Region

Nemesis

Jelica Greganović RSS / 29.06.2011. u 15:33

 2_170x170.jpg Princeza je obukla letnje aljinče. Iz garderobnog opusa kom je Darko pesmu posvetio. Raščešljala plave kose, bacila laki akvarel na lice i dovatila se telefona. Sledilo je urlanje u slušalicu, zbog kog je komšija narodni poslanik odlučio da se odseli i pre no što mu kadrovski stan uskrate prevremeni izbori o kojima svi pričaju. Nakon što je potrošila sve raspoložive decibele na saopštavanje svoje namere objektima posete, Princeza je krenula Crvenkapinim putem kod babe i dede. Doduše, bez korpice ali sa zvanično iskazanom namerom da svojim gestom iskaže ljubav i brigu. Mada, s obzirom na njene težnje da dopuni opus iz druge rečenice, sve mi se čini da bi se njen nenadani odlazak kod predaka pre mogao svesti na turcizam – harač. Za njom je, cvileći i suznih očiju, ostao Ikar Varvarin. Boginja je odskitala.   Nije ga povela sa sobom. Njegov život je izgubio smisao. U dva tužna ogledalca očiju su ostali samo tragovi cvetova sa njene haljine...

Ukratko život. I svakodnevica. Ništa posebno. Nije na ceni dok se ne obrne naglavačke, boženedaj. Obična stvar. Devojka. Oko vrata lančić sa lažnim dijamantima. Pravim staklićima. Izašla napolje.

17 godina. Isto kao Antonia Bilić. Samo kad se u iste godine stave, a kamoli kad se pomisli na mogućnost, niz kičmu jurne strah ledenih stopala i poput kamena jeze legne u želudac. Sama pomisao na ikakvu sličnost pritisne grudi stravom, dok pokušaj stavljanja u makar tren sadašnjice Antoniinih roditelja tera misli u bekstvo.

  Antoniu traže već danima. Njeni kažu da ne veruju da je ubijena, sve dok ne budu našli njeno telo. A, telo Antoniino traže vojnici, policajci, ronioci. Po Krki koja se zeleni kao život lično. Po vascele dane, sve do noći. Jedna od glavnih vesti u svim dnevnicima. Smaragdna Krka, helikopteri, crni gnjurci...i Antoniina majka koja krši ruke i pokazuje njenu sliku. U crvenoj haljini. Na slici se smeje Antonia kao sve devojke u lepo obučene što se smeju. Za slikanje.

  Bes. Očajnički bes. Onaj za koji je Niče rekao da je odraz nemoći. Bes zbog toga što na ovom svetu žive zveri u ljudskom obličju. Bes zbog toga što u sistemu postoje rupe kroz koje se provlače, ostavljajući za sobom bestidno, strahotno zlo. Sinoć gledam jedan od slovenačkih dnevnika i u njemu Krku, Antoniine slike, zver Paravinju koji silom savijene glave protrčava kroz kadar među policajcima...i čujem da su na Krku stigli i slovenački ronioci sa posebnim sonarom koji jedino oni imaju, a koji registruje ljudska tela na dnu mora, reke...i tu me spopadne bes...jer niko ne pominje slovenačke sudije. One koji su, zapravo, one koje su, jer se oba puta radilo o ženama sudijama, dakle, one koje su dva puta puštale zver na slobodu. Jedino što sam čula je da sud u Kranju, gde se to puštanje na slobodu odigravalo, ne daje komentare. A, stvari su ukratko izgledale ovako:

  Dragan Paravinja je 2003. godine izvršio silovanje u Srbiji, gde je pravosnažno osuđen na 4,5 godine zatvora. Paravinja je pobegao od izdržavanja kazne, u Hrvatsku koja svoje državljane nije izručivala drugim državama.

  Srbija je za Paravinjom raspisala međunarodnu poternicu.

  2007. godine, slovenački policajci pronalaze i hapse Paravinju, u Šenčuru pored Kranja. Paravinja je, dakle,  živeo i radio u Sloveniji. Konkretno u firmi »Logistika Sluga« u pomenutom mestašcu pored Kranja. Slovenački policajci hapse Paravinju, na osnovu pomenute međunarodne poternice i 9. marta 2007. godine ga privode istražnom sudiji u Kranju. Istražni sudija mu određuje pritvor, ali ga kroz mesec dana, 4. aprila, pušta na slobodu, uz plaćenu kauciju i obavezu da se redovno javlja policiji, sve do donošenja odluke o izručivanju Srbiji.

  Naravno da je Paravinja iskoristio priliku da ponovo pobegne. Ovaj put u Nemačku. Nemačka policija ga, na osnovu međunarodne poternice, hapsi 23. januara 2008. i predaje slovenačkoj policiji, jer Paravinja ima stalno boravište u Sloveniji. Slovenačka policija Paravinju, dakle, u ruke dobija još jednom 15. maja 2008. godine. I ponovo ga izvodi pred istražnog sudiju u Kranju.

  Istražni sudija u Kranju ponovo pušta Dragana Paravinju na slobodu, uz obavezu da se redovno javlja u policijskoj stanici...2009. godine slovenački policajci bi hteli da uhapse Paravinju, ali njega u Sloveniji više nema. Slovenačka policija konstatuje da je Paravinja 5. februara 2009. napustio Sloveniju i vratio se, bolje rečeno ponovo pobegao u Hrvatsku. Koja svoje državljane još uvek nije izručivala drugim državama.

  Veliko »DA«, vredno života bi glasilo: DA slovenački istražni sudija u Kranju nije ponovo pustio Paravinju na slobodu, on bi bio izručen Srbiji i ove 2011. godine bi još uvek bio u zatvoru. DA je prebrojao njegova bekstva od zakona. Jer se poternica obično ne raspisuje za onima koji nisu bekstvu skloni. DA je ocenio težinu zločina zbog kog je poternica raspisana i opasnost da takva, za taj zločin pravosnažno osuđena osoba, slobodno hoda naokolo...

  DA...je bilo tako i one 2007. godine kada je istražni sudija istog suda takođe pustio Paravinju na slobodu, možda...možda se sada ne bi javili rođaci nestale Doroteje Pasar iz Ljubljane.

  Doroteja Pasar je nestala 2007. godine, upravo tada kada je Paravinja živeo u Sloveniji. Bila je, kao Antonia Bilić, stara 17 godina, mlada i lepa. Stopirala je i nestala. Sve što je za njom pronađeno je njena torbica sa novčanikom i beležnicom, koja je nađena pored savskog mosta, na ivici Ljubljane, u delu grada koji se zove Črnuče.

   Doroteja nikada nije pronađena. Njeni rođaci veruju da je za njen nestanak kriv Dragan Paravinja. 

   Dragan Paravinja kog su slovenačke istražne sudije dva puta puštale na slobodu, uprkos međunarodnoj poternici i pravosnažnoj presudi o kazni zatvora zbog silovanja. Sud ne komentariše, sudije se ne pominju u vestima o roniocima, helikopterima, vojci.

   Bes. Nemoćni bes.

   Nemezida ili Nemesis je starogrčka boginja koja ljudima, prema zasluzi deli sreću ili nesreću. Kasnije postaje boginja osvete, koja kažnjava zločince. Nemesis se pojavljuje tamo gde su prekršena pravila Pravde. Temide. Može da menja sudbinu.

   Nemesis je personifikacija pravednog besa protiv onih koji nameću haos.

 



Komentari (214)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

skener92 skener92 15:44 29.06.2011

samo preporuka

na jednom od blogova o silovateljima sam iznela svoje misljenje sta sa njima treba da se uradi, pa sam popljuvana da sam divljak od strane onih koji sede u foteljama pred monitorima, pijuckaju kafu ili sokic, i visokoumno objasnjavaju da sve mora da bude u skladu sa zakonom.



edit: typo
loader loader 23:29 29.06.2011

Re: samo prepuruka

Ko pijani za plot.

Preporučujem "Kratki film o ubijanju" (1988.) Krzysztofa Keislowskog
skener92 skener92 12:42 30.06.2011

Re: samo prepuruka

i dalje mislim da nema dovoljno strasne smrti za silovatelje kada pomislim na ono sta zrtve prezivljavaju.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:48 30.06.2011

Re: samo prepuruka

Zato 4,5 godine zatvora za silovanje izgleda kao podsmevanje zdravom razumu i ljudskom dostojanstvu.

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:32 30.06.2011

Re: samo prepuruka

skener92
i dalje mislim da nema dovoljno strasne smrti za silovatelje kada pomislim na ono sta zrtve prezivljavaju.

Svašta!
Silovanje je krivično delo koje zaista ostavlja teške posledice na žrtvu.
Ali kada hiperbolišemo, onda bi trebalo imati u vidu da i žrtve zlodelo doživljavaju kao nešto strašno, stravično, nepojmljivo, neizgovorljivo, nešto za sakriti, te i ne prijavljuju jer se plaše reakcije javnosti koja se kreće od prezira do sažaljenja.

Ko zna koliko je devojaka silovao ovaj manijak, a nisu se oglasile?

Zato 4,5 godine zatvora za silovanje izgleda kao podsmevanje zdravom razumu i ljudskom dostojanstvu.

Slažem se. Potpisivala se peticija za pooštavanje kazne, i čini mi se da je prikupljeno par stotina hiljada potpisa i eto... 4,5 godine. Ko zna šta t sve postoji, zakon, sudstvo, tužilaštvo, policija, pa čak i obaveštenost žrtve kako treba postupati kako bi se prikupili i očuvali dokazi.
Može se dizati hajka, a može se i detaljnije ispitati šta sve ije u redu. A može i "Strašno, strašno".
skener92 skener92 13:53 30.06.2011

Re: samo prepuruka

srdjazlopogledja

Svašta!


kad te neko dva puta jaci od tebe izmrcvari na srmt, a ti onda poslednje sto mozes da izgovoris, kazi 'svasta'.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:07 30.06.2011

Re: samo prepuruka

kad te neko dva puta jaci od tebe izmrcvari na srmt, a ti onda poslednje sto mozes da izgovoris, kazi 'svasta'.

Pa smo bolji ako:
i dalje mislim da nema dovoljno strasne smrti za silovatelje kada pomislim na ono sta zrtve prezivljavaju.
skener92 skener92 14:19 30.06.2011

Re: samo prepuruka

da, tacno tako mislim, nema dovoljno strasne smrti.

ti si muskarac, ja sam zena. mi smo ugrozene svuda: u parkovima, u liftovima, u mracnijim ulicama ... zato sam ti i rekla, pomisli da te napadne neko dva puta jaci od tebe.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:31 30.06.2011

Re: samo prepuruka

ti si muskarac, ja sam zena. mi smo ugrozene svuda: u parkovima, u liftovima, u mracnijim ulicama ... zato sam ti i rekla, pomisli da te napadne neko dva puta jaci od tebe.

Mene su napadali, i dva puta jači, i brojniji.
I šta sad? Potrebno je biti oprezan, to je dobro, ali nije dobro živeti u strahu.

Ja - Tarzan, ti - Džejn. Prvo, žene nisu ugrožene od strane muškaraca, već od strane nekih muškaraca. Jako je malo zanimanja muškaraca generalno, da uzmu u zaštitu žene. Džentlmenski, gospodski, viteški, ako hoćete. Možda nedostatak vaspitanja, možda stvoreno javno mnjenje, ko zna? Ali znam da je pogrešno da se sa ženske strane insistira da smo jednaki, tačnije isti. Nismo isti. I nema ničeg seksističkog u tome da ponesem ženskj prtljag, baš kao što nije seksističko zaštiti žensko od grubijana. To čak nije ni dobra volja.
sesili sesili 15:46 29.06.2011

Sudstvo

Šta na sve ovo reći? Može samo da se oseća bes i bespomoćnost.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:53 29.06.2011

Re: Sudstvo

Strahota. Ja čekam da konačno neko progovori o tim sudijama koje su ga puštale da na slobodi čeka odluku o izručenju. I ništa...Nema. Samo komentar da sud ne daje komentare. Odlično.
I možda nema veze i možda je potpuno pogrešno što uopšte primećujem takvu stvar, ali obe istražne sudije su bile - žene. Moja ženska duša to primećuje i besni, ma šta mi ko rekao...Ako neko može i treba da razume težinu zločina silovanja, to je žena. Pustile ga na slobodu...iskazale poverenje zveri.
sesili sesili 15:58 29.06.2011

Re: Sudstvo

Slažem se potpuno. Možda ONE nisu morale da daju komentare, dovoljno bi bilo da su donele pravu presudu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:04 29.06.2011

Re: Sudstvo

Bilo bi dovoljno da su ispoštovale medjunarodnu poternicu i težinu zločina od čije kazne je bežao. Naglašavam bežao. Kako su mogle da iskažu toliko poverenje osobi, silovatelju u bekstvu? Na osnovu čega?!
I cela stvar ponovo liči na slučaj Silva Pluta, koji je silovao i ubio u Sloveniji, pa pušten ranije zbog dobrog vladanja, otišao u Srbiju iako mu je još važila uslovna od razlike do pune kazne, silovao, pobegao...Srbija ga tražila, a Slovenija puštala da tumara na slobodi. Mediji se pitali da to ipak nije opasno...a on je išao po redakcijama i pričao svoju tužnu priču, sve dok nije napravio masakr...tad su ga tražili i psima i helikopterima...i konačno našli...dvoje dece je zbog njega ostalo bez majke...
spadalo92 spadalo92 16:11 29.06.2011

Re: Sudstvo

Samo komentar da sud ne daje komentare.

Ovim su već dovoljno rekli. A šta bi mogli i da kažu?
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:16 29.06.2011

Re: Sudstvo

A šta bi mogli i da kažu?

Mogli bi da kažu da će poraditi nešto na ispitivanju ispravnosti odluka sudija i njihovoj mogućoj odgovornosti zbog tih odluka o puštanju Paravinje na slobodu, uprkos...Sudstvo jeste nezavisno, ali ne bi smelo da bude nedodirljivo.
Mogli bi mrvičak odgovoronosti, makar pro formae, da ponesu i izvine se...makar na prazno...makar uzalud i prekasno...
Freedom of Information Freedom of Information 17:12 29.06.2011

Re: Sudstvo

Samo komentar da sud ne daje komentare

"Ingeniozan" stav! Vrlo čewst kod mnogih predstavnika vlasti,pogotovo pravosudne.Zasnovan na pretstavi o potpunoj neodgovornosti za sopstvene postupke i propuste.
vojislav948 vojislav948 17:34 29.06.2011

Re: Sudstvo



Pustile ga na slobodu

Šta reći, čovek ostaje bez reči, zgranut, tužan i besan, od nemoći da bilo šta učini. Ali zaista se treba ozbiljno zamisliti nad apsurdom da su pojedinci svojim propustima saučestvovali da se ove tragedije dogode. Oni će verovatno ostati nekažnjeni, ali mislim da im savest nije čista.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:49 29.06.2011

Re: Sudstvo

Oni će verovatno ostati nekažnjeni, ali mislim da im savest nije čista.

Sudeći prema tome da ni o od odgovornosti niko ne pominje, tako će i biti.
Što se savesti tiče...verujem da će mirnije od nas spavati...jer da je drugačije, sumnjam da bi odlučile tako kao što su.
loader loader 23:31 29.06.2011

Re: Sudstvo

Spavaće, mirno, do nekog doba,
a onda će se pojaviti gospođica Nemesis.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:52 29.06.2011

Re: Sudstvo

Spavaće, mirno, do nekog doba,

Da mi je njihov mozak/savest, da se odmorim pet minuta.
loader loader 00:55 30.06.2011

Re: Sudstvo

Da mi je njihov mozak/savest

Sudeći po svemu, verovatno biste bili talentovano nesavesni
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:50 30.06.2011

Re: Sudstvo

Sudeći po svemu, verovatno biste bili talentovano nesavesni

Eh, kad bi čovek o tome mogao da odlučuje...pa, da pregazi samog sebe i sebi život olakša.
Biljana 77 Biljana 77 16:06 29.06.2011

:(

Antonijinu sliku sam videla prvi put kod svoje sestre iz Zagreba na FB - tada se samo tražila nestala devojka. O ovom monstrumu niko još nije ništa znao. Sad kad se mračni puzzle sklopio volela bih da svi oni koji su odgovorni za njegovo bivanje na slobodi (pošto je u Srbiji osuđen zbog silovanja i pokušaja silovanja) odrobijaju svoje zajedno sa njim. Jer taj čovek se NIJE JAVIO ( ) na odsluženje kazne u Srbiji, Hrvatska nije izručivala, Slovenija i Nemačka su ga pustile da pobegene u Hrvatsku koja ne izručuje... Paradigma sveopšte gluposti, nebrige, birokratskih zavrzlama i odusustva svesti o tome da se nečiji život, nečija sreća, nečija mladost stavljaju na kocku time što se na zločinca gleda kao na još jedan broj na papiru koji treba overiti.

Silovatelji su u najvećem broju slučajeva povratnici, tj. ponavljaju svoj zločin kada se nađu u prilici. I niko ih po odsluženju (bedne) kazne ne nadzire (čak ni pedofile), ne obavezuje na neku vrstu terapije, savetovanja... A bivaju osuđeni na 4.5 godine npr. Za silovanje!? Za nečiji uništen život.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:11 29.06.2011

Re: :(

Nemačka ga nije pustila da pobegne. Nemačka ga je uhapsila i izručila Sloveniji u kojoj je tada imao stalno boravište. U Sloveniji ga je ponovo pustio na slobodu istražni sudija u Kranju...jer je očito žena ocenila da uprkos već dva bekstva (iz Srbije i Slovenije) neće opet pobeći...iako je, očito, prekršio i pravila koja mu je odredio prvi istražni sudija istog tog kranjskog suda i pobegao u Nemačku...spavaju li te sudije noću? Mogu li?
A, 4,5 godine za silovanje, ne bih da komentarišem...to je uvreda za ljudsko dostojanstvo i razum.
O tome do koje mere je ovaj zver povratnik, govore i silne žene koje se tek sad javljaju...strašno.
Biljana 77 Biljana 77 16:22 29.06.2011

Re: :(

Nemačka ga je uhapsila i izručila Sloveniji u kojoj je tada imao stalno boravište

Mada je komotno mogla da ga izruči i Srbiji koja je za njim raspisala međunarodnu poternicu po kojoj je i uhapšen. Sve u svemu, gomila birokrata koja se nikad nije zapitala - A šta da je moja ćerka? Ili barem - Čekaj pa mogla bi da strada još nečija ćerka?
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:27 29.06.2011

Re: :(

Slažem se...i što je najstrašnije sve mi se nešto čini da je taj silovao u Nemačkoj, u Francuskoj...ne bi ga ovde tek tako pustili da tumara naokolo...čuj, za kauciju je izašao napolje...otkad je silovanje zločin za koji može da se plati kaucija?!
mrale54 mrale54 16:57 29.06.2011

Re: :(

Upravo se na drugom blogu prepucavam sa komentatorom ( nije vazno ime ) koji zastupa prava KRIMINALCA - povratnika , kojeg je primio ministar Dacic , i k'o sto rece EX dao legitimitet kriminalu !
Na moju veliku zalost - covek tvrdi da " populacija brutalnog ponasanja " treba da bude zasticena od brutalnosti policije !
Kako da prenesem ovo na onaj blog??
Cisto da cujem njegov "prepametni " odgovor !!
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:50 29.06.2011

Re: :(

Kako da prenesem ovo na onaj blog??

copy/paste
ili
link

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 18:06 29.06.2011

Re: :(

mrale54
Upravo se na drugom blogu prepucavam sa komentatorom ( nije vazno ime ) koji zastupa prava KRIMINALCA - povratnika , kojeg je primio ministar Dacic , i k'o sto rece EX dao legitimitet kriminalu !Na moju veliku zalost - covek tvrdi da " populacija brutalnog ponasanja " treba da bude zasticena od brutalnosti policije !Kako da prenesem ovo na onaj blog??Cisto da cujem njegov "prepametni " odgovor !!

Mrale54, нит' сам читао овај блог, нит' сам "заступао права криминалаца-повратника".
Тек Ваш коментар на блогу Експолицајца ми је скренуо пажњу на овај коментар овде.
А Ви нађите споран коментар тамо, па га пренесите овде.

Иначе, чини ми се да је баш Биљана77 негде скренула пажњу на овај случај, са питањем зашто је пуштен на слободу овај човек, са поруком "да се јави на издржавање казне", и разлог је тај што су прекорачени капацитети притворских и затворских јединица у Србији, и то због затварања неких ситних преступника, који нису имали или су одбили да плате новчане казне.

А оно на шта Ви алудирате, није заштита права криминалаца-повратника, већ људи који су своје казне издржали, и то је било на блогу о злостављачима деце (вероватно је питање Биљане77 исто тамо).
mrale54 mrale54 18:25 29.06.2011

Re: :(

srdjazlopogledja
mrale54
Upravo se na drugom blogu prepucavam sa komentatorom ( nije vazno ime ) koji zastupa prava KRIMINALCA - povratnika , kojeg je primio ministar Dacic , i k'o sto rece EX dao legitimitet kriminalu !Na moju veliku zalost - covek tvrdi da " populacija brutalnog ponasanja " treba da bude zasticena od brutalnosti policije !Kako da prenesem ovo na onaj blog??Cisto da cujem njegov "prepametni " odgovor !!

Mrale54, нит' сам читао овај блог, нит' сам "заступао права криминалаца-повратника".
Тек Ваш коментар на блогу Експолицајца ми је скренуо пажњу на овај коментар овде.
А Ви нађите споран коментар тамо, па га пренесите овде.

Иначе, чини ми се да је баш Биљана77 негде скренула пажњу на овај случај, са питањем зашто је пуштен на слободу овај човек, са поруком "да се јави на издржавање казне", и разлог је тај што су прекорачени капацитети притворских и затворских јединица у Србији, и то због затварања неких ситних преступника, који нису имали или су одбили да плате новчане казне.

А оно на шта Ви алудирате, није заштита права криминалаца-повратника, већ људи који су своје казне издржали, и то је било на блогу о злостављачима деце (вероватно је питање Биљане77 исто тамо).


Bicu dovoljno vaspitan da nase prepucavanje sa drugog bloga ne prenosim ovde !
Ovo je , ipak , malo osetljivija i suptilnija tema !!
Do sledeceg citanja pozdrav !!
I , bez ljutnje - pa sta ako se ne slazemo u misljenjima ?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 18:29 29.06.2011

Re: :(

Ovo je , ipak , malo osetljivija i suptilnija tema !!

Јесте.
I , bez ljutnje - pa sta ako se ne slazemo u misljenjima ?

Нисам сигуран да је неслагање у питању... Више је у питању комбинација нејасних коментара и кратког фитиља.
Do sledeceg citanja pozdrav !!

Такође.
mrale54 mrale54 18:39 29.06.2011

Re: :(

srdjazlopogledja
Ovo je , ipak , malo osetljivija i suptilnija tema !!

Јесте.
I , bez ljutnje - pa sta ako se ne slazemo u misljenjima ?

Нисам сигуран да је неслагање у питању... Више је у питању комбинација нејасних коментара и кратког фитиља.
Do sledeceg citanja pozdrav !!

Такође.


Uputstvo : - moje komentare NE citati izmedju redova - "mrale 54 je nesto DRUGO napisao ... " - vec onako kako pise !!
Da ne trolujem dalje - over & out !!
Biljana 77 Biljana 77 08:48 30.06.2011

Re: :(

Vidim da me se puno pominje u ovom nizu replika, a vezano za neku raspravu o pravima kriminalaca povratnika u kojoj koliko znam nisam učestvovala. Ali ovo nema ama baš apsolutno nikakve veze sa bilo čime što mislim:

Upravo se na drugom blogu prepucavam sa komentatorom ( nije vazno ime ) koji zastupa prava KRIMINALCA - povratnika , kojeg je primio ministar Dacic , i k'o sto rece EX dao legitimitet kriminalu !


Dačić je primio (ukoliko se ovo odnosi na slučaj policijske torture) čoveka koji je osuđeni kriminalac, ali isto tako i žrtava policijskog nasilja koje se ne može ničim objasniti osim njihovim ličnim sadističkim, izopačenim karakterima i sklonstima. Opravdavati njih time što su tukli lopova je upravo davanje legitimiteta nasilju koje sutra može da se okrene protiv bilo kog građanina, krivog ili pravog. Opravdavati njih što su brutalno tukli čoveka koji je krao je ravno tome opravdavati silovatelja što je napao nekog ko je npr. stopirao i svojom voljom ušao u njegovo vozilo (a ima i takavih).

Sitni prestupnici, kradljivci, klinci koje uhvate sa jednim džointom, nemaju šta da traže u zatvoru, njih treba poslati neko kraće vreme na radnu rehabilitaciju uz stalan nadzor. U zatvoru samo stiču predispozicije i poznanastva da se još više upletu u ozbiljan kriminal i postanu povratnici. Što se tiče silovatelja, ubica, zlostavljača dece, njima ne treba dati šansu da budu povratnici.

I zarad osetljive teme bloga molim da se ne raspravljamo dalje oko toga kome je i da li je Dačić davao legitimitet.
spadalo92 spadalo92 11:13 30.06.2011

Re: :(

Opravdavati njih time što su tukli lopova je upravo davanje legitimiteta nasilju koje sutra može da se okrene protiv bilo kog građanina, krivog ili pravog.

Ili opravdavati silovatelja koji je silovao prostitutku. U smislu, ma šta joj fali, jedan manje ili više... Odvratno!
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:33 30.06.2011

Re: :(

Sitni prestupnici, kradljivci, klinci koje uhvate sa jednim džointom, nemaju šta da traže u zatvoru, njih treba poslati neko kraće vreme na radnu rehabilitaciju uz stalan nadzor. U zatvoru samo stiču predispozicije i poznanastva da se još više upletu u ozbiljan kriminal i postanu povratnici.

mrale54 mrale54 11:56 01.07.2011

Re: :(

Biljana 77
Vidim da me se puno pominje u ovom nizu replika, a vezano za neku raspravu o pravima kriminalaca povratnika u kojoj koliko znam nisam učestvovala. Ali ovo nema ama baš apsolutno nikakve veze sa bilo čime što mislim:

Upravo se na drugom blogu prepucavam sa komentatorom ( nije vazno ime ) koji zastupa prava KRIMINALCA - povratnika , kojeg je primio ministar Dacic , i k'o sto rece EX dao legitimitet kriminalu !


Dačić je primio (ukoliko se ovo odnosi na slučaj policijske torture) čoveka koji je osuđeni kriminalac, ali isto tako i žrtava policijskog nasilja koje se ne može ničim objasniti osim njihovim ličnim sadističkim, izopačenim karakterima i sklonstima. Opravdavati njih time što su tukli lopova je upravo davanje legitimiteta nasilju koje sutra može da se okrene protiv bilo kog građanina, krivog ili pravog. Opravdavati njih što su brutalno tukli čoveka koji je krao je ravno tome opravdavati silovatelja što je napao nekog ko je npr. stopirao i svojom voljom ušao u njegovo vozilo (a ima i takavih).

Sitni prestupnici, kradljivci, klinci koje uhvate sa jednim džointom, nemaju šta da traže u zatvoru, njih treba poslati neko kraće vreme na radnu rehabilitaciju uz stalan nadzor. U zatvoru samo stiču predispozicije i poznanastva da se još više upletu u ozbiljan kriminal i postanu povratnici. Što se tiče silovatelja, ubica, zlostavljača dece, njima ne treba dati šansu da budu povratnici.

I zarad osetljive teme bloga molim da se ne raspravljamo dalje oko toga kome je i da li je Dačić davao legitimitet.


Primite moje izvinjenje , iako sam vec vec napisao da je ovo MNOGO teza tema - a- nisam Vas ni spomenuo !!
Naime , ti ljudi su ( iako je taj dogadjaj bio pre 4 god. - ponovo na poternici - znaci POSLE evidentne brutalnosti policije , za koju su pohapseni doticni policajci ! ) pa sam zeleo da prosirim pricu o " pustanju na slobodu zbog... NA DRUGOM BLOGU !!
Jos jednom se izvinjam zbog mog nespretnog pokusaja da objasnim propuste i sudstva i policije !
albicilla albicilla 16:57 29.06.2011

ne znam za sloveniju

zivim u srbiji. i znam da se "sudstvu" ne bih nikada obracao za ozbiljne i vazne stvari. unajmio bih profesionalca.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:54 29.06.2011

Re: ne znam za sloveniju

unajmio bih profesionalca.

Iznenadio si me, pticolože...ne znam zašto, al iznenadio si me...mada, da budemo iskreni, sumnjam da postoji iko ko kad samo proba da se stavi u kožu tih nesrećnih roditelja ne pomisli i o tome kako bi tražio kraći put za okončanje svoje patnje...I sve te misli počinju onim: Zamisli da neko tako moje dete...i onda još ako znaš kako su mu lakomisleno i mimo zakona poklonili priliku da to uradi...pa lepo da se opašeš štapkama, napiješ nitroglicerina i odeš kod njih da pripališ cigaru...
albicilla albicilla 20:06 29.06.2011

Re: ne znam za sloveniju

Jelica Greganović Jelica Greganović 21:07 29.06.2011

Re: ne znam za sloveniju

ne znam za sloveniju

Može.
zilikaka zilikaka 17:31 29.06.2011

*

I ja danima razmišljam o nizu idiotskih postupaka koji su doveli do ove tragedije.
Jasno je meni da zakon nije pravda, i da se tokom postupaka moraju zadovoljiti forme, ali kad forma postaje vežnija od suštine, tad sve gubi smisao.
Tim ženama je verovatno jednostavnije bilo da ga puste na slobodu, i predaju vruć krompir drugom, nego da određuju meru pritvora, rešavaju žalbe...
Jadno.
Zanima me samo da li i one prate pretragu, i o čemu tad razmišljaju.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:56 29.06.2011

Re: *

Zakon nije pravda, zakon je trud da se pravdi priđe što se bliže može. Ali, u ovom slučaju bi i forma bila teško objašnjiva...taj lik je za sobom imao silovanje i pravosnažnu presudu u drugoj državi, međunarodnu poternicu...a drugi put i bekstvo i neispunjavanje od suda određenih uslova, poput redovnog javljanja policiji...ni to nije bilo dovoljno da ga druga sudija osudi na pritvor do izručenja.
mrale54 mrale54 19:06 29.06.2011

Re: *

Apsolutno tacno da zakon - nije pravda !
Zakone su oduvek pisali ljudi !
A svako ima svoje " vidjenje " pravde !
Kao i sudije ( nebitno muske ili zenske ! ) koje su pustile dokazanu ZVER uz kauciju !???
Stvarno ne znam , posto imam cerku 27 god. , sta da kazem dalje ??
Bolje da se NE pojavljujem na ovom blogu .....
vasijelena vasijelena 19:39 29.06.2011

zakon

Jos odavno sam negde nacula da zakon postoji upravo da bi se pronasle rupe u zakonu,i cini mi se da se svakim danom to i potvrdjuje! Vec vise od tri nedelje traje agonija ove porodice. Strasno je,prestrasno to sto se desilo(sta god da se desilo). Svi mi prizeljkujemo isti kraj ove drame,zelimo da se ona pojavi ziva i zdrava,i za mene nada uvek postoji. Do kraja. Ali,iskreno,zaprepastila me je cinjenica koliko saucesnika u svojim zlocinima taj monstrum ima. Jer,takvo sudstvo i policija,o kojoj god se zemlji radilo,svojim necinjenjem su postali direktni saucesnici njegovih zlodela! I,mozda i najtuznije od svega,komentari koji prate ovaj dogadjaj puni su mrznje. Ljudi vredjaju jedni druge na nacionalnoj,verskoj i svakakvoj pripadnosti,a svako od nas je nekome roditelj,sestra,brat... Strasno je koliko je svet pun mrznje. Kad vidim i procitam tako nesto,s one strane ekrana zamisljam jos nekog monstruma kao sto je ovaj.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:09 29.06.2011

Re: zakon

svojim necinjenjem su postali direktni saucesnici njegovih zlodela

Tačno tako.
NNN NNN 20:04 29.06.2011

Konkretan predlog

višestrukomsilovateljuubici detaljno proveriti zdravlje,
pa ono što vredi - razdeliti kome je stvarno potrebno
(to je jedini način za delimično iskupljenje)

Sve ostalo je sviranje qrcu (tipa Amnesty International i slični: "jao pa i on je žrtva, ali neće više to da radi, stvarno'')

Ah, da, zaboravih da dodam: organe vaditi humano (da ne pomisli neko ...).


Oduvek sam smatrao da bi slične trebalo utamničiti doživotno,
ali realno od toga nema leba
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:35 29.06.2011

Re: Konkretan predlog


Oduvek sam smatrao da bi slične trebalo utamničiti doživotno,
ali realno od toga nema leba

Ipak ima...



Silvo Plut

1990. je ubio svoju nekadašnju školsku drugaricu, Marjancu Matjašič, koja je tada bila trudna, unakazio njen leš i pobegao. Uhvaćen je i osuđen na 15 godina zatvora.
Iz zatvora je pušten ranije, posle 13 godina, zbog "uzornog vladanja".
Te dve godine do pune kazne je bio na uslovnoj slobodi. Uprkos tome je otišao u Srbiju i tamo, pored učestvovanja u nekoliko pljački, svirepo ubio Jasminu Đošić, čije telo je unakazio.
Iz Srbije je pobegao nazad u Sloveniju, gde ga je slovenačka policija uhapsila, ali zbog poternice zbog nekih pljački u kojima je učestvovao u Sloveniji. Sud ga je oslobodio "zbog nedostatka dokaza".
Slovenija zbog tadašnjeg svog zakonodavstva nije mogla da ga izruči SCG.
Silvo Plut je slobodno hodao naokolo, dok mediji nisu počeli da pripitkuju da li je to baš bezbedno, nadležni organi su odgovarali da nema osnova za njegovo privođenje...a onda je Silvo Plut počeo da ide po redakcijama i objašnjava kako je on u redu, kako su mu u Srbiji "sve namestili i podmetnuli".
I baš usred te diskusije, februara 2006. je Silvo Plut napao bračni par Ulčar, Miru i Ljubicu Ulčar i to u njihovoj kući (na svu sreću njihovo dvoje male dece tada nije bilo u kući). Ljubicu je silovao i ubio, a Miro Ulčar je uspeo da pobegne.
Policija ga je tražila helikopterima, psima...na kraju su ga našli i prijavili meštani gradića u čijoj okolini je bila kuća Ulčarevih, Plut se šetao posred glavne ulice.
Plut je za ubistvo Ljubice Ulčar i pokušaj ubistva njenog muža, 2006. osuđen na 45 godina zatvora, kako je najviša kazna u Sloveniji 30 godina, toliko je i dobio. Inače Plut je postao i slovenački rekorder, jer je na prvostepenim sudovima za svoja zlodela dobio 116 godina zatvora. Na suđenju je povremeno i plakao, a tvrdio je da mu je Ljubica Ulčar sama pala na nož, da nije hteo da je ubije.
2007. je Plut, u odsustvu, u Srbiji osuđen na 40 godina zatvora, zbog ubistva Jasmine Đošić, pokušaja ubistva Milovana Mladenovića i četiri razbojništva izvršena nad Milenom Radulović.
2008. se Silvo Plut ubio u zatvoru u Ljubljani.
maca22 maca22 22:01 29.06.2011

Re: Konkretan predlog

I nakon tog slucaja, nisu se uzeli u pamet, vec pustise drugog.
Koliko ima jos takvih?
mrale54 mrale54 22:18 29.06.2011

Re: Konkretan predlog

Rekoh da necu , ali ovo je jace ...
Da rezimiram - tri zene silovane i zverski ubijene , jedan pokusaj ubistva , cetiri razbojnistva i ...
A pusten iz zatvora zbog " dobrog vladanja " ?
Stvarno sam recidiv otomanskog nacina razmisljanja !
Nisam , bre , tolerantan i bas me briga za PRAVA kriminalaca - povratnika !
Ali - svidja mi se i ostacu pri svom stavu !
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:22 29.06.2011

Re: Konkretan predlog

I nakon tog slucaja, nisu se uzeli u pamet

Upravo to je ono što se čovek pita, jer samo godinu dana kasnije (otkako se Plut konačno našao u zatvoru) je počelo puštanje Paravinje...prosto da čovek ne poveruje, prvo je ubica tumarao naokolo, a onda silovatelj...koji je platio kauciju
zilikaka zilikaka 09:24 30.06.2011

Re: Konkretan predlog

NNN
višestrukomsilovateljuubici detaljno proveriti zdravlje, pa ono što vredi - razdeliti kome je stvarno potrebno(to je jedini način za delimično iskupljenje)Sve ostalo je sviranje qrcu (tipa Amnesty International i slični: "jao pa i on je žrtva, ali neće više to da radi, stvarno'')Ah, da, zaboravih da dodam: organe vaditi humano (da ne pomisli neko ...).Oduvek sam smatrao da bi slične trebalo utamničiti doživotno, ali realno od toga nema leba

Ako ikad budeš pokretao kampanju da se OVO uvede, računaj me za volontera!
irenaema irenaema 11:17 30.06.2011

Re: Konkretan predlog

NNN
višestrukomsilovateljuubici detaljno proveriti zdravlje,
pa ono što vredi - razdeliti kome je stvarno potrebno
(to je jedini način za delimično iskupljenje)

Sve ostalo je sviranje qrcu (tipa Amnesty International i slični: "jao pa i on je žrtva, ali neće više to da radi, stvarno'')

Ah, da, zaboravih da dodam: organe vaditi humano (da ne pomisli neko ...).


Oduvek sam smatrao da bi slične trebalo utamničiti doživotno,
ali realno od toga nema leba



konkretan predlog 2

Lobotomija i nakon toga težak fizički rad ( kopanje kanala, čišćenje septičkih jama itd ).

Priznajem da ovakvi dogadjaji u meni uguše svaki mrvičak empatije ka konkretnom ljudskom biću.
zilikaka zilikaka 12:18 30.06.2011

Re: Konkretan predlog

I tebi ću volintiram u kampanji!
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:36 30.06.2011

Re: Konkretan predlog

Ramuševa (ili Hašimova?) banda je praktikovala ove ideje, obratite se njima za upute, verovatno vam mogu pomoći.
NNN NNN 16:22 30.06.2011

Re: Konkretan predlog

Ramuševa (ili Hašimova?) banda je praktikovala ove ideje, obratite se njima za upute, verovatno vam mogu pomoći.
Veliki pozdrav i podrška (od mene) za ramuša (ili hašima?)
ako su to radili silovateljima-ubicama,
a ako nisu,
onda si ti ispao glup (i bezobrazan),
zato što si žrtve sa Kosova
izjednačio sa
silovateljima-ubicama
(u želji da napraviš spin pomoću asocijacije).

Ps. si ti neki advokat, koprcaš se ovde sve vreme braneći ljudska prava ovih (dokazanih) neljudi?

evo ti jedan komentar od ranije (čitaj ga silovateljima pred spavanje)
Evo jedan primer od pre neku godinu:
lik od nekih 30 godina (ne više od toga) 4. PUT OSUĐEN ZBOG SILOVANJA (ovog puta na "kaznu" od 1,5 godinu, što uz raznorazne olakšice bude još zanemarljivije).
E sad jedna logična analiza:
- Ako je 4. put osuđen, verovatno mu je suđeno bar 10ak puta (silovanje se najteže dokazuje).
- Ako mu je 10 puta suđeno, verovatno je 30ak puta silovao (statistički žrtve prijave otprilike svaki 3. put silovanje).
- Ako je 30 puta silovao, verovatno je 100 puta pokušao (ali nije uspeo).
- Ako je 100 puta pokušao, verovatno je bar 500 puta pomislio (ali nije bio u situaciji da pokuša).
Dakle taj manijak verovatno sve vreme dok je na slobodi razmišlja samo o tome kako bi silovao, onda treba ONEMOGUĆITI GA LIŠAVANJEM SLOBODE (NA DUUUUUUUG PERIOD), A I TEHNIČKI (KASTRACIJA, BILO KAKVA, A NAJBOLJE VIŠE NIJH ZA SVAKI SLUČAJ).
A "borci za ljudska prava" (aka seratori i teoretičari) prvo neka pomisle na žrtve, pre nego što krenu da prosipaju pamet. Znam za jednu žrtvu, silovana u 13oj i doživela traumu i najteže psihosomatske poremećaje i nepokretna je i u kolicima više od 20 godina.

Ne kažem da silovatelju treba nakamariti više stotina pokušaja silovanja, ali čim je uhvaćen kao povratnik, ne treba više da vidi Sunce
(više o njegovim pravima i ne treba razmišljati - izgubio ih je!)

Naravno, "tebe kao advokata" (zalepio sam ti etiketu) najviše zanima da im uzmeš neku lovu za sudsku odbranu, baš te briga za žrtve (ali i same počinioce).



Voja Radovanović Voja Radovanović 21:54 29.06.2011

blog

Strašno...sve drugo što bih mogao reći već si napisala...pozz
zoja444 zoja444 22:00 29.06.2011

odgovornost

postoji li neki pravosudni organ koji bi kod pogresno donesenih presuda, mogao te sudije da pozove na odgovornost? mozda drzavni tuzilac? ili to ide na neki visi sud? da li sudije uopste krivicno i materijalno odgovaraju pred bilo kim?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:43 30.06.2011

Re: odgovornost

zoja444
postoji li neki pravosudni organ koji bi kod pogresno donesenih presuda, mogao te sudije da pozove na odgovornost? mozda drzavni tuzilac? ili to ide na neki visi sud? da li sudije uopste krivicno i materijalno odgovaraju pred bilo kim?

Presude se, koliko znam, javne.
Zato ne bi bilo loše otvoriti neku stranu koja bi pratila postupanje sudija, tužioca, policije, medija... Verovatno je tako i pomenuta strana "sex offenders" nastala. Dobar način ostvariti pritisak javnosti, ali ne zaboraviti da se krivica dokazuje, kao i da se (lako) može desiti da se sudi nedužnom.
Vlasta92 Vlasta92 22:23 29.06.2011

Neću da kažem

šta mislim da bi trebalo da se dogodi takvima da mi se ne nakače prepravedni, bogobojažljivi i poneki aktivista. Ali, setimo se kako je završio onaj iz Ledinaca.

Biću nježna. Prepustila bih ih porodicama. Sirotim, neutešnim porodicama. Da li je to rešenje? Ne znam, ali nije rešenje ni da se puštaju, da dobijaju par godina, da beže. Možda pišem u besu, ali
prepustila bih ih porodicama.

Da im oni pravedno sude.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:20 29.06.2011

Vlasto,

tvoja ideja je korišćena u jednoj epizodi "Zvezdanih staza", u kojoj se predstavljaju žitelji planete koji donose konačnu presudu onome ko je ubio, povredio...člana njihove porodice, jer oni su jedini koji mogu da oproste ili ne...inače, slično postoji zabeleženo i u pripoveci Janka Veselinovića, u kojoj se opisuje turski običaj pijenja "posmrtne čaše", odnosno ubici ispijanjem čaše smrtnu presudu koju je doneo kadija, konačno presuđuje član porodice. Ili ne, ako se odluči da oprosti.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:22 29.06.2011

Ministar pravosudja

Slovenije se danas konačno oglasio povodom slučaja Paravinja...upravo sam napisala izveštaj, mislim da mi neće biti zamereno ako ga ovde prvo objavim (oprostite za šuškavce, ali takva je mustra za rad), dakle:

Slovenija nije imala razlog da ne izrucci Dragana Paravinju Srbiji, tvrdi slovenaccki ministar pravosudja, dok se bivssi ministar brani da je to i zbog Srbije same.

Slovenaccki ministar Aless Zalar je, u sredu, rekao i da je Dragan Paravinja, koji je ubio Antoniu Bilich, u Sloveniji zamolio za azil, ali da mu je molba odbijena i da upravo zbog toga nije bilo nikakvog razloga da ga Slovenija ne izrucci Srbiji u kojoj je Paravinja vech bio pravosnazzno osudjen zbog silovanja.

"Molba za azil je bila odbijena. Ministarstvo pravosudje je dobilo obavesstenje ministarstva unutrassnjih poslova da je taj postupak pravosnazzno zavrssen i od tog trenutka su bili ispunjeni uslovi za odluku o izruccivanju", rekao je ministar Zalar na novinarskoj konferenciji u Ljubljani.

Naime, slovenaccka policija je dva puta dobila u ruke Dragana Paravinju, za kojim je tada, na zahtev Srbije, vech bila raspisana medjunarodna poternica. Prvi put 2007. i drugi put 2008. godine. Oba puta su istrazzne sudije suda u Kranju pustile Paravinju na slobodu do odluke o izruccivanju Srbiji. Oba puta je Paravinja pobegao.

Sudechi prema reccima slovenacckog ministra pravosudja, vech 2007. godine su postojali uslovi da Slovenija izrucci Paravinju Srbiji, ali prema reccima ministra Zalara, njegov prethodnik, ministar pravosudja, Lovro Ssturm ipak nije potpisao odluku o izruccivanju.

Advokat Dragana Paravinje, Matevzz Krivic, bivssi sudija Ustavnog suda Slovenije, koji je vodio i Drusstvo izbrisanih Slovenije, je tada ulozzio predlog Ustavnom sudu Slovenije da se sacceka sa izruccivanjem njegovog klijenta. Bivssi ministar Ssturm je odobrio predlog i dao nalog sudu da cceka odluku Ustavnog suda, iako po reccima sadassnjeg ministra pravosudja za to nije bilo zakonske podloge.

Iako je slovenaccki Direktorat za medjunarodnu saradnju neprestano upozoravao ministra Lovru Ssturma da Dragana Paravinju treba izrucciti Srbiji, iz kabineta ministra je odgovarano isto i to ssest puta, da treba saccekati.

Uprkos tome da je u medjuvremenu Dragan Paravinja pobegao u Nemaccku, gde je uhapssen i vrachen u Sloveniju, 2008. godine, nalog kabineta ministra je bio da se i dalje cceka sa izruccivanjem, a ssef kabineta tadassnjeg ministra je direktoratu odgovorio da je "ministar obechao da tokom trajanja postupka neche preduzimati mere".

Sadassnji ministar kazze da ne zna kome je obechanje dato, zbog ccega che kompletnu dokumentaciju sluccaja Dragana Paravinje predati slovenacckoj Komisiji za borbu protiv korupcije.

Paravinjin advokat, Matevzz Krivic je, za slovenaccku POP TV, izjavio da optuzzbe ministra odbija, kao "nestruccne i formalisticcke".

Bivssi ministar pravosudja, Lovro Sstrum je u medjuvremenu saopsstio da postupak izruccivanja Dragana Paravinje "nije bio okonccan zbog intenzivnih zahteva civilnog drusstva pod vodjstva nekadassnjeg ustavnog sudije, Matevzza Krivica. On je upozoravao da treba saccekati sa izruccivanjem do odluke Ustavnog suda Slovenije, zbog toga ssto je Srbija tada bila ispostavljena prebacivanjima da krssi ljudska prava i spornosti njenih pravnih postupaka".

Edit:
Još uvek niko ne pominje istražne sudije koje su Paravinju puštale na slobodu.

Edit 2:
Ja boldovala uz naglašavanje da se ovo mišljenje odnosi na 2007. godinu...shvatila bih 1997., ali ovo...em nakon iskustva Srbija-Slovenija-Silvo Plut...

maca22 maca22 13:17 30.06.2011

Re: Ministar pravosudja

Sve su to gluposti. Poenta je, i ono sto ocajno treba uvesti kao zakon (a izgleda i kao ideju, jer ne postoji) da CIM se ustanovi da je neko psihopataubicasilovateljitd. - da se taj trajno i ZAUVEK ukloni iz drustva da vise nikoga ne povredi, jer hoce.

Nema odlezao 4,5-10-20-30-40 godina. Trajno oduzimanje mogucnosti da povredi opet, jer hoce.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:37 30.06.2011

Re: Ministar pravosudja

Sve su to gluposti.

Koje sve?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:46 30.06.2011

Re: Neću da kažem

Biću nježna. Prepustila bih ih porodicama. Sirotim, neutešnim porodicama. Da li je to rešenje? Ne znam, ali nije rešenje ni da se puštaju, da dobijaju par godina, da beže. Možda pišem u besu, ali
prepustila bih ih porodicama.

U nedostatku sudstva jeste rešenje, ali šta ako porodice pogreše, uhvate pogrešnog?
maca22 maca22 18:49 30.06.2011

Re: Ministar pravosudja

Jelica Greganović
Sve su to gluposti. Koje sve?

Interesujes se za najnebitniji deo moje poruke.


Sve...ta pravna proseravanja u Sloveniji, to mudrovanje o kazni i smislu kazne... valjda je osnovni cilj da zastitimo gradjane.

E a to podrazumeva da se dokazane zveri drze u zverinjaku.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:57 30.06.2011

Re: Ministar pravosudja

Interesujes se za najnebitniji deo moje poruke.

Želim da znam o čemu pričamo, jer nisi jasna, sem ako ti ne misliš da je nebitno/glupo to o čemu se razgovara.


Sve...ta pravna proseravanja u Sloveniji, to mudrovanje o kazni i smislu kazne... valjda je osnovni cilj da zastitimo gradjane.

E a to podrazumeva da se dokazane zveri drze u zverinjaku.


Slažem se, posebno jer izjava ministra ima političku svrhu, što se vidi i iz toga da i ne pominje istražne sudije koje su Paravinju puštale na slobodu.


fantomatsicna fantomatsicna 02:50 30.06.2011

Dobro

Je ukazivati na ovakve slucajeve iako je bolno citati kako se mlad zivot zavrsava..besmisleno i nadam se da taj sudija sada ima nocne more u kojima mu zrtve dolaze!
vojislav948 vojislav948 06:47 30.06.2011

kontrola na kontrolu


Čitajući sve ovo čovek ne može da se otme utisku da bez obzira koliko smo odmakli u demokratskim procesima, mi se nalazimo još uvek u blatu i mulju, koji su ostali iz starih vremena. Ko to i u ime čega dozvoljava pojedincima da zloupotrebljavaju svoje funkcije i zvanja za ostvarenje ličnih i svih drugih interesa. To je nedopustivo. Samo grubom analizom svih propusta u slučaju Paravinja može se doći do krupnih grešaka pojedinaca, koje su ostale nekažnjene, a prouzrokovale su strahovite tragedije i zločine. Uveli smo civilne kontrole u vojske, milicije, a ko kontroliše sudstvo i njegove propuste. Bojim se niko. Tome se zaista mora stati na put, jer posledice su zastrašujuće.
janeznam janeznam 07:47 30.06.2011

Bez milosti

Prema pedofilima i siledzijama ne treba imati milosti. Jedna jedina kazna. Zatvoriti i zaboraviti da postoje. Upisati ih u maticnu knjigu umrlih i zdravo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:52 30.06.2011

Re: Bez milosti

Slažem se, jer jako sumnjam u "izlečenje".
nestor92 nestor92 10:21 30.06.2011

Re: Bez milosti

janeznam
Prema pedofilima i siledzijama ne treba imati milosti. Jedna jedina kazna. Zatvoriti i zaboraviti da postoje. Upisati ih u maticnu knjigu umrlih i zdravo.


Teško je hladne glave reagovati i razmišljati kada se ovako nešto desi.

Nije sporno da ekstremi traže ekstremne mere, ali šta ćemo ukoliko je sklonost ka vršenju takvih grozota posledica mentalnog poremećaja, bolesti, šta znam? Zatvor ili ustanova? Ako ne upravljate svojim postupcima niste krivično odgovorni. Ili grešim?
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:28 30.06.2011

Re: Bez milosti

Ima lekara koji se time bave, pa ako je to slučaj ima i zatvorenih medicinskih ustanova, a ne da se puštaju na slobodu dokazani silovatelji i ubice begunci...
nestor92 nestor92 10:42 30.06.2011

Re: Bez milosti

Naravno.

Ionako je tema - kako je osuđeni silovatelj došao u priliku da učini ovo što je učinio kada je u to vreme trebalo da bude "na sigurnom"?

Ako nije učinio i još koješta drugo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:55 30.06.2011

Re: Bez milosti

kako je osuđeni silovatelj došao u priliku da učini ovo što je učinio kada je u to vreme trebalo da bude "na sigurnom"?

Tako što:
1. U Srbiji je osuđen na 4,5 godine zatvora zbog silovanja (dobio bi i neki paket aranžman na Havajima, al su bili već bukirani), pa je pobegao u Hrvatsku. Nije mi jasno je l on to bio na slobodnom čekanju apsa ili je iz zatvora pobegao (što mi ne zvuči realno baš)...
2. Posle toga su ga u Sloveniji vatili na osnovu srpske poternice, al ga mudra istražna sudija uz kauciju pustila na slobodu, da čeka...iako je za sobom već imao karijeru begunca.
3. Pobegao u Nemačku, tamo ga vatili na osnovu gornje poternice, vratili Sloveniji, a druga istražna sudija istog suda ga opet pustila da na slobodi čeka izručenje...tako da je opet pobegao...ko normalan pušta silovatelja koji je pravosnažno osuđen, em beži svako malo, na slobodu?! Naravno da je opet pobegao, u Hrvatsku...
janeznam janeznam 11:58 30.06.2011

Re: Bez milosti

Ako je u pitanju mentalni poremecaj znaci da je verovatnoca da ponovi to isto krivicno delo 100%-tna. Kad se zatvori,bez obzira na motive ucinjenog krivicnog dela,na stanje svesti i uma, da se ne pusta jer nema opravdanja. Treba biti dosledan a to je u ovoj zemlji osobina koja u pravosudju ne postoji. Njima ne treba dati pravo da se brane jer, cemu sluze advokati nego da na prvom mestu traze propuste, olaksavajuce okolnosti ...
nestor92 nestor92 13:39 30.06.2011

Re: Bez milosti

Jelica Greganović
kako je osuđeni silovatelj došao u priliku da učini ovo što je učinio kada je u to vreme trebalo da bude "na sigurnom"?

Tako što:
1. U Srbiji je osuđen na 4,5 godine zatvora zbog silovanja (dobio bi i neki paket aranžman na Havajima, al su bili već bukirani), pa je pobegao u Hrvatsku. Nije mi jasno je l on to bio na slobodnom čekanju apsa ili je iz zatvora pobegao (što mi ne zvuči realno baš)...
2. Posle toga su ga u Sloveniji vatili na osnovu srpske poternice, al ga mudra istražna sudija uz kauciju pustila na slobodu, da čeka...iako je za sobom već imao karijeru begunca.
3. Pobegao u Nemačku, tamo ga vatili na osnovu gornje poternice, vratili Sloveniji, a druga istražna sudija istog suda ga opet pustila da na slobodi čeka izručenje...tako da je opet pobegao...ko normalan pušta silovatelja koji je pravosnažno osuđen, em beži svako malo, na slobodu?! Naravno da je opet pobegao, u Hrvatsku...



Znam,znam - pitanje je kako je to moguće i više je retoričko.

Treba biti dosledan a to je u ovoj zemlji osobina koja u pravosudju ne postoji.


U ovoj rečenici "u pravosuđu" je višak.

Njima ne treba dati pravo da se brane


Svakome treba dati pravo da se brani.

Ili ćemo besiti koga kako stignemo. A u toj igri ni nevini nisu sigurni.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:44 30.06.2011

Re: Bez milosti

Svakome treba dati pravo da se brani.

Jedino što ovakve zveri ne treba puštati da se brane sa slobode i davati im priliku da potvrde sklonost bekstvu i novim zločinima.
nestor92 nestor92 13:46 30.06.2011

Re: Bez milosti

Tačno tako.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:52 30.06.2011

Re: Bez milosti

janeznam
Ako je u pitanju mentalni poremecaj znaci da je verovatnoca da ponovi to isto krivicno delo 100%-tna. Kad se zatvori,bez obzira na motive ucinjenog krivicnog dela,na stanje svesti i uma, da se ne pusta jer nema opravdanja. Treba biti dosledan a to je u ovoj zemlji osobina koja u pravosudju ne postoji. Njima ne treba dati pravo da se brane jer, cemu sluze advokati nego da na prvom mestu traze propuste, olaksavajuce okolnosti ...

Silovati verovatno jeste posledica nekakvog mentalnog poremećaja. Ne znam.

Ali znam za jednog koji je osuđen za silovanje, izdržao kaznu, i sada ima porodicu. Da li je i dalje nasilan? Ne bih rekao. Mada, kao što je jedan bloger napisao, postoji mišljenje da su silovatelji uglavnom kukavice.

janeznam
Prema pedofilima i siledzijama ne treba imati milosti. Jedna jedina kazna. Zatvoriti i zaboraviti da postoje. Upisati ih u maticnu knjigu umrlih i zdravo.

Verovatno postoji na netu koliko njih izvrši, ponovi krivično delo. Mislite da je 100%?
maca22 maca22 18:55 30.06.2011

Re: Bez milosti

Jelica Greganović
kako je osuđeni silovatelj došao u priliku da učini ovo što je učinio kada je u to vreme trebalo da bude "na sigurnom"?Tako što:1. U Srbiji je osuđen na 4,5 godine zatvora zbog silovanja (dobio bi i neki paket aranžman na Havajima, al su bili već bukirani), pa je pobegao u Hrvatsku. Nije mi jasno je l on to bio na slobodnom čekanju apsa ili je iz zatvora pobegao (što mi ne zvuči realno baš)...

Point...

Zivimo u svetu debila... ili napasnika koji vode pravosudje. Ne znam kako drugacije to da objasnim.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:58 30.06.2011

Re: Bez milosti

Zivimo u svetu debila... ili napasnika koji vode pravosudje. Ne znam kako drugacije to da objasnim.

Negativna selekcija na delu.
expolicajac expolicajac 22:22 30.06.2011

Re: Bez milosti

Negativna selekcija na delu.

Jelice, to je pozitivna selekcija, koja se nama drugačijima ne svidja.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:52 30.06.2011

Re: Bez milosti

Jelice, to je pozitivna selekcija, koja se nama drugačijima ne svidja.

Pa, mož i tako da se gleda...samo zvuči još beznadežnije...
janeznam janeznam 10:24 01.07.2011

Re: Bez milosti

Da upravu si-ste. Nije 100% Poneo me bes i nemoc. Ali da je i 1% previse je.
predatortz predatortz 10:48 30.06.2011

Mnogo toga nije jasno

Za ovim kretenom su poternice izdali i Bosna i Srbija. MUP Rep.Srpske je izdao poternicu zbog silovanja, takođe.
A lik je radio kao kamiondžija! Prelazio granice!
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:04 30.06.2011

Re: Mnogo toga nije jasno

predatortz
Za ovim kretenom su poternice izdali i Bosna i Srbija. MUP Rep.Srpske je izdao poternicu zbog silovanja, takođe.A lik je radio kao kamiondžija! Prelazio granice!

Dobri informacioni sistemi na sve strane.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:16 30.06.2011

Re: Mnogo toga nije jasno

Hrvatska je danas zvanično zatražila od BiH da joj izruči Paravinju...kog ona nije ni hapsila, jer i tako nije mogla da ga izruči Srbiji...i po kojoj je slobodno živeo i radio...ulazio i izlazio...da li je ovo trebalo da se desi?!
predatortz predatortz 12:20 30.06.2011

Re: Mnogo toga nije jasno

Hrvatska je danas zvanično zatražila od BiH da joj izruči Paravinju...kog ona nije ni hapsila, jer i tako nije mogla da ga izruči Srbiji...i po kojoj je slobodno živeo i radio...ulazio i izlazio...da li je ovo trebalo da se desi?!



Napisao sam negde na drugom blogu, Hrvatska je imala ustavnu začkoljicu te nije mogla da isporuči svog državljanina. Međutim, pouzdano znam da je ta začkoljica par puta prevazilažena tako što se osumnjičeni,tek tako, pojavi sa druge strane granice. Ja to smatram dobrom policijskom saradnjom. Jesu malo zaobiđeni zakoni, ali pravda biva zadovoljena. U slučaju ovog monstruma to nije urađeno. Neće trpeti ni Hrvatska ni Srbija. Porodica i nesrećna devojka su platili cenu tuđih preseravanja!
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:29 30.06.2011

Re: Mnogo toga nije jasno

Porodica i nesrećna devojka su platili cenu tuđih preseravanja!

Tačno tako...
Edit:
Inače, Paravinjin advokat kaže da ako Paravinja bude izručen Hrvatskoj, a telo Antonie Bilić ne bude nađeno, postoji i mogućnost da Paravinja ne bude kažnjen.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 13:56 30.06.2011

...

već sam ovo pisala, al' moram da ponovim:
više dobiješ kad ukradeš, nego kad siluješ,
iz čega sledi da država pre štiti imovinu, nego li ljude.

jadno je to.
tako da, na kraju dana, kad tvoje dete izadje u letnjem aljinčetu tebi ostaje da razmišljaš...a meni bogme padaju na pamet (a u vezi sa ovom temom) i alternativne metode svakojake.

ps
kao student sam, nebrojeno puta stopirala ...
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:59 30.06.2011

Re: ...

Svašta čoveku pada na pamet samo kad pomisli na takvu strahotu.
natasavb natasavb 14:35 30.06.2011

Re: ...

Svašta čoveku pada na pamet samo kad pomisli na takvu strahotu.

Po ovom pitanju sam totalno iskljuciva. Oko za oko, zub za zub.
Dozivotna, uz kastraciju, ako se slucajno desi da pobegne.
Za silovanje dece bih uvela smrtnu kaznu.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:45 30.06.2011

Re: ...

Po ovom pitanju sam totalno iskljuciva. Oko za oko, zub za zub.
Dozivotna, uz kastraciju, ako se slucajno desi da pobegne.
Za silovanje dece bih uvela smrtnu kaznu.

Nije kazna upućena samo počiniocu, već zadovoljava oštećene, upozorava ostale.
Šta mislite, kako bi Vaši predlozi uticali na pojavu tih krivičnih dela?
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:52 30.06.2011

Re: ...

Moji predlozi?
Moj predlog je da pomenute istražne sudije neko pozove na odgovornost zbog očito olako i pogrešno donesene odluke o puštanju Paravinje na slobodu.
Mislim da bi to trebalo da bi ima jasniju poruku za potencijalne kriminalce od one koju im daje mogućnost da se šetaju naokolo uprkos svemu što su uradili i od čega su bežali.
Moj predlog je i veća zatvorska kazna za krivično delo silovanja.
Što se poruke tiče, i za nju važi maločas napisano.
natasavb natasavb 14:53 30.06.2011

Re: ...

Nije kazna upućena samo počiniocu, već zadovoljava oštećene, upozorava ostale.
Šta mislite, kako bi Vaši predlozi uticali na pojavu tih krivičnih dela?


Pazi ni jedan silovatelj ne nasrne na fizicki jaceg od sebe ili tamo gde zna da moze biti lako otkriven, sto znaci da ipak mogu koliko toliko da se kontrolisu.
Prema tome smatram da bi takav nacin kaznjavanja doveo do toga da se taj dobro zamisli pre nego tako nesto uradi i mozda pre odluci da potrazi strucnu pomoc.(Koja mu ocito treba, ali nikako ne umanjuje odgovornost za ucinjeno delo.)
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:54 30.06.2011

Re: ...

Za silovanje dece bih uvela smrtnu kaznu.

Ja ne bih. Mislim da bi im gora kazna bila doživotni zatvor. Njihovi "cimeri" bi znali da im bolje objasne, od empatičnih ljudi, težinu počinjenog zločina.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:03 30.06.2011

Re: ...

Moj predlog je da pomenute istražne sudije neko pozove na odgovornost zbog očito olako i pogrešno donesene odluke o puštanju Paravinje na slobodu.
Mislim da bi to trebalo da bi ima jasniju poruku za potencijalne kriminalce od one koju im daje mogućnost da se šetaju naokolo uprkos svemu što su uradili i od čega su bežali.
Moj predlog je i veća zatvorska kazna za krivično delo silovanja.

To neće ići, ili bar slabo, jako slabo ide.
Ko je taj "neko"?
Evo, imam predlog:
Presude su, koliko znam, javne.
Zato ne bi bilo loše otvoriti neku stranu koja bi pratila postupanje sudija, tužioca, policije, medija... Verovatno je tako i pomenuta strana "sex offenders" nastala. Dobar način ostvariti pritisak javnosti, ali ne zaboraviti da se krivica dokazuje, kao i da se (lako) može desiti da se sudi nedužnom.

Dalje...
Ja ne bih. Mislim da bi im gora kazna bila doživotni zatvor. Njihovi "cimeri" bi znali da im bolje objasne, od empatičnih ljudi, težinu počinjenog zločina.

Kazna može oterati počinilaca u drugo krivično delo, ubistva. Balans je potreban, a ne giljotina.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:06 30.06.2011

Re: ...

natasavb
Pazi ni jedan silovatelj ne nasrne na fizicki jaceg od sebe ili tamo gde zna da moze biti lako otkriven, sto znaci da ipak mogu koliko toliko da se kontrolisu.Prema tome smatram da bi takav nacin kaznjavanja doveo do toga da se taj dobro zamisli pre nego tako nesto uradi i mozda pre odluci da potrazi strucnu pomoc.(Koja mu ocito treba, ali nikako ne umanjuje odgovornost za ucinjeno delo.)

Apsolutno se slažem, kazna mora biti opomena onima koji pomišljaju na isto krivično delo.
Nije isto pipkanje, silovajne, kidnapovanje, mučenje, trgovina ljudima i ubistvo.
Postoji gradacija, postoji kombinacija.

Na kraju, podvučeno, mislite li da postoje ustanove koje se bave stručnom pomoći?
natasavb natasavb 15:14 30.06.2011

Re: ...

Na kraju, podvučeno, mislite li da postoje ustanove koje se bave stručnom pomoći?


Naravno da postoje. Samo oni koji imaju takve nagone im se retko, ili skoro nikad, sami javljaju. Kad bi se poostrio nacin kaznjavanja, mozda bi se to promenilo.
Kako god, nesto po tom pitanju mora da se menja. Ukljucujuci i kaznjavanje sudija za nesavesnu i neprofesionalnu odluku, sto Jelica pomenu.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:21 30.06.2011

Re: ...

Presude su, koliko znam, javne.
Zato ne bi bilo loše otvoriti neku stranu koja bi pratila postupanje sudija, tužioca, policije, medija... Verovatno je tako i pomenuta strana "sex offenders" nastala. Dobar način ostvariti pritisak javnosti, ali ne zaboraviti da se krivica dokazuje, kao i da se (lako) može desiti da se sudi nedužnom.

A sta mislite o ovome?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana