Društvo| Politika| Život

OSLOFOBIJA novi termin u psihologiji

expolicajac RSS / 25.07.2011. u 14:59

Strašano gorak ukus u ustima dok ovo pišem. Prvenac na blogu a ono strah, užas i smrt na sve strane. Koliko god imao razvijen sistem odbrane od takvih stanja, ne mogu se oteti utisku da mogu ovim pisanjem taj strah da još više pojačam kod čitalaca.

 

Uz potpuno razumevanje prema mojim prijateljima, Srđanu i Bojanu, koji su krajnje dobronamerno i sa željom da sačuvaju ugled Bloga, pokušali da aktuelnu tragediju norveškog naroda stave u prvi plan diskusija čitalaca, ja sam morao da sačekam  da bih mogao da donesem bilo kakav sud o ovoj stravičnoj tragediji.

 

Prve informacije su govorile o automobilu bombi ispred Vlade Kralljevine Norveške. Misao većine ljudi je u osnovi bila „bomba ko bomba“. To se dešava negde drugde, nekim tamo nepoznatim ljudima. A onda nova informacija o masakru na ostrvu Utoja. Homosapiens po imenu Anders Brejvik, državljanin Norveške je izvršio najveći pojedinačni masakr u istoriji čovečanstva u vremenskom intervalu od četri sata.

              

Gledajući snimke i slušajući vesti, počeo sam da razmišljam o tome da li će se ikada zapravo saznati prava istina o toku događaja koji je prethodio ovom monstruoznom činu. Čovek prikazan na slici, sa lepim crtama lica i čvrstim držanjem zrelog muškarca, iza te fasde krije nedokučivi monstruozni psihološki profil.

 

„Pretpostavka je osnova svake greške“, a svi dosadašnji natpisi po medijima su bili puni preptostavki sa vrlo malo činjenica. A te činjenice su govorile surovo o nizu propusta u bezbednosnim procedurama koje su uz manje varjacije iste za sve policije sveta.

 

Eksplozija se dogodila u petak 22.07.2011. godine oko 15,15 časova, u samom administrativnom centru Osla. Nakon dva sata dolazi do masakra na ostrvu Utoja.

 

Posle eksplozije ispred sedišta Vlade, nastupio je opšti haos. Bez pouzdane inforamcije o izvršiocima i motivima, verovatno su sve raspoloživo jedinice norveške policije stavljene u službu zaštite vitalnih objekata i visokih državnih funkcionera. Verovatno, i neuigrani za ovako ekstremne događaje, komandi sastav službi bezbednosti je počeo da se ponaša po procedurama, koje su, siguran sam,  tada i počeli da izučavaju.

 

Policijske snage Norveške nisu verzirane za takve vanredne situacije i verovatno nisu izvršile pravovremenu blokadu šireg područija, kojom se pokušava onemogućiti izlazak terorista sa  područija izvršenog terorističkog akta. Taj detalj ukazuje na mogućnost da je Brejvik bio vrlo blizu mestu eksplozije i da je pratio efekte i posledice celog događaja.

 

Ono što mnogo više zabrijnjava jeste pretpostavka da je bomba u Oslu bila sekundarni cilj koji je imao zadatak da razvuče snage bezbednosti i time omogući nesmetano izvršenje masakra na ostrvu. Ta pretpostavka bi u slučaju da je isitnita predstavljala mnogo ozbiljniji problem za dalji tok istrage, jer je prosto neverovatno da jedan prosečno obrazovan i sigurno patološki lik smislio tako nešto.

 

Upada u oči i manjak informacija zvaničnih lica u prvim satima posle maskra. To je kasnije dovelo do proizvoljnih i paušalnih ocena pojedinih medijskih kuća da se radi o “Hrišćanskom fundamentalizmu”. Ne mogu sada da ulazim u genezu pojavljivanja te informacije i gde se ona prvo pojavila, ali je evidentno da je plasirana iz redova novinara laika. Verska struktura stanovništva u Norveškoj je takva da je 86% luterana i ostalih protesanata, 3% katolika i ostalo su neopredeljeni. Sama struktura ukazuje da je “Hrišćanski fundamentalizam” neprihvatljiva kategorija ma koliko pojedinačne izjave koje je navodno dao Brejvlik ukazuju na to.

 

I na kraju nešto što posebno budi emocije kod mene. Hladnokrvnost izvršenja egzekucija. Koliko god ljudsko biće bilo specifično samo za sebe, koliko god bilo deo mikrosociološke sredine, koliko god bilo patološki deformisano, frapantna je činjenica da se medju žrtvama kretao mirno i staloženo. U isto vreme nisam video niti jedan pokušaj otpora kod žrtava. Nisam uočio nikakvu želju, sem za bekstvom i mimikrijom smrti. Neverovatno. A Brejvik nije davao nikakav otpor specijalcima koji su se pojavili, već se na prvi zahtev o predaji, staloženo predao.

 

Duboko sam uveren da će ovaj slučaj biti predmet mnogih analiza kako stručnih tako i onih koji se bave teorijama zavere. Norveška vlada mora da uloži ogroman trud i da pokaže visok nivo političke odgovornosti  prilikom istrage. Niti jedan politički i policijski službenik ne sme da bude u mogućnosti da sakrije neku činjenicu jer su posledice ovakve tragedije dalekosežne ako se ne izvuku pravilne pouke. To je Norveška vlada dužna kako svojim građanima, tako i celom svetu, da se ovako nešto ne bi više nikada ponovilo.  



Komentari (220)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

expolicajac expolicajac 11:48 26.07.2011

Re: XXI vek

To nije nemački, eks, aman.

Jadna tvoja žena, tebi baš sve treba da se crta. Nisam mislio na jezik kojim je napisan tekst, nego na poruku, da bi ti da znaš nemački bio savršen predsednik omladine novog Hitlerjunga. Mene bi tretirao kao Slavka Štimca u "Lajte kere Jakopsfelda"
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 02:08 27.07.2011

Re: XXI vek

da bi ti da znaš nemački bio savršen predsednik omladine novog Hitlerjunga.

Моја жена немачки говори... Па ти види

Jadna tvoja žena

ко је јадан ту
Mene bi tretirao kao Slavka Štimca u "Lajte kere Jakopsfelda"

Нисам гледао партизанске умотворине, али претпостављам на шта се мисли, с обзиром на горе написано... Није лепо тако према гостима


Откуд такав утисак?
arthur_dent arthur_dent 09:58 28.07.2011

Re: XXI vek

Potpuna banalizacija vrednosti ljudskog zivota i ljudskih vednosti uopste, preko medija, filmova, muzike traje vec previse dugo. Deca rastu uz slike nasilja, vampire, robote-ubice, raznorazna strasila i nakaze.

Svakako da postoje relacije između nasilja na TV-u i igrica sa nasilnim ponašanjem dece. Ali upravo tu i dolazimo do klopke XXI veka.
Televizija i Igrice na računarima i ne trebaju da obrazuju decu.
ali ovo je pomalo skretanje sa teme.

Da li nam XXI vek donosi i nešto pozitivno?
Ono što je izgleda imalo kontra dejstvo u Oslou jeste službena uniforma.
U današnjim sređenim i organizovanim društvima, sami građani i nemaju potrebe da glume akcione Heroje, već za tu potrebu imaju ljude u plavom.

Upravo drugovi u plavom služe da zaštite građane. Jeste da kod nas na plavce gleda sa nepoverenjem usred standardnog sprovođenja korupcije, represije i nasleđa Miloševićevih dana, ali u normalnijim delovima sveta plavci predstavljaju neki vid oslonca društva.
Situacija gde plavac šeta sa automatskom puškom nije čudna.
Situacija da plavac puca po civilima je svakako čudna, jer se od njega očekuje zaštita. Jednostavno, Andreas je zloupotrebio tu osobinu modernog društva.


predatortz predatortz 10:03 28.07.2011

Re: XXI vek

Situacija gde plavac šeta sa automatskom puškom nije čudna.


Naprotiv. Pogotovo u 'normalnijim delovima sveta', kako ti to kažeš.
Kad vidiš plavca sa automatskom puškom, to je signal da se događa nešto veoma ozbiljno.

Naravno, deca na ostrvu to nisu mogla da znaju.
arthur_dent arthur_dent 10:22 28.07.2011

Re: XXI vek

Da, moram da se ispravim tj. dopunim.
Situacija plavca sa automatskim oružjem označava podignut nivo sigurnosti, uglavnom radi potreba stalnog ili privremeno pojačanog obezbeđenja na lokaciji.
Ali i to spada u neke nazovi normalne situacije, jer kad vidiš plavca sa automatskim oružjem nećeš bežati glavom bez obzira, ali ako vidiš civila sa automatskim oružjem, ne verujem da bi neko to prihvatio kao normalnu pojavu, već bi bi proradio instinkt za samoodržanje...



jedi-knight jedi-knight 14:25 28.07.2011

Re: XXI vek

Da li nam XXI vek donosi i nešto pozitivno?


Donosi svakako. Ljudima je zivot umnogome olaksan napretkom nauke, tehnologije, medicine, ali...
Moje pitanje je, da li se taj trend napretka odnosi i na drustvene odnose? Da li je covek XXI veka svestan svojih vrednosti ili se sveo na pukog konzumenta raznih roba i usluga? Kako se formira svest pojedinca u XXI veku? Kriticka svest. Vise ni hranu ne mozes da kupis a da te ne bombarduju idijotskim reklamama koje otvoreno lazu, ali posto je cilj prodaja, onda mozemo pored tog smeca od hrane, da progutamo i poneku laz. A gde su tu sustinjska pitanja etike i morala? Ko sme uopste da postavi to pitanje, a da ne ispadne smesan, u eri facebooka, tweetera i ostalih produkata uprosecavanja pojedinca. XXI vek nam je doneo bezbroj mogucnosti da ispoljimo ono najgore sto nosimo u sebi. Na samo dva-tri klika dalje odavde, mozes naci recept za pravljenje eksploziva, deciju pornografiju, kolektivnu masturbaciju putem web kamera i sta sve ne, a onda u jednom trenutku postane potpuno logicno i normalno da nam ( na primer ) pripadnici gej i lezbo populacije truju decu o ljudskim pravima i slobodama, krljajuci se jezicima na svojim paradama, pokazujuci polne organe, ruseci same temelje prirodnog poretka stvari. Previse je prilika za mracnu stranu koju svako od nas nosi u sebi, a kao sto neko rece: "Prilika cini lopova." Umesto da se bavimo svetloscu, ulazimo svesno u tamu.
I na kraju:
Da li je moguce da ljudski rod jos nije prevazisao ono: " Ne ubij." I ne samo da nije prevazisao, nego je to usavrsio. I to spada izgleda u dostignuca XXI veka, gde je covek samo nemi posmatrac koji ceka da mu se nesto desi, totalno nesposoban da reaguje. Kao uostalom i ona deca na ostrvu.
freehand freehand 19:44 29.07.2011

Re: XXI vek

a onda u jednom trenutku postane potpuno logicno i normalno da nam ( na primer ) pripadnici gej i lezbo populacije truju decu o ljudskim pravima i slobodama, krljajuci se jezicima na svojim paradama, pokazujuci polne organe, ruseci same temelje prirodnog poretka stvari.

Realno - to treba sprečiti.
Al će ti neki glupi pandur hebati kevu što sjebavaš kaldrmu, brate.
Treba se naoružavati ilegalno, na šljunkari!
Tamo ne kontrolišu.
alselone alselone 16:39 25.07.2011

Die hard 3

Ono što mnogo više zabrijnjava jeste pretpostavka da je bomba u Oslu bila sekundarni cilj koji je imao zadatak da razvuče snage bezbednosti i time omogući nesmetano izvršenje masakra na ostrvu. Ta pretpostavka bi u slučaju da je isitnita predstavljala mnogo ozbiljniji problem za dalji tok istrage, jer je prosto neverovatno da jedan prosečno obrazovan i sigurno patološki lik smislio tako nešto.


Fora je iz filma:
expolicajac expolicajac 16:45 25.07.2011

Re: Die hard 3

alselone

Moguće, ali mi je delovalo sve previše planirano da bi to mogao sto posto da snimi sa trake. Evo čitam kometare izjave na sudu. Vrlo kratko se napominje da je imao dve grupe pomagača. Kad budemo imali malo više informacija onda će biti i jasnije gde je i kako sve osmišljeno.
maca22 maca22 10:19 26.07.2011

Re: Die hard 3

alselone
Fora je iz filma:

I fora je uspela:

Ljudi koji su sa ostrva pozvali službu za vanredne situacije rekli su da im je na centrali rečeno da ne zadržavaju vezu ukoliko ne zovu zbog eksplozija koje su se samo par sati pre toga dogodile u centru prestonice, iza kojih stoji isti napadač, Anders Bering Brejvik.

Press

Sto rece Freehand, kao da im je sef inspektor Kluzo.
arthur_dent arthur_dent 08:01 28.07.2011

Re: Die hard 3?

Čestitam na autorskoj opciji.

Što se tiče kopiranja filmova sa temom nadmudrivanja nije loše pogledati film Law Abiding Citizen, kod nas preveden kao Čovek opasnih namera. Iako je u osnovi kliše priča o osveti, u realizaciji bi se moglo naći dosta paralela sa Oslom.


angie01 angie01 16:46 25.07.2011

u kanadskim skolama,

deca i nastavnici imaju obavezne vezbe za ponasanje u ovakvim situacijama,(vezbaju i za sucaj pozara npr-tacno se zna ko ce u koju vrstu, kojim putem, ako ovo, ako ono, kako se siri vatra, kako da se zastite do izlaza, koga zovu,...)i prvo pravilo je da se negde sakriju-u svakoj ucionici se odredi koje je to mesto i budu tihi!

na prvi pogled deluje super kao spremnost u svakoj situaciji, a na odmah sledeci, da je stvarnost toliko izopacena, kada ovakve vezbe postaju obavezne!

( sta kazes malom dete,..e sad cuti, da nisi pisnuo i sagni se, dok prodje cika sa artiljerijom, jer ako te cuje-mrtav si!)


cestitam na autorskoj!

na zalost ovakva tema-al tvoja je, kako god okrenes!
expolicajac expolicajac 16:48 25.07.2011

Re: u kanadskim skolama,

cestitam na autorskoj!

na zalost ovakva tema-al tvoja je, kako god okrenes!

Hvala, ali me je ozbiljno i rastužilo. Očigledno da ja ni na blogu ne mogu da pobegnem od svojih senki
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:00 25.07.2011

Re: u kanadskim skolama,

deca i nastavnici imaju obavezne vezbe za ponasanje u ovakvim situacijama

Imaju i levičarske omladinske organizacije, mnogo ozbiljnije pripreme, s obzirom da se radi o starijem uzrastu.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:00 25.07.2011

Re: u kanadskim skolama,

-
angie01 angie01 17:07 25.07.2011

Re: u kanadskim skolama,

Očigledno da ja ni na blogu ne mogu da pobegnem od svojih senki


nisam mislila u losem smislu- jednostavno se bolje razumes-sta ces!


pisaces ti nama i o drugim stvarima!
Jukie Jukie 20:06 25.07.2011

Re: u kanadskim skolama,

srdjazlopogledja
deca i nastavnici imaju obavezne vezbe za ponasanje u ovakvim situacijamaImaju i levičarske omladinske organizacije, mnogo ozbiljnije pripreme, s obzirom da se radi o starijem uzrastu.

čuvam ti mesto ovde u ćošku
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:24 25.07.2011

Re: u kanadskim skolama,

čuvam ti mesto ovde u ćošku

Zašto?
nikolic777 nikolic777 19:45 25.07.2011

druze

cestitam za autorsku...

malo kasnim..na odmoru sam

samo napred
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 20:15 25.07.2011

imaju cudan zakon, da li ce ga menjati?

mozda ce cak i zakon menjati, jer danas, po njihovom zakonu iako je ovaj covek ubio preko 70 ljudi, najvise moze da lezi 15 godina u zatvoru.
predatortz predatortz 20:20 25.07.2011

Re: imaju cudan zakon, da li ce ga menjati?

Velimir Mladenovic
mozda ce cak i zakon menjati, jer danas, po njihovom zakonu iako je ovaj covek ubio preko 70 ljudi, najvise moze da lezi 15 godina u zatvoru.



Negde pročitah da je 21 godina maksimalna kazna u Norveškoj. Svejedno, bilo koja vremenska kazna je nedovoljna za ovakav zločin. Nisu Ameri budale...
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 20:21 25.07.2011

Re: imaju cudan zakon, da li ce ga menjati?

da, 21 godina, ali ako se dobro vlada 15
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:28 25.07.2011

Re: imaju cudan zakon, da li ce ga menjati?

Velimir Mladenovic
da, 21 godina, ali ako se dobro vlada 15


A ako je opasan po drustvo moze i posle odlezane kazne biti zadrzan u zatvoru.
Tako negde procitah, mislim bas na vestima B92, da pise u nekom njihovom zakonu.
Ma nema njemu vise slobode valjda, ali i ovo otvara pitanje o tome da li je smtrna kazna treba da bude ukinuta.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:34 25.07.2011

Re:imaju cudan zakon, da li ce ga menjati?

hoochie coochie man
Velimir Mladenovic
da, 21 godina, ali ako se dobro vlada 15


A ako je opasan po drustvo moze i posle odlezane kazne biti zadrzan u zatvoru.

Neće biti da je tako.
hoochie coochie man
Tako negde procitah, mislim bas na vestima B92, da pise u nekom njihovom zakonu.
Ma nema njemu vise slobode valjda, ali i ovo otvara pitanje o tome da li je smtrna kazna treba da bude ukinuta.

Ukidanje smrtne kazne spada u evropske "vrednosti"... Sa kojom sam saglasan.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 20:40 25.07.2011

d

za ukidanje smrtne kazne naravno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:49 25.07.2011

Re: Re:imaju cudan zakon, da li ce ga menjati?

Neće biti da je tako.


Hoce hoce, samo se pazljivije cita

[url=http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2011&mm=07&dd=24&nav_id=527532]Norveško pravo omogućava da se zatvorenik zadrži u zatvoru i pošto mu istekne maksimalna kazna od 21 godine, ako stručnjaci smatraju da
je on opasan za društvo. [/url]
ivana23 ivana23 20:57 25.07.2011

Re: imaju cudan zakon, da li ce ga menjati?

Velimir Mladenovic
da, 21 godina, ali ako se dobro vlada 15


Norwegian Journalist Ketil B Stensrud in Kristiansand tweets: Breivik will most likely get 21 years. However, the judge can make the sentence last indefinitely, by renewing five years at a time.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:59 25.07.2011

Re imaju cudan zakon, da li ce ga menjati?

Norveško pravo omogućava da se zatvorenik zadrži u zatvoru i pošto mu istekne maksimalna kazna od 21 godine, ako stručnjaci smatraju da
je on opasan za društvo.

Neće-hoće, neće-hoće...

Ako je tako, onda maksimalna kazna nije 21 godina, već doživotna, a o uslovnom puštanju odlučuju "stručnjaci".
moderator05 moderator05 20:59 25.07.2011

Re: Re:imaju cudan zakon, da li ce ga menjati?

hoochie coochie man
Neće biti da je tako.


Hoce hoce, samo se pazljivije cita

[url=http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2011&mm=07&dd=24&nav_id=527532]Norveško pravo omogućava da se zatvorenik zadrži u zatvoru i pošto mu istekne maksimalna kazna od 21 godine, ako stručnjaci smatraju da
je on opasan za društvo. [/url]

Pomoć - link.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:05 25.07.2011

Re: Re:imaju cudan zakon, da li ce ga menjati?

moderator05
hoochie coochie man
Neće biti da je tako.


Hoce hoce, samo se pazljivije cita

[url=http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2011&mm=07&dd=24&nav_id=527532]Norveško pravo omogućava da se zatvorenik zadrži u zatvoru i pošto mu istekne maksimalna kazna od 21 godine, ako stručnjaci smatraju da
je on opasan za društvo. [/url]

Pomoć - link.


Fala ti de cula i de ne cula, znam ja to, al kad ubacim tekst onde gde treba nece.
Al nije ni vazno, vidi se i ovako
Dr M Dr M 20:32 25.07.2011

Preporuka

Tebi za tekst, uredništvu na davanju opcije.

I, čestitke na opciji, sa željom da nikad više nemaš ovakav povod.
AlexDunja AlexDunja 20:58 25.07.2011

Re: Preporuka

Dr M
Tebi za tekst, uredništvu na davanju opcije.

I, čestitke na opciji, sa željom da nikad više nemaš ovakav povod.


pridružujem se. sasvim.

i da dodam. evropa mora ozbiljnije da se pozabavi
ekstremnom desnicom.

nisu nimalo naivni, imaju priču koja je uvijena u oblandu
nemogućnosti prevazilaženja kulturnih razlika,
tobože su zabrinuti za tradiciju i kulturnu baštinu...
moralne vrednosti hrišćanstva...

i onda zaključe da je tolerancija kriva za sve.
expolicajac expolicajac 21:08 25.07.2011

Re: Preporuka

i da dodam. evropa mora ozbiljnije da se pozabavi
ekstremnom desnicom.

Dunja, u nekom od narednih pisanija pozabaviću se "političkim ekstremizmom" u srpskoj istoriji, koji u osnovi ima taj desničarski ekstremizam
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:14 25.07.2011

Re: Preporuka

Dunja, u nekom od narednih pisanija pozabaviću se "političkim ekstremizmom" u srpskoj istoriji, koji u osnovi ima taj desničarski ekstremizam


Jedva cekam da vidim gde ces Principa svrstati, u desnicare ili levicare.
expolicajac expolicajac 21:17 25.07.2011

Re: Preporuka

Jedva cekam da vidim gde ces Principa svrstati, u desnicare ili levicare.

Pa mislim da je vreme da počneš sa pripremama.
AlexDunja AlexDunja 21:21 25.07.2011

Re: Preporuka

Dunja, u nekom od narednih pisanija pozabaviću se "političkim ekstremizmom" u srpskoj istoriji, koji u osnovi ima taj desničarski ekstremizam


ok za istoriju, i za srbiju,

ja sam povodom ovog norveškog horora
mislila na ovaj savremeni, kao ne pričamo mi to zato što
smo rasisti ili nacionalisti,

nego zbog toga što nam kulture nisu kompatibilne,
njihove i naše vrednosti ne mogu zajedno,
a oni dolaze i ako smo tolerantni prema njima
nas neće biti.

to je mnogo prijemčivije površnom duhu,
i prima se kao od šale, u srbiji ali i svuda oko nje.
expolicajac expolicajac 21:25 25.07.2011

Re: Preporuka

AlexDunja

Shvatam ja šta tebe plaši, ali sam siguran da ćeš se iznenaditi činjenicama iz naše istorije političkog života i koliko one imaju lsičnosti sa današnjim dogadjanjima. Ali otom potom. Biće mi zadovoljstvo da učestvuješ u toj diskusiji
predatortz predatortz 21:29 25.07.2011

Re: Preporuka

pozabaviću se "političkim ekstremizmom" u srpskoj istoriji, koji u osnovi ima taj desničarski ekstremizam



Nemoj samo Iliju da mi diraš. Ili od njega počinješ?
AlexDunja AlexDunja 21:29 25.07.2011

Re: Preporuka

Ali otom potom. Biće mi zadovoljstvo da učestvuješ u toj diskusiji

tu sam
expolicajac expolicajac 21:33 25.07.2011

Re: Preporuka

Nemoj samo Iliju da mi diraš. Ili od njega počinješ?

rekli smo da na ovom prvencu idemo bez duhovitih komentara zbog pijeteta prema žrtvama. Kad to napišem biće sve dozvoljeno
predatortz predatortz 21:36 25.07.2011

Re: Preporuka

expolicajac
Nemoj samo Iliju da mi diraš. Ili od njega počinješ?

rekli smo da na ovom prvencu idemo bez duhovitih komentara zbog pijeteta prema žrtvama. Kad to napišem biće sve dozvoljeno



Biće da se nismo razumeli. Nisam mislio na Čvorovića. No, uvažavam sugestiju.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:31 26.07.2011

Re: Preporuka

expolicajac
i da dodam. evropa mora ozbiljnije da se pozabavi
ekstremnom desnicom.

Dunja, u nekom od narednih pisanija pozabaviću se "političkim ekstremizmom" u srpskoj istoriji, koji u osnovi ima taj desničarski ekstremizam

Da, u Srbiji desni ekstremizam postoji... U istorijskim čitankama.


No, Ex, pošto Vam je prvenac, i čestitam (zaboravih nešto), drugi deo nika je policajac, i sasvim je prikladno da se pozabavite
levičarima, teroristima, institucionalnim.
ljuboten ljuboten 09:03 26.07.2011

Re: Preporuka

Shvatam ja šta tebe plaši, ali sam siguran da ćeš se iznenaditi činjenicama iz naše istorije političkog života i koliko one imaju lsičnosti sa današnjim dogadjanjima. Ali otom potom. Biće mi zadovoljstvo da učestvuješ u toj diskusiji


Meni nije potrebno da isčekujem, već znam Vašu dušu, svest, a i raspolažete sa znanjem, što me čini zadovoljnim.
Iako imam ponudu, ipak kada budem odlučio da pišem šta je predhodilo masakru u Starom Gracku onda ću se ponuditi da budem gost.
Dr M Dr M 20:33 25.07.2011

100

100
razmisljam razmisljam 21:11 25.07.2011

Честитке

за ауторску.
Жао ми је што се поклопипа са овим ужасом о коме пишеш.
Но, биће дана и за лепше теме.
expolicajac expolicajac 21:13 25.07.2011

Re: Честитке

razmisljam

Hvala.
milisav68 milisav68 21:24 25.07.2011

Re: Честитке

razmisljam
за ауторску.
Жао ми је што се поклопипа са овим ужасом о коме пишеш.
Но, биће дана и за лепше теме.


expolicajac expolicajac 21:31 25.07.2011

Re: Честитке

milisav68

Hvala
gvozden_i gvozden_i 21:40 25.07.2011

Teško živima, mrtvima je sve jasno...

Ovako gospodine EX.
Ja sam od od onih sklopova mozga, koji bi dao da svako piše i govori šta hoće, a da radi može samo šta je propisano zakonima, aktima, pravilima i ostalim regulama.
E ovaj OSLANIN je prvo pisao šta je hteo, to je uredu, to može, to je nemoguće i ne treba dirati, braniti.
Ali avaj, ON je tu svoju zamisao pretočio na terenu, što mu nije bilo teško, obzirom na mirnodoipski status bezbedonosnih službi u Noeveškoj.
E za to će sad dobiti kaznu po zakonima te zemlje gde je uradio, a on je očito bio svestan toga.
Čovek je rezonovao ovako, uradiću taj zločin, priznaću ga, odrobijaću 21 ili manje godina i to je to.
Meni je EX-zanimljivo koga je on pobio na onom ostrvu ? Sve momke i devojke i omladince iz podmlatka vladajuće stranke u Norveškoj.
Dakle, njegova poruka je jasna u ovom zločinu !? Udariću na buduće političare koje će raditi to isto što rade sada ovi na vlasti u OSLU.
Jasno ko beli dan o čemu se radi, i sada imamo situaciju u toj zemlli...da više treba da se zamisle i uplaše svi preživeli u ovom masakru, no iko drugi.
Očito da je ubica u OSLU sebe zamislio kao osvetnika ZOROA, štaviše taj zločin nije uradio slučajno, u afektu, no planski, sistemski, organizovano i sračunato šta će biti i efekti i strahote u paketu. Eto ja toliko za sada.
expolicajac expolicajac 21:56 25.07.2011

Re: Teško živima, mrtvima je sve jasno...

gvozden_i

Moram konstatovati da imaš vrlo slobodoumne misli. Ali pošto si već rekao da bi svakom dao da piše eto i ja ti dajem za pravo da kod mene iznosiš svoje interesantna vidjenja stvarnosti. Možda si ti i vizionar, ko zna?
freehand freehand 22:19 25.07.2011

Re: Teško živima, mrtvima je sve jasno...


Jasno ko beli dan o čemu se radi, i sada imamo situaciju u toj zemlli

Eto ja toliko za sada.

A jel si javio Đuri da blokira aerodrom?
gvozden_i gvozden_i 22:24 25.07.2011

Re: Teško živima, mrtvima je sve jasno...

freehand

Jasno ko beli dan o čemu se radi, i sada imamo situaciju u toj zemlli

Eto ja toliko za sada.

A jel si javio Đuri da blokira aerodrom?


Jes' to ti brate ILIJA ?
ljuboten ljuboten 09:20 26.07.2011

Re: Teško živima, mrtvima je sve jasno...

gvozden_i

Moram konstatovati da imaš vrlo slobodoumne misli. Ali pošto si već rekao da bi svakom dao da piše eto i ja ti dajem za pravo da kod mene iznosiš svoje interesantna vidjenja stvarnosti. Možda si ti i vizionar, ko zna?


Iako te je Gvozen naljudio ispak ću te potsetiti da neki krvni osvetnici ubijaju najmilije dete onome kome se svete.
Drugo, Crvene Brigade i Bader Majnkhof napadali su institucije sistema, a država je uspela da ih pretstavi kao ludake, a i ti i ja znamo da nisu bili to. Naprotiv.
Ovoga je lako smatrati za ludakom, jer se radi od strahu od drugojačijih ljudi, ako je tačno što javljaju, strah od muslimana.
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 07:05 26.07.2011

Posle bitke svi generali

Pozdrav Pero, čestitke na prvom "web logu".


Ako je visoko obrazovan, ili prosečno obrazovan, nije neverovatno da sam sve smisli. Garant ima dostupne informacije, ako jeste/bio vojno lice, informacije o mentalitetu ljudi, načinima reagovanja u takvim situacijama...

Zašto kako, motiv? Čovek mrzi muslimane. Njegova vlada ih ne mrzi. Zato im on uzvraća na ovakav način. Razlika između njega i drugih je to što je on preduzeo konkretne mere, nije ispijao kafe+kučkarao o svojoj mržnji, to jest davao povoda za ikakve reakcije.

Zato je tračarenje i razgovor dobar. To tračarenje koje kod nas postoji. To je odlično jer oslobađa stresa. Kao i trava i alkohol. Otkinu se klinci od te dve stvari i ne razmišljaju o stvarnom svetu(zatupljenost je nuspojava ali avaj, svi smo bezbedniji). Taj čovek verovatno niti pije niti gleda vesti već samo razmišlja a um je opaka stvar. Fe+Zn.

Znam da SVI volite napete akcione filmove sa pregovaranjem, gde neki ispodprosečni lik izvodi nadprosečno zahtevne psihofizičke radnje i spasava sve otete. Naravno ceo film zalivate sokovima i kokicama...toga u stvarnosti nema(sem kokica i sokova dok čitate vesti).
mlekac mlekac 19:42 26.07.2011

Re: Posle bitke svi generali

ulicno_pojacanje


Zato je tračarenje i razgovor dobar. To tračarenje koje kod nas postoji. To je odlično jer oslobađa stresa. Kao i trava i alkohol. Otkinu se klinci od te dve stvari i ne razmišljaju o stvarnom svetu(zatupljenost je nuspojava ali avaj, svi smo bezbedniji). Taj čovek verovatno niti pije niti gleda vesti već samo razmišlja a um je opaka stvar. Fe+Zn.



Postoji jedna anegdota da je Knez Milos posle svake vaznije odluke pitao "Gundja li narod?" i dok god su mu govorili da gundja, on je terao po svome. E, jednom su mu rekli da narod cuti. Tad se zabrinuo.
ljuboten ljuboten 07:32 26.07.2011

OSLOFOBIJA novi termin u psihologiji

Dali ste naslov kao da će te imati psihosociociloški pristup, a ipak ste se držali svoje struke, a znam da možete da nas uputiti i kauzu problema poludelog tipa, za početak reću ću, od straha od života.
expolicajac expolicajac 09:29 26.07.2011

Re: OSLOFOBIJA novi termin u psihologiji

Dali ste naslov kao da će te imati psihosociociloški pristup, a ipak ste se držali svoje struke, a znam da možete da nas uputiti i kauzu problema poludelog tipa, za početak reću ću, od straha od života.

Više mi je bilo stalo da se stručnjaci uključe u taj deo diskusije. Čekao sam da se Dr M oglasi, a on samo pozdrav pa 100, a on bi mnogo mogao da doprinese tumačenju naslova
zilikaka zilikaka 09:14 26.07.2011

pitanje

Prvo da čestitam autorsku

Moram priznati da sam ovih dana sve vesti nekako preletala. Od jutros uzeh da pročitam tvoj blog, i moram da (nakon uvoda) postavim jedno pitanje
Hajde da razumem i to da se masakr nad nesrećnom decom odvijao satima, a da pri tome nije bilo pokušaja da se iko suprostavi, ali ne mogu da razumem da za svo to vreme niko nije uspeo da dojavi šta se dešava.
Ne verujem da se okupljanje tolikog broja dece organizovalo na mestu sa kojeg je nemoguće uspostaviti vezu sa svetom. Naročito ne verujem kada se radi o Norveškoj.
Danas bukvalno svaki klinac ima bar mobilni telefon.
Imaš li informacija po ovom pitanju?
Zašto je toliko dugo trebalo da stigne pomoć?

predatortz predatortz 09:22 26.07.2011

Re: pitanje

Ne verujem da se okupljanje tolikog broja dece organizovalo na mestu sa kojeg je nemoguće uspostaviti vezu sa svetom. Naročito ne verujem kada se radi o Norveškoj.
Danas bukvalno svaki klinac ima bar mobilni telefon.
Imaš li informacija po ovom pitanju?
Zašto je toliko dugo trebalo da stigne pomoć?


Mi često mislimo da su neki sistemi savršeno uređeni, da kod nas ništa ne funkcioniše...

Ovakvi događaji nas demantuju. Ili je ovaj ludak imao mecene u samom vrhu policije ( što je paranoja nad paranojama! ), ili im je sistem bezbednosti toliko neefikasan da ga ne vredi ni komentarisati. Biće da je ovo drugo u pitanju.
zilikaka zilikaka 09:39 26.07.2011

Re: pitanje

Nije reč o našoj predstavi, nego o golim činjenicama.
Ja rekoh (u prevodu) da ne verujem da su okupljanje organizovali na mestu koje nije pokriveno signalom.
Odgovor na pitanje može biti IMA ili NEMA signala, bez obzira kakva naša predtava o drugima bila.
Što se mecena u policiji tiče, to TEK zvuči neverovatno, jer od tih nekoliko stotina dece, bar bi pola njih trebalo da pozove nekakvu pomoć.
Toliku navalu poziva sa svih strana je nemoguće sakriti.

Ma koliko organizacija bila loša, i taman se radilo i o spontanom okupljanju dece, neverovatno mi je i kako ljudi, (roditelji, komšije, bilo ko) nisu isto tako spontano pohrlili da spašavaju (svoju) decu.
expolicajac expolicajac 09:50 26.07.2011

Re: pitanje

zilikaka
Moram priznati da sam ovih dana sve vesti nekako preletala. Od jutros uzeh da pročitam tvoj blog, i moram da (nakon uvoda) postavim jedno pitanje
Hajde da razumem i to da se masakr nad nesrećnom decom odvijao satima, a da pri tome nije bilo pokušaja da se iko suprostavi, ali ne mogu da razumem da za svo to vreme niko nije uspeo da dojavi šta se dešava.
Ne verujem da se okupljanje tolikog broja dece organizovalo na mestu sa kojeg je nemoguće uspostaviti vezu sa svetom. Naročito ne verujem kada se radi o Norveškoj.
Danas bukvalno svaki klinac ima bar mobilni telefon.
Imaš li informacija po ovom pitanju?
Zašto je toliko dugo trebalo da stigne pomoć?


Sistem bezbednosti je jako osetljiv i ako se ne održava stalnim treningom jednostavno otkaže. Ceo sistem bezbednosti Norveške je zatajio u svim elementima. Njegova rekonstrukcija će zavisiti od političkog uticaja i svesti da je to potpuno promašena stvar. Ali to je njihov problem, koji više treba da bude pouka nego stvar kojom mi treba da se bavimo. Mene najviše zabrinjava to što su oni ovde prosipali pamet kao veliki stručnjaci i još se to i primilo kod nekih sadašnjih rukovodilaca MUP-a.
predatortz predatortz 09:57 26.07.2011

Re: pitanje

Mene najviše zabrinjava to što su oni ovde prosipali pamet kao veliki stručnjaci i još se to i primilo kod nekih sadašnjih rukovodilaca MUP-a.


Na sreću, još je mnogo onih koji su kaljeni u realnim kriznim situacijama.
maca22 maca22 10:17 26.07.2011

Re: pitanje

zilikaka , uopste ne znam odkale ti to da niko nije uspeo da pozove pomoc. Svi clanci govore o tome da su deca non stoop bila na vezi mobilnim telefonima. Dok se nisu agusile od silnih poziva.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 10:19 26.07.2011

Re: pitanje

zilikaka
Prvo da čestitam autorsku
Moram priznati da sam ovih dana sve vesti nekako preletala. Od jutros uzeh da pročitam tvoj blog, i moram da (nakon uvoda) postavim jedno pitanje
Hajde da razumem i to da se masakr nad nesrećnom decom odvijao satima, a da pri tome nije bilo pokušaja da se iko suprostavi, ali ne mogu da razumem da za svo to vreme niko nije uspeo da dojavi šta se dešava.
Ne verujem da se okupljanje tolikog broja dece organizovalo na mestu sa kojeg je nemoguće uspostaviti vezu sa svetom. Naročito ne verujem kada se radi o Norveškoj.
Danas bukvalno svaki klinac ima bar mobilni telefon.
Imaš li informacija po ovom pitanju?
Zašto je toliko dugo trebalo da stigne pomoć?

Беше један напад у центру града, као диверзија, па затим овај.
Није немогуће да је први довео до преоптерећења мреже?
alarih alarih 10:25 26.07.2011

Re: pitanje

zilikaka
Prvo da čestitam autorsku

Moram priznati da sam ovih dana sve vesti nekako preletala. Od jutros uzeh da pročitam tvoj blog, i moram da (nakon uvoda) postavim jedno pitanje
Hajde da razumem i to da se masakr nad nesrećnom decom odvijao satima, a da pri tome nije bilo pokušaja da se iko suprostavi, ali ne mogu da razumem da za svo to vreme niko nije uspeo da dojavi šta se dešava.
Ne verujem da se okupljanje tolikog broja dece organizovalo na mestu sa kojeg je nemoguće uspostaviti vezu sa svetom. Naročito ne verujem kada se radi o Norveškoj.
Danas bukvalno svaki klinac ima bar mobilni telefon.
Imaš li informacija po ovom pitanju?
Zašto je toliko dugo trebalo da stigne pomoć?


Ja sam negde, u nekom članku, ovih dana, pročitala da su klinci zvali u pomoć sa mobilnih. Negde se čak pojavila slika klinaca koji skaču u vodu bežeći od ludaka, čak i neka gde je "uhvaćen" ludak koji korača kroz plićak među telima pobijenih. Slike su slabijeg kvaliteta, kao sa mobilnog, a koliko su verodostojne, kao i ceo ovaj deo priče, pitanje je. Moglo bi se tu nešto reći i o tom fenomenu snimanja mobilnim u ovakvim situacijama. Uglavnom, vezano za pozivanje pomoći, pomenuo se detalj da su se (neki) plašili da razgovorom ne odaju položaj, pa su slali tvitove, iz cele priče se stiče utisak da se info o tome šta se dešava na ostrvu brzo raširila. Jasno se sećam da je policija navodno krenula ka ostrvu, ali da nisu mogli da nađu čamac i da je to traženje čamca/čamaca trajalo 45 minuta.
zilikaka zilikaka 11:34 26.07.2011

Re: pitanje

Mene najviše zabrinjava to što su oni ovde prosipali pamet kao veliki stručnjaci i još se to i primilo kod nekih sadašnjih rukovodilaca MUP-a.

E, moj Ex!
Ja već godinama vičem da bih za rukovodioca i najnižeg ranga uvela uslov da sam organizuje jednu običnu mobu (može i roštilj sa pucanjem i pevanjem).
Ako isplanira i odradi sve kako treba, mož da proba da rukovodi, ako ne - nije za taj poso.
Izgleda da bi to trebalo i malo šire primenjivati
arthur_dent arthur_dent 08:46 28.07.2011

Re: pitanje

Ali to je njihov problem, koji više treba da bude pouka nego stvar kojom mi treba da se bavimo.

E to je ono što me zanimalo,
koliko su kod nasspremni za takve situacije.

S vremena na vreme gledamo vežbe SAJ pripadnika, koji bi trebalo da pokrivaju potencijlne situacije poput ove u Oslou.
Koliko je SAJ realno sposoban da razreši situacije poput ove?
Koliko je ostatak policije sposoban da iskoordinira i potpuni ove akcije?
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 10:31 26.07.2011

Re:

-Moguce je da je ostrvo!!! Da nema lakog prilaza kopnenim putem i zato niko nije mogao da im pomogne. Ok, resili su problem mogucih demonstranata, protiv tih politicara.
-Problem je sto je to skup niskog rizika, nema konfliktnih situacija, svi lade pajj niko se ne uzbudjuje sto su par klinaca dosli da mlate praznu slamu, vikend...pa i kod nas kad je neki skup murija se ne termira previse, igraju igrice na ipodima...
-Takav propust je covek iskoristio.
-Neslaganje sa rezimom i buducim mlatiocima slame je iskazao smanjujuci im brojnost, sto rece gzvoden_i.

-Smrtna kazna je jednokratno resenje. Mnogo je teze ziveti, sto rece Ivo Andric covek pre 50 godina...

OT-@moderator05: koja je procedura dobijanja dozvole za pisanje blogova? Moze PM, hvala.
zilikaka zilikaka 11:00 26.07.2011

Re: Re:

Da nema lakog prilaza kopnenim putem i zato niko nije mogao da im pomogne

- Svaka iole ozbiljnija država ima stalno dežurne helikoptere, za slučaj raznih nevolja.
- Oslo sigurno ima više STOTINA registrovanih privatnih čamaca, jahti, brodića, koji su mogli da se mobilišu u tom trenutku. Način nije bitan.
U takvim situacijama se uzima (otima) prvo sredstvo kojim se možeš prebaciti, a posledice otimanja posle snosiš, ako treba.
janeznam janeznam 11:24 26.07.2011

Dva sata

Negde sam procitala da je vremenska razlika izmedju dva krvoprolicaa 2 sata. Mene interesuje da li je on iz Osla do tog ostrva mogao stici za dva sata posto tvrdi da je sve sam uradio?
predatortz predatortz 11:26 26.07.2011

Re: Dva sata

Negde sam procitala da je vremenska razlika izmedju dva krvoprolicaa 2 sata. Mene interesuje da li je on iz Osla do tog ostrva mogao stici za dva sata posto tvrdi da je sve sam uradio?



Nije nužno morao biti prisutan na mestu eksplozije. Zavisi kakav je tajmer koristio. Eksploziju je mogao izazvati i prostim pozivom mobilnog telefona koji bi služio kao upaljač.
janeznam janeznam 11:37 26.07.2011

Re: Dva sata

Slazem se. To ce utvrditi istraga. Ono sto me smrzne je ta hladnoca kojom je on ubijao bez prestanka i na kraju ta smirenost kojom se predao. Ne bi me iznenadiolo da istraga utvrdi da je i ranije negde, na kugli zemaljskoj, ubijao ljude.
predatortz predatortz 11:45 26.07.2011

Re: Dva sata

Ono sto me smrzne je ta hladnoca kojom je on ubijao bez prestanka i na kraju ta smirenost kojom se predao.


Sociopata, verovatno i paranoidni šizofrenik. Oni, sve što rade, rade pedantno. Do tančina!
Mene , kao čoveka koji pomalo poznaje problematiku incidentnih situacija, brine druga stvar. Brine me sistem delovanja koji ćemo mi morati usvojiti, a koji nije ni do kolena postojećem.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:49 26.07.2011

Re: Dva sata

Brine me sistem delovanja koji ćemo mi morati usvojiti, a koji nije ni do kolena postojećem.

Zbog čega mislite tako?
predatortz predatortz 11:51 26.07.2011

Re: Dva sata

srdjazlopogledja
Brine me sistem delovanja koji ćemo mi morati usvojiti, a koji nije ni do kolena postojećem.

Zbog čega mislite tako?


Kad smo već na vi, da vam odgovorim.

Zbog činjenice da je neko 85 minuta ubijao jer je kompletna helikopterska jedinica policije na godišnjem odmoru!

Zbog nešto malo poznavanja naših procedura.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 12:00 26.07.2011

Re: Dva sata

Zbog nešto malo poznavanja naših procedura.

Kakve su to procedure kada policajci stradaju prilikom hapšenja?
Ili saobraćajci presreću pljačkaše?

Je l' neko odgovarao zbog takvih "procedura"?
milisav68 milisav68 12:02 26.07.2011

Re: Dva sata

predatortz
Negde sam procitala da je vremenska razlika izmedju dva krvoprolicaa 2 sata. Mene interesuje da li je on iz Osla do tog ostrva mogao stici za dva sata posto tvrdi da je sve sam uradio?



Nije nužno morao biti prisutan na mestu eksplozije. Zavisi kakav je tajmer koristio. Eksploziju je mogao izazvati i prostim pozivom mobilnog telefona koji bi služio kao upaljač.

Razdaljina izmedju Osla i ostrva Utoya je nekih 50 kilometara.
Sve može lepo da se vidi na gogle-maps, samo ukucaš Utoya Norge.
predatortz predatortz 12:06 26.07.2011

Re: Dva sata

Kakve su to procedure kada policajci stradaju prilikom hapšenja?


Rizik profesije. Ne bih ja potezao čoveka, koji je stradao časno vršeći svoj posao, da bi osporio tvoju argumentaciju. Previše puta sam bio u počasnom vodu...

Činjenica je da se mi nalazimo na veoma trusnom području. Području na kom se prepliću razni interesi. Činjenica je da su naša deca prilično bezbedna. Bolje ti je da ne znaš koliko je raznih 'ćelija' razotkriveno...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 12:09 26.07.2011

Re: Dva sata

A ne potežem ni ja. O procedurama je reč.
predatortz predatortz 12:14 26.07.2011

Re: Dva sata

srdjazlopogledja
A ne potežem ni ja. O procedurama je reč.


Kad već pričaš o procedurama, kako možeš garantovati nekome ko ide na dvostrukog ubicu da neće biti pogođen?

Previše Rambo filmova...

Jedan mlad čovek, otac jednogodišnjeg deteta, je glavom platio svoju posvećenost poslu. Nemojmo to razvlačiti ovde kao kafanski sveznalci.

vojnicic vojnicic 15:56 26.07.2011

Re: Dva sata

Dobar dan...
Nase procedure su dobre, solidne..i u Vojsci i u policiji...problem su ljudi koji ih sprovode....
Verovatno (ne znam, ali mislim da je tako) da je sistem zakazao jer su bili uljuljkani u svoju bezbednost...Ne verujem da je igde u procedurama upisano da cela helikopterska jedinica moze da bude na odsutna....pa toga ni kod nas nema....ili da traze camce (kako kaze janeznam)....gde traze camce, od koga misle da ih 'pozajme', gde su njihovi camci?!!!
Verovatno je bilo:"Dobili ste policiju Osla, za prijavu ubistva pritisnite 1, za prijavu kradje pritisnite 2,....svi operateri su trenutno zauzeti jer neki ludak je postavio bombu u centru!"
oscar-vincent-wilde oscar-vincent-wilde 12:56 26.07.2011

bogami..


Srdjan i nije napisao post na temu, okačio je tek dve rečenice, ali jeste pokrenuo priču..dok je Bojan to temeljno uradio, iz interesantnog ugla.

otud vrednost ovog bloga koji se, idući hronološkim sledom dogadjaja, zapitao Šta To Tamo Bi.

po meni, postoje ozbiljne, pa i opasne zablude, o Skandinaviji, pa dakle i o Norveškoj.
recimo, razbucao ih je ( Švedsku, doduše ) Stig Lašon u svojoj famoznoj trilogiji, pišući na osnovu velikog novinarsko-istraživačkog iskustva, a onda iznanada umro u četrdeset i sedmoj, čini mi se..nikada mi ta priča o njegovoj smrti nije pila vodu.
pa tako ni ova o mirnim, finim Norvežanima koje je, ah, zapao neki sajko..bjež bogati.
dečko-čovek je rastao u umućnoj porodici, u bogatom delu Osla, doduše bez oca kojeg nije video samo 15 godina, hvalili ga oni iz škole da je inteligentan i tome slično, malo se jače štrecao, pamte neki, na pomen tamnoputih sitizena, ništa posebno..kad ono bum-bum-tras.
na fotkama mi deluje čak i zadovoljno sad, u onom pajkanskom automobilu.
misija izvršena, mora da to misli, kad već baratamo sve, ali baš sve vreme, zloglasnim pretpostavkama.
a jedna jeste da se zlo širi Evropom koja je, opet, sve naseljenija onima druge boje kože, druge vere i tome slično.zar nije Merkal rekla da je model multikulti propao.
ovde se, u aktuelnom slučaju, po meni radi o pukom fašizmu - nacizmu.
u meri u kojoj on - fašizam, nacizam - mrači um.



jedan.kub jedan.kub 22:23 27.07.2011

Re: bogami..

a jedna jeste da se zlo širi Evropom koja je, opet, sve naseljenija onima druge boje kože, druge vere i tome slično.zar nije Merkal rekla da je model multikulti propao.
ovde se, u aktuelnom slučaju, po meni radi o pukom fašizmu - nacizmu.
u meri u kojoj on - fašizam, nacizam - mrači um.


Zato čudi nespremnost policije i njihova neobaveštenost o postojanju ovakvih aktivista.
Čudno je to što je sve o dotičnom bilo na internetu.

Možda nisu protiv fašističkih organizacija, ali nisu pretpostavljali da će se taj fašizam okrenuti prema sopstvenom narodu a ne strancima, imigrantima.

Čestitke za autorsku.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:03 28.07.2011

Re: bogami..

Srdjan i nije napisao post na temu, okačio je tek dve rečenice, ali jeste pokrenuo priču..dok je Bojan to temeljno uradio, iz interesantnog ugla.


nije bitno za pricu, izjavio sam samo saucesce norveskoj, samoinicijativno, u ime cele prve palube. norveska nam je bila dobra kada je davala pare i drzala predavanja, pa cak i kada smo se i mi pojedinci ljubili sa pojedinacnim gradjankama iz norveshke (, uzgred Expo, nisi pomenuo gradjanku Ljubav sa one dve takodje sumnjive goreimenovane, ili se ova poslednja ne priznaje medju murkanima?), a sad niko nishta, izuzev Mlekca u potpalublju?

inace sam se zavetovao da se necu vishe oglashavati kao autor (ne i kao komentator) na toj prvoj palubi. narushio sam ovaj princip samo u dva sluchaja, oba smrtna, jedan ejminog neprimecenog umiranja na beogradskoj sceni, a drugi u slucaju voljene norveshke. Restak me je doveo svojevremeno, jer me je nanjushio kao ne-mejnstrim, a i da vi imate direktno i neposredno javljanje sa problematichnih jerusalimskih ulica. upozorio me je, medjutim, da ce vecina biti protiv mene (sam Deki je bio drugarski nastrojen i imao je tu neophodnu shirinu koja je krasila b92 u njenoj mladoj fazi te je uchinila kultnim medijem). nije mi to protivljenje smetalo, dok nisam pocheo da ga prepoznajem kao ideoloshki obojeno. sada mi smeta, nemam ljubavi i strpljenja za njega toliko kao u periodu dok sam bio mladji (i bolji chovek). posto je netrpeljivost bila obostrana i u porastu, odluchio sam unilateralno da se povuchem. uskratio sam sebi mogucnost da objashnjavam peripetije izraela putem ovog kanala, a vas za direktno javljanje sa problematichnih Ulica jerusalima.

eto, to je razlog shto sam o oslu izrazio samo saucheshce audioliterarnim putem, i ne vishe od toga.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:19 26.07.2011

dobrodošao

Odlično pišeš, baš mi je drago da si konačno dobio autorsku opciju.

Malo mi je nejasno ovo zapažanje oko izostanka blokade zone nakon terorističkog napada. Meni ta metoda zvuči kao iz prošlog veka. Čak i oni divljaci u Iraku aktiviraju bombe mobilnim telefonima a napraviti bomb trigger sa mobilnim telefonom je baš laća. Ali dobro, priznajem da se ne razumem u policijske poslove, pa nešto verovatno propuštam.

Nije ovo iskustvo samo za norvešku policiju, nego za sve policije sveta, rekao bih.
expolicajac expolicajac 14:33 26.07.2011

Re: dobrodošao

Malo mi je nejasno ovo zapažanje oko izostanka blokade zone nakon terorističkog napada. Meni ta metoda zvuči kao iz prošlog veka. Čak i oni divljaci u Iraku aktiviraju bombe mobilnim telefonima a napraviti bomb trigger sa mobilnim telefonom je baš laća. Ali dobro, priznajem da se ne razumem u policijske poslove, pa nešto verovatno propuštam.

Nije ovo iskustvo samo za norvešku policiju, nego za sve policije sveta, rekao bih.

Nakon samog terorističkog akta, koliko god bilo neverovatno, organizatori žele da imaju informaciju o nastaloj šteti, broju žrtava i psihološkom ponašanju pojedinaca. Oni nemaju pristup satelitima i drugim oblicima tehnološke podrške, a u suštini živ jezik je uvek najbolji informator. Razradjenim mehanizmima kontrole može se doći do informacija koje u toku israge mogu signalizirati pristustvo posmatrača i ukazati na organizatore. To je suština blokade šireg lica mesta. Kod individualnih akcija, kao što je ova, mogao se uočiti izvršilac i sprečiti njegov naknadni monstruozni pir.
Ovo sve uz uslov dobro uigranih procedura i timova koji znaju šta rade. Norvežani su pali na ispitu i tamo je potrebna ozbiljna reforma bezbednosnog sistema u celini.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:25 26.07.2011

Re: dobrodošao

Razradjenim mehanizmima kontrole može se doći do informacija koje u toku israge mogu signalizirati pristustvo posmatrača i ukazati na organizatore. To je suština blokade šireg lica mesta. Kod individualnih akcija, kao što je ova, mogao se uočiti izvršilac i sprečiti njegov naknadni monstruozni pir.


Šta, kako, daj neki detalj, ili hipotetički primer ako to nije neka tajna. Kapiram da su ovog ludaka snimile sigurnosne kamere, tako su znali koga da traže, ali on fizički nije morao da bude prisutan da digne taj kamion u vazduh, niti je morao da gleda proizvod izbliza, jer mu ta zgrada vlade i nije bila glavni cilj. Po meni, tako bi uradio svaki iole inteligentan terorista, odakle sledi da ta metoda nema neku praktičnu vrednost, čini mi se (seti se samo ubistava koja su se kod nas dešavala, tamo još od Stojčića Badže, pa do Djindjića). Sve je bilo blokirano i nikad nisu nikog uhvatili. Zato mislim da je to neka zastarela SSSR metoda, izvini ako grešim.

Meni se isto tako čini da je ovaj ludak i uhvaćen samo zato što je hteo da bude uhvaćen, da bi posle mogao da sere za novine i bude zvezda barem jedan dan. Da nije, nikakva blokada grada ili SWAT akcija ga ne bi smotala (živog). Ja se samo nadam da u norveškim zatvorima imaju neke pozamašne norveške crnce, da se sa njim tamo igraju mame i tate narednih 21 godinu.
expolicajac expolicajac 16:46 26.07.2011

Re: dobrodošao

srdjan.pajic
To nije zastarela procedura iz SSSR. Kao i sportu tako i u ovoj večitoj borbi mačke i miša, pojedini potezi se modifikuju i imaju za cilj da ili se izbegnu od strane miša ili služe za hvatanje miša. Blokad koja je dala rezultat u kasnijoj fazi operacije je primer Moskovksog pozorišta. Svi teroristi su na licu mesta ubijeni ali je kontrola prilaska licu mesta i odlaska sa lica mesta obezbedila imena ljudi koji su bili povezani sa centralom Čečenskih terorista. Legitimisana su koliko sam ja informisan četvorica pripadnika čečenskih terorista kako se tokom akcije ruskih specijalnih snaga kreću u prostoru od 10 km oko moskovskog teatra. Njihovim praćenjem se došlo do baze u kojoj su se krili organizatori ovog masakra.
U samom tekstu sam naveo pretpostavku da je Brejvik bio blizu eksplozije. Do sada nema izveštaja sa saslušanja o njegovom kretanju u zadnjih 6 sati tokom eksplozije i vršenju zločina na ostrvu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:50 26.07.2011

Re: dobrodošao

expolicajac
srdjan.pajic
To nije zastarela procedura iz SSSR. Kao i sportu tako i u ovoj večitoj borbi mačke i miša, pojedini potezi se modifikuju i imaju za cilj da ili se izbegnu od strane miša ili služe za hvatanje miša. Blokad koja je dala rezultat u kasnijoj fazi operacije je primer Moskovksog pozorišta. Svi teroristi su na licu mesta ubijeni ali je kontrola prilaska licu mesta i odlaska sa lica mesta obezbedila imena ljudi koji su bili povezani sa centralom Čečenskih terorista. Legitimisana su koliko sam ja informisan četvorica pripadnika čečenskih terorista kako se tokom akcije ruskih specijalnih snaga kreću u prostoru od 10 km oko moskovskog teatra. Njihovim praćenjem se došlo do baze u kojoj su se krili organizatori ovog masakra.
U samom tekstu sam naveo pretpostavku da je Brejvik bio blizu eksplozije. Do sada nema izveštaja sa saslušanja o njegovom kretanju u zadnjih 6 sati tokom eksplozije i vršenju zločina na ostrvu.


Razumem. Samo ti je primer u božju mater. Jesu ubili sve teroriste, ali i još 130 talaca. To je pravi primer SSSR metoda oslobadjanja talaca, dobro da ruje nisu gasirale ceo taj kvart Moskve, sa sve tim potonje uhvaćenim pomagačima, mislim, kad su već metode opsade i blokiranja u igri. Ali ok, praćenje je urodilo plodom, nije sprečilo akt terorizma, ali je dovelo do oranizatora. Uredu.
mlekac mlekac 19:50 26.07.2011

Re: dobrodošao

srdjan.pajic
expolicajac
srdjan.pajic
To nije zastarela procedura iz SSSR. Kao i sportu tako i u ovoj večitoj borbi mačke i miša, pojedini potezi se modifikuju i imaju za cilj da ili se izbegnu od strane miša ili služe za hvatanje miša. Blokad koja je dala rezultat u kasnijoj fazi operacije je primer Moskovksog pozorišta. Svi teroristi su na licu mesta ubijeni ali je kontrola prilaska licu mesta i odlaska sa lica mesta obezbedila imena ljudi koji su bili povezani sa centralom Čečenskih terorista. Legitimisana su koliko sam ja informisan četvorica pripadnika čečenskih terorista kako se tokom akcije ruskih specijalnih snaga kreću u prostoru od 10 km oko moskovskog teatra. Njihovim praćenjem se došlo do baze u kojoj su se krili organizatori ovog masakra.
U samom tekstu sam naveo pretpostavku da je Brejvik bio blizu eksplozije. Do sada nema izveštaja sa saslušanja o njegovom kretanju u zadnjih 6 sati tokom eksplozije i vršenju zločina na ostrvu.


Razumem. Samo ti je primer u božju mater. Jesu ubili sve teroriste, ali i još 130 talaca. To je pravi primer SSSR metoda oslobadjanja talaca, dobro da ruje nisu gasirale ceo taj kvart Moskve, sa sve tim potonje uhvaćenim pomagačima, mislim, kad su već metode opsade i blokiranja u igri. Ali ok, praćenje je urodilo plodom, nije sprečilo akt terorizma, ali je dovelo do oranizatora. Uredu.


Srdjane, negde sam procitana da je on primecen u blizini mesta eksplozije. E, sad, pre il' odmah posle, to ne znam, al' definitivno se motao tuda.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:32 26.07.2011

Re: dobrodošao

mlekac

Srdjane, negde sam procitana da je on primecen u blizini mesta eksplozije. E, sad, pre il' odmah posle, to ne znam, al' definitivno se motao tuda.


Ma pročitana si ti, odavno .

Pa ok, morao je valjda nekako da parkira taj kamion (možda ima R/C vozilo)?
Ne verujem da se tu baš vrzmao posle ekspolozije, daleko je to ostrvo. Svejedno, verujem da sve policije sveta sprovode tu blokadu o kojoj priča Ex (sem eto, izgleda, norveške), ali nisam ubedjen da je to preterano korisno. Mada pitanje je i šta drugo da radi policija u takvim situacijama?

Ispada da je prevencija jedino razumno sredstvo borbe protiv terorizma. I ja uvek gundjam kad me teraju da se izuvam na aerodromima i kad mi kontrolo viri u gaće rentgenom, ali od 9/11 nije bilo bombašlkih napada u avionima, samo par tih nekih pokušaja koji na sreću nisu uspeli.

Neko je prokomentarisao gore kako je malo verovatno da će ljudi sami da se organizuju i pokušaju samoodbranu od nekog pomahnitalog teroriste. Ja mislim da je tako samo prvi put, dok prodje neverica. Sećaš se kako su ameri smotali onog sa bombom u cipeli, a i samog 9-11 su doprineli obaranju jednog od onih otetih aviona, ako je verovati barem zvaničnoj verziji i primljenim telefonskim pozivima.
maca22 maca22 20:36 26.07.2011

Re: dobrodošao

Jeste, jer iz aviona nema kud. Pa daj da smotamo ovu stoku kad cemo ionako izginuti. A deci se vise isplatilo da se kriju.
predatortz predatortz 20:42 26.07.2011

Re: dobrodošao


Neko je prokomentarisao gore kako je malo verovatno da će ljudi sami da se organizuju i pokušaju samoodbranu od nekog pomahnitalog teroriste.


Ljudi, govorimo o klincima. Ne o Gurkama... Koje crno samoorganizovanje? Kad vidiš lika koji puca u sve što mrda - bežiš!
milisav68 milisav68 20:43 26.07.2011

Re: dobrodošao

srdjan.pajic

Pa ok, morao je valjda nekako da parkira taj kamion (možda ima R/C vozilo)?
Ne verujem da se tu baš vrzmao posle ekspolozije, daleko je to ostrvo.

Nije daleko, 40 kilometara od Osla, a on se tamo pojavio 2 sata posle eksplozije.

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:04 26.07.2011

Re: dobrodošao

predatortz

Neko je prokomentarisao gore kako je malo verovatno da će ljudi sami da se organizuju i pokušaju samoodbranu od nekog pomahnitalog teroriste.


Ljudi, govorimo o klincima. Ne o Gurkama... Koje crno samoorganizovanje? Kad vidiš lika koji puca u sve što mrda - bežiš!


Mislim da je originalni komentar koji sam pomenuo, a i ovaj moj, generalnog karaktera, ne odnosi se na ovu nesrećnu decu, nego na ljude koji možda mogu, a možda i ne mogu nešto da učine u samoodbrtani. Naravno da se ne očekuje od klinaca da reaguju ninakoji predvidljiv način, osim da pale, ili da se prave mrtvi. Što su neki od njih i učinili, makar i u ladno more da zbrišu.

(A Gurke bi ga verovano pojele za doručak, sa sve uniformom, čizmama i šmajserima).

predatortz predatortz 21:09 26.07.2011

Re: dobrodošao


(A Gurke bi ga verovano pojele za doručak, sa sve uniformom, čizmama i šmajserima).



Pročitah negde da je tamo bio i jedan policajac. Poginuo spašavajući svog sina
freehand freehand 23:56 26.07.2011

Re: dobrodošao

Razumem. Samo ti je primer u božju mater. Jesu ubili sve teroriste, ali i još 130 talaca. To je pravi primer SSSR metoda oslobadjanja talaca, dobro da ruje nisu gasirale ceo taj kvart Moskve, sa sve tim potonje uhvaćenim pomagačima, mislim, kad su već metode opsade i blokiranja u igri. Ali ok, praćenje je urodilo plodom, nije sprečilo akt terorizma, ali je dovelo do oranizatora. Uredu.


Evo ti i ovde Pajiće.
Ovi demokratski momci (fuj kgbejovci) su ubili 130 talaca i nijednog teroristu.

Dr M Dr M 20:44 26.07.2011

Seme zla


Evo i mene, kasno, al` život me odneo na drugu stranu, van bloga.

Jasno je da je ovaj Oslomonster ekstremni sociopat. Mesijanstvo mu dodaje i extrabonus da se kvalifikuje u pravcu paranoidne shizofrenije, ali to će da rasprave njegovi advokati i psihijatrijski eksperti na sudu. Predvidjam da će to biti elegantno rešenje za njegov ostanak u izolaciji do kraja života.

Normalna policija, ograničena zakonom, nema mogućnosti da spreči ovakve pojave u potpunosti.

Policija koja se navuče na Oslofobiju postaje paranoična policija, pojava koja je po društvo mnogo opasnija od pojedinačnog ekstremnog sociopate. O tome moramo da mislimo.

O čemu mi, pojedinci, još moramo da mislimo?

Ovakvi mesijanski sociopati čeznu za odobravanjem, to im hrani ego.

Svaki put kad, makar iz zezanja ili iz inata, a bilo je toga na blogu, kliknemo preporuku na Ratko je moj heroj, bacimo seme zla u ovu našu nadjubrenu njivu, seme iz koga može da nikne neki novi Rat...ko.
predatortz predatortz 20:48 26.07.2011

Re: Seme zla

Dr M

Jasno je da je ovaj Oslomonster ekstremni sociopat. Mesijanstvo mu dodaje i extrabonus da se kvalifikuje u pravcu paranoidne shizofrenije,



predatortz

Sociopata, verovatno i paranoidni šizofrenik. Oni, sve što rade, rade pedantno. Do tančina!



Doktore, ne prepisuj!
Dr M Dr M 21:00 26.07.2011

Re: Seme zla

Doktore, ne prepisuj!


Nisam, učitelju, nisam, majke mi..

A i da jesam, čast mi je da prenesem mišljenje tako uvaženog sagovornika.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana