Društvo| Politika| Život

OSLOFOBIJA novi termin u psihologiji

expolicajac RSS / 25.07.2011. u 14:59

Strašano gorak ukus u ustima dok ovo pišem. Prvenac na blogu a ono strah, užas i smrt na sve strane. Koliko god imao razvijen sistem odbrane od takvih stanja, ne mogu se oteti utisku da mogu ovim pisanjem taj strah da još više pojačam kod čitalaca.

 

Uz potpuno razumevanje prema mojim prijateljima, Srđanu i Bojanu, koji su krajnje dobronamerno i sa željom da sačuvaju ugled Bloga, pokušali da aktuelnu tragediju norveškog naroda stave u prvi plan diskusija čitalaca, ja sam morao da sačekam  da bih mogao da donesem bilo kakav sud o ovoj stravičnoj tragediji.

 

Prve informacije su govorile o automobilu bombi ispred Vlade Kralljevine Norveške. Misao većine ljudi je u osnovi bila „bomba ko bomba“. To se dešava negde drugde, nekim tamo nepoznatim ljudima. A onda nova informacija o masakru na ostrvu Utoja. Homosapiens po imenu Anders Brejvik, državljanin Norveške je izvršio najveći pojedinačni masakr u istoriji čovečanstva u vremenskom intervalu od četri sata.

              

Gledajući snimke i slušajući vesti, počeo sam da razmišljam o tome da li će se ikada zapravo saznati prava istina o toku događaja koji je prethodio ovom monstruoznom činu. Čovek prikazan na slici, sa lepim crtama lica i čvrstim držanjem zrelog muškarca, iza te fasde krije nedokučivi monstruozni psihološki profil.

 

„Pretpostavka je osnova svake greške“, a svi dosadašnji natpisi po medijima su bili puni preptostavki sa vrlo malo činjenica. A te činjenice su govorile surovo o nizu propusta u bezbednosnim procedurama koje su uz manje varjacije iste za sve policije sveta.

 

Eksplozija se dogodila u petak 22.07.2011. godine oko 15,15 časova, u samom administrativnom centru Osla. Nakon dva sata dolazi do masakra na ostrvu Utoja.

 

Posle eksplozije ispred sedišta Vlade, nastupio je opšti haos. Bez pouzdane inforamcije o izvršiocima i motivima, verovatno su sve raspoloživo jedinice norveške policije stavljene u službu zaštite vitalnih objekata i visokih državnih funkcionera. Verovatno, i neuigrani za ovako ekstremne događaje, komandi sastav službi bezbednosti je počeo da se ponaša po procedurama, koje su, siguran sam,  tada i počeli da izučavaju.

 

Policijske snage Norveške nisu verzirane za takve vanredne situacije i verovatno nisu izvršile pravovremenu blokadu šireg područija, kojom se pokušava onemogućiti izlazak terorista sa  područija izvršenog terorističkog akta. Taj detalj ukazuje na mogućnost da je Brejvik bio vrlo blizu mestu eksplozije i da je pratio efekte i posledice celog događaja.

 

Ono što mnogo više zabrijnjava jeste pretpostavka da je bomba u Oslu bila sekundarni cilj koji je imao zadatak da razvuče snage bezbednosti i time omogući nesmetano izvršenje masakra na ostrvu. Ta pretpostavka bi u slučaju da je isitnita predstavljala mnogo ozbiljniji problem za dalji tok istrage, jer je prosto neverovatno da jedan prosečno obrazovan i sigurno patološki lik smislio tako nešto.

 

Upada u oči i manjak informacija zvaničnih lica u prvim satima posle maskra. To je kasnije dovelo do proizvoljnih i paušalnih ocena pojedinih medijskih kuća da se radi o “Hrišćanskom fundamentalizmu”. Ne mogu sada da ulazim u genezu pojavljivanja te informacije i gde se ona prvo pojavila, ali je evidentno da je plasirana iz redova novinara laika. Verska struktura stanovništva u Norveškoj je takva da je 86% luterana i ostalih protesanata, 3% katolika i ostalo su neopredeljeni. Sama struktura ukazuje da je “Hrišćanski fundamentalizam” neprihvatljiva kategorija ma koliko pojedinačne izjave koje je navodno dao Brejvlik ukazuju na to.

 

I na kraju nešto što posebno budi emocije kod mene. Hladnokrvnost izvršenja egzekucija. Koliko god ljudsko biće bilo specifično samo za sebe, koliko god bilo deo mikrosociološke sredine, koliko god bilo patološki deformisano, frapantna je činjenica da se medju žrtvama kretao mirno i staloženo. U isto vreme nisam video niti jedan pokušaj otpora kod žrtava. Nisam uočio nikakvu želju, sem za bekstvom i mimikrijom smrti. Neverovatno. A Brejvik nije davao nikakav otpor specijalcima koji su se pojavili, već se na prvi zahtev o predaji, staloženo predao.

 

Duboko sam uveren da će ovaj slučaj biti predmet mnogih analiza kako stručnih tako i onih koji se bave teorijama zavere. Norveška vlada mora da uloži ogroman trud i da pokaže visok nivo političke odgovornosti  prilikom istrage. Niti jedan politički i policijski službenik ne sme da bude u mogućnosti da sakrije neku činjenicu jer su posledice ovakve tragedije dalekosežne ako se ne izvuku pravilne pouke. To je Norveška vlada dužna kako svojim građanima, tako i celom svetu, da se ovako nešto ne bi više nikada ponovilo.  



Komentari (220)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maca22 maca22 15:01 25.07.2011

Tragedija

Cestitke za prvenac.
Uzasna tema.
expolicajac expolicajac 15:04 25.07.2011

Re: Tragedija

Jeste da je užasna, ali je bila nametnuta sledom događaja. Bilo šta da sam napisao, bilo bi neprimereno mom nic-u.
Hvala za čestitke
krkar krkar 15:13 25.07.2011

Policijska država

Zadnje vreme došlo! Evo su i panduri počeli da bloguju!

Šatro, bivši. Ma gde to ima bivši pandur? Još mu se radna soba sastoji od radijatora, lampe i lisica.
expolicajac expolicajac 15:16 25.07.2011

Re: Policijska država

Zadnje vreme došlo! Evo su i panduri počeli da bloguju!

Dokon pop i jariće krsti.

Šatro, bivši. Ma gde to ima bivši pandur? Još mu se radna soba sastoji od radijatora, lampe i lisica.

Upravo se piše novi scenario za "Profesionalca 2". Šta misliš, po čijoj ideji?
predatortz predatortz 15:18 25.07.2011

Šta reći

Da si nam se, kojom srećom, prvi put javio lepšim povodom.
No, šta je tu je...
Čestitam na autorskoj.

Što se događaja tiče, negde pročitah da je egzekucija vršena dum-dum mecima. Užasan policijski propust je ne zapaziti kupovinu takvih sredstava.
expolicajac expolicajac 15:20 25.07.2011

Re: Šta reći

Što se događaja tiče, negde pročitah da je egzekucija vršena dum-dum mecima. Užasan policijski propust je ne zapaziti kupovinu takvih sredstava.

E moj rođače ti Norvežani nam predavali o organizaciji policije u građanskom društvu
predatortz predatortz 15:22 25.07.2011

Re: Šta reći

expolicajac
Što se događaja tiče, negde pročitah da je egzekucija vršena dum-dum mecima. Užasan policijski propust je ne zapaziti kupovinu takvih sredstava.

E moj rođače ti norvežani nam predavali o organizaciji policije u građanskom društvu


Znam da sam sebi skačem u usta, ali više verujem staroj školi...
ninasimone ninasimone 16:15 25.07.2011

Re: Šta reći

expolicajac
Što se događaja tiče, negde pročitah da je egzekucija vršena dum-dum mecima. Užasan policijski propust je ne zapaziti kupovinu takvih sredstava.

E moj rođače ti Norvežani nam predavali o organizaciji policije u građanskom društvu

Sad na zalost ne mogu da nadjem na youtube klipove kako norveska policija hapsi i mara (preplavili klipovi oko ovog stravicnog dogadjaja). Na njih sam bila naletela nekom prilikom kad se diskutovalo o policijskoj upotrebi sile a skandinavci bili davani kao primer finoce, pa reko' da proverim sta kamere kazu. Btw, nista im se metodi ne razlikuju od policajaca iz nekih drcnijih zemalja i uglavnom se primenjuju nad malo tamnijom populacijom. Kakav se ovde propust desio, nije mi jasno.
background noise background noise 08:26 30.07.2011

Bio ja jednom

U Briselu 2006-e posle nekog posla na sajmu odem u grad, kad tamo svi po kafanama gledaju Engleska-Portugalija a Englezi zaposeli nekoliko kafana sa leve strane velike ulice. Izgubi Engleska, Englezi pocnu da prave sranja pa im se kompletan obojeno/manjinsko/marginalni puk na ulici suprotstavi, predje par crnih mrguda na drugu stranu, lupi par samara i vrati se. Englezi pocnu da lome i dodje ekipa u maricama. Izadju oni i kazu lepo ljudima da se uzmu u pamet, kad . . . neki Englez udaru zenu policajca u punoj opremi, sa nje spadne malo prasine . . . kad je pocelo makljanje, suzavac, bez'te noge posracu vas . . . bilo zanimljivo vece, skoro da sam ucestvovao, sta cu pozeleo se ludijanja na ulicama, šest godina bilo već prošlo od naših dobrih provoda. Posle Apocalyptica svirala na trgu za dž.


Možda je ovo malo trol, nemo'se ljutite, mene u stvari oko ove stoke Brejvika najviše nervira što mnogima odgovara da ga proglase bolesnim. Skinuo njegov manifest da vidim očem' se radi. Dakle čovek je pre svega jedan džiber kakvog majka retko rađa, samo ćurka u Jagodinu mož'da snese . . . takvih "vilozofa" pored Morave mogu da nakupim za jutro na pecanju pun džak. Prostak neopevani, pokvaren, zao, u dubini duše gramziv ali ne za pare

mlekac mlekac 15:21 25.07.2011

Ja cu da ti mahnem

I necu da ti zamerim sto nisi primetio da sam PRVA okacila blog o Oslu

Cestitke na autorskoj!
expolicajac expolicajac 15:23 25.07.2011

Re: Ja cu da ti mahnem

I necu da ti zamerim sto nisi primetio da sam PRVA okacila blog o Oslu

Ma imaš da mi zameriš, do kraja blogovanja i tvog i mog. Kad god pogrešim da me podsetiš na taj propust.
mlekac mlekac 15:51 25.07.2011

Re: Ja cu da ti mahnem

expolicajac
I necu da ti zamerim sto nisi primetio da sam PRVA okacila blog o Oslu

Ma imaš da mi zameriš, do kraja blogovanja i tvog i mog. Kad god pogrešim da me podsetiš na taj propust.


Pa trazio si da ti ukazem na greske!

Nego, ne kapiram iz teksta, ko ce da pati od Oslofobije - prost puk il' tvoje bivse kolege?
predatortz predatortz 15:52 25.07.2011

Re: Ja cu da ti mahnem

Nego, ne kapiram iz teksta, ko ce da pati od Oslofobije - prost puk il' tvoje bivse kolege?



Slutim, pola Evrope!
expolicajac expolicajac 16:05 25.07.2011

Re: Ja cu da ti mahnem

Slutim, pola Evrope!

Ima naznaka da su počeli da rade procenu psiholoških profila mogućih ludaka u EU. Nije džabe Dačić ponudio pomoć. Još ako uspemo da se na osnovu toga prigrabimo nekih para za edukaciju i opremu, biće to dobra stvar za srpsku policiju.
Jukie Jukie 16:12 25.07.2011

Re: Ja cu da ti mahnem

expolicajac
Ima naznaka da su počeli da rade procenu psiholoških profila mogućih ludaka u EU.... biće to dobra stvar za srpsku policiju.

yugaya yugaya 16:35 25.07.2011

Re: Ja cu da ti mahnem

expolicajac
Slutim, pola Evrope!

Ima naznaka da su počeli da rade procenu psiholoških profila mogućih ludaka u EU.


Bojim se da je ovaj moj pustocentralnoevropski predeo savršen poligon za sledećeg ovakvog ubicu. I što se tiče pejzaža i količine zatrovanosti idejom o obračunu sa "multikulturalizmom" .
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:43 25.07.2011

Re: Ja cu da ti mahnem

Ima naznaka da su počeli da rade procenu psiholoških profila mogućih ludaka u EU.

Ima indicija? Rade nešto? I to preventivno?
Biće i 'apšenja, preventivnih? Možda kastriranja?

Nije džabe Dačić ponudio pomoć.

Dačić&co predstavljaju Trojanca za EU.

Još ako uspemo da se na osnovu toga prigrabimo nekih para za edukaciju i opremu, biće to dobra stvar za srpsku policiju.

A ja mislio da policija Srbije dobija novac od poreskih obveznika, građana Srbije, no to je, izgleda, sekundarna stvar, sporedno finansiranje.
freehand freehand 19:31 25.07.2011

Re: Ja cu da ti mahnem

Ima naznaka da su počeli da rade procenu psiholoških profila mogućih ludaka u EU. Nije džabe Dačić ponudio pomoć.

Aha, sabrana dela Dr. Dabića.
dragan7557 dragan7557 22:27 25.07.2011

Re: Ja cu da ti mahnem

Ima naznaka da su počeli da rade procenu psiholoških profila mogućih ludaka u EU.

"Ludaci" imaju i zvaničan stručan naziv: "lonely wolves" a nadzor od strane antiteror službi je veoma težak i zbog same brojnosti.

Već se javio ogroman broj, po celoj EU, koji podržavaju ovaj gnusan čin podržavaju.

Ex, čestitam na aut opciji.

Pozdrav,

cerski
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:27 25.07.2011

I od mene

čestitka, ti si moj pogled preko plota, u onaj deo društva koji zamišljam da je sastavljen od ljudi koji olako relativizuju i događaje i sopstvenu ulogu u njima.

Valjda ću bolje razumeti, nekad. I da te podsetim, ako stigneš, duguješ objašnjenje zašto je svaka promena proces, težak i bolan, i valjda ponekad, kad se poklope zvezde promena može da bude (o čuda ili užasa) i na bolje.
expolicajac expolicajac 15:30 25.07.2011

Re: I od mene

duguješ objašnjenje zašto je svaka promena proces, težak i bolan, i valjda ponekad, kad se poklope zvezde promena može da bude (o čuda ili užasa) i na bolje.

Jedino što pomaže jeste VERA I NADA. Da toga nema, pandorina kutija bi bila do sada pronadjena.
sesili sesili 15:34 25.07.2011

Re: I od mene

Čestitam i ja prvenac, makar da je povod užasan! Ni ja nisam mogla da shvatim kako da NIKO nije pokušao da se odbrani. To je tako dugo trajalo. Nezamislivo je šta se u njegovoj glavi odvijalo...
Jukie Jukie 16:04 25.07.2011

Re: I od mene

sesili
Ni ja nisam mogla da shvatim kako da NIKO nije pokušao da se odbrani. To je tako dugo trajalo. ...

Pitom narod, nenaviknut na agresiju, verovatno su im odmalena usađivali u glavu da ne smeju nikada nikoga na povrede, pa onda ne umeju ni da se brane kada baš treba.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:08 25.07.2011

Re: I od mene

Pitom narod, nenaviknut na agresiju, verovatno su im odmalena usađivali u glavu da ne smeju nikada nikoga na povrede, pa onda ne umeju ni da se brane kada baš treba.

Norvežani ne sede u vazdan u Norveškoj, već dosta putuju, službeno i privatno, i verujem da su, prilikom i jedne i druge vrste putovanja, videli i doživeli nasilje u drugim zemljama.
Milutin Milošević Milutin Milošević 19:17 26.07.2011

Re: I od mene

nisam video niti jedan pokušaj otpora kod žrtava. Nisam uočio nikakvu želju, sem za bekstvom i mimikrijom smrti. Neverovatno.

Ni ja nisam mogla da shvatim kako da NIKO nije pokušao da se odbrani. To je tako dugo trajalo

Ne zaboravite da je pokolj bio u kampu za mlade ljude. Kako od njih očekujete da se brane? Upravo su mi najstravičnija ta svedočenja o jadnoj deci koja u panici beže, skaču u vodu i plivaju ka nekoj slobodi dok ih manijak hladnokrvno ubija. Za nekoga ko radi sa decom i mladima to je nešto neshvatljivo.

Poštovani ex-pripadničesnagaredaizakona: čestitam na autorskoj opciji.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:43 27.07.2011

Re: I od mene

expolicajac

Jedino što pomaže jeste VERA I NADA.


ko su te dve gradjanke, koje im je boraviste, da ih hapsimo odmah?
libkonz libkonz 15:30 25.07.2011

Čestitke za autorsku

nazdravio bih u tvoje ime, ali nisam dobio neko vino što mi je obećano.

Jezivo je ovo u Oslu, a imam osećaj da je u svetu sve više ljudi bez ikakvog osećanja za druge.
expolicajac expolicajac 15:32 25.07.2011

Re: Čestitke za autorsku

nazdravio bih u tvoje ime, ali nisam dobio neko vino što mi je obećano.

Ma Zoki prodao vinograde. Šta ćeš, zaživela "lojalna" politička konkurencija. Vino vadim iz podruma i šaljem.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:47 25.07.2011

Re: Čestitke za autorsku

expolicajac expolicajac 15:51 25.07.2011

Re: Čestitke za autorsku

meni ste vas dvojica sa tim vinom sumnjivi!

Ja sam aktivni subjekat koji toči vino, a Libi je pasivni korisnik. I onda on priča a ja slušam, povremeno i pišem...
zovitemegrunf zovitemegrunf 19:33 25.07.2011

Re: Čestitke za autorsku

Zoki

Iz Nis?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 15:30 25.07.2011

Biće belaja

Svaka zemlja na belom svetu je podložna ovakvom događanju.
Duh je odavno pušten iz boce.
Teško je odbraniti se i predvideti sve, i još ne upasti u paranoju, proveru svakojakih ludaka i osobenjaka, preventivno delovanje protiv bilo kog ko odstupa od uobičajenih normi ponašanja, diktaturu, ...
Jednostavnost pravljenja oružja za masovno ubijanje, jednostavnost nabavke oružja, dostupnost informacija o svemu pa i o pravljenu i nabavci oružja - nije uzrok tragedije ali olakšava ludacima posao.
Kad si kao Norveška onda si uljuljkan u mir, ne pada ti na pamet da se ozbiljno spremaš za dva teroristička akta, za jedan đene-đene.
Sad ludaci širom sveta imaju recept. Valjda i policija i službe imaju svoje recepte.
Čekajte samo da neko dohvati neko biološko ili hemijsko oružje.
Biće belaja.
A ubiti preko 80 ljudi i ne znam koliko raniti na tom ostrvu nije nimalo lako pomoću automata. Taj je morao da ispali stotine metaka. To mi je baš zapanjujuće, prosto sam pomislio da nije bio sam. A izgleda da jeste.
Bojan Budimac Bojan Budimac 15:39 25.07.2011

*****

razmišljam o tome da li će se ikada zapravo saznati prava istina o toku događaja koji je prethodio ovom monstruoznom činu.

Događaji ove magnitude retko se okončavaju nekom opšteprihvaćenom istinom, jer neminovno iznedre gomilu teorija zavere.
U isto vreme nisam video niti jedan pokušaj otpora kod žrtava.

Jedno od prvih pitanja moje Fu je bilo, pa zar na tom ostrvu nema kamenja!? Niko ni kamenom da ga gađa! To u Turskoj ne bi moglo. I dobar vam stojim ne bi...

expolicajac expolicajac 15:41 25.07.2011

Re: *****

Jedno od prvih pitanja moje Fu je bilo, pa zar na tom ostrvu nema kamenja!?

U tvom životu bilo je problametično naću Fu. Sve je ostalo išlo samo
mlekac mlekac 15:43 25.07.2011

Re: *****

Bojan Budimac
razmišljam o tome da li će se ikada zapravo saznati prava istina o toku događaja koji je prethodio ovom monstruoznom činu.

Događaji ove magnitude retko se okončavaju nekom opšteprihvaćenom istinom, jer neminovno iznedre gomilu teorija zavere.
U isto vreme nisam video niti jedan pokušaj otpora kod žrtava.

Jedno od prvih pitanja moje Fu je bilo, pa zar na tom ostrvu nema kamenja!? Niko ni kamenom da ga gađa! To u Turskoj ne bi moglo. I dobar vam stojim ne bi...



Pa to ti je stvar mentaliteta, Bojane.

Nazalost.
maca22 maca22 15:51 25.07.2011

Re: *****

Mislim da je stvar toga sto on ima metak, a ostali mogu samo da se prave mrtvi. Tako su i preziveli oni koji jesu preziveli.

Jer gadjati ga, znaci otkriti svoj polozaj. A to znaci kraj, ubice tog (bili) ko zeca.


mlekac mlekac 15:52 25.07.2011

Re: *****

maca22
Mislim da je stvar toga sto on ima metak, a ostali mogu samo da se prave mrtvi. Tako su i preziveli oni koji jesu preziveli.

Jer gadjati ga, znaci otkriti svoj polozaj. A to znaci kraj, ubice tog (bili) ko zeca.




Diskutabilno, maco.

Ako gadja samo jedan, u pravu si. Ali, ako nekoliko njih istovremeno gadja sa vise strana...
expolicajac expolicajac 15:54 25.07.2011

Re: *****

Jer gadjati ga, znaci otkriti svoj polozaj. A to znaci kraj, ubice tog (bili) ko zeca.

Pa u takvoj ujdurmi, stvarno je stvar procene, šta treba uraditi. Ni jedna opcija ne daje sto postotnu sigurnost na uspeh.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:02 25.07.2011

Re: *****

Iz mog iskustva, vrlo su retki slucajevi da masa reaguje tako sto ce da napadne agresivnog napadaca (ili grupicu takvih) mada je izvesno da bi ga/ih lako savladala uz nesto zrtava.
A ima i onih prica iz wwII kada dodje 20 ustasa u selo i pobije 300-400 zitelja.

I to nema veze sa tim da li su u pitanju Turci, Norvezani, Srbi ili Papuanci.

Bojan Budimac Bojan Budimac 16:05 25.07.2011

Re: *****

mlekac
Pa to ti je stvar mentaliteta, Bojane.

Nesporno.

----------------

Norveška državljanka turskog porekla, Gizem Doan (18), se vodi kao nestala.
Jukie Jukie 16:08 25.07.2011

Re: *****

maca22
Mislim da je stvar toga sto on ima metak, a ostali mogu samo da se prave mrtvi. Tako su i preziveli oni koji jesu preziveli.Jer gadjati ga, znaci otkriti svoj polozaj. A to znaci kraj, ubice tog (bili) ko zeca.

Ma naši tinejdžeri bi rekli "ma ša je bre, ti ćeš da pucaš u nas, jer znaš ti ko smo mi" pa bi skočili na njega i rastrgali ga na parčiće.
expolicajac expolicajac 16:11 25.07.2011

Re: *****

z mog iskustva, vrlo su retki slucajevi da masa reaguje tako sto ce da napadne agresivnog napadaca (ili grupicu takvih) mada je izvesno da bi ga/ih lako savladala uz nesto zrtava.
A ima i onih prica iz wwII kada dodje 20 ustasa u selo i pobije 300-400 zitelja.

I to nema veze sa tim da li su u pitanju Turci, Norvezani, Srbi ili Papuanci.

Psihologija žrtve. U prevodu koristi se teorija kuvane žabe. Kad žabu staviš u vrelu vodu ona odmah iskoči. Kad je staviš u hladnu i počneš normalno da zagrevaš lonac sa vodom, žaba se živa skuva.
Tu je razlika u ubijanju žrtava tokom rata, kada se opšta psihološka situacija podgreva nadom da se baš njima to neće desiti. Tada otupe čula i moguće je da mali broj krvnika izvrši egzekuciju velikog broja žrtava. A u slučaju Oslo, desilo se iznenada i normalnije je bilo očekivati da se podizanjem adrenalina zbog egzistencijalnog straha pojavi potreba za fizičkim otporom.
mlekac mlekac 16:13 25.07.2011

Re: *****

Jukie
maca22
Mislim da je stvar toga sto on ima metak, a ostali mogu samo da se prave mrtvi. Tako su i preziveli oni koji jesu preziveli.Jer gadjati ga, znaci otkriti svoj polozaj. A to znaci kraj, ubice tog (bili) ko zeca.

Ma naši tinejdžeri bi rekli "ma ša je bre, ti ćeš da pucaš u nas, jer znaš ti ko smo mi" pa bi skočili na njega i rastrgali ga na parčiće.


Koliko se secam, tako je pocetkom osamdesetih neki ludak kod nas pokusao atentat na necijeg ambasadora gore kod Poste u Bulevaru.

I nastradao od slucajnih prolaznika koji nisu davali pet para na to sto je doticni imao pistolj.

Inace, ne znam koliko je tacno, al' tvrdili su mi neki "poznavaoci" da se kod nas ljudi mnogo vise plase noza nego vatrenog oruzja.
expolicajac expolicajac 16:13 25.07.2011

Re: *****

Ma naši tinejdžeri bi rekli "ma ša je bre, ti ćeš da pucaš u nas, jer znaš ti ko smo mi" pa bi skočili na njega i rastrgali ga na parčiće.

Juki, molim te da malo uozbiljimo razgovor, ne zbog mene, već zbog odnosa koji trebamo da imamo prema nevinim žrtvama ovog monstruoznog čina. Nadam se da se slažeš, ipak si ti intelektualac par exelans.
Jukie Jukie 16:15 25.07.2011

Re: *****

expolicajac
Ma naši tinejdžeri bi rekli "ma ša je bre, ti ćeš da pucaš u nas, jer znaš ti ko smo mi" pa bi skočili na njega i rastrgali ga na parčiće.Juki, molim te da malo uozbiljimo razgovor, ne zbog mene, već zbog odnosa koji trebamo da imamo prema nevinim žrtvama ovog monstruoznog čina. Nadam se da se slažeš, ipak si ti intelektualac par exelans.

Molim pobrišite moju poruku i sve replike
maca22 maca22 16:17 25.07.2011

Re: *****

mlekac
Ako gadja samo jedan, u pravu si. Ali, ako nekoliko njih istovremeno gadja sa vise strana...

Da, on ce da se okrene i u sekundu pokosi polovinu kruga DECE koji ga je, nekako, samoorganizovano okruzio, ali ce zato druga polovina da mu oprlji noge prasinom od kamena koji dobaci. Jer naravno, da se metku ne moze prici. To samo u holivudskom filmu se pola sata puca i niko ne pogodi.

Naravno, svi mi ovde (i u Turskoj) smo junaci koji se spremno zrtvuju i samoorganizuju i goloruki idemo na metak.
expolicajac expolicajac 16:20 25.07.2011

Re: *****

Molim pobrišite moju poruku i sve replike

Ma ajde molim te, ne drami. Drugarski sam te zamolio i to je sve OK. Pisaću ja valjda i takve teme gde tvoja nesporna duhovitost mora da bude uvažena. Više sam napisao zbog onih koji čitaju nego zbog nas koji kometarišemo. Ipak si ti moj blogo drug.
maca22 maca22 16:21 25.07.2011

Re: *****

mlekac
Koliko se secam, tako je pocetkom osamdesetih neki ludak kod nas pokusao atentat na necijeg ambasadora gore kod Poste u Bulevaru.

Sad ce Bojan da ti objasni. :)


Inace, ne znam koliko je tacno, al' tvrdili su mi neki "poznavaoci" da se kod nas ljudi mnogo vise plase noza nego vatrenog oruzja.

Ja sam se nagledala nozeva u osnovnoj skoli u skolskom dvoristu koliko hoces. Ali je panicna bezanija nastala kada je jedan doneo pistolj.
mlekac mlekac 16:22 25.07.2011

Re: *****

maca22
mlekac
Koliko se secam, tako je pocetkom osamdesetih neki ludak kod nas pokusao atentat na necijeg ambasadora gore kod Poste u Bulevaru.

Sad ce Bojan da ti objasni. :)


Inace, ne znam koliko je tacno, al' tvrdili su mi neki "poznavaoci" da se kod nas ljudi mnogo vise plase noza nego vatrenog oruzja.

Ja sam se nagledala nozeva u osnovnoj skoli u skolskom dvoristu koliko hoces. Ali je panicna bezanija nastala kada je jedan doneo pistolj.


Pa sta mislis, sto li sam stavila poznavaoce pod navodnike?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:28 25.07.2011

Re: *****

expolicajac
z mog iskustva, vrlo su retki slucajevi da masa reaguje tako sto ce da napadne agresivnog napadaca (ili grupicu takvih) mada je izvesno da bi ga/ih lako savladala uz nesto zrtava.
A ima i onih prica iz wwII kada dodje 20 ustasa u selo i pobije 300-400 zitelja.

I to nema veze sa tim da li su u pitanju Turci, Norvezani, Srbi ili Papuanci.

Psihologija žrtve. U prevodu koristi se teorija kuvane žabe. Kad žabu staviš u vrelu vodu ona odmah iskoči. Kad je staviš u hladnu i počneš normalno da zagrevaš lonac sa vodom, žaba se živa skuva.
Tu je razlika u ubijanju žrtava tokom rata, kada se opšta psihološka situacija podgreva nadom da se baš njima to neće desiti. Tada otupe čula i moguće je da mali broj krvnika izvrši egzekuciju velikog broja žrtava. A u slučaju Oslo, desilo se iznenada i normalnije je bilo očekivati da se podizanjem adrenalina zbog egzistencijalnog straha pojavi potreba za fizičkim otporom.



Ne slazem se. To je bio skup neke omladine koja se tu zezala a ne manevri vojne jedinice.
Dakle, bili su potpuno nespremni za takvu vrstu samoorganizovanja. U prvom momentu svi gledaju da se sakriju, u sledecem su vec prilicno rastrkani i bez mogucnosti medjusobne komunikacije. Za takvu vrstu otpora je potreban vodja ili nekoliko takvih koji bi osokolili ostale. Samo jedan koji bi bacio kamen i odmah poginuo ne bi nista uradio, naprotiv ostali bi se jos vise uplasili. Par njih (koji bi se zrtvaovali) bi mozda uspelo da izazove neku lancanu reqakciju otpora ali ni to ne mora da znaci. Inace na individualnom planu vece su ti sanse da prezivis skrivanjem ili skakanjem u vodu i plivanjem nego da budes medju prvima koji bi napao i svi oni su toga vise instiktivno nego racionalno bili svesni.
expolicajac expolicajac 16:32 25.07.2011

Re: *****

Ne slazem se. To je bio skup neke omladine koja se tu zezala a ne manevri vojne jedinice.
Dakle, bili su potpuno nespremni za takvu vrstu samoorganizovanja. U prvom momentu svi gledaju da se sakriju, u sledecem su vec prilicno rastrkani i bez mogucnosti medjusobne komunikacije. Za takvu vrstu otpora je potreban vodja ili nekoliko takvih koji bi osokolili ostale. Samo jedan koji bi bacio kamen i odmah poginuo ne bi nista uradio, naprotiv ostali bi se jos vise uplasili. Par njih (koji bi se zrtvaovali) bi mozda uspelo da izazove neku lancanu reqakciju otpora ali ni to ne mora da znaci. Inace na individualnom planu vece su ti sanse da prezivis skrivanjem ili skakanjem u vodu i plivanjem nego da budes medju prvima koji bi napao i svi oni su toga vise instiktivno nego racionalno bili svesni.

Apsolutno se slažem sa tvojim razmišljanjem. Medjutim sa aspekta mojih iskustava neverovatno mi je da nije bilo pojedinačnih pokušaja da se on spreči. Verovatno bi uvid u spise uvidjaja koji je radjen mogao da da jasniju sliku o ovim našim razmišljanjima
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:49 25.07.2011

Re: *****

Apsolutno se slažem sa tvojim razmišljanjem. Medjutim sa aspekta mojih iskustava neverovatno mi je da nije bilo pojedinačnih pokušaja da se on spreči. Verovatno bi uvid u spise uvidjaja koji je radjen mogao da da jasniju sliku o ovim našim razmišljanjima

Ali, ex, ne zaboravimo:
Upada u oči i manjak informacija zvaničnih lica u prvim satima posle maskra.
expolicajac expolicajac 16:51 25.07.2011

Re: *****

srdjazlopogledja

Trenutno ne mogu da povežem ova dva citata, razjasni malo?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:53 25.07.2011

Re: *****

Trenutno ne mogu da povežem ova dva citata, razjasni malo?

Pa nemamo rekonstrukciju događaja, pa samim tim, ne možemo znati ko je, i u kojoj meri pružio otpor.
expolicajac expolicajac 16:55 25.07.2011

Re: *****

srdjazlopogledja

Pa nemamo rekonstrukciju događaja, pa samim tim, ne možemo znati ko je, i u kojoj meri pružio otpor.

Da to to je tačno.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 17:32 25.07.2011

Re: *****

expolicajac
Medjutim sa aspekta mojih iskustava neverovatno mi je da nije bilo pojedinačnih pokušaja da se on spreči. Verovatno bi uvid u spise uvidjaja koji je radjen mogao da da jasniju sliku o ovim našim razmišljanjima


Pazi, nije iskljuceno da ce istraga pokazati da je takvih slucajeva i bilo.

Opet, jedan uniformisan lik sa puskom iz koje puca i ubija deluje strasnije od npr. petorice koji vitlaju motkama, iako bi ga verovatno desetorica tih omladinaca (u slucaju da uspeju da mu pridju u zonu fizickog kontakta) lakse savladalo nego onu petoricu sa motkama (narocito ako su ta petorica organizovana i znaju da koriste te motke). Takodje taj jedan cak i sa puskom bi se tesko odbranio od sinhronizovanog napada desetorice golorukih iz raznih pravaca organizovanih i spremnih i da zaginu ako treba.
Sve u svemu, sta hocu da kazem, stvar je vise u psihologiji i (dez)organizaciji nego u realnom odnosu snaga.
U ostalom kao ex pandur ti sve to znas i bolje od mene.
nsarski nsarski 17:42 25.07.2011

Re: *****

Koliko se secam, tako je pocetkom osamdesetih neki ludak kod nas pokusao atentat na necijeg ambasadora gore kod Poste u Bulevaru.

Taj ludak je bio Kurd, a atentat je pokusan na ambasadora Turske. Tip je posle pokusao da pobegne kroz Tasmajdanski park, par puta pripucao, ali to nije uplasilo goloruki narod koji je pojurio za njim. U parku ga je najzad ubio jedan "slucajni prolaznik" u civilu - ocevidno izuzetno vican koriscenju vatrenog oruzja - sa rastojanja od stotinak metara. Tom civilnjaku su posle cak i neku znacku okacili, ali mu se na TV nije videlo lice. Civilnjak, jbg., da se ne outuje. (EDIT: ako dobro pamtim, a to je veliko ako, bilo je tu dva, ili vise, napadaca - secam se da je bilo i nekog sudjenja pa su po Bg. trazili prevodioce za kurdski jezik.)

Nekoliko godina kasnije je bio pokusaj otmice JAT-ovog aviona koji je leteo za Kipar, mislim. Neki tipovi (ukljucujuci i jednu zenu) su povadili pistolje, ali su se potnici dosetili lekcija iz ONO i SZ, skocili na napadace, razoruzali ih, i predali policiji na Kipru kad je avion sleteo.

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:47 25.07.2011

Re: *****

U parku ga je najzad ubio jedan "slucajni prolaznik" u civilu - ocevidno izuzetno vican koriscenju vatrenog oruzja - sa rastojanja od stotinak metara. Tom civilnjaku su posle cak i neku znacku okacili, ali mu se na TV nije videlo lice. Civilnjak, jbg., da se ne outuje.

A... Nije samo napadač stradao!
maca22 maca22 18:01 25.07.2011

Re: *****

I kako onda niko ne zaustavi ubicu iz Jabukovca nego je jos pobegao u sumu i skrivao se.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 18:04 25.07.2011

Re: *****

I kako onda niko ne zaustavi ubicu iz Jabukovca nego je jos pobegao u sumu i skrivao se.

Jedan je Chuck, eto kako...
Da bar ljudi mogu da nose oružje, to bi bila stvar prava!
expolicajac expolicajac 18:16 25.07.2011

Re: *****

srdjazlopogledja

Srđo sine nemoj da me teraš da na prvencu budem Krkar.
Hansel Hansel 18:16 25.07.2011

Re: *****

expolicajac
z mog iskustva, vrlo su retki slucajevi da masa reaguje tako sto ce da napadne agresivnog napadaca (ili grupicu takvih) mada je izvesno da bi ga/ih lako savladala uz nesto zrtava.A ima i onih prica iz wwII kada dodje 20 ustasa u selo i pobije 300-400 zitelja.I to nema veze sa tim da li su u pitanju Turci, Norvezani, Srbi ili Papuanci.
Psihologija žrtve. U prevodu koristi se teorija kuvane žabe. Kad žabu staviš u vrelu vodu ona odmah iskoči. Kad je staviš u hladnu i počneš normalno da zagrevaš lonac sa vodom, žaba se živa skuva. Tu je razlika u ubijanju žrtava tokom rata, kada se opšta psihološka situacija podgreva nadom da se baš njima to neće desiti. Tada otupe čula i moguće je da mali broj krvnika izvrši egzekuciju velikog broja žrtava. A u slučaju Oslo, desilo se iznenada i normalnije je bilo očekivati da se podizanjem adrenalina zbog egzistencijalnog straha pojavi potreba za fizičkim otporom.

Nije ti baš ovo logički konzistentno. "Žabe" se "žive kuvaju" postupnim pogoršanjem situacije, pa bi pre mogao da očekuješ da psihologija žrtve potiče od pomirenosti sa sudbinom, a ne od vere da će se baš ta jedinka spasiti (doduše, Branko Lustig kaže da su Jevreji verovali do poslednjeg trenutka da će ih Bog spasiti; iz drugog izvora, "prve ruke", na pitanje kako to da se ćutke išlo u gasen komore, dobio sam odgovor da su oni bili ubeđeni da idu na kupanje, pošto je svako dobijao po sapun!?). A rat je situacija gde se baš takve situacije mogu očekivati i kad bi bilo logično očekivati postojanje neke strategije za takve slučajeve. A kad se desi nešto šokantno, potpuno neočekivano, nešto za šta ne postoji pripremljenost, blokada je samo verovatnija. Ovde je reč o deci koja su odrasla u okruženju kome su ovakvi događaji bili strani. Osim toga, u takvim situacijama svako instinktivno misli samo na svoju glavu, nema tu vremena za dogovor za kolektivan otpor.
expolicajac expolicajac 18:21 25.07.2011

Re: *****

Nije ti baš ovo logički konzistentno. "Žabe" se "žive kuvaju" postupnim pogoršanjem situacije, pa bi pre mogao da očekuješ da psihologija žrtve potiče od pomirenosti sa sudbinom, a ne od vere da će se baš ta jedinka spasiti (doduše, Branko Lustig kaže da su Jevreji verovali do poslednjeg trenutka da će ih Bog spasiti; iz drugog izvora, "prve ruke", na pitanje kaako to da se ćutke išlo u gasen komore, dobio sam odgovor da su oni bili ubeđeni da idu na kupanje, pošto je svako dobijao po sapun!?). A rat je situacija gde se baš takve situacije mogu očekivati i kad bi bilo logično očekivati postojanje neke strategije za takve slučajeve. A kad se desi nešto šokantno, potpuno neočekivano, nešto što za šta ne postoji pripremljenost, blokada je samo verovatnija. Ovde je reč o deci koja su odrasla u okruženju kome su ovakvi događaji bili strani. Osim toga, u takvim situacijama svako instinktivno misli samo na svoju glavu, nema tu vremena za dogovor za kolektivan otpor.

Dobro došao.
Što se tiče moje logičke konstrukcije, to ostavljam tebi na procenu. Imaš svoj stav i ok. Koliko ne poznaješ psihologiju ratovanja, ne bih ovde.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 18:23 25.07.2011

Re: *****

expolicajac
Srđo sine nemoj da me teraš da na prvencu budem Krkar.

Krkenstein se ne postaje, već nastaje
Nešto sa alelama je u pitanju

Ali, dobro... Odo' ja, bolje svojevoljno no pod prinudom.


P.S. Ali ne bi bilo loše da mi pišete u čemu je problem, imate blog, imate pp, nisam ja nekomunikativan
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:35 25.07.2011

Re: *****

nsarski
Taj ludak je bio Kurd, a atentat je pokusan na ambasadora Turske.

Sorry profe, ali moram da te ispravim. Atentat je uspeo, ambasador Turske, Galip Balkar, je ubijen, a njegov šofer Nedžati Kajar ranjen u stomak, a ludak nije bio Kurd, nego Jermen, pripadnik ASALA organizacije. To se desilo 9. marta 1983.
expolicajac expolicajac 18:39 25.07.2011

Re: *****

P.S. Ali ne bi bilo loše da mi pišete u čemu je problem, imate blog, imate pp, nisam ja nekomunikativan

Tajnu prepisku samo ostavljam za intimne susrete sa blogerkama. Tad moj neodoljivi šarm dolazi do izražaja. I Jukija sam zamoli javno zbog ozbiljnosti teme. Inače, ako si nešto uradio što je van pravila bloga to je da si od Bojana ovde tražio da ti odgovori na pitanje koje si postavio na njegovom blogu.
A meni lično nisi nikad smetao,niti ćeš. Piši brate Srki, šta misliš ali o temi.
Koliko mi se čini ovo nema
Da bar ljudi mogu da nose oružje, to bi bila stvar prava!

nsarski nsarski 18:42 25.07.2011

Re: *****

Bojan Budimac
nsarski
Taj ludak je bio Kurd, a atentat je pokusan na ambasadora Turske.

Sorry profe, ali moram da te ispravim. Atentat je uspeo, ambasador Turske, Galip Balkar, je ubijen, a njegov šofer Nedžati Kajar ranjen u stomak, a ludak nije bio Kurd, nego Jermen, pripadnik ASALA organizacije. To se desilo 9. marta 1983.

Totalno tacno - sve sam pobrkao. Thx!
U svakom slucaju, bila je jurnjava po Tasmajdanu...
predatortz predatortz 18:45 25.07.2011

Re: *****

U svakom slucaju, bila je jurnjava po Tasmajdanu...



Koliko pamtim, poginuo je i jedan student koji je pokušao da zaustavi atentatora.

Edit:

Dobro pamtim. Zvao se Željko Milivojvić.
trener92 trener92 18:46 25.07.2011

Re: *****

nsarski
Bojan Budimac
nsarski
Taj ludak je bio Kurd, a atentat je pokusan na ambasadora Turske.

Sorry profe, ali moram da te ispravim. Atentat je uspeo, ambasador Turske, Galip Balkar, je ubijen, a njegov šofer Nedžati Kajar ranjen u stomak, a ludak nije bio Kurd, nego Jermen, pripadnik ASALA organizacije. To se desilo 9. marta 1983.

Totalno tacno - sve sam pobrkao. Thx!
U svakom slucaju, bila je jurnjava po Tasmajdanu...


"Četvrt veka od atentata na turskog ambasadora
Iz dosijea policijske akcije „Madera”: Kako su se dvojica Jermena spremala za teroristički napad


Dok je „mercedes” stajao na semaforu, na uglu Ulice generala Ždanova i Bulevara revolucije u Beogradu, vozilu su pritrčala dvojica mladića sa pištoljima u rukama. Pokušali su da oružjem razbiju stakla, a zatim su pucali u čoveka na zadnjem sedištu i u vozača. Tako je pre četvrt veka, 9. marta 1983. godine oko 11 časova, smrtno ranjen turski ambasador Galip Balkar koji je podlegao povredama nekoliko dana kasnije, dok je njegov vozač Koja Nedžeti ranjen.

Napadači su se dali u bekstvo ali su građani, za današnje generacije teško shvatljivom hrabrošću i požrtvovanjem, pokušali da ih uhvate. Tom prilikom, od hitaca terorista, poginuo je student Željko Milivojević, penzionisani pukovnik Slobodan Brajević teško je ranjen dok je prolaznica Zorica Zolotić lakše povređena. Jedan policajac, koji se zatekao u svojoj privatnoj „ladi” pokušao je da kolima obori atentatora koji je bežao tadašnjim Bulevarom revolucije, dok je njegov kolega Željko Mićević, takođe van dužnosti, pucao i teško ranio jednog od begunaca na obodu Tašmajdanskog parka."

Link
expolicajac expolicajac 18:48 25.07.2011

Re: *****

trener92

E pa imaš preporuku ko vrata za informisanost i pregled arhive.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 18:50 25.07.2011

Re: *****

Napadači su se dali u bekstvo ali su građani, za današnje generacije teško shvatljivom hrabrošću i požrtvovanjem, pokušali da ih uhvate. Tom prilikom, od hitaca terorista, poginuo je student Željko Milivojević, penzionisani pukovnik Slobodan Brajević teško je ranjen dok je prolaznica Zorica Zolotić lakše povređena. Jedan policajac, koji se zatekao u svojoj privatnoj „ladi” pokušao je da kolima obori atentatora koji je bežao tadašnjim Bulevarom revolucije, dok je njegov kolega Željko Mićević, takođe van dužnosti, pucao i teško ranio jednog od begunaca na obodu Tašmajdanskog parka."


Sve u serijalu "Nedodirljivi", nastavku "Otpisanih".
predatortz predatortz 18:51 25.07.2011

Re: *****

Tu je razlika u ubijanju žrtava tokom rata, kada se opšta psihološka situacija podgreva nadom da se baš njima to neće desiti.


Zvuči glupo, ali žrtve strahuju od mogućnosti da iznerviraju ubicu. Do zadnje sekunde se nadaju da će se desiti neko čudo.

Devedesetih sam, sa grupom meni sličnih mladih i nadobudnih 'specijalaca', u kafani teoretisao kako se nikad živ ne bih predao. Slušao nas neki lik prekoputa i rekao ' ne serite klinci, kad su dreknuli baci oružje meni je puška sama iz ruku izletela!'. Tip je bio zarobljen, posle razmenjen. Pričao nam je da čovek do te mere otupi, da nije svestan svojih postupaka. Telo radi mehanički.
Hansel Hansel 18:52 25.07.2011

Re: *****

expolicajac
Dobro došao.Što se tiče moje logičke konstrukcije, to ostavljam tebi na procenu. Imaš svoj stav i ok. Koliko ne poznaješ psihologiju ratovanja, ne bih ovde.

Hvala, bolje te našao.

Što se tiče logike, nema to veze s mojim ili tvojim stavom, prosto - može da nas zavede stav pa nešto previdimo u objašnjenju, nešto prekočimo pa čitaocima nije jasno kako smo izveli zaključak - možda je ovde o tome reč.

O psihologiji ratovanja naravno - ne znam gotovo ništa (sem delimično o metodama propagande) i ne bih ni voleo da znam. Ah, da, u vojsci sam čuo da "besni jurišnici", iako ih je malo, koji se deru i ostavljaju utisak moćnije sile nego što jesu mogu da parališuće deluju na slabije motivisanog neprijatelja. No, to mi i dalje ne liči na efekat "kuvane žabe".

P.S. Ne suprotstavaljm se ja tebi (ni bilo kome) da bih se suprotstavljao, nego da bih razumeo ono što ne razumem, možda nekad i obrnuto, a i da bismo se svi - razumeli najpre, a posle može da misli ko šta hoće. Najviše me nervira kad se ljudi glože a pričaju različitim jezikom o različitim stvarima.

Pozdrav
trener92 trener92 18:53 25.07.2011

Re: *****

expolicajac
trener92

E pa imaš preporuku ko vrata za informisanost i pregled arhive.


"Radimo kao da će uvek biti mir,spremamo se kao da će sutra biti rat. "
(Stara škola ,druže Ostoja)

p.s. Šalu na stranu, nije pravi momenat. Sam povod za tvoj prvi tekst na blogu je suviše težak da bih nešto rekao , a da već nije rečeno.
Ipak, kako sam sklon teorijama zavere , mnoga pitanja su bez odgovora:
Upada u oči i manjak informacija zvaničnih lica

Meni je sve ovo jako jako mutno!
Laički:

700 ili 800 ljudi (većina dece ):
Kako to da nema nikog iz obezbeđenja? Organizatori,predavači? Neki kuvar,majstor za vodu , struju i da ne nagađam? Nemoguće je da su deca ostavljena sama da brinu o sebi, na jednom ostrvu , pa koliko god da je to zemlja dembelija , kakvu nam prikazuju .
Ćitam da je neko dete spasio otac(ex policajac koji je izgubio život zbog toga?)Znači bilo je i tu još nekoga osim stranačkih pionira i omladinaca.I niko da se suprotstavi?
Opet čitam da je jedna devojka rekla, da se u momentu kada je počela pucnjava, sakrila u zgradu sa vojskom?Tako piše ! WTF Kakva vojska?
Tip ( što opet mislim da to nije sam uradio, ) sat i po vremena puca i niko ništa? Znaš šta je sat i po vremena? I koliko je tip imao municije? Pa Rambo je mala beba za njega.
Što kaže Budimac u komentaru (opaska njegove Fu) ,pa neko bi ga makar pljunuo .
Sve je to jako mutno.
expolicajac expolicajac 18:56 25.07.2011

Re: *****

Sve u serijalu "Nedodirljivi", nastavku "Otpisanih".

Ovim komentarom si mi pokazao koliko si mlad. Ono što je bilo ONO i DSZ je bilo stanje svesti a ne propisanih protokola. Stanje bezbednosti je proisticalo iz ubedjenja da je kolektivna sigurnost stvar svakog pojedinca, i da se čovek oseća bezbedno samo ako drugome pruža sigurnost. Protokoli su stvoreni da bi se slobodne indivude obavezale da u svom individualizmu imaju obavezu da se ponašaju tako da sem svoje sigurnosti obezbede sigurnost i drugome. Ovaj mali čas bezbednosne kulture kroz istoriju ti neću naplatiti, ali ako ne budeš dobar đak biće svašta
predatortz predatortz 19:01 25.07.2011

Re: *****

Ovaj mali čas bezbednosne kulture kroz istoriju ti neću naplatiti,



Dodao bih još, samo u zemljama sa veoma niskom bezbednosnom kulturom ljudi misle da je kolektivna bezbednost stvar nadležnih službi. Dame i gospodo, to je stvar svih nas. Bez obzira na političko, versko i bilo koje drugo opredeljenje.
Hansel Hansel 19:07 25.07.2011

Re: *****

"Ništa nas ne sme iznenaditi!"
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:10 25.07.2011

Re: *****


expolicajac
Sve u serijalu "Nedodirljivi", nastavku "Otpisanih".

Ovim komentarom si mi pokazao koliko si mlad. Ono što je bilo ONO i DSZ je bilo stanje svesti a ne propisanih protokola. Stanje bezbednosti je proisticalo iz ubedjenja da je kolektivna sigurnost stvar svakog pojedinca, i da se čovek oseća bezbedno samo ako drugome pruža sigurnost. Protokoli su stvoreni da bi se slobodne indivude obavezale da u svom individualizmu imaju obavezu da se ponašaju tako da sem svoje sigurnosti obezbede sigurnost i drugome. Ovaj mali čas bezbednosne kulture kroz istoriju ti neću naplatiti, ali ako ne budeš dobar đak biće svašta

Postoji bezbednost, a postoji i sigurnost...
predatortz
Ovaj mali čas bezbednosne kulture kroz istoriju ti neću naplatiti,



Dodao bih još, samo u zemljama sa veoma niskom bezbednosnom kulturom ljudi misle da je kolektivna bezbednost stvar nadležnih službi. Dame i gospodo, to je stvar svih nas. Bez obzira na političko, versko i bilo koje drugo opredeljenje.



A za podvučeno

Bem'ti BiH, Brozovu Otomansku Jugoslaviju u malom, tamnicu ljudi.

P.S.
Ex, u originalnome komentaru jedan je deo podvučen... Ta mi Vi ocenite godine ponovo.
predatortz predatortz 19:14 25.07.2011

Re: *****


Bem'ti BiH, Brozovu Otomansku Jugoslaviju u malom, tamnicu ljudi.



I tamo postoji zajednički interes po tom pitanju. Verovao ili ne, niko nije oduševljen terorističkom pretnjom. Ne mešaj to sa pitanjem strana sukobljenih u ratu.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:26 25.07.2011

Re: *****

pa zar na tom ostrvu nema kamenja!?

govorimo o Norveškoj.
expolicajac expolicajac 19:31 25.07.2011

Re: *****

trener92

Ma u ovom slučaju čovek uopšte ne mora da bude sklon teorijama zavere. Zato sam i završio
Niti jedan politički i policijski službenik ne sme da bude u mogućnosti da sakrije neku činjenicu jer su posledice ovakve tragedije dalekosežne ako se ne izvuku pravilne pouke. To je Norveška vlada dužna kako svojim građanima, tako i celom svetu, da se ovako nešto ne bi više nikada ponovilo.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 19:43 25.07.2011

Re: *****

nsarski
Koliko se secam, tako je pocetkom osamdesetih neki ludak kod nas pokusao atentat na necijeg ambasadora gore kod Poste u Bulevaru.Taj ludak je bio Kurd, a atentat je pokusan na ambasadora Turske. Tip je posle pokusao da pobegne kroz Tasmajdanski park, par puta pripucao, ali to nije uplasilo goloruki narod koji je pojurio za njim. U parku ga je najzad ubio jedan "slucajni prolaznik" u civilu - ocevidno izuzetno vican koriscenju vatrenog oruzja - sa rastojanja od stotinak metara. Tom civilnjaku su posle cak i neku znacku okacili, ali mu se na TV nije videlo lice. Civilnjak, jbg., da se ne outuje. (EDIT: ako dobro pamtim, a to je veliko ako, bilo je tu dva, ili vise, napadaca - secam se da je bilo i nekog sudjenja pa su po Bg. trazili prevodioce za kurdski jezik.)Nekoliko godina kasnije je bio pokusaj otmice JAT-ovog aviona koji je leteo za Kipar, mislim. Neki tipovi (ukljucujuci i jednu zenu) su povadili pistolje, ali su se potnici dosetili lekcija iz ONO i SZ, skocili na napadace, razoruzali ih, i predali policiji na Kipru kad je avion sleteo.


Mislim da je tada ranjen i neki civil - slučajni prolaznik.
Taj "slučajni prolaznik" nije pogodio samo Kurda (ispravka: zaista je bio Jermenin) nego i jednog pravog slučajnog prolaznika.
Zvanično je rečeno da je njega atentator pogodio.
trener92 trener92 19:49 25.07.2011

Re: *****

expolicajac


Da , pročitao sam, ipak, imajući u vidu ranija iskustva, teško da će se tako nešto dogoditi.
dali76 dali76 23:43 25.07.2011

Re: *****

ljudi zele da prezive a ne da se igraju heroja.
taj problem je problem kolektivne akcije.
svaki covjek zeli sto manje da uradi a da prezivi.
tkzv collective action roblem.
cestitke za autorsku
ljuboten ljuboten 07:52 26.07.2011

Re: *****

maca22
Mislim da je stvar toga sto on ima metak, a ostali mogu samo da se prave mrtvi. Tako su i preziveli oni koji jesu preziveli.Jer gadjati ga, znaci otkriti svoj polozaj. A to znaci kraj, ubice tog (bili) ko zeca.

Ma naši tinejdžeri bi rekli "ma ša je bre, ti ćeš da pucaš u nas, jer znaš ti ko smo mi" pa bi skočili na njega i rastrgali ga na parčiće.


I kada ste se probudli, videli ste da su svi mrtvi. Odakle Vam ovakvo pogrešno ubeđenje o "našima"?! E to je nas Srbe dotuklo, ili još nas tuče, tačnije.
ljuboten ljuboten 08:32 26.07.2011

Re: *****

trener92

E pa imaš preporuku ko vrata za informisanost i pregled arhive


Još da dodam, što je važno i za policisku struku. Nesrećni Željko se vraćao vrlo srećan sa položenog zadnjeg ispita na Mašinskom fakultetu. Pre nego je mogao da uoči da napadač trči na stazi prema njemu, njegovo telo je dobilo ionfomaciju preko slušnih organa da se nešto dramatično dešava, no raspoloženje koje je vladalo njegovim bićem bilo je spremno da reaguje prema stanju zadovljstva i sreće. A nije ni imao vreme da mu se stanje promeni u strah, jer je begunac već izbio ispred njega oči u oči. Željko je raširio ruke sa namerom da ga spreći da pobegne, jer je dobio direkciju od svoga mozga, zato što je čuo predhodno viku "držtega!,držtega!", da bi napadač pucao u Željka, jedinca sina, pored jedne ili dve sestre. Treba imati u vidu i stanje svesti ljudi u tadašnjim drušvenim odnosima, gotovo oboženih, do nivoa "Čovek čoveku je drug", za razliku od društvenih odnosa da je "svako sam sebi dovoljan", kakvi su u Skandinaviji, kao i da zapazite stanje Željkovog bića i stanaja bića tinejeđera na Ostrvu.
mikele9 mikele9 12:51 26.07.2011

Re: *****

Taj ludak je bio Kurd,

Koliko se ja sećam u pitanju je bio Jermenin (ne samo jedan).
vojnicic vojnicic 14:44 26.07.2011

Re: *****

Diskutabilno, maco.

Ako gadja samo jedan, u pravu si. Ali, ako nekoliko njih istovremeno gadja sa vise strana...


Dobar dan...
To bi zahtevalo organizovanu akciju grupe ljudi koja nije znala sta ih je snaslo, zasto on radi to sto radi i zasto bas njima radi to sto radi....tako da i nije za ocekivati takvu reakciju....pre sakrivanje u zbunju koje je gore pomenuto...
paki_i_paki paki_i_paki 21:53 29.07.2011

Re: *****

Kad je staviš u hladnu i počneš normalno da zagrevaš lonac sa vodom, žaba se živa skuva.

Jesi probao ili vjeruješ u mitove
ovo je notorna izmišljotina
maca22 maca22 22:52 29.07.2011

Re: *****

A ti si probao? Molim nikoga da ne proba.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 01:33 30.07.2011

Re: *****

u i počneš normalno da z

Žabari probaju stalno, ja pit'o njih, istina je.
jedi-knight jedi-knight 16:36 25.07.2011

XXI vek

Mene ovde veoma brine cinjenica da izvrsioci ovakvih sumanutih napada nisu vise samo izolovane teroristicke grupe, vec pojedinci koji nicim ne bi privukli paznju do momenta izvrsenja akcije. Mladic prijatnog lica je ocigledno duze vreme planirao ovaj napad. Propusti norveskih bezbedodosnih organa su samo doveli do toga da broj zrtava bude ogroman. Da su reagovali na vreme, mozda bi bilo daleko manje mrtvih, ali sumnjam da ih ne bi bilo. Obican covek, takoreci iz komsiluka, je bio spreman da ubija.
Potpuna banalizacija vrednosti ljudskog zivota i ljudskih vednosti uopste, preko medija, filmova, muzike traje vec previse dugo. Deca rastu uz slike nasilja, vampire, robote-ubice, raznorazna strasila i nakaze. Moj sin je imao nocne more jer mu je neki "ucitelj" ulazio u mozak i nije mu dao da spava. Danima smo se pitali o cemu on to prica, dok nismo otkrili da je "ucitelj" lik iz crtanog filma cija je uloga upravo to: da ulazi u mozak i kontrolise umove. Danas se trudimo da gleda samo odabrane crtane filmove, ali serijal sa "uciteljem" je i dalje popularan kod dece i ne samo sa njim. Radnje su prepune igracaka, likovi se stampaju na majice, pizame, posteljinu i "ucitelji" nesmetano ulaze u mozak i oblikuju ga da mrzi, seje strah, potcinjava, ubija. I u jednom trenutku, neki mladic, iz dobre kuce, sa dobrim manirima, obrazovanjem, karijerom, pocne sve to da radi.
Masakr u Norveskoj, prikazuje svet u kojem zivimo veoma realno. U drzavi koja se ponosi uredjenoscu, demokratijom, visokim standardom, mirom, postoje pojedinci koji zele da promene sve to zarad nekih ideja i to na najbrutalniji nacin. Izgleda da svako moze da se oseti pozvan da resava sudbinu sveta, bez obzira na zrtve, jer smo navikli na zrtve, krv nasilje od malena.
maca22 maca22 19:01 25.07.2011

pogresih thread - nema veze s tobom jedi

Znaci tolike civilizacije su padale pod sacicom evropskih avaturista sa PUSKAMA, a nisu se setli da se u buljucima kamikazno bace na njih...
margos margos 21:52 25.07.2011

Re: XXI vek

Nadam se da te neću dodatno zaplašiti ovim filmom, no, zbilja je situacija širom Planete zabrinjavajuća.

I pitam se, da li je samo meni čudno da je toliki kamp podmlatka jedne partije. (?) Kada bi kod nas podmladak ma koje partije organizovao kamp sa 600, 700 učesnika - dece (a duplo nam je brojnije stanovništvo), mene bi već taj podatak naveo na ozbiljno razmišljanje.


ps Nezgodna tema za čestitanja - no, red je.
Dobrodošao. :)
Jukie Jukie 22:15 25.07.2011

Re: XXI vek

margos
I pitam se, da li je samo meni čudno da je toliki kamp podmlatka jedne partije. (?) Kada bi kod nas podmladak ma koje partije organizovao kamp sa 600, 700 učesnika - dece (a duplo nam je brojnije stanovništvo), mene bi već taj podatak naveo na ozbiljno razmišljanje.

I mutno se sećam nečega da je kod nas zabranjeno stranački delovati prema deci, ali nisam siguran da li se to odnosi samo na škole ili uopšte. U svakom slučaju ovi najmlađi valjda imaju 14 godina, a to su sedmaci i osmaci.
margos margos 22:27 25.07.2011

Re: XXI vek

Bogme, i ovi naši imaju Letnje kampove i brojni podmladak.
[url=http://www.novibeograd.ds.org.rs/index.php?option=com_content&view=article&id=55&Itemid=62][/url]

ps Zeza link. :(
ljuboten ljuboten 07:58 26.07.2011

Re: XXI vek

Potpuna banalizacija vrednosti ljudskog zivota i ljudskih vednosti uopste, preko medija, filmova, muzike traje vec previse dugo.


Ovo je već pravi pristup problemu.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 10:46 26.07.2011

Re: XXI vek

margos
Bogme, i ovi naši imaju Letnje kampove i brojni podmladak.

Tzv. škola malih lidera.
expolicajac expolicajac 11:01 26.07.2011

Re: XXI vek

Tzv. škola malih lidera.

Još kad bi ti znao nemački, iha gde bi ti bio kraj...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:03 26.07.2011

Re: XXI vek

Još kad bi ti znao nemački, iha gde bi ti bio kraj

To nije nemački, eks, aman.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana