Religija| Život

Podrška ili po drška

Boris Drenca RSS / 06.07.2011. u 14:22

Jesus-1.jpg"Oni koji vas vole i slušaju su porodični ljudi i dobri hrišćani. On će vam okrenuti leđa kada čuju da ste svirali u zatvoru okorelim razbojnicima i ubicama."

"Oni onda nisu hrišćani"

  Malo prepričan dijalog iz filma "Walk the line"

 

 

 

Ima nekih pitanja na koja teško možete dobiti odgovor osim: "Ti to ne razumeš". Jedna, skoro, stereotipna priča  ponavlja se svakoga dana u istom gradu, istoj crkvi, istoj zemlji.

Zamislimo situaciju u kojoj jedan narkoman razoren krizom prljav, odrpan, skoro polu go luta ulicom. Dođe do apoteke. Razmišlja o tome kako da reši svoj problem. Ako upadne u apoteku naći će nešto da smiri krizu, možda će naći i nešto što može da utopi, da nabavi dozu ili dve. Ipak neki zvrk u glavi mu ne da da krene. Delićem zdravog mozga razmišlja da je dosta. Da želi da bude ponovo svoj. Želi da se otkači od pakla u koji je upao. Razmišlja ovako: Ako ode na kliniku nakljukaće ga nekim lekovima, u boljem slučaju pustiti da se okupa i prespava i izbaciti ga napolje. I onda ponovo isto. Onaj isti zdravi deo mozga se seća nekih priča iz Biblije, priča o samilosti, pomoći bližnjima, odricanju... reši da ode u crkvu. Ulazi u obližnji verski objekat Svetog... i sveštenik koji ga ugleda još na porti svom silinom jurne na njega izviše se i izbaci ga na ulicu sa rečima tipa: Takav si došao u crkvu, kako te nije sramota, mrš odavde....

U istom mestu i u istoj crkvi postoji drugi jedan čovek. Njegova sklonost ka narkoticima je više rekreativna. Kada se seti filam Scarface. Poznat je u kraju kao neko ko je bio dobrovoljac u ratu. Zna se da je tamo ubijao, pljačkao, silovao, palio. Zna se zbog toga što je i sam to pričao, hvalio se. Kao i onim da je posle rata radio dok je sa svojim "poslovnim partnerima i konkurentima" utvrđivao pravila i zone delovanja. E sada taj čovek, zvanično vlasnik malog ugostiteljskog objekta, ide u crkvu. Kada kažem ide to izgleda ovako: Dođe čovek svojim vozilom, mešancem luksuznog tenka i terenskog fensi vozila, parkira kako god. U porti, na stepeništu crkve....Taj čovek je poznat kao domaćin. Poštuje veru, narod i domovinu. U Crkvu ulazi pričajući mobilnim telefom, sa sveštenikom je na ti. kada okićen zlatom pričajući mobilnim uđe u crkvu sveštenik mu ne poljubi ruku. Ne poljubi ruku ni on svešteniku ali je uvek dobrodošao... Crkva će ga uvek rado primiti i makar deklarativno oprostiti grehe. iako zna da su neoprostivi

Daleko bilo da nekoga napadam ili podržavam. Ja pozdravljam i podržavam rad Srpske pravoslavne crkve kada gradi i pomaže domove za nezbrinutu decu, kada vodi besplatna, neprofitna obdaništa, kada u narodnim kuhinjama koje osniva pomaže najsiromašnijima, kada bez dinara okupljaju zavisnike od narkotika i pomaže im u lečenju, kada spašava porodice u kojima jedan član zlostavlja druge, kada, ako ne mogu da osnuju svoje škole za decu sa posebnim potrebama, pomažu opremom i sredstvima već postojeće, kada, bez obzira na političku, versku ili želi da pomogne...



Komentari (39)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kukusigameni kukusigameni 14:39 06.07.2011

pitanje

Jesi li ti hriscanin?
Boris Drenca Boris Drenca 14:44 06.07.2011

Re: pitanje

kršten, kažu
kukusigameni kukusigameni 14:54 06.07.2011

Re: pitanje

Boris Drenca
"Oni koji vas vole i slušaju su porodični ljudi i dobri hrišćani. On će vam okrenuti leđa kada čuju da ste svirali u zatvoru okorelim razbojnicima i ubicama."

"Oni onda nisu hrišćani"


ja
Jesi li ti hriscanin?


Boris Drenca
kršten, kažu


Boris Drenca Boris Drenca 15:01 06.07.2011

Re: pitanje

Ukoliko bi sada krenuo da objašnjavam da sam rođen u ovoj zemlji i da sam podizan u nekoj vrsti hrišanskog kulturnog modelu...uh, trajalo bi. Recimo da jesam a opet sa druge strane nisam. Ima kod Balaševića: Bogova je povazdan, sa nekim ću se već nagoditi...
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:51 06.07.2011

Ima li negde

u Beogradu obdanište SPC? Ako ima, cenim da bi tamo deca bila manje izložena verskim sadržajima od državnog vrtića.
Boris Drenca Boris Drenca 15:02 06.07.2011

Re: Ima li negde

Ja video da ima na Banovom Brdu. Verujem da je besplatno i pristojno. Bogougodno
Colin_bgd Colin_bgd 14:54 06.07.2011

Ti si sav...

To je isto kad u filmu Johnny Cash ode na audiciju i pocnu da dave sa onim gospelom, sta li bese, a vlasnik disko-kuce kaze, to smo vec culi sto puta, itd. a covek u crnom onda nakrivi glavu, zgrci lice, i pocne stvarno da peva... svoj bol...

princi princi 15:32 06.07.2011

Re: Ti si sav...

Colin_bgd
To je isto kad u filmu Johnny Cash ode na audiciju i pocnu da dave sa onim gospelom, sta li bese, a vlasnik disko-kuce kaze, to smo vec culi sto puta, itd. a covek u crnom onda nakrivi glavu, zgrci lice, i pocne stvarno da peva... svoj bol...


Johnny Cash je, izgleda, bio teški hipohondar. Od svoje 66. do 72. godine je svake nedelje skupljao oko svoje postelje prateći bend da se od njih definitivno i po poslednji put oprosti. Kažu da je toliko plakao za sobom, da su na kraju potpuno prestali da dolaze.
Boris Drenca Boris Drenca 15:39 06.07.2011

Re: Ti si sav...

Kospodin Keš je napravio neverovatne pesme a one koje su drugi napravili otpevao je sjajno.

Da li je bio hipohondar? Možda , nisam živeo sa njim pa ne znam.
princi princi 16:09 06.07.2011

Re: Ti si sav...

Boris Drenca
Kospodin Keš je napravio neverovatne pesme a one koje su drugi napravili otpevao je sjajno.

Da li je bio hipohondar? Možda , nisam živeo sa njim pa ne znam.

Вероватно изненађење, ни ја. Све је из прича чланова његовог пратећег бенда (не знам ни да ли су они живели с њим). Што кажу ако они лажу...

Но није била реч о томе ко с ким живи него о болу Џ Кеша, а само сам приметио да неки људи, Џ Кеш, између осталих, у себи носе прегршт истог.
maksa83 maksa83 17:05 06.07.2011

Re: Ti si sav...

Kospodin Keš je napravio neverovatne pesme a one koje su drugi napravili otpevao je sjajno.

Ejmen

.

Boris Drenca Boris Drenca 19:23 06.07.2011

Re: Ti si sav...

Џ Кеш, између осталих, у себи носе прегршт истог.


Za potvrdu ove tvrdnje treba poslusati celu American seriju
blogovatelj blogovatelj 14:21 07.07.2011

Re: Ti si sav...

Kospodin Keš je napravio neverovatne pesme a one koje su drugi napravili otpevao je sjajno.


Ejmen




ivankagrump ivankagrump 00:01 08.07.2011

Re: Ti si sav...

Ajme ja vise ne znam sta je cija pesma, ovu prvu sam prvo cula od the Hollies a ovu drugu od Stinga
Sepulturero Sepulturero 15:08 06.07.2011

Weasel words (види Википедију)

"u istom gradu, u istoj crkvi, u istoj zemlji"

Да би блог имао неки смисао требало је да се напише где се то све догађа. И није требало прећутати да се СПЦ итекако брине о наркоманима. Било је раније доста написа о манастиру Црна Рака а пре неколико дана се у Блицу појавио чланак са насловом:

Uspešno lečenje zavisnika u „Zemlji živih“ u Čeneju
Troškove oporavka narkomana u crkvenim centrima snosiće država

Добронамерни то лако пронађу гуглујући, например, Наркоманија и СПЦ.
Boris Drenca Boris Drenca 15:14 06.07.2011

Re: Weasel words (види Википедију)

Kao što rekoh u pasusu na karju teksta, bez ironije, podržavam to ali opisano se dešava...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:49 06.07.2011

Re: Weasel words (види Википедију)

To opisano se oduvek dešavalo, nije neka novost.
Ima jedna knjižica od Berđajeva zove se "O svaršenstvu hriščanstva i nesavršenstvu hriščana", gde se bavi baš tim stvarima.
Crkva ko Crkva, grešna je baš kao i ljudi, što i ne čudi pošto je čine ljudi a ne Bogovi.
Boris Drenca Boris Drenca 19:27 06.07.2011

Re: Weasel words (види Википедију)

vrabac_u_steni


Berdjajev ziveo tamo i tada i primetio iste stvari koje mi primecujemo ovde i sada. Cini mi se da se mije ,nogo toga promenilo
uninamama uninamama 05:47 07.07.2011

Re: Weasel words (види Википедију)

Sepulturero

Troškove oporavka narkomana u crkvenim centrima snosiće država

A što ne crkva? Šta, kao siromašna je?
Ne znam, meni ova rečenica nije pozitivna...
kremba kremba 08:17 07.07.2011

Re: Weasel words (види Википедију)

uninamama
Sepulturero

Troškove oporavka narkomana u crkvenim centrima snosiće država

A što ne crkva? Šta, kao siromašna je?
Ne znam, meni ova rečenica nije pozitivna...


Znate, iako veruju u boga, sto je po meni "majka svih naivnosti", kad su pare u pitanju, nisu ni malo naivni. Sta vise!

Прво плати, па ћемо да видимо
Док је боравак у комунама “Земља живота” Српске правослвjане цркве и заједницама “Хосана” Римокатоличке цркве бесплатан, неки други верски центри лечење наркомана наплаћују. На пример, месечни боравак у “Раскршћу” у Новом Саду (пентакосталци) кошта 300 евра, а при самом уласку у камп плаћа се једнократна кауција у износу од 1.000 евра. У центру Црна Река, у зависности од платежне моћи корисника, месечни боравак наплаћује се од 300 евра па навише.


Da zamemarimo Raskrsce i Crnu reku, zadrzacu se na Zemlji zivota.
Blic: Kako SPC leči od narkomanije
Na imanju "Zemlje živih" dojučerašnji narkomani sada gaje krompir i paradajz, imaju kukuruz, a brinu o kokoškama, prasićima, kozama, guskama. Obrađuju imanje, kuvaju ručak, prave ikone, bave se duborezom.


Plus parice od drzave:
Troškove oporavka narkomana u crkvenim centrima snosiće država.


Plus besplatni najbolji psihoterapeuti (bivsi narkomani)
"Kada u zajednicu dođe novi brat, on dobija svog anđela koji je s njim 24 sata. Neki ovde prođu krizu, iako se događalo da prvo obave detoksikaciju u bolnici. Zato je anđeo taj koji stalno brine o mlađem bratu, s njim je i danju i noću, pomaže mu da prođe kroz krizu. Zajedno šetaju, razgovaraju. Sve je to veoma dobra psihoterapija, koja uz radnu terapiju daje dobre rezultate", priča sveštenik Ćurčin.


vrabac_u_steni vrabac_u_steni 11:26 07.07.2011

Re: Weasel words (види Википедију)

kremba

Znate, iako veruju u boga, sto je po meni "majka svih naivnosti"...


Kako god, ta "majka svih naivnosti" je mnogim, sada već bivšim narkomanima, pomogla pri skidanju



Inače, malo je poznato da je ovo u stvari Antonova pesma i napisana je baš u jednom takvom periodu života.

I zaista ne vidim šta je sporno u tome da država pomaže te centre ako su se pokazali kao efikasni.
Svojevremeno su mi se u razgovoru monasi u manastiru Kovilj upravo žalili na nedostatak finansijskih sredstava. Dobre volje i truda su imali u neograničenim količinama. Jedan prijatelj iz detinjstava mi se skinuo tamo i od tada (a prošlo je već dosta godina) je čist.
Ne znam da li su ljudi uopšte svesni koliko je teško voditi jednu takvu komunu.
kremba kremba 12:47 07.07.2011

Re: Weasel words (види Википедију)

vrabac_u_steni
Kako god, ta "majka svih naivnosti" je mnogim, sada već bivšim narkomanima, pomogla pri skidanju.


Potpuno Vam verujem jer i ja znam par takvih primera. Drugo je pitanje zasto im taj, u koga veruju, nije lupio neku vaspitnu cvrgu s neba kad su pocinjali nego ih je pustio da propadnu?

vrabac_u_steni
I zaista ne vidim šta je sporno u tome da država pomaže te centre ako su se pokazali kao efikasni.


Ja vidim. Sporno mi je to sto drzava daje navac iz budzeta crkvi, umesto da ga ulaze u preventivne svrhe. Za izgradnju sportskih objekata, edukaciju, poboljsanje zdravstva ... Na kraju krajeva, drzava ima svoje centre za lecenje i siguran sam da i njima nedostaje novca.

Crkva ima prihode od vernika i ako zeli da se bavi rehabilitacijom vernika, nemam nista protiv. Pozdravljam tako nesto! Ovako, lako je tudjim novcem gloginje tresti.

vrabac_u_steni
Svojevremeno su mi se u razgovoru monasi u manastiru Kovilj upravo žalili na nedostatak finansijskih sredstava. Dobre volje i truda su imali u neograničenim količinama. Jedan prijatelj iz detinjstava mi se skinuo tamo i od tada (a prošlo je već dosta godina) je čist.
Ne znam da li su ljudi uopšte svesni koliko je teško voditi jednu takvu komunu.


Imaju oni nagradu za to. Sto im je ovde teze, bice im lepse u raju, zar ne?

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:38 07.07.2011

Re: Weasel words (види Википедију)

kremba
vrabac_u_steni
Kako god, ta "majka svih naivnosti" je mnogim, sada već bivšim narkomanima, pomogla pri skidanju.


Potpuno Vam verujem jer i ja znam par takvih primera. Drugo je pitanje zasto im taj, u koga veruju, nije lupio neku vaspitnu cvrgu s neba kad su pocinjali nego ih je pustio da propadnu?


Zato što bi im tako oduzeo slobodu, nešto je o tome trućao onaj senilni starac Dostojevski, no dobro on je bio poznati klerofašista, pa još i Rus tako da su ta njegova pisanija vazda bila sumnjiva.

Sporno mi je to sto drzava daje navac iz budzeta crkvi, umesto da ga ulaze u preventivne svrhe.


Ovo je sad malo nejasno. Ako se tvrdi da treba ulagati samo u preventivu onda nisu potrebni ni državni rehabilitacioni centri. Ako se složimo da su pored preventive, koja je svakako neophodna i poželjna, potrebni i centri za lečenje (dakle obostran pristup, što smatram jedino logičnim) onda Vaše pisanje dobija neki smisao. Centri koje vode crkvene ustanove (vrlo često su manastiri u pitanju) uglavnom imaju neku infrastrukturu tako da su investicije uglavnom manje. Država je tu nešto kao sufinansijer.

Crkva ima prihode od vernika i ako zeli da se bavi rehabilitacijom vernika, nemam nista protiv. Pozdravljam tako nesto! Ovako, lako je tudjim novcem gloginje tresti.


U članku na koji ste Vi postavili link se kaže :

Iako je centar osnovan pod prokoviteljstvom pravoslavnog manastira i crkve, primamo ljude svih vera i nacija i sada imamo i muslimane, Srbe, Hrvate, Mađare...", priča sveštenik.


Tako da se ne pomaže samo vernicima SPC. Koliko je meni poznato takva je praksa i u rimokatoličkim i u protestantskim prihvatilištima. Svuda se primaju i ateisti, mada je teško uopšte definisati šta je vernik ili ateista kod ljudi koji su dugogodišnji narkomani (pre svega njima je to teško).

A kako su se neki od tih centara pokazali kao efikasniji od nekih "zvaničnih" ne vidim zašto ih država ne bi pomagala ako je to u interesu celog društva.
Naravno u tom slučaju to bi moralo da podrazumeva i neku državnu kontrolu kako novca koji se tu sliva iz državne kase tako i prakse koja se sprovodi (da ne bilo onih lopatanja).

Imaju oni nagradu za to. Sto im je ovde teze, bice im lepse u raju, zar ne?


Nisu se oni žalili da im je teško (od monaha ćete tako nešto vrlo retko čuti), to sam ja rekao, oni su se samo žalili zbog nedostaka finansijskih sredstava zbog toga što bi taj posao mogli da obavljaju bolje a verovatno i veči broj ljudi da prime.
kremba kremba 20:44 07.07.2011

Re: Weasel words (види Википедију)

vrabac_u_steni
Zato što bi im tako oduzeo slobodu, nešto je o tome trucao onaj senilni starac Dostojevski, no dobro on je bio poznati klerofašista, pa još i Rus tako da su ta njegova pisanija vazda bila sumnjiva.


Stvarno Vas ne razumem. Deluje mi da ste ozbiljni, a opet, rekao bih da ste ironicni. Ako je misljenje Dostojevskog o bogu trebalo da me imporesionira, moram Vam priznati da nije. Ali ni najmanje. Kakve veze imas to sto je bio rus? Da li je to neki specijalni kvalitet?

Mislim da Vam to nije nikakav argument. Po mom misljenju, danas svaki prosecan student ima neuporedivo vece opste obrazovanje od Dostojevskog, sto i nije cudo, obzirom da je covek ziveo u 19-om veku.

vrabac_u_steni
Ovo je sad malo nejasno. Ako se tvrdi da treba ulagati samo u preventivu onda nisu potrebni ni državni rehabilitacioni centri. Ako se složimo da su pored preventive, koja je svakako neophodna i poželjna, potrebni i centri za lečenje (dakle obostran pristup, što smatram jedino logičnim) onda Vaše pisanje dobija neki smisao. Centri koje vode crkvene ustanove (vrlo često su manastiri u pitanju) uglavnom imaju neku infrastrukturu tako da su investicije uglavnom manje. Država je tu nešto kao sufinansijer.



Mozda zato sto je izvuceno iz konteksta. Iza recenice o preventivi pise: Na kraju krajeva, drzava ima svoje centre za lecenje i siguran sam da i njima nedostaje novca.

U svakom slucaju, slazemo se da je potrebna i prevencija i centri za lecenje, jer prevencija nije 100% uspesna. Takodje se slazemo da sto je prevencija bolja, to ce biti manja potreba za centrima za lecenje.

Ne slazemo oko toga ko to treba da placa. Ja mislim da drzava treba da finansira samo svoje centre, a Vi mislite da drzava treba da finansira i svoje i crkvene centre.

vrabac_u_steni
Tako da se ne pomaže samo vernicima SPC. Koliko je meni poznato takva je praksa i u rimokatoličkim i u protestantskim prihvatilištima. Svuda se primaju i ateisti, mada je teško uopšte definisati šta je vernik ili ateista kod ljudi koji su dugogodišnji narkomani (pre svega njima je to teško).


To je za svaku pohvalu ako to rade od svog novca. S tudjim novcem je lako biti dobrotvor.

vrabac_u_steni
A kako su se neki od tih centara pokazali kao efikasniji od nekih "zvaničnih" ne vidim zašto ih država ne bi pomagala ako je to u interesu celog društva.


Oko efikasnosti bi morao da Vam odgovori neko strucniji, mada ni ja nisam laik. Naime, pre 25 godina sam i sam prosao kroz "zvanicni" centar i uveravam Vas da njihova efikasnost i dalje traje.

vrabac_u_steni
oni su se samo žalili zbog nedostaka finansijskih sredstava zbog toga što bi taj posao mogli da obavljaju bolje a verovatno i veči broj ljudi da prime.


Da ja imam novca, znate li kakav bi centar mogao da napravim? Zdravi bi se razboljevali samo da bi dosli kod mene da se lece.

Nek' nauce malo da ga rasporede. Malo manje audija, malo manje zlata ...



Ima partija u parlamentu koliko hocete koje se kunu u hriscanske vrednosti. Njihovi celnici se samo setkaju od slave do slave, svi su sa crkvenim celnicima na pomozbog ... Neka daju predlog zakona da se iz budzeta da novac crkvi pa da vidimo reakciju na to. Ne bi trebalo da bude nikakvog problema jer, koliko sam citao, u Srbiji je preko 90% vernika. Takav zakon bi prosao k'o od sale.


vrabac_u_steni vrabac_u_steni 02:39 08.07.2011

Re: Weasel words (види Википедију)

O ne, ne radi se o nekom uopštenom mišljenju Dostojevskog o Bogu već o vrlo jednostavnom odgovoru na Vaše pitanje:

Drugo je pitanje zasto im taj, u koga veruju, nije lupio neku vaspitnu cvrgu s neba kad su pocinjali nego ih je pustio da propadnu?


Dakle, zato što bi im time oduzeo slobodu.
I nije to nešto što je Dostojevski izmislio, to je kao objašnjenje, postojalo mnogo pre njega u okviru hriščanske "doktrine", on je to samo kao bilo koji dobar pisac vrlo lepo literarno uobličio. Tako da, nije problem što se Vi sa nečim ne slažete, nije problem ni to što pokušavate da kritikujete, problem je što ne posedujete elementarno znanje o predmetu vaše kritike, što se da videti iz pitanja koje ste postavili.
kremba kremba 07:04 08.07.2011

Re: Weasel words (види Википедију)

Priznajem, u pravu ste. Niti sam strucnjak za religiju, niti vernik, i ovo sto sam pisao je samo moje laicko razmisljanje.

Zanimljivo je, medjutim, da smo sa dva potpuno razlicita gledista, mog da bog ne postoji i Vaseg koje se poklapa sa hriscanskom "doktrinom", dosli do istog zakljucka.

"Pomoz' bog" i "bog ti pomog'o" su najobicnije uzrecice koje nemaju osnova u stvarnosti.

Hvala Vam na razmeni misljenja.
uninamama uninamama 07:19 08.07.2011

Re: Weasel words (види Википедију)

kremba

Ja vidim. Sporno mi je to sto drzava daje navac iz budzeta crkvi, umesto da ga ulaze u preventivne svrhe. Za izgradnju sportskih objekata, edukaciju, poboljsanje zdravstva ... Na kraju krajeva, drzava ima svoje centre za lecenje i siguran sam da i njima nedostaje novca.

Da... To sam htela da kažem. Nemam ja ništa protiv monaha koji u manastirima pomažu narkomanima. Imam protiv toga da ja to plaćam (preko države), a pritom svom detetu treba da objašnjavam u kojim društvima ne treba da se kreće, na nekoliko lokacija u okolini.
Volela bih da država potroši iste te pare da na pomenutim lokalitetima prosto nema narkomanije - kroz gore pomenutu prevenciju.
I ja imam prijatelje iz detinjstva koji su se skidali u manastirima. To je užasno skupa rehabilitacija, bez garancije za uspeh. Mnogo je jeftinije osvetliti jednu od onih klupica gde sede budući korisnici rehabilitacionih centara i postavljanje teretane na otvorenom ili koša na obližnjoj zelenoj zoni.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:50 08.07.2011

Re: Weasel words (види Википедију)

kremba

uninamama

Šta Crkva radi, a u skladu je sa zakonom, ne tiče se bezbožnika!
Ili će isti, tuđu kuću da uređuju, jer za mene nema ponižavajuće stvari do one da jedan totalitarni antiteista govori o Crkvi.
Zato, molim državu, da i pored toga što ne vraća oduzetu imovinu, u prkos zahtevima EU, prestane i da novac daje Crkvi.
Možda tada totalitarni antiteisti uvide da im draga Partija prodaje drogu, preko poslušne joj policije.
ivankagrump ivankagrump 15:00 08.07.2011

Re: Weasel words (види Википедију)

Šta Crkva radi, a u skladu je sa zakonom, ne tiče se bezbožnika!


Tice se ako za to sto radi dobija novac iz nasih dzepova.

Pazi ovako - ministarstvo necega plati nesto neku sumu novca, sve po zakonu. Ako je po zakonu, je li to znaci da se nas ne tice na sta razbacuju NAS novac? Sve dok ga razbacuju zakonito?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:32 08.07.2011

Re: Weasel words (види Википедију)

PA PROMENITE ZAKON, DEMOKRATIJA JE!
ivankagrump ivankagrump 15:43 08.07.2011

Re: Weasel words (види Википедију)

Zakoni nikada ne mogu biti savrseni niti mogu da predvide do najsitnijih detalja kakve lose stvari ljudima mogu pasti na pamet pa da ih zabrane. To je zato sto zakone pisu ljudi, a ljudi prave previde. Zato postoji nesto sto se zove obraz, postovanje zakona koji nije nigde napisan ali svaki funkcionalan clan drustva bi trebalo da ga ima. Bar malo.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:15 08.07.2011

Re: Weasel words (види Википедију)

ŠTA JE TO "FUNKCIONALAN ČLAN DRUŠTVA"?!
Opet neki "socijalistički čovek", samo u novom pakovanju?

"Sitan previd". "Sitan" je previd ne vratiti imovinu, mesto toga davati mu novac? A da ja otmem nekome stan, pa da mu dajem za stanarinu, kol'ko odredim? Ili je sitan previd deficit, inflacija - pljačka siromašnih, diskriminatorski porez na imovinu, policajci-dileri, nedemokratija?
A šta je "krupan previd"? Otimačina i ubijanje? Uf, sada mi je lakše!

P.S. Dobro je da znamo da nam je Crkva kriva!
ivankagrump ivankagrump 16:29 08.07.2011

Re: Weasel words (види Википедију)

ŠTA JE TO "FUNKCIONALAN ČLAN DRUŠTVA"?!


Covek koji nije sociopata.
kremba kremba 16:34 08.07.2011

Re: Weasel words (види Википедију)

uninamama
Užasno skupa rehabilitacija, bez garancije za uspeh.

U pravu ste. Rehabilitacija je dugotrajan i skup proces i ne bas uvek uspesan.
Ulaganje u edukaciju i preventivu je svakako isplatljivije za drzavu i korisnije za drustvo.

srdjazlopogledja
Šta Crkva radi, a u skladu je sa zakonom, ne tiče se bezbožnika!

Potpisujem svako slovo u ovaj Vasoj recenici! Mogu biti protiv drzave i zakona, ali protiv crkve ne. Sve dok je njeno delovanje u skladu sa zakonom.
I hvala za ovo "bezboznik". To mi je veliki kompliment.

srdjazlopogledja
Ili će isti, tuđu kuću da uređuju, jer za mene nema ponižavajuće stvari do one da jedan totalitarni antiteista govori o Crkvi.

Ne verujem da se ovo odnosi na mene jer niti sam totalitaran niti sam antiteista (sem kad su u pitanju moja deca) Ako imate neki izraz za nas ravnodusne, e taj sam. Na ovom blogu ni jednom recju nisam zagovarao "uredjivanje tudje kuce" sem sto sam, verujte mi dobronamerno, sugerisao da bi crkva mogla drugacije da rasporedi novac koji ima. Kada sam napisao "manje zlata i manje audija", naravno da sam mislio na to da bi razliku tj. visak sredstava koje bi na taj nacin dobila, mogla da preusmeri monasima koji se zale da oskudevaju u finansijskim sredstvima. Da li ce to da uradi ili ne to je stvar božnika.

srdjazlopogledja
Možda tada totalitarni antiteisti uvide da im draga Partija prodaje drogu, preko poslušne joj policije.

Ako aludirace na to da sam ja clan neke partije, veoma gresite. Pored toga sto sam bezboznik ja sam i bezpartijac.
Sto je zanimljivo, i sa ovim bih bio sklon da se slozim. Postoje mnoge indicije da su pojedini krugovi u policiji prodavali heroin 80-ih i 90-ih. Setite se samo onih nekoliko tona koje su nadjene u trezorima, cini mi se 2000-te. To je strasno i niko ne bi bio sretniji od mene kada bi krivci dobili zasluzenu kaznu.

srdjazlopogledja
Zato, molim državu, da i pored toga što ne vraća oduzetu imovinu, u prkos zahtevima EU, prestane i da novac daje Crkvi.


Kada bi mene neko pitao, uvek bih podrzao vracanje oduzete imovine crkvi!

Sta vise, podrzavam i da drzava daje novac crkvi u cilju ocuvanja manastira kao istorijskih objekata!

Ne podrzavam davanje novca iz budzeta za izgradnju novih crkvi jer mislim da je ovom drustvu, tj. nasoj deci, korisnije da drzava izgradi npr. bazen umesto crkve.

Crkva kao institucija od svog novca moze da gradi crkve koliko god joj volja, na mestima gde god dobije dozvolu za gradnju.

Otisao bih i korak dalje. Na primer, podrzao bih zakon po kom bi svakome bilo omoguceno da izabere gde ce da uplati novac koji mu se odbija od plate za zdravstvo osiguranje. Pa, ako neko zeli da se leci u bolnici, novac od plate nek uplacuje u bolnice po zelji. Privatne, drzavne, kako god. Takodje, ako neko zeli da se leci u crkvi ne bih imao nista protiv da svoj novac uplati crkvi umesto u drzavni budzet. Naravno, smatrao bih, blago receno, neprimerenim da oni koji uplacuju novac u drzavno ili privatno zdravstvo, kasnije traze pomoc od crkve i obrnuto.

Ovim bih zavrsio ucestvovanje na ovom blogu. Izvinjavam se ako sam pisao preopsirno, ali to je zato sto sam se trudio da budem jasan i da se neko ne bi osetio bezrazlozno uvredjenim. Ako Vam neki od mojih stavova nije jasan, drage volje cu pojasniti.
kremba kremba 22:25 08.07.2011

Re: Weasel words (види Википедију)

srdjazlopogledja
Šta Crkva radi, a u skladu je sa zakonom, ne tiče se bezbožnika!


Moram malo da dopunim sopstveni odgovor da bi mi savest bila cista.

Dakle, ovo gore sto sam napisao se odnosi na ovako nesto.

Liturgije su dozvoljene zakonom, ne tice me se uopste sem kao primer, i ostavlja me potpuno ravnodusnim. Sve su ovo odrasli ljudi, i sto se mene tice, mogu ovakve liturgije da drze 5 godina bez prestanka. Ili koliko vec hoce.


Ovo je negde u latinskoj Americi i sigurno je po zakonu dozvoljeno.

U publici su odrasli ljudi, propoved im drzi "wunderkind" i tice me se tek toliko da se valjam od smeha.


Ovo je, gde god je snimljeno, verovatno po zakonu. Pretpostavljam, nisam siguran.

Kada vidim ovako nesto, tice me se u smislu da sam tuzan zbog zlostavljanje dece. No, ja im ne mogu pomoci, imaju svoje roditelje, i oni su odgovorni sto dozvoljavaju da im se tako postupa sa decom. Kada bi mom detetu tako neko nesto radio, sto je u principu nemoguce, ali recimo kad bi, ovoj gospodji sa pocetka videa bih nabio onu flasu u usta, da joj malo operem mozak.

U drugom delu videa deca na zalost nemaju majku, a voditelja "emisije"... Hm, toliko me se tice da ne znam da li bih mogao da kontrolisem bes ...



kremba kremba 16:47 06.07.2011

Crkva će ga uvek rado primiti ...

Postuje veru²...


Boris Drenca Boris Drenca 19:24 06.07.2011

Re: Crkva će ga uvek rado primiti ...

Takav nekako
escherichije_colic escherichije_colic 16:38 08.07.2011

Re: Crkva će ga uvek rado primiti ...

Postuje veru²...


I "postuje" i "poštuje"

Ajde ovaj sa slike je bar Italijan, oni bi trebalo da su vrlo religiozni ljudi (ako je verovati kulturnim stereotipima iz američkih filmova) Srpski neopravoslavci :facepalm:
kick68 kick68 19:14 07.07.2011

?

kada okićen zlatom pričajući mobilnim uđe u crkvu
Crkva će ga uvek rado primiti i

Mozda od takvih uzimaju pare i zatim koriste taj novac za pomoc ljudima u nevolji. I ti "novokomponovani" imaju valjda svoju svrhu i razlog postojanja (svako ih ima).

@vrabac
Inače, malo je poznato da je ovo u stvari Antonova pesma i napisana je baš u jednom takvom periodu života.

Sto bi reko Cane: Jbg, neko je na krigli,a neko na igli.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana