Ekonomija| Politika

Carinski pečat

Drago Kovacevic RSS / 22.07.2011. u 10:19

Ekonomska blokada robe iz Srbije i BIH prema Kosovu, još nije prva vest u Srbiji, ali već sutra će ona to biti.

Razlog je carinski pečat. Vlada Srbije ne prihvata carinski pečat na kome piše "Republika Kosovo" već traži da na njemu stoji "Kosovo - UNMIK" i zbog toga je odložena VI runda pregovora, na kojima insistiraju međunarodni faktori, tačnije EU i SAD-e.

Na desetine kamiona sa robom iz Srbije čeka na prelazima. Među njima ima i onih koji voze robu što na letnjim temperaturama i žegi nije za stajanje.

Kosovo je trgovinski partner sa kojim Srbija ima najveći mogući suficit. Vrednost robe koja iz Srbije uđe na Kosovo prelazi 400 miliona dolara, a suficit je samo za koji milion manji.

Kosovska vlada objašnjava da je do embarga došlo zbog toga što Srbija već više od dve godine sličnu meru drži prema robi sa Kosova.

Jučer smo mogli čuti veoma žestoku reakciju predsednika Tadića i Vlade Srbije, a od mera koje kane poduzeti izdvaja se žalba Evropskoj Komisiji.

Reakcije iz EU su prilično uzdržane a u sinoćnoj emisiji "Glasa Amerike" gostovao je visoki  funkcioner  američkog ministarstva spoljnih poslova i na tečnom srpskom jeziku označio Vladu Srbije kao stranu koja pravi probleme.

Čini se da je kosovska vlada potez uvođenja embarga izvela sinhronizovano sa zapadnim partnerima.

Naša vlada se ne nalazi pred velikim izborom. Može se opredeliti za žestoke izjave, protest, kuknjavu i nepopustljivost i svesno odlučiti da trpi štetu štiteći nešto što inače ne poseduje (suverenitet nad Kosovom), ili pak što hitnije tražiti izlaz iz trenutne "ofsajd pozicije" i uspostavljanje kontrole štete.

Verovatno ćemo sledećih dana videti šta je izbor. Zdrava logika govori da će to biti ovo drugo. To kazuju i neke usputne stvari, poput propalog pokušaja Vuka Jeremića da smeni glavnog srpskog pregovarača sa Prištinom, Borka Stefanovića. Jeremiću je valjda dosadila uloga "formalnog ministra i najboljeg druga Novaka Đokovića", pa je pokušao da ponovo postane najvažniji činilac "spašavanja Kosova". Iz dvora je onemogućen u toj nameri, i to može biti važan indikator da će se konstruktivno rešenje grozničavo tražiti. Srbija definitivno nije u stanju da istrpi još jedan autogol, jer je cena prevelika. Bez obzira na to što danas isporučuje poslednjeg optuženika u Hag.



Komentari (83)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 10:42 22.07.2011

kod svakog pecatorezca,

moz' da narezes sta 'oces, za 50 jura!
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 10:44 22.07.2011

Nisam gladan

Neka hvala.

Gos'n Drago... Ispada da ne samo da Kosovo nije uzrok, je l' te, već i da dobija uskraćvanjem proizvoda stanovništvu?

Ma hajte molim Vas... Gravitacija.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 10:51 22.07.2011

Re: Nisam gladan

srdjazlopogledja
Neka hvala.

Gos'n Drago... Ispada da ne samo da Kosovo nije uzrok, je l' te, već i da dobija uskraćvanjem proizvoda stanovništvu?

Ma hajte molim Vas... Gravitacija.


Da...i...bez obzira šta ispada,šta bi ti radio..
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:06 22.07.2011

Re: Nisam gladan

Da...i...bez obzira šta ispada,šta bi ti radio..

Šta bih ja radio?


Vlasti na Kosovu ne štete ekonomiji Srbije, već sopstvenom stanovništvu.
Na kraju krajeva, valja pomenuti da su razrađivali plan kako pomoći Kosovu ukoliko dođe do blokade od strane Beograda po proglašenju nezavisnosti.
Ali eto... Šta će im Beograd, kad imaju Prištinu!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:20 22.07.2011

Re: Nisam gladan

srdjazlopogledja
Da...i...bez obzira šta ispada,šta bi ti radio..

Šta bih ja radio?


Vlasti na Kosovu ne štete ekonomiji Srbije, već sopstvenom stanovništvu.
Na kraju krajeva, valja pomenuti da su razrađivali plan kako pomoći Kosovu ukoliko dođe do blokade od strane Beograda po proglašenju nezavisnosti.
Ali eto... Šta će im Beograd, kad imaju Prištinu!

Bravo...Znači, Srbija će umesto na Kosovo 400 miliona dolara robe izvesti negde drugo..u Rusiju ili Nemačku, recimo...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:22 22.07.2011

Re: Nisam gladan

Bravo...Znači, Srbija će umesto na Kosovo 400 miliona dolara robe izvesti negde drugo..u Rusiju ili Nemačku, recimo...

Ili da proda sopstvenom stanovništvu po nižoj ceni, tj. da poveća konkurenciju.
Sa druge strane, cene će na Kosovu porasti, jer je ponuda manja, skuplja.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:28 22.07.2011

Re: Nisam gladan

srdjazlopogledja
Bravo...Znači, Srbija će umesto na Kosovo 400 miliona dolara robe izvesti negde drugo..u Rusiju ili Nemačku, recimo...

Ili da proda sopstvenom stanovništvu po nižoj ceni, tj. da poveća konkurenciju.
Sa druge strane, cene će na Kosovu porasti, jer je ponuda manja, skuplja.

A, tako...Pa onda nema frke...čemu žalba Evropskoj Komisiji...
Nego, kažu ljudi koji se razumeju u ekonomiju da bi blokada značila gubitak desetak hiljada radnih mesta...nekako sklon sam više poverovati u to, nego u ovu tvoju "junačku projekciju ekonomije"..
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:35 22.07.2011

Re: Nisam gladan

A, tako...Pa onda nema frke...čemu žalba Evropskoj Komisiji...

А чему ембарго?

Ваљда се такмиче?
Nego, kažu ljudi koji se razumeju u ekonomiju da bi blokada značila gubitak desetak hiljada radnih mesta.

Кажу 4-5000, али то се претпоставља да производи неће проћи кроз ембарго, док ће само поскупети, како би шверцери покупили разлику од људи који живе на Косову.
nekako sklon sam više poverovati u to, nego u ovu tvoju "junačku projekciju ekonomije".

Ма... Није лоше размислити, ван веровања и поверовања.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:39 22.07.2011

Re: Nisam gladan

Ма... Није лоше размислити, ван веровања и поверовања.

Nije..evo, odmah mi je lakše kad vidim da ti uglavnom razmišljaš....
Mada bi bilo po nekada dobro da to ne radiš često..Postoje nekvalitetna mišljenja, kao što postoji i nekvalitetna roba..
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:49 22.07.2011

Re: Nisam gladan

Mada bi bilo po nekada dobro da to ne radiš često..Postoje nekvalitetna mišljenja, kao što postoji i nekvalitetna roba..

Одлично, ауторе.

Да ли ће житељима Косова поскупети храна или појефтинити, овим потезом власти?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:56 22.07.2011

Re: Nisam gladan

Да ли ће житељима Косова поскупети храна или појефтинити, овим потезом власти?

Pravo da ti kažem, ne znam..Ali znam da će ta vlada na izbore, pa ako je napravila glup potez i povećala životne troškove, žitelji Kosova će izabrati neku drugu koja će se izboriti da se roba pod povoljnim uslovima uvozi iz Srbije...Možda čak zahtevi budu išli tako daleko da moleći na kolenima zatraže pomoć od strane Jeremića Vuka..
vlad_aleksh vlad_aleksh 12:18 22.07.2011

Re: Nisam gladan

Drago Kovacevic
Nije..evo, odmah mi je lakše kad vidim da ti uglavnom razmišljaš....Mada bi bilo po nekada dobro da to ne radiš često..Postoje nekvalitetna mišljenja, kao što postoji i nekvalitetna roba..


Bolje je razmišljati, pa makar i pogrešno, nego ne razmišljati uopšte. Ako ste se prepoznali, u pravu ste - mislio sam na Vas.
vlad_aleksh vlad_aleksh 12:21 22.07.2011

Re: Nisam gladan

Drago Kovacevic
Pravo da ti kažem, ne znam..Ali znam da će ta vlada na izbore, pa ako je napravila glup potez i povećala životne troškove, žitelji Kosova će izabrati neku drugu koja će se izboriti da se roba pod povoljnim uslovima uvozi iz Srbije...Možda čak zahtevi budu išli tako daleko da moleći na kolenima zatraže pomoć od strane Jeremića Vuka..


Poskupeće hrana gospodine Kovačeviću, poskupeće. To je toliko logično da je i smešno o tome diskutovati.
A što se izbora tiče, Vi verujete u slobodu izbora?
legalizacijabg legalizacijabg 12:52 22.07.2011

Re: Nisam gladan

Drago Kovacevic
Да ли ће житељима Косова поскупети храна или појефтинити, овим потезом власти?

Pravo da ti kažem, ne znam..Ali znam da će ta vlada na izbore, pa ako je napravila glup potez i povećala životne troškove, žitelji Kosova će izabrati neku drugu koja će se izboriti da se roba pod povoljnim uslovima uvozi iz Srbije...Možda čak zahtevi budu išli tako daleko da moleći na kolenima zatraže pomoć od strane Jeremića Vuka..

fault.
legalizacijabg legalizacijabg 12:56 22.07.2011

Re: Nisam gladan

legalizacijabg
Drago Kovacevic
Да ли ће житељима Косова поскупети храна или појефтинити, овим потезом власти?

Pravo da ti kažem, ne znam..Ali znam da će ta vlada na izbore, pa ako je napravila glup potez i povećala životne troškove, žitelji Kosova će izabrati neku drugu koja će se izboriti da se roba pod povoljnim uslovima uvozi iz Srbije...Možda čak zahtevi budu išli tako daleko da moleći na kolenima zatraže pomoć od strane Jeremića Vuka..

fault.


edit:možda se autor zeza,i i ipak poznaje mentalitet albanaca.hebe se njima za hranu iz Srb.nezavisnost će da jedemo
mikimedic mikimedic 13:04 22.07.2011

Re: Nisam gladan

Bravo...Znači, Srbija će umesto na Kosovo 400 miliona dolara robe izvesti negde drugo..u Rusiju ili Nemačku, recimo...


nije u pitanju izvoz.
mikimedic mikimedic 13:05 22.07.2011

Re: Nisam gladan

A, tako...Pa onda nema frke...čemu žalba Evropskoj Komisiji...
Nego, kažu ljudi koji se razumeju u ekonomiju da bi blokada značila gubitak desetak hiljada radnih mesta...nekako sklon sam više poverovati u to, nego u ovu tvoju "junačku projekciju ekonomije"..


zato sto evropska komisija (na zalost) danas kontrolise deo teritorije srbije. neprirodno je da bilo ko na odredjenom delu drzavne teritorije uvodi bilo kakav embargo.
legalizacijabg legalizacijabg 11:40 22.07.2011

miris poraza

Dobar,tačan tekst. Naročito ovo Čini se da je kosovska vlada potez uvođenja embarga izvela sinhronizovano sa zapadnim partnerima.(btw,ovo je bilo jasno još pre neki dan.
Ipak na kraju provejava neskrivena želja autora, da Srbija prizna nezavisnost Kosova.
a to će malo teže da ide,jel

Iz svega vidimo da se sprema neki master plan za Sever Kosova, kao najveći problem koji Zapad ima sa Srbijom
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:46 22.07.2011

Re: miris poraza

Ipak na kraju provejava neskrivena želja autora, da Srbija prizna nezavisnost Kosova.
a to će malo teže da ide,jel

Autor u tom smislu nema ni skrivene ni neskrivene želje, ali zna da nerešavanje problema nosi dodatne teškoće. Ovo je kao da kažeš kako "postoji neskrivena želja autora da sutra svane novi dan"..On će svanuti bez obzira na želje...jer je to proces nezavisan od autora...Autorovo je da kaže kako je glupo seckati vodu i očekivati da je dobiješ u trakama..
legalizacijabg legalizacijabg 12:04 22.07.2011

Re: miris poraza

Drago Kovacevic
Ipak na kraju provejava neskrivena želja autora, da Srbija prizna nezavisnost Kosova.
a to će malo teže da ide,jel

Autor u tom smislu nema ni skrivene ni neskrivene želje, ali zna da nerešavanje problema nosi dodatne teškoće. Ovo je kao da kažeš kako "postoji neskrivena želja autora da sutra svane novi dan"..On će svanuti bez obzira na želje...jer je to proces nezavisan od autora...Autorovo je da kaže kako je glupo seckati vodu i očekivati da je dobiješ u trakama..

Dan mora da svane,a Srbija ne mora da prizna okupaciju dela svoje teritorije.Ipak,postoji šansa da se problem reši, davanjem široke autonomije na severu, zaštitom manastira i enklava na jugu, i ne sprečavanjem Kosova u lobiranju priznanja.Ako ostanemo dovoljno postojani, uz pristup NATO,ima šanse da zapad popusti oko svega ovoga..

sad..malo će da košta sve to pa treba izdržati
eneja eneja 11:57 22.07.2011

pitanje

Gospodine Drago, divno pisete i nemojte nas napustati
Meni nesto nije jasno. Priznajem da slabije pratim ova politicka zbivanja pa mi mozda zato nije najjasnije.
Elem, zasto sada taj embargo? I sta dobija zapad da u saradnji sa Kosovom sprovede taj embargo? Da Srbiju nateraju da prizna Kosovo? Dobro, a sta ce se onda desiti sa onim preostalim Srbima na Kosovu? Da li ce im onda biti bolje? Licno ne verujem. Ne mislim da su na Kosovu sposobni da pruze odgovarajucu zastitu svakom svom stanovniku. A ne cini mi se i da ima volje za tako necim. I zasto se ne bi severnom Kosovu pruzila kakva - takva autonomija?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:09 22.07.2011

Re: pitanje

Elem, zasto sada taj embargo? I sta dobija zapad da u saradnji sa Kosovom sprovede taj embargo? Da Srbiju nateraju da prizna Kosovo? Dobro, a sta ce se onda desiti sa onim preostalim Srbima na Kosovu? Da li ce im onda biti bolje? Licno ne verujem. Ne mislim da su na Kosovu sposobni da pruze odgovarajucu zastitu svakom svom stanovniku. A ne cini mi se i da ima volje za tako necim. I zasto se ne bi severnom Kosovu pruzila kakva - takva autonomija?

Nisam ja Eneja pristalica embarga...Ja znam da se ovo moglo očekivati i da je naša vlada znala za tu mogućnost u trenutku kad se proceni da opstrira pregovore na koje je pristala.
E, sad kako će trenutna situacija uticati na Srbe sa Kosova je za posebnu raspravu. Moje je mišljenje da će njihova situacija postajati bolja u meri u kojoj se budu popravljali i odnosi između Beograda i Prištine...
eneja eneja 12:19 22.07.2011

Re: pitanje

Drago Kovacevic

Nisam ja Eneja pristalica embarga...Ja znam da se ovo moglo očekivati i da je naša vlada znala za tu mogućnost u trenutku kad se proceni da opstrira pregovore na koje je pristala.
E, sad kako će trenutna situacija uticati na Srbe sa Kosova je za posebnu raspravu. Moje je mišljenje da će njihova situacija postajati bolja u meri u kojoj se budu popravljali i odnosi između Beograda i Prištine...


Ja se izvinjavam, ali ja zaista nisam ni mislila (a ni na pisala) da si pristalica embraga. Eto meni se cak nije cinilo da neko opstruira pregovre. Bas sam neobavestena
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:24 22.07.2011

Re: pitanje

a se izvinjavam, ali ja zaista nisam ni mislila (a ni na pisala) da si pristalica embraga. Eto meni se cak nije cinilo da neko opstruira pregovre. Bas sam neobavestena

Ma sve je ok....
mikimedic mikimedic 13:09 22.07.2011

Re: pitanje

.Ja znam da se ovo moglo očekivati i da je naša vlada znala za tu mogućnost u trenutku kad se proceni da opstrira pregovore na koje je pristala.
E, sad kako će trenutna situacija uticati na Srbe sa Kosova je za posebnu raspravu. Moje je mišljenje da će njihova situacija postajati bolja u meri u kojoj se budu popravljali i odnosi između Beograda i Prištine...


pazi vlada srbije opstruira nekakve pregovore. o kakvim pecatima, kakvim bakracima mi ovde pricamo?

gluposti.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:58 22.07.2011

Re: pitanje

pazi vlada srbije opstruira nekakve pregovore. o kakvim pecatima, kakvim bakracima mi ovde pricamo?

gluposti.

Gde si Miki...
Dakle, carinski pečati su bakrači..Nikada nisam čuo da na desetine kamiona stoji na ovoj vrućini blokirano bakračima..
Šta je zapravo "bakrač"..
mikimedic mikimedic 14:41 23.07.2011

Re: pitanje

Dakle, carinski pečati su bakrači..Nikada nisam čuo da na desetine kamiona stoji na ovoj vrućini blokirano bakračima..


gde si drago... pa ne moraju da stoje, nek se vrate odakle su krenuli.


highshalfbooze highshalfbooze 12:00 22.07.2011

Interesantno

Sada će perači papira da zakukaju kako im je onemogučen izvoz.
Pa valjda su naši političari nešto smislili, pošto je to bio odavno očekivan potez.
Kako vidim da su već došli na briljantnu ideju da se žale EU. A posle će da pričaju kako je Kosovo unutrašnja stvar Srbije.

Interesantno je da pregovore sa Prištinom vodi Ministarstvo inostranih poslova.
Stvarno smo banana država.
mikimedic mikimedic 13:10 22.07.2011

Re: Interesantno

Sada će perači papira da zakukaju kako im je onemogučen izvoz.


izvoz???

Interesantno je da pregovore sa Prištinom vodi Ministarstvo inostranih poslova.
Stvarno smo banana država.


potpuno tehnicka stvar koja nema nikakvu pravnu tezinu.
highshalfbooze highshalfbooze 13:38 22.07.2011

Re: Interesantno

izvoz???


Suficit???
Carinski pečati???

potpuno tehnicka stvar koja nema nikakvu pravnu tezinu.


Što se mene lično tiče, tu vašu tvrdju možete i vi lično da objasnite državama koje će u budućnosti priznati Kosovo, a na osnovu toga što je i mi sami priznajemo jer priznajemo "tehničke" instrumente kojima svaka država obavlja svoje poslove. Gore ionako ne može da bude.
gorio92 gorio92 14:40 22.07.2011

Re: Interesantno

Interesantno je da pregovore sa Prištinom vodi Ministarstvo inostranih poslova.
Stvarno smo banana država.


Ne vodi Ministarstvo inostranih poslova, pošto je Ministar isključen iz njih.
Vodi ih Predsednikov čovek.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:01 22.07.2011

Re: Interesantno

zvoz???

Pitaj ministarstvo ekonomije kako bilansira robu koja iz Srbije ode na Kosovo/može i Metohiju/.
potpuno tehnicka stvar koja nema nikakvu pravnu tezinu.

Eto ga na...Nego kakvu težinu ima...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:06 22.07.2011

Re: Interesantno

Ne vodi Ministarstvo inostranih poslova, pošto je Ministar isključen iz njih.
Vodi ih Predsednikov čovek.

A taj čovek je Direktor političke uporave u Ministarstvu inostranih poslova i šaf kabineta "zvanično najboljeg druga Novaka Đokovića". Ovu drugu funkciju je napustio jer ne može biti šef kabineta sam sebi, pošto je po uticaju i značaju zapravo on ministar...
highshalfbooze highshalfbooze 15:15 22.07.2011

Re: Interesantno

Vodi ih Predsednikov čovek.


Koji radi u MIP.

Ili predsednikov čovek u smislu:

1. Čovek od poverenja
2. Desna ruka predsednika
3. Predsednikovo oko sokolovo

Mislim čovek... pa šta bi drugo bio nego čovek.
Zar pregovore od vitalne važnosti zemlje treba da vodi "čovek" ili telo sačinjeno od eksperata koje je izabrala Skupština da vode određen posao i da budu odgovorni za to narodu i onome ko im je dao zaduženja. I da podnosi raport Skupštini, a ne predsedniku ili kralju, sasvim sve jedno.
highshalfbooze highshalfbooze 15:45 22.07.2011

Re: Interesantno

Izvinjavam se što sam bio malo brz.

izvoz???


Jeste na žalost. Jer su mnogi uzeli dosta para na konto toga. Moglo je to da se uradi na uobičajen način, međutim onda tu niko ne bi bio "dobar", niko ne bi mogao da uzme pare. To što je sad ispao problem, još bolje im je došlo jer mažu narodu oči sasvim nebitnim stvarima.


potpuno tehnicka stvar koja nema nikakvu pravnu tezinu.


Mislim da će de facto imati mnogo veću težino od de jure.
expolicajac expolicajac 12:00 22.07.2011

Ozbiljna situacija

Nemam nameru da se sa veliko Srbima sa ovog bloga ubeđujem u staru izreku koja kaže "Bog silu ne voli, sila Boga ne moli", ali doterali smo cara do duvara. Ova Vlada trenutno ima samo jednu opciju. Da pre svega ne krši Ustav R. Srbije i formalno ne prizna Kosovo, ali da svojim radnjama i pregovorima dovede situaciju do normalnog funkcionisanja roba, kapitala i ljudi na teritoriji koja sebe naziva "Republika Kosovo". Svaka druga opcija imala bi katastofalne posledice po dalekosežne interese srpskog naroda. Kad svima jasno onda kasno.
buba_truba buba_truba 12:07 22.07.2011

Re: Ozbiljna situacija

expolicajac
Ova Vlada trenutno ima samo jednu opciju. Da pre svega ne krši Ustav R. Srbije i formalno ne prizna Kosovo, ali da svojim radnjama i pregovorima dovede situaciju do normalnog funkcionisanja roba, kapitala i ljudi na teritoriji koja sebe naziva "Republika Kosovo".

Hm, a meni se čini da to onda nije jedna opcija, već dve koje se isključuju (jedna drugu) - u ovom konkretnom slučaju.
legalizacijabg legalizacijabg 12:17 22.07.2011

Re: Ozbiljna situacija

expolicajac
Nemam nameru da se sa veliko Srbima sa ovog bloga ubeđujem u staru izreku koja kaže "Bog silu ne voli, sila Boga ne moli", ali doterali smo cara do duvara. Ova Vlada trenutno ima samo jednu opciju. Da pre svega ne krši Ustav R. Srbije i formalno ne prizna Kosovo, ali da svojim radnjama i pregovorima dovede situaciju do normalnog funkcionisanja roba, kapitala i ljudi na teritoriji koja sebe naziva "Republika Kosovo". Svaka druga opcija imala bi katastofalne posledice po dalekosežne interese srpskog naroda. Kad svima jasno onda kasno.


Da imaš malo ljudskog dostojanstva,ne bi se javljao u vezi ove teme. Pre par dana si nazivao Srbe sa Kosova najvećom bagrom(šatro pomenuvši Srbe iz Vojvodine).

Nego krckaj tu penziju koju si zaslužio umlaćivanjem demonstranata protiv miloševića,i pojačaj pejsmejker kad posećuješ mature sajtove

expolicajac expolicajac 12:22 22.07.2011

Re: Ozbiljna situacija

Da imaš malo ljudskog dostojanstva,ne bi se javljao u vezi ove teme. Pre par dana si nazivao Srbe sa Kosova najvećom bagrom(šatro pomenuvši Srbe iz Vojvodine).

Nego krckaj tu penziju koju si zaslužio umlaćivanjem demonstranata protiv miloševića,i pojačaj pejsmejker kad posećuješ mature sajtove

Jelena idi u ćošak, jedan iz vladanja
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:23 22.07.2011

Re: Ozbiljna situacija

legalizacijabg
expolicajac
Nemam nameru da se sa veliko Srbima sa ovog bloga ubeđujem u staru izreku koja kaže "Bog silu ne voli, sila Boga ne moli", ali doterali smo cara do duvara. Ova Vlada trenutno ima samo jednu opciju. Da pre svega ne krši Ustav R. Srbije i formalno ne prizna Kosovo, ali da svojim radnjama i pregovorima dovede situaciju do normalnog funkcionisanja roba, kapitala i ljudi na teritoriji koja sebe naziva "Republika Kosovo". Svaka druga opcija imala bi katastofalne posledice po dalekosežne interese srpskog naroda. Kad svima jasno onda kasno.


Da imaš malo ljudskog dostojanstva,ne bi se javljao u vezi ove teme. Pre par dana si nazivao Srbe sa Kosova najvećom bagrom(šatro pomenuvši Srbe iz Vojvodine).

Nego krckaj tu penziju koju si zaslužio umlaćivanjem demonstranata protiv miloševića,i pojačaj pejsmejker kad posećuješ mature sajtove


Legalizacija..
Bez ličnih uvreda...moja je obaveza da štitim učesnike u raspravi i molim da o tome vodiš računa..
expolicajac expolicajac 12:25 22.07.2011

Re: Ozbiljna situacija

Hm, a meni se čini da to onda nije jedna opcija, već dve koje se isključuju (jedna drugu) - u ovom konkretnom slučaju.

Upravo je zato to jedino rešenje. Nemoguća misija, ali stvarno to nam je jedina šansa. Siguran sam da postoji način.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:30 22.07.2011

Re: Ozbiljna situacija

Upravo je zato to jedino rešenje. Nemoguća misija, ali stvarno to nam je jedina šansa. Siguran sam da postoji način.

Pa to je ono na šta je Predsednik Tadić pristao kad je podnet zajednički tekst Rezolucije pred Savetom Bezbednosti...a što je pre toga dogovoreno sa lejdi Ešton i Hilari Klinton..I druga opcija nije moguća..Jer da je moguća, opstala bi rezolucija Vuka Jeremića..
milisav68 milisav68 12:49 22.07.2011

Re: Ozbiljna situacija

BEOGRAD, 20. jul 2011, (Njuz) – Srbija je jutros izvezla poslednje količine haških optuženika, koji su do sada važili za njen najbolji izvozni proizvod, čime je izazvana akutna nestašica na izvoznom tržištu.

Ekonomisti procenjuju da će iscrpljivanje ovog izvoznog resursa imati velike posledice kako po Srbiju, tako i po Holandiju, koja je tradicionalno bila najveći uvoznik poznatog srpskog brenda.

Ekonomista Goran Vuković iz Centra za alternativno proučavanje ekonomskih alternativa kaže za Njuz da će Srbija morati u vrlo kratkom roku da se preorijentiše na druge izvozne proizvode kako bi i dalje držala „pristojan“ izvozni tempo.

- Prema analizama našeg Centra, trenutno najveći potencijali Srbije leže u izvozu teritorije i potrošenih tajkuna. Izvoz srpske teritorije, koja ne svetskom tržištu važi za izuzetno kvalitetnu, već je delimično započet. Iako je Vlada Srbije najavila da neće izvoziti ovaj proizvod, moglo bi da se dogodi da veće količine budu izvezene krajem ove, ili početkom sledeće godine – smatra Vuković, prema čijim rečima je sa tajkunima situacija nešto drugačija.

- Dok je u slučaju izvoza teritorija presudan angažman Srbije jer je ona ta koja će morati da organizuje, primera radi, izvoz Kosova u inostranstvo, sa tajkunima je situacija nešto drugačija. Oni će se, naime, samoizvesti jer imaju sve neophodne logističke predispozicije za to. Videli smo još ranije primere samoizvoza Bogoljuba Karića, Slobodana Radulovića i nedavno Rodoljuba Draškovića, a postoje i najave da uskoro možemo očekivati i samoizvoz Milana Beka i Miroslava Miškovića – rekao je Vuković za Njuz.


njuz
mikimedic mikimedic 13:11 22.07.2011

Re: Ozbiljna situacija

Nemam nameru da se sa veliko Srbima sa ovog bloga ubeđujem u staru izreku koja kaže "Bog silu ne voli, sila Boga ne moli", ali doterali smo cara do duvara. Ova Vlada trenutno ima samo jednu opciju. Da pre svega ne krši Ustav R. Srbije i formalno ne prizna Kosovo, ali da svojim radnjama i pregovorima dovede situaciju do normalnog funkcionisanja roba, kapitala i ljudi na teritoriji koja sebe naziva "Republika Kosovo". Svaka druga opcija imala bi katastofalne posledice po dalekosežne interese srpskog naroda. Kad svima jasno onda kasno.


zasto?

na koji srpski narod mislis?
mikimedic mikimedic 13:13 22.07.2011

Re: Ozbiljna situacija

Pa to je ono na šta je Predsednik Tadić pristao kad je podnet zajednički tekst Rezolucije pred Savetom Bezbednosti...a što je pre toga dogovoreno sa lejdi Ešton i Hilari Klinton..I druga opcija nije moguća..Jer da je moguća, opstala bi rezolucija Vuka Jeremića..


i sto je najveci skandal koji je mogao da se dogodi, a srbija to jos jednom proguta.

sto se jeremica tice, smatram da je pogresio sto tada nije podneo ostavku. to je neizostavno morao da ucini.


Jukie Jukie 13:23 22.07.2011

Re: Ozbiljna situacija

buba_truba

expolicajacOva Vlada trenutno ima samo jednu opciju. Da pre svega ne krši Ustav R. Srbije i formalno ne prizna Kosovo, ali da svojim radnjama i pregovorima dovede situaciju do normalnog funkcionisanja roba, kapitala i ljudi na teritoriji koja sebe naziva "Republika Kosovo".

Hm, a meni se čini da to onda nije jedna opcija, već dve koje se isključuju (jedna drugu) - u ovom konkretnom slučaju.

Ne sasvim. U drugom i trećem razredu osnovne postoji "prevođenje" (žednih preko vode) dece u sledeći razred iako imaju zaključno 1 iz srpskog i/ili matematike. Znači zvanično se utvrdi da imaju 1 ali ipak ne ponavljaju razred.

Tako i ovo. Kaže se da ne postoji Republika Kosovo ali da nije važno ako neki ljudi koji tamo žive napišu da postoji.
expolicajac expolicajac 13:31 22.07.2011

Re: Ozbiljna situacija

zasto?

na koji srpski narod mislis?

Samo da ti razjasni. Ja nisam niti veliko niti malo Srbin, tako da one koje svoje nacionalno obeležije određuju pridevima pokušavam da urazumim na vreme. Ti sigurno ne pripadaš grupi blogera kojima treba objašnjavati takve stvari.
bluestar bluestar 13:55 22.07.2011

Re: Ozbiljna situacija

mikimedic
Pa to je ono na šta je Predsednik Tadić pristao kad je podnet zajednički tekst Rezolucije pred Savetom Bezbednosti...a što je pre toga dogovoreno sa lejdi Ešton i Hilari Klinton..I druga opcija nije moguća..Jer da je moguća, opstala bi rezolucija Vuka Jeremića..


i sto je najveci skandal koji je mogao da se dogodi, a srbija to jos jednom proguta.

sto se jeremica tice, smatram da je pogresio sto tada nije podneo ostavku. to je neizostavno morao da ucini.






oni znaju da je preCednik plasljiv i to koriste. kad vec voli da se druzi sa miletom dodikom, mogao je nesto i nauciti od njega. kad mile kaze NE onda je to NE. zato je i opstala policija republike srpske, zato svi iz state departmenta, ukljucjuci hillary clinton, postuju dodika i ne dovode u pitanje rs... zato je catherine ashton dosla u banja luku na noge dodiku, za vreme krize oko referenduma o sudu bih.
mikimedic mikimedic 14:15 22.07.2011

Re: Ozbiljna situacija

Samo da ti razjasni. Ja nisam niti veliko niti malo Srbin, tako da one koje svoje nacionalno obeležije određuju pridevima pokušavam da urazumim na vreme. Ti sigurno ne pripadaš grupi blogera kojima treba objašnjavati takve stvari.


nisam ovo najbolje razumeo.

nisam ukapirao da li si kad si rekao 'srpski narod' mislio na srbe na kosovu, u ostatku srbije, ili jedne i druge zajedno?

sto se mene licno smatra, mene srpski narod na kosovu ne zanima ni ic...
expolicajac expolicajac 14:37 22.07.2011

Re: Ozbiljna situacija

nisam ukapirao da li si kad si rekao 'srpski narod' mislio na srbe na kosovu, u ostatku srbije, ili jedne i druge zajedno?

Na srpski narod u celini.
ljuboten ljuboten 20:02 22.07.2011

Re: Ozbiljna situacija

Nemam nameru da se sa veliko Srbima sa ovog bloga ubeđujem u staru izreku koja kaže "Bog silu ne voli, sila Boga ne moli", ali doterali smo cara do duvara. Ova Vlada trenutno ima samo jednu opciju. Da pre svega ne krši Ustav R. Srbije i formalno ne prizna Kosovo, ali da svojim radnjama i pregovorima dovede situaciju do normalnog funkcionisanja roba, kapitala i ljudi na teritoriji koja sebe naziva "Republika Kosovo". Svaka druga opcija imala bi katastofalne posledice po dalekosežne interese srpskog naroda. Kad svima jasno onda kasno.


Ovo sam spremio za "Politiku", zato je napisano čirilcom:
Ми не признајемо постојање албанског политичког система на Косову, кад они показаше да располажу и са економским системом, па бум по нама! Шта нам оно поручи немачки амбасадор, пре неки дан? Нека сада психолог Тадић пита за савет правника Коштуницу, а он ће се сетити почетка лудоваља Слободана Милошевића и његовог Црногорца Костића: „Ако треба јешћемо корење!“ Додуше неки су убрзо спали на корење, па им се број повећаовао и још уек увећава, док неки возе јахте, осим џипове и спавају са неколико жена. Време Робеспјера у Француској.
Ја сам после три године рада у трепчиним рудницима код Приштине, маја 1973. изјавио: "Неће бити ни овакве Србије, нити ће бити Југославије." Сада имам више података, а баш сам се пре два дана вратио са Косова (у Метохији немам рођаке), а знам стање у Србији и Македонији, па ми је лако да предвидим како ће се ово звршити. Благо оним Србима који не познају ни себе, нити народ коме припадају, а не познају ни своју Србију, а тек Албанце и Албанију, па могу да уживају у својим илузијама. Лепо је живети са надом, али се од ње не може живети. Знамо како је прошао Милошевић, а Срби су га толико волели, још увек жале за њим, јер је био највећи илузиониста.
Prežalio sam one Srbe kojima je TV mozak popila, no gledam juče na blogu oko hapšenja mutavog Hadžića, niko od učenih Srba koji se ovde šepure nije gledao šta povodom hapšenja kažu naša braća Hrvati. A tamo će prvo saslušati predsednika Tadića, pa će voditelj priupitati kolumstikinju, koja se bila nabrekla od čekanja da izdiktira, da Srbija nije ničim promenila politiku..."Mislite i na Memorandum..?" "Pa da, od ničeg se srpski političari nusu odrekli u regionu..." Dalje nisam želeo da slušam, jer znam šta će Hrvati reći svojim prijateljima Nemcima i Amerikancima u Zagrebu, isto što i Slovenci u Ljubljani, ono što oni žele da čuju.
A ovaj embargo je upravo jedna od prvih akcija. Jer znaju da ova vlast nije u stanju da se snađe na tom polju, pa će tako ili popustiti ili će dopustiti da se vrate na vlast četnici i kolosalni pravnik Koštunica. A za njih oni imaju ono isto što i za Gadafija i njegovog predhodnika u Srbiji Miloševića.
Može to što neki ovde pišu, ali ako je doktatura. A kao dikatura moglo bi se postići, no i za to treba da si velik kao Kina, kako inaće trpi problem sa Tajvanom. Ili da smo kao Izrael, iza koga stoji SAD. A mi nismo ni jedno ni drugo.
No, rusofili vide svoju šansu, što nije neizvodljivo, no teško bez ozbiljnijeg rata, na čemu uveliko rade uticajni Oligarsi na Zapadu. Ne, ubražavajte Srbi da hoće rat radi nas, nego radi svoje pohlepe. Naročito u SAD. Obama to najbolje zna.
mikimedic mikimedic 14:40 23.07.2011

Re: Ozbiljna situacija

Na srpski narod u celini.


ni srpski narod u celini me nimalno ne interesuje. zanimaju me samo gradjani srbije. i naravno, republike srpske.
jinks jinks 12:30 22.07.2011

...

Kosovo je trgovinski partner sa kojim Srbija ima najveći mogući suficit. Vrednost robe koja iz Srbije uđe na Kosovo prelazi 400 miliona dolara, a suficit je samo za koji milion manji.


Vi verovatno gledate samo ono sto moze da se sabere i oduzme u legalnim tokovima robe i novca.

Kako iz Srbije ka Kosovu legalno tece nekoliko stotina miliona evra, tako sa Kosova ka Srbiji i preko Srbije teku milijarde evra u vidu ko zna ce svega ne, i zavrsava na trzistu Zapadne Evrope prevashodno.

Deo tog novca, po prirodi posla, ne ide u ovdasnju ekonomiju, niti u izgradnju ovdasnjih ekonomskih i drugih sistema, vec upravo u suprotno ... ide direktno u korupciju na bezbroj znanih i neznanih nacina ... odnosno u razgradjivanje i entropiju tih istih sistema.

Tako da vasa racunica o suficitu verovatno ni priblizno nije tacna, ako se uzme u obzir cena koja se placa zbog blizine Kosova i specificnih oblika ekonomije koji se tamo gaje.

Na kraju krajeva, ako preusmeravaju uvoz na druge zemlje, sto ni svoj specifican oblik izvoza ne preusmere na druge strane, na obostranu polzu. Eto im Montenegra, tamosnja elita jedva ceka na tako nesto, verovatno.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 12:53 22.07.2011

Re: ...

jinks

Deo tog novca, po prirodi posla, ne ide u ovdasnju ekonomiju, niti u izgradnju ovdasnjih ekonomskih i drugih sistema, vec upravo u suprotno ... ide direktno u korupciju na bezbroj znanih i neznanih nacina ... odnosno u razgradjivanje i entropiju tih istih sistema.

Tako da vasa racunica o suficitu verovatno ni priblizno nije tacna, ako se uzme u obzir cena koja se placa zbog blizine Kosova i specificnih oblika ekonomije koji se tamo gaje.

Na kraju krajeva, ako preusmeravaju izvoz na druge zemlje, sto ni svoj specifican oblik izvoza ne preusmere na druge strane, na obostranu polzu. Eto im Montenegra, tamosnja elita jedva ceka na tako nesto, verovatno.

А зашто збуњујете аутора? Није лепо...
jinks jinks 13:06 22.07.2011

Re: ...

Na kraju krajeva, ako tok ljudi i kapitala izmedju Srbije i Albanaca na Kosovu bude apsolutno slobodan, u kom ce se pravcu pokretnuti ljudi i kapital?

Skoro sam cuo da se kuca u okolini Vranja sa lepom okucnicom moze kupiti za 5000 evra.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:10 22.07.2011

Re: ...

Na kraju krajeva, ako tok ljudi i kapitala izmedju Srbije i Albanaca na Kosovu bude apsolutno slobodan, u kom ce se pravcu pokretnuti ljudi i kapital?

У оба смера, у томе и јесте величина слободе кретања, и трговања.
Skoro sam cuo da se kuca u okolini Vranja sa lepom okucnicom moze kupiti za 5000 evra.

Јер нико не купује, а и што би? Шта има у Врању?
milisav68 milisav68 13:18 22.07.2011

Re: ...

jinks

Skoro sam cuo da se kuca u okolini Vranja sa lepom okucnicom moze kupiti za 5000 evra.

I ne samo u okolini Vranja.
Ima toga po Srbiji koliko hoćeš, naročito po selima....
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 13:24 22.07.2011

Re: ...

ako preusmeravaju uvoz na druge zemlje


a to se s uvozom, izvozom, kad shepa, tako radi?
Preusmeravanjem?
Ko saobracaj, bokte?
Samo kazes ciribuciriba, mahnes rukicama...
...i GOTOVO, wow

jinks jinks 14:31 22.07.2011

Re: ...

a to se s uvozom, izvozom, kad shepa, tako radi?
Preusmeravanjem?
Ko saobracaj, bokte?

Čak i kada ne šepa, laički gledano, i na najslobodnijim tržištima određenim političkim i ekonomskim odlukama i merama itekako može da se preusmerava tok roba.

Na primer veštačkim dampovanjem svoje nacionalne valute (ne znam kako, to bih baš voleo da pročitam) može da se pospešuje domaći izvoz a slabi pozicija uvoznika, i obratno, takođe nekom adekvatnom merom.

Čuo sam da Kina dobar deo njenog izvoza reguliše kontrolom vrednosti domaće valute. Nešto slično radi i USA sa njenim vrednosnim papirima (mada ne znam kako) i emitovanjem (odnosno izvozom) dolara.

Verovatno primera mera i odgovarajućih ekonomskih posledica na slobodnim tržištima ima pregršt.
ljuboten ljuboten 19:16 22.07.2011

Re: ...

Skoro sam cuo da se kuca u okolini Vranja sa lepom okucnicom moze kupiti za 5000 evra.


Ne, nego u okolini Vršca. To što se prodaje u okolini Vranja to je odavno kupljeno od Albanaca. Vršac je će moratzi malo da pričeka, da se prvo dogovre ljudi iz Beagrada i Prištine. No, vidi bogati ovi iz Prištine zaigrali Šotu, a svriaju im Amerikanci i Nemci i drugi srpski simpatizeri.
ana_radmilovic ana_radmilovic 12:31 22.07.2011

samoopredeljenje je, ako se sećam


u maju demonstriralo, između ostalog, i zbog toga što kosovska vlada ne donosi ovakve uredbe - tada ih je potrpalo u zatvor gde im je dalo da jede karnex paštetu, čemu se pristojan svet u prištini smejao.

da li neko zaista veruje da je ovo na korist ljudima s kosova koje god vere, nacionalinosti, ect, ect, bili?

i da li neko zaista veruje da ovo nije na korist određenim ekipama koje su bliske određenim strukturama i koje će, zbog novonastale situacije, uživati u dobrobitima šverca ovaj put mnogo raznovrsnijim izborom artikala a ne samo već dosadnom naftom i cigaretama... (iako ovo nije priča o ženama, drogama i oružjima raznih vrsta - nekako tipujem da će na ovom tragikomičnom embargu zaraditi pojedinci koji su bliski društvancetu koje praktikuje trgovinu baš ovim, zakonu nemilim, artiklima)
legalizacijabg legalizacijabg 12:46 22.07.2011

Re: samoopredeljenje je, ako se sećam

ana_radmilovic

u maju demonstriralo, između ostalog, i zbog toga što kosovska vlada ne donosi ovakve uredbe - tada ih je potrpalo u zatvor gde im je dalo da jede karnex paštetu, čemu se pristojan svet u prištini smejao.

da li neko zaista veruje da je ovo na korist ljudima s kosova koje god vere, nacionalinosti, ect, ect, bili?

i da li neko zaista veruje da ovo nije na korist određenim ekipama koje su bliske određenim strukturama i koje će, zbog novonastale situacije, uživati u dobrobitima šverca ovaj put mnogo raznovrsnijim izborom artikala a ne samo već dosadnom naftom i cigaretama... (iako ovo nije priča o ženama, drogama i oružjima raznih vrsta - nekako tipujem da će na ovom tragikomičnom embargu zaraditi pojedinci koji su bliski društvancetu koje praktikuje trgovinu baš ovim, zakonu nemilim, artiklima)


dobro si primetila,ima logike.tek će sad fisovi da švercuju robu iz Srbije.da ne pominjemo psihološki pritisak na Srbe da se iseljavaju,što je od pamtiveka bilo najače oružje albanaca.dve tri muve jednim udarcem
ana_radmilovic ana_radmilovic 12:52 22.07.2011

Re: samoopredeljenje je, ako se sećam

legalizacijabg
ana_radmilovic

u maju demonstriralo, između ostalog, i zbog toga što kosovska vlada ne donosi ovakve uredbe - tada ih je potrpalo u zatvor gde im je dalo da jede karnex paštetu, čemu se pristojan svet u prištini smejao.

da li neko zaista veruje da je ovo na korist ljudima s kosova koje god vere, nacionalinosti, ect, ect, bili?

i da li neko zaista veruje da ovo nije na korist određenim ekipama koje su bliske određenim strukturama i koje će, zbog novonastale situacije, uživati u dobrobitima šverca ovaj put mnogo raznovrsnijim izborom artikala a ne samo već dosadnom naftom i cigaretama... (iako ovo nije priča o ženama, drogama i oružjima raznih vrsta - nekako tipujem da će na ovom tragikomičnom embargu zaraditi pojedinci koji su bliski društvancetu koje praktikuje trgovinu baš ovim, zakonu nemilim, artiklima)


dobro si primetila,ima logike.tek će sad fisovi da švercuju robu iz Srbije.da ne pominjemo psihološki pritisak na Srbe da se iseljavaju,što je od pamtiveka bilo najače oružje albanaca.dve tri muve jednim udarcem


samo da pojasnim - za tu vrstu šverca potrebno je da neko iz srbiji proda te uputi robu na kosovo. takođe, ne treba ignorisati prelaz na severu - gde još uvek nije podignut berlinski zid poput onog na prelazu kod merdara.
šverceri su zaista, po tom pitanju, fini ljudi lišeni predrasuda glede nacionalnosti saradnika.
ps
ovde ne mislim na one koji prevoze robu, da se razumemo, mislim na firme. a da li firme mogu da rade bez države?
legalizacijabg legalizacijabg 12:58 22.07.2011

Re: samoopredeljenje je, ako se sećam

ana_radmilovic
legalizacijabg
ana_radmilovic

u maju demonstriralo, između ostalog, i zbog toga što kosovska vlada ne donosi ovakve uredbe - tada ih je potrpalo u zatvor gde im je dalo da jede karnex paštetu, čemu se pristojan svet u prištini smejao.

da li neko zaista veruje da je ovo na korist ljudima s kosova koje god vere, nacionalinosti, ect, ect, bili?

i da li neko zaista veruje da ovo nije na korist određenim ekipama koje su bliske određenim strukturama i koje će, zbog novonastale situacije, uživati u dobrobitima šverca ovaj put mnogo raznovrsnijim izborom artikala a ne samo već dosadnom naftom i cigaretama... (iako ovo nije priča o ženama, drogama i oružjima raznih vrsta - nekako tipujem da će na ovom tragikomičnom embargu zaraditi pojedinci koji su bliski društvancetu koje praktikuje trgovinu baš ovim, zakonu nemilim, artiklima)


dobro si primetila,ima logike.tek će sad fisovi da švercuju robu iz Srbije.da ne pominjemo psihološki pritisak na Srbe da se iseljavaju,što je od pamtiveka bilo najače oružje albanaca.dve tri muve jednim udarcem


samo da pojasnim - za tu vrstu šverca potrebno je da neko iz srbiji proda te uputi robu na kosovo. takođe, ne treba ignorisati prelaz na severu - gde još uvek nije podignut berlinski zid poput onog na prelazu kod merdara.
šverceri su zaista, po tom pitanju, fini ljudi lišeni predrasuda glede nacionalnosti saradnika.
ps
ovde ne mislim na one koji prevoze robu, da se razumemo, mislim na firme. a da li firme mogu da rade bez države?


eto konačno prilike nostalgičarima,da se vrate u devedesete
legalizacijabg legalizacijabg 13:00 22.07.2011

Re: samoopredeljenje je, ako se sećam

eto konačno prilike nostalgičarima,da se vrate u devedesete

hmm..a možda bih mogao i ja konačno da se obogatim
highshalfbooze highshalfbooze 13:03 22.07.2011

Ima li pilota u avionu?

Nešto se razmišljam, čitam ove komentare i ne mogu da verujem.

Kakvi carinski pečati? O čemu pričate? Pa ako priznajemo bilo kakve carinske pečate (ma šta pisalo na njima) onda i priznajemo Kosovo kao državu.

Na liniji razgraničenja je samo punkt za evidenciju robe, sve što prođe tamo sa PDV-om, taj isti PDV se pošalje tamošnjoj administraciji da raspolaže sa njima. Na kraju krajeva to i jesu njihove pare.

Mislim... nemam pojma, ne mogu da verujem očima i ušima šta se dešava u ovoj zemlji.
Na carinskom pečatu može da piše i na Svahili... carinski pečat je carinski pečat.
mikimedic mikimedic 13:22 22.07.2011

Re: Ima li pilota u avionu?

Kakvi carinski pečati? O čemu pričate? Pa ako priznajemo bilo kakve carinske pečate (ma šta pisalo na njima) onda i priznajemo Kosovo kao državu.



Jukie Jukie 13:31 22.07.2011

Re: Ima li pilota u avionu?

highshalfbooze
Pa ako priznajemo bilo kakve carinske pečate (ma šta pisalo na njima) onda i priznajemo Kosovo kao državu.


Ali ako uspe da se smulja da to zvanično ne znači da ZVANIČNO priznajemo Kosovo kao državu, to neće biti kršenje ustava tako da je "sve Ok".
highshalfbooze highshalfbooze 13:46 22.07.2011

Re: Ima li pilota u avionu?

Ali ako uspe da se smulja da to zvanično ne znači da ZVANIČNO priznajemo Kosovo kao državu, to neće biti kršenje ustava tako da je "sve Ok".


E, bravo. Upravo se na to i ide. Isti Slobin princip. Da na neki Hudinijevski način napravi legalitet neke gluposti koje je smislio.
I onda će neko posle 15 godina da napiše kako nas je baraba prodao...
malaramona malaramona 18:45 22.07.2011

Re: Ima li pilota u avionu?

highshalfbooze
Nešto se razmišljam, čitam ove komentare i ne mogu da verujem.

Kakvi carinski pečati? O čemu pričate? Pa ako priznajemo bilo kakve carinske pečate (ma šta pisalo na njima) onda i priznajemo Kosovo kao državu.

Na liniji razgraničenja je samo punkt za evidenciju robe, sve što prođe tamo sa PDV-om, taj isti PDV se pošalje tamošnjoj administraciji da raspolaže sa njima. Na kraju krajeva to i jesu njihove pare.

Mislim... nemam pojma, ne mogu da verujem očima i ušima šta se dešava u ovoj zemlji.
Na carinskom pečatu može da piše i na Svahili... carinski pečat je carinski pečat.


A meni nije jasno otkud ovoliki upitnici. Te cariski pecat, pa upitnici, te izvoz pa upitnici.
Ako dobro razumem Draga carinski pečat je postojao i ranije, samo na njemu nije pisalo Kosovo republika, već Kosovo UNMIK. dakle roba je carinjena, to jest prolazila je carinski postupak.Izvoz, odnosno uvoz izvršen je kad je roba ocarinjena i kad je prešla carinsku liniju, odnosno kad je usluga pružena. Carinska linija se može, ali i ne mora poklapati sa državnom granicom. Znači legalan prelazak robe na Kosovo se smatra izvozom i ne znam čemu toliki upitnici.
highshalfbooze highshalfbooze 20:18 22.07.2011

Re: Ima li pilota u avionu?

^ Drago je naveo faktičko stanje. On nema veze sa pečatima, nije on tu proceduru smislio. Tako da nisu njemu namenjeni upitnici.

A pošto je vama sve jasno, molim vas da mi odgovorite zbog čega se carini roba koja nije izašla iz zemlje?

Da li znate još neku zemlju gde se praktikuje takva procedura izvoza, a da roba ne napušta zemlju?

Znači proizvedena je u jednoj zemlji, a i potrošena u istoj toj zemlji.

Prijatno veče želim.
legalizacijabg legalizacijabg 13:48 22.07.2011

e niko ne može s nama

Srbi našli način da uvaljuju robu na Kosovo.Preko BRJ Makedonije
paki_i_paki paki_i_paki 16:31 22.07.2011

nikad od tebe švercer

E moj Dragec ,nikad od tebe švercer. Svi albanci ko jedan su za nezavisnost kosova ,al mogu se kladit da su svi spremni zahebat porez na Kosovu. pa njih pola još ne plaća struju a neki čak ni brojilo nemaju.
ako uvedu embargo roba će iz srbije ići i dalje , samo pod boljim uslovima za Srbiju jel će porez(pDV) biti plaćen u Srbiji. Albanci iz Srbije ne uvoze robu koja je cijenom i kvalitetom egal sa robom iz drugih zemalja ,nego samo koja je povoljnija recimo uvoz mleka iz Slovenije košta poprilično u transportu pa je srpsko povoljnije.
E vidiš da je neko u Srbiji imao pameti pa da je uveo malo više maltretiranja za tranziciju robe na Kosovo pa i CG iz eu prije jedno 5 godina .Tad bi Stipe Mesić ostvario svoj Maspokovski san i gradio Jadransko Jonsku auto cestu. Jure Radić bi to napravio po ceni transibirske auto ceste. šta bi bio rezultat
Hrvatska bi bila ne 60 Milijard dužna nego bar 120 ( pa bi njena roba zbog troškova otplate bila manje konkurentna u regionu) naravno kad put otvore ti se odobrovoljiš i budeš vrllo frendli i uslugom i cestarinama .
Da skratim , embargo ne smanjuje značajno odliv srpske robe na Kosovo, ali moguće da poveća porezne prihode Srbiji. U svakom slučaju smanjuje poreske prihode na vlade na "privremeno zauzetoj teritoriji kako se to ustavom iz '74. definisalo .
a da ti ne pričam kako zatvaranje "čuvanih " radnih mesta uvek vodi otvaranju novih
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:44 22.07.2011

Re: nikad od tebe švercer

paki_i_paki
E moj Dragec ,nikad od tebe švercer. Svi albanci ko jedan su za nezavisnost kosova ,al mogu se kladit da su svi spremni zahebat porez na Kosovu. pa njih pola još ne plaća struju a neki čak ni brojilo nemaju.
ako uvedu embargo roba će iz srbije ići i dalje , samo pod boljim uslovima za Srbiju jel će porez(pDV) biti plaćen u Srbiji. Albanci iz Srbije ne uvoze robu koja je cijenom i kvalitetom egal sa robom iz drugih zemalja ,nego samo koja je povoljnija recimo uvoz mleka iz Slovenije košta poprilično u transportu pa je srpsko povoljnije.
E vidiš da je neko u Srbiji imao pameti pa da je uveo malo više maltretiranja za tranziciju robe na Kosovo pa i CG iz eu prije jedno 5 godina .Tad bi Stipe Mesić ostvario svoj Maspokovski san i gradio Jadransko Jonsku auto cestu. Jure Radić bi to napravio po ceni transibirske auto ceste. šta bi bio rezultat
Hrvatska bi bila ne 60 Milijard dužna nego bar 120 ( pa bi njena roba zbog troškova otplate bila manje konkurentna u regionu) naravno kad put otvore ti se odobrovoljiš i budeš vrllo frendli i uslugom i cestarinama .
Da skratim , embargo ne smanjuje značajno odliv srpske robe na Kosovo, ali moguće da poveća porezne prihode Srbiji. U svakom slučaju smanjuje poreske prihode na vlade na "privremeno zauzetoj teritoriji kako se to ustavom iz '74. definisalo .
a da ti ne pričam kako zatvaranje "čuvanih " radnih mesta uvek vodi otvaranju novih

Moram priznati da su ti opservacije vrlo neobične...
Samo ne razumem kakvu bi korist mi mogli imati od toga da komšija trpi štetu..odnosno da ga nateraš u dug..
I kako da mi koji ne možemo napraviti ni dvadeset kilometara auto - puta za deset godina, možemo diktirati neke protekcionaške uslove bilo kome...
I da te pitam..Smatraš li da su Albanci veći šverceri od Srba...ili će biti da je to al pari stim što šverceri uvek najbolje funkcionišu u dilu...Evo da pitamo Anu, pošto ja cenim da ona sjajno opservira te srpsko - albanske švercerske i kriminalne veze, pune patriotskih boja..
paki_i_paki paki_i_paki 18:07 22.07.2011

Re: nikad od tebe švercer

Samo ne razumem kakvu bi korist mi mogli imati od toga da komšija trpi štetu..odnosno da ga nateraš u dug..

Lipi moj, pa politika je nastavak rata samo drugim sredstvima :)
no korist je jasna ako neko ima velik dug ( ne velik i dug) onda vlada povečava harač,harač tjera kapital gdje je manji ( sad 23 prema 18 nije nešto ali recimo 25 prema 15 je o ho ho) , uz to sva roba iz susjedstva postaja skuplja zbog troškova pa ti imaš više posla ( evo ti tvojih radnih mesta ) dakle konkurentniji si tuđom glupošću,
I da te pitam..Smatraš li da su Albanci veći šverceri od Srba...ili će biti da je to al pari stim što šverceri uvek najbolje funkcionišu u dilu.
opet nisi svatio poantu,nije bitno ko je veći švercer bitno je da se roba šverca sa "slobodne teritorije Srbije" gde se i NAPLAČUJE PDV (dakle direktna korist vlasti) na "privremeno zaposenutu teritoriju " gde pobunjenička vlast ostaje bez poreskih prihoda ( tako je vama gneral-tifon uvaljivo Naftu) uz malo terminologije iz ustava 74 čije se vrednosti na ovom blogu "majorgavrilovičevski brane" (od samoupravljanaja, nije broz umro -spasio ga je reks , "svi naši narodi i narodnosti" pravdanje komunističke revolucije antifašističkom borbom...)
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:20 22.07.2011

Re: nikad od tebe švercer

opet nisi svatio poantu,nije bitno ko je veći švercer bitno je da se roba šverca sa "slobodne teritorije Srbije" gde se i NAPLAČUJE PDV (dakle direktna korist vlasti) na "privremeno zaposenutu teritoriju " gde pobunjenička vlast ostaje bez poreskih prihoda ( tako je vama gneral-tifon uvaljivo Naftu) uz malo terminologije iz ustava 74 čije se vrednosti na ovom blogu "majorgavrilovičevski brane" (od samoupravljanaja, nije broz umro -spasio ga je reks , "svi naši narodi i narodnosti" pravdanje komunističke revolucije antifašističkom borbom...)

Hej, hej, hej...(ne hej brigade nego ti)..
Ne radi se o nikakviom "privremeno zaposednutom teritoriju" nego o proglašenoj državi koju je priznalo više od 80 zemalja, među ostalim SAD-e i 23 zemlje EU..sve susedne države osim Srbije i BIH...a i BIH samo zbog Srbije...(Dodik će priznati čim dobije neku primamljivu ponudu, znam čoveka)..
Mali smo mi, hoću ti reći da bi se sa ikim šegačili, pogotovo kad on nije za šegačenje...
Ustav iz 74 je pase..No, nije nešto drugo pase...Odnosi između članica iz Ustava iz 74 staviće se na neke osnove, jako bliske..a pod krovom EU..samo gledaj...Ne vrište džaba svi balkanski nacionalisti na Engleze koristeći iste argumente..besmislene, glupe i nacionalističke, naravno..
paki_i_paki paki_i_paki 18:44 22.07.2011

Re: nikad od tebe švercer

Ustav iz 74 je pase..No, nije nešto drugo pase...Odnosi između članica iz Ustava iz 74 staviće se na neke osnove, jako bliske..a pod krovom EU..samo gledaj.

e vidi bit će bolje od 74 osim ako eu ne propadne jer previše liči na u74 ( pa Merkelica bude Slobo)
priznalo više od 80 zemalja, među ostalim SAD-e i 23 zemlje EU..sve susedne države osim Srbije i BIH...a i BIH samo zbog Srbije...

Reko bi čovek većina sveta
samo jel ta većina po
a) teritoriju
b)broju čeljadi
c) ukuponom dugu (deficitu) koje vlade imaju ,recimo usporedi deficite /suficite pro v.s.kontra republjik na njega
.(Dodik će priznati čim dobije neku primamljivu ponudu, znam čoveka)..

A što tek ameri i englezi menjaju mišljenje kad im je zgoda i korist da ne povjeruješ ( šta su sve srbi popušili zbog savezništva..)
ima jedna arapska kletva :"dabogda ti englezi bili saveznici"
ima jedna davna priča Milorada Pavića "gvozdena zavesa" valjalo bi da je pročitaš (osim ako ne čitač samo Lalića i Bodrožićku iz grizodušja što je zbog tebe jela slance)
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:15 22.07.2011

Re: nikad od tebe švercer

ima jedna davna priča Milorada Pavića "gvozdena zavesa" valjalo bi da je pročitaš (osim ako ne čitač samo Lalića i Bodrožićku iz grizodušja što je zbog tebe jela slance)

Ima još jedna Pavićeva priča koja se nalazi u zbirci "Srpske priče" ili u "Atlasu vetrova" ne mogu sad da se setim, ali je mnogo poučniji njen moto...
Ona kaže ovako.."Ovo je priča o tome kako je jednu te istu stvar na isti način moguće i dobiti i izgubiti"...
Kad smo već kod Pavića, koji meni nije baš među najomiljenijim srpskim piscima, ali jeste u mojoj hijerarhiji mnogo više rangiran od Ćosića, ova mi je sentenca mnogo poučnija kad o Kosovu i srpskom narodu pričaš...A mislim da je baš tom sentencom počeo priču o onom liku što je razvlačio ptičije kože i gde se govori o blagu Jelene Anžujske i "malenoj Banjskoj na Kosovu"..
Respektujem ja tebe kao sagovornika, ali ne razumem šta je zapravo tvoj stav...Misliš da Srbija treba da insistira na samoizolaciji, da treba da odustane od evrointegracija,da "svi stavimo onu stvar na panj i iz više navrata je iseckamo zbog Kosova". ..Šta zapravo preporučuješ...i šta smatraš da bi bilo racionalno i održivo..I nemoj kao mikimedić da mi pričaš kako je u stvari Kosovo Srbija, samo što mi to ne vidimo... I da, ne brkaj Srbiju sa Rusijom, Kinom, SAD-e ili nekom drugom imperijom..
paki_i_paki paki_i_paki 22:03 22.07.2011

Re: nikad od tebe švercer

"svi stavimo onu stvar na panj i iz protesta je secskamo u više komadića zbog Kosova"

ne vredi
ja ga skratio na 21 i opet je velik
da treba da odustane od evrointegracija,
da
ali ne zbog kosova ravnog i rata sa kojekime. Eu ima ozbiljnu krizu, nije slobodna , nije demokratska tvorevina. U njoj niti predstavnička demokratija niti slobodno tržište ne radi.Qebeš zemlju koju vode i šire komesari . Kojoj partijski činovnici ko bilmezi sjede u Briselu i smišljaju kojekakve zakone da ispravljaju krive drine i krive krastavce.Previše liči na YU, evo sad im se i Grčka ponaša ko Babo iz Kladuše(ko li će biti Konjović) , Euro sve više liči na dinar a švicarac na Marku. Vidiš dragi moj Drago (može Karlek ili ne) ja mislim da bi Srbija u ovom trenutku trebala da liči na Hong Kong. Mali porezi , liberalno zakonaodavstvo u trgovini ( ako imaš dobru berzu u kojoj se može trgovati svačim ,što sad pokušavaju ograničit u eu trgovat će kod tebe ) pa do banalnog dozvoljenog pušenja u kancelarijama
Mislim da Srbija treba da bude mesto slobode za EU. A "na njega republjik" ostavit tako ,u zoni sumraka, nedorečenu samo niti dinar za njih ne davati,. Dojadit če oni saveznicima troškom ,prvo rezanje troška oni lete. vidiš ja bi sutra preslikao reganovu eru u Srbiju( aj sad Natoljubci ko je izvojevao pobjedu Natoa i slobodnog sveta da nije Vili Brant) a opet surađivao i trgovao sa svakim , EU,SAD,Kinom Indijom.Eu je skupa država , stara dekadentna kurva koja ne rađa poroda, al čije održavanje košta.Nipošto novi SSSR/SFRJ kakvi komesari , kakve komisije ,kakve planske privrede ( vidi kako su lisabonski planovi prošli) .EU je fantazija vječnih skojevaca i omladinskih funkcionera koji u EU komisijama vide nove SIZove pa da sa kaputom preko ramena "sagledavaju šire sitOvaciju", kroje pravde i prava . dakle ako je "lelemuđenje oko Kosova " spas od EU onda lelemudati, namoj samo one žicarske priče o fondovima .
nema razvoja od fondova,da ima Đakovica bi bila Maribor.Možeš to isto vidjet i sa fondovima za demokratizaciju , pa dalje bi stigli bez njih .misliš li da su grebatori za grantove doprinjeli bilo kojem napretku društva . misliš li da će zastava bit KIA ako dobije pare iz FONDA. Osim toga to treba i vrnut nije švabo mahnit da radi za tebe. Pa ovaj narod je otišao u tri pm jer je mislio da ima pravo na ovo i ono . i da mu daju stan i naprave radno mesto i da ga leče pjanog napušenog i prežderanog . Ne sanjaj revoluciju Drago ni kurvinjski tihu kakve su EU integracije ,
EU tvorevina u suštini pobija sve slobode koje je USA ustav dao čoveku , USA ustavni sistem šljaka preko 200 godina evropa stalno izmišlaj "pravedno i napredno "društvo a završi u sranju .
pogledaj sve eu načertanije , svi su završili ko stabilizacija Milke Planinc i sve reforme poslje.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:28 22.07.2011

Re: nikad od tebe švercer

ne vredi
ja ga skratio na 21 i opet je velik

Ti si onda nadaren čovek, mada ti, verujem, nije lako...
Vidiš dragi moj Drago (može Karlek ili ne) ja mislim da bi Srbija u ovom trenutku trebala da liči na Hong Kong. Mali porezi , liberalno zakonaodavstvo u trgovini ( ako imaš dobru berzu u kojoj se može trgovati svačim ,što sad pokušavaju ograničit u eu trgovat će kod tebe ) pa do banalnog dozvoljenog pušenja u kancelarijama

Ima oko ovoga više problema...Najpre, nisu nas nikada civilizovali Englezi, drugo, nismo radišni Kinezi i treće nalazimo se u Evropi...Ajde ti iz ova tri razloga budi Hong - Kong..

EU tvorevina u suštini pobija sve slobode koje je USA ustav dao čoveku

Baš bih voleo čuti koje su to EU neslobode...Reci bar onu najdrastičniju..
highshalfbooze highshalfbooze 23:05 22.07.2011

Re: nikad od tebe švercer



Dopuna: drugi deo je vrlo interesantan
freehand freehand 23:26 22.07.2011

E hebi ga!

Ako je ovo istina
Reakcije iz EU su prilično uzdržane a u sinoćnoj emisiji "Glasa Amerike" gostovao je visoki funkcioner američkog ministarstva spoljnih poslova i na tečnom srpskom jeziku označio Vladu Srbije kao stranu koja pravi probleme

tu se više nema šta diskutovati!
Naročito zato što i
Kosovska vlada objašnjava da je do embarga došlo zbog toga što Srbija već više od dve godine sličnu meru drži prema robi sa Kosova.

A suština je
To kazuju i neke usputne stvari, poput propalog pokušaja Vuka Jeremića da smeni glavnog srpskog pregovarača sa Prištinom, Borka Stefanovića. Jeremiću je valjda dosadila uloga "formalnog ministra i najboljeg druga Novaka Đokovića", pa je pokušao da ponovo postane najvažniji činilac "spašavanja Kosova". Iz dvora je onemogućen u toj nameri, i to može biti važan indikator da će se konstruktivno rešenje grozničavo tražiti. Srbija definitivno nije u stanju da istrpi još jedan autogol, jer je cena prevelika. Bez obzira na to što danas isporučuje poslednjeg optuženika u Hag.

Dokle taj Jeremić!?
011-495 011-495 23:56 22.07.2011

Da je ta

teritorija drzava u normalnom smislu reci mozda bih jos poverovao u pricu o smislenom postupku. Na njihovu i jos vise nasu zalost to je mala grupa drugara koji gledaju kako na svemu da zarade pa evo jos jedne prilike, provizija svejedno ide nekom od sponzora/navijaca za ovu briljantnu ideju. Pretpostavljam da neko ovde zeljno iscekuje izlazak na ulice srpskih radnika ugrozenih odlukom male grupe drugara, da izvrse pritisak na vlasti da priznaju pecat.
Jos bolje, da nam ameri udare embargo na Discovery i Fox TV pa cak i na Dr.House, sigurno cemo odmah sve priznati pa i ono sa Kenedijem, da ih jadne resimo bede a i studenta da odrukamo Siceru.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana