je većina je bila za njega pa zašto bi ih štedeli, ako znaju da su samo najpametniji uvek bili protiv njega.
A bunt u Libiji započeli su mladi, kao u Tunisu, Egiptu i svim drugim zemljama gde traje ili će uskoro započeti. A zašto? Pa upravo zbog svega onoga što ste naveli. Zapazite iz bezbroj primera iz života, ako primetite decu ostarelih roditelja koji sa pažnjom se odnose prema njima, znajte da su im roditelji bili strogi, uskraćivali im i oganičavali slobodu i njhove potrebe, sigruno i tukli. A zapazite porodice gde se, najćeće po želji majke jer otac juri za parama i drugim mlađim ženama, on nema vreme da se posveti vaspitanju deci, a nema potrebe da im uskraćuje zadovoljstva jer dobro zarađuje, pa može sve da plaća. Deca iz takvih uslova života kada odrastu, a njhovi roditelji onemoće zapostaviće ih, ignoristi ih jer su naviknuta da im roditelji stalno davaju, a u starosti baš i ne mogu.
Komontni uslovi življenja mladih u Libiji mogli su da ih dovedu do mentalnog nivoa da traže više.
Pametni Srbi su to znali kada su republike i pokrajina Kosovo zatražili više slobode. No, glupi Srbi su se ugurali u prve redove vlasti, koristeći primivtivizam mase, pa smo se poneli kao kada pobesni muž jer mu je supruga zatražila razvod braka, a on je toliko mnogo bio zaljubljen u nju.
apacherosepeacock apacherosepeacock 21:31 07.06.2011

Re: komentar NA TO

ljuboten
Sta je razlog za razaranje Libije?
- Europska Unija i Amerika duguju Libijskoj državi 200 milijardi dolara; -


Ne! Negoo baš ono sve što ste naveli o uslovima života u Libiji. Inače ovo što ste zadnje naveli kao razlog razaranja Libije, tipično je za neupućene, kao što je to velika većina u Srbiji, pa smatraju da su raspad lepe SFRJ izvele iste sile koje sada bombarduju Libiju..


Pa ne bih rekla gosn Ljuboten da je pisac teksta neupuceni i Srbin, al ajde, misli sta ti volja.
blogov_kolac blogov_kolac 22:06 07.06.2011

Re: komentar NA TO

apacherosepeacock
Europska Unija i Amerika duguju Libijskoj državi 200 milijardi dolara za isporučenu naftu. 2012 godine ističu koncesije velikih naftnih kompanija koje polažu pravo na Libijsku naftu.
Zbog toga je došlo do ovog neviđenog razaranje Libije. Je li libijski građanin imao razloga buniti se protiv režima Muamera el Gadafija? Mislim da nije.
Ako gledamo standard Libijskog naroda i povlastice koje im pruža država imali su vrlo lijep i lagodan život. Živjeli su kao mali bogovi.

GLibija (aka Gadafijeva Libija) je mnogima u nasem regionu (a ipak ponajvise nama Srbima) nekakav pojam za obecanu zemlju Dembeliju o kojoj mastaju i nasa raja i nasa vladajuca (uDBo)elita. Neogranicena i dozivotna vlast za narodnog vodju i neprikosnovenog lidera, status svetih krava (ali i gospodara zivota i smrti) za vladajucu kastu, fluidan i zamrsen politicko pravni sistem ciji se propisi mogu tumaciti po potrebi, a takodje na originalan nacin predstavljati podanicima kako zapravo zive u najboljem od svih svetova (razne Dzamahirija i samoupravne varijante). Sa druge strane tu je sistematski zaglupljivana raja, zastrasena unutrasnjom strahovladom, zaplasena brojnim dokazanim neprijateljima spolja (pre svega bas onih iz free world) i svakojakim teorijama zavere, i korumpirana raznim "ne mogu oni mene toliko malo da plate koliko ja mogu malo da radim" i "vidi kako je u ostatku Afrike" bacenim koskama. Slicna zemlja Dembelija se zadnje dve decenije izgradjuje i npr u Azerbejdzanu i Kazahstanu, ali i tu se radi o zemljama prebogatim naftom (i gasom), i slicni karikaturalni rezimi bi bez tecnog zlata koje siklja iz zemlje te svoje narode brzo doveli na nivo Severne Koreje, ili nekadasnje Albanije pod Enverom Hodzom.

A sam Gadafi je po meni jedan najobicniji krpelj, koji 42 godine sise krv i naftu sopstvenom narodu, vracajuci mu natrag samo mrvice. On i njegovi (sinovi) bi vladali mozda jos i sledece 4 decenije da ceo arapski svet ovog proleca nije lancano zahvatio talas drustvenih promena kada se ispostavilo da i tamo u XXI veku postoji kriticna masa ljudi koji ne zele da budu nicije stado. Vec sam nekoliko puta ovde raspravljao sa onima koji su tvrdili da su Gadafi (Ahminedzad, Sadam Husein...) lazno klevetani i napadani, samo zato sto nisu zeleli u bescenje da poklanjaju "svoju" naftu zapadnjacima, ili kako vec glasi u celosti cela ta teorija zavere. Ako nekoga zanima kako to stvarno izgleda kada zapad u nekoj arapskoj naftom prebogatoj zemlji uspostavi punu saradnju i "kooperativnost", neka pogleda primere Ujedinjenih Arapskih Emirata, Kuvajta i Katara. Tako je recimo 1.5M veliki Katar toliko osiromasen zbog niskih cena koje dobijaju za svoje energente, i americke isplate koje jako kasne, tako da ce u sledecih par godina jedva uspeti iz svog budzeta da obezbedi dodatnih 60 milijardi dolara investiranja u infrastrukturu potrebnu da se u pustinjama izgradili velelepni fudbalski stadioni koji bi snizavali temperaturu od 50C na oko 25C, kao i naravno putevi koji bi do njih vodili, a sve u cilju organizacije SP u fudbalu cija finansijska konstrukcija je jedna od najvecih perverzija u istoriji covecanstva, i to u sred jedne od najvecih svetskih ekonomskih kriza!? Eto tako ti podumukli zapadnjaci otimaju tu naftu i placaju je ispod cene i sa velikim kasnjenjima.

Nas problem je sto nismo u stanju da shvatimo zasto je jedna Norveska sa sistemom vrednosti koji mi toliko mrzimo, zahvaljujuci naftnom bumu uspela za samo cetri decenije da se od jedne od najsiromasnijih evropskih free world zemalja preobrati u najbogatiju, dok jedna Libija cije su naftne rezerve duplo vece od USA rezervi (4 puta vece od norveskih) nema veci bruto dohodak po stanovniku ni od jedne Hrvatske, Urugvaja ili Cilea, a OSAM PUTA manjim od gore pomenute Norveske ili ranije pomenutog Katara...
filantrop filantrop 05:38 08.06.2011

Re: komentar NA TO

Ako imas jos koji podatak da potpisnik teksta laze


ja nisam ni rekao da potpisnik laze, vec sam ti trazio link koji potkrepljuje tvrdnju da amerika duguje libiji 200 milijardi$ za nafty.

to je jedna najobicnija budalastina, jer amerika kao i sve druge zemlje kupuje naftu na svetskom trzistu i moze da dobije samo ono sto plati. tako je to u kapitalizmu, nema nista besplatno.
ako nisi znao, rat u libiji kosta ameriku http://www.defensenews.com/story.php?i=6208477

a sve ovo ostalo sto je tvoj potpisnik rekao o zivotu u libiji govori mnogo vise o njemu nego o gadafiju, ali to ti je dole nize blogov kolac lepo objasnio

sta je ovo:

Živio sam 10 godina u Libiji po raznim gradovima i nikada nisam vidio ni jednog prosjaka na ulici

Prof. Dr. Sc. Vjekoslava Sankovic Simcic, MArch.
?
filantrop filantrop 05:44 08.06.2011

Re: komentar NA TO

dole nize


ispade povise
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:15 08.06.2011

Re: komentar NA TO

filantrop
dole nize


ispade povise



Kako blogov kolac i filantrop tvrde najbolje ce biti da pristupimo nato i damo im neku kintu (za kasicu-prasicu) inace ce osiromasiti (citam) od silnih intervencija finansirajuci ih dok za uzvrat time ne profitiraju. Evo sam zbunjena njihovim finansijskim diletantizmom.

bulatovic92 bulatovic92 18:52 07.06.2011

NATO


Eto, i to smo doživeli, da nam NATO dođe na noge!
dragan7557 dragan7557 19:38 07.06.2011

Re: NATO

bulatovic92

Eto, i to smo doživeli, da nam NATO dođe na noge!

Jes, bre k'o Starcu Vujadinu Turci, tek kad su mu prebili noge i ruke.

cerski
Filip2412 Filip2412 19:06 07.06.2011

Re: uostalom

Milan Karagaća
da li je i jedna tema konferencije u suprotnosti sa interesima države Srbije??

0940 - 0945 Leg Stretch?
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:50 07.06.2011

Re: uostalom

Filip2412
Milan Karagaća
da li je i jedna tema konferencije u suprotnosti sa interesima države Srbije??

0940 - 0945 Leg Stretch?

moze i Stretch Leg . Da ljudi na kratko protegnu noge, mada bi bilo dovoljno reći "pauza" pa kom od volje da proteže noge ili kunja na mestu.
Čudna jeta birokratska terminologija.
supljizub supljizub 19:38 07.06.2011

F117

A da li "uvazeni" gosti opet dolaze nevidljivim ili ce ovog puta hrabro sesti u neke vidljive letelice?
dragan7557 dragan7557 19:44 07.06.2011

Re: F117

supljizub
A da li "uvazeni" gosti opet dolaze nevidljivim ili ce ovog puta hrabro sesti u neke vidljive letelice?

Jok javno, JAT-om. 'Esmo l' bre domačini il' nismo? Ima bre da se isprsimo, i pokažemo da smo veći natovci neg' što će oni ikad biti. Kod susjeda Papa kod nas Partneri a uskoro će se preseliti i UN iz one selendre od New York-a.

cerski
Milan Karagaća Milan Karagaća 20:34 07.06.2011

Re: F117

supljizub
A da li "uvazeni" gosti opet dolaze nevidljivim ili ce ovog puta hrabro sesti u neke vidljive letelice?

pitanje je onda zašto je Srbija bila "uvaženi" gost na predhodnim konferencijama, zašto je ušla u PzM, a pošto su ta pitanja ranije rešena onda ne vidim zašto bi bilo upitno da se konferencija održi u Beogradu.
Neće dolaziti nevidljivim pošto znaju da smo ih jednom pobedili i obaramo sve nevidljivo, samo teško uradimo nešto vidljivo.
Možda će NGŠ Moldavije doći tako specijalnom letelicom, a ruski će sa nekim AN-om pokupiti sve NGŠ bivšeg VU i dovesti ih, dok će ovi sa Zapada doći sa onim C-130, ovi opet bivši i sadašnji nesvrstani i neutralni možda i brodovima do Montenegra pa dalje prugom BB.
Malo šale kad se već šalimo.
dragan7557 dragan7557 21:04 07.06.2011

Re: F117

ovi opet bivši i sadašnji nesvrstani i neutralni možda i brodovima do Montenegra pa dalje prugom BB.

Valjda je ostala koja od oni' Veljini' besplatnih karata od ranije.

Mislim da se nesvrstani ne troše.

cerski
supljizub supljizub 19:38 07.06.2011

F117

A da li "uvazeni" gosti opet dolaze nevidljivim ili ce ovog puta hrabro sesti u neke vidljive letelice?
ljuboten ljuboten 19:52 07.06.2011

Bauk je u našim glavama.

Nedavnoi je bila tema jednog bloga kosmički problemi. Diskutovalo se na visokom nivou, nisam stigao da se uključim, a evo prilike da sada nešto kažem, za da usmerimo naše umove ka globalnom nivou, da ne bi zavaravali sebe da smo samostalni, nezavisni, pritom zavaravjući sebe, da uživamo kao što puž uživa čeprkajući balegu, da se nazivamo važnom regionalnom, neko će reći najvažnijom državom, a da pritom ne dozvolimo svome umu slobodu da se razmahne, pa da nam kaže, na osnovu toliko očiglednih podataka, da je čovečanstvo civilizacija u prolazu.
Jer ako su mnoga bića gigantske fizičke snage izumrla, kao što su bili nama poznati Dinosaurusi jer su se uslovi za njihov žiov promenili, i čovek koji poseduje gigantski um logično je da će vremenom nestati, na čemu i sam najviše radi, a da pritom neće imati niko u Kosmosu za njim da zažali. Jer u Kosmosu se registruju promene materjalnog i energetskog stanja, a kom će vidu biti materija i energija to nimalo nije bitno, osim što naš um za sada uobražava da zna time što izmišlja nadprirodne sile, čak toliko glupo da tu silu vidi u vidu čoveka, bilo to da je Buda, Isus, Muhamad, ili pre njih mnogo bogova za svaki vid moćne materije i enerigije.
Ovo pričam jer je tema neka organizovana i kontrolisana vojna sila poznata kao NATO, kao i neki drugi vojni manji sistemi njoj suprostavljeni. Ako znamo da smo već pod kontrolom Oligarhije zapadnog kapitalizma, koja je urušila sistem poznat kao SSSR, kada smo mogli kao svoj sistem pod ime SFRJ da laviramo između ta dva Bloka, sada treba da se mudro odlučimo da li smo u stanju da ostanemo između, a da u isto vreme težimo da budemo politička, ekonomska, a to znači i društveno prilagođena članica Evropske Unije koja je pod patronatom vojne NATO Alijanse?
Mogu da preporučim da ne treba žuriti u učlanjenje u vojnu Alijansu, dok treba žuriti da menjamo sebe da bi mogli da unapređujemo politički i društveni sistem da bi bili kompatibilni sa Evropom, osim što smo prihvatili njihove vrednisti - treba živeti u uživati - jer nam makar slododa to dozvoljava da tome težimo, pritom mislim i na seksualnu slobodu pre svega, da ne moramo da stupamo u brakove da bi zadovoljavali seksulan potrebe. Iako većina ne uspeva da postigne fizičke kontakte koliko želi, ali je barem u stalnoj želji, očekivanju i nadi. A živeti sa nadom je najlepše, iako se od nade ne može živeti baš u svemu. Pa tako mi smo Evropa kada se uporedimo sa većinom evropskih naroda koji ubrzano nestaju. Kod većine im dolaze narodi iz njhovih bivših kolonija, a mi smo dozvolili našim budalama da nam postanu neprijatelji Bošnjaci, a tek Albanci kojih je nekada u Beogradu bilo preko 150.000, sada ih samo 40.000, većina u mešovitim brakovima i moraju da se kriju od naših fašista.
Ili možda niste zapazili ko to igra za francusku fudbalsku reprezentaciju?!

Ribozom Ribozom 01:54 08.06.2011

Re: Bauk je u našim glavama.

Bauk je u nasim glavama
Albanci kojih je nekada u Beogradu bilo preko 150.000, sada ih samo 40.000, većina u mešovitim brakovima i moraju da se kriju od naših fašista

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=201201
predatortz predatortz 20:35 07.06.2011

Mnoge ću iznenaditi...

Ali, mislim da je ulazak Srbije u NATO bitniji nego ulazak u EU.
Znam kako zvuči... Nisam puk'o, samo vagam kakve su nam šanse ako nastavimo da se qrčimo na prazno. Karagaća je bio vojnik, zna o čemu pričam.
Filip2412 Filip2412 22:27 07.06.2011

Re: Mnoge ću iznenaditi...

Ali, mislim da je ulazak Srbije u NATO bitniji nego ulazak u EU.
to su dva imena za istu firmu, mada se mnogi prave blesavi i ne zele to da shvate

ima izuzetaka, ali Srbija nema razloga da bude izuzetak

ja prognoziram ovakav razvoj situacije: kad sve balkanske zemlje izadju iz NATO (a hoce, jer nista nije vecno pa ni NATO) Srbija ce uci u NATO: Pisanje uz vetar ili smrt!




predatortz predatortz 22:38 07.06.2011

Re: Mnoge ću iznenaditi...


ja prognoziram ovakav razvoj situacije: kad sve balkanske zemlje izadju iz NATO (a hoce, jer nista nije vecno pa ni NATO) Srbija ce uci u NATO: Pisanje uz vetar ili smrt!


Meni je verovatniji ovaj scenario:

Ili će , u perspektivi, Srbija da uđe u NATO, ili će NATO da uđe u Srbiju.

Teška srca, glasam za prvu varijantu.
milisav68 milisav68 22:51 07.06.2011

Re: Mnoge ću iznenaditi...

predatortz

ja prognoziram ovakav razvoj situacije: kad sve balkanske zemlje izadju iz NATO (a hoce, jer nista nije vecno pa ni NATO) Srbija ce uci u NATO: Pisanje uz vetar ili smrt!


Meni je verovatniji ovaj scenario:

Ili će , u perspektivi, Srbija da uđe u NATO, ili će NATO da uđe u Srbiju.

Teška srca, glasam za prvu varijantu.

Ma jok, Beograd će da udje u NATO, a Srbija će da bude u inostranstvu.
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:04 07.06.2011

Re: Mnoge ću iznenaditi...

predatortz

ja prognoziram ovakav razvoj situacije: kad sve balkanske zemlje izadju iz NATO (a hoce, jer nista nije vecno pa ni NATO) Srbija ce uci u NATO: Pisanje uz vetar ili smrt!


Meni je verovatniji ovaj scenario:

Ili će , u perspektivi, Srbija da uđe u NATO, ili će NATO da uđe u Srbiju.

Teška srca, glasam za prvu varijantu.

Što će reći i da smo početkom 90-ih ušli u EU a kasnije u NATO, ne bi nam NATO nikada ulazio kako je ulazio.Eto o tome priča i onaj Milan Panić ali ga onda niko nije slušao.
predatortz predatortz 23:13 07.06.2011

Re: Mnoge ću iznenaditi...


Što će reći i da smo početkom 90-ih ušli u EU a kasnije u NATO, ne bi nam NATO nikada ulazio kako je ulazio.Eto o tome priča i onaj Milan Panić ali ga onda niko nije slušao.



Bilo, prošlo... Treba raditi u pravcu da se greška ne ponovi. Istina, sada će biti mnogo teže ubediti narod. Neko će morati izaći pred narod i otvoreno reći:

Jebiga, ne graničimo sa Rusijom. Ako hoćete da ponovo, umesto pomoći, dobijemo deset pijanih kozaka koji pevaju na mostovima, onda ste sami tražili sve što će biti...
dragan7557 dragan7557 08:23 08.06.2011

Re: Mnoge ću iznenaditi...

Milan Karagaća
predatortz

ja prognoziram ovakav razvoj situacije: kad sve balkanske zemlje izadju iz NATO (a hoce, jer nista nije vecno pa ni NATO) Srbija ce uci u NATO: Pisanje uz vetar ili smrt!


Meni je verovatniji ovaj scenario:

Ili će , u perspektivi, Srbija da uđe u NATO, ili će NATO da uđe u Srbiju.

Teška srca, glasam za prvu varijantu.

Što će reći i da smo početkom 90-ih ušli u EU a kasnije u NATO, ne bi nam NATO nikada ulazio kako je ulazio.Eto o tome priča i onaj Milan Panić ali ga onda niko nije slušao.

Beše li to onaj biciklista, što je lečio Galeniku a pri tome zaboravio maternju jezik? Unikat, još nisam ni sreo ni čuo za nekog ko je zaboravi maternji jezik.

cerski
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:36 08.06.2011

Re: Mnoge ću iznenaditi...

dragan7557
Milan Karagaća
predatortz

ja prognoziram ovakav razvoj situacije: kad sve balkanske zemlje izadju iz NATO (a hoce, jer nista nije vecno pa ni NATO) Srbija ce uci u NATO: Pisanje uz vetar ili smrt!


Meni je verovatniji ovaj scenario:

Ili će , u perspektivi, Srbija da uđe u NATO, ili će NATO da uđe u Srbiju.

Teška srca, glasam za prvu varijantu.

Što će reći i da smo početkom 90-ih ušli u EU a kasnije u NATO, ne bi nam NATO nikada ulazio kako je ulazio.Eto o tome priča i onaj Milan Panić ali ga onda niko nije slušao.

Beše li to onaj biciklista, što je lečio Galeniku a pri tome zaboravio maternju jezik? Unikat, još nisam ni sreo ni čuo za nekog ko je zaboravi maternji jezik.

cerski

ali moraš priznati da je ispričao dobar vic.Kao kava je razlika između Panića, prestolonasljednika Ace i Rugove, a odgovor je da jedino Rugova zna srpski.
Filip2412 Filip2412 15:24 08.06.2011

Re: Mnoge ću iznenaditi...

Unikat, još nisam ni sreo ni čuo za nekog ko je zaboravi maternji jezik.

Njemu ni egleski nije bio sjajan, covek smotan za jezike
sybil sybil 08:33 08.06.2011

Sve zemlje

istocne Evrope su prvo usle u NATO bez da ih iko tera. Ta stvar se jednostavno-podrazumeva. Ako si sa nekim saveznik, a ulazak u EU je u sustini saveznistvo sa EU i USA, nemojmo se zavaravati, to se podrazumeva da mora da bude saveznistvo i u ekonomiji i u odbrani. pre neki dan je bilo na TV, vojnici iz non-USA drzava u Avganistanu ginu, svaki dan ginu, javno mnenje je zestoko za povlacenje, ali nikom ozbiljnom ne pada na pamet da se bavi populizmom i povlaci trupe, da radi protiv saveznika.
i to je to. ako mi to ne mozemo-sto puta je postenije reci-nema nista od integracija, necemo mi sa vama. ovako-sire se zablude da moze EU bez NATO.
mikimedic mikimedic 09:59 08.06.2011

Re: Sve zemlje

istocne Evrope su prvo usle u NATO bez da ih iko tera.


ja ti kazem da su to ucinile samo zbog pasa lutalica.
sybil sybil 10:41 08.06.2011

Re: Sve zemlje

mikimedic
istocne Evrope su prvo usle u NATO bez da ih iko tera.


ja ti kazem da su to ucinile samo zbog pasa lutalica.

ja sam napravila iskrenu i ozbiljnu analizu, volela bih da mi kazes sta ti mislis o tome.
mikimedic mikimedic 11:24 08.06.2011

Re: Sve zemlje

ja sam napravila iskrenu i ozbiljnu analizu, volela bih da mi kazes sta ti mislis o tome


pa ja sam to zakljucio upravo na osnovu tvoje analize


sybil sybil 11:50 08.06.2011

Re: Sve zemlje

pa ja sam to zakljucio upravo na osnovu tvoje analize

miki, hajde lepo sad analiziraj samo za glupe kao sto sam ja.
ajmo redom. moze eu bez nato-samo za srbiju? da ili ne?
hajde da cujem.
mikimedic mikimedic 12:21 08.06.2011

Re: Sve zemlje

moze eu bez nato-samo za srbiju? da ili ne?


da

s tim sto ja bas nesto nisam ni za eu, ako cemo iskreno.
sybil sybil 13:36 08.06.2011

Re: Sve zemlje

ti si znaci za savez sa rusijom i belorusijom?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana