Budućnost| Mediji| Politika

Ljiljana Bulatović na B92

nikolic777 RSS / 08.06.2011. u 10:32

images?q=tbn:ANd9GcQWpu9iwTdayBf6wxDA8iMCr_aLuywoHGSUv5c78Epu0HpAwmCw&t=1

 ili Šta jedno mišljenje čini vrednim slušanja?

Milan Nikolić

Prvo izdanje emisije "Debata" na kanalu televizije B92 dobronamernom i zainteresovanom gledaocu moralo je doneti samo mučninu. I to ne trenutnu, prolaznu kao posle pokvarene konzerve, već jedno ozbiljno gađenje koje mora da odvede u zapitanost - šta sam pojeo, gde sam pogrešio...

Dobronameran gledalac, podstaknut da na televiziji vidi nešto novo ili je takva namera, ovde i sada, utopija po sebi, možda ima razumevanja za surova medijska vremena. Za one unutar kutije ona znače nemilosrdnu borbu za svakog ko će olabaviti prst na daljinskom upravljaču i zadržati se baš tu, a za one ispred kutije suočavanje za svim tim "samo za njih" spremljenim receptima, "do sada neviđenim šou programima", "intrigantnim temama", "neverovatnim zapletima"...

Naslov prve Debate bio je "Ratko Mladić - između mita i stvarnosti". U redu, možda se o tome može još nešto reći. Možda je takva tema i potrebna u trenutku kada tabloidna štampa Mladića čini ozbiljnim superstarom, herojem u ilegali, odmetnikom velikog srca i tragične sudbine, žrtvom nad svim žrtvama. Taj koncept, zasnovan na melodrami i tapaciran patetikom, ozbiljno je dizao tiraže dnevne štampe poslednjih nekoliko nedelja. Da, i i oni moraju da se bore za opstanak, za dvadesetak dinara iz nečijeg novačanika,  ni u "printu" ne cvetaju ruže. Mladićeva fotografija zasenila je sve silikone, nove ili stare, tek ugrađene ili remontovane, sve ljubavne jade starleta i tajkuna, baš svaki seks "uživo", sve pokradene pare, sva ministarska blamiranja, sva poskupljenja i pojeftinjenja, a bombastičan naslov o sudbini generala bio je ubitačni, nepogrešivi eye catcher.

I sada, vi, kao dobrobnameran gledalac, čudom zapao u stanje blažene naivnosti, očekujete da u jednoj ozbiljnoj emisiji na jednoj respektabilnoj televiziji, vidite nekog ko će vam objasniti kako funkcioniše mehanizam manipulacije, kako se širi fama i fabrikuju mitovi, nekoga ko će Mladića očistiti od te opore herojske glazure, od patriotskih šablona, podmetnute argumentacije, silovanih reči...I? I dobijete Ljiljanu Bulatović. U paketu sa njom Kosta Čavoški se čini samo kao bezazleni ukras, onaj koji racionalizuje i u pseudoargumente pakuje njenu biografsku i ljudsku strast. Kao kada biste Ljiljanu Smajlović stavili pored Mladena Obradovića ili Koštunice i...ima tih mogućih dueta na pretek.

Šta je to što čoveka dikredituje zauvek, šta je to što izvodi iz ljudskosti, što je neoprostivo čak i onda kada pojavljivanje takvog pred kamerama garantuje mnogo vike, mnogo buke, mnogo teških reči i mnogo mirnih prstiju na daljinskim upravljačima? Šta je ako nije "preoravanje grobova rukama" da bi se oslobodila "plodna zemlja"? Čak i u vremenu podignutih  rampi, spuštenih standarda, smanjenih očekivanja, relativizovanih vrednosti. Čak i pored tvrdog stava novinarke, koja je pokušavala da ostrašćenu biografkinju zadrži u granicama pristojnosti i spreči je u novim verbalnim izlivima mržnje. 

Opet, dok se to gleda, dok se posmatraju ta lica kada ćute, dok neko drugi govori, ne može se oteti utisku da je za mnoge zaklete jurišnike, sve to samo show off. Uživanje u sopstvenoj izmaštanoj važnosti, pa i uživanje u međusobnom blaćenju, vređanju, savršenim dosetkama koje će neko sutra negde citirati, vratolomnim stilskim figurama koje će se, ukoliko zaista budu efektne, upisati u neke anale ili neki CV. Biografiju. U svom tako važnom ja. I u budućoj zasluženoj ljubavi auditorijuma.Takvu težinu imaju i njihovi argumenti. Čini mi se da je to ono što im po pravilu nedostaje kada govore o onome što ih "boli". Kad umesto činjenice, umesto brojki i slova, ponude parolu, tada govore sve o svom odnosu prema onome za šta se bore, u šta se kunu i šta brane, štite, ne daju...

Da li je Liljana Bulatović, zvanični biograf Ratka Mladića (biografi i njihovi likovi su inače velika tema), neko ko može da pomogne u rasvetljavanju postavljene dileme čak i kao ostrašćeni oponent, obožavatelj generalovog lika i zaljubljenik u njegovo delo? Da li se iz dijaloga sa njom može roditi nešto konstruktivno? Nešto pametno zaključiti? I, s druge strane, da li je zagarantovana napeta dramaturgija, svađa tamo gde joj nije mesto, to pretvaranje političke debate u "Farmu", urlanje i vređanje koje uvek ima "prođu" - argument za njeno pozivanje u studio.

Predsednik Tadić je povodom hapšenja Mladića izjavio da je konačno skinuta "ljaga" sa jednog naroda. To što je "konačno" ili "najzad", ide i njemu u zaslugu, ali dobro je što je upotrebio reč "ljaga". Nema potrebe da se ona, zahvaljujući idolopoklonicima koji o svojim idolima pišu na osnovu "temeljnih etičkih vrednosti, istorijski utemeljenih vrednosti čovečanstva, odnosno, srpskog naroda" - odigrava i nanosi ponovo. Pre svega zbog žrtava, ne samo zbog gledalaca. Vremena su ionako i u svakom smislu - surova.



Komentari (223)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

arthuratkinson arthuratkinson 14:06 10.06.2011

Re: Konacno - nedostaje u mnogim stvarima

alselone
arthuratkinson

Sve mi je jasno u tom slucaju.

Ostaje VIP bloger?


Ne znam ali mislim da bi trebala da ostane. Ja ne volim da je citam, mislim da su tekstovi nepismeni i plitki ali takodje (licno) mislim da ima pravo da pise.


Od autora Dveri i 1389 ni ne treba ocekivati pismenost i duboke misli, a na urednistvu je da proceni koliko se isplati drzati nekoga ko lepi nacisticka obelezja na logo B92 ili to barem podrzava.
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:52 10.06.2011

Re: Konacno - nedostaje u mnogim stvarima

Blogolinch i
Ko sve nema ovde VIP status sad je jako bitan jedan od njih, postojecih, bivsih, buducih..
Koja komedija.
JJ Beba JJ Beba 16:35 10.06.2011

Re: Konacno - nedostaje u mnogim stvarima

Heh, koja jeftina fora.
Ja pitam jedno, ti odgovaraš drugo.

ja mislim to isto, ali za tebe
čemu je razlika, "baviti se svojim zločinima" i "raditi na sebi"(povodom ratnih zločina)?



kontekst je bio baviti se zločinima zbog sebe a ne zbog nečijih pritisaka, što je i moje mišljenje
"raditi na sebi" nije bila fraza koja je upotrebljena, ona je proizvod tbog tumačenja našeg razgovora.
ako ne vidiš razliku ja ti ne mogu pomoći
milisav68 milisav68 18:23 10.06.2011

Re: Konacno - nedostaje u mnogim stvarima

JJ Beba
Heh, koja jeftina fora.
Ja pitam jedno, ti odgovaraš drugo.

ja mislim to isto, ali za tebe
čemu je razlika, "baviti se svojim zločinima" i "raditi na sebi"(povodom ratnih zločina)?



kontekst je bio baviti se zločinima zbog sebe a ne zbog nečijih pritisaka, što je i moje mišljenje
"raditi na sebi" nije bila fraza koja je upotrebljena, ona je proizvod tbog tumačenja našeg razgovora.
ako ne vidiš razliku ja ti ne mogu pomoći

ok
ljuboten ljuboten 08:09 11.06.2011

Re: Konacno - nedostaje u mnogim stvarima

Eno njeni drugari iz Dveri i 1389 imaju intelektualne hrabrosti da odgovore na pitanje da li je Ratko Mladic ratni zlocinac. Ona nema, pa je pitanje da li zato sto ne bi smela posle njima na oci, ili nama? Kukavica je u svakom slucaju.


Ne, nego i Ana mora da živi od nečega. A za sada manje joj treba napora da misli i piše ovako, jer ako mora da "radi na sebi", eee, to već zahteva najveći moguće napor, pa još je i neizvestan ishod. Može čovek skroz da skrene kada zakjluči da je mnogo teško stići do svoje duše. Ovako, kao svaka malograđanska duša, što je napisao H. Hese, drži se sredine, pa čas je tamo čas ovamo, čas je vidiš čas je ne vidiš.
gospodjica gospodjica 08:55 09.06.2011

Odvratno je...

...ziveti medju ljudima koji misle da je sasvim ok i opravdano praviti masovne grobnice streljanih ljudi. U zemlji gde postoje ljudi koji jos uvek misle na osvetu za bunu protiv dahija, turaka, balija...I u zemlji u kojoj im je dozvoljeno da takva gledista opusteno iznose u javnost. Za mene postoje mentalno zdravi i mentalno oboleli. Ljiljana Bulatovic i stvor koji je njen idol spadaju u potonju grupaciju, i na moju veliku zalost, spletom veoma nesrecnih, groznih istorijskih okolnosti dobili su primat u srpskom drustvu, ustolicili nacisticku idelogiju i dejstovanje i time doveli do smtri stotina i stotina hiljada ljudi. Strasno je i to sto se istorija prakticno ponovila. I ponovice se opet, jer se klica tog zla u nasem drustvu ne zatire, naprotiv, neguje se, pazi, mazi i brizno cuva. Cekaju se neka "bolja" vremena, koja ce doci ako mentalno zdravi nesto konacno ne ucine i to brzo. Koliko se ja secam, pre Ratka, Adolf je praksi radio na fizickom zatiranju jedne grupe ljudi zbog etnicke/verske pripadnosti. "Za razliku od Nemačke, u kojoj postoje zakoni, centrala za političko obrazovanje i čitav niz drugih institucija i ustanova koje se vaspitnim i drugim sredstvima bore protiv neonacista, u mnogim drugim evropskim zemljama neonacisti i ekstremnodesničarski pokreti se uglavnom tolerišu....(zvuci poznato, zar ne?)... Međutim, ako se očima zakona ne gleda šta se događa iza kulisa života, onda će to neko morati ipak da plati onim što je najvrednije – životom ili slobodom." (Mda. Opet. I opet. I opet...)

nikolic777 nikolic777 09:55 09.06.2011

Re: Odvratno je...

ziveti medju ljudima koji misle da je sasvim ok i opravdano praviti masovne grobnice streljanih ljudi. U zemlji gde postoje ljudi koji jos uvek misle na osvetu za bunu protiv dahija, turaka, balija



uzas...
buna i dahije - česta paralela u govorima generala i njegove biografkinje
gazda_pera gazda_pera 20:45 09.06.2011

Emisija "Debata" - Voditeljka

Prvo izdanje emisije "Debata" po meni je odraz televizije na kojoj se emisija pusta. Potpuno raspadnuce! Kao sto je neko rekao, televizija koju dnevno prati cak 92 gledaoca a i njih ima manje iz dana u dan, zasluzuje ocenu nula.

Voditeljka ne zna da vodi emisiju, naklonjena jednoj strani i ne dozvoljava drugoj stani da zavrsi recenicu. Ona ne sme da ima misljenje nego treba da vodi emisiju. Zasto je dovela goste kada je mogla sama sa sobom da vodi debatu, mada onda niko ne bi gledao takvu emisiju. Totalno izgubljena u vremenu, ne mogu da zamislim da takva osoba moze da vodi ovce na livadi a ne emisiju na tv-u. A to govori o Srbiji u kojoj se nalazimo!

A sve mi ovo izgleda kao da jedna osoba sa vise korisnickih imena pise sama sa sobom!
samodakazemnesto samodakazemnesto 21:59 09.06.2011

Re: Emisija "Debata" - Voditeljka

ako si pratio emisiju,video si da cavoskog nije prekidala. prekidala je bulatovicku koja ni na jedno pitanje niej odgovarala konkretno,nego je sve vreme mlatila parolama koje znamo na pamet. zasto onda da je ne prekine? "stanu za koju navija" nije prekidala,jer nije imala zasto. postavi pitanje,dobije direktan odgovor i ok. ne prekinuti bolida koji bi 2 sata uzvikivao iste parole,pa malo je mnogo.
nikolic777 nikolic777 08:37 10.06.2011

Re: Emisija "Debata" - Voditeljka

Voditeljka ne zna da vodi emisiju, naklonjena jednoj strani i ne dozvoljava drugoj stani da zavrsi recenicu. Ona ne sme da ima misljenje nego treba da vodi emisiju. Zasto je dovela goste kada je mogla sama sa sobom da vodi debatu, mada onda niko ne bi gledao takvu emisiju. Totalno izgubljena u vremenu, ne mogu da zamislim da takva osoba moze da vodi ovce na livadi a ne emisiju na tv-u. A to govori o Srbiji u kojoj se nalazimo!



emisija je sinoć reprizirana na INFO kanalu...ja sam ponovo odgledao celu...
i moram da kažem da emisija nije ogledalo nikakvog "raspadnuća" televizije, niti želim da pristanem na to da se ovaj tekst koristi kao povod za zasipanje b92 uvredama i diskvalifikacijama...neverovatno, kako je tu komentatorska publika sa e novina i odavde, inače zakleto neprijateljska, skladna i jednodušna...


voditeljka je reagovala na najopskurnije izlete ljiljane bulatović, na njene citate i podsmevanja..i takav stav je pitanje zdravog razuma, a ne naklonosti jednoj strani...ipak. ostaje i to glavno pitanje - ćemu bulatovićka u studiju kada ona nijednoj raspravi ovog tipa ne može da doprinese...
nikolic777 nikolic777 08:39 10.06.2011

Re: Emisija "Debata" - Voditeljka

ako si pratio emisiju,video si da cavoskog nije prekidala.


baš tako, on se držao nekih argumenata u koje veruje, u neku svoju viziju prava i pravde..."stilske figure" su bile rezervisane za ljilju...
predatortz predatortz 09:31 10.06.2011

Re: Emisija "Debata" - Voditeljka


baš tako, on se držao nekih argumenata u koje veruje, u neku svoju viziju prava i pravde..."stilske figure" su bile rezervisane za ljilju...



Zanimljivo? Da doktor pravnih nauka ima viziju, a sociolog-sindikalac raspolaže neviđenim pravnim znanjem
nikolic777 nikolic777 09:45 10.06.2011

Re: Emisija "Debata" - Voditeljka

Da doktor pravnih nauka ima viziju



stavi viziju pod navodnike, ja sam mislio da je jasno...
predatortz predatortz 10:38 10.06.2011

Re: Emisija "Debata" - Voditeljka

nikolic777
Da doktor pravnih nauka ima viziju



stavi viziju pod navodnike, ja sam mislio da je jasno...



Stavi ti. Ti si pisao...
jesen92 jesen92 13:52 10.06.2011

Re: Emisija "Debata" - Voditeljka

..nebitno je na kojoj je tv bila ova emisija...opste je poznata stvar da su sve nase tv lose i da nam vec 20 godina serviraju iste goste...Vise puta sam ovde hvalila HRT koja je znatno uznapredovala u odnosu na devedesete godine...ali njihovi novinari se i dalje bune, protestvuju i pruzaju razne vrste otpora sto naravno permanentno donosi boljitak, korak po korak....kod nas su odavno svi zadovoljni i zato nema nikakvog napretka...Ja se ne secam, na primer, da sam kod Denisa Latina videla dva puta istu osobu u gostima a nikada nisam cula da je upadao u rec gostima, da se mesao u diskusiju ili navodio diskusiju u zeljenom pravcu...volela sam da gledam i "otvoreno" dok je vodila jedna fina dama koja se meni cinila korektnom medjutim novinari hrt-a nisu tako mislili pa su je skinuli sa urednickog mesta...vazno je da se nesto desava a ne da se drema dok lepa platica stize svakog meseca...
..emisiju o kojoj se ovde prica gledala sam jedno 15 minuta zato sto znam i sta misli Cavoski i Lj.B i NatasaK i Borka Pavicevic pa mi ni malo nije bilo zanimljivo da gledam i slusam kako se medjusobno vredjaju i pljuju..LjBulatovic me posebno nervirala zbog svojih debilnih izjava(pa me podsetila ko je sve kod nas bio na vlasti)a sa druge strane Borka Pavicevic(koju inace postujem zbog onoga cime se profesionalno bavi i zbog drustvenih aktivnosti u teskim vremenima)koja se zadnjih godina pretvorila u jednu histericnu gospodju u ozbiljnim godinama ...

Mene bi zanimalo sta o R.Mladicu misle , na primer, profesori Univerziteta razlicitih struka, lekari , srdnjoskolski profesori , umetnici....Ima u ovoj Srbiji valjda jos neko nesto da kaze osim onih dvadesetak ljudi koji se vrte vec dvadeset godina po svim medijima...
nikolic777 nikolic777 13:59 10.06.2011

Re: Emisija "Debata" - Voditeljka

.Ima u ovoj Srbiji valjda jos neko nesto da kaze osim onih dvadesetak ljudi koji se vrte vec dvadeset godina po svim medijima...



slazem se, to je vec pitanje kreativnosti tv autora, zelje da se ulozi napor da se pronadju novi, a kompetentni sagovornici...

evo, Misa Vasic prica danas o "nasim tv duelima kao o gladijatorskim arenama", sto opet nije nista novo ali kad vidis goste, bez probelma mozes da predvidis tok diskusije i njen ishod



inace, kada sam vec uzeo "Debatu" za temu - sad čitam da je Svetlana Lukić odjavila emitovanje Peščanika sa B92 zbog gostovanja Cavoskog i Bulatovicke
jesen92 jesen92 14:37 10.06.2011

Re: Emisija "Debata" - Voditeljka

nikolic777
.Ima u ovoj Srbiji valjda jos neko nesto da kaze osim onih dvadesetak ljudi koji se vrte vec dvadeset godina po svim medijima...



slazem se, to je vec pitanje kreativnosti tv autora, zelje da se ulozi napor da se pronadju novi, a kompetentni sagovornici...

evo, Misa Vasic prica danas o "nasim tv duelima kao o gladijatorskim arenama", sto opet nije nista novo ali kad vidis goste, bez probelma mozes da predvidis tok diskusije i njen ishod



inace, kada sam vec uzeo "Debatu" za temu - sad čitam da je Svetlana Lukić odjavila emitovanje Peščanika sa B92 zbog gostovanja Cavoskog i Bulatovicke

..naravno da je pitanje kretivnosti autora zato se ja i pitam ko i zasto daje platu nekreativnim autorima tolike godine...kad izberes Bulatovicku i Borku Pavicevic , Cavoskog i Natasu Kandic automatski si dobio arenu za gladijatorsku borbu a gledaoci , pri tom, ne dobijaju nista s obzirom da im je odavno poznato sta ko od gostiju misli...ko je dokon moze samo da navija za izabranu "stranu"...
gazda_pera gazda_pera 20:39 10.06.2011

Re: Emisija "Debata" - Voditeljka

Emisiju sam pratio, Cavoski je bio prekidan nekoliko puta ali covek nije na njihovom nivoh glupih gusaka koje su se skupile da caskaju!

Nemam neko narucito misljenje o gospodji Bulatovic, a ni gospodje Kandic i Pavicevic nista nisu bolje od doticne, cak mozda i gore (obrazovane a nevaspitane i bezobrazne)!
jesen92 jesen92 21:17 10.06.2011

Re: Emisija "Debata" - Voditeljka

Emisiju sam pratio, Cavoski je bio prekidan nekoliko puta ali covek nije na njihovom nivoh glupih gusaka koje su se skupile da caskaju!

..ne bih rekla da je tu bilo ko guska a ni gusan...ja mislim da su svi ti ljudi "potroseni" u medijima i da vise nemaju sta da kazu sto vec nismo culi milion puta...
nikolic777 nikolic777 22:31 11.06.2011

Re: Emisija "Debata" - Voditeljka

Cavoski je bio prekidan nekoliko puta ali covek nije na njihovom nivoh glupih gusaka koje su se skupile da caskaju!



pripazi na recnik ubuduce...

Nemam neko narucito misljenje o gospodji Bulatovic, a ni gospodje Kandic i Pavicevic nista nisu bolje od doticne, cak mozda i gore (obrazovane a nevaspitane i bezobrazne)!



staviti znak jednakosti izmedju bulatovicke i ove dve zene je sumanuto
mrdax mrdax 21:12 10.06.2011

Pitanje je gde to moze

Ja sam protiv cenzure i neka gostuje ko gde hoce i moze. Ali je pitanje drustva ko dokle moze da dogura. Ako su Kosta Čavoški i Ljiljana Bulatović dospeli na B92 u udarnom terminu par dana nakon sto je Ratko Mladić smešten u ćeliju posle decenijskog skrivanja pod sumnjivim okolnostima onda to govori dosta o Srbiji.

Zamislite (kobajagi) ozbiljan politički show u Nemačkoj u kojoj imate sa jedne strane Nemačku Borku Pavićević a sa druge strane nekoga kao Kosta Čavoški ili Ljiljana Bulatović i tema je "Ajhman od mita do stvarnosti". Nemoguće!
bubamarac bubamarac 21:22 11.06.2011

Re: Pitanje je gde to moze

Pretjeraste sa tim uporedjivanjem sa nacistickom Njemackom, brate mili.
nikolic777 nikolic777 22:32 11.06.2011

Re: Pitanje je gde to moze

Zamislite (kobajagi) ozbiljan politički show u Nemačkoj u kojoj imate sa jedne strane Nemačku Borku Pavićević a sa druge strane nekoga kao Kosta Čavoški ili Ljiljana Bulatović i tema je "Ajhman od mita do stvarnosti". Nemoguće!


upravo

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana