Budućnost

Грофица избезумљеног лица трчи према језеру

mikele9 RSS / 17.06.2011. u 09:26

 titanik1.jpg

У среском месту Н. Било је толико берберских радњи и погребних завода да је изгледало као да се становници града рађају само да би се обријали, потшишали, освежили главу лосионом и сместа умрли.

Овим ингениозим пасусом почиње роман Дванаест столица Иљфа и Петрова.

Иља Иљф (Иља Арнолдович Фајнзиљберг, Илья Арнольдович Файнзильберг) и Јевгениј Петров (Јевгениј Петрович Катајев, Евгений Петрович Катаев. Већину дела су написали заједнички, тако да се најчешће спомињу као Иљф и Петров. Постали су популарни по своја два романа: Дванаест столица  и Златно теле.

Ове две књиге читам од детињства и наново и поново уживам читајући их. И као млад а сада још више, чудим се, запањујњм се, ништа ми није јасно...у доба почетног и веома суровог социјалистичког реализма, њих двојица налазећи се усред осињака у коме је живот био достигао најмању могућу цену, отворено се спрдају, зајебавају са совјетским социјализмом, совјетском стварношћу, совјетском бирократијом. Брехт је негде рекао/написао, цитираћу по сећању: Да би победио противника, мораш да га исмејеш, извргнеш руглу. Ова двојица то раде из све снаге, мислим Иљф и Петров. Само је закреченим совјетскобирократским цензорским мозговима могла да промакне најоштрија, најбриткија, отворена критика бесмислено мамутске и бесмислено непотребне административне камариле, од среског места Н. до самог врха! Није на свету било почев од америчких, преко енглеских и осталих француских антикомунистичких пера, која су у то време сувопарно у стилу једно па исто тралалалисала и испразно кокодакала, досегла ту висину и бриткост беспоштедне критике совјетског социјализма као што су то чинили Иљф и Петров!

Ево још једног одломка: Домаћин Другог дома социјалног старања био је врло срамежљив крадљивац. Цело његово биће бунило се противу крађе али он није могао да не краде. Крао је и било га је срамота. Крао је стално, стално се стидео и зато је на његовим лепо избријаним образима увек пламтело руменило збуњености, стида, снебивања и пометености. Тако препреденог крадљивца као што је Александар Јаковљевич свет не памти.---------------------------------------------------Ранијег домаћина свргли су пре седам месеци услед грубог понашања према питомицама и поставили га за капелника симфонијског оркестра.

Бескрајно духовити, проницљиви, оштрог ока и још оштријег језика, није им промицала ни једна ситница ма како наизглед неважна, Иљф и Петров су нам подарили најснажнију и најоштрију критичку слику совјетског друштва у времену од 1920 до 1930 године. Сећам се да сам давно, давно негде прочитао да је Лењин рекао: Не смемо дозволити да нас угуши сопствена бирократија. А управо то се и догодило, мастодонска администрација, милиони комитета, одбора и пододбора за Рогове и Копита, удружења за трице и кучине, безброј државних службеника који су уредно долазили на посао и уредно одлазили с њега, у међувремену не радећи ништа ако не рачунамо хватање зјала, све је то било тема ове двојице необичних људи у необичном времену.

Можда је квака у чињеници да су за главног јунака својих приповести/романа створили лик Остапа Бендера о чијем се пореклу, по његовим речима, знало само то да је син Турског поданика. Рођени хохштаплер каквих је било и биће у свим новоствореним режимима, леп, висок, шармантан, образован с брда с дола, у сваком тренутку спреман да у потрази за новцем буде син поручника Шмита, из Париза тајно по задатку допутовао Аристократа, високи представник комуналне инспекције, официр племић, сликар, песник... суровим бољшевичким цензорима могло је изгледати или причињавати се, да је у питању разрачунавање са остацима бившег царског режима. Велеумни Иљф и Петров су то прокљувили и размахали се само тако.

Прочитајте следећи одломак: У Москви људи воле да закључавају врата. Хиљаде капија заковано је изнутра даскама, стотине хиљада грађана увлачи се у своје станове кроз споредне улазе. Давно је прошла осамнаеста година, одавно је избледео појам „напад на стан", ишчезла домаћа стража коју су станари одржавали у циљу личне безбедности, решава се проблем уличног саобраћаја, подижу се огромне електричне централе, чине се највећа научна открића али нема човека који би посветио сав свој живот решењу проблема затворених врата. Где је човек који ће да одгонета загонетку кинематографа, позоришта и циркуса? За десет минута три хиљаде људи треба да уђе у циркус кроз једна једина врата, отворена на половину. Остала десетора врата, специјално грађена за пролаз великих гомила народа - закључана! Ко зна зашто су закључана? Можда је пре двадесет година из циркуске коњушнице украден мудри магарац и отада дирекција од страха затарабљује све згодне излазе и улазе. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ако се већ нема баш никакве могућности да се поставе врата (то бива онда кад се нема на шта поставити), пуштају се у саобраћај тајна врата у свим облицима:

•1     Ограде

•2     Препоне са шиљцима

•3     Преврнуте клупе

•4     Табле са натписима о забрани пролаза

•5     Конопци

Зашто вам ово нудим на читање? Из једноставног разлога што ми Остап Бендер, често познатији под именом Велики Комбинатор, изгледа безазлен и наиван, дође ми као род рођени спрам овдашњих и садашњих Великих, Средњих и Малих комбинатора, лопова од заната, спремних и способних да вам украду из ока, сурових и неумољивих а све зарад својих гузица. Остап је јагње, мала маца, миришљава бебица у успоредби с нашим Остапима који се множе као коров, спремни да краду до последњег живог грађанина/грађанке Србије.

Лед је кренуо господо поротници, имао је обичај да каже Остап, кад би започети подухват/превара кренуо у добром правцу. У Србији не само да је лед кренуо него смо из дана у дан све затрпанији леденим сантама и бреговима превара и крађа. Перфидна је опсена да смо још на површини, да плутамо, потонули смо одавно као несрећни Титаник.



Komentari (60)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

aleksanadar aleksanadar 09:34 17.06.2011

Добар дан!

мастодонска администрација, милиони комитета, одбора и пододбора


Аждаја са дванаест глава!



mikele9 mikele9 12:52 17.06.2011

Re: Добар дан!

Аждаја са дванаест глава!

Ti si blag, kakvih dvanaest glava to je stoglava aždaja
jinks jinks 09:47 17.06.2011

...

Сећам се да сам давно, давно негде прочитао да је Лењин рекао: Не смемо дозволити да нас угуши сопствена бирократија. А управо то се и догодило, мастодонска администрација, милиони комитета, одбора и пододбора за Рогове и Копита, удружења за трице и кучине ...

Negde sam čuo da je, uprkos ovome što ste napisali, jedan od najvećih izuma u istoriji ljudske vrste upravo ... administracija. Ne kao sistem koji može da se pretvori čak i u nešto slično citiranom delu teksta ... već kao ideja i koncept da se u formu pisane reči sistematski beleže podaci o svim ljudima.

Jer kada se podaci zapisuju čak i mehanički, u okviru nekog državnog sistema na primer, možda i čisto forme radi, izgleda da se na nekom drugom nivou stvara neprocenjiva arhiva iz koje se crpi jednako neprocenjivo znanje (nešto slično Kišovoj ideji o grupi ljudi čiji je jedini zadatak da ostave pisani trag o životu svakog ljudskog bića, ma koliko važno ili nevažno ono drugima delovalo ... ili možda nešto slično egipatskoj ideji o Knjizi mrtvih, koliko god to možda zvučalo kao preterivanje).
mikele9 mikele9 12:55 17.06.2011

Re: ...

Negde sam čuo da je, uprkos ovome što ste napisali, jedan od najvećih izuma u istoriji ljudske vrste upravo ... administracija. Ne kao sistem koji može da se pretvori čak i u nešto slično citiranom delu teksta ... već kao ideja i koncept da se u formu pisane reči sistematski beleže podaci o svim ljudima.

Jer kada se podaci zapisuju čak i mehanički, u okviru nekog državnog sistema na primer, možda i čisto forme radi, izgleda da se na nekom drugom nivou stvara neprocenjiva arhiva iz koje se crpi jednako neprocenjivo znanje (nešto slično Kišovoj ideji o grupi ljudi čiji je jedini zadatak da ostave pisani trag o životu svakog ljudskog bića, ma koliko važno ili nevažno ono drugima delovalo ... ili možda nešto slično egipatskoj ideji o Knjizi mrtvih, koliko god to možda zvučalo kao preterivanje).

Slažem se ali ja sam govorio/pisao ne o tom delu administracije nego o lopovskoj udruzi u okviru državne administracije kojoj nikad nije dosta krađe i lopovluka.
Dr M Dr M 09:48 17.06.2011

Veliki kombinatori


Ovi naši su dobro proučili Ostapa.

Stalno se bore za neke stolice a posluju po principu

Ideje naše, benzin vaš!

Za to vreme, mi ih gledamo kao tele, ali ne Zlatno..
dragan7557 dragan7557 10:13 17.06.2011

Re: Veliki kombinatori

Za to vreme, mi ih gledamo kao tele,

A rintamo k'o volovi.

cerski
mrale54 mrale54 10:56 17.06.2011

Re: Veliki kombinatori

Pa , otkud im i ideje ??? Sve je to copy - paste !!!
mikele9 mikele9 12:58 17.06.2011

Re: Veliki kombinatori

Ovi naši su dobro proučili Ostapa.

Stalno se bore za neke stolice a posluju po principu

Ideje naše, benzin vaš!

Za to vreme, mi ih gledamo kao tele, ali ne Zlatno..

Eh moj prijatelju bar da smo telad, volove prave od nas
mikele9 mikele9 13:00 17.06.2011

Re: Veliki kombinatori

A rintamo k'o volovi.

cerski

Nije čudno da isto mislimo, slično odgovorih Dr M-u.
mikele9 mikele9 13:07 17.06.2011

Re: Veliki kombinatori

Pa , otkud im i ideje ??? Sve je to copy - paste !!!

Da znaš da si u pravu! Bez obzira na društveni sistem, državni lopovi i njihovi kompanjoni kradu li kradu imajući pred sobom istorijske uzore.
ivon.i ivon.i 13:33 17.06.2011

Re: Veliki kombinatori

Sve je to copy - paste !!!



fedor18 fedor18 09:48 17.06.2011

Ostap

je šaramnatni prevarant s ljudskim likom,a administracije su bezlične,same sebi dovoljne,države za sebe...
mikele9 mikele9 13:03 17.06.2011

Re: Ostap

je šaramnatni prevarant s ljudskim likom,a administracije su bezlične,same sebi dovoljne,države za sebe...

Ta bezličnost i samodovoljnost je pogubna po sve nas!
mlekac mlekac 09:54 17.06.2011

Kazem ja...

Asocijacije mnogo gadna stvar...

Prvo Dzojs, pa Beket i Jonseko, sad Iljf i Petrov!

I onda me podmladak pita sto od ranog jutra ko majmunce visim s kucne biblioteke trazeci neke knjige...

Preporukica, Mikele, naravno!
mikele9 mikele9 13:12 17.06.2011

Re: Kazem ja...

Asocijacije mnogo gadna stvar...

Prvo Dzojs, pa Beket i Jonseko, sad Iljf i Petrov!

I onda me podmladak pita sto od ranog jutra ko majmunce visim s kucne biblioteke trazeci neke knjige...

Preporukica, Mikele, naravno!

Blagodarim Mlekac. Došlo takvo vreme ili trenutak da se vraćamo književnosti, što i nije loše, dapače
A ti pazi molim te da se ne strmekneš s police
Bojana Maljević Bojana Maljević 18:31 17.06.2011

Re: Kazem ja...

Prvo Dzojs, pa Beket i Jonseko, sad Iljf i Petrov!

I moja!

danas je blog u haosu. neprestano izlaze dupli komentari i blog pada, meni posle svakog komentara. katastrofa⁄! (nadam se da će moderatori učiniti nešto)
mlekac mlekac 21:38 17.06.2011

Re: Kazem ja...

Bojana Maljević
Prvo Dzojs, pa Beket i Jonseko, sad Iljf i Petrov!

I moja!

danas je blog u haosu. neprestano izlaze dupli komentari i blog pada, meni posle svakog komentara. katastrofa⁄! (nadam se da će moderatori učiniti nešto)


Mozda pocne da upisuje i duple preporuke?

mikele9 mikele9 23:26 17.06.2011

Re: Kazem ja...

I moja!

Hvala Bojana
A ja sam uživao u tvom tekstu. Lucidan a nepretenciozan, duhovit i razuman, pokrenuo je zanimljivu diskusiju o našoj lingvistici koja je, nikako da shvatimo, živa stvar promenljive prirode. Tako i treba da bude.
Pozdrav,
Mikele
mikele9 mikele9 23:30 17.06.2011

Re: Kazem ja...

Mozda pocne da upisuje i duple preporuke?


Mlekac, Mlekac, znaš i sama da meni (iako vam hvala na njima) preporuke ne trebaju, kad sam komletirano savršen
pedjalon pedjalon 10:21 17.06.2011

Dvanaest stolica

Nego, pre puno godina sniman je film po romanu. Bilo je stvarno davno, ja bio, kao neki statista. Da li iko zna da li je taj film, uopšte, završen?
pedjalon pedjalon 11:13 17.06.2011

Re: Dvanaest stolica

http://youtu.be/Wt1lHyuTDWE
mikele9 mikele9 13:19 17.06.2011

Re: Dvanaest stolica

Nego, pre puno godina sniman je film po romanu. Bilo je stvarno davno, ja bio, kao neki statista. Da li iko zna da li je taj film, uopšte, završen?

Ne znam za taj film ali se sećam da su Rusi 1976 godine snimili film u kojem lik Ostapa Bendera tumači danas svetski slavan glumac Andrej Mironov (Sibirski berberin, Varljivo sunce...)
pedjalon pedjalon 14:29 17.06.2011

Re: Dvanaest stolica

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Twelve_Chairs_%281970_film%29
Jeste, to je taj. A nisam znao da je to Mel Brooksu film prvenac.
Sniman je na teritoriji bivše SFRJ, a deo u kom sam i ja učestvovao (!) je sniman u Sremskim Karlovcima.
fedor18 fedor18 16:28 17.06.2011

Re: Dvanaest stolica

mikele9
Nego, pre puno godina sniman je film po romanu. Bilo je stvarno davno, ja bio, kao neki statista. Da li iko zna da li je taj film, uopšte, završen?

Ne znam za taj film ali se sećam da su Rusi 1976 godine snimili film u kojem lik Ostapa Bendera tumači danas svetski slavan glumac Andrej Mironov (Sibirski berberin, Varljivo sunce...)

Mikele,
Ne bi bio...da ti ne nađem grešku/greške.
Rusi su snimili film 12 stolica 1971....eno stavio pesmu iz filma nekoliko komentara ranije...
Serija jeste snimljena 1976/77,i u njoj igra Andrej Mironov,ali on je umro krajem osamdesetih godina prošlog veka,pa nije mogao nikako igrati u filmovima Nikite Mikhalkova koje si pomenuo.


Glumac na koga si asocirao (u filmovima u zagradi Varljivo...,Sibirski...) je Oleg Menshikov koji jeste igrao Ostapa Bendera u serijalu Zlatno tele (Zolotoy telyonok ) iz 2005.
mikele9 mikele9 18:14 17.06.2011

Re: Dvanaest stolica

Mikele,
Ne bi bio...da ti ne nađem grešku/greške.
Rusi su snimili film 12 stolica 1971....eno stavio pesmu iz filma nekoliko komentara ranije...
Serija jeste snimljena 1976/77,i u njoj igra Andrej Mironov,ali on je umro krajem osamdesetih godina prošlog veka,pa nije mogao nikako igrati u filmovima Nikite Mikhalkova koje si pomenuo.
Glumac na koga si asocirao (u filmovima u zagradi Varljivo...,Sibirski...) je Oleg Menshikov koji jeste igrao Ostapa Bendera u serijalu Zlatno tele (Zolotoy telyonok ) iz 2005.

Drago mi je što čitaš moje pisanije ali isto tako i što me ispravljaš kad pogrešim. Naravno, u pravu si i u ovom slučaju.

jesen92 jesen92 21:00 17.06.2011

Re: Dvanaest stolica

Drago mi je što čitaš moje pisanije ali isto tako i što me ispravljaš kad pogrešim. Naravno, u pravu si i u ovom slučaju.

...sto rece Krkar neki dan, kod tebe uvek dobro drustvo...normalni ljudi, niko se ne deeree, niko se ne ljuti...opusteno caskanje plus muzika..
mikele9 mikele9 23:33 17.06.2011

Re: Dvanaest stolica

...sto rece Krkar neki dan, kod tebe uvek dobro drustvo...normalni ljudi, niko se ne deeree, niko se ne ljuti...opusteno caskanje plus muzika..

Takav ja, takvi oni, takva ti draga Jeseni
ivon.i ivon.i 13:37 17.06.2011

zaboravila..

da pohvalim tekst.
zadovoljstvo je (bilo) čitati !



mikele9 mikele9 14:43 17.06.2011

Re: zaboravila..

da pohvalim tekst.
zadovoljstvo je (bilo) čitati !


Hvala, zadovoljstvo je moje jer ti se dopao tekst
ivon.i ivon.i 14:50 17.06.2011

Re: zaboravila..

da potvrdim(o)

zvezdana5 zvezdana5 17:31 17.06.2011

Re: zaboravila..

ivon.i
da pohvalim tekst.
zadovoljstvo je (bilo) čitati !





mikele9 mikele9 18:16 17.06.2011

Re: zaboravila..

Hvala zvezdana5
mikele9 mikele9 18:19 17.06.2011

Re: zaboravila..

da potvrdim(o)


Draga ivon.i, hvala ti ali nemojmo da preterujemo
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:56 17.06.2011

Grofica...

Kad sam video naslov, uplašio sam se da je Krleža. Srećom, nije...

Birokratije kao što je bila sovjetska a sada je naša su neiscrpan izvor ideja za satiričare. Šteta što je ta grana kod nas prilično zamrla u poslednje vreme (barem kako ja znam, a verovatno znam malo).

Ima i svetlih primera, doduše

mikele9 mikele9 18:28 17.06.2011

Re: Grofica...

Kad sam video naslov, uplašio sam se da je Krleža. Srećom, nije...

Birokratije kao što je bila sovjetska a sada je naša su neiscrpan izvor ideja za satiričare. Šteta što je ta grana kod nas prilično zamrla u poslednje vreme (barem kako ja znam, a verovatno znam malo).

Ima i svetlih primera, doduše

Moj Milutine, naslov je jedan od telegrama koje je Korejku slao Ostap Bender u romanu Zlatno tele. A Miroslav prezimenom Krleža, dobro je isprevrtao hrvatsko i austrugarsko plemstvo, zakačio i birokratiju i šta sve ne. Kasnije kao Titov prijatelj, postao je takši, prilagodljiv tip
Nažalost, u pravu si što se tiče ovdašnje satire, sve je to uglavnom smuti pa prospi, nema bre da se pojavi novi Domanović ili Nušić a vremena su najinspirativnija moguća
mirelarado mirelarado 21:23 17.06.2011

Re: Grofica...

nema bre da se pojavi novi Domanović ili Nušić a vremena su najinspirativnija moguća


Mислим да су чак и претерано инспиративна, стално имам осећај да живимо у некаквој комедији апсурда. Овај твој текст ми је, ипак, поправио расположење. Волим Иљфа и Петрова, стварност је и даље таква да заслужује једино да јој се грохотом смејемо.
mikele9 mikele9 23:38 17.06.2011

Re: Grofica...

Mислим да су чак и претерано инспиративна, стално имам осећај да живимо у некаквој комедији апсурда. Овај твој текст ми је, ипак, поправио расположење. Волим Иљфа и Петрова, стварност је и даље таква да заслужује једино да јој се грохотом смејемо.

Izgleda da nam ništa drugo ne ostaje nego da se grohotom smejemo uz opasku da nam je grohot sve češće kiseo
mirelarado mirelarado 00:21 18.06.2011

Re: Grofica...

Izgleda da nam ništa drugo ne ostaje nego da se grohotom smejemo uz opasku da nam je grohot sve češće kiseo


Оно јесте, киселкаст је, али и туршија је здрава.
mikele9 mikele9 10:04 18.06.2011

Re: Grofica...

Оно јесте, киселкаст је, али и туршија је здрава.

A zdravlje je bogatstvo!
eli.lacrosse eli.lacrosse 18:39 17.06.2011

Hajde ja da podsetim…

… na još jednoga (za kojeg znam da je Jelici drag) – Vladimira Vojinoviča i njegovog Ivana Čonkina.
mikele9 mikele9 23:42 17.06.2011

Re: Hajde ja da podsetim…

… na još jednoga (za kojeg znam da je Jelici drag) – Vladimira Vojinoviča i njegovog Ivana Čonkina.

Nemam ništa protiv, naprotiv. Samo mi je Jela izgleda prezauzeta, nema je da se javi
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:46 17.06.2011

Re: Hajde ja da podsetim…

Ako je za utehu, i ja mnogo volem Čonkina. Čitao sam ga u vojsci, i uživao
mikele9 mikele9 10:19 18.06.2011

Re: Hajde ja da podsetim…

Ako je za utehu, i ja mnogo volem Čonkina. Čitao sam ga u vojsci, i uživao

Prima se kao za utehu ali ja ubacujem Dobrog vojnika Švejka! A?
eli.lacrosse eli.lacrosse 21:49 19.06.2011

Re: Hajde ja da podsetim…

i ja mnogo volem Čonkina. Čitao sam ga u vojsci, i uživao

Ja se gušio od smeha… To su mi (kada se radi o knjigama i čitanju) priuštili još samo Daglas Adams i Džerom K. Džerom (Kišon je bio blizu, kao i Iljf i Petrov i Nušić).
mikele9 mikele9 22:40 19.06.2011

Re: Hajde ja da podsetim…

Ja se gušio od smeha… To su mi (kada se radi o knjigama i čitanju) priuštili još samo Daglas Adams i Džerom K. Džerom (Kišon je bio blizu, kao i Iljf i Petrov i Nušić).

Gde me nadje! Drugog dana posle preživljenog infarkta na moj izričit zahtev, žena mi je donela Tri čoveka u čamcu a psu da i ne govorimo Džeroma K. Džeroma i Zadaci iz marljivosti Bohumila Hrabala
eli.lacrosse eli.lacrosse 12:11 20.06.2011

Re: Hajde ja da podsetim…

Tri čoveka u čamcu a psu da i ne govorimo Džeroma K. Džeroma

Lek! Uzimati preventivno jednom godišnje.
mikele9 mikele9 21:57 20.06.2011

Re: Hajde ja da podsetim…

Lek! Uzimati preventivno jednom godišnje

Prvi put se lečio sa deset godina i nastavio do dana današnjeg
zoja444 zoja444 19:37 17.06.2011

stav

Брехт је негде рекао/написао, цитираћу по сећању: Да би победио противника, мораш да га исмејеш, извргнеш руглу.


meni je to malo bljak. uvek sam za postovanje dostojanstva licnosti, pa i protivnikova.
abrasax abrasax 20:50 17.06.2011

Re: stav

meni je to malo bljak. uvek sam za postovanje dostojanstva licnosti, pa i protivnikova.



I meni. I, kad razmislim sad, mislim da treba "pojesti" svoje sledovanje do koske. Inače "slučaj komedijant" to učini za nas. Za nauk. A takvih smo "nauka" imali previše...
mikele9 mikele9 23:46 17.06.2011

Re: stav

meni je to malo bljak. uvek sam za postovanje dostojanstva licnosti, pa i protivnikova.

To viteštvo i poštenje govore iz tebe ali je čini mi se Breht to izrekao posle Čaplinovog Velikog Diktatora.
Često sam citirao Konfučija: Voli svoje prijatelje sa svim njihovim manama a poštuj vrline svojih neprijatelja.
skener92 skener92 21:50 17.06.2011

:))))))))

'tovarite burad narandzama, braco karamazovi!'
mikele9 mikele9 23:51 17.06.2011

Re: :))))))))

'tovarite burad narandzama, braco karamazovi!'

Juuuupiiii! Još jedan legendarni Benderov telegram, 'alal vera Skenerka
skener92 skener92 23:54 17.06.2011

Re: :))))))))

fantomatsicna fantomatsicna 06:52 18.06.2011

Kao i uvek

Lepo te je citati kao i komentatore.Sad odoh da preturam po maminoj biblioteci:)
mikele9 mikele9 10:22 18.06.2011

Re: Kao i uvek

Lepo te je citati kao i komentatore.Sad odoh da preturam po maminoj biblioteci:)

Hvala ti devojčice Komentari/komentatori čine tekst još boljim
kobrakerac kobrakerac 18:40 19.06.2011

Re: Kao i uvek

Sad odoh da preturam po maminoj biblioteci:)




mikele9 mikele9 19:04 19.06.2011

Re: Kao i uvek

Preturanje po bibliotekama je izuzetno korisno po mentalno zdravlje
avitomir avitomir 18:28 22.06.2011

Sin turskog podanika

Bender:
Мне 33 года — возраст Иисуса Христа, а что я сделал? Учения не создал, учеников разбазарил, бедного Паниковского не воскресил!
Meni su 33 godine- doba Isusa Hrista, i što sam ja napravio? Učenje nisam stvorio, učenike sam rasturio, a bednoga Panikovskoga nisam uskrsnuo!
I druga njegova misao koja je i sada aktuelna:
Inostranstvo je kao mit o zagrobnom životu. Ko tamo ode, ne vraća se više!
mikele9 mikele9 00:00 23.06.2011

Re: Sin turskog podanika

Bender:
Мне 33 года — возраст Иисуса Христа, а что я сделал? Учения не создал, учеников разбазарил, бедного Паниковского не воскресил!
Meni su 33 godine- doba Isusa Hrista, i što sam ja napravio? Učenje nisam stvorio, učenike sam rasturio, a bednoga Panikovskoga nisam uskrsnuo!
I druga njegova misao koja je i sada aktuelna:
Inostranstvo je kao mit o zagrobnom životu. Ko tamo ode, ne vraća se više!

Iljf i Petrov su u Ostapu Benderu stvorili maestralan i neponovljiv lik, uvek se iznova divim i smejem.
avitomir avitomir 13:13 23.06.2011

Re: Sin turskog podanika

I ja se isto tako divim i ima mnogo njegovih misli i životnih istina.
Posebno ona:
Taj čovek je volio i patio! Volio je novac a patio usled nedostatka istog!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana