Gost autor

Iznenadna nelagodnost

eli.lacrosse RSS / 04.08.2011. u 00:49

Gost autor: Stjepan Mimica

 

Ne znam, vrlo sam nesiguran, teško da ću umeti…

Mada, naravno, kad bismo iščačkali neko zajedničko iskustvo…, ništa specijalno, eto, neko  koračanje…, najbolje Hilandarskom ulicom, najbolje u rano jutro, u praskozorje, ali ne u bilo kakvo, već u zimsko, bljuzgovito, da te Bog sačuva praskozorje… Pa još kad bismo (jer ima li ičeg prirodnijeg?) tom eventualnom koračanju dodali jedno baš onako…, baš očajno upinjanje da sopstvenu čeonu kost osetite iznutra…, e, onda bi moja neveština tu bila nebitna, onda biste odmah znali o čemu pričam.

Jer, dok je, prepostavimo, samo pretpostavimo, ta vaša čeona kost, održavajući kako-tako i pravac i visinu, u laganim trzajima micala nad pločnikom, dok je bezmalo pravolinijski brodila kroz gnjecavi beogradski tvajlajt, morali ste, u zamućenom obodu vidnog polja, uočiti četvorokatnicu potresne ružnoće.

Šta o njoj reći, a ne učiniti dalje čitanje nesnosnim?*

Ponešto ću, ipak, morati, makar o prozorima. Ni veliki ni mali, kvadratasti, navlas jednaki. Spuštene drvene roletne smeštaju ih u potpuno istu ravan s nećim što bismo, jer nema nam druge, imali smatrati fasadom. Ti prozori, koje samo po navici nazivljem prozorima, jer se kroz njih ni odovud ni odonud baš ništa ne može prozreti…,  zapravo, ne sami ti prozori i njihova tupava zaravnjenost, već više njihov raspored, iritirajuće, do bola simetričan, činio je da ste morali refleksno usporiti korak, i poput čoveka koji u hodu pokušava nećeg važnog da se priseti, najzad sasvim prestati s koračanjem, jedva svesni da, već skroz nepomični, stojite upravo naspram ulaznih vrata, prosečenih tačno po sredini između dva prizemna, od ostalih još zaravnjenija i zapušenija kvadratasta neprozora.

Malo je reći (no može li se više) da je to prizor jedva podnošljiv. Zbog oštre omeđenosti vrlo svetlim nebom, što je u taj rani sat dabome sasvim neprikladno, ta zgrada, čija se boja može porediti jedino s neusporedivom bojom pomenutih roletni, a samo donekle i sasvim izdaleka sa bojom sveže zasečenog mozga, morala vam je iz vaše centralne vizure izgledati kao pozorišna, s druge strane poduprta kulisa.

Sem neopozive i nemilosne prisutnosti, kadre da ponekog tankoćutnijeg junošu baci u istinsko očajanje, ta fas-ada teško da je ikada emitovala išta suvislo. Jedino što vam je pred njom možda moglo pasti na pamet, jesu ona, u gradu sve prisutnija, grubim potezima tek sumarno naznačena i još ni jednom složenijom mišlju obeležena lica, lica kloniranih Čiča Gliša koja ne referiraju ni na šta osim na osnovnu ideju o pročelju ljudske glave sa nekolikim udubljenjima i ispupčenjima, ona tek-onako-lica koja povazdan plutaju izmedju Kalemegdana i Slavije, izmedju Slavija i Kalemegdana, besprestance uranjaju u terazijski prolaz i izranjaju iz terazijskog prolaza, prilike koje ste, jer nemate auto ili nemate za benzin, prinuđeni da u trolejbusu do pločnika poleglom, stotinama i stotinama sekundi podnosite u dramatičnoj blizini sopstvenih očiju, usana, nosa…

Nije isključeno da će poneko ko se kroz ovo bezrazložno, pretežno tekstualno  štivo** probio čak dovde, poželeti da opisanu zgradu i vidi. Neće je pronaći u Hilandarskoj – nalazi se u ulici čije je ime do te mere remetilo ritam prve rečenice da sam celu građevinu morao da izmestim.

Ono, međutim, što je ovde nesumnjivo, jeste da je nenadano suočenje s tom tupavom fasadom, ujedno i suočenje sa iznenadnom nelagodnošću, sa onim dakle osećanjem koje skoro svako bar jednom upozna, koje silovito nadođe i tiranski ščepa, a o kojem vam iz svakovrsnih obzira neću reći ništa, sem da ga je najlakše prepoznati po tome što svako ko ga makar i nasluti, neizostavno prinosi ruku čelu i vršcima prstiju najpre lagano gladi, a potom sve snažnije masira vlažnu i klizavu kožu i prve oštre dlačice, dok palac u nejednakom ritmu do bola pritiska slepoočnicu.

Paralisani tim osećanjem koje, ruku na srce, i nije nikakvo osećanje, već se, naprotiv, najbolje može opisati kao odsustvo svakog osećanja, stajali ste tako, ili ćete možda tek stajati tako na sred trotoara te potpuno puste ulice, budeći podozrivost slučajnih prolaznika kojih u ovakvim tekstovima ipak ne može uzmanjkati, dugo ćete, zblesavljeni, stajali pred onom kulisom kao pred kakvim glupavim oltarom nelagodnosti, i nećete bog’me ni mrdnuli, sve dok se, primivši snažan udarac u slabinu, i zapanjeno gledajući za Čiča Glišom, koji vam, odmičući, nešto uzrujao dovikuje, ne uputite nekamo niz ulicu.

Ili uz ulicu – biće najednom nebitno.


*    Poklon balonče 1. za blogere željne zakucavanja.
**   Poklon balonče 2. za blogere željne zakucavanja.

 

 



Komentari (64)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

razmisljam razmisljam 01:40 04.08.2011

Ево ме

где још увек стојим у месту. Ни уз улицу, ни низ улицу...
Само да знаш, мене та нека (не)осећања ударају директно у плексус, па ме пресамите и преполове и пресеку. Ретко до никако се машим руком за чело.
Осим кад се нечега изненада сетим па га пљеснем дланом.
Што не значи да сам имуна на фасаде.
А нарочито не на добро текстуално штиво* чије ми се читање ни у једном тренутку није учинило несносним**.

* Не спадам у оне који воле да закуцавају.
** Стога, поклон балончићи, схватам, нису за мене.

st.jepan st.jepan 01:45 04.08.2011

Re: Ево ме

* Не спадам у оне који воле да закуцавају.
** Стога, поклон балончићи, схватам, нису за мене.


Nisu.
st.jepan st.jepan 02:12 04.08.2011

Ha, još jedno,

balčonče, ali nenamerno.
Koje ću (balonče) sada sam da raspalim.
Vidim, napisao sam da je tačno ime ulice remetilo ritam prve rečenice, i to je u tekstu tako ostalo, mada sam ispred te prve rečenice naknadno dopisao još jednu.

Edit: ...a to je očiti dokaz besprimerne tekstualnosti celog teksta.
docsumann docsumann 05:01 04.08.2011

urbani pejzaži (na straži)

prozori (vitki, plitki, gadni) su ok, sve dok ne počnu da ispljuvavaju ljude, a i to je ok ako se ne nalaze na trećem spratu i iznad ...

inače, tekst je izrazito tekstualističan u svojoj tekstualnosti

pozdrav gostu i domaćinu

st.jepan st.jepan 05:14 04.08.2011

Re: urbani pejzaži (na straži)

Uh, kakva stvar!
I uh, kakav video!
Baš leglo!

st.jepan st.jepan 06:18 04.08.2011

Re: urbani pejzaži (na straži)

inače, tekst je izrazito tekstualističan u svojoj tekstualnosti

I dodao bih, celovit u svoj svojoj celini i celokupnoj celosti.
razmisljam razmisljam 13:43 04.08.2011

Re: urbani pejzaži (na straži)

st.jepan

I dodao bih, celovit u svoj svojoj celini i celokupnoj celosti.


Дакле, целисходан.
mikele9 mikele9 13:33 05.08.2011

Re: urbani pejzaži (na straži)

Дакле, целисходан.

Dakle, svrsishodan, štono bi neki rekli
Impresivnoekspresivnobljuzgavodočaravajući tekst
st.jepan st.jepan 14:23 05.08.2011

Re: urbani pejzaži (na straži)

Impresivnoekspresivnobljuzgavodočaravajući tekst

ukratko, bljuzgav
kobrakerac kobrakerac 15:37 05.08.2011

Re: urbani pejzaži (na straži)

Uh, kakva stvar!
I uh, kakav video!
Baš leglo


Кад бих умео,
овакву музику
и
овакве спотове бих правио!

"Баш легло"

kukusigameni kukusigameni 07:06 04.08.2011

tramvaj

dok idem ulicom, zbog glupih pitanja strepim... zaboravljam ko sam i šta sam hteo da pitam... naprežem oči, pogledom tražim, hoću sa tuđih lica da čitam... guraju se užurbane i strašno ljubazne face... živi portreti i kreature Ota Diksa i Grosa... tako su sugestivni, pale mi se lampe, sećam se... pitam prvog gospodina... izvinite gde staje tramvaj za groblje, hoću u njemu da umrem...

st.jepan st.jepan 07:20 04.08.2011

Re: tramvaj

izvinite gde staje tramvaj za groblje, hoću u njemu da umrem...

Da, neobično praktično...
Mada, ne treba slučajne prolaznike sablažnjavati.

Hej, QQ, jesi ti ovo samo za ispod mog blogčeta, ili ti je to fragment iz negde nećega?
kukusigameni kukusigameni 07:25 04.08.2011

Re: tramvaj

Cuti, ne pitaj.

st.jepan st.jepan 07:28 04.08.2011

Re: tramvaj

kukusigameni
Cuti, ne pitaj.

Dix?
Da, to je valjda taj gard.
kukusigameni kukusigameni 07:32 04.08.2011

Re: tramvaj

st.jepan
Da, to je valjda taj gard.

Mislis grad?
st.jepan st.jepan 07:34 04.08.2011

Re: tramvaj

Mislis grad?

Ne, baš gard.
Mislim, senzibilitet...
eli.lacrosse eli.lacrosse 07:34 04.08.2011

Re: tramvaj

Dix?

Ipak je Georg Gros.
kukusigameni kukusigameni 07:37 04.08.2011

Re: tramvaj

st.jepan
Ne, baš gard.

st.jepan st.jepan 07:39 04.08.2011

Re: tramvaj

Ipak je Georg Gros.

Da, u pravu si. Začudo, uvek sam ih brkao. Ne radove, već imena.
kukusigameni kukusigameni 07:43 04.08.2011

Re: tramvaj

st.jepan
Da, u pravu si. Začudo, uvek sam ih brkao. Ne radove, već imena.

Zato su i stavljeni (da ne kazem metnuti) u tekst, jedan pored drugog.
docsumann docsumann 15:30 04.08.2011

Re: tramvaj

živi portreti i kreature Ota Diksa i Grosa


pa još i Munk u avataru, e kuki koji si ti ekspresionističar
kukusigameni kukusigameni 23:03 04.08.2011

Re: tramvaj

docsumann
e kuki koji si ti ekspresionističar

Kriv sam. Priznajem. Dajte mi narukvicu i kucni pritvor.
docsumann docsumann 04:43 05.08.2011

Re: tramvaj

kukusigameni
docsumann
e kuki koji si ti ekspresionističar

Kriv sam. Priznajem. Dajte mi narukvicu i kucni pritvor.


u vili punoj Vilerovih goblena

ima da pošizeš skroz
eli.lacrosse eli.lacrosse 07:43 04.08.2011

Grad – gard – roj – …

Evo jednog rada koji je meni pao na pamet:


(Michal Rovner)
st.jepan st.jepan 07:46 04.08.2011

Re: Grad – gard – roj – …

eli.lacrosse
Evo jednog rada koji je meni pao na pamet:(Michal Rovner)

A može l' ovo?



Nepoznati umetnik
eli.lacrosse eli.lacrosse 08:00 04.08.2011

Re: Grad – gard – roj – …

A može l' ovo?

fantomatsicna fantomatsicna 11:22 04.08.2011

Re: Grad – gard – roj – …

A može l' ovo?

A ja imam ovo kad mi na netu traže slike gde se vidim gola do pola


Čiča Miča i gotova priča
aleksanadar aleksanadar 12:12 04.08.2011

Re: Grad – gard – roj – …

Својевремено сам, код колеге Небојше Миленковића на блогу, оставио овај свој рад, настао ad hoc, у бљеску инспирације:



Аутопортрет

Техника: Paint
30. јан. 2010.
Власништво аутора
kobrakerac kobrakerac 15:41 05.08.2011

Re: Grad – gard – roj – …

Čiča Miča i gotova priča


овде боље пасује:

" Чича Глиша и готова киша! "

kobrakerac kobrakerac 15:47 05.08.2011

Re: Grad – gard – roj – …

Техника: Paint?



aleksanadar aleksanadar 08:28 04.08.2011

?!

nalazi se u ulici čije je ime do te mere remetilo ritam prve rečenice da sam celu građevinu morao da izmestim.


Добросављевићева? Мајке Кујунџића? Баба Вишњина? Пролетерских бригада?
st.jepan st.jepan 08:33 04.08.2011

Re: ?!

nalazi se u ulici čije je ime do te mere remetilo ritam prve rečenice da sam celu građevinu morao da izmestim.


Добросављевићева? Мајке Кујунџића? Баба Вишњина? Пролетерских бригада?


Nastavite , kolega, samo nastavite, dobro vam ide, reći ću vam kad ubodete...
aleksanadar aleksanadar 08:41 04.08.2011

Re: ?!

Светислава Басаре?
st.jepan st.jepan 08:43 04.08.2011

Re: ?!

Светислава Басаре?

aleksanadar aleksanadar 08:47 04.08.2011

Re: ?!



Е, а овде код мене нема кафе, нема ни ко да је скува... А ваљало би...

Лава Троцког?

st.jepan st.jepan 08:57 04.08.2011

Re: ?!

Е, а овде код мене нема кафе, нема ни ко да је скува..

Kuvanje je prevazidjeno, to se, brate, prosto zbučka.
Dva u jedan, tri u jedan, - kako gradjanin/gradjanka voli.
Inače, jutarnja kafa je (već sam negde ovde napisao) kruna mog zaludnog dana.
U san redovno tonem ozaren maštarenjem o toj prvoj kafi i prvoj pakli.
aleksanadar aleksanadar 09:03 04.08.2011

Re: ?!

Kuvanje je prevazidjeno, to se, brate, prosto zbučka.


Ех, грешни смо, много смо грешни, мој Аљошка! Па, да ли је то - то, питам ја тебе?

Овде, код мене, има жена (и то каква!) која кува кафу, на онај старински начин. Али, ових дана је одсутна. Авај!

jutarnja kafa je ... kruna mog zaludnog dana.


Јутарња кафа - извор и утока свих наших прегнућа!


Симона Боливара?

Јанка Веселиновића?
st.jepan st.jepan 09:08 04.08.2011

Re: ?!

Симона Боливара?

Јанка Веселиновића?


Lignjoslavljeva BB (ćošak sa Kebakrabinom).
Eto.

P.S. ČĆuti i bučćkaj.

aleksanadar aleksanadar 09:15 04.08.2011

Re: ?!

На том месту и тој локацији, требало би да носи име:

Марије Долорес Фернандез Прадера

П.С.

Након што сам добио сав потребан прибор и материјал и уложио знање и умење - ево је!
fantomatsicna fantomatsicna 12:13 04.08.2011

Re: ?!

Lignjoslavljeva BB (ćošak sa Kebakrabinom).

Odma sam prepoznala ulicu Alvara Malinche. Eto vec drugi blog o njemu
elis elis 18:28 05.08.2011

Re: ?!

fantomatsicna
Lignjoslavljeva BB (ćošak sa Kebakrabinom).

Odma sam prepoznala ulicu Alvara Malinche. Eto vec drugi blog o njemu


Ma ne, Alvarova preseca Lignjoslavljevljevu i nastavlja se na ulicu Vitolda Gombroviča, koja se nekih četrdeset metara, pardon, godina pre Svetogorske spaja sa Ulicom Dva tužna pingvina. Negde na njenoj sredini nalazi se Muzej Pepeljuginog zakutčeta, a nešto dalje i geološka postavka čiji najvredniji eksponat predstavljaju minerali i dragulji koje su Snežanini patuljci vredno vadili iz utrobe zemlje. A tačno između njih smešten je ugodan bistro, čiji uvek sveži kroasani i bela kafa ostavljaju pomalo gorak okus zbog natpisa na ulazu: Psima i blogerima ulaz zabranjen
st.jepan st.jepan 18:49 05.08.2011

Re: ?!

Psima i blogerima ulaz zabranjen

Misliš psima bloga?
Ovde nije, čak sam im servirao i dva balončeta, ama niko da razvali.
Hebeš blog bez šorke!
Pa ne mogu ja, majku mu, sve sam.
Vidim, nema mi druge nego da se i ja raspišem o politici.
Misliš n'umem?
elis elis 19:05 05.08.2011

Re: ?!

st.jepan
Psima i blogerima ulaz zabranjen

Misliš psima bloga?
Ovde nije, čak sam im servirao i dva balončeta, ama niko da razvali.
Hebeš blog bez šorke!
Pa ne mogu ja, majku mu, sve sam.
Vidim, nema mi druge nego da se i ja raspišem o politici.
Misliš n'umem?





docsumann docsumann 19:08 05.08.2011

Re: ?!

Psima i blogerima ulaz zabranjen


ovaj sam crnjak čuo prije neki dan :

stara kineska poslovica kaže - pas koji laje ... nije dobro skuvan
elis elis 19:10 05.08.2011

Re: ?!

docsumann
Psima i blogerima ulaz zabranjen


ovaj sam crnjak čuo prije neki dan :

stara kineska poslovica kaže - pas koji laje ... nije dobro skuvan


Ima jedna još starija, koja potvrđuje da je drevna kineska mudrost apriorna, ne aposteriorna poput mudrosti okcidenta. Kaže, nikad ne veruj starim kineskim poslovicama
st.jepan st.jepan 20:45 05.08.2011

Re: ?!

elis
Politika za decu

Uuuu, razvali me bre ovim.
Skroz sam zaboravio, a toliko mi je značilo...
Zagrijavanje pred petak, kad stiže "Zabavnik".
A jel ima toga još? Ili nećeg sličnog?
Odavno sam se skinuo s "Politike" (sem ponekad, subotom), pa stvarno ne znam.
milisav68 milisav68 22:55 05.08.2011

Re: ?!

st.jepan
elis javascript:;javascript:;
Politika za decu

Uuuu, razvali me bre ovim.
Skroz sam zaboravio, a toliko mi je značilo...
Zagrijavanje pred petak, kad stiže "Zabavnik".
A jel ima toga još? Ili nećeg sličnog?
Odavno sam se skinuo s "Politike" (sem ponekad, subotom), pa stvarno ne znam.

Ako misliš na Politikin Zabavnik, on i dalje postoji.
st.jepan st.jepan 22:57 05.08.2011

Re: ?!

Ako misliš na Politikin Zabavnik, on i dalje postoji

Znam, naravno.
Mislim na Politikin dodatak za malji deca.
milisav68 milisav68 23:03 05.08.2011

Re: ?!

st.jepan
Ako misliš na Politikin Zabavnik, on i dalje postoji

Znam, naravno.
Mislim na Politikin dodatak za malji deca.

A to, uh, ni ja nisam uzeo Politiku u ruke odavno....
st.jepan st.jepan 23:16 05.08.2011

Re: ?!

A to, uh, ni ja nisam uzeo Politiku u ruke odavno....

Mene skoro da peče savest: Politika me bukvalno odranila (otac mi tamo dočeko penziju).
fantomatsicna fantomatsicna 06:52 06.08.2011

Re: ?!

elis

fantomatsicna
Lignjoslavljeva BB (ćošak sa Kebakrabinom).Odma sam prepoznala ulicu Alvara Malinche. Eto vec drugi blog o njemuMa ne, Alvarova preseca Lignjoslavljevljevu i nastavlja se na ulicu Vitolda Gombroviča, koja se nekih četrdeset metara, pardon, godina pre Svetogorske spaja sa Ulicom Dva tužna pingvina. Negde na njenoj sredini nalazi se Muzej Pepeljuginog zakutčeta, a nešto dalje i geološka postavka čiji najvredniji eksponat predstavljaju minerali i dragulji koje su Snežanini patuljci vredno vadili iz utrobe zemlje. A tačno između njih smešten je ugodan bistro, čiji uvek sveži kroasani i bela kafa ostavljaju pomalo gorak okus zbog natpisa na ulazu: Psima i blogerima ulaz zabranjen

elis elis 12:39 06.08.2011

Re: ?!

st.jepan

A jel ima toga još?


Kol'ko 'oćeš. Al' prvo moraš da gostuješ
st.jepan st.jepan 12:44 06.08.2011

Re: ?!

moraš da gostuješ

Oču, rado, hvala, šaljem ovih dana, pa ti vidi kako ćeš.
AlexDunja AlexDunja 12:50 04.08.2011

našo si me.

mislim da ništa
u mene ne izaziva teskobu

kao jalova simetrija...
st.jepan st.jepan 13:47 04.08.2011

Re: našo si me.

AlexDunja
mislim da ništau mene ne izaziva teskobukao jalova simetrija...

Da, jalova...
A nije uvek jalova.
Sama po sebi nije vrhovni estetski princim, ali itekako se može upregnuti i ugraditi u temelj nekog vrednog i plodonosnog umetničkoog koncepta.

Ne valja jedino kad je simetrija jedini princip dohvatan umetniku, dakle kad je ne odabire svesno i namerno, zato što baš tako hoće, nego se simetriji potčinjava, naprosto zato što se van nje ne snalazi.

AlexDunja AlexDunja 14:16 04.08.2011

Re: našo si me.

Ne valja jedino kad je simetrija jedini princip dohvatan umetniku, dakle kad je ne odabire svesno i namerno, zato što baš tako hoće, nego se simetriji potčinjava, naprosto zato što se van nje ne snalazi.


da, da.
st.jepan st.jepan 14:31 04.08.2011

Re: našo si me.

da, da.

A to se ne može sakriti.
angie01 angie01 13:30 04.08.2011

,

AlexDunja AlexDunja 14:27 04.08.2011

grafit koji

ukida depresivnost svake depresivne fasade
zoja444 zoja444 14:43 05.08.2011

Re: grafit koji

AlexDunja
ukida depresivnost svake depresivne fasade


ja "sizim" od grafita. onda mi redovno dodje neko iz opstine i bez pitanja ih prekreci i to u neku totalno razlicitu nijansu i to samo deo pod grafitom. uz svo razumevanja kreativosti, vrlo rado bih ispostavila racun "umetnicima". nek zvrljaju po svojim kucama. to je cista pakost i bezobrazluk. znaju li oni koliko kosta renoviranje fasade?
AlexDunja AlexDunja 22:43 05.08.2011

Re: grafit koji

to je cista pakost i bezobrazluk.

ne mislim tako. naprotiv.

meni je bunt drag, intrigantan i zanimljiv...

troškovi su neka druga priča...
koja ne spada ovde. razumem tvoje gledište
i nemam ništa protiv

ali:))
nedavno je brvr bila gost na mom blogu:)
zoja444 zoja444 05:14 06.08.2011

Re: grafit koji

troškovi su neka druga priča...
koja ne spada ovde.


to je neodvojivo. pravi se trosak i nerviranje bez saglasnosti. kako nesto moze biti dobro kada je na stetu nekome? meni je to isto kao kada bih ja sada sprejem isarala nekoga. da li bi mi taj neko to dozvolio? ne bi sigurno. nemam nista protiv grafita na mestima predvidjenim za to. nije u redu da svaki napaljeni navijac i zaljubljeni klinac koristi neciju privatnu imovinu za promociju. ostajem pri stavu, neka zvrljaju po sopstvenim stanovima, kucama ili neka smisle neki pametniji nacin izrazavanja.
fantomatsicna fantomatsicna 21:01 06.08.2011

Evo bas citam

U Engleskoj se pojavio novi Super heroj, Grammar man (Gramaticar) koji ispod grafita napise ispravan tekst .Kao npr ovo:
eli.lacrosse eli.lacrosse 21:09 06.08.2011

Re: Evo bas citam

U Engleskoj se pojavio novi Super heroj, Grammar man (Gramaticar) koji ispod grafita napise ispravan tekst .


+ Daj neki link!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana